Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:14:
Volgens mij sturen ze soms refurbished consoles terug. Een "replacement" noemt microsoft het dan.
Bedoel je tijdelijk als vervanging of permanent? Ik vind het nogal raar dat je dan eigenlijk gewoon een 2e hands xbox terugkrijgt. Ik heb er wel eens meer over gehoord, maar is toch nooit officieel bevestigt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41

Crusader

Arc Nature

Il 2 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:58:
Nou, ik houd m'n hart vast of het wel allemaal goed gaat.. of ik 'm überhaupt ooit nog terug krijg.
Het is mij enorm meegevallen. Dacht dat ik 'm drie weken kwijt zou zijn. Maar met ruim een weekje was het gepiept.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iDaniel schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:42:
[...]

Bedoel je tijdelijk als vervanging of permanent? Ik vind het nogal raar dat je dan eigenlijk gewoon een 2e hands xbox terugkrijgt. Ik heb er wel eens meer over gehoord, maar is toch nooit officieel bevestigt? 8)7
Permanent. Normaal zou ik het erg vinden als ik de xbox van iemand anders zou krijgen maar dit keer vond ik het niet zo erg. De xbox is hier namelijk erg vaak omgevallen 8)7 . Het refurbished model zag er trouwens wel gewoon prima uit.

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik kreeg vanmiddag een mail dat ie in het reparatiecentrum was aangekomen (gelukkig :P ) maar net kreeg ik weer dezelfde mail :?

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:29

martjah

Appel

ll2 dat krijgt iedereen 2x. volgens mij is het 1 scan bij binnenkomst centrum en 1x de scan dat ie bij de juiste afdeling is... tenminste zo denk ik dat. verder krijg je daarvoor 2x dezelfde mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:48
Maandag werd mijn Xbox opgehaald door UPS en vandaag stonden ze al weer voor de deur! Superservice van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Mijne staat nu ook op de status ''Onderweg naar huis''

Hij is ongeveer 1 dag daar geweest, zo snel kan je het toch niet fixen? Zal me niet verbazen als ze 'm gewoon meteen weer teruggestuurd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk krijg je een refurbished model van iemand anders terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Zou kunnen, maar zoveel was er niet mis mee. De graka en mobo etc waren nog prima, alleen de dvd-drive werkte niet meer. Maargoed, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
Misschien was het wel heel rustig, en zijn ze er vrijwel gelijk aan begonnen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:56:
Volgens mij gaat het ongeveer zo:

1. Je xbox komt daar aan
2. Ze tikken je serial in en bekijken het probleem
3. Als het probleem een RROD is sturen ze gelijk een refurbished terug
4. Ze repareren je xbox en sturen hem weer terug
Onzin! Naar mijn weten wordt gewoon er meteen in jouw xbox een nieuw mobo/dvd drive wat dan ook geplaatst.
Niets een refurbished, bewijs ben ik zelf, ik had hem bij de aansluiting licht gemarkeerd (ook gefotografeerd), en kreeg precies de zelfde terug, alleen met een nieuw binnenwerk. :),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
Onno_Devine schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:38:
[...]

Onzin! Naar mijn weten wordt gewoon er meteen in jouw xbox een nieuw mobo/dvd drive wat dan ook geplaatst.
Niets een refurbished, bewijs ben ik zelf, ik had hem bij de aansluiting licht gemarkeerd (ook gefotografeerd), en kreeg precies de zelfde terug, alleen met een nieuw binnenwerk. :),
Voor mij geldt hetzelfde hoor, ik heb ook gewoon mijn oude terug. Deze had hetzelfde serienummer, of veranderen deze ook? Maar dat wil niet zeggen dat ze geen refurbishte console's terugsturen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Ik heb m'n 360 terug :) Hij doet het nu weer prima, erg netjes van MS en snelle service ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Ik heb mijn Xbox360 afgelopen donderdag teruggestuurd met het probleem dat geen enkel schijfje meer gelezen werd (continu Disc Reading Error). Daarnet de melding gekregen dat deze gerepareerd weer op de weg terug is. Ik ben benieuwd...

edit:
donderdag is de Xbox afgeleverd ena lles werkt weer naar behoren. Ik heb trouwens mijn eigen Xbox terug gekregen, want het serienummer erop is nog steeds dezelfde.

[ Voor 27% gewijzigd door LaborGardens op 07-03-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Xbox 360 was vanochtend bezorgt bij Microsoft maar op de status page op xbox support staat nu geen uitstaande reparaties, ook heb ik geen email gekregen van microsoft dat mijn 360 is aangekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:06:
Mijn Xbox 360 was vanochtend bezorgt bij Microsoft maar op de status page op xbox support staat nu geen uitstaande reparaties, ook heb ik geen email gekregen van microsoft dat mijn 360 is aangekomen
Ik zou me er geen zorgen over maken hoor. Als je zelf er niets mee hebt gedaan komt alles vast en zeker goed. ;)

Btw: Hoe weet je dat hij is aangekomen als je geen email hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iDaniel schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:28:
[...]

Ik zou me er geen zorgen over maken hoor. Als je zelf er niets mee hebt gedaan komt alles vast en zeker goed. ;)

Btw: Hoe weet je dat hij is aangekomen als je geen email hebt gehad?
UPS tracking code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
Ik hier een xbox met dashboard versie 7363.
Geschikt om te jtagen dus.
Maar deze box ken ik verder niet, hij is niet net verholpen van van een rrod (door mij zelf)
nu wil ik hem eerst even goed testen (door paar uur te spelen) voor dat ik tijd in het jtagen ga steken.

zou graag gta4 willen spelen. maar vraag me af of daar misschien geen dashboard update voor nodig is.
en als het nodig is, doet xbox dit uit zich zelf, met een update vanaf de dvd (hij hangt niet aan inet).

en kan ik de hdd van een xbox met hoger dashboard versie zonder gevaar voor dashboard update aan mijn xbox met lager dashboard hangen?

[update]
nou, gta4 spelen ging goed, geen dashboard updaten, maar na een 3 kwartier spelen kwam er wel weer een rrod :(.
jammer had wel zin om jtagen. Eens kijken of er nog meer manieren zijn om een rrod te verhelpen.

[ Voor 15% gewijzigd door GoVegan op 17-03-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 10-09 22:16
mijn 3e xbox heeft vandaag de geest gegeven..... jammer dat je ze niet meer over de telefoon kan aanmelden maar via internet. Anders had ik nog wel geprobeerd wat los te peuteren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:13

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heh, wat jammer, mijn gratis xbox gaf gister voor de tweede keer een RROD... Maar weer eens kijken of ik hem kan fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Mijne heeft nu al een tijdje last van unreadble disk errors. Had MS gebeld, maar er zit geen garantie meer op en het gaat me 110 euro kosten als ik hem laat repareren.

Heb nu via ebay een unlock kitje besteld om de xbox zelf open te maken en te schoonmaken.

Hebben mensen hier ervaring met het openmaken van de xbox? Zo ja, waar moet ik op letten

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:33
Ik zou zeggen dat je alleen maar op de kabeltjes hoeft te letten omdat je garantie toch al is verlopen. Verder natuurlijk ook nog de behuizing. De sticker die checkt of die open is geweest of niet maakt niet zo heel veel uit omdat je garantie toch al is verlopen.

Dus proberen maar lijkt me. Kijk ook op YouTube voor eventueel disambeling van de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:30
Ik heb dus ook weer wat..
Hier mijn verhaal: Battlefield:bc2 gekocht en toen gespeeld(2uur), Xbox aangelaten en wat gaan eten. Ik kwam terug en ging verder gamen(uur), zet de Xbox uit kwam later terug; zet hem aan krijg ik de famous-RROD daarna gegoogeld wat ik kon die, en op een site gevonden datje de search-knop+DVD drive in moet houden.
Ik kreeg de code: 0040. Wat dus oververhitting van het hele systeem zou moeten betekenen!
Ik wat zitten klooien, front-panel eraf, sticker losmaken(super domme actie, onderkant eraf, bovenkant eraf, alleseraf; toen kwam ik niet verder.. Voor zover heb ik hem helemaal uitgeblazen en dach:ik laat het liggen en zet hem straks wel weer eens aan kijken of die misschien afgekoeld is, dus ik in elkaar gezet kom wat later terug zet hem aan nog steeds dezelfde fout!
Tuurlijk waarom zou die weg gaan, dan zou die bij de meeste mensen, die er niet op komen om hem schoon te maken weer aanzetten en dan gaat het helemaal fout, alhoewel ik wel had gedacht dat er toch ergens wel een reset-knop te vinden was, is die niet zo, ook niks hardware matigs.
In die towel-trick had ik geen zin en dit kan het nog eens verergeren, dus ik belde die dag daarna de Microsofts helpdesk op.
Na al dat gezeur van toets 3, toets 4 voor dit en 5 voor dat ;( Kom ik eindelijk bij eens mens terecht(wat een wonder)
Vraagt de helpdesk: heeft U uw Xbox360 bij de hand(nee, maar ik had alles al opgeschreven dus dit was geen probleem).
Daarna: Ik zie dat uw Xbox al eens op reparatie is geweest…, van wanneer is uw Xbox?
Ik antwoorden met: Ja dat klopt, uit december 2005.
Zegt de medewerker: oow dan hoef ik verder niks te vragen…
Dus geregeld, nog verdere vragen: nope.
Oké dan krijgt U 3 maanden Xbox Live als schade vergoeding als uw Xbox terug is.
Dat was die woensdag, dus donderdag met Ups gebeld en ups is hem diezelfde dag nog op komen halen, elke dag natuurlijk gaan kijken waar mijn Xbox360 was en toen was die maandag bij Microsoft aangekomen(in het weekend doen ze natuurlijk niks) en meteen 10 uur ’s morgens een mailtje gekregen dat hij was aangekomen en 2 uur later weer afgehandeld was.
Dinsdag had UPS heb opgehaald bij Microsoft en werd hij verzonden naar Eindhoven..
Dus hij was onderweg via een mega omweg naar Einhoven vanuit Frankfurt(die onderin in Duitsland ja) naar een ander depot ergens hier in de buurt, en toen weer naar Eindhoven, behoorlijke omweg want het duurde 7 uur volgens Googlemaps via de weg die zij namen(maar dit heeft zijn redenen natuurlijk)
Dinsdag was hij aangekomen in Eindhoven en ’s woensdag morgens verzonden naar hier , ik open maken en wat zit er in: een nieuwe Xbox 360!
nieuwe dvd-drive(kan het horen aan hoe die open/dicht gaat), dus het moet wel een nieuwe zijn denk ik.
December 2009 stond achterop. Dus deze is wel nieuwe denk ik; hierbij heb ik mijn mening over UPS en Microsoft gegeven :) !
Zeer goed deze service!! Alleen een ding:

De grapichs lijken wel ineens minder? vaak een zwarte streep door mijn beeld in BF:BC2, lag in cod6 en zeker mindere grapichs, veel meer blokjes, met name de anti-aliasing, als ik door mijn sniper kijk zie ik een struik daarachter wat gewoon een vierkant blokje is…
Heb ik dan toch geen nieuwe Xbox360? Ik mis ook HDMI die zit toch al in alle Xboxen uit 2007?
En ik vind dat deze nog meer lawaai maakt dan mijn oude xbox360-al helemaal de DVD-drive.
Kan iemand mij misschien helpen?

Verbeterde versie ;)

NickySantoro schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:46:
Mijne heeft nu al een tijdje last van unreadble disk errors. Had MS gebeld, maar er zit geen garantie meer op en het gaat me 110 euro kosten als ik hem laat repareren.

Heb nu via ebay een unlock kitje besteld om de xbox zelf open te maken en te schoonmaken.

Hebben mensen hier ervaring met het openmaken van de xbox? Zo ja, waar moet ik op letten
Ik kon hem anders gewoon opsturen, 5 jaar oud bijna..

[ Voor 41% gewijzigd door alaintje op 29-03-2010 16:52 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Laatst online: 11:42

Is jou xbox al 3 jaar oud?

Want anders zou ik als ik jou was gewoon een rrod veroorzaken, en er dan bij zetten dat de dvd speler ook af en toe kuren heeft en als je dan geluk hebt wordt de dvd speler ook vervangen.

Ik heb vandaag ook mijn xbox voor reparatie opgegeven vanwege een rrod, hopelijk krijg ik hem weer snel terug. (en nee, die heb ik niet zelf veroorzaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Ik weet niet of iemand ervaring heeft met het volgende maar...

Ik heb hier een 360 staan, waarvan de garantie verlopen is. Al een hele tijd, heeft nog nooit een RROD gehad. Maar had tot een tijd terug ineens geen beeld meer, toen heb ik de hybrid fix erop toegepast. En sindsdien geen problemen meer mee gehad. Nu is het volgende aan de hand, de orginele toshiba/samsung drive die erin zat is defect geraakt en ik kan de drive-key hier niet meer uitlezen om een vervangend exemplaar in de xbox360 te plaatsen.

Het dashboard is natuurlijk al te nieuw om de NAND nog uit te gaan lezen om zo de moederbord key te achterhalen.

Als ik deze bij microsoft ter reparatie aanbied, (er van uit gaande dat microsoft de enige is die de key nog kan achterhalen) zullen ze hem dan aannemen? Omdat de hybrid fix erop toegepast is. De xbox is niet omgebouwd en ik ben dit ook zeer zeker niet van plan. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft, of wel eens over gehoord heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
CrystalViriS schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:37:
Ik weet niet of iemand ervaring heeft met het volgende maar...

Ik heb hier een 360 staan, waarvan de garantie verlopen is. Al een hele tijd, heeft nog nooit een RROD gehad. Maar had tot een tijd terug ineens geen beeld meer, toen heb ik de hybrid fix erop toegepast. En sindsdien geen problemen meer mee gehad. Nu is het volgende aan de hand, de orginele toshiba/samsung drive die erin zat is defect geraakt en ik kan de drive-key hier niet meer uitlezen om een vervangend exemplaar in de xbox360 te plaatsen.

Het dashboard is natuurlijk al te nieuw om de NAND nog uit te gaan lezen om zo de moederbord key te achterhalen.

Als ik deze bij microsoft ter reparatie aanbied, (er van uit gaande dat microsoft de enige is die de key nog kan achterhalen) zullen ze hem dan aannemen? Omdat de hybrid fix erop toegepast is. De xbox is niet omgebouwd en ik ben dit ook zeer zeker niet van plan. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft, of wel eens over gehoord heeft?
De zegel is gebroken, dus Microsoft gaat hem niet repareren. Dat wordt een nieuwe Xbox 360 kopen. Wellicht dat ze je nog iets kunnen aanbieden (reparatie tegen bepaald bedrag), maar ik denk dat je beter een nieuwe kan kopen (ook minder kans op RROD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
Ja, dat denk ook.

Zelfs als ze hem wél willen repareren, dan gaat het je geld kosten. En reparaties zijn niet bepaald goedkoop, een nieuwe arcade is maar iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:30
Cubic X schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:41:
[...]

De zegel is gebroken, dus Microsoft gaat hem niet repareren. Dat wordt een nieuwe Xbox 360 kopen. Wellicht dat ze je nog iets kunnen aanbieden (reparatie tegen bepaald bedrag), maar ik denk dat je beter een nieuwe kan kopen (ook minder kans op RROD).
Als je nou net mijn reactie had gelezen, mijn xbox was 5 jaar oud en mijn zegel(s) waren kapot, en hij is vervangen!!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
alaintje schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:12:
[...]

Als je nou net mijn reactie had gelezen, mijn xbox was 5 jaar oud en mijn zegel(s) waren kapot, en hij is vervangen!!
Maar bij mij zitten er natuurlijk geen x-clamps of nix meer op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
alaintje schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:16:

[...]

Ik kon hem anders gewoon opsturen, 5 jaar oud bijna..
Deze had ik nieuw gekregen toen mijn oude xbox een rrod had. Ze zeiden aan de telefoon dat ik dan geen garantie meer heb op mijn nieuwe xbox :X. Klopt dit?

Edit: lees nu van iemand op een xbox forum: Als je 360 binnen de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, loopt de originele garantieperiode gewoon door.
Thanks man
Manuel schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:03:
Ik zou zeggen dat je alleen maar op de kabeltjes hoeft te letten omdat je garantie toch al is verlopen. Verder natuurlijk ook nog de behuizing. De sticker die checkt of die open is geweest of niet maakt niet zo heel veel uit omdat je garantie toch al is verlopen.

Dus proberen maar lijkt me. Kijk ook op YouTube voor eventueel disambeling van de 360.
Ok, ik wacht eerst op mijn unlock tool die ik had besteld

[ Voor 7% gewijzigd door Motabeatz op 30-03-2010 10:43 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Laatst online: 11:42
Ik heb mijn xbox360 weer terug na 9 dagen weg te zijn geweest.

Ik had er wel mijn twijfels over of hij werdt gerepareerd want ik had een kapotte xbox zonder garantie in een iets nieuwere gezet en toen voor reparatie opgestuurd. Het enigste probleem is wat ik nu heb is dat ik twee identieke xboxen heb met dezelfde serienummer en id. Dus dan heb ik maar een reserve want ik kan eentje niet verkopen want dan zitten er dadelijk twee mensen op xboxlive met dezelfde xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:29

martjah

Appel

NickySoranto,

die unlocktool is niet echt nodig, kleine schroevendraaier gaat het ook gemakkelijk mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
Zo, ik heb vandaag toch een epische reparatie gedaan.

Het begon een paar dagen. Als eerstejaars student systeembeheer kom ik nog vaak langs bij systeembeheer op mijn oude school. Nou had een van de systeembeheerders al een paar aanpassingen aan mijn xbox gedaan, en had de andere een overleden xbox van zijn neefje. Met gebundelde krachten hebben we het ding uit elkaar gehaald (dus echt gestript), tot de koelblokken toe. Daaronder vonden we een overdosis grijze smurrie die de koelpasta moest voorstellen.

Deze hebben we weggehaald met een razor blade en wattenstaafjes+ ethanol, totdat de chips (GPU en CPU) glommen als een spiegel. Nieuwe koelpasta er op, en de koelers gemonteerd met schroeven ipv backplates. Dit zorgde ervoor dat de xbox niet meteen de rode ring gaf, maar na een tijdje nog steeds vastliep.

Nou zitten er aan de onderkant van het moederbord een paar geheugenmodules, die vrij heet werden. Dus, school afgezocht naar oude videokaarten, en uiteindelijk een paar oude intels gevonden. Daar hebben we de heatsinks afgesloopt, en in kleinere blokjes gezaagd, en deze met koelpasta en isolatietape vastgeplakt op het moederbord en..

Hij deed het. Kwartier lang Gears 2 gespeeld, en de xbox draaide nog als een zonnetje. we waren helemaal gelukkig en zetten de xbox weer in elkaar.

Probleem. Het metalen frame bied niet genoeg ruimte voor de heatsinkjes. Onze oplossing was het uitzagen van het midden. Nou hadden we geen zaag, maar wel een dremel. Een hoop vonken later hadden we dus de achterplaat er uit gezaagd, en de randen afgedekt met tape. We zetten het moederbord in het frame, en wilden het vastschroeven, wat helaas niet lukte. De schroefposities zitten namelijk in de achterplaat, en dan in het stuk wat wij er uit hadden gezaagd. Jammer is dat.

Gelukkig bleef de boel prima vastzitten zodra we de plastic cover er op hadden geschroefd, maar we stonden toch wel een beetje sip te kijken. Maargoed, een hoop geschroef later hadden we 1 mooie xbox die niet meer ringde, en nog een stapeltje metaal en schroefjes en andere onderdelen die op de een of andere manier niet meer terug in de xbox pastten. Goed dan, we hebben er uren over gedaan, de dremel bijna gesloopt, maar het is gelukt!

Hier een foto van onze hack:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/vfvak6.jpg

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb dit ook gehad met een xbox, schoonmaken had geen zin, ik heb er een nieuwe drive ingezet. Als je er geen garantie meer op zou hebben zou je het kunnen proberen, maar ik betwijfel het. Als je meer info wil over het vervangen van de drive kun je me DM'en.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
1,5 jaar geleden heb ik mijn Xbox 360 opgestuurd vanwege een RROD.
Vandaag was mijn broertje aan het gamen tot die vastliep en moest deze met de hand uitzetten, na het opnieuw aanzetten kwam er een RROD tevoorschijn.

Nu zit ik eens te kijken op xbox.nl naar de gegevens van mijn Xbox 360 en er staat dat er geen garantie meer opzit. Hoe zit dit precies met een Xbox 360 die je na reparatie terug gekregen hebt, krijg je er dan weer garantie bij van 3 jaar of zo als je een RROD krijgt? Deze Xbox 360 komt orgineel uit 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:39

Graveheart

Say what?

Dutch3men schreef op donderdag 15 april 2010 @ 01:08:
Vandaag was mijn broertje aan het gamen tot die vastliep en moest deze met de hand uitzetten, na het opnieuw aanzetten kwam er een RROD tevoorschijn.

Nu zit ik eens te kijken op xbox.nl naar de gegevens van mijn Xbox 360 en er staat dat er geen garantie meer opzit. Hoe zit dit precies met een Xbox 360 die je na reparatie terug gekregen hebt, krijg je er dan weer garantie bij van 3 jaar of zo als je een RROD krijgt? Deze Xbox 360 komt orgineel uit 2005.
Beste wat je kan doen, is even met MS bellen.
Ze willen nog wel eens vrij coulant zijn wat betreft garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op donderdag 15 april 2010 @ 01:08:

Ik zou gewoon een reparatie aanvragen via xbox.com, mijn xbox360 heeft afgelopen maandag met een RROD de geest gegeven, garantie was ook al een jaar verlopen (xbox uit 2006). Gewoon aangemeld voor reparatie via xbox.com, ups kwam deze dezelfde dag nog ophalen. Gisteren het nieuws gekregen dat ze hem hebben gerepareerd of vervangen en dat hij is verzonden. Als het goed is morgen weer binnen, dat zou wel heel erg netjes zijn van Microsoft en Ups. Ik heb ook een nieuw serienummer gekregen zag ik op xbox.com, waarschijnlijk is hij dus helemaal vervangen.

Oftewel, gewoon via xbox.com of even bellen.

*Edit* Xbox vandaag binnen gekregen, achterop staat datum 2009, zit echter geen HDMI op, maar hij werkt weer + 1 maand xboxlive erbij gekregen. Al met al erg tevreden over de snelle service van beide partijen.

*Edit2* Xbox geeft met COD MW2 kleine freezes tijdens het spelen.

*Edit 3* Na even gebeld te hebben met klantenservice kreeg ik als advies om de Cache te legen bij system settings, ziet er vooralsnog uit dat het werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Opgelost*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Afgelopen maandag kwam UPS mijn Xbox die nog 1 dag binnen de garantie viel ophalen. Woensdag berichtje gehad dat ze de Xbox hadden ontvangen in het reparatiecentrum. Tot mijn grote verbazing daarna niks meer gehoord totdat gisteren UPS met mijn Xbox weer voor de deur stond. Tenminste, mijn xbox? Doe maar gewoon hetzelfde model maar dan gloednieuw.

_/-\o_

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Afgelopen vrijdag had mijn XBox ook de RROD. natuurlijk meteen aankoopbewijs opgezocht, maar dag van aankoop was 3 jaar en 5 maanden geleden. Toch maar gebelt, maar jammer genoeg konden ze alleen met betaling laten repareren. kosten zouden minimaal € 91,- :'( (via de site, aanmelding per telefoon zou +/- € 120,- zijn) zijn en per CC te betalen. Nu heb ik geen CC en € 91,- vind ik best prijzig als de arcade al voor € 150,- in de winkel ligt.

Gelukkig heb ik hem weer (tijdelijk) werkend gekregen met de handdoek truc. Nu eens kijken hoelang hij het nog volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Als de handdoek truc werkt, en je bent bereid hem open te schroeven is het waard om de X-Clamp te proberen: eBay.

De handdoek truc werkte bij mij maar tijdelijk, nadat ik deze X-Clamp had geplaatst (komt neer op nieuwe koelpasta en andere schroefjes zodat je heatsink op cpu en gpu strakker zitten) heeft hij nu al minimaal tien uur weer gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Ik hoop dat hij dit weekeind gaat volhouden en daarna wil ik toch kijken voor een nieuwe. Dan heb ik tenminste de Jasper met HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Muthas schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:33:
Als de handdoek truc werkt, en je bent bereid hem open te schroeven is het waard om de X-Clamp te proberen: eBay.

De handdoek truc werkte bij mij maar tijdelijk, nadat ik deze X-Clamp had geplaatst (komt neer op nieuwe koelpasta en andere schroefjes zodat je heatsink op cpu en gpu strakker zitten) heeft hij nu al minimaal tien uur weer gewerkt.
Wat ik nu heb gedaan is onder het midden van de bestaande clamps een klein stukje plastic (bijna een millimeter dik) plaatsen, en met de fan alleen op de CPU gericht de boel 30-45 minuten laten lopen.

Na 3 kortstondige RROD fixes kon ik nu in ieder geval eens een spelletje spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Niet online
Hallo,

Ik heb hier een xbox 360 premium met HDMI. Nu had ik gisteren een HDMI kabel gekocht bij de lokale kabel-boer. En vandaag sluit ik men xbox aan via HDMI, en krijg ik geen beeld en geluid. Heb al opzoekingswerk gedaan op internet maar ik vind geen antwoord. (http://support.xbox.com/s...ssories/AV/HDMICable.aspx)

Ik heb de xbox getest met een andere hdmi kabel, en daarbij geeft hij ook geen beeld noch geluid.
Indien ik mijn xbox aansluit via component, geeft hij wel beeld en geluid. Moet ik ergens een instelling veranderen? Of ligt het puur aan de kabel (moet ik dus een speciale hdmi kabel van microsoft gaan halen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Ik heb/had de eerste serie 2006 model xbox en die geeft nu dus een E74 error. Ik had gehoord dat de garantie naar 3 jaar was verlengd, helaas heb ik hem al langer dan 3 jaar. Raden jullie aan om hem te laten repareren tegen (hoge) kosten of een nieuwe te kopen met 2 games erbij?

edit: of kan ik beter wachten met een nieuwe xbox i.v.m. project natal?

[ Voor 11% gewijzigd door andries.t.net op 30-04-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Laatst online: 28-07 15:05
andries.t.net schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 16:21:
Ik heb/had de eerste serie 2006 model xbox en die geeft nu dus een E74 error. Ik had gehoord dat de garantie naar 3 jaar was verlengd, helaas heb ik hem al langer dan 3 jaar. Raden jullie aan om hem te laten repareren tegen (hoge) kosten of een nieuwe te kopen met 2 games erbij?

edit: of kan ik beter wachten met een nieuwe xbox i.v.m. project natal?
geloof dat de reparatie kosten tegen de 100 euro aan lopen, en nieuwe xbox (met nieuwe garantie en nieuwe zuiniger,minder warm wordende, volgens mij dus betrouwbaarder hardware) voor iets van 150 euro.
dan zou ik voor een nieuwe gaan, krijg je er ook nog eens een controller bij.

en wat project natal gaat brengen. vast wel een leuk nieuwe bundel pakket, maar hoe lang gaat dat nog duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Laatst online: 13-09-2020
GoVegan schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:41:
[...]

geloof dat de reparatie kosten tegen de 100 euro aan lopen, en nieuwe xbox (met nieuwe garantie en nieuwe zuiniger,minder warm wordende, volgens mij dus betrouwbaarder hardware) voor iets van 150 euro.
dan zou ik voor een nieuwe gaan, krijg je er ook nog eens een controller bij.

en wat project natal gaat brengen. vast wel een leuk nieuwe bundel pakket, maar hoe lang gaat dat nog duren.
Bedacht me gister dat de dvd speler nog zo'n krassend model is en ik heb nog een probleem: sommige data verdwijnt wel eens:
In fifa 10 krijg je een preview van de voetballers als je cursor op teammanagment staat. Ik had laatst voor de 2de keer allemaal lege plekken, en op sommige plekken stonden dingen als ''12500E05451455''. Als je dan iets wilt opstarten waar een van die spelers in zat freezed de xbox totaal.

Geen idee wat dat voor probleem is, een nieuwe hdd lijkt mij, nieuwe dvd speler en nog het E74 probleem..... Dan lijkt het me inderdaad beter een bundel bij de bol.com te kopen met een stuk of 6 games, extra controllers en alles. Dan kan ik de oude HDD testen en verkopen, samen met de andere onderdelen waardoor ik een nieuwe xbox met 6 games voor maar 200 euro heb.

Ondanks dat plan zal ik MS toch nog even bellen, als hij gratis gerepareerd kan worden doordat iemand in een goede bui is, why not?

edit: net aan de telefoon geweest met MS.
Ik vertelde mijn problemen:
-E74, opgelost met handdoek-methode maar zal binnenkort weer kapot gaan..
-krassende dvd-speler
-HDD die info ''verliest''

De ms-medewerker (msm) kon mij over het E74 probleem niet garanderen dat mijn xbox gerepareert zou worden ?!? omdat het iets met de harde-schijf te maken zou kunnen hebben?

De krassende dvd speler kon hij ook niks aan doen, alleen het spel vergoeden? dit hoort toch niet?

Het leukste gedeelte kwam bij de HDD. Mijn uitleg en redenatie zag er zo uit:
Ik verlies data van fifa 10 over spelers
dit gebeurt pas na meerdere seizoenen als ze steeds beter wordeb
deze data kan dus niet op de schijf zelf staan
deze data staat dus op de HDD
de HDD is dus kapot.

Voor zover ik weet klopt alles wat ik zeg, maar toen kwam de msm: Tjah?....... Je moet hem eens aan xbox live kopellen en de transfers binnen halen (let er vooral niet op dat het transferseizoen nog niet begonnen is...) en alle update's...

Dan pas je toch alleen games aan die nog moet beginnen en niet die al begonnen zijn. Ik ben wel diep teleurgesteld door ms en de msm. Hij kon me ook geen bedragen noemen voor de reparatie en op een of andere manier valt mijn 4 jaar oude xbox 360 binnen garantie.....tellen kunnnen ze daar ook al niet meer.

Een gesprek waar ik dus niets aan heb gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door andries.t.net op 03-05-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-09 06:22
DrakeNL schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:08:
Ik hoop dat hij dit weekeind gaat volhouden en daarna wil ik toch kijken voor een nieuwe. Dan heb ik tenminste de Jasper met HDMI
Is de Jasper echt zoveel beter dan de xbox 360´en met Falcon chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ik heb een probleempje met m'n Xbox 360, want hij wil niet meer opslaan. Al mijn saves zijn opeens verdwenen en hij weigert nog te saven. Ik heb al geprobeerd m'n profile te verwijderen en weer te recoveren en de HD er uit te halen en er weer in te zetten, maar het schijnt niet te helpen.

Klinkt dit probleem iemand bekend in de oren? En weet iemand hoe dit mogelijk gemaakt zou kunnen worden?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
PSP123 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:22:
[...]

Is de Jasper echt zoveel beter dan de xbox 360´en met Falcon chipset?
De jasper versie verspreid minder warmte = minder kans op een RROD

Bij de falcon heb je ook haast geen kans op een RROD maar bij een jasper versie nog minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Rockvee2 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:30:
[...]

De jasper versie verspreid minder warmte = minder kans op een RROD

Bij de falcon heb je ook haast geen kans op een RROD maar bij een jasper versie nog minder :)
Ik heb 2 falcons versleten, 1 rrod, en 1 e74 (rrod op GPU zeg maar)
Nu een jasper, en die is stukken stiller en draait (tot nu toe) goed

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Na meer dan 2,5 jaar zonder problemen gebruik te hebben gemaakt van de xbox 360 (eerste serie xbox Elite's uit 2007), kreeg ik gisteren ook de beruchte RROD. Xbox heeft altijd in een volledig open omgeving gestaan, dus met genoeg ruimte om te koelen. Tijdens het opstarten van de xbox en gelijk daarna GTA4, reageerde de xbox niet meer en had ik artifacts. Vervolgens geprobeerd opnieuw op te starten maar er kwamen de 3 rode kwadranten tevoorschijn.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Inmiddels heb ik mijn Xbox weer werkend teruggekregen met een gratis maand xbox live.
Ik weet niet zeker of ik een nieuwe heb teruggekregen er zitten namelijk geen krasjes of vlekken op de xbox, wel zit er een nieuwe sticker op maar met hetzelfde serienummer als wat ik eerst had. Ook is de stof uit ventilatie gaatjes verdwenen en lijkt de xbox een stuk stiller.
Ik kan op de bijgevoegde papieren niets vinden wat ze precies gedaan/gerepareerd/vervangen hebben. Was dit bij anderen wel het geval?

Hieronder het tijdverloop:
Donderdag 3 juni - Xbox 360 kapot RROD, reparatie aangevraagd;
Vrijdag 4 juni - Verzendlabel van UPS ontvangen en afspraak gemaakt om op te halen;
Maandag 7 juni - Xbox opgehaald door UPS;
Dinsdag 8 juni - Xbox in reparatiecentrum in Duitsland;
Woensdag 9 juni - Xbox gerepareerd;
Donderdag 10 juni - Xbox teruggestuurd;
Maandag 14 juni - Xbox thuis afgeleverd.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik heb een probleem :)

Ik heb vandaag een 2e hands xbox 360 elite gekocht. Alles deed het prima, en heb ik daar uiteraard getest. Nu wilde ik een spel instaleren op de HDD, maar dit ging fout. Blijkbaar zat een krasje in de weg oid en is het kopieëren niet gelukt. Hij gaf op een gegeven moment een foutmelding en bleef hierna heel lang hangen. Ik heb toen de xbox uitgezet, na ettelijke minuten wachten. Als ik nu de HDD aansluit op de xbox duurd het heel lang voordat hij naar het dashboard gaat. Hij lijkt contat te zoeken met de HDD, maar dit lukt blijkbaar niet goed. Als ik de HDD eraf haal, gaat hij wel gewoon meteen naar het dashboard. Ik kan wel naar systems en dan naar HDD gaan. Hier ziet hij de HDD ook wel, maar reageren gaat wederom erg traag en hij lijkt weer een minuut ofzo te hangen. Formateren lukt niet, en system cache legen oid werkt ook niet. Iemand een idee?

Leuk begin van mijn xbox tijdperk :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13
Misschien staat een deel van de data op je schijf (het spel dat je ging kopiëren), probeer dat eens te verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Appo schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:33:
Misschien staat een deel van de data op je schijf (het spel dat je ging kopiëren), probeer dat eens te verwijderen...
Ik kan de HDD dus niet formateren. Verder staat er wat muziek, demo's etc op, maar ook die kan ik niet bereiken. Ik kan dus ook niet mijn gamertag etc ophalen, want dan geeft de xbox aan, dat er niks is aangesloten, terwijl deze bij system dus wel te zien is. Ik kan dus niks verwijderen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001

Convoy

g44p

KillGhost schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:41:
[...]

Ik kan de HDD dus niet formateren. Verder staat er wat muziek, demo's etc op, maar ook die kan ik niet bereiken. Ik kan dus ook niet mijn gamertag etc ophalen, want dan geeft de xbox aan, dat er niks is aangesloten, terwijl deze bij system dus wel te zien is. Ik kan dus niks verwijderen.
Ik zeg: brakke hdd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Lijkt het op. Ik mag em opsturen en krijg dan een nieuwe. Net ff gebeld.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ok mijne is ook kaduuk.

tijdens codmw2 allemaal artifacts en scherm een beetje blauw.

nu ook in dashboard enz.. zonde

elite 120gb van 1,5 jaar oud. nog net garantie zei t meisje van ms, maar heb wel een bonnetje nodig.
bonnetje heb ik echter niet..gelukkig kon het toch nog.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 08:47
ik heb een xbox 360 waarvan de garantie sticker verbroken is maar hij heeft nog garantie tot 09-2011
hij heeft een defecte dvd-speler hij gaat open/dicht maar hij leest niks meer
gewoon service aanvragen en opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
mauritso schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:29:
ik heb een xbox 360 waarvan de garantie sticker verbroken is maar hij heeft nog garantie tot 09-2011
hij heeft een defecte dvd-speler hij gaat open/dicht maar hij leest niks meer
gewoon service aanvragen en opsturen?
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al he? Microsoft is (helaas) niet meer zo coulant als een tijdje terug.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
ElBarto schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:25:
[...]

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al he? Microsoft is (helaas) niet meer zo coulant als een tijdje terug.
Hoe bedoel je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
vraagje: werkt die truuk met die gratis controller nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, gratis controller werkt vaak niet meer.

En wat er werd bedoeld; verbroken garantiezegel -> geen garantie meer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
MAX3400 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:04:
Nee, gratis controller werkt vaak niet meer.

En wat er werd bedoeld; verbroken garantiezegel -> geen garantie meer.
dacht ik al
sorry voor de domme vraag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07
En juist door mensen die gebruik maken van die "trucjes" wordt MS steeds minder coulant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
Jaguar645 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:45:
En juist door mensen die gebruik maken van die "trucjes" wordt MS steeds minder coulant
jep helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:39
-laat maar :X 8)7 |:( -

[ Voor 95% gewijzigd door DraZ666 op 18-07-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffe B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 13:06
Welja, het is weer zover, voor de vierde keer heeft m'n Xbox 360 Pro een Red Ring of Death. Stevig balen dus, net nu ik wat nieuwe DLC voor Rock Band had gekocht en Halo Reach aan de horizon ligt.

De symptomen zijn overigens wel anders dan de afgelopen drie keer.

Wanneer ik m'n Xbox opstart maakt hij alleen heel kort een geluid (zeg maar een soort zachte whizz van niet langer dan een kwart seconde) voordat hij de RRoD laat zien en totaal stil wordt, daarna komt er totaal geen geluid meer uit, niet van de koeling of whatever, helemaal niets.

De disk drive wil ook niet meer openen.

Op de Power Supply laat hij eerst (zoals normaal) een oranje lichtje zien, maar wanneer ik 'm aanzet geeft hij groen licht, heel rap daarna (zeg ook maar een kwart seconde, eigenlijk gelijktijdig met de RRoD) rood licht en daarna weer oranje. Lijkt als je het mij vraagt op een soort piek in de spanning die de Xbox binnengaat. Misschien de Power Supply vervangen?

[ Voor 4% gewijzigd door Steffe B op 24-07-2010 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:46
Steffe B schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 04:33:
Welja, het is weer zover, voor de vierde keer heeft m'n Xbox 360 Pro een Red Ring of Death. Stevig balen dus, net nu ik wat nieuwe DLC voor Rock Band had gekocht en Halo Reach aan de horizon ligt.

De symptomen zijn overigens wel anders dan de afgelopen drie keer.

Wanneer ik m'n Xbox opstart maakt hij alleen heel kort een geluid (zeg maar een soort zachte whizz van niet langer dan een kwart seconde) voordat hij de RRoD laat zien en totaal stil wordt, daarna komt er totaal geen geluid meer uit, niet van de koeling of whatever, helemaal niets.

De disk drive wil ook niet meer openen.

Op de Power Supply laat hij eerst (zoals normaal) een oranje lichtje zien, maar wanneer ik 'm aanzet geeft hij groen licht, heel rap daarna (zeg ook maar een kwart seconde, eigenlijk gelijktijdig met de RRoD) rood licht en daarna weer oranje. Lijkt als je het mij vraagt op een soort piek in de spanning die de Xbox binnengaat. Misschien de Power Supply vervangen?
weet je zeker dat t rrod is? als er iets mis is met de power supply krijg je nl ook rode lampjes, weet niet pcies hoe en wat maar dat kan je wel googlen. Had zelf iig ook een keer dat de stekker half uit t stopcontact vloog onder t spelen en toen krijg ik ook wat ik dacht dat rrod was, maar dat was dus net wat anders wat te maken had met de power supply :P maar goed jij hebt ervaring met rrod dus misschien ben je ook beter in het herkennen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Snowdog schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 05:29:
[...]

weet je zeker dat t rrod is? als er iets mis is met de power supply krijg je nl ook rode lampjes, weet niet pcies hoe en wat maar dat kan je wel googlen. Had zelf iig ook een keer dat de stekker half uit t stopcontact vloog onder t spelen en toen krijg ik ook wat ik dacht dat rrod was, maar dat was dus net wat anders wat te maken had met de power supply :P maar goed jij hebt ervaring met rrod dus misschien ben je ook beter in het herkennen ^^
Klinkt inderdaad niet als een probleem met de voeding.
Klinkt meer als een probleem met de southbridge...
Maarja niet dat je daar zo veel aan hebt... als je dat wilt repareren kun je het beste een complete reflow laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffe B
Het is in ieder geval een RRoD, en eerlijk gezegd wordt het ook steeds onwaarschijnlijker dat de voeding het probleem is. Op verschillende stekkergroepen hier in het huis krijg ik overal hetzelfde resultaat, afkoelen helpt niet, zeg maar alle conventionele oplossinkjes werken niet, dus zoals CrystalViris al zegt zou het ook goed de southbridge kunnen zijn.

Ik ga nu even een belletje plegen naar Microsoft, even kijken of ze vaker zo'n probleem gehad hebben (vast wel) en of ik alvast een reparatie op touw kan zetten. Back to you shortly.

E: Heerlijk, de garantie blijkt verlopen te zijn. Wanneer ik Microsoft telefonisch probeer te bereiken verwijst de automatische stem me naar xbox.com/support, maar wanneer ik daar inlog blijkt dat m'n garantie is verlopen en zeggen ze dat ik maar even op moet bellen. Hoezo vicieuze cirkel.

[ Voor 21% gewijzigd door Steffe B op 24-07-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Steffe B schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:11:
E: Heerlijk, de garantie blijkt verlopen te zijn. Wanneer ik Microsoft telefonisch probeer te bereiken verwijst de automatische stem me naar xbox.com/support, maar wanneer ik daar inlog blijkt dat m'n garantie is verlopen en zeggen ze dat ik maar even op moet bellen. Hoezo vicieuze cirkel.
Ook de 'extra' garantie tot drie jaar na aankoopdatum is voorbij? Het is een klein rood pruttekstje die dat vertelt, heb je ook al gecontroleerd of dat ook die datum reeds verstreken is?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffe B
Jep, is gewoon voorbij. De Xbox komt uit de lente van 2007 dus de garantie zit er helaas echt niet meer op.

In elk geval heb ik alsnog iemand aan de lijn weten te krijgen die me maar al te graag wilde vertellen dat de reparatiekosten €109 zouden zijn. Heb ik natuurlijk voor bedankt, maar er komt nog een spannende twist aan het verhaal.
Met de voeding van een vriend werkte de Xbox namelijk wel. Ik had m'n Xbox naar m'n maat toegebracht en daar aangesloten, waar de doos ineens zonder problemen opstartte. De Xbox ligt daar nu nog en ga hem zodirect ophalen, en kijken of dat hij het hier weer wel doet. Zoja, heel mooi, dat is toch nog even uitstel van executie, en zoniet, dan weten we dat het toch aan de voeding lag.

E: Nop, hier thuis werkt hij niet. Voeding dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Steffe B op 25-07-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

mindcre8r schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:23:
ok mijne is ook kaduuk.

elite 120gb van 1,5 jaar oud. nog net garantie zei t meisje van ms, maar heb wel een bonnetje nodig.
en hij is alweer terug! incl 1 maand gratis XBL! bizar snel gewoon. dat kan ik nog eens service noemen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Steffe B schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:08:
Jep, is gewoon voorbij. De Xbox komt uit de lente van 2007 dus de garantie zit er helaas echt niet meer op.

In elk geval heb ik alsnog iemand aan de lijn weten te krijgen die me maar al te graag wilde vertellen dat de reparatiekosten €109 zouden zijn. Heb ik natuurlijk voor bedankt, maar er komt nog een spannende twist aan het verhaal.
Met de voeding van een vriend werkte de Xbox namelijk wel. Ik had m'n Xbox naar m'n maat toegebracht en daar aangesloten, waar de doos ineens zonder problemen opstartte. De Xbox ligt daar nu nog en ga hem zodirect ophalen, en kijken of dat hij het hier weer wel doet. Zoja, heel mooi, dat is toch nog even uitstel van executie, en zoniet, dan weten we dat het toch aan de voeding lag.

E: Nop, hier thuis werkt hij niet. Voeding dus.
Even ter info, dit heb ik ook gehad, had ik de voeding gewisseld die met die van de elite.
De voeding van de elite wou mijn premium niet booten, maar andersom wel.

heb je niet toevallig een verkeerde ruil gemaakt ergens tijdens een gameparty oid?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus op de launchdate de nieuwe Xbox360 250Gb, ook wel de Slim, gekocht.

Ik kan me niet meer herinneren of dit al vanaf het begin was of dat het ineens is gekomen maar mijn probleem is het volgende:

Als ik een party start of join zijn de mensen waarmee ik in een party zit nauwelijks verstaanbaar. Het geluid kraakt enorm en lijkt soms weg te vallen. Ik ben zelf goed verstaanbaar volgens hun. Dit gebeurd allemaal met de nieuwe, geheel zwarte controller die bij de Slim zat. Ik dacht eerst dat het aan het headsetje lag, misschien een kabelbreuk oid, maar ik heb 3 headsetjes geprobeerd en ze kraken allemaal. Ook als ik de play&charge kabel gebruik.

Daarna heb ik een oude controller gepakt en daar werken alle headsetjes perfect op. Ook de draadloze headset die ik heb werkt perfect. Dus het ligt niet aan de party.

Ik heb toen Xbox support gebeld en ik kon mijn controller opsturen. Dit zou 3 tot 4 weken gaan duren. Ik heb toen besloten om nóg een controller erbij te kopen zodat ik in ieder geval niet zonder zat. Ik heb toen de nieuwe geheel zwarte controller incl play&charge kit gekocht. Tot mijn grote verbazing had ik met deze nieuwe controller het zelfde probleem in een party. Ook de accu die erbij zat kon je met geen mogelijkheid locken dus deze viel er gewoon uit. Ik ben terug gegaan naar de winkel om deze defecte controller om te ruilen.

Dus ik kom thuis met de 3e! controller en je raadt het misschien al, ook bij deze controller kraakt het geluid in een party. Ik heb deze nieuwe controller aan een "oude" Xbox360 Elite gehangen en gek genoeg was het geluid van de party hier wel perfect.

Het lijkt er dus op dat de combinatie van mij nieuwe 360 Slim met die nieuwe controller voor problemen zorgt. Ik vroeg me daarom af of er meer mensen zijn die dit probleem hebben?

Nu doet zich het volgende probleem op. Toen ik zojuist mijn xbox aan zette merkte ik dat het piepje van de powerbutton en het piepje van de ejectbutton ook niet meer werken. Ik krijg steeds meer het idee dat deze xbox niet helemaal goed is. Ik heb niet kunnen ontdekken of je deze piepjes aan en uit kan zetten dus als iemand weet hoe dat werkt hoor ik het ook graag.

Anders zit er denk ik niets anders op dan deze xbox ter reparatie aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:51
kan iemand me helpen me een directe medewerker te spreken. want ik word echt scheit en scheit ziek van die automatische spreek h**r die waarmee je geen steek verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 01:01:
Ik heb dus op de launchdate de nieuwe Xbox360 250Gb, ook wel de Slim, gekocht.

Ik kan me niet meer herinneren of dit al vanaf het begin was of dat het ineens is gekomen maar mijn probleem is het volgende:

Als ik een party start of join zijn de mensen waarmee ik in een party zit nauwelijks verstaanbaar. Het geluid kraakt enorm en lijkt soms weg te vallen. Ik ben zelf goed verstaanbaar volgens hun. Dit gebeurd allemaal met de nieuwe, geheel zwarte controller die bij de Slim zat. Ik dacht eerst dat het aan het headsetje lag, misschien een kabelbreuk oid, maar ik heb 3 headsetjes geprobeerd en ze kraken allemaal. Ook als ik de play&charge kabel gebruik.

Daarna heb ik een oude controller gepakt en daar werken alle headsetjes perfect op. Ook de draadloze headset die ik heb werkt perfect. Dus het ligt niet aan de party.

Ik heb toen Xbox support gebeld en ik kon mijn controller opsturen. Dit zou 3 tot 4 weken gaan duren. Ik heb toen besloten om nóg een controller erbij te kopen zodat ik in ieder geval niet zonder zat. Ik heb toen de nieuwe geheel zwarte controller incl play&charge kit gekocht. Tot mijn grote verbazing had ik met deze nieuwe controller het zelfde probleem in een party. Ook de accu die erbij zat kon je met geen mogelijkheid locken dus deze viel er gewoon uit. Ik ben terug gegaan naar de winkel om deze defecte controller om te ruilen.

Dus ik kom thuis met de 3e! controller en je raadt het misschien al, ook bij deze controller kraakt het geluid in een party. Ik heb deze nieuwe controller aan een "oude" Xbox360 Elite gehangen en gek genoeg was het geluid van de party hier wel perfect.

Het lijkt er dus op dat de combinatie van mij nieuwe 360 Slim met die nieuwe controller voor problemen zorgt. Ik vroeg me daarom af of er meer mensen zijn die dit probleem hebben?

Nu doet zich het volgende probleem op. Toen ik zojuist mijn xbox aan zette merkte ik dat het piepje van de powerbutton en het piepje van de ejectbutton ook niet meer werken. Ik krijg steeds meer het idee dat deze xbox niet helemaal goed is. Ik heb niet kunnen ontdekken of je deze piepjes aan en uit kan zetten dus als iemand weet hoe dat werkt hoor ik het ook graag.

Anders zit er denk ik niets anders op dan deze xbox ter reparatie aan te bieden.
Zal dat van de week eens proberen! I'll let you know!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Beste tweakers,

ik heb een groot probleem met mijn xbox. Hij doet de laatste heel raar. Eerst was het probleem toen ik hem opstarte, de xbox naar een upgrade disc vroeg. Dus ik heb een update disc gebrand via de xbox site en in de xbox gedaan. 'Disc not found'. Nog steeds...
Vlak daarna begon mijn xbox heel hard te blazen en kreeg ik 2 rode ringen te zien. Hij viel daarna ook meteen uit.

Nu krijg ik mijn xbox al helemaal niet meer aan! Na 2 sec begint hij al te blazen en valt uit. Nou ben ik opzich best handig in het openmaken van deze dingen dus dat heb ik ook gedaan. De cooler zat er nog goed op. Niks mis mee.
Hoe krijg ik mijn xbox weer aan??!

YouTube: Xbox 360 overheating

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:47

D4NG3R

kiwi

:)

Zoals ik op je topic ook al zij:
D4NG3R NL schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:23:
2 rings betekend een overhittingsprobleem. Maak even een foto van waar hij staat.

Verwacht niet te veel plezier er meer van, RRoD is in de aantocht als je dat constant hebt...

Aangezien je hem hebt opengebroken heb je ook geen garantie meer ;w
(Microsoft levert 3 jaar garantie, niet 1 of 2 jaar)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 10-09 09:48

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ruben1992 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:25:
Beste tweakers,

ik heb een groot probleem met mijn xbox. Hij doet de laatste heel raar. Eerst was het probleem toen ik hem opstarte, de xbox naar een upgrade disc vroeg. Dus ik heb een update disc gebrand via de xbox site en in de xbox gedaan. 'Disc not found'. Nog steeds...
Vlak daarna begon mijn xbox heel hard te blazen en kreeg ik 2 rode ringen te zien. Hij viel daarna ook meteen uit.

Nu krijg ik mijn xbox al helemaal niet meer aan! Na 2 sec begint hij al te blazen en valt uit. Nou ben ik opzich best handig in het openmaken van deze dingen dus dat heb ik ook gedaan. De cooler zat er nog goed op. Niks mis mee.
Hoe krijg ik mijn xbox weer aan??!

YouTube: Xbox 360 overheating
wat je zou kunnen proberen is een xclamp fix en dan gelijk goeie kwaliteit koelpasta erop.
hoe oud is je xbox?? als hij van na halverwegen 2007 is dan hoef je niet veel aan te passen, is hij voor 2007 dan moet je je case gaan schuren want dan zit je moederbord er hellemaal krom in( heeft MS weer goed gedaan ;) ) zie : http://xbox-experts.com/t...s/schematics_complete.jpg
mocht je een RROD krijgen, druk dan je connecting knop en je eject knop gelijktijdig in, dan kun je de foutcode vinden, dan steeds op connecting knop klikken om code uit te lezen, zijn 4 cijfers. deze kun je natrekken op volgende site: http://xbox-experts.com/t...mate-xclamp-fix-released/
ik zelf heb nu een aantal xboxen die ik aan het fixen ben, heb al 2 RROD gefixd, 1tje door een HYBRID xclamp fix, en andere ook hiermee, maar ging weer bokken, dus die heb ik gereflowd.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 21:51
3 maanden geleden een nieuwe Xbox 360 gekocht, de oude had de beroemde rode lampjes. :( Nu, de laatste dagen krijg ik steeds vaker de melding: "Error: This disc is unreadable"

Dus gisteravond maar eens Microsoft gebeld. Kreeg een aardige medewerker aan de telefoon waarvan ik eerst een aantal stappen moest uitvoeren, zoals hier beschreven: http://support.microsoft.com/kb/909819

Vertelde hem dat ik dit al geprobeerd had. Vervolgens gaf hij toe dat er meer problemen waren met de DVD speler en deze vervangen moet worden. Via e-mail een UPS label gekregen om hem op te sturen. Maximale reparatie tijd bedraagd maximaal 3 weken. :'( Om het leed een beetje te verzachten krijg ik 1 maand Xbox live gold. (Heb net 12 maanden afgesloten, maar vooruit maar) :)

Heb hem ook verteld dat mijn vorige Xbox 360 de "red ring of death" had. Dit vond hij niet fijn om te horen. "Is een scheldwoord die één of ander persoon verzonnen heeft" :*)

Nu maar afwachten hoe snel hij weer terug is.

Update 08-09-2010: Bericht van UPS: Xbox wordt vanmiddag opgehaald...
Update 13-09-2010: Bericht van Xbox.com: Xbox is vandaag alweer retour gestuurd. :) (binnen 1 week retour _/-\o_ )
Update 15-09-2010: Vandaag is de Xbox thuis gebracht door UPS.

Uiteindelijk 8 dagen weggeweest. Kan ik mee leven. :)

[ Voor 12% gewijzigd door mvdb1982 op 15-09-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
mindcre8r schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:23:
ok mijne is ook kaduuk.

Die van mij ging op dezelfde manier aan kapot, heb nu de E74 melding. Alleen mijn XBOX is > 3 jaar oud, iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nieuwe kopen, MS geeft 2 jaar garantie, en 1 jaar extra voor RRoD gevallen.

Consoles hebben een verwachte levensduur van ~3 jaar. Dus je hebt ook via dat pad geen garantierecht meer.

Nieuwe kopen dus, een nieuwe arcade (Oude variant, niet die nieuwe *kucht lelijke IMHO* xbox) voor zo'n 130 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvdb1982 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:17:
3 maanden geleden een nieuwe Xbox 360 gekocht, de oude had de beroemde rode lampjes. :( Nu, de laatste dagen krijg ik steeds vaker de melding: "Error: This disc is unreadable"
Had ik dus ook. Direct na aanschaf. Gelukkig kon ik hem direct omruilen in de winkel voor een nieuwe. Binnen 5 minuten liep ik met een nieuwe Xbox de winkel uit. Soms is het best handig om een apparaat in de winkel te kopen i.p.v. online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Laatst online: 21:28
Ik heb sinds gisteren ook een probleem met mijn Xbox. Eigenlijk had ik hem al een tijdje niet gebruikt, maar nu Fifa 11 er is ben ik hem weer gaan gebruiken.

Als ik aan het spelen ben blijft hij om de zoveel tijd even hangen. Ook bij andere spellen dus het ligt niet aan Fifa. Soms wordt het scherm zelfs voor 2sec even helemaal zwart en gaat dan weer verder. Het is een Xbox Arcade met 20Gb harddisk. Aangesloten via HDMI. Ik heb de xbox altijd op tafel staan waar hij zijn warmte goed kwijt kan.

Nu zit ik gelukkig nog binnen de garantie en heb ik microsoft vandaag gebeld. Ik moest de memory cache verwijderen en als het probleem niet opgelost zou zijn, terugbellen voor reparatieaanvraag. Nou de memory cache maakt niets uit dus ik ga morgen terug bellen.
Al wordt hij nu gerepareerd. Ik ben toch benieuwd waardoor het probleem veroorzaakt wordt? Weet een van jullie dit? En wordt mijn Xbox nu gerepareerd of krijg ik een refurbished/nieuwe terug? Dit zal toch wel gewoon het oude model zijn en niet de nieuwste Xbox?

Bedankt!

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn oude trouwe xbox leest geen enkele disk meer (draait niet eens meer) iemand een idee of ik nog iets anders kan doen om dit op te lossen dan een nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wanneer is je xbox gekocht? Standaard heb je 2 jaar garantie, RRoD problemen geven je nog een extra jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt niet meer onder de garantie helaas, dus ben zelf bang dat er niks anders op zit dan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Helaas afgelopen woensdagavond is mijn 360 defect gegaan.

F1 2010 (was net 10 minuten aan het gamen) sloeg vast. Uitgezet, aangezet en er bleef alleen maar zwart beeld zichtbaar. Nogmaals uitgezet, aangezet en een schitterende RRoD. Direct support gecontact (hij was gefabriceert in augustus 2007, nog net garantie) en donderdag mijn 360 verscheept per UPS.

Wat ik me nu afvraag is, hebben mensen die de laatste tijd een 360 hebben laten repareren hun huidige 360 gerepareerd terug gekregen (nieuw moederbord), een gereviseerde (ofwel een andere met een gereviseerd moederbord) of een hele nieuwe.

Ik heb nu een Zephyr ingestuur en ik hoop eigenlijk een Jasper terug te mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 22:14
Mijn xbox is afgelopen week kapot gegaan. Deze heeft nu 2 rode ringen. Na wat onderzoek gedaan te hebben had ik even hoop doordat er allerlei mensen roepen 'dan is hij stoffig van binnen' Maar die hoop is snel vervlogen.
Xbox is perfect schoon van binnen.
Ik heb nu de Team HYBRID's Ultimate advanced X-Clamp Fix gemonteerd (chique naam voor een plaatje alluminium trouwens). en nog steeds verschijnen er 2 rode ringen.

Maar ik geloof er niks van dat er iets overhit raakt trouwens want die lampjes knipperen binnen 10 sec al. zo snel worden die chips niet warm volgens mij.

Iemand nog gekke ideeën die misschien zouden kunnen helpen?

Het is trouwens een elite en ik dacht met het falcon board er in. op de adapter staat namelijk 175 watt.

There's no savegame in real life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Die chips worden erg snel warm weet ik uit ervaring! Heb je al verse koelpasta tussen de heatsink en de chip?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
_Badeend_ schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:28:
Mijn xbox is afgelopen week kapot gegaan. Deze heeft nu 2 rode ringen. Na wat onderzoek gedaan te hebben had ik even hoop doordat er allerlei mensen roepen 'dan is hij stoffig van binnen' Maar die hoop is snel vervlogen.
Xbox is perfect schoon van binnen.
Ik heb nu de Team HYBRID's Ultimate advanced X-Clamp Fix gemonteerd (chique naam voor een plaatje alluminium trouwens). en nog steeds verschijnen er 2 rode ringen.

Maar ik geloof er niks van dat er iets overhit raakt trouwens want die lampjes knipperen binnen 10 sec al. zo snel worden die chips niet warm volgens mij.

Iemand nog gekke ideeën die misschien zouden kunnen helpen?

Het is trouwens een elite en ik dacht met het falcon board er in. op de adapter staat namelijk 175 watt.
Hoe recht is het moederbord nog? Het klinkt misschien gek maar door de hitte gaat het moederbord uitzetten/krimpen waardoor sommige xbox moederborden werkelijk zo krom als een hoepel worden. En dit zorgt soms veel hele rare foutmeldingen. (Heb een tijd terug veel xboxen onder handen gehad).

Wat je zou kunnen doen.... het moederbord eruit halen, kaal maken. (Dus geen heatsinks koelpasta etc).
Vervolgens alcohol pakken, hiermee "spoelen" onder alle chips. Dit laten drogen, daarna de xbox voor minimaal 3 uur in de oven opwarmen (60-70 graden), daarna in de oven laten afkoelen totdat alles weer op normale temperatuur is. (Dit zodat alles geleidelijk weer uitzet en rechttrekt). Moederbord kun je hiervoor op propjes aluminiumfolie leggen. (Zo recht mogelijk). Niet in een magnetron doen! (tenzij deze een ovenstand heeft).

http://xbox-experts.com/tutorial/oven-bake/
Hier is alles duidelijk beschreven, heb altijd veel gehad aan deze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
fredkroket schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:39:
Helaas afgelopen woensdagavond is mijn 360 defect gegaan.

F1 2010 (was net 10 minuten aan het gamen) sloeg vast. Uitgezet, aangezet en er bleef alleen maar zwart beeld zichtbaar. Nogmaals uitgezet, aangezet en een schitterende RRoD. Direct support gecontact (hij was gefabriceert in augustus 2007, nog net garantie) en donderdag mijn 360 verscheept per UPS.

Wat ik me nu afvraag is, hebben mensen die de laatste tijd een 360 hebben laten repareren hun huidige 360 gerepareerd terug gekregen (nieuw moederbord), een gereviseerde (ofwel een andere met een gereviseerd moederbord) of een hele nieuwe.

Ik heb nu een Zephyr ingestuur en ik hoop eigenlijk een Jasper terug te mogen ontvangen.
Even een update; afgelopen donderdag door de UPS opgehaald en vandaag door de UPS weer een andere bezorgd. Slechts 8 dagen... Daarnaast is het gewoon een gereviseerde Zephyr geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Badeend_
CrystalViriS schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:29:
[...]

Hoe recht is het moederbord nog? Het klinkt misschien gek maar door de hitte gaat het moederbord uitzetten/krimpen waardoor sommige xbox moederborden werkelijk zo krom als een hoepel worden. En dit zorgt soms veel hele rare foutmeldingen. (Heb een tijd terug veel xboxen onder handen gehad).

Wat je zou kunnen doen.... het moederbord eruit halen, kaal maken. (Dus geen heatsinks koelpasta etc).
Vervolgens alcohol pakken, hiermee "spoelen" onder alle chips. Dit laten drogen, daarna de xbox voor minimaal 3 uur in de oven opwarmen (60-70 graden), daarna in de oven laten afkoelen totdat alles weer op normale temperatuur is. (Dit zodat alles geleidelijk weer uitzet en rechttrekt). Moederbord kun je hiervoor op propjes aluminiumfolie leggen. (Zo recht mogelijk). Niet in een magnetron doen! (tenzij deze een ovenstand heeft).

http://xbox-experts.com/tutorial/oven-bake/
Hier is alles duidelijk beschreven, heb altijd veel gehad aan deze website.
Ik heb mijn moederboard even bekeken, hij ligt namelijk helemaal uit elkaar op mijn bureau. Maar wat is precies krom? Ik bedoel er zit idd een lichte 'golf' in. Maar dit zal niet meer dan 1 a 2 mm zijn. Of zorgt zo'n kleine kromming al voor voldoende spanning op het board dat er storingen veroorzaakt kunnen worden.

Dat oven verhaal heb ik deze week al eerder als tip gekregen. Maar dat zie ik nu nog even als laatste stohalm. Het klinkt namelijk zo rigoureus, maar wie weet gaat het helpen.
citruspers schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:43:
Die chips worden erg snel warm weet ik uit ervaring! Heb je al verse koelpasta tussen de heatsink en de chip?
Er zit verse koelpasta op, de oude is netjes verwijderd en de heatsink maken beide goed contact. Want nadat ik deze weer had verwijderd zat de nieuwe koelpasta netjes verspreid en platgedrukt zeg maar. Maar die 2 ringen komen echt al meteen nadat de xbox intro is afgelopen en het menu net geladen is. Dat kost echt niet zoveel rekenkracht dat die chips meteen over heated zijn dacht ik zo. Het probleem moet ergens anders zitten denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door _Badeend_ op 28-10-2010 23:28 . Reden: diverse toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

heb die oven trick ook vaak genoeg geprobeerd maar veel xboxen zijn al te ver heen, heb 6 rrod xboxen liggen en geen van allen krijg ik aan de praat, niet na een xclamp fix( hybrid fix), heb ze allen gereflowd met heatgun, en heb ze ook geflushd met soldeer flux voor het reflowen en ook met alcohol voor oven trick, maar lukt nog niet. ben nu even klaar mee, heb week non stop eraan gewerkt maar geen resultaat.
dus oven trick kun je als eerste optie gebruiken omdat als je onder 90 graden blijft er geen schade kan onstaan. enne aangeraden is voor 3-4 jaar oude xbox ruim 7 uur. want dan haal je ook meteen al het vocht eruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Badeend_
v8power67 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:24:
heb die oven trick ook vaak genoeg geprobeerd maar veel xboxen zijn al te ver heen, heb 6 rrod xboxen liggen en geen van allen krijg ik aan de praat, niet na een xclamp fix( hybrid fix), heb ze allen gereflowd met heatgun, en heb ze ook geflushd met soldeer flux voor het reflowen en ook met alcohol voor oven trick, maar lukt nog niet. ben nu even klaar mee, heb week non stop eraan gewerkt maar geen resultaat.
dus oven trick kun je als eerste optie gebruiken omdat als je onder 90 graden blijft er geen schade kan onstaan. enne aangeraden is voor 3-4 jaar oude xbox ruim 7 uur. want dan haal je ook meteen al het vocht eruit ;)
Dat reflowen is nieuw voor mij. Maar ook dat klinkt aannemelijk (Met dit soort vage problemen). Maar goed ik denk dat ik dat doe nadat hij in de oven is geweest. Ik heb wel een digitale heatgun dus ik ga het wel proberen als de oven faalt.

Ik doop bij deze mijn vrije zaterdag om tot 'bak de xbox dag', hehe 2 uurtjes in de oven en dan met je vork erin prikken. Als deze er droog uit komt is de xbox gaar. :Y)

Trouwens ook wel jammer dat er geen echte officiële verklaring van microsoft ligt wat precies het probleem met al die dingen is. Dan kunnen de hobbyisten tenminste zelf nog een oplossing uitdokteren. Dit is maar een beetje aankloten en kijken of het werkt heb ik het idee. Dat ze een fout hebben gemaakt in het ontwerp en de productie is wel duidelijk, dus nat zijn ze al gegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door _Badeend_ op 28-10-2010 23:44 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

je kan toch de foutcodes uitlezen, weet je meteen wat er mis mee is. zodra de rrod knippert, het connect knopje en eject knopje tegelijkertijd indrukken, dan krijg je een code te zien dmv de rrod.
door steeds eject in te drukken(nog steeds connect vasthouden) en dan de code onthouden.
4 ringen is een 0 en 1 is 1 enz. dan de code op xbox experts opzoeken en dan weet je wat dr kapot is.
http://xbox-experts.com/repairguide.php?n=3

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
Enkel de mededeling 'ja die van mij ook en hij is opgehaald' is niet de bedoeling. Als je post, post dan nuttig en geef wat achtergrondinformatie ;-)