Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:26
JasperE schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:25:
[...]

Gezocht en inderdaad, ik zal de verfstrippermethode wel eens proberen.
1-0 voor de heat gun methode!
Nu een keer nog proberen die drive te flashen, ging vandaag helaas niet goed met mijn eigen pc. "Spinning up drives" kwam niet in beeld bij het booten van slax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wij hebben in 2008 (november) een Xbox 360 gekocht. Deze begint nu krassen te maken, en de game is onleesbaar. Wij bellen, microsoft gaat de schuld naar ons schuiven, want wij moeten er een antistatische doek onder leggen... Dan gaan ze ook EA beschuldigen, omdat EA FIFA 07 heeft gemaakt. Wat nu?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:31

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

F.West98 schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:53:
[...]want wij moeten er een antistatische doek onder leggen... [...]
Eh... wtf? Weet je zeker dat Microsoft dat tegen je gezegd heeft?

Ik denk dat we dan een nominatie voor 'De uitspraak van de helpdeskmedewerker van het jaar 2009" te pakken hebben! :X

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

iNSaNe-oNe schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:18:
[...]

Eh... wtf? Weet je zeker dat Microsoft dat tegen je gezegd heeft?

Ik denk dat we dan een nominatie voor 'De uitspraak van de helpdeskmedewerker van het jaar 2009" te pakken hebben! :X
ja, want dan komt er statische elektriciteit in de disklade (van buitenaf), en dan gaat het heel kort trillen oid, en dan komt er een kras, al is het maar een micrometer... en EA had een slechte kwaliteit disk!! anders gebeurt dit nooit. WEL!!! Dan hebben bijna alle game-uitgevers k*t-disks. Dit is ook gebeurd bij KUNG-FU Panda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

F.West98 schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:37:
[...]

ja, want dan komt er statische elektriciteit in de disklade (van buitenaf), en dan gaat het heel kort trillen oid, en dan komt er een kras, al is het maar een micrometer... en EA had een slechte kwaliteit disk!! anders gebeurt dit nooit. WEL!!! Dan hebben bijna alle game-uitgevers k*t-disks. Dit is ook gebeurd bij KUNG-FU Panda
Je zuigt dit he-le-maal uit je duim, mag ik hopen? Anders hebben we niet alleen een nominatie, maar zelfs een winnaar van de uitspraak van het jaar... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

nee, trek het telefoontje maar na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vind trouwens de service van microsoft prima. Ondanks het bericht dat wanneer een 360 opgestuurd werd na een bepaalde datum ze niet konden verzekeren dat deze op tijd terug zou zijn, was die van mij vorige week al weer terug (tenminste, ze hebben een vervangende gestuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:17
En ik heb mijn vervangende xbox (die ik in oktober 2009 heb gekregen) ook maar weer richting Duitsland gestuurd. Alweer 2x een RROD gehad, hoewel hij het verder wel gewoon doet (na een keer uit- en aanzetten). Lijkt me niet heel erg betrouwbaar.
Hopelijk sturen ze hem niet gewoon terug onder het motto 'hij doet het bij ons gewoon'. Dit is al de 4e keer dat ie teruggaat (vorige keren elke keer gerepareerd/vervangende xbox gekregen).

Verwijderd

Dinsdag de 22e mijn xbox op laten halen door UPS en gisterenochtend al afgeleverd bij MS Frankfurt om 7:56u.
Rare is dat de status niet veranderd is: 'Servicecentrum wacht nog op apparaat'
Komt dit vaker voor of zal dit door de kerstdrukte komen?

Indien ik zoek op referentienummer (+ postcode), kan hij deze niet vinden...via apparaatbeheer kan ik de hier bovenstaande status wel opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:47:
Dinsdag de 22e mijn xbox op laten halen door UPS en gisterenochtend al afgeleverd bij MS Frankfurt om 7:56u.

Indien ik zoek op referentienummer (+ postcode), kan hij deze niet vinden...via apparaatbeheer kan ik de hier bovenstaande status wel opvragen.
Probleem had ik ook.. Duurt even voordat die status veranderd.. Ik had overigens wel mn xbox na een week weer thuis :) Vorige week woensdag opgehaald, gisteren binnen gekregen...

Alleen jammer dat ik nu veel last heb van read errors (bij meerdere spellen?), iemand daar ervaring mee? Is dat beetje te fixen of beter retourneren?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:37
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:47:

maak je geen zorgen, lees de link even dan snap je waarom het langer duurt voor hij gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
badboynova schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:26:
[...]

maak je geen zorgen, lees de link even dan snap je waarom het langer duurt voor hij gefixt is.
Dat hoeft niet helemaal waar te zijn, mijn Xbox360 is woensdag 16 december overleden aan een RRoD en de dag erna opgehaald door de UPS.

Momenteel staat mijn status op de service pagina van Xbox.com dat hij hersteld of vervangen is en onderweg is naar huis :D Ook de UPS-pagina geeft aan dat er een aanvraag voor verzending is ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Mikey! schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:39:
[...]

Dat hoeft niet helemaal waar te zijn, mijn Xbox360 is woensdag 16 december overleden aan een RRoD en de dag erna opgehaald door de UPS.

Momenteel staat mijn status op de service pagina van Xbox.com dat hij hersteld of vervangen is en onderweg is naar huis :D Ook de UPS-pagina geeft aan dat er een aanvraag voor verzending is ontvangen :)
als je leest wat bamischijf en ik zelf schrijven, dan zie dat er heel iets anders gezegd word dan wat jij probeerd te weer spreken.

1 de consol van bami is 22 dec opgehaald.
2 het nieuws bericht geeft aan dat alle consols na 11 dec die aan geboden zijn, pas na kerst worden gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door badboynova op 25-12-2009 15:50 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 06:33
F.West98 schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:53:
Wij hebben in 2008 (november) een Xbox 360 gekocht. Deze begint nu krassen te maken, en de game is onleesbaar. Wij bellen, microsoft gaat de schuld naar ons schuiven, want wij moeten er een antistatische doek onder leggen... Dan gaan ze ook EA beschuldigen, omdat EA FIFA 07 heeft gemaakt. Wat nu?
Je moet hem ook daarom liggend neerleggen en niet omhoog laten staan, door de trillingen die van de grond komen omdat dat ding toeren maakt en eventuele stapvoeterij (mensen zijn niet zo licht :+) kan het komen dat de 360 daardoor wat gaat wankelen. Dat heb ik toen ook gehad en ben met Microsoft op de aanbieding in gegaan, één keer €15 betalen en spel opsturen en toen was het al klaar. Kreeg een nieuwe disc thuis gestuurd.

Ik heb nu dus het gevoel dat dit ook grotendeels uit een duim is gezogen want heb nog nooit zo iemand aan de lijn gehad daar terwijl ik vaak bel als er een probleem met de Xbox is. (Gelukkig nu niet meer omdat die het nog steeds doet :)).
iNSaNe-oNe schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:58:
[...]

Je zuigt dit he-le-maal uit je duim, mag ik hopen? Anders hebben we niet alleen een nominatie, maar zelfs een winnaar van de uitspraak van het jaar... :D
En ja ik heb ook dat gevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Manuel schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:53:
[...]

Je moet hem ook daarom liggend neerleggen en niet omhoog laten staan, door de trillingen die van de grond komen omdat dat ding toeren maakt en eventuele stapvoeterij (mensen zijn niet zo licht :+) kan het komen dat de 360 daardoor wat gaat wankelen. Dat heb ik toen ook gehad en ben met Microsoft op de aanbieding in gegaan, één keer €15 betalen en spel opsturen en toen was het al klaar. Kreeg een nieuwe disc thuis gestuurd.

Ik heb nu dus het gevoel dat dit ook grotendeels uit een duim is gezogen want heb nog nooit zo iemand aan de lijn gehad daar terwijl ik vaak bel als er een probleem met de Xbox is. (Gelukkig nu niet meer omdat die het nog steeds doet :)).

[...]
Hij is liggend! Al sinds 2008 november, alleen zo paste hij tussen onze planken van de open kast die we regelmatig schoonmaken.
Goed dat van EA, miss. overdreven, maar over het FIFA probleem moesten we contact maken met EA. Dat vind ik wel een beetje de schuld wegschuiven. Maar goed, de laatste tijd maakt hij geen krassen meer, en FIFA 07 kan weer gelezen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
F.West98 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 18:43:
[...]

Hij is liggend! Al sinds 2008 november, alleen zo paste hij tussen onze planken van de open kast die we regelmatig schoonmaken.
Goed dat van EA, miss. overdreven, maar over het FIFA probleem moesten we contact maken met EA. Dat vind ik wel een beetje de schuld wegschuiven. Maar goed, de laatste tijd maakt hij geen krassen meer, en FIFA 07 kan weer gelezen worden!
misschien word het duidelijk waarom ms je door verwijst naar ea ivm fifa 07, door dit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
Ik had dit al gepost in het normale Xbox topic, maar kreeg daar de opmerking dat er een speciaal problemen topic was, wat me niet al te veel hoop geeft :P
Ik zit met een probleem mensen. Mijn xbox geef een RRoD. Op zich niet zo bijzonder, echter zijn er wel 2 aparte zaken die meespelen waarom ik het zo vreemd vind.

Ten eerste heb ik een Falcon xbox, en die zou het amper hebben. Goed, het "amper" betekend dat er een erg kleine kans is natuurlijk dat het gebeurt. Is het niet dat mijn xbox niet zo vaak gebruikt wordt. Hooguit 2x per week een uurtje. Dus echt lang kan hij niet aanstaan. Verder is natuurlijk nu het weer nog eens extra koud, en op mijn kamer is dat wel te merken. Dus van echt oververhitten zou ik niet spreken.

Verder verplaats ik mijn xbox nooit, dus kan er ook zo nooit echt schade zijn opgelopen door vervoer.

De ene dag doet hij het nog, de volgende dag kapt hij er ineens mee.... Nooit problemen mee gehad.

Wat mij wel opviel is dat de ventilator wat minder hard draait bij opstarten, maar lijkt me sterk dat hij daardoor al in safe mode kickt en niet meer opstart. Enige sugesties? Mijn gevoel zegt me dat hij gewoon goed kapot is, maar ik hoop dat iemand dit kan ontkrachten :P
Wat ik me nu afvraag, hoeveel jaar garantie heeft mijn xbox? Heb hem nu denk ik toch wel meer dan 2 jaar. Maakt MS hier een uitzondering voor?

EDIT: blijkt gewoon nog garantie te hebben. Op naar microsoft dan maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 1e Xbox al sinds 2006 2007, de garantie is helaas verlopen.
Heb nu RROD gekregen, is het verstandig om hem evengoed aan te melden, of kan ik beter morgen even bellen met Microsoft Nederland?

Wie het weet mag het zeggen.

edit:Ik zie net dat ik hem pas sinds 2007 in mijn bezit heb, had hem gewonnen met een prijsvraag, ik meld hem maar gewoon aan op de site.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:18
Manuel schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:53:
[...]

[...]

De helpdesk van microsoft stelt niet veel voor hoor.
Het is een klanten service voor meerdere producten met minimaal opgeleid personeel die werkelijk alles vertellen wat ze maar op internet lezen.
als iemand op internet zou vertellen dat het plaatsen van je xbox op een satijnen kussen een wereld van verschil maakt, dan zeggen ze het daar op de klantenservice.

het zijn echte triangel josties daar :P

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Dutchzilla schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:39:
[...]

De helpdesk van microsoft stelt niet veel voor hoor.
Het is een klanten service voor meerdere producten met minimaal opgeleid personeel die werkelijk alles vertellen wat ze maar op internet lezen.
als iemand op internet zou vertellen dat het plaatsen van je xbox op een satijnen kussen een wereld van verschil maakt, dan zeggen ze het daar op de klantenservice.

het zijn echte triangel josties daar :P
Ze hebben mij tot op de dag goed duidelijk geholpen en kreeg altijd een goed Nederlands sprekende man/vrouw aan de lijn, niet zoals laatst bij Acer waar ik een vrouw aan de lijn kreeg die maar amper Nederlands kon. :P

Maar om even wat verder op je antwoord in te gaan, minimaal opgeleid lijkt me stug, aangezien ze wel kennis moeten hebben van het product zelf plus wat ze bij welke foutmelding moeten doen. Of zullen ze 1 grote poster daar in hun werkruimte hebben hangen met daarop het stappenplan? Dan zouden ze eigenlijk iedereen moeten aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:09:
Of zullen ze 1 grote poster daar in hun werkruimte hebben hangen met daarop het stappenplan? Dan zouden ze eigenlijk iedereen moeten aannemen.
Misschien hebben ze wel een PC met een stappenplan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede xboxers (en tweakers),

Ook ik heb helaas last van een RROD in mijn xbox 360. Nu wilde ik graag de foutcode uitlezen om op die manier eens op zoek te gaan naar een oplossing. Ik loop alleen tegen een probleem aan bij het uitlezen van de foutcode. Miscchien is er hier iemand die hier meer van weet en wat tips of aanwijzingen heeft.

Het zit zo, de 3 rode lampjes van de rrod branden en ik druk de synch knop in en druk ook de eject knop in. De lampjes gaan alle 4 snel knipperen. Oke dit begrijp ik.. Dit herhaal ik 4 keer en iedere keer onthoud ik het aantal knipperende lampjes.

Maar nu het probleem. Door nog een keer de synch knop en de eject knop in te drukken (de 5e keer) moet je uitkomen bij de 3 langzaam knipperende rrod lampjes, dus terug naar de rrod. Maar dat gebeurt niet de lampjes blijven snel knipperen en als ik door blijf drukken, knipperen er de ene keer 3 dan weer 2 dan alle 4 en soms maar 1 in totaal willekeurige volgorde. De drie langzaam knipperende lampjes van de rrod keren nooit meer terug voordat ik 'm weer uit en aan zet. Ook de foutcode in de eerste 4x drukken is iedere keer anders, dus dit is niet erg betrouwbaar, lijkt mij.

Is er iemand die dit eerder gezien heeft, of mij hier iets verder mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:19:
Is er iemand die dit eerder gezien heeft, of mij hier iets verder mee kan helpen?
Mja, de oplossing lijkt me simpel, en is hét antwoord voor de andere mensen die dit eerder gezien hebben: Bel Microsoft, of meld je X360 aan via de internetsite voor reparatie, want dit is niet goed. B)

Zelf de diagcodes proberen te ontleden is een prima insteek, maar zodra je er met de guides die op internet staan niet uit komt, is aanmelden van een reparatie je enige oplossing (als je wil dat hij weer gaat werken, natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja mijn probleem is alleen dat ik mn xbox omgebouwd heb, alleen heb ik helaas tijdens het ombouwen mn garantie sticker beschadigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:26:
Sja mijn probleem is alleen dat ik mn xbox omgebouwd heb, alleen heb ik helaas tijdens het ombouwen mn garantie sticker beschadigt...
Dan heb je gewoon dikke vette pech, want hier leveren 'wij GoTters' geen support op. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:45:
[...]

Dan heb je gewoon dikke vette pech, want hier leveren 'wij GoTters' geen support op. :X
je bent hier toch om te kijken of mensen dezelfde problemen hebben en er misschien een oplossing te vinden. :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:50:
[...]

je bent hier toch om te kijken of mensen dezelfde problemen hebben en er misschien een oplossing te vinden. :?
Hoe kan je van een kapotte sticker weer een hele maken? Als je kan goochelen misschien maar aangezien ik daar niet echt goed in ben :+ Misschien kan je het bij Hans Klok proberen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:45:
[...]

Hoe kan je van een kapotte sticker weer een hele maken? Als je kan goochelen misschien maar aangezien ik daar niet echt goed in ben :+ Misschien kan je het bij Hans Klok proberen? :9
dude dat bedoel ik toch ook helemaal niet en dat suggereer ik niet eens. Het ging om het uitlezen van een foutcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:23:
[...]

dude dat bedoel ik toch ook helemaal niet en dat suggereer ik niet eens. Het ging om het uitlezen van een foutcode
Op zich is hier niet zo heel veel mis mee, maar aan de andere kant gaat het toch al snel richting zaken waarvoor je op GoT niet terecht kunt voor ondersteuning. Het lijkt me dan ook verstandig ergens anders te kijken voor hulp.

@Manuel: reageer de volgende keer gewoon ontopic of laat een reactie achterwege. Zo'n flauwe reactie heeft niemand wat aan.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Had zo te zien een verkeerde post gequote, het ging in mijn ogen om de sticker *Excuses*

@Yhnis, probeer de heatgun methode die heel veel al hebben gebruikt. Op die manier heb je nog enigzins kans om hem te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje, ik ga het denk ik maar proberen. Het voelt niet goed om mijn geliefde xbox zo te gaan mishandelen. Maar misschien knapt hij er van op.

• Coachman1978
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 17:21
Vandaag ook maar een reparatie aanvraag ingevuld.
Xbox gaf vanmorgen 3 rode lampen en foutcode 0020 kwam eruit.
Is productie van begin 2008, staat op dressoir en speel maar een paar uurtjes in het weekend.
Jammer en ben benieuwd.

xbox 360, xbox one gt:coachman1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:31:
Heb mijn 1e Xbox al sinds 2006 2007, de garantie is helaas verlopen.
Heb nu RROD gekregen, is het verstandig om hem evengoed aan te melden, of kan ik beter morgen even bellen met Microsoft Nederland?

Wie het weet mag het zeggen.

edit:Ik zie net dat ik hem pas sinds 2007 in mijn bezit heb, had hem gewonnen met een prijsvraag, ik meld hem maar gewoon aan op de site.
Familie van mij heeft hetzelfde probleem. Ik ga hem, zodra de Helpdesk weer open is, gewoon proberen aan te melden en hopen op de coulante regeling van Microsoft. Zo niet, gaat daar in ieder geval een PS3 komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 21:52

_Eend_

🌻🇺🇦

Zojuist mijn Xbox ook aangemeld :( Het is er een van november 2007 (gekocht in mei 2008 bij Bol) Vandaag begon Fable 2 vreemd te doen, na een paar minuten vastlopen met vreemde strepen/artifacts in beeld. Ik heb nog even http://support.microsoft.com/kb/907586/nl-nl doorlopen, maar toen ik hem na een van de stappen in dat KB artikel opnieuw had aangezet kreeg ik de beruchte RROD. En nu lijkt het wel alsof er iets los zit binnen in

Wat me opviel is dat de laatste week de fans van mijn Xbox steeds langer aan bleven staan. Eergisteren hebben ze zelfs de hele nacht aan gestaan. Ik dacht eerst dat het door mijn gare Play & Charge kit kwam, want die werkt ook niet 100%.

Hij heeft altijd voor een open raam gestaan met onder het raam een radiator. Maar die staat bijna nooit aan, en tussen de xbox en het raam zit ook genoeg ruimte zodat er geen water/hagel/sneeuw/kat op de xbox kan vallen. De xbox heeft ook +/- 9 maanden rechtop gestaan, maar sinds een paar maanden heb ik een andere TV en moest de xbox verhuizen naar zijn huidige plek, sindsdien ligt hij plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Mas- schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:15:
Mijn 360 is ook goed raar aan het doen. Ik heb al enige tijd geen garantie meer, dus ik hoop dat er zelf een mouw aan te passen is. Mijn xbox 360 crasht na ongeveer 5 a 10 minuten bij het spelen van een spel, en geeft twee rode kwadranten. Wanneer ik 'm gebruik voor het afspelen van media blijft hij het wel gewoon doen.

Ik begrijp na enig gegoogle dat de twee halve kwadranten staan voor oververhitting. De 360 staat op mijn studentenkamer, waar het altijd behoorlijk stoffig is (jaja, ik ben een kutstudent die nooit poetst, maar bovendien is het hebben van een bed en kleren op dezelfde kamer als computer en 360 zowieso niet ideaal). Ik haal iedere paar maanden een behoorlijk kluit stof uit mijn computerkoeling, en aangezien ik mijn 360 nog nooit opengemaakt heb, zal het daar wel niet veel anders zijn.
Ik hoop dat het eens goed poetsen van de console mijn problemen op zal lossen. Ik heb het apparaat vanmiddag opengemaakt - tenmiste, de witte hoes eraf gehaald. Ik heb echter een of ander apart schroefdraaiertje nodig om 'm echt open te krijgen. Die ga ik morgen ergens zoeken, zodat ik 'm hopelijk weer aan de praat krijgen kan.

Mocht iemand ervaring hebben met vergelijkbare problemen met de 360, en/of nog andere tips hebben, dan hoor ik het graag.
Ik heb een setje torx-schroevendraaiers aangeschaft, en de 360 helemaal open gemaakt. Eens goed (maar wel voorzichtig!) het apparaat stofzuigen, en hem toen aangezet. Hij doet het nu weer helemaal prima. Wel staat hij nog altijd in zijn onderbroek, maar zolang ie werkt interesseert dat me vrij weinig.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

heb inmiddels bericht van microsoft dat mijn xbox (ixtreme 1.4, geen ban) met succes is gerepareerd of vervangen :D
heb inmiddels wel weer een elite gekocht, was er niet zo zeker van dat t goed zou gaan met de garantie

even ter info ;p

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coachman1978
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 17:21
Maandag opgehaald door ups, vandaag weer retour gekregen.
Alleen geen idee wat er aan gedaan is.

xbox 360, xbox one gt:coachman1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn xbox heeft ook de "Ring of Death" gekregen ( boft hij effe )
Hoe zit het als ik geen bonnetje heb van de aankoop van mijn xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
even op https://service.xbox.com/servicehome.aspx?mkt=nl-nl je serienummer inkloppen en kijken of 'ie op basis van de productiedatum nog onder garantie valt. Indien niet dan even een bonnetje lenen van een vriend oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Coachman1978 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:11:
Maandag opgehaald door ups, vandaag weer retour gekregen.
Alleen geen idee wat er aan gedaan is.
Staat dat niet op xbox.com/support? Of heb je helemaal geen mail gekregen van MS?

Ook vreemd: ik kreeg vanmiddag om 14:30 een mailtje dat het servicecentrum mijn xbox heeft ontvangen. En vanavond kreeg ik hetzelfde mailtje weer. Wel een domper, want ik dacht dat ze hem al hadden gerepareerd -O-

Maar is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:38

martjah

Appel

er staat nooit bij wat er precies gedaan is (zover ik weet). je krijgt er een standaard brief bij.
dat 2x ontvangen krijgt iedereen. ik denk dat de eerste mail gewoon echt ontvangen is en dat de 2e mail gewoon gestuurd wordt op het moment dat ie ingechecked wordt bij de reparatie afdeling.

gewoon de UPS in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 21:46
Ik heb een tijd geleden een tweedehands xbox gekocht om deze te repareren.(garantie was verlopen).
Ik de RROD al weggekregen, maar deze komt weer terug naar ca. 30 seconden.(omdat de Xbox overhit raakt).

Dit is ook niet zo gek kwam erachter dat 1 van de fans (van de CPU) gewoon helemaal niet draait. Er is al een talismoon ventilator onderweg, sowieso omdat deze veel beter koelen. Maar vroeg me af hoe het kan dat er maar 1 fan aan is. (Heb wat zitten googlen maar overal noemen ze andere oorzaken op).

Heb het moederbord geinspecteerd en nergens een verbrandde/beschadigde transistor kunnen ontdekken.

Heeft iemand hier dit ook wel eens meegemaakt? (Lijkt me dat dit sowieso ook een grote RROD veroorzaker is, omdat het wel vaker voor schijnt te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
CrystalViriS schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:24:
Ik heb een tijd geleden een tweedehands xbox gekocht om deze te repareren.(garantie was verlopen).
Ik de RROD al weggekregen, maar deze komt weer terug naar ca. 30 seconden.(omdat de Xbox overhit raakt).

Dit is ook niet zo gek kwam erachter dat 1 van de fans (van de CPU) gewoon helemaal niet draait. Er is al een talismoon ventilator onderweg, sowieso omdat deze veel beter koelen. Maar vroeg me af hoe het kan dat er maar 1 fan aan is. (Heb wat zitten googlen maar overal noemen ze andere oorzaken op).

Heb het moederbord geinspecteerd en nergens een verbrandde/beschadigde transistor kunnen ontdekken.

Heeft iemand hier dit ook wel eens meegemaakt? (Lijkt me dat dit sowieso ook een grote RROD veroorzaker is, omdat het wel vaker voor schijnt te komen).
Staat er wel stroom op de connector.
wat je kan doen is de fan op constant 12 volt zetten
http://www.360-hq.com/xbox-tutorials-71.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
GoVegan schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:13:
[...]

Thx voor je reactie.
Ik heb hier zo eff geen (werkende) multimeter dus dat is minder.
Maar ik meen dat eerst de andere fan juist wel werkte, dus ik zal morgen die nieuwe talismoon fan eens proberen en kijken wat ie doet.

Volgens mij maakt de xbox wel een takkeherrie als ie constant op 12v draait, dus dat is dan misschien een optie als ik het zo niet werkend krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

martjah schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 02:38:
gewoon de UPS in de gaten houden...
Gisteren stond plotseling een UPS bus voor de deur met een Xbox. Geen mail dat hij klaar was, en al helemaal geen tracking nummer. Wel met een andere, doodnormale, doos. Maar dat had ik al verwacht, wat wel minder was, was dat hij redelijk vies was met een aantal zwarte vegen erop. En hij ging er schoon naartoe.. De doekjes waren zeker op daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BG1981
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-06-2023
Wie kan mij helpen ik heb een xbox uit 2006 aangeschaft begin 2007 nieuw, alleen ben de bon kwijt en heeft nu rrod de 3 rode leds wie kan mij nog helpen aan een kopie bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

BG1981 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:11:
Wie kan mij helpen ik heb een xbox uit 2006 aangeschaft begin 2007 nieuw, alleen ben de bon kwijt en heeft nu rrod de 3 rode leds wie kan mij nog helpen aan een kopie bon.
Je kan ook direct contact met Microsoft opnemen en het serienummerchecken ;) Die staat toch geregistreerd bij Microsoft.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BG1981
Is er ook een website waar je het nummer in kan kloppen, of moet je ze dan echt bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Als je naar Xbox.com gaat kan je de serienummer van je console ingeven, hierin staat ook direct tot wanneer je garantie hebt. De bon hoef je namelijk nooit mee te sturen naar Microsoft, het tech-center daar repareert hem gewoon per serienummer en maken er een aantekening van online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
https://service.xbox.com/servicehome.aspx?mkt=nl-nl

Daar inkloppen en je kan meteen je garantie status zien. Is 'ie volgens de site verlopen en je hebt nog wel garantie vanwege de aankoopdatum dan zou ik idd een bonnetje ritselen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BG1981
Ik kan alleen maar een serviceaanvraagnummer en postcode intoetsen daar schiet ik niks mee op. dan moet ik me alsnog eerst registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Laatst online: 11-03 21:36
BG1981 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:33:
Ik kan alleen maar een serviceaanvraagnummer en postcode intoetsen daar schiet ik niks mee op. dan moet ik me alsnog eerst registreren.
Het je geen Xbox Live Account dan ?
Als je naar de homepage gaat, vervolgens onder ''Ondersteuning'' op ''Registratie en Garantie'', en dan op ''Een apparaat registreren'' klikt.
Als je dit gedaan hebt kun je naar staat je console in ''Registratie en Garantie'', dan staat er ''Xbox360 Hardware (SN: xxxxxxxxxxxx)''. Dan ga je naar ''Een nieuwe reparatie aanvragen'' en dan kun je je adres etc invullen. :)

Zo heb ik het toen gedaan temninste, toen mijn Xbox 360 er geen zin meer in had. :P

Oja, en een bonnetje heb je helemaal niet nodig als je het via internet regelt. Je kunt natuurlijk ook Microsoft bellen om het defecte console op te komen halen, ik weet niet of je dan ook een bon nodig hebt. Ik had mijn bon niet nodig. Mijn Xbox 360 ging na bijna 2 jaar na aankoop kapot aan rrod. O-)

[ Voor 23% gewijzigd door iDaniel op 13-01-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BG1981
Vraagje hoop dat iemand hier antwoord op kan geven, heb nu mijn xbox geregistreerd bij xbox.nl en zie het volgende staan: Standaardgarantie verlopen: Een garantie van drie jaar is van toepassing op voorwaarden gemarkeerd met drie rode lampjes. Klik op ‘Een nieuwe reparatie aanvragen’ om door te gaan.

Heb ik nu dan nog wel garantie op de 3 leds?

Er staat idd dat ik een nieuwe reparatie kan aanvragen.

[ Voor 7% gewijzigd door BG1981 op 14-01-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
BG1981 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:11:
Vraagje hoop dat iemand hier antwoord op kan geven, heb nu mijn xbox geregistreerd bij xbox.nl en zie het volgende staan: Standaardgarantie verlopen: Een garantie van drie jaar is van toepassing op voorwaarden gemarkeerd met drie rode lampjes. Klik op ‘Een nieuwe reparatie aanvragen’ om door te gaan.

Normaal gesproken kun je je xbox idd aanmelden op Microsoft's website. Als je garantie verlopen is dan staat er ook een verloopdatum achter. Je kunt dan alsnog een reparatie aanvragen, maar het is dan natuurlijk niet gratis. (omdat je garantie verlopen is). Als hij niet erg lang buiten de garantie is kun je altijd proberen te bellen, misschien dat je iemand treft die niet al te flauw is. Maar ze geven idd 3 jaar lang garantie op Rrod's. Andere defecten is de garantie korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
CrystalViriS schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:23:
[...]

Normaal gesproken kun je je xbox idd aanmelden op Microsoft's website. Als je garantie verlopen is dan staat er ook een verloopdatum achter. Je kunt dan alsnog een reparatie aanvragen, maar het is dan natuurlijk niet gratis. (omdat je garantie verlopen is). Als hij niet erg lang buiten de garantie is kun je altijd proberen te bellen, misschien dat je iemand treft die niet al te flauw is. Maar ze geven idd 3 jaar lang garantie op Rrod's. Andere defecten is de garantie korter.
Ja, alleen er is ook een verlengde garantie voor de E74, die ook nog wel eens wil vookomen, deze duurt ook 3 jaar.
Als jij een RROD hebt, en je Xbox binnen 3 jaar hebt gekocht, dan wordt jou Xbox 360 gewoon gratis en voor niks gerepareerd. Overigens duurt het niet lang, en krijg je ook nog eens 1 maand xbox live op zo'n kaartje erbij. Best een nette service. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gisteren MW2 aan het spelen toen ineens mijn scherm helemaal rood werd . ik dacht dat wordt een RROD .. Maar nu komt het vage .. ik zette mijn xbox weer aan en mijn tv herkent niet eens meer dat er een xbox is aangesloten .er staat : kabels niet ondersteund .Weet iemand wat dit kan zijn ???
Anders doe ik er een handdoek omheen totdat ik een RODD heb dan heb ik tenminste garantie . maar ik ben evenwel benieuwd wat het is

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

heb je al, voor de zekerheid, een andere kabel geprobeerd ?

misschien heeft je vga chip de geest gegeven ofzo

[ Voor 30% gewijzigd door martjah op 15-01-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:41:
heb je al, voor de zekerheid, een andere kabel geprobeerd ?

misschien heeft je vga chip de geest gegeven ofzo
ik heb microsoft gebeld en ik val buiten de garantie .. Alleen als ik een RROD heb dan val ik in de garantie .
. Dus ben ik maar handdoeken om de xbox aan het doen in de hoop een RROD te krijgen .
Iemand nog andere tips ?????
ik wil nog even wachten met openmaken ( dan is de garantie zeker weg ) plus ik heb er geen verstand van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
Dat is echt heel jammer. Welke error krijg je precies? En welke kabel? Composite, Component of HDMI?

En als ik zou was zou ik nog maar even mee wachten om de Xbox open te schroeven. Zeker als je er geen verstand van hebt, want wat is het nut dan van openmaken? Bovendien kan je het erger maken door het open te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iDaniel schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:57:
Dat is echt heel jammer. Welke error krijg je precies? En welke kabel? Composite, Component of HDMI?

En als ik zou was zou ik nog maar even mee wachten om de Xbox open te schroeven. Zeker als je er geen verstand van hebt, want wat is het nut dan van openmaken? Bovendien kan je het erger maken door het open te schroeven.
ik krijg helemaal geen error .. dat is het hem juist hahaha .. het beeld is gewoon zwart 8)7 .
ik gebruik een componentenkabel maar ik heb het al geswitched naar de gewone scart maar dan ook niks .
het enige goeie aan de xbox is de klantenservice en zelfs die helpen me niet .. Ik heb toch maar besloten om handdoeken te wikkelen om de xbox in de hoop een RROD te krijgen .. wat een logica eigenlijk he ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

als je het over de RROD hebt, is het wel logisch.

xbox kan zijn warmte niet kwijt, de soldering wordt een beetje vloeibaar, maakt kortsluiting en koelt af.
tadaah RROD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
Zou Microsoft niet kunnen zien dat je dan met je Xbox hebt zitten klooien? Lijkt me wel. Toen jijzelf met Microsoft hebt gebeld, heb je toen je serienummer gegeven? Zo ja, is het dan niet een beetje opvallend als iemand een ander probleem heeft, en dan komt er een week later datzelfde console binnen met een RROD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BG1981
Nou die van mij viel dus niet meer onder de garantie, koop ik via marktplaats een andere en die doet dus ook niks ben weer mooi te grazen genomen enige voordeel is daar zit nog wel garantie op. Alleen bij de nokjes op de achterkant iets beschadigt zal ook wel al open geweest zijn. Maar ja op goied geluk maar opsturen en zien wat ze doen. wat heb ik een pech deze week zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb nu precies een week mijn xbox terug. Maar hij begint steeds vreemder te doen, precies dezelfde problemen als eerst. Zou ik hem "preventief" aan kunnen melden voor reparatie, of moet ik echt wachten op de RROD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BG1981
ik zou hem gewoon aanmelden met de klachten en erbij zetten dat deze net gerepareerd is.

Heb je niet een ruilexeplaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
GoVegan schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:13:
[...]

De multimeter liet het ook afweten dus het heeft even geduurd, maar ik meet dus gewoon stroom.
En dat terwijl de fan het niet doet tenminste 1 fan ervan doet het niet. (een splinternieuwe talismoon fan). Het originele exemplaar wat eruit kwam deed het ook maar aan 1 kant maar precies de omgekeerde kant. Maar de kabels zullen wel net omgedraaid zitten.

Raar maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

BG1981 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:05:
ik zou hem gewoon aanmelden met de klachten en erbij zetten dat deze net gerepareerd is.

Heb je niet een ruilexeplaar gekregen?
Voor zover ik weet niet, hij heeft nog steeds hetzelfde serienummer, en als je goed kijkt kun je duidelijk zien dat hij open is gemaakt.

Ik zal vanavond wel weer een RMA aanvraag in het systeem knallen. Zo gaat de lol van een console er wel een beetje af natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gasten,

mijn xbox is een tijdje geleden gerepareerd voor rodd
maar nu heeft hij direct na het opstarten een overhittingsprobleem(2 rode lampjes)maar die knipperen niet snel zoals ik weleens op youtube zie.En de box word ook helemaal niet warm

wat kan dit zijn>is die overleden?

thanks

ohja geen garantie:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Georche
  • Laatst online: 18-08 12:45
Zijn ze heel strikt met die 3 jaar garantie? Ik heb hier een Xbox met productiedatum eind november 2006, dus net buiten garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:00
Waarschijnlijk heb je 'm later gekocht, met de bon kan je dat aantonen. Garantie loopt officieel pas vanaf aankoopdatum. Daarnaast gebruikt Microsoft een soort schatting voor de garantieperiode, want ze weten de aankoopdatum niet. Die is aan de ruime kant. Ik denk dat je nog binnen die periode zit. Registreer je xbox op de website van xbox.com/nl bij ondersteuning en je krijgt de garantie volgens Microsoft te zien. Als die te vroeg afloopt, dan kan je met aankoopbon als bewijs deze laten aanpassen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:56:
gasten,

mijn xbox is een tijdje geleden gerepareerd voor rodd
maar nu heeft hij direct na het opstarten een overhittingsprobleem(2 rode lampjes)maar die knipperen niet snel zoals ik weleens op youtube zie.En de box word ook helemaal niet warm

wat kan dit zijn>is die overleden?

thanks

ohja geen garantie:)
Draaien beide fans nog wel?

Ik denk ook niet dat je altijd aan de buitenkant van de Xbox kunt voelen of de proc of gpu te warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15
BG1981 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:11:

Ik heb precies hetzelfde.
Mijn Xbox is van de allereerste partij die verkocht werden.
Is al eens een keer stuk gegaan en toen opgestuurd geweest. Nu is hij voor de 2de keer stuk gegaan (weer rrod).Nu maar eens aangemeld bij Microsoft en zag tot mijn verbazing dat de fabrieksgarantie was verlopen maar dat ik er nog wel garantie toepasbaar zou zijn op de 3 rode lampjes storing.

Schiet mij maar lek want ik heb hem nu al ruim 4 jaar.
Maar heb gewoon de xbox aangemeld voor reparatie en morgen wordt deze dus opgehaald.

Heb vandaag een nieuwe gehaald want geloof niet echt dat ze hier in gaan trappen.
Maar niet geschoten altijd mis.

Update: En de Xbox is vervangen en weer onderweg richting baasje. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Yamy_Daffy op 27-01-2010 15:47 ]

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik opeens toen ik mijn xbox aan zette een half beeld met een streep in het midden en daaronder weer hetzelfde beeld. (dus alleen de bovenkant)

Dit laat hij alleen zien als ik de component kabel op HDTV zet.
Als ik het knopje van de kabel op TV zet is het beeld wel goed alleen natuurlijk heel lelijk en niet mooi.

Als ik hem aansluit via een VGA kabel op mijn pc monitor doet hij het ook gewoon.

Ik neem aan dat dit aan de kabel ligt??
Mijn TV doet alle externe kanalen prima alleen niet als de Xbox aangeloten is op de dus hogere resolutie.

Weet niet zo goed hoe ik dit kan testen.
Ik vind het namelijk ook zonde om een nieuwe kabel te kopen terwijl het niet daaraan ligt.
Ik ken verder niet iemand van wie ik zo'n kabel kan lenen namelijk.

Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:09:
[...]

ik krijg helemaal geen error .. dat is het hem juist hahaha .. het beeld is gewoon zwart 8)7 .
ik gebruik een componentenkabel maar ik heb het al geswitched naar de gewone scart maar dan ook niks .
het enige goeie aan de xbox is de klantenservice en zelfs die helpen me niet .. Ik heb toch maar besloten om handdoeken te wikkelen om de xbox in de hoop een RROD te krijgen .. wat een logica eigenlijk he ? |:(
Dit heb ik ook al eens gehad, het bleek achteraf te maken hebben met de video ouput van de Xbox360. Als het inderdaad hetzelfde is start de Xbox 360 gewoon op en kan je zelfs een spelletje spelen: Je hoort wel het geluid, alleen je ziet niks :P Ik heb hem toen laten repareren aangezien ik nog binnen de twee jaar zat. Maar vervelend is het wel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
Ik heb hier een xbox die geen rrod geeft maar een zwart scherm met witte streepjes die diagonaal over het scherm 'sneeuwen'. Dit krijgt hij direct na het aanzetten van de box.

Hij valt niet meer onder de garantie want hij heeft geen sticker meer :(

wat zou dit kunnen zijn, en zou ik er zelf wat aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:13

Pathogen

Shoop Da Whoop

Van het weekend de kapotte Xbox360 (2006 - launch model met Samsung drive) die in de berging van mijn nieuwe huis lag weg te stoffen tot leven gewekt. Uiteraard heb ik eerst aan de vorige bewoners gevraagd of ze de xbox nog wilden hebben.

In eerste instantie gaf de console geen beeld of foutcode. Na openmaken en het voorzien van verse koelpasta op de CPU en GPU coolers gaf hij tenminste wel aan wat er aan de hand was: een echte RROD.

Omdat ik een tijdje terug al van de bak-truc op 8800-series videokaarten had gehoord ben ik op zoek gegaan (van tevoren natuurlijk) naar of dit ook bij de 360 mogelijk is. Zowel de 360 als die kaarten komen uit ongeveer hetzelfde bouwjaar, dus zijn waarschijnlijk met een vergelijkbaar procedé gemaakt.
In een filmpje zag ik hoe men na de x-clamp fix de boel nog een keer liet oververhitten om ervoor te zorgen dat de boel zichzelf weer vastsoldeerde, dus zo heb ik het ook gedaan:

- Ventilator unplugged
- Xbox aangezet
- Zodra de RROD overging in 2 knipperende ledjes de stroom eraf (via het stekkerblok, want de power button reageert dan niet meer)
- Afkoelen (lees: naar de kroeg)
- Volgende dag aangesloten en voila, weer beeld :)

Het enige dat ik nu nog wil doen is de originele firmware van de drive terugflashen zodat ie weer in originele staat is, en dus weer 100% legaal bruikbaar. Moet nog wel even opzoeken hoe we dat voor elkaar gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Crusader

Arc Nature

Hier de bekende E74 error.
Mijn xbox is echter al eens open geweest, ik neem aan dat opsturen naar Microsoft geen zin meer heeft?

edit: laat maar, vragen naar de bekende weg. Ik stuur 'm gewoon op en zie wat er gebeurd, sticker is nog behoorlijk intact zag ik net.

[ Voor 35% gewijzigd door Crusader op 05-02-2010 08:12 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Thrackan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:47:

Het enige dat ik nu nog wil doen is de originele firmware van de drive terugflashen zodat ie weer in originele staat is, en dus weer 100% legaal bruikbaar. Moet nog wel even opzoeken hoe we dat voor elkaar gaan krijgen.
Ik zou 'em Jtaggen als ik jou was, dat kan namelijk waarschijnlijk nog wel met deze machine. De homebrew scene begint nu namelijk op te komen. * Schweino hoopt op xbmc360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Schweino schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:49:
[...]

Ik zou 'em Jtaggen als ik jou was, dat kan namelijk waarschijnlijk nog wel met deze machine. De homebrew scene begint nu namelijk op te komen. * Schweino hoopt op xbmc360
Daar hoor ik ook net van. Doet Jtag ook iets met het draaien van backups? En is het uberhaupt detecteerbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ja, het is detecteerbaar dus ik zou er niet mee op live gaan want dan is je xbox binnen no time gebanned. Over backups praten wordt hier niet zo op prijs gesteld dus laten we dat maar niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Schweino schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:27:
Ja, het is detecteerbaar dus ik zou er niet mee op live gaan want dan is je xbox binnen no time gebanned. Over backups praten wordt hier niet zo op prijs gesteld dus laten we dat maar niet doen.
Neuh ik snap, ik vroeg me alleen af of het daar nut voor had. Maar goed, als het al duidelijk detecteerbaar is valt het sowieso af.

Heb overigens een heerlijk standaard mailtje terug gehad van Support op mijn vraag of het herstellen van de originele firmware me alsnog risico op een ban zou opleveren. Dus ik heb mijn vraag maar even verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Je vraag is erg makkelijk te beantwoorden door naar xbox support te bellen. Als je je serienummer doorgeeft krijg je te horen of ze je kunnen helpen of niet (vanwege een ban). Dan weet je dus of je xbox geflagged is. Als er een erg oude dashboard versie op staat en deze dus al een behoorlijke tijd niet online is geweest is de kans zeer klein.

Wat betreft de JTAG: naar mijn mening is het voordeel wat je verkrijgt bij een JTAG xbox groter dan het gemis aan Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help :X

wil via mijn xbox 360 een avi tje kijken, heeft tot gisteren gewerkt, maar krijg nu ineens een melding :

unplayable content error code 68 - C00D3682

die code kan ik nergens terugvinden.
kan het zijn dat microsoft stiekum vannacht iets heeft geupdate ofzo.. begrijp er niets van.
hij kan mijn netwerkdisk nog gewoon zien, kan wel een mp3 tje afspelen.

:'(

* update :
heb inmiddels mijn qnap/twonky gereset en de xbox opnieuw laten zoeken naar netwerkdisk
alles nagekeken,kan het niet vinden.
het enige wat ik kan bedenken is dat een firmware update van de qnap van versie 3.2.0 naar 3.2.2 iets heeft gesloopt.. :?

* update 2 :
zelfde avi via usb stickje speelt wel af. :?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
het blijkt te zitten in een update van Twonky v.5.1.1 naar v.5.1.2 waarna de xbox geen divx via netwerk meer afspeelt..
> http://www.twonkyforum.com/viewtopic.php?f=17&t=7491

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

crosspost met xbox 360 topic:

De batterijcover van m'n zwarte wireless xbox360 controller is stuk.. hij heeft vaak los contact en/of valt gewoon eraf. Weet iemand waar ik deze nieuw kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15
Ind0mi: Heb ik ook gehad bij een witte controller dan.
Wat ik heb gedaan is een charge & Play kit gehaald. dan heb je dat klepje niet meer nodig.

Weet alleen niet of je die ook voor een zwarte controller hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door Yamy_Daffy op 07-02-2010 20:05 ]

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:16:
Wat ik heb gedaan is een play&cahrge kit gehaald. dan heb je dat klepje niet meer nodig.

Die is er ook in het zwart ;)
Zijn bij elke winkel €20

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 07-02-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Yamy_Daffy schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:16:
Wat ik heb gedaan is een charge & Play kit gehaald. dan heb je dat klepje niet meer nodig.

Die heb ik ook nog liggen (stuk of 4)..maar ben daar juist vanaf gestapt omdat die accu's na een paar maanden al niet meer opladen of erg snel op zijn. Dus heb nu gewoon goeie oplaadbare batterijen.
Maarja dan moeten die wel goed in de controller zitten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ind0mi schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:52:
crosspost met xbox 360 topic:

De batterijcover van m'n zwarte wireless xbox360 controller is stuk.. hij heeft vaak los contact en/of valt gewoon eraf. Weet iemand waar ik deze nieuw kan krijgen?
http://cgi.ebay.com/Black...ories?hash=item4ced8a40d7

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Crusader schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 07:58:
Hier de bekende E74 error.
Mijn xbox is echter al eens open geweest, ik neem aan dat opsturen naar Microsoft geen zin meer heeft?

edit: laat maar, vragen naar de bekende weg. Ik stuur 'm gewoon op en zie wat er gebeurd, sticker is nog behoorlijk intact zag ik net.
Voor wie het interesseert: omgebouwde Xbox is een weekje weggeweest en heb 'm gerepareerd teruggekregen. Hij was nog steeds omgebouwd overigens. Nette service :)

• GoVegan
Crusader schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:30:
[...]

Voor wie het interesseert: omgebouwde Xbox is een weekje weggeweest en heb 'm gerepareerd teruggekregen. Hij was nog steeds omgebouwd overigens. Nette service :)
zo dat is nog eens geluk hebben :D
gefeliciteerd

• EcoR
  • Niet online
ind0mi schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:28:
[...]

Die heb ik ook nog liggen (stuk of 4)..maar ben daar juist vanaf gestapt omdat die accu's na een paar maanden al niet meer opladen of erg snel op zijn.
Ik had dat ook, batterij was altijd vrij snel weer leeg na hem aan een play&charge kabel te hebben gehangen (via de xbox). Tegenwoordig hang ik ze om op te laden aan mn laptop. Dan doen ze er ineens 3 keer zo lang over om opgeladen te worden (groen lampje op kabel) dan wanneer ze opladen via de xbox zelf. Batterij blijft nu ook na 5 uur intensief Forza 3 rijden over hobbelsteentjes nog steeds 'vol' aangeven.

Zou het kunnen dat de laptop een iets hogere of stabielere voltage/ampere over de usb-poort kan leveren dan de xbox? Ik vind het zo raar dat het opladen via de xbox zo snel klaar is en de batterijen zo snel leeg, maar via de laptop niet. Anyway, ik ben er blij mee dat het nu weer stukken beter werkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06
Crusader schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:30:
[...]

:N :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hoe weet MS nou wat er gerepareerd moet worden? Het enige wat je kon aangeven was een korte beschrijving van het probleem, maar geen duidelijke keuze van wat er gerepareerd moet worden. Ik denk niet dat ze al die losse teksten bij de xboxen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat het ongeveer zo:

1. Je xbox komt daar aan
2. Ze tikken je serial in en bekijken het probleem
3. Als het probleem een RROD is sturen ze gelijk een refurbished terug
4. Ze repareren je xbox en sturen hem weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
Refurbished? Doen ze daar aan dan? Ik kreeg gewoon mijn eigen terug met een vervangen moederbord...
Il 2 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:30:
Hoe weet MS nou wat er gerepareerd moet worden? Het enige wat je kon aangeven was een korte beschrijving van het probleem, maar geen duidelijke keuze van wat er gerepareerd moet worden. Ik denk niet dat ze al die losse teksten bij de xboxen houden.
Daar komt Microsoft zelf wel achter, ze gaan die dingen op een één of andere manier testen dat dat wel duidelijk wordt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Il 2 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:30:
Ze zetten hem aan

Spelen een paar uur Modern Warfare 2 (voorbeeldje). Doet hij het dan nog steeds dan sturen ze hem weer terug met een ander moederbord of zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij sturen ze soms refurbished consoles terug. Een "replacement" noemt microsoft het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:56:
Volgens mij gaat het ongeveer zo:

1. Je xbox komt daar aan
2. Ze tikken je serial in en bekijken het probleem
3. Als het probleem een RROD is sturen ze gelijk een refurbished terug
4. Ze repareren je xbox en sturen hem weer terug
Ik had een E74, vrijwel gelijk aan een RROD want rode lampjes branden, ding doet niets meer en dat probleem komt met bosjes tegelijk bij Xbox 360 bezitters. Toch heb ik geen refurbished teruggekregen. Denk niet dat ze dat standaard doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nou, ik houd m'n hart vast of het wel allemaal goed gaat.. of ik 'm überhaupt ooit nog terug krijg.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Enkel de mededeling 'ja die van mij ook en hij is opgehaald' is niet de bedoeling. Als je post, post dan nuttig en geef wat achtergrondinformatie ;-)