Eergisteren opeens een E74 error. Stekker er uit, tijdje later weer geprobeerd, maar helaas. Dagje zonder stroom haalde ook niets uit.
Gisteren even op Xbox.com gekeken, maar helaas liep de standaardgarantie maar tot juli 2010. Ik toch even de 'wizard knipperende lampjes' gevolgd om te kijken of er echt niets mee aan te vangen was... Toen las ik daar:
De garantieperiode voor de E74-fout is drie jaar vanaf de originele aanschafdatum van de console. Als uw console niet onder de garantieperiode van drie jaar valt, kunt u uw console nog steeds gratis laten repareren.
Daar staat duidelijk dat ik mijn Xbox nog gratis kan laten repareren. Mooi. Gelijk een reparatie aanvragen. Halverwege blijkt opeens dat alleen kan kiezen voor betaalde (70euro) reparatie omdat ik toch geen garantie blijk te hebben.
Vanmorgen gebeld, vriendelijke jonge dame aan de lijn (Kimberly bedankt!), die mij hetzelfde mededeelde als het reparatieproces reeds aangaf, maar die toch even voor me ging overleggen nadat ik aangaf wat er in de wizard stond. (Blijkbaar was het al een tijdje bekend en is het al eens veranderd.) Toen ze waar aan de lijn kwam vertelde ze me dat mijn Xbox toch gratis gerepareerd gaat worden!
* SH4D3H is helemaal tevreden met de service. Ik hoop wel dat het net zo snel gaat als
de vorige keer.
Edit: Zojuist een jongeman van de UPS aan de deur gehad. Vertelde me dat ie nog dagelijks kapotte Xboxen ophaalt bij mensen. Hij heeft zelf inmiddels een PS3 en een nieuwe TV gekocht
[
Voor 6% gewijzigd door
SH4D3H op 11-01-2012 15:55
]