• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:17
tiswat schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:12:
Bah, laser kapot. Dat word opsturen voor de eerste keer.

Godver, console is nog net geen 3 jaar oud. Dus voor dat probleem wordt ie niet gecoverd. ;(
Heb je hem al eens voorzichtig opengemaakt en stofvrij gemaakt? En natuurlijk het laser oog voorzichtig gemaakt met wat alcohol en een wattenstaafje?

Ik heb hier al 3x een "defecte" drive gehad in mijn reparatie xboxen waarbij gewoon vuil het probleem was. En anders is het ook niet zo'n probleem om de laser te vervangen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Eergisteren opeens een E74 error. Stekker er uit, tijdje later weer geprobeerd, maar helaas. Dagje zonder stroom haalde ook niets uit.

Gisteren even op Xbox.com gekeken, maar helaas liep de standaardgarantie maar tot juli 2010. Ik toch even de 'wizard knipperende lampjes' gevolgd om te kijken of er echt niets mee aan te vangen was... Toen las ik daar:
De garantieperiode voor de E74-fout is drie jaar vanaf de originele aanschafdatum van de console. Als uw console niet onder de garantieperiode van drie jaar valt, kunt u uw console nog steeds gratis laten repareren.
Daar staat duidelijk dat ik mijn Xbox nog gratis kan laten repareren. Mooi. Gelijk een reparatie aanvragen. Halverwege blijkt opeens dat alleen kan kiezen voor betaalde (70euro) reparatie omdat ik toch geen garantie blijk te hebben.

Vanmorgen gebeld, vriendelijke jonge dame aan de lijn (Kimberly bedankt!), die mij hetzelfde mededeelde als het reparatieproces reeds aangaf, maar die toch even voor me ging overleggen nadat ik aangaf wat er in de wizard stond. (Blijkbaar was het al een tijdje bekend en is het al eens veranderd.) Toen ze waar aan de lijn kwam vertelde ze me dat mijn Xbox toch gratis gerepareerd gaat worden! * SH4D3H is helemaal tevreden met de service. Ik hoop wel dat het net zo snel gaat als de vorige keer.

Edit: Zojuist een jongeman van de UPS aan de deur gehad. Vertelde me dat ie nog dagelijks kapotte Xboxen ophaalt bij mensen. Hij heeft zelf inmiddels een PS3 en een nieuwe TV gekocht :+

[ Voor 6% gewijzigd door SH4D3H op 11-01-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[message=37480238,noline]SH4D3H schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:44
[...] Toen ze waar aan de lijn kwam vertelde ze me dat mijn Xbox toch gratis gerepareerd gaat worden! * SH4D3H is helemaal tevreden met de service. Ik hoop wel dat het net zo snel gaat als de vorige keer.

Edit: Zojuist een jongeman van de UPS aan de deur gehad. Vertelde me dat ie nog dagelijks kapotte Xboxen ophaalt bij mensen. Hij heeft zelf inmiddels een PS3 en een nieuwe TV gekocht :+
Netjes van ze dat ze dan toch die reparatie gratis aanbieden, want het lijkt er op dat het een foutje op de website was :) Ik kan het altijd wel waarderen als bedrijven de klant een beetje tegemoet komen!

over die ups bezorger en zijn ps3: mijn derde ps3 (die al eens gefixt is vanwege voedingsproblemen) begint vreemde geluiden te maken als ik er een disc in stop, als hij er straks mee ophoudt is het al mijn derde ps3 met een kapotte drive en vierde reparatie totaal... Dus het zijn niet alleen xboxen die er mee ophouden. Ik zit nu al te zweten voor de volgende generatie, ik vertrouw sony en microsoft allebei niet meer, maar wil toch weer een console :) Mijn xbox heb ik nu denk ik 1,5jaar en nog geen problemen gelukkig, maar mijn voorkeur ligt bij de ps3 exclusives... maar die defecten... pffff ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:45
Heb ook 2 kapotte RROD consoles op het oog, waarschijnlijk de pro versie aangezien ze geen HDMI poort hebben. Allebei 20GB HDD, geen garantie meer, alle kabels aanwezig. De ene 3 rode lichtjes, de andere 4.

Zou ze kunnen kopen voor 15 euro per stuk, hoeveel % kans heb ik dat ik 1 van de 2 weer perfect werkend kan maken?
Kan ik eventueel gwn de parts verkopen met een kleine winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316994

4 lichtjes is een ander probleem iets met de kabel
zou zeggen waag de gok en probeer ze zelf ye fixen.Nee heb je
de hdd zijn niet zoveel waard denk ongeveer 10 per stuk kabels plus voeding iets van 7,5 10 dus veel vergok je niet.Wel vragen of ze ooit eerder gefixt zijn zo nee dan is je kans op succes groter

YouTube: Xbake360 - RRoD repair tutorial

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 316994 op 16-01-2012 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:46
Ik heb ook een probleem met een xbox360.
Het laatje van de dvdspeler is er uit en ik weet niet hoe ik hem er terug in kan krijgen.
Hoe dat zo gekomen is daar laat ik me even niet over uit |:( :)
Het is de slim versie.
Het laatje ziet er onbeschadigd uit, ik krijg hem er tot de helft in en dan wordt het door iets tegengehouden lijkt wel.
Als de xbox aangaat gaat het laatje helemaal open, maar blijft met dichtgaan weer halverwege steken.
Verder functioneert de xbox normaal. (behalve dat je er nu geen games meer op kan spelen dan).
Iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tsja als de garantie eraf is dan moet je hem loshalen en de dvdla er weer in maken als je geen ervaring hebt met loshalen gaat dit er rot.Zou zeggen zoek een berijf op bijje in de buurt die dit kan moeten er genog zijn.Zelf ben ik goed te spreken over proconsoles maar als je googlet dan moet je bij jouw in de buurt ook wel wat te vinden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
Anoniem: 316994 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:33:
tsja als de garantie eraf is dan moet je hem loshalen en de dvdla er weer in maken als je geen ervaring hebt met loshalen gaat dit er rot.Zou zeggen zoek een berijf op bijje in de buurt die dit kan moeten er genog zijn.Zelf ben ik goed te spreken over proconsoles maar als je googlet dan moet je bij jouw in de buurt ook wel wat te vinden zijn
Er zit nog wel garantie op, maar dit is een gevalletje mishandeling :') dus garantie is geen optie.
Ik had gehoopt dat het een of ander handigheidje was om die lade er weer vlekkeloos in te krijgen.
Bedankt voor de tips in ieder geval, ik zal eens rond gaan kijken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:48
Schroef hem lekker open dan. Kan geen kwaad, aangezien je dus toch geen echte garantie meer hebt, en zelfs als je het niet kan fixen, heb je er toch van geleerd. Misschien zit er even iets klem, je weet maar nooit. Met zo'n vage beschrijving kunnen we toch geen echte oorzaak of oplossing bedenken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
Siempie schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:58:
Schroef hem lekker open dan. Kan geen kwaad, aangezien je dus toch geen echte garantie meer hebt, en zelfs als je het niet kan fixen, heb je er toch van geleerd. Misschien zit er even iets klem, je weet maar nooit. Met zo'n vage beschrijving kunnen we toch geen echte oorzaak of oplossing bedenken.
Wat is er vaag aan dan?
Laatje is eruit, kan er niet meer in. :Y
Ik zou de dvdspeler eruit kunnen halen, maar die is zelf volgens mij gepopnageld zodat je nog niet veel verder bent.
In de kast heb ik nog 4 oude xboxen liggen die ik opengeschroefd/gerepareerd heb, dat is het probleem niet.
Ik had gehoopt dat het een bekend probleem was met eventueel een simpele oplossing.
Maar dat is blijkbaar niet zo, is geen probleem verder ;)
Thanks voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De Xbox360 op mijn werk is er mee opgehouden, na 6-7 jaa sporadisch gebruik geeft hij een ROD (3 rode segmenten).

Las op internet dat een truucje met oververhitting nog wel eens helpen, dus x360 opengehaald, fan afgekoppeld laten oververhitten en weer afkoelen. 2x gedaan maar de ROD blijft!

zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? of is hij afgeschreven cq zal hij hij gerepareerd moeten worden door een professional? dat laatste kost snel 50 euro zag ik... is een 7 jaar oude xdoos misschien niet meer waard.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou geen 5 tientjes uitgeven voor een brakke fix.
Tenzij het een complete reball is, maar ik gok dat je dat voor 5 tientjes niet gaat krijgen.
Vorige week hadden ze de xbox slim voor €125 in de aanbieding bij de mediamarkt geloof ik, lijkt mij een betere optie.

Al die andere "reparaties" zijn vaak uitstel van executie

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah of een Ps3 + 2controllers + GT5 voor 300,- heb ik iets meer vertrouwen in.
Kheb met deze xbox al eerder problemen gehad, int begin is hij een keer onder reparatie gerepareerd, en hij heeft al 3x een dvd gesloopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tsja, wat jij wilt, ieder zijn ding, ik heb het niet zo op playstations vanwege de te kleine en te lichte controller.

De xbox slim heeft iig niet de problemen meer met RROD en beschadigen van dvd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nouhja t'is maar voor kinderen die hier in de showroom komen, thuis heb ik al 5 jaar een Ps3 bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Heb je kinderen in de showroom zitten?? :P

Anyway, dan zou ik gewoon een 2ehands wii voor weinig neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 475037

hallo hoi allemaal iedereen. Ik probeer al twee dagen online mw3 te spelen. mijn xbox is aan mijn netwerk verboinden via een kabel. Ik heb een Zyxel P-2602HW-D1A modem en telfort internet. Tot 2 dagen geleden werkte het gewoon op moderate, geen problemen mee. Maar nu staat hij hele tijd op strict, dit is de foutmelding die ik krijg:
W 0000- 000B
X 0000- F001
Y 20A8 - 48E0
Z 0000 - 0000
ID 0007 0001
L 0015 - 10F0
Q 8015 - 100D
T bekabeld
A 192.168.1.34/255.255.255.0
G 192.168.1.254
D 192.168.1.254/195.241.77.55

Ik heb geprobeerd poorten open te zetten, werkt niet, upnp staat aan, niks. Ik ben ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

"een vriend" van mij heeft Xbox 360 en krijgt een E66 error. Kan "mijn vriend" nu nooit meer online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:44
Anoniem: 87302 schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:35:
"een vriend" van mij heeft Xbox 360 en krijgt een E66 error. Kan "mijn vriend" nu nooit meer online?
Google zegt dit:

E66 tijdens het updaten

Bij sommige mensen komt het voor dat de Xbox 360 een E66 geeft bij het updaten. Geen paniek, dit is eenvoudig op te lossen. Het komt namelijk doordat de Xbox 360 door heeft dat de hij is omgebouwd en dat de originele firmware niet op de DVD speler staat. Het is daarom ook aan te raden om voordat de console wordt geupdate, eerst even de firmware origineel te maken, dan de Xbox 360 te updaten en daarna de gehackte firmware op de DVD speler te zetten.

Voor mensen die nu toch al een error E66 hebben werkt dit nog steeds. Dus plaats even je originele firmware terug, laat de Xbox 360 zichzelf updaten en bouw hem daarna opnieuw om. Hierbij moet wel gelet worden op dat de juiste DVD speler in de Xbox 360 zit. Als er origineel een Samsung in heeft gezeten en nu zit er een Lite-On in, dan moet je eerst een Samsung DVD speler terugplaatsen voordat je kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
En koop je games :)

Eigenlijk vind ik gewoon dat je een nieuwe xbox moet kopen

[ Voor 62% gewijzigd door Rockvee2 op 24-09-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rockvee2 schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:35:
Eigenlijk vind ik gewoon dat je een nieuwe xbox moet kopen
Ik zal het doorgeven aan "mijn vriend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
Helaas heeft mijn xbox sinds 2006 weer de tweede rrod, en ligt nu ter reparatie bij microsoft (betaalde reparatie, garantie was helaas al in 2008 verlopen).

Weten jullie hoeveel tijd garantie je weer krijgt van microsoft na een betaalde reparatie van hun kant?
Op mijn xbox service pagina zie ik dat de standaard garantie weer vervalt February 12, 2013.
Dit lijkt me een beetje kort (vooral aangezien het de 2de keer is dat hij kapot is gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-05 14:40
ik zat al een tijdje met een kapotte xbox 360 die een rrod had.
Nu deze namiddag ging ik toch eens op internet zoeken hoe we dat konden repareren omdat men 8 jarig zoontje toch nog eens wou spelen.

Ik vond toen de truuk met de handdoeken en dacht bij mezelf dat zal wel weer een broodje aap zijn zekers tot ik wel heel veel positieve verhalen vond.

Ik dacht ahja wat kan het kwaad want stuk is die toch al (al vond ik het raar dat je een overhittingsprobleem ging oplossen door de box te overhitten)

Dus even de xbox inpakken in een dekentje (of handdoeken) insteken in het contact en laat die maar even koken tot die vanzelfs uitschakelt door overhitting (2 leds branden dan nog maar)
Daarna even laten afkoelen voor een kwartiertje en dan met het zoontje alles weer aankoppelen.
Wonder boven wonder gebeurde toen en ik geloof het nog altijd niet maar de xbox doet het nu dus weer.

Hoe lang het gaat werken is niet zekers.........je vind verhalen van 1 uur tot en met mensen die tot de dag van vandaag nog altijd werkende xbox hebben.
We zullen dus wel zien en anders koken we hem nog eens in de handdoek

Gratis en voor niets gefixed dus met dank aan het internet.

Als iets te mooi is om waar te zijn is het meestal niet waard maar dit geval is dus wel degelijk gelukt en waarbevonden.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:17
Opuske schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:12:
ik zat al een tijdje met een kapotte xbox 360 die een rrod had.
Nu deze namiddag ging ik toch eens op internet zoeken hoe we dat konden repareren omdat men 8 jarig zoontje toch nog eens wou spelen.

Ik vond toen de truuk met de handdoeken en dacht bij mezelf dat zal wel weer een broodje aap zijn zekers tot ik wel heel veel positieve verhalen vond.

Ik dacht ahja wat kan het kwaad want stuk is die toch al (al vond ik het raar dat je een overhittingsprobleem ging oplossen door de box te overhitten)

Dus even de xbox inpakken in een dekentje (of handdoeken) insteken in het contact en laat die maar even koken tot die vanzelfs uitschakelt door overhitting (2 leds branden dan nog maar)
Daarna even laten afkoelen voor een kwartiertje en dan met het zoontje alles weer aankoppelen.
Wonder boven wonder gebeurde toen en ik geloof het nog altijd niet maar de xbox doet het nu dus weer.

Hoe lang het gaat werken is niet zekers.........je vind verhalen van 1 uur tot en met mensen die tot de dag van vandaag nog altijd werkende xbox hebben.
We zullen dus wel zien en anders koken we hem nog eens in de handdoek

Gratis en voor niets gefixed dus met dank aan het internet.

Als iets te mooi is om waar te zijn is het meestal niet waard maar dit geval is dus wel degelijk gelukt en waarbevonden.
toon volledige bericht
Uiteindelijk heb je niet alleen losse contactpunten (waar je RROD vandaan komt die je met genoeg hitte weer contact kunt laten maken), maar ook gesneuvelde hardware. Waar je dus echt geen reparatie meer op kunt uitvoeren.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Gisteren tijdens het laden van een Black Ops 2 map bleef het beeld hangen. Stekker er maar snel uit getrokken want XBOX kon niet via de knop uit. Na herstart ging die erg hard blazen. Iemand enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 08:44
init schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:43:
Gisteren tijdens het laden van een Black Ops 2 map bleef het beeld hangen. Stekker er maar snel uit getrokken want XBOX kon niet via de knop uit. Na herstart ging die erg hard blazen. Iemand enig idee wat dit is?
Misschien dat die aardig warm begon te worden?

Deed die het wel nadat die hard ging blazen? Beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
De xbox doet het nog gewoon maar ik heb dit ook al eerder gehad. Toen heb ik hem op moeten sturen en werdt mij verteld dat mijn moederbord kapot was. Het valt mij op dat dit gebeurd steeds nadat ik Minecraft / Black Ops 1 speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en welk type heb je?
nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Slim. Het rare is dat die al 2x is opgestuurd (en ik heb hem net) 1x heb ik een geheel nieuwe console gekregen en de 2x een geheel nieuw moederbord. Ik heb ook nog een xbox elite en die heeft nog nooit zulke problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tsja opsturen dan maar moet nog geval garantie zijn dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Anoniem: 316994 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:14:
tsja opsturen dan maar moet nog geval garantie zijn dacht ik
Ik heb hem al 2 keer eerder voor dit probleem dus opgestuurd. Denk je niet dat ze me nogal raar vinden als ik ze opbel en zeg dat er weer wat is, zelfs nadat ze de hele xbox en het moederbord hebben vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
init schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:20:
[...]

Ik heb hem al 2 keer eerder voor dit probleem dus opgestuurd. Denk je niet dat ze me nogal raar vinden als ik ze opbel en zeg dat er weer wat is, zelfs nadat ze de hele xbox en het moederbord hebben vervangen?
Garantie is garantie.. wat maakt het jou nou uit of zij jou raar vinden, Jij bent de klant, jij hebt betaald en jij hebt recht op een goed en degelijk product dus opsturen en reparen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Fixio schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:34:
[...]

Garantie is garantie.. wat maakt het jou nou uit of zij jou raar vinden, Jij bent de klant, jij hebt betaald en jij hebt recht op een goed en degelijk product dus opsturen en reparen maar
Vraag me ook af wat ze er uberhaupt nog aan kunnen doen als ze al de gehele xbox en het moederbord hebben vervangen. Iemand die hier mij meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
init schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:38:
[...]

Vraag me ook af wat ze er uberhaupt nog aan kunnen doen als ze al de gehele xbox en het moederbord hebben vervangen. Iemand die hier mij meer over kan vertellen?
Ik denk dat je gewoon ongeluk hebt met de Slim, ikzelf heb ook een Slim maar nooit problemen mee gehad.

Tevens heb ik ook een Xbox arcade maar zelfs daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Meestal zijn de standaard procedures bij reparatie het moederbord vervangen of het gehele apparaat aangezien dat het snelst en makkelijkst is (vaak ook het probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Fixio schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:49:
[...]

Ik denk dat je gewoon ongeluk hebt met de Slim, ikzelf heb ook een Slim maar nooit problemen mee gehad.

Tevens heb ik ook een Xbox arcade maar zelfs daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Meestal zijn de standaard procedures bij reparatie het moederbord vervangen of het gehele apparaat aangezien dat het snelst en makkelijkst is (vaak ook het probleem).
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga in ieder geval contact opnemen met xbox support voor meer informatie. Hopelijk dat zij mij kunnen vertellen wat ik het beste kan doen.

• init
  • Niet online
Even een status update. Ik heb nu al een paar keer weer contact gehad met de xbox klantenservice. Ze hebben hulp gevraagd van hoger geplaatste mensen uit Amerika (Is mij verteld). Nu maar wachten op het mailtje dat ik van hun krijg. Het verloopt allemaal erg netjes (Terug gebeld worden als het langer duurt, goeie informatie enz.). Hopelijk kunnen zij het probleem wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Weer een status update :)

Met amerika zou contact opgenomen worden. De eerste keer zijn ze vergeten een mail weg te sturen, na een week bel ik er weer achteraan, nogmaals een mail verstuurd maar een week later nog niks over te horen gekregen. Weer naar xbox support gebeld. Nu met de mogelijkheid om m'n console en accesoires op sturen naar het repair center en er in ruil een nieuwe console en accesoires voor te krijgen. Hopelijk nu eindelijk af van het probleem.

Weet iemand hier of ik ook recht heb op de garantie van de 2 maanden dat ik mijn console gewoon niet hebben kunnen gebruiken? Ik weet dat er bij elke reparatie 3 maanden bij komt maar is dit ook zo met het omruilen van een console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Hetzelfde probleem heeft zich weer voorgedaan en steeds als het spel Black Ops 2 erin zit. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Misschien een beetje een oud topic. Maar ik ben een Xbox 360 aan het repareren. Heb een reflow gedaan en nieuwe koelpasta tussen de koelblokken gedaan. Maar nog steeds drie rode lichtjes. De koelblokken worden na 5 á 10 seconden al erg heet.

Iemand een idee of deze Xbox nog te redden is?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-03 15:33
Tafelventilator erop zetten en gaan! :)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Pixarr schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:22:
Misschien een beetje een oud topic. Maar ik ben een Xbox 360 aan het repareren. Heb een reflow gedaan en nieuwe koelpasta tussen de koelblokken gedaan. Maar nog steeds drie rode lichtjes. De koelblokken worden na 5 á 10 seconden al erg heet.

reflow is een tijdelijke oplossing. Als je het goed zou willen doen moet je gaan reballen, maar dat gaat je niet zonder goede apparatuur lukken.

Ik zou op marktplaats een andere gaan zoeken als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:40
Pixarr schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:22:

Heb je de standoffs in de metalen behuizing bijgeschuurd tot op gelijke hoogte dan de zijkant? Je kan proberen de X-clamp te vervangen door schroeven, en tussen moederbord en behuizing een soort van warmtegeleidende thermalpads te plakken. Neem meteen de geheugenchips mee met die warmtegeleidende thermal pads. Mijne doet het sinds die reparatie inmiddels weer 1,5 jaar :) (Had een Xbox-xpert fix gebruikt, dat was een compleet setje) - Alleen maar lof over! (Heb daarna ook maar een JTAG-uitgevoerd en de fanspeed op minimaal 60% gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Charles Nasi schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:54:
[...]

Heb je de standoffs in de metalen behuizing bijgeschuurd tot op gelijke hoogte dan de zijkant? Je kan proberen de X-clamp te vervangen door schroeven, en tussen moederbord en behuizing een soort van warmtegeleidende thermalpads te plakken. Neem meteen de geheugenchips mee met die warmtegeleidende thermal pads. Mijne doet het sinds die reparatie inmiddels weer 1,5 jaar :) (Had een Xbox-xpert fix gebruikt, dat was een compleet setje) - Alleen maar lof over! (Heb daarna ook maar een JTAG-uitgevoerd en de fanspeed op minimaal 60% gezet)
Nee, niet geschuurd. Waar kun je die fix kopen? Kun je uitleggen hoe je de fanspeed op 60% zet? Of kan dat pas als hij weer werkt.

Als ik de ventilator er opzet, werkt hij ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door PerlinNoise op 21-03-2014 16:50 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleyyyy
  • Laatst online: 03-02-2022
Hallo allemaal,

ik heb een probleempje met mijn xbox en ik weet niet of er nog iets aan te doen valt. Ik heb de slim versie, hij start gewoon op, ik start een game en na een paar minuten begint het beeld heel raar te worden. Foto hier http://imgdump.nl/hosted/...cfd70a6b1a66513210d57.jpg. Als ik hem daarna opnieuw opstart krijg ik een RROD en een foutmelding E82. Nu heb ik al gegoogled maar ik heb nog niet iemand gevonden met hetzelfde symptoom, ik heb wel al zonder hdd geprobeerd te spelen en ik heb hem uit elkaar gehaald om te kijken of het misschien aan de fan lag, maar die doet het gewoon.

Heeft iemand hier dit wel eens meegemaakt of is het einde oefening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hebben meer mensen sinds gisteren ook het probleem dat games niet meer opstarten? Zie dit topic voor meer informatie: FiXeR.nl in "Xbox 360 zwarte scherm zonder HDD geen problemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn 360 heeft voor de tweede keer rrod. Komt dat vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397139

Ja hoor, mijne heeft het 3 keer gehad. 2 keer zelf kunnen reparen met de penny trick van youtube. Laatste keer was het klaar met hem. Toen een tweedehandse gehaald, die heeft 1 keer snel een knipperend rood lampje gehad en speel ik nu alweer een paar maanden zonder problemen op.

Als ik jou was kocht ik Xbox 360 e of slim voor niet al te veel geld, die hebben dat probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
Sinds gisteren ook de RROD op mijn 1e editie Xbox 360 gekregen. Na een lange tijd niet op internet te hebben aangesloten heeft hij een aantal updates moeten installeren. Vervolgens na de updates is tijdens het scrollen door de Xbox menu's het beeld vast komen te staan en hierop heb ik de Xbox uitgeschakeld. Vervolgens na het inschakelen is de RROD verschenen met foutcode 0102. Na een uurtje wilde hij toch weer opstarten, helaas van korte duur, want na 5 min stond het beeld weer vast.

Vandaag de Xbox open gesleuteld en van binnen geheel gereinigd van stof. Dit heeft het probleem niet opgelost.

Zijn er nog mogelijke oplossingen die binnen mijn macht liggen zonder daarvoor onderdelen te moeten bestellen etc.??? Hoor het graag.

Edit: Is dit misschien een oplossing waar iemand al succes mee heeft behaald?
http://www.handleidingen.info/xbox-360-rrod-reparatie/

29-12-2015
Wilde nog even meedelen dat de raparatie volgens de link heeft geholpen. Tot nu toe meerdere dagen, en paar keer een aantal uur achter elkaar kunnen spelen. Kunnen we de investering in een nieuwe xbox nog even uitstellen.

[ Voor 19% gewijzigd door martini1 op 29-12-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Disklade van Xbox 360 gaat niet open, dit komt voor als ik de disklade leeg heb achtergelaten.
Als ik een DVD in laat liggen, dan opent ie wel, maar stel ooit sluit je een disklade zonder DVD op de disklade, dan gaat ie niet meer open. :'(
Dan moet ik meer een paperclip in het gaatje douwen. ;(
Xbox 360 Arcade uit 2009 met Jasper-chipset.

[ Voor 27% gewijzigd door MedionAkoya op 25-10-2015 17:48 ]

Trein?

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Enkel de mededeling 'ja die van mij ook en hij is opgehaald' is niet de bedoeling. Als je post, post dan nuttig en geef wat achtergrondinformatie ;-)