Xbox 360 defecten topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 62.688 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mars18 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:43:
Ben blij dat die weer goed werkt voorlopig
Ik hoop het voor je, scheelt weer een paar weken wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 13:11
DarkChylde schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:01:
[...]

dat vond ik ook al heel vaag :+
Maar ik heb mijn xbox goed ingepakt ingeleverd bij UPS, afgifte bewijs werd getekend, maar inhoud van de doos word niet gecontroleerd.
Volgens mij doen ze dat ook nooit.
Ze hebben wel het gewicht bepaald, dus je moet wel een telefoonboek van 3.8 kg erin zetten :*)
Mocht je trouwens ineens op live verschijnen met je xbox die zogenaamnd gestolen is, dan ben je het haasje })

* DarkChylde mopelt iets of diefstal en valse aangifte
De UPS-gozer die vorige week bij mij langskwam om mijn 360 op te halen wou er bijna vandoor gaan zonder mij het afgiftebewijs te geven. 8)7

Echt te spreken over de hele procedure ben ik trouwens tot nu toe nog niet echt. Toen ik vrijdag 2 weken geleden met MS belde werd me verteld dat ik via de post de sticker zou ontvangen en ik vervolgens zelf de afspraak met UPS kon maken. Maar de maandag erna stond er dus toch al een UPS-meneer op de stoep terwijl ik m'n Xbox nog niet eens had ingepakt. Ik maakte met hem de afspraak dat ie de donderdag na kerst terug zou komen, maar op die dag kwam er vervolgens niemand opdagen. Nadat ik nog een keer met MS belde kreeg ik van hun het nummer van UPS, en toen ik hen belde bleek er iets misgegaan te zijn. De dag erna is ie dan toch opgehaald, maar het was niet echt handig dat het zoveel dagen later moest zijn. Ik heb voor het bezorgen van de gerepareerde doos ook een ander adres op gegeven, maar ik hou mijn hart vast dat dat goed gaat komen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:05
met dit soort dingen moet je altijd proberen het zo simpel mogelijk te houden.
minste kans dat iets mis gaat...
Maar ja, nu gewoon hopen dat alles in orde komt ;-)

ik kwam er trouwens vandaag achter dat je via service.xbox.com je reparatie kan volgens..
Als je je xbox daar registreert (dit laatste is mij nog niet gelukt, maar misschien had ik dat moeten doen voor ik 'm ter reparatie aangemeld had)

Ik weet trouwens redelijk zeker dat ik mijn xbox geregistreerd had onder mijn 1ste live account..
Maar ik zie kan het nergens terug vinden. Waar zou je dit moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Zou handig zijn als het ook werkte, ik krijg mijn xbox ook niet geregistreerd terwijl ik zeker weet dat het account klopt.

edit - Effe MS gebeld en die verteld dat deze service (nog) niet gebruikt wordt, vandaar dat het aanmelden van je console niet lukt

[ Voor 35% gewijzigd door Roko op 04-01-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241441

[quote]Roko schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:11:
Net terug en weer een RROD? Wauw de mijne is geen 10 seconden geleden opgehaald door UPS, zo'n bericht doet niet veel goeds voor het vertrouwen in MS repair center. :/

wees gerust man, mijne doet het reeds een maand zeer goed,
zorg gewoon dat je hem genoeg lucht geeft. en laat ons blij zijn dat we
maar even ups te bellen hebben: bij andere spullen mag je het zelf wegbrengen
en gaan ophalen. dus alles is nog niet zo slecht hoor
en geloof me Ik was nog wantrouwiger dan jij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Wat ik echt cool vind, is dat hier tientallen mensen komen met problemen en niet eens een edit knopje kunnen gebruiken >:)

Op de laatste pagina (50ppp) zijn er twee dubbelposts geweest, waarvan één na 24u (toegestaaan). Da's echt niet een reply als deze waard (niets is dat overigens, want deze reply is volkomen zinloos, misschien nog wel zinlozer dan een dubbelpost...)

[ Voor 52% gewijzigd door TheZeroorez op 04-01-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:54
Jammer, ik kom terug van vakantie, blijkt mn xbox360 te zijn overleden na 1 jaar trouwe dienst. Nu heeft mijn broertje al gebeld en die zegt dat er stickers voor UPS binnen komen? Hoe werkt het precies, komt UPS hem zelf ophalen, of moet ik daarvoor bellen?

Hoe lang duurt het tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DarkShadow schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:07:
Jammer, ik kom terug van vakantie, blijkt mn xbox360 te zijn overleden na 1 jaar trouwe dienst. Nu heeft mijn broertje al gebeld en die zegt dat er stickers voor UPS binnen komen? Hoe werkt het precies, komt UPS hem zelf ophalen, of moet ik daarvoor bellen?

Hoe lang duurt het tegenwoordig?
je kunt hem wegbrengen naar een UPS afgiftelocatie of je belt het telefoonnummer dat bij de sticker zit en dan komen ze hem ophalen. Ik heb overigens m'n labels via email binnengehad en afgeprint

het telefoonnummer is 0800 0991300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 09:18
Aanmelden van mijn console op service.xbox.com werkt wel. Krijg netjes te zien dat de xbox360 nog onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Ik heb mijn xbox al eens vorig jaar moeten opsturen ivm RROD. Een refurbished model teruggekregen, maar sinds kort heb ik weer problemen met mijn xbox.
Het gebeurt weleens dat een willekeurig spel vastloopt vervolgens hoor ik de dvdspeler 'tikken' en krijg de melding dat de disc onleesbaar is. Na de reboot is het probleem weer verdwenen. Iemand enig idee wat het is of dat ik mijn xbox moet opsturen naar MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 18:36
Helaas naar 2 jaar trouwe dienst vanaf de release date in Nederland net toch de RROD gekregen.

Voor 't eten weer eens met het stuurtje Forza 2 gespeeld, Xbox uitgezet en na t eten (hoopte ik) weer verder.

Enige reactie van de Xbox bleef toen ik deze via de controller wilde opstarten. Dus dan maar via de powerknop de Xbox aanzetten.
Toen m'n blik richting de Xbox ging zag ik ze ;( :X

Helaas wel 20 minuten moeten wachten bij de support lijn, maar verder netjes geholpen. Het goede nieuws is dat de verwachte tijd dat de xbox weg is momenteel 3weken bedraagd (is nog wel overheen te komen).

Positief gezien: eindelijk weer meer tijd om te leren 's avonds en voor m'n vriendin!

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 10:21
Maikel64 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:59:
Helaas naar 2 jaar trouwe dienst vanaf de release date in Nederland net toch de RROD gekregen.

Voor 't eten weer eens met het stuurtje Forza 2 gespeeld, Xbox uitgezet en na t eten (hoopte ik) weer verder.

Enige reactie van de Xbox bleef toen ik deze via de controller wilde opstarten. Dus dan maar via de powerknop de Xbox aanzetten.
Toen m'n blik richting de Xbox ging zag ik ze ;( :X

Helaas wel 20 minuten moeten wachten bij de support lijn, maar verder netjes geholpen. Het goede nieuws is dat de verwachte tijd dat de xbox weg is momenteel 3weken bedraagd (is nog wel overheen te komen).

Positief gezien: eindelijk weer meer tijd om te leren 's avonds en voor m'n vriendin!
3 weken is een richtlijn, gaat gewoon 1/2 weken worden :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Maikel64 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:59:
....Het goede nieuws is dat de verwachte tijd dat de xbox weg is momenteel 3weken bedraagd....
Nou, dan werken ze in Duitsland flink door! Mijn box is een paar dagen geleden opgehaald en MS zij dat het wel 4 tot 5 weken kon gaan duren eer hij gemaakt was, want het was druk, druk, druk. Of hebben ze het licht gezien en worden de RROD's zonder blikken of blozen door nieuwe vervangen inplaats van gerepareerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Roko schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:17:
[...]
Nou, dan werken ze in Duitsland flink door! Mijn box is een paar dagen geleden opgehaald en MS zij dat het wel 4 tot 5 weken kon gaan duren eer hij gemaakt was, want het was druk, druk, druk. Of hebben ze het licht gezien en worden de RROD's zonder blikken of blozen door nieuwe vervangen inplaats van gerepareerd? ;)
* DarkChylde hoopt mee met jou op een nieuwe met HDMI O-)

Ik heb met net mijn xbox weer geprobeerd te registreren bij service.xbox.com.
Maar doet het nog niet voor mij..
Zal van de week wel eens bellen.
En als de wachttijd werkelijk maar 1-2 weken is, dan heb ik deze week misschien al mijn xbox terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
DarkChylde schreef op maandag 07 januari 2008 @ 09:55:
* DarkChylde hoopt mee met jou op een nieuwe met HDMI O-)
Je snapt hem helemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

2 weken geleden had ik die van mij aangemeld als defect. Volgens de jongen van microsoft zouden ze de labels op sturen via de post en dan zou ik zelf UPS moeten bellen.

Krijg ik net te horen dat ze vandaag voor de deur stonden om mijn xbox op te halen. Lekker handig zo. Stond toch al op het punt om te bellen waar mijn labels bleven, maar Microsoft zou het wel wat handiger kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Vreemd. Ik heb op 30 december gebeld dat ik een RROD had en de dag erna (oudjaarsdag) kwam UPS hem ophalen. Ik had nog net de tijd om mijn originele xbox doos binnenstebuiten te keren voor verzending (want hij mocht niet herkenbaar zijn bla bla bla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roko schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:28:
Vreemd. Ik heb op 30 december gebeld dat ik een RROD had en de dag erna (oudjaarsdag) kwam UPS hem ophalen. Ik had nog net de tijd om mijn originele xbox doos binnenstebuiten te keren voor verzending (want hij mocht niet herkenbaar zijn bla bla bla).
Verbaasde me ook dat het zolang moest duren. Ach ja, kan gebeuren. Speelde er toch al niet zoveel meer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248013

Ik heb net men Xbox 360 en de AC adapter (wat is ie lomp groot!) maakt een hoge fluitende toon, ook als de xbox uitstaat. Het is enkel hoorbaar als het stil is in de kamer of als je er je oor bij houdt, ik vroeg mij af of dat normaal is, hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 09:14
Anoniem: 248013 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:36:
Ik heb net men Xbox 360 en de AC adapter (wat is ie lomp groot!) maakt een hoge fluitende toon, ook als de xbox uitstaat. Het is enkel hoorbaar als het stil is in de kamer of als je er je oor bij houdt, ik vroeg mij af of dat normaal is, hebben jullie dat ook?
Ik weet niet of het normaal is (Ik hoor het niet in ieder geval), maar vergeet niet dat de AC adapter van de 360 ook gelijk de voeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ik heb net een infonotice van ups *O*
morgen proberen ze'm weer te bezorgen en overmorgen kan ik 'm ophalen..
1 a 2 weken is dus heel realistisch :D

* DarkChylde hoopt dat ie weer helemaal ok is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
ruilt Microsoft de consoles nu al om voor de nieuwe types of krijg je nog steeds de "oude" uitvoering terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
Moet de xbox 360 ook geregistreerd zijn via hun site voordat je kunt bellen met het verzoek tot reparatie.

Heb nl. een xbox met de 3 rode flikkerende lampjes, maar die xbox is niet geregistreerd en heb ook de bon niet meer...

Kan ik hem dan wel ter reparatie aan bieden?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
yep, je kan hem gewoon ter reparatie aanbieden.
Ik heb alles over de telefoon doorgegeven.
Maar als je'm wel registreert en alles invult, is er natuurlijk minder kans op fouten.
Ze proberen nl wel je gegevens erbij op te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 15:53
beantherio schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:56:
[...]

De UPS-gozer die vorige week bij mij langskwam om mijn 360 op te halen wou er bijna vandoor gaan zonder mij het afgiftebewijs te geven. 8)7

Echt te spreken over de hele procedure ben ik trouwens tot nu toe nog niet echt. Toen ik vrijdag 2 weken geleden met MS belde werd me verteld dat ik via de post de sticker zou ontvangen en ik vervolgens zelf de afspraak met UPS kon maken. Maar de maandag erna stond er dus toch al een UPS-meneer op de stoep terwijl ik m'n Xbox nog niet eens had ingepakt. Ik maakte met hem de afspraak dat ie de donderdag na kerst terug zou komen, maar op die dag kwam er vervolgens niemand opdagen. Nadat ik nog een keer met MS belde kreeg ik van hun het nummer van UPS, en toen ik hen belde bleek er iets misgegaan te zijn. De dag erna is ie dan toch opgehaald, maar het was niet echt handig dat het zoveel dagen later moest zijn. Ik heb voor het bezorgen van de gerepareerde doos ook een ander adres op gegeven, maar ik hou mijn hart vast dat dat goed gaat komen. :/
Bent tot nog toe erg te spreken over de service, gister ook RROD, gister avond gebeld en kon kiezen of ik het retourlabel per post of per mail wilde. Uurtje later had ik het label in de mail zitten uitgeprint en de boel ingepakt. Vanmorgen UPS gebeld en vanmiddag komen ze 'm ophalen, erg netjes allemaal. Als die net zo snel weer terug is ben ik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Heb in mijn pauze even gebeld en idd wordt het een en ander via de telefoon in het systeem gezet. Had geen serienummer bij de hand, dus later vanavond even terug bellen. Is een referentienummer aangemaakt en als ik dat doorgeef weten anderen wat het probleem is.

Mevrouw had het er over dat er eerst nog wat testen doorlopen gaan worden, weet iemand daar wat van. Mocht dat het probleem niet oplossen, dan zou het opgestuurd kunnen worden.

Heeft iemand anders dat ook gehad, dat er eerst een aantal zaken getest wordt om andere oorzaken uit te sluiten?

Sturen jullie alleen de xbox op of ook de voeding en de controller... Voeding erbij zou ik logisch vinden, maar de scart kabel en de controller wat minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
DeTjuk schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:03:
Heb in mijn pauze even gebeld en idd wordt het een en ander via de telefoon in het systeem gezet. Had geen serienummer bij de hand, dus later vanavond even terug bellen. Is een referentienummer aangemaakt en als ik dat doorgeef weten anderen wat het probleem is.

Mevrouw had het er over dat er eerst nog wat testen doorlopen gaan worden, weet iemand daar wat van. Mocht dat het probleem niet oplossen, dan zou het opgestuurd kunnen worden.

Heeft iemand anders dat ook gehad, dat er eerst een aantal zaken getest wordt om andere oorzaken uit te sluiten?

Sturen jullie alleen de xbox op of ook de voeding en de controller... Voeding erbij zou ik logisch vinden, maar de scart kabel en de controller wat minder...
Als je RROD hebt willen ze even weten welk lampje op de voeding brand als de xbox aanstaat.

je stuurt alleen de xbox op incl de originele frontplate, voor de rest NIETS, en doe dat ook niet, want dan krijg je het niet meer terug. Een vriend van me had er een spel in laten zitten, en die is dus foetsie

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Ik moest van mijn Core de HD en frontplate er ook afhalen

Nogmaals de tip:

Heb je geen doos maar wel de originele verpakking nog? Haal dan de originele verpakking uit elkaar en zet die binnenstebuiten weer in elkaar, je hebt dan een mooi neutrale doos waarin je xbox goed past (eventueel opvullen met wat proppen krantpapier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 21:41

ijskonijn

Now MOVE!

cypher21 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:33:
[...]

Als je RROD hebt willen ze even weten welk lampje op de voeding brand als de xbox aanstaat.

je stuurt alleen de xbox op incl de originele frontplate, voor de rest NIETS, en doe dat ook niet, want dan krijg je het niet meer terug. Een vriend van me had er een spel in laten zitten, en die is dus foetsie
Foetsie?
Lekker dan!

De frontplate ook? raar...tenzij je geen originele meer hebt natuurlijk.
Mij werd verteld dat als je de HDD erop laat zitten dat ze deze dan formatteren dus die heb ik er ook maar afgehaald :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
DarkChylde schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:40:
...morgen proberen ze'm weer te bezorgen en overmorgen kan ik 'm ophalen..
Laat effe weten wat het is geworden; je eigen gerepareerde box :> , een refurbished box :/ of een nieuw model met HDMI 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Die van mij wordt vandaag ook opgehaald door UPS. Gister na 17:00 uur gebeld met MS Repair Center. Moest zeggen welke kleur mijn voedingslampje had als de xbox aan stond (groen). Dat in combinatie met de 3 rode flikkerende lampjes was genoeg om de 360 op te kunnen sturen. Via de mail label laten komen, paar uur later geprint (zou 48 uur (kunnen) duren).

Vanochtend (08:30 uur) gebeld met UPS en ook vandaag komen ze pakket halen, tussen 15:00 en 18:00 uur (ander afhaaladres op gegeven). Daar zou die dan ook wel weer naar toe worden gezonden, maar dat is prima.

Ik vroeg aan de HD wat de reparatie inhoudt en kreeg als antwoord dat het moederbord vervangen zou worden.

Is dat het enige wat ze doen of kan het ook zijn dat bijv. de dvd drive wordt vervangen?

Nu afwachten, tijd die hij aangaf was 2 a 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 09:14
DeTjuk schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:27:
Die van mij wordt vandaag ook opgehaald door UPS. Gister na 17:00 uur gebeld met MS Repair Center. Moest zeggen welke kleur mijn voedingslampje had als de xbox aan stond (groen). Dat in combinatie met de 3 rode flikkerende lampjes was genoeg om de 360 op te kunnen sturen. Via de mail label laten komen, paar uur later geprint (zou 48 uur (kunnen) duren).

Vanochtend (08:30 uur) gebeld met UPS en ook vandaag komen ze pakket halen, tussen 15:00 en 18:00 uur (ander afhaaladres op gegeven). Daar zou die dan ook wel weer naar toe worden gezonden, maar dat is prima.

Ik vroeg aan de HD wat de reparatie inhoudt en kreeg als antwoord dat het moederbord vervangen zou worden.

Is dat het enige wat ze doen of kan het ook zijn dat bijv. de dvd drive wordt vervangen?

Nu afwachten, tijd die hij aangaf was 2 a 3 weken.
Ik geloof niet dat ze de DVD-Drive vervangen, wel vervangen ze bij mijn weten standaard een aantal condensatoren om problemen daarmee in de toekomst voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ik heb de mijn net opgehaald.. :D
er staat op het briefje, mobo en DVD vervangen *O*
kan 'm vanavond pas aansluiten, dus weet nog niet of die echt stiller is.
Heb helaas niet spontaan een hdmi versie gekregen ;)
* DarkChylde was wel 1 uur extra onderweg door alle files rond utrecht

Ik hoorde trouwens van UPS lui, dat ze de laatste tijd wel 5 xbox'n per dag binnen kregen..
Hij wist ook meteen dat het een xbox was :? :+
neutrale verpakking :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb nu een raar probleem, hader nog niet eerder van gehoord.

Als ik een spel aan het spelen ben, en het is heel willekeurig, dan eject hij soms de DVD-drive en zit ik weer in het dashboard. Sommige dagen heb ik het niet, en soms wel twee keer per uur. Verder wil de DVD-drive niet meer opengaan als er geen spel in zit, dan moet ik de lade echt opentrekken...

Opsturen kan niet meer, ochja eigen schuld. Men RROD heb ik gelukkig zelf kunnen fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:01
DarkChylde schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:55:
ik heb de mijn net opgehaald.. :D
er staat op het briefje, mobo en DVD vervangen *O*
kan 'm vanavond pas aansluiten, dus weet nog niet of die echt stiller is.
Heb helaas niet spontaan een hdmi versie gekregen ;)
* DarkChylde was wel 1 uur extra onderweg door alle files rond utrecht

Ik hoorde trouwens van UPS lui, dat ze de laatste tijd wel 5 xbox'n per dag binnen kregen..
Hij wist ook meteen dat het een xbox was :? :+
neutrale verpakking :X
ja op het label staat : game console systeem oid..... die gasten zijn ook niet gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
er staat op het briefje, mobo en DVD vervangen
Ik geloof niet dat ze de DVD-Drive vervangen, wel vervangen ze bij mijn weten standaard een aantal condensatoren om problemen daarmee in de toekomst voor te zijn.
Twee verschillende inzichten. Naja, tis toch een kwestie van afwachten. DarkChylde zou je als je thuis bent een foto kunnen maken van de dvd drive die je (nu) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
DeTjuk schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:57:
DarkChylde zou je als je thuis bent een foto kunnen maken van de dvd drive die je (nu) hebt.
Met name van de openstaande tray bedoel je denk ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
als ik het niet vergeet, maak ik een foto ;)
maar in mijn geval is de subjectieve test het best, klinkt ie stiller
volgens mij had ik voorheen de toshiba (degene waarvan je de firmware kon flashen, niet gedaan btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Precies als de lade open staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
hij doet het. was we een beetje vaag opstarten hij wilde een of andere update doen, maar kreeg geen connectie met xbox live.
mac filtering voor mijn draadloos aanpassen ivm met nieuw mobo, en hij doet het weer.
Drive is een heel stuk stiller, je hoort 'm nog steeds, maar lijkt alsof ie op de helft van de snelheid draait.
http://www.llamma.com/xbo..._DVD_Drive_Comparison.htm
aan de hand van bovenstaande gechecked, en ik heb nu een benq-drive *O*

er zit trouwens in de doos ook nog een gratis maand live.
Ik ben dus helemaal blij met de service van microsoft! _/-\o_
* DarkChylde had alleen nog graag hdmi erin gehad, maar ja, dat zat er ook niet in toen ik 'm kocht

er zat trouwens nog een beschermplastic op de de buitenkant van de dvd-drive, waardoor die eerst niet open ging :X

verder viel het met ook op dat in de pal-50 stand de blade menu haperden, bij pal-60 alles top

[ Voor 14% gewijzigd door DarkChylde op 10-01-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Super bedankt voor de info!

Ben benieuwd waar die van mij mee terug komt... Was een Hitachi-LG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Same here, cross fingers! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Die van jou zal volgende week wel terug komen, als ik er tenminste van uit ga dat jij op 31 december de 360 de deur uit hebt gedaan en reparaties ongeveer twee weken duren.

Laat je weten wanneer ie terug is en wat er vervangen is. TIA.

[ Voor 0% gewijzigd door DeTjuk op 11-01-2008 14:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ik kom er vandaag achter dat ze afgelopen dinsdag al geprobeerd hebben om mijn 360 bij me thuis af te leveren, ondanks dat ik gevraagd heb om het ding op een ander adres te bezorgen. Lekker handig! Dat wordt dus even bellen met UPS morgen.

Het is wel erg snel trouwens. Hij had (als ik hem dinsdag had gekregen) niet meer dan 10 dagen uit m'n bezit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
DeTjuk schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:21:
[...]
Laat je weten wanneer ie terug is en wat er vervangen is. TIA.
Kom gisteren thuis van werk en krijg bij aankomst de xbox in mijn handen gedrukt door de UPS bezorger die net voor de deur stond :)

Er wordt vermeld dat het mobo is vervangen, maar niet de DVD da's zo te zien nog steeds de Hitachi die er al inzat. Gek genoeg viel het mij (en mijn vriending) op dat hij een heel stuk stiller is. Mischien heeft dat nieuwe mobo een ventilator die stiller is.

In iedergeval, even het MAC adres in de firewall bijgwerkt en alles is weer netjes online

Game On! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Is er een manier om te checken hoe het met je console gaat? Mijn console is afgelopen vrijdag opgehaald. Een week te laat, we hadden al veel eerder gebeld maar uiteindelijk was door een 'fout in het systeem' ups niet langsgekomen. Extra week wachttijd dus. :(

Naja, hopelijk verloopt het allemaal bijzonder snel en soepel en is dit de laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exCOESes
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06-2024

exCOESes

Imaginary Friend

DarkShadow schreef op zondag 13 januari 2008 @ 09:32:
Is er een manier om te checken hoe het met je console gaat?
Je kunt via ups met je trackingnummer (staat in het onderwerp van de mail met ups labels) nakijken wanneer je console in het reparatiecentrum aangekomen is. Ik heb de mijne dinsdag afgegeven en hij was woensdag op de plaats van bestemming, dus echt spannend is dat eigenlijk niet...

en verder:
DarkChylde schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:47:
ik kwam er trouwens vandaag achter dat je via service.xbox.com je reparatie kan volgens..
Als je je xbox daar registreert (dit laatste is mij nog niet gelukt, maar misschien had ik dat moeten doen voor ik 'm ter reparatie aangemeld had)
Helaas lukte het mij ook niet om mijn xbox te registreren omdat hij door MS al bij het aanmelden voor reparatie geregistreerd is en blijkbaar is het nu niet meer mogelijk om mijn LiveID en xbox aan elkaar te koppelen. Ik zal dus van de week moeten bellen en hopen dat ze me al een ups nummer voor de retourzending kunnen geven. (of gewoon moeten wachten tot ze weer voor de deur staan)

XBL Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
exCOESes schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:56:
Helaas lukte het mij ook niet om mijn xbox te registreren omdat hij door MS al bij het aanmelden voor reparatie geregistreerd is en blijkbaar is het nu niet meer mogelijk om mijn LiveID en xbox aan elkaar te koppelen. Ik zal dus van de week moeten bellen en hopen dat ze me al een ups nummer voor de retourzending kunnen geven. (of gewoon moeten wachten tot ze weer voor de deur staan)
Wel jammer dat je geen mailtje krijgt waarin staat dat je 360 weer op de terug weg is. Overdag ben ik niet thuis en heb dus ook een ander afhaaladres op gegeven. Dit ging prima, maar hoop dat dat met een retourzending ook lukt. Vanmiddag maar even bellen en vragen of ze een ander adres aan mijn gegevens kunnen koppelen. Achteraf was het handiger geweest als ik dat direct had gedaan.
Na een telefoontje blijkt dat het ophaaladres is ingevoerd als mijn woonadres. Gewoon vervangen dus. Dit betekent dat dat adres dus ook het retouradres is. Komt goed dus.

[ Voor 9% gewijzigd door DeTjuk op 14-01-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
DeTjuk schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:12:
[...]
..Wel jammer dat je geen mailtje krijgt waarin staat dat je 360 weer op de terug weg is. Overdag ben ik niet thuis en heb dus ook een ander afhaaladres op gegeven...
Toen ik vrijdag thuis kwam stond UPS net voor de deur, hij was een bonnetje aan het invullen om hem bij de buren af te geven. Je hoeft dus niet perse thuis te zijn als je buren het wel zijn. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 15:53
Matrix schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:21:
[...]

Bent tot nog toe erg te spreken over de service, gister ook RROD, gister avond gebeld en kon kiezen of ik het retourlabel per post of per mail wilde. Uurtje later had ik het label in de mail zitten uitgeprint en de boel ingepakt. Vanmorgen UPS gebeld en vanmiddag komen ze 'm ophalen, erg netjes allemaal. Als die net zo snel weer terug is ben ik tevreden!
Nou top service van Microsoft, vandaag stond UPS al weer voor de deur met mijn Xbox, gewoon binnen 6 dagen afgehandeld!!
Volgens de bon de DVD drive en het moederbord vervangen. Al met al zeer te vreden over de service.

Er zit trouwens nu een BenQ drive in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
UPS stond net ook voor de deur bij m'n werk. had ze gisteren al opgebeld dat ik het afleveradres wou wijzigen omdat ik toch dan niet thuis ben.

04-01-2008 afgeleverd in duitsland en nu dus terug samen met een maandje live. volgens de papieren is het moederbord vervangen. Geen hdmi aansluiting helaas ;)
Of er een andere drive in zit weet ik niet want dat kan ik zo niet zien en ik zou echt niet weten welke er in zat voordat ik hem opstuurde :P

al met al prima geregeld zo :)

vanavond maar eens kijken wat de fall update voor een nieuws met zich heeft meegebracht. Daar heb ik ongeveer 2 minuten van kunnen genieten voordat ie de geest gaf _O-

[ Voor 15% gewijzigd door Kaasplank op 15-01-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
De mijne is vandaag afgeleverd bij m'n ouders (zoals afgesproken met UPS) dus dat is verder ook probleemloos gegaan. Ik kan hem pas zaterdag ophalen, maar ik ben benieuwd wat ze er aan gerepareerd hebben. Ik hoop dat de dvd-drive ook meteen vervangen is door een stillere, maar aangezien mijn probleem meer moederbord-gerelateerd leek te zijn zal dat wel niet.

Hij is in totaal 2,5 weken weg geweest, en dat valt me eigenlijk nog best wel mee. M'n gemiddelde qua reparatietijd voor een electronisch apparaat dat terug moest naar de leverancier lag in ieder geval stukken hoger. Ik ga vannavond alvast z'n ereplek (waar momenteel m'n Wii staat) weer voor hem vrijmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol dat UPS weet volgens mij ook niet wat ze doen. Microsoft spreekt met mij af dat ze de labels opsturen via de post en dat ik dan zelf ups bel voor een afspraak. Ik wacht op de labels maar die komen niet. Dan staat er op een dag ineens UPS voor de deur om mijn xbox op te halen. Die is nog niet ingepakt en ik was ook niet thuis.

Labels geven ze aan mijn moeder met de mededeling om zelf ups nog een keer te bellen voor een afspraak. Ik neem mijn Xbox mee naar mijn werk om hem netjes in te pakken en plak de labels erop. Ik wil vandaag een afspraak gaan maken om hem op te laten op mijn werk, blijkt dat vandaag weer UPS voor mijn deur thuis staat om mijn xbox op te halen, natuurlijk ben ik weer niet thuis en staat die xbox op mijn werk.

Nu zeggen ze dat ik hem weer moet aanmelden om nieuwe labels te krijgen en dan weer een afspraak moet maken. Zal me niks verbazen als ze volgende week weer voor mijn deur staan, prutsers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Matrix schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:32:
Nou top service van Microsoft, vandaag stond UPS al weer voor de deur met mijn Xbox, gewoon binnen 6 dagen afgehandeld!!
Volgens de bon de DVD drive en het moederbord vervangen. Al met al zeer te vreden over de service.

Er zit trouwens nu een BenQ drive in
Zo dan, dat is lekker snel dan. Betekent ook dat de stroom defecte xboxen aan het afnemen is (of de reparatiecapaciteit is verhoogd). Misschien dat het dan lukt tegen het einde van de week om de mijne ook terug te hebben, ben benieuwd.

Hoop dat ik ook een BenQ drive krijg, die zijn een stuk sneller dan de hitachi-lg en toshiba-samsung varianten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exCOESes
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06-2024

exCOESes

Imaginary Friend

Ze hebben het tempo er goed inzitten, ook die van mij is weer terug! (08/01 bij UPS afgegeven)
Blijkbaar was het deze keer voldoende om het moederbord te vervangen.

XBL Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
exCOESes schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:09:
Ze hebben het tempo er goed inzitten, ook die van mij is weer terug! (08/01 bij UPS afgegeven)
Blijkbaar was het deze keer voldoende om het moederbord te vervangen.
Sweet, dat zijn goede berichten! Als het mee zit heb ik die van mij dan ook deze week nog terug. 10-01-08 is die namelijk met UPS meegegaan... Zal overmorgen eens bellen voor een trackingnummer.

Bedankt voor de info... wat voor dvd drive heb je nu (nog steeds)? Toevallig al een BenQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Hmm, mijnes is op de 11e weggegaan, ben benieuwt of hij ook in een week terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik keek net ff en ik heb zo te zien geen benq drive. D'r zat wel een plastic strookje aan de buitenkant van de drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
over 2 weken krijg ik een nieuwe voeding. De oude maakte slecht contact en viel weg zodra je hem verschoof. Wilde je hem weer aan de praat krijgen moest je eerst weer de kabel in een bepaalde stand leggen.

Hoef niet eens de oude op te sturen. Best wel goede service van MS.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
DarkShadow schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:12:
Hmm, mijnes is op de 11e weggegaan, ben benieuwt of hij ook in een week terug komt.
Ik help het je hopen, want dat zal betekenen dat die van mij ook terug is _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Krijg je tegenwoordig nog steeds een andere box terug of is het meestal je eigen?

Mijnes nu 6 dagen weg, de tijd gaat langzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 18:36
Vandaag m'n 360 weer terug!

Inclusief vervoer ben ik 'm maar 9 dagen kwijt geweest. Is toch wel acceptabel.

Alleen het MoBo is vervangen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Gezien de positieve berichten over het terug komen van de xbox, vandaag even gebeld en ja hoor! Die van mij is ook op de terug weg! Met een beetje gelukt wordt ie morgen afgeleverd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
DeTjuk schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:12:
Gezien de positieve berichten over het terug komen van de xbox, vandaag even gebeld en ja hoor! Die van mij is ook op de terug weg! Met een beetje gelukt wordt ie morgen afgeleverd. :*)
Heb nog niet gebeld, maar hoop dat hij dan ook morgen terug komt. Zou wel vetjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 20:22
Zo... XBOX weer terug. Ik heb zowaar mijn eigen xbox terug en niet een of andere refurb.
Op 8 januari bij UPS depot in Best afgeleverd, en volgens de sticker hebben ze hem de 12e al weer bij UPS ter transport aangeboden (ivm de "goede" service van UPS nu pas op kunnen halen op hun distri center). Er zat ook nog een scratchcard voor 1 maand live in (doen ze tegenwoordig volgens mij standaard, nette service).

Echter, ik had de xbox met twee problemen aangemeld:
- Drive die niet verticaal gebruikt kon worden en een raar scratching sound bij het up en downspinnen maakte
- Freeze probleem als hij warm wordt (daarvoor moet ik hem dan wel enkele uren aan hebben staan, dus niet na een half uurtje al ofzo)

Nu hebben ze dus alleen de drive vervangen en niet het mobo, kan hem dus nog een keer opsturen... GRGRGR...

Ook waren alle instellingen weg (hdtv instellingen, etc), dus ze hebben toch een reset van het mobo gedaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
kan ook zijn dat het mobo wel vervangen, maar niet aangevinkt is.
Of dat ze misschien alleen de gemodificeerde koeling erin geplaatst hebben
(je kon ergens zien of de koeling aangepast was, zonder de 360 te openen, succes met google'n ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:02
gister mijn xbox360 premium aangemeld voor reparatie... had nog 2 dagen over in de garantie.. bevriezend beeld als die wat langer aanstaat :(

Heb ook een elite gekocht en ga als de premium gerepareerd is hem verkopen... hopelijk doet die het wel langer... heb nu 2x de premium opgestuurd in 2 jaar tijd.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Mooi, mijne is 11 januari opgehaald en net gebeld dat ze hem vandaag gaan versturen. Trackingnr erbij gekregen, kortom lekker snel en vriendelijk geholpen. Ben blij dat de horror verhalen een beetje over lijken te gaan en het lijkt erop dat ze met overcapaciteit zitten, elektronica krijg je zelden zo snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 20:22
DarkChylde schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:31:
kan ook zijn dat het mobo wel vervangen, maar niet aangevinkt is.
Of dat ze misschien alleen de gemodificeerde koeling erin geplaatst hebben
(je kon ergens zien of de koeling aangepast was, zonder de 360 te openen, succes met google'n ;))
Ja dat heb ik gecontroleerd, ik heb dus geen nieuwe koelblok/heatpipe combo erin zitten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 09:36

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik wil even een complimentje geven..:)

Ik ben blij zoveel positive reacties in dit topic eens te zien :)

ps hopen dat mijn xbox ook snel terug is :)
Will Mass Effect Spelen.. Heb hem morgen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140372

Binnenkort in de krant

"Microsoft Duitsland ontslaat honderden werknemers door onverwachte betrouwbaarheid 360"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 22:46

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Me broertje heeft nu ook al zo'n 6 reparaties/refurbs achter de rug. (HD stuk, mobo stuk, HD stuk, video stuk, krassen, etc) Wat hij me van de week liet zien sloeg echt alles. Naast de vele krassen die de X360 nog steeds maakt (alle mogelijk stabiele houdingen al geprobeerd) zitten er nu ook een soort van deukjes aan de zijkant van zijn games. Het is net of er een bijtel door de zijkant van de discs is gegaan.

Heeft iemand dit eerder gezien? Ik zal kijken of hij vandaag een DVD meeneemt, dan maak ik daar een foto van. Volgens Microsoft moet me broertje maar alle uitgevers van de games aanschrijven voor nieuwe discs. Gaat echt lekker daar 8)7 Ik was ooit van plan een X360 te kopen maar heb dat idee allang latebn varen met dit drama-systeem.

Overigens hoor ik van me broertje ook dat de service de laatste tijd sneller is, echter heb je daar weinig aan als je je Xbox maar blijft opsturen...

[ Voor 31% gewijzigd door Max|Burn op 19-01-2008 09:47 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Je broertje heeft wel erg pech :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 14:46
Max|Burn schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:42:
Me broertje heeft nu ook al zo'n 6 reparaties/refurbs achter de rug. (HD stuk, mobo stuk, HD stuk, video stuk, krassen, etc) Wat hij me van de week liet zien sloeg echt alles. Naast de vele krassen die de X360 nog steeds maakt (alle mogelijk stabiele houdingen al geprobeerd) zitten er nu ook een soort van deukjes aan de zijkant van zijn games. Het is net of er een bijtel door de zijkant van de discs is gegaan.

Heeft iemand dit eerder gezien? Ik zal kijken of hij vandaag een DVD meeneemt, dan maak ik daar een foto van. Volgens Microsoft moet me broertje maar alle uitgevers van de games aanschrijven voor nieuwe discs. Gaat echt lekker daar 8)7 Ik was ooit van plan een X360 te kopen maar heb dat idee allang latebn varen met dit drama-systeem.

Overigens hoor ik van me broertje ook dat de service de laatste tijd sneller is, echter heb je daar weinig aan als je je Xbox maar blijft opsturen...
foto foto foto, ik wist dat er standaart een soort van karteltjes op de dvd's zaten dit moet ik zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
michielonline schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:57:
[...]

Ja dat heb ik gecontroleerd, ik heb dus geen nieuwe koelblok/heatpipe combo erin zitten helaas.
Zeker weten? Want als je de nieuwe heatpipe en het nieuw koelblok niet hebt, zou ik bellen. MS heeft namelijk een tijdje terug aangekondigd dat gerepareerde xboxen net zo goed waren als "nieuwe xboxen". als je de nieuwe koelers niet hebt, heb je nog steeds verhoogde kans op RROD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19388

Mijn xbox heeft het ook begeven,

ik zat alleen af te vragen hoe ik aan de koelblok/ -plaat kan komen (lees welke ik moet hebben ;) )
zal hem namelijk zelf moeten repareren (is nml gemod door iemand anders, waardoor van garantie volgens mij geen sprake meer is ;) ). verder zal ik een ander clamp moeten maken maar dat komt wel in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Druk druk druk, maar mijn xbox is inmiddels ook al weer een paar dagen terug. Afgelopen vrijdag om precies te zijn, dus lekker vlot.

Ik heb mijn originele dvd drive (hitachi 59dj) er nog in zitten, maar wel een nieuwe moederbord, die met die heatpipes zeg maar. Ondanks dat wordt ie echt nog wel warm, maar blijkbaar minder dan de oude. Ik heb hem rechtop staan, kan ie wat beter zijn warmte kwijt.

Ook maandje LIVE er bij gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
DeTjuk schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:02:
Druk druk druk, maar mijn xbox is inmiddels ook al weer een paar dagen terug. Afgelopen vrijdag om precies te zijn, dus lekker vlot.

Ik heb mijn originele dvd drive (hitachi 59dj) er nog in zitten, maar wel een nieuwe moederbord, die met die heatpipes zeg maar. Ondanks dat wordt ie echt nog wel warm, maar blijkbaar minder dan de oude. Ik heb hem rechtop staan, kan ie wat beter zijn warmte kwijt.

Ook maandje LIVE er bij gekregen...
:S dat is wel het domst wat ik de laatste tijd gelezen heb. Rechtop staan om de warmte beter kwijt te kunnen???
Kijk eens waar de xbox dan op "staat" dat zijn allemaal ventilatie gaten waardoor koele lucht de xbox in komt. die blokkeer je nu voor het grootste gedeelte doordat de xbox daarop staat. Nu kan er alleen koele lucht de xbox in door dat kleine stukkie ventilatiegaatjes naast de hdd

edit: Niet helemaal goed gelezen :P Warmte kwijt kunnen daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar denk dat koele lucht aanzuigen belangrijker is, en dat belemmer je behoorlijk als ie staat. Er zit nog geen milimeter onder de zijkant (of onderkant als ie staat) waar de koele lucht door kan

[ Voor 13% gewijzigd door cypher21 op 21-01-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249684

Vandaag na het opstarten en insignen van Bioshock kon ik nog zo'n 20 sec spelen voordat ik een freeze kreeg. En ik blijf een freeze krijgen.
Ik heb een omgebouwde 360 -heb er wel een DVD bijgekregen om hem in originele staat terug te brengen-, maar het probleem doet zich bij meerdere spellen voor, kopie en origineel.
Heel veel speel ik er ook niet mee, dus daar kan het niet aan liggen.

Ligt dit aan het ombouwen?

Verder geen ring of death oid, alleen de freeze (met soms strepen erdoorheen)

Linda

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 249684 op 21-01-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik hoop dat ik het lot niet tart :)

Even dit Toen ik een tijdje geleden mijn xbox zag stuk gaan ben ik op deze forum terecht gekomen en ik ben er heel wat wijzer geworden:-)
Maar even waarschuwen voor nieuwe kijkers, Toen ik mijn xbox moest binnendoen had ik de schrik van mijn leven met al die verhalen over herhaaldelijk kapot gaan. Nu ik heb mijn box al een maand en half, twee maand terug. En hij draait nog steeds perfect
DUS VRIENDELIJK BEDOELD, dit is een forum voor te klachen en zelfbeklagers, waar ik ook deel van uit maakte. 8)7 NOGMAALS er is geen enkele electronische stuff dat bij jou thuis opgehaald wordt gerepareerd word en teruggestuurd zonder dat je het een euro kost; laat staan dat je er nog een cadeautje bovenop krijgt. _/-\o_ Ik zou niet graag de rekening van microsoft zien die ze elke maand aan UPS moeten dokken :9~ . Koop eens een I-pod en laat die eens stuk gaan,,,,,,,, tell us your story then :X

be positive, uiteindelijk komt het goed, je krijgt nieuwe stukken etc. en niet goed terug op de kosten van MS wat is het probleem, buiten een paar dagen/weekjes geen xbox

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 241441 op 21-01-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

http://blog.seattlepi.nws...stick/archives/129866.asp

Leuk stukje over de failure rate van de XDoos360 :)
Q: So what do you think the real failure rate of the Xbox 360 is? Some have estimated it as high as 30%. I got my Xbox in early 2007 and so far so good but what do you think the chance is that it's going to die on me one day.

It's around 30%, and all will probably fail early. This quarter they are expecting 1 M failures, most of those Xenons. Some of those are repeat failures. Life expectancy is all over the map because the design has very little margin for most of the important parameters. That means it's not a fault tolerant design. So a good unit may last a couple of years, while a bad unit can fail in hours.

Q: In your opinion what do you think the main cause of the Red Ring of Death failures have been?
RROD is caused by anything that fails in the "digital backbone" on the mother board. Also known as a core digital error. CPU, GPU, memory, etc. Bad parts, incompatible parts (timing problems) bad manufacturing process (like solder joints), misapplied heat sinks or thermal interface material, missing parts, broken parts, parts of the wrong value, missed test coverage. Any one or more, on any chip, or many other discrete components, would cause this.
Aldus de belangrijkste stukjes op een rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jejking schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:28:

RROD is caused by anything that fails in the "digital backbone" on the mother board. Also known as a core digital error. CPU, GPU, memory, etc. Bad parts, incompatible parts (timing problems) bad manufacturing process (like solder joints), misapplied heat sinks or thermal interface material, missing parts, broken parts, parts of the wrong value, missed test coverage. Any one or more, on any chip, or many other discrete components, would cause this.
hoe groot is de kans dat microsoft dit in je box stopt /of niet : Missing parts, incompatible parts??, parts of wrong value.. 8)7 O-) volgens mij gaat je box het dan geen maanden volhouden/zelfs jaren

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 241441 op 21-01-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:26
Anoniem: 241441 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:34:
[...]

hoe groot is de kans dat microsoft dit in je box stopt /of niet : Missing parts, incompatible parts??, parts of wrong value.. 8)7 O-) volgens mij gaat je box het dan geen maanden volhouden/zelfs jaren
Ze gaan harder voor de laagste bieder dan voor kwaliteit hoewel dit aardig bijgetrokken is lijkt het.
Je ziet het bv aan de verschillende dvd drives
Kun je bv. geen timing problems krijgen door bv 5 verschillende merken geheugen te gebruiken van wisselende kwaliteit in te warme omgevingen? Getest wordt het niet echt dat was allang duidelijk.
Missing parts, tsja soms worden de effecten van een bepaald kapot/missend onderdeeltje niet direct zichtbaar, persoonlijke ervaring.

Maar dat verhaal lijkt erg op de waarheid, het is toevallig ook nog eens mijn persoonlijke samenvatting van wat ik heb gezien rondom de 360.

Krijg je trouwens nog garantie op de reparatie, dus na reparatie gewoon bv1 jaar garantie?

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 21-01-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
cypher21 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:27:
[...]

:S dat is wel het domst wat ik de laatste tijd gelezen heb. Rechtop staan om de warmte beter kwijt te kunnen???
Kijk eens waar de xbox dan op "staat" dat zijn allemaal ventilatie gaten waardoor koele lucht de xbox in komt. die blokkeer je nu voor het grootste gedeelte doordat de xbox daarop staat. Nu kan er alleen koele lucht de xbox in door dat kleine stukkie ventilatiegaatjes naast de hdd

edit: Niet helemaal goed gelezen :P Warmte kwijt kunnen daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar denk dat koele lucht aanzuigen belangrijker is, en dat belemmer je behoorlijk als ie staat. Er zit nog geen milimeter onder de zijkant (of onderkant als ie staat) waar de koele lucht door kan
Tja, daar zit ook wat in maar als je dit plaatje bekijkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.eppo-ombouw.nl/images/nieuws/xbox360_extra_koeler.jpg

Dan zie je dat de lucht wordt afgezogen door die witte plastic tunnel. Dit gebeurt door de twee ventilatoren aan de achterkant van de xbox. Bij die koelvinnen direct voor het witte plastic wordt veel warmte geproduceerd. Als ik mijn xbox plat neerleg en midden in aan de onderkant voel, is dat daar voelbaar. Warme lucht stijgt, maar omdat de xbox daar 'overheen' ligt kan die warmte moeilijker weg dan bij een staande positie. Althans dat is mijn theorie.

Daarnaast heb ik het niet het idee dat die twee fans zo'n mega airflow binnen in die xbox veroorzaken dat er aan de zijkant (niet de HD kant) mega veel 'koude' lucht wordt aangezogen, ook nog eens omdat voor die gaatjes de dvd-drive is geplaatst.
Ik heb er nog wel aangedacht om het plastic rooster niet terug te plaatsten, want je krijgt eigenlijk een dubbele wand van gaatjes. Een van de metalenbehuizing en dan nog een keer de gaatjes van het plastic. Maar nadeel daarvan is dat je dan geen rubberen voetjes hebt om de xbox neer te zetten en er makkelijker stof bij kan komen...

Samenvattend:
Ik heb hem (vooralsnog) in staande positie omdat ik denk dat dan de warme lucht makkelijker weg kan en denk dat de airflow niet zo sterk is dat er 'koude' lucht aangezogen kan worden vanuit de zijkant van het apparaat.

Andere bevestigende of ontkrachtende theorieen hoor ik graag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Die van mij stond ook altijd rechtop en is ook stuk gegaan :+

De reden waarom hij zo stond is dat hij krassen op m'n spellen maakte wanneer hij plat lag. Ik heb hem nu wel weer liggen omdat hij zo beter naast m'n tv past. tot nu toe is hij heel voorzichtig met m'n dvd's dus ik laat hem zo maar liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Die airflow door dat plastic is behoorlijk, ik heb em nml een x uit elkaar gehaald, en open neergezet ZONDER dat plastic kapje, ik had binnen no-time (lees 2 minuten) rode ledjes (niet de RROD, maar 2 andere)

Tevens zit de dvdspeler aan de kant van de harde schijf (boven het gpu koelblok), dus volgens mij kan er weldegelijk veel koele lucht over de extra (nieuw) cooler en het cpu koelblok via de zijkant aangezogen worden als de xbox ligt, en dit wordt lastiger als de xbox staat.

Maar goed, just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
mn xbox is helaas nog steeds niet terug, vorige week donderdag zou hij verzonden zijn maar volgens ups komt het niet verder dan 'Ontvangen factuur gegevens'. Super irritant, ligt dit nu aan ups of aan MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aan detjuk

Volledig juist denk ik man _/-\o_
warme lucht stijgt omhoog en volgens het artikel van die insider staat hij bij hem ook recht.
Ik denk dat het een multidesign is zoals ps3 en dat de beide opties in acht genomen zijn.
Nu is het zo dat hij bij mij stuk ging liggend, in een kast, waar genoeg lucht zou zijn :) lol
Ik heb hem lekker nu recht gezet naast televisie met niks in de buurt, elke kant minstens 30 cm tot halve meter en langs achter zeker een meter. Trouwens als je het HELE artikel leest verteld de guy ook dat de failure rate nu nog maar 10% is en niet meer de 30%

Het leukste vind ik dat ik ooit op vorige pages uitgelachen werd doen ik vroeg of bepaalde games de xbox de oorzaak zouden kunnen zijn van RROD, Some guys had a funny time then :*) :(
O-) maar lees eens het artikel lach dan nog eens en zet maar in het lijstje COD4 bij :9~
Mijn dank gaat uit naar de plaatser van de link JEJking thx _/-\o_

http://blog.seattlepi.nws...stick/archives/129866.asp

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 241441 op 22-01-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Mijn box is weer binnen. Snel testen, het is niet mijn eigen aangezien hier de memory unit gebruikt is (wat vuil). Waar kan ik vinden welke drive welke is.

Hij werkt. Helaas een Hitachi-LG drive, dat was toch een krassende drive? Ik zal straks de productiedatum eens bekijken...

[ Voor 28% gewijzigd door DarkShadow op 23-01-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
DarkShadow schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:04:
Mijn box is weer binnen. Snel testen, het is niet mijn eigen aangezien hier de memory unit gebruikt is (wat vuil). Waar kan ik vinden welke drive welke is.
http://www.llamma.com/xbo..._DVD_Drive_Comparison.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik heb een xbox gekregen uit augustus 2006, ongeveer een half jaar ouder dan mn vorige ;(

Maargoed, het opnieuw delen van mn media lukt simpelweg niet. Media center op de xbox werkt gewoon, ik heb de xbox opnieuw toegestaan in wmp11, maar de xbox blijft ontkennen dat hij mij ziet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
DarkShadow schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:10:
Ik heb een xbox gekregen uit augustus 2006, ongeveer een half jaar ouder dan mn vorige ;(

Maargoed, het opnieuw delen van mn media lukt simpelweg niet. Media center op de xbox werkt gewoon, ik heb de xbox opnieuw toegestaan in wmp11, maar de xbox blijft ontkennen dat hij mij ziet. :(
Heb je wel het nieuwe koelblok in de xbox zitten? Dit zou je aan de zijkant moeten kunnen zien door naar binnen te schijnen met een zaklamp oid.

wat betreft delen, ik heb dat gezeik ook een x gehad, ik heb toen het register van WMP11 leeg moeten gooien en alles opnieuw met elkaar moeten verbinden. ik weet niet meer precies waarnaar ik gegoogled had, maar ik kreeg een foutmelding in WMP11, blijkt een of andere bug te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
cypher21 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:20:
[...]

Heb je wel het nieuwe koelblok in de xbox zitten? Dit zou je aan de zijkant moeten kunnen zien door naar binnen te schijnen met een zaklamp oid.

wat betreft delen, ik heb dat gezeik ook een x gehad, ik heb toen het register van WMP11 leeg moeten gooien en alles opnieuw met elkaar moeten verbinden. ik weet niet meer precies waarnaar ik gegoogled had, maar ik kreeg een foutmelding in WMP11, blijkt een of andere bug te zijn.
Ik heb het nieuwe koelblok niet gecontroleerd, ik neem aan van wel. Dan doen ze toch bij elke mobo fix.

Ik krijg geen foutmeldingen in wmp11. Hoe kan ik het register van wmp11 leeg gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84538

Ben sinds dinsdag 22-01 ook lid geworden van de club of the Ring. :(

Zat midden in Kane en Lynch, balen als unne stekker ;(
Ik hoopte dat 't nog goed kwam, maar helaas The Ring bleef komen.

Na het melden aan de helpdesk, gisteren een afspraak gemaakt met UPS, vandaag komen ze hem oppikken. Goed geholpen trouwens door de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19388

cypher21 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:20:
[...]

welke koelblokken gebruiken ze tegenwoordig voor de 360? kom eigenlijk alleen maar externe tegen bij het zoeken (zoals Logic3 Cooling Fan Xbox en Cooler King) maar interne koelers kom ik niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59139

xbox had me halo3 dvd gekrast en vroeger al een keer me GoW 15-01-08 opgehaald 22-01-08 terug (das snel _/-\o_ ) en Halo3 spel ook opgestuurd naar zon adres in Engenland. Hoelang duurt het voor je een vervangende krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 241441 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:14:
Trouwens als je het HELE artikel leest verteld de guy ook dat de failure rate nu nog maar 10% is en niet meer de 30%
Ow, nog maar 10% Nou, dan zit het wel snor tegenwoordig :X . Ik kan me niet voorstellen dat je als fabrikant blij wordt van zo'n hoge failure rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 241441 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:25:
Koop eens een I-pod en laat die eens stuk gaan,,,,,,,, tell us your story then :X

be positive, uiteindelijk komt het goed, je krijgt nieuwe stukken etc. en niet goed terug op de kosten van MS wat is het probleem, buiten een paar dagen/weekjes geen xbox
My story :P
Mijn iPod was kapot, de batterij ging na enkele maanden nog maar een paar uur mee. Ik heb toen Apple support gebeld.

De volgende dag stond er een koerier met een doosje gevuld met schuimrubber voor de deur. Daarin moest ik mijn defecte iPod doen. Een dag later (!) stond er weer een koerier voor de deur, met een nieuwe iPod. Wellicht een gereviseerde, maar de behuizing was in ieder geval gloednieuw.

Anyway, mijn Xbox doet het nog perfect en ik hoop dat het zo blijft. Maar de service lijkt dus als ik het goed lees wel goed te zijn. Als die in de buurt komt van mijn ervaring met de service van Apple, dan is het geen ramp als ik een rode ring zie. Maar nogmaals, ik hoop echt dat die uitblijft.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anoniem: 19388 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:56:
[...]

welke koelblokken gebruiken ze tegenwoordig voor de 360? kom eigenlijk alleen maar externe tegen bij het zoeken (zoals Logic3 Cooling Fan Xbox en Cooler King) maar interne koelers kom ik niet tegen.
Als je iets verder omhoog scrollt, zie je een pic van het nieuwe toegevoegde koelblok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 22:46

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Anoniem: 241441 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:14:
aan detjuk

Het leukste vind ik dat ik ooit op vorige pages uitgelachen werd doen ik vroeg of bepaalde games de xbox de oorzaak zouden kunnen zijn van RROD, Some guys had a funny time then :*) :(
Ik lach anders nog steeds ;) De oorzaak is defecte/slect ontworpen hardware. Een game die veel van de hardware vraagt kan een bestaand defect hooguit eerder naar boven brengen. Een brakke Xbox zal ook doodgaan als je de verwarming op 35 zet.

ma ma ma ma ma macron one

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een probleem hebt, of een negatieve mededeling; Erg jammer, maar je hoeft hier geen posting te zetten enkel gevuld met je mededeling en/of frustraties.