Xbox 360 defecten topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 62.796 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Gisteren een nieuwe wifi adapter ontvangen nadat deze eind december onverklaarbaar het niet meer deed. Toen xbox support gebeld, paar vragen beantwoord en toegezegd gekregen dat een nieuwe zou worden opgestuurd. Heeft dus een maandje geduurd voordat de nieuwe bezorgd werd.
* estorino kan weer op xbox live... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Xbox kapot is gewoon lekker terugsturen naar het bedrijf van aankoop , gaat sneller je krijgt vaak een nieuwe en ze zijn hem verplicht terug te nemen volgens de Consumentenwet. Ikzelf heb hem de 2 x dat hij stuk was gewoon naar de winkel teruggebracht en een nieuwe gekregen want ik ga niet met een oudere versie rondlopen.

Xbox Elite heb ik nu en totaal geen probs mee trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:20:
Als je Xbox kapot is gewoon lekker terugsturen naar het bedrijf van aankoop , gaat sneller je krijgt vaak een nieuwe en ze zijn hem verplicht terug te nemen volgens de Consumentenwet. Ikzelf heb hem de 2 x dat hij stuk was gewoon naar de winkel teruggebracht en een nieuwe gekregen want ik ga niet met een oudere versie rondlopen.

Xbox Elite heb ik nu en totaal geen probs mee trouwens.
Volgens mij zijn ze verplicht het apparaat terug te nemen als het apparaat binnen 2 maanden na aankoop kapot gaat. Anders dient er aanspraak gemaakt te worden op de fabrieksagarantie.

please correct me if i'm wrong! Want dat betekend dat ik mocht mijn xbox de komende anderhalf jaar kapot gaan, gewoon terug kan gaan naar de MM en een andere kan krijgen. dit zou ik niet vervelend vinden :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Weet iemand hoe ik aan een 2ehands drive kan komen, die van mij is overleden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
wimpie007 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:54:
ebay, maaruh, heb je de dvd-key wel, anders kun je er nml geen zak mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Als je de console opstuurt naar Microsoft, krijg je gewoon een nieuwe.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
MetroidPrime schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:14:
[...]

Als je de console opstuurt naar Microsoft, krijg je gewoon een nieuwe.
Ligt eraan, als het een launch console is niet meer. Die zijn inmiddels alweer ouder dan 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 07:27
Via ebay of marktplaats. Maar daarmee, zoals gezegd, ben je er nog niet. Je drive moet nl. geflasht zijn ivm je dvd key die je nodig hebt. Je nieuwe dvd drive moet namelijk worden gekoppeld aan je oude moederbord. Zonder die key gaat dat niet werken.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb die van mij een paar maanden geleden laten repareren en ik heb nu af en toe als ik 'm aan zet dat hij de ring laat zien, na 3 of 4 opnieuw aanzetten doet ie het gewoon (tijdens het spelen geen problemen)...beter om weer op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
cypher21 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:21:
[...]

Ligt eraan, als het een launch console is niet meer. Die zijn inmiddels alweer ouder dan 2 jaar.
Die 3 jaar garantie is alleen voor de RROD,dus niet voor een kapotte drive.
Ik heb een launchbox van nov 2005 dus geen garantie meer op de drive, heb de key al wel kunnen dumpen naar een firmware op m'n pc, nu nog een nieuwe drive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
wimpie007 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:10:
[...]

Die 3 jaar garantie is alleen voor de RROD,dus niet voor een kapotte drive.
Ik heb een launchbox van nov 2005 dus geen garantie meer op de drive, heb de key al wel kunnen dumpen naar een firmware op m'n pc, nu nog een nieuwe drive ;)
Ik weet dat 3 jaar alleen voor RROD is, daarom zei ik ook dat er op launch consoles geen garantie meer zit op de dvdspeler.

Via ebay zijn er trouwens zat samsung drives te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Ik moet mijn xbox verzenden en nu had ik als doos de doos van mijn oude moederbord. Daar past hij echt precies in met aan alle kanten nog maar een halve centimeter ruimte (klein beetje vulling ertussen). Hij kan dus niet schuiven of zo maar de ruimte tussen de xbox en alle zijden van de doos is dus minimaal. Is dit oke? Of moet ik een ruimere doos nemen en dan veel meer vulling ertussen. Ik ben een beetje bang namelijk dat die ups mensen er hardhandig mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:16:
[...]

Ik lach anders nog steeds ;) De oorzaak is defecte/slect ontworpen hardware. Een game die veel van de hardware vraagt kan een bestaand defect hooguit eerder naar boven brengen. Een brakke Xbox zal ook doodgaan als je de verwarming op 35 zet.
idd, dat het niet de kabouters zijn dat weet ik ook :o , maar een game dat je cpu naar 80 graden en meer jaagt is wel degenlijk de trigger 8)7 . Ontwerpsfout dan maar zoals je wil , maar je brakke xbox zal niet zo gauw kapot gaan van een arcade game als van een game zoals COD4. ga maar na, Xbox helpdesk kreeg bevoorbeeld meer defecten bij releases als Gears of War, COD4 en andere games. Dit heb ikzelf nog bevestigd gehoord van ms helpdesk. En over hardware weet ik je wel een paar dingen te vertellen hoor, werk lang genoeg in de IT. Ik hoop dat je xbox het nog lang mag uithouden, net als mijn gerepareerde box nu. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:43
Volumius schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:02:
Ik moet mijn xbox verzenden en nu had ik als doos de doos van mijn oude moederbord. Daar past hij echt precies in met aan alle kanten nog maar een halve centimeter ruimte (klein beetje vulling ertussen). Hij kan dus niet schuiven of zo maar de ruimte tussen de xbox en alle zijden van de doos is dus minimaal. Is dit oke? Of moet ik een ruimere doos nemen en dan veel meer vulling ertussen. Ik ben een beetje bang namelijk dat die ups mensen er hardhandig mee omgaan.
als je bubbeltjes plastic er tussen doet dan komt het ook wel goed hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb sinds gister ook een Xbox360 met een r.o.d.in huis.(gekregen :-) )
Box was van een collega van mn vrouw en volgens hem is de Box nooit gemod.
Voor ik zelf ga rotzooien om deze te repareren vraag ik me af of ik me bij Microsoft kan meldenivm dit probleem??
datum achter de box is: 27-10-2005

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:44
Gister wouden me neef en ik gamen op me 360.
Zetten hem aan, GoW erin, GoW laadt, ging een beetje sloom, hij lagde ook..
En toen kwam er een piep uit de 360, en toen freezed het beeld.. :|
Aantal keren geprobeerd, en nee hoor hij bleef maar vast lopen, maar geen ring of death..
Ik kan nu niet meer gamen, hij loopt dan alleen maar vast.
Gaat me 360 dood?
Gewoon even microsoft bellen neem ik aan he?, want dit vindt ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Jep, je 360 gaat zeer waarschijnlijk dood. Exact dezelfde klachten had ik vorige week en nu RROD. Moet vanavond nog even UPS bellen zodat ze hem komen ophalen.

Zou wel even door blijven proberen totdat je de RROD krijgt, want anders heb je kans dat hij het _ineens_ weer een beetje doet en ze hem dus niet fixen. (Is mijn idee altijd... beter goed stuk dan half :+).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
seninha schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:52:
Ik heb sinds gister ook een Xbox360 met een r.o.d.in huis.(gekregen :-) )
Box was van een collega van mn vrouw en volgens hem is de Box nooit gemod.
Voor ik zelf ga rotzooien om deze te repareren vraag ik me af of ik me bij Microsoft kan meldenivm dit probleem??
datum achter de box is: 27-10-2005
Als het goed is kun je gewoon met MS bellen om hem te laten repareren. Zie de beginpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Elke 360 heeft 3 jaar garantie voor het RROD probleem, dus dat moet je gewoon via Microsoft doen. Dit is de taak van de persoon waar van de Xbox is, want je moet hem registreren op je eigen adres. Zelf fixen lijkt mij niet verstandig, want dat werkt ook maar tijdelijk. (Handdoek truc etc).

Waarom zelf fixen als er nog garantie op zit?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Krijg ik dan geen probleem met het feit dat de Xbox al geregistreerd is op iemand anders z'n naam??
(vraag me het zelfde af voor als ik met op Live! ga registreren. Vorige eigenaar zat ook op Live! )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 11:59
seninha schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:39:
Krijg ik dan geen probleem met het feit dat de Xbox al geregistreerd is op iemand anders z'n naam??
(vraag me het zelfde af voor als ik met op Live! ga registreren. Vorige eigenaar zat ook op Live! )
Weet je zeker dat de vorige eigenaar je xbox al heeft geregistreerd? Vaak doe je dit alleen maar als je een defect hebt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja, ik daar heb je wel een punt. Ik weet niet zeker of hij het defect doorgegeven heeft aan MS.
Gister probeerde ik me wel online te registreren met de serie nummer maar kreeg steeds een fout melding en een telefoon nummer.

Zal maar even wachten met te bellen tot de R.O.D weer terug is.
Heb gister even het "handdoek truck" gedaan en de Xbox start weer op :)
Weet dat dit maar voor een paar dagen is , maar elke dag is toch mooi meegenomen. ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
seninha schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 07:24:
Ja, ik daar heb je wel een punt. Ik weet niet zeker of hij het defect doorgegeven heeft aan MS.
Gister probeerde ik me wel online te registreren met de serie nummer maar kreeg steeds een fout melding en een telefoon nummer.

Zal maar even wachten met te bellen tot de R.O.D weer terug is.
Heb gister even het "handdoek truck" gedaan en de Xbox start weer op :)
Weet dat dit maar voor een paar dagen is , maar elke dag is toch mooi meegenomen. ;)
bij de RROD doen ze niet moeilijk als de xbox op een andere staat geregistreerd, dit zetten ze gewoon om. Je moet wel even wat gegevens van de vorige eigenaar bij de hand hebben (naam,woonplaats en evt e-mailadres)
Bij andere problemen (kapotte dvd speler oid) doen ze wel moeilijk, en zul je waarschijnlijk de reparatie zelf moeten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn xbox meegegeven met UPS alleen nu stond die gast nogal vroeg aan de deur. Hierdoor ben ik vergeten dat er nog een game in de drive zit. Die krijg ik toch wel gewoon terug samen met de console mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 18:44
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:46:
Heb net mijn xbox meegegeven met UPS alleen nu stond die gast nogal vroeg aan de deur. Hierdoor ben ik vergeten dat er nog een game in de drive zit. Die krijg ik toch wel gewoon terug samen met de console mag ik hopen?
Kans is groot dat je die kwijt bent.
Bel ander MS en meld het meteen, misschien dat ze nog wat kunnen regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:47

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:46:
Nou als je geluk hebt wel, maar je kunt MS hier niet voor aansprakelijk stellen. Je moet namelijke maar afwachten of je je eigen console terugkrijgt. Vaak krijg je een console terug die net uit het reparatieproces komt, en daar zit jou gamedisc natuurlijk niet in.

[ Voor 18% gewijzigd door Dhrax op 07-02-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Bij mij hebben ze aan de telefoon uitdrukkelijk gezegd dat ik er geen spel, HD of ander toebehoren aan of in moet laten zitten. Bel ze anders op, leg het uit en misschien kunnen ze hem nog onderscheppen. Geef je weinig kans though.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Mij werd ook telefonisch gezegd dat er geen HD en spel bij de opgestuurde 360 diende te zitten.
Direct bellen lijkt me het beste... succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Dit werd mij inderdaad ook met nadruk erbij gezegd, dus ik zou inderdaad rap bellen en hopen dat ze het nog kunnen onderscheppen. Als je geluk hebt krijg je je eigen console terug met dezelfde DVD-drive erin...

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb contact gehad en ze gaan hem zoeken, maar konden het niet garanderen dat hij terug zou komen.
Even afwachten dan maar, het is tenslotte wel mijn fout om hem erin te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 16:06

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

die game ben je echt kwijt hoor :(

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
CreX schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:51:
die game ben je echt kwijt hoor :(
ik heb mijn eigen dvd drive ook weer terug gekregen, dus het hoeft niet...

Je krijgt wel een maandje LIVE er bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Hmz mensen ik baal!

Mijn drive was gaar en geen garantie meer via MS omdat de drive niet binnen de 3j warranty valt dus ik heb een andere drive geregeld via MP. Echter ben ik nu geband!

Kennelijk omdat ik de box aan heb gehad zonder drive, was nooit geflasht met illegale software.
Dit vind ik toch wel zwaar klote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
wimpie007 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:35:
Hmz mensen ik baal!

Mijn drive was gaar en geen garantie meer via MS omdat de drive niet binnen de 3j warranty valt dus ik heb een andere drive geregeld via MP. Echter ben ik nu geband!

Kennelijk omdat ik de box aan heb gehad zonder drive, was nooit geflasht met illegale software.
Dit vind ik toch wel zwaar klote!
Tsja ik zie er ook al tegenop, durf erop te wedden dat mijne dit jaar weer problemen gaat krijgen. Mocht dat gebeuren stuur ik hem gewoon weg met melding van 3 rode lichtjes, wat er ook is zoals enkel dvd drive.
Kijken of dat gaat werken.
Of ik gooi die brakke herrie bak de deur uit voor een PS3, jammer voor de vette games, hoewel de PS3 echt op gang komt dit jaar, maar ik gun MS gewoon echt geen plaats op de console markt meer, ook al is/was de service erg goed.
Ik vind het werkelijk schandalig om zo'n brak produkt op de markt te zetten.
M'n PS2 werkt na 7 jaar nog perfect, 360 is in 3 jaar 3 keer opgestuurd. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Mutatie op 08-02-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:54
Ik heb mijn 360 vorige week dinsdag opgestuurt en eergister had ik hem binnen. Had ik niet gedacht.

Volgens mij is het niet echt zelfde box, heb het gevoel dat hij meer lawaai maakt dan mijn vorige maar kan natuurlijk ook omdat ik al 2 maanden geen 360 aan heb gehad maar alleen een PS3 die wat minder geluid maakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Gisteravond ook maar even gebeld. Xbox is gelijk op mijn naam gezet (blijkbaar had de vorige eigenaar al eerder ROD problemen gehad).
Ze zouden een UPS sticker per poest sturen en dan moest ik contact met UPS nemen.

Wat denk je!!!!

Staat er vanavond opeens een UPS wagen voor de deur 8)7 8)7

Ook al is de ROD tijdelijk weg (handdoek truk) heb ik hem toch meegegeven.

Nou even kijken wanneer ik deze terug kan verwachten :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me niet helemaal duidelijk welke documenten nodig zijn voor de terugzending naar Microsoft in Duitsland, de UPS site geeft wel wat informatie, maar die lijkt er vooral op gericht om te zorgen dat zij nooit ergens aansprakelijk voor zijn. Hopelijk kan iemand hier de volgende zaken toelichten. :)

UPS Retour Label; de instructie zegt dat het label moet worden gevouwen, maar dan komen de 3d barcode, handtekening en datum aan de achterkant van het papier, en zijn dus onzichtbaar als je het op de doos plakt. Wat is hier de manier die door UPS het makkelijkst te gebruiken is?

Return Service Customer Receipt; dit lijkt alleen voor eigen gebruik te zijn. De UPS chauffeur ondertekent dit en daarmee is het klaar?

Moeten er nog documenten mee in de doos zelf? Een kopie van eerdere documenten, of iets anders?

Alvast bedankt! :)

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:38:
Het is me niet helemaal duidelijk welke documenten nodig zijn voor de terugzending naar Microsoft in Duitsland, de UPS site geeft wel wat informatie, maar die lijkt er vooral op gericht om te zorgen dat zij nooit ergens aansprakelijk voor zijn. Hopelijk kan iemand hier de volgende zaken toelichten. :)

UPS Retour Label; de instructie zegt dat het label moet worden gevouwen, maar dan komen de 3d barcode, handtekening en datum aan de achterkant van het papier, en zijn dus onzichtbaar als je het op de doos plakt. Wat is hier de manier die door UPS het makkelijkst te gebruiken is?
Dit heb ik inderdaad ook opgemerkt, heb er gewoon m'n handtekening opgezet en toch op de lijn dubbelgevouwen, dus de handtekening zag je idd niet meer. Is gewoon aangekomen dus zal wel goed zijn geweest :)
Return Service Customer Receipt; dit lijkt alleen voor eigen gebruik te zijn. De UPS chauffeur ondertekent dit en daarmee is het klaar?
Yep, de UPS Chauffeur zet hier z'n krabbel op en dan kun je dat ding bewaren als bewijs dat je 'm hebt afgegeven aan de betreffende persoon.
Moeten er nog documenten mee in de doos zelf? Een kopie van eerdere documenten, of iets anders?
Nope, er hoeft voor de rest niks in de doos, alleen de Xbox 360 (Zonder HD en andere accessoires, en zorg ervoor dat er geen spel meer inzit zoals een andere user in dit topic :P ).

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 22:16
ik had nog een brief in de doos gestopt met wat er precies kapot was. gewoon voor de zekerheid

Verwijderd

Mutatie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:44:
[...]

Tsja ik zie er ook al tegenop, durf erop te wedden dat mijne dit jaar weer problemen gaat krijgen. Mocht dat gebeuren stuur ik hem gewoon weg met melding van 3 rode lichtjes, wat er ook is zoals enkel dvd drive.
Kijken of dat gaat werken.
Of ik gooi die brakke herrie bak de deur uit voor een PS3, jammer voor de vette games, hoewel de PS3 echt op gang komt dit jaar, maar ik gun MS gewoon echt geen plaats op de console markt meer, ook al is/was de service erg goed.
Ik vind het werkelijk schandalig om zo'n brak produkt op de markt te zetten.
M'n PS2 werkt na 7 jaar nog perfect, 360 is in 3 jaar 3 keer opgestuurd. :'(
ik denk er dus exact hetzelfde over. Mijn 360 is al een keer overleden, nu heb ik sinds korte tijd last van mijn dvd drive die niet meer fatsoenlijk open wil. Ik ben het vertrouwen een beetje kwijt. Of ik verkoop de mijne of ik ga hem inruilen voor een ps3, daar ben ik nog niet over uit. Aangezien de games van de 360 mij op dit moment meer aanspreken. Ook het hele gebeuren zoal xbox live en xbox live arcade spreken mij erg aan. Eerst mijn 360 nog maar eens ene keer terug sturen, nu ik daar volgens hun nog recht op heb.... Mijn 360 heb ik eigenlijk aangeschaft in december 2005, echter de gerepareerde komt uit april 2006. Volgens hun dus nog binnen de 2 jaar

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb zelf ook een probleem met mijn Xdoos. Geen rode lampies o.i.d. maar als ik een spel of DvD in de drive doe. Dan gaat ie steeds weer open.. dit process herhaalt zich wel 10 x en daarna kan die hem pas lezen.. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Verwijderd

Mijn 360 gaf me een tijd terug ook een ROD. Mijn 360 is 2e hands, en ik kwam er achter dat de seal verbroken was. Ik heb hem toch opgestuurd naar Duitsland (erg goed geregeld via MS) maar kreeg hem na een week weer terug met de melding dat ik pech had omdat de seal dus weg was.
Ik heb toen op de Duitse ebay een x-clamp-vervang-setje gekocht en heb gisteren meteen de twee x-clamps eruit gehaald en vervangen door het setje. Hierna 3 kwartiertjes overheaten, half uurtje afkoelen en hij deed het weer! Even afkloppen en hopen dat ie het nu lang uithoudt.

Ik ben eigenlijk van plan eerst een extra koeler aan te schaffen voordat ik weer sessies ga houden, maar ik hoor nogal verschillende verhalen. Iemand een goed advies?

Verwijderd

Duuvel schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:05:
Dit heb ik inderdaad ook opgemerkt, heb er gewoon m'n handtekening opgezet en toch op de lijn dubbelgevouwen, dus de handtekening zag je idd niet meer. Is gewoon aangekomen dus zal wel goed zijn geweest :)
Dank Duuvel. Ik heb het nog even nagevraagd en de man van UPS zei dat het inderdaad niet uitmaakte zolang het maar wel getekend was. :)
T7D_Sneezy schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:13:
ik had nog een brief in de doos gestopt met wat er precies kapot was. gewoon voor de zekerheid
Heb ik ook gedaan, scheelt weer wat zoeken. :)

• Dennahz

Dennahz

Dat zien ze gelijk wel bij het inscannen hoor :) Dan krijgen ze dat ticket wel op 't scherm.

Twitter

• Dennahz

Dennahz

Woei, heb m'n Xbox terug :D Vorig week dinsdag opgehaald en zonet stond hij op de brievenbus (Appartementsgebouw).

Dat laatste ben ik minder blij mee... je gaat toch geen apparaat van 400 euro gewoon neerzetten in een openbare hal van een appartementsgebouw? Het is geen grote flat ofzo, maar toch :{ Er staat duidelijk op het etiket "Video Games System".

Daar ga ik toch even met UPS over bellen, dat is niet echt de bedoeling denk ik zo.

Twitter

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:05:
Mijn 360 gaf me een tijd terug ook een ROD. Mijn 360 is 2e hands, en ik kwam er achter dat de seal verbroken was. Ik heb hem toch opgestuurd naar Duitsland (erg goed geregeld via MS) maar kreeg hem na een week weer terug met de melding dat ik pech had omdat de seal dus weg was.
Ik heb toen op de Duitse ebay een x-clamp-vervang-setje gekocht en heb gisteren meteen de twee x-clamps eruit gehaald en vervangen door het setje. Hierna 3 kwartiertjes overheaten, half uurtje afkoelen en hij deed het weer! Even afkloppen en hopen dat ie het nu lang uithoudt.

Ik ben eigenlijk van plan eerst een extra koeler aan te schaffen voordat ik weer sessies ga houden, maar ik hoor nogal verschillende verhalen. Iemand een goed advies?
ik heb een 'aangepaste' xbox en sinds vorige week kreeg ik random freezes (meestal al vrij snel, soms ingame, soms tijdens het'booten van de xbox)
dus ik denk: ik ga garantie proberen (is mogelijk met intacte seal) maar moet alleen de xbox in originele staat weer krijgen.
Terwijl ik dat deed is de ROD bij mij ontstaan. Daarna de xbox weer helemaal goed in elkaar gezet
doet mijn xbox het weer, ook na lang testen 8)7

ohw ja wat ik hiermee wilde zeggen: ook even afkloppen en hopen dat ie het lang volhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Gister stond er bij mij voor de deur opeen een zwart UPS wagen. Xbox was binnen 1 week alweer terug :)
Moederbord is vervangen. Jammergenoeg zat er geen Xbox Live! kaart bij.

Maar ja , who cares. Uiteindelijk heb ik hier een werkend Xbox360 die me maar €50 gekost heeft ;)

Nu alleen nog voor elkaar krijgen dat ik mn HD WMV files kan streamen vanuit mn server. Want gisteravond tot 0h30 bezig geweest zonder succes :'(
Wekker is dan om 05h30 niet echt lekker kan ik je vertellen :/

trouwens, wat maakt dat ding een herrie als je deze al een tijd aan heb :X
Ben mn oude Xbox 1 ism XBMC gewend :9

[ Voor 11% gewijzigd door seninha op 15-02-2008 12:50 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
seninha schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:48:
Gister stond er bij mij voor de deur opeen een zwart UPS wagen. Xbox was binnen 1 week alweer terug :)

Maar ja , who cares. Uiteindelijk heb ik hier een werkend Xbox360 die me maar €50 gekost heeft ;)

Nu alleen nog voor elkaar krijgen dat ik mn HD WMV files kan streamen vanuit mn server. Want gisteravond tot 0h30 bezig geweest zonder succes :'(

Als jouw 360 meer lawaai maakt dan een xbox 1 is er iets niet goed :S

Ik had ook altijd een xbox met xbmc (fan wel wat langzamer gezet) maar die maakte toch echt veel meer lawaai dan mijn 360!
heb nu net een elite met falcon chipset, daarvoor een premium die nog wat meer lawaai maakte, maar dat was toch echt stiller dan de xbox1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:06:
Ben sinds dinsdag 22-01 ook lid geworden van de club of the Ring. :(

Zat midden in Kane en Lynch, balen als unne stekker ;(
Ik hoopte dat 't nog goed kwam, maar helaas The Ring bleef komen.

Na het melden aan de helpdesk, gisteren een afspraak gemaakt met UPS, vandaag komen ze hem oppikken. Goed geholpen trouwens door de helpdesk.
:) 6feb. retour :9
Mobo en dvd vervangen. + 1 maand Xbox-Live.
Hij draait nu weer als 'n tierelier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

cypher21 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:58:
[...]

Als jouw 360 meer lawaai maakt dan een xbox 1 is er iets niet goed :S

Ik had ook altijd een xbox met xbmc (fan wel wat langzamer gezet) maar die maakte toch echt veel meer lawaai dan mijn 360!
heb nu net een elite met falcon chipset, daarvoor een premium die nog wat meer lawaai maakte, maar dat was toch echt stiller dan de xbox1
Nou, as gisteravond de hele tijd bezig om het voor elkaar te krijgen om te streamen , dus niet eens aan het spelen en kan je vertellen dat de Box na een tijd een erg irritant hoog gebrom produceerde.

Mn oude Xbox heb ik de fans op 20% en dat is echt bijna niet te horen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
offtopic:
Seninha, kijk eens in "Het Xbox 360 ervaringen Topic #45", ik heb gereplied op jouw bericht en daar het e.e.a. verteld over hoe je TVersity aan de praat krijgt: MaTr1x in "Het Xbox 360 ervaringen Topic #45"

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 22:16
seninha schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:48:

hd wmv moet toch geen probleem zijn? gewoon die mappen sharen via WMP en het is feest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
seninha schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:08:
[...]

Nou, as gisteravond de hele tijd bezig om het voor elkaar te krijgen om te streamen , dus niet eens aan het spelen en kan je vertellen dat de Box na een tijd een erg irritant hoog gebrom produceerde.

Mn oude Xbox heb ik de fans op 20% en dat is echt bijna niet te horen.
Wat voor foutmelding krijg je? Pc selected failed? Dan probeer de router terug naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Maar vergeet niet dat je dan echt alle instellingen kwijt bent, ik bedoel niet zomaar een powercycle, maar echt alsof je hem net voor eht eerst gebruikt

[ Voor 12% gewijzigd door mohawk0618 op 15-02-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Probleem is al opgelost. Blijkbaar zat het probleem in WMP11. Daar stond de functie SHARE MEDIA nergens. Na een her installatie van WMP was deze opeens wel beschikbaar, dus kan nu mn HD materiaal eindelijk streamen. _/-\o_

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Aargh! na 1 jaar en 3 maanden heeft mijn xbox ook zijn laatste pufje uitgeblazen, net nadat ik verder was met rainbow six waar ik bleef hangen 2 maanden lang.
Ik baal er wel van, maar gelukkig heb ik een lief broertje met een 360 en zonder hd-tv, dus ik ga hem maar smeken de reddende engel te zijn.

Krijg je nog steeds een gemaakte 'zombie' xbox terug of krijg je een nieuwe?

En ik had nog zo gehoopt doordat ik hem altijd neerlegde dat de mijne niet zou overlijden

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJKroon schreef op zondag 17 februari 2008 @ 01:44:
Aargh! na 1 jaar en 3 maanden heeft mijn xbox ook zijn laatste pufje uitgeblazen, net nadat ik verder was met rainbow six waar ik bleef hangen 2 maanden lang.
Ik baal er wel van, maar gelukkig heb ik een lief broertje met een 360 en zonder hd-tv, dus ik ga hem maar smeken de reddende engel te zijn.

Krijg je nog steeds een gemaakte 'zombie' xbox terug of krijg je een nieuwe?

En ik had nog zo gehoopt doordat ik hem altijd neerlegde dat de mijne niet zou overlijden
Je krijgt denk ik een refubrished model terug.

In mijn huis al een keer de twee Xbox 360's op moeten sturen... Nog één keer en ik stap over op PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 01:49:
[...]

Nog één keer en ik stap over op PS3
Nee dat is lekker... overstappen op een bagger console;) Met allemaal bagger games:D Goed plan O-)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier een gerepareerde met een 2de heatsink? Maakt dit nu echt het verschil? Ik kan nergens vinden of een RROD hiermee ook nog kan voorkomen. Men xbox is nu in service maar de garantie is bijna op, en voor het verlopen van de garantie zou ik toch graag een degelijk werkende console willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Whoei, een weekje terug een freeze in NFSPS gehad en vandaag volgde de 2e.. Helaas volgde er deze keer ook een RROD op..

Een Xbox360 van de oude garde, toch al ruim een jaartje oud.. Geen RROD gehad hiervoor en hoopte toch dat mijn console de vloek ontlopen had.

Helaas :N :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:38:
Heeft er iemand hier een gerepareerde met een 2de heatsink? Maakt dit nu echt het verschil? Ik kan nergens vinden of een RROD hiermee ook nog kan voorkomen. Men xbox is nu in service maar de garantie is bijna op, en voor het verlopen van de garantie zou ik toch graag een degelijk werkende console willen hebben.
Dat vind ik wel een goede vraag ja.
Als het hierna nogmaals gebeurd overweeg ik wel met de xbox 360 te stoppen.
Niet dat het een slechte console is, maar ik wil niet met dat risico blijven lopen.
Want na 3 jaar heb je toch een probleem als je garantie over is.
We zullen het zien :)

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
vandaag na de 5436743643x disc unreadable ook maar met MS gebeld... Label uitgeprint en morgen maar UPS bellen. Ga gelukkig volgende week een weekje op vakantie en hoop dan een bericht te hebben dat ik hem kan ophalen zodat ik er zo goed al geen last van ondervind..

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
wat ik overigens niet terug kan vinden: hoe zit het met garantie op de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
dennus2006 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:13:
[...]

Nee dat is lekker... overstappen op een bagger console;) Met allemaal bagger games:D Goed plan O-)
Bagger console ? Ik speel zowel op de PS3 als op de xbox 360. En imo zijn ze erg aan elkaar gewaagt.
En hebben ze allebij hun plus en min punten. En als je het hardware matig over de console zou hebben zit je helemaal fout. Op hardware gebied is de PS3 veel beter, alleen al door de BD drive en WIFI en een ingebouwde hardeschijf, plus het feit dat ze amper kapot gaan. En dan kun je niet zeggen over de xbox 360. Maar de xbox 360 heeft wel weer een grotere game aanbodt, en dat is ook logisch aangezien de console langer uit is. Zoals ik al zij, ze hebben allebij hun plus en min punten, maar de PS3 is alles behalve bagger. En begrijp me nou niet verkeerd, ik gebruik allebij de systemen.

[ Voor 3% gewijzigd door BlackRageNL op 17-02-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle UPS en microsoft service gegevens een beetje gevolgd. Deze morgen is mijn console om 7u aangekomen in Duitsland en om 10u is ze al op de terugweg volgens UPS. Microsoft zegt echter nog te wachten op het apparaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
SoaDmaggot schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:27:
Whoei, een weekje terug een freeze in NFSPS gehad en vandaag volgde de 2e.. Helaas volgde er deze keer ook een RROD op..

Een Xbox360 van de oude garde, toch al ruim een jaartje oud.. Geen RROD gehad hiervoor en hoopte toch dat mijn console de vloek ontlopen had.

Helaas :N :'(
Lekker, de console deed het na een paar keer aan / uit weer (aldus mijn zusje), maar sloeg een uur later weer vast, en heeft nu de schijf die er in zat ook nog eens voorzien van een mooie ronde ring.. Round Ring of Death op de disc, en geen Red Ring of Death meer op de console... Hoe doet microsoft dat atm met discs vervangen?

Correctie: vóórdat ik zelf last kreeg van de RRoD heeft mijn zusje dus op mijn Xbox gespeeld, en enkele freezes gehad. Tijdens één van deze freezes wilde de console kennelijk blijk geven van protest, en heeft het op dat moment de CD bekrast.

Nergens van bewust ben ik 2 dagen later dus zelf gaan spelen en heb (gelukkig zonder verdere beschadiging van een ander spel) de RRoD voor mijn neus gekregen.

Vraagstuk is dus: hoe zit het momenteel met de krassen op discs? Vergoed microsoft dat nu wel of niet? En: hoe zit het met reparatie-garantie?

[ Voor 27% gewijzigd door PeterSelie op 18-02-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SoaDmaggot schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:39:
[...]

Lekker, de console deed het na een paar keer aan / uit weer (aldus mijn zusje), maar sloeg een uur later weer vast, en heeft nu de schijf die er in zat ook nog eens voorzien van een mooie ronde ring.. Round Ring of Death op de disc, en geen Red Ring of Death meer op de console... Hoe doet microsoft dat atm met discs vervangen?

Correctie: vóórdat ik zelf last kreeg van de RRoD heeft mijn zusje dus op mijn Xbox gespeeld, en enkele freezes gehad. Tijdens één van deze freezes wilde de console kennelijk blijk geven van protest, en heeft het op dat moment de CD bekrast.

Nergens van bewust ben ik 2 dagen later dus zelf gaan spelen en heb (gelukkig zonder verdere beschadiging van een ander spel) de RRoD voor mijn neus gekregen.

Vraagstuk is dus: hoe zit het momenteel met de krassen op discs? Vergoed microsoft dat nu wel of niet? En: hoe zit het met reparatie-garantie?
Voor beschadigde spellen is er vanuit Microsoft het "disc replacement program" hier kun je voor +/- €15 per spel een nieuw schijfje krijgen, je moet echter wel de originele terugsturen EN (veel belangrijker) dit is alleen voor spellen van MS zelf (GoW, Viva pinata, forza enzo)
Voor beschadigde spellen van andere fabrikanten zul je contact op moeten nemen met de fabrikant zelf.
Geef dit aan bij aanvraag voor reparatie, dan krijg je hopelijk naast een vervangend moederbord ook een nieuwe dvdspeler.

Ik heb zelf ooit een xbox gehad die spellen beschadigde, en heb de spellen naar de lokale videotheek gebracht waar ze ze voor €3,- per stuk opnieuw polijsde. Hierna deden de spellen het goed op mijn nieuwe elite :) (heb die andere galbak verkocht toen ie terug kwam van reparatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

cypher21 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:46:
[...]

Voor beschadigde spellen is er vanuit Microsoft het "disc replacement program" hier kun je voor +/- €15 per spel een nieuw schijfje krijgen, je moet echter wel de originele terugsturen EN (veel belangrijker) dit is alleen voor spellen van MS zelf (GoW, Viva pinata, forza enzo)
Voor beschadigde spellen van andere fabrikanten zul je contact op moeten nemen met de fabrikant zelf.
Geef dit aan bij aanvraag voor reparatie, dan krijg je hopelijk naast een vervangend moederbord ook een nieuwe dvdspeler.

Ik heb zelf ooit een xbox gehad die spellen beschadigde, en heb de spellen naar de lokale videotheek gebracht waar ze ze voor €3,- per stuk opnieuw polijsde. Hierna deden de spellen het goed op mijn nieuwe elite :) (heb die andere galbak verkocht toen ie terug kwam van reparatie)
Je kunt ook teruggaan naar de winkel waar je het spel gekocht hebt en het hele verhaal uitleggen, ik had ook een spel wat bekrast was destijds (Assassin's Creed) en hiermee teruggegaan en zonder problemen een nieuwe gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Duuvel schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:51:
[...]

Je kunt ook teruggaan naar de winkel waar je het spel gekocht hebt en het hele verhaal uitleggen, ik had ook een spel wat bekrast was destijds (Assassin's Creed) en hiermee teruggegaan en zonder problemen een nieuwe gekregen
Heb ik ook geprobeerd (FRS arnhem) ze wilden wel één spel omruilen, maar 6 vonden ze iets te gortig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 09-09 20:08

jefjef

learning by doing

Ondanks alles overweeg ik toch een xbox te kopen die dan gebroedelijk naast mijn Wii mag komen staan. Heb ik nu met de Elite versie minder kans op gebreken en zo?

En als het een 2de handse is dan kan ik het helemaal wel vergeten toch..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
jefjef schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:03:
Ondanks alles overweeg ik toch een xbox te kopen die dan gebroedelijk naast mijn Wii mag komen staan. Heb ik nu met de Elite versie minder kans op gebreken en zo?

En als het een 2de handse is dan kan ik het helemaal wel vergeten toch..?
Ik zou sowieso voor een nieuwe gaan, 2ehands weet je niet of die de nieuwe koelers e.d. heeft.

Let erop dat als je een nieuwe aanschaft er een HDMI icoontje op de doos zit, en het verbruik 175Watt is (verbruik staat op de barcode sticker). Dan weet je nml zeker dat het een Falcon moederbord betreft (65nm cpu)
Vooralsnog is dat de beste die je kunt krijgen.

edit: maakt niet uit welke versie, alle nieuwe xboxen zouden dit moeten hebben, dus de arcade, pro en elite.
Als er geen 175w verbruik staat, is het oude voorraad, en heb je waarschijnlijk ook geen hdmi tot je beschikking

[ Voor 13% gewijzigd door cypher21 op 19-02-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

cypher21 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:55:
[...]

Heb ik ook geprobeerd (FRS arnhem) ze wilden wel één spel omruilen, maar 6 vonden ze iets te gortig worden.
Hmmja idd 6 is ook wel veel eigenlijk :P

Je kunt ze ook zelf oppoetsen, zelf ook gedaan met Brasso (koperpoets), zo heb ik Dead Rising weer tot leven gewekt (hoe toepasselijk 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 09-09 20:08

jefjef

learning by doing

cypher21 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:20:
[...]

Ik zou sowieso voor een nieuwe gaan, 2ehands weet je niet of die de nieuwe koelers e.d. heeft.

Let erop dat als je een nieuwe aanschaft er een HDMI icoontje op de doos zit, en het verbruik 175Watt is (verbruik staat op de barcode sticker). Dan weet je nml zeker dat het een Falcon moederbord betreft (65nm cpu)
Vooralsnog is dat de beste die je kunt krijgen.

edit: maakt niet uit welke versie, alle nieuwe xboxen zouden dit moeten hebben, dus de arcade, pro en elite.
Als er geen 175w verbruik staat, is het oude voorraad, en heb je waarschijnlijk ook geen hdmi tot je beschikking
Oke dank je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:43
ik zie dat sommigen geloven dat een RROD kan worden voorkomen tuurlijk niet je kan bij een elektrisch apparaat nooit zijn dood voorkomen XBOX360 niet XBOX niet PS3 niet PS2 niet Wii niet Game Cube niet PSP niet en al die andere consoles. RROD kan niet worden voorkomen het probleem is waarschijnlijk dat het voltage op de componenten iets te hoog is waardoor die sneller overlijd.

en wat maakt het uit dat je een refurbished krijgt het is nieuwe hardware met een oud jasje

[ Voor 11% gewijzigd door amoi op 19-02-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
amoi schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:28:
ik zie dat sommigen geloven dat een RROD kan worden voorkomen tuurlijk niet je kan bij een elektrisch apparaat nooit zijn dood voorkomen XBOX360 niet XBOX niet PS3 niet PS2 niet Wii niet Game Cube niet PSP niet en al die andere consoles. RROD kan niet worden voorkomen het probleem is waarschijnlijk dat het voltage op de componenten iets te hoog is waardoor die sneller overlijd.

en wat maakt het uit dat je een refurbished krijgt het is nieuwe hardware met een oud jasje
Wie heeft het over voorkomen? Met de nieuwe 65nm core is de KANS kleiner dat je een RROD krijgt. Ik heb nog geen refurbed gezien met 65nm erin, je krijgt gewoon een opgelapte oude terug, dus ook geen gloednieuwe hardware.

Ik heb laatst gelezen dat een RROD veroorzaakt werd doordat de gpu te warm word. Hierdoor trekt het moederbord krom, en kunnen soldeerpunten breken wat leidt tot RROD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
opgelapte oude terug ?? dus met ik krijg een xbox360 terrug met een ander serienummer ?!? Of plaatsen ze de hele gerepareerde mik van een oude bij mij in mijn xbox met mijn serienummer ?!

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hermedico schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:06:
[...]

Bagger console ? Ik speel zowel op de PS3 als op de xbox 360. En imo zijn ze erg aan elkaar gewaagt.
En hebben ze allebij hun plus en min punten. En als je het hardware matig over de console zou hebben zit je helemaal fout. Op hardware gebied is de PS3 veel beter, alleen al door de BD drive en WIFI en een ingebouwde hardeschijf, plus het feit dat ze amper kapot gaan. En dan kun je niet zeggen over de xbox 360. Maar de xbox 360 heeft wel weer een grotere game aanbodt, en dat is ook logisch aangezien de console langer uit is. Zoals ik al zij, ze hebben allebij hun plus en min punten, maar de PS3 is alles behalve bagger. En begrijp me nou niet verkeerd, ik gebruik allebij de systemen.
al die bovengenoemde specs heeft mijn 360 ook. Evt met BD drive straks, maar dat interesseert me niet zo. Kracht is verder gewoon gelijk. Alleen voor mij is de 360 zo aantrekkelijk vanwege de interface, de vele interessante arcade spellen en het grote aanbod aan games die mij aanspreken. Alan wake, Gears of war en project gotham zou ik niet willen missen. itt de ps3 spellen, maar dat is puur smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Kzyto schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:33:
opgelapte oude terug ?? dus met ik krijg een xbox360 terrug met een ander serienummer ?!? Of plaatsen ze de hele gerepareerde mik van een oude bij mij in mijn xbox met mijn serienummer ?!
"meestal" (let op meestal) krijg je een andere 360 met idd een ander serienummer. Vaak vervangen ze alleen het moederbord (en dan veranderd het serienummer uiteraard) en doen ze een andere sticker achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

cypher21 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:49:
[...]

"meestal" (let op meestal) krijg je een andere 360 met idd een ander serienummer. Vaak vervangen ze alleen het moederbord (en dan veranderd het serienummer uiteraard) en doen ze een andere sticker achterop.
Ik zal eens kijken of ik een ander serienummer heb trouwens. Heb wel gezien dat het dezelfde behuizing is iig want daar had ik in de hoekjes met blauwe stift zitten krassen ;)

Bij mij is het moederbord ook vervangen. De Xbox maakt nu overigens wel meer herrie dan m'n vorige... .nu begrijp ik waar sommige mensen over klagen al erger ik me niet aan die dingen. Geluid staat toch altijd aan.

Hopelijk blijft hij nu goed, want als er verder niks vervangen is is het hitte probleem dus ook niet opgelost.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dennahz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:51:
[...]

Ik zal eens kijken of ik een ander serienummer heb trouwens. Heb wel gezien dat het dezelfde behuizing is iig want daar had ik in de hoekjes met blauwe stift zitten krassen ;)

Bij mij is het moederbord ook vervangen. De Xbox maakt nu overigens wel meer herrie dan m'n vorige... .nu begrijp ik waar sommige mensen over klagen al erger ik me niet aan die dingen. Geluid staat toch altijd aan.

Hopelijk blijft hij nu goed, want als er verder niks vervangen is is het hitte probleem dus ook niet opgelost.
Als het goed is heb je wel een extra koeler gekregen wat het hitte probleem enigzins zou moeten voorkomen. Dit zouden ze standaard moeten doen bij elke reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 13:30

Flipm0de

geen

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Flipm0de op 20-02-2008 13:09 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
cypher21 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:49:
[...]

nou ik ben benieuwd...afwachten dan maar al ben ik niet helemaal blij met zo;n reparatieprocedure. Mijn xbox is alleen maar voor disc unreadables opgestuurd dus lijkt mij een dvddrive probleem ?

gisteren is ie opgehaald en zie dat ie vanmorgen is afgeleverd alleen op de xbox site staat wachten op console maarja heb zoiezo nog de tijd tot volgende week zondag voordat ik ongeduldig wordt ;)

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:01:
[...]

al die bovengenoemde specs heeft mijn 360 ook. Evt met BD drive straks, maar dat interesseert me niet zo.
Dat is niet waar: volgens mij heeft pas sinds kort de Xbox360 HDMI output (de HD-DVD add-on heeft ook geen HDMI). De 360 heeft geen Bluetooth, verwisselbare niet-overpriced HD, 4x USB, Cardreader, 1Gbps netwerkaansluiting (streamen van 1080p), stille fan, sixaxis, gratis online en natuurlijk zoals je al zei BD en Wifi. Oftewel: qua kracht kun je ze inderdaad wel ongeveer gelijk stellen, maar ze qua specs gelijkstellen is werkelijk onzin - of je het nou wel of niet gebruikt - maar de ps3 holt out-of-the-box echt rondjes om de 360 qua compleetheid van de specs. Nu weer back on topic graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 23:26 ]

• seninha

seninha

god's right foot

cypher21 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:44:
[...]

Als het goed is heb je wel een extra koeler gekregen wat het hitte probleem enigzins zou moeten voorkomen. Dit zouden ze standaard moeten doen bij elke reparatie
Nou ik kan me herinneren dat een maat van me vind dat mijn Box erg ztil was.
Dit is sinds ik een nieuwe moedebord heb niet meer van toepassing.

Vind het bar irritant als ik een film sta te kijken en dat ding gaat als een gek te keer :(

iRacing Profile Flickr

• cypher21
seninha schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:56:
[...]

Nou ik kan me herinneren dat een maat van me vind dat mijn Box erg ztil was.
Dit is sinds ik een nieuwe moedebord heb niet meer van toepassing.

Vind het bar irritant als ik een film sta te kijken en dat ding gaat als een gek te keer :(
Bij een film ook ja? Hier gaan de ventilatoren een stuk langzamer (en dus stiller) draaien wanneer ik er een dvd in stop of WMV-HD via het netwerk afspeel

Verwijderd

wel een leuk weetje mocht je na je garantieperiode nog problemen hebben krijg je voor 75 ex btw een reparatie aangeboden met daarbij een jaar garantie. Ik zat er over te denken mijn 360 te verkopen, maar dit vind ik toch wel erg aantrekkelijk.
Kzyto schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:33:
ik denk dat ze de boel wat niet meer bruikbaar is gewoon weggooien, dus moederbord of dvd enz. En daar een nieuwe voor in de plaats doen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 21:32 ]

Verwijderd

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
dat lijkt me wel de beste manier van repareren ik wil niet andermans ellende ;)

voorlopig staat er al als status.. apparaat verzonden aan klant...das echt retesnel dat betekend dat als ik terug kom van vakantie ik zoiezo weer kan gamen :) Moet toch zeggen dat het zover echt super geregeld is enzo.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:03:
[...]

Dat is niet waar: volgens mij heeft pas sinds kort de Xbox360 HDMI output (de HD-DVD add-on heeft ook geen HDMI). De 360 heeft geen Bluetooth, verwisselbare niet-overpriced HD, 4x USB, Cardreader, 1Gbps netwerkaansluiting (streamen van 1080p), stille fan, sixaxis, gratis online en natuurlijk zoals je al zei BD en Wifi. Oftewel: qua kracht kun je ze inderdaad wel ongeveer gelijk stellen, maar ze qua specs gelijkstellen is werkelijk onzin - of je het nou wel of niet gebruikt - maar de ps3 holt out-of-the-box echt rondjes om de 360 qua compleetheid van de specs. Nu weer back on topic graag.
Wat doet de PS3 eigenlijk met bluetooth? Voor de Controllers of headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn console is ook zojuist gestorven, na ongeveer 7 uur aan Burnout Paradise :/. Ik heb 'm in december 2006 gekocht trouwens, volgens de Xbox Support site heb ik garantie tot 21 maart 2009 (een vrij oude console dus, 't Is wel kut dat ik de bon niet meer kan vinden want het scheelt 9 maanden, maar goed voorlopig kan ik nog een jaartje vooruit ;))
DeTjuk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:09:
Mij werd ook telefonisch gezegd dat er geen HD en spel bij de opgestuurde 360 diende te zitten.
Direct bellen lijkt me het beste... succes!
Hmm, hoe krijg je het spel er weer uit? Het laatje gaat niet open als ik op het knopje druk iig. Gewoon het laatje openporren?

.edit: hmm, volgens mij heb ik niet eens een RROD. Altans, niet de gebruikelijke. "rechts-boven-kwadrant blijft uit". Check. Dacht ik, tot ik me realiseerde dat mijn console overeind staat en het dus eigenlijk het kwadrant links-boven is die niet brandt. Ook is het licht van m'n powersupply niet groen maar geel, en wordt hij zelfs een halve seconde rood als ik de xbox aanzet (daarna weer geel). Misschien een power supply probleem? Ik heb uiteraard al geprobeerd te wachten tot het afgekoeld is en alle kabels eruit gehaald en weer opnieuw aangesloten.

Ik zal maandag eens een powersupply van m'n werk meenemen, kijken of ie het daarmee weer doet :)

.edit2: hmm, een google image search laat zien dat het kwadrant altijd rechts-boven is, of ie nou staat of licht. Zou het apparaat het detecteren :?

.edit3: Ja dus :P. Logisch ook, anders zouden de controller lights niet overeen komen.

.edit4: ah mooi, de disk is eruit. Met behulp van deze tutorial. Front-panel eraf, en met een tandenstoker handmatig het tandwiel van de tray gedraaid via een gaatje (A) vlak onder de tray.

Afbeeldingslocatie: http://support.microsoft.com/library/images/support/kbgraphics/PUBLIC/EN-US/906935.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2008 06:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Duuvel schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:43:
[...]
Wat doet de PS3 eigenlijk met bluetooth? Voor de Controllers of headset?
offtopic:
allebei

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Boe :'(

Hier is onze X360 dood gegaan, af en toe liep die al vast maar vandaag kreeg ik de wel bekende RRoD.
Net eens opgezocht of ik nog garantie heb maar helaas die is op 1/14/2008 afgelopen ;(

Wat kost me nou het laten repareren van de X360?
En ik neem aan dat ik morgen even naar Microsoft moet bellen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Dutch3men schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:32:

Hier is onze X360 dood gegaan, af en toe liep die al vast maar vandaag kreeg ik de wel bekende RRoD.
Net eens opgezocht of ik nog garantie heb maar helaas die is op 1/14/2008 afgelopen ;(

Lijkt me handig aangezien je een extra jaar garantie op RRoD's hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mutatie schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:39:
[...]

Lijkt me handig aangezien je een extra jaar garantie op RRoD's hebt ;)
Is dat zo ja, dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:32:

RROD heeft iedereen 3 jaar garantie op gekregen vanaf het moment dat je de 360 hebt aangeschaft. Dit was naar aanleiding van het grootschalige RROD probleem waar vorig jaar ophef over was.

Jouw 360 valt dus nog binnen de garantie en zal dan ook gewoon gratis gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Waarom is dat menu nou weer engels :(

Krijg je ook een engels talig persoon aan de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dutch3men schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:57:
Waarom is dat menu nou weer engels :(

Krijg je ook een engels talig persoon aan de telefoon?
nee, http://www.xbox.com/nl-NL/support/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga iets nuttigs doen; Linux installeren bijvoorbeeld.

[ Voor 89% gewijzigd door TheZeroorez op 25-02-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stoere praat maar de xbox is voor een "microshit" product best redelijk te noemen. :D en het is geen schandalig kutbedrijf en zonder MS zat je nu op je PS3 Unchartered of UT3 te spelen dus niet zeuren!

overigens is dit een crosspost uit een ander topic, hoorde dat dit de juiste plaast is ervoor dus bij deze:
nijntje82 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 07:47:
Mediamarkt actie was zeker wel relaxed. PGR4+wireless controller voor 45E gehaald, nette actie.

Even een vraagje of andere dat hier ook hebben. Ik vind dat mijn xbox 360 aardig vaak vasthangt, dat ik hem helemaal moet rebooten om weer verder te kunnen. Dit gebeurt ook vaak in game menu's als ik terug ga naar de console interface. Hebben andere dit ook? Het kwam bijna standaard voor als ik in een VT3 quit naar het main menu van VT3. Mijn console is 1,5 jaar geleden wel gerepareerd voor RROD.

Greets.
Nijn
Ik weet niet hoelang je de xbox geleden gekocht hebt, maar stel dit is 2 jaar geleden, dan heb je al 1 jaar geen garantie meer. De 3 jaar is enkel en alleen op het RRoD probleem.
Jij hebt geluk, ofja, in dit geval pech :P. dat je xbox 'gewone' MS symptomen vertoond in plaats van xbox 360 specifieke. Als je je echter lukt om je 360 te laten RRoDen, dan heb je dus wel recht de extra garantie. Your call dus.
Iemand nog tips om een RRoD te veroorzaken?
Als ik uit eigen ervaring mag spreken dan stel ik het volgende voor:
-zet je xbox netjes op de grond, horizontaal.
-Goed geventileerd, dit geldt ook voor de adapter, niet wegstoppen dus!
-Zorg dat er genoeg ruimte rond de 360 is. 15 cm van de muur af moet voldoende zijn.
-Zorg ook dat het niet te warm is in je kamer,
-en de xbox mag uiteraard niet in de zon staan.
-doe de xbox afstoffen en op de zachtste stand het ding schoonzuigen als je toch je woonkamer doet ;)

vervolgens ga je gewoon van tijd tot tijd erop spelen. Lekker rustig PGR of Ace Combat.
Dit heeft mij tot 2 maal toe aan een RRoD "geholpen".
Ik geloof niet in die towel-tricks. Gewoon normaal erop spelen is DE manier om een RRoD te krijgen. Kijk maar hier op het forum: iedereen heeft (verschillende malen) een RRoD gehad en we hebben hier echt niet met bavianen te maken die de xbox luchtdicht in een kastje verstoppen.
Trek er je lering uit!
En succes met de rrod :)

-einde bericht-
Dat is hem juist de grap, de RRoD komt veel vaker voor bij zuinige mensen die fatsoenlijk met hun hardware omgaan, ie zoals de meeste personen hier.

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 25-02-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn nu precies een week opgestuurd. Ik kon via UPS zien dat hij in duitsland was aangekomen maar krijg je ook bericht wanneer die is gerepareerd en wanneer ze hem dus terugsturen.

btw: dat serienummer registeren op de xbox support lukt me nogsteeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 11:59
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:33:
Ik heb mijn nu precies een week opgestuurd. Ik kon via UPS zien dat hij in duitsland was aangekomen maar krijg je ook bericht wanneer die is gerepareerd en wanneer ze hem dus terugsturen.
Nee, dat krijg je niet.
btw: dat serienummer registeren op de xbox support lukt me nogsteeds niet
Je 360 moet al geregistreerd zijn voordat je hem ter reparatie kan aanbieden, dus dat is al gebeurd.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een probleem hebt, of een negatieve mededeling; Erg jammer, maar je hoeft hier geen posting te zetten enkel gevuld met je mededeling en/of frustraties.