![]() | |||
Inleiding - Hardware - Games - Vaak gevraagde vragen - Links | |||
![]() | |||
InleidingHet is zover! In de Verenigde Staten op 22 november 2005, in Europa op 2 december 2005 en in Japan op 10 december 2005 is na een aantal jaren felle strijd tussen Microsoft's Xbox, Sony's PS2 en Nintendo's Gamecube de eerste next-generation console op de markt gekomen: Microsoft's Xbox 360. In dit topic is er alle ruimte om naar believen te discussieren over alles wat de Xbox 360 aangaat, van de beste methode om hem op je TV aan te sluiten tot over gelekte video's kwijlen. Voor dingen die eigen aandacht behoeven splitsen we graag een eigen topicje af, zoals de [rml][X360] Gears of War[/rml]. We willen het hier wel graag over de machine zelf hebben, en niet over randapparatuur die niet direct met de 360 te maken heeft. Dus: controllers en dergelijke horen hier zeker, maar hier graag geen ellenlange verhandelingen over surround setjes en flat TV's: die vragen komen in Audio, Video & HiFi Forum veel beter tot hun recht en verstoren de discussies over vette games, trailers en screenies dan niet Voor de grote slowchatfans is er een eigen IRC-kanaal opgezet op het netwerk van Tweakers.net: #xbox360 op irc.tweakers.net:6667. Voor de minder frequente IRC'er te bereiken via webapplet op http://irc.tweakers.net/xbox360 | |||
| |||
HardwareIn het kort:
| |||
![]() Op dit moment zijn er 3 versies van de 360 in omloop, namelijk de Core, Premium en Elite. Ten tijde van launch waren alleen de Core en Premium beschikbaar. De Core is de meest uitgeklede versie van de 360. Voor 279 euro krijg je de console, een wired controller en een composiet aansluitkabel met SCART-adapter voor het videosignaal. Betaal je 80 euro meer, 349 euro in totaal, dan krijg je een Premium mee naar huis. Deze 360 heeft wat meer in huis:
![]() De Elite is de laatste en duurste versie van de Xbox 360. Naast het nieuwe kleurtje is de hardware ook iets aangepast. De Elite ondersteunt namelijk, in tegenstelling tot de Core en Premium, wel HDMI. Verder zit er een 120GB HD bij, in plaats van een 20GB zoals bij de Premium. Je kan deze extra grote hardeschijf ook los kopen om bijvoorbeeld je Premium meer opslagruimte te geven. Hier hangt echter wel een prijskaartje van zo'n 159 euro aan. Voor de Xbox 360 Elite betaal je 449 euro. Overigens is het ook handig om te weten dat met de komst van de Elite de meeste accessoires ook een zwarte versie hebben gekregen, zodat het natuurlijk wel bij elkaar past | |||
GamesEr zijn al behoorlijk wat spellen op de markt voor de Xbox 360, en de lijst blijft maar groeien. Hieronder staan een aantal toppers (Clickable) Zie ook deze lijst met games waarin PWM alle games noemt die 29 euro of minder kosten en gemiddeld een 7,5 of hoger in de reviews haalden. | |||
![]() | |||
Is dit alles? Komt er niet meer uit? Juist wel! Stapels! Er zijn op dit moment al ruim 300 games bevestigd als zijnde in ontwikkeling voor de Xbox 360. Enkele hoge verwachting makende titels zijn:Ook op MMO (Massive Multiplayer Online) gebied zijn al een aantal games aangekondigd, zie bijvoorbeeld Huxley of All Points Bulletin. Voor een lijstje met alle 360 games moet je even hier kijken. ![]() Xbox Live Arcade is een van de nieuwe diensten op Xbox Live. Op XL Arcade vind je kleinere games die je kan downloaden, gratis proberen en vervolgens kopen. Er zijn al vele simpele maar verslavende games beschikbaar, zoals puzzelgames, kaart- en bordspellen, retro arcadefavorieten en actiegames en bijna elke week is er weer een nieuwe. Wat dacht je bijvoorbeeld van Pacman, Paperboy of Streetfighter? Alle games zijn ingebouwd op Xbox Live, zodat je je hoogste scores kunt posten en zelfs in bepaalde games on line met vrienden kunt spelen. | |||
Vaak gevraagde vragenDat kun je gewoon zelf checken! In een groot aantal winkels zijn Xbox 360 kiosks gespot, waar je demo's van onder meer Kameo en Call of Duty 2 kunt spelen. Er staan originele Xbox 360's met originele controllers, dus tis 'da real thing'. Let op: er worden grote verschillen gemeld in beeldkwaliteit in de winkels. Het lijkt erop dat niet al het winkelpersoneel snapt hoe je de resolutie van de X360 goed instelt voor de Samsung die wel degelijk topkwaliteit beeld kan leveren. Als het er dus blocky of stretched uitziet kan dat. Tevens hebben de demopods geen full-screen anti-aliasing. Dat zorgt er dus sowieso voor dat het er karteliger uitziet dan dadelijk bij je thuis. Nou nee, 50% is wat overdreven maar het is toch aardig fout gegaan bij Microsoft. Exacte percentages zijn niet bekend maar het ligt in elk geval hoger als een ander gemiddeld elektronica product. Bekend probleem met de console is het bekrassen van de discs wat bij een bepaalde drive kan voorkomen. Verder zijn de 3ROD ook niet onbekend. Microsoft levert echter wel goede support: inmiddels is de garantie van elke console naar 3 jaar verhoogd, dat betekend dus dat pas vanaf 12 december 2008 de garantie van de eerste launch consoles verloopt. 20Gb is niet groot in deze tijd nee, en daarvan hou je zelfs maar 13Gb over, de overige 7Gb zijn voor cache, backwards compatibility code, cache, systeemfiles en cache. Met een HD kunnen spellen die er gebruik van maken dus enorm veel sneller laden. Xbox Live Marketplace is al behoorlijk aan het uitbreiden, en alles downloaden gaat ook niet lukken op je 13Gb, zeker niet als je er al een lading muziek via je computer erop hebt gezet. Het grootste gedeelte op Marketplace zijn echter de demo's die je na 1 of 2 keer spelen meestal verwijdert. Vind je er een aantal toch nog leuk om te blijven doen, kan je ze makkelijk houden. En dan houd je nog genoeg ruimte over voor de andere leuke dingen, zoals trailers, en E3 footage. Wil je wel een grotere HD om meer demo's, arcade games en trailers te kunnen opslaan, dan zul je de 120GB van MS moeten kopen, deze kost echter wel ruim 150 euro. Wel kun je een (goedkopere) externe HD via USB aansluiten waar je vervolgens en muziek en foto's van kunt gebruiken. Deze werkt dan dus niet als hoofd-HD en kun je dus geen games/demo's op downloaden of als cache gebruiken, en de backwards compatibility zal ook afwezig zijn als je niet ook de opklik-HD hebt. Daarnaast kan je ook gewoon je iPod of bijna elke andere MP3 speler via USB eraan koppelen. Ja, zowel de Wired als Wireless versie. Om de Wired versie te kunnen gebruik download je gewoon even driversbij Microsoft. Voor de Wireless controller is er een Wireless Gaming Reciever te krijgen, die een USB poort van je PC in beslag neemt. Ja, en dat ziet er heel vet uit als je een HDTV-ready televisie hebt! Maar maak je geen zorgen, alle games ondersteunen ook gewoon 'ouderwetse' televisies. Microsoft vereist van ontwikkelaars dat de games in 720p probleemloos werken en dat ze op de ouderwetse formaten goed functioneren. Ook 4:3 wordt native ondersteund voor de mensen met oudere TV's onder ons. Ja, hij is echt zoveel beter. Als je geen HDTV hebt, maar een gewone SDTV is deze kabel je 30 euro goed waard. Kleine letters ingame worden leesbaar en de knopjes in dashboard zijn opeens scherp in plaats van een gekleurde vlek. Bij de Premium krijg je een component kabel. Deze kan echter ook composite outputten, 2 in 1 dus. De Advanced Scart kabel is echt gemaakt voor Scart en is er daarom ook beter in. Daarnaast heb je bij de Advanced Scart kabel geen omvormblokje nodig en bij de composite bekabeling wel, wat ook weer voor kwaliteitsverlies zorgt. De X360 heeft een generieke A/V uitgang waarop je een divers aantal kabels kunt aansluiten. Bij het Core System zit standaard een composiet kabel dus met SCART adapter, waardoor je hem op iedere TV aan kunt sluiten. Los verkrijgbaar en standaard bij de Premiumversie zit de HD-kabel met zowel component- als composietaansluitingen waarmee je beamers, LCD- en plasma-TV's kunt aansluiten. Voor aansluiting op een computermonitor heb je de los verkrijgbare VGA-bekabeling nodig. Alle kabels behalve de Advanced SCART bevatten 2 stereo-jacks voor audio, en alle kabels behalve de Composite van de Core hebben een optische aansluiting voor 5.1 surroundgeluid. De optische aansluiting zit op de connector aan de kant van de X360, met een reguliere TOSLink plug onder een klepje. Na de launch waren er behoorlijke tekorten aan Xbox 360's, wat was voor zowel de Core én Premium Packs. Op Ebay en andere veilingssites waren er juist letterlijk duizenden te koop, tot wel 4 keer zoveel als de orginele prijs. Dit voorraadprobleem is nu gelukkig opgelost, en de Core en Premium Pack zijn dan ook gewoon in de winkel te verkrijgen. Wees op je hoede voor de vele aanbiedingen op eBay, Marktplaats e.d.! Er zijn vele scams gericht om onschuldige consumenten geld af te troggelen. Koop alleen van gebruikers met een goede reputatie en voor redelijke prijzen, of koop er gewoon een in de winkel. Let er verder ook op dat Microsoft bezig is met gemodde consoles definitief te bannen van Xbox Live, dit is niet gebaseerd op IP adres en dat kan dus betekenen dat jouw net gekochte 360 van Marktplaats niet op Live kan. Controleer dit dan ook altijd door de console zelf op te halen en te controleren of er kan worden ingelogd. Denk er verder ook aan dat als de vorige eigenaar zijn console geregistreerd heeft het niet mogelijk is de garantie mee te nemen omdat jij de nieuwe eigenaar bent. Microsoft stuurt de Xbox alleen terug op naar de eerste eigenaar! Alle trotse bezitters van een Xbox 360 hebben een gratis Xbox Live Silver membership. Hiermee kun je in principe vrijwel alles behalve online gamen. Je kunt dus wel chatten, demo's en trailers downloaden en op de marktplaats terecht met micropayments. De hardcore gamer zal voor een maandelijks bedrag Xbox Live Gold aanschaffen, waarmee je wanneer je wilt online kunt gamen en toegang hebt tot echt alle features. Waar de bestaande Xbox Live abo's nog in populariteit geremd werden door het feit dat je een creditcard nodig had, komen er nu prepaid cards die je on- en offline kunt bestellen voor X maanden Gold. De adviesprijzen voor Xbox Live prepaidkaarten zijn 60 euro per 12 maanden of 20 euro per 3, maar als je wat rondshop bij shops kun je hier nog wel een paar euro onder zitten. Voor degenen die al een Xbox Live abonnement hebben op hun 'oude' Xbox: deze wordt automatisch omgezet zodra je voor de eerste keer inlogt met je X360. Je gratis maand Xbox Live Gold wordt ook automatisch aangemaakt zodra je voor het eerst online gaat: kies dus gewoon Silver als je alleen de maand trial wil gebruiken! Alles gaat helemaal volautomatisch dus en je hebt nergens een creditcard voor nodig als je niet wilt. Om Xbox Live het best te gebruiken kun je het beste de Xbox 360 voorzien van een static IP op je LAN en vervolgens de volgende poorten mappen naar de doos: UDP/88, UDP/3074, TCP/3074. Door het port-forwarding gaat het downloaden van Xbox Live Marketplace ook nog sneller! Micropayment is het buzzword voor online handel van de komende jaren. Op dit moment is content altijd oftewel gratis oftewel een stevig bedrag, en micropayments vullen het gat op van de kleine betalingen. Je kunt met CC of prepaycard een aantal punten kopen, welke je vervolgens aan kleine dingen kunt uitgeven, zoals 20 punten voor een gamertag-foto van je favoriete spel, of 150 punten voor een Xbox Guide theme, of 400 punten voor een spel op Xbox Live Arcade. Doordat leveranciers met de minibetalingen van een paar cent hun kosten kunnen dekken krijg je dus veel meer geinige content als het goed is. De geldende prijslijst in punten kun je op IGN nalezen. In Nederland is de adviesprijs voor 2100 punten 24,99 euro, oftewel 1,19 cent per punt. De spellen op Xbox Live Arcade kosten 400, 800 of 1200 punten afhankelijk van hoe uitgebreid het is. De uitbreiding op Marketplace, die bij de launch van de console ontstond. Naast Arcade games, Gamercards, Themes en weet ik het wat kan je nu ook films en serie's downloaden. Dit is natuurlijk niet gratis, je moet betalen me bovenuitgelegde punten. De prijs van de films komt overeen met wat je in de videotheek zou betalen. Nu hoef je dus niet de deur meer uit! Nog een voordeel: De meeste nieuwe films zijn voor een beetje extra ook in HD kwaliteit te downloaden. Zo kan je dus 720p films kijken op je TV, zonder een HD-DVD of Blu-Ray speler. Op dit moment is dienst alleen in Amerika beschikbaar. Een Amerikaanse Xbox Live account aanmaken heeft geen zin, want sinds December scant Microsoft je locatie en als je vanuit een ander land download dan wat je Xbox Live account aangeeft worden je downloads gestopt. Uit ervaring van diverse tweakers blijkt echter dat downloaden van de Amerikaanse Marketplace (inclusief Video Marketplace) met een Amerikaanse Xbox Live account gewoon mogelijk is. Nee. Downloaden is lame, ga betalen voor je spellen, als je originelen had gehad hadden ze nog wel gewerkt als ze op de hierboven genoemde lijst staan. Sommigen wel, anderen niet. Microsoft biedt het mechanisme aan en het is aan de publishers om te beslissen voor welke games ze er gebruik van maken. Voor wie het onbegrijpelijk vindt dat ze zo onredelijk gepest worden door de grote boze publishers, lees deze post even. DVD's afspelen gaat ook alleen met R2 vanzelfsprekend. Rustig, rustig. Het is waarschijnlijk de 60Hz bug, en zo niet ligt het waarschijnlijk aan je disc. Bij sommige spellen moet je Xbox 360 op 60Hz output staan ingesteld, ook bij HD TV's, waar dit helemaal niet in te stellen is. Om je TV in te stellen op 60Hz moet je kijken in het video menu. Daar kan je kiezen tussen 50 en 60Hz, waarvan de 60Hz de betere is. Sinds de laatste dashboard update heb je geen last meer van schokkend beeld met DVD's bekijken, omdat de Xbox 360 dan vanzelf terugschakeld naar 50Hz. Om op een HD TV ook 60Hz in te kunnen stellen moet je op de kabel even de switch naar normale output zetten (niet de HD stand dus), waardoor je ook deze optie krijgt in het video menu. Hierna kan je de switch gewoon weer terugzetten, en zal je nieuwe spel het doen Ik? Nee ![]() Allereerst, check even de Xboxic Wiki. Als het daar ook niet instaat, voeg het toe nadat je hier of elders een antwoord hebt gevonden. Als het dermate belangrijk is dat het in deze openingspost hoort, geef het even aan dan frot ik het er graag bij | |||
Links
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] Dank aan curry684 en iedereen die hem heeft geholpen voor het maken van deze startpost |
Wanner komt die update nou? Eind december? Dvix en Xvid support lijken mij wel heel erg fijn, hoef ik ook niet mijn computer te gebruiken om te transcoden.
4 dec.Haijo schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:32:
Wanner komt die update nou? Eind december? Dvix en Xvid support lijken mij wel heel erg fijn, hoef ik ook niet mijn computer te gebruiken om te transcoden.
Hier wat achtergrond info van de devs over de update..
Doet er hier al iemand mee aan aan de Call of Duty 4 4x4 competitie??? Check deze site voor meer info: http://www.ggl.com/index....=competitions&channel=226. Je moet teams per 4 vormen. Je hebt ook 4 man nodig voordat je een nieuw team kunt aanmaken. Ik heb nog twee vrijwilligers nodig! Dus als je mee wilt doen post dan ff je e-mail adres dan zal ik een team aanmaken zodra ik genoeg man heb
.
edit: Laat maar zitten, heb even de regels door gelezen en je moet je houden aan een competitie rooster en zelf afspraken maken wie wanneer speelt. Dat gaat niks worden, ik heb een beetje te drukke agenda daarvoor
.
edit: Laat maar zitten, heb even de regels door gelezen en je moet je houden aan een competitie rooster en zelf afspraken maken wie wanneer speelt. Dat gaat niks worden, ik heb een beetje te drukke agenda daarvoor

[ Voor 21% gewijzigd door Xander84 op 30-11-2007 22:19 ]
eigenlijk is het wel raar al die divx support overal. we weten allemaal dondersgoed dat het voor minimaal 90% voor illegaal gedupliceerde films gebruikt wordt.. strange times we live in
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Dat is goed nieuws, moet Bioshock nog een keer uitspelen op de moeilijkste difficulty maar dat kwam er tot nu toe steeds maar niet van. Met de aankomende patch (oprotten met je Vita Chambers, das voor mietjes) en nieuwe Plasmids om te proberen is het wel weer de moeite waard om terug te keren naar Rapture.Publisher 2K Games sends word that a few BioShock patches will be released next week, in addition to a free downloadable content pack for the hit game.
2K community manager Elizabeth Tobey tells Shacknews that the DLC will at least include extra plasmids for players to mess around with, a way to disable Vita-Chambers for hardcore play, and bug fixes.
The patches will also address the game's field-of-vision perspective, following an intense bout of controversy over the way BioShock handles its widescreen display.
A title update to the Xbox 360 version will be released alongside the DLC, while the PC patch will come bundled with the content. Expect a patch list to be posted on The Cult of Rapture website when the downloads go live.
De site werkt op het moment even niet mee, maar het lijkt me wel wat.Xander84 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:00:
Doet er hier al iemand mee aan aan de Call of Duty 4 4x4 competitie?
[...]
Bedankt voor de tip
4v4 is alleen wel erg weinig..
Echt super dat de 360 divx ondersteunt en pak meer formaten (en hopelijk ook .srt). Wel jammer dat mijn 360 (halo3 bundle) toch veel lawaai maakt op het dashboard. Dat de drive luid is stoort me minder, maar de fans maken toch een hoop herrie.
Anoniem: 181923
Begrijp ik goed dat wij straks na 4 december een externe hdd kunnen aansluiten op de xbox en daarvan de series direct kunnen afspelen? 
Als dit waar is, is dit echt geweldig nieuws! Kan ik eindelijk bepaalde series op mijn tv kijken.
Als dit waar is, is dit echt geweldig nieuws! Kan ik eindelijk bepaalde series op mijn tv kijken.
vergeet srt maarlapino schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 08:00:
Echt super dat de 360 divx ondersteunt en pak meer formaten (en hopelijk ook .srt). Wel jammer dat mijn 360 (halo3 bundle) toch veel lawaai maakt op het dashboard. Dat de drive luid is stoort me minder, maar de fans maken toch een hoop herrie.
Afspelen van DivX is leuk, maar het is toch allemaal een beetje "net niet":
- Wel H.264, maar alleen via de MP4/MOV container en niet via MKV
- H.264 (MPEG4) kan alleen met stereo-geluid worden afgespeeld en niet met 5.1
- DivX support alleen vanaf versie 5.0 en hoger (dus niet je oude DivX-jes)
- Geen ondertiteling-support
Op zich is het wel logisch, want Microsoft weet natuurlijk ook dat de HD-versies van veel TV-series tegenwoordig geript worden in MKV-formaat met AC3-geluid. Als ze dat zouden gaan ondersteunen inclusief ondertitels, ondermijnen ze het succes van hun eigen video-on-demand dienst
Op zich is het wel logisch, want Microsoft weet natuurlijk ook dat de HD-versies van veel TV-series tegenwoordig geript worden in MKV-formaat met AC3-geluid. Als ze dat zouden gaan ondersteunen inclusief ondertitels, ondermijnen ze het succes van hun eigen video-on-demand dienst
Ik denk dat ze gewoon incrementeel te werk gaan. De vorige update voegde al o.a. x264 toe, nu dus MPEG4 ASP en de .avi container. Het lijkt me best waarschijnlijk dat de volgende update (spring 2008) dus weer een aantal formaten toevoegt. De mensen die hiermee bezig zijn kunnen ook maar een eindige hoeveelheid werk verrichten in zes maanden tijd. Overigens ben ik met je eens dat .mkv ondersteuning zeker fijn zou zijn. Ik moet nu al die bestanden naar mp4 omzetten (zie ook de gotsent thread hieronder).Mr Magic schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:18:
Afspelen van DivX is leuk, maar het is toch allemaal een beetje "net niet":
[ Voor 6% gewijzigd door ErnstH op 01-12-2007 12:47 ]
Met google gezocht.. geen resultaten.
Weet iemand of er naast de originele MS oplossing ook andere draadloze netwerkkarten leverbaar zijn voor de 360. Veel accessoires zijn als imitatie te koop maar de wireless network kit kom ik niet tegen.
Weet iemand of er naast de originele MS oplossing ook andere draadloze netwerkkarten leverbaar zijn voor de 360. Veel accessoires zijn als imitatie te koop maar de wireless network kit kom ik niet tegen.
Je kan gewoon een goede wireless router (bijv. Linksys WRT54GL met Tomato firmware) inzetten als wireless bridge, heb je gelijk het voordeel dat je eventuele andere apparatuur ook eraan kan hangen met een kabel.Gadgeteer schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:16:
Anoniem: 230067
Heb gisteravond mijn Xbox360 elite opgehaald en het maakt een zwaar irritant geluid mijn vraag is, of dit normaal is?
Word er gek van, als het niet normaal is ga ik de xbox360 ruilen.
trouwens ik ben het zelf niet op het filmpje, maar het is wel het excate geluid wat mijn xbox ook maakt.
http://nl.youtube.com/watch?v=wRgf0V_GFpU
Je zou zeggen dat de elite stiller moet zijn.
grtzz
ps. had hier ook topic over geopent maar die was gesloten ivb met het geflame in het topic.
trouwens ik ben het zelf niet op het filmpje, maar het is wel het excate geluid wat mijn xbox ook maakt.
grtzz
ps. had hier ook topic over geopent maar die was gesloten ivb met het geflame in het topic.
Het geluid op het filmpje lijkt me normaal. De toon klinkt bij mij wel wat lager (ook elite).Anoniem: 230067 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:22:
Heb gisteravond mijn Xbox360 elite opgehaald en het maakt een zwaar irritant geluid mijn vraag is, of dit normaal is?
grtzz
Als je je daar aan ergert, dan zal ruilen niet helpen denk ik, want de volgende zal ook zo klinken.
De maker ervan zegt zelf in de omschrijving dat het niet veel lawaai is: "my x 360 noise its not realy that big as you all say"...
Filmpje bekeken. Ik vind het meevallen voor een Xbox 360, die van mij maakt ook zoveel lawaai. Ruilen heeft weinig zin denk ik. Als je een stille console wilt, kun je beter een Wii of PS3 kopen.Anoniem: 230067 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:22:
zo klinkt die van mij ook maar heb geen last van het geluid(het helpt om er niet op te letten maar op de game)Anoniem: 230067 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:22:
grtzz
Anoniem: 230067
Wat ik niet snap, brengen ze de elite uit verwacht je dat er geluisterd is naar het publiek van het geluid probleem. En hoe ze het voor mekaar krijgen ik weet het niet, maar vind het schandalig dat je 440 euro betaald voor een console en dat het ding nog STEEDS zon herrie maakt.
Je zou zeggen met de problemen die een groot deel van de Core en de Premiums hebben, dat het met de elite allemaal opgelost zou moeten zijn.
Met de techniek van nu, is het toch schandalig dat er geen oplossing voor gemaakt is?
Waarom is de ps3 wel fluister stil .....
Niet dat ik een ps3 zou willen, maar toch.... Het kan wel ....
Je zou zeggen met de problemen die een groot deel van de Core en de Premiums hebben, dat het met de elite allemaal opgelost zou moeten zijn.
Met de techniek van nu, is het toch schandalig dat er geen oplossing voor gemaakt is?
Anoniem: 135680
Ik heb deze gekocht: Asus WL-330g (54Mbps) en werkt met live gold goed. Alleen heb ik mediasharing nog niet uitgeprobeerdGadgeteer schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:16:
€22 euro inclusief verzendkosten via marktplaats 2ehands gekocht.
Kost nieuw iets meer dan €45 dacht ik.
Als je je xbox opstart met een game er in, dan start hij meteen de game op.
Maar hoe ga je uit die game naar je ''desktop'' toe?
Anoniem: 217897
Grote groene X in het midden indrukken, dan Y.stalscu schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:36:
Ha, bedankt voor je snelle reply, kon het nergens vinden en ik werd er een bietje gek van.
Of je stelt hem in, dat hij de game niet moet opstartenstalscu schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:36:
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Nou ik hoor bijna helemaal niks! Je hoort heel duidelijk zn vingers en wat dingen doen, ritselen ofzo, maar die xbox hoor je bijna niet. En dan hoor ik al helemaal geen geluid uit die tv, je gaat toch gamen?Anoniem: 230067 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:52:
Wat ik niet snap, brengen ze de elite uit verwacht je dat er geluisterd is naar het publiek van het geluid probleem. En hoe ze het voor mekaar krijgen ik weet het niet, maar vind het schandalig dat je 440 euro betaald voor een console en dat het ding nog STEEDS zon herrie maakt.

En zn geluidsopnameapparatuur ligt ook nog op de xbox zelf. Normaal heb je je xbox een half metertje voor je en t geluid van de tv of surround aan. Als je je hier aan moet storen, dan heb je ook geen pc denk ik? Daar zitten meerdere ventilatoren in.
Anoniem: 134612
In de ps3 zit een blu-ray drive die draait op 2 speed. Die "herrie" van de 360 wordt geproduceerd door de dvd-drive die op 12 speed draait. Hoe sneller de disc draait, hoe luidruchtiger de drive wordt.Anoniem: 230067 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:52:
En hoeveel rpm is een 2speed blu ray en hoeveel een 12speed dvd?Anoniem: 134612 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:17:
[...]
In de ps3 zit een blu-ray drive die draait op 2 speed. Die "herrie" van de 360 wordt geproduceerd door de dvd-drive die op 12 speed draait. Hoe sneller de disc draait, hoe luidruchtiger de drive wordt.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het toerental van Blu-Ray op 12-voudige snelheid zou gelijk moeten zijn aan dat van een DVD op 20-voudige snelheid en een CD op 52-voudige snelheid. Op die snelheden zouden alle drie formaten op hun theoretische maximum moeten zitten van 10000 toeren per minuut.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:28:
[...]
En hoeveel rpm is een 2speed blu ray en hoeveel een 12speed dvd?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Vind het jammer dat mensen dit BLIJVEN posten. De 360 maakt inderdaad veel lawaai wanneer de disc draait, da's normaal, maar een heel pak Xbox360 consoles maken ook irritant geluid OP HET DASHBOARD ZONDER GAME, mijn 360 maakt hetzelfde geluid als in het filmpje en kan je verzekeren dat dit zéér irritant kan zijn. Heb zopas DVD bekeken op projector, die op zich al redelijk wat fangeluid maakt, en de fans van de 360 zijn héél goed te horen boven dat geluid (nogal scherp hoog geluid, geen blazen van de fans zoals je zou verwachten maar eerder een soort hoog gereutel). Dit soort geluid heeft dus niks te maken met de drive (die natuurlijk wel luid is) want tijdens bekijken van films is de DVD drive van de 360 compleet onhoorbaar (draait aan 1x dan).Anoniem: 134612 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:17:
[...]
In de ps3 zit een blu-ray drive die draait op 2 speed. Die "herrie" van de 360 wordt geproduceerd door de dvd-drive die op 12 speed draait. Hoe sneller de disc draait, hoe luidruchtiger de drive wordt.
Anoniem: 237666
En dat kun je ook gewoon vertellen aan ons. In een nette, onderbouwde reply dus.
[ Voor 93% gewijzigd door TheZeroorez op 04-12-2007 14:01 ]
Heb ik hem in een kastje gemieterd, geen last meer van 
HEERLIJK.. divx support!!!!!! eindelijk tegelijkertijd meerdere films aanzetten in verschillende kamers vanaf mediaserver..
HEERLIJK.. divx support!!!!!! eindelijk tegelijkertijd meerdere films aanzetten in verschillende kamers vanaf mediaserver..
Zohww...dat DivX Support hebben ze er dan zeker wel ff op het laatste moment ingestopt...ik bedoel een week geleden was er sprake van dat ze in onderhandeling waren
Pfff...zijn ze toch de PS3 weer te snel af
(die kreeg het toch ook pas vanaf de volgende update...of is die update al uit?)
ik vind het jammer dat mensen hun persoonlijke ervaring als universele waarheid zien. Ooit wel eens gehoord van het fenomeen uitzonderingen ? Feit is dat de meeste xboxen alleen zoveel geluid maken als er dvd spint. Dat is ook waar de meeste mensen over klagen. Dat jouw 360 een een aantal anderen zoveel herrie maakt zonder disc is spijtig voor jullie maar dat verhaal gaat voor de meeste 360's niet op.lapino schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:17:
[...]
Vind het jammer dat mensen dit BLIJVEN posten. De 360 maakt inderdaad veel lawaai wanneer de disc draait, da's normaal, maar een heel pak Xbox360 consoles maken ook irritant geluid OP HET DASHBOARD ZONDER GAME, mijn 360 maakt hetzelfde geluid als in het filmpje en kan je verzekeren dat dit zéér irritant kan zijn. Heb zopas DVD bekeken op projector, die op zich al redelijk wat fangeluid maakt, en de fans van de 360 zijn héél goed te horen boven dat geluid (nogal scherp hoog geluid, geen blazen van de fans zoals je zou verwachten maar eerder een soort hoog gereutel). Dit soort geluid heeft dus niks te maken met de drive (die natuurlijk wel luid is) want tijdens bekijken van films is de DVD drive van de 360 compleet onhoorbaar (draait aan 1x dan).
Maargoed als het volgens jou niet aan de drives ligt hoor ik graag waar het veschil met de ps3 em dan in zit.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 134612 op 02-12-2007 06:42 ]
Heb je hier misschien een bron van? heb er nog niks van gehoordyleeuw schreef op zondag 02 december 2007 @ 01:57:
Heb ik hem in een kastje gemieterd, geen last meer van
(uiteraard geloof ik jou ook wel, ben alleen gek op bronnen
kijk maar eens even hier staat wel een lijst van meer dan 500 dingen voor de fall updatePindakaasman schreef op zondag 02 december 2007 @ 08:54:
[...]
Heb je hier misschien een bron van? heb er nog niks van gehoord
(uiteraard geloof ik jou ook wel, ben alleen gek op bronnen)
Bedankt, ff lezenamoi schreef op zondag 02 december 2007 @ 09:11:
[...]
kijk maar eens even hier staat wel een lijst van meer dan 500 dingen voor de fall update
Hoe weet je dat het een feit is? Bron?Anoniem: 134612 schreef op zondag 02 december 2007 @ 06:32:
[...]
ik vind het jammer dat mensen hun persoonlijke ervaring als universele waarheid zien. Ooit wel eens gehoord van het fenomeen uitzonderingen ? Feit is dat de meeste xboxen alleen zoveel geluid maken als er dvd spint.
Nu doe je zelf hetgeen waar je de ander van beschuldigd. Alleen al in dit topic hebben diverse mensen al laten weten zich te storen aan het geluid van de 360 zonder dat de dvd drive gebruikt word.
Ik denk dat het echt meer zit in het begrip subjectief. Mijn box maakt ook veel herrie wanneer de drive niet wordt gebruikt. Buiten degene van mij heb ik pas een andere meegemaakt, en omdat ik daar voornamelijk dvd based games op gespeeld heb kan ik niets zeggen over het 'idle' geluid, maar de eigenaar heeft mij ook verteld dat zijn 360 luid is.
Wil ik daardoor een ps3? Nee, de topgames zijn imho nog steeds in grotere getale aanwezig op de 360. Maar is het geluid irritant? Ja, en voornamelijk de opmerking die iemand eerder al maakte: 'Ik vraag me altijd af hoelang mijn 360 meegaat'.
Buiten de reputatie die de box al heeft geeft het geluid gewoon de indruk dat de machine niet erg stabiel is.
Het enige positieve vind ik dat ms niet stilstaat en de 360 blijft door ontwikkelen. Wellicht dat de combinatie van componenten die minder hitte genereren en andere ventilatoren de 360 nog stil(ler) gaat krijgen in de toekomst.
10 second ninja DONE
Het lawaai dat een 360 maakt is echt niet alleen bij een 'beperkt' groepje (en ik heb het dan over fan-lawaai, niet dvd drive). Ik heb ondertussen 4 360's in bezit gehad, en keer voor keer waren ze te luid om te gebruiken als mediacenter of dvd speler. Ik ga binnenkort proberen om er eentje te pakken krijgen met 65nm om eens te zien of die betere fans hebben (je kan checken of het een 65nm door op sticker op doos te kijken naar wattage, als de voeding 175watt is, is het een falcon maw koelere 360).
Het geluid van de 360 is volgens mij overigens gewoon te wijten aan de kwaliteit van de ventilatoren die erin zitten. Mocht Microsoft een betere kwaliteit gebruiken dan zou het al pak schelen. Dat je geruis hoort van hete lucht die buiten wordt geblazen vind ik normaal, maar het reutelend geluid van de ventilatortje wijst gewoon op crappy kwaliteit.
Het geluid van de 360 is volgens mij overigens gewoon te wijten aan de kwaliteit van de ventilatoren die erin zitten. Mocht Microsoft een betere kwaliteit gebruiken dan zou het al pak schelen. Dat je geruis hoort van hete lucht die buiten wordt geblazen vind ik normaal, maar het reutelend geluid van de ventilatortje wijst gewoon op crappy kwaliteit.
Het heeft volgens mij heel erg te maken met de kwaliteit van de componenten in de Xbox 360. De ventilator in mijn Xbox 360 maakt ook een hoog zeurend geluid en de DVD-drive is nogal luidruchtig. Ik ben er nu wel aan gewend maar toen ik voor het eerst PGR3 opstartte in mijn launch-360 schrok ik me dood. Het leef alsof er een vliegtuig op mijn tafel opsteeg. Ik had ook al een Xbox maar die kwam nog niet in de buurt van het lawaai van de 360.lapino schreef op zondag 02 december 2007 @ 11:52:
Al die herrie, dat kan toch niet iemand bij MS ontgaan zijn? Dus waarom toch die crappy componenten erin? Ik ben bang dat ze gewoon puur op de prijs hebben selecteren en dat kwaliteit geen enkele rol heeft gespeeld. Dat heeft MS anderhalf jaar later flink moeten bezuren toen 360s bij bosjes het begaven omdat de koeling onvoldoende bleek.
MSs kracht is de software, niet de hardware. Bij Sony ligt dat toch anders, want de PS3 was vanaf het begin stiller ondanks dat hij een stuk warmer wordt. Heeft iemand ooit wel 'ns een foto gezien van de fan in de 60GB-PS3?

Idioot grote fan, maar hij is wel stil. Bij het opstarten van de PS3 hoor je werkelijk niks.
Hou het nuttig. Met een mededeling als deze kan niemand iets.
[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 02-12-2007 21:08 ]
Owner of DBIT Consultancy
Ok misschien heb ik mij verkeerd verwoord. Ik bedoelde te zeggen dat de meeste mensen die klagen over het geluid van de 360 last hebben van de dvd die zo hard spint. Daar is geen bron van aangezien er geen officiele instantie is die die bijhoud. Lapino reageert op mijn post waarin ik aangeeft waar dat verschil volgens mij in zit. Hij doet net of het niet klopt wat ik daar zeg. Maar (en dat is wel een feit) een dvd moet nou eenmaal harder draaien om dezelfde hoeveelheid data uit te lezen als blu-rey.Sagat schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:24:
[...]
Hoe weet je dat het een feit is? Bron?
Nu doe je zelf hetgeen waar je de ander van beschuldigd. Alleen al in dit topic hebben diverse mensen al laten weten zich te storen aan het geluid van de 360 zonder dat de dvd drive gebruikt word.
MS kan er wel super stille ventilatoren in zetten maar wtf heeft dat voor nut als de dvd-drive vele malen meer herrie maakt
Misschien hadden ze wat selectiever kunnen zijn bij het kiezen van het DVD-model? De BenQ-drives zouden naar verluidt een stuk stiller zijn dan de daarvoor gebruikte modellen. Daar heb je als legaal opererende Xbox 360-bezitter alleen weinig aan, want je kunt de drives niet zelf vervangen door een stiller exemplaar omdat de DVD-spelers door een firmwareflash tijdens het allereerste gebruik voorgoed gelinkt zijn aan de rest van de HW.Anoniem: 134612 schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:53:
[...]
MS kan er wel super stille ventilatoren in zetten maar wtf heeft dat voor nut als de dvd-drive vele malen meer herrie maakt
Maar goed, in de praktijk erger ik me tijdens een spel niet erg aan het lawaai van de Xbox 360. Alleen is hij wel onbruikbaar als media player hierdoor. Ik vind het ook niet erg plezierig om hem zomaar aan te laten staan als hij wat demo games downloadt of de controller oplaadt. Na een paar minuten begint dat gezoem in de kamer te irriteren. Daarom laad ik de Xbox controller via de PC of zelfs de PS3 op want die zijn wel stil. Ik gebruik nu ook de PS3 veel meer voor multimediazaken, betere beeld- en geluidskwaliteit met DVDs en natuurlijk Blu-Ray. Gedownload HD-materiaal in MKV/AVI-formaat speel ik weer af via de PC die met een ultra-lange HDMI aan de versterker verbonden is.
Hoe kan je dat nou zeggen terwijl de dvd drive toch overduidelijk meer geluid maakt als de ventilatoren ?lapino schreef op zondag 02 december 2007 @ 11:52:
Het geluid van de 360 is volgens mij overigens gewoon te wijten aan de kwaliteit van de ventilatoren die erin zitten.
Dit valt dus erg tegen. Die benq is inderdaad stiller maar het verschil is vrij klein. 12x maakt nou eenmaal behoorlijk wat geluid. En om de drives meteen crappy te noemen omdat er drives bestaan die stiller zijn vind ik ook onzinymmv schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:13:
[...]
Misschien hadden ze wat selectiever kunnen zijn bij het kiezen van het DVD-model? De BenQ-drives zouden naar verluidt een stuk stiller zijn dan de daarvoor gebruikte modellen.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 134612 op 02-12-2007 13:25 ]
Ik vind het geluid dat me xbox produceert als ie idle is wel meevallen. Het spinnen van die DVD drive valt ook nog wel mee bij het afspelen van een DVD film; maar bij games is het idd een stofzuiger.
De ultieme oplossing voor mij zou zijn :
1) je koopt die 120GB schijf van MS (ja dat heb ik er zelfs dan voor over)
2) je kan dmv een optie in je xbox je game omzetten naar een ISO op die HDD
3) je moet je disc wel in je systeem houden als je een game wilt spelen (anders kan je games rippen en dan weer wegdoen); maar in plaats dat ie continu spint; draaid de game gewoon van de HDD en checked ie naar de orignele disc wanneer : je de game start en bv een savegame load / new level laadt. Zo heb je alleen ff geluid als ie toch een level gaat laden/bezig is en zodra je kan spelen is het stil. Mensen kunnen zo geen illegale copies maken; want hij checked toch redelijk vaak naar je originele disc EN Microsoft verkoopt dan meer 120GB HDD's! Win win situatie if you ask me
3) je moet je disc wel in je systeem houden als je een game wilt spelen (anders kan je games rippen en dan weer wegdoen); maar in plaats dat ie continu spint; draaid de game gewoon van de HDD en checked ie naar de orignele disc wanneer : je de game start en bv een savegame load / new level laadt. Zo heb je alleen ff geluid als ie toch een level gaat laden/bezig is en zodra je kan spelen is het stil. Mensen kunnen zo geen illegale copies maken; want hij checked toch redelijk vaak naar je originele disc EN Microsoft verkoopt dan meer 120GB HDD's! Win win situatie if you ask me
Maar je downloadt en laadt die dingen dan toch op door je 360 uit te doen? Die gaat dan de low-power mode in waar je echt dat gezoem niet meer hebt hoor, voor beide handelingen niet.ymmv schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:13:
[...]
Ik vind het ook niet erg plezierig om hem zomaar aan te laten staan als hij wat demo games downloadt of de controller oplaadt. Na een paar minuten begint dat gezoem in de kamer te irriteren. Daarom laad ik de Xbox controller via de PC of zelfs de PS3 op want die zijn wel stil.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Lijkt me eerlijk gezegd een ideale oplossing. Wel twee kanttekeningen:BaT schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:26:
Ik vind het geluid dat me xbox produceert als ie idle is wel meevallen. Het spinnen van die DVD drive valt ook nog wel mee bij het afspelen van een DVD film; maar bij games is het idd een stofzuiger.
1) ik vind nog steeds dat MS absurd hoge prijzen voor die 120 GB vraagt. Dan zou je dus met de aankoop van die HDD aangeven dat je het er mee eens bent _en_ dat je dus het geluidsniveau acceptable vindt als je dat ding niet hebt. Lijken me geen goede signalen aan MS. Het moet goedkoper en stiller.
2) Er zit een hoog risico aan vast dat de communicatie tussen HD en 360 onderschept kan worden en gemodificeerd kan worden. Enter piracy heaven.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Ik heb een lading HD films die ik graag via een externe HD wil bekijken op mijn X360. Nou lees ik overal dat de externe HD FAT32 geformatteerd moet zijn, maar laat deze nou een 4gb filesize limit hebben. Is er nog een ander filesystem dat op de 360 werkt en grotere bestanden ondersteund? Ik meen ooit gelezen te hebben over een ander filesystem, dat dan wel alleen via een bepaald programma aangesproken kan worden?
Ik zou hier ook graag meer over weten, want ik ben ook van plan een externe hd te kopen om daar hd films vanaf te spelen via de 360.BioHazard schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:50:
Ik heb een lading HD films die ik graag via een externe HD wil bekijken op mijn X360. Nou lees ik overal dat de externe HD FAT32 geformatteerd moet zijn, maar laat deze nou een 4gb filesize limit hebben. Is er nog een ander filesystem dat op de 360 werkt en grotere bestanden ondersteund? Ik meen ooit gelezen te hebben over een ander filesystem, dat dan wel alleen via een bepaald programma aangesproken kan worden?
Om die reden heb ik ook de DVD drive firmware aangepast naar een 4 speed snelheid, anders word ik gek van dat geluid van die drive. Met headset op hoor ik op sommige stille stukken in een game de DVD drive boven het geluid uit komen. Ik vind het jammer dat Microsoft niet een functie heeft meegeleverd dat je kan kiezen tussen bepaalde drive snelheden. Je maakt er een heel hoop mensen blij mee!Anoniem: 134612 schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:21:
[...]
Hoe kan je dat nou zeggen terwijl de dvd drive toch overduidelijk meer geluid maakt als de ventilatoren ?
*hoort nu de ventilators van de 360 alleen een beetje suizen, verder hoor ik niets
Ha, dan ken je de low-power-mode van mijn 360 niet. In een stille kamer is die ook te horen. Even irritant.Armada schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:38:
[...]
Maar je downloadt en laadt die dingen dan toch op door je 360 uit te doen? Die gaat dan de low-power mode in waar je echt dat gezoem niet meer hebt hoor, voor beide handelingen niet.
Ah zie met dit geouwehoer was het toch niet zo stom om een next gen drive in te bouwen. Domme Sony met hun big ass BR opslagruimte, zaten er dus toch meer voordelen aan een BR drive (of HD DVD drive)
Sony had het gewoon juist met hun "dure" oplossing, wat valt er feitelijk nog te spreken voor de keuze van MS dan?
Typisch amerikaans, veel power onder de kap alleen werkt het allemaal niet heel lekker!!
Geef mij uiteindelijk de Japanse shit maar, stil, nieuw en degelijk, m.a.w. waar voor je geld.
De PS3 komt hier volgend jaar wel, desnoods de 360 er op inruilen.
Sony had het gewoon juist met hun "dure" oplossing, wat valt er feitelijk nog te spreken voor de keuze van MS dan?
Typisch amerikaans, veel power onder de kap alleen werkt het allemaal niet heel lekker!!
Geef mij uiteindelijk de Japanse shit maar, stil, nieuw en degelijk, m.a.w. waar voor je geld.
Daandegoeiste heeft een zwart ooglapje op als hij 360-games speelt...Anoniem: 237666 schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:10:
wtf??? kan je de drive op 4 speed zettenhoe dat dan??
fak dat! hij zit dus wel in zijn woonkamer met een glas wijn te genieten van het spel, zonder dat de xbox de ervaring verpest door het geluid te overstemmen met het geratel/lawaai.ymmv schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:20:
[...]
Daandegoeiste heeft een zwart ooglapje op als hij 360-games speelt...
laat de rest maar lekker cool op hun zolderkamertje zitten met 12 speed next gen gaming!
please ik moet weten hoe ik hem downclock. als ik nu ook de processor ietsje terug kan klokken dan ben ik ook weer even van de rrod's door oververhitting/lossmelten componenten verlost. anyone?
Het Apple formaat, volgen mij was dat HFS,BioHazard schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:50:
Ik meen ooit gelezen te hebben over een ander filesystem, dat dan wel alleen via een bepaald programma aangesproken kan worden?
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Sowieso om te beginnen al eens instellen dattie geen games moet opstarten. Het ding moet gewoon naar dashboard als ik hem aanzet, daarna beslis ik zelf wel of ik de game wil starten, of dat ik iets anders wil doen.stalscu schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:36:
Wat ik daarbij wel mis, is dat er geen optie is om een spel niet gelijk te booten als je al in je dashboard zit

Giropas, een drive ga je niet stiller maken met andere fans. Maar het idle geluid wel. En dat is dus waar veel mensen last van hebben.
Het x-box 1 systeem (err nou ja de minder legale oplossing, met games vanaf hd
) of op de ps2 heb je bijvoorbeeld de hd loader, en dat is volgens mij wel legaal, zou idd een geweldige oplossing zijn.
Ik ben een groot voorstander hiervan.
Gelukkig is dat wel de toekomst, zie virtual console & x-box 1 en ps1 games die legaal te downen zijn.
nadeel 1 is natuurlijk dat oude games duur blijven (iets van de game makers graag willen zien bijvoorbeeld het verhaal dat 2e hands games slecht zouden zijn voor de industrie linkje
Of nog erger dat we uiteindelijk per keer dat we het spel spelen moeten betalen!
Het x-box 1 systeem (err nou ja de minder legale oplossing, met games vanaf hd

Ik ben een groot voorstander hiervan.
Gelukkig is dat wel de toekomst, zie virtual console & x-box 1 en ps1 games die legaal te downen zijn.
nadeel 1 is natuurlijk dat oude games duur blijven (iets van de game makers graag willen zien bijvoorbeeld het verhaal dat 2e hands games slecht zouden zijn voor de industrie linkje
Of nog erger dat we uiteindelijk per keer dat we het spel spelen moeten betalen!
10 second ninja DONE
Ah na wat onderzoek heb ik gevonden dat ik dat kan regelen met MacDrive!
Mooi mooi! Bedankt!
Custom firmware... dan verlies je ok meteen garantie + heb je risico op ban.. veel meer kunnen we je er niet over vertellen..Anoniem: 237666 schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:10:
wtf??? kan je de drive op 4 speed zettenhoe dat dan??
Btw, ooit nog eens de tijd gehad om mijn DM aan jou te lezen??
[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 02-12-2007 19:05 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
met terugclocken maak je echt niet zoveel winst. Naast het feit dat spellen kut gaan lopen, zal je processor vrijwel even warm blijven. Wil je hem koeler maken zal het voltage omlaag moeten gooien.Anoniem: 237666 schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:49:
[...]
fak dat! hij zit dus wel in zijn woonkamer met een glas wijn te genieten van het spel, zonder dat de xbox de ervaring verpest door het geluid te overstemmen met het geratel/lawaai.
laat de rest maar lekker cool op hun zolderkamertje zitten met 12 speed next gen gaming!
please ik moet weten hoe ik hem downclock. als ik nu ook de processor ietsje terug kan klokken dan ben ik ook weer even van de rrod's door oververhitting/lossmelten componenten verlost. anyone?
een strategie die voor de 360 niet verkeerd is uitgepakt. Ze hebben nu al een veel groter marktaandeel als voorheen.ymmv schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:19:
[...]
Het heeft volgens mij heel erg te maken met de kwaliteit van de componenten in de Xbox 360. De ventilator in mijn Xbox 360 maakt ook een hoog zeurend geluid en de DVD-drive is nogal luidruchtig. Ik ben er nu wel aan gewend maar toen ik voor het eerst PGR3 opstartte in mijn launch-360 schrok ik me dood. Het leef alsof er een vliegtuig op mijn tafel opsteeg. Ik had ook al een Xbox maar die kwam nog niet in de buurt van het lawaai van de 360.
Al die herrie, dat kan toch niet iemand bij MS ontgaan zijn? Dus waarom toch die crappy componenten erin? Ik ben bang dat ze gewoon puur op de prijs hebben selecteren en dat kwaliteit geen enkele rol heeft gespeeld. Dat heeft MS anderhalf jaar later flink moeten bezuren toen 360s bij bosjes het begaven omdat de koeling onvoldoende bleek.
MSs kracht is de software, niet de hardware. Bij Sony ligt dat toch anders, want de PS3 was vanaf het begin stiller ondanks dat hij een stuk warmer wordt. Heeft iemand ooit wel 'ns een foto gezien van de fan in de 60GB-PS3?
[afbeelding]
Idioot grote fan, maar hij is wel stil. Bij het opstarten van de PS3 hoor je werkelijk niks.
Ik ben niet blij dat mijn 360 veel geluid maakt, maar ik kan me er ook niet aan storen. Het geluid overstemt het over het algemeen wel en na verloop van tijd merk ik het in de meeste gevallen niet eens meer. Ik ben iig blij dat ik bij de launch voor 400 euro mijn console heb kunnen kopen.
Ik heb ook 0,0 last van geluid. Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik geen films kijk op mijn 360. Ik kan me voorstellen dat het dan soms vervelend is.
Met gamen hoor ik het niet omdat ik dan mijn Audiosysteem aan heb staan.
Met gamen hoor ik het niet omdat ik dan mijn Audiosysteem aan heb staan.
Behalve dan dat de HD-DVD en Blu-Ray specificaties nog niet afwaren ten tijde van november 2005.Mutatie schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:13:
Ah zie met dit geouwehoer was het toch niet zo stom om een next gen drive in te bouwen. Domme Sony met hun big ass BR opslagruimte, zaten er dus toch meer voordelen aan een BR drive (of HD DVD drive)
MS heeft niet daarop gewacht voor de introductie van de Xbox 360. Dat was aan de ene kant een bijzonder slimme zet van MS omdat ze op die manier de concurrentie van de PS3 een jaar ontliepen en zo een groter marktaandeel met bijbehorende gamesbibliotheek konden opbouwen maar aan de andere kant geeft dat de PS3 op de lange termijn toch een voordeel. Die 50GB Blu-Ray-discs hebben toch 7 keer meer ruimte dan de 7GB capaciteit die de Xbox 360 maximaal aanbiedt. Dat voordeel zal zich toch een keer uitbetalen.ehoutgast schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:59:
[...]
Behalve dan dat de HD-DVD en Blu-Ray specificaties nog niet afwaren ten tijde van november 2005.
Met Blu-Ray biedt de PS3 tegelijkertijd een gloednieuw HD-videoformaat aan. Bij de 360 kan dat alleen via een losse HD-DVD-kastjewat nou niet bepaalde de meest elegante methode is. Het geeft ook niet blijk van een groot vertrouwen van MS in dat formaat. Ik heb nog steeds de indruk dat de support van MS voor HD-DVD vooral gebaseerd is om Blu-Ray geen succes te laten worden. Als Blu-Ray inderdaad de gedoodverfde opvolger wordt van de DVD-schijf maakt dat de PS3 als gecombineerde games console/multimedia-afspeler een stuk interessanter dan de "ouderwetse" Xbox 360. In Europa en Japan heeft dat weinig geholpen gezien het veel grotere marktaandeel van Blu-Ray, maar in de VS is HD-DVD in ieder geval nog steeds een geduchte tegenstander door de exclusieve support van een aantal Hollywood-studio's. Blu-Ray is in de VS ook het populairste formaat maar er worden meer losse HD-DVD-spelers verkocht en daarom is de strijd daar nog niet helemaal gestreden.
Hier ook niet.ymmv schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:41:
Blu-Ray is in de VS ook het populairste formaat maar er worden meer losse HD-DVD-spelers verkocht en daarom is de strijd daar nog niet helemaal gestreden.
Zodra er hier 100,- HD DVD spelers uitkomen vraag ik me af of dat formaat niet opeens héél populair kan gaan worden.
Die addon HD DVD drive slaat natuurlijk volledig de plank mis en is niet vergelijkbaar.
offtopic:
En wat is het verspringen van dit topic irritant zeg
En wat is het verspringen van dit topic irritant zeg
[ Voor 6% gewijzigd door SH4D3H op 02-12-2007 22:37 ]
Hoe kom je daar nu bij? Het was gewoon iets wat nog niet bekend gemaakt was. Maar zit er echt niet pas een week in hoor!TheVMaster schreef op zondag 02 december 2007 @ 02:24:
Zohww...dat DivX Support hebben ze er dan zeker wel ff op het laatste moment ingestopt...ik bedoel een week geleden was er sprake van dat ze in onderhandeling warenPfff...zijn ze toch de PS3 weer te snel af
(die kreeg het toch ook pas vanaf de volgende update...of is die update al uit?)
Ik snap eigenlijk niet waarom het Blu-Ray-kamp niet met veel goedkopere spelers kan uitkomen. In wezen wordt HD-DVD alleen gepusht door Toshiba, terwijl er in het Blu-Ray-kamp veel meer grote firma's zitten. Blu-Ray is niet alleen Sony, maar ook Philips, Panasonic, Pioneer, Sharp, Denon en nog een paar firma's. Ik geloof dat alleen de Koreaanse bedrijven Samsung en L'G beide formaten ondersteunen. Verder heeft Blu-Ray ook nog meer filmstudio's achter zich staan.SH4D3H schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:36:
[...]
Hier ook niet.
Zodra er hier 100,- HD DVD spelers uitkomen vraag ik me af of dat formaat niet opeens héél populair kan gaan worden.
Die addon HD DVD drive slaat natuurlijk volledig de plank mis en is niet vergelijkbaar.
In zekere zin is het jammer dat Blu-Ray zo nauw verbonden is met de PS3. Nu krijg je er met de strijd tussen Blu-Ray en HD-DVD automatisch ook nog de oorlog tussen de PS3 en de 360 bij waardoor Xbox 360-bezitters geen Blu-Ray willen kopen omdat dat zogenaamd steun voor de tegenstander zou zijn.
HD DVD voor 99 dollar is in de uitverkoop en erg stomymmv schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:54:
[...]
Ik snap eigenlijk niet waarom het Blu-Ray-kamp niet met veel goedkopere spelers kan uitkomen. In wezen wordt HD-DVD alleen gepusht door Toshiba, terwijl er in het Blu-Ray-kamp veel meer grote firma's zitten. Blu-Ray is niet alleen Sony, maar ook Philips, Panasonic, Pioneer, Sharp, Denon en nog een paar firma's. Ik geloof dat alleen de Koreaanse bedrijven Samsung en L'G beide formaten ondersteunen. Verder heeft Blu-Ray ook nog meer filmstudio's achter zich staan.
In zekere zin is het jammer dat Blu-Ray zo nauw verbonden is met de PS3. Nu krijg je er met de strijd tussen Blu-Ray en HD-DVD automatisch ook nog de oorlog tussen de PS3 en de 360 bij waardoor Xbox 360-bezitters geen Blu-Ray willen kopen omdat dat zogenaamd steun voor de tegenstander zou zijn.
"Sony, maar ook Philips, Panasonic, Pioneer, Sharp, Denon en nog een paar firma's." doen mee aan de nieuwe standaard omdat ze geld willen verdienen, niet omdat jij en ik volgens hen recht hebben op beter beeld ofzo
hoeveel geld gaan ze verdienen als er dadelijk slechts enkele euros per speler opzit voor genoemde firmas? dan is compleet het nut van de nieuwe standaard weg. op dvd spelers verdienen ze ook (bijna) niks meer, daarom was het tijd voor "nog beter beeld en geluid voor iedereen!". alles gaat om geld. waarom huilen al die noobs over defecte xboxen? omdat microsoft minder geld wilde verliezen op de xbox360. money makes the world go rond denk ik
edit:sony en vrienden hebben echt wel door wat Microsoft probeert te doen met het blijven steunen van toshiba, zelfde wat google op haar beurt tegen microsoft doet, google geeft geld uit zodat microsoft op bepaalde gebieden geld misloopt. hier loopt zelfs een topic over dacht ik.
Als je het dan afkort, kort het dan goed af. Microsoft of MS dus.
[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 03-12-2007 10:43 ]
Dan ben je wel de uber fanboi lijkt me wanneer je om die reden geen Bluray schijfjes koopt, helaas zullen ze er best wel tussen zitten.ymmv schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:54:
[...]
Aan de ene kant is die voorsprong op het moment erg goed voor MS (PS3 line-up verbleekt bij de 360 line-up dit jaar) maar de vraag is of dat volgend jaar ook zo zal zijn en of de voordelen van elke console een HD beter te merken zijn.
Ik ben er heilig van overtuigd dat Mass Effect met HD caching een veel betere performance had kunnen hebben dan dat het nu heeft (veel texture popup door langzaam streamen vanaf DVD).
Het is juist superslim geweest van Microsoft. Ten eerste is het bijna onmogelijk dat Blu-ray wat betreft gaming mij meer dan een jaar lang extra 360 spelplezier geeft puur alleen vanwege de opslag. Ten tweede hebben ze nu gezorgd dat elke third party game op de 360 komt, behalve als Sony met een hele grote zak geld komt. Vooral merk je dit aan de Japanse ontwikkelaars die inzien dat er geld te verdienen is met de 360 (zij zijn veelal uit 'armoede' begonnen met de 360 omdat de ps3 niet af is. Het is vrijwel zeker dat Dead Rising bijvoorbeeld een PS3 exclusive was geweest om maar iets te noemen). Ten derde is het 360 live netwerk inmiddels zo ontzettend veel groter dan die van de PS3 dat mensen vaak toch de 360 kopen omdat hun vrienden er ook al op zitten en samen spelen is voor veel mensen belangrijker dan marginaal betere gameplay of marginaal betere graphics.Mutatie schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:13:
Zeg nou zelf, als ze hem gelijjk uitbrachten met de PS3 hadden ze toch geen enkele kans gehad? Ik snap best dat iemand om persoonlijke redenen de PS3 koopt, maar dat het niet inbouwen van Blu-ray een fout is geweest is werkelijk nergens op gebaseerd.
Mijn visie hier op, als we er toch over bezig zijn:
MS heeft een goede zet gedaan. Ding op de markt gezet, flink marktaandeel gekweekt, is meteen na de 360 launch al bezig met ontwikkeling van de 380 (of whatever). Tegen de tijd dat de standaard bekend is, en de PS3 marktaandeel begint te krijgen en niet te vergeten games, heeft iedere 360 owner er al vele uren next gen gaming op zitten. Dan komt de nieuwe next gen op de markt, de 380 of zo. En pats, weer een voorsprong op Sony. Ik denk dat iets in die richting de opzet is van MS. Voor blijven lopen.
MS heeft een goede zet gedaan. Ding op de markt gezet, flink marktaandeel gekweekt, is meteen na de 360 launch al bezig met ontwikkeling van de 380 (of whatever). Tegen de tijd dat de standaard bekend is, en de PS3 marktaandeel begint te krijgen en niet te vergeten games, heeft iedere 360 owner er al vele uren next gen gaming op zitten. Dan komt de nieuwe next gen op de markt, de 380 of zo. En pats, weer een voorsprong op Sony. Ik denk dat iets in die richting de opzet is van MS. Voor blijven lopen.
Ik ken precies even veel mensen met een 360 als met een ps3 en als ik mijn vriendenkring na ga, willen er meer mensen een ps3 dan een 360, met grote reden dat je bij MS moet betalen om online te mogen en dat MS gewoon te streng is met hardware (hd fucking duur, bij Sony mag je gewoon zelf een grotere inbouwen).SeamusXanthus schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:22:
[...]
Het is juist superslim geweest van Microsoft. Ten eerste is het bijna onmogelijk dat Blu-ray wat betreft gaming mij meer dan een jaar lang extra 360 spelplezier geeft puur alleen vanwege de opslag. Ten tweede hebben ze nu gezorgd dat elke third party game op de 360 komt, behalve als Sony met een hele grote zak geld komt. Vooral merk je dit aan de Japanse ontwikkelaars die inzien dat er geld te verdienen is met de 360 (zij zijn veelal uit 'armoede' begonnen met de 360 omdat de ps3 niet af is. Het is vrijwel zeker dat Dead Rising bijvoorbeeld een PS3 exclusive was geweest om maar iets te noemen). Ten derde is het 360 live netwerk inmiddels zo ontzettend veel groter dan die van de PS3 dat mensen vaak toch de 360 kopen omdat hun vrienden er ook al op zitten en samen spelen is voor veel mensen belangrijker dan marginaal betere gameplay of marginaal betere graphics.
Zeg nou zelf, als ze hem gelijjk uitbrachten met de PS3 hadden ze toch geen enkele kans gehad? Ik snap best dat iemand om persoonlijke redenen de PS3 koopt, maar dat het niet inbouwen van Blu-ray een fout is geweest is werkelijk nergens op gebaseerd.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ja, en als MS een jaar later kwam kende je waarschijnlijk 0 mensen met een 360. Ik ken veel mensen met een 360 en niemand met een PS3, maar ook dat is net als jouw persoonlijke ervaring irrelevant voor de discussie of MS de juiste keuze heeft gedaan. Feit blijft dat er nu gewoon een hele rits vermogende mensen de 360 hebben gekocht die dat anders niet hadden gedaan. Je ziet dat tot het moment van vandaag nog steeds terug in de extreem hoge attach rate van software. De meeste mensen uit die early adopter groep zal het echt een worst wezen dat ze 5 euro per maand extra moeten betalen. Als ik naar 'the big picture' kijk kan ik geen enkel scenario bedenken dat MS het nu beter had gedaan als ze een jaar later uit kwamen.MeNTaL_TO schreef op maandag 03 december 2007 @ 05:09:
[...]
Ik ken precies even veel mensen met een 360 als met een ps3 en als ik mijn vriendenkring na ga, willen er meer mensen een ps3 dan een 360, met grote reden dat je bij MS moet betalen om online te mogen en dat MS gewoon te streng is met hardware (hd fucking duur, bij Sony mag je gewoon zelf een grotere inbouwen).
Ik betaal ook liever 5 euro per maand voor een volwassen manier van multiplayer gaming (in de zin van goede basis, matching van gelijkwaardige tegenstanders e.d.) dan dat ik een gratis dienst gebruik die minder goed is. (komt misschien ook doordat ik hier en daar weleens een betaalde MMO speel
)
De zet om bij de start géén HD-DVD speler in de 360 te stoppen is alleen maar goed geweest, het dingt was anders A veel te duur geweest en B veel te laat uitgekomen. Nu hebben ze in het begin een goede prijs kunnen vragen én hebben ze een flinke voorsprong, wat zich tot nu toe uit in een groter aantal games en (door o.a. opgedane ervaring) beter draaiende [multi] games.
De zet om bij de start géén HD-DVD speler in de 360 te stoppen is alleen maar goed geweest, het dingt was anders A veel te duur geweest en B veel te laat uitgekomen. Nu hebben ze in het begin een goede prijs kunnen vragen én hebben ze een flinke voorsprong, wat zich tot nu toe uit in een groter aantal games en (door o.a. opgedane ervaring) beter draaiende [multi] games.
Je kan erop vertrouwen dan Sony gewoon 2 projectteams heeft gestart hoor. Ze gaan vast niet afwachten tot de PS3 gelaunched is en dan een nieuwe start maken emt de PS4UltraSub schreef op maandag 03 december 2007 @ 05:06:
Mijn visie hier op, als we er toch over bezig zijn:
Verder is het natuurlijk een vreemde vergelijking om je af te vragen wat er zou gebeuren als de 360 en PS3 tegelijk uitkwamen. Dan was de strijd ook heel anders, namelijk dan was of de PS3 vervroegd op de markt gezet met net als de 360 alle gebrekgen van dien of de 360 was volledig doorontwikkeld net als de PS3.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Idd dat maakt mij idd geen moer uit. Wat wel belangrijk is is een een netwerk wat gewoon goed werkt! Zie XBOX Live. Daar kan nog steeds het Playstation Network (of hoe heet dat) een puntje aan zuigen. 'k zit ook met smart te wachten op native ondersteuning voor DivX, Downloaden van oude games via Live, etc, te wachten....ach..nog 1 nachtje slapen!SeamusXanthus schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:34:
[...]
Ja, en als MS een jaar later kwam kende je waarschijnlijk 0 mensen met een 360. Ik ken veel mensen met een 360 en niemand met een PS3, maar ook dat is net als jouw persoonlijke ervaring irrelevant voor de discussie of MS de juiste keuze heeft gedaan. Feit blijft dat er nu gewoon een hele rits vermogende mensen de 360 hebben gekocht die dat anders niet hadden gedaan. Je ziet dat tot het moment van vandaag nog steeds terug in de extreem hoge attach rate van software. De meeste mensen uit die early adopter groep zal het echt een worst wezen dat ze 5 euro per maand extra moeten betalen. Als ik naar 'the big picture' kijk kan ik geen enkel scenario bedenken dat MS het nu beter had gedaan als ze een jaar later uit kwamen.
Vind je het eigenlijk niet merkwaardig dat je überhaupt moet betalen voor online gaming? In de PC-wereld is dit ongehoord. Het is niet voor niets dat Windows Live totaal mislukt is. Je hebt tenslotte al betaald voor de game en daarmee dus ook voor het online gedeelte. PC-gamers zijn niet gewend te betalen voor iets wat voorheen altijd gratis was en weigeren dit. Op Xbox Live heb je niets te kiezen en word je verplicht. Op de een of andere manier heeft MS dit zo weten te spelen dat mensen hier bijna blij zijn dat ze 60 euro in het jaar betalen.johnnyv.nl schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:38:
Ik betaal ook liever 5 euro per maand voor een volwassen manier van multiplayer gaming (in de zin van goede basis, matching van gelijkwaardige tegenstanders e.d.) dan dat ik een gratis dienst gebruik die minder goed is. (komt misschien ook doordat ik hier en daar weleens een betaalde MMO speel)
Ik vind zelf Xbox Live Gold veel te duur voor wat het biedt maar dat komt omdat ik bijna alleen single player speel. Ik speel zo nu en dan een potje Super Puzzle Fighter of Gears of War co-op en dan heb je het wel gehad. Er gaan maanden voorbij dat ik helemaal niet online speel. Maar toch zit ook ik aan dat abonnement vast omdat het gewoon onhandig is om geen abonnement te hebben juist op een moment dat je wel een potje online wilt spelen.
Ik haal die 60 euro in het jaar helemaal niet eruit en dan kijk je toch een stuk kritischer naar die service, zeker als online gaming op de PS3 en zelfs op de Wii niks kosten. Ok, de Wii biedt qua online functionaliteit bijna niets maar de PS3 biedt veel meer online functionaliteit dan in het algemeen wordt aangenomen (friends lists, online chats, video chats, etc). Ik vind Xbox Live Gold op dit moment gewoon te duur voor wat het aanbiedt.
Is ern iet gezegd in dit topic dat ze bij MS weleens vaker last hadden van delays? Dus ik verheug me iig nergens opTheVMaster schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:27:
[...]
Idd dat maakt mij idd geen moer uit. Wat wel belangrijk is is een een netwerk wat gewoon goed werkt! Zie XBOX Live. Daar kan nog steeds het Playstation Network (of hoe heet dat) een puntje aan zuigen. 'k zit ook met smart te wachten op native ondersteuning voor DivX, Downloaden van oude games via Live, etc, te wachten....ach..nog 1 nachtje slapen!
Hoe laat US tijd wordt ie verwacht eigenlijk? bij Major Nelson staat nog niets...
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Behalve vanuit het oogpunt van vooruitgang in games en respect voor de klant.SeamusXanthus schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:22:
[...]
Het is juist superslim geweest van Microsoft. Ten eerste is het bijna onmogelijk dat Blu-ray wat betreft gaming mij meer dan een jaar lang extra 360 spelplezier geeft puur alleen vanwege de opslag. Ten tweede hebben ze nu gezorgd dat elke third party game op de 360 komt, behalve als Sony met een hele grote zak geld komt. Vooral merk je dit aan de Japanse ontwikkelaars die inzien dat er geld te verdienen is met de 360 (zij zijn veelal uit 'armoede' begonnen met de 360 omdat de ps3 niet af is. Het is vrijwel zeker dat Dead Rising bijvoorbeeld een PS3 exclusive was geweest om maar iets te noemen). Ten derde is het 360 live netwerk inmiddels zo ontzettend veel groter dan die van de PS3 dat mensen vaak toch de 360 kopen omdat hun vrienden er ook al op zitten en samen spelen is voor veel mensen belangrijker dan marginaal betere gameplay of marginaal betere graphics.
Ik vind het zo jammer dat grote bedrijven mensen zodang weten te manipuleren dat men een kapot en technisch kwalitatief minderwaardig product zo vanuit een marktoogpunt gaat verdedigen.
Vanwege de DVD drive maakt de 360 een berg herrie, slijt dat ding zo hard dat het nooit lang mee kan gaan, door gebrek van standaard HD zie je ongelooflijk veel popup en texture loading.
Vanwege de haast sterft elke 360 binnen onacceptablele tijd.
Dat MS er is om concurrentie te bieden is mooi, maar verder zie ik het nut van MS als speler op console niet zodanig in om hun manieren ok te vinden.
Ik zit te denken een stuurtje voor me 360 te kopen. Nu weet ik dat er iets van 3 verschillende merken zijn. Heeft iemand hier mischien ervaring met stuurtjes en is hier tevreden over etc. ?
Ik ben ooit begonnen met een internetabo van compuserve met 6 uur per maand vrij internet en elk uur daarboven 12$, dus nee, vind ik niet heel merkwaardig. Voor een goed netwerk en een goede dienst wil ik best betalen. Zo betaal ik ook 7,50 per maand voor een usenet account, gewoon omdat het goed is.ymmv schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:39:
[...]
Vind je het eigenlijk niet merkwaardig dat je überhaupt moet betalen voor online gaming? I
Persoonlijk vind ik dat sony hardware matig de mooiste keuze heeft gemaakt. Maar ik koop mijn consoles niet omdat ik de hardware mooi vind, ik schaf mijn consoles aan op basis van spelplezier. En dan kan je nog zo hoog en laag springen, op dit moment is er duidelijk één console die het daar op wint. Ongeacht de geluidsproduktie/produktiefouten/netwerkkosten beleef ik veel plezier aan mijn xbox360 als ik s'avonds eerst met een vriend guitar hero speel in combinatie met 2 gitaren. Gevolgd door 2 uur halo 3 met 3 tot 4 andere vrienden, om de avond af te sluiten met rocket racen (halo). Zelfde plezier beleef ik ook bij de +30 (50/50 huisgenoot) andere games die hier in huis liggen.Mutatie schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:46:
[...]
Behalve vanuit het oogpunt van vooruitgang in games en respect voor de klant.
Ik vind het zo jammer dat grote bedrijven mensen zodang weten te manipuleren dat men een kapot en technisch kwalitatief minderwaardig product zo vanuit een marktoogpunt gaat verdedigen.
Vanwege de DVD drive maakt de 360 een berg herrie, slijt dat ding zo hard dat het nooit lang mee kan gaan, door gebrek van standaard HD zie je ongelooflijk veel popup en texture loading.
Dat MS er is om concurrentie te bieden is mooi, maar verder zie ik het nut van MS als speler op console niet zodanig in om hun manieren ok te vinden.
Ik heb het financieel niet verschrikkelijk ruim, maar als het op mijn vermaak aan komt ga ik niet op elk dubbeltje letten. Dat doe ik niet als ik op vrijdagavond de stad in ga, niet als ik naar de bios ben en ook niet als ik wil gamen op een console die mij op dit moment het meeste vermaak geeft.
Waar ik minder respect voor heb is het verschrikkelijke schaap gedrag van veel ps3 eigenaren, dat je als oud ps2/ps eigenaar een band ontwikkeld met een console/achterban kan ik mij voorstellen. Maar die groep van personen die de ps3 gekocht heeft omdat dat toch wel de stoerste console is (in hun ogen), nee alleen om die mensen vind ik het leuk dat de ps3 nog geen perfect game aanbod heeft. Ik gun het de normale achterban absoluut, ik lees alleen teveel reactise van schapen die beweren dat ze de ps3 hebben gekocht omdat ze dan niet maandelijks voor het online gamen hoeven te betalen. Sorry maar je betaald zelfs voor het drinkwater waarmee je je eigen sh*T doorspoelt, maar online gamen is je teveel?!
Mijn punt: koop een console voor je vermaak, niet om op internet stoer te lopen doen terwijl je ondertussen niet het geld er voor over hebt om je echt te vermaken.
De PS3 heeft een te klein spel aanbod en niet alle spellen hebben een online functie (gelukkig wel alle games waarvan je het ook verwacht), de Wii is de perfect sociale console voor als je vrienden langs hebt (op jezelf vind ik het een stuk minder vermakelijk).
Sorry dat ik het zo zeg, maar wat lopen sommige mensen hier te zeiken over hun Xbox zeg. Ik heb sindskort een elite en het apparaat maakt geen lawaai (DVD speler wel wat, maar goed daar komt het geluid van mijn game ruimschoots bovenuitMutatie schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:46:
[...]
Behalve vanuit het oogpunt van vooruitgang in games en respect voor de klant.
Sommige mensen hebben altijd wat te zeiken (en dit van iemand die regelmatig loopt te schelden op MS).
Het hangt ook wel af van welk spel je speelt. Zit ik te snipen in CoD4 multiplayer, dan is het inderdaad vrij irritant dat de console bijna net zoveel geluid maakt als die tegenstander die me van achter besluipt. Harder zetten is dan ook geen optie, of ik moet na drie schoten de burenpolitie aan de deur hebben
Gezien hetgene wat er na de sniperscene gebeurt wel realistischjohnnyv.nl schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:13:
Het hangt ook wel af van welk spel je speelt. Zit ik te snipen in CoD4 multiplayer, dan is het inderdaad vrij irritant dat de console bijna net zoveel geluid maakt als die tegenstander die me van achter besluipt. Harder zetten is dan ook geen optie, of ik moet na drie schoten de burenpolitie aan de deur hebben
Iemand al de 5 HD-DVD's ontvangen die je kon bestellen bij de HD-DVD drive? Is ondertussen alweer een maandje geleden, nu zouden ze aan moeten komen volgens mij
Misschien hoor ik door mijn leeftijd al iets minder dan de gamende tiener of zo, ik hoor mijn xbox totaal niet tijdens het gamen of tijdens mijn dashboard.johnnyv.nl schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:13:
Die drie jaar zal ook echt veel schelen ja-CKY2K- schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:36:
[...]
Misschien hoor ik door mijn leeftijd al iets minder dan de gamende tiener of zo, ik hoor mijn xbox totaal niet tijdens het gamen of tijdens mijn dashboard.
Hoe kom je hier nu bij? Xbox live is juist enorm succesvol! Blijkbaar zijn er mensen die WEL geld overhebben voor een dienst die werkt. PC online gaming is toch vaak gedoe, cheaters, werkt wel/niet, verkeerde versies etc.ymmv schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:39:
[...]
Vind je het eigenlijk niet merkwaardig dat je überhaupt moet betalen voor online gaming? In de PC-wereld is dit ongehoord. Het is niet voor niets dat Windows Live totaal mislukt is.
Live is overal geintegreerd in de games. Je kunt als je je xbox start zien of er iemand bv Halo aan het spelen is en met een druk op de knop speel je mee. Heb deze vorm van integratie nog niet gezien op de pc of een ander platform. Betaal met plezier voor deze dienst en dat doe ik al jaren.
Mensen zien zelfs op msn welke game ik aan het spelen ben en kunnen dan hun 360 opstarten om me te vergezellen
Ik zei niet dat Xbox Live is mislukt (da's inderdaad zeer succesvol), maar dat Games for Windows - Live is mislukt. Er zijn nauwelijks games die gebruik maken van die infrastructuur. Er zijn ook maar zes games die daar gebruik van maken, nl Shadowrun, Halo 2, Viva Piñata, Gears of War, Kane & Lynch: Dead Men en Universe at War: Earth Assault.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:04:
[...]
Hoe kom je hier nu bij? Xbox live is juist enorm succesvol! Blijkbaar zijn er mensen die WEL geld overhebben voor een dienst die werkt. PC online gaming is toch vaak gedoe, cheaters, werkt wel/niet, verkeerde versies etc.
Zucht, volgende probleem met de box, ik heb deze xbox360 overgekocht van iemand. Ik heb een tijdje op de remaining maanden van de ouwe live account gespeelt. Al mijn savegames staan dus op die account.
Nu heb ik sinds kort mijn eigen account gemaakt. Maar ik zie geen mogelijkheid om mijn savegames te transferen.
Heb ik hiervoor een aparte memory card nodig?
Nu heb ik sinds kort mijn eigen account gemaakt. Maar ik zie geen mogelijkheid om mijn savegames te transferen.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Wat je wel kunt doen, is het Xbox Live account aan een ander Windows Live account koppelen. Dit is echter pas mogelijk met de dashboard update die morgen (rond 11 uur) komt. Je kunt ook tegen betaling de naam van het account wijzigen.MaDLiVe schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:44:
Zucht, volgende probleem met de box, ik heb deze xbox360 overgekocht van iemand. Ik heb een tijdje op de remaining maanden van de ouwe live account gespeelt. Al mijn savegames staan dus op die account.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
hmm ik heb nu regelmatig dat ik 2 of meer keer op eject moet drukken voor mijn spel eruit komt... als ie zometeen helemaal niet meer open gaat krijg ik van MS wel mijn spel terug als ik em op moet sturen?
zucht... hoop wel dat het nu wat sneller gaat daar dan de vorige keer (ca. 8 weken geduurt.)
zucht... hoop wel dat het nu wat sneller gaat daar dan de vorige keer (ca. 8 weken geduurt.)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Anoniem: 6153
Phuse, ben mijn box nu al 4 keer kwijtgeweest aan Repair Center, heb er nu een van 31 augustus. Dacht dat het over zou zijn met de problemen. Maar als ik mijn 360 iets te lang (lees 15-20 minuten) op het dashboard laat staan krijg ik, of liever gezegd mijn xbox, een vastloperPhusebox schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:55:
hmm ik heb nu regelmatig dat ik 2 of meer keer op eject moet drukken voor mijn spel eruit komt... als ie zometeen helemaal niet meer open gaat krijg ik van MS wel mijn spel terug als ik em op moet sturen?
Wil nog niet bellen, hoop dat het iets softwarematigs is en dat het na de update over is...
Denk dat je dan eens na mag gaan denken of je box wel genoeg koele lucht kan aanzuigen / hete lucht kwijt kan
Daarnaast zou ik ook even kijken of je adaptor ook wel goed ligt en niet te heet kan worden.
Ik snap niet dat mensen die en ps3 hebben dat het online spelen van spellen bij hun gratis is, denk je nou echt dat sony dat allemaal gratis doet, de kosten worden wel op een andere manier verrekend of via aanschaf prijs van de spellen, maar waarschijnlijk met het verplicht naar advertenties kijken ofzo. Voor niks gaat de zon op jongens!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Net als op de rest van het forum, is het wel de bedoeling dat we vriendelijk tegen elkaar blijven ;)
Net als op de rest van het forum, is het wel de bedoeling dat we vriendelijk tegen elkaar blijven ;)