Het Xbox 360 ervaringen Topic #43 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 14.566 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nog altijd die ps3 vs xbox 360 discussie :?

Het is heel eenvoudig: ik koop mijn consoles op basis van het spelaanbod. Ik ben een groot liefhebber van Japanse RPG's, en daarbij is het overduidelijk dat de 360 daarvoor de beste keuze is. Wie liever meer oppervlakkige actiegames heeft om snel wat tussendoor te spelen kan daarvoor bij de PS3 terecht. Voor ieder wat wils. Kijk welke games je het liefst speel en beslis daarmee welke console je jezelf aanschaft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venduran
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01-2024
Boeboe schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:30:
Nog altijd die ps3 vs xbox 360 discussie :?

Het is heel eenvoudig: ik koop mijn consoles op basis van het spelaanbod. Ik ben een groot liefhebber van Japanse RPG's, en daarbij is het overduidelijk dat de 360 daarvoor de beste keuze is. Wie liever meer oppervlakkige actiegames heeft om snel wat tussendoor te spelen kan daarvoor bij de PS3 terecht. Voor ieder wat wils. Kijk welke games je het liefst speel en beslis daarmee welke console je jezelf aanschaft.
Bedoel je dat niet andersom? Weet dat er nog niet veel JRPG's uit zijn voor de PS3 maar die komen toch echt wel. Al denk ik wel dat het deze generatie steeds meer bij elkaar gaat liggen qua games. Op de oude xbox kwamen geen echte JRPG's uit en nu hebben we bv. al Enchanted Arms en Eternal Sonata.

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:39

S2S

Venduran schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:01:
[...]

Bedoel je dat niet andersom? Weet dat er nog niet veel JRPG's uit zijn voor de PS3 maar die komen toch echt wel. Al denk ik wel dat het deze generatie steeds meer bij elkaar gaat liggen qua games. Op de oude xbox kwamen geen echte JRPG's uit en nu hebben we bv. al Enchanted Arms en Eternal Sonata.
Maar op dit moment niet, dus heeft hij voorlopig gelijk.

1 MT 5.12 KWh (v 148) , Shelly Pro EM CT-63, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
Bedoel je dat niet andersom?
nee, en ik begrijp ook niet goed waarom ps3 fans dweepen met jrpg's terwijl ze geen enkel spel hebben in dit genre (ok, ze hebben enchanted arms, maar dat kwam een JAAR eerder al op de 360 uit).

Ik vond de PS2 een fantastische console op dit vlak. Een afschuwelijk stuk hardware, maar er kwamen steengoede rpg's op uit. Recent hadden we nog de nieuwe Valkyrie Profile en de EU release van Odin Sphere is ook aangekondigd. PS3 is een heel ander verhaal echter...
Ik heb een hekel aan de recente games in de Final Fantasy reeks (veeeel te gemakkelijk en eigenlijk enkel gemaakt om cutscenes te showen), dus op FF13 zit ik totaal niet te wachten. Wat schiet er dan nog over? Moet ik echt een ps3 kopen om uit te kijken naar die ene aangekondigde jrpg die me eigenlijk niet echt warm kan krijgen? Of koop ik dan een xbox 360 samen met Enchanted Arms, Blue Dragon en Eternal Sonata. Als ik wat Westerse RPG's wil koop ik er ook nog eens Fable 2 en Mass Effect (!) bij. Als ik dan zie wat de ps3 te bieden heeft (actie- en sportgames) heb ik absoluut geen drang om hier geld aan uit te geven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 21:12

MaDLiVe

.-Observer-.

MetroidPrime schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:47:
[...]

Wat je wel kunt doen, is het Xbox Live account aan een ander Windows Live account koppelen. Dit is echter pas mogelijk met de dashboard update die morgen (rond 11 uur) komt. Je kunt ook tegen betaling de naam van het account wijzigen.
Das wel cool, heb ik net (2 weken geleden)voor niets een nieuwe live account aangemaakt :P dacht dat dit niet kon en wou toch graag een account die aan mijn windows live account was gebonden.
Maar is het uberhaupt mogelijk save games te transferen tussen accounts? Dus met bijv. een memory card?

Net ook geprobeerd met de ms helpdesk te bellen maar die lui snappen volgens mij de zaken gewoon niet. Vooral als het niet op hun standaard FAQ template voorkomt

[ Voor 18% gewijzigd door MaDLiVe op 03-12-2007 17:55 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
[...]

zon idee kreeg ik er ook al bij, alhoewel hij wel gelijk heeft. Maar ik neem aan dat dit wel weer recht wordt getrokken door de ps3, aangezien die toch van japanse afkomst is.

Ik zelf vind juist de 360 het imago hebben van 'domme' actiespelletjes imo. De exclusive waarmee de 360 aan de man wordt gebracht is toch voor het grootste gedeelte halo 3.

Kijk je naar de ps3 dan is dat mgs 4.

En dat is natuurlijk alleen het imago, wat wordt gecreerd met de enkele exclusives.

Mijn ervaring is dat de playstation over het algemeen diepgaandere/orginele exclusives heeft. Kijk ik naar de ps2 dan bedoel ik okami en shadow of the colossus. Maar op dit moment vind ik de ps3 nog heel erg zwak en zie ik dat in de toekomst ook niet zo snel veranderen. De 360 daarentegen is goed op weg. Straks nog fable 2, nu net naruto. Drakes fortune op de ps3 had ik wel graag willen spelen en straks mgs 4 ook, maar het is niet anders. Ik ben heel erg blij met mijn 360, want halo 3 valt zeker niet tegen en zou ook niet zonder forza 2 kunnen.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237666

Boeboe schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:30:
Het is heel eenvoudig: ik koop mijn consoles op basis van het spelaanbod.
Het is heel eenvoudig: ik koop mijn consoles op basis van kwaliteit, degelijkheid en duurzaamheid.
Daarom zal ik nooit 1 cent uitgeven aan xbox360 console hardware (oke heb 1 extra controller gekocht :+ ). De enige reden waarom er meer spellen zijn op de xbox360 is het feit dat deze te vroeg op de markt is gezet: te vroeg omdat er alle problemen mee zijn, behalve jij dan, die van jou doet het perfect, vooruit.

de PS3 heeft nog altijd het grootste spellenaanbod, alle modellen zijn namelijk backward compatible met de playstation1, die heeft meer spellen dan de huidige xbox, de vorige xboxen en de komende xboxen samengenomen.
Toch ben ik blij met mijn xbox want er zijn momenteel leuke spellen op te spelen. momenteel zeg ik omdat er altijd een rrod boven ons hoofd hangt. en ja, hij staat geventileerd horizontaal etc.
westerse rpgs spreken mij totaal niet aan.

blue dragon, eternal sonata en die andere die je noemde zijn nou niet echt toppers in het genre, dus momenteel heeft geen enkele 'next'-gen console voor mij iets te bieden op rpg gebied. zo dat is duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Anoniem: 237666 schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:08:
[...]

de PS3 heeft nog altijd het grootste spellenaanbod, alle modellen zijn namelijk backward compatible met de playstation1, die heeft meer spellen dan de huidige xbox, de vorige xboxen en de komende xboxen samengenomen.
Of je maakt een grapje, of je bent wanhopig op zoek redenen te verzinnen waarom het spelaanbod op de PS3 stiekem toch beter is. Ik hoop het eerste. :)
blue dragon, eternal sonata en die andere die je noemde zijn nou niet echt toppers in het genre, dus momenteel heeft geen enkele 'next'-gen console voor mij iets te bieden op rpg gebied. zo dat is duidelijk :)
Het zijn geen toppers, maar overduidelijk wel jrpg's en voornamelijk daarom in het westen niet goed ontvangen. Blue Dragon is bijvoorbeeld veel meer JRPG dan bijvoorbeeld het zeer teleurstellende FF12 waar je het hele spel helemaal NIETS hoeft te doen op het moment dat je de 'gambits' goed hebt geconfigureerd. Alleen bij de eindbaas moet je af en toe ingrijpen met je characters met allemaal exact dezelfde skills. Blue Dragon is voor de tradiotionele jrpg fan wel degelijk een topper. Blijkbaar wil de gemiddelde gamer dit niet meer

Leuke gedachtekronkel: mijn 360 kan nog ongeveer 20 keer stuk gaan voordat ik hem even lang kwijt ben als dat ik heb moeten wachten op de PS3 omdat Sony zijn bluray formatwar over de rug van ons gamers wil winnen.
Ja dat is een idiote vergelijking maar het geeft wel aan hoe makkelijk je feiten kan verdraaien. Het feit dat we nog steeds pagina's vol dit welles/niets spelletje spelen geeft wel aan hoe klein het verschil is tussen beide consoles. Voor ieder pluspunt kan je een minpunt bedenken en andersom. Voor beide consoles dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het geeft wel aan hoe makkelijk je feiten kan verdraaien.
-overduidelijk wel jrpg's
-daarom in het westen niet goed ontvangen
-Blue Dragon is bijvoorbeeld veel meer JRPG
-zeer teleurstellende FF12
-Blue Dragon is voor de tradiotionele jrpg fan wel degelijk een topper
jij weet ook veel over 'feiten' maar dan heb ik het meer over het verzinnen van deze.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 237666 op 03-12-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

iceme schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:20:
Ik snap niet dat mensen die en ps3 hebben dat het online spelen van spellen bij hun gratis is, denk je nou echt dat sony dat allemaal gratis doet, de kosten worden wel op een andere manier verrekend of via aanschaf prijs van de spellen, maar waarschijnlijk met het verplicht naar advertenties kijken ofzo. Voor niks gaat de zon op jongens!
Prijs is anders hetzelfde als bij de 360 en bij de ps2 was het ook al gratis.
dikki dik schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:07:
[...]

Mijn ervaring is dat de playstation over het algemeen diepgaandere/orginele exclusives heeft. Kijk ik naar de ps2 dan bedoel ik okami en shadow of the colossus. Maar op dit moment vind ik de ps3 nog heel erg zwak en zie ik dat in de toekomst ook niet zo snel veranderen. De 360 daarentegen is goed op weg. Straks nog fable 2, nu net naruto. Drakes fortune op de ps3 had ik wel graag willen spelen en straks mgs 4 ook, maar het is niet anders. Ik ben heel erg blij met mijn 360, want halo 3 valt zeker niet tegen en zou ook niet zonder forza 2 kunnen.
Straks fable 2? Die komt pas eind 2008, dat noem ik niet echt straks.
PWM schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:18:
[...]

Volgens mij hadden de laatste 2 Sony Exclusives een adviesprijs van 79,99.

EDIT:

Ja dus :)

Zowel Uncharted, Drake's Fortune (mooi spel btw) en R&C hebben een advies prijs van 80 euro.
Welke zijn dat dan? Ik heb R&C zien liggen voor 74,95, maar dat is een abnormale prijs, de meeste winkels hebben die ook gewoon voor 65 liggen en in de vs is ie nog goedkoper, iets wat bij de 360 niet lukt aangezien die locked is (iets wat ik vanaf het begin al irritant vind, behalve The Bigs is er geen honkbalspel in Europa op de 360 en ntsc locked in de VS).

[ Voor 61% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-12-2007 19:23 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeNTaL_TO schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:03:
[...]

in duke3d was het al gratis. betalen voor online gaming is als betalen voor seks.
je maakt een product natuurlijk wel zodat het een beetje aansluit bij je doelgroep. om die reden zullen playstation games nooit betaalde online gaming hebben (mmorpgs en dergelijke uiteraard daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

EDIT:

Zowel Uncharted, Drake's Fortune (mooi spel btw) en R&C hebben een advies prijs van 80 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 03-12-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

de PS3 heeft nog altijd het grootste spellenaanbod, alle modellen zijn namelijk backward compatible
*kuch*
Alle modellen zijn gedeeltelijk backward compatible, dat wil ik zonder meer toegeven.

Maar als we gaan kijken naar games die "native" voor de betreffende consoles uitgekomen zijn of uit gaan komen, dan wint de 360 op dit moment met 650 - 400 (ongeveer) op basis van de documentatie die 2 minuten geleden bij Gamespot online stond.

Nou, niet om het eens of ander maar aangezien we in Europa wonen, kan jij en ik op onze vingers natellen dat er nog geen 40% van die games hier te koop is dus dan is het aanbod wel ietwat "beperkter" op de PS3.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
En wie gaat er in godsnaam PSX games (op zijn HDTV) spelen?
Op de PSP is het nog leuk, maar verder toch ook niet echt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Laatst online: 21:06
PWM schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:18:
[...]

EDIT:

Ratchet & Clank: Tools of Destruction had die prijs vanwege een speciale R&C-USB-stick, ik geloof dat Uncharted met een tshirt werd geleverd als je voor inschreef. Normaliter zijn ze goedkoper. PS3-games zijn trouwens allemaal regio-vrij, er wordt net als op de PSP niet door Sony aan regio-codering gedaan, wat importeren bijzonder prettig maakt. Zowel R&C als Uncharted kun je probleemloos in de VS bestellen voor zo'n 45 euro. De Amerikaanse release is identiek met de Europese versie en bevat audiotracks voor alle belangrijke Europese talen inclusief Nederlands. Toch leuk voor de kleintjes die geen Engels verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 237666 schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:03:
[...]

[...]

jij weet ook veel over 'feiten' maar dan heb ik het meer over het verzinnen van deze.
Saladin, heb jij FF12 óf Blue Dragon überhaupt wel gespeeld?? SeamusXanthus zijn stelling dat Blue Dragon een volwaardigere RPG is dan het "laten we een zo mainstream mogelijke game maken" FF12 bevat zeer veel waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
SeamusXanthus schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:56:
[...]

Het zijn geen toppers, maar overduidelijk wel jrpg's en voornamelijk daarom in het westen niet goed ontvangen. Blue Dragon is bijvoorbeeld veel meer JRPG dan bijvoorbeeld het zeer teleurstellende FF12 waar je het hele spel helemaal NIETS hoeft te doen op het moment dat je de 'gambits' goed hebt geconfigureerd. Alleen bij de eindbaas moet je af en toe ingrijpen met je characters met allemaal exact dezelfde skills. Blue Dragon is voor de tradiotionele jrpg fan wel degelijk een topper. Blijkbaar wil de gemiddelde gamer dit niet meer
Ik heb de demo van Blue Dragon gespeeld en vond er weinig aan. Had ook veel te maken met het visuele aspect, ik vind de designs van alle karakters ontzettend lelijk. Eternal Sonata en Lost Oddyssey spreken heel wat meer aan. Ik heb de eerste paar uur van Final Fantasy XII gespeeld en vond het er heel erg goed uitzien en ook lekker spelen. Ik moet het spel toch 'ns kopen voordat FF XIII hopelijk eind dit jaar uitkomt.

De Xbox 360 krijgt trouwens verrassend veel Japanse RPGs. Blue Dragon en Lost Oddyssey snap ik wel, daar heeft MS met de geldzak tegenaan gegooid, maar je hebt ook Eternal Sonata recentelijk gehad en er is ook Infinite Undiscovery aangekondigd. Dat ziet er ook likkebaardend uit.

Ik snap alleen niet hoe Japanse developers dit gefinancierd krijgen gezien de bedroevende verkoopcijfers van 360-games en hw in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 19:58
Ik denk dat het niet alleen voor de japanse markt gemaakt wordt aangezien er in de rest van de wereld ook wel RPG's worden gespeeld. En zoiezo krijgen die denk ik wel wat meer ondersteuning van MS denk ik.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 18:03

Ace

Happy Happy Joy Joy

[...]

Je vergeet voor het gemak even Mass Effect. En Blue Dragon was toch wel een redelijke topper maar voor veel mensen teveel old school JRPG.

Mass Effect, Blue Dragon, Eternal Sonata en Lost Oddysey. Volgens mij heb je dan echt niet te klagen qua RPG´s op je 360.

En dat helemaal blind staren op 1 console en maar blijven verdedigen dat het de beste keuze is snap ik al jaren niet. De beste keuze is nog altijd -alle- consoles kopen (ja dan vreet je maar droog brood ja) zodat je kan genieten van alle games. De vraag is niet of ik een PS3 koop maar wanneer, zoals het er nu uit ziet wordt dat echt niet eerder dan na de release van GT5 Full helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Ace schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:29:
[...]

En dat helemaal blind staren op 1 console en maar blijven verdedigen dat het de beste keuze is snap ik al jaren niet. De beste keuze is nog altijd -alle- consoles kopen (ja dan vreet je maar droog brood ja) zodat je kan genieten van alle games. De vraag is niet of ik een PS3 koop maar wanneer, zoals het er nu uit ziet wordt dat echt niet eerder dan na de release van GT5 Full helaas.
Het kost een paar centen maar dan kun je wel alle topgames spelen. Op de Xbox 360 zijn de laatste maanden veel mooie exclusives uitgekomen (Bioshock, Halo 3, PGR4, Mass Effect) maar de PS3 krijgt ook veel leuks (Ratchet & Clank, Uncharted, Heavenly Sword). Ik ben toch blij dat ik ze allebei heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is inmiddels wel bekend of er een Halo4 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100344

Ik heb een HDMI kabel voor mn premium (ja, met HDMI aansluiting) gekocht. Voor de 5.1 ondersteuning zit nu de componentkabel ook nog in mn 360. Is een beetje dubbel op en zo'n losse componentkabel kost nogal wat ruimte.
Dus...ik wil de component eigenlijk waar de kabel begint (dus net na de splitter) doorknippen. Heeft dat geen gevolgen voor mn optische aansluiting die naar mn 5.1 gaat? Lijkt me niet maar misschien weet iemand het hier...voordat ik die kabel onherstelbaar beschadig ;)

Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07491/plaatje.jpg

De grijze casing heb ik al gestript anders past de HDMI kabel niet. Ik heb de HDMI nodig omdat mn TV maar 1 component aansluiting heeft en die gebruikt wordt door mn DVD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
[...]

Straks fable 2? Die komt pas eind 2008, dat noem ik niet echt straks.
maakt dat wat uit dan..

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 08-09-2024
ymmv schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:22:
[...]

Ik heb de demo van Blue Dragon gespeeld en vond er weinig aan. Had ook veel te maken met het visuele aspect, ik vind de designs van alle karakters ontzettend lelijk. Eternal Sonata en Lost Oddyssey spreken heel wat meer aan. Ik heb de eerste paar uur van Final Fantasy XII gespeeld en vond het er heel erg goed uitzien en ook lekker spelen. Ik moet het spel toch 'ns kopen voordat FF XIII hopelijk eind dit jaar uitkomt.
Offtopic, die eerst paar uur FF12 zijn inderdaad vermakelijk. Maar daarna krijg je dus die 'gambits' en dan hoef je de rest van het spel eigenlijk niks meer te doen. Of zich is FF12 niet heel slecht verder maar het gevechtsysteem is dus waardeloos in vergelijking met zijn voorganger (FF10). Dat is mijn mening dan, maar het is een feit dat je door bijna het hele spel kan lopen zonder ook maar iets te doen.
Eternal Sonata is wel aardig, maar is toch ook niet veel meer dan dat. Prachtige vormgeving, goede interface, originele manier van battlen, goede muziek. Maar uiteindelijk net te weinig inhoud (weinig te doen naast de hoofquest) en tegen de tijd dat het battlesysteem echt interessant wordt is het spel bijna afgelopen (je unlockt steeds meer battle opties gedurende het spel). Je krijgt echt het gevoel dat ze geen tijd hebben gekregen alle sidequests te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venduran
  • Laatst online: 07-01-2024
Boeboe schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:49:
[...]

nee, en ik begrijp ook niet goed waarom ps3 fans dweepen met jrpg's terwijl ze geen enkel spel hebben in dit genre (ok, ze hebben enchanted arms, maar dat kwam een JAAR eerder al op de 360 uit).

Ik vond de PS2 een fantastische console op dit vlak. Een afschuwelijk stuk hardware, maar er kwamen steengoede rpg's op uit. Recent hadden we nog de nieuwe Valkyrie Profile en de EU release van Odin Sphere is ook aangekondigd. PS3 is een heel ander verhaal echter...
Ik heb een hekel aan de recente games in de Final Fantasy reeks (veeeel te gemakkelijk en eigenlijk enkel gemaakt om cutscenes te showen), dus op FF13 zit ik totaal niet te wachten. Wat schiet er dan nog over? Moet ik echt een ps3 kopen om uit te kijken naar die ene aangekondigde jrpg die me eigenlijk niet echt warm kan krijgen? Of koop ik dan een xbox 360 samen met Enchanted Arms, Blue Dragon en Eternal Sonata. Als ik wat Westerse RPG's wil koop ik er ook nog eens Fable 2 en Mass Effect (!) bij. Als ik dan zie wat de ps3 te bieden heeft (actie- en sportgames) heb ik absoluut geen drang om hier geld aan uit te geven.
Ik zal mijn argument even wat rechttrekken want het wordt weer eens een zwart-wit discussie.
Ten eerste ben ik gamer zonder echte loyaliteit, ik hou van goede spellen waar ze dan ook op draaien (al heb ik momenteel alleen een xbox 360).

Op dit moment zijn er inderdaad veel meer (goede) spellen voor de 360 dan de ps3. En 360 deze heeft momenteel meer (exclusive) spellen. Toch als je kijkt naar de vorige generatie, naast alle multi-platform spellen, dat de ps2 meer lang verhaal, JRPG spellen had en de xbox wat meer actie georienteerd. Het 1 is niet automatisch beter als het ander, het ligt eraan wwat je leuk vindt. Maar Japanners zijn gek op RPG's en Amerikanen zijn meer actie georienteerd. Waar laat die Europa? Vaak wat in het midden :).

Het gaat er mij om dat ik verwacht dat hoe wel de grote verschillen zullen verdwijnen de doelgroepen van beide consoles minder zullen veranderen. Ik speel momenteel met veel plezier Mass Effect maar heb ook alle Final Fantasies vanaf 6 gespeeld. Zo gauw FF13 uit is en de prijs van de PS3 genoeg gezakt is zal ik deze waarschijnlijk ook met veel plezier spelen. Ik vind alleen dat je niet zo kort door de bocht zijn. Het gaat om de games en dat je ze kan spelen. Maar probeer nou niet altijd alles te beargumenten met "mijn console is beter want.....". Geniet nou gewoon van de spellen :).

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
SeamusXanthus schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:52:
[...]

Je krijgt echt het gevoel dat ze geen tijd hebben gekregen alle sidequests te implementeren.
Dat gevoel heb ik bij bijna alle 360 toppers zo'n beetje, Enchanted Arms is maar een halve rpg: lege wereld, eigenlijk geen cutscenes/
Gears of War, veel te kort, de helft van wat er gezegt werdt zat er niet in.
Halo 3, te kort, lage resolutie.
Mass effect, er zit maar amper de helft van de gameplay in van wat ze beweerden, pop-ups, simpel neergezette side quests, erg kort voor rpg.
Alsof er op een gegeven moment een MS mannetje binnenloopt en roept dat het af is niks te maaren, de game moet gereleased worden, brei er een eind aan.
Dat gevoel is me bij de PS2 bijna nooit omhoog gekomen, zeker niet bij de toptitels en nooit te klagen gehad over duur van games..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Anoniem: 100344 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:28:
Ik heb een HDMI kabel voor mn premium (ja, met HDMI aansluiting) gekocht. Voor de 5.1 ondersteuning zit nu de componentkabel ook nog in mn 360. Is een beetje dubbel op en zo'n losse componentkabel kost nogal wat ruimte.
Dus...ik wil de component eigenlijk waar de kabel begint (dus net na de splitter) doorknippen. Heeft dat geen gevolgen voor mn optische aansluiting die naar mn 5.1 gaat? Lijkt me niet maar misschien weet iemand het hier...voordat ik die kabel onherstelbaar beschadig ;)

[afbeelding]

De grijze casing heb ik al gestript anders past de HDMI kabel niet. Ik heb de HDMI nodig omdat mn TV maar 1 component aansluiting heeft en die gebruikt wordt door mn DVD speler.
offtopic:
zit het ps3 topic op slot of zo?

Het lijkt mij dat het optisch signaal in de 360 word gecreëerd, en als die al in de kabel zo worden gemaakt dan lijkt het mij niet dat het ergens voorbij de stekker in de kabel gebeurd.

Zou alleen uitkijken met in een keer doorknippen ivm kortsluiting..

Edit: ... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cOmtdfMhZhNtBY3EwALOtgb5/thumb.jpg
disclaimer, at own risk, ik ontken alles

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 217897 op 03-12-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mutatie schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:18:
[...]

Dat gevoel heb ik bij bijna alle 360 toppers zo'n beetje, Enchanted Arms is maar een halve rpg: lege wereld, eigenlijk geen cutscenes/
Mass effect, er zit maar amper de helft van de gameplay in van wat ze beweerden, pop-ups, simpel neergezette side quests, erg kort voor rpg.
(dt fouten bereiken hier echt wel wel een nieuw dieptepunt :X)

al je "argumenten" houden trouwens totaaaal geen steek. Waar haal je dat alles vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mutatie schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:18:
[...]

Alsof er op een gegeven moment een MS mannetje binnenloopt en roept dat het af is niks te maaren, de game moet gereleased worden, brei er een eind aan.
Dat gevoel is me bij de PS2 bijna nooit omhoog gekomen, zeker niet bij de toptitels en nooit te klagen gehad over duur van games..
Dit is echt complete onzin. De situatie rond Forza 2 en Too Human laten al zien dat MS echt niet als enige bepaald wanneer een spel af moet zijn (beide zijn meerdere malen uitgesteld). Wel is het zo dat het gewoon erg duur is en veel tijd kost om next-gen assets te maken. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat de gemiddelde spelduur vrij laag ligt (Gears of War, Uncharted, Heavenly Sword etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 16:12

Armada

-Wat wil je weten?-

Venduran schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:11:
[...]

Zo gauw FF13 uit is en de prijs van de PS3 genoeg gezakt is zal ik deze waarschijnlijk ook met veel plezier spelen. Ik vind alleen dat je niet zo kort door de bocht zijn. Het gaat om de games en dat je ze kan spelen. Maar probeer nou niet altijd alles te beargumenten met "mijn console is beter want.....". Geniet nou gewoon van de spellen :).
Helemaal mee eens, dit is mijn insteek ook. De 360 gaf en geeft mij nog steeds veel plezier (ja, zonder enige zorgen over betrouwbaarheid), maar als er eindelijk een gedegen aanbod op de PS3 uitkomt, zal ik daar zeker naar uitkijken.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 16:12

Armada

-Wat wil je weten?-

ehoutgast schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:09:
[...]

Dit is echt complete onzin. De situatie rond Forza 2 en Too Human laten al zien dat MS echt niet als enige bepaald wanneer een spel af moet zijn (beide zijn meerdere malen uitgesteld). Wel is het zo dat het gewoon erg duur is en veel tijd kost om next-gen assets te maken. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat de gemiddelde spelduur vrij laag ligt (Gears of War, Uncharted, Heavenly Sword etc).
Wat 'Mutatie' door elkaar haalt is console en generatie. Enchanted Arms is net zo mager op de 360 als op de PS3. En Oblivion is net zo uitgebreid op beide. Het zijn alleen de kosten die de spellen deze generatie korter maken en die ervoor zorgen dat er zo weinig exclusives uitkomen. Ik hoop dat dat niet zo doorgaat de toekomst in.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Boeboe schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:52:
[...]

(dt fouten bereiken hier echt wel wel een nieuw dieptepunt :X)

al je "argumenten" houden trouwens totaaaal geen steek. Waar haal je dat alles vandaan?
Enchanted arms was gewoon niet af, zou op 2 dvd's uitkomen en de dev had zelf gezegt dat de game niet af was.
Gears zou knoppencombo's hebben als in God of War, heeft Cliff zelf gezegd, er zou inderdaad het Brumak gevecht in zitten maar moest weggelaten worden wegens tijdgebrek.
Halo 3, ja dies lastig, het geeft me het "gevoel" dat de resolutie te maken heeft met OF tijdgebrek OF simpleweg te weinig power/niet ideale hardware combo.
Mass Effect, in de filmpjes op L!ve zie je hoe je een overzicht van een battle krijgt en hoe je je squad afzonderlijk aprte posities kan laten innemen, en de game is gewoon te kort als RPG (het is meer een uitgebreide adventure..

Neemt allemaal niet wegt dat dit voor mij de mega-toppers zijn op de 360, dus stel je voor als het allemaal wel zou zijn gegaan als de devs wouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mutatie schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:52:
[...]

Enchanted arms was gewoon niet af, zou op 2 dvd's uitkomen en de dev had zelf gezegt dat de game niet af was.
Gears zou knoppencombo's hebben als in God of War, heeft Cliff zelf gezegd, er zou inderdaad het Brumak gevecht in zitten maar moest weggelaten worden wegens tijdgebrek.
Halo 3, ja dies lastig, het geeft me het "gevoel" dat de resolutie te maken heeft met OF tijdgebrek OF simpleweg te weinig power/niet ideale hardware combo.
Mass Effect, in de filmpjes op L!ve zie je hoe je een overzicht van een battle krijgt en hoe je je squad afzonderlijk aprte posities kan laten innemen, en de game is gewoon te kort als RPG (het is meer een uitgebreide adventure..

Neemt allemaal niet wegt dat dit voor mij de mega-toppers zijn op de 360, dus stel je voor als het allemaal wel zou zijn gegaan als de devs wouden.
jongen, het zijn spellen voor de 360, die machine is zelf niet eens af. je wil perse de goedkoopste console hebben, nou dan krijg je (gratis) de goedkoopste afgewerkte spellen.
liever elke 10 min een gears reclame instead of een +10 uur durende single player. bill gates is niet voor niets de rijkste man ter wereld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Ha, ik klaagde een paar dagen terug toch over de prijs van Xbox Live Gold... Een nieuwe feature in de lijst met Dashboard-verbeteringen blijkt dat je straks ook advertenties met beeld en geluid kunt zien:

- Added support for Audio Mute/Unmute for video ads.

We betalen met zijn allen straks niet alleen voor online gaming maar ook voor ongevraagde advertenties... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Anoniem: 237666 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 00:19:
[...]

jongen, het zijn spellen voor de 360, die machine is zelf niet eens af. je wil perse de goedkoopste console hebben, nou dan krijg je (gratis) de goedkoopste afgewerkte spellen.
liever elke 10 min een gears reclame instead of een +10 uur durende single player. bill gates is niet voor niets de rijkste man ter wereld. 8)
Ja daar zit wat in :+
Maar hoezo de goedkoopste console, toen ik hem kocht was er geen andere next gen in december 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32

Sagat

Is pappa x2!

ymmv schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:40:
[...]

Het kost een paar centen maar dan kun je wel alle topgames spelen. Op de Xbox 360 zijn de laatste maanden veel mooie exclusives uitgekomen (Bioshock, Halo 3, PGR4, Mass Effect) maar de PS3 krijgt ook veel leuks (Ratchet & Clank, Uncharted, Heavenly Sword). Ik ben toch blij dat ik ze allebei heb. :)
Buiten het geld is er natuurlijk ook nog de factor tijd. Ik vind dat ik nu al amper genoeg tijd heb om op mijn 360 te spelen. Als zowel tijd en geld geen rol spelen dan is multi console the way to go.

btw voor alle mensen die wel is een fighter spelen op de 360. Bij de mm in Utrecht lagen hori joypads met een (op het oog at least, nog niet mee kunnen spelen) veel fijnere d-pad. Voor het fijne bedrag van 15 eurotjes! Mooie prijs en geen last van eventuele import perikelen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruisboksie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11-2023
Vandaag is het Sinternelson dag.

Kijken wat ik vandaag weer in me box krijg van die goeie ouwe vriend.
Als ik de lijst bekijk een hele hoop en vraag me af of alles zoete koek is :-p

Als iemand de fall update binnen krijgt hoor ik graag de berichtjes erover :-p

Die van mij mag pas vanavond zijn kadootje ophalen bij xbox :-p

Zullen we allemaal nog een liedje zingen voor Sinternelson?
Of zal die alleen maar wortels lusten?

Xbox Gamertag: Kruisboksie | PSN: Kruisboksie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 12:43

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Kruisboksie schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 07:57:
Vandaag is het Sinternelson dag.

Kijken wat ik vandaag weer in me box krijg van die goeie ouwe vriend.
Als ik de lijst bekijk een hele hoop en vraag me af of alles zoete koek is :-p

Als iemand de fall update binnen krijgt hoor ik graag de berichtjes erover :-p

Die van mij mag pas vanavond zijn kadootje ophalen bij xbox :-p

Zullen we allemaal nog een liedje zingen voor Sinternelson?
Of zal die alleen maar wortels lusten?
:')

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 21:28
[...]
Wel grappig dat je dat in reactie zegt op een post waarvan het eerste stuk over enchanted arms gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 10:09
[...]

De wii is de goedkoopste! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49

Smoonshine

Feyenoord!!

[...]

Je hoeft wat mij betreft niet in elke post te vertellen hoe ontzettend slecht de hardware van de 360 wel niet is. Iedereen hier weet dat er problemen zijn met de betrouwbaarheid van de 360 en dat de kans dat je 360 uitvalt groter is dan dat het bij de PS3 of Wii is. Maar om dat nu elke pagina 3x te moeten lezen, vind ik ook een beetje overdreven.

Over die Fall update. Ik ben erg benieuwd naar de Divx en Xvid ondersteuning. Ik ben vooral benieuwd of ze ook ondersteuning voor subtitles gaan toevoegen. Nu maakt dat voor mij niet zoveel uit, maar als ik een keer met een paar mensen tegelijk film kijk, vind ik ondertiteling toch best wel handig.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:08

Royz

Kleurenblind!!

ik ben benieuwd wie hem als eerst binnen heeft :)

screenshots en foto's please, ik ben op mijn werk tot vanmiddag!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Laatst online: 18-04 22:22

Pronk

Koffie?

Bestaat er (nog) geen Xbox360 vs PS3 topic? Anders lijkt het me handig dat deze gemaakt wordt, dan gaat het hier tenminste weer gewoon aleen maar over Xdozen.

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 17-04 10:09
Pronk schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:16:
Bestaat er (nog) geen Xbox360 vs PS3 topic? Anders lijkt het me handig dat deze gemaakt wordt, dan gaat het hier tenminste weer gewoon aleen maar over Xdozen.
Idd, ik lees dit topic voor nieuwtjes over games en updates etc en ik lees alleen maar gezeik van PS fanboys over hoe slecht die xbox wel niet is. Sony heeft anders ook een behoorlijk slechte reputatie opgebouwd met de slechte lasers in de PS2's (shit nu doe ik er zelf aan mee!). O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Smoonshine schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 08:36:
[...]

Je hoeft wat mij betreft niet in elke post te vertellen hoe ontzettend slecht de hardware van de 360 wel niet is. Iedereen hier weet dat er problemen zijn met de betrouwbaarheid van de 360 en dat de kans dat je 360 uitvalt groter is dan dat het bij de PS3 of Wii is. Maar om dat nu elke pagina 3x te moeten lezen, vind ik ook een beetje overdreven.
Amen!

Iedere keer dat ik dit topic bezoek zie ik steeds maar weer hetzelfde gezeik. Prima als je een keer je mening geeft maar iedere herhaling wordt vervelend en uiteindelijk een karikatuur van zichzelf.
Dit is een vrij land dus je kunt gewoon door blijven gaan maar ik zou gewoon een PS3 kopen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Werd gister even een beetje bang, zette m'n x-boxje aan en had rrod (dacht ik), maar een korte blik (en het feit dat ik er net een andere kabel langs gevrot had) wees uit dat de stroomkabel iets los zat :P

Heb voor m'n verjaardag een charge station en twee accu's gekregen, werkt prima, kunnen m'n oplaadbare batterijen weer gewoon de camera in :P

Ondertussen vermaak ik me nog prima met CoD4 en AC, al merk ik vooral bij CoD4 multiplayer dat een paar dagen niet spelen funest is voor je skills :P

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 04-12-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-12-2024
iemand hier al iets gemerkt van de "fall" update?
met name divx en xbox orignials

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26362

Krijg je trouwens een melding van de update? Of gaat dit volledig automatisch en moet je er zelf maar achter komen dat de update verwerkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de xbox opstart krijg je de keuze om de update te instaleren of live te verlaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Anoniem: 217897 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:50:
Als je de xbox opstart krijg je de keuze om de update te instaleren of live te verlaten..
Je hebt 5 sec. de tijd om het te accepteren anders krijg je "the ring of death"! :o

[ Voor 9% gewijzigd door sekeroglan op 04-12-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sekeroglan schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:52:
[...]

Je hebt 5 sec. de tijd om het te accepteren anders krijg the ring of death! :o

Als je hem niet accepteert, kan je ook niet op Live :)
Het is net een update van norton, waar je ook op klik, de computer word opnieuw opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214444

Weet iemand al of DIVX ondersteuning werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Laatst online: 17:16
sekeroglan schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:52:
[...]

Je hebt 5 sec. de tijd om het te accepteren anders krijg je "the ring of death"! :o
ach, als je hem nu niet krijgt, dan wel een andere keer.. kan em maar gehad hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Anoniem: 214444 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:58:
Update is er nog niet :)
zwAf schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:59:
[...]

ach, als je hem nu niet krijgt, dan wel een andere keer.. kan em maar gehad hebben :+
ff afkloppen. Gelukkig tot nu toe geen last van mijn Xbox :*)

[ Voor 42% gewijzigd door sekeroglan op 04-12-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik had begrepen 11 uur, dan zijn ze dus te laat B)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruisboksie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11-2023
I am happy to announce that the latest dashboard update has now been officially released and is in process of being rolled out across the LIVE service. For many of you, the next time you sign in to Xbox LIVE, you will be prompted to receive the update. A couple of things to keep in mind over the next few hours as the update is deployed:
You’ll be prompted to accept the update when you sign into Xbox Live sometime in the next few hours. You will only receive the prompt for the update upon sign in. You won’t get it in middle of a game.
Regardless of what you have heard, it's not geographically based. No one area of the world will get it before another.
If you log out and then back in again, this won’t force the update…it will only anger people on your friends list who will see you sign in, then out, then in, then out …
Be patient, everyone will eventually receive the update
This article on Xbox.com outlines the major features.

Once you download the update and have had some time to play around with the new features, which one is your favorite?

Kadootje is er....

Xbox Gamertag: Kruisboksie | PSN: Kruisboksie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Royz schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:04:
[...]

Ik had begrepen 11 uur, dan zijn ze dus te laat B)
Ik werk tot 15:00 uur, dus ze hebben nog 4 uur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Anoniem: 214444 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:58:
Het staat op een officiele site van microsoft dus ik neem aan van wel, maar er zijn limitaties zie http://blogs.msdn.com/xbo...7-video-playback-faq.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Kruisboksie schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:05:
I am happy to announce that the latest dashboard update has now been officially released and is in process of being rolled out across the LIVE service. For many of you, the next time you sign in to Xbox LIVE, you will be prompted to receive the update. A couple of things to keep in mind over the next few hours as the update is deployed:
You’ll be prompted to accept the update when you sign into Xbox Live sometime in the next few hours. You will only receive the prompt for the update upon sign in. You won’t get it in middle of a game.
Regardless of what you have heard, it's not geographically based. No one area of the world will get it before another.
If you log out and then back in again, this won’t force the update…it will only anger people on your friends list who will see you sign in, then out, then in, then out …
Be patient, everyone will eventually receive the update
This article on Xbox.com outlines the major features.

Once you download the update and have had some time to play around with the new features, which one is your favorite?

Kadootje is er....
toon volledige bericht
Ok kom maar op, wie komt als eerste met een mooie review. Alvast mijn dank hiervoor ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Royz op 04-12-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft mass effect verschillende eindes of kan hij weer in de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Waarschuwing!

"We've just been informed via Gamertag Radio and Xbox.com's TriXie that the Fall Update is releasing with a minor bug related to the new Live ID switching feature. Specifically, when you download the Fall Update and change the Live ID you have associated with your gamertag, a bunch of Xbox.com issues arise. Problems including all your Xbox.com forum posts being deleted, your community user level will go bye-bye, your icons will be erased and your gamertag will be replaced with with an "anonymous" name. The Xbox 360 dashboard team is trying their darnedest to get a fix in place and should have a solution available in the next few days. Until then, DO NOT change your Live ID that is associated with your gamertag until a fix is announced. You've been warned."

via Joystiq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Laatst online: 17-02 14:04
Verd*mme!!!

Geen DivX support in Media Center Extender dus...

flinke teleurstelling... :(

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Royz schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:09:
[...]

Ok kom maar op, wie komt als eerste met een mooie review. Alvast mijn dank hiervoor ;)
Niet echt een review, maar heb de update net binnen en heb direct getest met wat gedownloade avi's en het werkt >:)
Heb nu een LanDisk ding met UTP en USB, dat ook nog eens in FAT32 geformat moet zijn om de NAS-funties te kunnen gebruiken.
't Is misschien een beetje 'n omweg, maar nu hoef ik tenminste niet aan die klote-WMP11 of MCE om videootjes te kijken :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
op het forum van neowin is iemand hem nou aan het binnen halen... dus hij is uit denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

dodge_911 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:14:
[...]

Niet echt een review, maar heb de update net binnen en heb direct getest met wat gedownloade avi's en het werkt >:)
Heb nu een LanDisk ding met UTP en USB, dat ook nog eens in FAT32 geformat moet zijn om de NAS-funties te kunnen gebruiken.
't Is misschien een beetje 'n omweg, maar nu hoef ik tenminste niet aan die klote-WMP11 of MCE om videootjes te kijken :)
Divx of Xvid? Lukken ondertitels? Lukken HD-Divxjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Kheb nog geen kadootje binnen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
deeltje schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:18:
Ik ook niet:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deeltje schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:18:
Ik wel, liep een iet wat oudere meneer in een rood gewaad langs die mij een zak pepernoten kado deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-04 13:56

Xander84

GamerTag: D3 R4X

dodge_911 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:14:
[...]

LanDisk is dat een externe HDD met netwerk functie? Ik wil namelijk ook een nieuwe externe HDD gaan kopen nu de xbox eindelijk divx ondersteund, maar het lieftst zou ik een met netwerk functie willen hebben zodat ik niet steeds met de HDD hoef te switch'n tussen PC en xbox. Kan iemand mij vertellen of een HDD met netwerk functie door de xbox herkent wordt???

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:05
Xander84 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:27:
[...]

LanDisk is dat een externe HDD met netwerk functie? Ik wil namelijk ook een nieuwe externe HDD gaan kopen nu de xbox eindelijk divx ondersteund, maar het lieftst zou ik een met netwerk functie willen hebben zodat ik niet steeds met de HDD hoef te switch'n tussen PC en xbox. Kan iemand mij vertellen of een HDD met netwerk functie door de xbox herkent wordt???
Of ook nog; kan hij ook gewoon rechtstreeks afspelen vanaf de computer waar het bestand op staat (via het netwerk - de mijne is dan toevallig wireless).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:46

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik heb de update net binnen en ik zie dat Fahrenheit ook tussen de Xbox Originals staat, terwijl dit spel niet was aangekondigd. Verder is het niet een schokkende update, het dashboard ziet er iets beter uit en is iets sneller, maar verder zijn er voornamelijk alleen maar kleine aanpassingen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Hen3s schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:30:
[...]

Of ook nog; kan hij ook gewoon rechtstreeks afspelen vanaf de computer waar het bestand op staat (via het netwerk - de mijne is dan toevallig wireless).
Ja ok, dat doe ik nu ook met mn HD-WMV's en mn mp3's. Maar ik wil graag zonder PC muziek kunnen luisteren en video kunnen bekijken. En het lieftst dan via een externe netwerk harde schijf, ipv een gewone externe usb harde schijf.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Er zijn verschillende eindes in het spel die, aan de hand van de keuzes die de speler maakt in het spel, tot licht komen." < het is niet de eerste keer dat bij een microsoft game studio product bepaalde 'features' geschrapt worden.. *kuch*fable*kuch*. wist overigens niet van het mass effect topic af, maar zijn er hier mensen die hebben kunnen ontdekken of er verschillende eindes zijn; of ze dan in dit geval de deadline gehaald hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
MetroidPrime schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:37:
Ik heb de update net binnen en ik zie dat Fahrenheit ook tussen de Xbox Originals staat, terwijl dit spel niet was aangekondigd. Verder is het niet een schokkende update, het dashboard ziet er iets beter uit en is iets sneller, maar verder zijn er voornamelijk alleen maar kleine aanpassingen.
Echt dé update waar 99% van de community op wacht en je noemt het een paar kleine aanpassingen ;) Ik noem een friend search en een divx support :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237666 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:43:
[...]

"Er zijn verschillende eindes in het spel die, aan de hand van de keuzes die de speler maakt in het spel, tot licht komen." < het is niet de eerste keer dat bij een microsoft game studio product bepaalde 'features' geschrapt worden.. *kuch*fable*kuch*. wist overigens niet van het mass effect topic af, maar zijn er hier mensen die hebben kunnen ontdekken of er verschillende eindes zijn; of ze dan in dit geval de deadline gehaald hebben?
Ik vraag mij af welke bruut jou toch dwingt gebruik te maken van al die nare Microsoft goederen en toebehoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196953

johnnyv.nl schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:46:
[...]

Echt dé update waar 99% van de community op wacht en je noemt het een paar kleine aanpassingen ;) Ik noem een friend search en een divx support :P
Dus ik kan een film als divx branden en dan in de xbox afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

johnnyv.nl schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:46:
[...]

99% van de community, yeah right!

Ik vind het zelf ook maar een kleine update. De dingen die zijn toegevoegd zijn leuk voor mensen met alleen een 360 maar totaal niet interesant voor mensen met andere hardware ernaast en andere populaire features zoals meer beeldresolutie's en played games en achievementmanagement is er nog steeds niet en komt er ook nooit waarschijnlijk. Hoeveel moeite kost het nou om achievements en played games te kunnen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Yay, wil ik net een spelletje gaan spelen om de tijd te doden ( :> ).. komt de update :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196953

Dracul schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:58:
[...]

99% van de community, yeah right!

Ik vind het zelf ook maar een kleine update. De dingen die zijn toegevoegd zijn leuk voor mensen met alleen een 360 maar totaal niet interesant voor mensen met andere hardware ernaast en andere populaire features zoals meer beeldresolutie's en played games en achievementmanagement is er nog steeds niet en komt er ook nooit waarschijnlijk. Hoeveel moeite kost het nou om achievements en played games te kunnen verwijderen?
Heb je iets te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Het zou best handig zijn als je al die 1 keer gespeelde demo's zou kunnen verwijderen uit je gamesoverzicht. MS heeft het systeem nu wel aangepast dat toekomstige demo's alleen in je gamescore zullen verschijnen als je de spellen daadwerkelijk hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:34

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Ongetwijfeld niet.

Ik denk dat hij bedoeld dat het hem een doorn in het oog is dat er zo veel trial versies van arcade games tussenstaan, allemaal met 0 score. Ik vindt dat ook niet zo tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het eerste (en enigste) spel waar ik alle 1000 achievement points voor heb is CSI Hard Evidence..
Ik zou het niet erg vinden om die uit mijn lijst te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Tuurlijk heb ik iets te verbergen. Ik heb geeneens een gold abonnement man en die heb ik ook niet nodig. Waar het om gaat is dat je hele lijsten met spellen en achievements hebt van spellen die je niet meer speelt, omdat je het spel al hebt uitgespeeld, al hebt verkocht of omdat je het spel gewoon niks vond. Hoe moeilijk is het om die lijsten te kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Dracul schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:07:
[...]

Tuurlijk heb ik iets te verbergen. Ik heb geeneens een gold abonnement man en die heb ik ook niet nodig. Waar het om gaat is dat je hele lijsten met spellen en achievements hebt van spellen die je niet meer speelt, omdat je het spel al hebt uitgespeeld, al hebt verkocht of omdat je het spel gewoon niks vond. Hoe moeilijk is het om die lijsten te kunnen verwijderen.
Of je hebt een gemodde Xbox 360 en vindt het vervelend dat je dat kunt zien aan de tientallen games in je lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11
Yess!!! Eindelijk kan ik zonder omwegen DivX bekijken via de Xbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Misschien een leuk idee om alle gamertags van Got bij elkaar te zetten?

Zo kun je zien wie welke spel speelt en als het nodig is om hulp vragen? Of lekker gezellig racen of terroristen killen >:)

Laat anders je gamertag hier achter :)

[ Voor 208% gewijzigd door sekeroglan op 04-12-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 10:19
Xbox 360 Dash update is now available

* You’ll be prompted to accept the update when you sign into Xbox Live sometime in the next few hours. You will only receive the prompt for the update upon sign in. You won’t get it in middle of a game.
* Regardless of what you have heard, it's not geographically based. No one area of the world will get it before another.
* If you log out and then back in again, this won’t force the update…it will only anger people on your friends list who will see you sign in, then out, then in, then out …
* Be patient, everyone will eventually receive the update
bron: http://www.majornelson.co...ate-is-now-available.aspx

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Grappig dat iedereen die geen Gold abonnement heeft wordt geasscocieerd met een gemodde Xbox 360 bezitter. Is niet de eerste keer hier. Voor alle duidelijkheid heb ik een ongemodde Xbox 360 en speel ik mijn online games gewoon op de pc met muis en toetsenbord. Mijn Xbox 360 heb ik gekocht puur voor bepaalde genres spellen die ik dus niet online speel of geeneens online te spelen zijn zoals Assasin's Creed.

Maar goed, waar het om gaat is dat je geen gemodde Xbox 360 bezitter hoeft te zijn om achievementmanagement te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49

Smoonshine

Feyenoord!!

Hoe zit het trouwens met de vernieuwde Video Marketplace. Is die bij ons toegevoegd en zit er al content in? Aangezien er her en der berichten verschenen dat in eerste instantie alleen Engeland, Duitsland en Frankrijk gebruik kunnen maken van de Video Marketplace ben ik eigenlijk wel benieuwd of het er nu wel of niet bij in zit.

Overigens heb ik ook geen Gold abonnement en ook geen gemodde Xbox. Ik vind online multiplayer gewoon niet echt boeiend. Ik heb de tijd niet om echt goed te worden in online games en dan hoeft het voor mij ook niet. Wat ik wel jammer vind is dat ik de nieuwsfuncties in Fifa moet missen of de foto-upload functie in Forza. Maar dat gemis vind ik niet groot genoeg om daar 60 euro voor neer te leggen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:55
ymmv schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:08:
[...]

Of je hebt een gemodde Xbox 360 en vindt het vervelend dat je dat kunt zien aan de tientallen games in je lijstje?
En wat zou hem dat uitmaken als het daadwerkelijk zo is? Laat iedereen gewoon lekker zijn eigen redenen hebben voor dingen?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Dracul schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:17:
Maar goed, waar het om gaat is dat je geen gemodde Xbox 360 bezitter hoeft te zijn om achievementmanagement te willen.
100% mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Smoonshine schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:29:
Hoe zit het trouwens met de vernieuwde Video Marketplace. Is die bij ons toegevoegd en zit er al content in? Aangezien er her en der berichten verschenen dat in eerste instantie alleen Engeland, Duitsland en Frankrijk gebruik kunnen maken van de Video Marketplace ben ik eigenlijk wel benieuwd of het er nu wel of niet bij in zit.

Overigens heb ik ook geen Gold abonnement en ook geen gemodde Xbox. Ik vind online multiplayer gewoon niet echt boeiend. Ik heb de tijd niet om echt goed te worden in online games en dan hoeft het voor mij ook niet. Wat ik wel jammer vind is dat ik de nieuwsfuncties in Fifa moet missen of de foto-upload functie in Forza. Maar dat gemis vind ik niet groot genoeg om daar 60 euro voor neer te leggen.
Ik heb na de aanschaf van mijn 360 een 3 maand gold abbo genomen, maar nog geen 3x online gereden @ Forza 2 (ongeveer de enige game die ik speel op de 360 :D). Heb ook gewoon geen zin/tijd om veel online te gamen.

Dashbord update heb ik trouwens binnen gehaald, zo eens even wat xvids testen :)

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Gold of geen Gold. Het is toch belachelijk dat al die trails van die klote xbox arcade games in je lijst blijven staan? Ik heb tot nu toe bijna elke trail geprobeert (en 80% was ruk) met als gevolg dat ik een lijst van weet niet hoeveel arcade games heb die ik nooit echt gespeeld heb. Ik zie niet in waarom die er niet automatisch uitgehaald kunnen worden, of des noods handmatig verwijderd kunnen worden.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Royz schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:17:
Divx of Xvid? Lukken ondertitels? Lukken HD-Divxjes?
Nog niet getest, omdat ik niet echt HD rips in bezit heb, en ondertitels maar zuigen vind...
Xander84 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:27:
Is idd een externe HD met netwerk. Maar het moet hier alsnog via de usb aan de xbox, maar het leuke is dus nu wel dat je je HD kan volpompen via LAN en dan via USB op je Xbox360 kijken.

Ben nu alle media van mijn good ol' Xbox met XBMC naar de LanDisk aan het gooien om straks eens wat te gaan testen ermee.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

dodge_911 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:41:
Is idd een externe HD met netwerk. Maar het moet hier alsnog via de usb aan de xbox, maar het leuke is dus nu wel dat je je HD kan volpompen via LAN en dan via USB op je Xbox360 kijken.
Daar had ik nog niet aan gedacht, zo hoef je natuurlijk ook niet te switchen, thnx!

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
2 minuten geleden geupdated..... eerste vastloper is een feit..... hopelijk geen voorbode van .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:39
sekeroglan schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:16:
Misschien een leuk idee om alle gamertags van Got bij elkaar te zetten?

Zo kun je zien wie welke spel speelt en als het nodig is om hulp vragen? Of lekker gezellig racen of terroristen killen >:)

Laat anders je gamertag hier achter :)
Met de 14k 24k punten van jou is het al niet leuk meer :9

naja, vooruit... ik meld me ook aan (eerst inschrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

MochiGohan schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:53:
[...]

Met de 14k 24k punten van jou is het al niet leuk meer :9

naja, vooruit... ik meld me ook aan (eerst inschrijven)
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Nou ik heb hem uiteindelijk ook binnen en waar ik gelijk al over val is het feit dat Divx/Xvid support niet werkt via de Media Center Extender..... zal wel iets met rechten te maken hebben, maar ik vind het ronduit K.U.T.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Net als op de rest van het forum, is het wel de bedoeling dat we vriendelijk tegen elkaar blijven ;)