[Multi] Assassin's Creed - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 59.745 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:07
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/4567/blankkf6.gif
Informatie
Het team achter Prince of Persia: The Sands of Time komt met een nieuwe franchise, genaamd Assasin's Creed. Een action/adventure game die voornamelijk afspeelt in de tijd van de Third Crusade waar je de rol aanneemt van Altaïr (Arabisch voor ''the flying eagle''), die lid is van de assassin secte Hashashin. Je hebt de mogelijkheid om te reizen tussen drie steden; Jerusalem, Acre en Damascus. Ubisoft Montreal heeft samengewerkt met historie kenners en elke gebeurtenis in de game zijn gebaseerd op feiten. Ubisoft heeft bevestigd dat Assassin's Creed een deel zal zijn van een trilogie en ook hebben vermeld dat een of beide vervolgen op deze game in de toekomst kunnen afspelen.
  • Ontwikkelaar: Ubisoft Montreal
  • Uitgever: Ubisoft
  • Platforms: PC, PlayStation 3, Xbox 360 en Nintendo DS
  • Release: Nu verkrijgbaar op de PS3 en Xbox 360. De PC en DS versie waarschijnlijk begin 2008.
  • Officiële site: http://assassinscreed.uk.ubi.com/
Het verhaal

Afbeeldingslocatie: http://xs321.xs.to/xs321/07466/Ass_Creed_SP.jpg

Globaal speelt het verhaal in Assassin's Creed in de naarbij-toekomst af. Barkeeper Desmond Miles (die jij bestuurt) is gekidnapped door een onbekende persoon en is gebracht naar Abstergo Indurstries waar onderzoekers bezig zijn met het Animus project. De Animus is in staat om herinneringen van voorouders terug te halen van een persoon en zo kan de persoon de herinneringen herspelen alsof hij daar zelf was. Desmond was "gekozen" voor het project door zijn relatie met zijn voorvader Altaïr, een member van de Assassin's tijdens de Third Crusade. De onderzoekers zijn bijzonder geinteresseerd om meer te weten over hoe de Assassin's met elkaar te werk zijn gegaan. Hoewel Desmond onderbewustzijn de herinneringen van Altaïr afwijst, leert hij eventueel om ze te accepteren en daardoor in staat om Altaïr zijn acties te volgen door de Animus.
Gameplay
Het gerucht gaat (en nog een) dat het geheel draait om tijdreizen, Ubisoft heeft vermeldt dat er niemand écht dood zal gaan in Assassin's Creed omdat ze eigenlijk al honderden jaren geleden zijn gestorven door jouw eigen handen. Altaïr zou in het gehele game in bed liggen en wordt in verschillende tijden verplaatst door een tijdmachine. Eenmaal aangekomen moet hij de zaken die toen misliepen dit keer wel goed laten aflopen zodat de realiteit van nu veranderd wordt.

De game is een soort mix van Prince of Persia, Splinter Cell en Hitman. Je zal 'bad guys' uit die tijd om het leven brengen. Het zal een uitdaging worden om te kijken welke manier het beste is om iemand ''stilletjes'' om te leggen terwijl je omringd bent door vele stadsbezoekers. Goede planningen maken is vereist wanneer je eenmaal moet toeslaan en vluchten en daar zijn vele manieren voor.

In plaats van om in de schaduwen te verstoppen zoals in Splinter Cell, ga je deze keer jezelf mengen in het publiek van een stad (sociale stealth volgens Ubisoft). Ubisoft heeft veel aandacht geschonken aan de AI en dat blijkt in de details in de reacties van het publiek van je acties en manieren. Om het simpel te vertellen, een voorbeeld: Je hebt de mogelijkheid om zachtjes mensen weg te duwen of echt gewoon flink wegduwen maar dat ligt aan je situatie als je erg snel op die bepaalde plek moet zijn. Ga je ze flink wegduwen dan kan dat resulteren dat de bewakers op je dak krijgt, dus het beste is om alles rustig te spelen totdat je daad is voltooid.

Maar eigenlijk ligt het nog ingewikkelder. Mensen kunnen snel doorhebben wat je van plan bent en daarop reageren. Als je bijvoorbeeld van het dak naar het midden van de straat springt dan deinzen ze onmiddelijk achteruit want dit is uiteraard niet echt gewoonlijk. Je zult dan veel aandacht krijgen van de bewakers wat niet zo handig is, dit heeft consequenties voor het verloop van je verdere vordering. Je kan mensen helpen om zo hulp van hun te krijgen om zo dichter bij je doel te komen zonder al te veel aandacht te trekken. Maar er zijn ook mensen die jou gaan aanvallen als je ze niet geholpen hebt voor een beloofde taak die ze van jouw verwachtte.

Altaïr heeft vele skills en schitterend uitziende moves waar we een paar uit de Prince of Persia games kenden zoals rennen via de muur om zo een hoger gelegen rand pakken. Gelukkig zijn er ook nieuwe moves toegevoegd en één daarvan is gelijk van je paard afzetten om zo op hoog gelegen plekken te raken. Je kunt elke rand en dergelijke vastpakken die langer is dan twee inch, dus dat wordt overal heerlijk klimmen en klauteren. Als je dus denkt kan ik dat vastpakken, dan kan dat.

Als je eenmaal gaat vechten, is het meer gebaseerd op verdediging (je bent meer aan het blokken, ontwijken etc...) maar je aanvallen zien er erg schitterend uit als je naar de trailers kijkt. Ubisoft wil deze game zo realistisch mogelijk maken dus je leeft niet lang als je in gevecht gaat tegen bewakers, een paar rake slagen van hun zwaard en je ligt gelijk neer dus snel je vijanden omleggen is een must.

De game bevat ook RPG elementen, zo kan je nieuwe wapens krijgen en heeft elke actie consequenties voor het verloop tijdens het bereiken voor al je doelwitten.

Ubisoft samenvatting:
Experience the power of a feared Assassin. Your actions can throw your immediate environment into chaos, and your existence will shape events in this pivotal moment during the Third Crusade.
  • Be an Assassin: Plan your attacks, strike without mercy, and fight your way to escape.
  • Realistic and responsive environments: Every action has its consequences. Crowds react to your moves and will either help or hinder you on your quests.
  • Action with total freedom: Eliminate your targets wherever, whenever and however. Do whatever it takes to achieve your objectives
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/5928/lplqw7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07466/1fullyd4.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07466/3mc2.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07466/4bs1.jpg.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07466/5lv6.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07466/6ih2.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07466/8ek1.jpg.xs.jpg
Trailers
Reviews
Vorige delen

[ Voor 13% gewijzigd door D. Ninjai op 18-11-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-04 11:56
Misschien de startpost nog wat bijwerken en een FAQ neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:19

CSB

:D

Ik heb een linkje naar alle flags en templars.

LET OP: MAJOR SPOILERS!!!!!!!!

http://www.flickr.com/pho...0/sets/72157603196347550/

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 14:18
vet spel, kan je eigenlijk ervoor zorgen dat die slave trader niet de stad inrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Hmmmm, "Het verhaal" is 1 grote spoiler imo :/ Verder goede topicstart! d:)b

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegamanXZero
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-04-2020

MegamanXZero

Maverick Hunter X

Batsiaan schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:16:
vet spel, kan je eigenlijk ervoor zorgen dat die slave trader niet de stad inrent?
Nope, voor zover ik het weet niet. Je kan hem wel snel op de daken afmaken maar om te voorkomen dat hij de stad (duz buiten het gebouw waar je hem tegenkomt) niet in komt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*nevermind*

[ Voor 98% gewijzigd door Fietsbel op 18-11-2007 00:38 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
deCube schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:08:
Hmmmm, "Het verhaal" is 1 grote spoiler imo :/
Je kunt het ook overdrijven hoor :O

Dat verhaal daar is gewoon een inleiding, net als een film waarin wordt gesproken over een robot Terminator heet en de wereld gaat redden. Door dit te lezen zal de gameplay er echt niet minder om worden, je kent nu alleen het verhaal samengevat in 3 zinnen...

Bovendien, er staat toch echt een kopje 'verhaal' boven, dus spoileren is zeker niet nodig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 14:42
Ik heb dit spel op m'n stage even gespeeld, op een huge HDTV, surround geluid en alles. Echt ontzettend tof spel. Zelf speelde ik altijd vooral Nintendo, en dan is dit toch wel weer heel anders. Wennen, maar heel erg cool.

Als er iemand een XBox 360 + HDTV + AC voor het goede doel over heeft, m'n mail adres staat in m'n profiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:28
gisteren nog maar even gespeeld: mijn eerste assassination gedaan. Best wel een letdown zeg maar. Eerst loop je 1,5 uur alles te onderzoeken en doen. Ik had alle objectives gedaan. En dan komt het denk je.... nou die vent loopt op een plein, je loopt er naartoe; steekt hem neer en ik rende zo in 1x terug naar het bureau. geen 1 guard gezien

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Phusebox schreef op zondag 18 november 2007 @ 09:35:
gisteren nog maar even gespeeld: mijn eerste assassination gedaan. Best wel een letdown zeg maar. Eerst loop je 1,5 uur alles te onderzoeken en doen. Ik had alle objectives gedaan. En dan komt het denk je.... nou die vent loopt op een plein, je loopt er naartoe; steekt hem neer en ik rende zo in 1x terug naar het bureau. geen 1 guard gezien
Krijg ook niet de indruk dat andere kills veel anders zullen zijn.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 21:54

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Haijo schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:04:
[...]

Krijg ook niet de indruk dat andere kills veel anders zullen zijn.... :(
Het wordt anders! Maar ernaar toe werken is wel steeds het zelfde.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 10:57
Phusebox schreef op zondag 18 november 2007 @ 09:35:
Phuse, ff terzijde, vind je ook wel eens een game goed? Heb je nog in geen een topic positief gezien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
TheZeroorez schreef op zondag 18 november 2007 @ 08:22:
[...]

Je kunt het ook overdrijven hoor :O

Dat verhaal daar is gewoon een inleiding, net als een film waarin wordt gesproken over een robot Terminator heet en de wereld gaat redden. Door dit te lezen zal de gameplay er echt niet minder om worden, je kent nu alleen het verhaal samengevat in 3 zinnen...

Bovendien, er staat toch echt een kopje 'verhaal' boven, dus spoileren is zeker niet nodig lijkt me.
Naja wat ik ervan gelezen heb wist ik nog niet, en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zoiets nog niet willen weten, omdat ze op een release wachten, en het zelf willen uitvinden.

Het verhaal had je ook iets geheimzinnigers kunnen schrijven en nog niet teveel loslaten voor de mensen die het spel nog niet hebben (gespeeld).

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Soms wel onduideljk om te zien waar je precies moet zijn om een opdracht uit te voeren. Of dat ligt aan mn 37 cm tv crt :X (Ga eens kapot of zo :o) Sta je op het punt waar je target zou moeten zijn en dan diegene toch niet kunnen vinden. Blijkt ie bijv. in het gebouw ernaast te zitten. |:( Verder blijf je maar spelen. Normaal ben ik na een uurtje xbox'n wel klaar maar AC speel ik zo een aantal uur achter elkaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gister 3 uur zitten spelen smiddags, geen freeze maar het spel begon echt saai te worden. Savonds nog een uurtje, 2 freezes maar het spel was ineens toch wel leuk. Bizar :)

1 freeze was een lockup van de game-loop zo leek het: geluid en renderer gingen door, ik kon de camera gewoon bewegen maar alles stond stil verder, PS3 button werkte nog wel, maar quit zorgde voor een harde reboot. IMHO is dit toch een bug in de game en niet de firmware. Andere freeze was tijdens laden.

Nog een andere bug gezien: ik was in Acre, was zo'n toren beklommen, dan saved hij, ik dacht: ga even wat anders doen, dus exit memory, exit game etc. Begin savonds weer, zit ik ineens in dat assassin bureau van Acre, maar daar was ik nog niet geweest :). Nee, bugfree issie niet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01 10:39
Ik ben echt zwaar teleur gesteld. :|

Met Assassin's Creed heb ik op de Xbox360 ineens veel last van crashes / Disc Errors. Zojuist kreeg ik weer zo'n error. Wil ik het spel opnieuw opstarten, melding: "Save Game broken" . En nu ? Na 6 hoofdmissies opnieuw beginnen ? :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Ben nu in block 3, ik ben vaak erg geïrriteerd geraakt in de tussentijd met de gevechten, al een paar keer mijn xbox uitgezet.
Maar ik ben er achtergekomen dat je alleen maar rt en x hoeft blijven in te drukken, en dat dan elk gevecht simpel word gewonnen.
Maar voor de rest leuk en vooral mooi spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:09
Tja je moet gevechten ook zelf een beetje leuk maken, gewoon zelf aanvallen en dan meerdere mannetje tegenlijker tijd, vind ik het iig leuker. En nu ik iets verder ben worden gevechten ook wel iets simpeler.

Hadden veel dingen beter gekund in deze game, maar als ik 5 uur achter elkaar een game speel, kan ik toch niet zeggen dat het echt slecht is. :P

Vind het alleen jammer dat je niet al je targets echt stealthy kan killen. Van de 5 die ik nu heb gehad is dat maar bij 2 gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
UltraSub schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:21:
[...]
Phuse, ff terzijde, vind je ook wel eens een game goed? Heb je nog in geen een topic positief gezien? :P
ja hoor, ik vind het geen slecht spel; maar de kill viel me gewoon tegen.

Kun je trouwens ook springen en iemand in de sprong killen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Als ik iemand probeer te redden, moet ik altijd vluchten want anders ga ik dood. Ze komen met ze 3en / 4en tegelijk op me af. En dan kan ik ze niet verslaan. Is er misschien een combo ?? ofzo om ze makkelijker te verslaan?
btw PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
De graphics en animations van dit spel zijn inderdaad om je vingers bij af te likken maar de gameplay is een beetje een teleurstelling voor mij. De gevechten zijn telkens hetzelfde, je hebt maar drie manieren om informatie te vergaren (pickpocketen, eavesdroppen en iemand in elkaar bashen) en ik raak telkens de weg kwijt als ik van stad naar stad aan het reizen ben (daar heb ik in mindere mate in het echte leven ook last van dus dat is misschien geen terechte kritiek :+).

Is iemand anders hier wel heel enthousiast over de gameplay of is iedereen vooral onder de indruk van de graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-04 16:27
Ik kan niet wachten tot ik het spel in huis heb. Lijkt me echt super, en vooral na het lezen van deze reacties.

Must... wait... little... bit... longer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik vind juist de graphics niet echt bijster top in veel gevallen. Als ik de camera beweeg en ik zie tearing all over the place, dan kan een stilstaand beeld wel gaaf lijken, maar de tearing is gewoon de oorzaak van een brakke renderer die het niet trekt om een frame te renderen in 33.33ms. Dan moet je niet aankomen met 'maar het ziet er toch top uit?', nee het ziet er niet top uit. Scale dan terug op elements op het scherm, maak dingen simpeler zodat de renderer er niet over struikelt. Soms valt de framerate ook echt vet in elkaar, het lijkt dan soms echt 15fps of nog minder. En ook in plekken waar je het niet verwacht.

Wat ik niet snap is het geblaat van die manager van Ubisoft op het forum van ze dat ze tijdens het testen NOOIT een freeze hebben gezien en zeker geen tearing... yeah right.

Het is zelfs zo erg, dat wanneer je bij die ouwe sjaak in zn kantoor staat en er beweegt dus eigenlijk niets in de scene, wissel dan van camera standpunt zodat je de camera langzaam kunt bewegen van links naar rechts: tearing en niet zo'n beetje ook. HS had dat ook, en dat was ook brak, maar die is al een tijdje uit, en AC is net nieuw.

Nu kan ik met tearing nog wel een beetje leven, maar crashende games... nee. Ik game niet voor niks op een console zodat je verwacht dat de game iig overeind blijft. Op mn ps2 in 2-3 jaar tijd 1 keer een crash gehad, tijdens GT3. Op de PS3 tot zover alleen in on-line games waar waarschijnlijk de game crashte ivm brakke packets, tot AC verscheen en de award voor brakste game tot nu toe greep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:15:
[...]
Kun je trouwens ook springen en iemand in de sprong killen?
Dat kan, maar de exacte uitvoering ervan is me niet helemaal duidelijk :p
Als je aan een rand gaat hangen, en je dan laat vallen kan het wel iig.

Ook op iemand afrennen en hem dan met je hidden blade neerhalen is ook goed gedaan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Anoniem: 138251 schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:51:
Als ik iemand probeer te redden, moet ik altijd vluchten want anders ga ik dood. Ze komen met ze 3en / 4en tegelijk op me af. En dan kan ik ze niet verslaan. Is er misschien een combo ?? ofzo om ze makkelijker te verslaan?
btw PS3
Wat ik doe is er sowieso eentje neerhalen met mijn hidden blade voordat ik ook maar op iemand lock, dat is er al 1 minder, en de overige gewoon met het zwaard afmaken.
Probeer niet omsingeld te worden, wat overig niet makelijk is met meerdere vijanden, elke twee klappen van vijand wisselen om afstand te bewaren en zo snel mogelijk een counter attack proberen.
Als het dan nog niet lukt, klim op een (hoog) object en sla de vijanden er van af als je achterna komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:38
Al 5 vastlopers gehad op de ps3. :( Ik leg het spel maar even aan de kant totdat er een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

Anoniem: 138251 schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:51:
btw PS3
Inderdaad de eerste met je verborgen prikker uitschakelen, voor de overige pak ik meestal niet mijn zwaard maar de short blade. Ik heb het gevoel dat die veel makkelijker te timen is qua combo (vierkantje weer indrukken zodra je het zwaard van de vijand raakt).

Overigens laatst tijdens zo'n gevecht elke vijand achter elkaar met één uithaal neergestoken, ik verwachtte echt een soort 'Killing Spree' tekst in beeld. :P

@EfBe, ik vind de tearing inderdaad enorm opvallen, ik kan me d'r wel overheen zetten, maar v-sync had niet misgestaan. Maar ik vrees dat de framerate dan nog meer te lijden had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
Kimo schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:37:
Al 5 vastlopers gehad op de ps3. :( Ik leg het spel maar even aan de kant totdat er een update is.
Hier nog geen enkele vastloper gehad :) Ik heb nu denk ik zo'n 7 uur gespeeld op mijn 360. Maar niet alleen de PS3 versie heeft problemen, ook de 360 schijnt ze te hebben.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat ik wel gruwelijk irritant vind zijn die bedelaars met hun gejammer. Gewoon doorlopen helpt vaak wel, maar zo nu en dan eens een mep verkopen lucht behoorlijk op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand wat je aan de synchronize-bug kunt doen? Als ik synchronize komt er niets op de map erbij. Nu moet ik wat informatie inwinnen, maar zonder map is dat een beetje onmogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klim naar de hoogste toren die er is en probeer het nogmaals

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

Fietsbel schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:44:
Klim naar de hoogste toren die er is en probeer het nogmaals
Ik heb meerdere torens geprobeerd, maar niets helpt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:06
Ik probeer de gevechten een beetje af te wisselen.
Als ik een burger wil redden, dan sprint ik op een van de "wachters" af en doorboor hem met mijn assassin blade.

Voor de variatie ga ik gevechten wel eens aan met mijn dolk ipv zwaard. Ontwijken, pakken en smijten, mooie kills maken... past allemaal mooi in de sfeer!

Elke "assassin" is absoluut niet hetzelfde. Elke kill is toch echt weer anders!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 13:46

FeaR

In GoT we trust

pjlgt schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:25:
Wat ik wel gruwelijk irritant vind zijn die bedelaars met hun gejammer. Gewoon doorlopen helpt vaak wel, maar zo nu en dan eens een mep verkopen lucht behoorlijk op >:)
Een steek in de keel met je hidden blade is een veel effectievere manier :+
Die drie punten die je verliest in je sync-bar heb je zo weer aangevuld door even een stukje rustig te lopen.

Maar ik heb eigenlijk drie vraagjes.

De eerste:
Die vlaggen die je overal vind. Op de Xbox 360 zal je achievements unlocken door ze allemaal te vinden, maar wat is het doel om naar die dingen te zoeken als je een PS3 hebt?

Ten tweede:
Bij sommige acties of gebeurtenissen komt er een stukje sync-bar bij.
Is dat op standaardtijden in het level of hangt het af van hoe je zelf aan het spelen bent.
Krijg je bijvoorbeeld dus voor elke 5 geredde citizens een blokje erbij of hoe werkt het? Want als het het laatste is ben ik wel bereid wat meer mensen te redden. Want die blokkades die je anders krijgt van hen als je ze redt is niet echt de moeite waard.

Ten derde (in spoilers, want gaat over een game-play stuk)
Ik zit in in Memory Block 3 en heb gekozen om naar Jeruzalem te gaan. Puur omdat ik die stad er mooier uit vond zien dan die andere waar je naar toe kan.

spoiler:
Ik ben in Jeruzalem zo ver dat ik de main target mag gaan killen.
Dus ik sneak in zijn pakhuis/warenhuis en de cutscene begint: deuren vallen dicht, wat gepraat, andere deur open, andere kamer in lopen en dan vechten.

En met het laatste zit ik dus. Want in het begin staan er 4 mannetjes om je heen die je redelijk neer kan leggen. Maar zodra die dood zijn komen er vanaf het dak al weer anderen. Maar veelal heb ik het probleem dat ze in het begin al naar beneden komen wat er dus in resulteert dat ik daar met mijn zwaard tegen 8 man sta te knokken. Ten eerste zijn deze bewakers sterker dan degenen op straat en ten tweede is de ruimte zo klein dat je nogal makkelijk een hoek in gedreven wordt.

Ik heb al geprobeerd om het hogerop te zoeken en ze dan stuk voor stuk weer naar beneden slaan als ze de ladder op komen. Maar dit werkt niet aangezien ze met z'n 4-en tegelijk naar boven klimmen dus ook zonder ladder.

In het algemeen ben ik dit stuk nu voor de exact 12e keer aan het spelen en ik kom gewoon niet verder. Beste resultaat wat ik tot nu toe bereikt heb is dat ik slechts één mannetje over heb gehouden, maar die killde me op het eind.

Dus tips anyone over het stuk in de spoiler?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-04 20:30
Over je eerste vraag kan ik je niet helpen aangezien ik de 360 versie heb, maar

2:
Die stukjes health krijg je erbij als je 15 "extra" missies doet.. dus 15 citizens redden krijg je weer een DNA stukje erbij

( of 5 citizens redden en 10 viewpoints ). Staat ook in beeld als het goed is: 10/15 Extra ( oid ) Memory

Over je 3e vraag:

spoiler:
Je moet ook helemaal niet met die guards gaan vechten.. Klim meteen die ladder op en je zal een kleine cutscene krijgen waarin je je target ziet vluchten over de daken.. Ga hem achterna... en blijf hem volgen. Bij mij was het helemaal makkelijk, want er stonden Vigiliantes mij te helpen, zo kon ik naar em toe lopen en mn hidden blade is zn strot duwen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 16:24

BaT

Heb hem sinds vrijdag voor de 360; al een paar uurtjes gespeeld : game is al 2 keer gecrashed; gelukkig met behoud van savegames. Dat is wel jammer; want dat het blijkbaar zoveel voorkomt op zowel de 360 als ps3 geeft aan dat deze game BUGGY is. Zo dat is gezegd.
Over buggy gesproken : de eerste keer als je een paard kan mounten staat er doodleuk op je scherm : stand next to the horse and press A or B to mount it (oid) : vervolgens druk je op A en B als een debiel en gebeurd er niets... je moet gewoon tegen het paard aanlopen om te mounten en helemaal geen knop indrukken!!! Sorry maar dat geeft aan dat deze game gewoon niet goed getest is / af is. Ze hadden naar mijn mening veel dingen kunnen verbeteren. Jammer van de gerushde release; want de dingen die het spel wel goed doet zijn ook zeer strak uitgewerkt! Al met al een vermakelijke game; maar het kan zoveel beter!

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Ik vraag me toch af of alle crashes en bugs niet met de 360 te maken heeft dan zozeer met het spel
zelf heb ik het spel uitgespeelt en was vrij donderdag 15 uur non stop zitten spelen zonder ook maar 1 crash bug of glitch.

het vinden van alle vlaggen was ik al erg snel zat dat heb ik ook niet gedaan (ben geen achievment kwijler die alles doet om max achievments te krijgen)

Wel jammer dat er geen moeilijksheidsgraden zijn had hem graag nog een keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Anoniem: 217897 schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:33:
[...]

Wat ik doe is er sowieso eentje neerhalen met mijn hidden blade voordat ik ook maar op iemand lock, dat is er al 1 minder, en de overige gewoon met het zwaard afmaken.
Probeer niet omsingeld te worden, wat overig niet makelijk is met meerdere vijanden, elke twee klappen van vijand wisselen om afstand te bewaren en zo snel mogelijk een counter attack proberen.
Als het dan nog niet lukt, klim op een (hoog) object en sla de vijanden er van af als je achterna komen.
Ik heb nog niet echt veel problemen met meerdere vijanden, zit nu in block 4, misschien dat het later wel lastiger wordt. Ook al komen ze met ze zessen of meer, ik maak er altijd een hoop af door middel van m'n counter attack, dan rag je ze met 1 soepele bewging aan je zwaard :9 Of je mes in ze gezicht, kan ook afhankelijk van je wapen natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 22-04 23:15

BioHazard

*\o/*

Is er een mogelijkheid voor Freeroam na de storyline? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Hé.. hoor ik nou dat je ook kan reizen tussen de steden??? Zit je dan in een soort grote wereld of zo... beetje zoals Oblivion???? En is er buiten de steden ook nog wat moois te zien? En hoe vrij ben je om je te bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is geen Oblivion wat dat betreft. Het enigste wat je tussen de steden in kunt doen, is torens beklimmen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Ooh okee, maar wel mooie landschappen en uitzichten om te relaxen enzo??? En hoe groot is het buitengebied ongeveer? Is het echt een hele wereld waar je niet alleen aan de vaste paden gebonden zit? Kan je ook lekker in de weilanden rond rennen? Ik hou wel van een beetje vrijheid in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148415

De wereld tussen de steden is zeg maar semi-open, je kunt wel doen wat je wilt, maar het is geen open veld, meer grote gebieden aan elkaar gelinkt. Je kunt wel op meerdere manieren naar een stad reizen geloof ik, je kunt er ook in 1 keer naar toe 'warpen', is wel zo handig.

Ik moet zelf nog 2 assassinations doen. Wat ik wel erg irritant vindt is dat AC te veel op GTA wil lijken door overal politie neer te gooien, alleen zijn het dus hier guards. Je kan zowat niks verkeerds doen zonder dat je 5 guards op je hielen hebt. Bedoel, je staat in een straatje stil niks te doen, dan wordt je al 'in de gaten gehouden'...

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 148415 op 18-11-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik denk écht dat je te veel met Oblivian in je hoofd zit. Er is, buiten de steden, niet echt veel te doen hoor. Er lopen paden in de buitengebieden die naar de steden leiden, en je kan er niet echt van afwijken. Je komt natuurlijk van die torens tegen, en hoogstens heel af en toe een klein gehuchtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238120

Ik ben nu bezig met AC maar kom niet verder,ik zit in block 4 en er staat "you need 3 investigations to acces memory" als ik op select druk.
als het goed is zijn die investigations mensen helpen enzo tog?
nu heb ik echt alles id stad gedaan en er staat ook niks meer id radar, van iets dat ik nog kan doen.
ik weet niet of het een bug is maar ik kom dus niet verder.

-ik heb dus alle viewpoints al.
-ik heb alle civilliance al geholpen, zelf toen ik dit deed kwam er nog steeds 0/6 te staan.
het heeft ook geen zin om naar het bureau te gaan want dan zegt hij dat hij nog niet genoeg informatie heeft.

is het een bug of moet ik gewoon ergens anders heen dus niet Jaruzalem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:16

OMD

ik heb nu denk 4 uur gespeeld en heb helaas de conclusie moeten trekken dat dit niet mijn game is. Ik vind het allemaal een beetje te ''gehyped'' voordat het spel uitkwam. Het genre vind ik wel leuk maar niet wat ze met dit spel hebben gedaan.

Het is allemaal veels te eentonig, ook grafisch gezien, dat heb je na 5 minuten wauw en ahhh, en ohhh gezegd te hebben allemaal wel gezien.

Geen verschillende wapens, veel glitches, vastlopers etc. etc.

Gelukkig kan ik hem gewoon terugbrengen, ruil hem wel in voor een ander spel.

en nu weer verder met COD4 :o

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan ook zijn dat je in een nieuw deel van de stad informatie moet halen, dus dan moet je in het nieuwe district (rich, poor, middle) een hoge toren vinden (die staan niet op de GPS) en syncen, dan zie je weer dingen op je GPS, erg raar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 22-04 23:15

BioHazard

*\o/*

Anoniem: 238120 schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:19:
Ik ben nu bezig met AC maar kom niet verder,ik zit in block 4 en er staat "you need 3 investigations to acces memory" als ik op select druk.
als het goed is zijn die investigations mensen helpen enzo tog?
nu heb ik echt alles id stad gedaan en er staat ook niks meer id radar, van iets dat ik nog kan doen.
ik weet niet of het een bug is maar ik kom dus niet verder.

-ik heb dus alle viewpoints al.
-ik heb alle civilliance al geholpen, zelf toen ik dit deed kwam er nog steeds 0/6 te staan.
het heeft ook geen zin om naar het bureau te gaan want dan zegt hij dat hij nog niet genoeg informatie heeft.

is het een bug of moet ik gewoon ergens anders heen dus niet Jaruzalem.
Al paar keer gepost, op de rand van unknown districts staan viewpoints die niet aangegeven staan, zoek en sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat hadden ze wel een stuk beter kunnen aangeven.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

zwAf schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:27:
Over je eerste vraag kan ik je niet helpen aangezien ik de 360 versie heb, maar

2:
Die stukjes health krijg je erbij als je 15 "extra" missies doet.. dus 15 citizens redden krijg je weer een DNA stukje erbij

( of 5 citizens redden en 10 viewpoints ). Staat ook in beeld als het goed is: 10/15 Extra ( oid ) Memory

Over je 3e vraag:

spoiler:
Je moet ook helemaal niet met die guards gaan vechten.. Klim meteen die ladder op en je zal een kleine cutscene krijgen waarin je je target ziet vluchten over de daken.. Ga hem achterna... en blijf hem volgen. Bij mij was het helemaal makkelijk, want er stonden Vigiliantes mij te helpen, zo kon ik naar em toe lopen en mn hidden blade is zn strot duwen >:) .
Dan is het toch wel nuttig om die "extra" missies te doen als citizens redden en dergelijke, want zit nu op 8 blokjes en wil er toch wel wat meer hebben. Puur omdat ik nu in het begin van het spel al best snel dood ga.

Maar nu even snel UML OAD-huiswerk maken en daarna je tip uitproberen.
Want wil wel weer even wat vorderen in die game.

Maar dan rest nog steeds de vraag:

Wat krijg je op de PS3 voor het zoeken naar de verschillende vlaggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
offtopic:
Haha Uml, heb ik ook moeten doen vorig jaar ( ben nu 2e jaars HBO ICT te Den Bosch )

Heb nog 1 vlag nodig in Maysaf, dan heb ik ze alle 20, maar werkelijk geen idee waar ik die moet zoeken. Verder net mn 3e kill gemaakt. Maar ik las net dat je direct kan warpen naar een stad? Hoe en wat? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Zo, ik heb gisteren ook maar eens een PS3 gekocht, met Assassin's Creed erbij. Jammergenoeg heb ik hem nog niet op 720p kunnen spelen, daar hebben we hier wel een TV voor, maar die was ik niet van plan te gaan kopen in een van de reguliere winkels 8)7
Maar goed, de game dus. Deze maakt volgens mij de hype niet helemaal waar, ook al wil ik daarmee niet zeggen dat AC niet vermakelijk is. Het wordt snel genoeg duidelijk dat het punt waar het spel het vooral van moet hebben, de graphics is. Hoewel de opdrachten die je uit dient te voeren best tof zijn, zijn ze toch ook weer eentonig te noemen. Ik geloof dat ik bij Memory Block 4 ergens ben.
Tot nu toe is mijn PS3 nog niet vastgelopen, ik had mijn systeem ook nog niet geupdate naar 2.00 (wat ik nu wel heb gedaan). Ben dus benieuwd hoe het nu zal gaan.
Anoniem: 148415 schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:55:
De wereld tussen de steden is zeg maar semi-open, je kunt wel doen wat je wilt, maar het is geen open veld, meer grote gebieden aan elkaar gelinkt. Je kunt wel op meerdere manieren naar een stad reizen geloof ik, je kunt er ook in 1 keer naar toe 'warpen', is wel zo handig.
Over het buitengebied gesproken, doen jullie hier ook zo weinig mee, behalve er doorheen galloperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

zwAf schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:07:
offtopic:
Haha Uml, heb ik ook moeten doen vorig jaar ( ben nu 2e jaars HBO ICT te Den Bosch )
offtopic:
Heb je dat huiswerk nog liggen toevallig, want ik doe dezelfde opleiding aan dezelfde school :)

En ik heb geprobeerd om meteen die trap op te lopen en dan krijg ik inderdaad een cutscene van dat die gast m smeert. Maar zijn soldaten volgen me en trekken me heel vrolijk van de ladder en dan wordt ik alsnog in elkaar gebeukt. Maar straks verder proberen.

Ik wordt wel helemaal gek van dat mens met haar tips in dat laadscherm. Vooral als je snel achter elkaar dood gaat wordt het uiterst irritant.

Edit:
@ hieronder
Die vraag stelde ik een paar posts geleden ook. Dus even iets teruglezen en je hebt het antwoord.

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 18-11-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Hmmm, ik zit nu in memory block 3, bij die vent die je in het pakhuis of wat het ook is in Jeruzalem moet omleggen. Alleen hoe krijg je die gast te pakken, hij stuurt eerst een hoop hulpjes en daarna rent ie weg het dak op om met pijl en boog plus nog meer hulpjes mij de speler tegen te houden.

Wat is de meest makkelijker manier om die gast snel en eenvoudig om te leggen, want ik heb geen zin in een wilde daken chase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 22:03
Anoniem: 130680 schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:24:
Hmmm, ik zit nu in memory block 3, bij die vent die je in het pakhuis of wat het ook is in Jeruzalem moet omleggen. Alleen hoe krijg je die gast te pakken, hij stuurt eerst een hoop hulpjes en daarna rent ie weg het dak op om met pijl en boog plus nog meer hulpjes mij de speler tegen te houden.

Wat is de meest makkelijker manier om die gast snel en eenvoudig om te leggen, want ik heb geen zin in een wilde daken chase.
Ik ben hem gewoon helemaal achterna gaan rennen. Op eengegeven moment stop hij op 1 of andere pleintje waar je dan hakkie hakkie man omvallie moet doen.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Anoniem: 130680 schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:24:

Tja, eerst die anderen killen en vervolgens die andere alleen maar achterna blijven rennen/klimmen/klauteren. Als je dichtbij genoeg bent stopt hij en vecht hij tegen je. Zo ging het bij mij in ieder geval. Zoals TeamxSunnYx ook al zegt dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
FeaR1986 schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:19:
[...]

offtopic:
Heb je dat huiswerk nog liggen toevallig, want ik doe dezelfde opleiding aan dezelfde school :)

En ik heb geprobeerd om meteen die trap op te lopen en dan krijg ik inderdaad een cutscene van dat die gast m smeert. Maar zijn soldaten volgen me en trekken me heel vrolijk van de ladder en dan wordt ik alsnog in elkaar gebeukt. Maar straks verder proberen.

Ik wordt wel helemaal gek van dat mens met haar tips in dat laadscherm. Vooral als je snel achter elkaar dood gaat wordt het uiterst irritant.

Edit:
@ hieronder
Die vraag stelde ik een paar posts geleden ook. Dus even iets teruglezen en je hebt het antwoord.
offtopic:
Wat moet je precies maken dan? welke diagrammen? AKD DKD, UCD ofzo?

Je moet ze eerst weglokken bij die ladder, dus gewoon een stukje wegrennen.. en dan als een gek naar die ladder terugrennen, noway dat ze je inhalen.. heb op de daken ook geen last gehad van guards, met dank aan de pas gekregen throwing knives.. Wat een heerlijk wapen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
zwAf schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:35:
[...]

offtopic:

Je moet ze eerst weglokken bij die ladder, dus gewoon een stukje wegrennen.. en dan als een gek naar die ladder terugrennen, noway dat ze je inhalen.. heb op de daken ook geen last gehad van guards, met dank aan de pas gekregen throwing knives.. Wat een heerlijk wapen..
Ligt het nou aan mij dat ik totaal geen moeite heb om 4 vijanden te verslaan? Je kunt toch gewoon dat zwaard pakken en jezelf constant afschermen, en counteren wanneer zij aanvallen. Of is dat juist waarom ik de combat maar eentonig vindt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Dat sowieso, maar de guards bij die assassination blijven maar komen, zitten op infinite spawn.

Kheb trouwens net meegemaakt hoe het zit met die fast-travel.. Unlocked ook pas na de 3e kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

zwAf schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:35:
[...]

offtopic:

Heb jij soms nog eerst een andere stad gedaan voordat je naar Jeruzalem ging. Want ik heb nog geen werpmessen gekregen. Ik heb alleen mijn korte zwaard nog maar teruggekregen na mijn eerste kill. Maar kan ook zijn omdat ik na Damascus naar Jeruzalem ben gegaan en dus nog een beloning mis :( .

offtopic:
Ik moet een paar activity diagrammen maken over een fietsenwinkel. In totaal 4: één over de bestellingen, één over het betalingsproces, één over het samenstellen van een fiets en één over voorraadbeheer.
AdnanKananda schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:37:
[...]
Ligt het nou aan mij dat ik totaal geen moeite heb om 4 vijanden te verslaan? Je kunt toch gewoon dat zwaard pakken en jezelf constant afschermen, en counteren wanneer zij aanvallen. Of is dat juist waarom ik de combat maar eentonig vindt? 8)7
Dat is één van de dingen die ik ook zo gek vind aan deze game. Soms heb ik dat ik een hele groep bewakers af maak zonder maar iets gewond te raken en de andere keer wordt ik door slechts één bewaker helemaal geowned 8)7

Edit:
zwAF: je kan je signature aanpassen, want Assassins's Creed en Call of Duty 4 zijn niet meer om op te wachten aangezien ze al een paar dagen/weken uit zijn :P

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 18-11-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:09
Als je er door 1 geowned word, is het dan geen Templar? Zijn iets slimmer en sterker in gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
FeaR1986 schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:56:

Edit:
zwAF: je kan je signature aanpassen, want Assassins's Creed en Call of Duty 4 zijn niet meer om op te wachten aangezien ze al een paar dagen/weken uit zijn :P
Done O-)

Had trouwens idd eerst de Acre missie gedaan, daar kreeg ik dus mijn throwing knives volgens mij.
Zit nu weer in Damascus, Rich disctrict dit keer. Damn wat zijn die viewpoints hoog hier :9. Lijken ook wel een stukje moeilijker te bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Net mega framedrops, echt 2-5 fps. Ging niet meer over, animaties ook erg traag. Dat duidt dus op een bug in de gameloop, wat ook die freezes kan verklaren waarbij je toch de camera kan bewegen.

Met het spel op slow-motion een flag proberen te vinden, toen gesaved, game gequit, weer terug en toen was het weer normaal...
Al paar keer gepost, op de rand van unknown districts staan viewpoints die niet aangegeven staan, zoek en sync.
Moet je niet gewoon naar die assassin guild leader luisteren en dan met driehoekje (eagle view) proberen te kijken wie je moet hebben? Als je de randen afmoet is dat wel erg onduidelijk. Mensen die niet fora lezen op internet komen dan bedrogen uit. Maar goed, wel meer mensen komen bedrogen uit bij deze game. Doven bv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Albinoraptor schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:09:
Als je er door 1 geowned word, is het dan geen Templar? Zijn iets slimmer en sterker in gevechten.
Meeste templars tot nu toe heb ik geen moeite mee gehad. Meeste stonden voor een afgrond ofzo en dan kan je ze snel killen door ze gewoon naar benden te gooien. Maar wellicht is 1 overdreven. Maar het is wel zo dat sommige grotere groepen makkelijker te verslaan zijn dan andere kleinere.

Heb nu trouwens wel de assassin in Jeruzalem gehaald, dus thnx voor de tip.
spoiler:
Meteen naar de ladder lopen en naar boven klimmen lukte nu wel. Soldaten volgden me ook niet naar boven dus dat was dat probleem opgelost. Helaas ging mijn achtervolging zo slecht dat de target bij de guard-tower uit kwam en daar stonden weer heel wat man op me te wachten. Maar door goed te mikken heb ik al mijn aanvallen op de main target weten te plaatsen en kon ik de missie voltooien. Positieve was wel dat door de lange achtervolging ik nog maar 30 meter van het Assassin Bureau was verwijderd, dus de terugweg was niet zo lang
. Nu nog wat mensen redden zodat mijn sync-bar weer wat groter wordt. Helaas moest ik daarvoor wel de fast forward skippen naar Masayaf. Wat er in het kort op neer komt dat ik dat pokke eind straks ter paard op lopend af mag gaan leggen. Hopelijk krijg ik als reward wel een werpmes, want die zijn leuk :)
zwAf schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:30:
[...]

Done O-)

Had trouwens idd eerst de Acre missie gedaan, daar kreeg ik dus mijn throwing knives volgens mij.
Zit nu weer in Damascus, Rich disctrict dit keer. Damn wat zijn die viewpoints hoog hier :9. Lijken ook wel een stukje moeilijker te bereiken...
Ik was ook eerst naar Acre gegaan te paard, maar die stad vond ik er zo troosteloos uit zien dat ik eerst Jeruzalem maar ben gaan checken. En dat was een stuk vrolijker daar dus ben daar maar blijven hangen.

Edit:
GVD: doe ik mijn best om Jerusalem uit te sneaken zonder gezien te worden. En nu loopt die game weer vast als ik van Jeruzalem het algemene koninkrijk in wil rijden op mijn paard...

Ik had gewoon niet dat zwarte paard moeten pakken, maar dat witte en dan hopen dat ze me aanzagen voor Sinterklaas :+

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 18-11-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
FeaR1986 schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:34:

Helaas moest ik daarvoor wel de fast forward skippen naar Masayaf. Wat er in het kort op neer komt dat ik dat pokke eind straks ter paard op lopend af mag gaan leggen. Hopelijk krijg ik als reward wel een werpmes, want die zijn leuk :)
Als het goed is hoef je dat hele eind niet terug te rijden/lopen. Als je een eindje buiten de poorten bent krijg je vanzelf weer de keuze om aan te geven waar je naar toe wilt gaan (met fast forwarden uiteraard).

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net ook weer 2 vastlopers. 1 keer sprong ik van een dak af en bleef ik stil hangen. Kon nog wel de camera bewegen, voor de rest bleef 'de wereld' ook stil staan behalve particle effect (rook, stof, enzo)

2e keer viel ik van een hoog gebouw toen er guards achter me aan zaten, bleef ik 'vastplakken' aan een rand, kon me niet bewegen, en alle guard bleven op me inhakken totdat ik dood was. |:(

Dit spel is gewoon nog niet af, zo voelt het ook voor mij aan. Denk dat ie onder druk van Ubisoft toch gereleased is :X Ik hoop iig op een patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb vandaag ook een tijdje AC gespeeld (op de PS3). Gelukkig nog geen vastlopers, maar de framerate is toch echt wel matig. Ik speel het alleen op een SD-tv en het het idee dat het ook nog wel eens in de 60 naar 50hz pulldown zou kunnen zitten en dat de framerate op een HDTV beter is. Zou het ergens op slaan?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Net mn laatste freeze gehad. Had net alle info voor de 4e assassination binnen, ging dak op, locked...

Ik heb hem in de doos gedaan en in de kast gezet, ik zie wel wanneer deze er ooit weer uit komt. Indien Ubisoft geen patch released of (indien het daaraan ligt) FW 2.01 geen soelaas biedt dan verkoop ik hem weer 2e hands... Om te huilen dit...

edit: oh en btw: de controls zijn soms echt te brak voor woorden. Nu ben ik geen hack&slash champion, maar ik weet echt wel wanneer ik een knop indruk en wanneer niet. Counter attack? Alleen wanneer de dobbelsteen 4 aangeeft, meneer EfBe.. Ah. Grab break? Tja, nu even niet. Omhoog klimmen? eerst links/rechts en dan omhoog natuurlijk! Duh! ... :/

[ Voor 33% gewijzigd door EfBe op 18-11-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op zowel 720p als 1080p gespeeld, en op beide heb ik ook last van framerate en tearing, dus ik denk dat het niet veel uitmaakt waarop je speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:34
ik snap het allemaal niet, denk dat ik gewoon tot nu toe geluk heb ... ben bij block 4 geloof ik en nog geen enkele vastloper gehad.... ben wel paar glitches tegengekomen (dat gaurds bovenop je staan als je aan een gebouw hangt)
Framerate is op bepaalde momenten na ook gewoon stabiel.

tjah opdrachten kunnen soms wat eentonig overkomen.. ook vind ik het niet helemaal nodig om alle vlaggen te gaan verzamelen ondanks de achievement (xbox 360 versie)

graphics zijn super.

nadeel: spel is niet leuk om te kijken hoe anderen het spelen je moet het echt zelf spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Spacey23 schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:14:
[...]
Als het goed is hoef je dat hele eind niet terug te rijden/lopen. Als je een eindje buiten de poorten bent krijg je vanzelf weer de keuze om aan te geven waar je naar toe wilt gaan (met fast forwarden uiteraard).
Helaas heb ik die message nooit gezien, want anders had ik daar graag gebruik van gemaakt.
Maar om de omweg toch maar nuttig te maken ben ik op zoek gegaan naar nog een paar viewing points in het Kingdom, maar heb niet de kans gehad om ze te beklimmen en te synchroniseren. Zodra ik daar rond loop wordt ik al in de gaten gehouden. Enige manier is blenden, maar dat verlies je zodra je springt of gaat klimmen.

Dus heel dat eind full speed geraced op mijn 1 pk-voertuig totdat ik weer "thuis" was. Daar gelukkig wel een beloning gehad in de vorm van werpmessen, een extra sync-bar-balkje en een nieuwe move. Helaas maar 5 werpmessen, maar het is een begin.

En een vraag over de laatste:
Kan je die messen gebruiken en vullen die vanzelf weer aan net zoals je sync-bar of heb je er maar 5 en krijg je ze pas terug als je nog een hele missie af maakt en weer een beloning krijgt. Want zou het zonde vinden om nu mijn messen al te verspillen, want die heb ik later vast en zeker nog nodig...

Edit:
En wie weet er nu waarom je al die vlaggen verzamelt op de PS3-versie, want die kent geen Achivements als de Xbox 360...

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 18-11-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Oja vinden jullie de sound in sommige gedeelten ook zo mager? Op sommige momenten klopt de sound gewoon helemaal, en op andere momenten is het ontzettend stil. Ik heb dan het gevoel van, zet er dan een zacht achtergrondmuziekje bij ala Diablo II. Iets wat je niet snel merkt als het er is, maar wel als het er niet is... snap je? :P

EDIT:
FeaR1986 schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:45:
Kan je die messen gebruiken en vullen die vanzelf weer aan net zoals je sync-bar of heb je er maar 5 en krijg je ze pas terug als je nog een hele missie af maakt en weer een beloning krijgt. Want zou het zonde vinden om nu mijn messen al te verspillen, want die heb ik later vast en zeker nog nodig...
Messen kun je stelen, 'pickpocket' kun je doen door vlak bij een bepaald soort man te lopen in welke stad dan ook. Besluip hem van achteren en druk dan op rondje om messen te stelen. Het zijn brede mannen, ik weet niet precies wat ze voorstellen 8)7

EDIT:
LeVortex schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:42:
nadeel: spel is niet leuk om te kijken hoe anderen het spelen je moet het echt zelf spelen
Ligt er maar aan of je zelf het spel hebt gespeeld. Ik heb zelf het spel gekocht en gespeeld vanaf het begin, vanaf gisteren. Ik weet dus hoe het speelt, en vind het ook wel leuk om te spelen. Vanmiddag ging mijn broer spelen, ik had hem al wat uitgelegd over het afschermen en counteren, maar hij vond het maar een stom spel, en toen ging ik kijken hoe hij speelde. Ik weet niet of het kwam doordat ik wat verder van de tv vandaan zat, maar ik vond het toch echt wel een spektakel om naar te kijken :9

[ Voor 78% gewijzigd door AdnanKananda op 18-11-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

LeVortex schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:42:
ik snap het allemaal niet, denk dat ik gewoon tot nu toe geluk heb ... ben bij block 4 geloof ik en nog geen enkele vastloper gehad.... ben wel paar glitches tegengekomen (dat gaurds bovenop je staan als je aan een gebouw hangt)
Framerate is op bepaalde momenten na ook gewoon stabiel.
Nou ik speel nu ook al 4 dagen en heb ook nog geen vastloper gezien. En framedrops ook nog niet echt gehad. Blijkbaar ligt het toch aan de machines (360, PS3) die iemand toevallig in zijn bezit heeft. Kan er geen andere verklaring voor geven. Tenminste bij mij op de XBOX360 loopt het allemaal soepel. Blijkbaar heb ik mazzel met een goed functionerend apparaat. :)
AdnanKananda schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:54:

Messen kun je stelen, 'pickpocket' kun je doen door vlak bij een bepaald soort man te lopen in welke stad dan ook. Besluip hem van achteren, en je steelt messen. Het zijn brede mannen, ik weet niet precies wat ze voorstellen 8)7
Volgens mij zijn het ook een soort guards. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 130680 op 18-11-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het spel noemt ze 'thugs', een soort van zware jongens dus. Het zijn geen guards want ze zullen niet achter je aankomen (behalve om je een duw terug te geven als je ze aanstoot ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens en meisjes het was al gelukt, toch bedankt voor de reacties, het was idd de viewpoints die je niet zag op je radar.
Die mongolen die je de heletijd slaan hadden ze ook wel mogen schrappen hopelijk in een patch :P

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 238120 op 18-11-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
[...]

Helaas heb ik die message nooit gezien, want anders had ik daar graag gebruik van gemaakt.
Maar om de omweg toch maar nuttig te maken ben ik op zoek gegaan naar nog een paar viewing points in het Kingdom, maar heb niet de kans gehad om ze te beklimmen en te synchroniseren. Zodra ik daar rond loop wordt ik al in de gaten gehouden. Enige manier is blenden, maar dat verlies je zodra je springt of gaat klimmen.

Dus heel dat eind full speed geraced op mijn 1 pk-voertuig totdat ik weer "thuis" was. Daar gelukkig wel een beloning gehad in de vorm van werpmessen, een extra sync-bar-balkje en een nieuwe move. Helaas maar 5 werpmessen, maar het is een begin.

Edit:
En wie weet er nu waarom je al die vlaggen verzamelt op de PS3-versie, want die kent geen Achivements als de Xbox 360...
die message krijg je pas vanaf nu volgens mij. Ik zag hem ook pas nadat ik mn 3e man had omgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202979

Het is echt grappig om archers die op de gebouwen staan om te leggen met je mini-mes. Gewoon op ze af rennen en dan x drukken wanneer je in de buurt komt, springt als een aap op ze en steek ze zo neer :P. Overigens kun je heel sneeky guards afmaken, al staan ze ernaast en je gebruikt je mini mes hebben ze 't vaak niet in de gaten (weet niet wat die lui spuiten/slikken/drinken)
Zo kill ik dus vaak de guards die burgers pesten met mijn mini mes. Erg leuk en 't is eens wat anders dan met je zwaard heen en weer zwaaien.

P.S bedelaars en mongolen een mep verkopen of weg duwen werkt prima ! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 202979 op 18-11-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202979 schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:38:
Het is echt grappig om archers die op de gebouwen staan om te leggen met je mini-mes. Gewoon op ze af rennen en dan x drukken wanneer je in de buurt komt, springt als een aap op ze en steek ze zo neer :P. Overigens kun je heel sneeky guards afmaken, al staan ze ernaast en je gebruikt je mini mes hebben ze 't vaak niet in de gaten (weet niet wat die lui spuiten/slikken/drinken)
Zo kill ik dus vaak de guards die burgers pesten met mijn mini mes. Erg leuk en 't is eens wat anders dan met je zwaard heen en weer zwaaien.

Tja ik heb meer de neiging om ze te killen, want ik lig dan elke keer op de grond.
Vinden jullie de gameplay niet wat makkelijk, want als je -tig guards achter je aan hebt hoef je alleen maar stil te staan en heletijd een counter-actack te doen. Ik vind het nogal makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Anoniem: 238120 schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:43:
[...]
Tja ik heb meer de neiging om ze te killen, want ik lig dan elke keer op de grond.
Vinden jullie de gameplay niet wat makkelijk, want als je -tig guards achter je aan hebt hoef je alleen maar stil te staan en heletijd een counter-actack te doen. Ik vind het nogal makkelijk.
Ja precies, dat doe ik dus ook constant. Daarom is het misschien een tip voor iedereen die dit doet om ook wat met de andere wapens te experimenteren, ook een tip voor mezelf dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AdnanKananda schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:54:
Messen kun je stelen, 'pickpocket' kun je doen door vlak bij een bepaald soort man te lopen in welke stad dan ook. Besluip hem van achteren en druk dan op rondje om messen te stelen. Het zijn brede mannen, ik weet niet precies wat ze voorstellen 8)7
Ik zit nu in Acre, maar heb nog nergens van die personen gezien.
Ben wel achter brede mensen gaan lopen, maar er komt geen message om over te gaan op pick-pocket.
Of moeten je messen helemaal op zijn voordat je ze weer bij kan vullen?
En kan je blijven stelen totdat je een hele zooi messen hebt of is de max eerst 5 en bouwt het daarna per missie op?

Wel echt een trieste bedoeling die stad in vergelijking met Jeruzalem. Alles is zo donker en sober. Maar de sfeer past dan wel weer in het hele kasteel-thema

En mijn eigen vraag beantwoord:
Het killen van Templars en het verzamelen van vlaggen heeft 0,0% invloed op de gameplay. Op de PS3 krijg je er niets voor en op de Xbox 360 alleen achievements. Dus ik stop er nu mee om die dingen te zoeken, heb wel wat beters te doen.

Dat op guards afrennen en ze bespringen is inderdaad wel een toffe move, ga er zeker meer gebruik van maken.

Edit:
Never mind:
Je messen moeten inderdaad eerst op zijn voordat je ze kan stelen en er zit inderdaad een maximum aan. Waarom wordt dat niet meteen verteld vanaf het begin als je die messen krijgt, maar pas vanaf dat ze op zijn.

Je leert in het leger toch ook meteen een wapen te herladen en niet midden in een vuurgevecht als je kogels op zijn :+

[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 18-11-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Uh, die messen kun je ook jatten als je er nog een paar hebt hoor. Het spel geeft weliswaar aan dat het kan als je er geen meer hebt, maar dat betekent niet dat het daarvoor niet kan.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ElBarto schreef op maandag 19 november 2007 @ 00:19:
Uh, die messen kun je ook jatten als je er nog een paar hebt hoor. Het spel geeft weliswaar aan dat het kan als je er geen meer hebt, maar dat betekent niet dat het daarvoor niet kan.
Zal het zo eens proberen, ben nu eerst Dit Was Het Nieuws aan het kijken en daarna een half nachtje doorhalen met Assassin's Creed. Hoef toch pas rond 11.25 op college aanwezig te zijn.
Eerst even alle viewing-points halen, want dat is toch wel handig. Daarna oefenen met messen jatten, want dat hele pick-pocket vind ik redelijk moeilijk. Ik tref het altijd net te willen stelen als die gast zich om draait... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-04 23:08
Speel AC op de 360, ben nu bij block 4 en nog geen een vastloper of wat dan ook gehad :) .

heerlijke game verder zolang je er niet teveel van verwacht en gewoon per dag 1 kill maakt ofzo, dan is die routine (reis, onderzoek, kill) ook niet zo erg, maar bijna welkom d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Ik heb hem na 2 vastlopers teruggebracht. Dit kan niet waar zijn. Consolegames horen niet vast te lopen.

Ik vind het wel erg jammer. Dat wat ik gespeeld heb, zag er goed uit en voelde prima. Over eentonigheid kan ik niets zeggen. Daarvoor waren er te veel vastlopers op de ps3 versie.

Nadeeltje: de tekste op een SD tv is echt belabberd klein om te lezen. Slechte fontkeuze van UBI. Naugthy Dog en vele andere ontwikkelaars doen dit beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:06
FeaR1986 schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:21:
[...]

Ik zit nu in Acre, maar heb nog nergens van die personen gezien.
Ben wel achter brede mensen gaan lopen, maar er komt geen message om over te gaan op pick-pocket.
Of moeten je messen helemaal op zijn voordat je ze weer bij kan vullen?
Het zijn meestal de "grotere" jongens. Je ziet ze doordat je ze kan selecteren (witte rand om hun heen).

spoiler:
na missie 5 of 6 krijg je meer throwing knives (10) tot je beschikking
Anoniem: 202979 schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:38:

Die debielen ram ik meestal een mes door hun borstkast...
Vervolgens rustig weglopen. Het duurt even voordat hij in elkaar zakt dus bewakers hebben het niet direct door.

Bedelaars gooi ik soms door een kraam/stellage heen. Leuk effect. Alhoewel laatst een "burger" het voor de bedelaar opnam... niet handig als ik net mijn hidden blade had geselecteerd..... die vertelt hiet niet meer na in ieder geval 8)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

Heb het spel nu 2 dagen.. maar is al 5 keer vastgelopen tijdens het spelen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
spoiler: title
Ben nu in de haven bezig. Ik erger me mateloos aan zowel het water als de templars.

Als je er 2 of 3 voor je hebt staan red je het wel maar krijg er nu geregeld 5 a 10 op me donder. En dan ben je zo dood. Je bent ingeboxt dus wegrennen kan niet. Klappen afweren helpt niet want dan kan je hen niet doden bovendien doorbreken ze het afweren. En dat water grr. In het begin is het leuk. Tot je er 100 keer in gelegen hebt en helemaal vanaf het begin weer moet beginnen. Zodra je een templar op een stijger treft moet je ze meteen aanvallen, want met afweren duwen ze je na een klap of 3 in het water. En het overspringen van paal naar paal is niet bepaald intuitief. Geregeld sta ik er net niet goed voor waarna die klojo 3 meter naast de paal in het water springt.

En ik mis het sluipen en het schaduwwerk. De assasin loopt vrijwel altijd recht op. En een patrol van 10 man schijnt het niet vreemd te vinden dat ik de voorgevel van een huis beklim in een drukke straat.. En de controls op de xbox zijn bagger. Probeer tijdens een gevecht eens van wapen te veranderen. Als ik op een andere wapen knop klik, wil ik dat hij meteen het andere wapen trekt.

En de guards zijn nog grotere acrobatische apen dan de assasin als je het dak op vlucht.

Ik vindt het ondanks deze puntjes van kritiek een erg goede game. Ik hoop dat de bovenstaande punten worden meegenomen in de opvolger. Dat bloom effect hadden ze trouwens wel een heel klein beetje in het gewoone beeld mogen gebruiken. Het geeft het een realistischer gevoel. M'n hersenen accepteren dat blooming effect eerder als realistisch dan dat korrelige beeld. Ik betrap me er geregeld op iemand te targeten puur om het beeld realistischer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag gisteravond reclame van Assassin's Creed op TV met de tekst 'actual in-game footage' en aan het eind 'PlayStation 3'. Dan zou ik wel willen weten waar ze die solide framerate vandaan toveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die reclame heb ik ook wel vaak gezien op TMF volgens mij.
Echt raar maar heeft iemand nog wat gehoort over een patch oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 148415 schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:44:
Ik zag gisteravond reclame van Assassin's Creed op TV met de tekst 'actual in-game footage' en aan het eind 'PlayStation 3'. Dan zou ik wel willen weten waar ze die solide framerate vandaan toveren :P
hoezo? ik heb nergens framerate issues op de ps3, alleen tearing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 90180 schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:29:
Heb het spel nu 2 dagen.. maar is al 5 keer vastgelopen tijdens het spelen... :?
PS3 of Xbox360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17912

[...]

Edit:
In plaats van het hele stuk terug te rijden kan je ook als je je targets omlegt via je select button en dan in je map kiezen dat je weer terug wil naar Ali.

Het weekend gezorgd dat een maatje kill 6 gedaan heeft al, bij hem 3x vastgelopen.
Bij mij nog geen enkele keer.

Maar heb een gevoel dat dit niet aan AC ligt hoor, als je leest hoeveel mensen vastlopers hebben gekregen na de update van 2.0 doordat ze die ticker aan hadden staan (die kregen zelfs in PES een vastloper of als ze een PS2 game gingen spelen)

te veel achter elkaar rammen op je vierkantje tijdens een gevecht helpt niet hoor. afweren via de R1 en direct erachter aan je vierkantje en weer een bloedspoor op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17912 schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:00:
[...]

te veel achter elkaar rammen op je vierkantje tijdens een gevecht helpt niet hoor. afweren via de R1 en direct erachter aan je vierkantje en weer een bloedspoor op de grond.
Ik doe juist weinig met counters en val altijd actief aan. Maar je moet dan inderdaad niet te snel knopjes drukken, maar op het juiste moment de tweede aanval uitvoeren (als de zwaarden elkaar raken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Anoniem: 17912 schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:00:
[...]
Maar heb een gevoel dat dit niet aan AC ligt hoor, als je leest hoeveel mensen vastlopers hebben gekregen na de update van 2.0 doordat ze die ticker aan hadden staan (die kregen zelfs in PES een vastloper of als ze een PS2 game gingen spelen)
Ik heb die ticker niet aan staan. En toch hangt AC te vaak. Jammer want ik vond het wel mooi. Maar als ik hangs wil hebben dan ga ik wel op een PC gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 16:21

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Heb spel hier op de PS3, en toen ik voor t eerst begon te spelen had ik echt zoiets van, wow, dit ziet er koel uit. Maar na een klein half uurtje spelen valt het me heel erg op dat de framerate gewoon belabbert laag is. Het gaat totaal niet vloeiend, vooral als je 'sychronized' op een hoog gebouw, en de camera een rondje draait om het prachtige uitzicht te zien, merk je toch wel heel goed op dat dit duidelijk geen 60 fps is, en voor mijn gevoel de 30 niet eens haalt.

Daarnaast ook de vastlopers, iets wat me alleen nog met Warhawk 1 keer was voorgekomen na een versie update, is het met totaal 2 uur spelen al een stuk of vier keer voorgekomen. Dit vind ik ronduit slordig, ik hoor verhalen dat dit mss te maken zou hebben met firmware 2.0, maar waarom loopt Ratchet and Clank dan niet bij mij vast? Daarnaast heb ik ook een keer gehad, dat het spel op halve snelheid ging lopen, nadat ik een opdracht voltooid heb. Iets wat bij duidt op gewoon dikke memory leaks, of gewoon slecht geprogrammeer waardoor er veel te veel zooi in het geheugen blijft hangen...

Omdat het spel toch wel erg leuke elementen bevat (geinig plot, mooie omgevingen, en free running :)) ben ik toch verder gaan spelen, maar steeds vaker vallen me zeer irritantente dingen op. Zoals popup van mensen en textures. Mooi voorbeeld is als je net buiten je hoofdbasis links in de toren gaat staan. Als je binnenloopt en kijkt naar de ramen zie je mooie lighting er doorheen komen, maar als je dan iets naar beneden kijkt en het raam nog half boven in je scherm zichtbaar is is de lighting ineens weg, dus is het raam donker, kijk je weer omhoog dan is het raam ineens weer verlicht. Dit fenomeen heb ik ook al meerdere malen gezien met bv schaduw op gebouwen, zeer storend.

Daarnaast constant dezelfde opmerkingen van mensen die je helpt... ze hadden iig toch wel meer dan twee verschillende dialogen kunnen maken?

Al met al vind ik het toch wel erg teleurstellend allemaal. Leuk idee, en zonder al de vervelende bugs een zeer geslaagd spel. Maar als je dit spel vergelijkt met bijvoorbeeld Ratchet and Clank, dan zie je dat het allemaal gewoon wel mogelijk moet zijn, goede graphics, weinig tot geen popups, vloeiende framerate...

Ik hoop voor de Xboxers onder ons dat t daar toch beter gesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat het grotendeels ligt aan FW 2.0, aangezien die vrij recent is vrijgegeven en AC toen al gold was volgens mij. Misschien heeft het team van Ubisoft het daarom niet kunnen testen op FW 2.0. Mocht dit zo zijn is dat wel slordig van Sony (en Ubisoft).
En die ticker is het eerste wat ik uit heb gezet toen 2.0 uit was, dat ding is compleet nutteloos.

Hopelijk zorgt FW 2.01 die binnenkort uit komt voor verbetering, alhoewel ik ook over vastlopende 360's heb gelezen, wat zou kunnen betekenen dat AC zelf ook vrij buggy is.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 148415 op 19-11-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ik stoor me aan die oversekste stakkers die Jade het leven zuur aan het maken zijn. Ik bedoel, omg, hoe onvolwassen ben je? Over het stripje op somethingaweful . com maar niet te spreken.

Dit bewijst maar weer dat een sociale omgevening in volledige anonimiteit, tevens de reacties die dus zonder drempel gemaakt kunnen worden, gedoemd zijn uit de klauwen te lopen.

Het zal me niet verbazen dat we Jade Raymond niet meer terugzien als game producer.

Wat denken jullie?

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ze was sowieso maar één van de producers en meer als een soort plaatje naar voren geschoven.

En waarom kan Altaïr niet zwemmen?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan de narigheid natuurlijk ook opzoeken, ik ben hier in elk geval nog geen seksistische opmerkingen tegengekomen afgezien van hier en daar een opmerking dat ze best een knappe verschijning is. ;)
Als je daarentegen veel op SA, Neogaf ed rondhangt, tsja daar heerst gewoon een bepaalde sfeer.
En waarom kan Altaïr niet zwemmen?
Potverdikkie, hoe vaak ik al niet een sprong in het diepe gemaakt heb om vervolgens spartelend aan mijn einde te komen.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 19-11-2007 10:52 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wie regelt een nieuw deel?