Het is natuurlijk wel zo dat je HD-caches voor games die je niet speelt weer gewoon eraf kunt halen. Die vind je onder "Game Data Utility" in het games-menu.FeaR1986 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:13:
[...]
Nu is het leed nog wel te overzien, want er zijn nog niet zo extreem veel titels op de PS3. Maar als ik zie met hoeveel games ik mijn PS2 verkocht ga ik toch wel twijfelen of de PS3 inderdaad genoeg schijfruimte heeft over een jaar of 2-3. Want ik verkocht mijn PS2 met een stuk of 50 games, dus als elke game al een gig aan opslag gebruikt is die 55 gig van de PS3 al te weinig. En dan heb ik het nog niet over eventuele demo's en trailers die ook al snel een 500mb tot anderhalve gig per stuk zijn.
Er zijn twee redenen voor dat overdreven prijskaartje:En die HD van Micro$oft is gewoon zo duur omdat dat ding niet een normaal formaat heeft, maar zo nodig flashy aan de buitenkant van de Xbox moest zitten. Ik heb zelf ook een Xbox, maar denk dat ik eerder mijn premium verkoop en een Elite koop dan dat ik voor €180,- de HD vervang.
Zelfde geldt trouwens voor de HD-player welke je €199,- kost.
1) MS wil op alle Xbox-onderdelen geld verdienen. Daarom moet je voor Themes op de 360 betalen terwijl Sony een gratis theme-creator levert. Daarom heb je op de 360 een Play n Charge-kit terwijl Sony de Sixaxis oplaadt via een ordinair USB-kabeltje.
2) De prijs van de losse HD moet dusdanig meer kosten dat je idd een Xbox Elite gaat kopen omdat een Xbox Premium met grotere HD veel duurder uitpakt. De HD is dus altijd veel duurder dan het prijsverschil tussen een Premium en Elite en werkt zo als lokkertje om voor het duurste model te gaan. Oude Xbox 360-fans wordt een poot uitgedraaid als ze toch maar die 180 euro betalen voor een 120GB HD omdat ze anders geen ruimte hebben voor demo's en downloadable Xbox 1-games.
Ik vind de prijspolitiek van MS echt

In mijn beleving zijn de prijzen hetzelfde. Als je direct gaat vergelijken zit er geen verschil in qua prijs tussen HD-DVD en Blu-Ray. behalve dat de prijzen in het algemeen nog te hoog liggen, maar dat is altijd zo met een nieuw medium. Toen ik tien jaar geleden mijn eerste DVDs kocht, waren die ook pittig geprijsd. Blu-Ray is in Europa net een jaar op de markt, dan is dit gewoon te verwachten. In dat opzicht is al verrassend dat het al zo bekend is en dat er al het een en ander aan leuks verschijnt voor sympathieke prijzen. Ik heb een paar weken geleden all vijf Harry Potter-films gekocht voor 17 euro stuk. Toch niet verkeerd voor zo'n jong medium.Al zijn HD DVD's dan meestal wel €5 goedkoper dan een BluRay dus met 20 HD Dvd's heb je je HD-DVD-player eruit.