Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.878 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240336

Frank J. schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:27:
[...]

maakt niet uit wat je nodig hebt in NL zijn de standaard ADSL verbindingen wel geschikt voor online te gaan. Je bedoelt NTSC, NTFS is een format indeling voor je hardeschijf :D

welke provider (kpn xs4all bbnet upc etc) voor je internet heb je met welk pakket?
Ipb planet comfort 6mb downlaod 512kb upload.

Ja mijn excusus als ik een fout maak met technische benamingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57

MeNTaL_TO

The future is not set

supercop7373 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:34:
Wat is de minimale prijs van Uncharted op dit moment en waar?
http://www.play.com/Games...rake-Fortune/Product.html

Denk ik.

@poster hieronder

Je kan ook even op de euro vlag klikken.
EUR 51.49 Free Delivery
In stock. | Usually dispatched within 24 hours.

[ Voor 19% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-12-2007 11:53 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142825

32 pond, goedkoop zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omgerekend naar euro's is het ongeveer 50 euro uit me koppie zo gedaan. Kan me natuurlijk vergissen maar 1 pond = 1.50 euro of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:57
Anoniem: 240336 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:31:
[...]

maakt niet uit hoor ;) bedoelde er niks ernstigs mee :D

Maar je abbo is snel genoeg om lekker te gamen downloaden e.d. van het Playstation netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237237

Uncharted is bij de Mediamarkt nu € 59. Niet echt duur en dan heb je 'm vandaag nog in huis.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank J. schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:53:
[...]

maakt niet uit hoor ;) bedoelde er niks ernstigs mee :D

Maar je abbo is snel genoeg om lekker te gamen downloaden e.d. van het Playstation netwerk!
Nee maar op sommige forums hier op GoT maak je 1 fout, dan gaan ze hard trippen zodat er weer een flamewar bestaat en dan die gene wat dan een foutje maakt, keihard afgeslacht.

Maar goed, nee draadloos nee echt niet, heb ik een hekel aan. Gewoon kabeltje vind ik het makkelijkste.

Volgende vraag ik zou dan Tekken willen hebben, maar komt die ook met een multi-player online functie (nou dat ik hier toch vragen kan stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:53

OMD

Anoniem: 240336 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:31:
[...]

je hebt 768 upload, maakt verder niet uit maar kijk het voortaan eerst ff na...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:48
Emiel1984 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 08:15:
Ik had gister is een blu-ray film gekocht "Layer Cake" , aangezien ik wel is de Blu-ray kwaliteit wou ervaren. Wat mij opviel was dat de playstation de data (het beeld) niet bij leek te kunnen houden op sommige punten. In het begin van de film heb je een intro waarbij ze met hoog detail wat potjes filmen met namen erop van wat erin zou zitten. Hier stotterd het beeld ontzettend. De algemene kwaliteit van de film viel mij ook wat tegen. had een M2ts formaat film (king Kong) gekeken van 720p en deze zag er een stuk beter uit dan de blu-ray, deze had veel meer diepte.

Heeft iemand ook deze ervaringen met blu-ray films ? Ik heb overigens een Full HD Samsung LCD.

Edit: Ridge Racer 7 online is lastiger dan ik dacht, als beginner kom je 9 van de 10 keer als laatste over de finish, aangezien iedereen een snellere wagen heeft..
Ben geen purist maar wel een voorstander en liefhebber van blu-ray vanwege de kleuren en scherpte.
Maar heb dit probleem zelf niet ondervonden bij layer cake. Wil het vandeweek nog wel ff voor je testen. (klotekoopavonden en koopzondagen :()

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMD schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:22:
[...]

je hebt 768 upload, maakt verder niet uit maar kijk het voortaan eerst ff na...
Ja sorry mijn fout zat te kijken bij de standard versie. Verkeerd in me boekie gekeken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:33
ik lees net dat draadloos niet zo geweldig werkt.daar koop ik hem oa voor.met kabel is niet te doen hier thuis. Op de 360 werkt wifi super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:57
wifi werkt wel alleen sommige vinden het tov bedraad niet om aan te raden in het algemeen. Dit heeft niks met de PS3 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:02
peppie71 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:19:
ik lees net dat draadloos niet zo geweldig werkt.daar koop ik hem oa voor.met kabel is niet te doen hier thuis. Op de 360 werkt wifi super.
Er is niks mis met draadloos op de PS3. Alleen is kabel natuurlijk sneller, makkelijker te configureren en betrouwbaarder dan draadloos. Dat heeft niks met de WiFi in de PS3 te maken, dat geldt voor alle draadloze aansluitingen. Ik heb zelf ook de PS3 via een ehternetkabel aangesloten. 1 Gb is altijd beter dan 54Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

zoals de anderen al zeggen wi-fi kan zeker werken maar let op KAN werken! Met een kabel heb je veel meer kans op goed signaal maar als je op wi-fi wil ga ja gang..het kan goed werken!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Anoniem: 138251 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:50:
Ik heb vorige week dinsdag twee games bestelt bij 3busymen, maar ik heb nog niets ontvangen...
Komt dit misschien door de kerstdrukte? Hoop het maar , want anders denk ik dat een bezorger het gewoon heeft gehouden :?
Ik ken ook iemand die er 2 games tegelijk bij besteld had en die moest ook vrij lang wachten. Het kan zijn dat 1 van de 2 games die je besteld hebt nog niet binnen is en dan wachten ze met verzenden. Het bericht dat je meestal vrij snel krijgt na bestelling is een automatisch bericht en wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk al verzonden zijn...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Heeft iemand ervaring met bestellen bij yesasia.com? Ik heb op 3 december twee DS3 controllers besteld, ze zin verzonden op 7 december. Hoe lang duurt het normaal gesproken met registered airmail? Ik weet dat het druk is bij de TNT, ik hoop alleen dat het druk genoeg is dat de douane er niet naar kijkt :P

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

SToRM666 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:14:
[...]

Ik ken ook iemand die er 2 games tegelijk bij besteld had en die moest ook vrij lang wachten. Het kan zijn dat 1 van de 2 games die je besteld hebt nog niet binnen is en dan wachten ze met verzenden. Het bericht dat je meestal vrij snel krijgt na bestelling is een automatisch bericht en wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk al verzonden zijn...
Heb ze net toch nog binnen gekregen terwijl de post vanmorgen om 10 uur al was gekomen. Ze zitten idd allebei in 1 verpakking. Druk gemaakt om niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 20:08
Anoniem: 138251 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:18:
[...]

Heb ze net toch nog binnen gekregen terwijl de post vanmorgen om 10 uur al was gekomen. Ze zitten idd allebei in 1 verpakking. Druk gemaakt om niets :)
Ik had bij hem 3 games besteld op dinsdag 11 december (zelfde dag als jou?). Ze kwamen afgelopen woensdag (19 december) al binnen. Ik vond het erg snel, ook bij mij zaten ze alle drie in een verpakking. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44255

Tech in SPV, en dan niet ook nog eens hier (3x) crossposten!

[ Voor 92% gewijzigd door TheZeroorez op 24-12-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146182

Ik krijg maandag a.s. m'n ps3..

wilde eigenlijk nog wat spellen bestellen via import, maar op playasia.com staat bij elk spel dat er niet naar de EU wordt verzonden... wat is een beetje een fatsoenlijke site voor import van US version ps3 games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 146182 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:09:
Ik krijg maandag a.s. m'n ps3..

wilde eigenlijk nog wat spellen bestellen via import, maar op playasia.com staat bij elk spel dat er niet naar de EU wordt verzonden... wat is een beetje een fatsoenlijke site voor import van US version ps3 games?
Zucht. Het lijkt alsof mensen hier nooit door oude postings gaan, want dit is al zooooooooo-oooo vaak voorbijgekomen.

Nou vooruit dan maar weer.

renchi.com
videogamesplus.ca
play.com
ebay.com (bijv biz-com, biz-com2, 3busymen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243657

moet je bij play.com een credit card hebben ? ik zie geen andere keuze momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

ymmv schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:16:
[...]

Zucht. Het lijkt alsof mensen hier nooit door oude postings gaan, want dit is al zooooooooo-oooo vaak voorbijgekomen.

Nou vooruit dan maar weer.

renchi.com
videogamesplus.ca
play.com
ebay.com (bijv biz-com, biz-com2, 3busymen)
Misschien handig om dit mee te nemen in de start post?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Onzin, het werk prima. Ik heb het inmiddels 6 maanden draadloos draaien en het is probleemloos. Downloads komen stabiel snel binnen en in Warhawk heb ik altijd prima pingtijden. Het hangt er maar net vanaf hoe goed je draadloze netwerk zelf is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Als het bij de 360 werkt dan werkt het ook bij de ps3. het is niet de wifi van de ps3 waar mensen het hier over hebben, maar over draadloze verbindingen in het algemeen. Bij mij werkt het iig perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171666

Werkt hier ook goed via wifi,tot nu toe geen enkel probleem gehad maar ben nog maar een maandje bezig met m'n ps3.
Speel veel Resistance en nog heel goeie ping tyden ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik ken de kwaliteit van de wifi van de 360 niet, maar met mijn PS3 heb ik over het algemeen minder bereik dan met mijn laptop. Dus er zit denk ik wel een kern van waarheid in. Als je nu met echter een goede wifi-verbinding hebt (80% en meer signaal) gaat dat met de PS3 ook zeker goed.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57
Waar kan je op dit moment best de DualShock3 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:17

S2S

lapino schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:28:
Waar kan je op dit moment best de DualShock3 kopen?
Nederland of online? Ik heb mijne bij gameshop twente gehaald in Enschede, 65 euro.
Online import zou ik nu niet doen, tenzij je geduld hebt, gaat echt weken duren met de post.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 15:21
Ik heb vandaag via Ebay de film S.W.A.T. (blu-ray) gekocht voor 17,50 eurotjes incl verzending.

Dus ik dacht, ik ga hem ff uitproberen met de harman kardon set.
De playstation 3 is verbonden met een optische kabel naar herman (de set ;) )

Op de doos van deze film staat DD 5.1 PCM (Uncrompressed) en DD 5.1 normaal.
Dus ik dacht, ik ga die DD 5.1 eens testen, maar er kwam geen signaal uit.
De instellingen van de ps3 stonden op Liniair PCM.

Daarna zette ik hem op bitstream en toen kwam er wel dd 5.1 signaal uit!
Bij andere films doet hij het btw wel altijd goed op Liniar PCM.

In de manual van de PS3 staat ook:
Opmerking
Als [Bitstream] is geselecteerd, worden bepaalde delen van de audio-inhoud mogelijk niet uitgevoerd.

Hij hoort dus toch gewoon op Lineaire PCM te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
S2S schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:58:
[...]

Nederland of online? Ik heb mijne bij gameshop twente gehaald in Enschede, 65 euro.
Online import zou ik nu niet doen, tenzij je geduld hebt, gaat echt weken duren met de post.
Mijne kwam binnen 5 dagen uit Hong Kong met de traditionele luchtpost. Het is wel zo dat als je expliciet kiest om het te verschepen (dus met een boot) het dan wel aanzienelijk langer duurt. En als je echt haast hebt, kun je kiezen voor priority post. Heb je je pakketje binnen 2 dagen binnen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Shiver23 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:40:
Ik ken de kwaliteit van de wifi van de 360 niet, maar met mijn PS3 heb ik over het algemeen minder bereik dan met mijn laptop. Dus er zit denk ik wel een kern van waarheid in. Als je nu met echter een goede wifi-verbinding hebt (80% en meer signaal) gaat dat met de PS3 ook zeker goed.
Wel, dan heb ik net het omgekeerde. Mijn PS3 staat in de slaapkamer, terwijl mijn draadloze modem in de bureau staat. Ik zit altijd al op WiFI met mijn PS3 en dat gaat perfect. Met mijn laptop daarentegen heb ik geen bereik van de WiFi in de slaapkamer. Dan moet ik op de gang gaan.

PS3 werkt heel goed met WiFi en heeft een heel goed bereik. Dat is toch mijn ervaring ermee. Hij is beter dan mijn laptop die toch ook een Dell Latitude D820 is. Nuff said!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 21:14
Heb echt totaal geen problemen met WIFI en de PS3. Gewoon 100% verbindings sterkte. Het ligt denk ook aan je accespointje.

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
MarkieNL schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:03:
Ik heb vandaag via Ebay de film S.W.A.T. (blu-ray) gekocht voor 17,50 eurotjes incl verzending.

Dus ik dacht, ik ga hem ff uitproberen met de harman kardon set. De playstation 3 is verbonden met een optische kabel naar herman (de set ;) ) Op de doos van deze film staat DD 5.1 PCM (Uncrompressed) en DD 5.1 normaal. Dus ik dacht, ik ga die DD 5.1 eens testen, maar er kwam geen signaal uit. De instellingen van de ps3 stonden op Liniair PCM.

Daarna zette ik hem op bitstream en toen kwam er wel dd 5.1 signaal uit! Bij andere films doet hij het btw wel altijd goed op Liniar PCM.

In de manual van de PS3 staat ook:
Opmerking
Als [Bitstream] is geselecteerd, worden bepaalde delen van de audio-inhoud mogelijk niet uitgevoerd.
Bitstream = origineel ongecodeerd signaal, moet door versterker gedecodeerd worden
PCM = PS3 decodeert het signaal zelf en stuurt dat als PCM door.

Ik heb alles op PCM staan omdat je zo ook bijv Blu-Ray-films in Dolby TrueHD kunt afspelen. Mijn Denon-versterker kan niks met Dolby True HD maar PCM kan hij wel aan met 7-kanaals geluid tot 88Khz. Ik heb wel HDMI.

Volgens kenners op het Blu-Ray-forum zou je met een optische verbinding juist wel Bitstream selecteren trouwens. Met HDMI weer PCM.

[ Voor 9% gewijzigd door ymmv op 22-12-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
Aha oke, erg bedankt ymmv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57
Arx schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:21:
[...]

Mijne kwam binnen 5 dagen uit Hong Kong met de traditionele luchtpost. Het is wel zo dat als je expliciet kiest om het te verschepen (dus met een boot) het dan wel aanzienelijk langer duurt. En als je echt haast hebt, kun je kiezen voor priority post. Heb je je pakketje binnen 2 dagen binnen.
En waar heb je 'm dan besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Woaw, na +- 10uur gamingtime op hard level....heb ik eindelijk Uncharted uitgespeeld. Super verhaal, cool gameplay!! Echt een topper! Must have voor alle ps3 bezitters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:27
ymmv schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:54:
[...]

Bitstream = origineel ongecodeerd signaal, moet door versterker gedecodeerd worden
PCM = PS3 decodeert het signaal zelf en stuurt dat als PCM door.

Ik heb alles op PCM staan omdat je zo ook bijv Blu-Ray-films in Dolby TrueHD kunt afspelen. Mijn Denon-versterker kan niks met Dolby True HD maar PCM kan hij wel aan met 7-kanaals geluid tot 88Khz. Ik heb wel HDMI.

Volgens kenners op het Blu-Ray-forum zou je met een optische verbinding juist wel Bitstream selecteren trouwens. Met HDMI weer PCM.
Yep voor pcm heb je hdmi nodig naar je verserker. optisch heeft niet genoeg bandbreedte voor uncompressed lpcm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 89% gewijzigd door TheZeroorez op 24-12-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 20:25
Anoniem: 44255 schreef op zondag 23 december 2007 @ 02:11:
Ik ben weer flink aan het klooien geweest met het spel Ratatouille om de stemmen uit mijn speakers te krijgen. En wat ik het meest vreemde vind bij het opstarten van het spel is dat de versterker in eerste instantie een 5.1 signaal ontvangt, maar op het moment dat het daadwerkelijke spel begint springt hij terug naar 2.0..

Hierdoor krijg ik geen stemmen uit de centerspeaker. Ondanks de vele surround/stereo instellingen waar ik door heen schiet.

Ik heb zitten rommelen met bitstream en PCM, maar dat mocht ook niet baten .......

Heeft iemand misschien nog een suggestie ?
Ik heb een keer met F1 CE gehad dat ik geen commentaargeluid meer had, even de stroom van de Playstation afgehaald en opnieuw beeld en geluidsinstellingen geconfigureerd en vreemd genoeg werkte alles toen weer :s.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
lapino schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:38:
[...]

En waar heb je 'm dan besteld?
* Arx indexeert even opnieuw zijn geheugen: http://www.renchi.com/index.jsp :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20
Ik heb mijn PS3 op moment bij mijn ouders staan, maar de wifiverbinding via hun Linksys WRT300N is verschrikkelijk traag, downloads rond de 1-2Kb p.s. Waar kan dit aan liggen? Bij mij thuis via mijn Belkin router is het ding supersnel. Als ik mijn laptop op mijn ouders' netwerk gebruik is die ook lekker rap (6mbps). De PS3 zeurt wel dat de NAT van type 3 is, maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpassen en of het invloed heeft op mijn probleem. Verder maakt het niets uit of ik WEP/WPA aan heb staan of niet. Signal strength is tussen de 70 en 95%.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
Ik heb gisteren mijn 360 verkocht en een uur daarna was ik ook in het bezit van een ps3. Pech voor mij: ik was ook in het bezit van een linksys wrt 54g. Ik dacht dat de koppeling wel te doen zou zijn, maar ik kom er nog steeds niet uit.

Wat valt tot nu toe op:

1. Het beeld met de standaard megeleverde composiet kabel is minder dan met de 360 (op mijn sd tv). Ik had nog een s-vhs kabel van een ps1(scart) ,maar die geeft maar een marginaal beter beeld dan de composiet scart kabel. En als klap op de vuurpijl krijg ik ook nog een horizontale streep in het beeld. Ik wil dus voor een rgb kabel gaan. Maar hoe zit het dan met het geluid? Kan ik dat nog steeds via de tv afspelen? Ik heb namelijk nog geen home cinema setje. Ik zag dat de rgb kabel 2 tulp stekkers heeft. Maar op mijn tv zie ik nergens tulp ingangen, behalve die 2 van de composiet ingang.

2. Ik kreeg er een update cd bij voor xmb 2.0. Toen ik die geinstalleerd had, werd xmb duidelijk veel trager. Als ik een instelling kies dan moet ik echt een aantal seconden wachten voordat er een reactie komt.

3. De beeldkwaliteit van dvd`s is veel slechter als bij de 360 op mijn tv. Ik had de 360 rgb aangesloten en dat was echt een strak beeld. Nu heb ik echt verwassen kleuren en sommige backup dvd`s zijn iet om aan te zien, terwijl deze er op de 360 goed uitzagen. Verhelpt een rgb kabel dit?

4. De ps3 maakt draadloos verbinding met de wrt54g, maar de internet connection failed. dns error.
Veldje dat ik in moet vullen:

ipaddress (is die van de ps3, en moet ik dus zelf aanmaken zoiets 192.168.1.100?
subnet mask : staat al ingevuld
default router : 192.168.1.1
primary dns : 192.168.1.1
secondary dns: hoeft schijnbaar niet

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93534

Ik ben van plan om mijn dvd collectie over te zetten naar DivX of Xvid.

Gisteren ben ik wat aan het spelen geweest met AOA (Software die DVD naar verschillende formaten kan conveteren), Nu slaag ik er niet in een XviD of DivX te maken die mijn PS3 herkent.
Ik heb hier ook een 360 staan en die slikt ze wel.
Het leuke zou zijn dat ik mijn dvd kan converteren naar een formaat die zowel de PS3 als de 360 kunnen worden afgespeeld, dan hoef ik niet steeds mijn HDMI te switchen afhankelijk welke van de twee consoles er aan hangt (En om film te kijken heeft mijn PS3 voorkeur).

Weet iemand welke AVI Video codecs ik moet gebruiken en welke audio codecs ?
In AOA heb ik de keuze tussen:

Voor video: XviD MPEG-4 codec, DivX 6.8 Codec.
Voor audio: MP3, ACM (CCIT-alow, CCIT-ulow, Microsoft ADPCM, pcm)

Zoals ik al zij, ik ben een leek :)

Edit :Gelukt; Xvid MP3 en de rest zo laten en het werkt op de twee consoles. En via remote play op de psp werkt het ook. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 93534 op 23-12-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

peppie71 schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:13:

4. De ps3 maakt draadloos verbinding met de wrt54g, maar de internet connection failed. dns error.

ipaddress (is die van de ps3, en moet ik dus zelf aanmaken zoiets 192.168.1.100?

Wie weet raad?
Primaire DNS is fout lijkt me: Heb je een windows PC bij de hand? bureau accossoires --> opdracht prompt

in typen:
cd.. [enter knop]
cd.. [enter knop]
ipconfig /all [enter knop]

Even kijken in het lijstje( gegevens van DNS staat meestal boven aan bij het merk van je router) wat voor primair en secundaire DNS hier staat en invoeren in de PS3.
En als je de papieren hebt van je internet provider zouden ze her ook in moeten staan.
En natuurlijk zorgen dat je router je PS3 accept, mac filtering je PS3 mac toevoegen etc...

Hoop dat dit je helpt.

[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 23-12-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Ik heb gisteren mijn 360 verkocht en een uur daarna was ik ook in het bezit van een ps3. Pech voor mij: ik was ook in het bezit van een linksys wrt 54g. Ik dacht dat de koppeling wel te doen zou zijn, maar ik kom er nog steeds niet uit.

Wat valt tot nu toe op:

1. Het beeld met de standaard megeleverde composiet kabel is minder dan met de 360 (op mijn sd tv). Ik had nog een s-vhs kabel van een ps1(scart) ,maar die geeft maar een marginaal beter beeld dan de composiet scart kabel. En als klap op de vuurpijl krijg ik ook nog een horizontale streep in het beeld. Ik wil dus voor een rgb kabel gaan. Maar hoe zit het dan met het geluid? Kan ik dat nog steeds via de tv afspelen? Ik heb namelijk nog geen home cinema setje. Ik zag dat de rgb kabel 2 tulp stekkers heeft. Maar op mijn tv zie ik nergens tulp ingangen, behalve die 2 van de composiet ingang.

2. Ik kreeg er een update cd bij voor xmb 2.0. Toen ik die geinstalleerd had, werd xmb duidelijk veel trager. Als ik een instelling kies dan moet ik echt een aantal seconden wachten voordat er een reactie komt.

3. De beeldkwaliteit van dvd`s is veel slechter als bij de 360 op mijn tv. Ik had de 360 rgb aangesloten en dat was echt een strak beeld. Nu heb ik echt verwassen kleuren en sommige backup dvd`s zijn iet om aan te zien, terwijl deze er op de 360 goed uitzagen. Verhelpt een rgb kabel dit?

Wie weet raad?
1) In de startpost heb ik aangegeven dat je de meegeleverde composietkabel direct moet dumpen, en voor in jou geval moet je inderdaad een SCART-RGB kabel nemen. Wees gerust, het stereo geluid gaat ook gewoon over de SCART kabel.

2) Als je echt een aantal seconden moet wachten is er iets niet goed met je PS3 en je update. Dat de nieuwste XMB trager doet over komen dan de voorgaande versies is eigenlijk iets wat ik voor het eerst hoor. Overigens is versie 2.10 de meest recente, probeer die eens te installeren, misschien verhelpt dat ook die trage responsie tijden van het XMB menu.

3) Beeldkwaliteit van de PS3 is beter als mijn Marants DV6500, maar als je composiet kabel gebruikt kan ik mij inderdaad voorstellen dat het slechter is als je Xbox. Nogmaals, die composietkabel moet je dumpen.

4) Ik ben geen netwerk guru, maar ik heb wel vaker linksys problemen in dit topic gezien. Misschien als je de searchknop gebruikt dat je meer gerelateerde topics hierover vindt. Trouwens waarom gebruik je geen DHCP? Hoef je helemaal niets in te stellen. :)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
super, nu ik de dns heb ingevoerd ,heb ik verbinding! Even kijken hoe de snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 18:10
-Overbodig-

[ Voor 95% gewijzigd door WaterFire op 23-12-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv

Wat valt tot nu toe op:

RGB-stekker bevat van zichzelf ook een stereosignaal. Monitorkabels voor de PS2 werken ook op de PS3, dus als je nog ergens een oude kabel hebt liggen...
Probeer het 'ns zonder de RSS-feed.
Ja. Enig probleempje is dat de PS3 dezelfde onhebbelijkheid heeft als de PS2, nl dat het beeld groen wordt als je DVDs over de SCART-RGB bekijkt. In de PS2-tijd had je daarom een switch op die stekker waarmee je kon schakelen tussen RGB en composiet. Andere oplossing is een S-video-kabel.

Als je het echt makkelijk wilt hebben, sluit je de PS3 via HDMI aan.

Wie weet raad?
Secondary DNS is in jouw geval hetzelfde als de primary, beiden verwijzen naar de router. Als dat niet werkt, kun je hier ook de DNS-info invullen van je internetprovider (of zelfs een willekeurige ISP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
bedankt voor de hulp, ik heb inmiddels verbinding via internet. hdmi kabel is voorlopig geen optie, omdat ik (nog ) geen hd tv ga kopen. ALs ik met rgb groen beeld krijg bij dvd`s, dan schiet dat ook niet op. De ps3 doet voorlopig ook dienst als dvd speler.

Maar, ik ben weer een stap verder. Ik kan me nu niet registreren bij account registration. Ik geef bij sign in mijn xs4all.nl emailadres in en bij password een 6 karakter wachtwoord. Vervolgens geeft hij aan dat de sig-in id en wachtwoord combinatie niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-06 18:42

Arm1n

Zeven over half twee

peppie71 schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:56:
bedankt voor de hulp, ik heb inmiddels verbinding via internet. hdmi kabel is voorlopig geen optie, omdat ik (nog ) geen hd tv ga kopen. ALs ik met rgb groen beeld krijg bij dvd`s, dan schiet dat ook niet op. De ps3 doet voorlopig ook dienst als dvd speler.

Maar, ik ben weer een stap verder. Ik kan me nu niet registreren bij account registration. Ik geef bij sign in mijn xs4all.nl emailadres in en bij password een 6 karakter wachtwoord. Vervolgens geeft hij aan dat de sig-in id en wachtwoord combinatie niet correct is.
Ze bedoelen je psn account O-) ff eentje aanmaken dus

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
ja, gelukt. ik dacht dat ik al een account had aangemaakt bij de initiele instellingen. Maar dit staat daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
peppie71 schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:25:
ja, gelukt. ik dacht dat ik al een account had aangemaakt bij de initiele instellingen. Maar dit staat daar los van.
Ja dat initiele account is voor je PS3 zelf.

Voor je kabel: ga even naar een goede electronica zaak waar ze PS2's verkopen. Daar kun je voor een klein bedrag SCART / RGB kabels kopen met zo'n schakelaartje, werkt perfect.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
waar kan ik de voortgang van de downloads zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
peppie71 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:00:
waar kan ik de voortgang van de downloads zien?
Ja :) bij Download-Beheer, volgens mij in hetzelfde rijtje als "Internet Explorer" :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 16:23

itsoutthere

The Truth

zo... weg SDTV en welkom HDTV... gisteravond eentje gehaald bij de mediamarkt, 32" :-)

Weet iemand trouwens wanneer de downloadable content van de burnout-demo uitkwam?

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57

FeaR

In GoT we trust

Wat heeft iedereen toch problemen met die Linksys wrt54g-tjse. Heb zelf ook een exemplaar staan en mijn pc, Xbox 360 en PS3 zijn bedraad verbonden en mijn laptop krijgt draadloos het signaal binnen. Heb trouwens nooit iets ingesteld in de software van mijn PS3. Had de Linksys software geinstalleerd, kabels erin en alles deed het gewoon. En doet het nog steeds gelukkig :)

Maar een tactisch vraagje over Uncharted:
Ik ben die game nu aan het spelen en ben al wat nieuwe wapens tegen gekomen. Maar ik gebruik nog steeds de wapens die ik in het begin kreeg: de 9mm met 40 kogels en de AK-47. De shotgun dump ik altijd omdat die ruk is op lange afstand en de 9mm micro-uzi kan me ook niet echt bekoren. De grenade launcher gebruik ik soms wel om een turret uit te schakelen, maar zodra ik een AK zie liggen komt die weer in de verzameling.
Al ben ik over de laatste ook niet super tevreden: 3x een salvo van rake schoten en vijanden huppelen nog vaak door. Die 9mm is wel goed: 3 schoten en ze zijn alijd down.
Nu heb ik een lijst gevonden met de wapens die ingame beschikbaar zijn. En vroeg me af wel twee wapens jullie hebben gebruikt of dat ik de AK wellicht op een andere manier moet gebruiken, want zoals blijkt ben ik alleen positief over het 9mm handwapen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:56

JvdM

<---->

Ik heb deze tv
http://www.kieskeurig.nl/...CCF7DC125713B0035BEAF.htm

en heb er net mijn nieuwe PS3 op aangesloten, ik heb alleen het idee dat 't spel (pro evo 2008) een stuk soepeler zou moeten lopen. Ik weet dat als je 't via scart aansluit een stuk minder mooi is dan op n hdtv met hdmi, maar spellen zouden toch wel vloeiend moeten lopen op de manier hoe ik m aansluit? Iemand die tips en tricks heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

FeaR1986 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:18:
[...]
Al ben ik over de laatste ook niet super tevreden: 3x een salvo van rake schoten en vijanden huppelen nog vaak door. Die 9mm is wel goed: 3 schoten en ze zijn alijd down.
Nu heb ik een lijst gevonden met de wapens die ingame beschikbaar zijn. En vroeg me af wel twee wapens jullie hebben gebruikt of dat ik de AK wellicht op een andere manier moet gebruiken, want zoals blijkt ben ik alleen positief over het 9mm handwapen.
Ik het hetzelfde gevoel als jij mbt de wapens. Verderop krijg je alleen andere wapens die nog wat beter zijn. Headshots met de AK zijn ook een stuk effectiever, dus mik meer op het hoofd.

Verder ben ik enorm onder de indruk van Uncharted. Ik blijf me verbazen over de gfx, iedere keer weer andere omgevingen die allemaal op hun eigen manier er geweldig uitzien. Eén grote wow als ik het speel. Inclusief het geluid dat ook erg goed is.
Ik heb een beetje een Resident Evil 4 gevoel als ik het speel. Een spel dat behoorlijk lastig is en je echt geinteresseerd houdt van begin tot einde. Je wilt maar blijven spelen. De goede AI van je tegenstanders houdt je ook scherp. Echt een geweldig spel, ik kan niet anders zeggen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Laatst online: 09:47

Emiel1984

Made in NL

harley schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:32:
[...]

Ben geen purist maar wel een voorstander en liefhebber van blu-ray vanwege de kleuren en scherpte.
Maar heb dit probleem zelf niet ondervonden bij layer cake. Wil het vandeweek nog wel ff voor je testen. (klotekoopavonden en koopzondagen :()
Mijn tv ondersteunt 1080p/24p. Ik had dit is toch maar is uitgeschakelt op de ps3 maar dit gaf alleen maar minder beeld. Daarna heb ik voor de zoveelste keer zitten klooien in de instellingen van de TV zelf , de samsung le40m86b.. Ik vond het beeld op dynamisch ontzettend mooie kleuren geven. Ik heb dit dus aangezet met het instellen van de rest; spaarstand, contrast, helderheid,scherpte etc...

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat het de film zelf is, deze is in het begin meer op de achtergrond gefocused waardoor de voorgrond wat minder scherp is.

Extra infotv : Ik had gisteravond ik bij mijn zus thuis op een HD-ready scherm tv gekeken van toshiba maar dit gaf duidelijk een minder mooi beeld dan mijn samsung met ultra-clear scherm+ Analoge tuner :p . Bij de mm vond ik deze tv ook een mooier beeld geven dan de "Sony lcd tv van het jaar" die 400 euro meer koste :+ . Had een half uurtje gekeken naar allemaal Sony Hd-demo's en kon dan ook niet geloven dat het aan de tv zou liggen, aangezien andere HD films wel (nog) mooier beeld geven.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Shiver23 schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:02:
[...]

Ik het hetzelfde gevoel als jij mbt de wapens. Verderop krijg je alleen andere wapens die nog wat beter zijn. Headshots met de AK zijn ook een stuk effectiever, dus mik meer op het hoofd.

Verder ben ik enorm onder de indruk van Uncharted. Ik blijf me verbazen over de gfx, iedere keer weer andere omgevingen die allemaal op hun eigen manier er geweldig uitzien. Eén grote wow als ik het speel. Inclusief het geluid dat ook erg goed is.
Ik heb een beetje een Resident Evil 4 gevoel als ik het speel. Een spel dat behoorlijk lastig is en je echt geinteresseerd houdt van begin tot einde. Je wilt maar blijven spelen. De goede AI van je tegenstanders houdt je ook scherp. Echt een geweldig spel, ik kan niet anders zeggen.
Niet alleen de wapens laten op sommige punten wat te wensen over. Ook zijn de hitboxes soms echt vreemd. Ik heb al meerdere keren gehad dat ik iemand een headshot gaf en dat deze niet neer ging. Dus soms tot wel twee maal toe een headshot nodig om iemand neer te leggen. Had wel als voordeel dat ik de medaille voor 100 headshots redelijk snel had :). Maar omgekeerde gebeurd ook wel eens: schot in de buik van de tegenstander en het geldt als een headshot. Jammer dat zulke kleine foutjes toch heel erg opvallen in een bijna perfecte game.
Ik kan je alleen maar gelijk geven over hoe die game eruit ziet. Ik zit nu in hoofdstuk 10, waar je met die jetski door die ondergelopen stad moet varen. Je kan verder niets maar varen (dus niet het land op), maar alles om je heen ziet er zo goed uit. Elke meter lijkt wel appart te zijn ontworpen en niet dat het een soort van hetzelfde is na elke bocht. Ook het hoofdstuk ervoor als je in die jeep aan het rijden bent is gewoon schitterend.
De AI is ook zeker goed. Vijanden blijven niet stom staan als een granaat gooit. En ook wijzigen ze per keer hun dekking (dus ze duiken niet steeds aan dezelfde kant uit hun dekking). Mooie is ook dat als wanneer je een vijand net raakt wanneer deze een granaat wilt gooien je hem echt hoort vloeken dat hij gemold gaat worden door zijn eigen granaat... En nog steeds vind ik dat er in de NL subs wat te erg vertaald is vanaf wat er daadwerkelijk wordt gezegd. Om nog maar een voorbeeld te noemen:

"I can't do a thing about it..." wordt vertaald naar "Ik kan er geen ene reet aan doen...". En zo zijn er nog wel wat meer dingen die zonder gevloek worden gezegd maar dat er in de subs dan een extra | klote" aan toegevoegd word. Kan er zelf niet zo mee zitten, maar kan begrijpen dat mensen die deze game op NL zetten voor de kinderen hier niet echt blij mee zijn. Maar aan de andere kant op de doos staat toch 16+ als aanbevolen leeftijd.

Heb tot nu toe zeker nog geen spijt van mijn aankoop gehad al kan ik me zoals gezegd soms wat ergeren aan de hitboxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ben nu opnieuw door RFOM aan het spelen, maar het blijft een prachtige game. Wel valt het me op dat op plekken waar ik de 1e keer (toen had ik net de console en nog nooit een FPS gespeeld met een controller) veel meer moeite had met bepaalde stukken dan nu. Komt wellicht ook door warhawk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 00:16
Ik heb laatst een Blu-ray film gekocht (300)
De vraag is of iemand hier weet hoe ik de film op 1080p afspeel? Als ik info doe op mijn tv zie ik dat die hem 720p afspeelt. Moet ik ergens instellingen veranderen? Trailers van de PS store speelt die wel gewoon 1080p af..

Gebruikte hardware: Samsung LE40F86, Component kabel, PS3 60gig

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Hoi PS3 bezitters,
ik heb een vraag alvorens ik de PS3 koop. Hier komt ie:
Ik weet dat je bij de PS3 geen HDMI kabel krijgt, slechts een SCART composiet kabel. Een HDMI kabel is redelijk duur(twintig euro voor een kabel), en dus heb ik het ook nog niet aangeschaft. Ik vroeg me daarbij af of het kwaliteitsverlies nou echt zó groot is? Ik bedoel, het is toch niet zo dat als je een PS3 via een SCART kabel op een HD Ready TV aansluit je verschrikkelijk beeld krijgt? Ik zou graag ervaringen horen daarover.

Nouja, dit was mijn vraag. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 20:57

MeNTaL_TO

The future is not set

Tharoy schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:52:
Hoi PS3 bezitters,
Ik weet dat je bij de PS3 geen HDMI kabel krijgt, slechts een SCART composiet kabel. Een HDMI kabel is redelijk duur(twintig euro voor een kabel), en dus heb ik het ook nog niet aangeschaft. Ik vroeg me daarbij af of het kwaliteitsverlies nou echt zó groot is? Ik bedoel, het is toch niet zo dat als je een PS3 via een SCART kabel op een HD Ready TV aansluit je verschrikkelijk beeld krijgt? Ik zou graag ervaringen horen daarover.

Ja, is echt zo groot (tov composiet). Niet via HDMI aansluiten op een hdready is gewoon zonde.

[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-12-2007 19:54 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Hoi PS3 bezitters,

Als je een HD-Ready 720P TV heb moet je absoluut niet een gewone SCART-composietkabel aansluiten om een paar euro te besparen. Koop gewoon die HDMI-kabel, veeeeeel beter beeld.

Als je een goedkope HDMI-kabel zoekt, kun je bijv hier bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
KappeNou schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:47:
De vraag is of iemand hier weet hoe ik de film op 1080p afspeel? Als ik info doe op mijn tv zie ik dat die hem 720p afspeelt. Moet ik ergens instellingen veranderen? Trailers van de PS store speelt die wel gewoon 1080p af..

Blu-ray films zijn opgenomen in 1080p24. Als je TV het ondersteund, kun je 24p aanzetten in System settings. Dat je TV de PSN trailers in 1080p wel weergeeft, geeft helaas geen garantie dat hij 24p dan ook ondersteund, omdat de trailers meestal op 30fps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hoi PS3 bezitters,
|:(

Je wil een console kopen van €400,- en dan vind je een kabel van €20,- te duur. |:(
En je kan je PS3 wel via scart aansluiten op je LCD-tv, maar dan heb je een maximale resolutie van 576i, puur omdat scart niet meer uit kan zenden. Via HDMI haal je sowieso 720p wat duidelijk vele malen beter is dan 576i...

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 23-12-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Play.com heeft wat aardige PS3-aanbiedingen:

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas - EUR 27.99
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent - EUR 23.49
John Woo Presents: Stranglehold - EUR 38.99
Tony Hawk's Project 8 (PS3) - EUR 27.99
Marvel: Ultimate Alliance (PS3) - EUR 27.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Een kabel voor 20 euro is inderdaad te duur, maar dat betaal je er nu eenmaal voor. Maar als je een HD (ready) TV hebt is het het meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

ymmv schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:35:
Play.com heeft wat aardige PS3-aanbiedingen:
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent - EUR 23.49
Bedankt voor de tip. Heeft iemand hier ervaringen met Double Agent? Ik vond de vorige delen gaaf, maar las over lange laadtijden, matige graphics en framerate issues dankzij de brakke Ubisoft port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
harlekein schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:36:
[...]

Een kabel voor 20 euro is inderdaad te duur, maar dat betaal je er nu eenmaal voor. Maar als je een HD (ready) TV hebt is het het meer dan waard.
Als je een SCART-RGB-kabel nodig hebt voor de PS2 betaal je ook al zoveel. Dus 20 euro voor een HDMI-kabel is niet eens zoveel. En HDMI-kabels hoeven niet eens zo duur te zijn. Bij electronica-online heb je er al een voor 6,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Een normale electronicaboer heeft veelal wel merkloze HDMI kabels van 1.5 meter voor een tientje of minder. En die doen het prima, digitaal is digitaal (niet weer die discussie please)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
harlekein schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:40:
[...]

Bedankt voor de tip. Heeft iemand hier ervaringen met Double Agent? Ik vond de vorige delen gaaf, maar las over lange laadtijden, matige graphics en framerate issues dankzij de brakke Ubisoft port.
Ik heb het idee dat die verhalen over slechte PS3-ports soms overdreven worden. Ik heb The Orange Box voor de PS3. Dat zou zo'n beetje de slechtste PS3-port ooit zijn. Onspeelbaar volgens 1Up.com. Veel te lange laadtijden volgens recensies.

Ik merk er niks van tot nu toe. Heb gisteren Portal zitten spelen en het draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205528

harlekein schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:36:
[...]

Voor 20 euro koop ik die kabel, als ik hem hier in het dorp zie liggen. Ze zijn hier allemaal 50 euro, en DAT vind ik te duur.

Morgen ga ik even een kabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87066

Zo....nieuwe Bravia Full HD gekocht. Daar komt een PS3 60Gb gratis bij. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yestro
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-07 01:11
Jullie zoeken gewoon niet goed jongens...
Bij Alternate kan je al een HDMI-kabel kopen van €7,90, 2 meter.
Ik heb hem ook, en hij werkt perfect.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=RDVC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Arx schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:13:
[...]

Blu-ray films zijn opgenomen in 1080p24. Als je TV het ondersteund, kun je 24p aanzetten in System settings. Dat je TV de PSN trailers in 1080p wel weergeeft, geeft helaas geen garantie dat hij 24p dan ook ondersteund, omdat de trailers meestal op 30fps zijn.
1080p is toch gewoon een resolutie? Lijkt me dat die gewoon 1080p blu-ray films kan afspelen.. Het is ook niet de goedkoopste full HD tv. Hier zijn de specs van de TV >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
ymmv schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:43:
[...]

Ik heb het idee dat die verhalen over slechte PS3-ports soms overdreven worden. Ik heb The Orange Box voor de PS3. Dat zou zo'n beetje de slechtste PS3-port ooit zijn. Onspeelbaar volgens 1Up.com. Veel te lange laadtijden volgens recensies.

Ik merk er niks van tot nu toe. Heb gisteren Portal zitten spelen en het draait als een zonnetje.
Ik heb hem niet, maar voor zover ik heb gelezen was portal wel de game uit de package die nog het beste draait :) Dus misschien dat het je daarom nog niet is opgevallen? TF2 en HL2 schijnen ook nog goed te doen, alleen ep1. en met name ep2 schijnen veel framerate probelemen te hebben.
Maar post je bevindingen even als je ep1 en ep2 ook getest hebt, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 92% gewijzigd door TheZeroorez op 24-12-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

harlekein schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:36:Een kabel voor 20 euro is inderdaad te duur, maar dat betaal je er nu eenmaal voor. Maar als je een HD (ready) TV hebt is het het meer dan waard.
Dan betaal je er toch gewoon 10euro voor zoals ik heb gedaan. Kan het niet echt duur noemen voor een hdmi-kabel van 2meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

KappeNou schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:23:
[...]

1080p is toch gewoon een resolutie? Lijkt me dat die gewoon 1080p blu-ray films kan afspelen.. Het is ook niet de goedkoopste full HD tv. Hier zijn de specs van de TV >klik<
Die tv ondersteunt dus geen 24P. Staat 24P uit of aan in je PS3 settings?

Overigens is 300 een afgrijselijke film op op BD te kijken ivm de toegevoegde grain in die film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
-RazieL- schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:15:
[...]

Dan betaal je er toch gewoon 10euro voor zoals ik heb gedaan. Kan het niet echt duur noemen voor een hdmi-kabel van 2meter.
Nee? Voor een paar stukjes draad een paar connectors en een paar gram plastic? Kostprijs waarschijnlijk samen nog geen 25 euro cent. De winst marges op kabels zijn hoog, de handel lacht zich een breuk, HDMI heeft het aurora van het nieuwste/beste, dus maakt de handel er een 'bijpassende' 'beste' prijs van. Laat je toch niet vernueken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-06 18:59
Sinds vandaag heb ik een Hd-Ready tv 32" en ik heb dan ook meteen mijn PS3 via de hdmi poort aangesloten maar toen liep ik tegen het volgende probleem.

Bij mijn vorige tv sloot ik namelijk mijn headset (ook mijn pc speakers) aan via de 3.5mm plug in de tv. en had ik dus geluid via mijn tv naar de headset/speakers. Maar nu ik op mijn nieuwe tv geen 3.5mm ingang heb besloot ik hem aan te sluiten aan de RCA out via een RCA (tulp Male) naar 3.5mm (Female) verloopkabel. Dit werkt opzich prima met het tv kijken het geluid loopt gewoon goed via de, op deze manier aangesloten, headset/speakers.

Maar zodra ik mijn PS3 opstart heb ik wel beeld op mijn tv en geluid op mijn tv, maar het geluid word niet meer door gestuurd naar mijn headset/speakers. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Mijn PS3 is dus aangesloten op mijn tv via de hdmi kabel en zowel beeld als geluid lopen via deze kabel naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 17:50
Anoniem: 87066 schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:51:
Zo....nieuwe Bravia Full HD gekocht. Daar komt een PS3 60Gb gratis bij. Nice.
Ik denk dat je de 40Gb kunt verwachten..

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:33
Gisteren Uncharted via marktplaats gekocht voor 45 euri. Blijkt een regio 1 Blue Ray te zijn volgens het hoesje.Zit alleen een EN handleiding bij.
Uncharted is echter wel gewoon NL gesproken en NL ondertiteld indien gewenst. Ik heb een 40gb PS3.

Maakt het nog ergens verschil een regio 1 of 2 in deze dan?

[ Voor 9% gewijzigd door supercop7373 op 24-12-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

HoefMeistert schreef op maandag 24 december 2007 @ 08:11:
[...]

Ik denk dat je de 40Gb kunt verwachten..
Hoe kom je daarbij? in de advertenties staat gewoon de 60gb versie met 2 gratis games en 2joypads. Er is helemaal geen 40gb versie met 2 gratis games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245048

Dankzij een tegoedbon van mijn baas kon ik Ratchett & Crank voor € 13 kopen. Vroeger was ik altijd een grote fan van Jazz Jack Rabbit en dit spel lijkt er veel op, alleen veel mooier en beter.
Wat een geweldig spel en een waar genot op mijn 50 inch Sammy. Zelfs al had ik het volle pond moeten betalen dan was hij het nog waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
KappeNou schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:23:
[...]

1080p is inderdaad een resolutie, maar het zit hem in het aantal beelden per seconden. Niet alle TV ondersteunen 24fps maar ondersteuning wel vaak 25/30/50/60fps bij die resolutie. De Blu-ray specificatie heeft ervoor gezorgd dat als je films in 1080p wilt bekijken dat je TV 24fps moet ondersteunen (met hele goede redenen!). Standaard geeft de PS3 dit signaal niet door, maar moet je dit expliciet aanzetten. Dus standaard zal de PS3 dit signaal uitzenden als 1080i via 3:2 pulldown deinterlacing of je hebt expliciet de PS3 verteld dit te downscalen naar 720p.

Ik heb stiekem gecontrolleerd of je TV dit ondersteund, en waarempel deze Samsung ondersteund het.

Om niet in de herhaling te vallen: heb je al gecontrolleerd of 24fps aanstaat? :/

Trouwens, er staat ook wat commentaar in de handleiding/changelog van de firmware.
Settings
- BD 1080p 24 Hz Output (HDMI)

[BD 1080p 24 Hz Output (HDMI)] has been added as an option in (BD/DVD Settings) under (Settings).

Set whether to use 1080p 24 Hz video output mode for output of Blu-ray Disc (BD) video.

Automatic Automatically switch the video output mode to match the TV that is connected.
Off Output BD video at the maximum resolution that has been selected in the video output settings of the PS3* system. (The video output will not be displayed at 1080p 24 Hz.)
Notes

* This setting can be used only when [HDMI] has been selected in [Video Output Settings] under (Settings) > (Display Settings).
* The TV or AV amplifier (receiver) that is being used must support 1080p 24 Hz video mode. For details, refer to the instructions for the device in use.
* The BD in use must also support 1080p 24 Hz video mode. Generally, video is recorded in 1080p 24 Hz resolution for commercially available BD video software (BD-ROM) on which "1080p" is displayed as the recording mode.
* If video does not display correctly when [Automatic] is selected, set this option to [Off].
Als ik dan je eerste post terug lees:
KappeNou schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:47:

Oplossing: gewoon even een HDMI kopen vanmiddag! :Y)

[ Voor 46% gewijzigd door Arx op 24-12-2007 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024

Gepperd

Burp!

Zijn er meer mensen waarbij games niet op de hoogste resolutie (1080p) draaien uitzichzelf? Ik heb dit bij COD4 gemerkt: Standaard (als ik PS3 op autodetect resolutie zet) wordt COD4 in 720p modus gestart. Echter als ik de PS3 zo instel dat de ondersteunde resolutie alleen 576 en 1080p is dan wordt COD4 gestart in 1080p modus. Dit is echter niet handig want spellen als Motorstorm draaien daardoor op 576 omdat daar geen 1080p wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

supercop7373 schreef op maandag 24 december 2007 @ 08:36:
Gisteren Uncharted via marktplaats gekocht voor 45 euri. Blijkt een regio 1 Blue Ray te zijn volgens het hoesje.Zit alleen een EN handleiding bij.
Uncharted is echter wel gewoon NL gesproken en NL ondertiteld indien gewenst. Ik heb een 40gb PS3.

Maakt het nog ergens verschil een regio 1 of 2 in deze dan?
Nope, is geen verschil. Heb zelf ook een geimporteerde Uncharted (gehad) met engelse handleiding en nederlands gesproken. Heb deze twee keer uitgespeeld en toen verkocht voor 45 euri op marktplaats....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Gepperd schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:45:
Zijn er meer mensen waarbij games niet op de hoogste resolutie (1080p) draaien uitzichzelf? Ik heb dit bij COD4 gemerkt: Standaard (als ik PS3 op autodetect resolutie zet) wordt COD4 in 720p modus gestart. Echter als ik de PS3 zo instel dat de ondersteunde resolutie alleen 576 en 1080p is dan wordt COD4 gestart in 1080p modus. Dit is echter niet handig want spellen als Motorstorm draaien daardoor op 576 omdat daar geen 1080p wordt ondersteund.
Niet alle games ondersteunen 1080p. In werkelijkheid draaid CoD4 op 1024×600p 2xAA, exact hetzelfde als bij de Xbox 360 versie. De rest wordt softwarematig een handje meegeholpen naar boven d.m.v. zoomen. Wat dat betreft kun je je PS3 wel weer terug zetten naar 720p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:17

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Anoniem: 114719 schreef op maandag 24 december 2007 @ 08:43:
[...]

Hoe kom je daarbij? in de advertenties staat gewoon de 60gb versie met 2 gratis games en 2joypads. Er is helemaal geen 40gb versie met 2 gratis games.
Omdat er mensen zijn die n.a.v. de Sony Bravia aktie een 40gb hebben ontvangen. Ik heb zelf de 60gb binnen gekregen, maar het is niet relevant te bedenken dat er géén 40gb met gratis games en een 2e controller is ;) ... deze worden gewoon los in de doos bijgevoegd door Sony!

Check hier de ontwikkelingen m.b.t. de aktie...

Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Arx schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:04:
[...]

Niet alle games ondersteunen 1080p. In werkelijkheid draaid CoD4 op 1024×600p 2xAA, exact hetzelfde als bij de Xbox 360 versie. De rest wordt softwarematig een handje meegeholpen naar boven d.m.v. zoomen. Wat dat betreft kun je je PS3 wel weer terug zetten naar 720p. :)
Idd veel PS3 games die 1080p op de doos hebben staan draaien eigenlijk op 980x1080p, en dus geen 1920x1080p wat full HD is.
Niet dat het mij wat uitmaakt, ik draai alles toch op 720p, maar je wordt wel een beetje voor de gek gehouden imo.

[ Voor 10% gewijzigd door S2S op 24-12-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Arx schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:17:
De Blu-ray specificatie heeft ervoor gezorgd dat als je films in 1080p wilt bekijken dat je TV 24fps moet ondersteunen (met hele goede redenen!). Standaard geeft de PS3 dit signaal niet door, maar moet je dit expliciet aanzetten. Dus standaard zal de PS3 dit signaal uitzenden als 1080i via 3:2 pulldown deinterlacing of je hebt expliciet de PS3 verteld dit te downscalen naar 720p.
Mijn TV heeft geen 24fps en toch kan ik mijn Blu-Ray's gewoon in 1080p bekijken hoor. Dat 24fps is volgens mij enkel maar een extra optie om het beeld vloeiender te laten lopen. Heb je een bron waar staat dat 24fps verplicht is, want dit is de eerste keer dat ik dat hoor.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189262

Niet te geloven... Dit topic is werkelijk niet bij te houden. Is het niet mogelijk om pas een nieuw draadje te starten na 5000 posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:19
SToRM666 schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:14:
[...]

Mijn TV heeft geen 24fps en toch kan ik mijn Blu-Ray's gewoon in 1080p bekijken hoor. Dat 24fps is volgens mij enkel maar een extra optie om het beeld vloeiender te laten lopen. Heb je een bron waar staat dat 24fps verplicht is, want dit is de eerste keer dat ik dat hoor.
Is niet verplicht, het is alleen een optie als je tv het ondersteund ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

S2S schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:47:
[...]

Idd veel PS3 games die 1080p op de doos hebben staan draaien eigenlijk op 980x1080p, en dus geen 1920x1080p wat full HD is.
Niet dat het mij wat uitmaakt, ik draai alles toch op 720p, maar je wordt wel een beetje voor de gek gehouden imo.
980x1080? Dat zal een lekker misvormd beeld zijn dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@Arx: bedankt voor de info. Ik ga het binnenkort even uitzoeken :9

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

-RazieL- schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:35:
[...]

980x1080? Dat zal een lekker misvormd beeld zijn dan ;)
Nee hoor, want ze scalen het dan gewoon naar 1920x1080p, GTP doet dit ook.
Deze heeft ook native 720p, maar voor 1080p gebruiken ze dus 980x1080.

[ Voor 12% gewijzigd door S2S op 24-12-2007 13:23 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tech in SPV graag, mediacenter-discussies kunnen in dit topic.