|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Natuurlijk is een scout zwak op het slagveld. Het is helemaal niet de bedoeling dat hij daar sterk is. Daar zijn bijvoorbeeld soldiers voor.Rutger Mulder schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:31:
Ik vind dat de scout wel een sentry moet kunnen killen net zoals in TFC. Het doel van de scout is om snel langs de voorste linies te rennen en dan snel naar de flag te gaan, maar daar staan dan vaak de sentries als laatste defense linie. Over het geheel gezien is de scout zwak op het slagveld. Alleen een spy, sniper of medic zonder backup is slecht tegen een scout. Ik vind het met demo geen probleem vs scouts.
Het idee is dat geen enkele classe in zijn eentje kan winnen; Een heavy heeft voldoende vuurkracht, maar is te traag. Een scout is snel, maar heeft te weinig vuurkracht. En van alles daar tussen in.
Iedere class heeft zijn voor en nadelen, en samen vormen ze het ideale team.
Maak de scout sterker en je hebt Solo Fortress.
Het is niet de bedoeling dat je als scout vanaf je spawn de intell capped en weer terug rent. Het is de bedoeling dat het team een weg vecht naar de intellroom, en de scout de intell dan zo snel mogelijk naar huis brengt.
Ik snap al dat vergelijk met TFC overigens ook niet. Als dat leuker is kan men dat toch gaan spelen?
Ja, TF2 is misschien 'trager' dan TFC. Counter-Strike:Source is ook anders dan 1.6. Need For Speed Pro-Street speelt ook anders dan Need for Speed Hot Persuit. We hebben het hier over een nieuw spel, gebasseerd op zijn voorganger, Niet een vervanger van.
heb het al gevonden
Het klopt dat #2 sowieso op wat lagere reates geconfigureert is, omdat de hardware niet geheel toereikend is. Ik merk hier tijdens het spelen, behalve dat dat getalletje wat lager is, verder eigenlijk niets van.
Ik zal eens monitoren welk hardwaredeel nu precies de bottleneck is. Misschien kunnen we het aantal slots verlagen, iets waar meer mensen een voorkeur voor lijken te hebben.
[ Voor 38% gewijzigd door 4ourty2 op 15-01-2008 19:15 ]
Als je er nog vanaf wilt: een kennis van mij is er net naar op zoek.UlyssesNL schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:44:
Ik heb nog wel een 2 * 1ghz xeon + 8 gig ram + 6* (weet niet hoeveel gig) 15k schijven beschikbaar (19 inch servertje komt bij nokia weg.) ik weet niet of daar wat mee gedaan kan wordenals dat kan dan mogen jullie hem gratis hebben.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
het moet wel in het belang van tf zijn he anders mag ie hem kopenThe Zep Man schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:57:
[...]
Als je er nog vanaf wilt: een kennis van mij is er net naar op zoek.
Wij hebben echter al een Xeon-bak staan, maar daar weigert de server op te draaien. Onder Linux is een of andere instructieset nodig welke ontbreekt op onder andere Athlon XP's, en blijkbaar onze Xeon. Zie bijv dit topic bij Steam; http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=600330
Onder Windows is deze instructieset overigens niet nodig.
Heb je heel toevallig een cpuinfo van de betreffende cpu? Of alleen een codename?
Wellicht dat we dan kunnen uitsluiten of TF2 er op kan draaien (onder linux). In dat geval hebben we denk ik nog wel een plekje vrij in het rack (Telecity2).
ik heb geen idee eerlijk gezegdfrickY schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:18:
UlyssesNL, dat is genereus.
Wij hebben echter al een Xeon-bak staan, maar daar weigert de server op te draaien. Onder Linux is een of andere instructieset nodig welke ontbreekt op onder andere Athlon XP's, en blijkbaar onze Xeon. Zie bijv dit topic bij Steam; http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=600330
Onder Windows is deze instructieset overigens niet nodig.
Heb je heel toevallig een cpuinfo van de betreffende cpu? Wellicht dat we dan kunnen uitsluiten of TF2 er op kan draaien (onder linux). In dat geval hebben we denk ik nog wel een plekje vrij in het rack (Telecity2).
edit:
effe duidelijk gemaakt dat het wel degelijk xeon's zijn
[ Voor 5% gewijzigd door 4ourty2 op 15-01-2008 20:36 ]
* frickY stuurt je wel een DM voor verder contact
[ Voor 48% gewijzigd door frickY op 15-01-2008 19:27 ]
Imo is het team er om een gat in de verdediging te creeëren zodat de scout er door kan, niet om tot de intelroom te vechten. Hoe vaak zie jij dat een scout de intel terug brengt wanneer een andere class zich tot de intel room heeft gevochten? De toegevoegde waarde van de scout vind ik dan minimaal als het alleen maar omdat kleine beetje extra snelheid gaat.frickY schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:28:
[...]
Natuurlijk is een scout zwak op het slagveld. Het is helemaal niet de bedoeling dat hij daar sterk is. Daar zijn bijvoorbeeld soldiers voor.
Het idee is dat geen enkele classe in zijn eentje kan winnen; Een heavy heeft voldoende vuurkracht, maar is te traag. Een scout is snel, maar heeft te weinig vuurkracht. En van alles daar tussen in.
Iedere class heeft zijn voor en nadelen, en samen vormen ze het ideale team.
Maak de scout sterker en je hebt Solo Fortress.
Het is niet de bedoeling dat je als scout vanaf je spawn de intell capped en weer terug rent. Het is de bedoeling dat het team een weg vecht naar de intellroom, en de scout de intell dan zo snel mogelijk naar huis brengt.
Ik snap al dat vergelijk met TFC overigens ook niet. Als dat leuker is kan men dat toch gaan spelen?
Ja, TF2 is misschien 'trager' dan TFC. Counter-Strike:Source is ook anders dan 1.6. Need For Speed Pro-Street speelt ook anders dan Need for Speed Hot Persuit. We hebben het hier over een nieuw spel, gebasseerd op zijn voorganger, Niet een vervanger van.
De scout of medic in TFC is toch ook geen solo fortress....
En waarom zouden we TF2 niet een beetje mogen vergelijken met zijn succesvolle voorganger en daar over praten. Het wordt hier allemaal gelijk neer geknuppeld door mensen die TFC niet of amper gespeeld hebben.
Zelden, omdat de scout zich dan al doodgerushed heeft. Nu zie je in turbine vaak dat een van de soldiers of demos de intel meeneemt, en deze over het algemeen niet verder krijgt dan het midden. Maar dat zegt meer over de mensen die scout spelen dan over de class zelf.Rutger Mulder schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:16:
Imo is het team er om een gat in de verdediging te creeëren zodat de scout er door kan, niet om tot de intelroom te vechten. Hoe vaak zie jij dat een scout de intel terug brengt wanneer een andere class zich tot de intel room heeft gevochten? De toegevoegde waarde van de scout vind ik dan minimaal als het alleen maar omdat kleine beetje extra snelheid gaat.
Een gat in de verdediging maken is vaak niet eens nodig, een scout kan hier over het algemeen redelijk doorheen rennen en springen. In 2fort is dat was lastiger vanwege het lage plafond en smalle gangen, in turbine is dat wat meer van toepassing.
Niet dat het niet mag. Maar TF2 wordt er op afgeschreven dat hij bepaalde dingen niet zou hebben. En dat vind ik zelf onterechtDe scout of medic in TFC is toch ook geen solo fortress....
En waarom zouden we TF2 niet een beetje mogen vergelijken met zijn succesvolle voorganger en daar over praten. Het wordt hier allemaal gelijk neer geknuppeld door mensen die TFC niet of amper gespeeld hebben.
Terecht of onterecht doet er eigenlijk niet toe, het doet niks af aan TF2. Het is 1 van de weinig shooters die me nog boeit de laatste jaren. Echter mis ik wat dingen waar ik eerder veel fun aan beleeft heb, zouden ze die dingen in tf2 toevoegen miss word het wel zo als tfc weer of is het juist erg bagger. Dat weet ik niet , dat weet niemand echt 100% goed, zeker de mensen die tfc nooit gespeelt hebben kunnen er moeilijk over oordelen toch?frickY schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:42:
[...]
Zelden, omdat de scout zich dan al doodgerushed heeft. Nu zie je in turbine vaak dat een van de soldiers of demos de intel meeneemt, en deze over het algemeen niet verder krijgt dan het midden. Maar dat zegt meer over de mensen die scout spelen dan over de class zelf.
Een gat in de verdediging maken is vaak niet eens nodig, een scout kan hier over het algemeen redelijk doorheen rennen en springen. In 2fort is dat was lastiger vanwege het lage plafond en smalle gangen, in turbine is dat wat meer van toepassing.
[...]
Niet dat het niet mag. Maar TF2 wordt er op afgeschreven dat hij bepaalde dingen niet zou hebben. En dat vind ik zelf onterecht
Valt me trouwens op dat ik niet meer goed anticipeer met spellen. Gisteren me rockets altijd te laat, heavy raak ik helemaal niks mee
Gewoon meer spelen met een class, dan leer je het vanzelf, ik raakte met de demo eerst ook helemala niks, maar nu schiet ik regelmatig scouts uit de lucht met de primary nade launcherSaURoN schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:03:
Valt me trouwens op dat ik niet meer goed anticipeer met spellen. Gisteren me rockets altijd te laat, heavy raak ik helemaal niks meeI'm getting old
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Over TF2 vs TFC: het zijn gewoon andere spellen. Op mij kwam TFC over als een game waarbij je, als je het 'truukje' eenmaal kent, lol aan hebt. Concussion springen enzo. Maar door al die grenades vond ik het te chaotisch worden omdat iedereen langs elkaar heen aan het springen was. het weghalen van grenades is juist datgene wat TF2 meer tactiek heeft heb ik het idee. Het is nog steeds snelle over-the-top gameplay, maar zeer goed uitgebalanceerd. Elke class kan 'ownen' op zijn eigen manier, hoewel dat niet altijd in punten te zien is uiteraard. Heb nog nooit een FPS gezien die zo goed gebalanceerd was eigenlijk...
Verwijderd
Huh, je bedoeld class based FPS. Want games als de UT en Quake serie zijn perfect gebalanceerd omdat iedereen beschikking heeft over de zelfde wapensHertogJanNL schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:52:
Heb nog nooit een FPS gezien die zo goed gebalanceerd was eigenlijk...
Nou nee das slecht gebalanceerd want de goede winnen altijd van de slechteVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:42:
[...]
Huh, je bedoeld class based FPS. Want games als de UT en Quake serie zijn perfect gebalanceerd omdat iedereen beschikking heeft over de zelfde wapens.
Maar denk dat hij idd class based bedoelt
Dustbowl begint me in ieder geval al aardig de strot uit te hangen. Saaie..repetitieve gameplay zeg. Altijd dezelfde situaties..dezelfde beperkte aantal sentry locaties en de bekende heavy+medic combo's die soms in 1 minuut de map door rushen. Hier begin ik toch te merken dat TF2 wel erg beperkt. Gunstig is wel dat er veel nieuwe, goede maps uitkomen waardoor ik nog niet helemaal op het spel uitgekeken raak. Toch begin ik de diepgang en kleine dingetjes uit TF/FF te missen.. (grenades.. 3rd degree burns met pyro, emp grenades, conc grenades, sniper die in been kan schieten om te slowen).
Misschien toch maar eens gaan kijken of er al meer dan 20 mensen per dag FF spelen
[ Voor 31% gewijzigd door RedruM op 16-01-2008 15:31 ]
Anders duurt het vast niet lang tot de eerste TF2 mods met deze features beschikbaar komen.
[ Voor 23% gewijzigd door PainkillA op 16-01-2008 20:12 ]
Klopt, die overkapte brug helpt er ook niet echt aan mee vind ik :PZe hadden beter iets meer afstand kunnen houden dan en die kap laten zitten of de kap weghalen en de huidige grote behouden. Denk ik danHertogJanNL schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:35:
Het punt is gewoon dat 2fort veel te klein is. In het begin vond ik het een vermakelijke map, maar nu hoef ik hem echt niet meer. Dus: meer maps en vooral ook CTF maps en maps als hydro/dustbowl!
2fort is eigelijk 9 van de 10 keer een fragfrest/spamfest bij de dubbele ingang onder de balkonnen. Verder dan dat rijkt het nooit in een gemiddelde 24 slots public.
[quote]
- Added new option for medigun beam to the Multiplayer->Advanced dialog. If on, the medigun beam will stay attached to the current target without the need to hold down the fire button
- Added new option for the sniper rifle to the Multiplayer->Advanced dialog. If disabled, the sniper rifle won't re-zoom after firing a zoomed shot
- Added "nextlevel" server cvar. If set to a valid map name, server will change to that map during the next changelevel
- Fixed PerfUI being used as a type of wall-hack on servers without sv_cheats set to 1
- Reduced Granary spawn advantage for capping the middle point
- Fixed players turning into "Scout" model after lagouts (and a variety of related issues, such as disappearing doors)
- Fixed obscure crash related to resolution changing
[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 16-01-2008 21:28 ]
Die kap is wel essentieel voor scouts die bovenlangs gaanSaURoN schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:34:
[...]
Klopt, die overkapte brug helpt er ook niet echt aan mee vind ik :PZe hadden beter iets meer afstand kunnen houden dan en die kap laten zitten of de kap weghalen en de huidige grote behouden. Denk ik dan
Verwijderd
Bij sommige mensen staat de mic _veel_ te hard of mic te dichtbij, waardoor 't geluid echt keihard overstuurd is. Soms zo erg dat er gewoon geen moer van te verstaan is.
Er zit ook gewoon een test-knop in het options-scherm hoor.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:59:
Mensen, als je voice gebruikt, check dan eerst even of 't wel fatsoenlijk klinkt ("voice_loopback 1" in console om jezelf te horen)...
Bij sommige mensen staat de mic _veel_ te hard of mic te dichtbij, waardoor 't geluid echt keihard overstuurd is. Soms zo erg dat er gewoon geen moer van te verstaan is.
Via console omslachtig doen is dus niet nodig.
12 vs 12 is gewoon overkill voor CTF, 8 vs 8 of 9 vs 9 speelt nog het beste naar mijn gevoel.PainkillA schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:52:
snipers zijn in 2 fort niet meer dan decoratie met die korte afstand naar die overkapping. En als ze al wat kunnen raken worden ze ondertussen zelf al neergesniped waardoor de snipers een apparte game spelen op die balkons totaal buiten de objective van het stelen van de intel. Verder als je al een keer binnen ben geraakt tussen al de 1000 sentry guns en 3 spamming demomans en met je laatste 30hp de itnel hebt gepakt is het totaal onmogelijk om dan al weg te komenen hopen dat je niet weer een sentry tegen de voeten loopt.
2fort is eigelijk 9 van de 10 keer een fragfrest/spamfest bij de dubbele ingang onder de balkonnen. Verder dan dat rijkt het nooit in een gemiddelde 24 slots public.
Ik heb het nog al gezegd en ik blijf er bij: capture limit = tool of the devil, dit zorgt voor veel te defensief gedrag. En sowieso is de gameplay op een public meestal fubar.
Er zijn trouwens al wat betere CTF maps die meer in de TF2 gameplay passen zoals:
- Turbine
- Crossunder
- Impact
- Splat
- Powerhouse
- Quarry
- Mach2 (of 3)
- Scorpion
- ...
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Is mach overgezet voor TF2? Kewl, vond ik eerder altijd een leuke mapKapoen schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 06:08:
[...]
12 vs 12 is gewoon overkill voor CTF, 8 vs 8 of 9 vs 9 speelt nog het beste naar mijn gevoel.
Ik heb het nog al gezegd en ik blijf er bij: capture limit = tool of the devil, dit zorgt voor veel te defensief gedrag. En sowieso is de gameplay op een public meestal fubar.
Er zijn trouwens al wat betere CTF maps die meer in de TF2 gameplay passen zoals:
- Turbine
- Crossunder
- Impact
- Splat
- Powerhouse
- Quarry
- Mach2 (of 3)
- Scorpion
- ...
Ik wist niet dat Mach uit een ander spel komtSaURoN schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:29:
[...]
Is mach overgezet voor TF2? Kewl, vond ik eerder altijd een leuke map
- Mach3
- Mach2 (oude versie, maar hij draait nog op veel servers)
MachSE (lijkt er behoorlijk op) kwam uit Q3F (Quake 3 Fortress) De team fortress mod voor Quake 3Kapoen schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:46:
[...]
Ik wist niet dat Mach uit een ander spel komt
- Mach3
- Mach2 (oude versie, maar hij draait nog op veel servers)
Heb ik na / tijdens tfc ook nog veel gespeeld
Jammer dat het toen ineens abrupt is gestopt en nooit meer wat van weer gehoord is
op die wiki die je geeft staat ook dat het een q3f port is
[ Voor 5% gewijzigd door SaURoN op 17-01-2008 20:09 ]
Daar ben ik na mijn post ook achter gekomen jaSaURoN schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:08:
[...]
op die wiki die je geeft staat ook dat het een q3f port is
Voor de mensen die nog graag met Lego spelen: klik

GOT cheaters !!!
[ Voor 5% gewijzigd door punisher007 op 17-01-2008 22:07 ]
Weekend = TF2
Misschien alt-tabbed? Sinds de laatste patch zit er een nieuwe bug in waardoor je na een alt-tab meestal de verkeerde models krijgt. Heel irritant, vanmiddag had ik gedurende 3 stages dustbowl als blauwe speler bijna iedere tegenstander met een blauw model. Ik kon niet zeggen of het eenvijand was tot ze op me begonnen te schieten.punisher007 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:07:
Wat ik trouwens pas had ....
[afbeelding]
[afbeelding]
GOT cheaters !!!
Huidige rotatie:Cabo schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:28:
Mijn complimenten voor de nieuwe maps die zijn toegevoegd op de server. ( speelde gister een uurtje).
Weekend = TF2
cp_desertfortress en ctf_mach3 lijken vooralsnog goed aan te slaan. cp_vertigo_beta2 een stuk minder, hier moet nog wat aan verbeterd worden. cp_grand_canyon_b5 heb ik nog niet gespeeld zien worden, de vorige versies vielen tegen maar deze lijkt een stuk beter. Ik ben benieuwd. Jammer dat er zo weinig echt goede mappen zijn, dit zijn eigenlijk de enige die niet snel weggestemd worden.cp_castle3
cp_desertfortress
cp_dustbowl
cp_granary
cp_grand_canyon_b5
cp_gravelpit
cp_labor
cp_lazytown_fix_v2
cp_vertigo_beta2
cp_warpath
cp_well
ctf_2fort
ctf_mach3
ctf_turbine_v3
tc_hydro
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Verwijderd
Zou het misschien mogelijk zijn om die paar CTF mappen iets gelijkmatiger te verdelen over de lijst?
Eventueel nog 1 of 2 CTF mapjes er bij, zodanig dat je een CP - CTF - CP - CTF... rotatie krijgt, of is dat misschien teveel van het goede?
@Koeitje: naar mijn mening zijn veel teveel mappen 'sniper friendly'. Veel mappers balanceren hun mappen of veel te laat in het ontwikkelproces of gewoon helemaal niet. Zo heb ik eens een mapje gespeeld (iets met 'bridges' in de naam) waarbij een sniper van zijn eigen spawn tot bijna in de flagroom van de tegenstander kon kijken

Nuja zelfs als mappers het snipen een pak moeilijker of minder nuttig zouden maken dan nog zal je op public servers een hoop spelers hebben die sniper gaan en weer niets bijdragen aan het team

De nextmap wordt immers bepaald door middel van een stemming.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Gistere mach3 gemist op got server denk ik, heb hem wel ff op andere server gespeeld. Was weer als vanouds, de intel verdedigen bij de onder ingang met 2 demo's en een soldierBrainstorm schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:30:
[...]
Misschien alt-tabbed? Sinds de laatste patch zit er een nieuwe bug in waardoor je na een alt-tab meestal de verkeerde models krijgt. Heel irritant, vanmiddag had ik gedurende 3 stages dustbowl als blauwe speler bijna iedere tegenstander met een blauw model. Ik kon niet zeggen of het eenvijand was tot ze op me begonnen te schieten.
[...]
Huidige rotatie:
[...]
cp_desertfortress en ctf_mach3 lijken vooralsnog goed aan te slaan. cp_vertigo_beta2 een stuk minder, hier moet nog wat aan verbeterd worden. cp_grand_canyon_b5 heb ik nog niet gespeeld zien worden, de vorige versies vielen tegen maar deze lijkt een stuk beter. Ik ben benieuwd. Jammer dat er zo weinig echt goede mappen zijn, dit zijn eigenlijk de enige die niet snel weggestemd worden.
heeeeeeeeeeeeeeerlijke map
veel mogelijkheden voor vrijwel alle classes.
alleen waarom er geen lift/ trap zit terug naar boven in de intel room is mij vooralsnog niet helemaal duidelijk.
Alleen het is makkelijk om vanuit/naar de basis te snipen
Misschien krijg je op deze manier ook meer mensen op server 2
En dan server 3 met de beste custom maps, maak een poll met een keuze uit 10 maps en neem de eerste 4 als mapcycle.
[ Voor 26% gewijzigd door Pinjataaa op 19-01-2008 23:07 ]
Verwijderd
Maak server 2 maar custom map meuk dan. Zo lang Dustbowl maar op de goede server draaitPinjataaa schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:06:
Maak anders een custom map only server, en de andere alleen met normale maps als dustbowl enzo.
Misschien krijg je op deze manier ook meer mensen op server 2
En dan server 3 met de beste custom maps, maak een poll met een keuze uit 10 maps en neem de eerste 4 als mapcycle.
Maar even serieus, zo'n splitsing lijkt mij niet een goed idee terwijl de 2de server nog niet je van het is. Ik weet niet ze betaald, van wie ze zijn en wie het regelt....maar als je de 2de server kan dumpen: doen.
Verwijderd
We kunnen beter 2 servers bevolkt hebben, dan 1 server vol en met zijn allen in de wachtrij lijkt me.......
Dat klopt, eenmaal je beneden in de intel area zit ben je verplicht om naar buiten te lopen en zo langs een zijingang terug naar je resup te lopenkrakbracket schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:13:
idd mach3 een hele sterke map! zowel in de offence en de defence leuk om te doen,
veel mogelijkheden voor vrijwel alle classes.
alleen waarom er geen lift/ trap zit terug naar boven in de intel room is mij vooralsnog niet helemaal duidelijk.

Nog goed nieuws voor de TFC veteranen: er circuleert een beta van de CTF versie van Badlands (niet gemaakt door Valve). Ik heb 'm van een server gehaald, jammer genoeg nog geen download link gevonden. Het mapje speelt lekker en blijft ook trouw aan de TF2 setting. De map heet Badlands Classic.
*edit* Ik heb de map van deze server: 85.131.198.11:27015 - GDT CUSTOM-MAPS SERVER
[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 20-01-2008 10:42 ]
nou dat wil ik dus ook
mischien zal het indeze topic wel staan maar sorry 40 pagina's doorlezen vind ik nogal iets teveel van het goede,
alvast bedankt,
rinus
Mocht je ook nog in de clan willen, kun je een kijkje nemen op www.teamfortress.be
En zo waren er nog wel meer mooie grenades die klasse specifiek waren zoals de EMP grenade van de Engineer, deze ontploft ammo die iemand bij zich draagt, dus bij een Heavy deed dit ontzettend veel damage, maar bij een scout bijna niks. Degene die er door geraakt worden raken ook een deel van de ammo kwijt
Demoman had zo'n demopack (geen id of dit de juiste naam is), maar in TF2 zou dat gewoon een groot stuk TNT kunnen zijn die op de grond neergelegd kan worden en na 10 seconden ontploft bijvoorbeeld.
Medics konden tegenstanders infecten, dat was altijd droog, dit zou in TF2 bijvoorbeeld kunnen met die gun die spuitjes schiet, dat je nog een halve minuut pijn blijft lijden oid.
Zo waren er nog wel wat dingetjes die zeker niet zouden misstaan in TF2, de algemene grenades die weg zijn vind ik overigens wel terecht die waren ook alleen maar voor het spammen
teamfortress was mijn eerste spel dat ik speelde online dus ik heb goede herrineringen aan die maps
bv met die rocks, met die twee bunkers en brug in het midden
wat wil ik die graag spelen in de nieuwe style
TNT zoals is te zien als in 1 van de introfilmsJimmie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:15:
Demoman had zo'n demopack (geen id of dit de juiste naam is), maar in TF2 zou dat gewoon een groot stuk TNT kunnen zijn die op de grond neergelegd kan worden en na 10 seconden ontploft bijvoorbeeld.
deze dus http://www.gametrailers.com/player/11890.html @ 20 seconden
of deze http://www.gametrailers.com/player/12827.html @ 2:35
Zou wel relex zijn
New changes are coming to Team Fortress 2. Speaking to Shack News, Valve's Robin Walker reconfirmed that two new maps will be coming in the next two months for the PC version, including a remake of the TF Classic map Badlands. Walker couldn't confirm if those maps would arrive on the Xbox 360 or PlayStation 3 versions of the game.Walker also said that modifications to the medic class are coming...rinusnl schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:44:
ook wat jammer is dat de oudere maps van tf niet is hergebracht,,
teamfortress was mijn eerste spel dat ik speelde online dus ik heb goede herrineringen aan die maps
bv met die rocks, met die twee bunkers en brug in het midden
wat wil ik die graag spelen in de nieuwe style
http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=741
Je hebt geluk
Verwijderd
Ik vind het jammer dat valve de oude tfc map names misbruikt en niet zelf een nieuwe naam kan verzinnen. De well map van valve lijkt ook compleet niet op het orgineel en had net zo goed een andere naam kunnen hebben. Mensen die de oude maps echt willen remaken(zoals die ene badlands) zitten nu met valve die de map names inpikt en er iets compleet anders mee doet.
Het zou ook mooi zijn als de demoman zijn detpack (of tnt zoals in filmpje) weer kon krijgen zodat men bepaalde doorgangen open en dicht kan blazen. Zoals die tunnel onder de brug bij warpath.
En er komen misschien ook changes aan voor de soldier en pyro.
Ze zijn ook naar de spy aan het kijken. Hopelijk fixen ze dan ook eindelijk die face-backstabs eens.Thanks for all the feedback, and I'm glad to hear you're enjoying the
game. We are indeed investigating Soldier changes, and one of the
changes we're trying out is focused on making Soldiers a little more
careful firing their rockets at point blank targets.
As for the Pyro scoring, we have a minor tweak coming down the pipe.
He's going to get a small amount of points for every enemy he ignites.
This should reward you for those moments where you drop into the middle
of an enemy pack and light them all up, hurting them all and disrupting
their plans, but not managing to actually kill them.
Glad to hear we've filled a void for your forum with TF2, and thanks a bunch for the kind words. Our highest priority on the Spy is tightening up the confusion around backstabs. It's related to the length of the backstab animation, which we'll be shortening soon. We suspect that'll remove much of the confusion, but if that doesn't solve it we'll try something stronger.
[ Voor 41% gewijzigd door Rutger Mulder op 20-01-2008 19:05 ]
Verwijderd
Dat zou trouwens wel erg tof zijnVerwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:33:
Bij die nieuwe medic achievements zal toch ook ziets zitten als een counter-charge? Zou een medic dan zijn uber kunnen opofferen om die van de tegenstander snel leeg te zuigen? Dat zou echt gaaf zijn, want op dit moment vind ik ubers net iets te overpowered (zeker tegen sentries).
welke updates? en wat word er dan slecher aan? kan me niet voorstellen dat je bugfixes/balance changes en nieuwe maps het spel kapot maken noemt.Pinjataaa schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:31:
Ik vind dat ze dit spel eerder kapot maken dan beter maken met die achterlijke updates...
Je registreert je op GoT om bij de GoT TF2 'community' te kunnen behoren?rinusnl schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:54:
hey, een vraagje ik ben ook een tf2 speler en ik zag dat mijn broer (tankie) de tag got droeg.
nou dat wil ik dus ookmoet ik daarvoor alleen op steam aanmelden op de got groep of ook op het forum??
mischien zal het indeze topic wel staan maar sorry 40 pagina's doorlezen vind ik nogal iets teveel van het goede,
alvast bedankt,
rinus
Het lijkt me dat het idee achter de tag je volledig ontgaat. Men is geen Tweaker omdat men de tag gebruikt, men gebruikt de tag omdat men Tweaker is.
Nee meer dingen als het veranderen van damage en het verwijderen van "geheime" plekjes in maps, denk aan CP_well waar je nu niet meer met engineer boven bij de 1e cap kan bouwen.PainkillA schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:50:
[...]
welke updates? en wat word er dan slecher aan? kan me niet voorstellen dat je bugfixes/balance changes en nieuwe maps het spel kapot maken noemt.
En met de sniper, dat je snel kan switchen..
DoD:Source (die nog niet de source engine update gehad heeft) kan de sprays wel importeren vreemd genoeg.
Een beetje meer motivatie om pyro te spelen is nooit weg. Zelf speel ik meestal pyro, maar als ik doktertje speel krijg ik al koude rillingen als ik zie dat mijn team geen pyro heeft. Ingame chat spammen levert dan meestal de reactie op "doe het lekker zelf".
In hlstatxpunten zou het wel wat opwegen tegen al die -15's... Lekker pyro statswhoren, ik heb er NU AL zin in
ho stop effe, jammer dat u zo denkt, maar die gedachte zit echt niet achter mijn acties.frickY schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:03:
[...]
Je registreert je op GoT om bij de GoT TF2 'community' te kunnen behoren?
Het lijkt me dat het idee achter de tag je volledig ontgaat. Men is geen Tweaker omdat men de tag gebruikt, men gebruikt de tag omdat men Tweaker is.
nee ik heb met tweakers veel leuke dingen gekocht, leuke artikels gelezen.
mischien denk je dat ik zon profiteur bent, ik snap de gedachten, een klein opdondertje van 17jaar die net is geregistreerd.
maar dat is dus niet zo, mijn broer zei dat ik dat ook een GoT tag achter mijn naam mocht hebben, alleen daarvoor even kijken op het forum... dus vandaar die eene post.
hopelijk snapt u mijn gedachte,
rinus
Ik denk dat het meer wordt van: Wanneer je 5 spelers in brand hebt gezet, je één punt krijgt ofzo. Wanneer de update er komt ga ik meer pyro spelen. Want het is zwaar irritant als je niemand dood krijgt. Spy en scouts en dat is 't zo'n beetje.Shabbaman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:54:
Die pyrotweak klinkt geweldig. Verwarring zaaien is iets wat lastig in punten uit te drukken is. Met een beetje geluk krijg je nog wel eens een kill assist, maar dan houdt het wel op. Een punt voor iedereen die je aansteekt lijkt me wel wat royaal.
Een beetje meer motivatie om pyro te spelen is nooit weg. Zelf speel ik meestal pyro, maar als ik doktertje speel krijg ik al koude rillingen als ik zie dat mijn team geen pyro heeft.
Yes...! Backstabben duurt sowieso iets te lang. Het rare is, je kan ook instant-kill krijgen als je achter iemand staat en de mes gaat horizontaal ipv verticaal. Deze backstab duurt ook veel korter....Our highest priority on the Spy is tightening up the confusion around backstabs. It's related to the length of the backstab animation, which we'll be shortening soon.
Verwijderd
TF2 sprays import werkt idd nog niet, maar je je hebt de oplossing al zelf aangedragen: je kopieert de bestandjes van je spray uit je dod:source naar je tf2 mapje en hey presto je hebt je spray, zo heb ik dat ook gedaan via CSS.Jimmie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:49:
Korte offtopic vraag: Lukt iemand 't om een .tga te importeren als spraypaint? Bij deze pc en de pc op m'n studentenkamer crasht TF2 (CTD) zodra ik een zelfgemaakte spray importeer.
DoD:Source (die nog niet de source engine update gehad heeft) kan de sprays wel importeren vreemd genoeg.
Ach, met de ene class is het wat anders dan met de andere... als spy is het makkelijk punten scoren als je (zoals jij) met die class om kan gaan (tenzij er pyro's rondlopenCabo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:21:
[...]
Ik denk dat het meer wordt van: Wanneer je 5 spelers in brand hebt gezet, je één punt krijgt ofzo. Wanneer de update er komt ga ik meer pyro spelen. Want het is zwaar irritant als je niemand dood krijgt. Spy en scouts en dat is 't zo'n beetje.
En dan nog, liever geen punten halen als pyro dan je hele team naar de kloten zien gaan door een enkele spy.
@ spl@tDutchmega schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:27:
[...]
Yes...! Backstabben duurt sowieso iets te lang. Het rare is, je kan ook instant-kill krijgen als je achter iemand staat en de mes gaat horizontaal ipv verticaal. Deze backstab duurt ook veel korter....
Ha, dat gezeik over facestabs. Naar mijn mening is er niks mis met het backstabben/facestab. Ja je kan iemand van voren stabben maar daar gaat nooit 100% leven af. Althans nog nooit mee gemaakt ik wordt dan ook bijna nooit gestabbed.
E je hebt inderdaad verschillende animaties voor backstab. Dus hopelijk versoepelen ze dit dat het sneller gaat.
Hoho, wacht jij ook efferinusnl schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:03:
ho stop effe, jammer dat u zo denkt, maar die gedachte zit echt niet achter mijn acties.
nee ik heb met tweakers veel leuke dingen gekocht, leuke artikels gelezen.
mischien denk je dat ik zon profiteur bent, ik snap de gedachten, een klein opdondertje van 17jaar die net is geregistreerd.
maar dat is dus niet zo, mijn broer zei dat ik dat ook een GoT tag achter mijn naam mocht hebben, alleen daarvoor even kijken op het forum... dus vandaar die eene post.
hopelijk snapt u mijn gedachte,
rinus
Wat ik bedoelde is meer;
De tag is min of meer in het leven geroepen zodat we elkaar herkennen. Het is leuk om ingame mensen te herkennen die je ook op dit forum tegenkomt.
Ik zag echter dat je je pas 30 december hebt geregisteerd, en je enigste 4 posts zijn in dit topic. Vandaar mijn opmerking.
Iedereen kan/mag de tag voor of acther zijn naam zetten, dat is het probleem niet. Het is meer dat het met de veelvoud van de gebruikers die zich hier nooit laten zien een aardig nutteloze toevoeging is geworden.
@FullCirCle
Het improteren van sprays werkte bij mij prima. Ik heb zowel JPGtjes, PNGtjes en volgens mij ook TGAtjes geimporteert. Dat was wel 2 updates terug.
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Wat ik heb gelezen is dat 1 van de redenen om de animatie te verkorten is om de verwarring rondom instant kill facestabs weg te nemen. Het schijnt dat vanwege de animatie & lag compensation het kan lijken alsof je van voren gestabbed wordt, terwijl de engine wel een backstab registreert omdat je vanwege de lag eigenlijk op een andere plaatst stond.Cabo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:44:
[...]
@ spl@t
Ha, dat gezeik over facestabs. Naar mijn mening is er niks mis met het backstabben/facestab. Ja je kan iemand van voren stabben maar daar gaat nooit 100% leven af. Althans nog nooit mee gemaakt ik wordt dan ook bijna nooit gestabbed.![]()
E je hebt inderdaad verschillende animaties voor backstab. Dus hopelijk versoepelen ze dit dat het sneller gaat.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Zoiezo vind ik het altijd wel een uitdaging om op steeds nieuwe plekken sentries te bouwen en te verdedigenPinjataaa schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:08:
Nee meer dingen als het veranderen van damage en het verwijderen van "geheime" plekjes in maps, denk aan CP_well waar je nu niet meer met engineer boven bij de 1e cap kan bouwen.
Dat truckje met 1 engineer & 2 friendly medics die de engineer de lucht in laten vliegen door hem met injectienaalden te beschieten, werkt dat nog ?
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ik zet meestal server 1 op autoconnect en join dan server 2 totdat er een plekje vrijkomt. Op server 1 speelt het naar mijn idee altijd wat fijner.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:42:
Wat ik een beetje jammer vind van die tweede server.... Iedere keer zit server 1 vol en server 2 is leeg. Mensen, join server 2 dan als je niet in server 1 past! Dan kun je eventueel later wel weer switchen (wat ben ik voor snotaap om jou een server te verplichten).
We kunnen beter 2 servers bevolkt hebben, dan 1 server vol en met zijn allen in de wachtrij lijkt me.......
Pwnd
Verwijderd
Als het goed is niet meer.glashio schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:19:
Dat truckje met 1 engineer & 2 friendly medics die de engineer de lucht in laten vliegen door hem met injectienaalden te beschieten, werkt dat nog ?
Update van tijdje geleden:
''Fixed syringegun projectiles sometimes pushing players high up into the air, allowing them to reach bad map locations''
ik snap wat je bedoel maar ikzelf ben geen actiefe forumer, ik vind het leuker om dingen bij tweakers optezoeken dan tegaan forumer..frickY schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:49:
[...]
Hoho, wacht jij ook effeJe neemt mijn reactie veel te aanvallend op
Wat ik bedoelde is meer;
De tag is min of meer in het leven geroepen zodat we elkaar herkennen. Het is leuk om ingame mensen te herkennen die je ook op dit forum tegenkomt.
Ik zag echter dat je je pas 30 december hebt geregisteerd, en je enigste 4 posts zijn in dit topic. Vandaar mijn opmerking.
Iedereen kan/mag de tag voor of acther zijn naam zetten, dat is het probleem niet. Het is meer dat het met de veelvoud van de gebruikers die zich hier nooit laten zien een aardig nutteloze toevoeging is geworden.
@FullCirCle
Het improteren van sprays werkte bij mij prima. Ik heb zowel JPGtjes, PNGtjes en volgens mij ook TGAtjes geimporteert. Dat was wel 2 updates terug.
ik heb tf2 ook pas sinds kort, ( kerst) dus vandaar dat ik niet zo lang hier zit
Cabo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:44:
[...]
@ spl@t
Ha, dat gezeik over facestabs. Naar mijn mening is er niks mis met het backstabben/facestab. Ja je kan iemand van voren stabben maar daar gaat nooit 100% leven af. Althans nog nooit mee gemaakt ik wordt dan ook bijna nooit gestabbed.![]()
Als een target stil staat heb je een langere animatie dan wanneer hij loopt dacht ik. Die verticale steek duurt ieg langer dan de horizontale slash. Maar het klopt wat brainstorm zegt dat ze de verwarring vanwege lag, te lang durende animaties enzo weg willen halen.Brainstorm schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:17:
[...]
Wat ik heb gelezen is dat 1 van de redenen om de animatie te verkorten is om de verwarring rondom instant kill facestabs weg te nemen. Het schijnt dat vanwege de animatie & lag compensation het kan lijken alsof je van voren gestabbed wordt, terwijl de engine wel een backstab registreert omdat je vanwege de lag eigenlijk op een andere plaatst stond.
Ik heb nogal snelle reflexen en kan me snel omdraaien wanneer er een spy achter me is en krijg dan wel eens een face-backstab terwijl ik bij een snellere animatie wel dood was geweest? Maar door lag kan ik me niet voorstellen want ik heb altijd een ping onder 10 op de GoT server.
Laast kreeg ik een face-backstab toen ik in gevecht was met een spy en ik achteruit liep om op hem te blijven schieten. Dit kon 100% zeker niks met lag of animaties te maken hebben, zelf de spy gaf toe wat er gebeurde een bug oid was.
Helemaal bug free is de backstab ook niet, kijk maar naar dit filmpje.
Slordig.
@rinusnl
Wat is dan de meerwaarde voor het gebruiken van de tag?
[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 21-01-2008 16:48 ]
Voordat dit uitdraait op niet gotlike taferelen hierbij even een toelichting van de "grote" broer.frickY schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:48:
@rinusnl
Wat is dan de meerwaarde voor het gebruiken van de tag?
Mijn kleine vriend rinus is in een nog grotere mate dan ik een lezende gotter. Dat neemt niet weg dat we wel actieve tweakers zijn. Door mijn toedoen is hij sindskort ook in het bezit van tf2 en toen ik hem wees op onze server en dit topic is hij nog enthousiaster geworden. Daar hij de got server, de got teamplay en het maandagse "trainingsavondje" erg interessant vond heb ik hem gezegd dat hij zich ook hier aan kon sluiten, mede omdat hij ook (zij het tot nu toe nog niet geregistreerde) tweaker is.
De rest van zijn uitlatingen zijn soms niet zo handig, maar hou het op jeugdig enthousiasme
Btw (nfi) de GoT-tag is in eerste instantie toch om mede tweakers te herkennen en geen clan tag?
Je imiteert me mateloos.
Verwijderd
Mja, precies. Zo frustrerend. Ik heb de neiging als spy snel te stabben en dan gelijk weg te wezen, daarvoor mis ik eindeloos veel stabs. Zelfde geld voor mensen die ineens opzij strafen, daar valt gewoon niets tegen te doenRutger Mulder schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:24:
Als een target stil staat heb je een langere animatie dan wanneer hij loopt dacht ik. Die verticale steek duurt ieg langer dan de horizontale slash. Maar het klopt wat brainstorm zegt dat ze de verwarring vanwege lag, te lang durende animaties enzo weg willen halen.
Ik heb nogal snelle reflexen en kan me snel omdraaien wanneer er een spy achter me is en krijg dan wel eens een face-backstab terwijl ik bij een snellere animatie wel dood was geweest? Maar door lag kan ik me niet voorstellen want ik heb altijd een ping onder 10 op de GoT server.
Laast kreeg ik een face-backstab toen ik in gevecht was met een spy en ik achteruit liep om op hem te blijven schieten. Dit kon 100% zeker niks met lag of animaties te maken hebben, zelf de spy gaf toe wat er gebeurde een bug oid was.
Helemaal bug free is de backstab ook niet, kijk maar naar dit filmpje.
[video]

Mijn ideeTank80 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:33:
De rest van zijn uitlatingen zijn soms niet zo handig, maar hou het op jeugdig enthousiasme![]()
Btw (nfi) de GoT-tag is in eerste instantie toch om mede tweakers te herkennen en geen clan tag?
Hij is ook van harte welkom hoor
Ik vroeg me alleen hard op af wat de meerwaarde van de tag eigenlijk nog is. Aan het begin was het leuk dat je mensen uit het topic terug herkende, maar dat is niet meer.
[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 21-01-2008 20:07 ]
hey, even een toevoeging, je staat helemaal in je recht hoorfrickY schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:37:
[...]
Mijn idee
Hij is ook van harte welkom hoorBen zelf ook jaren Tweaker lezen geweest zonder account te hebben gehad.
Ik vroeg me alleen hard op af wat de meerwaarde van de tag eigenlijk nog is.
ik snap wat je bedoelt mijn excuses voor het ongemakt, mischien kwam ik verkeerd over, maar dat was dus niet mijn bedoeling
groet rinus
Idem. Tweakers.net volg ik al jaaaren, maar ben zelf ook pas kort geregistreerd. Al had ik vroeger wel een login maar ben die kwijtgeraaktfrickY schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:37:
[...]
Mijn idee
Hij is ook van harte welkom hoorBen zelf ook jaren Tweaker lezen geweest zonder account te hebben gehad.
Ik vroeg me alleen hard op af wat de meerwaarde van de tag eigenlijk nog is. Aan het begin was het leuk dat je mensen uit het topic terug herkende, maar dat is niet meer.
Overigens, wisten jullie dat EA zich heeft laten inspireren door Valve's originaliteit? Klik. Het spel wordt wel gratis, wat weer een pluspunt is.
[ Voor 15% gewijzigd door HertogJanNL op 21-01-2008 20:50 ]
Je herkent mensen uit het topic niet meer? Moet ik nog meer spammeeeeh... constructief aan de discussie bijdragen?frickY schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:37:
Aan het begin was het leuk dat je mensen uit het topic terug herkende, maar dat is niet meer.
Ik vind de tag gewoon leuk, daarom heb ik er ook op aangedrongen. Een stukje bf2 nostalgie. Maar ik zie mensen rondlopen waarvan ik hier op GoT nog nooit een post heb gelezen, afgezien van af en toe "kan iemand mij toevoegen?". Maar goed, wie zijn wij om daar over te oordelen?
HertogJanNL schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:48:
[...]
Overigens, wisten jullie dat EA zich heeft laten inspireren door Valve's originaliteit? Klik. Het spel wordt wel gratis, wat weer een pluspunt is.

Je imiteert me mateloos.
Als ik Valve wist ik het wel. Sue those bastards, copyrightschending enzo.Tank80 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:10:
[...]
Dat is echt ongeloofelijk schaamteloos gejat zeg... Gratis is dan wel weer geinig, maar der zal vast wel weer wat achter zitten
Stiekem zit ik ook te denken om dit spelletje te gaan proberen, de animaties en filmpjes zijn allemaal vreselijk leuk. Ik ben alleen een beetje bang dat dit net zo frustrerend gaat worden als HL2DM en CS: S, met allemaal van die jumpende poppetjes die je met een minigun nog niet raakt
Verwijderd
Medic vind ik wel leuk om te doen. Al die wegrennende poppekes als je er met ubercharge en een heavy aan komt lopen.
Verwijderd
[ Voor 83% gewijzigd door blaataaps op 23-01-2008 00:33 ]
Verwijderd
CTF_CONVOY Link FPS banana: http://www.fpsbanana.com/maps/44236
Brainstorm, waar ben je?
Legale versie downloaden?
[ Voor 53% gewijzigd door blaataaps op 23-01-2008 00:34 ]
Verwijderd
Als een medic besluit alleen mij te healen eindigt tie meestal op de 2de plek van m'n team met alleen mij boven 'mVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:39:
Hmm, lijkt het maar of is het met medic makkelijk om veel puntjes te scoren?
Medic vind ik wel leuk om te doen. Al die wegrennende poppekes als je er met ubercharge en een heavy aan komt lopen.
Ik heb nu ook de orangebox, met name voor de episodes, maar TF2 leek mij ook heel erg leuk... Alleen ik kan niet online
Steam en alles doet het, maar als ik dan in TF2 op 'join server' druk, dan staat er iets als 'can't load the gameserverlist from the mainserver'... Is er een bepaalde poort ofzo bij mij gesloten die ik moet openen? Ik heb echt geen idee... Hiervoor deed HL2-deatchmatch het wel, maar die geeft me nu dezeflde melding..
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Dit topic is gesloten.