Het ATi HD38xx Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.246 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:06

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb de Sapphire Bios gebruikt van TechPowerup
Men vertelde me dat die goed zou werken.

zie deze link :

http://www.techpowerup.co...re.HD3870.512.071102.html

Hurraaay nu werkt ie :

Kheb nu de "" chiphell.bin"" bios file gebruikt die jj1983 ook heeft gebruikt.
De fan spint nu heerlijk op onder CoD4 :D

[ Voor 91% gewijzigd door dreameater op 21-12-2007 21:13 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:37

HugoBoss1985

Xenotech

dreameater schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:45:
Ik heb de Sapphire Bios gebruikt van TechPowerup
Men vertelde me dat die goed zou werken.

zie deze link :

http://www.techpowerup.co...re.HD3870.512.071102.html

Hurraaay nu werkt ie :

Kheb nu de "" chiphell.bin"" bios file gebruikt die jj1983 ook heeft gebruikt.
De fan spint nu heerlijk op onder CoD4 :D
Hehe goeie bal! Ik had dus ook degene met alleen de clockspeeds fix!

Bedankt he :D

Is de bios met fanspeed en clock degene van die link?
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:09:
[...]

Sorry, dat had ik gemist.

[...]

Ik heb de extensie weggehaald, bestandsnaam verandert naam 3870newbios.
Het enige wat ik niet snapte aan je uitleg is het forced flashen via run.exe.

Ben niet zo bekend met flashen van bios', zou je iets meer uitleg kunnen geven?
Met run.exe bedoelde ik start>uitvoeren.

Maar volgens mij kan je ook via atiwinflash flashen als je de bestandsnaam veranderd, door de extensie weg te laten.

[ Voor 36% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-12-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut nette kaart wat Ati brengt, maar wat mij opvalt in benchmarks is dat ati in X-fire mode enkel wint op nvidia wanneer er geen extra candy is,

met extra candy wint de sli van ati. denk ook dat nvidia dat een beetje zo programeerd, als alles als soepel loopt, moet sli zorgen voor extra effects :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 05:11:
Absoluut nette kaart wat Ati brengt, maar wat mij opvalt in benchmarks is dat ati in X-fire mode enkel wint op nvidia wanneer er geen extra candy is,

met extra candy wint de sli van ati. denk ook dat nvidia dat een beetje zo programeerd, als alles als soepel loopt, moet sli zorgen voor extra effects :D
Euuhhh... wat bedoel je in vredesnaam met extra effects? Het is niet in nVidia's belang om SLi slecht te coden, net als ATi dat nooit met opzet zal doen met CrossFire. Als je het hebt over extreme AA-modi, dan kunnen beide partijen nog wat leren. Voor de rest zijn er met SLi/Crossfire geen extra IQ-mogelijkheden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://en.expreview.com/?p=53&page=4

Wanneer AA en AF in wordt geschakeld, is de nvidia toch wat sneller

edit \\

Ik bedoel dus, dat nvidia waarschijnlijk de 2e kaart meer lat werken voor beeldkwalitijd, als de frames al hooog zij, weet het ook niet, maar dat lijkt in die grafiek wel zo

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zie weer veel mensen vragen hoe ze een de bios moeten flashen ik had het al een keer uitgelegd in deel 1, maar hier is die nog een keer. (In de link staat de bekende chiphell.bin bios voor de HD3870)

Eerst bootdisk maken.(ik heb gebruik gemaakt van een USB floppy drive)
Bios en ATIflash downloaden Link
atiflash.exe en atiflash.chg en de bios (chiphell.bin) er bij op zetten.
Opstarten van bootdisk

[1]
Daarna backup gemaakt van de bios.
type in:
atiflash -s 0 filename
(s = save, 0 = je 1st kaart en filename is de naam die je bios wil noemen.

[2]
Als dat goed is gegaan doe ga je hem flashen.
type in:
atiflash -f -p 0 filename
(-f is force flash omdat je een andere niet orginele bios gebruikt, -p is flash bios, 0 is 1st kaart, filename = de naam van je bios die je gebruikt dus als je de link gebruikt is dat chiphell.bin

Dus als je de link gebruikt die ik hierboven heb neer gezet type je dit precies zo in
atiflash -f -p 0 chiphell.bin

Nog ff opnieuw opstarten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 05:29:
http://en.expreview.com/?p=53&page=4

Wanneer AA en AF in wordt geschakeld, is de nvidia toch wat sneller

edit \\

Ik bedoel dus, dat nvidia waarschijnlijk de 2e kaart meer lat werken voor beeldkwalitijd, als de frames al hooog zij, weet het ook niet, maar dat lijkt in die grafiek wel zo
ATi heeft minder performancedrop i.v.m NVIDIA.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Met de 7.12 blijf ik rare framedrops houden. Met name als de omgevingen wat complexer worden (grootte maakt niet uit), zakt de boel in elkaar.

De 3850 loopt icm een e2180 op 2,33 en 2GB PC5300.Is het wellicht zo dat die 2180 gewoon te weinig vermogen(met name cache) heeft om de 3850 aan voeden? De framedrops zijn met name in bepaalde levels UT3 en Sega Rally. De reso is maar 1360/768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:46
Hmm er zijn toch wel veel verschillen tussen de bios'jes , Ik heb hier een Sapphire kaart en al verschillende bios er in gezet, en met allemaal was de ram niet echt hoog te clocken, dit waren allemaal 64kb grote biosjes, nu vond ik gister dus de 61kb bios van Sapphire zelf. En met dit bios haal ik ook makkelijk de 1300 ineens op m'n ram, UT3, TF2 ...geen problemen nog . Het bios dat origineel op m'n kaart zat was ook 61 kb overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Phyxion schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 07:20:
[...]

ATi heeft minder performancedrop i.v.m NVIDIA.
Weet je zelf wel wat je zegt? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 05:24:
[...]

Euuhhh... wat bedoel je in vredesnaam met extra effects? Het is niet in nVidia's belang om SLi slecht te coden, net als ATi dat nooit met opzet zal doen met CrossFire. Als je het hebt over extreme AA-modi, dan kunnen beide partijen nog wat leren. Voor de rest zijn er met SLi/Crossfire geen extra IQ-mogelijkheden :?
sli heeft sli AA Maar goed wie draait er nu met 32x of zelfs 64xAA
Met oude games draai ik wel eens met 32xAA

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ik denk dat hij denkt dat 'ivm' betekent 'in vergelijking met'. Echter de correcte betekenis van de afkorting 'ivm' is 'in verband met'. Dus heeft hij net gezegd dat ATI minder performance drop heeft vanwege nVidia.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:46:
[...]

sli heeft sli AA Maar goed wie draait er nu met 32x of zelfs 64xAA
Met oude games draai ik wel eens met 32xAA
Hoe wil jij 32X of 64X AA gaan draaien :') ATi gaat max tot 24X AA en zover is NVIDIA nog niet eens.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

MensionXL schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:09:
[...]

Hoe wil jij 32X of 64X AA gaan draaien :') ATi gaat max tot 24X AA en zover is NVIDIA nog niet eens.
Full-Scene Antialiasing (FSAA)

Up to 64x SLIAA (on Model II at 1280x1024, up to 32x SLIAA on Models I and III at
1920x1200) dramatically reduces visual aliasing artifacts or “jaggies” resulting in highly
realistic scenes.
;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:09:
[...]

Er bestaat ook nog zoiets als sli AA. Ik weet niet hoe dat presies in zijn werk gaat maar sli AA gaat tot max 64xsli-AA Cod2 bvb draai ik met 32xsli-AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een voorbeeldje van 32xsli-AA.
Dit is een screenshot van bf2142 en hier heb ik ff flink vergroot
Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/7315/sliaahx8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Carel schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:15:
Met de 7.12 blijf ik rare framedrops houden. Met name als de omgevingen wat complexer worden (grootte maakt niet uit), zakt de boel in elkaar.

De 3850 loopt icm een e2180 op 2,33 en 2GB PC5300.Is het wellicht zo dat die 2180 gewoon te weinig vermogen(met name cache) heeft om de 3850 aan voeden? De framedrops zijn met name in bepaalde levels UT3 en Sega Rally. De reso is maar 1360/768.
Dit kan je testen door de processor over te klokken, of door de kaart over te klokken.
Als 1 van de 2 verschil maakt, weet je wat het is.
Ik gok op de videokaart omdat de processor waarschijnlijk geen bottleneck is.

Offtopic: Wat een onaardigheden hier over die hoge AA modi.
Alles boven 4x AA vind ik persoonlijk onzin, omdat ik toch niet met mijn neus tegen het scherm ga spelen om te kunnen zien of het nou op 4x AA of 24x AA staat.

[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-12-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen geflame het is een serieuse discussie. Je hoord mij of wie dan ook niet flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:35:
Het is geen geflame het is een serieuse discussie. Je hoord mij of wie dan ook niet flamen.
Ik heb mijn stukje tekst aangepast, het is misschien geen flamen maar sommige reacties zijn nou niet bepaald vriendelijk.
En dat nog wel zo vlak voor kerst!

Straks kan ik COD4 gaan testen met een enkele 3870 @ 860/1200.

Crysis draait bij mij pas goed met textures en shadows op medium, de rest op high @ 1680 * 1050.

Ik hoop na de feestdagen zo snel mogelijk een tweede EAH3870 toe te voegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar de test van cod4.
Ik weet wel zeker dat het wel lekker draaid met een 3870 en straks met een 2e erbij helemaal
Edit
Die kerstmap in cod4 is wel vet :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:28:
[...]

Dit kan je testen door de processor over te klokken, of door de kaart over te klokken.
Als 1 van de 2 verschil maakt, weet je wat het is.
Ik gok op de videokaart omdat de processor waarschijnlijk geen bottleneck is.
Mjah ik ga er vanuit dat een 3850 deze games toch wel op 1360/768 kan spelen. Proc overklokken lukt niet zo goed, hij loopt nu al 330MHz sneller, maar alles daarboven wil Vista niet meer (ws gewoon omdat er dan iets anders een te hoge busspeed heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een peak hd3870 in mijn pc gedouwd, alleen ik heb een vraagje: alles op stock is hij al 93 (heb hem net op 106 gehad) graden, wat ik niet helemaal normaal vindt. Hoe is dat bij jullie?
daarnaast zegt atitool dat op fanspeed nul staat en ik heb gevoeld aan mijn heatsink, en die is totaal niet heet...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Carel schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:09:
[...]

Mjah ik ga er vanuit dat een 3850 deze games toch wel op 1360/768 kan spelen. Proc overklokken lukt niet zo goed, hij loopt nu al 330MHz sneller, maar alles daarboven wil Vista niet meer (ws gewoon omdat er dan iets anders een te hoge busspeed heeft).
Zet dan eens wat dingen als textures en shadows lager... volgens mij is het toch die grafische kaart hoor.
Het is ook maar een midrange ding he! :D

Maarja ik zei gisteren nog tegen mijn vriendin (over mijn hd3870) " dit is een leuk kaartje voor die 200 Euro ".
Ik ben dus al bijna een jaar een 8800 GTX gewend en ik game nu op die Ati, dus ik weet wel waar ik het over heb.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:10:
Ik heb ook een peak hd3870 in mijn pc gedouwd, alleen ik heb een vraagje: alles op stock is hij al 93 (heb hem net op 106 gehad) graden, wat ik niet helemaal normaal vindt. Hoe is dat bij jullie?
daarnaast zegt atitool dat op fanspeed nul staat en ik heb gevoeld aan mijn heatsink, en die is totaal niet heet...
Dat is een fan probleem bij de eerste batches van deze kaarten.
Je moet in dit topic gaan zoeken naar de link van het " chiphell.bin " bios en die in je kaart flashen.
Met dat bios blijft hij idle koeler en met load gaat de fan lekker draaien.

[ Voor 30% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-12-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens of je fan wel draait. Hij is idd aan de warme kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekeken, fan draait en ik vind het raar omdat ik gewoon aan mijn heatsink kan zitten... temperaturen idle zitten rond de 60, maar zodra hij load schiet hij omhoog, kan dit komen omdat mijn kaart super krom is?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hier een site met modified BIOS files voor de speeds (fan fix zit er dacht ik al in).

http://www.iax-tech.com/video/3800biosmod/03.htm

Misschien dat iemand er wat aan heeft. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:10:
Ja is normaal had ik ook, gewoon bios flashen en het is opgelost.
Zie mijn post een aantal hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

HugoBoss1985 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:17:
Dat is een fan probleem bij de eerste batches van deze kaarten.
Je moet in dit topic gaan zoeken naar de link van het " chiphell.bin " bios en die in je kaart flashen.
Met dat bios blijft hij idle koeler en met load gaat de fan lekker draaien.
Lijkt me meer dat je dit moet zoeken in de richting van een temperatuur(sensor)probleem. Kijk eens of de koeler überhaupt wel goed contact maakt met de core van je GPU. Zo niet, dan ligt daar de oplossing. Het kan ook nog zijn dat je temperatuursensor raar doet (lees: defect is). En remind this: de lucht aan de achterkant is nóóit zo heet als de GPU zelf, daar zit nogal wat graden verschil tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jejking zegt klopt denk ik wel, want de fan draait... (en deze blaast geen lucht naar buiten. De peak hd3870 is een soort d3870 met zalman cooler en kleiner de vinnen zijn niet heet. Kan het liggen aan het pcb dat enorm krom is? (zie foto's bij specs)Als ik mijn pc trouwens op start ligt de temp rond de 45 graden dus ik denk dat de sensor goed is

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:10:
Hier een voorbeeldje van 32xsli-AA.
Dit is een screenshot van bf2142 en hier heb ik ff flink vergroot
[afbeelding]
32x AA is heel leuk, maar als je niet minimaal een 36 inch scherm hebt. Heb je er geen drol aan. Daarnaast zal dit atm alleen handig zijn bij close up scenes.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:25:
Wat jejking zegt klopt denk ik wel, want de fan draait... (en deze blaast geen lucht naar buiten. De peak hd3870 is een soort d3870 met zalman cooler en kleiner de vinnen zijn niet heet. Kan het liggen aan het pcb dat enorm krom is? (zie foto's bij specs)Als ik mijn pc trouwens op start ligt de temp rond de 45 graden dus ik denk dat de sensor goed is
Dat het een club3d was met non reference cooler, wist ik natuurlijk ook niet.
Misschien moet je het dan inderdaad ergens anders bij zoeken, maar bij de andere hd3870 kaarten is het zo dat er foutje in het bios zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Net een Asus Ati Radeon 3850 opgehaald, maar nu heb ik het volgende "probleem". Als ik nu websites bezoek zijn van sommige teksten de kleuren veranderd. Selecteer ik deze tekst dan veranderd de kleur naar de juiste kleur. Zie als voorbeeld de onderstaande afbeeldingen:

Verkeerde kleur:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iahr0tt1A0LCNnnCFB6QoA0M/full.gif

Juiste kleur na selecteren:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B4WZg77P3SeNs7sjPIeQP3XC/full.gif

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? Het rare is namelijk dat voor de rest de kleuren allemaal juist zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:14
pimpimmers schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 06:37:
Ik zie weer veel mensen vragen hoe ze een de bios moeten flashen ik had het al een keer uitgelegd in deel 1, maar hier is die nog een keer. (In de link staat de bekende chiphell.bin bios voor de HD3870)

Eerst bootdisk maken.(ik heb gebruik gemaakt van een USB floppy drive)
Bios en ATIflash downloaden Link
atiflash.exe en atiflash.chg en de bios (chiphell.bin) er bij op zetten.
Opstarten van bootdisk

[1]
Daarna backup gemaakt van de bios.
type in:
atiflash -s 0 filename
(s = save, 0 = je 1st kaart en filename is de naam die je bios wil noemen.

[2]
Als dat goed is gegaan doe ga je hem flashen.
type in:
atiflash -f -p 0 filename
(-f is force flash omdat je een andere niet orginele bios gebruikt, -p is flash bios, 0 is 1st kaart, filename = de naam van je bios die je gebruikt dus als je de link gebruikt is dat chiphell.bin

Dus als je de link gebruikt die ik hierboven heb neer gezet type je dit precies zo in
atiflash -f -p 0 chiphell.bin

Nog ff opnieuw opstarten en klaar.
Mijn Club3d werd ook nogal warm, dus ik dacht, ik doe dit even (stoer).

Nu doet ie het niet meer (minder stoer).

Ik heb SLI en een tweede pci-e kaart, kan ik ' m daarmee ook terugflashen?

Die tweede kaart (X300) zit nu in het eerste slot. Zou ik dan de 3870 in het tweede slot kunnen doen en met atiflash -f -p 1 ati_oud de goede bios er weer op kunnen zetten?
Voordat ik m' n tweede kaart ook verkloot vraag ik het maar even. Of moet er per se een PCI-kaartje aan te pas komen.

Het voelt wel een beetje stom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Haal de bios van de bestaande kaart en probeer hem te blind te flashen, of met de tweede kaart. Ik weet niet uit mijn hoofd hoe je dat doet, maar zijn zat tutorials te vinden op het internet. Je heb dus nog een goed kans dat je hem nog aan de praat krijgt.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Laatst online: 28-05 00:14
Hmm, blind flashen gaat niet, ik heb nl. niet het idee dat de pc nog opstart met de 3870 erin. Hij boot simpelweg niet meer van floppy, geluidjes geeft ie ook al niet en van hdd start-ie ook niet op (zou ik gemerkt hebben aan het geratel van de hdd).

Het enige wat er gebeurt zwart beeld.

EDIT: en hij doet het weer. Heb 'm in het tweede slot gezet en atiflash -i gaf aan dat ie device 0 was, dus met de x300 in het eerste slot en atiflash -p 0 ati_oud.bin lukte het.

[ Voor 23% gewijzigd door r_mnk op 22-12-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 17-07 01:45
RAJH schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:10:
Net een Asus Ati Radeon 3850 opgehaald, maar nu heb ik het volgende "probleem". Als ik nu websites bezoek zijn van sommige teksten de kleuren veranderd. Selecteer ik deze tekst dan veranderd de kleur naar de juiste kleur. Zie als voorbeeld de onderstaande afbeeldingen:

Verkeerde kleur:
[afbeelding]

[afbeelding]

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? Het rare is namelijk dat voor de rest de kleuren allemaal juist zijn. :/
Het lijkt mij dat dit onmogelijk iets met je videokaart te maken kan hebben. Begin eens met het herinstalleren van je browser.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Laatst online: 05:46
Ik heb anders exact hetzelfde na het installeren van 7.12, maar kan het niet echt storend vinden nog en voor de rest doet 7.12 het goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
kalizec schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:23:
[...]

Het lijkt mij dat dit onmogelijk iets met je videokaart te maken kan hebben. Begin eens met het herinstalleren van je browser.
Met mijn oude nVidia 7600GT was er niets aan de hand, en na het veranderen van kaart is het probleem ontstaan. Zoals hierboven staat is het dus waarschijnlijk een driver bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevanh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-08 20:02
Ik heb sinds vandaag ook mijn nieuwe systeem draaien met een HD3870 erin en driver 7.12
Het probleem met de kleuren in de browser... heb ik ook (FireFox).

Ik heb nog geen games gespeeld, maar wel 3Dmark06 gedraaid. Wat mij direct opviel was de stilte van de GPU. Ik hoor hem niet harder draaien oid... blijft lekker stil.
Redelijk tevreden met een 9999 score in 3Dmark, hoewel de CPU score wat hoger moet kunnen (AMD Phenom X4 9500).

Wat mij betreft weer een prachtige Ati kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Heb sinds een week een Jetway HD3870, met de bekende fan-problemen dus hoge temps. Ik heb de BIOS met winflash geflasht (geen geklooi met floppies, ik heb sowieso geen floppydrive meer) met de chiphell-bios. Temps zijn nu een stuk beter; met fan onhoorbaar op 40% op 45-50 graden idle en 60 graden onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Daaaaf schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:42:
Heb sinds een week een Jetway HD3870, met de bekende fan-problemen dus hoge temps. Ik heb de BIOS met winflash geflasht (geen geklooi met floppies, ik heb sowieso geen floppydrive meer) met de chiphell-bios. Temps zijn nu een stuk beter; met fan onhoorbaar op 40% op 45-50 graden idle en 60 graden onder load.
Kun je mij een link geven (en/of vertellen) welke bios versie je hebt gebruikt? Ik heb zelf ook 2 jetways, geen ervaring met flashen. Heb ATI flash en stock bios gebackupped, moet dus alleen nog de nieuwe bios hebben en wat hulp met hoe je het stap voor stap doet.

Echter heb ik geen extreme temps ofzo, pas bij 3d mode (crysis bijv.) worden ze warm, richting de 90 graden. Idle komen ze niet boven de 48 graden uit. Onderste (secondary) is zelfs 37 graden idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
peakaboo schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:06:
[...]

Kun je mij een link geven (en/of vertellen) welke bios versie je hebt gebruikt? Ik heb zelf ook 2 jetways, geen ervaring met flashen. Heb ATI flash en stock bios gebackupped, moet dus alleen nog de nieuwe bios hebben en wat hulp met hoe je het stap voor stap doet.
Ik heb de handleiding uit dit topic gevolgd, dat ging probleemloos.
BIOS is hier te vinden. Na het flashen wordt je kaart door GPU-Z als Sapphire herkend.

[ Voor 12% gewijzigd door Daaaaf op 23-12-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

hier kan je de biosjes downloaden

http://www.iax-tech.com/video/3800biosmod/03.htm

en hier is de guide

http://www.iax-tech.com/howto/atiflash/02.htm

werkt perfect.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn asus 3870 opgehaald, na even geschrokken te zijn omdat hij 96 graden idle werd, *dat is voor zover ik weet opgelost :P* heb ik een raar probleem. Sinds ik mijn X1950 pro heb vervangen door deze 3870, doet alles het behalve 3dmark. Heb het al 5x opniew geinstalleerd, opniew gedownload en uiteraard drivers verniewd.. hij installeerd goed, alleen zodra ik het open loopt 3d mark vast bij het scannen naar configuratie. heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmbs
  • Laatst online: 28-06 09:47
Er staat een patch op de website van Futuremark die dit probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Bedankt voor die links ik vind ze erg nuttig en duidelijk, echter merk ik tot m'n verbazing dat ik gewoon kan overklokken, ook memory. Draai nu 860-1201 en 3dmark06 test was succesvol (16348 score). Fan heb ik eigenlijk nog niet/nooit horen opspinnen, maar m'n temps zijn goed: idle 45en38 graden en full load kom ik niet/bijna niet boven de 90 graden uit. Airflow = goed, antec 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Fijne kaartjes :) Vanavond met OC eens gaan proberen.

Maximus
Q9550
Cellshock & Ballistix
HIS 3870 CF stock bios & clocks
Zeus 750

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/2006Q95503600mhz4GB2-33870CFstocksm.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Viss op 23-12-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
RAJH schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:10:

Verkeerde kleur:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ditzelfde viel mij ook meteen op na de installatie van mijn 2x HIS HD3870. Bijvoorbeeld ook de meldingen van Zonealarm hebben nu een ander kleurtje gekregen, net zoals de zoekresultaten in Google. Nooit gedacht dat dat wat met je GPU te maken kon hebben... :)

On another note, ik heb mijn 2 HD3870s op een DFI RDX200 moederbordje draaiende, dus voor de mensen die bang zijn dat het met 2 PCIe 1.0a slotjes niet werkt: wees niet bang, het werkt gewoon. Het enige nadeel is dat de beperkte bandbreedte flink in de weg zit volgens mij (omdat de 8x PCIe 1.0a snelheid gelijk is aan 4x PCIe 2.0). De reden waarom ik dit denk is omdat ik met 1 kaart maar 8505 punten haal in 3DMark06 en met 2 kaarten maar 9737 punten. Met 2 kaarten haal ik nu dus minder dan veel mensen met 1 kaart. |:( Hij scaled dus giga slecht en dit merk ik ook bij spellen zoals Crysis, COD4 en NFS pro street. Het verschilt steeds maar 5-10fps met of zonder crossfire dus ik ben niet echt blij dat ik toch 2 kaarten gekocht heb nu. Ik denk dus toch dat ik maar een upgrade moet gaan doen om 2x PCIe 2.0 sloten te hebben, hiermee werkt het waarschijnlijk toch een stuk sneller.

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn kaart (3870) nog steeds niet geflashed gekregen. Heb al verschillende dingen gedaan die in dit topic langs zijn gekomen, maar zolang ik met atiwinflash probeer te flashen, dan blijft ie zeuren over die mismatched ID's.

- Heb extensie weggehaald
- Heb extensie veranderd (.rom/.bin/.103)
- Heb ongeveer al 4 verschillende bios' geprobeerd, allemaal hetzelfde verhaal.

Ik wil wel graag via windows flashen, gewoon omdat ik geen diskettestation meer heb en ook niet van plan was er weer één te kopen. Het is al meerdere mensen gelukt via atiwinflash.

Heb overigens vista64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drmbs schreef op zondag 23 december 2007 @ 02:44:
Er staat een patch op de website van Futuremark die dit probleem verhelpt.
weet je hoe die heet? ik heb 2 patches van die site gedownload maar die 2 helpen niet. zijn ook niet de goede volgens mij :P

edit: hij doet het opeens, heb voor de 12e keer opniew geinstalleerd en geen patch verder, maar nu doet ie het :p

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

les_paulde schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:45:
[...]

Ditzelfde viel mij ook meteen op na de installatie van mijn 2x HIS HD3870. Bijvoorbeeld ook de meldingen van Zonealarm hebben nu een ander kleurtje gekregen, net zoals de zoekresultaten in Google. Nooit gedacht dat dat wat met je GPU te maken kon hebben... :)

On another note, ik heb mijn 2 HD3870s op een DFI RDX200 moederbordje draaiende, dus voor de mensen die bang zijn dat het met 2 PCIe 1.0a slotjes niet werkt: wees niet bang, het werkt gewoon. Het enige nadeel is dat de beperkte bandbreedte flink in de weg zit volgens mij (omdat de 8x PCIe 1.0a snelheid gelijk is aan 4x PCIe 2.0). De reden waarom ik dit denk is omdat ik met 1 kaart maar 8505 punten haal in 3DMark06 en met 2 kaarten maar 9737 punten. Met 2 kaarten haal ik nu dus minder dan veel mensen met 1 kaart. |:( Hij scaled dus giga slecht en dit merk ik ook bij spellen zoals Crysis, COD4 en NFS pro street. Het verschilt steeds maar 5-10fps met of zonder crossfire dus ik ben niet echt blij dat ik toch 2 kaarten gekocht heb nu. Ik denk dus toch dat ik maar een upgrade moet gaan doen om 2x PCIe 2.0 sloten te hebben, hiermee werkt het waarschijnlijk toch een stuk sneller.
Als het 2x een 8x PCIe slot is moet het wel voldoende BW hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Heeft iemand al benchmarks / ervaringen gespot van 2x 3870 op een P965 moederbord?
Ben erg benieuwd naar de prestaties van 16 PCI-E lanes + 4 PCI-E lanes.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
[...]
De reden waarom ik dit denk is omdat ik met 1 kaart maar 8505 punten haal in 3DMark06 en met 2 kaarten maar 9737 punten. Met 2 kaarten haal ik nu dus minder dan veel mensen met 1 kaart. |:( Hij scaled dus giga slecht en dit merk ik ook bij spellen zoals Crysis, COD4 en NFS pro street.
Douw er een dik ge-O/C'de Quadcore in en je zal dezelfde scores krijgen als Viss.

Ik haal nl. 13k 3DMarks met mijn 2900Pro (@ XT) i.c.m. een Q6600 op 3ghz.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Oplossing gevonden op het kleurprobleem.
Just a heads up.

Found a strange 7.12 bug, on Visiontek ATI 3870 , Fresh install 32bit XP Pro.

Text color corruption is present with "Smooth edges of screen fonts" checked to enabled in XPs Performance Options / Visual Effects with 7.12.

It caused various text in programs (examples AVG, Firefox) show up an orange'ish red with the setting enabled. Unchecked and things looked normal again.

7.11 installed again because it doesn't seem to have this problem.
Als je "Smooth edges of screen fonts" uitzet kloppen de kleuren weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
dreameater schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:46:
Heeft iemand al benchmarks / ervaringen gespot van 2x 3870 op een P965 moederbord?
Ben erg benieuwd naar de prestaties van 16 PCI-E lanes + 4 PCI-E lanes.
Heb e.e.a. geprobeerd met 2900XT in crosfire op Commando bord. Vergeleken met Maximus (2x16) iets langzamer maar persoonlijk vind ik crossfire op 965 chipset zeker de moeite waard. Tests welke bijna helemaal GPU afhankelijk zijn (3D2003 en Nature in 01) gaan stukje harder op 2x16, dat wel.

GPU clocks en settings gelijk, cpu en mem zo goed als gelijk.

Commando (16/4x) met E6600 op 3460mhz
2006: 15219
2005: 22091
2003: 58043

Maximus (16/16x) met Q6600 op 3460mhz en 2 cores enabled
2006: 15907
2005: 23027
2003: 65000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Viss schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:50:
Fijne kaartjes :) Vanavond met OC eens gaan proberen.
Zeker bart :+

Asus maximus Formula se
intel Qx9770 es Ln2 cooled
2gb ddr2 pc8500 g.skill Hz Re
2x asus radeon hd3870 custom bios air cooled

3dmark 06

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/3dmark_2006.JPGkl.jpg

nog niet max :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rol-Co op 23-12-2007 20:16 . Reden: tumbnail gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Rob EN Mark aan de ATI, een gedenkwaardige week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Laatst online: 08:34

Rayzman

+31 Rayzman

Waar heb je die Q9550 vandaan?

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Rol-Co schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:51:
[...]

Zeker bart :+

Asus maximus Formula se
intel Qx9770 es Ln2 cooled
2gb ddr2 pc8500 g.skill Hz Re
2x asus radeon hd3870 custom bios air cooled

3dmark 06

[afbeelding]

nog niet max :)
Netjes rol-co. :)

maar ook voor jou geld dit;
Deze afbeelding is 1280 * 994 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.
@Rayzman

Ja sommig mensen hebben een kennissen kring opgebouwd en komen zo aan ES. :) Wij moeten nog even wachten, ze liggen nog niet in de winkel. ;) (En al zou die in de winkel liggen denk niet dat je een QX9770 kan/wilt betalen :+ )
Phyxion schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:39:
[...]

Als het 2x een 8x PCIe slot is moet het wel voldoende BW hebben hoor.
Tussen de pci-e 1.0 16x en pci-e 2.0 16x zit ongeveer 0-5% prestatie verschil met een HD3870, dan zal het in zijn geval wel iets meer schelen. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door mad_max234 op 23-12-2007 15:40 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Die chiphell.bin zorgt er niet alleen voor dat de fan gefikst is maar ook dat je niet voorbij 865 core kan?
Is de fanspeed nog aan te passen ergens, mocht je 'm sneller willen?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

mad_max234 schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:18:
[...]

Netjes rol-co. :)

maar ook voor jou geld dit;

[...]

@Rayzman

Ja sommig mensen hebben een kennissen kring opgebouwd en komen zo aan ES. :) Wij moeten nog even wachten, ze liggen nog niet in de winkel. ;) (En al zou die in de winkel liggen denk niet dat je een QX9770 kan/wilt betalen :+ )

[...]

Tussen de pci-e 1.0 16x en pci-e 2.0 16x zit al 0-5% prestatie verschil, dan zal het in zijn geval wel iets meer schelen. ;)
Ik heb diverse testen bekeken met PCIe 1.0/1.1 en PCIe 2.0, met zowel 8800GT's als 3870 en meestal scheelt het maar 1-2% als het niet minder is.
Dat is niet 5-10% wat je er eerst had staan :>
Kortom: het verschil is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

[...]

Ik heb dit ook.
2x de sapphire 3870. DFI CFX3200 mobo met twee 16x pcie lanes.
Crossfire lijkt bijna geen meerwaarde. Dit setje haalt maar 1000 meer 3dmarks vergeleken met mijn 2900xt. 2000 punten is het verschil van crossfire aan of uit.

In TF2 haal ik maar 10 FPS van 60 meer vergeleken met crossfire aan/uit.
Met Crysis merk ik geen verschil.
Maar, met COD4, multiplayer haal ik wel + 40% (van 50 naar 90) meer fps... Ik snap er niks meer van.

De gebruikelijke dingen heb ik getest, de lanes lijken wel echt op 16x te runnen. Alle bios opties langs gelopen.
Crossfire bridges omgedraaid. Een bridge in plaats van twee.

Drivers zijn 7.12, misschien dat ik later nog 7.11 probeer.

Verdere specs:
2GB ram, dual core opteron @ 2,8 ghz. Misschien is mijn AMD de bottleneck?

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
Kip schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:08:
[...]
Verdere specs:
In 3dmark wel maar met de meeste recente spelletjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
even ter vergelijk mijn nieuwe Sapphire HD3870:

3dmark06
default: 10979
885 / 1350: 12107

volgens mij kan de core nog verder maar CCC gaat niet verder
mem is dit eigenlijk al teveel zie wat foute pixels in de sneeuw test
dus 880 / 1300 lijkt me een mooie setting
ik heb de chiphell bios erin geflashed wat hem op max 63 graden krijgt tijdens 3dmark

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Van 3DMark wordt een kaart niet echt meer warm tegenwoordig. :) Je kan beter ATiTool een uurtje laten scannen op arti's.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kip schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:08:
[...]

Ik heb dit ook.
2x de sapphire 3870. DFI CFX3200 mobo met twee 16x pcie lanes.
Crossfire lijkt bijna geen meerwaarde. Dit setje haalt maar 1000 meer 3dmarks vergeleken met mijn 2900xt. 2000 punten is het verschil van crossfire aan of uit.

In TF2 haal ik maar 10 FPS van 60 meer vergeleken met crossfire aan/uit.
Met Crysis merk ik geen verschil.
Maar, met COD4, multiplayer haal ik wel + 40% (van 50 naar 90) meer fps... Ik snap er niks meer van.

De gebruikelijke dingen heb ik getest, de lanes lijken wel echt op 16x te runnen. Alle bios opties langs gelopen.
Crossfire bridges omgedraaid. Een bridge in plaats van twee.

Drivers zijn 7.12, misschien dat ik later nog 7.11 probeer.

Verdere specs:
Welke resolutie draai je?

Die processor is zeker een bottleneck, imo heb je minstens een C2D @ 3.2ghz nodig om mee te kunnen met die kaartjes.

Van 50 naar 90 fps is trouwens +80%, niet +40 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:35:
[...]

Welke resolutie draai je?

Die processor is zeker een bottleneck, imo heb je minstens een C2D @ 3.2ghz nodig om mee te kunnen met die kaartjes.

Van 50 naar 90 fps is trouwens +80%, niet +40 ;)
Hehe, ja 80% dan.

Ik draai 1680x1050. Met zoveel opties aan, fsaa en af op full.

De uitspraak dat je core 2 duo @ 3ghz moet hebben is wel interessant.
Misschien kan iemand met een crossfire opstelling en een quad core of dual core zijn cpu flink onderclocken en kijken wat voor effect het percies heeft.

Ik heb zelfs mijn cpu wat overgeclocked naar 3ghz, Dit zou ongeveer te vergelijken zijn met AMD's huidige top dual core cpus, maar het maakt niet echt veel uit.
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=4305464

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kip schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:02:
[...]

Hehe, ja 80% dan.

Misschien kan iemand met een crossfire opstelling en een quad core of dual core zijn cpu flink onderclocken en kijken wat voor effect het percies heeft.

Ik heb zelfs mijn cpu wat overgeclocked naar 3ghz, Dit zou ongeveer te vergelijken zijn met AMD's huidige top dual core cpus, maar het maakt niet echt veel uit.
Misschien kan je es proberen met extreem veel AA, om het verschil te merken? 16x AA, bijvoorbeeld.

Het is trouwens logisch dat je geen verschil merkt in Crysis, aangezien CF er nog niet door ondersteund wordt.

En de Source engine is afschuwelijk CPU-afhankelijk, dus daar klopt 't ook wel :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
[...]
Naja, het is niet precies wat je vroeg, maar hier zijn een paar Crysis Benchjes (very high DX9.0, 1400x900) van mijn 2900XT, dus +- vergelijkbaar met een 3870.
Het is (door tijdgebrek) alleen de GPU Demo. CPU demo verbeterd, logisch, veel meer (soms zelfs >+100%).

2900Pro Stock, Q6600 Stock
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/crybench1600-800.PNG
2900Pro Stock, Q6600 3Ghz
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/crybench2600-800.PNG
2900Pro @ 815 / 1950, Q6600 Stock
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/crybench1815-975.PNG
2900Pro @ 815 / 1950, Q6600 3Ghz
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/crybench2815-975.PNG

Opmerkelijk is de laatste screenie, waarbij de minimmum FPS meer dan verdubbeld vergeleken met de shot van de Q6600 @ stock.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
SirNobax schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:49:
[...]

Douw er een dik ge-O/C'de Quadcore in en je zal dezelfde scores krijgen als Viss.

Ik haal nl. 13k 3DMarks met mijn 2900Pro (@ XT) i.c.m. een Q6600 op 3ghz.
Tuurlijk zal het wel iets ermee te maken hebben, maar dan nog vind ik het raar dat de 2de HD3870 maar 1000 punten verschil maakt in 3dmark06. Hij zou toch iig veel beter moeten scalen met een 2de kaart erbij? Dat ik bij Crysis niks merk kan ik me voorstellen vanwege de missende CF ondersteuning inderdaad, maar bij COD4 zou ik toch wel een flinke vooruitgang moeten merken lijkt me, niet maar 5-10fps. Ik heb ook de laatste 7.12 drivers geinstalleerd dus daar zou het niet aan moeten liggen. Beide kaarten worden wel warm (+-90C) dus het lijkt niet op een nietwerkend CF probleem. Ook liggen de prestaties van mijn Opty 165 @2700mhz dicht bij een E6800 (niet overgeclocked) dus volgens mij zou een 10000 punten score haalbaar moeten zijn met een enkele kaart, en al helemaal met een CF opstelling. Ik verdenk dus echt mijn Chipset ervan dat ie het niet helemaal trekt... :/

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Bedankt voor je inzet SirNobax.
Die min FPS is idd goed te zien, maar als dat wat vaker voorkwam in de benchmark denk ik dat de average fps er flink onder te leiden zou hebben. Maar dat zie ik niet terug.

Ik heb ook voor de gein het ik mijn 16x pcie lanes terug gedaan naar 12x. Dat maakt niks uit in 3dmark06 of cod4.

Net heb ik het volgende gevonden:
http://resources.vr-zone.com/newzhunter/RV670/Test-1.jpg
Hier zie je wat voor effect de cpu heeft met crossfire.

De AMD 6400+ (3.2 ghz) krijgt maar 2553 punten extra door de crossfire opstelling,
De Intel E6850 3399 punten, en de intel Q6850 3952 punten.

Mijn 3ghz ligt ongeveer op de 2k punten erbij, dit lijkt in relatie tot wat ik hier boven zie. En les_paulde jou 1k met 2,7 ghz lijkt dan ook logisch.

Dus als conclusie crossfire en 3dmark06 is erg cpu dependant voor de scaling.

Maar dit bovenste plaatje is nog van de launch denk ik, qua drivers is er wel wat veranderd.

Ik heb ok nog Oblivion getest, daar kon ik geen verschil vinden tussen crossfire aan of uit.
Later probeer ik Bioshock nog ff.

[ Voor 4% gewijzigd door Kip op 23-12-2007 20:00 ]

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Garrett schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:34:
Die chiphell.bin zorgt er niet alleen voor dat de fan gefikst is maar ook dat je niet voorbij 865 core kan?
Is de fanspeed nog aan te passen ergens, mocht je 'm sneller willen?
ja met rivatuner, wel afzonderlijk, dus switchen van monitor in de desktop opties als je beide harder wilt (duh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Rol-Co schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:22:
[...]

ja met rivatuner, wel afzonderlijk, dus switchen van monitor in de desktop opties als je beide harder wilt (duh)
Sorry maar dat volg ik echt niet, 1 kaart lukt me wel maar switchen van monitor in de desktop opties.... :?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Phyxion schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:39:
[...]

Ik heb diverse testen bekeken met PCIe 1.0/1.1 en PCIe 2.0, met zowel 8800GT's als 3870 en meestal scheelt het maar 1-2% als het niet minder is.
Dat is niet 5-10% wat je er eerst had staan :>
Kortom: het verschil is verwaarloosbaar.
Ja dat was een foutje ja, maar dat staat er toch niet meer, maak jij nooit een foutje? (had het binnen 2min na gekeken en gelijk verbeterd.) ;) Toch leuk dat je het nog zag en extra in je bericht gaat vermelden. :+

En in sommige gevallen scheelt het wel ongeveer 5%. (benchmark is te vinden op ocw) we hebben het over een PCI-E 1.0 4x dat zijn bord doet, dus dan is het wel merkbaar en ook terug te zien in zijn 3dmark score. ;) Ik wilde alleen maar zeggen dat je zelfs al een paar procent verschil ziet bij deze stap (pci-e 16x 1.0 -> pci-e 16x 2.0) dan zal die pci-e 1.0 4x nog wel meer een bottleneck. That's it. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Garrett schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:41:
[...]

Sorry maar dat volg ik echt niet, 1 kaart lukt me wel maar switchen van monitor in de desktop opties.... :?
uitleg al via msn..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
Beste Kip_666, bedankt voor je duidelijke uitleg! Dit kan denk ik nog een interessante diskussie worden. :D Heb jij de mogelijkheid om 'ns te kijken of je verschil merkt tussen 16x en 4x (omdat mijn 8x gelijk is aan 4x PCIe 2.0)? Dat lijkt me namelijk echt interessant, omdat dat puur de GPU kracht beinvloed. Die vergelijking die je hebt gevonden is erg interessant, mijn 1000K extra punten komt idd wel met de resultaten daar overeen. Het enige wat ik me blijf afvragen is dat ik mijn score zowiezo veel te laag vindt. Als het echt alleen mijn CPU is zou ik toch nog steeds minstens 10000 punten moeten kunnen krijgen, zeker met crossfire, of vergeet ik iets? Daarom lijkt het me erg interessant om te zien of jij verschil merkt tussen 16x en 4x, ik denk namelijk dat je tussen 16x en 12x idd moeilijk verschil kan zien...
Als ik dan volgend jaar mijn nieuwe plankje heb zal ik ook wat benches posten met waarschijnlijk een 6400+ naar 2700mhz ondergeclocked, zou best een goede vergelijking moeten zijn, iig qua scaling...

bedankt alvast voor de moeite! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Het werkt.................. totdat ik crossfire inschakel en een keer gereboot heb |:(

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

mad_max234 schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:41:
[...]

Ja dat was een foutje ja, maar dat staat er toch niet meer, maak jij nooit een foutje? (had het binnen 2min na gekeken en gelijk verbeterd.) ;) Toch leuk dat je het nog zag en extra in je bericht gaat vermelden. :+

En in sommige gevallen scheelt het wel ongeveer 5%. (benchmark is te vinden op ocw) we hebben het over een PCI-E 1.0 4x dat zijn bord doet, dus dan is het wel merkbaar en ook terug te zien in zijn 3dmark score. ;) Ik wilde alleen maar zeggen dat je zelfs al een paar procent verschil ziet bij deze stap (pci-e 16x 1.0 -> pci-e 16x 2.0) dan zal die pci-e 1.0 4x nog wel meer een bottleneck. That's it. ;)
Haha, tuurlijk maak ik ook wel eens een foutje, daarom stond er ook een :> bij ;) Maar goed, blijft wel dat ook die paar % verwaarloosbaar is. Zoveel winst is dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Garrett schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:14:
Het werkt.................. totdat ik crossfire inschakel en een keer gereboot heb |:(
dan heb je het vinkje niet gezet dat ie de setting moet starten bij windows. Hier start windows en na 3 sec desktop gaan ze beide volluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:40:
[...]

Je moet gewoon de extensie weghalen (de bestandsnaam veranderen) en dan een forced flash doen via run.exe het is dan iets van atiwinflash -f -p 0 <bestandsnaam> !
Thanks Hugoboss, ben er vandaag nog eventjes voor gaan zitten, want ik wilde toch graag goede fanspeeds.

Was alleen een beetje bang dat het mis zou gaan, maar de uitleg die ik heb gequote werkte eindelijk!
De extensies heb ik niet weg hoeven halen, ik moest wel even de volledige locatie van atiwinflash opgeven.
Daarna even laden, dat merkte ik vanzelf, en toen vroegt ie om een reboot.

Net meteen even atitool om te stressen en jawel hoor, de fan ging sneller draaien =]

Nu kan ik beginnen met overclocken, bedankt iig voor de uitleg <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

les_paulde schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:13:
Beste Kip_666, bedankt voor je duidelijke uitleg! Dit kan denk ik nog een interessante diskussie worden. :D Heb jij de mogelijkheid om 'ns te kijken of je verschil merkt tussen 16x en 4x (omdat mijn 8x gelijk is aan 4x PCIe 2.0)? Dat lijkt me namelijk echt interessant, omdat dat puur de GPU kracht beinvloed. Die vergelijking die je hebt gevonden is erg interessant, mijn 1000K extra punten komt idd wel met de resultaten daar overeen. Het enige wat ik me blijf afvragen is dat ik mijn score zowiezo veel te laag vindt. Als het echt alleen mijn CPU is zou ik toch nog steeds minstens 10000 punten moeten kunnen krijgen, zeker met crossfire, of vergeet ik iets? Daarom lijkt het me erg interessant om te zien of jij verschil merkt tussen 16x en 4x, ik denk namelijk dat je tussen 16x en 12x idd moeilijk verschil kan zien...
Als ik dan volgend jaar mijn nieuwe plankje heb zal ik ook wat benches posten met waarschijnlijk een 6400+ naar 2700mhz ondergeclocked, zou best een goede vergelijking moeten zijn, iig qua scaling...

bedankt alvast voor de moeite! ;)
Ik zal het vanavond testen. Heb een pcie 1.0a mobo dus ik probeer 8x voor jou. Voor de gein zet ik mijn cpu ook op 2.7ghz, en dan zou ik jou score goed kunnen repliceren.

Wil jij voor mij COD4 multiplayer proberen? Ik denk dat je daar toch wel een flink verschil zal zien. Omdat dit een minder zwaar spel is.
Start zelf een server, laad de map countdown, kies een vast punt waar je op de hele map uitkijkt.
Repeat met crossfire aan\uit :)

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Nou ik ben aan het overclocken geslagen en het valt me een beetje tegen :|

Ik ben voorzichtig begonnen en strand nu al op 855 Mhz / 1281Mhz
Teminste dit lijkt zo...
Als ik namelijk 3dmark06 run doet hij het heerlijk geen artifacts, niets
Maar als ik dan weer Cod4 ga spelen komt hij weer met de "Windows restored the display driver" melding. De temperaturen komen niet boven de 63 graden onder load. Ik weet niet wat dit kan zijn.

Zou dit verholpen kunnen worden met nieuwe drivers ?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hehe, ja 80% dan.

Presies de zelde score's als de 8800gt in cod4 80%winst
Heb je hier AA en AF ook aan staan en verder de hoogste instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:12:
[...]

Presies de zelde score's als de 8800gt in cod4 80%winst
Heb je hier AA en AF ook aan staan en verder de hoogste instellingen ?
Ja hier had ik de hoogste ingame settings gebruikt, dus niet via de catalyst software.
Ik zit nu niet achter mijn pc, maar uit mij hoofd was dit 6x FSAA en 16x AF. 1680x1050 en verder alles op full/high.

Denk dat ik nog heel wat andere spellen ga testen om zeker te zijn.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

INgame zelf gaat tot max 4xAA presies dezelfde score's als mij dus.
Cod 4 mp gamed lekker met 2 kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:09:
[...]

Thanks Hugoboss, ben er vandaag nog eventjes voor gaan zitten, want ik wilde toch graag goede fanspeeds.

Was alleen een beetje bang dat het mis zou gaan, maar de uitleg die ik heb gequote werkte eindelijk!
De extensies heb ik niet weg hoeven halen, ik moest wel even de volledige locatie van atiwinflash opgeven.
Daarna even laden, dat merkte ik vanzelf, en toen vroegt ie om een reboot.

Net meteen even atitool om te stressen en jawel hoor, de fan ging sneller draaien =]

Nu kan ik beginnen met overclocken, bedankt iig voor de uitleg <3
Graag gedaan, fijn dat het uiteindelijk gelukt is.
Het geluid vind ik nu soms wel wat storend, want het is echt een stuk harder.
Maarja met gamen heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:11:
[...]

Graag gedaan, fijn dat het uiteindelijk gelukt is.
Het geluid vind ik nu soms wel wat storend, want het is echt een stuk harder.
Maarja met gamen heb ik er geen last van.
Ja klopt, kaart is nu idle wel rond de 50 graden heb ik het idee.
Voor bios update was het 40 ongeveer.

Verschil is wel dat hij nu niet warmer wordt dan 60 graden en dat hij hoger geclocked is dan normaal. (zit nu op 855/1250, kan wss nog wel wat harder)
En persoonlijk vind ik koeling belangrijker dan het geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreameater schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:18:

Teminste dit lijkt zo...
Maar als ik dan weer Cod4 ga spelen komt hij weer met de "Windows restored the display driver" melding. De temperaturen komen niet boven de 63 graden onder load. Ik weet niet wat dit kan zijn.

Je moet je geheugen niet zover overclocken. Heb ik ook gehad namelijk, laat het geheugen eerst op stock draaien en zoek je max voor je GPU. Dan later het geheugen max'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

dreameater schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:18:

Teminste dit lijkt zo...

welke driver? heb je al een andere bios er in (862 wall) , waar klok je hem mee omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er al tweaks om de GPU-fan met SpeedFan aan te kunnen passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

kan met rivatuner.......speedfan geen id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met rivatuner kan ik de fanspeed enkel aanpassen, maar verder niet uitlezen.Een SpeedFan plugin zou gewenst zijn.

En wat maakt deze kaart op 100% toch een herrie! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:35:
[...]

Je moet je geheugen niet zover overclocken. Heb ik ook gehad namelijk, laat het geheugen eerst op stock draaien en zoek je max voor je GPU. Dan later het geheugen max'en.
Ok bedankt voor de tip .. :)
Ga ik dan maar meteen proberen!
Rol-Co schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:04:
[...]

welke driver? heb je al een andere bios er in (862 wall) , waar klok je hem mee omhoog?
Euh , ik gebruik Catalyst 7.12 en ik klok hem ook gewoon hoger met de CCC
Ja de bios is geflashed met de "Chiphell"bios , fanspeeds werken dus ook correct _/-\o_

Thx trouwens voor het advies!

[ Voor 13% gewijzigd door dreameater op 24-12-2007 15:50 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb vandaag een HD3870 gekocht!!! speelde eigenlijk nooit veel games, alleen laatste tijd wel weer... maar niks liep op me'n X1600 8)7 dit ding werkt echt perfect :o zelfs de cooler is best stil :D nu nog benchen... maar 3D mark start niet op :/

PC:
AMD 4400X2 939s
Asus A8N-SLI Premium
Twinmos 2 x 1gb DDR400

http://www.deadly-silence.org/P1010471.JPG
http://www.deadly-silence.org/P1010472.JPG
http://www.deadly-silence.org/P1010473.JPG

ik hoop dat deze plaatjes toegestaan zijn... vanwege de grootte :X
Modbreak:Dat snap ik nou niet...

Je hebt dondersgoed door dat deze pics overdreven groot zijn. Maar ipv gewoon even te resizen, clickable thumbs te maken of gewoon links te geven (zoals ik er nu van gemaakt heb), post je ze toch |:(

Beetje blok-voor-hoofd. Lees de http://gathering.tweakers.net/forum/faq trouwens eens door, daar staat eea erover.

[ Voor 65% gewijzigd door dion_b op 25-12-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat de 3870 bijna dezelfde verpakking als de 3850 heeft. Ik vind het altijd maar jammer dat "wij" als puisterige game nerds worden behandeld, getuigende de digi-chicks en toffe monsters die ze altijd op de verpakkingen zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Als ze nou een een kaartje maken met echt een strak design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kever678 schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:42:
Als ze nou een een kaartje maken met echt een strak design :)
Ik wil niet flamen in een Ati topic, maar deze 8800GT vind ik toch wel een zeer mooie kaart:

Afbeeldingslocatie: http://news.ru-coding.com/pic/0/16154147014703d2.jpg
Modbreak:Ik wil niet modbreaken in een post, maar... :X

Als je weet dat iets niet de bedoeling is, doe dan toch gewoon niet :o

Onwetendheid is geen excuus voor foute zaken, maar wel een verzachtende omstandigheid. Dondersgoed weten dat het fout is, juist een behoorlijk bezwarende.

Nog los van onnodige polarisatie/flamebait voegt dit totaal niets toe - ik bedoel, ik vind onderstaande een mooie kaart, maar heeft iemand daar wat aan hier? Nee, en ook niet met die 8800GT

Afbeeldingslocatie: http://www.compuvest.com/images/items1/330000920-01.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 25-12-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:44:
[...]

Ik wil niet flamen in een Ati topic, maar deze 8800GT vind ik toch wel een zeer mooie kaart:

[afbeelding]
Als je weet dat je 'fout' zit, waarom doe je het dan toch? Dat heeft 0 toevoeging aan het 3870 ERVARINGEN topic...

Ontopic:
Blijkbaar ben ik ook iemand die de fanspeeds niet aangepast krijg, atitool heeft geen effect (miss komt het omdat ik CF heb). Als ik daar 100% intik en apply aanklik, gebeurt er niks (alleen op het beeld). Kaarten worden idle 37-46 graden, en full load 3D nooit echt warmer dan 90 graden... nog allemaal safe, maar 90 is wel een beetje te warm vind ik.. Ik hoor de kaarten ook niet/nooit, en al helemaal nooit opspinnen... Blijven volgens mij dus op 20/22% fanspeed steken. Dankzij mn airflow hou ik ze nog koel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

les_paulde , speciaal voor jou :)

Dit zijn de settings die ik heb gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.internet-memes.com/HD3870/specs.JPG
plus min 2700 mhz, en de kaarten op pcie 8x

Single card run:
Afbeeldingslocatie: http://www.internet-memes.com/HD3870/single.JPG

Crossfire:
Afbeeldingslocatie: http://www.internet-memes.com/HD3870/cross.JPG
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=4344458

Een verschil van 1443 punten, jij had een verschil van 1232 punten. Qua scaling zitten wij ongeveer nu gelijk vind ik, met mijn aangepaste instellingen.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week ook een HD3850 van sapphire. Ben er erg tevreden mee! Ik kan nu eindelijk eens een game op high spelen :) . Het is de eerste goede videokaart die ik zelf heb gekocht. Had hiervoor een 9800 Pro 128 MB maar dit is echt een hele verbetering (ook wel te verwachten). Ik heb een nieuwe proccessor, moederbord en geheugen gekocht en een week later deze kaart. Hij zat er zo in, ik moest alleen maar even mijn hardeschijf verplaatsen omdat hij anders tegen de kaart aankwam. Ik heb net crysis binnen dus ga dat straks eens testen. Voor de rest Call of Duty 4 gespeeld, ongeveer 40 fps met alles zo hoog mogelijk (1680x1050). Voor de rest Test Drive Unlimited op het hoogste gespeeld met gemiddeld 57 fps (al een vrij oud spel natuurlijk).

Ik heb fraps gebruikt om te meten. En mijn systeem is:
C2D E6750 @stock
2 GB TakeMS 800mHz
ASUS P5KPL (G31 Chipset)
Ik hoop dat ik nog even vooruit kan met dit kaartje en heb er wel vertrouwen in ook.

Een tevreden ATi gebruiker.

[ Voor 4% gewijzigd door shappie op 24-12-2007 19:20 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.