Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb
Let op dat deze kaarten van Peak zonder temperatuursensor worden geleverd (budget model).Wouter_bach schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:08:
Cool-prices heeft (volgens de website) de peak HD3870 op voorraad en verkoopt ze voor 160 euro! Ik heb er meteen 1tje besteld (zat al een tijdje te wachten tot de prijzen iets zouden dalen).
Nu nog ff wachten totdat ie aankomt, de boel flashen zodat de koeler het voldoende doet en gamen maar
Ervaring zal ik posten zodra ik die heb.
Temperatuursensor heb je toch eigenlijk niet nodig, zo vaak kijk je er nou ook weer niet naar.Termi schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:01:
[...]
Let op dat deze kaarten van Peak zonder temperatuursensor worden geleverd (budget model).
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Als je de kaart iets wilt overclocken vind ik het wel vrij handig om toch een sensor te hebbenPhyxion schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:04:
[...]
Temperatuursensor heb je toch eigenlijk niet nodig, zo vaak kijk je er nou ook weer niet naar.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Anoniem: 156281
Mja, meestal krijg je artifacts lang voordat de kaart te heet begint te lopen. Gewoon clocks omhoog gooien, artifact scan van ATiTool runnen en na een kwartiertje ff aan de kaart voelen voor de zekerheid.dreameater schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:31:
[...]
Als je de kaart iets wilt overclocken vind ik het wel vrij handig om toch een sensor te hebben
Anoniem: 226494
Quad sli moet tegenwoordig goed kunnen werken onder vista. Onder xp is het nog altijd brak.Mr. Detonator schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:49:
[...]
quad-sli is nooit wat geworden, omdat de prestaties érg tegenvielen...
dus ik ga er eerlijk gezegd van uit dat ati dit ook niet 1, 2, 3 voor elkaar krijgt qua drivers, en game-ondersteuning...zelf in cf zie je nog veel ''onregelmatigheden''..laat staan in quad-cf
Er zijn laatst nieuwe driver voor uitgekomen.
Inderdaad, zolang het artifact free blijft is het immers genoeg, maakt mij weinig uit of dat kaartje nou 60 of 70 graden is zolang het maar goed werkt, je kan er immers toch weinig aan doen.Anoniem: 156281 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:51:
[...]
Mja, meestal krijg je artifacts lang voordat de kaart te heet begint te lopen. Gewoon clocks omhoog gooien, artifact scan van ATiTool runnen en na een kwartiertje ff aan de kaart voelen voor de zekerheid.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ben niet van plan om 'm te gaan overklokken (misschien even in het begin om te kijken wat er uit te persen valt...) Bovendien is de kaart toch eigenlijk overkill icm mijn X2 3800 en 1280*1024 TFTtje...Phyxion schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:19:
[...]
Inderdaad, zolang het artifact free blijft is het immers genoeg, maakt mij weinig uit of dat kaartje nou 60 of 70 graden is zolang het maar goed werkt, je kan er immers toch weinig aan doen.
Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb
AMD Athlon 4400 X2
Asus A8N-Premium s939
2 x 1gb TwinMos DDR400
Sapphire ATi Radeon HD3870
Creative Audigy.
en een sloot hds maar dat mag niet baten.
soms wilt ie bij de ingame filmpjes nog weleens haperen maar ja.. daar stoor ik me vrij weinig aan.
[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 05-01-2008 17:00 ]
Crysis is niet slecht. De makers van Crysis zijn gewoon slim. Puur marketing.Anoniem: 147889 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:32:
je hebt een goede pc samengesteld,
crysis is gewoon slecht... daar houd ik het ook op voor mezelf =]
Een spel uitbrengen waar niemand met de recente hardware nog aan z'n trekken komt, maar de makers weten wel dat iedereen als de sodemieter een next-gen 3dkaart aanschaft zodra die uitkomt.
Ik heb een overgeclockte hd3870 gezien van club3d.. Die wou ik graag hebben want ik wacht te lang op me sapphire. en nu vraag ik me af of ik dan deze in crosfire kan zetten met een andere hd3870?
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Die overclockte blaast de hete lucht niet naar buiten, dat vind ik dan weer jammer:Daywalk3r schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:37:
Tweakers ik heb een vraag
Ik heb een overgeclockte hd3870 gezien van club3d.. Die wou ik graag hebben want ik wacht te lang op me sapphire. en nu vraag ik me af of ik dan deze in crosfire kan zetten met een andere hd3870?
http://www.club3d.nl/index.php/download/highres/CGAX_3872DDO.jpg
Want ik twijfel nog tussen beide kaarten!
Net een sapphire 3850 binnen. Catalyst installeert alle drivers netjes (naar eigen zeggen). Dus ik reboot.
Vervolgens nog een 2e keer door de setup heen, en dan wordt vermeld dat de North Bridge Filter Driver nog niet is geinstalleerd. Dat doe ik dan weer, en alweer slaagt de install. Naar eigen zeggen. Ik reboot, en het riedeltje begint weer van tevoren.
Dus: Ik krijg die northbridge driver niet geinstalleerd. OS: Vista, Moederplank MSI K9AGM2 (690g chipset).
Iemand met tips?
Bedoel je niet de HD-Audio Bridge drivers?
Als je er toch geen gebruik van maak, disable hem dan gewoon in het nieuwe hardware-blad o.i.d..
Pentaxiaan
Anoniem: 147889
Ik zie aan je sig dat jij inderdaad niet veel te klagen hebtPcManiaxx schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:53:
[...]
Crysis is niet slecht. De makers van Crysis zijn gewoon slim. Puur marketing.
Een spel uitbrengen waar niemand met de recente hardware nog aan z'n trekken komt, maar de makers weten wel dat iedereen als de sodemieter een next-gen 3dkaart aanschaft zodra die uitkomt.
Klopt wel wat je zegt, maar het is wel jammer voor mensen met iets minder cash.
/ontopic
Heb de 7.11 drivers weer geinstalleerd.
counter-strike source deed het niet met 7.12, nu weer wel.
test drive unlimited deed het ook niet meer, ben nu aan het installeren, hopelijk doet die het dan ook weer. en die doet het ook weer... naja, dan blijf ik wel even bij de 7.11 drivers
Dit alles op vista, hopelijk komen er snel goede drivers
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 147889 op 06-01-2008 01:37 ]
Nee ik bedoel North Bridge Filter Driver (zo heet'ie in Catalyst).SirNobax schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:08:
North Bridge driver?
Bedoel je niet de HD-Audio Bridge drivers?
Als je er toch geen gebruik van maak, disable hem dan gewoon in het nieuwe hardware-blad o.i.d..
Ook met on-board vga lukt het niet...ligt dus niet zozeer aan de 3850. Heeft het niet-kunnen installeren van de North Bridge Filter driver invloed? Welke/waarom?
Was met Unreal en halflife1 toch ook het geval om maar een paar titels te noemen. En dan hadden we het over 800x600 of 1024x768 wat al erg zwaar was voor de hardware.PcManiaxx schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:53:
[...]
Crysis is niet slecht. De makers van Crysis zijn gewoon slim. Puur marketing.
Even lichtelijk offtopic, maar wat voor problemen had je precies? HL2 errorde hier de pan uit namelijk.Anoniem: 147889 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:36:
counter-strike source deed het niet met 7.12, nu weer wel.
Ik speel ook gewoon CS:S met 7.12 drivers, heb nergens last van ook geen rare vlekken in firefox zoals sommige hebben/hadden.Jejking schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:36:
[...]
Even lichtelijk offtopic, maar wat voor problemen had je precies? HL2 errorde hier de pan uit namelijk.
Anoniem: 104097
Hoe hoog kan ik gaan met mijn gpu-clocks .....Aries.Mu schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:15:
[...]
Bios flashen zou ik zo zeggen, en zorgen dat hij mooie clocks haalt
Moet ik echt de bios flashen vanwege die overclock bug die er in zou zitten rond die, ik weet niet meer exact welke frekwentie .....
Hoe kan ik de versie van mijn huidige bios checken
Heeft het zin om het geheugen te overclocken
Gewoon in CCC onder Informatiecentrum --> Grafische Hardware.Anoniem: 104097 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 05:45:
[...]
Hoe hoog kan ik gaan met mijn gpu-clocks .....
Moet ik echt de bios flashen vanwege die overclock bug die er in zou zitten rond die, ik weet niet meer exact welke frekwentie .....
Hoe kan ik de versie van mijn huidige bios checken![]()
Heeft het zin om het geheugen te overclocken
En GPU-Z, maar eigenlijk kan je alles in CCC zien.
Bios flashen help voor beter cooling en beter clocks zie pimpimmers in "Het ATi HD38xx Ervaringen Topic - Deel 2" om je bios te flashen
op de één of andere manier deed steam en alles het gewoon, maar als ik dan dubbelklikte om css te launchen dan liet íe nog even dat scherm zien "preparing to launch counter-strike:source..."Jejking schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:36:
[...]
Even lichtelijk offtopic, maar wat voor problemen had je precies? HL2 errorde hier de pan uit namelijk.
Vervolgens verdween dat venster, en startte css gewoon niet op.
Clientregistery.blob weggegooid en steam gereboot, maakte niks uit.
Had hem ook nog een keer opnieuw geinstalleerd, maakte niks uit.
Test drive gaf meteen zo'n orginele windows error, ook meteen met het opstarten, nu dus ook verholpen
Ik heb verder geen problemen met vlekken in firefox, of problemen met atitool icm ccc en rivatuner.
Puur de games die tegenwerken

Dat klopt. Maar werkt een OC kaart samen met een gewone als ik die er nog eens bij in wil zetten?Vads schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:24:
[...]
Die overclockte blaast de hete lucht niet naar buiten, dat vind ik dan weer jammer:
http://www.club3d.nl/index.php/download/highres/CGAX_3872DDO.jpg
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Jup, heb wel eens een sapphire x1950pro ultimate icm een normale msi x1950 pro in cf gedraaid. Waarschijnlijk kun je de niet overgeclockte kaart zelf net zo hoog krijgen als de factory oc-ed kaart.Daywalk3r schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:43:
[...]
Dat klopt. Maar werkt een OC kaart samen met een gewone als ik die er nog eens bij in wil zetten?
Anoniem: 104097
Ik start mijn PC voor de 1ste maal op vandaag,... geen beeld,.. gewoon zwart, .. verbinding was OK.
Na reset alles terug OK.
Mijn HD3870 zit er nog maar 3 dagen in,.. dacht al effe dat ie defect was.
Normaal te noemen
Zoiets nog nooit eerder meegemaakt.
Catalyst 7.11 drivers
Verder nog,
Ik hebpimpimmers schreef op zondag 06 januari 2008 @ 06:14:
[...]
Gewoon in CCC onder Informatiecentrum --> Grafische Hardware.
En GPU-Z, maar eigenlijk kan je alles in CCC zien.
Bios flashen help voor beter cooling en beter clocks zie pimpimmers in "Het ATi HD38xx Ervaringen Topic - Deel 2" om je bios te flashen
BIOS-versie 010.067.000.000
BIOS datum 2007/10/17
Is deze bios OK
Temperaturen hoef ik geen rekening mee te houden,.. de gpu is watercooled en wordt stressed niet warmer dan 31gr.
Ter info ... in de link van pimpimmers blijkt de link naar atiflash en de chiphell bios niet te werken.
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 06-01-2008 13:25 ]
Anoniem: 226416
Moet zeggen dat het uitstekend werkt geen artifacts en de kaart word maar 2 graden warmer als op stock settings.
performance verschil is 10 a 15% winst , ik kan helaas niet hoger komen met overclocken omdat de sliders in CCC niet verder gaan als 730 core en 1010mem.
dit heeft met de bios te maken van de grafischekaart , als er een nieuw bios beschikbaar is gemaakt waar deze barriere is doorbroken ga ik deze proberen, met de 512mb versie zijn al 830mhz core en 1150mhz mem doorbroken zonder problemen.
met de oude bios kon je niet overclocken, de kaarten waren gelockt op default , toch wel beetje raar van MSI omdat het hier om de O.C versie gaat (MSI RX3850HD 256MB O.C)
Voor meer info zie links
http://www.ocforums.com/showthread.php?t=539624
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=2663237
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 226416 op 06-01-2008 14:33 ]
Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik zal zo eens kijken met ATI tools ofzo of ik daar wel de sliders verder kan schuivenAnoniem: 147889 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:18:
@edje
kom je met rivatuner ook niet hoger?
Tuurlijk, alles over de HD38xx-series. Tenminste, dat lijkt mij danOutlandos schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:03:
Kunnen in dit topic straks ook de ervaringen met de HD3870 X2?
Daarna heb ik XP een tijdje laten draaien om de idle temperatuur te checken. Nu wordt het echter minder leuk. Temperatuur bleek prima in orde (rond de 45 graden), maar het beeld was na +/- 3 uur plots compleet vernaggeld. Allemaal artifacts e.d.
screenshot: http://www.vssr.nl/screens/foktopscreen.jpg
daarnaast was deze melding te zien:
http://www.vssr.nl/screens/vpurecover.jpg
Vanaf dit punt is mn beeld constant aan het flikkeren en verschijnt er dit soort artifacts in beeld. Het flikkeren begint gelijk bij 't opstarten. Zelfs 't logoscherm van gigabyte is een grote kermis. 3d applicaties lopen vrijwel meteen vast.
Ik heb geprobeerd de kaart in mn andere pcie slot te plaatsen maar dit hielp niet. Zelfde issues bleven. Inmiddels zit ik chagrijnig achter een 7100gs als tijdelijke vervanger

Iemand vergelijkbare ervaringen met de 3870 (of wellicht een andere) graka?
Systeem:
- Catalyst versie 7.11
- Gygabyte p35 ds3p
- c2d e6750
- Zalmann zm500hp psu
e6750 | p35-ds3p | odin 550GT | 8800gt | stock, omdat ik lui ben
Als ik het zo hoor is jouw kaart kapot.vssr schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:37:
Onlangs heb ik mijn Sapphire 3870 ontvangen. Zag er allemaal mooi uit. Ding geinstalleerd, vervolgens pc gestart. Zag er prachtig uit. Half uur Bioshock demo gespeelt, zag er fantastisch uit. Echt een hele overstap vanaf mn geforce 2 mx400De gpu temperatuur bereikte een max van 78 graden. Wel heet, maar volgens mij niks ongewoons. Was sowieso van plan om er een accelero s1 op te plakken.
Daarna heb ik XP een tijdje laten draaien om de idle temperatuur te checken. Nu wordt het echter minder leuk. Temperatuur bleek prima in orde (rond de 45 graden), maar het beeld was na +/- 3 uur plots compleet vernaggeld. Allemaal artifacts e.d.
Vanaf dit punt is mn beeld constant aan het flikkeren en verschijnt er dit soort artifacts in beeld. Het flikkeren begint gelijk bij 't opstarten. Zelfs 't logoscherm van gigabyte is een grote kermis. 3d applicaties lopen vrijwel meteen vast.
Ik heb geprobeerd de kaart in mn andere pcie slot te plaatsen maar dit hielp niet. Zelfde issues bleven. Inmiddels zit ik chagrijnig achter een 7100gs als tijdelijke vervanger![]()
Systeem:
- Catalyst versie 7.11
- Gygabyte p35 ds3p
- c2d e6750
- Zalmann zm500hp psu
Veel van deze kaarten (volgens mij was het bij Sapphire wel vaak goed?) worden geleverd met een foutief bios, waarbij de fan niet sneller gaat draaien naarmate de gpu warmer word.
Als dit bij jou wel in orde is en die kaart word toch nog in de 70 graden, dan vraag ik me af of je goed airflow in je behuizing hebt?
Als je kaart in het bios (voordat je in windows komt uberhaupt) beeldfouten geeft, dan is hij defect.
Lijkt verrot geheugen te zijn, of te hoge temperaturen:(vssr schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:37:
Onlangs heb ik mijn Sapphire 3870 ontvangen. Zag er allemaal mooi uit. Ding geinstalleerd, vervolgens pc gestart. Zag er prachtig uit. Half uur Bioshock demo gespeelt, zag er fantastisch uit. Echt een hele overstap vanaf mn geforce 2 mx400De gpu temperatuur bereikte een max van 78 graden. Wel heet, maar volgens mij niks ongewoons. Was sowieso van plan om er een accelero s1 op te plakken.
Ik heb geprobeerd de kaart in mn andere pcie slot te plaatsen maar dit hielp niet. Zelfde issues bleven. Inmiddels zit ik chagrijnig achter een 7100gs als tijdelijke vervanger![]()
Systeem:
- Catalyst versie 7.11
- Gygabyte p35 ds3p
- c2d e6750
- Zalmann zm500hp psu
Maargoed... beeldfouten zijn zelfs tijdens opstarten al zichtbaar idd. Terug naar de winkel..
[ Voor 3% gewijzigd door vssr op 06-01-2008 18:05 ]
e6750 | p35-ds3p | odin 550GT | 8800gt | stock, omdat ik lui ben
Inderdaad klote voor je...vssr schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:03:
Ja... die 70 graden waren de piek onder het spelen van Bioshock. Dacht zelf dat deze serie kaarten onder stress nog wel heter konden worden? Eerste paar uur zat ie idle rond de 43. Als ik wat bureatoepassingen uitvoerde bleef ie op 46 a 47 zitten.
Maargoed... beeldfouten zijn zelfs tijdens opstarten al zichtbaar idd. Terug naar de winkel..
Hoor je, als je net begint met gamen de ventilator steeds harder gaan draaien?
Als je dat echt niet hoort, dan heeft jouw kaart waarschijnlijk dat bios probleem en dan is hij misschien daardoor overleden.
Als hij dat niet heeft en je hoort hem duidelijk gaan draaien, dan is het volgens mij best een hoge temperatuur voor die kaart.
Ik spreek totaal niet uit ervaring met load temps.
Mijn kaartje is idle ook zo rond de 45 graden, maar ik heb wel de goede fanspeeds.
Ik zou niet eens weten hoe warm hij met load word.
[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-01-2008 18:10 ]
Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b
Oke ik heb Ati Tools geprobeert , maar nee zodra ik op Apply druk reboot mijn pcAnoniem: 147889 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:18:
@edje
kom je met rivatuner ook niet hoger?
ook met ATI traytool
Die van Nvidea nog niet geprobeert...
Temps van mijn 3850 zitten stressed constant rond de 90 graden, en is wel eens boven de 100 graden geweest. Maar ik heb tot nu toe (nog) geen problemen.vssr schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:37:
Systeem:
- Catalyst versie 7.11
- Gygabyte p35 ds3p
- c2d e6750
- Zalmann zm500hp psu
Misschien is het geheugen van je kaart defect? Ik heb dat soort artifects voorheen wel eens gehad met een 9800 pro. Dat soort artifacts kreeg ik dan voornamelijk als ik reboot, na lang gamen.
Anoniem: 223596
mensen ik heb zelfde pc als spitfire alleen dan asus a8n-e moederbord met wel een pci-e 2.0 met een ati hd3850 en een 580 watt voeding +12v lijn.Sp!tF!re schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:38:
Mij is verteld dat het gewoon werkt, ik heb alleen van een Asus moederbord gehoord waarbij het niet werkt.. Voor de rest er niets over gehoord, heb ook al 8800GT's op Asrock939Dual-SATA2 gezien en dat is een PCI1.0a moederbord, dus dat zal wel snor zitten
PS: Nu zelf nog even kijken of ik volgend jaar nog wat spaarcentjes kan uitgeven aan een HD3850, ik heb nu een X1950Pro... Ach we zien wel, eerst eens kijken wat die prijzen doen
ik heb alle drivers updates windows reinstall alles gedaan wat je zowat kan bedenken
en haal niet meer dan 30 fps ja als ik een tijd stil sta en niks doe dan schiet het naar over de 100fps
erg raar weet iemand hier iets over
edit.
me cpu (amd athlon 3500+ draait op 2.6ghz) en is met meeste games zoals wow nfs pro street 60% bezig als het niet lager is
nou geeft me moedebord ook errors met moederbord (ik had eerst nvidia 7600GT die is opgeblazen)
en dus de hd3850 gekocht van club3d en lagere frames dan 7600.
maby me moederbord een klap gehad doordat het 7600gt bordje wat dingentjes waren geknapt kwam vonkjes af(A)
mijn kaart word ook 90 graden
ik neem zoiezo andere merk kaart dus weet iemand een goeie?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 223596 op 06-01-2008 20:04 ]
Dit is dus een ervaringen topic, geen "help me mijn probleem op te lossen topic."Anoniem: 223596 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:36:
[...]
mensen ik heb zelfde pc als spitfire alleen dan asus a8n-e moederbord met wel een pci-e 2.0 met een ati hd3850 en een 580 watt voeding +12v lijn.
ik heb alle drivers updates windows reinstall alles gedaan wat je zowat kan bedenken
en haal niet meer dan 30 fps ja als ik een tijd stil sta en niks doe dan schiet het naar over de 100fps
erg raar weet iemand hier iets over
edit.
me cpu (amd athlon 3500+ draait op 2.6ghz) en is met meeste games zoals wow nfs pro street 60% bezig als het niet lager is
nou geeft me moedebord ook errors met moederbord (ik had eerst nvidia 7600GT die is opgeblazen)
en dus de hd3850 gekocht van club3d en lagere frames dan 7600.
maby me moederbord een klap gehad doordat het 7600gt bordje wat dingentjes waren geknapt kwam vonkjes af(A)
mijn kaart word ook 90 graden
ik neem zoiezo andere merk kaart dus weet iemand een goeie?
Daarvoor kan je beter in het topic, dat je zelf gestart hebt, blijven.
Anoniem: 246336
De Sapphire is niet overklokt.
De fan springt bij behoorlijk hoge tempertuur pas aan,( 80+ graden)en loopt dan snel op naar 45% fan duty cycle.
De kaart blijkt dan voortdurend rond de 90graden te blijven hangen.
De fan blijft draaien op 23% na "game geweld", en schakeld gelukkig niet terug naar koude start "niet draaiende fan modus".
Fixed fan in rivatuner op 52% geeft 70/75 graden onder load.
Ik had originele bios(010.670) ,heb nu de 010.710.van Sapphire .Heb ook de PLLVCO bios geprobeerd.
Maakt niet uit de fan blijft "laat" aan-slaan, bij alle 3 de biosjes .Ook dezelfde idle en load temperaturen.
Na al dat geflash ben ik blij dat ik(nog) een goede kaart heb.
Er ging een" lichtje" branden ...wat een stille rustige kaart toch .
Die temps zie je op ut net wel meer langskomen.
Hij kan er tegen ,ATI heeft het zo bedoeld
En wat en kwaliteit koeler ,met draaiende fan en/of passief ,alleen het koelblok dat er in zit.
Dus ff geen chiphell bios, ga er eens van genieten ,loopt als een tierelier.
Mooie "ATI" kleuren, en games lopen soepel ,Acer AL1916 heeft duidelijk meer moeite met de CMR Dirt beelden.
HD content heb ik nog niet,maar dat zal wel in orde zijn.
Met win Xp en Omega 7.12 drivers ism 5600+ op 690g board alles standard, heb ik een aantal puntjes gehaald: 9523 3dm06 en 15200 3dm05
Prima prestaties vindt ik! Voor relatief weinig centen, mijn jongste zoon en ik zijn er blij mee.
Hij heeft na iedere bios flash de pc grondig op zijn .... gegeven,test ff voor je pa.
Tijd om dit deel te sluiten dus.
Ik hoop dat iemand wel tijd in Deel 3 wilt steken, want topicstart gekopieer is niet bepaald alles.
[edit]
Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 3
[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 28-01-2008 16:31 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.