Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 265.218 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
|sWORDs| schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:06:
[...]

Dat staat een paar regels hoger. ;) (UPC) Zou dit een provider probleem zijn dan? De viewer van floppydtv werkt wel.

[...]
nee dat niet, maar had van een kameraad begrepen dat @home (dat heb ik namelijk), alleen ned 1 t/m 3 op 8Mbit uitzend (is ook super) en de rest nog niet.

Daarom de vraag, maar voor jou probleem, nee sorry, ik zou het niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die problemen ondervinden met het opnemen van tv programma's? Tv kijken gaat namelijk prima, maar zodra ik iets probeer op te nemen wordt het beeld zwart en valt het geluid weg. Het lijk dan wel of de tv-kaart niet goed wordt aangestuurd o.i.d (hauppage 150 mce). Als ik dan vervolgens windows mce opstart, naar live-tv ga, lang wacht voordat hij eindelijk signaal heeft, deze weer uitzet in windows mce en vervolgend MP weer opstart, werkt het tv beeld weer zonder problemen :S

Hoop dat mijn probleem beetje duidelijk is, maar ik vind dit echt zwaar irritant, want erg fijne feature is toch wel het opnemen van programma's of ze even stil kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Eindelijk m'n MP Tv-series beetje werkend, 2800 eps in de database nu :) Blijft een vet programma, My Usenet icm sabnzbd, ook ideaal voor de usenetgebruikers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

stimpyrulez schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:27:
[...]

nee dat niet, maar had van een kameraad begrepen dat @home (dat heb ik namelijk), alleen ned 1 t/m 3 op 8Mbit uitzend (is ook super) en de rest nog niet.

Daarom de vraag, maar voor jou probleem, nee sorry, ik zou het niet weten
Ned 1 t/m 3 waren eerst, daarna rtl en nu de sbs groep. Voor @home is dit volgens berichten ook zo.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
REDFISH schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:42:
[...]

Helemaal mee eens, maar je bepaalt toch zelf waar je je content vandaan haalt of niet? Ik snap het probleem niet zo goed. Ofwel je encodeert films op een kwaliteit die jij acceptabel vindt, of je downloadt geen versies die je kwalitatief te min vindt(minstens 720p op een grote HD-TV/projector). Het lijkt nu net alsof je media op je HTPC hebt staan waarvan je zelf geen idee hebt waar het vandaan komt of hoe het erop komt en het een verrassing is of de kwaliteit goed is als je de film gaat afspelen. Een andere optie kan ook zijn om de bitrates gewoon in de filename te zetten.

Het punt van audiostreams is inderdaad wel interessant, zou handig kunnen zijn, hoewel ik eigenlijk liever niet nagesynchroniseerde media kijk.

Subtitles kun je gewoon opvragen zoals eerder genoemd.
Je hebt wel gelijk hoor, ik denk dat ik een beetje informatiegeil en verwend ben, maar ben altijd op zoek naar volledigheid en daar bereik je nooit het eindstadium van. Het kan altijd beter. 8)

Ik weet precies wat ik download en dat is voor mij meestal acceptabele kwaliteit. Soms wil ik een film heeeel graag zien en dan neem ik weleens genoegen met minder. Overzicht met subs en audiosporen lijkt me wel handig. En ja, als die er staan kan je ze net zo goed mooi specificeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

blackburst schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:21:
Heeft iemand Daemon Tools al aan de praat ?
Heb 1 iso gemaakt om het te testen, maar progje start wel op en daarna loopt alles vast.
Iemand suggestie ?
Hier ook Daemon tools versie 4.09 trouwens, Iso wordt als DVD geladen waarna er niks meer mee te doen is.

Iemand al fatsoenlijk visualisaties van winamp aan de praat. Wat ik ook doe ik krijg bij de instellingen geen andere keuze als wmp :(

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt deamon tools 3.09 HE zonder problemen hoor. Enige wat ik uit moest zetten was de securemode, zodat ik geen waarschuwingen van deamontools kreeg, dat een programma iets wou gaan mounten. Ik start het op zeg mounten, even wachten, daarna als hij uitgeladen is, klik ik op play dvd en hij begint met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Iemand die weet waarom ik de eerste keer afspelen van video geen beeld krijg? Als ik hem dan opnieuw start doet hij het wel en blijft hij het doen, maar na elke reboot heb ik weer bij het eerste filmpje zwart beeld :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik laat mijn geluid door Ac3filter digitaal (coax) naar m'n logitech z5500 sturen, ("AS IS (no change)"). Normale stereo video's kan ik op pauze zetten en resumen. Het geluid gaat gewoon door dan. Als ik echter een video met dolby digital heb, kan ik de speler niet op pauze zetten, anders heb ik geen geluid meer. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij werkt sinds nu inees uitzending gemist hlemaal niet meer...rtlgemist doet het nog wel iemand anders de zelfde conclusie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42
Bij mij werk uitzending gemist ook niet meer behalve "moet je zien" daar laat ie nog wel 3 programma's zien.

In iedergeval een erg mooi programma media portal, ik heb nog wel een onopgelost probleem met coverart.
Mijn cd's(albums) staan in mappen, hier maakt mp niet automatisch een coverart aan, wel krijgen de individuele nummers een afbeelding toegewezen. Ik wil graag per album een afbeelding zodat je bij het selecteren van de muziek het bijbehorende cd hoesje ziet. Ik kan wel handmatig een bestandje folder.jpg in de betreffende map plaatsen, maar kost veel tijd om ze op te zoeken in de juiste folder te plaatsen.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die een universele AB gebruiken i.c.m. Mediaportal? (zoals bijv. de Harmony One)
Werkt dit nou precies hetzelfde als met de MCE remote of zitten er toch wat haken en ogen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:58:
bij werkt sinds nu inees uitzending gemist hlemaal niet meer...rtlgemist doet het nog wel iemand anders de zelfde conclusie ??
Ik denk dat ze bij Ned 123 de urls dan veranderd hebben. Even wachten op een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 00:40:
Zijn er mensen die een universele AB gebruiken i.c.m. Mediaportal? (zoals bijv. de Harmony One)
Werkt dit nou precies hetzelfde als met de MCE remote of zitten er toch wat haken en ogen aan?
Ik gebruik het zelf in combinatie met mijn Logitech Harmony 555, en heb aangegeven in de software dat ik een MCE remote heb. Vervolgens even de knopjes naar eigen voorkeur instellen in je Logitech software en dan ben je in feite good to go.
Het enige wat me nog niet is gelukt is het rechtstreeks openen van een plugin (bijvoorbeeld MyTVSeries) dmv een knop op de afstandsbediening zoals dat gaat met My Videos/My Music/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb mijn MCE remote geinstalleerd en de nodige optgies aangevinkt in Media Portal, maar de remote reageert heel vreemd. Ix naar boven en hij schiet 2 items door in het menu i.p.v. 1. Valt me wat tegen, ik had verwacht dat het direct allemaal vlotjes zou te bedienen zijn. Ik vrees dat ik nog het een en ander moet tunen. De grote kleurde knop in het midden verwijst nog naar MS Media Center terwijl ik graag wil dat dan Media Portal wordt opgestart. En zo zijn er nog een aantal dingen. Vaak regaeert de htpc niet op commando's van de remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Op een of andere manier werken mp3's niet meer in mediaportal. De lossless formaten zoals FLAC werken nog wel. Hoe kan dit? Ik kan nergens vinden waar ik een mp3 codec kan instellen.
De mp3's spelen wel via andere software zoals mediamonkey.
Wie heeft er een suggestie voor mij?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Uit luiheid installeer ik altijd het K-Lite Mega codec pack. Iedereen roept altijd dat dat problemen opleverd.... Niet in mijn ervaring. Ik kan altijd alles afspelen zonder een enkel probleem. Al een jaar of 6. Dat zou je dus eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Dit klinkt misschien vrij n00b, maar ik krijg mijn TVxB niet zover om automatisch te gaan draaien. Ik heb zelf een scheduled task gemaakt die wijst naar "C:\Program Files\TVxb\bin\TVxb.exe"

Maar er gebuert niets, mijn media centre PC gaat overigens wel uit Stand-by, maar hij draait vervolgens niet. Ook als de PC gewoon aanstaat (niet stand-by) doet hij het niet. Kan ik geen tasks aanmaken? Ben ik dan zo'n prutser??? :P

De shortcut "Download Guide" in mijn statmenu doet het wel gewoon :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Is mediaportal ook te installeren onder windows server 2003?
Ik heb hier een fileserver draaien die ook wel als mediaportal kan dienen.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Audi_S2 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:29:
Is mediaportal ook te installeren onder windows server 2003?
Ik heb hier een fileserver draaien die ook wel als mediaportal kan dienen.
Waarom niet?

edit: Trouwens wel even de server 2003 to workstation guide lezen, met name over audio en dx.

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 28-01-2008 09:19 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
RobinE schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:59:
Mijn cd's(albums) staan in mappen, hier maakt mp niet automatisch een coverart aan, wel krijgen de individuele nummers een afbeelding toegewezen. Ik wil graag per album een afbeelding zodat je bij het selecteren van de muziek het bijbehorende cd hoesje ziet. Ik kan wel handmatig een bestandje folder.jpg in de betreffende map plaatsen, maar kost veel tijd om ze op te zoeken in de juiste folder te plaatsen.
Iemand een oplossing?
Bij de Muziek config kun je kiezen voor 'Coverart embedded in ID3 tag'.
Ook kun je met de Last.FM Plugin Scannen voor coverart (in de config onder plugins, rechtermuisknop...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
11: Oldschool games (Snes, Megadrive, Playstation, Arcade, etc.)

(terug naar startpost)

Speel hiermee alle 'Good Old' games van vroeger in MP!
Super Mario, Mortal Combat, Sonic, Puzzle Bobble, Zelda, King of Fighters, Street Fighter, noem maar op!
Het is even wat werk maar heel erg cool als je alles kunt spelen...
Je voelt je gegerandeerd weer een kind! :*)

1 Download de MyEmulators plugin.
2 Download de Emulator thumbnails.
3 Download de Emulators die je nodig hebt.
Er zijn heel veel te vinden op emulator-zone.

Ik gebruik:
Snes: ZSNES
Megadrive: Gens
NES: Nestopia
Aracade games: MAME
Er zijn nog veel meer emulators (Dreamcast, Playstation, Gameboy) maar daar heb ik nog geen ervaring mee... Als anderen meer info/tips hebben ik hoor het graag!

4 Maak een map ik je mediaportal map genaamd: "myemulators", maak in deze map een map met "Emulators" en een map "Roms"
In de map Roms weer mappen voor elke Emulator.
dus bijv:
/mediaportal/myemulators/Emulators
/mediaportal/myemulators/Roms/Snes
/mediaportal/myemulators/Roms/Megadrive
/mediaportal/myemulators/Roms/NES
/mediaportal/myemulators/Roms/MAME

5 Maak onder de thumbs map in je mediaportalfolder een map genaamd "myemulators"
Maak in deze map een map "emulators" en een map "games"
In de map games een nieuwe map met de naam van elke emulator.
dus bijv:
/mediaportal/thumbs/myemulators/emulators
/mediaportal/thumbs/myemulators/games/Snes
/mediaportal/thumbs/myemulators/games/Megadrive
/mediaportal/thumbs/myemulators/games/NES
/mediaportal/thumbs/myemulators/games/MAME

6 Stop de emulators in de juiste map onder /mediaportal/myemulators/Emulators.
dus bijv:
/mediaportal/myemulators/Emulators/Snes/(de ZSNES bestanden)
/mediaportal/myemulators/Emulators/Megadrive/(de Gens bestanden)
/mediaportal/myemulators/Emulators/NES/(de Nestopia bestanden)
/mediaportal/myemulators/Emulators/MAME/(de MAME bestanden)

7 De thumbnails van de emulators doe je in /mediaportal/thumbs/myemulators/emulators
Let er even op dat de naam van de plaatjes overeenkomt met de naam van de Emulator.
Dus Snes en Snes (niet ZSNES)...

8 Stop de ROMS's (zijn de de spellen zelf) in de juiste map in /mediaportal/myemulators/Roms/
dus Snes roms in:
/mediaportal/myemulators/Roms/Snes/
EDIT: waar je Rom's kunt vinden moet je zelf even uitzoeken, is niet 100% legaal... ;)
Hint: BitTorrent iemand?

9 zoek op google even naar een plaatje (alleen JPEG) van je game en stop deze in de juiste map onder /mediaportal/thumbs/myemulators/games/(map met naam van emulator)
Dus "Super Mario.jpeg" in /mediaportal/thumbs/myemulators/games/Snes
Let erop dat de naam gelijk is als de naam van de Rom...

10 Doe:
"myEmulators.dll" in /mediaportal/plugins/windows/
"myEmulators.xml" in /mediaportal/skins/(je huidige skin)/ hoeft niet als dit bestand al bestaat
"myEmulators_logo.png" en "hover_myEmulators.png" in /mediaportal/skins/(je huidige skin)/media/ hoeft niet als dit bestand al bestaat

11 Start MP config ga naar Plugins, en klick met de rechtermuisknop op MyEmulators.
Geef hier het pad naar je Emulators, Roms en de naam van elke Emulator (deze moet dus gelijk zijn aan het plaatje in de /thumbs/ folder)
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Emulators1.jpg?t=1201509087

12 start elke Emulator even in Windows en configureer Fullscreen start, je keyboard en eventuele gamepads... OLDSCHOOL GAMEN MAAR! >:) _/-\o_ 8)

Even een voorbeeld (niet mijn skin maar geeft een idee):
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Emulators2.jpg?t=1201509453

[ Voor 127% gewijzigd door ThaClown op 21-02-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Kan je dan ook gewoon de emulators starten/afsluiten en kiezen welke roms te spelen met behulp van de remote? Of heb je daar alsnog een keyboard voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Kan gewoon met remote....
Wel even de Esc mappen aan een knop op je remote....

[ Voor 51% gewijzigd door ThaClown op 28-01-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ThaClown schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:18:
Kan gewoon met remote....
Wel even de Esc mappen aan een knop op je remote....
Moet ik dan ook de alternatieve drivers gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Welke rivers? Je kunt onder Remote in de Config zelf je 'Keys' mappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP is opzich wel leuk maar de moeite die je moet doen om EPG werkend te krijgen.. is het voor mij echt niet waard... (ik weet dat het gratis is......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als ik Zsnes wil starten, dan opent-ie op de achterrgond, MP blijft focus vragen.

Nu kan ik wel aanvinken dat MP sluit als Zsnes start, maarja, als ik dan uitgespeeld ben zit ik zonder MP.

Iemand anders ook dit probleem (en een oplossing ervoor?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

In de algemene instellingen zit de optie of Mediaportal al dan niet altijd focus moet hebben. Probeers een om deze optie uit te zetten (als hij aan staat, that is). :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Question Mark schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:27:
In de algemene instellingen zit de optie of Mediaportal al dan niet altijd focus moet hebben. Probeers een om deze optie uit te zetten (als hij aan staat, that is). :)
That did the trick, ik had hem idd op 'always on top' staan :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 21:10
LiquidT_NL schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:31:
heb ook multi-audio en subs streams aan de praat gekregen voor .ogm en .mkv files! \o/ Vooral voor de anime liefhebbers waarschijnlijk goed nieuws.

Here goes:
codecs moeten goed zijn (ik heb CCCP genomen als pack just to be on the safe side, deze draait vrijwel alles tot nu toe, en levert sowieso de benodigde filters en codecs).

in de MP configuration tool: movies -> tabblad subtitles -> aanzetten en def. language op English zetten
in: Movies -> movies post processing:
voeg DirectVobsub (autoloading version) toe en zet hem aan
in de filter options bij tabblad general, aangeven "always load".

fertig. Werkt perfect (mensen die een oude versie gebruiken van pre v0.2.3 zullen waarschijnlijk zich afvragen waar ik het over heb, want bij hun zal het het vast gewoon doen met de Haali Media Splitters. Sinds 0.2.3 is dat niet meer zo, vandaar :))
Ik heb dit ook zo ingesteld en de ingebakken subs in mkv's werken perfect. Losse .srt bestanden die dezelfde naam hebben als de avi worden echter niet weergegeven. Ik gebruik ffdshow als videodecoder en heb ook alles zoals hierboven beschreven ingesteld. Wie weet hoe ik de losse srt bestanden als ondertitels kan laten zien in mediaportal. Dit is het laatste dat nog mist...

Edit... Gelukt! In FFdshow video configuration toch gewoon subtitles aangevinkd en nu worden alle subs gebruikt, zowel embedded als losse srt bestanden. :)

[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 28-01-2008 21:55 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:50:
Zijn er hier ook mensen die problemen ondervinden met het opnemen van tv programma's? Tv kijken gaat namelijk prima, maar zodra ik iets probeer op te nemen wordt het beeld zwart en valt het geluid weg. Het lijk dan wel of de tv-kaart niet goed wordt aangestuurd o.i.d (hauppage 150 mce). Als ik dan vervolgens windows mce opstart, naar live-tv ga, lang wacht voordat hij eindelijk signaal heeft, deze weer uitzet in windows mce en vervolgend MP weer opstart, werkt het tv beeld weer zonder problemen :S

Hoop dat mijn probleem beetje duidelijk is, maar ik vind dit echt zwaar irritant, want erg fijne feature is toch wel het opnemen van programma's of ze even stil kunnen zetten.
Oplossing eindelijk gevonden :D:D:D:D:D

Het bleek aan de user acces control van vista te liggen. Blijkbaar is het enige wat MP niet kan is timeshifting als hij niet nadrukkelijk onder administrator draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
@Thaclown:
6 Stop de emulators in de juiste map onder /mediaportal/myemulators/Emulators.
dus bijv:
/mediaportal/myemulators/Emulators/Snes/(de ZSNES bestanden)
/mediaportal/myemulators/Emulators/Snes/(de Gens bestanden)
/mediaportal/myemulators/Emulators/Snes/(de Nestopia bestanden)
/mediaportal/myemulators/Emulators/Snes/(de MAME bestanden)
Foutje? Moet die map Snes niet bij elke regel anders zijn? En er staat ook nergens dat je die map moet aanmaken...

edit: Heb mijn thumbs PRECIES dezelfde filename gegeven als de Roms, en hij pakt ze niet :(

Verder krijg ik dus echt geen Escape gemapt aan mijn remote? Wat doe ik verkeerd? Of ik ben heel erg scheel, maar ik kan dus echt geen keypress mappen oid :S

[ Voor 20% gewijzigd door LiquidT_NL op 29-01-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
ThaClown schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:07:
Welke rivers? Je kunt onder Remote in de Config zelf je 'Keys' mappen...
Ik heb daar laatst gekeken, maar kon niet ontdekken hoe ik bepaalde acties aan bepaalde toetsen van mijn MCE remote kon koppelen. Wellicht zie ik iets over het hoofd. kan jij simpel uitleggen hoe ik dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 00:20:
@Thaclown:
Foutje? Moet die map Snes niet bij elke regel anders zijn? En er staat ook nergens dat je die map moet aanmaken...
Klopt thx!
@Thaclown:
edit: Heb mijn thumbs PRECIES dezelfde filename gegeven als de Roms, en hij pakt ze niet :(
Staan ze in een individuele map met de naam van de emulator (deze gelijk aan de naam die je in MP ziet)?
dus bijv:
/mediaportal/thumbs/myemulators/games/Snes/Super Mario.jpeg
/mediaportal/thumbs/myemulators/games/Megadrive/Sonic.jpeg
Verder krijg ik dus echt geen Escape gemapt aan mijn remote? Wat doe ik verkeerd? Of ik ben heel erg scheel, maar ik kan dus echt geen keypress mappen oid :S
Mmm weet even niet, kom ik op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ur welcome :)
ThaClown schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:43:
Staan ze in een individuele map met de naam van de emulator (deze gelijk aan de naam die je in MP ziet)?
dus bijv:
/mediaportal/thumbs/myemulators/games/Snes/Super Mario.jpeg
/mediaportal/thumbs/myemulators/games/Megadrive/Sonic.jpeg
Jupz... Precies dezelfde filenames als de romfiles... Of moet ik een andere filename pakken voor die images? (zijn overigens allemaal jpEg bij mij)
ThaClown schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:43:
Mmm weet even niet, kom ik op terug.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

vandermark schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:18:
Hallo,

Ik krijg volgende week m'n htpc binnen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 80,-€ 80,-
1Antec NSK1300 (mATX, 300W, Zilver/Zwart)€ 80,-€ 80,-
1Corsair TWIN2X2048-5400C4€ 39,12€ 39,12
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 58,48€ 58,48
1Samsung SH-D163B€ 13,37€ 13,37
1Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 66,13€ 66,13
ImporterenTotaal€ 337,10

Nu wil ik er Mediaportal op draaien. Ik heb een officiele XP pro en een Vista Ultimate dvd/licentie liggen (via werk van m'n vrouw samen voor 30 euro >:) )

Wat raden jullie aan: XP pro of Vista Ultimate voor de dedicated HTPC. Ik wil alles bedienen met MCE remote, aangesloten via switch op (ftp)server.

Ik had begrepen dat Vista beter is ingesteld voor standby en sleep zaken mbv MCE remote, maar dat kan volgende mij ook met XP pro prima, wat raden jullie aan?
Dit systeem past wel in m'n budget 8)
Je hebt hem inmiddels draaiende? Draait 'ie soepel? Je bent uiteindelijk voor XP gegaan waarschijnlijk? Ben benieuwd!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@LiquidT_NL:

Bij mij thuis werkt het, ik ga vanavond even kijken voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
PromWarMachine schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:51:
[...]

Dit systeem past wel in m'n budget 8)
Je hebt hem inmiddels draaiende? Draait 'ie soepel? Je bent uiteindelijk voor XP gegaan waarschijnlijk? Ben benieuwd!
Hij draait heerlijk soepel, 720p movies (mkv) gaan heerlijk icm met mediaportal. De chipset heeft alleen een groot probleem met random freezes in Mediaportal. De oplossing hiervoor is of upgraden naar vista (geen probleem) of de skin aanpassen: alle flippy=true verwijzingen verwijderen uit de skin XML's. Op team-mediaportal is hier een speciaal topic over de problemen met de 690g chipset en mediaportal: ik heb het probleem ook dat met name bij filmstrip views e.e.a. vastloopt, heeft te maken met de weerspiegelingen die een vastloper veroorzaken. Door in alle Skin XML's het genoemde 'flippy=true' te verwijderen schijn je dit probleem niet meer te hebben: ga ik vanavond proberen.

Edit: als je dit systeem ook wil: de NSK1300 kast is inmiddels opgevolgd door de NSK1380, betere en stillere (80+eff.) voeding, die heb ik nog net mee kunnen krijgen :)

[ Voor 12% gewijzigd door vandermark op 29-01-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb MediaPortal ook geinstalleerd nu. In eerste instantie erg indrukwekkend, totdat ik ging proberen om mijn Pinnacle PCTV stereo TV-kaart werkend te krijgen... Na wat zoekwerk heb ik dan dus die Windvr drivers geinstalleerd. Hierdoor heb ik beeld en geluid. Het enige probleem is dat het geluid op iedere zender (Van Ned1 tot Discovery) zo'n 500 tot 1000 ms voorloopt op het beeld. Echt heel irritant. Ik heb al van allerlei decoders geprobeerd in te stellen, maar niets werkt. Als audio renderer heb ik default Directsound device ingesteld.
Vreemd is wel dat als ik de InterVideo audio decoder inschakel, ik een soort echo van het geluid hoor. Deze echo loopt dan wel exact synchroon met het beeld. Misschien dat iemand hier zijn licht eens over kan laten schijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@snuffthepunk:
Welke audio codecs heb je geinstalleerd?
En wat is je TV provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn TV provider is Essent.

audio decoders kan ik uit de volgende kiezen:

MPA decoder filter
AC3 filter
ffdshow audio decoder
Dscaler audio decoder
Intervideo audio decoder
Nero digital audio decoder
arcsoft audio mpeg decoder
Nero mpeg2 encoder
arcsoft mpeg mplex filter
Intervideo multiplexer

Geen van deze geeft me goede lip-sync. Enige is, zoals ik al had gepost, dat de Intervideo audio decoder me die echo geeft die wel in sync loopt. (Lijkt bijna wel op 2 audio sporen die dan een halve seconde na elkaar afgespeelt worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb een vraagje over de tv-series. Werkt die plugin ook als je series hebt in een Video_TS formaat? Bijvoorbeeld 4 afleveringen op 1 dvd? Ik ben bang van niet, dus voordat ik begin te knutselen met plugins eerst deze vraag :-)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:57:
Mijn TV provider is Essent.

audio decoders kan ik uit de volgende kiezen:

MPA decoder filter
AC3 filter
ffdshow audio decoder
Dscaler audio decoder
Intervideo audio decoder
Nero digital audio decoder
arcsoft audio mpeg decoder
Nero mpeg2 encoder
arcsoft mpeg mplex filter
Intervideo multiplexer

Geen van deze geeft me goede lip-sync. Enige is, zoals ik al had gepost, dat de Intervideo audio decoder me die echo geeft die wel in sync loopt. (Lijkt bijna wel op 2 audio sporen die dan een halve seconde na elkaar afgespeelt worden...)
Met ffdshow kun je een delay instellen op het geluid. Om af te stellen is een spelletjes programma zoals lingo wel handig, kun je op de antwoorden de vertraging instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:54

SaN

Ok nog een vraagje over TV series. Over het toevoegen ervan. Het lukt me wel om series toe te voegen, maar ik heb bij sommige series de titels van de afleveringen er bij staan in verkenner en bij sommige niet. Hoe krijg ik het programmatje nou zo ver dat hij beide series toevoegd zonder dat ik bij de 1 titels moet toevoegen in verkenner, of bij de andere titels weg moet halen?

Misschien ter verduidelijking.

Ik kan de series dus wel 1 voor 1 toevoegen. Maar als ik 1 serie succesvol heb toegevoegd en ik selecteer dan de andere parsing expressions + de andere serie dan verdwijnt de serie die ik daarvoor succesvol heb toegevoegd, hij wordt dan grijs in de detials tab.

[ Voor 28% gewijzigd door SaN op 29-01-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
sander-sp schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:10:
Ok nog een vraagje over TV series. Over het toevoegen ervan. Het lukt me wel om series toe te voegen, maar ik heb bij sommige series de titels van de afleveringen er bij staan in verkenner en bij sommige niet. Hoe krijg ik het programmatje nou zo ver dat hij beide series toevoegd zonder dat ik bij de 1 titels moet toevoegen in verkenner, of bij de andere titels weg moet halen?

Misschien ter verduidelijking.

Ik kan de series dus wel 1 voor 1 toevoegen. Maar als ik 1 serie succesvol heb toegevoegd en ik selecteer dan de andere parsing expressions + de andere serie dan verdwijnt de serie die ik daarvoor succesvol heb toegevoegd, hij wordt dan grijs in de detials tab.
Ik heb zelf met bulk file renamer achter de eps zonder title gewoon NA gezet (van Not Available). Niet de schoonste oplossing, maar hij werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

OK, dat is inderdaad een oplossing. Bedankt. Ik neem aan dat hij dan zelf wel een titel er achter zet uit de database?

En nog een vraagje. Ik heb MP hier nu draaien op een 24" monitor met een 16:10 resolutie als ik het goed heb. (1920X1200) Daar is maar 1 skin voor. Hoe zorg ik ervoor dat de 16:9 skins er ook goed uitzien? met bv twee balkjes onder & boven?

[ Voor 47% gewijzigd door SaN op 30-01-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik heb alle series kunnen toevoegen, behalve seizoen 2 en 3 van The Unit. Die serie staat wel op thetvdb.com: link

Ik heb alle episodes goed genoemd: de plugin parsed ze ook wel: the.unit.s01.e01.avi en dergelijke, maar hij vind ze niet. Dan krijg ik een schermpje waarbij ik zelf kan zoek, ik typ daar van alles in:

The Unit
the unit
Unit, The
Unit, the
TheUnit
.....

Maar hij vindt niks, ander Unit fans hier met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 06:30:
Ik heb alle series kunnen toevoegen, behalve seizoen 2 en 3 van The Unit. Die serie staat wel op thetvdb.com: link

Ik heb alle episodes goed genoemd: de plugin parsed ze ook wel: the.unit.s01.e01.avi en dergelijke, maar hij vind ze niet. Dan krijg ik een schermpje waarbij ik zelf kan zoek, ik typ daar van alles in:

The Unit
the unit
Unit, The
Unit, the
TheUnit
.....

Maar hij vindt niks, ander Unit fans hier met dit probleem?
Hoi Vandermark,

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben met Heroes seizoen 2. Zowel seizoen 1 als 2 worden goed geparsed dus hij heeft het goede seizoen en episode nummer maar bij seizoen 2 kan hij er niets bijvinden aan data. Erg vreemd.

Ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
ThaClown schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:56:
@LiquidT_NL:

Bij mij thuis werkt het, ik ga vanavond even kijken voor je...
Bij mij staan de plaatjes van Rom's in /mediaportal/thumbs/myemulators/games/Snes/Super Mario.jpeg

Dus geen hoofdletters ofzo in Emulators...

Bij mij staan de Rom's in /mediaportal/myemulators/Roms/Snes/Super Mario.rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@vandermark en Tim812:
Hebben een (redelijk) nieuwe SVN?
En worden alle andere series wel gevonden?

Het zou een tijdelijke communicatie fout kunnen zijn met TVDB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wortelsoft schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:43:
[...]

Met ffdshow kun je een delay instellen op het geluid. Om af te stellen is een spelletjes programma zoals lingo wel handig, kun je op de antwoorden de vertraging instellen.
Als ik dit doe, krijg ik dan geen problemen met andere aplicaties die ffdshow ook gebruiken? Ik bedoel, als ik die vertraging instel wil ik natuurlijk niet dat een divx film of dvd film die wel goed in sync lopen ook een vertraging krijgen.

edit: Net geprobeerd. In ffdshow audio decoder allerlei waarden ingesteld bij delay. Zelfs bij 1500 ms delay geen verandering te zien. (Moet er wel bij zeggen dat ik dan als video decoder de MPV decoder filter gebruik. Zodra ik ffdshow als video decoder EN als audio decoder inschakel krijg ik een foutmelding en loopt MP vast)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Helaas heb ik afgelopen week problemen gekregen met mijn HTPC op basis van MCE2005. Ik heb een herinstallatie nodig om de boel weer aan de praat te krijgen. Op zich is dat natuurlijk een goed moment om Media Portal in plaats van MCE te overwegen.

Ik ben wel enthousiast over de mogelijkheden van MP, maar de EPG (ik heb 2 analoge TV kaarten) lijkt me een behoorlijke achteruitgang ten opzichte van MCE. Binnen MCE wordt automatisch voor de komende 2 (?) weken gidsinformatie gedownload. De configuratie van EPG binnen MP lijkt me ingewikkeld en onderhoudsgevoelig. Ik wil niet om de zoveel tijd een aanpassing moeten doen om gidsinformatie binnen te krijgen. Ook slechts enkele dagen vooruit kunnen plannen lijkt me niet handig. Ik wil best wat betalen voor een goede EPG, en kwam dus uit op tvtv.nl, deze lijkt samen te kunnen werken met PVR Scheduler.de.

Ik heb echter nog twee vragen hierover, ik kon hierop niet het antwoord vinden:

1) Begrijp ik goed dat als ik de combinatie PVR Scheduler / abo op tvtv.nl gebruik ik relatief eenvoudig een uitgebreide EPG heb?

2) Kan ik op deze manier nog steeds opnamen programmeren via de Media Portal EPG interface?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:29:
[...]

Hoi Vandermark,

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben met Heroes seizoen 2. Zowel seizoen 1 als 2 worden goed geparsed dus hij heeft het goede seizoen en episode nummer maar bij seizoen 2 kan hij er niets bijvinden aan data. Erg vreemd.

Ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden.
Volgens mij is dat een vaak voorkomend probleem. Zo worden bij mij de series Galapagos en 100 Greatest Discoveries wel geparsed, maar kan hij vervolgens geen gegevens ophalen. Aan de naamgeving lijkt het niet te liggen. Inderdaad erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ThaClown schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:51:
[...]

Bij mij staan de plaatjes van Rom's in /mediaportal/thumbs/myemulators/games/Snes/Super Mario.jpeg

Dus geen hoofdletters ofzo in Emulators...

Bij mij staan de Rom's in /mediaportal/myemulators/Roms/Snes/Super Mario.rom
Ik zal even kijken, ontzettend bedankt :)

Maar weet iemand nog hoe ze dit hebben gedaan?
LiquidT_NL schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:30:
Dit klinkt misschien vrij n00b, maar ik krijg mijn TVxB niet zover om automatisch te gaan draaien. Ik heb zelf een scheduled task gemaakt die wijst naar "C:\Program Files\TVxb\bin\TVxb.exe"

Maar er gebuert niets, mijn media centre PC gaat overigens wel uit Stand-by, maar hij draait vervolgens niet. Ook als de PC gewoon aanstaat (niet stand-by) doet hij het niet. Kan ik geen tasks aanmaken? Ben ik dan zo'n prutser??? :P

De shortcut "Download Guide" in mijn statmenu doet het wel gewoon :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Weet iemand toevallig antwoord op mijn vraag die ik hierboven gesteld heb over de tv-series in dvd-format?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Mystikal schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:24:
Weet iemand toevallig antwoord op mijn vraag die ik hierboven gesteld heb over de tv-series in dvd-format?
Je bent niet de enige... maar er is nog niets dat werkt geloof ik...
Ik zou de DVD's rippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ThaClown schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:00:
[...]

Ja of gewoon via films kijken. Ik zit ook met het probleem helaas.

TV-kaartje is overigens binnen!
Dus meteen 2 vragen:
1. De EPG (zie 3 posts hierboven)
2. Er zit video in op... Kan dat ook worden weergeven door MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:30
Ik gebruik al enige tijd mediaportal 8) , Alles loopt hardstikke lekker! Maar ik heb grootte problemen met de msn messenger plugin! Hij loopt vast, geeft foutmeldingen...
Nu is er ooit een x aagekondigd op het mediaportal forum, dat er een nieuwe versie komt (was 2005). Maar die is er nog steeds niet! Is er een mogelijkheid om dit zelf te doen? (ben niet zo programmeer genie :+ ) Of heeft iemand hetzelfde probleem en is er zelf al mee aan de gang gegaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag heb sinds enkele dagen MediaPortal draaien, sinds ik deze super thread ben tegengekomen van ThaClown ziet er super uit.

Ik wil alleen graag weten hoe ik met de mp-tvseries plugin the banners in rijen en kolommen kan weergeven i.pv. van een een kolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Laatst online: 12-09 19:03
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:11:
Dag heb sinds enkele dagen MediaPortal draaien, sinds ik deze super thread ben tegengekomen van ThaClown ziet er super uit.

Ik wil alleen graag weten hoe ik met de mp-tvseries plugin the banners in rijen en kolommen kan weergeven i.pv. van een een kolom.
Dit was bij mij 'gewoon' een kwestie van de laatste versie van de Monochrome skin downloaden, en als het goed is heb je dan in rijen en kolommen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:11:

Bij de Monochrome skin is dit standaard, bij andere skins (nog) niet geloof ik.
Zorg ervoor dat je de nieuwste SVN van de TV Series gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Grrr.. Unable to create graph, pauper TV-kaart :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:12:
[...]

Ik zal even kijken, ontzettend bedankt :)

Maar weet iemand nog hoe ze dit hebben gedaan?

[...]
Ik zag vandaag dat ik het gewoon goed heb ik gesteld bij task shedueler (hij startte vandaag voor het eerst automatisch op). Gewoon een ingesteld new task etc. En dan start dat dos schermpje vanzelf op en gaat hij downloaden. Dus denk dat je het daar niet goed heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Is het mogelijk om 2 of meer movie folders te laden in mediaportal, heb nu dus 2 HDD's maar lukt me niet om die 2 HDD's tegelijk weer te geven in My Movies.

Weet iemand of dat mogelijk is?

Heb al gekeken of er een plugin is of een update voor My Movies beschikbaar was met een oplossing, en google geven geen oplossing, ik vrees dus het ergste.

[ Voor 28% gewijzigd door mad_max234 op 30-01-2008 21:45 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

ThaClown schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:00:
[...]

Je kunt ook de vobs aan elkaar plakken en dan per episode cutten. Dan hoef je niet te rippen.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Weet iemand of het mogelijk is om mediaportal zo in te stellen dat je het gewone bureaublad nooit meer te zien krijgt?

Bij Vista MCE is het mogelijk om alles zo in te stellen dat het automatisch opstart bij het starten van de pc en om dan vervolgens iedere knop of mogelijkheid om vanuit MCE naar het bureaublad te gaan uit te schakelen in de opties.

Deze mogelijkheid heb ik bij mediaportal niet kunnen vinden. Ik ben namelijk nog aan het twijfelen welke van de twee programma's ik zal gebruiken en ben ze beiden aan het testen en vergelijken. MCE spreekt mij aan vanwege de gebruiksvriendelijkheid voor de rest van de mensen die ermee om moeten gaan, en Mediaportal spreekt me aan omdat ik hier zelf alles in kan stellen zoals ik dat precies wil.

De setup wordt echter zodanig dat de HTPC onder de (oude PAL) tv staat met alleen een remote aangesloten en verder niets. Eventueel onderhoud zal zo nu en dan gebeuren via remote desktop of vnc en toegang tot het bureaublad is dus normaal gesproken onnodig. Dit wil ik dan ook kunnen uitschakelen om verwarring bij medegebruikers te voorkomen. (Digibeten |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
Dragonslaughter schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:28:
Weet iemand of het mogelijk is om mediaportal zo in te stellen dat je het gewone bureaublad nooit meer te zien krijgt?
je kunt bij startup explorer.exe vervangen door mediaportal.exe bv..

control alt delete en dan new task explorer.exe starten om weer in normale windows..

[ Voor 12% gewijzigd door Icekiller2k6 op 30-01-2008 22:50 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:55:
@vandermark en Tim812:
Hebben een (redelijk) nieuwe SVN?
En worden alle andere series wel gevonden?

Het zou een tijdelijke communicatie fout kunnen zijn met TVDB...
Hoi ThaClown,

SVN is begin januari. En het gaat enkel met S2 van heroes mis (Season 1 gaat perfect). Alle andere series gaan ook helemaal perfect :). Beetje maf dus...

Ik heb het ook al 5 keer opnieuw geprobeerd, no luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Sorry, laat maar....

edit: Nu er toch al een reply staat. Is er een manier om de aspect ratio van MediaPortal te behouden op een 16:10 monitor? Er is maar 1 skin voor, en die laat haast geen plaatjes zien van series en films. Ik zou dus graag de skin uit de TS gebruiken, maar die wordt nu opgerekt, en daar wordt hij niet mooier van :'(

[ Voor 242% gewijzigd door SaN op 31-01-2008 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
mad_max234 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:42:
Is het mogelijk om 2 of meer movie folders te laden in mediaportal, heb nu dus 2 HDD's maar lukt me niet om die 2 HDD's tegelijk weer te geven in My Movies.

Weet iemand of dat mogelijk is?

Heb al gekeken of er een plugin is of een update voor My Movies beschikbaar was met een oplossing, en google geven geen oplossing, ik vrees dus het ergste.
Je kan toch gewoon bij movies (in de config menu) extra mappen toe voegen?
Dus zowel mappen van HDD1 als van HDD2.

Dan kan je in mediaportal zelf kiezen of je alles per map wil zien, of dat je alle films tegelijk kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
sander-sp schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 01:17:
Sorry, laat maar....

edit: Nu er toch al een reply staat. Is er een manier om de aspect ratio van MediaPortal te behouden op een 16:10 monitor? Er is maar 1 skin voor, en die laat haast geen plaatjes zien van series en films. Ik zou dus graag de skin uit de TS gebruiken, maar die wordt nu opgerekt, en daar wordt hij niet mooier van :'(
Ik geloof van niet, er zijn helaas nog niet zoveel gebruikers met 16:10....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb in Media Portal last van freezes. Soms krijg ik um weer met een muisklik aan de praat, maar andere keren moet ik via taakbeheer het proces killen. Hebben jullie paraat welke oorzaken dat zou kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:17:
[...]

Ik zag vandaag dat ik het gewoon goed heb ik gesteld bij task shedueler (hij startte vandaag voor het eerst automatisch op). Gewoon een ingesteld new task etc. En dan start dat dos schermpje vanzelf op en gaat hij downloaden. Dus denk dat je het daar niet goed heb ingesteld.
Ik zou het echt niet weten. Heb je screen van je instellingen? Ik voel me zo fucking stupid dat ik geen taakje kan instellen :S

@Tha Clown: Heb je nog gekeken naar een manier om je emulators af te sluiten met de remote voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 17:52
Grr heb een microsoft mce remote maar krijg het maar niet voor elkaar de groene knop te gebruiken, MPtray geinstalleerd en die andere voor focus maar als ik op de groene knop druk gebeurt er helamaal niks nakkes nada. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
-Moondust- schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:49:
Ik heb in Media Portal last van freezes. Soms krijg ik um weer met een muisklik aan de praat, maar andere keren moet ik via taakbeheer het proces killen. Hebben jullie paraat welke oorzaken dat zou kunnen hebben?
Ik vermoed dat je een moederbord hebt op basis van de 690g chipset van ATI?

Google maar eens op +690g +mediaportal en je komt op een mooi topic over deze freezeproblemen incl. de oplossing (die er gelukkig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
vandermark schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:58:
[...]

Ik vermoed dat je een moederbord hebt op basis van de 690g chipset van ATI?

Google maar eens op +690g +mediaportal en je komt op een mooi topic over deze freezeproblemen incl. de oplossing (die er gelukkig is)
Ik heb de Abit AN-M2, is een NVIDIA® GeForce®7025/nForce 630a chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Dracula schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:54:
Grr heb een microsoft mce remote maar krijg het maar niet voor elkaar de groene knop te gebruiken, MPtray geinstalleerd en die andere voor focus maar als ik op de groene knop druk gebeurt er helamaal niks nakkes nada. Iemand een idee?
Bij mij start standaard Media Center op als ik op de groene knop druk. Heb ik nooit ingesteld en weet ook niet waar ik dat kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Dracula schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:54:
Heb je in de config onder Remote 'use MCE Remote' aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

stimpyrulez schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 07:12:
[...]

Je kan toch gewoon bij movies (in de config menu) extra mappen toe voegen?
Dus zowel mappen van HDD1 als van HDD2.

Dan kan je in mediaportal zelf kiezen of je alles per map wil zien, of dat je alle films tegelijk kan zien.
Oke heb er dus overheen gekeken O-) , ga zo weer even verder met het zoeken ernaar. thx

Ik heb dus met medaiportal config 2 folders gemaakt (HDD1 en HDD2) en zaols ik het nu begrijp moet ik in mediaportal (niet in mediaportal config) bij settings instellen dat hij alle mappen in My movies weergeeft?

Ik kan het zo na kijken maar zit nu nog niet achter de HTPC.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 17:52
ThaClown schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:55:
[...]

Heb je in de config onder Remote 'use MCE Remote' aangevinkt?
Ja heb ik aangevinkt en heb mce disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:35:
[...]

Bij mij start standaard Media Center op als ik op de groene knop druk. Heb ik nooit ingesteld en weet ook niet waar ik dat kan wijzigen.
Ik heb eerder in dit forum aangegeven waar je kan zijn om de link tussen MCE en de groene knop echt te slopen uit windows. Dus zoek het forum even door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
mad_max234 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:21:
[...]

Oke heb er dus overheen gekeken O-) , ga zo weer even verder met het zoeken ernaar. thx

Ik heb dus met medaiportal config 2 folders gemaakt (HDD1 en HDD2) en zaols ik het nu begrijp moet ik in mediaportal (niet in mediaportal config) bij settings instellen dat hij alle mappen in My movies weergeeft?
Ik kan het zo na kijken maar zit nu nog niet achter de HTPC.
Jups, had zo'n zelfde soort probleem.

Dit was mij aangeraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:42:
[...]

Ik heb eerder in dit forum aangegeven waar je kan zijn om de link tussen MCE en de groene knop echt te slopen uit windows. Dus zoek het forum even door :)
Kan je er niet even naar linken of het kort en bondig nog een keer vertellen? Dat voorkomt een hoop gezoek. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb vandaag XBMC for Linux maar eens geinstalleerd op mijn werkstation. Ik gebruik al een jaar of 3 intensief MP, maar ben altijd al erg gecharmeerd geweest van XBMC (XboxMediaCenter). Ik was dus ook verheugd toen ik een half jaar geleden hoorde dat XBMC geport ging worden naar Linux.
Het enige nadeel aan XBMC is altijd geweest dat je er geen TV op kunt kunt kijken. Die tijden zijn voorbij zodra die mogelijkheid geimplementeerd is in XBMC voor Linux!

MP is geweldig! Maar ik ben toch echt een OpenSource fan en in vergelijking met XBMC is MP een slak. .NET werkt niet echt in het voordeel van MP. XBMC is in C++ geschreven en veel....veeeel rapper. Het mooie is dat veel van de scripts en vrijwel alle de skins gewoon werken onder Linux!

Het development team van XBMC voor Linux heeft hun zinnen specifiek gezet op de Ubuntu distributie. Ik kijk vol verlangen uit naar de eerste volwaardige HomeTheater Linux distributie!

Voor wie XBMC for Linux wil uitproberen.... (pre Alpha, maar toch redelijk compleet!) => http://xboxmediacenter.co...or_Linux_from_source_code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Als ik het goed begrijp is er nu geen werkende grabber meer voor nl ? Ik gebruik mp nou een jaar ofzo, en het gezeik met grabbers begint me nou echt te vervelen (sorry rant).
M'n dure dual tv kaart kan richting marktplaats :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik weet niet hoe het precies zit, maar is http://xmltv.assies.info/ niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik ben heel erg tevreden met MP, de meeste zaken lukken goed. Er is alleen 1 ding dat niet goed gaat: Op het moment dat een film/serie wordt gestart (formaat maakt niet uit, avi, mkv, wmv) wordt het scherm een stuk lichter, alsof de brightness een procent of 10 omhoog gaat. Dit zie je nog net in het menu, een fractie voordat de film start. Op het moment dat de film dat de film wordt gestopt kom je in het menu en dan zie je in een fractie dat het menu weer wat donkerder wordt.

Hier ben ik niet zo blij mee, met name omdat met een lcd de zwartwaardes al niet zo denderend zijn...

In andere players (Media player classic) heb ik dit probleem niet. Alleen met de eigen player van Mediaportal. Ook met zowel Coreavc als ffdshow als codec treedt het op.

Ik heb een moederbord met de 690g chipset waar al meerdere problemen met Mediaportal mee zijn. ik heb de ati drivers teruggezet naar 7.2, t/m 8.1 alles geprobeerd. Maakt niet uit. Ik vermoed ook dat het een mediaportal probleem is omdat in een andere player het wel goed gaat.

Heeft iemand enig idee voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Jazzle schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:55:
Ik weet niet hoe het precies zit, maar is http://xmltv.assies.info/ niks?
hey thx dat ziet er goed, zal t vanavond proberen :)

Maaaar ja dit werkt ook maar weer een tijdje vrees ik, er zou toch een permanente oplossing voor moet komen. Mss iets ala bittorrent waarbij gebruikers de bestanden delen ipv allemaal 1 site over z'n data limiet te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Sponz schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:42:
Als ik het goed begrijp is er nu geen werkende grabber meer voor nl ? Ik gebruik mp nou een jaar ofzo, en het gezeik met grabbers begint me nou echt te vervelen (sorry rant).
M'n dure dual tv kaart kan richting marktplaats :/
Je kunt toch gewoon de interne grabber gebruiken? Werkt prima hier hoor! Het kost even een half uurtje om het goed te configurereren, maar dan werkt het ook perfect (wel de tvgids.nl bron gebruiken)

Je moet even XMLTV installeren (in de "MP_DIR"/XMLTV directory uitpakken) en de configuratie van WebEPG doen via (uit mijn hoofd) "MP_DIR"/WebEPG-Config.exe. Daarna "MP_DIR"/WebEPG.exe toevoegen aan je Scheduled Tasks (ik laat XP hem elke dag om 05:00 uitvoeren).

[ Voor 19% gewijzigd door Bram77 op 01-02-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
Pfff een zeer mooi pakket dit en een mooi topic! Wij hebben nu 2 MCE's hier draaiend op MS. Maar ik wilde weer is wat anders, dus probeer nu dit.

Heb wat kleine vraagje, als ik bij channels een kanaal klik zie ik in dat schermpie recht gewoon netjes beeld maar als ik dan daarop klik om full screen te krijgen hoor ik wel het geluid maar mijn beeld blijft zwart. Met esc keer ik weer gewoon terug naar channel lijst, dus hij hangt niet ofzo.

En bij de config van media portal, DVD kan je encoders en decoder instellen nu heb ik PowerDVD 7. Maar welke opties kies ik daar dan precies?

Wel echt een hoop werk, vergeleken bij media center zeg ben al een paar uurtjes zoet. Zeker even een image maken als ik klaar ben :)

[ Voor 17% gewijzigd door Operations op 01-02-2008 17:19 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Heb je meerdere schermen op de computer aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Bram77 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:38:
Heb je meerdere schermen op de computer aangesloten?
Nee, alleen een LCD tv. Maar nu doet mijn TV het in preview scherm ook niet meer. Denk dat het te maken heeft met die video encoder en audio encoder die ik gekozen heb. Weet jij welke ik moet noemen als ik powerdvd heb?

Edit - Open wel even een nieuw topic, anders gaat dit de aankomende 500 posts alleen over mijn problemen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 01-02-2008 18:40 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 07:40:
[...]

Kan je er niet even naar linken of het kort en bondig nog een keer vertellen? Dat voorkomt een hoop gezoek. Thnx.
Ik heb zo'n **** hekel aan mensen die te lui zijn om zelf te zoeken maar ik was zelf ook alweer benieuwd hoe het precies zat :)

Dus bij deze --> Verwijderd in "Media Portal erg mooi alternatief voor W..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

stimpyrulez schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 07:18:
[...]

Jups, had zo'n zelfde soort probleem.

Dit was mij aangeraden
Thx, ga ermee aan de slag morgen, want het is nog steeds niet gelukt. Heb echt een B) nodig geloof ik. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Bram77 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:32:
...

Voor wie XBMC for Linux wil uitproberen.... (pre Alpha, maar toch redelijk compleet!) => http://xboxmediacenter.co...or_Linux_from_source_code
Heb er ook wat over gehoord, en ook gehoord dat XBMC super moet werken (heb geen Xbox of zo).
Nadeel is dat ik de ballen verstand heb van linux :S

Dus komt er ook iets uit wat je dan heerlijk kan installeren, beetje mappen goed zetten, en dan werkt het?
Als ik namelijk te veel dingen moet gaan aanpassen in bestanden en zo, dan houdt het bij mij al heel snel op helaas. (tenzij er een goede handleiding is of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
vandermark schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:00:
Ik ben heel erg tevreden met MP, de meeste zaken lukken goed. Er is alleen 1 ding dat niet goed gaat: Op het moment dat een film/serie wordt gestart (formaat maakt niet uit, avi, mkv, wmv) wordt het scherm een stuk lichter, alsof de brightness een procent of 10 omhoog gaat. Dit zie je nog net in het menu, een fractie voordat de film start. Op het moment dat de film dat de film wordt gestopt kom je in het menu en dan zie je in een fractie dat het menu weer wat donkerder wordt.

Hier ben ik niet zo blij mee, met name omdat met een lcd de zwartwaardes al niet zo denderend zijn...

In andere players (Media player classic) heb ik dit probleem niet. Alleen met de eigen player van Mediaportal. Ook met zowel Coreavc als ffdshow als codec treedt het op.

Ik heb een moederbord met de 690g chipset waar al meerdere problemen met Mediaportal mee zijn. ik heb de ati drivers teruggezet naar 7.2, t/m 8.1 alles geprobeerd. Maakt niet uit. Ik vermoed ook dat het een mediaportal probleem is omdat in een andere player het wel goed gaat.

Heeft iemand enig idee voor een oplossing?
Voor mensen met hetzelfde probleem: In avivo movie settings heb ik het vinkje weggehaald bij dat de programma eigen instellingen gebruikt moeten worden en nu wordt binnen MP de film ineens niet meer zo licht/helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Okee nou bij mij werkt het nu ook allemaal al iets beter, ben nog steeds wel erg benieuwd wat jullie hier in vullen als jullie ook PowerDVD geinstalleerd hebben staan:

Onder bijvoorbeeld Television Settings bij:

MPEG-2 Video Decoder
Audio Decoder
Audio Renderer

Hier staan nu die standaard MPV en MPA decoders van mediaportal, maar kan mij voorstellen dat PowerDVD hier beter in is of niet?

vraagje 1:

heb via dit topic ook dat EPG aan de gang nu. Maar je hebt een optie in media portal config "Use colors for genres in the TV guide". Opzich werkt dit, alleen kan je de kleuren ook aanpassen? En mijn Nederland3 geeft "geen info" in de TV gids maar de rest wel, hebben jullie dat ook?

Vraagje 2:

Die filmstrips met die info van moviemeter.nl/imdb werkt nog niet helemaal! Ik kan wel rechtermuisknop en dan IMDB doen. Dat werkt wel, maar het grote vlakje waar de "filmstrip in geladen zou moeten worden laat die leeg". Iemand die dit kan verklaren? (gebruik voornamelijk ISO files en dus geen VIDEO_TS mappen)

En die database moet ik die handmatig updaten elke keer? Is niet zo dat als ik een DVD toevoeg dat hij die zelf ff opzoekt?

Vraagje 3:

Die lokatie van Tv-opnamen onder my tv. Kan ik die wijzigen? Is nu namelijk zo dat mijn opnames lokaal naar de D opgenomen worden en in de nacht via batch file overgezet worden naar de server, maar dan wil ik ze onder Tv-opnamen eigenlijk nog wel zijn natuurlijk. Meteen opnemen naar de server lijkt mij wat te zwaar, zeker als het 2 kanalen tegelijk betreft of is dit niet zo zwaar? Heb gbit liggen.

Vraagje 4:

Oude DVR-MS opnames uit MCE zou die toch ook gewoon moeten afspelen of kan dan niet?

[ Voor 68% gewijzigd door Operations op 03-02-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ben van plan om ook een htpc te bouwen met mediaportal, maar daarover heb ik een aantal vragen, over hardware en over mediaportal zelf.

Hardware
  • Ik wil een niet al te duur 2ehands pc'tje kopen, is iets als een 2.8Ghz p4 met 1GB-ram ongeveer genoeg?
  • Daar moet ik natuurlijk een tv kaart in doen, nu ben ik niet van plan om erg veel uit te geven, is een kaart met hardware encoding echt nodig met bovenstaande processor? of werkt zo'n goedkoop medion tv kaartje ook prima? (waarmee marktplaats overspeolt wordt op het moment). Zit er ook nog veel verschil in beeldkwaliteit tussen de kaarten?
  • Ik moet kiezen tussen óf een goedkoop 20 inch tft'tje (met HD reso dus) via vga. óf een normale platte beeldbuis +/- 70cm tv over s-video. Zou de resolutie van de tft echt zo'n groot voordeel zijn? ik kijk op zo'n 3 meter afstand.
Mediaportal
  • Worden de muziek en video bestanden automatisch geïndexeerd? of moet ik iedere keer handmatig alles updaten?
  • Is het mogelijk om echt alles met remote te doen? en zoja, welke raden jullie aan? ik zit niet zo te wachten om iedere keer het tobo tevoorschijn te moeten halen.
Ik had nog meer vragen, maar die ben ik even kwijt :P die komen nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Jazzle schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:33:
Ik ben van plan om ook een htpc te bouwen met mediaportal, maar daarover heb ik een aantal vragen, over hardware en over mediaportal zelf.

Hardware
  • Ik wil een niet al te duur 2ehands pc'tje kopen, is iets als een 2.8Ghz p4 met 1GB-ram ongeveer genoeg?
  • Daar moet ik natuurlijk een tv kaart in doen, nu ben ik niet van plan om erg veel uit te geven, is een kaart met hardware encoding echt nodig met bovenstaande processor? of werkt zo'n goedkoop medion tv kaartje ook prima? (waarmee marktplaats overspeolt wordt op het moment). Zit er ook nog veel verschil in beeldkwaliteit tussen de kaarten?
  • Ik moet kiezen tussen óf een goedkoop 20 inch tft'tje (met HD reso dus) via vga. óf een normale platte beeldbuis +/- 70cm tv over s-video. Zou de resolutie van de tft echt zo'n groot voordeel zijn? ik kijk op zo'n 3 meter afstand.
Mediaportal
  • Worden de muziek en video bestanden automatisch geïndexeerd? of moet ik iedere keer handmatig alles updaten?
  • Is het mogelijk om echt alles met remote te doen? en zoja, welke raden jullie aan? ik zit niet zo te wachten om iedere keer het tobo tevoorschijn te moeten halen.
Ik had nog meer vragen, maar die ben ik even kwijt :P die komen nog wel ;)
Ik beperk me even tot je laatste vragen:

* Ja, mits alle tags van de muziek en de naamgeving van de filmbestanden goed klopt, vaak moet je dan alsnog eenmalig handmatig aangeven welke film het is (als er bijvoorbeeld meerdere titels met die naam zijn)
* simpel: de mce remote van Microsoft, voor dik 20 euro heb je een OEM versie met IR ontvanger, werkt ideaal in MP en ja voor het gebruik kun je alles doen met de MCE remote (configuratie uiteraard niet). Ik gebruik zelf de Logitech harmony 555, die de MCE overneemt. Ook de pc in en uit standby halen gaat perfect met de afstandsbediening (windows XP).

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.