Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 265.217 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
stimpyrulez schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:40:
[...]

Heb er ook wat over gehoord, en ook gehoord dat XBMC super moet werken (heb geen Xbox of zo).
Nadeel is dat ik de ballen verstand heb van linux :S

Dus komt er ook iets uit wat je dan heerlijk kan installeren, beetje mappen goed zetten, en dan werkt het?
Als ik namelijk te veel dingen moet gaan aanpassen in bestanden en zo, dan houdt het bij mij al heel snel op helaas. (tenzij er een goede handleiding is of zo)
Het is super simpel om te installeren onder Ubuntu 7.10 en verianten. Maar een beetje Linux-basiskennis is inderdaad wel handig.
Als ik het goed begrepen heb gaat er een dedicated XBMC ubuntu versie komen op basis van Ubuntu Embedded. Super snel en efficient dus. Dan zal het een kwestie zijn van ISO downloaden, installatie doen, klaar. Alle configuratie kan vanuit XBMC zelf gedaan worden, maar ook via FTP en waarschijnlijk zal er ook wel een VNC server op komen.

Het is nog even afwachten hoe het PVR gedeelte aangepakt gaat worden. Daar bestaat nog geen plugin voor aangezien het nooit mogelijk is geweest om een TV-kaart in een XBOX te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06-2024

Bladerider

Speed Freak

Geweldig topic!

Ben nu MP aant instellen e.d.!

Vraagjes:
1. Ondersteunt MP ook 2x een HP500mce?

2. Zou het ook mogelijk zijn om de tv gids die MCE download te ''rippen'' naar een XML doc. ?
(En waar vind je dat bestand van MCE eigenlijk?)

Moet zeggen dat MCE een stuk beter werkt met Analoge tv. (essent)
(vooral men vriendin heeft het er moeilijk mee)

Het lijkt me geweldig voor de rest!
Vooral muziek en films afspelen!

Maar ik denk dat het TV gebeuren toch via MCE blijft gaan.... (helaas)

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Bladerider schreef op maandag 04 februari 2008 @ 02:49:
Geweldig topic!

Ben nu MP aant instellen e.d.!

Vraagjes:
1. Ondersteunt MP ook 2x een HP500mce?
Denk effe op de site kijken :? , daar staat wel ergens een lijst met ondersteunde hardware (denk haast van wel dus)
2. Zou het ook mogelijk zijn om de tv gids die MCE download te ''rippen'' naar een XML doc. ?
(En waar vind je dat bestand van MCE eigenlijk?)
Zou misschien kunnen, maar dan moet je MCE er naast blijven draaien om je TV gids te updaten. Via XMLTV werk ook gewoon super (effe prutsen om het voor elkaar te krijgen)
Moet zeggen dat MCE een stuk beter werkt met Analoge tv. (essent)
(vooral men vriendin heeft het er moeilijk mee)
Hoezo? Kon gewoon kiezen voor kabel TV hengelo, en dat werkte super.
Hoefde niks in te stellen.
Het lijkt me geweldig voor de rest!
Vooral muziek en films afspelen!

Maar ik denk dat het TV gebeuren toch via MCE blijft gaan.... (helaas)
Denk dat je het er even naast moet gaan draaien, en proberen alles goed in te stellen (ja het is niet zo makkelijk als MCE), maar als je alles 1x goed hebt ingesteld werkt het echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond,

Ik heb sinds vandaag opeens een zeer storend en raar probleem met Media Portal. Het programma (de GUI) is namelijk niet meer te zien :|. Als ik hem opstart (fullscreen modus of windows modus) zie ik kort het opstart balkje en daarna verdwijnt het beeld. Herkent iemand dit of heeft iemand hier de magische oplossing voor?

Ik heb reeds de nieuwste SVN geinstalleerd, maar dat veranderde helaas niets. Verder heb ik drastisch veranderd in MP, ik heb enkel met de MCE remote mappings zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 16:35
Ik denk dat je het beste media portal opnieuw kunt installeren. Eerst helemaal schoonmaken en dan weer opnieuw erop zetten :D

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Bram77 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:03:
[...]

Het is super simpel om te installeren onder Ubuntu 7.10 en verianten. Maar een beetje Linux-basiskennis is inderdaad wel handig.
Als ik het goed begrepen heb gaat er een dedicated XBMC ubuntu versie komen op basis van Ubuntu Embedded. Super snel en efficient dus. Dan zal het een kwestie zijn van ISO downloaden, installatie doen, klaar. Alle configuratie kan vanuit XBMC zelf gedaan worden, maar ook via FTP en waarschijnlijk zal er ook wel een VNC server op komen.

Het is nog even afwachten hoe het PVR gedeelte aangepakt gaat worden. Daar bestaat nog geen plugin voor aangezien het nooit mogelijk is geweest om een TV-kaart in een XBOX te plaatsen.
Basis kennis van mij over linux is zeer nihil ;).
Maar zo dedicated iets, dat zou wel wat zijn.

PVR boeit me niet zo, ik gebruik MP voornamelijk om divx/mkv's af te spelen.

Maar het blijft wel een stukkie software om rekening mee te houden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik denk dat je er wel uit komt met de installatie als je er voor kiest om Kubuntu te gebruiken. Voor enkel het luisteren van muziek en bekijken van films is XBMC for Linux misschien nog wel geschikter dan MP.

Het enige wat wat verwarrend kan werken in Linux wanneer je er mee begint is de bestandstructuur.

edit: Er loopt toevallig (weer) een draadje over XBMC v.s. MP, of eigenlijk WIndows v.s. Linux, op het MP forum..
http://forum.team-mediapo...portal-under-linux-34969/

[ Voor 22% gewijzigd door Bram77 op 06-02-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

mjl

Ugh

Heeft iemand ook ervaring met de remote van ATI ? (ATI Remote Wonder) icm dit systeem?

Lijkt me erg handig want deze is RF ipv IR en gaat dus door de kastdeurtjes heen!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
@mjl:
Die werkt wel hoor is idd ideaal als je door een kastje wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP draait hier al een tijdje zeer goed, ik heb nog 2 kleine probleempjes.

1. Ik gebruik WEBEPG om mijn XML op te vullen, maar daar gebeurd wellicht een foutje bij het parsen van " en ' karakters.
In de EPG staan dan vierkantjes ipv het '-karakter bijv :

code:
1
<title>Run?s House</title>

2. Het lukt mij niet om MP als shell te plaatsen. (dus [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"Shell"="Explorer.exe" > "Shell"="..\installmap\MediaPortal.exe".
Bij het opstarten geeft mediaportal dan de foutmelding :

Warning: Nothing will be rendered.
The reference rendering device was selected, but your
computer only has a reduced-functionality reference device
installed. Install the DirectX SDK to get the full
reference device.

Iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Vraagje...

MP draait super bij mij, alleen gister was ik effe een MKV aan het kijken en toen werdt alles wel effe super traag!!

Waarschijnlijk komt het, omdat ik voor DVD en Video fddshow als codec gebruik (en voor MKV coreavc), en voor DVD's heb ik deze instellingen gedaan.
Dit werkt perfect, alleen worden deze "filters" ook gebruikt bij mkv's. En dat vind mijn CPU niet zo lekker (AMD X2 4200 en dan vooral bij 1080p mkv's, 720p gaat wel goed).

Nu kan ik bij movies een andere codec kiezen, maar dan werken de ondertitels en zo weer niet lekker bij mkv. :S

Ik heb een Nvidia 6800GS, en kan ik dan via fddshow gebruik maken van pure video, zodat mijn processor minder belast wordt? (viel me op dat maar 1 core alles moet doen, dus 1 vol op aan het werk, terwijl de anders "niks" deed).
Of zijn er codec's die wel multi core kunnen werken?

Wie o wie heeft er een goed idee?
Andere opties zijn ook welkom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:10
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om als je CoreAVC als renderer voor x.264 mkv files heb ingesteld externe ondertitelbestanden zichtbaar te krijgen? Dit krijg ik namelijk niet voor elkaar. het gekke is, als ik het mkv bestand bekijk met mediaplayer classic en gebruik maak van coreavc dan wordt het externe srt bestand wel getoond.

Als ik ffdshow als renderer instel voor x.264 kan ik wel gebruik maken van externe ondertitel bestanden (.srt) maar niet met Coreavc.

2e probleem: als ik x.264 bestanden bekijk met ffdshow als renderer worden de externe ondertitelbestanden zeerv klein getoond. Ik heb in VSfilter de juiste groote ingesteld en ook in MP en ook in ffdshow postprocessing item vobsub. In mediaplayer classic wordt gebruik makend van ffdshow als renderen wel het srt bestand in de juiste grootte getoond bij mkv bestanden.

Ingebakken ondertitels in mkv bestanden en srt bestanden bij avi files worden i Mediaportal wel met de juiste grootte weergegeven, alleen niet bij MKV bestanden. Ik kom hier niet uit.

Eigenlijk samengevat dus 2 vragen:

1. Heb je voor elkaar gekregen om met CoreAVC als renderer voor x.264 externe srt bestanden zichtbaar te krijgen, zoja welke instellingen gebruik je

2. Hoe kan ik de grootte van de srt ondertitels veranderen bij mkv films als ik ffdshow als renderer voor x.264 heb ingesteld.

Momenteel heb ik de ondertitels als volgt ingesteld:

- MP configuration: ondertitels weergeven: ja
- Haali media splitter configuration: autload VSfilter: YES (VSfilter versie 2.37)
- MP configuration --> movies --> post processing --> Vobsubfilter: load allways yes

[ Voor 9% gewijzigd door vandermark op 07-02-2008 09:34 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

Ik ben nieuw in de media portal/center wereld en ik heb wat informatie nodig.
Momenteel heb ik een pc over die ik als media portal wil gaan inzetten.
De specs van de pc zijn zwaar genoeg om dit aan te kunnen.

Wat ik nog aan moet schaffen is een tv kaart. Ik wil het ene programma kunnen kijken en het andere opnemen. Daarvoor heb ik een dubbele tuner nodig heb ik begrepen. Ik ken de Hauppage PVR500MCE, maar volgens mij zijn er al opvolgers.
Wat zou een goede keuze zijn?

Momenteel heb ik nog een oude tv van zeg 10 jaar oud. Daar zit alleen een antenne aansluiting en SCART op. Hoe kan ik die (en kan dat wel?) dan op de kaart aansluiten?
Ga je dan met splitters aan de gang? :?
En hoe stuurt de PC dan het signaal van bijvoorbeeld een DVD naar de TV?
Of kan dat alleen als ik een PC aansluiting op de TV heb?

Vragen vragen.....hopelijk kan iemand mij wat richting geven. :)

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Er zijn SCART-adapters te koop, die gewoon een dubbele (wit/rood) audio- en een videosignaal (geel en/of S-video) ingang hebben en een SCART-stekker als uitgang hebben.

Heb ik ook tijden gebruikt op mijn vroegere tv'tjes :)

edit:
Zoiets als dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.order.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3500/350060_BB_00_FB.EPS.jpg
doorklikbaar naar de Conrad shop

[ Voor 70% gewijzigd door Cloud op 07-02-2008 10:06 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Laatst online: 12-09 19:03
vandermark schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:17:
1. Heb je voor elkaar gekregen om met CoreAVC als renderer voor x.264 externe srt bestanden zichtbaar te krijgen, zoja welke instellingen gebruik je
Ik heb hiervoor op het blad 'Post processing' niet de gewone versie van vobsub genomen maar letterlijk "Directvobsub (auto loading version)". Verder heb ik hier geen instellingen aan gewijzigd, en ik krijg gewoon externe subtitles.

[ Voor 1% gewijzigd door Juggels op 07-02-2008 12:47 . Reden: iets uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Juggels schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:46:
[...]

Ik heb hiervoor op het blad 'Post processing' niet de gewone versie van vobsub genomen maar letterlijk "Directvobsub (auto loading version)". Verder heb ik hier geen instellingen aan gewijzigd, en ik krijg gewoon externe subtitles.
Volgens mij heb ik ook de door jou genoemde "directvobsub" genomen en idd ook auto loading version, zal nog even naar kijken als ik thuis ben. Bedankt voor je reactie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:33
Mij lukt het vaak niet om MP gefocused te krijgen met de Windows knop op de MCE Remote. Ik heb MCE Replacement tray geinstalleerd. MP start geminimaliseerd met Windows XP op, en als ik dan op de Windows knop druk, opent hij hem keurig op m'n 2e scherm (plasma tv).

Echter als ik MP een keer afsluit, kan ik hem weer opnieuw starten met de knop, alleen dan focust hij niet meer als ik een 2e x druk. Ik heb ook deze plugin geprobeerd die claimt dit probleem op te lossen, maar die lijkt niet te werken.

Mijn config

Windows XP SP2 NL
MCE Remote NL versie
MP 0.2.3.0 + 1 van de laatste builds
MCE replacement tray plugin
MP Focus
1x CRT 21"
1x Plasma 42"
Draai dual-view icm 7900GS

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Magnolia schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:44:
Mij lukt het vaak niet om MP gefocused te krijgen met de Windows knop op de MCE Remote. Ik heb MCE Replacement tray geinstalleerd. MP start geminimaliseerd met Windows XP op, en als ik dan op de Windows knop druk, opent hij hem keurig op m'n 2e scherm (plasma tv).

Echter als ik MP een keer afsluit, kan ik hem weer opnieuw starten met de knop, alleen dan focust hij niet meer als ik een 2e x druk. Ik heb ook deze plugin geprobeerd die claimt dit probleem op te lossen, maar die lijkt niet te werken.

Mijn config

Windows XP SP2 NL
MCE Remote NL versie
MP 0.2.3.0 + 1 van de laatste builds
MCE replacement tray plugin
MP Focus
1x CRT 21"
1x Plasma 42"
Draai dual-view icm 7900GS
Misschien eens te proberen
via MP setup en dan "general" aanklikken, en dan de optie "keep mediaportal always on top" aanvinken.

Werkt bij mij super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
vandermark schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:17:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om als je CoreAVC als renderer voor x.264 mkv files heb ingesteld externe ondertitelbestanden zichtbaar te krijgen? Dit krijg ik namelijk niet voor elkaar. het gekke is, als ik het mkv bestand bekijk met mediaplayer classic en gebruik maak van coreavc dan wordt het externe srt bestand wel getoond.

Als ik ffdshow als renderer instel voor x.264 kan ik wel gebruik maken van externe ondertitel bestanden (.srt) maar niet met Coreavc.

2e probleem: als ik x.264 bestanden bekijk met ffdshow als renderer worden de externe ondertitelbestanden zeerv klein getoond. Ik heb in VSfilter de juiste groote ingesteld en ook in MP en ook in ffdshow postprocessing item vobsub. In mediaplayer classic wordt gebruik makend van ffdshow als renderen wel het srt bestand in de juiste grootte getoond bij mkv bestanden.

Ingebakken ondertitels in mkv bestanden en srt bestanden bij avi files worden i Mediaportal wel met de juiste grootte weergegeven, alleen niet bij MKV bestanden. Ik kom hier niet uit.

Eigenlijk samengevat dus 2 vragen:

2. Hoe kan ik de grootte van de srt ondertitels veranderen bij mkv films als ik ffdshow als renderer voor x.264 heb ingesteld.

Momenteel heb ik de ondertitels als volgt ingesteld:

- MP configuration: ondertitels weergeven: ja
- Haali media splitter configuration: autload VSfilter: YES (VSfilter versie 2.37)
- MP configuration --> movies --> post processing --> Vobsubfilter: load allways yes
Hmm, het 2e punt is gelukt: ik heb het lettertype aan kunnen passen, alleen het eerste lukt me niet :( Als ik Coreavc als renderer inschakel voor x.264 mkv bestanden wordt de postprocessing Vobsubfilter niet gebruikt en kan ik geen srt bestanden gebruiken... Nu lost seizoen 4 weer is begonnen baal ik hier toch erg van, heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik ben weer wat verder: als ik CoreAVc als x.264 renderer heb ingesteld wordt VSfilter niet geladen: die groene pijl verschijnt niet in de taakbalk (Mediaportal even winfdowed gestart), daarom doen de srt bestanden het niet. In Haali configuration heb ik wel aanstaan 'autoload VSfilter = YES', maar blijkbaar gebeurt er dus niets. Ook de post-processing doet niks: VSfilter wordt gewoon niet geladen... hmm ben weer iets verder maar heb nog geen oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hmm, ik ben weer verder: de groene pijl van Vobsub verschijnt, hij laadt alleen niet het srt bestand: die moet ik handmatig selecteren binnen Vobsub! :X :X

Ik begrijp er echt niks van: met mediaplayer classic zie ik dezelfde iconen verschijnen: Haali en de Vobsub en dan worden de srt bestanden wel direct geladen (autoload staat aan bij VS filter) en als ik dezelfde mkv open met Mediaportal zie ik dezelfde iconen van Haali en Vobsub en wordt het srt bestand niet geladen.

Ten overvloede: ik heb bij mediaportal configuration uiteraard ook aan staan bij movies 'show subtitles' Ook tijdens het afspelen kan ik niet via 2 x info de subtitle selecteren, dat kan alleen maar binnen vobsub...

Ik snap er echt niks meer van: wat doe ik nog fout??? |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44
Sinds kort zit ik ook aan de MP.
Ik gebruik het programma op mijn gewone werkstation op opgenomen TV van mijn MCE machine af te spelen, maar na een re-install kan ik geen DVR-MS meer af spelen.
Ik selecteer de film met mijn remote en druk op play (duh!)
Dan gaat het beeld een tel op zwart en springt hij terug naar het bestandsmenu.

Ik heb al talloze codecs en uit pure wanhoop ook al een codecpack, maar niets mag baten.
Ook niet als ik een andere codec selecteer.

Heeft iemand enig idee hoe ik weer dvr-ms kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
vandermark schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:14:
Hmm, ik ben weer verder: de groene pijl van Vobsub verschijnt, hij laadt alleen niet het srt bestand: die moet ik handmatig selecteren binnen Vobsub! :X :X

Ik begrijp er echt niks van: met mediaplayer classic zie ik dezelfde iconen verschijnen: Haali en de Vobsub en dan worden de srt bestanden wel direct geladen (autoload staat aan bij VS filter) en als ik dezelfde mkv open met Mediaportal zie ik dezelfde iconen van Haali en Vobsub en wordt het srt bestand niet geladen.

Ten overvloede: ik heb bij mediaportal configuration uiteraard ook aan staan bij movies 'show subtitles' Ook tijdens het afspelen kan ik niet via 2 x info de subtitle selecteren, dat kan alleen maar binnen vobsub...

Ik snap er echt niks meer van: wat doe ik nog fout??? |:( |:(
1. Geef de .srt eens dezelfde naam als de mkv file (neem eigenlijk aan dat je dat al hebt gedaan)
2. welke decoder heb je bij movies staan? Misschien als je fddshow kiest voor movies, en coreavc voor x264. (merk namelijk bij mij dat bij MKV opties van fddshow mee worden genomen tijdens afspelen van mkv's)

3. Heb je vobsub los geinstalleerd? Had namelijk problemen met subs, toen alle codes verwijderd en alleen CCCP geinstalleerd met coreavc. Toen de instellingen gedaan op een paar pagina's terug, en dat werkte perfect (in CCCP zit al vobsub bij in)

Misschien dat je er iets aan hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
stimpyrulez schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 07:25:
[...]

.....

Misschien dat je er iets aan hebt? ;)
Dat weet ik nog niet, maar in ieder geval bedankt voor je reply, punt 1 had ik idd uiteraard al gedaan, ik ga jouw setup van cccp en coreavc proberen, en ik laat nog weten of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Ik hoop dat ze in MP 2.0 toch wel subtitle support inbouwen. Want al dat gekut met al die externe filters is ook geen pretje zeg. Ik ben gister ook een tijdje mee bezig geweest maar kreeg het ook niet aan de praat.
Ik snap ook niet waarom er geen subtitle support vanuit MP zelf is, dat moet toch niet al te moeilijk te realiseren zijn. Als je kijkt naar XBMC zie je hoe het zou moeten zijn.

Ook heb ik nog geen skin gevonden die niet achterlijk groot is, maar toch veel informatie geeft, bij de standaard skin kan ik vaak de hele bestandstitel niet eens lezen omdat het informatiehokje vierkant is.
De PM3 Skin beslaat je halve scherm als je die oproept. Enfin ik zal m'n klaagzang staken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Magnolia op 08-02-2008 14:29 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Er zit gewoon ondertitel support in. Ik heb in de 4 jaar dat ik mediaportal la gebruik nog nooit iets hoeven doen om ondertitels weer te geven. De enige handeling die ik ervoor heb gedaan is het K-Lite Mega Codec pack installeren (het enige codec pack waarmee ik nog nooit problemen heb gehad en alles afspeeld).
Al kan MP voor zover ik weet ook gewoon subs afspelen zonder vobsub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Bram77 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:55:
Er zit gewoon ondertitel support in. Ik heb in de 4 jaar dat ik mediaportal la gebruik nog nooit iets hoeven doen om ondertitels weer te geven. De enige handeling die ik ervoor heb gedaan is het K-Lite Mega Codec pack installeren (het enige codec pack waarmee ik nog nooit problemen heb gehad en alles afspeeld).
Al kan MP voor zover ik weet ook gewoon subs afspelen zonder vobsub.
met ffshow als x.264 renderer lukt het mij ook vrij simpel, alleen coreavc geeft problemen bij mkv's met externe srt's.... lukt dat jou wel? of gebruik je geen ffdshow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Ja, wel de interne subtitles (zoals in een mkv of DVD) maar niet externe dmv een srt/sub file te selecteren. Dan moet je met filters aan de slag.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
vandermark schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:06:
[...]

met ffshow als x.264 renderer lukt het mij ook vrij simpel, alleen coreavc geeft problemen bij mkv's met externe srt's.... lukt dat jou wel? of gebruik je geen ffdshow?
Bij mij werkt het gewoon (bijv. lost 4x01 + .srt bestand).

heb gewoon precies gedaan wat hier staat, en dat werkte in 1x bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
stimpyrulez schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:39:
[...]

Bij mij werkt het gewoon (bijv. lost 4x01 + .srt bestand).

heb gewoon precies gedaan wat hier staat, en dat werkte in 1x bij mij.
Ik heb dat ook gedaan en alleen bij mkv's die met coreavc worden gerenderd werkt het niet... :( Jij maakt ook gebruik van coreavc? Ik vraag dit met name omdat de post van LiquidT_NL die je aanhaalt alleen het CCCP codecpack noemt en dan werk je dus met ffdshow voor x.264 bestanden en ik wil hiervoor coreavc gebruiken zolang die als enige 2 cores ondersteunt (ffdshow nog niet voorzover ik weet).

kun je aangeven welke SVN versie je hebt, dat kan mischien ook nog een verschil zijn...

[ Voor 18% gewijzigd door vandermark op 09-02-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:58:
[...]

Ik heb dat ook gedaan en alleen bij mkv's die met coreavc worden gerenderd werkt het niet... :( Jij maakt ook gebruik van coreavc? Ik vraag dit met name omdat de post van LiquidT_NL die je aanhaalt alleen het CCCP codecpack noemt en dan werk je dus met ffdshow voor x.264 bestanden en ik wil hiervoor coreavc gebruiken zolang die als enige 2 cores ondersteunt (ffdshow nog niet voorzover ik weet).

kun je aangeven welke SVN versie je hebt, dat kan mischien ook nog een verschil zijn...
Hoi Vandermark,

Ik gebruik ook gewoon CoreAVC + CCCP. Werkt prima. Bij films heb ik wel staan dat vobsub (autolading) geladen is voor de externe subtitles (enkel srt bestanden). werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuuuuu
  • Laatst online: 23-01 01:16
rfolkers schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:04:
Sinds kort zit ik ook aan de MP.
Ik gebruik het programma op mijn gewone werkstation op opgenomen TV van mijn MCE machine af te spelen, maar na een re-install kan ik geen DVR-MS meer af spelen.
Ik selecteer de film met mijn remote en druk op play (duh!)
Dan gaat het beeld een tel op zwart en springt hij terug naar het bestandsmenu.

Ik heb al talloze codecs en uit pure wanhoop ook al een codecpack, maar niets mag baten.
Ook niet als ik een andere codec selecteer.

Heeft iemand enig idee hoe ik weer dvr-ms kan afspelen?
Zolang je Windows Media Player hebt zou je geen problemen moeten hebben volgens mij. Speelt die daar wel in af?

En anders misschien eens Windows Media Encoder 9 installeren, en daarin testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuuuuu
  • Laatst online: 23-01 01:16
Er zijn toch heel wat mensen (zo te lezen) die wat problemen hebben met de EPG en het instellen daarvan voor mediaportal.

Zelf kijk nog analoge tv op m'n ouderwetse (wel 100hz) crt beeld, maar gebruik mediaportal wel voor het opnemen van TV. Dit bevalt prima. Even naar de tv guide en en het opnemen is ingesteld.

Het vullen van de EPG doe ik al jaren dmv een geschreven scriptje. De gegevens worden niet van tvgids.nl gehaald maar vanaf http://xmltv.assies.info/. Dit gaat heel rap. Instellen hoeft verder niet. Zet het .vbs en .exe bestandje in de C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv folder en zet het .vbs bestand in de taakplanner of zoals ik in de startup folder van m'n start menu programs. Vergeet niet in MP configuratie de EPG grabber op TVguide.xml te zetten.

In de TV sectie in MP laad ik de zenders vanuit deze xml in en zoek daarbij de juiste frequenties op het net (bijv. Casema). Dit is eenmalig werk want daarna maak ik een export bestand vanuit MP, dit kan later altijd worden geimporteerd. wel eerst controleren of alles naar tevredenheid werkt. Doe dit hele verhaal dus vanuit een lege tv database dat werkt het beste.

Oja, hier kan je dit script downloaden en meer info lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
vandermark schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:58:
[...]

Ik gebruik voor x264 ook coreavc.
de SVN versie die ik gebruik kan ik zo snel niet vinden :S sorry, maar vraag me af of dat echt uit maakt.

Had wel eerst problemen met subs (alleen dan in mkv's). Toen effe alle codecs eraf gegooid, en dat werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

vandermark schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:06:
[...]

Ik gebruik gewoon ffdshow om ondertiteling weer te geven, bij alle video files. Echter bij mkv's heb ik in ffdshow ingesteld dat hij die niet moet decoden, dus gebruikt hij dan CoreAVC.
Dat kun je overigens in stellen bij ffdshow Video decoder configuration, onderdeel Codecs en dan H.264/AVC op disabled zetten.
Dat werkt nog het makkelijkst, dus gewoon ondertiteling altijd door ffdshow laten regelen, alleen het decoden in geval van H.264 content door AVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Even vraagje hebben jullie ook last van dat My TV serie geen serie meer kan ophalen uit de database?

Heb al gekeken of het adres nog klopt en zover ik kan zien klopt dat nog, iemand een idee of oplossing?

Heb ik alles verder voor elkaar, krijg ik hier weer problemen mee. Zo blijf je wel lekker bezig met mediaportal, het is in ieder geval een programma waar je je niet mee hoeft te vervelen. :P

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTech
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 21:39
Vraag over de monochrome skin. ThaClown heeft in zijn perfecte uitleg op pagina 1 het filmoverzicht staan met daarin netjes de hoesjes van de DVD's. Ik heb ook monochrome geinstalleerd en het overzicht van films op 'filmstrip' gezet. Ik krijg echter ook tekst onder de DVD die ik heb gekozen.
Deze tekst wil ik graag weg hebben, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:36
misschien een rare vraag, maar heeft er ook iemand het probleem dat een breedbeeldresolutie zwaarder de processor belast dan een 4/3 resolutie? (1024*600 tov 1024*768)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu sinds een maand een tevreden gebruiker van Mediaportal en heb afgelopen week Casema digitale tv mbv FloppyDTV toegevoegd aan mediaportal. Ik heb een heleboel zenders en niet het idee dat ik iets mis. Er zijn echter een aantal zenders die geen geluid hebben, hebben meer mensen daar last van en hoe zou dit opgelost kunnen worden.
Daarnaast vind ik het beeld van de digitale tv in mediaportal erg flets. En ik heb zelfs het idee dat andere videobestanden ook niet zo sprankelend zijn in mediaportal als wanneer ik ze afspeel in mediaplayer classic. Waaraan zou dat kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 07:59:
Ben nu sinds een maand een tevreden gebruiker van Mediaportal en heb afgelopen week Casema digitale tv mbv FloppyDTV toegevoegd aan mediaportal. Ik heb een heleboel zenders en niet het idee dat ik iets mis. Er zijn echter een aantal zenders die geen geluid hebben, hebben meer mensen daar last van en hoe zou dit opgelost kunnen worden.
Daarnaast vind ik het beeld van de digitale tv in mediaportal erg flets. En ik heb zelfs het idee dat andere videobestanden ook niet zo sprankelend zijn in mediaportal als wanneer ik ze afspeel in mediaplayer classic. Waaraan zou dat kunnen liggen?
Heb je toevallig een moederbord met de 690g chipset met x1250 onboard video? daar zijn veel problemen mee i.c.m. mediaportal, o.a. een blacklevel issue waardoor het contrast erg slechter wordt (en beeld us fletser) check dit topic.

Ik zit er aan te denken om over te gaan naar Vista, heb nog een ultimate dvd liggen, 690g chipsets schijnen onder vista beter te draaien, hopelijk ben ik dan ook van m'n srt i.c.m. mkv probleem af -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad ik heb een Gigabyte GA-MA69GM-S2H, maar heb daarnaast wel een CLUB3D HD 2600PRO Passive 512 MB videokaart, of maakt dat niet uit?
Ik ga in ieder geval dat topic even bekijken! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Weet iemand of er ook een plugin is voor bijv. HD trailers?

Ik vind het wel leuk om af en toe trailers te bekijken, maar als je dan de "slechte" kwaliteit zie op mijn 42" plasma, dan ziet het er niet echt super uit.

Heb een collega, en die zei dat hij via XBMC (op de xbox) dus wel (apple quick time) HD trailers kan bekijken.

Is er ook zo iets voor MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Bram77 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:03:
[...]

Als dat komt, ga ik een htpc bouwen. Eigenlijk waar ik op wacht, het grote voordeel van een console is toch wel de snelle opstarttijd. Het is eigenlijk slechts enkele seconden trager dan een dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:15:
[...]

Heb je toevallig een moederbord met de 690g chipset met x1250 onboard video? daar zijn veel problemen mee i.c.m. mediaportal, o.a. een blacklevel issue waardoor het contrast erg slechter wordt (en beeld us fletser) check dit topic.

Ik zit er aan te denken om over te gaan naar Vista, heb nog een ultimate dvd liggen, 690g chipsets schijnen onder vista beter te draaien, hopelijk ben ik dan ook van m'n srt i.c.m. mkv probleem af -O-
Het lijkt dat mijn hd2600 het probleem zou moeten verhelpen, maar helaas... Ben nu een paar uur bezig geweest met installeren van catalyst 7.2, wat een workaround zou moeten zijn, maar dat krijg ik niet voor elkaar omdat die blijkbaar de hd2600 niet ondersteund. Toch weer terug gegaan naar Catalyst 8.1, maar het beeld is nog steeds niet beter, natuurlijk. Ook geprobeerd om met ffdshow de levels aan te passen, maar dit levert ook geen goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook weer iets raars ...waarschijnlijk wel ergesn instelbaar ....maar als ik een avi of mpg of een mpg afspeel dan heb ik perfect DD of DTs geluid mijn versterker geeft dit ook aan...speel ik een Video_TS af (offieciele 1:1 dvd copy van dvds die ook in de kast staan ) dan heb ik ik slechts pro logic geluid.
ik heb een auzentech 5.1 geluidskaart (bijna dezelfde als een theatron ) aangesluiten met optischw kabel naar versterker en via tulpjes naar de tv....
iemand ideeen hoe ik dit op kan lossen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:52:
ook weer iets raars ...waarschijnlijk wel ergesn instelbaar ....maar als ik een avi of mpg of een mpg afspeel dan heb ik perfect DD of DTs geluid mijn versterker geeft dit ook aan...speel ik een Video_TS af (offieciele 1:1 dvd copy van dvds die ook in de kast staan ) dan heb ik ik slechts pro logic geluid.
ik heb een auzentech 5.1 geluidskaart (bijna dezelfde als een theatron ) aangesluiten met optischw kabel naar versterker en via tulpjes naar de tv....
iemand ideeen hoe ik dit op kan lossen ???
Gebruikt GraphEdit om te zien welke audiocodec gebruikt wordt tijdens het afspelen van een Video_TS bestand... (Ctrl+G in GraphEdit tijdens het afspelen van een bestand)

In die codec zul je de audiosettings moeten wijzigen naar onveranderd optical out...

[ Voor 4% gewijzigd door ThaClown op 12-02-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Hoe kun je een andere dvdspeler software gebruiken? De standaard software wil nog wel eens (eigenlijk standaard) de mist ingaan

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
qless schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:05:
Hoe kun je een andere dvdspeler software gebruiken? De standaard software wil nog wel eens (eigenlijk standaard) de mist ingaan
Alleen codec kan je wijzigen, dus bij config-> DVD -> video codec
Staat standaard dacht ik op MPA, maar kan je ook power dvd of fddshow van maken (mits deze codecs geinstalleerd zijn).

Staat me ook iets van bij dat je bijv. zoomplayer kan gebruiken, maar weet niet precies hoe je dat instelt/configureerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

stimpyrulez schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:39:
[...]

Alleen codec kan je wijzigen, dus bij config-> DVD -> video codec
Staat standaard dacht ik op MPA, maar kan je ook power dvd of fddshow van maken (mits deze codecs geinstalleerd zijn).

Staat me ook iets van bij dat je bijv. zoomplayer kan gebruiken, maar weet niet precies hoe je dat instelt/configureerd
Ah okee vanavond eens kijken..Nu loopt ie eigenlijk op alle dvd's wel fout op intro's. (gelukkig zit er nog een knop dvdmenu op mijn remote)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond!

Ik heb al een tijdje een vreemd probleem met de TVseries plugin. Bij enkele seizoenen van de series Heroes en Eureka, in beide gevallen seizoen 2, kan hij geen informatie vinden.

Het parsen van de bestanden gaat prima, hier wordt het correcte seizoen en aflevering gevonden. Echter hij kan niets vinden op de Main mirror: http://www.thetvdb.com/interfaces

Als ik daar echter gewoon via de website http://www.thetvdb.com/ zoek dan vind je daar wel het juiste seizoen + de bijbehorende afleveringen.

Ik heb verschillende SVN versies van de tvseries plugin getest, dit bied echter geen oplossing. Iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:59:
Goede avond!

Ik heb al een tijdje een vreemd probleem met de TVseries plugin. Bij enkele seizoenen van de series Heroes en Eureka, in beide gevallen seizoen 2, kan hij geen informatie vinden.

Het parsen van de bestanden gaat prima, hier wordt het correcte seizoen en aflevering gevonden. Echter hij kan niets vinden op de Main mirror: http://www.thetvdb.com/interfaces

Als ik daar echter gewoon via de website http://www.thetvdb.com/ zoek dan vind je daar wel het juiste seizoen + de bijbehorende afleveringen.

Ik heb verschillende SVN versies van de tvseries plugin getest, dit bied echter geen oplossing. Iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken?
Heb hiero hetzelfde probleem.
Bij Lost gaat het wel goed, en bij Heroes weer niet.

Waar het aan ligt weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 07:59:
Wellicht zijn er meer mensen die niet helemaal tevreden zijn over het contrast van videobestanden in Mediaportal i.c.m. met de HD2600 grafische kaart. Ik heb gisteren de catalyst driver teruggezet naar versie 7.6 en het blacklevel issue lijkt daarmee opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
qless schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:05:
Ik gebruik als codec voor DVD's PowerDVD werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 00:31

Alaksandus

Vae puto deus fio

stimpyrulez schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:08:
[...]

Euhhh... nope, maar zal is effe zoeken of ik het kan vinden.

[...]

toevallig zijn het mkv bestanden met subs erin ;), maar nee ik krijg zo wel geen beeld als geluid.
Als ik via "movies" zo'n mkv bestand selecteer, dan lijkt het erop of ie het wil gaan afspelen, maar na 5 sec. "freeze" zit ik dus gewoon weer in mediaportal.
Wel als ik het beeld niet full screen zet, dan zie ik wel heel even het haali tekentje onder in beeld, verschijnen, maar daarna is hij gelijk weer weg.
Ik heb exact hetzelfde probleem op een Vista Ultimate 64 installatie en een XP Pro installatie. Iemand die dezelfde problemen heeft ervaren, en eventueel een oplossing hiervoor heeft?

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Coronaextra schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:13:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem op een Vista Ultimate 64 installatie en een XP Pro installatie. Iemand die dezelfde problemen heeft ervaren, en eventueel een oplossing hiervoor heeft?
Jups, Ik ;)

Mijn oplossing was als volgt:

Alle codecs weg gooien, alleen CCCP en coreavc installeren.

Bij movies dan als player fddshow kiezen.

Dat deed het voor mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 07:16:
[...]

Heb hiero hetzelfde probleem.
Bij Lost gaat het wel goed, en bij Heroes weer niet.

Waar het aan ligt weet ik ook niet.
Hoi Stimpy,

Ik heb een oplossing --> Ga naar MP configuratie --> TVserie plugin config. Verder nu de series waarin je 'missende' afleveringen hebt en start de download opnieuw. Als je nu gevraagd wordt welke serie het is geef dan bij de twee keuze AIRED aan ipv DVD.

Worked for me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
ivm TV-series had ik nog een klein probleemke:
vb bij friends staat bij de uitleg "Hidden to prevent spoilers". Is er een manier om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Promy schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:39:
ivm TV-series had ik nog een klein probleemke:
vb bij friends staat bij de uitleg "Hidden to prevent spoilers". Is er een manier om dit te voorkomen?
Dat kan je ergens bij de configuratie veranderen, volgens mij kan je dat ook veranderen door 'i' op je remote te doen en dan zo de instelling te veranderen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb eigenlijk een simpele vraag. Ik heb 2 mappen aangemaakt. 1 voor films 1 voor series. Nu heb ik voor de films en serie allebij een logo. Kan ik deze koppelen aan de map? Ik heb nu 2 van die 'lelijke' blokjes staan omdat er geen logo/plaatje voor is? Zo ja, hoe dan?

ps: Je uitzending gemist links werken niet meer. Iemand nieuwe links?

[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 13-02-2008 19:23 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
stimpyrulez schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:05:
[...]

Jups, Ik ;)

Mijn oplossing was als volgt:

Alle codecs weg gooien, alleen CCCP en coreavc installeren.

Bij movies dan als player fddshow kiezen.

Dat deed het voor mij althans.
Maar waarom zou je dan nog coreavc installeren :? Je geeft zelf aan dat je als player ffdshow kiest, dan laat je dus ffdshow je films (dus ook x.264 files) decoden? Dan blijft mijn vraag, waarom installeer je dan coreavc.... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:06:
[...]

Maar waarom zou je dan nog coreavc installeren :? Je geeft zelf aan dat je als player ffdshow kiest, dan laat je dus ffdshow je films (dus ook x.264 files) decoden? Dan blijft mijn vraag, waarom installeer je dan coreavc.... -O-
Hehe zucht...

Omdat je in ffdshow aangeeft dat ffshow het niet in zijn hoofd moeten halen om bestanden van de extensie .mkv te gaan decoden. Zodoende wordt deze taak opgepakt door CoreAVC (goed in te stellen via gspot).

En ala! Je subs werken opeens goed, je matroska files worden opeens perfect gedecode en je bent weer helemaal blij ;).

• stimpyrulez
vandermark schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:06:
[...]

De player is fddshow, maar bij x264 kies je gewoon coreavc.

Dus de film wordt gespeeld via fddshow, maar gedecodeerd door coreavc (tenminste dat is mijn beeldvorming er bij).

Als het goed is zie je ook onderin dat het fddshow tekentje + haalimedia splitter in de taakbalk (bij de tijd)

• vandermark
stimpyrulez schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 07:04:
[...]

De player is fddshow, maar bij x264 kies je gewoon coreavc.

Dus de film wordt gespeeld via fddshow, maar gedecodeerd door coreavc (tenminste dat is mijn beeldvorming er bij).

Als het goed is zie je ook onderin dat het fddshow tekentje + haalimedia splitter in de taakbalk (bij de tijd)
Bedankt voor deze uitleg, maar dan heb ik mediaportal nog niet helemaal door. De decoder stel je in bij configuration van movies --> player. Stel je daar dus wel in bij x.264 --> coreavc? En waar stel je de player in? Met name dat snap ik niet, alvast bedankt voor de nadere uitleg. En binnen ffdshow disable je neem ik aan de h.264 decoding?

• stimpyrulez
vandermark schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:10:
[...]

Bedankt voor deze uitleg, maar dan heb ik mediaportal nog niet helemaal door. De decoder stel je in bij configuration van movies --> player. Stel je daar dus wel in bij x.264 --> coreavc? En waar stel je de player in? Met name dat snap ik niet, alvast bedankt voor de nadere uitleg. En binnen ffdshow disable je neem ik aan de h.264 decoding?
Ok sorry, effe mijn fout.
Bedoel het onderstaande:

heb bij movies de volgende instellingen:

mpeg2 = Fddshow decoder
H.264 = CoreAVC
audio decoder = AC3filter
Audio render = realtec AC97

Zo heb ik het nu ingesteld, en dit werkt (bij mij dan) goed.
Alleen is mijn ervaring dan wel, om eerst alle overige codecs (de losse varianten) te verwijderen.

Dus alleen CCCP installeren (zit Fddshow/haali mediasplitter en zo bij in)
en dan los Coreavc.
Meerdere codecs heb ik toen nog niet geinstalleerd.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik ben bezig met het instellen van mediaportal en ben eigenlijk wel gecharmeerd van de mogelijkheden. Ik heb een no name RF remote aangeschaft en op zich werkt het alleen een functie niet. Er zit een ronde knop en deze zou ik normaal gebruiken voor omhoog omlaag en links en rechts. Alleen zou gauw ik daar op druk komt de muisaanwijzer te voorschijn en kan ik die besturen. Maar ja daarmee wil ik niet door mijn menu navigeren. iemand een oplossing?

http://specs.tweak.to/6635

• Jeroen30
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 08:59
Misschien een tip voor een ieder die eenvoudig de buttons op zijn remote wil aanpassen.
Klein beetje programmeer kennis is handig, hierbij

Dit kan met behulp van Autohotkey en deze link:

Hierin staat een kortje uitleg en een linkje naar een bestandje met de source erbij waarmee je eventueel een hid-device kan registreren (gebruik ik niet want mijn standaard mce remote werkt gewoon).

Wat ik wel gebruik is het Autohotkey scriptje Remotecontrol.ahk, als je deze namelijk runt (na installatie autohotkey) dan verschijnt er na het indrukken van een knop op je remote een messagebox met daarin de code van de remote button.
Source customizen naar wens, voorbeelde uit het script"

msgbox %vals%
ifequal, Vals, 048000, gosub RED

RED:
Msgbox rote taste
return

Kijk in de help autohotkey, je kan eenvoudig een toetsenbord actie simuleren of zoiets invullen

RED:
SetTitleMatchMode 1
IfWinExist, MediaPortal
{ ;Msgbox Do Nothing
;return
}
Run, MediaPortal.exe, C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\, Max UseErrorLevel ; Launch maximized and don't display dialog if it fails.
if ErrorLevel = ERROR
MsgBox MediaPortal could not be launched.
return

Deze functie kijkt of mediaportal window actief is, als dit niet het geval is dan wordt mediaportal opgestart.

Hopelijk heeft iemand er iets aan.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:04:
Ik heb eigenlijk een simpele vraag. Ik heb 2 mappen aangemaakt. 1 voor films 1 voor series. Nu heb ik voor de films en serie allebij een logo. Kan ik deze koppelen aan de map? Ik heb nu 2 van die 'lelijke' blokjes staan omdat er geen logo/plaatje voor is? Zo ja, hoe dan?

ps: Je uitzending gemist links werken niet meer. Iemand nieuwe links?
Niemand met hetzelfde 'probleem'?

Basement Bios ---- Exo-S

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

Mystikal schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:39:
[...]

Niemand met hetzelfde 'probleem'?
zet in de folder een .jpg met de naam "folder.jpg" zou moeten werken

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

hmm dat dacht ik ook, maar dat werkte dus niet... Zie ik iets over het hoofd?

Basement Bios ---- Exo-S

• vandermark
Ha, eindelijk is het gelukt met externe ondertitels en mkv files...... *O*

Voor heeft idd het volgende gewerkt:

- installeren CCCP code pack
- installeren CoreAVC
- In configuration: x.264: ffdshow
- In ffdsho video config: disable h.264 decoding; hierdoor wordt automatisch coreavc gebruikt
- in postprocessing auto vobsub filter toevoegen: allway load aanzetten
- Haali media splitter: autoload VS filter yes

zucht, wat kan zoiets stoms een tweaker toch bezig houden, in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken d:)b

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

vandermark schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:45:
Ha, eindelijk is het gelukt met externe ondertitels en mkv files...... *O*

Voor heeft idd het volgende gewerkt:

- installeren CCCP code pack
- installeren CoreAVC
- In configuration: x.264: ffdshow
- In ffdsho video config: disable h.264 decoding; hierdoor wordt automatisch coreavc gebruikt
- in postprocessing auto vobsub filter toevoegen: allway load aanzetten
- Haali media splitter: autoload VS filter yes

zucht, wat kan zoiets stoms een tweaker toch bezig houden, in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken d:)b
Wel opletten dat je óf Postprocessing binnen ffdshow disabled, (maar dat is weer hard nodig als je xvid e.d. afspeelt) óf ffdshow voor H.264 helemaal uitschakelen (door binnen ffdshow bij codecs, Raw video op disabled te zetten).
Anders krijg je namelijk veel minder scherp beeld. Postprocessing (ffdshow) en CoreAVC gaan niet goed samen.

• Promy
anandus schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:50:
[...]
Dat kan je ergens bij de configuratie veranderen, volgens mij kan je dat ook veranderen door 'i' op je remote te doen en dan zo de instelling te veranderen.
heeft er iemand een idee waar ik dat kan vinden? ik heb de verschillende instellingen overlopen, en ik kan het niet terugvinden.... :(

Verder heb ik ook het probleem dat de films niet goed herkend worden...
ze staan nochtans allemaal in hun eigen mapje, met duidelijke naamgeving : vb: naamvandefilm.cd1.avi
en toch wilt hij ze afzonderlijk als film zien, en sommig helemaal niet...
Heeft er iemand dit al tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
DyStiC schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:59:
[...]

Wel opletten dat je óf Postprocessing binnen ffdshow disabled, (maar dat is weer hard nodig als je xvid e.d. afspeelt) óf ffdshow voor H.264 helemaal uitschakelen (door binnen ffdshow bij codecs, Raw video op disabled te zetten).
Anders krijg je namelijk veel minder scherp beeld. Postprocessing (ffdshow) en CoreAVC gaan niet goed samen.
Kijk, nog een laatste tip, ik kijk zelden xvid tegenwoordig, enkel HD maar ik zal hiermee rekening houden, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Laatst online: 21:05

iop

Ik heb een vraagje:
Ik bedien mijn htpc met een touchscreen en heb dus GEEN hover (maakt default menu's onbruikbaar) en alleen links-klik in principe..

Ik heb wat skins geprobeert en merkt dat het eigenlijk allemaal niet echt te doen is zonder back knop..

Ik zou graag willen weten of er zonder hover en rechtermuis wel een beetje te navigeren valt door de menu's?

De menus die niet scrollen of bv die van xp media centre, die alleen scrollen als ik erop 'klik' die doen het prima, maar deze programmas missen weer functionaliteit en daar kan je niets customizen..

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Dat is afhankelijk van de skin. Ik denk dat je met ProjectMayhem III en Xface aardig uit de voeten zult kunnen. Die hebben de belangrijkste controls bovenaan het scherm zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Bram77 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:53:
Dat is afhankelijk van de skin. Ik denk dat je met ProjectMayhem III en Xface aardig uit de voeten zult kunnen. Die hebben de belangrijkste controls bovenaan het scherm zitten.
Geprobeert en idd project mayhem is IETS beter.

Het probleem is dat alle skins starten met zon scroll menu, wat ik overigens zelfs met de muis al een ruk bediening vind, laat staan met een touch screen..

Zijn er geen skins die meer statische menu's standaard hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:24

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik ben bijna zo ver om een HTPC in elkaar te zetten op basis van of een Asus 690 bord waarover ik hier de nodige problemen lees icm MP, of op basis van het ultrazuinige Asrock AliveNF7 bord..

Het bord zal gecombineerd met een Hitachi 2.5" 7K.200 100GB drive, een 35W AMD X2 3800, 2GB Kingston RAM, een miniITX behuizing en een 150W laptop voeding.

De opzet / configuratie volgorde en mogelijkheden van MP worden heel fijn uitgelegd, maar ik kan uit dit topic echter nu niet direct halen wat nu het beste is om erop te zetten, nl XP of Vista. Ik heb beiden hier liggen nl...

Kan iemand hier iets zinnigs over roepen?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

iop tha man schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:36:
[...]

Geprobeert en idd project mayhem is IETS beter.

Het probleem is dat alle skins starten met zon scroll menu, wat ik overigens zelfs met de muis al een ruk bediening vind, laat staan met een touch screen..

Zijn er geen skins die meer statische menu's standaard hebben?
Hoop dan binnenkort goed nieuws voor je te hebben, ben bezig met een skin gebaseerd op de monochroom skin, maar dan helemaal bedienbaar voor touchscreen, want heb zelf een S21T Origen AE met 12"1 touchscreen - het zal nog niet uitkomen voordat ik alles werkend heb.

En daar komt bij dat mijn HTPC instabiel is, dus daar gaat op dit moment alle aandacht naar uit, maar de stapel met xml codes/files begint weer in het zicht te komen. ;)

Hier alvast een teaser, van waar ik mee bezig ben - doel: alles bedienbaar met een vinger, behalve de "right-click" instructies, dat zal ff toekomst muziek zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i262.photobucket.com/albums/ii117/arnolips/BasicHome-small.jpg

Webalbum voor als je meer wilt zien.

[ Voor 14% gewijzigd door GetaGrip op 15-02-2008 14:35 . Reden: ff iets klooien met de foto ]

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heeft iemand ergens een zipje met streams van (Nederlandse) radiostations toevallig? Of weet iemand waar ik dat kan vinden?

@ Hierboven: Mooie skin, man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

anandus schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:00:
Heeft iemand ergens een zipje met streams van (Nederlandse) radiostations toevallig? Of weet iemand waar ik dat kan vinden?

dank je wel, en wat betreft je vraag: kijk eens naar de shoutcast plugin, daar kan je dan gewoon weer selecteren naar Nederlands, maar radio Tokio is ook erg leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
GetaGrip schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:08:
[...]

dank je wel, en wat betreft je vraag: kijk eens naar de shoutcast plugin, daar kan je dan gewoon weer selecteren naar Nederlands, maar radio Tokio is ook erg leuk ;)
Ja, de shoutcast plugin heb ik al, maar een hoop Nederlandse radiostations staan daar helaas niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Mars Warrior schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:53:
Ik ben bijna zo ver om een HTPC in elkaar te zetten op basis van of een Asus 690 bord waarover ik hier de nodige problemen lees icm MP, of op basis van het ultrazuinige Asrock AliveNF7 bord..

Het bord zal gecombineerd met een Hitachi 2.5" 7K.200 100GB drive, een 35W AMD X2 3800, 2GB Kingston RAM, een miniITX behuizing en een 150W laptop voeding.

De opzet / configuratie volgorde en mogelijkheden van MP worden heel fijn uitgelegd, maar ik kan uit dit topic echter nu niet direct halen wat nu het beste is om erop te zetten, nl XP of Vista. Ik heb beiden hier liggen nl...

Kan iemand hier iets zinnigs over roepen?
Hmmm Ik zou voor vista gaan om de volgende redenen:

CPU belasting is aanzienlijk minder voor als je ooit HDDVD/BR movies wilt gaan bekijken, d'r zullen wel meer voordelen en nadelen zijn - maar voor mij was dat een punt.
Verder kunt je alle eye-candy gewoon uitzetten en wat belangrijk is: de aero image van elk venster/programma uitzetten, anders loopt je geheugen erg snel vol met bmp files van MP en bv PowerDVD.

er zal nog wel meer zijn... maar tot zover heb ik me daar maar in verdiept.

Hoop dat je d'r wat mee kunt - GetaGrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:30
anandus schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:00:

Ik heb op mn website een verzameling Nederlandse stations staan voor "grote broer" Xbox Media Center.
Ze werken niet allemaal meer, dus ik loop ze binnenkort nog wel eens na.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch de bedoeling dat de last.fm plugin i.c.m.scrobbler ook tracks toevoegt aan de afspeellijst die niet lokaal in je eigen database staan? Nu worden alleen tracks uit de eigen database toegevoegd. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:42:
Het is toch de bedoeling dat de last.fm plugin i.c.m.scrobbler ook tracks toevoegt aan de afspeellijst die niet lokaal in je eigen database staan? Nu worden alleen tracks uit de eigen database toegevoegd. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Goede vraag, dat vroeg ik me namelijk ook al af!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgevaert
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10-2024
Heeft iemand al ervaring met het draaien van TV-Server op Windows Home Server?
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Erg goed nieuws, wacht ik nog even met MCE. zou je mij een pm kunnen sturen als het zover is?
Kan ik je gelijk touchscreen user feedback geven :)
Ik wil ook wel beta-testen voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

iop tha man schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:17:
[...]

Erg goed nieuws, wacht ik nog even met MCE. zou je mij een pm kunnen sturen als het zover is?
Kan ik je gelijk touchscreen user feedback geven :)
Ik wil ook wel beta-testen voor je...
Doe ik..... zo als het er nu naar uit ziet ben ik volgende week nog bezig met mijn nieuwe HTPC setup, Asus P5e.... genoeg waarschuwingen op het net, maar toch kopen hé ;)

Daarna ga ik weer verder met MP - ben al een heel eind, eigenlijk meer Things To Do lijstjes,etc.

Sheers, GetaGrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:29
GetaGrip schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:58:
[...]

Hoop dan binnenkort goed nieuws voor je te hebben, ben bezig met een skin gebaseerd op de monochroom skin, maar dan helemaal bedienbaar voor touchscreen, want heb zelf een S21T Origen AE met 12"1 touchscreen - het zal nog niet uitkomen voordat ik alles werkend heb.
Hey GetaGrip, grappig jij ook hier...

Lees dat je een case met touchscreen hebt. Ben zelf op dit moment een plugin aan het (her)schrijven zodat je via een zelfgeschreven programma MP kan bedienen. Dit programma is al redelijk vergevorderd en de basisfunctionaliteiten werken (play, pause etc). Mooie is is dat dit lokaal kan maar ook over het netwerk en zelfs via internet via de juiste porforwards etc.

Wat mijn uiteindelijke bedoeling is is een 2e scherm (touchscreen) aan mn htpc te koppelen en daarmee MP te bedienen. Dit zodat ik niet mn energieslurpende LCD constant aan hoef te hebben.

Als je interesse hebt om het eens te proberen laat het me maar even weten (kan wel wat input gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

DyStiC schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:59:
[...]

iemand een idee waarom ik alleen orginal kan kiezen bij breedte en hoogte verhoudingen (aspect ratio) en niet letterbox of 16:9 of een schermvullend formaat? Ik kan het wel kiezen maar hij laat dan alleen maar zwart zien en geen video.... :(

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

GetaGrip schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:49:
[...]

Doe ik..... zo als het er nu naar uit ziet ben ik volgende week nog bezig met mijn nieuwe HTPC setup, Asus P5e.... genoeg waarschuwingen op het net, maar toch kopen hé ;)

Daarna ga ik weer verder met MP - ben al een heel eind, eigenlijk meer Things To Do lijstjes,etc.

Sheers, GetaGrip

[ Voor 13% gewijzigd door iop op 17-02-2008 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Boel-Shit schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:59:
[...]

Hey GetaGrip, grappig jij ook hier...

Lees dat je een case met touchscreen hebt. Ben zelf op dit moment een plugin aan het (her)schrijven zodat je via een zelfgeschreven programma MP kan bedienen. Dit programma is al redelijk vergevorderd en de basisfunctionaliteiten werken (play, pause etc). Mooie is is dat dit lokaal kan maar ook over het netwerk en zelfs via internet via de juiste porforwards etc.

Wat mijn uiteindelijke bedoeling is is een 2e scherm (touchscreen) aan mn htpc te koppelen en daarmee MP te bedienen. Dit zodat ik niet mn energieslurpende LCD constant aan hoef te hebben.

Als je interesse hebt om het eens te proberen laat het me maar even weten (kan wel wat input gebruiken).
Grappig om een "oude bekende" tegen te komen... :*)

Wat betreft je plug-in, ik heb er iets over gelezen(moet dit dan nog maar eens gaan opzoeken)
Tsja... en wat betreft de bediening, dat is de hoofdreden waarom ik voor die "peperdure" S21T case heb gekozen, zodat ik niet telkens mijn LCD aan hoef te zetten 8)

Enige probleem is de bediening van MP, totaal gebaseerd op remote control - maar daar wordt nu aan gewerkt.

En al hoewel ik je graag zou willen helpen, bij mijn case zitten dus al drivers om mijn touchscreen aan te sturen, of begrijp ik je nu verkeerd?

Sheers, GetaGrip
iop tha man schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:40:
[...]

Mijn email kan je zien via mn homepage (profile van M4C-iop) Ik kan joue niet zien, noch zie ik een mogenlijkheid tot PM
Geen zorgen, ik heb je al in mijn adresboek staan, zodra ik iets uitbreng - mail ik je ff

Sheers, GetaGrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
GetaGrip schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:32:
[...]

En al hoewel ik je graag zou willen helpen, bij mijn case zitten dus al drivers om mijn touchscreen aan te sturen, of begrijp ik je nu verkeerd?

Sheers, GetaGrip

[...]
De bedoeling is om een 2e monitor (touchscreen) aan te sluiten en daar een zelfgeschreven programma op te draaien wat fungeert als touchscreen interface welke weer communiceert met een plugin van MP.

Ik weet niet hoe het met jouw case en touchscreen werkt maar kan je die niet aansturen als 2e monitor vanuit je OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Boel-Shit schreef op zondag 17 februari 2008 @ 00:05:
[...]

De bedoeling is om een 2e monitor (touchscreen) aan te sluiten en daar een zelfgeschreven programma op te draaien wat fungeert als touchscreen interface welke weer communiceert met een plugin van MP.

Ik weet niet hoe het met jouw case en touchscreen werkt maar kan je die niet aansturen als 2e monitor vanuit je OS?
Jawel, Ik draai dus een setup met met 12'1 screen(in de case verwerkt, zie link) als primaire monitor, daar draait altijd MP op en als extended desktop een 40" LCD, waar PowerDVD Ultra op de achtergrond openstaat.

Drivers voor het scherm komen van de fabrikant af en in principe kan ik Vista d'r ook mee bedienen, maar het mooiste komt nog(en tegelijk ook de reden waarom ik deze case heb aangeschaft): resolutie! - scherm kan tot 1080p (1920x1080) zonder problemen weergeven, dus via ATI Catelyst drivers kan ik gewoon 1:1 klonen. - maar doe dit dus (nog) niet.

Voor mij is er geen bediening probleem, maar omdat ik dus een extended desktop draai, in combinatie met Rocketdock (kijk soms ook internet films via Joox.net of wil ff mail checken terwijl Shoutcast radio doorwerkt) zoek ik nog een goed programma om te bepalen welk programma of venster op welke desktop geopend moet worden. Nu is het vaak nog ff snel slepen naar de andere desktop, omdat de eerste keer dat je b.v. firefox opend, deze dat op de primaire monitor doet.

Maar ik moet mij nog verdiepen in de probleem(pjes) die ik heb.... zal ongetwijfeld een oplossing voor bestaan - of hopelijk een instelling in Vista zelf... maar zoals ik al zei, nog niet goed gezocht op het net.

Sheers, GetaGrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09
Kent iemand een alternatief voor MediaPortal dat wat lichter is en geen DX9 nodig heeft?
Ik heb een oude laptop (P4 2.0Ghz met 512 meg en M6 Ati videokaart) , maar mediaportal wil er niet op draaien. Heb al een uitstapje richting Linux gemaakt, maar dat beviel ook niet.
Het enige wat de software zou moeten kunnen is het laten zien van de geripte DVDs en DivX filmpjes,
zodat mijn zoontje die makkelijk kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Het zou wel zalig zijn , moest dit iets kunnen zoals mceguru vanuit zo'n noki 770 of een pocketPC >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Red devil schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:17:
Kent iemand een alternatief voor MediaPortal dat wat lichter is en geen DX9 nodig heeft?
Ik heb een oude laptop (P4 2.0Ghz met 512 meg en M6 Ati videokaart) , maar mediaportal wil er niet op draaien. Heb al een uitstapje richting Linux gemaakt, maar dat beviel ook niet.
Het enige wat de software zou moeten kunnen is het laten zien van de geripte DVDs en DivX filmpjes,
zodat mijn zoontje die makkelijk kan starten.
Volgens mijn is DX7 genoeg om mediaportal te draaien, denk eerder dat je geen .net heb geïnstalleerd of geen SP1 of later.

Hij kan VRM9 gebruiken voor video playback, maar is ook niet vereist, er zijn mensen die een onboard of een MX440 gebruiken. ;) (zie hieronder in de quote)
MediaPortal should run on simple small hardware. You do not need a recent computer for playing media files or watching tv. I use a dx7 onboard graphics device within a barebone - sure lot of others do. Better drop supprt for dx9 and complete dx7 support.
En mediaplayer kan toch ook gewoon je films afspelen als dat alleen je eis is, je moet wel alle codec installeren en alle andere zaken om het et laten werken Wil je dat niet dan is VLC Media player misschien nog een optie die heeft veel codec zelf aanboort. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door mad_max234 op 17-02-2008 15:09 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
Promy schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:18:
[...]

Het zou wel zalig zijn , moest dit iets kunnen zoals mceguru vanuit zo'n noki 770 of een pocketPC >:)
Yep, zoiets moet het worden :9... Tracht de source zo op te zetten dat het eenvoudig te porten is naar PDA. Voorlopig blijft het bij basisfunctionaliteiten zoals navigatie, play-buttons en wat media informatie die nu speelt. Alhoewel dat laatste nog niet werkt. Hoop dat ik ook iets van een skinning mogelijkheid kan creeeren maar dat is sowieso niet m'n sterkste kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu een aantal weken mediaportal met volle tevredenheid, ik heb eerst altijd mediacenter gebruikt zowel 2005 als vista maar dit bevalt me echt beter. zoveel meer instel mogelijkheden en individuele aanpassingen echt super.

Maar 1 ding kom ik niet echt uit. Ik heb dus mijn films opgenomen in de mediaportal database. Zowel dvd's als avi's maar als ik bijv. een xvid het met 2 cd's krijg ik het niet voor elkaar om deze onder 1 film te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:47:

Maar 1 ding kom ik niet echt uit. Ik heb dus mijn films opgenomen in de mediaportal database. Zowel dvd's als avi's maar als ik bijv. een xvid het met 2 cd's krijg ik het niet voor elkaar om deze onder 1 film te laten vallen.
Hernoem de bestanden naar NAAM-cd1.avi en NAAM-cd2.avi etc etc..
In het contextmenu (dacht F9) kan je dan kiezen voor stapelen of ontstapelen.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.