Het is super simpel om te installeren onder Ubuntu 7.10 en verianten. Maar een beetje Linux-basiskennis is inderdaad wel handig.stimpyrulez schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:40:
[...]
Heb er ook wat over gehoord, en ook gehoord dat XBMC super moet werken (heb geen Xbox of zo).
Nadeel is dat ik de ballen verstand heb van linux
Dus komt er ook iets uit wat je dan heerlijk kan installeren, beetje mappen goed zetten, en dan werkt het?
Als ik namelijk te veel dingen moet gaan aanpassen in bestanden en zo, dan houdt het bij mij al heel snel op helaas. (tenzij er een goede handleiding is of zo)
Als ik het goed begrepen heb gaat er een dedicated XBMC ubuntu versie komen op basis van Ubuntu Embedded. Super snel en efficient dus. Dan zal het een kwestie zijn van ISO downloaden, installatie doen, klaar. Alle configuratie kan vanuit XBMC zelf gedaan worden, maar ook via FTP en waarschijnlijk zal er ook wel een VNC server op komen.
Het is nog even afwachten hoe het PVR gedeelte aangepakt gaat worden. Daar bestaat nog geen plugin voor aangezien het nooit mogelijk is geweest om een TV-kaart in een XBOX te plaatsen.