Ik heb alleen ffdshow en CoreAVC er op staan, juist geen codec packs. Doen meer kwaad dan goed.
Verwijderd
heb je ook bij de movies settings ingesteld dat hij voor h.264 content CoreAVC moet gebruiken? En staan de merits (preferentiewaarden, kan je zetten/controleren met gspot) goed voor de CoreAVC codec?DizzyWeb schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:04:
Ik heb alleen ffdshow en CoreAVC er op staan, juist geen codec packs. Doen meer kwaad dan goed.
Tim, waar stel je dat precies in?
Weet niet of het bij alle moederborden het geval is maar ik weet dat je bij veel moederborden een jumper goed moet hebben staan om dit voor elkaar te krijgen. Het heeft te maken met het feit of er stroom op je usb poorten blijft staan als je pc in hibernation zit.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:18:
[...]Hoi wortelsoft,
Ik heb het vanmiddag even uitgezocht, kon me niet voorstellen dat het zo evident zou zijn. Maar het is idd 1 enkele keuze die je hebt. Aangezien dat default al op 'aan' staat (bij mij iig) zal ik nog iets in de bios moeten veranderen denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door walterg op 20-01-2008 22:01 ]
Ben nu MP aardig aan het tweaken, loop nu vast op ondertitels, ingebakken worden weergegeven, maar externe subs niet, ondanks dezelfde naam in dezelfde folder.
Iemand suggestie ?
Iemand suggestie ?
Verwijderd
Je zou vobsub bij postprocessing kunnen gebruiken?blackburst schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:19:
Ben nu MP aardig aan het tweaken, loop nu vast op ondertitels, ingebakken worden weergegeven, maar externe subs niet, ondanks dezelfde naam in dezelfde folder.
Iemand suggestie ?
Verwijderd
Bij apparaatbeheer kan je het enerzijds instellen zoals de originele poster ook zei. Qua instellingen in de bios c.q. jumpers op mijn moederboord, daar benik nog niet aan toegekomen. Mocht ik er aan toekomen (zal volgende week worden) dan laat ik het wel even weten.walterg schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:49:
Tim, waar stel je dat precies in?
[...]
Weet niet of het bij alle moederborden het geval is maar ik weet dat je bij veel moederborden een jumper goed moet hebben staan om dit voor elkaar te krijgen. Het heeft te maken met het feit of er stroom op je usb poorten blijft staan als je pc in hibernation zit.
grt
Gebruik mediaportal al een tijdje en het valt me op dat Media Portal sommige .wmv's en .mpg's niet wil afspelen, welke in mediaspeler zelf wel prima afspelen. Codecs zijn dus geinstalleerd.
Meer mensen die hier last van hebben?
Meer mensen die hier last van hebben?
Staat op always load.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:21:
[...]
Je zou vobsub bij postprocessing kunnen gebruiken?
Uhm. Sorry, maar als ik voor vanalles maar 1 filter geinstalleerd heeft, elke media player die ik installeer out of the box werkt en ik bij Media Portal eerst vanalles moet gaan instellen, is er imho toch echt iets mis met Media Portal. En zoals gezegd, het is enkel om series en films mee te kijken aangezien TV niet kan, dus dan ga ik er echt niet zoveel moeite in steken als alle andere players wel gewoon werkenVerwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:15:
[...]
heb je ook bij de movies settings ingesteld dat hij voor h.264 content CoreAVC moet gebruiken? En staan de merits (preferentiewaarden, kan je zetten/controleren met gspot) goed voor de CoreAVC codec?
Het is maar ent hoe je het bekijkt. De meesten hier zijn JUIST erg enthousiast over het feit dat bij Media Portal zoveel ingesteld kan worden. Dat betekent namelijk dat er gewoon meer mogelijkheden zijn.DizzyWeb schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:34:
[...]
Uhm. Sorry, maar als ik voor vanalles maar 1 filter geinstalleerd heeft, elke media player die ik installeer out of the box werkt en ik bij Media Portal eerst vanalles moet gaan instellen, is er imho toch echt iets mis met Media Portal. En zoals gezegd, het is enkel om series en films mee te kijken aangezien TV niet kan, dus dan ga ik er echt niet zoveel moeite in steken als alle andere players wel gewoon werken
Ik gebruik nu MPC voor het afspelen van mkv's, maar vraag me af hoe ik dan nog bij de subs kan. Buiten MP staat er een icoontje van Vobsub in de systray en kan ik daar instellen welke subs ik wil hebben. In MP kan ik echter niet meer naar de systray. Hoe hebben jullie dit opgelost?
En nog iets waar ik maar niet uitkom...
Bij de TV series plugin worden de bestanden van de serie Galapagos en de serie 100 Greatest Discoveries wel herkend, maar kan hij de serie op http://www.thetvdb.com niet vinden. Beide series zijn daar echter wel te vinden. De naam van de serie en het seizoennummer heb ik allemaal correct weergegeven. Kortom, ik zie geen reden waarom de plugin ze niet zou kunnen herkennen. Weet iemand wat eraan scheelt of wat ik fout doe? Ik hoop dat iemand me de weg kan wijzen, want dit soort dingetjes zijn erg frustrerend en kosten zoveel tijd.
Bij de TV series plugin worden de bestanden van de serie Galapagos en de serie 100 Greatest Discoveries wel herkend, maar kan hij de serie op http://www.thetvdb.com niet vinden. Beide series zijn daar echter wel te vinden. De naam van de serie en het seizoennummer heb ik allemaal correct weergegeven. Kortom, ik zie geen reden waarom de plugin ze niet zou kunnen herkennen. Weet iemand wat eraan scheelt of wat ik fout doe? Ik hoop dat iemand me de weg kan wijzen, want dit soort dingetjes zijn erg frustrerend en kosten zoveel tijd.
@Moondust, binnen MP kun je op 'i' drukken op de remote en dan naar subtitles. Anders rechtermuis ofzo...
Ik zit nog met iets; is het mogelijk om verschillende mappen weer te geven in 1 lijst? Ik heb namelijk films op verschillende schijven en wil dit graag in 1 filmstrip zien, is dit in te stellen?
Ik zit nog met iets; is het mogelijk om verschillende mappen weer te geven in 1 lijst? Ik heb namelijk films op verschillende schijven en wil dit graag in 1 filmstrip zien, is dit in te stellen?
Ik bedoelde de codec instellingen in onderstaande post, sorry als het wat onduidelijk wasVerwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:23:
[...]
Bij apparaatbeheer kan je het enerzijds instellen zoals de originele poster ook zei. Qua instellingen in de bios c.q. jumpers op mijn moederboord, daar benik nog niet aan toegekomen. Mocht ik er aan toekomen (zal volgende week worden) dan laat ik het wel even weten.
grt
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:15:
[...]
heb je ook bij de movies settings ingesteld dat hij voor h.264 content CoreAVC moet gebruiken? En staan de merits (preferentiewaarden, kan je zetten/controleren met gspot) goed voor de CoreAVC codec?
[ Voor 25% gewijzigd door walterg op 20-01-2008 23:45 ]
Kijk op het forum van www.team-mediaportal.com, daar heb ik destijds gevonden hoe je dat soort dingen in stelt.-Moondust- schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:51:
Ik gebruik nu MPC voor het afspelen van mkv's, maar vraag me af hoe ik dan nog bij de subs kan. Buiten MP staat er een icoontje van Vobsub in de systray en kan ik daar instellen welke subs ik wil hebben. In MP kan ik echter niet meer naar de systray. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Verwijderd
Heh, als je geen hulp wilt moet je er ook niet om vragen.DizzyWeb schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:34:
[...]
Uhm. Sorry, maar als ik voor vanalles maar 1 filter geinstalleerd heeft, elke media player die ik installeer out of the box werkt en ik bij Media Portal eerst vanalles moet gaan instellen, is er imho toch echt iets mis met Media Portal. En zoals gezegd, het is enkel om series en films mee te kijken aangezien TV niet kan, dus dan ga ik er echt niet zoveel moeite in steken als alle andere players wel gewoon werken
Verwijderd
Je hebt in MP zelf ook de mogelijkheid om subs af te spelen. Ik heb zelf nog niet getest of dit ook voor .srt files werkt die je bijvoegd maar als dat ook werkt dan kan je met je remote kiezen welke subs je wilt afspelen. Als je in een film/serie zit moet je twee keer op de informatie knop drukken uit mijn hoofd ( waar je ook het menu voor aspect ratio e.d. krijgt).-Moondust- schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:51:
Verder zou je in vobsubs kunnen instellen welke languages je default wilt afspelen, volgens mij is dit mogelijk. Stel je hem dan in op nederlands, engels en undetermined (wil er ook nogal eens bijzitten) en dan ook in die volgorde.
just some ideas
Verwijderd
Ik heb toevallig ook die 3delige galapagos serie en bij mij herkent hij hem prima. Heb je zowel de bestandsnamen als de foldernaam goed gezet? Misschien dat dat helpt.-Moondust- schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:26:
En nog iets waar ik maar niet uitkom...
Verwijderd
Hoi Walter,walterg schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:40:
[...]
Ik bedoelde de codec instellingen in onderstaande post, sorry als het wat onduidelijk was
[...]
Via Gspot kan je die preferentiewaarden van je codecs/filters instellen. Zelf heb ik AC3filter en CoreAVC bijna helemaal bovenaan staan (enkel 2 default mpeg filters staan erboven.). Onder AC3Filter en CoreAVC heb ik dan ffdshow video en audio .
Je kan het instellen als volgt: Start gspot (in Vista run as admin). Dan naar System --> All Codes and Filtlers. Sort dan op Merit. 0000000 is het laagste, je moet aan de andere kant wezen
Hieronder zie je een voorbeeld plaatje. Zorg ervoor dat de codecs ten opzichte van elkaar op de juiste positie staan. Als dat is gelukt kan je met graphfilter controleren welke codecs en filters worden geladen bij de content je die speelt.

Verwijderd
Zefl heb ik in middels MP goed draaien , maar ok nog problemen met HD content ...namelijk in Media portal wil een Hd filmpje amper afspelen hortend en stotend....in Mediaplayer speelt deze qua beelt goed af alleen mis ik dan een paar geluids kanalen. ik gebruik als codec ffdshow, cyberlink of nvdia pure ...geen van deze heeft een werkend resultaat...
en een ander probleem in mijjn films map wil heij alleen de covers laten zien van .avi .mpg. films , maar die als complete dvd erop staan in een Video_ts map laat hij niet zien....heb dus per film een dir aangemaakt voor de naam geving met daarin een video_ts map ....
iemand ideeen voor beide problemen ...
en een ander probleem in mijjn films map wil heij alleen de covers laten zien van .avi .mpg. films , maar die als complete dvd erop staan in een Video_ts map laat hij niet zien....heb dus per film een dir aangemaakt voor de naam geving met daarin een video_ts map ....
Ben ook maar eens aan het stoeien gegaan met MP. Eerste indruk is goed. Ik heb alleen een porbleempje. Als ik MP automatisch de database van mijn films laat updaten, dan denkt hij dat ieder video_ts bestand een aparte film is. Waarschijnlijk zal er ergens een extra vinkje moeten staan? BTW erg goede startpost!
http://specs.tweak.to/6635
Dit soort loze reacties hebben we niets aan.DizzyWeb schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:34:
Nogaalmaals voor de duidelijkheid:
MediaPortal is GRATIS, FREEWARE en BETA!! dus niet voor mensen die een kant en klate oplossing willen op een PC die net bij de Supermarkt is gekocht (met drivers en codecs uit het jaar 1600)
Het is een zeer mooie maar BETA oplossing voor Tweakers en mensen die het leuk vinden om met een PC te rommelen...
Als je alles gelijk werkend wil moet je maar een HDD recorder van Sony kopen ofzo!
Bij velen van ons werkt het perfect (bij mij o.a.
(sorry hoor, maar sommige reacties zijn zooo ontzettend irritant!)
[ Voor 56% gewijzigd door ThaClown op 21-01-2008 10:18 ]
Heb je met GrapEdit gezien welke codec daadwerkelijk wordt gebruikt tijdens het afspelen in MP?Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:52:
Zefl heb ik in middels MP goed draaien , maar ok nog problemen met HD content ...namelijk in Media portal wil een Hd filmpje amper afspelen hortend en stotend....in Mediaplayer speelt deze qua beelt goed af alleen mis ik dan een paar geluids kanalen. ik gebruik als codec ffdshow, cyberlink of nvdia pure ...geen van deze heeft een werkend resultaat...
Start in small window, start HD film, open GraphEdit en druk op Ctrl+G...
Plaats even een screenshot van wat je dan ziet...
Ook is het handig om de setup te vermelden (Videokaart, geheugen Moederbord, etc...)
Ik doe het volgende voor DVD rips:Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:52:
Bijv Blade... Ik rip naar Video_ts map met CloneDVD.
Map: /Films/Blade/Video_ts
In Media Portal ga ik in de 'shares view' naar /Films en druk ik op 'i' als ik de map Blade heb geselecteerd.
Nu kies ik 'IMDB' en dan zoekt ie de film info 'Blade' en mijn setup snap dat ie in de onderliggende mappen moet zoeken naar een speelbaar bestand (de DVD dus).
Ik ben nu bezig al mijn DVD te rippen en voeg ze dus 1 voor 1 toe... weet dus niet of dit ook goed gaat automatisch (want MP zal dan een film met de titel 'Video_ts zoeken...)
Voor DVD playback gebruik ik PowerDVD trouwens.
Zie hierboven..Stampre schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:55:
Ben ook maar eens aan het stoeien gegaan met MP. Eerste indruk is goed. Ik heb alleen een porbleempje. Als ik MP automatisch de database van mijn films laat updaten, dan denkt hij dat ieder video_ts bestand een aparte film is. Waarschijnlijk zal er ergens een extra vinkje moeten staan? BTW erg goede startpost!
Ik die de DVD rips in een aparte map en voeg ze 1 voor 1 toe.... is wat werk maarja dan klopt het wel...
Verwijderd
mee eens clown als mensen er geen tijd in willen steken in media portal echt niks voor hun koop dan een kant en klare mce bak ...
media portal is een zeer mooi product wat naar mijn inzicht zelfs een behoorlijke toekomst kan . gaan krijgen
media portal is een zeer mooi product wat naar mijn inzicht zelfs een behoorlijke toekomst kan . gaan krijgen
Zoek ik ook nog een oplossing voor. Met link shell extensions zou dit moeten kunnen. Werkt alleen met ntfs en met meerdere shares op 1 pc, werkt dus niet als je je files op meerdere pc's hebt staan.Wouterheadam5 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:31:
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, staat wel op de todo list...
Heb hier 2 pagina's terug een oplossing voor gevonden:-Moondust- schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:51:
Werkt perfect met meerdere sub- en audiostreamsLiquidT_NL schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:31:
heb ook multi-audio en subs streams aan de praat gekregen voor .ogm en .mkv files! \o/ Vooral voor de anime liefhebbers waarschijnlijk goed nieuws.
Here goes:
codecs moeten goed zijn (ik heb CCCP genomen als pack just to be on the safe side, deze draait vrijwel alles tot nu toe, en levert sowieso de benodigde filters en codecs).
in de MP configuration tool: movies -> tabblad subtitles -> aanzetten en def. language op English zetten
in: Movies -> movies post processing:
voeg DirectVobsub (autoloading version) toe en zet hem aan
in de filter options bij tabblad general, aangeven "always load".
fertig. Werkt perfect (mensen die een oude versie gebruiken van pre v0.2.3 zullen waarschijnlijk zich afvragen waar ik het over heb, want bij hun zal het het vast gewoon doen met de Haali Media Splitters. Sinds 0.2.3 is dat niet meer zo, vandaar)
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ik heb 3 PC's en nu 8 mappen met films verspreid over die PC's.Wouterheadam5 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:31:
Als je alles in de Movie Database toevoegd (IMDB dus) dan staat alles in 1 lijst hoor...
Mits je natuurlijk de 'view' veranderd in 'title'
[ Voor 6% gewijzigd door ThaClown op 21-01-2008 10:32 ]
tnx da clown, Ga ik eens proberen. Gelukkig heb ik niet zoveel films en iach al was het wel zo dan is het ook maar een keer veel werk. Deze week komt mijn nieuwe pc en mijn noname RF remote. Lekker films in HD kwaliteit kijken en vanaf de bank MP bedienen (hoop ik)
iemand toevallig ervaringen met deze: http://cgi.ebay.com/RF-US...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem en MP
als dit het verkeerde topic hiervoor is, excuses en delete dan maar..
iemand toevallig ervaringen met deze: http://cgi.ebay.com/RF-US...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem en MP
nlondertitels.nl en divxstation.com.
Er staat vaak bij voor welke versie hij gesynced is. Soms is het idd lastig om een synchroon lopende ondertitel te vinden. Maar dit kun je zelf ook aanpassen. Meestal loopt de sub alleen een paar sec voor of achter. Dit is binnen 5min gefixed in subsync.
Ik heb inmiddels ook hd mkv films aan de praat gekregen na het herinstalleren van wat codecs. Ik heb de codec guide uit deze thread gebruikt van een paar pagina's terug
Er staat vaak bij voor welke versie hij gesynced is. Soms is het idd lastig om een synchroon lopende ondertitel te vinden. Maar dit kun je zelf ook aanpassen. Meestal loopt de sub alleen een paar sec voor of achter. Dit is binnen 5min gefixed in subsync.
Ik heb inmiddels ook hd mkv films aan de praat gekregen na het herinstalleren van wat codecs. Ik heb de codec guide uit deze thread gebruikt van een paar pagina's terug
[ Voor 26% gewijzigd door Pred87 op 21-01-2008 10:42 ]
Ik kan de config van de TV series plugin maar 1 keer gebruiken. Zodra de database gevuld is kan ik er niet meer in (krijg dan een foutmelding). Dus ik check eerst even bij de parsing test of all series worden herkend. De bestanden van "Galapagos" en "100 Greatest Discoveries" staan in het oranje aangegeven, de rest gewoon in het wit. Dus de TV series plugin vindt de bestanden wel, maar blijkbaar is er iets niet in orde, anders zou ik die oranje kleur niet krijgen toch? Ik wil nog niet het compileren starten, want als het niet goed gaat, moet ik de database verwijderen en alle instellingen van de plugin weer overnieuw doen en dat kost weer een hoop tijd. Dus eigenlijk is mijn vraag wat het betekent als een serie in het oranje is weergegeven. Ik heb aangenomen dat de serie dan niet is gevonden, maar wellicht is dat een foute aanname.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:00:
[...]
Ik heb toevallig ook die 3delige galapagos serie en bij mij herkent hij hem prima. Heb je zowel de bestandsnamen als de foldernaam goed gezet? Misschien dat dat helpt.
Ah mooi, ik ga het vanavond uitproberen. Bedankt voor de tip. De anderen die op mijn vraag t.a.v. de ondertitels in MPC hebben gereageerd ook bedankt. Zo komen we telkens een stapje verder. :-)LiquidT_NL schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:29:
[...]
Werkt perfect met meerdere sub- en audiostreams
Dit probleem herken ik. Ik heb het op weten te lossen door een externe player te gebruiken, in mijn geval Media Player Classic (niet te verwarren met de standaard meegeleverde gewone Media Player van Microsoft). Ik gebruik voor HD standaard CoreAVC, AC3Filter en Haali Media Splitter.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:52:
Zo heb ik het ook, werkt prima. In MP zie je nu niet meer van welke hardeschijf de film komt, gewoon alles in 1 lijst (filmstrip).ThaClown schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:30:
[...]
Ik heb 3 PC's en nu 8 mappen met films verspreid over die PC's.
Als je alles in de Movie Database toevoegd (IMDB dus) dan staat alles in 1 lijst hoor...
Mits je natuurlijk de 'view' veranderd in 'title'
Verwijderd
Ik wil graag mn HD films apart houden van mn divx films, anders vind ik die HD films nooit meer terug... Wil mn andere pc wel gebruiken voor opslag, maar die moet dan in dezelfde map worden weergegeven als de HD films op de HTPC, dat gaat ook niet lukken met die shellextensions lees ik.
Je kan een genre 'HD' maken...Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:10:
Ik wil graag mn HD films apart houden van mn divx films, anders vind ik die HD films nooit meer terug... Wil mn andere pc wel gebruiken voor opslag, maar die moet dan in dezelfde map worden weergegeven als de HD films op de HTPC, dat gaat ook niet lukken met die shellextensions lees ik.
Ik heb veel geripte muziek DVD's, geripte flairbartending DVD's (mijn grote passie), en "normale" films...
En dus 3 genres die ik gebruik in de Film view.
Standaard zie ik films maar als ik muziek DVD's wil zien dan zie ik alleen die, en voor Flairbartending hetzelfde..
Natuurlijk heb je ook genres als Action, Drama, etc. maar je kan ze ook zelf maken.
Op mijn wishlist voor MP is nog een FullHD-, DivX- en DVD rip logo bij de films (hetzelfde als bij TV Series) zodat je ziet welke films welke qualiteit zijn...
Hiervoor ga ik een feauture request indienen...
[ Voor 20% gewijzigd door ThaClown op 21-01-2008 11:23 ]
Verwijderd
klopt met media player classic werkthe wel redelijk goed , maar die heeft weer bedienings issues met de afstandsbediening
Dat zat ik me gisteren ook af te vragen. Ik heb nog heel even overwogen om bij de description van elke film een aantal zaken erbij te zetten, maar bedacht me dat dat toch wel wat teveel werk zou worden. Is er echt geen enkele andere plugin voor films? Ik dacht laatst MyFilms ergens tegengekomen te zijn.ThaClown schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:15:
Op mijn wishlist voor MP is nog een FullHD-, DivX- en DVD rip logo bij de films (hetzelfde als bij TV Series) zodat je ziet welke films welke qualiteit zijn...
Hiervoor ga ik een feauture request indienen...
Kan je beter een tientje bijleggen voor deze:Stampre schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:36:
tnx da clown, Ga ik eens proberen. Gelukkig heb ik niet zoveel films en iach al was het wel zo dan is het ook maar een keer veel werk. Deze week komt mijn nieuwe pc en mijn noname RF remote. Lekker films in HD kwaliteit kijken en vanaf de bank MP bedienen (hoop ik)
http://www.4launch.nl/sho...te---reciever-2005-nl-oem
Ze hebben ook nog wel goedkopere, maar in wou een officiële
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Dat is een totaal andere ab. Ik wilde er perse een met RF (radio frequency). Die bij 4launch is er een met IR. Mijn pc staat namelijk twee kamers verderop en IR gaat nog niet de bocht om... :-)
Iemand hier die zijn IR Blasters aan de praat heeft gekregen? Hij geeft aan het IR signaal wel te ontvangen met MCEIR, maar hij zendt niets uit
Is het mogelijk om overlay te gebruiken i.p.v VMR9 met Media portal. Ik kan die optie nergens vinden. Bij DirectShow Filter Control staat wel 'n tabje met VMR9 instellingen, maar nergens overlay. Ik wil dit omdat ik NVtray gebruik die de fps en GPU temp laat zien in games. Nu zie ik die counter ook rechtsboven in mediaportal, dat vind ik storend tijdens film kijken

Dit zie ik nu (ook) in MP.
Tweede vraag is of het mogelijk is om Mediaportal in fullscreen uit je taakbalk te krijgen. Ik draai MP op mijn tweede aangesloten scherm (plasma tv) en computer op mijn eerste scherm (crt monitor). Hij kan namelijk wel geminimaliseerd naar de talkbalk starten, maar zodra het fullscreen is op mijn 2e scherm, komt hij in m'n taakbalk van m'n 1e scherm te staan.
Ik draai dualview met een 7900GS onder Win XP. Resoluties 1280x960 (crt) en 1920x1080(plasma).

Dit zie ik nu (ook) in MP.
Tweede vraag is of het mogelijk is om Mediaportal in fullscreen uit je taakbalk te krijgen. Ik draai MP op mijn tweede aangesloten scherm (plasma tv) en computer op mijn eerste scherm (crt monitor). Hij kan namelijk wel geminimaliseerd naar de talkbalk starten, maar zodra het fullscreen is op mijn 2e scherm, komt hij in m'n taakbalk van m'n 1e scherm te staan.
Ik draai dualview met een 7900GS onder Win XP. Resoluties 1280x960 (crt) en 1920x1080(plasma).
Ontspan.
Probeers een Ultramon? Dan kan je namelijk een taakbalk voor ieder scherm maken (of ik begrijp je probleem niet goedMagnolia schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:30:
Ultramon doet niet wat ik zoek. Het enige wat ik wil is eigenlijk vrij simpel, ik heb graag dat MP nooit op de startbalk verschijnt, ongeacht fullscreen of niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Magnolia op 21-01-2008 23:34 ]
Ontspan.
Verwijderd
Ik gebruik al enige tijd de alternatieve driver van BurningZeRoad en die doet het wel redelijk. Het is me daarbij gelukt om met behulp van een van de blasters mijn AV-versterker in en uit stand-by te halen en iets met de muting. Het viel me daarbij wel op dat onder sommige omstandigheden de blasters geen signaal uitzenden. Ik kreeg de indruk dat als ik een programma opnam met MCE dat hij het dan niet deed. Hoe de combinatie met MP is weet ik niet. Verder gebruikte ik in eerste instantie een blaster om het volume van de AV te regelen, maar dat is nogal traag, omdat ik met Girder steeds een proces aftrapte.LiquidT_NL schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:07:
Iemand hier die zijn IR Blasters aan de praat heeft gekregen? Hij geeft aan het IR signaal wel te ontvangen met MCEIR, maar hij zendt niets uit
Verwijderd
Sinds afgelopen weekend heb ik MediaPortal op m'n nieuwe mediacenter geinstalleerd. Het werkt allemaal (op wat fine-tunen na) en ik vond het met de benodigde tijd best meevallen. Tot nu toe een zeer tevreden gebruiker, dus.
Nu heb ik nog een vraagje.
Ik heb mijn 'my music' zo opgezet dat ik eerst een lijst met artiesten zie. Als ik op een artiest klik krijg ik een filmstrip met albums te zien. Als ik op een album klik een lijst met tracks.
Nu zou ik eigenlijk met een druk op de knop naar 'now playing' willen gaan (of een vergelijkbaar scherm). In dit scherm (now playing of vergelijkbaar dus) zou ik wat meer informatie willen zien, zoals informatie over de artiest, informatie/review van het album, songtext van de track, enz. Dit zou dan uit een/meerdere (internet-)databases of wikipedia opgehaald moeten worden, eventueel vooraf met een losse tool. Eigenlijk dus een beetje vergelijkbaar met de informatie die bij een film te zien krijgt.
Bestaat er een mogelijkheid om dit in te stellen of is dit te veel gevraagd?
Nu heb ik nog een vraagje.
Ik heb mijn 'my music' zo opgezet dat ik eerst een lijst met artiesten zie. Als ik op een artiest klik krijg ik een filmstrip met albums te zien. Als ik op een album klik een lijst met tracks.
Nu zou ik eigenlijk met een druk op de knop naar 'now playing' willen gaan (of een vergelijkbaar scherm). In dit scherm (now playing of vergelijkbaar dus) zou ik wat meer informatie willen zien, zoals informatie over de artiest, informatie/review van het album, songtext van de track, enz. Dit zou dan uit een/meerdere (internet-)databases of wikipedia opgehaald moeten worden, eventueel vooraf met een losse tool. Eigenlijk dus een beetje vergelijkbaar met de informatie die bij een film te zien krijgt.
Verwijderd
Hoi Jeedepee,Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:39:
Die functionaliteit zit er al in, je zal het enkel even moeten vinden
Als je muziek speelt kan je met de i knop een nieuw menu'tje krijgen waarin o.a. staat --> now playing of current playlist ofzo. Dat is de lijst die je eerst beschrijft.
Verder kan je met dezelfde i ook kiezen voor 'album informatie' (uit mijn hoofd). Dan wordt via internet de album informatie opgehaald, krijg je een plaatje bij je album en eventueel reviews te zien.
Dit werkt echter niet altijd omdat hij niet altijd het juiste album kan vinden. Vooral met best ofs enzo gaat het wel eens mis.
Wat Tim812 zegt idd...
Het belangrijkste is je ID3Tags, als die kloppen dan werkt de artist/album/track info erg goed.
Last.Fm helpt hierbij ook, je kunt in de config bij de Last.FM plugin AlbumArt en ArtistArt downloaden...
(alleen Nederlandse nummers en vage Trance nummers gaan wel eens mis bij mij)
Het belangrijkste is je ID3Tags, als die kloppen dan werkt de artist/album/track info erg goed.
Last.Fm helpt hierbij ook, je kunt in de config bij de Last.FM plugin AlbumArt en ArtistArt downloaden...
Verwijderd
Hoi ThaClown,ThaClown schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:56:
Wat Tim812 zegt idd...
Zelfs als ik de ID3 (v1 en v2) tags goed zet vind hij het album soms niet. Dit gaat altijd om albums als "The best of" "The ultimate collection" etc etc. Meestal zoek ik dan zelf het plaatje en zet ik dat in de juiste dir (c:/programdata/mediaportal ....). Dan heb je iig een plaatje bij je album (maar niet bij de nummers).
@Tim812:
Ja weet ik, ik gebruikt ook nog ID3Tag om de cover art van de albums in de MP3tjes te embedden...
Hierdoor krijg ik altijd de goede coverart (ook bij nummers die onbekend zijn).
Is wel heel even werk voor elke download maar ik doe toch niet aan losse nummers, alllen hele albums en dan tag ik alle nummers in 1x..
Ja weet ik, ik gebruikt ook nog ID3Tag om de cover art van de albums in de MP3tjes te embedden...
Hierdoor krijg ik altijd de goede coverart (ook bij nummers die onbekend zijn).
Is wel heel even werk voor elke download maar ik doe toch niet aan losse nummers, alllen hele albums en dan tag ik alle nummers in 1x..
9: DVD's (maximale kwaliteit inclusief extra's en menu's) rippen naar MediaPortal
(terug naar startpost)
Je wilt natuurlijk niet opstaan om een DVD in je HTPC te doen dus rip je je DVD's naar je HDD zonder enig kwaliteits verlies (sterker nog: met FFDShow kun je het beeld zelf verbeteren en upscalen naar 1080P en verscherpen
) en met alles extra's en menu's.
Zoals altijd is dit MIJN setup en config, je kunt het op veel andere manieren doen maar dit werkt voor mij...
1: Maak een gedeelde map aan voor je DVD-rips bijv: D:\films\DVD rips\
2: Koop installeer AnyDVD (gratis alternatief DVD Shrink dank aan "LiquidT_NL").
Dit omzeild de kopieer beveiliging van de DVD's.
3: Koop en installeer CloneDVD (gratis alternatief is bijv: DVD Decrypter).
4: Start AnyDVD en CloneDVD.
Kies in CloneDVD voor 'Clone DVD'...

5: Hierna kun je kiezen voor wel of geen ondertitels, welke audio je wilt en nog wat zaken. Ik rip alleen Ned subs en 5.1 (of meer natuurlijk) audio....
Kies als locatie een map met de DVD titel in de DVD rips map.
Bijv: D:\films\DVD rips\Troy
6: Nu even koffie drinken/sporten/vriendin een knuffel geven (erg belangrijk
)tot de DVD geript is.
7: In de Media Portal config onder 'DVD' - 'Player' kiezen voor een geschikte video en audio codec.
Ik gebruik de PowerDVD codec voor zowel video als audio.
Optie: Onder DVD Post Processing kun je FFDShow RAW toevoegen om de beelden te upscalen naar 1080P. zie deze gids voor meer info.
EDIT: Zeer uitgebreide settings (engels) hier.
8: In Media Portal ga naar Movies/Films.
Kies 'Switch view' en dan 'Shares'.
Selecteer de geripte film en druk op 'i' en kies dan voor 'IMDB'.
na even wachten zie je een lijst films en als het goed is staat de juiste erbij....
Mocht de film er niet bij staan dan kun je de film altijd handmatig toevoegen in de config onder
'Movies' - 'Movie Database' - 'Editor'
9: Zet de 'Switch View' weer terug naar 'Title' en kijken maar!
Met de 'i' kun je tijdens het film kijken weer terug naar het DVD-menu, ondertiteling kiezen of andere opties verkennen.
(terug naar startpost)
Je wilt natuurlijk niet opstaan om een DVD in je HTPC te doen dus rip je je DVD's naar je HDD zonder enig kwaliteits verlies (sterker nog: met FFDShow kun je het beeld zelf verbeteren en upscalen naar 1080P en verscherpen
Zoals altijd is dit MIJN setup en config, je kunt het op veel andere manieren doen maar dit werkt voor mij...
1: Maak een gedeelde map aan voor je DVD-rips bijv: D:\films\DVD rips\
2: Koop installeer AnyDVD (gratis alternatief DVD Shrink dank aan "LiquidT_NL").
Dit omzeild de kopieer beveiliging van de DVD's.
3: Koop en installeer CloneDVD (gratis alternatief is bijv: DVD Decrypter).
4: Start AnyDVD en CloneDVD.
Kies in CloneDVD voor 'Clone DVD'...

5: Hierna kun je kiezen voor wel of geen ondertitels, welke audio je wilt en nog wat zaken. Ik rip alleen Ned subs en 5.1 (of meer natuurlijk) audio....
Kies als locatie een map met de DVD titel in de DVD rips map.
Bijv: D:\films\DVD rips\Troy
6: Nu even koffie drinken/sporten/vriendin een knuffel geven (erg belangrijk
7: In de Media Portal config onder 'DVD' - 'Player' kiezen voor een geschikte video en audio codec.
Ik gebruik de PowerDVD codec voor zowel video als audio.
Optie: Onder DVD Post Processing kun je FFDShow RAW toevoegen om de beelden te upscalen naar 1080P. zie deze gids voor meer info.
EDIT: Zeer uitgebreide settings (engels) hier.
8: In Media Portal ga naar Movies/Films.
Kies 'Switch view' en dan 'Shares'.
Selecteer de geripte film en druk op 'i' en kies dan voor 'IMDB'.
na even wachten zie je een lijst films en als het goed is staat de juiste erbij....
Mocht de film er niet bij staan dan kun je de film altijd handmatig toevoegen in de config onder
'Movies' - 'Movie Database' - 'Editor'

Met de 'i' kun je tijdens het film kijken weer terug naar het DVD-menu, ondertiteling kiezen of andere opties verkennen.
[ Voor 74% gewijzigd door ThaClown op 21-02-2008 10:26 ]
10: DVD's rippen (redelijke kwaliteit zonder extra's of menu) voor Media Portal
(terug naar startpost)
Zelf doe ik dit nu niet meer omdat ik alleen de beste kwaliteit wil en HDD ruimte erg goedkoop is tegenwoordig.
Maar een film rippen naar 700 of 1400MB is altijd handig.
1: Download en installeer AutoGK
2: Zelf zou ik rippen met de Xvid codec en films splitsen in 2 bestanden van 700MB. Hierdoor kun je films makkelijk branden op 2 CD's en ziet het er vrij goed uit.
Handleiding (engels) hier.
3: Stop de rips in je film map en scan ze via 'IMDB' in Media Portal.
(terug naar startpost)
Zelf doe ik dit nu niet meer omdat ik alleen de beste kwaliteit wil en HDD ruimte erg goedkoop is tegenwoordig.
Maar een film rippen naar 700 of 1400MB is altijd handig.
1: Download en installeer AutoGK
2: Zelf zou ik rippen met de Xvid codec en films splitsen in 2 bestanden van 700MB. Hierdoor kun je films makkelijk branden op 2 CD's en ziet het er vrij goed uit.
Handleiding (engels) hier.
3: Stop de rips in je film map en scan ze via 'IMDB' in Media Portal.
[ Voor 52% gewijzigd door ThaClown op 21-02-2008 10:26 ]
Je vroeg om een gratis progje: Rippen met DVD shrink en dan gewoon aangeven niet de kwaliteit naar beneden te schroeven
En je kan ook audio en subtracks eruit slapen \o/
Verwijderd
Ik heb nu Windows MCE 2005 nu wil ik dus in MP Configuration de TV kaart (pinnacle USB2) instellen, dan komt er 2 keer te staan 'Can`t create graph for capture card' en vervolgens komt het scherm voor de config van tv kaart. Maar dan doet ie het nog steeds nie.
Die beeldverbetering van ffdshow, is dat een groot verschil i.v.m. het origineel? Ik wil graag weten wat ik daarvan kan verwachten en of het dus de moeite is om dat te doen.
@-Moondust- :
Het is geen gigantisch verschil maar ik vind het (zeker op en groot scherm) zeker zichtbaar, het is net iets scherper en frisser...
Zie hier:
Zonder FFDShow

Met FFDShow

@ Tweakers sorry als ze te groot zijn is om het verschil te laten zien....
Het is geen gigantisch verschil maar ik vind het (zeker op en groot scherm) zeker zichtbaar, het is net iets scherper en frisser...
Zie hier:
Zonder FFDShow

Met FFDShow

@ Tweakers sorry als ze te groot zijn is om het verschil te laten zien....
[ Voor 111% gewijzigd door ThaClown op 22-01-2008 14:48 ]
Probeer je het?-Moondust- schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:27:
Die beeldverbetering van ffdshow, is dat een groot verschil i.v.m. het origineel? Ik wil graag weten wat ik daarvan kan verwachten en of het dus de moeite is om dat te doen.
Sowieso is een beetje goede upscaler wel mandatory voor betere kwaliteit beeld op HD.
Welke TV kaart heb je precies? staat ie hierbij?Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:19:
Ik heb nu Windows MCE 2005 nu wil ik dus in MP Configuration de TV kaart (pinnacle USB2) instellen, dan komt er 2 keer te staan 'Can`t create graph for capture card' en vervolgens komt het scherm voor de config van tv kaart. Maar dan doet ie het nog steeds nie.
Heeft iemand Daemon Tools al aan de praat ?
Heb 1 iso gemaakt om het te testen, maar progje start wel op en daarna loopt alles vast.
Iemand suggestie ?
Heb 1 iso gemaakt om het te testen, maar progje start wel op en daarna loopt alles vast.
Iemand suggestie ?
Verwijderd
Bij mij gaat dat ook best wel eens mis en daarom ben ik ook op zoek naar iets anders. Volgens mij staan de tags vrijwel allemaal goed, maar komt het toch vaak voor dat hij niks kan vinden of heel weinig.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:47:
[...]
Verder kan je met dezelfde i ook kiezen voor 'album informatie' (uit mijn hoofd). Dan wordt via internet de album informatie opgehaald, krijg je een plaatje bij je album en eventueel reviews te zien.
Dit werkt echter niet altijd omdat hij niet altijd het juiste album kan vinden. Vooral met best ofs enzo gaat het wel eens mis.
Is het ook aan te passen waar hij op internet gaat zoeken en in welke volgorde, net als bij films? Daar werkt het tenslotte prima.
Zier er inderdaad iets scherper uit. Wat zijn jouw settings in ffdshow die je hiervoor gebruikt?ThaClown schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:46:
@-Moondust- :
Ik heb UPC (FTA) met een floppydtv, maar de epg heeft het maar heel even een klein beetje (twee kanalen, beide 1 programma) gedaan, wat moet ik hier nog voor doen? Iets schedulen?
2008-01-22 23:22:19.421875 [38]: EPG: grabber initialized for 11 transponders..
2008-01-22 23:22:20.437500 [5]: epg:Grab for card:#1 transponder #0 index:0/3 last:1-1-2000 0:00:00 type:2 freq:306000 mod:3 sr:6900 bw:8 pol:0
2008-01-22 23:22:20.437500 [5]: grab epg card:#1 transponder: #0 ch:Nederland 1
2008-01-22 23:22:21.578125 [5]: Epg: card:1 start grab DVBC:tv:UPC NL Nederland 1 Freq:306000 ONID:1536 TSID:2055 SID:12141 PMT:7D0 FTA:False LCN:10000 SymbolRate:6900 Modulation:Mod64Qam
Dit heb ik net a la seconde geplakt dus dit duurt nu al 16 minuten.
Voor de mensen die denken over een digitale tv kaart: Doen. Ned 1,2,3 RTL 4,5,8, SBS6, Veronica en Net 5 zijn allemaal 8Mbit.
2008-01-22 23:22:20.437500 [5]: epg:Grab for card:#1 transponder #0 index:0/3 last:1-1-2000 0:00:00 type:2 freq:306000 mod:3 sr:6900 bw:8 pol:0
2008-01-22 23:22:21.578125 [5]: Epg: card:1 start grab DVBC:tv:UPC NL Nederland 1 Freq:306000 ONID:1536 TSID:2055 SID:12141 PMT:7D0 FTA:False LCN:10000 SymbolRate:6900 Modulation:Mod64Qam
Voor de mensen die denken over een digitale tv kaart: Doen. Ned 1,2,3 RTL 4,5,8, SBS6, Veronica en Net 5 zijn allemaal 8Mbit.
[ Voor 74% gewijzigd door |sWORDs| op 22-01-2008 23:38 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Gewoon de uitgebreide settings die ik al gepost had...rachez schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:12:
[...]
Zier er inderdaad iets scherper uit. Wat zijn jouw settings in ffdshow die je hiervoor gebruikt?
EDIT Deze dus: Zeer uitgebreide settings (engels) hier.
[ Voor 18% gewijzigd door ThaClown op 23-01-2008 09:29 ]
Verwijderd
het vreemde is dat hij in media portal config de cover van de film wel laat zien (dvd VIDEO_TS map) ... maar niet media portal zelf
En als je hem zelf zoekt in Media Portal? Ik had het namelijk ook, maar als ik het in Media Portal zelf opzoek (film -> i-knop -> IMDB) gaat het wel goed...Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:47:
het vreemde is dat hij in media portal config de cover van de film wel laat zien (dvd VIDEO_TS map) ... maar niet media portal zelf
Dit zou moeten werken, er wordt automatisch een folder.jpg aangemaakt indien deze nog niet bestaat. Er is echter wel nog een bug maar de oplossing ervoor staat hier: http://forum.team-mediapo...p_movies_imdb-t32584.htmlLiquidT_NL schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:03:
[...]
En als je hem zelf zoekt in Media Portal? Ik had het namelijk ook, maar als ik het in Media Portal zelf opzoek (film -> i-knop -> IMDB) gaat het wel goed...
Als jullie zo vriendelijk willen zijn ook daar een berichtje te plaatsen dan wordt de fix sneller opgenomen in de source
Zo, ik kom hier pas voor het eerst maar dit topic ga ik straks eens heel goed doorlezen!
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Openingspost + links daar naar de overige posts in deze thread zijn heel leerzaam en eigenlijk kan je het gehele MC opzetten met behulp van die postsSherlock schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:14:
Zo, ik kom hier pas voor het eerst maar dit topic ga ik straks eens heel goed doorlezen!
Ik heb ook nog een vraagje: mijn horror map heeft in de shares plots een icoontje (piepklein). Hoe is dit ingesteld?
Geen idee, misschien staat in 1 van die mappen en .jpg met de naam folder?LiquidT_NL schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:29:
[...]
Openingspost + links daar naar de overige posts in deze thread zijn heel leerzaam en eigenlijk kan je het gehele MC opzetten met behulp van die posts
Ik heb ook nog een vraagje: mijn horror map heeft in de shares plots een icoontje (piepklein). Hoe is dit ingesteld?
Verwijderd
het probleem is inderdaad nu enigzins opgelsot alleen de grote van de iconen is nu nog goed zodat hij nu in goed in de xface skin past
Wat bedoel je hiermee?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:37:
het probleem is inderdaad nu enigzins opgelsot alleen de grote van de iconen is nu nog goed zodat hij nu in goed in de xface skin past
Verwijderd
ik gebruik x-face als skin , daarin staat de cover art van films in de vorm van een dvd doosje, alle avi, mkv films etc hebben daar een plaatje wat netjes past. maar voor de VIDEO_TS mappen maakt hij met de fix wel goed plaatjes alleen zijn deze net een stukje kleiner
1. Als ik mijn map met films inscan (zowel divx / DVD / iso/ mkv) en dan de gegevens wil ophalen van IMDB, dan pakt hij wel mijn divx (.avi) en mkv (.mkv) en ook de DVD (.ts) files, maar niet de .iso files.
Ik heb deze extensie wel toegevoegd, maar hij wil ze niet standaard "lezen" met de update functie.
Hebben meer mensen hier last van?
(krijg dus ook niet het schermpje dat hij wel een film heeft gevonden, maar de naam niet kent)
2. Tevens nog een vraag over de weergave bij movies (films).
Het ziet er super mooi uit als het als fim=lmstrip getoond wordt, alleen dan staan gelijk alle films achter elkaar.
Nu heb ik zelf verschillende mappen (DIVX / DVD / HD films), en zou graag de films per map willen zien als filmstrip. Kan dit?
Heb wel gekeken om iets met de genres of zo te doen, maar daar begreep ik geen snars van.
Bij voorbaat dank!
Ik heb deze extensie wel toegevoegd, maar hij wil ze niet standaard "lezen" met de update functie.
(krijg dus ook niet het schermpje dat hij wel een film heeft gevonden, maar de naam niet kent)
Het ziet er super mooi uit als het als fim=lmstrip getoond wordt, alleen dan staan gelijk alle films achter elkaar.
Nu heb ik zelf verschillende mappen (DIVX / DVD / HD films), en zou graag de films per map willen zien als filmstrip. Kan dit?
Heb wel gekeken om iets met de genres of zo te doen, maar daar begreep ik geen snars van.
Bij voorbaat dank!
[ Voor 33% gewijzigd door stimpyrulez op 23-01-2008 12:33 ]
Wanneer ik een film kijk met DTS of DD5.1 signaal, dan zie ik bij mijn versterker de betreffende lampjes niet oplichten. En dat is vreemd, want ik gebruik wel de spdif uitgang. Lijkt wel alsof een filter alsnog het geluid aanpast.
Welke settings gebruiken jullie in MP om het geluid onbewerkt door te sturen naar de versterker?
Welke settings gebruiken jullie in MP om het geluid onbewerkt door te sturen naar de versterker?
I'm just taking care of business
Speelt hij wel de ISO's af? En hoe zit het als je het in mediaportal zelf doet? Heb je Daemon Tools ingesteld?stimpyrulez schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:30:
1. Als ik mijn map met films inscan (zowel divx / DVD / iso/ mkv) en dan de gegevens wil ophalen van IMDB, dan pakt hij wel mijn divx (.avi) en mkv (.mkv) en ook de DVD (.ts) files, maar niet de .iso files.
Gedeelde bestanden kiezen om naar in te delenstimpyrulez schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:30:
Bij voorbaat dank!
En dan als weergave "filmstrip" kiezen.
Jeps, heb hem ingesteld via Deamon tools, dus dat werkt gewoon goed. Alleen juist het automatisch ophalen van de gegevens via IMDB gaat niet "lekker".LiquidT_NL schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:26:
[...]
Speelt hij wel de ISO's af? En hoe zit het als je het in mediaportal zelf doet? Heb je Daemon Tools ingesteld?
Kan wel handmatig een film toevoegen (via mediaportal config.exe), en dan gaat het dus wel goed (zelf naam ingeven).
In MP zelf heb ik het nog niet geprobeerd, dat kan ik wel eens even testen.
ok thx, vanavond effe proberen[...]
Gedeelde bestanden kiezen om naar in te delen
Is er eigenlijk een plugin voor mediaportal die op ondertitel sites kan checken of er ondertitels beschikbaar zijn.
Ik had in de gloriedagen van Meedio altijd een tooltje die automatisch de bestandsnamen checkte en hier subs voor downloade en deze vervolgens in de juiste map onder de juiste naam plaatste.
Zou opzich niet heel ingewikkeld moeten zijn.
Ik had in de gloriedagen van Meedio altijd een tooltje die automatisch de bestandsnamen checkte en hier subs voor downloade en deze vervolgens in de juiste map onder de juiste naam plaatste.
Zou opzich niet heel ingewikkeld moeten zijn.
Welke geluidskaart met welke instellingen? Welke codecs (Graphedit)? Wat voor film? XP of Vista?mr. TCB schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:54:
Wanneer ik een film kijk met DTS of DD5.1 signaal, dan zie ik bij mijn versterker de betreffende lampjes niet oplichten. En dat is vreemd, want ik gebruik wel de spdif uitgang. Lijkt wel alsof een filter alsnog het geluid aanpast.
Mediaportal is een aardig programma maar ik mis toch een hoop functies als ik hem vergelijk met XBMC. Ondermeer
-Stapgewijze zoom bij full screen video (je kunt nu alleen kiezen uit een aantal presets).
-Informatie over de stream (resolutie, verhouding, bitrate etc).
-Informatie over de totaalduur van het bestand is niet weergeven (ja je moet dan optellen hoeveel tijd er is verstreken en hoeveel er resteert -> onhandig. Je zou gewoon moeten hebben 2:31 / 1:43:21 en dan eventueel de eerste waarde negatief kunnen maken.
-De informatie schermen zijn echt lomp groot, dat vierkante blok als je informatie opvraagt moet veel kleiner.
-De vertraging van audio/subs is niet genummerd, in de zin van 0.1 sec delay 0.2 sec delay.
Zo zijn er nog een aantal dingen die me niet echt bevallen. Ik kom van XBMC en zie nu pas in hoe goed dat programma eigenlijk in elkaar steekt. Enorm veel functies maar toch goed bedienbaar en gebruiksvriendelijk. Ik heb de PM3 skin geprobeerd maar dit verbeterd niet veel.
Mocht een van mijn bovenstaande opties wel mogelijk zijn hou ik me graag aanbevolen.
-Stapgewijze zoom bij full screen video (je kunt nu alleen kiezen uit een aantal presets).
-Informatie over de totaalduur van het bestand is niet weergeven (ja je moet dan optellen hoeveel tijd er is verstreken en hoeveel er resteert -> onhandig. Je zou gewoon moeten hebben 2:31 / 1:43:21 en dan eventueel de eerste waarde negatief kunnen maken.
-De informatie schermen zijn echt lomp groot, dat vierkante blok als je informatie opvraagt moet veel kleiner.
-De vertraging van audio/subs is niet genummerd, in de zin van 0.1 sec delay 0.2 sec delay.
Zo zijn er nog een aantal dingen die me niet echt bevallen. Ik kom van XBMC en zie nu pas in hoe goed dat programma eigenlijk in elkaar steekt. Enorm veel functies maar toch goed bedienbaar en gebruiksvriendelijk. Ik heb de PM3 skin geprobeerd maar dit verbeterd niet veel.
Mocht een van mijn bovenstaande opties wel mogelijk zijn hou ik me graag aanbevolen.
[ Voor 7% gewijzigd door Magnolia op 23-01-2008 22:11 ]
Ontspan.
Neem aan als je powerdvd als codec insteld bij DVD, dat het dan wel moet lukken.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:09:
Is er al iemand die HD-DVDs kan afspelen via MP? (geen mkv's etc, maar orginele)
En als je een geripte versie hebt, dan moet je de extensie toevoegen bij movies, en dan zou het volgens mij ook moeten kunnen (en anders weer de codec van power DVD gebruiken)
(tis wel een gok, aangezien ik zelf geen HD-DVD of zo heb
In MP doet hij het prima, dus das wel een oplossingLiquidT_NL schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:26:
[...]
Speelt hij wel de ISO's af? En hoe zit het als je het in mediaportal zelf doet? Heb je Daemon Tools ingesteld?
En dit werkt ook prima! toppie!Gedeelde bestanden kiezen om naar in te delen
- Stapsgewijze zoom... wanneer gebruik je dit??? maargoed is vast en zeker in te stellen zoek eens op het forum!Magnolia schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:09:
Mediaportal is een aardig programma maar ik mis toch een hoop functies als ik hem vergelijk met XBMC. Ondermeer
- Info over stream, welke stream bedoel je? en dit wil je toch alleen zien bij het testen?
- Informatie over de totaalduur van het bestand is niet weergeven, dit is ook heel gemakkelijk toe te voegen aan een skin, kun je vragen op het forum of zelf doen....
EDIT: totaalduur intereseert mij juist niets! ik wil weten hoelang de film nog duurt en hoelang ie al bezig is, maar smaken verschillen he!
- De informatie schermen zijn echt lomp groot Niet op een 40'' LCD...
Dit is ook bij elke skin anders, test wat skins uit!
- Subs gebruik ik nooit dus geen idee

Die van de subs is toch een heel handige. Soms heb je tv-series van een andere releasegroup dan je subs. Dan is het door het geknip van reclameblokken een andere sync in het bestand dan van je sub. In XBMC kan je dan gewoon de subs delayen en zo toch goed laten lopen met de serie.
Evenals voor audio-delay, soms loopt het out-of-sync, even het geluid bijstellen is dan zo gebeurd. Zelf gebruik dit niet, omdat ik geen zin hem in gepiel. Dan download ik nog liever de serie opnieuw.
Volgens mij zijn dit geen problemen, maar wel handig om te hebben.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
het is inderdaad wel handig om te hebben, dat sync gedoe, maar ik sync de meeste niet-gesyncde files zelf.
In de eerste plaats zou je eens kunnen kijken bij de instellingen van je geluidskaart. Daar heb ik met mijn M-audio Revolution 7.1 in eerste instantie ingesteld dat ik alles zonder soundprocessing over de S/PDIF wil hebben. Daarnaast heb ik in de audiofilters die ik gebruik (AC3Filter) bij de instellingen alles op S/PDIF gezet (op meerdere plaatsen). Resultaat is dat mijn versterker netjes het bronsignaal ontvangt en gedecodeerd en versterkt naar de speakers kan sturen.mr. TCB schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:54:
Ik ben het voor een deel met je eens maar Magnolia heeft wel een punt. Er zijn nog veel handige dingen die niet in MP zijn opgenomen of via een plugin beschikbaar zijn. Dat zal waarschijnlijk een kwestie van tijd zijn.ThaClown schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:28:
[...]
- Stapsgewijze zoom... wanneer gebruik je dit??? maargoed is vast en zeker in te stellen zoek eens op het forum!
- Info over stream, welke stream bedoel je? en dit wil je toch alleen zien bij het testen?
- Informatie over de totaalduur van het bestand is niet weergeven, dit is ook heel gemakkelijk toe te voegen aan een skin, kun je vragen op het forum of zelf doen....
EDIT: totaalduur intereseert mij juist niets! ik wil weten hoelang de film nog duurt en hoelang ie al bezig is, maar smaken verschillen he!
- De informatie schermen zijn echt lomp groot Niet op een 40'' LCD...![]()
![]()
Misschien dat iemand subdownloader kan porten naar Media Portal. Het is opensource geloof ik. Met dit programma kan je een film scannen, en die zoekt dan de bijbehorende ondertitel uit opensubtitles.org Dit werkt heel goed met tv series, zelfs als er verschillende groepen verschillende releases uitbrengen. (Omdat het programma ook kijkt naar md5 hashes ofzo, grootte van bestand etc). Als MediaPortal ook kon zoeken op opensubtitles.org dan zou dit perfect zijn!
Link naar subdownloader: http://code.google.com/p/subdownloader/
Link naar subdownloader: http://code.google.com/p/subdownloader/
Zoom gebruik ik bijna altijd. Ik heb veel films die in bioscoop formaat zijn (2.35) en daarbij wil ik vaak een stukje inzoomen, zodat de balken wat minder groot worden. In MP kun je alleen volledig inzoomen, zodat je helemaal geen balken meer hebt, maar dat is teveel dan verlies je teveel beeld aan de zijkanten. Ook bijv het afspelen van bestanden met een 4:3 formaat (The Daily show with Jon Stewart) levert balken aan de zijkant op (ipv onderkant) die wil ik ook wat kleiner maken maar niet helemaal wegzoomen. Kan dus niet. Groot manco.ThaClown schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:28:
[...]
- Stapsgewijze zoom... wanneer gebruik je dit??? maargoed is vast en zeker in te stellen zoek eens op het forum!
- De informatie schermen zijn echt lomp groot Niet op een 40'' LCD...![]()
![]()
Verder wil ik graag meer informatie over het bestand dat afspeelt dan alleen de titel. Bijv CPU belasting, bitrate, codec en dergelijke (allemaal mogelijk in XBMC).
Ik heb zelf een 42' Plasma en die informatie schermen zijn erg lomp/groot. Geloof me.
Dat jou de totaalduur niet interesseert kan wel zo zijn, echter het zou wel zichtbaar moeten kunnen zijn. Als ik bijv een film start wil ik even snel kunnen zien hoelang hij duurt.
Subtitle loaden kon ik ook niet vinden via de remote. Wel ingebakken in een mkv pakt hij, maar een los srt bestand is me nog niet gelukt via het menu. (L op het toestenbord is niet echt n optie)
Daarnaast zijn er nog een hoop (kleine) dingen die stuk beter kunnen. Bijv het snel switchten van fullscreen video naar het menu om wat in de instellingen te veranderen en dan weer terug naar fullscreen video. XBMC heeft daar een mooie grote knop voor, maar met MP moet je heel onlogisch door menu's navigeren om terug te komen. Ook bijv seeken in een file weergeeft hij maar de helft van de keren naar welk punt je geseeked hebt (Die tijdsbalk bovenaan).
[ Voor 10% gewijzigd door Magnolia op 24-01-2008 13:37 ]
Ontspan.
Bij veel irritatiepunten die je noemt kan ik wel wat van voorstellen, maar sommige zaken zitten gewoon in MP?
Dat het niet KAN is wel jammer, maar ja, helaas
Je filters moet je goed instellen, met de blauwe knop op de remote (uit mijn hoofd) kan dit gewoon heel gemakkelijk, en anders 2x de i knop op mijn remote
Als je een film net start is het zo goed als de tijdsindicatie die hij aangeeft dat hij nog moet spelen. Het kan best zijn dat je je eraan stoort, maar ik zie in een oogopslag hoelang de film duurt, take or give 1 of 2 minuten, maar die boeien me niet.Magnolia schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:25:
Dat jou de totaalduur niet interesseert kan wel zo zijn, echter het zou wel zichtbaar moeten kunnen zijn. Als ik bijv een film start wil ik even snel kunnen zien hoelang hij duurt.
Dat het niet KAN is wel jammer, maar ja, helaas
volgens mij heb ik dat gister nog gedaan?Magnolia schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:25:
Subtitle loaden kon ik ook niet vinden via de remote. Wel ingebakken in een mkv pakt hij, maar een los srt bestand is me nog niet gelukt via het menu. (L op het toestenbord is niet echt n optie)
Je filters moet je goed instellen, met de blauwe knop op de remote (uit mijn hoofd) kan dit gewoon heel gemakkelijk, en anders 2x de i knop op mijn remote
Rode knop op mijn remote, of de terugknop (escape waarschijnlijk met een tobo)... En anders 2x de i-knop voor standaard instellingen (zoom, subs, audio)Magnolia schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:25:
Daarnaast zijn er nog een hoop (kleine) dingen die stuk beter kunnen. Bijv het snel switchten van fullscreen video naar het menu om wat in de instellingen te veranderen en dan weer terug naar fullscreen video.
Nogmaals, de rode knop doet dit zo voor je op mijn remote. Aangezien je die functie ook kan mappen met je toetsenbord, lijkt het mij dus niet echt een probleem.Magnolia schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:25:
XBMC heeft daar een mooie grote knop voor, maar met MP moet je heel onlogisch door menu's navigeren om terug te komen.
Hij geeft inderdaad vaak alleen maar hoeveel minuten je vooruit/achteruit gaat, dat kan een minpunt voor je zijn.Magnolia schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:25:Ook bijv seeken in een file weergeeft hij maar de helft van de keren naar welk punt je geseeked hebt (Die tijdsbalk bovenaan).
Dan wees es zo aardig om wat pics te posten zodat we kunnen zien wat we missen!|sWORDs| schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:26:
Ja prima, iedereen wil andere dingen met zijn HTPC...
Maar je punten hebben wel iets van waarde hoor, doe anders een feature request op het MP forum...
Maar je punten hebben wel iets van waarde hoor, doe anders een feature request op het MP forum...
Informatieschermen kun je allemaal prima aanpassen met de XML files in de betreffende skin directory.Magnolia schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:25:
[...]
Zoom gebruik ik bijna altijd. Ik heb veel films die in bioscoop formaat zijn (2.35) en daarbij wil ik vaak een stukje inzoomen, zodat de balken wat minder groot worden. In MP kun je alleen volledig inzoomen, zodat je helemaal geen balken meer hebt, maar dat is teveel dan verlies je teveel beeld aan de zijkanten. Ook bijv het afspelen van bestanden met een 4:3 formaat (The Daily show with Jon Stewart) levert balken aan de zijkant op (ipv onderkant) die wil ik ook wat kleiner maken maar niet helemaal wegzoomen. Kan dus niet. Groot manco.
Verder wil ik graag meer informatie over het bestand dat afspeelt dan alleen de titel. Bijv CPU belasting, bitrate, codec en dergelijke (allemaal mogelijk in XBMC).
Ik heb zelf een 42' Plasma en die informatie schermen zijn erg lomp/groot. Geloof me.
Daarnaast zijn er nog een hoop (kleine) dingen die stuk beter kunnen. Bijv het snel switchten van fullscreen video naar het menu om wat in de instellingen te veranderen en dan weer terug naar fullscreen video. XBMC heeft daar een mooie grote knop voor, maar met MP moet je heel onlogisch door menu's navigeren om terug te komen. Ook bijv seeken in een file weergeeft hij maar de helft van de keren naar welk punt je geseeked hebt (Die tijdsbalk bovenaan).
Persoonlijk boeit mij bitrate/cpu belasting en verder niet, als hij afspeelt dan is de cpu belasting blijkbaar okay. Bitrate weet ik vaak van een film zelf, dus als ik die per se wil weten dan kijk ik even in de file zelf.
Uhm, de filmduur zie je toch in het filmstrip menu van mijn videos? Als je de film info even ophaalt met IMDB of gebruik maakt van de movie db optie bij videos dan zie je deze gewoon in de lijst.
En ook als je de film net start kun je even naar rechts duwen om te zien hoe lang de film duurt, dan verschijnt die balk eventjes.
Ondertitels kun je vinden door twee keer op de info knop te drukken op de MCE remote. Dan zie je subtitle. Als dit niet werkt met externe subs dan ligt het aan de instelling van je filter. Je zult een WMR renderless renderer moeten gebruiken, hier valt Haali Media Splitter niet onder. Dus als je Haali gebruikt voor Avi files dan werken subs niet. Ook wil het wel es helpen om in CCCP de VST filter autoload aan te klikken.
En zoomen kan onze TV handmatig. Je kunt dan zoveel of zo weinig zoomen als je wilt.
Ik zou b.v. wel willen weten welke audiostreams er in het videobestand zitten en welke bitrate. Deze zijn doorgaans een indicatie voor de kwaliteit van het geluid. Een indicatie voor de kwaliteit van het beeld is de videobitrate. Het maakt op mijn projector wel degelijk een verschil of ik naar 4.000kbps zit te kijken of 12.000kbps. Ook een opsomming van mogelijke subtitles is handig en nog meer van dat soort info.REDFISH schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:00:
[...]
Persoonlijk boeit mij bitrate/cpu belasting en verder niet, als hij afspeelt dan is de cpu belasting blijkbaar okay. Bitrate weet ik vaak van een film zelf, dus als ik die per se wil weten dan kijk ik even in de file zelf.
Bij welke aanbieder zit je? @home, casema??|sWORDs| schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:26:
Dat staat een paar regels hoger.stimpyrulez schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:15:
[...]
Bij welke aanbieder zit je? @home, casema??
|sWORDs| schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:26:
Ik heb UPC (FTA) met een floppydtv, maar de epg heeft het maar heel even een klein beetje (twee kanalen, beide 1 programma) gedaan, wat moet ik hier nog voor doen? Iets schedulen?
[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 24-01-2008 16:07 ]
Helemaal mee eens, maar je bepaalt toch zelf waar je je content vandaan haalt of niet? Ik snap het probleem niet zo goed. Ofwel je encodeert films op een kwaliteit die jij acceptabel vindt, of je downloadt geen versies die je kwalitatief te min vindt(minstens 720p op een grote HD-TV/projector). Het lijkt nu net alsof je media op je HTPC hebt staan waarvan je zelf geen idee hebt waar het vandaan komt of hoe het erop komt en het een verrassing is of de kwaliteit goed is als je de film gaat afspelen. Een andere optie kan ook zijn om de bitrates gewoon in de filename te zetten.-Moondust- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:10:
[...]
Ik zou b.v. wel willen weten welke audiostreams er in het videobestand zitten en welke bitrate. Deze zijn doorgaans een indicatie voor de kwaliteit van het geluid. Een indicatie voor de kwaliteit van het beeld is de videobitrate. Het maakt op mijn projector wel degelijk een verschil of ik naar 4.000kbps zit te kijken of 12.000kbps. Ook een opsomming van mogelijke subtitles is handig en nog meer van dat soort info.
Het punt van audiostreams is inderdaad wel interessant, zou handig kunnen zijn, hoewel ik eigenlijk liever niet nagesynchroniseerde media kijk.
Subtitles kun je gewoon opvragen zoals eerder genoemd.
Dit topic is gesloten.