Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 265.220 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
stimpyrulez schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:40:
Heb iets vreemds met MKV support.

Heb Core AVC geinstalleerd.
Als ik .mkv bestand afspeel via media player 11, dat wordt deze goed weer gegeven (cars1080p)

Wil ik dezelfde mkv via media portal afspelen, dan doet hij het niet?

Een andere mkv (filmpjes pixar 1080p) wordt goed afgespeeld met beide programma's :(

heb bij movies de volgende instellingen:

mpeg2 = NVidia Video decoder
H.264 = CoreAVC
audio decoder = MPA decoder
Audio render = realtec AC97

Wie o Wie weet waar het mis gaat??

Zelfde probleem heb ik ook als ik Combined codec pack installeer.
Ik heb ze ook toegevoegd bij Movies en dan de optie Movie Post Processing en hier werkt het perfect..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met een Mediaportal-only HTPCtje op XP.
Is er ergens een lijst met services die uit kunnen, en welke aan moeten?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
bij mij werken de ondertitels niet meer bij mkv-bestanden. Heb zitten kloten met vobsub maar dat lukte ook niet. lastig, gebruik nu bsplayer voor dat soort bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
Occy74 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:03:
[...]
Ik heb ze ook toegevoegd bij Movies en dan de optie Movie Post Processing en hier werkt het perfect..
Mmm ook geprobeerd, maar dat helpt ook niet.

Heb nog even paar andere mkv 's geprobeerd, en die gaan wel weer goed :? Echt vreemd.

Trouwens, mijn MCE remote doet het wel, maar niet alle knoppen?
Bijv, vorige en zo doen het niet. Nu al geprobeerd dat .CAB bestand voor win. MCE te installeren, maar die werkt niet onder WIN. XP Pro.
Iemand een andere oplossing hiervoor?

Tevens dat proggie om via de "groene" knop van MCE remote media portal te laten starten werkt wel mooi, maar zijn er ook tooltjes/manieren om zelf een programma te kunnen laten starten?
Aangezien mijn "normale" PC wil gaan gebruiken als Mediacenter, maar gebruik hier de resolutie 1280x1024 i.p.v. 1280x720.

Dus heeft iemand zo een antwoord voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08-2024
anandus schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:31:
Ik ben bezig met een Mediaportal-only HTPCtje op XP.
Is er ergens een lijst met services die uit kunnen, en welke aan moeten?
Ik gebruik zelf altijd de volgende twee sites:
- http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm
- http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez, heb je Haali Media Splitter geinstalleerd en hierin VSFilter autoload op YES gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:40:
Heb iets vreemds met MKV support.

Heb Core AVC geinstalleerd.
Als ik .mkv bestand afspeel via media player 11, dat wordt deze goed weer gegeven (cars1080p)

Wil ik dezelfde mkv via media portal afspelen, dan doet hij het niet?

Een andere mkv (filmpjes pixar 1080p) wordt goed afgespeeld met beide programma's :(

heb bij movies de volgende instellingen:

mpeg2 = NVidia Video decoder
H.264 = CoreAVC
audio decoder = MPA decoder
Audio render = realtec AC97

Wie o Wie weet waar het mis gaat??

Zelfde probleem heb ik ook als ik Combined codec pack installeer.
Hoi Stimpy,

Zijn dat toevallig mkv films met ook subtitles erin? En speelt toevallig de film wel maar krijg je alleen geen beeld (wel audio)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Gebruik het programma nu ook een paar dagen, al m'n 2100 tv eps zijn prachtig in een database gegooid... De plugin My Usenet is ook erg handig, samen met SABnzbd kan ik dan vanuit mp zoeken via yabse / newzbin / nog een paar, aanklikken, wachten en direct kijken. Je kunt ook rss feeds in my usenet invoeren dus vrij uitgebreid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 14:04
Lelletje schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:32:
[...]

Nu een ander probleem.

Hij scant de kanalen en vindt de bijhorende naam / programma dat er nu op zit.

Echter in MP blijft het scherm zwart en als ik iets opneem blijft dit ook zwart. MyTV in fullscreen geeft volgende melding: no signal detected.

Op het forum lijkt dit vaker te voorkomen en er lijken geen oplossingen hiervoor te zijn?
Wie herkent dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk toch dat je even handmatig de frequenties moet nalopen...

EVT backup maken in het beheerprogramma, dat backupbestand aanpassen en weer importeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 14:04
De frequenties kloppen, volgens de Essent site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:57:
stimpyrulez, heb je Haali Media Splitter geinstalleerd en hierin VSFilter autoload op YES gezet?
Euhhh... nope, maar zal is effe zoeken of ik het kan vinden.
Hoi Stimpy,

Zijn dat toevallig mkv films met ook subtitles erin? En speelt toevallig de film wel maar krijg je alleen geen beeld (wel audio)?
toevallig zijn het mkv bestanden met subs erin ;), maar nee ik krijg zo wel geen beeld als geluid.
Als ik via "movies" zo'n mkv bestand selecteer, dan lijkt het erop of ie het wil gaan afspelen, maar na 5 sec. "freeze" zit ik dus gewoon weer in mediaportal.
Wel als ik het beeld niet full screen zet, dan zie ik wel heel even het haali tekentje onder in beeld, verschijnen, maar daarna is hij gelijk weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:57:
ook geprobeerd, maar mocht tevens niet baten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gedonder gehad met bepaalde .mkv's... Maar heb het volgende gedaan en nergens meer last van gehad:
Haali Media Splitter geinstalleerd,
AC3 filter geinstalleerd,
CoreAVC Pro geinstalleerd,
CCCP geinstalleerd,
MediaPortal geinstalleerd

Hierna werkte alles. Als dit niet werkt, dan kan ik je ook niet verder helpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Het werkt nu wel ;-)

Haali mediasplitter geinstalleerd,
ffdshows tryouts geinstalleerd
ac3filter geinstalleerd

en toen bij movies bij zowel bij mpeg 2 als H264 de FFD show Video decoder geselecteerd, en nu werkt het goed *O*

Maar ben nog niet helemaal te vreden.
Aangezien mijn PC standaard de res. 1280x1024 draait, en mijn plasma op 1280x720 draait, wil ik graag als ik mediaportal opstart, eerst mijn resolutie wordt gewijzigd, en dan mediaportal wordt gestart.

Nu heb ik al een proggie om de resolutie te wijzigen via .bat bestand, maar hoe koppel ik zo iets aan mediaportal (lees start button van de MCE AB?)
Opstarten via de groene knop gaat ook prima, maar ja wil straks alles van af de bank kunnen regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:15:
Ik heb ook gedonder gehad met bepaalde .mkv's... Maar heb het volgende gedaan en nergens meer last van gehad:
CCCP geinstalleerd,
MediaPortal geinstalleerd

Hierna werkte alles. Als dit niet werkt, dan kan ik je ook niet verder helpen :/
wat heb jij dan ingevuld bij "video"? Welke decoders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor H264 heb ik CoreAVC en voor de rest FDDshow volgens mij. Maar ik kijk eigenlijk alleen maar HD mkv's.

Hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat MP opstart door gebruik van de groene knop? Krijg het niet aan de praat.. en kan ik ook de PC afsluiten d.m.v. de remote? (gebruik MCE remote van Microsoft en Vista 64 bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:42:
Voor H264 heb ik CoreAVC en voor de rest FDDshow volgens mij. Maar ik kijk eigenlijk alleen maar HD mkv's.

Hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat MP opstart door gebruik van de groene knop? Krijg het niet aan de praat.. en kan ik ook de PC afsluiten d.m.v. de remote? (gebruik MCE remote van Microsoft en Vista 64 bits)
Hoi Wouter,

Ik draai MP op Vista Ultimate. Ik gebruik mptray om MP op te kunnen starten met de groene knop.

Het enige bijkomende nadeel dat ik nog ondervind is dat MCE ook nog opstart door de groene knop. 2 programmas met 1 knopjes dus.. Niet handig.

Heb je in de MP config wel aangezet dat je de MCE remote gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mn MCE remote werkt ook wel, maar als ik MPtray installeer zie ik ook niks wat ik kan veranderen of doen. Dus bij mij start Vista MC gewoon op als ik op de groene druk...

Trouwens, dat opstarten van MP en MC schijn je kunnen aan te passen met Vista Manager (programma), maar daar snapte ik al helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:19:
Ja, mn MCE remote werkt ook wel, maar als ik MPtray installeer zie ik ook niks wat ik kan veranderen of doen. Dus bij mij start Vista MC gewoon op als ik op de groene druk...

Trouwens, dat opstarten van MP en MC schijn je kunnen aan te passen met Vista Manager (programma), maar daar snapte ik al helemaal niks van.
Tja, dat heb ik geprobeerd met Vista Manager.
1. Bij opstarten alle MCE processen eruit gegooid (ehtray, mce, en nog wat).
2. Bij services ook alle standaard op uit gezet.

Maakte bij mij helaas geen verschil. Ik heb zelfs nog alle delen die iets met MCE te maken hadden uit mijn register verwijderd, geen succes.

MPtray is niet te configureren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
- Gebruik MPTray om de groene start knop te gebruiken (ook voor Vista).
Gebruik wel even Vista Manager (http://www.yamicsoft.com/...software/vistamanager.exe) om Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen.

Dus dit werkt niet?? bij mensen die ik ken werkte dit prima... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ThaClown op 14-01-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook MPTray geïnstalleerd, maar dit resulteerde bij het indrukken van de groene knop op de MS-remote niet in het opstarten van MP, wel in het niet meer opstarten van MCE. Ik heb toen Girder maar weer eens van stal gehaald en een commando met bijbehorende actie gedefinieerd. Nu start MP netjes op na het indrukken. Alleen het verkrijgen van de focus levert nog wat problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:05:
Ik heb ook MPTray geïnstalleerd, maar dit resulteerde bij het indrukken van de groene knop op de MS-remote niet in het opstarten van MP, wel in het niet meer opstarten van MCE. Ik heb toen Girder maar weer eens van stal gehaald en een commando met bijbehorende actie gedefinieerd. Nu start MP netjes op na het indrukken. Alleen het verkrijgen van de focus levert nog wat problemen op.
Daar heb je de plugin voor MP Focus
ThaClown schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:18:
[...]

Ik denk dat dit het voor je oplost!

Voor mensen met een MCE Remote/Keyboard:
- de MS Rollup 2 installeren om de MCE keyboard en remote aan de praat te krijgen.
- Als je niet (na het drukken op de groene knop) MP als actief hebt staan, gebruik dan MP Focus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:05:
Kan je met Grider ook bijv. een .bat bestand achter een button hangen? (ken het namelijk niet echt)
Heb je dan zowel een linkje of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die plugin MPfocus heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik de indruk kreeg dat die altijd MP op de voorgrond zet. Ik wil eigenlijk dat MP alleen focus krijgt bij het indrukken van de groene knop.

Met Girder kun je echt heel veel doen. Je kunt als actie onder andere kiezen voor het uitvoeren van een exe of cmd of bat bestand.

Ik heb voor mijn focusprobleem geprobeerd om met Girder de focus aan MP te geven, maar dat lukt alleen als Girder zelf focus heeft. In dat geval komt een reeds draaiende MP na het indrukken van de groene knop netjes op de voorgrond. Het werkt alleen niet als Girder niet zelf focus heeft. Hiermee moet ik nog wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:57:
Die plugin MPfocus heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik de indruk kreeg dat die altijd MP op de voorgrond zet. Ik wil eigenlijk dat MP alleen focus krijgt bij het indrukken van de groene knop.

Met Girder kun je echt heel veel doen. Je kunt als actie onder andere kiezen voor het uitvoeren van een exe of cmd of bat bestand.

Ik heb voor mijn focusprobleem geprobeerd om met Girder de focus aan MP te geven, maar dat lukt alleen als Girder zelf focus heeft. In dat geval komt een reeds draaiende MP na het indrukken van de groene knop netjes op de voorgrond. Het werkt alleen niet als Girder niet zelf focus heeft. Hiermee moet ik nog wat proberen.
Je kan bij de MP configuratie aangeven dat MP altijd op de voorgrond moet draaien (effe aan vinken). Dat zal misschien kunnen helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand ewrvaring hoe je MCE remote goed met Media player kan laten werken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik heb inmiddels ook media portal ontdekt, en ook de voordelen hiervan.
Ik loop echter tegen een probleem aan die ik maar niet kan verhelpen. Ik krijg onder geen
beding mediaportal zover om CoreAVC te gebruiken. Heb van alles geprobeerd, zoals de andere filters uitzetten. ik heb zelfs de hele meuk eraf gegooid en alleen coreAVC emt haali erop gezet om te kijken of dit werkt maar geen resultaat. Heeft er iemand misschien een idee waar het aan kan liggen. Ik denk zelf dat het een combinatie is van de filters waarbij er bij de ene iets wel aanstaat en bij de ander neit het probleem is maar ik kom er niet uit. Tuurlijk, het is niet erg om coreAVC niet te gebruiken maar omdat deze het efficientst is leek het me wel handig.

Een ander probleem dat hiermee samenhangt is dat ik een videobestand (.mkv) heb (las vegas laatste aflevering) die gewoon normaal opent in media player classic maar media portal wilt hier ook niet aan beginnen. Andere mkv bestanden wilt media portal wel afspelen. Dit is het enige bestand die media portal neit wilt openen. iemand hierover een idee?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:00:
Gebruik wel even Vista Manager (http://www.yamicsoft.com/...software/vistamanager.exe) om Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen.

Dus dit werkt niet?? bij mensen die ik ken werkte dit prima... ;)
Hoi ThaClown,

Weet je dan ook wat je precies moet uitschakelen van MCE via Vista Manager?

Ik heb alles in startup services uitgeschakeld wat maar iets met MCE te maken (dus ook load en ehtray). Echter bij startup doet die magische groene knop het mooi toch weer :). Dan maar ehtray.exe verwijderen ofzo :p, minder netjes maar hopelijk wel zo effectief.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@abcdefghijklm:
- Heb je je juiste codec gekozen onder video's in de config?

- Gebruik GrapEdit om te zien welke codec gebruikt wordt in MP...
Open MP in een klein scherm, start GraphEdit, start een video in MP, druk Ctrl+G in Graph Edit:
Je ziet nu welke codec MP gebruikt voor de video bestand en je weet dus welke je moet verwijderen/uitschakelen om MP te forceren om CoreAVC te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:24:
@abcdefghijklm:
- Heb je je juiste codec gekozen onder video's in de config?
yup dit heb ik gedaan.
- Gebruik GrapEdit om te zien welke codec gebruikt wordt in MP...
Open MP in een klein scherm, start GraphEdit, start een video in MP, druk Ctrl+G in Graph Edit:
Je ziet nu welke codec MP gebruikt voor de video bestand en je weet dus welke je moet verwijderen/uitschakelen om MP te forceren om CoreAVC te gebruiken.
goeie tip, ga ik straks ff uitproberen. Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ThaClown,

gave topic !

Heb je de K9AGM2 met HDMI naar HDMI ook geprobeerd?
Dus zonder de Club3D HD2400.

Ben benieuwd of dat voldoende is om. Ik heof namelijk geen mkv'tjes etc... af te spelen, alleen divx en normale DVD's.

Vindt het wel belangrijk dat het een mobo is met HDMI die ook geluid mee geeft, zodat ik met een HDMI naar HDMI kabel klaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lelletje schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:50:
[...]

Wie herkent dit probleem??
IK zodra ik poging tot het opnemen doe, gewoon tv kijken gaat prima opnemen is helemaal geen tv-bleed meer, totdat ik via mce tv-beeld heb gekregen en dat mce tv-kaart goed lijkt af te sluiten ofzo? snap er voorlopig nog niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Ik heb een tijdje terug ook geprobeerd met CoreAVC te werken in mediaportal, maar bij mij deed ie dat ook niet. Daarna ben ik maar overgegaan op de nieuwste versie van FFDshow... daar ben ik zeker wel over te spreken. Ze hebben veel verbeterd en doet eigenlijk niet onder voor CoreAVC.

Maar toch ben ik benieuwd of iemand het aan de praat heeft met CoreAVC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nog een vraagje... Het schijnt tegenwoordig populair te zijn meerdere zenders op één kanaal te laten spelen...
Bijvoorbeeld Nickelodeon en comedy central...

Hoe hebben jullie dat met de epg opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Double J schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:07:
Ik heb een tijdje terug ook geprobeerd met CoreAVC te werken in mediaportal, maar bij mij deed ie dat ook niet. Daarna ben ik maar overgegaan op de nieuwste versie van FFDshow... daar ben ik zeker wel over te spreken. Ze hebben veel verbeterd en doet eigenlijk niet onder voor CoreAVC.

Maar toch ben ik benieuwd of iemand het aan de praat heeft met CoreAVC?
Jups, dit gedaan:
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:15:
CCCP geinstalleerd,
MediaPortal geinstalleerd (dit dan weer niet!)
en dan bij MPEG 2 de ffdshow decoder gekozen, en bij x264 de Coreavc, en bij geluid de AC3filter.
Dit werkt goed bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik heb een update van de codec uitleg
Download de zeer uitgebreide uitleg van Goose!

[ Voor 60% gewijzigd door ThaClown op 15-01-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:42:
Hoi ThaClown,

gave topic !

Ben benieuwd of dat voldoende is om. Ik heof namelijk geen mkv'tjes etc... af te spelen, alleen divx en normale DVD's.

Vindt het wel belangrijk dat het een mobo is met HDMI die ook geluid mee geeft, zodat ik met een HDMI naar HDMI kabel klaar ben.
Nee niet geprobeerd, heb de HD2400 nodig voor HD...
Maar dit zou zeker moeten werken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die MCE Remote blijft maar lastig doen hier... Heb ehtray.exe bij Vista Manger disabled en dan werkt de groene knop goed voor MP, maar na opnieuw opstarten staat er weer een nieuwe ehtray.exe en start Vista MC nog steeds op.
Ben dus nog op zoek naar een blijvende oplossing hiervoor.

Kun je trouwens ergens in Windows die knoppen configuren van MP, ik wil dat de pc afsluit als ik op de 'standby' toets druk van de MCE Remote.

Laatste wat ik nog steeds niet werkend heb gekregen, is de HD-DVD speler in MP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:42:
Hoi ThaClown,

gave topic !

Ik heb een bord met een nVidia 7150 chipset en een e4500, geluid via HDMI en alles (zelfs 1080p x264) werkt perfecto.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Grr, ik heb in het verleden de tv plugin aan de praat gehad, maar krijg het nu niet voor elkaar, het parsen van de bestanden doet het niet.

TvSeries 1.2.9.39206\
Import Path E:\TV\Heroes
Parsing op default (dus ook <series> - <season>x<episode> - <title>.<ext>)
Bestand: Heroes - 02x01 - Four Months Later.mkv

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
|sWORDs| schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:58:
Grr, ik heb in het verleden de tv plugin aan de praat gehad, maar krijg het nu niet voor elkaar, het parsen van de bestanden doet het niet.

TvSeries 1.2.9.39206\
Import Path E:\TV\Heroes
Parsing op default (dus ook <series> - <season>x<episode> - <title>.<ext>)
Bestand: Heroes - 02x01 - Four Months Later.mkv
Ik had zelf dat als er 1 bestand niet goed geparsed wordt, hij helemaal niets meer parsed. Heb je al eens in de log gekeken waar het mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@|sWORDs|:
Ik gebruik zelf nooit de titel in de bestanden, deze kunnen nogal snel niet overeenkomen....
Ook moet je de laatste SVN voor de TV Series gebruiken... hier dus
Mocht het dan niet werken, probeer dan een oudere SVN versie nadat je de Database van de TV series heb gereset...

Mijn setup is:HTPC:
Case: Silverstone LC11 black
Software: MediaPortal (MediaPortal 0.2.3.0 RC2 + MediaPortal SVN-Snapshot: 09-29-2007 01-01h - Revision:16065 + TVServer3)
MediaPortal Skin: Monochrome V0.8
CPU: AMD Athlon 64 X2 3600+
Mainboard: MSI Motherbord K9AGM2-FIH
RAM: 1GB: 2x 512Mb DDR2 667MHz
HDD: 2,78 TB (2x 320GB in HTPC, 2x 320GB in werk PC en 3x 500GB in Server)
Videokaart: Club3D HD2400 Pro lowprofile
Geluidskaart: 7.1 with SDIF optical-out
TV-kaart: Floppy FireDTV-C (Casema Digitale TV)
Voeding: Silverstone 300W-SST-LC11
Chip cooler: AC CPU Freezer 64LP cooler
Kast koeler: CM Ultra silent Casefan
Afstands bediening: Logitech Harmony 525

HD spul zal vast wel draaien idd zonder de HD2400 maar deze doet nu wel veel werk zodat mijn PCtje wat minder hard hoeft te werken... Bovendien is de HD2400 niet zo duur... :9~

[ Voor 87% gewijzigd door ThaClown op 15-01-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:58:
Die MCE Remote blijft maar lastig doen hier... Heb ehtray.exe bij Vista Manger disabled en dan werkt de groene knop goed voor MP, maar na opnieuw opstarten staat er weer een nieuwe ehtray.exe en start Vista MC nog steeds op.
Ben dus nog op zoek naar een blijvende oplossing hiervoor.

Kun je trouwens ergens in Windows die knoppen configuren van MP, ik wil dat de pc afsluit als ik op de 'standby' toets druk van de MCE Remote.

Laatste wat ik nog steeds niet werkend heb gekregen, is de HD-DVD speler in MP...
Hoi Wouter,

Je beschrijft ook precies mijn probleem. Als ik via VistaManager ehtray.exe overal verwijder alsmede alle andere MCE processen/software start deze na een reboot toch nog op als ik op de groene knop druk.

Ik zit er zelf aan te denken om de executable ehtray.exe te verwijderen / renamen. Die doet namelijk precies hetzelfde als MPtray.exe volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:57:
.....

Hoop niet dat ik te veel vraag, maar zou je misschien kunnen uitleggen/linkje geven, hoe ik de MCE remote aan de gang krijg? En ook hoe ik door bijv. de "start" knop een programma kan starten? :?
(ik heb grider 4.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:52:
Nog een vraagje... Het schijnt tegenwoordig populair te zijn meerdere zenders op één kanaal te laten spelen...
Bijvoorbeeld Nickelodeon en comedy central...

Hoe hebben jullie dat met de epg opgelost?
Gewoon beide dingen van tvgids.nl halen, en dan onder zelfde frequentie in te stellen, dan zie je ze gewoon allebei in je tv guide bovenelkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dat begrijp ik, maar boven elkaar is butt...

Ze worden ná elkaar uitgezonden... ;)

Neem aan dat dat dus niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat ik tot nu toe weet. Ik was er iig wel blij mee. Stukken beter dan MCE, dan is er helemaal geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Sinds kort een groot probleem. Als ik een DVD afspeel, dan krijg ik beeld. Speel ik een DVD op de harde schijf af of een divx, krijg ik geluid, maar geen beeld. Nu moet ik via een externe player afspelen (wat dus wel werkt). Ik heb alles op de FFDshow ingesteld dus dat kan het niet zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
DiMacho schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:50:
Sinds kort een groot probleem. Als ik een DVD afspeel, dan krijg ik beeld. Speel ik een DVD op de harde schijf af of een divx, krijg ik geluid, maar geen beeld. Nu moet ik via een externe player afspelen (wat dus wel werkt). Ik heb alles op de FFDshow ingesteld dus dat kan het niet zijn?!
Heb ik ook gehad. BIj mij werd het opgelost door op de [i] knop te drukken (waar je je afspeelopties hebt staan) en aan te geven dat ik naar het DVD menu wil. Toen sprong hij bij mij over :)

misschien handige tip voor in de Openingspost:
Vista Manager (of iig de Trial Version die ik gebruikte, nieuwste) heeft geen optie (meer) om Media Centre zelf uit te schakelen. Op internet is er zo 1-2-3 niet veel te vinden over het disablen van Vista, maar na een paar minuutjes intensief googlen kwam ik op de volgende oplossing:
start -> uitvoeren -> gpedit.msc
bij zowel computerconfiguratie als gebruikersconfiguratie:
administratieve templates -> windows componenten -> Media Centre
Daar staat 1 GPO in: die moet je inschakelen.

Overigens: je wilt dit misschien nog even nalopen, ik typ dit uit het blote hoofd (heb op werk geen vista, en kan ook gpedit.msc niet in :P)

edit: Ik heb zelf nog wat probleempjes:

- Meer mensen hier die last hebben met de subs aan de praat te krijgen in Matroska containers? Audio streams switchen werkt perfect, maar subtitle streams gaat ronduit kut :S

- Het parsen van series lukt lekker, alleen de meeste series die ik kijk (anime) heeft geen seizoen nummer en er is ook geen naam beschikbaar voor de episode. Ik heb uit noodzaak maar met de bulk file renamer alles gerenamed met NA als titel en 1x voor het seizoen, maar is het niet mogelijk met TVseries de episodes te parsen zonder opgave van het seizoen?

- Als mijn PC in suspend gaat (uitknop van de remote), en ik gooi hem weer aan, dan kom ik in een inlogscherm van Vista, en dit scherm kom ik niet uit met mijn remote, dus weer mijn bed uit om aan te loggen (vista loopt vaak vast hier, maar dat terzijde). Iemand een beter idee?

[ Voor 24% gewijzigd door LiquidT_NL op 17-01-2008 10:04 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 21:10
Hallo,

Ik krijg volgende week m'n htpc binnen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 80,-€ 80,-
1Antec NSK1300 (mATX, 300W, Zilver/Zwart)€ 80,-€ 80,-
1Corsair TWIN2X2048-5400C4€ 39,12€ 39,12
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 58,48€ 58,48
1Samsung SH-D163B€ 13,37€ 13,37
1Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 66,13€ 66,13
ImporterenTotaal€ 337,10

Nu wil ik er Mediaportal op draaien. Ik heb een officiele XP pro en een Vista Ultimate dvd/licentie liggen (via werk van m'n vrouw samen voor 30 euro >:) )

Wat raden jullie aan: XP pro of Vista Ultimate voor de dedicated HTPC. Ik wil alles bedienen met MCE remote, aangesloten via switch op (ftp)server.

Ik had begrepen dat Vista beter is ingesteld voor standby en sleep zaken mbv MCE remote, maar dat kan volgende mij ook met XP pro prima, wat raden jullie aan?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
vandermark schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:18:
Hallo,

Ik krijg volgende week m'n htpc binnen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 80,-€ 80,-
1Antec NSK1300 (mATX, 300W, Zilver/Zwart)€ 80,-€ 80,-
1Corsair TWIN2X2048-5400C4€ 39,12€ 39,12
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 58,48€ 58,48
1Samsung SH-D163B€ 13,37€ 13,37
1Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 66,13€ 66,13
ImporterenTotaal€ 337,10

Nu wil ik er Mediaportal op draaien. Ik heb een officiele XP pro en een Vista Ultimate dvd/licentie liggen (via werk van m'n vrouw samen voor 30 euro >:) )

Wat raden jullie aan: XP pro of Vista Ultimate voor de dedicated HTPC. Ik wil alles bedienen met MCE remote, aangesloten via switch op (ftp)server.

Ik had begrepen dat Vista beter is ingesteld voor standby en sleep zaken mbv MCE remote, maar dat kan volgende mij ook met XP pro prima, wat raden jullie aan?
windows xp omgevormd naar tiny xp.. (dus met nlite ofzo)
dus alle rotzooi wat er niet thuis hoort uit rippen en media portal laten opstarten ipv explorer.exe ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Denk, aangezien je PC niet de snelste is (maar zeker snel genoeg voor HTPC), zou ik XP draaien. Het kan soms effe moeilijk zijn met standby en zo, maar als het 1 maal werkt, dan is het ook super. En XP is wat "lichter" voor je PC dan Vista

Maar das mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Maakt imho niet zo heel veel uit. Gebruik hier zelf een 2,4 ghz Pentium 4 icm Vista, en dat draait gewoon perfect. Waarschijnlijk ook omdat ik die PC voor de rest niet gebruik behalve MC.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 21:10
Zijn er geen verschillen voor de werking van Mediaportal: dat onder XP zaken anders/slechter/beter werken dan onde Vista?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Icekiller2k6 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:21:
[...]

dus alle rotzooi wat er niet thuis hoort uit rippen en media portal laten opstarten ipv explorer.exe ;)
Als je explorer.exe niet laat opstarten, kun je die dan later indien nodig alsnog opstarten dmv Ctrl Alt Del en dan new task -> Explorer.exe?

Heb nu ook een Tiny XP, neemt 48 mb geheugen in VirtualBox, straks installeren op (tijdelijke) HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stimpyrulez
Ik maak zelf gebruik van Girder 3, maar dat maakt denk ik niet zoveel uit. In Girder zit standaard al een plug-in voor de MCE-remote. Die moet je in de preference wel aanvinken anders worden er door Girder geen events van het USB-kastje dat bij je remote hoort ingelezen. Daarna creëer je een commando, waarbij je voor bij actie voor OS kiest en als subtype onder OS voor execute. Bij execute kun je een executable, zoals MediaPortal.exe in een bepaalde directory opgeven. (type en subtype zitten in Girder 3 rechtsonder) Als je dat gedaan hebt moet je aan het commando een event hangen. Binnen het event moet je dan definiëren wat het event is. Je klikt dan op Learn Event en drukt vervolgens op de groene knop van je remote. Girder neemt de pulstrein dan op en bewaard deze onder je command/event. Je kunt kijken of Girder je invoer van de remote inleest. Het symbooltje rechtsonder verkleurd dan steeds. Ook het symbooltje in de system tray veranderd steeds bij ontvangst.

Als het allemaal niet goed werkt is er een alternatieve driver voor de USB-ontvanger met een plugin voor Girder. Het aardige van dit alternatief is dat je ook de twee infrarood ledjes kunt gebruiken om leuke dingen mee te doen. Die ledjes kun je in de USB-ontvanger stoppen om bijvoorbeeld een versterker aan te sturen, of je tv aan en uit te zetten. Ik gebruik dit alternatief ook om de mute-functie van mijn versterker aan te sturen. Zie hier de link: http://www.byremote.com.au/Hip/mce_remote_faq.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vandermark
Ik gebruik XP voor mijn HTPC en had ook wat problemen met standby (S3 en S4) Ik heb toen MST geïnstalleerd, waarmee ik een aantal dingen omtrent dit gebied recht zet. MST was voor MCE bedoeld, maar heeft nu ook een tabje voor MediaPortal en wordt onderhouden door de Nederlander Herman van Eijk. Hij heef hier een forum. http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?board=93.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Hier is de nieuwqe Casema lijst voor 2008 voor Media Portal:
300000,64QAM,6875000
340000,64QAM,6875000
348000,64QAM,6875000
356000,64QAM,6875000
364000,64QAM,6875000
380000,64QAM,6875000
372000,64QAM,6875000
388000,64QAM,6875000
396000,64QAM,6875000
404000,64QAM,6875000
412000,64QAM,6875000
420000,64QAM,6875000
428000,64QAM,6875000
436000,64QAM,6875000
444000,64QAM,6875000
324000,64QAM,6875000
332000,64QAM,6875000
308000,64QAM,6875000
316000,64QAM,6875000
292000,64QAM,6875000
260000,64QAM,6875000
268000,64QAM,6875000
276000,64QAM,6875000
284000,64QAM,6875000
162000,64QAM,6875000
170000,64QAM,6875000
;452000,64QAM,6875000
;460000,64QAM,6875000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:59:
[...]

Vista Manager (of iig de Trial Version die ik gebruikte, nieuwste) heeft geen optie (meer) om Media Centre zelf uit te schakelen. Op internet is er zo 1-2-3 niet veel te vinden over het disablen van Vista, maar na een paar minuutjes intensief googlen kwam ik op de volgende oplossing:
He! Dat ga ik ook proberen. Ik zit hier namelijk ook nog steeds met het probleem dat MCE via ehtray.exe wordt opgestart.

[UPDATE]
Het werkt!! Na de aanpassing en een reboot start MCE niet meer op als ik op de groene knop druk!!! _/-\o_
- Meer mensen hier die last hebben met de subs aan de praat te krijgen in Matroska containers? Audio streams switchen werkt perfect, maar subtitle streams gaat ronduit kut :S
Heb je het hier over losse subtitle files? Zoals .srt files? Deze kan je prima via vobsub bijvoorbeeld afspelen. Zit het in de stream zelf dan kan je dit in zowel Media Portal als Core AVC (als je dat gebruikt) aanzetten dat ie dat moet afspelen. Werkt hier prima!
- Als mijn PC in suspend gaat (uitknop van de remote), en ik gooi hem weer aan, dan kom ik in een inlogscherm van Vista, en dit scherm kom ik niet uit met mijn remote, dus weer mijn bed uit om aan te loggen (vista loopt vaak vast hier, maar dat terzijde). Iemand een beter idee?
Ik heb een oplossing hiervoor gevonden. Ik weet niet precies hoe ik het heb gedaan maar je kan ergens in een goed verstopt menu in windows de mogelijkheid vinden om bij het fysiek aanzetten van je systeem niet om een login/wachtwoord te vragen. Deze zitten er echter wel op! Wat je bijvoorbeeld merkt als je via windows remote desktop controle wil overnemen. Dan wordt wel om username/wachtwoord gevraagd.

Ideaal vind ik zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem geinstalleerd, hij vindt alleen mijn tv kaart niet.
Ik heb een pinnacle analoge tv-kaart 713x BDA.
wordt wel gevonden in avs tv box en pinnacle software.
ook in mce versie van xp.

hoe krijg ik deze werkende in media portal
ziet er goed uit verder. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

Icekiller2k6 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:21:
[...]

kun je mij zeggen hoe ik dat doe (explorer.exe) want dat zocht ik al een tijdje!

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:40:

Heb je het hier over losse subtitle files? Zoals .srt files? Deze kan je prima via vobsub bijvoorbeeld afspelen. Zit het in de stream zelf dan kan je dit in zowel Media Portal als Core AVC (als je dat gebruikt) aanzetten dat ie dat moet afspelen. Werkt hier prima!
Streams in een Matroska Container

[...]
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:40:

Ik heb een oplossing hiervoor gevonden. Ik weet niet precies hoe ik het heb gedaan maar je kan ergens in een goed verstopt menu in windows de mogelijkheid vinden om bij het fysiek aanzetten van je systeem niet om een login/wachtwoord te vragen. Deze zitten er echter wel op! Wat je bijvoorbeeld merkt als je via windows remote desktop controle wil overnemen. Dan wordt wel om username/wachtwoord gevraagd.

Ideaal vind ik zelf!
Laat maar, heb Vista er reeds opgeknalt :P

Mooi dat mijn oplossing werkt. Spread the word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
heb ook multi-audio en subs streams aan de praat gekregen voor .ogm en .mkv files! \o/ Vooral voor de anime liefhebbers waarschijnlijk goed nieuws.

Here goes:
codecs moeten goed zijn (ik heb CCCP genomen als pack just to be on the safe side, deze draait vrijwel alles tot nu toe, en levert sowieso de benodigde filters en codecs).

in de MP configuration tool: movies -> tabblad subtitles -> aanzetten en def. language op English zetten
in: Movies -> movies post processing:
voeg DirectVobsub (autoloading version) toe en zet hem aan
in de filter options bij tabblad general, aangeven "always load".

fertig. Werkt perfect (mensen die een oude versie gebruiken van pre v0.2.3 zullen waarschijnlijk zich afvragen waar ik het over heb, want bij hun zal het het vast gewoon doen met de Haali Media Splitters. Sinds 0.2.3 is dat niet meer zo, vandaar :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
JoeBlack2k schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:44:
[...]

kun je mij zeggen hoe ik dat doe (explorer.exe) want dat zocht ik al een tijdje!
Ik denk hiermee: http://www.team-mediaport...tomization/ScriptedLogon/

Heb er zelf nog niet mee gespeeld, ik zet explorer.exe pas af als ik alles helemaal fijn heb afgesteld, nu nog niet dus :)

Men Tiny XP werkt wel lekker, met alles geinstalleerd zit hij na het booten op ongeveer 80 mb geheugen, en daar gaat over tijdje explorer.exe ook nog van af. Die neemt wel 12 Mb ofzo dacht ik? Kan niet checken, heb hier alleen Ubuntu PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
[...]
Super! staat in de startpost!
- Het parsen van series lukt lekker, alleen de meeste series die ik kijk (anime) heeft geen seizoen nummer en er is ook geen naam beschikbaar voor de episode. Ik heb uit noodzaak maar met de bulk file renamer alles gerenamed met NA als titel en 1x voor het seizoen, maar is het niet mogelijk met TVseries de episodes te parsen zonder opgave van het seizoen?
Ik kijk geen Anime maar als ik naar bijv deze kijk, lijkt het erop dat gewoon alles als seizoen 1 wordt gezien en er gewoon wordt doorgenummerd...

Een seizoen nummer (kan ook 0 zijn) is wel altijd nodig... maar welke gebruikt is verschild per serie.
Specials zijn vaak seizoen 0

Ga naar de http://tvdb.zsori.com site en zoek de betreffende series op en kijk even wat de gebruikte opbouw is...
Als de serie niet bestaat dan kun je hem zelf aanmaken en alles onder seizoen 1 zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door ThaClown op 18-01-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
[...]

Heb ik ook gehad. BIj mij werd het opgelost door op de [i] knop te drukken (waar je je afspeelopties hebt staan) en aan te geven dat ik naar het DVD menu wil. Toen sprong hij bij mij over :)
Ga het vanavond eens testen! Dank je wel!

Wat ik nu heb is als hij uit S3 (suspend) komt dan doet mn MS remote en toetsenbord het niet... Waardeloos. Ik dacht dat hier een oplossing voor was, maar kan het niet meer vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
DiMacho schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:53:
[...]

Ga het vanavond eens testen! Dank je wel!

Wat ik nu heb is als hij uit S3 (suspend) komt dan doet mn MS remote en toetsenbord het niet... Waardeloos. Ik dacht dat hier een oplossing voor was, maar kan het niet meer vinden. Iemand?
Ik heb er geen ervaring mee (ga het vanavond proberen), maar lees op GoT hier en wat sites dat MST een oplossing kan bieden.
Great!
ThaClown schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:45:
Ik kijk geen Anime maar als ik naar bijv deze kijk, lijkt het erop dat gewoon alles als seizoen 1 wordt gezien en er gewoon wordt doorgenummerd...

Een seizoen nummer (kan ook 0 zijn) is wel altijd nodig... maar welke gebruikt is verschild per serie.
Specials zijn vaak seizoen 0

Ga naar de http://tvdb.zsori.com site en zoek de betreffende series op en kijk even wat de gebruikte opbouw is...
Als de serie niet bestaat dan kun je hem zelf aanmaken en alles onder seizoen 1 zetten.
True, doe ik nu ook.
Bijvoorbeeld:
Death Note - 01x35 - NA.avi

Alleen dat NA is zo storend :( Ik vind vooral de titel invullen zo naar. Gelukkig ALS hij de serie pakt op tvdb maakt hij zelf de titles aan.

Maar hoe bouw je dat na? Stel op tvdb staan de titles er wel in, hoe kan ik ervoor zorgen dat Media Portal STANDAARD deze titles meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Kun je een voorbeeld geven van een serie die je bedoelt?
Zolang de serie naam en seizoen nummer van het bestand overeen komt met de info op TVDB dan zou alle info van TVDB erin moeten komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Hier zijn vrijwel alle TV logo's.
Stop ze in \mediaportal\thumbs\tv\logos...
De namen zijn de Casema namen dus als je provider anders is en andere namen gebruikt dan moet je de namen van de logo's aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik mijn analoge tv kaart van pinnacle aan het werken?
Hij zegt dat hij geen tv kaart vindt.
Andere programma's vinden hem wel.
Moet ik nog iets instaleren?

Wie kan me helpen.

pinnacle x110 of zoiets kaart.

gaarne uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Staat ie hierbij?
En is alle software/drivers uptodate?
Heb je de nieuwste versie van de TV Server?

[ Voor 24% gewijzigd door ThaClown op 18-01-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:01:
heeft er iemand ewrvaring hoe je MCE remote goed met Media player kan laten werken ....
Werkt helemaal geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Even 2 vraagjes:

1. Iemand hier die een manier (plug-in of een instelling) weet om de inhoud van een aparte filmmap te bekijken zonder dat deze inhoud gescanned + geïndexeerd wordt? Dus dat ze NIET in de "film" database terecht komen, en ik er dus gauw bij kan zonder alle IMDB rommel af te wachten of zodat niemand kan zien wat voor films er in die map staan?

2. Ik krijg binnenkort een remote, maar ik krijg het niet voor elkaar om met mijn USB controller de PC uit suspend te halen zonder hem aan te zetten met de hand. Kan dit wel gewoon met de media center remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@LiquidT_NL:
1 onder movies kun je bij 'Switch view' (in de linker controle balk in MyMovies) ook kiesen voor 'shares'
Hiermee kom je in een Windos verkenner achtige omgeving.

2 geloof van wel maar ben er niet zeker van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 22:10
Voor de wake up moet de e-home usb ontvanger properties in device manager goed gezet worden en in de bios moet je zorgen dat er 5 volt op de usb aansluiting blijft staan.

[ Voor 0% gewijzigd door wortelsoft op 19-01-2008 11:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Ik heb sinds gisteren Media Portal ontdekt, maar vandaag dringt het pas tot me door hoeveel mogelijkheden er zijn met dit stukje software. Mooi werk ThaClown, ik ga gebruik maken van jouw ervaring! Ik gebruik mijn HTPC voornamelijk voor films (x264 HD-rips) en muziek (FLAC/APE), maar met wat leuke plugins kan ik er nog wat meer mee doen. Het zal wel wat tijd kosten om alles te configgen, maar als het eenmaal werkt, dan is het super. Vanavond deze hele thread doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 03:32:
Even 2 vraagjes:

1. Iemand hier die een manier (plug-in of een instelling) weet om de inhoud van een aparte filmmap te bekijken zonder dat deze inhoud gescanned + geïndexeerd wordt? Dus dat ze NIET in de "film" database terecht komen, en ik er dus gauw bij kan zonder alle IMDB rommel af te wachten of zodat niemand kan zien wat voor films er in die map staan?

2. Ik krijg binnenkort een remote, maar ik krijg het niet voor elkaar om met mijn USB controller de PC uit suspend te halen zonder hem aan te zetten met de hand. Kan dit wel gewoon met de media center remote?
Hoi Liquid,

Ik heb hier hetzelfde probleem qua de suspend modus. Ik kan de PC prima met de MCE remote in slaapstand zetten (erg handig!!) maar ik kan hem niet met de remote weer opstarten.

Misschien moet je hiervoor in je bios wat spelen?

In een ander forum vond ik idt antwoord:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\usb]
"USBBIOSHACKS"=dword:00000000
"USBBIOSx"=dword:00000000

bron: http://www.tutorials-win.com/MediaCenter/Remote-will-81418/

Tevens is het mogelijk afhankelijk van je moederboord:

Some motherboards need jumpers set to put VSTB on the USB ports during
S3 - otherwise they power down during S3

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
thx voor de reply, ik was zelf ook al bezig geweest en opzich werkt het nu.

met de "groene knop" start mediaportal en gaat de resolutie op 1280x720.
Als ik MP afsluit dan wordt de resolutie terug gezet naar 1280x1024.

Das mooi, alleen dat grider dat werkt nog niet echt lekker stabiel! das wel jammer. En als ik grider start dan geeft ie van die weer bericht scherm (waar ik maar niet vanaf kan komen! :s)

Dus heb hier even een vraag gepost, met de hoop dat iemand een leuke oplossing weet, zodat ik bijv. met MPtray gelijk MP start, en de res. ook wordt gewijzigd. Er bestaat al wel een plugin, maar deze werkt niet onder de nieuwe versie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wortelsoft schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:45:
Voor de wake up moet de e-home usb ontvanger properties in device manager goed gezet worden en in de bios moet je zorgen dat er 5 volt op de usb aansluiting blijft staan.
Hoi Wortelsoft,

Zou je willen toelichten welke properties er goed moeten worden gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ThaClown schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:39:
@LiquidT_NL:
1 onder movies kun je bij 'Switch view' (in de linker controle balk in MyMovies) ook kiesen voor 'shares'
Hiermee kom je in een Windos verkenner achtige omgeving.
Heb ik gedaan, maar als ik in een van mijn directories kom (heb ik wel toegevoegd in de movie dirs, maar niet toegevoed aan de Database), dan gaat hij ontzettend lang laden :S Ik dacht dat hij aan het scannen was, of doet hij iets anders?

(er staan in de map zo'n 50 divx files en een stuk of 4 DVD's, samen zoń 20 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:24:
[...]

Heb ik gedaan, maar als ik in een van mijn directories kom (heb ik wel toegevoegd in de movie dirs, maar niet toegevoed aan de Database), dan gaat hij ontzettend lang laden :S Ik dacht dat hij aan het scannen was, of doet hij iets anders?

(er staan in de map zo'n 50 divx files en een stuk of 4 DVD's, samen zoń 20 GB)
Hmm, dat mag geen probleem zijn.. Blijkbaar hangt ie ergens anders op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
mjah denk et dan... Moet ik even uitzoeken, maar is wel strontvervelend om dat uit te pluizen :P

edit: ook even een vraag van een hele andere strekking: update TVSeries zijn database automatisch? dus als ik een nieuwe episode erbij zet in de map, moet ik die dan in de config handmatig toevoegen, of doet hij dat automatisch? of is er een commando om het vanuit MP zelf te doen?

[ Voor 59% gewijzigd door LiquidT_NL op 19-01-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:56:
mjah denk et dan... Moet ik even uitzoeken, maar is wel strontvervelend om dat uit te pluizen :P

edit: ook even een vraag van een hele andere strekking: update TVSeries zijn database automatisch? dus als ik een nieuwe episode erbij zet in de map, moet ik die dan in de config handmatig toevoegen, of doet hij dat automatisch? of is er een commando om het vanuit MP zelf te doen?
Doet ie automatisch....
Het is zelf zo dat als je een nieuwe series invoegd aan de map die TV Series gebruikt, dat automatisch er een popup komt waarin je kunt aangeven welke serie het is.
Werkt echt heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:34:
[...]

Hoi Wortelsoft,

Zou je willen toelichten welke properties er goed moeten worden gezet?

Als je naar de properties van de e-home ontvanger gaat (human interface devices) zie je een tab energiebeheer hierin aan vinken "dit apparaat mag de computer uit standby halen" Die moet je even aanvinken.

In het bios moet je even uitzoeken, dat heet namelijk iedere keer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wortelsoft schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:16:
[...]

Als je naar de properties van de e-home ontvanger gaat (human interface devices) zie je een tab energiebeheer hierin aan vinken "dit apparaat mag de computer uit standby halen" Die moet je even aanvinken.

In het bios moet je even uitzoeken, dat heet namelijk iedere keer anders.
Hoi wortelsoft,

Ik heb het vanmiddag even uitgezocht, kon me niet voorstellen dat het zo evident zou zijn ;). Maar het is idd 1 enkele keuze die je hebt. Aangezien dat default al op 'aan' staat (bij mij iig) zal ik nog iets in de bios moeten veranderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het geluid bij jullie ook soms zo zacht? Als ik AC3 filter gebruik en bijvoorbeeld de film Next (.mkv) dan is het geluid zacht, selecteer ik bijvoorbeeld ffdshow audio, dan is het harder, maar dan draait bijvoorbeeld The Bourne Ultimatum (1080p mkv) niet meer goed...

Geluid is aangesloten via onboard geluidskaart, groene stekker (gigabyte 690g s2h), naar de aux van de home cinema set...

Daarnaast ben ik op zoek om de pc aan en uit te zetten via de MCE Remote, maar dit lukt me maar niet. Die groene knop werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

duurt dat downloaden van actor ofzo bij jullie ook zo lang?
hij is aan het zoeken bij IMDB
scanning media info 16/2208 staat er maar dat duurt echt verschrikkelijk lang, wat is hij hierbij precies aan het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Alles zoals het in de posts van ThaClown staat werkt perfect, alleen de TV Series plugin kan ik maar niet configgen door een foutmelding (iets met een index out of range, must not be non-negative....etc.). Dit is een bekende foutmelding en zou ergens half december opgelost zijn. Ik heb alle stappen netjes uitgevoerd en zelfs de laatste 5 SVN's geprobeerd. De fout blijft helaas. Het idiote is dat het me dus precies 1 keer wel is gelukt de plugin te configureren (een uur werk geweest). Daarna zeker nog 30-40 keer geprobeerd in verschillende situaties, maar zonder resultaat. Nu heb ik gelezen dat mensen de hele mikmak weer opnieuw hebben geinstalleerd en het toen wel goed ging. Dat kan ik natuurlijk ook doen, maar dan moet ik alles weer opnieuw configureren en daar heb ik weinig trek in eerlijk gezegd. Mijn vraag is of er een simpelere manier is om mijn install van Media Portal te fixen.

edit:

[quote]ThaClown schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:28:
Mocht het dan niet werken, probeer dan een oudere SVN versie nadat je de Database van de TV series heb gereset...
[/quote]
Haha, mijn oog viel ineens op deze post. Dus database gedelete en jahoor, het werkt weer. Dat configgen gaat met vallen en opstaan, maar goed, we komen er wel.

[ Voor 32% gewijzigd door -Moondust- op 20-01-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
KrL schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:27:
Voor optimale geluidsweergave in Mediaportal kun je de Pure Audio codec installeren.. Hiermee wordt de interne soundmixer van Windows omzeild en wordt de geluidsstroom direct over SPDIF naar buiten gegooid. Veel geluidskaarten hebben ASIO drivers, anders kun je de ASIO4ALL driver gebruiken. Dit doe ik bijvoorbeeld voor m'n Mac Mini (die XP met mediaportal draait)..
Dit is een post van een hele tijd geleden, maar houdt me toch bezig. Ik snap namelijk niet waar ik die codec kan downloaden, waar en hoe ik die moet installeren en wat ik in Media Portal moet doen om van deze functionaliteit gebruik te maken. Wie weet het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:51:
duurt dat downloaden van actor ofzo bij jullie ook zo lang?
hij is aan het zoeken bij IMDB
scanning media info 16/2208 staat er maar dat duurt echt verschrikkelijk lang, wat is hij hierbij precies aan het doen?
Soms komt er een popup die je mogelijk niet ziet. Dan wacht MP totdat je een keuze hebt gemaakt in die portal. Misschien gebeurt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op zondag 20 januari 2008 @ 02:19:
[...]

Dit is een post van een hele tijd geleden, maar houdt me toch bezig. Ik snap namelijk niet waar ik die codec kan downloaden, waar en hoe ik die moet installeren en wat ik in Media Portal moet doen om van deze functionaliteit gebruik te maken. Wie weet het wel?
Hoi Moondust,

Waar je die filter kan downloaden weer ik niet. Maar als je hem geinstalleerd hebt kan je via tools zoals gspot (vrijelijk verkrijgbaar) aangegeven wat de 'preferentiewaarde' van die filter is. Zet je die waarde heel hoog dat wordt altijd die filter gepakt wanneer er audio gespeeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ook Mediaportal op Vista Business. Nu wil ik dus mijn tv kaart, Pinnacle PCTV USB2, aansluiten op Vista wat overigens prima lukt, hij herkent direct de drivers. Maar wil ik in de config van MP de TV Kaart bij Capture card instellen dan zegt hij direct dat er geen tv kaart is aangesloten. Wil ik de drivers gaan opzoeken bij Pinnacle zelf dan kom ik enkelt uit bij een installatie cd van 400 mb. Dus die had ik gedownload maar bleek alleen voor XP te zijn. Nu ben ik via Google uitgekomen bij een programma dat ChrisTV heet, daar doet de tv kaart het wel met redelijk signaal. Echter wil ik bij MP tv kunnen kijken. Iemand daarvoor een oplossing? Op Google zag ik dat meer mensen het probleem hadden, maar geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
-Moondust- schreef op zondag 20 januari 2008 @ 02:12:
Alles zoals het in de posts van ThaClown staat werkt perfect, alleen de TV Series plugin kan ik maar niet configgen door een foutmelding (iets met een index out of range, must not be non-negative....etc.). Dit is een bekende foutmelding en zou ergens half december opgelost zijn. Ik heb alle stappen netjes uitgevoerd en zelfs de laatste 5 SVN's geprobeerd. De fout blijft helaas. Het idiote is dat het me dus precies 1 keer wel is gelukt de plugin te configureren (een uur werk geweest). Daarna zeker nog 30-40 keer geprobeerd in verschillende situaties, maar zonder resultaat. Nu heb ik gelezen dat mensen de hele mikmak weer opnieuw hebben geinstalleerd en het toen wel goed ging. Dat kan ik natuurlijk ook doen, maar dan moet ik alles weer opnieuw configureren en daar heb ik weinig trek in eerlijk gezegd. Mijn vraag is of er een simpelere manier is om mijn install van Media Portal te fixen.

edit:

[quote]ThaClown schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:28:
[/quote]
Haha, mijn oog viel ineens op deze post. Dus database gedelete en jahoor, het werkt weer. Dat configgen gaat met vallen en opstaan, maar goed, we komen er wel.
Zodra de database gevuld is, krijg ik telkens als ik wil configgen (toevoegen van paths waar tv series staan) bovengenoemde foutmelding. Willen jullie zo vriendelijk zijn dit even te testen? Indien het een vaker voorkomend probleem is, dan wil ik de maker van de plugin graag op de hoogte stellen zodat hij het kan fixen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:59:
[...]

Waar je die filter kan downloaden weer ik niet. Maar als je hem geinstalleerd hebt kan je via tools zoals gspot (vrijelijk verkrijgbaar) aangegeven wat de 'preferentiewaarde' van die filter is. Zet je die waarde heel hoog dat wordt altijd die filter gepakt wanneer er audio gespeeld moet worden.
Ik wil Gspot er graag voor gebruiken, maar ik kan de codec echt nergens vinden op het internet. Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:30:
Hoi,

Ik heb ook Mediaportal op Vista Business. Nu wil ik dus mijn tv kaart, Pinnacle PCTV USB2, aansluiten op Vista wat overigens prima lukt, hij herkent direct de drivers. Maar wil ik in de config van MP de TV Kaart bij Capture card instellen dan zegt hij direct dat er geen tv kaart is aangesloten. Wil ik de drivers gaan opzoeken bij Pinnacle zelf dan kom ik enkelt uit bij een installatie cd van 400 mb. Dus die had ik gedownload maar bleek alleen voor XP te zijn. Nu ben ik via Google uitgekomen bij een programma dat ChrisTV heet, daar doet de tv kaart het wel met redelijk signaal. Echter wil ik bij MP tv kunnen kijken. Iemand daarvoor een oplossing? Op Google zag ik dat meer mensen het probleem hadden, maar geen oplossing...
Ik heb toevallig laatst bij ebay een TV kaart gekocht (hauppauge winTV), en daar blijkt dus dat de aansturing vanuit media center of mediaportal in Vista niet mogelijk is, maar met de bijgeleverde software wel. Vraag me niet waarom, maar het kan niet in Vista van wat ik heb gelezen. Daarom ben ik ook overgestapt op XP MCE 2005.

Nog even een 2 vraagjes van mijn kant:
1. Soms start ik een film en krijg ik alleen zwart beeld. Als ik dan terug ga in het menu, en weer opnieuw de film start doet hij het wel. WTF? Moet ik dan een output filter veranderen oid?
2. Kan ik in TVSeries met de next-knop naar de volgende episode binnen die serie? Bij mij doet hij niets als ik op die knop druk. Of kan ik een afspeellijst vanuit TVSeries maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:53:
[...]

Ik heb toevallig laatst bij ebay een TV kaart gekocht (hauppauge winTV), en daar blijkt dus dat de aansturing vanuit media center of mediaportal in Vista niet mogelijk is, maar met de bijgeleverde software wel. Vraag me niet waarom, maar het kan niet in Vista van wat ik heb gelezen. Daarom ben ik ook overgestapt op XP MCE 2005.

Nog even een 2 vraagjes van mijn kant:
1. Soms start ik een film en krijg ik alleen zwart beeld. Als ik dan terug ga in het menu, en weer opnieuw de film start doet hij het wel. WTF? Moet ik dan een output filter veranderen oid?
2. Kan ik in TVSeries met de next-knop naar de volgende episode binnen die serie? Bij mij doet hij niets als ik op die knop druk. Of kan ik een afspeellijst vanuit TVSeries maken?
Ik ga dan denk ik maar een downgrade uitvoeren. Jammer, want ik was al blij dat ik een legale had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Achja, aangezien ik IPTV heb, kan Mediaportal er weinig mee (Windows Media Center ook niet overigens). Maar aangezien ik veel series/anime/dvd's op me tv kijk via me PC, leek het me handig. Wat een flop zeg, ding kan niets afspelen. Geen xvid, geen mkv, geen ogm... niks. Geen foutmeldingen ook, gewoon iets openen, scherm flitst naar zwart en ik zit weer bij de directory listing. Niks over te vinden op dat forum van ze... uninstall maar weer. Maar gewoon explorer en MPC gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:01:
Achja, aangezien ik IPTV heb, kan Mediaportal er weinig mee (Windows Media Center ook niet overigens). Maar aangezien ik veel series/anime/dvd's op me tv kijk via me PC, leek het me handig. Wat een flop zeg, ding kan niets afspelen. Geen xvid, geen mkv, geen ogm... niks. Geen foutmeldingen ook, gewoon iets openen, scherm flitst naar zwart en ik zit weer bij de directory listing. Niks over te vinden op dat forum van ze... uninstall maar weer. Maar gewoon explorer en MPC gebruiken.
No pain no gain :).

In het begin kreeg ik voor mkv bestanden ook geen goed beeld en ja, je moet redelijk wat tijd erin steken om het allemaal goed werkende te krijgen. Maar als het dan werkt is het een pareltje :)

Je probleem klinkt mij als een codec probleem in de oren.

Als je die moeite er niet in wilt steken blijft je idd bij MPC steken, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
DizzyWeb schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:01:
Ligt toch echt aan jouw PC, ik kan perfect alles afspelen, en ja, zelfs flawless Audio- en Substreams switchen van mkv files. Gewoon lekker CCCP erop knallen. Denk dat je codecs gewoon een rommeltje zijn dan. Ik ben er in ieder geval ZEEEER tevreden mee :)

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.