Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 265.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baal als een stekker!

Ik krijg mediaportal niet stabiel, ik heb al van alles geprobeerd maar het is steeds hetzelfde.

Al ik mediaportal opstart, en dan naar films ga of naar afbeeldingen mode "filmstrip".. dan loopt mediaportal en de rest van de computer op grafisch gebied helemaal vast. ik moet dan met ctrl-alt-delete mediaportal afsluiten, en dan doet de computer het weer normaal.. maakt niet uit met welke skin.

Ik heb alle audio/video drivers updated
directx 9.0C herinstalled
Mediaportal herinstalled
Codecs updated (ffdshow)

Systeem is nog maar een half jaar oud:

Abit fatal1ty I90HD Moederbord
Intel Core Duo E6600 2,4Ghz
ATI Radeon Xpress 1250 On Board (HDMI Out tot 1080i/30Hz)
4Gb DDR2 800Mhz, waarvan 256Mb voor de grafische kaart
On board Realtek HD Audio met Spdif Out
500Gb SATA3 Samsung harde schijf
Samsung DVD brander
Windows XP Pro met alle updates
Stable mediaportal 0.2.3.0 geinstalleerd met de SVN Update van 5 Januari

Als het vastlopen gebeurd en ik kijk in taakbeheer dan is er maar weinig aan de hand, 600Mb geheugen in gebruik, CPU op 4 a 5%.. alsof ie standby loopt.

DirectX getest en loopt als een trein, alles staat maximaal open en de cubus draait vloeiend op mijn scherm in alle modi.

Dit syteem zou toch moeten draaien als een trein, maar doet het voor geen meter. Het gekke is dat voordat ik de drivers ging updaten het wel vrij redelijk liep. Ik heb dan ook geprobeerd de drivers terug te draaien naar oudere versies, maar dat heeft niet geholpen.

Iemand nog suggesties wat dit zou kunnen zijn, waar ik het nog meer in zou kunne zoeken? Alvast bedankt!

Lots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:14:

Ik krijg mediaportal niet stabiel
Dit lijkt me een probleem dat de drivers van de onboard videokaart nog niet helemaal goed onder DirectX functioneren. Steek een losse videokaart in je HTPC om te testen of die ook problemen geeft.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:44
Hallo,

Ik heb hier nu ook Media Portal draaien, echter mijn TV kaart wordt niet correct gebruikt; wanneer ik in Configuratie de TV-kaart wil toevoegen, krijg ik een foutmelding: Unable to create graph for this device!!

Hauppage HVR-900; dvb-t geeft geen foutmelding, het zit hem in de analoge versie (MP herkent dus 2 tv kaarten).

Op het forum van Media Portal word ik er niet veel wijs van... Wie herkent dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Dat unable to create graph is inderdaad iets geks en staat op de forums nauwelijks beschreven.

Het zou kunnen dat je Tvkaart niet wordt ondersteund, volgens mij moet de kaart dmv DirectShow output kunnen geven. Kan deze dat niet dan werkt het niet. Mijn oude PCTV Rave kan dit bijvoorbeeld ook niet. Maar toen kon ik hem ook niet configureren in de configuration utility.

Ik heb ook een keer mijn tvkaart in een ander pci-slot moeten zetten, toen moest ik de kaarten bij TV-cards opnieuw toevoegen anders kreeg ik ook unable to create graph.

Voor de mensen met crashes, kijk ook even in de log files in de log directory misschien bieden die een oplossing. MP houdt namelijk uitgebreide logs bij van wat er gebeurt, je kunt het in de configuration zelfs op uitgebreid zetten als je nog meer informatie wilt.

@Bartistuta: Zelf heb ik hem via de video out op een scart ingang aangesloten. Wel merk ik dat je het beter met een s-video aansluiting kunt doen, dit geeft duidelijk beter/scherper beeld. Ik weet niet of je een breedbeeld tv hebt, maar mij mij is dat wel het geval en ik heb de resolutie van MP op 1024x576 gezet. Als ik de TV dan op 16:9 aspect ratio zet kan ik met de videosettings in de software(Ik heb een ati onboard videochip) het beeld overscannen of stretchen zodat het beeldvullend is.

[ Voor 23% gewijzigd door REDFISH op 06-01-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:06

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Lelletje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:27:
Hallo,

Ik heb hier nu ook Media Portal draaien, echter mijn TV kaart wordt niet correct gebruikt; wanneer ik in Configuratie de TV-kaart wil toevoegen, krijg ik een foutmelding: Unable to create graph for this device!!

Hauppage HVR-900; dvb-t geeft geen foutmelding, het zit hem in de analoge versie (MP herkent dus 2 tv kaarten).

Op het forum van Media Portal word ik er niet veel wijs van... Wie herkent dit probleem??
Ikke ;)

Als ik in de analoge definities kijk van je tv kaart dan zie ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
- <capturecard commercialname="Hauppauge HVR-900 (Analogue)" capturename="WinTV HVR-900 Capture" devid="vid_2040&pid_6500&mi_00">
  <capabilities tv="true" radio="true" mpeg2="true" mce="false" sw="false" bda="false" /> 
- <tv>
  <interface cat="encoder" video="" audio="" mpeg2="0" /> 
- <filters>
  <filter cat="tvtuner" name="WinTV HVR-900 TVTuner" checkdevice="true" /> 
  <filter cat="tvaudio" name="WinTV HVR-900 TVAudio" checkdevice="true" /> 
  <filter cat="crossbar" name="WinTV HVR-900 Crossbar" checkdevice="true" /> 
  <filter cat="capture" name="WinTV HVR-900 Capture" checkdevice="true" /> 
  <filter cat="audcapture" name="WinTV HVR-900" checkdevice="true" /> 
  <filter cat="encoder" name="MainConcept (MCE) MPEG Encoder" checkdevice="false" /> 
  </filters>
- <connections>
  <connection sourcefilter="tvtuner" sourcepin="0" sinkfilter="crossbar" sinkpin="%tvtuner%" /> 
  <connection sourcefilter="tvtuner" sourcepin="1" sinkfilter="tvaudio" sinkpin="0" /> 
  <connection sourcefilter="tvaudio" sourcepin="0" sinkfilter="crossbar" sinkpin="%audiotuner%" /> 
  <connection sourcefilter="crossbar" sourcepin="0" sinkfilter="capture" sinkpin="0" /> 
  <connection sourcefilter="crossbar" sourcepin="1" sinkfilter="audcapture" sinkpin="0" /> 
  <connection sourcefilter="capture" sourcepin="0" sinkfilter="encoder" sinkpin="0" /> 
  <connection sourcefilter="audcapture" sourcepin="0" sinkfilter="encoder" sinkpin="1" /> 
  </connections>
  </tv>
  </capturecard>

Wat mij hier opvalt is dat het er op lijkt (ik ken de kaart niet) dat deze geen hardware matige MPEG2 encoder heeft, maar dat (volgens de definitie) er een software encoder (de MainConcept (MCE) MPEG Encoder) noodzakelijk is.

Ik vraag me nu af of jij deze geinstalleerd hebt :?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Ik heb WinTV werkend met alle kanalen, dat is dus geen probleem. Daarbij is MainConcept MPEG Encoder geinstalleerd, volgens de CD en later de nieuwste versie via het internet. Het blijft niet werken.

Echter, in GraphEdit zie ik hem niet tussen staan?

[ Voor 11% gewijzigd door Lelletje op 06-01-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
REDFISH schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:08:
Dat unable to create graph is inderdaad iets geks en staat op de forums nauwelijks beschreven.

Het zou kunnen dat je Tvkaart niet wordt ondersteund, volgens mij moet de kaart dmv DirectShow output kunnen geven. Kan deze dat niet dan werkt het niet. Mijn oude PCTV Rave kan dit bijvoorbeeld ook niet. Maar toen kon ik hem ook niet configureren in de configuration utility.
Mijn TV-kaart staat juist in de supported tv tuners list, daarom heb ik hem ook gekocht... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim,
Dat windowed opstarten van media portal helpt niet echt... Misschien maar eens een clean install proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

tHe_BiNk schreef op zondag 06 januari 2008 @ 06:44:
[...]

Dit lijkt me een probleem dat de drivers van de onboard videokaart nog niet helemaal goed onder DirectX functioneren. Steek een losse videokaart in je HTPC om te testen of die ook problemen geeft.
Die 1250 kan geen probleem zijn.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
hehe, heb net dit topic van begin tot einde doorgelezen...

Ik gebruik zelf ook al een tijdje MP met dedi tv server. En mijn meest bekeken client is dvi -> hdmi aangesloten op mijn full hd philips lcd tv, die ik onlangs aangeschaft heb.

Nu, ik lees dat er velen onder jullie, full hd films kijken via jullie htpc. En ik vroeg mij af hoe jullie je pc op je tv hebben aangesloten?

Als ik mijn desktop op 1900x1080 instel, krijg ik echt een héél onduidelijk, niet scherp beeld (doet me denken aan m'n pc op men crt vroeger..)

De enigste 2 reso's die goed zijn, zijn 800x600 en 1024x768, en dat lijkt me toch niet echt full hd :D

(ik heb ook al eens via component geprobeerd, maar dit was echter hetzelfde...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deandb schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:32:
hehe, heb net dit topic van begin tot einde doorgelezen...

Ik gebruik zelf ook al een tijdje MP met dedi tv server. En mijn meest bekeken client is dvi -> hdmi aangesloten op mijn full hd philips lcd tv, die ik onlangs aangeschaft heb.

Nu, ik lees dat er velen onder jullie, full hd films kijken via jullie htpc. En ik vroeg mij af hoe jullie je pc op je tv hebben aangesloten?

Als ik mijn desktop op 1900x1080 instel, krijg ik echt een héél onduidelijk, niet scherp beeld (doet me denken aan m'n pc op men crt vroeger..)

De enigste 2 reso's die goed zijn, zijn 800x600 en 1024x768, en dat lijkt me toch niet echt full hd :D

(ik heb ook al eens via component geprobeerd, maar dit was echter hetzelfde...)
Hoi Dean,

Ik heb zelf mijn mediacenter via een DVI-D - HDMI verloopkabel aangesloten op mijn fullhd plasma tv. Werkt perfect op 1920x1080 (60hertz). De TV is een panasonic 42PY700 en de videokaart in mijn media center is een Geforce 8500 GT.

Heb je de laatste drivers van je videokaart geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Lelletje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:06:
[...]

Mijn TV-kaart staat juist in de supported tv tuners list, daarom heb ik hem ook gekocht... :'(
Je TV kaart lijkt me niet het probleem te zijn, hij staat immers ook in de definities...
Lelletje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:56:
Ik heb WinTV werkend met alle kanalen, dat is dus geen probleem. Daarbij is MainConcept MPEG Encoder geinstalleerd, volgens de CD en later de nieuwste versie via het internet. Het blijft niet werken.
Uit mijn hoofd gebruikt WinTV niet de MPEG encoder, dus dat hoeft niets te zeggen.
Echter, in GraphEdit zie ik hem niet tussen staan?
En dat laatste is vreemd, want als je de graph niet middels graphedit kunt bouwen, dan kan MP het ook niet. Dus kijk eerst maar eens of die encoder vindbaar is, en of je een graph kunt bouwen.

Wat verder soms nog wel eens gebeurt is dat een leverancier drivers veranderd, en daarmee de naam of namen van de filters. Ook dan werkt het niet meer...

Maar goed. Kijk eerst maar eens of je het in graphedit aan de praat krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn pc op 720p gezet en via dvi-hdmi aangesloten op mn 42PV70.
Gebruik ook een 8500GT en via het nvidia control center is het allemaal makkelijk in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
ja, ik heb de laatste catalyst (7.12 dacht ik?)

maar ik vermoed dat het aan m'n tv ligt...
dat hij dit niet zal kunnen met pc... :s (ik heb hier nooit bij stil gestaan bij aanschaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:14:
Ik baal als een stekker!

Ik krijg mediaportal niet stabiel, ik heb al van alles geprobeerd maar het is steeds hetzelfde.
ATI Radeon Xpress 1250 On Board (HDMI Out tot 1080i/30Hz)
Is een bekend probleem. Zie ook ATI 690G/x1250 problems op het mediaportal forum.

Het probleem schijnt in de ATI drivers te zitten, in de 'oude' Catalyst driverversie 7.2 zouden deze problemen niet optreden. Ik heb exact hetzelfde probleem als wat jij beschrijft met dezelfde onboard GRAKA, maar nog geen tijd gehad om driver 7.2 te testen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Mars Warrior schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:31:
[...]

Je TV kaart lijkt me niet het probleem te zijn, hij staat immers ook in de definities...

[...]

Uit mijn hoofd gebruikt WinTV niet de MPEG encoder, dus dat hoeft niets te zeggen.

[...]

En dat laatste is vreemd, want als je de graph niet middels graphedit kunt bouwen, dan kan MP het ook niet. Dus kijk eerst maar eens of die encoder vindbaar is, en of je een graph kunt bouwen.

Wat verder soms nog wel eens gebeurt is dat een leverancier drivers veranderd, en daarmee de naam of namen van de filters. Ook dan werkt het niet meer...

Maar goed. Kijk eerst maar eens of je het in graphedit aan de praat krijgt!
Ik ben weer wat uren verder; ik heb begrepen dat je het eerst in GraphEdit werkend moet krijgen alvorens je in CaptureCardDefinitions.xml kunt werken.

Ik heb nu als volgt: Afbeelding
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<capturecard commercialname="Hauppauge HVR-900 (Analogue)"
capturename="WinTV HVR-900 Capture"

devid="vid_2040&amp;pid_6502">
    <capabilities tv="true" radio="false" mpeg2="false" mce="false"
sw="false" bda="false"></capabilities>
    <tv>
      <interface cat="encoder" video="" audio="" mpeg2="0"></interface>
      <filters>
        <filter cat="tvtuner" name="WinTV HVR-900 TVTuner"
checkdevice="true"></filter>
        <filter cat="tvaudio" name="WinTV HVR-900 TVAudio"
        <filter cat="crossbar" name="WinTV HVR-900 Crossbar"
        <filter cat="capture" name="WinTV HVR-900 Capture"
        <filter cat="videncoder" name="MainConcept (Hauppauge) MPEG Video Encoder" checkdevice="false"></filter>
    <filter cat="audencoder" name="MainConcept (Hauppauge) MPEG Audio Encoder" checkdevice="false"></filter>
      </filters>
      <connections>
        <connection sourcefilter="tvtuner" sourcepin="0"
sinkfilter="crossbar" sinkpin="0"></connection>
        <connection sourcefilter="tvtuner" sourcepin="1"
sinkfilter="tvaudio" sinkpin="0"></connection>
        <connection sourcefilter="tvaudio" sourcepin="0"
sinkfilter="crossbar" sinkpin="3"></connection>
        <connection sourcefilter="crossbar" sourcepin="0"
sinkfilter="capture" sinkpin="0"></connection>
        <connection sourcefilter="crossbar" sourcepin="1"
sinkfilter="capture" sinkpin="1"></connection>
        <connection sourcefilter="capture" sourcepin="0"
sinkfilter="videncoder" sinkpin="0"></connection>
        <connection sourcefilter="capture" sourcepin="2"
nkfilter="audencoder" sinkpin="0"></connection>
      </connections>
    </tv>
  </capturecard>

Echter, wat moet na videncoder en audencoder komen? Ik dacht dat ze eerst nog gemixt moeten worden om een output te verkrijgen?
Ik weet niet of ik wel op de goede weg ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:17
REDFISH schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:08:
Dat heb ik een tijd geleden ook gehad. Bij mij hielp alleen een her installatie van Windows (of back-up terug zetten).

Van alles geprobeerd, maar hij wou het niet meer doen. Was van de 1 op andere dag dat ik het kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Ik heb Windows al 2x opnieuw geinstalleerd; zonder resultaat.

Windows XP SP2
WinTV
Media Portal
GraphEdit

Dit is wat er tot nu toe geinstalleerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ben weer wat wijzer..

De error log gelezen van Mediaportal, en daaruit blijkt duidelijk dat Direct3D roet in het eten gooit. Ik heb nu Windows XP er opnieuw op gezet (schone install op een volledig geformatteerde C-schijf), laatste videokaart drivers, .laatste HD Audio drivers, NETframeworks 3.5, laatste release. (Toch wel handig als je alle data op andere schijven hebt staan, en niet in dat irritante windows "Mijn Documenten"). Het is wel een klus geweest, maar was het waard denk ik, alle meuk die ik in de loop der tijd had verzameld is nu ook gelijk weg.

Ik heb nu alleen ffdshow, PowerDVD7.3, MS Mediaplayer 11 en AC3 als codecs, waarmee ik alle films weer kan afspelen. AC3, DTS en Mpeg audio worden nu rechtstreeks via de SPDIF naar mijn Marantz receiver gestuurd. Mediaportal er ook weer opgezet, met alleen de standaard skin en Monochrome Skin.

Het heeft alleen niet echt geholpen het probleem wat ik had te verhelpen. In filmstrip view loopt Mediaportal nog steeds vast, met dezelfde error codes.. Ik denk toch dat dit een bug is van Mediaportal hoor, in combinatie met mijn mobo en on board videokaart. In andere views gaat het wel gewoon soepeltjes nu, dus ik laat het maar in Big Icons staan, werkt op zich ook prima en ziet er ook goed uit.

Opstarten in full screen gaat nu overigens wel goed.. ik heb de extended monitor (VGA mode op mijn TV) gewoon uitgezet, via ATI Catalyst is deze eenvoudig weer aan te zetten, als ik gewoon een beetje aan het surfen of computeren ben.

Maar goed, ik ben niet zo'n wizz kid dat ik deze "Filmstrip" bug zelf kan oplossen, waar zou ik dit kunnen melden, zodat hier aan gewerkt gaat worden? Het zou toch van de zotte zijn als mijn vrijwel nieuwe mobo het niet aan kan.. Ik heb hem speciaal voor dit doel aangeschaft om de aanschaf van een dure graphics kaart te voorkomen. HD Films spelen met alles maximaal ingesteld, gewoon soepel af, dus qua performance en kwaliteit moet deze kaart het makkelijk aankunnen.

Wordt vervolgd!

Lots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Lotsofjazz , download dan zo'n aangepaste skin.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 07-01-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.. sWORDs.. wat voor aangepaste Skin bedoel je? Monochrome is al vrij eenvoudig, en zou volgens de maker ook op langzamere systemen goed moeten kunnen draaien..Vanavond zoek ik weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:55:
Ok.. sWORDs.. wat voor aangepaste Skin bedoel je? Monochrome is al vrij eenvoudig, en zou volgens de maker ook op langzamere systemen goed moeten kunnen draaien..Vanavond zoek ik weer verder
Er staan in dat topic skins waar flipY uit staat, die doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:03:
Ok, ik ben weer wat wijzer..

...
laatste videokaart drivers
...

Het heeft alleen niet echt geholpen het probleem wat ik had te verhelpen. In filmstrip view loopt Mediaportal nog steeds vast, met dezelfde error codes.. Ik denk toch dat dit een bug is van Mediaportal hoor, in combinatie met mijn mobo en on board videokaart. In andere views gaat het wel gewoon soepeltjes nu, dus ik laat het maar in Big Icons staan, werkt op zich ook prima en ziet er ook goed uit.
Zoals al eerder aangegeven wordt dit probleem opgelost met de installatie van Catalyst 7.2. Dus niet de laatste en nieuwste Catalyst drivers gebruiken.

Ik had dit probleem ook (ik heb een Asus M2A-VM HDMI) en met 7.2 was alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Lelletje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:11:
[...]
Echter, wat moet na videncoder en audencoder komen? Ik dacht dat ze eerst nog gemixt moeten worden om een output te verkrijgen?
Ik weet niet of ik wel op de goede weg ben?
Je bent op de goede weg en dat het niet werkt is me al volledig duidelijk:
Hoewel de kaart dezelfde naam heeft, blijkt uit jou definitie al dat er verschillende kaarten in omloop zijn:
1. Verschillend devid (device id)
2. Verschillende filternamen (MCE ipv Hauppauge).

Oftewel het lijkt er heel sterk op dat jij een andere hardware revisie hebt dan diegene die ooit in de CaptureCardDefinitions is ingevoerd.

Je zou kunnen proberen om in een lege CaptureCardDefinitions file zowel de DVB-T definitie (copieren, want die doet het) als de analoge definitie te zetten en hiermee wat te experimenteren.
Ik vraag me in die zin af dat als je de bestaande definitie neemt, en enkel het encoder filter en het devid veranderd of het dan al werkt...

Edit:
Kleine correctie. Ik zie aan je graph dat je nu 2 encoders hebt, ipv 1, dus het simpel vervangen gaat niet werken. Je graph ziet er goed uit. Denk dat als je beide output pins laat renderen (rechter muisknop op pin -> render) dat je een werkende graph krijgt... Middels de properties van 1 van de filters (weet even niet welke) zou je zelfs de kanalen moeten kunnen kiezen...

Overigens, ten overvloede, de definities gaan t/m de MPEG encoders, oftewel MP koppelt verder zelf de MPEG decoders/muxers en audio/video renders er aan vast, dus volgens mij hoef jij ook niet meer te definieren dan dat je nu al hebt uitgeplozen.

[ Voor 23% gewijzigd door Mars Warrior op 07-01-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Dus mijn graph is goed? Ik heb dit al in de CaptureCardDefinitions gezet, echter de foutmelding blijft... :'(

Devid die er al instond, was al goed... Die heb ik dus niet aangepast, want MP herkent beide kaarten al zo (Analoog en DVB-T)

[ Voor 37% gewijzigd door Lelletje op 07-01-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:03:
Heel verhaal maar het crasht nog altijd
Gebruik je 0.2.3 of een SVN build? De SVN Builds willen vaak ook nog wel bugs fixen, dus misschien het proberen waard. En aangezien je er al zo'n duidelijk verhaal van hebt gemaakt, kun je het misschien zelf ook als bug posten in de forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben vandaag ook eens begonnen met Mediaportal... Maar vind het instellen van de zenders maar omslachtig...

Ging me bij Dscaler een stuk sneller af door gewoon handmatig een txtbestand in te kloppen...

Iemand enig idee of Mediaportal z'n kanalen in een txt/xml bestand bewaart, waarin ik makkelijk kan editten?

edit: ben eruit... Had een oude versie van een xml bestand, waarmee het niet lukte... Nu wel gelukt door een nieuw bestand te exporteren en daarin de frequenties te wijzigen....

Nu nog de epg aan de gang krijgen... :X

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 07-01-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Lelletje schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:54:
Dus mijn graph is goed? Ik heb dit al in de CaptureCardDefinitions gezet, echter de foutmelding blijft... :'(

Devid die er al instond, was al goed... Die heb ik dus niet aangepast, want MP herkent beide kaarten al zo (Analoog en DVB-T)
Ik kan nu zeggen dat het opgelost is!!!

<interface cat="encoder" -> encoder moest videncoder zijn omdat dat bij connections zo staat... domme fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
Nu nog de epg aan de gang krijgen...
als je belgische analoge tv bekijkt, kan ik je wel helpen, heb er ook lang op gesukkeld. en het werkt nog niet optimaal.

weet er iemand of er een mogelijkheid bestaat 2 xml kanalen aan 1 tv kanaal toe te voegen?
(wij hebben nl een zender ketnet/canvas die in tv magazines als 2 aparte wordt beschouwd.. en daardoor moet ik dus kiezen welk 1 van de 2 ik aan mijn kanaal wil toewijzen, waardoor het dus maar half werkt...)

en we hebben ook een zender die "één" heet, en door die stomme "é" werkt de grabber ook niet... hij ziet em als "ú" ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nopes... Ik kijk nederlandse analoge tv... Heb zo'n beetje alle guides geprobeerd, maar geen geluk tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
welke grabber gebruik je?

ik gebruik xmltv

(beetje omslachtig, maar wel effectief, werkt ook voor nederland, als je wilt, wil ik wel eens documenteren hoe ik het gefixed heb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gebruik nu inderdaad xmltv, denk ik... Heb de guide in dit topic gebruikt...

Had eerst netjes de zenders ingesteld, op frequentie etc. Maar daarmee kon ik met geen mogelijkheid de tv-guide werkend krijgen...

Toen dus -via die guide- de "import from tv-guide" optie in het configuratieprogramma gebruikt. Alleen staan daar niet alle zenders in die ik heb, dus ik heb eigenlijk geen idee hoe ik die zou moeten toevoegen... Maar daar ga ik nu eens mee aan het knokken...

Ik vermoed dat ik die in het tvxb ini bestand moet wijzigen...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 07-01-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
ja, maar ik denk niet dat die guide opgaat voor belgië, of wel? anyway, van ik werkt het ook :p

-edit-(gaat inderdaad om analoog, sorry niet eerst gecontroleerd)

wat je eerst moet doen met xmltv is:

1. open een command venster en browse (met "cd") naar de locatie waar je xmltv.exe staat
(bv: "cd c:", in de veronderstelling dat je xmltv.exe in je c: root staat...)

2. dan typ je "xmltv tv_grab_nl --configure" (merk op dat als je dit voor belgië wilt doen, dat je logischer wijze de "tv_grab_be" moet gebruiken...)
(dit is enkel noodzakelijk de eerste keer, nu moet je per zender kiezen welke je later wilt grabben of niet)

3. dan typ je "xmltv tv_grab_nl --output c:\tvguide.xml"
(als het goed gaat begint je xmltv nu te grabben (dit duurt bij mij voor 20 kanalen, 6 dagen info, ongeveer 10 minuutjes)
(die "output ..." is nodig omdat mediaportal anders lastig doet (hij wil zijn dat zijn xml bestand "tvguide" heet, en niets anders...))

4. dan maak je een "tvguide.lst" bestand waarin je de locatie van je tvguide.xml invuld
(dus in principe gewoon via kladblok een nieuwe file maken met de tekst "c:\tvguide.xml" en opslaan als "tvguide.lst")

5. kopieer je "xmltv.dtd" file die standaard bij xmltv zit, naar de locatie waar je tvguide.xml en .lst staan (indien dit nog het geval niet was)
(deze file verteld mediaportal hoe hij de data moet inlezen, hoe het bestand is opgebouwd)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/deandeblieck/tvserver3.JPG

6. dan zeg je aan mediaportal waar je tvguide.lst staat (in de config: plugin -> xmltv)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/deandeblieck/tvserver1.JPG

7. dan stel je via plugin -> xmltv -> mappings in, welk gegrabt kanaal overeenkomt met welk tv kanaal op je tuner

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/deandeblieck/tvserver2.JPG

8. dan maak je een batch file: "xmltv tv_grab_nl --output c:\tvguide.xml" en die laat je dan automatisch runnen wanneer je wilt (bij system startup, op bepaald uur...)
(ik heb een windows scheduled task die elke morgen om 6h grabt)

de xmltv plugin in mediaportal controleert iedere minuut of tvguide.xml is gewijzigd, en importeerd die vervolgens automatisch.

- dit is toch hoe ik het aan de praat heb gekregen -

[ Voor 25% gewijzigd door deandb op 07-01-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij ging dat ook om analoog... Maar ik probeer jouw manier eerst eens, aangezien ik daar de frequenties al bij heb...

Bedankt voor de moeite!

edit: loop bij stap twee al vast met een error 500: server closed connection without sending data back...

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 07-01-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
vanwaar heb je je xmltv.exe gehaald?

ik heb die van mij nog eens apart gedownload...

http://sourceforge.net/projects/xmltv/

[ Voor 23% gewijzigd door deandb op 07-01-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yepz, ik ook net... ;)

edit: en bedankt voor de nog meer moeite _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door MikeyMan op 07-01-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
hmm, ik krijg ook error 500 bij tv_grab_nl

dit komt uit de mandatory page van tv_grab_nl
DESCRIPTION
Output TV listings for several channels available in Holland. The data
comes from www.tvgids.nl. The grabber relies on parsing HTML so it might
stop working at any time.
tough luck :s

(de grab van belgië gebeurd via teveblad.be ofzo)

anders moet je eens kijken of je met die tv_grab_nl_wolf iets kan, die server reageert wel, maar die heb ik nog nooit geprobeerd. Hier komt de data van iemands eigen server...

[ Voor 19% gewijzigd door deandb op 07-01-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

betekenend dat het sowieso niet meer gaat werken, of is het een tijdelijke storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
Ik denk dat de mensen van tvgids.nl hun website veranderd hebben, en dat die grabber nu niet meer werkt ofzo... (balen)

geen probleem, ten slotte, tweakers zijn er voor elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laat ik dan ook mijn steentje bijdragen...

Er schijnt een nieuwere versie te zijn van tv_grab_nl die dat probleem oplost...
Deze is terug te vinden op http://graphics.tudelft.nl/~paul/grabber/#download

Vraag is alleen waar ik dat bestand moet gaan laten, maar daar ga ik weer even mee aan de gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
volgens dat ik de xmltv map eens grondig doorgelicht heb, en vergeleken heb met de linux versie, vrees ik dat in de windows versie, de tv_grab_xx bestanden in de .exe zitten...

don't shoot if i'm wrong :s

[ Voor 10% gewijzigd door deandb op 07-01-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die vrees heb ik ook...

Das dus voorlopig een beetje jammer... Maar misschien dat daar nog eens een fix voor komt...

Tot zover heb ik het in iedergeval aardig voor elkaar... En wel als volgt:

- Chanellist.xml geëxporteerd en bewerkt, werkt imo sneller dan via het configuratieprogramma
- Chanellist.xml weer geïmporteerd, waardoor de zenders beschikbaar komen
- TVXB gedownload
- TVXB configuratiebestand aangepast naar m'n eigen zenders... Zelfde naam gebruikt als in chanellist.cml, zodat de kanalen behouden blijven, en de programmainfo toch wordt gekoppeld. Grootste probleem hiermee was het vinden van de tvgids-kanaal-nummers... Heb ze één voor één afgelopen om de goede nummers te vinden.

En that's it...

Ben vervolgens eens wat logo's gaan koppelen aan de tvgids, en dat werkt nu ook grotendeels. Moet nog wat namen aanpassen, maar dan moet het goed zitten...
Één is inderdaad een uitdaging trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedeavond!

Wat een activiteit vandaag :).

Ik heb een probleempje. Sinds ik Media Portal gebruikt werkt de standaard screensaver van windows niet meer. Nu wil ik niet dat deze aanslaat als ik films aan het kijken ben maar wel als ik bijvoorbeeld muziek via media portal aanzet of wanneer ik een film voor langere tijd op pauze zet.

Zijn er mogelijk screensaver plugins voor Media Portal of weet iemand hoe de normale windows screensaver te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

tv_grab_nl werkt ook niet meer. Deze is verouderd. De upc variant werkt ook niet.

Ik zie dat je met TV-server de EPG aan de praat hebt. Zeer interessant, ga het misschien nog een keertje proberen. Maar omdat het nu werkt en ik er eerder al dagen mee kwijt ben geweest...

Mijn gids werkt ook voor belgië, in de lijst staan ook grabbers voor TVxb voor België, maar is dus alleen van toepassing als je TV kijkt met Mediaportal zelf en niet via TV-server.

Bij mij werkt één trouwens prima. Gewoon het goede id kiezen voor de grabber en dan de naam een geven ipv één. Als het per se met accenten moet dan weet ik ook niet of daar problemen van kunnen komen. Boeit mij niet, is toch nooit iets op dat één, de meeste waardeloze zender die hier in NL op de kabel zit.

In mediaportal zelf staat ook WebEPG deze kun je ook gebruiken om kanalen te selecteren, dan kun je dus je eigen grabber maken, dus de ingebakken grabbers hoef je dan niet meer te gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door REDFISH op 07-01-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb wel een instelling gevonden die de screensaver onderdrukt, misschien dat dat iets doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb ineens de hele tijd conflicten met opnames. Ik snap het niet. Ik heb south park standaard opgenomen van comedy central en wil nu ook darts op gaan nemen. Dit overlapt een beetje. Ik heb twee tuners, dus snap niet waar hij over zeurt. Hij geeft de hele tijd aan dat er een conflict is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb het werkend gekregen...
Mn 8500GT eruit geknikkerd en de onboard X1200 ingebruik genomen. MP opnieuw geinstalleerd en de HD films lopen weer vloeiend. Maar goed, nu gebruik ik dus de Ati drivers en heb ik een zwarte rand van 1 cm rondom mijn windows/MP. Met nvidia kon ik makkelijk het scherm aanpassen, maar kan het niet vinden in de Ati Catalyst. Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Lelletje schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:54:

Hmmmm. De def die ik poste is anders wel anders dan jouw versie.
Kun je de .log en de .err file even posten (op je site), dan kan ik daar even in neuzen ;)

En kun je in graphedit wel een werkende graph krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mr. Furious schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:27:
[...]
Ik had dit probleem ook (ik heb een Asus M2A-VM HDMI) en met 7.2 was alles opgelost.
Gisteravond getest. Op mijn Gigabyte moederbord met 690G chipset werkt alles met versie 7.2 :).

Nu mijn vriendin nog even overtuigen om Mediaportal te gebruiken ipv MS MCE. Nadeel is dat mijn FloppyDTV dan opnieuw moet worden geinstalleerd (andere drivers voor MCE) en een eventuele rollback er niet eenvoudiger op zal worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakie_be
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-08 11:16
Question Mark schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 07:50:
[...]
Gisteravond getest. Op mijn Gigabyte moederbord met 690G chipset werkt alles met versie 7.2 :).
Is niet echt nodig om versie 7.2 te gebruiken. Ik gebruik de laatste versie van de drivers. Je moet dan wel flipy=true verwijderen in de skin bestanden.
Op het forum http://forum.team-mediapo...1250_problems-t29894.html kan je enkele aangepaste skins downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tweakie_be schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:09:
[...]
Is niet echt nodig om versie 7.2 te gebruiken. Ik gebruik de laatste versie van de drivers. Je moet dan wel flipy=true verwijderen in de skin bestanden.
Op het forum http://forum.team-mediapo...1250_problems-t29894.html kan je enkele aangepaste skins downloaden.
Had ik inderdaad al gelezen, maar mis je dan geen grafische eyecandy in de skin aangezien je botweg een optie disabled binnen de skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Mars Warrior schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 06:34:
[...]

Hmmmm. De def die ik poste is anders wel anders dan jouw versie.
Kun je de .log en de .err file even posten (op je site), dan kan ik daar even in neuzen ;)

En kun je in graphedit wel een werkende graph krijgen???
Lelletje schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:14:
[...]

Ik kan nu zeggen dat het opgelost is!!!

<interface cat="encoder" -> encoder moest videncoder zijn omdat dat bij connections zo staat... domme fout!
Echter kan ik nu nog geen TV kijken, scherm blijft op zwart... Heb er verder geen tijd meer voor gehad om te puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Lelletje schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:34:
[...]

[...]

Echter kan ik nu nog geen TV kijken, scherm blijft op zwart... Heb er verder geen tijd meer voor gehad om te puzzelen.
Ik was vanochtend vroeg nog niet zo wakker en er was zoveel gepost dat ik jou berichtje totaal gemist had :X

Maar fijn dat je al wat verder bent.
Heb je wel geluid, of doet dat het ook niet?
Kun je via de configuratie (kweet ff niet meer welke tab uit mijn hoofd) wel naar kanalen etc. scannen?
Post anders nog even je .log/.err als je er niet uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakie_be
Question Mark schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:13:
[...]
Had ik inderdaad al gelezen, maar mis je dan geen grafische eyecandy in de skin aangezien je botweg een optie disabled binnen de skin?
Nee. Driver 7.2 ondersteund de betrefende functie niet, daar heb je de betreffende eyecandy ook niet. Dus door het verwijderen van flipy=true krijg je hetzelfde als bij driver 7.2, maar je kan dan wel de laatste driver gebruiken die wel betere performance heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Hallo, mooi om te zien dat mijn topic zoveel activiteit heeft gecreerd!

Erg goede info allemaal. Ben momenteel wat druk en kan dus niet veel toevoegen maar zal dit zeker weer gaan doen!

Even een vraag over TV zijn er hier gebruikers die (net als ik) sommige zenders missen terwijl de rest wel werkt?
De zenders worden wel gevonden tijdens de scan maar ik kan er niet op afstemmen...

Ik heb Casema Digitaal Pluspakket in Amersfoort icm een FloppyDTV-C en Alphacrypt CAM (alles met de nieuwste drivers/updates) en mis o.a: Xtreme Sports, Playboy TV en Hustler TV (jaja niet de meest belangrijke zenders maar toch... heb natuurlijk wel deze zenders binnen het abo, en een andere 'extra' zenders als MTV2 werken wel...)

Ook alle overige zenders werken prima..

[ Voor 25% gewijzigd door ThaClown op 08-01-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Playboy TV en Hustler TV :X >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
@Tim

In mediaportal zelf kan je kiezen om de screensaver al dan niet te activeren, en dan timed hij out na 1 minuutje inactiviteit, als je geen film/tv bekijkt. (scherm wordt gewoon zwart)

en dan stel je gewoon de windows screensaver in zoals je wilt.
bv:

-je maakt een mp3 speellijst, en komt niet meer aan je mediaportal
-na 1 minuut wordt je scherm zwart
-na 10 minuten komt je windows screensaver
-als je eens met je muis beweegt, komt je mediaportal gewoon terug...

(stel wel uit dat je pc het wachtwoord moet vragen als hij uit screensaver komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tweakie_be schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:52:
[...]

Nee. Driver 7.2 ondersteund de betrefende functie niet, daar heb je de betreffende eyecandy ook niet. Dus door het verwijderen van flipy=true krijg je hetzelfde als bij driver 7.2, maar je kan dan wel de laatste driver gebruiken die wel betere performance heeft.
Ah thx. :)

Dat stukje had ik gemist. Zal vanavond de aangepaste skin(s) even testen met driver 7.12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben ondertussen een eind...

Enige probleempjes nog;
-Bij overschakelen naar fullscreen heb ik geen beeld meer, maar wel geluid... Ga nu aan het testen met wat decoders... Maar tot zover geen geluk...
-zenders zijn erg donker... Maar geen brightnessinstellingen in mediaportal...

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:22
REDFISH schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:54:
Ik heb ineens de hele tijd conflicten met opnames. Ik snap het niet. Ik heb south park standaard opgenomen van comedy central en wil nu ook darts op gaan nemen. Dit overlapt een beetje. Ik heb twee tuners, dus snap niet waar hij over zeurt. Hij geeft de hele tijd aan dat er een conflict is.
heb je alle kanalen toegevoegd aan beide tuners? en neemt hij wel op, of doet hij dat ook niet?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tweakie_be schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:52:
[...]

En dit wist ik dus ook niet...

En waar krijg je dan een betere performance? Gaat de skin soepeler lopen? Wordt HD beter afgespeeld? Want als het alleen betere performance in 3D is, ga ik niet lopen klooien met een werkende Mediaportal installatie.

Ik heb nu een perfect lopende installatie, waaraan ik vandaag ook nog een Multytenne schotel aanhang. Dan heb ik dus in ieder geval van 4 satellieten de FTA kanalen. Dan later maar eens kijken of ik andere kanalen kan decrypten.

Blijft leuk, dat mediaportal gebeuren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Ik heb precies de beschrijving gevolgd zoals hier staat. Nu heb ik netjes de uitzendinggemist plugin toegevoegd en zo ingesteld als in het plaatje.... Maar als ik in mediaportal zit, hoe kom ik dan in het gedeelte van uitzending gemist?

Of moet ik dan nog iets extra's instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je moet de plugin enabelen in het configuratieprogramma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Wat een pracht product!

Echter heb ik en blijf ik een probleem houden met de installatie / herkenning van mijn MCE remote die ik bij mijn Hauppauge PVR-150 heb gekregen. (merk op dat de remote die je daar ziet niet exact de remote is die ik heb. ik heb er nl nog teletext knoppen op zitten)

Als ik de usb kabel van de IR ontvanger inplug dan word ie niet meteen geinstalleerd maar blijft als vraagteken in de device manager staan. (met de naam "ehome infrared transceiver")

Ik heb ondertussen meerdere (vervangende) drivers geprobeerd -oa de driver die hier in de start post gegeven worden - maar het wil maar niet lukken. De ene keer lukt het wel om te installeren, maar dan toch werkt de remote niet en de andere keer faalt de installatie compleet.

ik word ondertussen een beetje moedeloos..... iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Bedankt voor het openen van deze zeer recente topic. Ik was al bezig wat voorwerk te doen alvorens MP te installeren, maar naast de officiele site heb ik weinig goeds kunnen vinden zoals hier. En ondanks mijn engels niet slecht is, is het af en toe best wel intensief om alles te lezen.

Intussen gisteren MP geinstalleerd en het werkt enigzins. Maar dat zal nog wel enige tijd kosten om alles lekker volledig te krijgen. Een belangrijke vraag moet nog komen, zag ik op pagina 1.

- De instellingen voor andere geavanceerde onderdelen (bijv. het afspelen van HD bestanden en het instellen van DTS geluid) zal ik later gaan plaatsen. Hier kijk echt naar uit.

Het enige programma wat tot nu toe mijn films met Dolby of DTS afspeelt is PowerDVD, overige programma allemaal niet (Winamp; VLC; WMP classic; MCE; MP)

Daarnaast heb ik drie codec packs klaar staan waarvan ik nog niet precies weet welke er geinstalleerd moet worden en de vraag is in hoeverre het noodzakelijk is. Maar deze ga ik eerst verder uitzoeken, want hiervan weet bijzonder weinig.
1. K-lite
2. CCCC
3. CoreAVC

De meeste problemen die ik nu nog heb is dat niet alles herkend wordt, bijvoorbeeld:
- De muziekschijf is gescand, instellingen even zolang aangehouden als hier beschreven. Maar zo mooi als de plaattjes mij doen geloven ziet het er mij nog niet uit. CD hoesjes zal waarschijnlijk er zelf bij moeten gaan voegen, want ik heb nu een groot zwart (monochrome) beeld met allemaal dezelfde zwarte vierkanten, waarbij (ondanks) de muziek geheel in mappen is verdeeld er toch veel nummers als losse map worden weergegeven.

Ja, ik heb MPTray en Focus, maar ondanks dat werkt na installatie van MP de MCE AB niet meer. Voor de installatie ging het prima met MCE. Maar bij MP niks meer. Zelfs als ik op de "groene" knop druk gebeurd er niets meer. Mijn HTPC is:

Behuizing : OrigenAE H6 aluminium kleurig
Display : VFD 110 Display inbouw

Deze werkt met IRTrans. Ja, ik heb bovendien IRtrans aangevinkt bij de setup van MP, maar ook dit gaf geen resultaat.

Daarnaast mis ik bij films kijken de nodige info zoals de topbalk welke volledig verdwijnt. Maar kan niet zien hoelang een film duurt of waar ik gebleven ben, zoiets als tijdsaanduiding?

TV heb ik vooralsnog niet ingesteld, want ik heb een analoge aansluiting via glasvezelnetwerk van XMS en verwacht dat ik daar wel een avondje mee zoet ben om dit goed te krijgen. En heb daarvan ook nog niets gevonden, want de beschrijving is gericht op digitale TV met een floppyDTV.

Maar ik zal deze topic lekker blijven volgen en hoop tzt MP lekker te kunnen gaan gebruiken, want ik ben overtuigd dat beter werkt dan het kant en klare "Bill gates" pakket. En mogelijk zijn er gebruikers die mij weer wat op weg kunnen helpen. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je denkt dat MP werkt, kom je altijd wel weer iets tegen wat minder goed werkt ;)

Qua codecs doe ik het volgende;
CoreAVC installeren
AC3 filter installeren
CCCP installeren (met Haali etc)

Als ik alleen de eerste 2 installeer, dan werken sommige .mkv's niet, dit komt door de ingebakken ondertiteling. (in Haali ook VSfilter op load 'yes' zetten ofzo).

Ik heb nu het meeste wel aan het werk, alleen die groene knop op de MCE Remote start nog steeds niet MP maar wel Vista Media Center. MPtray geinstalleerd, maar die doet vrij weinig volgens mij. En ik snap geen bal van dat Vista Manager, dus dat uitzetten is me ook nog niet gelukt.
Daarnaast mis ik bij films kijken de nodige info zoals de topbalk welke volledig verdwijnt. Maar kan niet zien hoelang een film duurt of waar ik gebleven ben, zoiets als tijdsaanduiding?
Als je remote weer werkt, druk je op 'info' en dan zie je het, of je beweegt je muis naar boven.

edit:
oja, iemand die weet hoe ik zwarte randen om mn windows weg haal? Draai op 1280*720 met Ati X1200 chipset (690G) en doe dit via DVI -> HDMI op een 42PV70.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom installeren jullie eigenlijk al die codecs? Kan je niet beter ffdshow installeren? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
oja, iemand die weet hoe ik zwarte randen om mn windows weg haal? Draai op 1280*720 met Ati X1200 chipset (690G) en doe dit via DVI -> HDMI op een 42PV70.
bedoel je dat je 4 balken rondom je beeld hebt, of dat al je vensters zwart omkaderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
anandus schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:59:
Waarom installeren jullie eigenlijk al die codecs? Kan je niet beter ffdshow installeren? :?
Dat is ook mijn vraagteken? Waartoe al die codecs? Programmatuur is vandaag de dag zo uitgebreid dat alles het doet, dus wat voegt die codecs dan nog toe. Ik gebruik powerDVD en VLC player zonder al die extra codecs en (bijna) alles doet het. Dus waarom moeten er dan codecs worden toegevoegd om MP te gebruiken. Ik probeer het te begrijpen maar snap het niet.

Zoals ik ook nog niet kan begrijpen waarom het Dolby en/of DTS geluid van DVD's afgespeeld met powerDVD wel via de geluidskaart (creative XFI Extreme music) over de S/PDIF (coaxiaal) direct herkend worden door mijn Denon AVC-A11XVA, terwijl als ik die zelfde DVD met VLC afspeel er alleen maar PCM stereo herkent wordt. Welk probleem ik overigens ook nog steeds met MCE had en heb.

Ik begrijp dat het nog een lange zoektocht wordt om het allemaal te begrijpen en zo ook te laten draaien. Tweaken is leuk, maar iemand vinden die er wel meer van weet en gewoon eens lekker samen bij mij thuis gaan sleutelen zal soms ook niet eens verkeerd zijn. (Zucht) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
ThaClown schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:11:
@marinos:
Ik geloof dat je ook de TVgids kan krijgen via internet en deze kan koppelen aan analoge TV, maar eigenlijk is TV via de PC alleen nuttig als het digitaal is lijkt mij...
Misschien iets te kort door de bocht, maar is hier uit op te maken dat als je geen digitale TV pakket hebt, je beter gewoon op de oude manier TV kan blijven kijken en de Tv kabel niet via een hauppage kaart (PVR 150) aan je HTPC te hangen en te gebruiken via MP???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deandb schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:18:
[...]

bedoel je dat je 4 balken rondom je beeld hebt, of dat al je vensters zwart omkaderd zijn?
Gewoon een zwarte rand om alles in windows, dus net alsof het scherm te klein is voor in de tv. Maar heb het nu werkend via een rare resolutie 11xx bij 6xx

Maar goed, nu werkt dit weer, maar is het geluid weer zacht... (AAARRGGHHH)
PC aangesloten via minijack --> 2x rca naar AUX ingang op dvd-homecinema set, maar nu moet het geluid op 35 (40 is max) en hierdoor krijg ik ook een soort geruis (ter vergelijking, tv kijken doe ik op stand 7). Misschien dat het iets te maken heeft met dat het geluidssignaal 5.1 is, maar wordt doorgestuurd naar 2.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakie_be
Mr. Furious schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:00:
[...]

En dit wist ik dus ook niet...

En waar krijg je dan een betere performance? Gaat de skin soepeler lopen? Wordt HD beter afgespeeld? Want als het alleen betere performance in 3D is, ga ik niet lopen klooien met een werkende Mediaportal installatie.
Ik dacht dat er ook verbeteringen waren in het afspelen van HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:53:
Ik heb nu het meeste wel aan het werk, alleen die groene knop op de MCE Remote start nog steeds niet MP maar wel Vista Media Center. MPtray geinstalleerd, maar die doet vrij weinig volgens mij. En ik snap geen bal van dat Vista Manager, dus dat uitzetten is me ook nog niet gelukt.
Dit probleem heb ik ook nog. Ik heb de normale MCE Remote met zo'n USB ir ontvangertje. Ik ga kijken of ik software kan vinden die het IR gebeuren kan tweaken zodat niet bij default MCE wordt ogpestart maar dat je dat zelf kan instellen.
edit:
Beschrijf je zwarte randen eens? Zitten ze enkel boven en onder? Enkel bij films of continue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
MikeyMan schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:38:
Je moet de plugin enabelen in het configuratieprogramma...
Ik heb de plugin op enabled staan... Wat moet ik in mediaportal doen om in het menu van uitzendinggemist.nl te komen?

Moet ik naar film, of tv of zo? waar moet ik zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double J schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:07:
[...]

Ik heb de plugin op enabled staan... Wat moet ik in mediaportal doen om in het menu van uitzendinggemist.nl te komen?

Staat hij misschien onder settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:06:
[...]

Dit probleem heb ik ook nog. Ik heb de normale MCE Remote met zo'n USB ir ontvangertje. Ik ga kijken of ik software kan vinden die het IR gebeuren kan tweaken zodat niet bij default MCE wordt ogpestart maar dat je dat zelf kan instellen.

[...]

Beschrijf je zwarte randen eens? Zitten ze enkel boven en onder? Enkel bij films of continue?
Continue, maar ik heb het verholpen door de resolutie op 11xx bij 6xx te zetten. Maar goed, alleen dat Remote probleempje nog... Dat komt nog wel een keertje, eerst maar eens die tentamens freestylen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Double J schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:07:
[...]

Geen idee... Stond bij mij gelijk in het hoofdmenu...
TVgemist staat er...

Probeer hem eens handmatig aan het hoofdmenu toe te wijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Nee, hij staat niet onder settings..
MikeyMan schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:18:
[...]

Geen idee... Stond bij mij gelijk in het hoofdmenu...
TVgemist staat er...

Probeer hem eens handmatig aan het hoofdmenu toe te wijzen...
Hoe moet ik deze dan handmatig aan het hoofdmenu toewijzen :? ?

Overigens gebruik ik de monochrome skin en volgens stap 8 van de instellingen in de startpost moet je ook de ' Monochrome UitzendingGemistV2 Support Files' installeren. Deze heb ik dus netjes gekopieerd naar de map van Mediaportal, maar al die bestanden stonden daar al in (gisteren Mediaportal gedownload + de nieuwste nightly build).

Ik ga vanavond de plugin eens opnieuw installeren als ik thuis ben.
Maar de grote vraag voor mij is dus: Hoe voeg ik iets handmatig toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In het configuratieprogramma kun je het hoofdmenu instellen...

Zou inderdaad wel aan de monochrome skin kunnen liggen... Die heb ik namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
@Double J:
Je moet inde config onder plugins met de rechtermuisknop op de Uitzending Gemist plugin klicken en dan 'Place in Home' kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Er staat inderdaad iets als listed in home... Ik heb daar nu een doorzichtig vinkje en er staat dan een vinkje dat hij 'listed in plugins' staat. Dat werkt nu!! ik kan hem al zien! Maar als ik het vinkje weer bij listed in home zet, dan zie ik hem niet staan in het home scherm.. Hebben andere mensen met monochrome wel tv gemist in het homescherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Double J schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:31:
Hebben andere mensen met monochrome wel tv gemist in het homescherm?
Geen probleem hier...
Heb je wel de nieuwste versie van de skin? Er is een tijdje geleden een nieuwe versie uitgekomen zodat je die xml errors niet meer krijgt bij de tv gemist plugin..
Mijn versie vd skin is Monochrome 0.9.613

[ Voor 36% gewijzigd door Occy74 op 09-01-2008 23:37 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om powerdvd na installatie te verwijderen en toch gebruik te maken van
de powerdvd plugin (ergens in een system folder plaatsen ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat lijkt me een kwestie van proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Ik heb gelukkig niet de problemen met mn X1250, via HDMI aangesloten op een Philips 28PW9551.

Het enige probleem wat ik nu nog heb en misschien meer van jullie dat Mediaportal niet lekker werkt als ik hem in Slaapmodus (S3) heb gezet en ik hem weer met mijn MS remote aanzet. Dan loopt hij niet stabiel. Ik dacht dat daar een fix voor was?

Ook laat ik Mediaportal automatisch opstarten nadat Windows is opgestart. Dan krijg ik altijd bij het opstarten het aanmeldvakje. Ik heb dit met Powertoys van MS proberen uit te zetten, dit gaat één keer goed en de volgende keer niet. Dus moet ik steeds enter drukken om het opstarten verder te laten lopen. Als Mediaportal dan is opgestart, dan is hij fullscreen maar niet op de voorgrond. Dus moet ik ook nog ALT-TAB indrukken om hem op de voorgrond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
dat alt tab heb ik dus ook (vista premium 32bit)
echt super irritant, mijn vriendin blaat dan meteen dat de media center stuk is ( hij doet niks :> !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, voorlopig werkt ie hier ook goed... Alleen niet als je het als "extra" (tv is momenteel kapot) op je regular pc installeert...
Resizen werkt voor geen ene meter... :X

Verder fijn programma, maar ik denk dat ik toch bij Vista Media Center blijf voor m'n HTPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MikeyMan schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:25:
Tsjah, voorlopig werkt ie hier ook goed... Alleen niet als je het als "extra" (tv is momenteel kapot) op je regular pc installeert...
Resizen werkt voor geen ene meter... :X

Verder fijn programma, maar ik denk dat ik toch bij Vista Media Center blijf voor m'n HTPC...
Normaal zou ik de vraag niet snel stellen, want als je wil weten of iets prettig is, dan zoek je dat toch even snel uit. Maar, deze applicaties kun je moeilijk zonder HTPC testen. ;)

Waarom gebruik je toch liever Vista Media Center?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom zou je dit niet zonder htpc kunnen testen? Voor mij is een HTPC een dedicated computer die functioneert naast m'n tv...

Heb het programma nu "in test" op m'n gewone dagelijkse computer. Ten eerste omdat ik m'n vista installatie laatst om zeep heb geholpen en ten tweede omdat m'n televisie momenteel in reparatie is...

Waarom liever vista: hoewel wat trager, werkt alles gewoon meteen perfect... Ik hoefde bij Vista niet eerst dagenlang te knutselen aan de installatie, om tot de conclusie te komen dat nóg niet alles werkt... EPG werkt meteen goed, etc...

Daarnaast; ik vind met vista media center ook weinig mis... Enige waar ik écht niet blij van wordt is de manier waarop de muziekspeler werkt met grote hoeveelheden muziek. Maar dat is met MP niet veel anders... Als jukebox werkt het imo gewoon minder via de TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Even een schopje om de onderstaande vraag nogmaals onder aandacht te brengen ;).
Supermario16 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:04:
ik heb afgelopen week ook het een en ander liggen plaren met MediaPortal. Series staan erin en werken perfect! Muziek moet ik nog wat mee plaren en foto's ook. Nu gebruik een digitaal cable receiver ding van @home (samsung) welke ik op video-in van mijn Geforce 7600GT (nvidia WDM Driver) aangesloten heb. Ik zap dan gewoon met het kastje. Hebben mensen dit al voor elkaar gekregen?
Ik heb een vergelijkbare setup (@Home Humax receiver en ATI x1950 pro) en wil MediaPortal gebruiken om op ingeroosterde momenten de receiver output via de analoge video-in van mijn videokaart te capturen. Kan dit via de 'My TV' mogelijkheid van MP? Hij zoekt namelijk naar een TV tuner en kan deze niet vinden, omdat de ATI alleen een video-in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Nee, dat is niet mogelijk. Er bestaat naar mijn weten ook geen capture-plugin voor MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Bram77 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:14:
Nee, dat is niet mogelijk. Er bestaat naar mijn weten ook geen capture-plugin voor MP.
Misschien hoort deze vraag dan niet in dit topic, maar ik stel hem toch even:
Enig idee met welke (open source) software dit wel gaat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Je wil TV kijken via je capture poort op je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:46

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

edit:
niet goed gekeken, dus hier stond overbodige info :)

[ Voor 92% gewijzigd door Sappie op 10-01-2008 15:45 ]

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Bram77 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:11:
Je wil TV kijken via je capture poort op je videokaart?
Nee, het gaat mij in principe alleen om het capturen van het video signaal en het opslaan op harddisk. Het video signaal is afkomstig van mijn receiver. Deze receiver is aangesloten op de kabel decoder, dvd speler, xbox en andere apparaten.
Om een TV programma op te nemen, is het dan dus een kwestie van de decoder instellen en de receiver het signaal van de decoder naar de pc door laten sturen, die de opname maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Mars Warrior schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:50:
[...]

Ik was vanochtend vroeg nog niet zo wakker en er was zoveel gepost dat ik jou berichtje totaal gemist had :X

Maar fijn dat je al wat verder bent.
Heb je wel geluid, of doet dat het ook niet?
Kun je via de configuratie (kweet ff niet meer welke tab uit mijn hoofd) wel naar kanalen etc. scannen?
Post anders nog even je .log/.err als je er niet uitkomt.
Nu een ander probleem.

Hij scant de kanalen en vindt de bijhorende naam / programma dat er nu op zit.

Echter in MP blijft het scherm zwart en als ik iets opneem blijft dit ook zwart. MyTV in fullscreen geeft volgende melding: no signal detected.

Op het forum lijkt dit vaker te voorkomen en er lijken geen oplossingen hiervoor te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Aha, ik weet nu waarom de plugin TVgemist niet in het home scherm verscheen en wel bij de plugins... Ik had bij de configuratie van mediaportal ingesteld dat hij start met het basic homescreen (die hele grote icoontjes). Nu heb ik hem anders ingesteld, met zo'n lijst waar 'films' en 'muziek' etc onder elkaar staan, dan staat hij er wel bij! Bedankt voor de hulp allemaal :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ziet er een interessant project uit. Ga ik zeker volgen

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wie kan mij helpen met de DVD setup van MP. Welke instellingen kan er het beste gekozen worden?

Hierbij de images welke bij MP config worden weergegeven:

DVD Setup
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Chocka999/DVDSetup.gif

DVD Setup Video Codec
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Chocka999/DVDSetupVideoCodec.gif

DVD Setup Audio Renderer
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Chocka999/DVDSetupAudioRenderer.gif

DVD Setup Audio Codec
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Chocka999/DVDSetupAudioCodec.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:17
Heb iets vreemds met MKV support.

Heb Core AVC geinstalleerd.
Als ik .mkv bestand afspeel via media player 11, dat wordt deze goed weer gegeven (cars1080p)

Wil ik dezelfde mkv via media portal afspelen, dan doet hij het niet?

Een andere mkv (filmpjes pixar 1080p) wordt goed afgespeeld met beide programma's :(

heb bij movies de volgende instellingen:

mpeg2 = NVidia Video decoder
H.264 = CoreAVC
audio decoder = MPA decoder
Audio render = realtec AC97

Wie o Wie weet waar het mis gaat??

Zelfde probleem heb ik ook als ik Combined codec pack installeer.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.