dan moet ik op zoek gaan naar een leuk niet te duur audiokaartje met optisch uit...ThaClown schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:13:
[...]
Ik heb DTS, gebruik SPDIF-out (optisch = digitaal en onbewerkt direct) naar mijn versterker.
Mijn versterker bepaald daarna wat ermee gebeurt (is de bron DTS dan krijg ik DTS, is het stereo dan krijg ik sterio)
Dit zou ook mijn advies zijn, geeft verreweg het beste geluid, maar je hebt natuurlijk wel een versterker nodig met optical-in en DTS enzo, maar zeker het geld waard naar mijn mening.
Qua geluidkaarten is het: werkt het in windows, dan werkt het ook met MP...
Das makkelijk onder 20 euro!Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:28:
[...]
dan moet ik op zoek gaan naar een leuk niet te duur audiokaartje met optisch uit...
Verwijderd
om een of andere reden heb ik toch nooit zon fijn gevoel bij de merken a la trust/sweex enzo...
Ik heb een paar Creative Audigy 2 kaarten, hier zit een "digital out" op, is dit coax of spdif? Kom er niet uit

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
SPDIF... neem een mooie versterker, subwoofer en een paar mooie front-,rearboxen en klaar ben je voor top geluid!
Ja ik ook niet, maar het mooie van SPDIF is dat de kaart feitelijk niets doet, het geeft het signaal (wat dus digtaal is) simpelweg 1 op 1 door naar de digital uit.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:59:
om een of andere reden heb ik toch nooit zon fijn gevoel bij de merken a la trust/sweex enzo...
De qualiteit van de kaart doet er eigenlijk niet toe bij SPDIF...
Wel is de versterker i.c.m. de speakers hierdoor van groot belang (dus geen dure boxen op een slechte versterker plaatsen!)
Toch is het wel even opletten dat de kaart bitperfect digitaal kan doorgeven.. Zit zelf al een paar dagen te stoeien met de Mac Mini en DTS passthrough (voor DTS Audio DVD's, video doet hij wel goed) onder Windows XP maar wil niet echt lukken.. Dus ga waarschijnlijk toch een extern USB kaartje met ASIO ondersteuning aanschaffen, waarschijnlijk de M-Audio Audiophile USB.. Of de Creative surround USB dit doet weer ik niet, iemand ?
[ Voor 5% gewijzigd door KrL op 21-12-2007 10:26 ]
Verwijderd
nee ben ik met je eens, heb zelf een Yamaha , in combi met AudioPro en REL & Monster...ThaClown schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:12:
[...]
Ja ik ook niet, maar het mooie van SPDIF is dat de kaart feitelijk niets doet, het geeft het signaal (wat dus digtaal is) simpelweg 1 op 1 door naar de digital uit.
De qualiteit van de kaart doet er eigenlijk niet toe bij SPDIF...
Wel is de versterker i.c.m. de speakers hierdoor van groot belang (dus geen dure boxen op een slechte versterker plaatsen!)
Ik denk dan ook dat ik voor een Auzentech kaartje ga , niet super high-end maar voldoet wel....
Ben met sweex enzo altijd bang dat de kaart wel wat doet in plaats van 1op 1 doorsturen .....
Na veel problemen met mijn onlangs aangeschafte Hauppauge HVR-4000 Hybrid kaart (DVB-S[2], DVB-T en analoge kabel mogelijkheid) in combinatie met Mediaportal, maar eens een goedkope DVB-S kaart aangeschaft (KNC One TVStar DVB-S) en die erin gezet.
Wonder boven wonder, perfect draaien in combinatie MP, TVE3 met MDApi en PoormansCAM plugin
Nu kan ik eindelijk mijn channels goed gaan indelen!
Heb zelfs met succes via de TV Gids mijn eerste opname van Accepted op film 1.3 kunnen doen. Geen enkel probleem met blocks of encryptie
Volgende stap is upgraden naar de laatste SVN's aangezien ik op dit moment op 16619 ben blijven hangen.
Wonder boven wonder, perfect draaien in combinatie MP, TVE3 met MDApi en PoormansCAM plugin
Heb zelfs met succes via de TV Gids mijn eerste opname van Accepted op film 1.3 kunnen doen. Geen enkel probleem met blocks of encryptie
heeft er iemand een goede truuk om MP te draaien in een virtuele omgeving (vmware bv).
Vooralsnog is het mij niet gelukt omdat de DX9 ontbreekt dan maar geen idee of dit te emuleren is ??
Met de kerst maar eens mijn MCE installatie vervangen voor MP en kijken hoever ik kom..
Vooralsnog is het mij niet gelukt omdat de DX9 ontbreekt dan maar geen idee of dit te emuleren is ??
Met de kerst maar eens mijn MCE installatie vervangen voor MP en kijken hoever ik kom..
Signature
Verwijderd
het mooie is dat je media portal ook naast MCE kunt draaien , je kunt dus het ene opbouwen terwijl het andere nog werkt.
Met Vm gaat het niet lukken omdat de Vm drivers het gewoon niet toe laten om rechtstreeks met de ahrdware te praten...
Met Vm gaat het niet lukken omdat de Vm drivers het gewoon niet toe laten om rechtstreeks met de ahrdware te praten...
Schopje omhoogReZ1987 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:34:
Just wondering, is er iemand met een pricewatch: Pinnacle PCTV MediaCenter 310i die deze al werkend heeft gekregen onder Media Portal? Bij het opstarten zegt deze namelijk dat hij geen goede capture card gevonden heeft. Via deze link ben ik er achter gekomen dat deze kaart alleen met MP werkt icm de 1.3.3.0 drivers... En laat ik die nou niet hebben
. De drivers die bij mijn kaart zaten waren namelijk de 1.3.3.5 versie.
Mijn vraag; heeft iemand de 1.3.3.0 drivers nog ergens liggen of weet iemand hoe ik MP werkend kan krijgen met mijn 310i?
edit:
De klantenservice van Pinnacle een mailtje gestuurd en deze hebben mij de drivers toegestuurd. Voor de geinteresseerden heb ik deze online gezet op http://rez1987.nl/310i/PCTV%20310i.zip. [ Voor 10% gewijzigd door ReZ1987 op 21-12-2007 13:15 ]
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Verwijderd
heb nu zelf het volgende probleem geloof ik ....heb een Dell optiplex GX270 SDT heb dus 1 AGP low profile slot ( die ik ga vullen ) en 2 pci kaarten. er moet nog een audio kaart in en een DBV-C kaart, maar de meeste DVB kaarten hebben een losse CI module die ook weer in een PCI slot moet, Floppy DTv heeft een firewire aansluiting nodig ( niet aanwezig ) kortom is er een kaar waar de CI op zit en die wel goed werkt in Media portal ?
Zou je hier wat meer over willen uitleggen?nwagenaar schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:36:
Na veel problemen met mijn onlangs aangeschafte Hauppauge HVR-4000 Hybrid kaart (DVB-S[2], DVB-T en analoge kabel mogelijkheid) in combinatie met Mediaportal, maar eens een goedkope DVB-S kaart aangeschaft (KNC One TVStar DVB-S) en die erin gezet.
Wonder boven wonder, perfect draaien in combinatie MP, TVE3 met MDApi en PoormansCAM pluginNu kan ik eindelijk mijn channels goed gaan indelen!
Heb zelfs met succes via de TV Gids mijn eerste opname van Accepted op film 1.3 kunnen doen. Geen enkel probleem met blocks of encryptieVolgende stap is upgraden naar de laatste SVN's aangezien ik op dit moment op 16619 ben blijven hangen.
hoe krijg je DVB-S binnen? en wat heb je zoals ingesteld?
Voor de duidelijkheid, DVB-S is dus sateliet en ik maak gebruik van de KNC One TVStation DVB-S kaart. Je moet dus beschikken over een schotel (zelf heb ik een Technisat Multytenne die is voorzien van vier LNB's voor Astra 19.2E, Hotbird 13E, Astra 23.5E en Astra 28.2E).ThaClown schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:47:
[...]
Zou je hier wat meer over willen uitleggen?
hoe krijg je DVB-S binnen? en wat heb je zoals ingesteld?
Ik heb gebruik gemaakt van de volgende stappen:
- Installatie MySQL v5 op systeem + GUI tool
- Installatie Mediaportal v0.2.3.0
- Installatie TVEngine3 SVN (versie 16619 in mijn geval)
- Opstarten TVServer Configurator en DVB-S kaart configureren + instellen eventuele DiSEqC + scannen
- Installatie Mediaportal v0.2.3.0 SVN 16617 (in mijn geval)
- Installatie TVE3 Mediaportal Plugin
- Installatie mdapifilter.ax van December 2006 binnen TVE3 installatie map + registreren via regsvr32
- Kopieren ffdesca.dll in root van TVE3 installatie map
- Aanmaken MDPlugins map en hierin dien je de MDApi plugins te kopieren zoals Poormanscam.
- Restart TVE3 service
Op basis van deze installatiestappen heb ik dus DVB-S geheel werkend via mijn Technisat schoteltje. Nu wil ik vanavond gaan proberen om de laatste SVN edities te proberen alsmede ook de laatste edities van de mdapifilter.ax (dit liep geheel niet stabiel op mijn HVR-4000 configuratie). Overigens, de MDAPI wordt officieel niet ondersteund door de mensen van Mediaportal en het is een 'hidden' feature binnen MP en TVE3. Er zijn diverse andere sites die hier verder op in gaat (Happysat bijvoorbeeld).
Ik krijg mijn tv series maar niet geparst.
Ik heb een map Enterprise met daarin filenamen bijvoorbeeld 04.11.avi
Ik heb een parse gemaakt \<Series>\<Season>.<episode>.<ext> maar hij zegt de hele tijd parse failed.
De media transcoder werkt nu trouwens wel. Dat kwam dus doordat ik delete original file niet had aangezet omdat ik eerst de kwaliteit wilde bekijken. Zet je deze wel uit dan werkt het perfect. Gaat alleen een beetje langzaam met dual pass Xvid.
Ik heb een parse gemaakt \<Series>\<Season>.<episode>.<ext> maar hij zegt de hele tijd parse failed.
De media transcoder werkt nu trouwens wel. Dat kwam dus doordat ik delete original file niet had aangezet omdat ik eerst de kwaliteit wilde bekijken. Zet je deze wel uit dan werkt het perfect. Gaat alleen een beetje langzaam met dual pass Xvid.
[ Voor 36% gewijzigd door REDFISH op 21-12-2007 16:52 ]
Mijn filenames vd tv-series zijn als volgt en werken perfect met de standaard parsing voorbeelden:REDFISH schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:49:
Heroes - 02x01.mkv
Dit is dus seizoen2-episode1
Ik zal dat nog eens proberen, maar wil het liever ietsje netter in aparte directories ipv 300 files in 1 directory, maar ik geloof dat dat ook wel kan zonder iets te veranderen, moet dan alleen alle paths naar de series toevoegen.
edit: hij pakt hem nu, krijg alleen nog iets van commit failed.
Is het ook mogelijk om bij het toevoegen van de film in de filmdatabase een file die je gesplit hebt in twee files toe te kennen aan een enkele naam in de database? Ik weet dat je zelf kunt toevoegen, weet alleen niet hoe het gaat bij meerdere files en kan het op dit moment nog niet uitproberen.
edit: hij pakt hem nu, krijg alleen nog iets van commit failed.
Is het ook mogelijk om bij het toevoegen van de film in de filmdatabase een file die je gesplit hebt in twee files toe te kennen aan een enkele naam in de database? Ik weet dat je zelf kunt toevoegen, weet alleen niet hoe het gaat bij meerdere files en kan het op dit moment nog niet uitproberen.
[ Voor 6% gewijzigd door REDFISH op 22-12-2007 00:53 ]
Geen hoofdletters gebruiken...REDFISH schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:49:
<series>\<season>
Hey luitjes, ik ben druk bezig om een HTPC/PC setup te maken, hierbij blijft mijn pc gewoon in gebruik en met een paar kabels krijg ik beeld op mn tv. (vrij duidelijk so far)
Nu is alleen het probleem dat ik mijn bureaublad wil uitbreiden en daar MP op wil draaien.
Nu krijg ik netjes mijn windows achtergrond te zien op de tv, maar ik kan MP niet instellen voor mn 2e scherm, hoe kan ik dit oplossen? In de configurator is de monitor keuze grijs
Oke oplossing gevonden, je moet eerst een vinkje zetten voor:
"Use screenselector to choose on wich screen MP should start"
voordat je een scherm kan kiezen....
Nu is alleen het probleem dat ik mijn bureaublad wil uitbreiden en daar MP op wil draaien.
Nu krijg ik netjes mijn windows achtergrond te zien op de tv, maar ik kan MP niet instellen voor mn 2e scherm, hoe kan ik dit oplossen? In de configurator is de monitor keuze grijs
Oke oplossing gevonden, je moet eerst een vinkje zetten voor:
"Use screenselector to choose on wich screen MP should start"
voordat je een scherm kan kiezen....

[ Voor 16% gewijzigd door Armageddon_2k op 23-12-2007 01:25 ]
Verwijderd
Hoi ThaClown,
Ik heb dit forum een tijdje gevolgd en gisteravond om 23:00 toch maar besloten Media Portal een kans te geven! Na een paar uur installeren en configureren, tussendoor wat slapen, en daarna het zaakje afronden ben ik nu bijna klaar.
Muziek, TV series, Films (inclusief HD content), Foto's, alles werkt prima en het ziet er graphisch zeer gelikt uit!!
Ik heb echter nog een probleem waar ik niet uit kom, namelijk de afzending gemist plugin. Ik heb deze geinstalleerd zoals je beschreven hebt. Ik krijg echter continue de volgende melding:
Missing or invalid file: C:\Program Files\Team MediaPortal\Media\Skin\Xface\tvgemist_main.xml
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Goedeavond!
Ik ben sinds vandaag ook een gebruiker van Media Portal. De opties die je bij dit programma hebt zijn echt fantastisch, het is een gigantisch contrast met MCE!
Ik gebruik mijn MediaPC met MP enkel voor films (mkv bestanden), muziek, fotos en tv-series.
Ik gebruik bij MP zoals velen de skin Xface. Als ik MP opstart kom ik echter eerst in een soort algemeen menu terecht zoals is op:
http://forum.team-mediapo...eady_download-t26565.html
Het plaatje linksboven van de 5 plaatjes.
Is het mogelijk om direct naar je home toe te gaan in plaats van eerst naar dit menu?
Alvast bedankt!!
Ik ben sinds vandaag ook een gebruiker van Media Portal. De opties die je bij dit programma hebt zijn echt fantastisch, het is een gigantisch contrast met MCE!
Ik gebruik mijn MediaPC met MP enkel voor films (mkv bestanden), muziek, fotos en tv-series.
Ik gebruik bij MP zoals velen de skin Xface. Als ik MP opstart kom ik echter eerst in een soort algemeen menu terecht zoals is op:
http://forum.team-mediapo...eady_download-t26565.html
Het plaatje linksboven van de 5 plaatjes.
Is het mogelijk om direct naar je home toe te gaan in plaats van eerst naar dit menu?
Alvast bedankt!!
De foutmelding zegt het eigenlijk al. Hij mist een xml file in de skin directory. Volgens mij komt TVgemist standaard alleen voor bluetwo en bluetwo wide. Je kunt waarschijnlijk simpelweg de tvgemist_main.xml uit een van deze directories kopiëren naar de Xface directory.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:28:
[...]
Ik heb echter nog een probleem waar ik niet uit kom, namelijk de afzending gemist plugin. Ik heb deze geinstalleerd zoals je beschreven hebt. Ik krijg echter continue de volgende melding:
Missing or invalid file: C:\Program Files\Team MediaPortal\Media\Skin\Xface\tvgemist_main.xml
Hoe kan ik dit oplossen?
Hrm ik heb nu dus een film van 2 discs toegevoegd aan de database. Hij herkent het ook keurig als 2 discs en vraagt ook welke wil je afspelen, maar klik ik op de cd dan speelt hij niks af. De filenames in de database kloppen gewoon.
[ Voor 29% gewijzigd door REDFISH op 23-12-2007 12:27 ]
Verwijderd
@Tim812
Ik heb dit zelf ook bij de veter gehad en ik heb een zoekopdracht in Bluetwo wide gedaan op *gemis*.* gedaan. Hij vindt dan in 2 directories (root & media) de nodige bestanden. Ik heb deze allemaal per directory gekopieerd en in de zelfde directory van mijn gewenste skin directoy gekopieerd. Er misten namelijk wat meer bestanden :-) Daarna werkt het prima. Afhankelijk van de skin is het niet altijd makkelijk te zien welke van de 3 er geselkteerd is, maar daar is wel mee te leven (gebruik zelf ook XFace)
Ik heb dit zelf ook bij de veter gehad en ik heb een zoekopdracht in Bluetwo wide gedaan op *gemis*.* gedaan. Hij vindt dan in 2 directories (root & media) de nodige bestanden. Ik heb deze allemaal per directory gekopieerd en in de zelfde directory van mijn gewenste skin directoy gekopieerd. Er misten namelijk wat meer bestanden :-) Daarna werkt het prima. Afhankelijk van de skin is het niet altijd makkelijk te zien welke van de 3 er geselkteerd is, maar daar is wel mee te leven (gebruik zelf ook XFace)
Verwijderd
Buzz, bedankt voor de tip!Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:49:
@Tim812
Na het verplaatsen van 4 .xml files en wat plaatjes werkt het inderdaad prima!
Iemand nog suggesties voor andere zeer goede plugins zoals deze (uitzendinggemist)?
grt.
Mooi topic! Toevallig ben ik er gisteren eens mee begonnen.. ook gewoon even met behulp van mijn laptopje. Wat tof zeg.
Ik zag alleen nog nergens vsfilter genoemd en bij mij was dat nodig om bij divxjes externe subtitles te laten zien. Werkt wel leuk, met Alt-S geef je dat filter een schop
Voor mensen die nog wat plaatjes willen zien (ik gebruik echter zelfde skin als de topicstarter, goede smaak denk ik) http://picasaweb.google.nl/oscar.rottink/MediaPortal Nu door dit topic weer zin om met wat RSS plugins te gaan spelen
Ik zag alleen nog nergens vsfilter genoemd en bij mij was dat nodig om bij divxjes externe subtitles te laten zien. Werkt wel leuk, met Alt-S geef je dat filter een schop
Voor mensen die nog wat plaatjes willen zien (ik gebruik echter zelfde skin als de topicstarter, goede smaak denk ik) http://picasaweb.google.nl/oscar.rottink/MediaPortal Nu door dit topic weer zin om met wat RSS plugins te gaan spelen
Verwijderd
Hoi Akira,I_am_akira schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:39:
Ik gebruik zelf windows vista premium 32 bit.
De interne player wil gewoon niet lekker werken.
Ik gebruik dus voor alle filmpjes en dvds KMPLAYER
Ik draai hier een zelfde setup, maar dan met Vista Ultimate 32 Bit. Ik heb ook het probleem dat ik de interne player niet aan de praat krijg voor mkv (HD) materiaal. Ik heb al geprobeerd om WMP en WMPC te gebruiken maar dan stuit ik op problemen met de windows MCE afstandsbediening.
Ik heb zojuist ook KMplayer gedownload en geinstalleerd, mooie uitgebreide videoplayer met veel configuratiemogelijkheden! Het nadeel is echter weer dat de MCE afstandsbediening deze player niet kan bedienen.
Dat is opzich redelijk vervelend want als de interne speler van MP niet goed overweg kan met CoreAVC codecs voor HD content en je externe players niet kan gebruiken omdat de MCE remote er niet mee overweg kan, er toch een probleempje ontstaan bij het gebruik van MP
Ik heb zelf ook via gspot de merits van de ffdshow video filters op zijn hoogst gezet. Echter dan speelt de interne speler van MP nog steeds geen HD content. Als ik op een film klik dan spring hij direct weer terug en wordt er geen video geladen.
Zelf ben ik (tot nu toe) niet helemaal tevreden geweest over de FFDSHOW videocodecs omdat ik bij bepaalde 1080p films het probleem kreeg dat spraak en beeld niet meer synchroon liepen (in windows MCE). Tevens leveren de ffdshow codecs een flinke belasting voor je systeem. Dir terwijl ik bij de CoreAVC codecs (video) nooit problemen heb gehad met synchroon lopen van beeld en geluid en de belasting van mijn CPU stukken lager is dan bij ffdshow.
Zijn er meer mensen die deze verschijnselen herkennen? En mogelijk een oplossing hebben gevonden?
grt.
ik heb afgelopen week ook het een en ander liggen plaren met MediaPortal. Series staan erin en werken perfect! Muziek moet ik nog wat mee plaren en foto's ook. Nu gebruik een digitaal cable receiver ding van @home (samsung) welke ik op video-in van mijn Geforce 7600GT (nvidia WDM Driver) aangesloten heb. Ik zap dan gewoon met het kastje. Hebben mensen dit al voor elkaar gekregen?
Google levert niets op en in dit topic is er ook niets over te vinden.
Dus:
Samsung --> Video In --> Mediaportal. Ik zoek dus een plugin om de video-in van mijn Geforce 7600GT te gebruiken.
Google levert niets op en in dit topic is er ook niets over te vinden.
Dus:
Samsung --> Video In --> Mediaportal. Ik zoek dus een plugin om de video-in van mijn Geforce 7600GT te gebruiken.
Heb je de haali media splitter geinstalleerd staan?Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 01:38:
[...]
Hoi Akira,
Ik draai hier een zelfde setup, maar dan met Vista Ultimate 32 Bit. Ik heb ook het probleem dat ik de interne player niet aan de praat krijg voor mkv (HD) materiaal. Ik heb al geprobeerd om WMP en WMPC te gebruiken maar dan stuit ik op problemen met de windows MCE afstandsbediening.
Zijn er meer mensen die deze verschijnselen herkennen? En mogelijk een oplossing hebben gevonden?
grt.
Ik ben bezig over te stappen van mce2005 naar MP en tot nu toe bevalt het mij. Ik zit echter nog met één heel belangrijk ding:
Ik kan niet vinden hoe ik MP instel zodat deze vanuit standby een s'avonds een programma gaat opnemen. Ik heb de EPG prima aan de praat, ik selecteer een op te nemen programma en zet daarna
de pc op standby ( zo deed ik dat ook bij mce 2005). Ik heb ergens gelezen dat ik een plugin of tool extra moet installeren maar ik kan niet meer vinden waar dat staat.
Ik kan niet vinden hoe ik MP instel zodat deze vanuit standby een s'avonds een programma gaat opnemen. Ik heb de EPG prima aan de praat, ik selecteer een op te nemen programma en zet daarna
de pc op standby ( zo deed ik dat ook bij mce 2005). Ik heb ergens gelezen dat ik een plugin of tool extra moet installeren maar ik kan niet meer vinden waar dat staat.
Ik zit nu lekker onhandig via een laptop aan een TV te hannessen en goed, das vooral om te zien of het me allemaal een beetje bevalt. Maar nu zag ik de Acer Aspire L5100-TV voorbij komen op een site en ik heb nog geen kerstkadootje dus vroeg me af of dit lekker zou gaan werken met MediaPortal.
Specs zijn wat summier maar goed: http://www.paradigit.nl/i...p.php?art=10017553&price=
Lijkt mij in principe ruim voldoende... maar als er mensen zijn die denken dat het echt een no-go is dan hoor ik het graag
Specs zijn wat summier maar goed: http://www.paradigit.nl/i...p.php?art=10017553&price=
Lijkt mij in principe ruim voldoende... maar als er mensen zijn die denken dat het echt een no-go is dan hoor ik het graag
edit:
Prijs is overigens 599 en dat vind ik nog wel leuk. Dat het allemaal wellicht beter kan is een ander verhaal maar ik speel hooguit 720p af
Prijs is overigens 599 en dat vind ik nog wel leuk. Dat het allemaal wellicht beter kan is een ander verhaal maar ik speel hooguit 720p af
[ Voor 12% gewijzigd door OzBoz op 24-12-2007 12:21 ]
Kan daar nog wel een TV-kaart bij dan?
Of ga je geen digitale danwel analoge TV kijken met deze Aspire L5100?
Beetje suf dat het daar niet bij staat, maar zit een Dual TV-Tuner in. Volgens andere sites zowel C als T.PromWarMachine schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:27:
Kan daar nog wel een TV-kaart bij dan?
AMD Athlon™ X2 4400+
Legitieme Windows Vista® Home Premium
2 GB geheugen
500 GB harddisk
ATI Radeon XPress™ 1250
Dual TV Tuner
Dat programma gebruik ik ook, werkt goed. Was de 5 euro zeker waardg7142h01 schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:06:
Volgens mij heb ik het al gevonden........we gaan eens verder puzzelen
http://www.pvr-scheduler.de/
Verwijder de huidige VFD driver, reboot en installeer deze, reboot en je krijgt de 1206 update.slazh schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:37:
Ah mooi, Media Portal onder de aandacht!
Misschien dat er dan nu iemand tussen zit die weet waarom mijn MCE remote soms niet werkt met Media Portal? Soms kom ik gewoon niet bij de "back" knop waardoor ik vast zit in een venster. Nogal lastig want ik heb weinig zin om een muis aan te sluiten op mijn mediacenter.
Gaat trouwens om een normale MCE remote en Antec Fusion kast met ingebouwde IR. Ik heb ook de IR-ontvanger van de MCE remote geprobeerd maar daar heb ik precies het zelfde probleem.
Verder puik stukje software. Als je eenmaal door hebt hoe alles werkt
Ik ben er nog mee bezig, maar dit zou wonderen moeten doen, ik zie een aantal opties zoals third party en do not process ir signal. Ik had hetzelfde probleem.
Ik zie in ieder geval nu wat de toetsen doen, de back knop gebruikt backspace, welke in mce vorige is en niet escape zoals media portal.
edit:
http://forum.team-mediapo...php?p=205696&postcount=55
[ Voor 18% gewijzigd door |sWORDs| op 24-12-2007 23:38 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Ik heb mijn Antec Black (v2 vfd) display en remote volledig aan de praat met bovenstaande link!
Ik heb een beetje ruzie met de Movies plugin. Ik wil graag dat hij start met de filmstrip (wat ik ook instel hij begint steeds met list).
Ik heb een beetje ruzie met de Movies plugin. Ik wil graag dat hij start met de filmstrip (wat ik ook instel hij begint steeds met list).
[ Voor 58% gewijzigd door |sWORDs| op 25-12-2007 13:00 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Ik zat gister met hetzelfde probleem. Heb het inmiddels opgelost. Bleek dat ik filmstrip voor de verkeerde had ingesteld (genre ofzo). Je moet ervoor zorgen dat de view bovenaan op Title staan. Dan selecteer je moviestrip en druk je op save.
Ik heb nu sinds 2 dagen Mediaportal draaien op de nieuwe htpc. Moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Erg mooi allemaal. Moet nu alleen nog uitzoeken hoe ik mijn harmony 525 aan de praat krijg met de Antec Fusion Black en Mediaportal. Zal ook eens naar die link kijken
Zit wel meet vaag probleem. Ik heb nu een film dubbel erin staan en ik kan hem met geen mogelijkheid verwijderen. Ik heb geprobeerd de film te deleten gewoon in Mediaportal zelf maar dat werkt niet. De tekst van de title is ook blauw geworden bij 1 van de 2. Zelfs de film deleten van de hdd en er weer opzetten had geen effect. Iemand een idee ?
Ik heb nu sinds 2 dagen Mediaportal draaien op de nieuwe htpc. Moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Erg mooi allemaal. Moet nu alleen nog uitzoeken hoe ik mijn harmony 525 aan de praat krijg met de Antec Fusion Black en Mediaportal. Zal ook eens naar die link kijken
Zit wel meet vaag probleem. Ik heb nu een film dubbel erin staan en ik kan hem met geen mogelijkheid verwijderen. Ik heb geprobeerd de film te deleten gewoon in Mediaportal zelf maar dat werkt niet. De tekst van de title is ook blauw geworden bij 1 van de 2. Zelfs de film deleten van de hdd en er weer opzetten had geen effect. Iemand een idee ?
Kun je geen screenshot maken voor ons?
.
Ok sinds deze week maar eeens mediaportal geinstalleerd, voor me enige (en oud: amd athlon 2400+ 512mb g4 mx440
Maar het werkt wel lekker icm tv-out, grootte muziek collectie, videofiles en foto's , oh ja en online tvgemist. Dus echt
Maar ik heb toch nog paar probleempjes met het configureren
Namelijk het volgende:
Maar het werkt wel lekker icm tv-out, grootte muziek collectie, videofiles en foto's , oh ja en online tvgemist. Dus echt
Namelijk het volgende:
- MSN Messenger geeft foutmeldingen dattie geen verbinding kan maken, dit merk je ook--> je ziet wel je contact list, maar als je probeert te praten komt het bericht niet over
- Ik heb een trust ds-3700R
, deze ondersteunt media buttons voor MCE in vista. Maar dit krijg ik niet aan de praat, vinkje heb ik bij MCE remote. Maar ik denk dat het echte probleem zit ind e hotkeys. Want de algemene play/pause, stop, prev, next werken gewoon niet
- Ik heb geen tv capturecard, maar wel op me normale tv(waarmee ik MP kijk) een analoge aansluiting. Nu wil ik graag in de mediaportal de tv gids kunnen bekijken zonder dat ik een tv capture card hoef aan te schaffen. Is dit mogelijk???? EN zo ja hoe, want volgens mij ondersteund de orginele XMBC dat wel
- Als laatste een kleine vraag over tv-gemist, is het mogelijk om te zijn hoever je bent met afspelen net als je een film afspeeld in MP??? Want ik zie namelijk bij het kijken van tv-gemist alleen scherm, en geen osd over de tijd, titel etc..
Als ik op mijn Trust op de powerbutton druk terwijl MP draait, gaat mijn PC in standby-modus. Terwijl het enige wat ik wil is dat het programma afsluit. Iemand die daarvoor een oplossing weet, dus het programma met 1 druk op de knop afsluiten?
Wat dacht je van ALT + F4Steveedge schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:01:
Als ik op mijn Trust op de powerbutton druk terwijl MP draait, gaat mijn PC in standby-modus. Terwijl het enige wat ik wil is dat het programma afsluit. Iemand die daarvoor een oplossing weet, dus het programma met 1 druk op de knop afsluiten?

Tsjah, denk toch dat het aan je remote ligt. Op de MCE remote zit een powerknop voor je TV en een powerknop voor je PC. Als ik op de TV druk dan sluit MP gewoon af. Ik heb hem dan wel met een optie minimize naar tray, zodat als ik hem weer nodig heb, het met de groene knop zonder vertraging meteen weer op het scherm staat.
De Powerknop van de PC zet de pc in stand by. Knoppen kun je wel remappen, maar ik vind dat echt een gruwelijk onderdeel van de configuration.
Voor de TV gids zonder TV kaart, moet je gewoon de tutorial van mij volgen. Dan kun je alleen de stap van de kanalen programmeren overslaan. De informatie is namelijk gewoon een XML file, dus als die ingeladen is dan is de tvgids voor de door jou gekozen kanalen gedownload. Of je er dan tv kanalen aan bindt boeit niet.
In MP dan op knopje TV gids drukken of naar TV en dan TV kiezen.
@Pred87, staat hij soms in de Film database? Moet je even in de configuratie kijken onder Movies/Database.
De Powerknop van de PC zet de pc in stand by. Knoppen kun je wel remappen, maar ik vind dat echt een gruwelijk onderdeel van de configuration.
Voor de TV gids zonder TV kaart, moet je gewoon de tutorial van mij volgen. Dan kun je alleen de stap van de kanalen programmeren overslaan. De informatie is namelijk gewoon een XML file, dus als die ingeladen is dan is de tvgids voor de door jou gekozen kanalen gedownload. Of je er dan tv kanalen aan bindt boeit niet.
In MP dan op knopje TV gids drukken of naar TV en dan TV kiezen.
@Pred87, staat hij soms in de Film database? Moet je even in de configuratie kijken onder Movies/Database.
[ Voor 44% gewijzigd door REDFISH op 26-12-2007 19:38 ]
Is inmiddels opgelost. Had niet gezien dat er een knop reset database was. Reset database en opnieuw scannen heeft geholpen
.
Verwijderd
Hallo,
ik heb een HTPC en probeer MediaPortal al enige weken uit met TV opties: zowel een floppyDTV voor de kabel (C) als de satelliet (S2). Ik werk met TVEngine en het lukt wel, maar niet vlekkeloos. Dat komt ook omdat ik geen raspaars ben met de instellingen etc. Zo is het mij een raadsel waarom bijvoorbeeld CNN via de kabel hotend e stotend verloopt en ok nog zonder geluid, terwijl de nederlandse programma's dat probleem niet hebben. Alles via Casema, dus ?????
Het probleem van dit moment is dat ik de MP TV-series plugin wel geïnstalleerd krijg, maar ik weet me geen raad met de instellingen.
Heeft iemand een tip voor een goede en vooral gedetailleerde handleiding mbt de configuratie? Ik heb uiteraard het stukje van de topicstarter gelezen, maar ik zou geholpen zijn met een screenshot van de pagina's van het configuratiescherm met bijvoorbeeld de informatie van een of 2 series die worden opgegeven.
Wie helpt me aan een link of zelfs de gevraagde screenshots??
BVD!
ik heb een HTPC en probeer MediaPortal al enige weken uit met TV opties: zowel een floppyDTV voor de kabel (C) als de satelliet (S2). Ik werk met TVEngine en het lukt wel, maar niet vlekkeloos. Dat komt ook omdat ik geen raspaars ben met de instellingen etc. Zo is het mij een raadsel waarom bijvoorbeeld CNN via de kabel hotend e stotend verloopt en ok nog zonder geluid, terwijl de nederlandse programma's dat probleem niet hebben. Alles via Casema, dus ?????
Het probleem van dit moment is dat ik de MP TV-series plugin wel geïnstalleerd krijg, maar ik weet me geen raad met de instellingen.
Heeft iemand een tip voor een goede en vooral gedetailleerde handleiding mbt de configuratie? Ik heb uiteraard het stukje van de topicstarter gelezen, maar ik zou geholpen zijn met een screenshot van de pagina's van het configuratiescherm met bijvoorbeeld de informatie van een of 2 series die worden opgegeven.
Wie helpt me aan een link of zelfs de gevraagde screenshots??
BVD!
Ik weet niet of iemand gebruik maakt van ffdshow voor het upscalen van dvd's in mediaportal maar ik kwam het volgende tegen op een ander forum en ik wou jullie dit niet ontnemen, en ik ben zeer benieuwd naar jullie behaalde resultaten
hier komen wat na en voor shots

dit werd behaald met de volgende settings

Laat me even weten of dit ook bij jullie lukt en wat het resultaat is
hier komen wat na en voor shots

dit werd behaald met de volgende settings

Laat me even weten of dit ook bij jullie lukt en wat het resultaat is
[ Voor 3% gewijzigd door iceme op 27-12-2007 10:00 ]
Verwijderd
Akira en Tim,
Ik had hetzelfde probleem als jullie, de interne player werkte niet lekker met HD (.mkv) content. Ik zag heel kort een zwart beeld en dan sprong die weer terug naar het menu.
Dit lag bij mij aan het ontbreken van Vobsub (volgens mij). Na het installeren van K-Lite pack en CCCP pack (die volgorde) werkte alles weer. Elke .mkv wordt nu afgespeeld !
Het is wel een rommeltje met al die codecs denkik, maarja, het werkt wel !
Ik had hetzelfde probleem als jullie, de interne player werkte niet lekker met HD (.mkv) content. Ik zag heel kort een zwart beeld en dan sprong die weer terug naar het menu.
Dit lag bij mij aan het ontbreken van Vobsub (volgens mij). Na het installeren van K-Lite pack en CCCP pack (die volgorde) werkte alles weer. Elke .mkv wordt nu afgespeeld !
Verwijderd
Ziet er wel nice uit, heb madia portal net installed en hij is aant scannen naar m'n films.
Lekkere startpost, kwam best goed van pas, hopelijk lukt het scannen, hij zit nu aan 25/840, zal wel nog een eindje duren
Lekkere startpost, kwam best goed van pas, hopelijk lukt het scannen, hij zit nu aan 25/840, zal wel nog een eindje duren

Binnenkort ga ik ook een HTPC maken, dus meteen maar deze software installeren, ziet er iig erg net uit!
Verwijderd
Idd, goeie keuze. De interface is veel mooier etc. Trouwens nog geen Mytv in MP2 maar dat komt allemaal nog natuurlijk.
Verwijderd
Nog een klein vraagje, kheb nu (bijna toch) zo'n 850 films geimporteerd, en dat duurde toch wel een uurtje of vier. Dit heb ik gedaan op mijn vaste pc, maar ga toch wel vaker m'n laptop aansluiten op de tv besef ik nu
. Is er een vluggere manier om je 'database' over te zetten van de ene naar de andere pc? Of moet je hem opnieuw (nu dan wel op m'n laptop) helemaal laten importeren?
misschien een domme vraag?

Ok sinds deze week maar eeens mediaportal geinstalleerd, voor me enige (en oud: amd athlon 2400+ 512mb g4 mx440 
Namelijk het volgende:
Namelijk het volgende:
- MSN Messenger geeft foutmeldingen dattie geen verbinding kan maken, dit merk je ook--> je ziet wel je contact list, maar als je probeert te praten komt het bericht niet over
- Ik heb een trust ds-3700R
, deze ondersteunt media buttons voor MCE in vista. Maar dit krijg ik niet aan de praat, vinkje heb ik bij MCE remote. Maar ik denk dat het echte probleem zit ind e hotkeys. Want de algemene play/pause, stop, prev, next werken gewoon niet
- over tv-gemist, is het mogelijk om te zijn hoever je bent met afspelen net als je een film afspeeld in MP??? Want ik zie namelijk bij het kijken van tv-gemist alleen scherm, en geen osd over de tijd, titel etc.. Ditzelfde heb ik met online video's alleeen hier krijg ik helemaal geen beeld
- Is er trouwens ook een goede plugin beschikbaar voor subtitlesm, want ik kan geen subtitles selecteren via MP. Is dit misschien mogelijk
[ Voor 8% gewijzigd door Bliksem B op 27-12-2007 14:57 ]
Bij gestreamde content kun je inderdaad niet zien hoe lang heet duurt voordat het is afgelopen. Het zou een leuke bijkomstigheid zijn, maar niet cruciaal. Dus ik denk niet dat het nog toegevoegd gaat worden. Bij de eerste beta release van MP2 zou je het als verzoek kunnen indienen via het forum. Je zou natuurlijk zelf ook een plugin kunnen schrijven!over tv-gemist, is het mogelijk om te zijn hoever je bent met afspelen net als je een film afspeeld in MP??? Want ik zie namelijk bij het kijken van tv-gemist alleen scherm, en geen osd over de tijd, titel etc.. Ditzelfde heb ik met online video's alleeen hier krijg ik helemaal geen beeld
Er is wel een vollume OSD plugin beschikbaar. Ik geloof dat de link naar die plugin in het OnlineVideos topic staat.
Wat OnlineVideos betreft..... het je de FLVplayer plugin wel enabled in de plugin-configuratie?
Subtitles selecteren kan alleen bij een DVD. Bij gecomprimeerde vdeo is de optie er niet. Wederom iets wat je zelf zou moeten schrijven of waarschijnlijk in MP2 kunt verwachten.Is er trouwens ook een goede plugin beschikbaar voor subtitlesm, want ik kan geen subtitles selecteren via MP. Is dit misschien mogelijk
*Niet* de info over acteurs en dergelijke downloaden, dat scheelt een hele hoop!Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:20:
Nog een klein vraagje, kheb nu (bijna toch) zo'n 850 films geimporteerd, en dat duurde toch wel een uurtje of vier. Dit heb ik gedaan op mijn vaste pc, maar ga toch wel vaker m'n laptop aansluiten op de tv besef ik nu. Is er een vluggere manier om je 'database' over te zetten van de ene naar de andere pc? Of moet je hem opnieuw (nu dan wel op m'n laptop) helemaal laten importeren?
(En kan je altijd nog later doen).
Maar kan je niet gewoon je database overzetten van je pc naar laptop?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik geloof niet dat dat kan nee, op een gebruiksvriendelijke manier. Er zijn wel plugins die export bestanden uit 3th-party kunnen importeren. Da is misschien degelijkere manier. Ook i.v.m. versie-upgrades waarbij het soms nodig is om de hele boel te deinstalleren.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:20:
Nog een klein vraagje, kheb nu (bijna toch) zo'n 850 films geimporteerd, en dat duurde toch wel een uurtje of vier. Dit heb ik gedaan op mijn vaste pc, maar ga toch wel vaker m'n laptop aansluiten op de tv besef ik nu. Is er een vluggere manier om je 'database' over te zetten van de ene naar de andere pc? Of moet je hem opnieuw (nu dan wel op m'n laptop) helemaal laten importeren?
Verwijderd
Dat kom ik nu te horen, na een dikke vier uur importeren*Niet* de info over acteurs en dergelijke downloaden, dat scheelt een hele hoop!
Bedankt voor de tip, kzal em zeker niet vergeten moest ik het nog eens doen
Tnx, zal ff googlen of ik iets degelijk kan vinden dat werkt.Er zijn wel plugins die export bestanden uit 3th-party kunnen importeren. Da is misschien degelijkere manier.
Bedankt voor de reply's !
Pff wat een gedoe allemaal..
Vanochtend via Mediaportal Transformers 1080p gekeken, liep echt perfect, helemaal top.
Daarna wilde ik een ander filmpje kijken, en daarbij kreeg ik af en toe een stotter, maar lijkt meer op dat er een ander beeldje even tussendoor komt, een heel licht schokje, maar het loopt wel gewoon door. Echt apart. Het maakt ook niet uit welke film het is, het lijkt wel alsof die interne player gewoon af en toe raar doet. Als ik dezelfde films via MPC kijk, dan loopt alles perfect.
Ik gebruik de Cyberlink Powerdvd en AC3 filters. Maar heb ze allemaal geprobeerd (CoreAVC, ffdshow). Het loopt gewoon niet lekker ! AAaaargh. Binnenkort maar alles uninstallen en opnieuw beginnen, het zal moeten werken!
Specs:
5200+ @ 2,8GHz
8500GT
Vista Ultimate 64bits
MediaPortal + Monochrome
2Gb DDR2
Vanochtend via Mediaportal Transformers 1080p gekeken, liep echt perfect, helemaal top.
Daarna wilde ik een ander filmpje kijken, en daarbij kreeg ik af en toe een stotter, maar lijkt meer op dat er een ander beeldje even tussendoor komt, een heel licht schokje, maar het loopt wel gewoon door. Echt apart. Het maakt ook niet uit welke film het is, het lijkt wel alsof die interne player gewoon af en toe raar doet. Als ik dezelfde films via MPC kijk, dan loopt alles perfect.
Ik gebruik de Cyberlink Powerdvd en AC3 filters. Maar heb ze allemaal geprobeerd (CoreAVC, ffdshow). Het loopt gewoon niet lekker ! AAaaargh. Binnenkort maar alles uninstallen en opnieuw beginnen, het zal moeten werken!
Specs:
5200+ @ 2,8GHz
8500GT
Vista Ultimate 64bits
MediaPortal + Monochrome
2Gb DDR2
[ Voor 5% gewijzigd door Wouterheadam5 op 27-12-2007 23:48 ]
Ik heb zelf nog geen Mediaportal, maar heb toch je settings in ffdshow even geprobeerd in Media Player Classic. Bij een 700 mb AVI van King of New York meen ik inderdaad scherper beeld te hebben.Als ik echter een VIDEO_TS.IFO open van Bourne Ultimatum komt rechtsonder geen icoontje van ffdshow te staan(wel als ik die avi open), en ik zie ook geen verbetering in het beeld. Tips?iceme schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:59:
Ik weet niet of iemand gebruik maakt van ffdshow voor het upscalen van dvd's in mediaportal maar ik kwam het volgende tegen op een ander forum en ik wou jullie dit niet ontnemen, en ik ben zeer benieuwd naar jullie behaalde resultaten
EDIT: Bij 720p WMV's wordt ook geen ffdshow gebruikt
EDIT2: Laat maar, opnieuw geinstalleerd en bij installatie alles aangevinkt, nu werkt het
[ Voor 8% gewijzigd door Crackh34d op 28-12-2007 10:31 ]
Verwijderd
Hoi Wouter,Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:38:
Akira en Tim,
Bedankt voor de tips. Helaas heeft het niet direct voor mij mogen werken. Ik heb MP gebackupped naar een andere schijf, toen de install volledig (inclusief alle codec packs) verwijderd en daarna MP opnieuw geinstalleerd met nieuwe codecs:
- AC3Filter
- FFDshow (rev 1727)
- Haali Media Splitter
In MP config heb ik ingesteld dat hd content met ffdshow gespeeld wordt. Audio met AC3 filter. Dit lijkt nu te werken!
Grt.
Tim
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 13:21 ]
Ik ben een beetje met mediaportal aan het spelen op een huidige pc die ik heb staan. Om het een beetje te testen voordat ik mijn geld uitgeef aan een systeem en dan een hoop frustraties tegemoet ga.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ik kan wel kiezen voor de tvguide.xml file. Maar dan geeft hij zodra hij hem moet gebruiken de error dat deze file niet bestaat. Het bestand is ook nergens aanwezig op mijn pc en hij maakt hem ook niet aan. Ook de grabber wil niet werken omdat hij het bestand niet kan vinden.REDFISH schreef op donderdag 20 december 2007 @ 02:54:
TV gids/Electronic Program Guide (EPG) voor analoge TV in Mediaportal
Klik nu op Scheduler. Kies voor TVguide.xml file.
Verwijderd
Hoi Ev1ltje,Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:20:
Ik heb zelf vandaag MP opnieuw geinstalleerd en hierbij gebruik gemaakt van de databases in c:/programdata/team media portal/databases
In deze directory staan de databases voor je films, muziek, series e.d. Simpelweg copieren werkte voor mij prima.
Grt,
Tim
Heb je de eerdere stappen wel gevolgd met TVxb? Je moet in de ini file goed het pad specificeren, als er geen file is werkt het natuurlijk niet, dan zul je eerdere stappen werkend moeten krijgen. Als de grabber werkt krijg je een xml file en die kun je dan in laten lezen. Het kan soms zijn dat hij op een gekke plaats staat omdat in de ini file een xmloutput pad anders opgegeven staat. Misschien heb je een typo gemaakt in de ini file en kan hij hem daarom niet vinden. Je hoeft ook alleen maar de directory op te geven.Dragonslaughter schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:34:
Ik ben een beetje met mediaportal aan het spelen op een huidige pc die ik heb staan. Om het een beetje te testen voordat ik mijn geld uitgeef aan een systeem en dan een hoop frustraties tegemoet ga.
[...]
Maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ik kan wel kiezen voor de tvguide.xml file. Maar dan geeft hij zodra hij hem moet gebruiken de error dat deze file niet bestaat. Het bestand is ook nergens aanwezig op mijn pc en hij maakt hem ook niet aan. Ook de grabber wil niet werken omdat hij het bestand niet kan vinden.
Het zou ook helpen als je een melding van de grabber zou kunnen opgeven...
Ik snap je opmerking: "ik krijg dit niet voor elkaar maar kan wel kiezen voor tvguide.xml file" niet. Je quote eerst dat je tvguide.xml moet selecteren en zegt dan dat je het niet voor elkaar krijgt, maar wel kunt kiezen.

Heb sinds gisteren een MacMini 1.83Ghz en die is al bijna helemaal omgetoverd tot mediacenter. Wilde eerst de ACER halen (zie eindje terug) maar slicke looks winnen bij mij. Het compacte Bluetooth keyboard is verder een mooie remote 
Ik heb alleen wat raars ik gebruik CoreAVC1.6 om wmv's af te spelen. Deze zijn 720p en hebben wel behoorlijke bitrate (files iets van 7GB). Dat gaat echt super vloeiend via Windows Media Player 11 maar via MP krijg ik zo nu en dan even een halve sec dat het beeld en geluid stopt. Ik ben een beetje out of clues wat ik nog kan proberen.
In WMP zit hij fullscreen maar iets aan 50% CPU en vreet ie iets van 90MB geheugen. En het lijkt me wat apart als MP de rest even vol zit te stouwen als luxe frontend
Ik heb alleen wat raars ik gebruik CoreAVC1.6 om wmv's af te spelen. Deze zijn 720p en hebben wel behoorlijke bitrate (files iets van 7GB). Dat gaat echt super vloeiend via Windows Media Player 11 maar via MP krijg ik zo nu en dan even een halve sec dat het beeld en geluid stopt. Ik ben een beetje out of clues wat ik nog kan proberen.
In WMP zit hij fullscreen maar iets aan 50% CPU en vreet ie iets van 90MB geheugen. En het lijkt me wat apart als MP de rest even vol zit te stouwen als luxe frontend
En werd het beeld er scherper van? vooral met dvdCrackh34d schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:13:
[...]
EDIT2: Laat maar, opnieuw geinstalleerd en bij installatie alles aangevinkt, nu werkt het
Verwijderd
Hoi Ozboz,OzBoz schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:31:
Heb sinds gisteren een MacMini 1.83Ghz en die is al bijna helemaal omgetoverd tot mediacenter. Wilde eerst de ACER halen (zie eindje terug) maar slicke looks winnen bij mij. Het compacte Bluetooth keyboard is verder een mooie remote
Ik herken het beeld wat je schetst. Zelf gebruik ik ffdshow voor avi bestandjes en CoreAVC voor mkv bestanden als filter. Op losse spelers en in WMP en MCE worden zowel divx/xvid bestanden als mkv bestanden vlekkeloos en trillingsloos afgespeeld. Goed beeld en geluid, perfect zoals het hoort.
In MP ervaar ik echter dat het geluid prima in orde is (AC3Filter met SPDiff out) maar dat het beeld, ongeacht de bron (divx/xvid/mkv), soms 'schokt'. Dat wil zeggen dat je horizontale lijnen / verschuivingen in het beeld kan zien. Het loopt dus niet vlekkeloos en ik vind dat persoonlijk bestwel storend.
Qua instellingen in Haali media splitter en CoreAVC heb ik hier nog geen oplossing voor gevonden, al betwijfel ik of de oplossing hierin gezocht moet worden. Het lijkt een probleem van/met MP te zijn.
Iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Ik denk dat het wel aan de settings ligt want MP gebruikt niet meer en niet minder dan de bestaande combinatie van filters. Zorg dat je CCCP downloadt.
Het voordeel van CCCP is dat je de instellingen kunt kiezen. Persoonlijk gebruik ik nooit WMP want dat vind ik een wangedrocht. Ik gebruik altijd Media player classic en daarin gaat het gewoon prima.
Je kunt proberen haali media splitter uit te zetten voor mkv, bij mij hielp dat eerder al eens. Met haali leek het alsof hij hem niet met coreavc afspeelde.
Mijn huidige setup werkt prima als ik CCCP installeer met coreavc. In de CCCP settings zet ik ffdshow filter voor h264 uit en ook Haali media splitter staat uit voor AVI en MPEG-PS.
Met die setup speel ik met behulp van de X1250 chipset 1080p film met 10Mb/s en 13Mb/s bitrate probleemloos af op een 2.1Ghz dual core. Dat is dus in MP!!
VST filter kun je ook aanzetten, maar hoeft bij mij niet meer voor het gebruik van ondertitels als ik bovenstaande setup gebruik.
Zit er trouwens verschil in CPU load tussen 1.5 en 1.6 van Coreavc?
Het voordeel van CCCP is dat je de instellingen kunt kiezen. Persoonlijk gebruik ik nooit WMP want dat vind ik een wangedrocht. Ik gebruik altijd Media player classic en daarin gaat het gewoon prima.
Je kunt proberen haali media splitter uit te zetten voor mkv, bij mij hielp dat eerder al eens. Met haali leek het alsof hij hem niet met coreavc afspeelde.
Mijn huidige setup werkt prima als ik CCCP installeer met coreavc. In de CCCP settings zet ik ffdshow filter voor h264 uit en ook Haali media splitter staat uit voor AVI en MPEG-PS.
Met die setup speel ik met behulp van de X1250 chipset 1080p film met 10Mb/s en 13Mb/s bitrate probleemloos af op een 2.1Ghz dual core. Dat is dus in MP!!
VST filter kun je ook aanzetten, maar hoeft bij mij niet meer voor het gebruik van ondertitels als ik bovenstaande setup gebruik.
[ Voor 58% gewijzigd door REDFISH op 28-12-2007 23:05 ]
Verwijderd
Hoi Redfish,REDFISH schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:58:
Ik denk dat het wel aan de settings ligt want MP gebruikt niet meer en niet minder dan de bestaande combinatie van filters. Zorg dat je CCCP downloadt.
Je hebt gelijk. De haali media splitter wordt gebruikt wanneer ik in MP en ook andere players videos bekijk. WMP is idd een gedrocht, maar ideaal om te testen
Verder heb ik even zitten gglén en er zijn blijkbaar meerdere mensen met dit probleem. Een oplossing die hierbij wordt aangedragen is: open nvidia control panel. go to "adjust video color settings". find the "enhancement tab" and adjust both the "edge enhancements" and "noise reduction" to about anywhere from 15% to 25%."
Mocht CCCP zelf niet direct helpen dan probeer ik dit ook nog even
Ik heb hier zelf CoreAVC 1.5 nog geinstalleerd, wanneer ik er aantoe kom zal ik eens bekijken wat de toegevoegde waarde van 1.6 is (lager load misschien).
Verder begin ik al aardig tevreden te geraken met de setup
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 00:52 ]
Zelf gebruik ik XP dus met de remote groene knop kan ik je niet helpen. Het zou ook kunnen dat Vista anders met de codecs omgaat en het probleem veroorzaakt. Ben in ieder geval benieuwd.
Heeft iemand de viewmodeswitcher plugin trouwens werken met gewone analoge tv? Mij wil het maar niet lukken om goede detect settings op te geven.
Als een breedbeeld uitzending via normaal pal wordt uitgestuurd hoeveel verticale pixels heeft het beeld dan?
Heeft iemand de viewmodeswitcher plugin trouwens werken met gewone analoge tv? Mij wil het maar niet lukken om goede detect settings op te geven.
Als een breedbeeld uitzending via normaal pal wordt uitgestuurd hoeveel verticale pixels heeft het beeld dan?
720x576 Interlaced tochREDFISH schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:33:Als een breedbeeld uitzending via normaal pal wordt uitgestuurd hoeveel verticale pixels heeft het beeld dan?
[ Voor 40% gewijzigd door nero355 op 30-12-2007 03:21 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Aantal verticale lijnen is 576. Zie ook wikipediaREDFISH schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:33:
Zelf gebruik ik XP dus met de remote groene knop kan ik je niet helpen. Het zou ook kunnen dat Vista anders met de codecs omgaat en het probleem veroorzaakt. Ben in ieder geval benieuwd.
Ik ben nog even aan de slag geweest i.v.m. het flikkerende beeld bij films en tv-series (zowel bij x264 als divx/xvid). Het installeren van CCCP en ook de nvidia tweak (edge enhancements" en "noise reduction") hebben geen resultaat gehad.
Ik ben er wel achter gekomen dat als ik MP niet fullscreen laat starten, dan op full screen zet en dan video afspeel het beeld echt perfect is. Laat ik MP echter direct fullscreen opstarten dan zitten er flinke flikkeringen in het beeld.
I'm a bit puzzled.....
Inderdaad zeer vreemd. Ik snap dat het pal signaal altijd 576 beeldpunten verticaal is, maar hoeveel daarvan zijn niet standaard zwart met een breedbeeldsignaal. Als je 16:9 pakt dan kom je op 720x405, volgens mij heb ik die resolutie ook al es bij de kaart zien staan, dus neem aan dat dit hem is.
Zijn er nog mensen die 768x576 resolutie pakken bij analoge tuners? Ikzelf heb het nu ook ingesteld, maar veel beeldverschil zie ik niet. Het geeft dan zogeheten 'square pixels', maar heb je er ook wat aan?
Zijn er nog mensen die 768x576 resolutie pakken bij analoge tuners? Ikzelf heb het nu ook ingesteld, maar veel beeldverschil zie ik niet. Het geeft dan zogeheten 'square pixels', maar heb je er ook wat aan?
Ik ben vandaag nog een tijd aan het prutsen geweest. Ik heb nu ffdshow even uninstalled. Ik was overigens niet helemaal juist met mijn aannames. Die WMV files waar ik problemen mee hebben de volgende codecs:Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:30:
Hoi Ozboz,
Ik herken het beeld wat je schetst. Zelf gebruik ik ffdshow voor avi bestandjes en CoreAVC voor mkv bestanden als filter. Op losse spelers en in WMP en MCE worden zowel divx/xvid bestanden als mkv bestanden vlekkeloos en trillingsloos afgespeeld. Goed beeld en geluid, perfect zoals het hoort.
Video: Windows Media Video 9 Advanced Profile
Audio: Windows Media Audio 10 Pro 768kbps 5.1 Channel 24 bit 2-pass
Resolutie is 1280x720 en dan ongeveer een bitrate van 10.5Mb/s
Omdat je dat verder niet kan instellen welk codec hij ervoor moet gebruiken neem ik aan dat ook MP gewoon het zelfde codec gebruikt om het af te spelen als WMP.
Blijft een feit dat wanneer ik het zelfde bestand in MP afspeel het gewoon minder vloeiend gaat met af en toe van die hele korte pauzes in zowel muziek als beeld. Te suf. Ik denk dus dat het echt aan die interne player ligt. Aan CPU oid kan het echt niet liggen want er moet al wat heel mafs op het scherm zijn wil ie de 60% verder halen.
En het goede moederbord. Mijn desktop heeft een Asus P5B deluxe met optische uitgang, maar die kan geen DTS reproduceren. Mijn MCE kan dat wel (Intel mobo) en heb dus dezelfde setup, werkt perfectThaClown schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:13:
[...]
Ik heb DTS, gebruik SPDIF-out (optisch = digitaal en onbewerkt direct) naar mijn versterker.
Mijn versterker bepaald daarna wat ermee gebeurt (is de bron DTS dan krijg ik DTS, is het stereo dan krijg ik sterio)
Dit zou ook mijn advies zijn, geeft verreweg het beste geluid, maar je hebt natuurlijk wel een versterker nodig met optical-in en DTS enzo, maar zeker het geld waard naar mijn mening.
Qua geluidkaarten is het: werkt het in windows, dan werkt het ook met MP...
Hey mensen, ik heb een klein vraagje:
Ik heb hier een stereo opstelling staan, en gebruik mediaportal om films te draaien en het geluid over mn boxen te draaien. Bij dvd's gaat het prima maar zodra ik .wmv bestanden wil afspelen valt mijn stemgeluid helemaal weg. Net alsof hij een 5.1 opstelling verwacht en het stemgeluid naar de center wil outputten
Ik gebruik over het algemeen de ffdshow codec, maar heb ook al anderen geprobeerd, en ook de audio output device heb ik ook al een paar keer aangepast maar dit helpt helemaal niets.
Zodra ik de .wmv bestanden afspeel in wmp gaat het wel goed.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen
Ik heb hier een stereo opstelling staan, en gebruik mediaportal om films te draaien en het geluid over mn boxen te draaien. Bij dvd's gaat het prima maar zodra ik .wmv bestanden wil afspelen valt mijn stemgeluid helemaal weg. Net alsof hij een 5.1 opstelling verwacht en het stemgeluid naar de center wil outputten
Ik gebruik over het algemeen de ffdshow codec, maar heb ook al anderen geprobeerd, en ook de audio output device heb ik ook al een paar keer aangepast maar dit helpt helemaal niets.
Heb je wel bij ffdshow aangegeven dat je config stereo is? Bij je Audio Decoder Config kun je dat soort dingen doen..wmv gaat volgens mij sowieso buiten ffdshow om. At least dat is mijn ervaring. Gezien mijn probleem... http://forum.team-mediapo...ream-t33139.html?p=218424Armageddon_2k schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:02:
Zet anders bij Audio Decoder Config wat opties aan bij OSD, dan zie je een beetje wat ie aan het doen is. Ik had het eerst ook gewoon als stereo maar had echt nooit dat stemgeluid wegviel. Momenteel met mijn fiets mijn Home Cinema ding verhuisd

Had ik inderdaad ook al aan gedacht, maar dat hielp niet echt, heb ffdshow ook al meerder keren opnieuw geinstalleerd om codec's aan of uit te zetten. En verder ook inderdaad die audio config erbij gepakt, stond al op stereo.....OzBoz schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:41:
[...]
Heb je wel bij ffdshow aangegeven dat je config stereo is? Bij je Audio Decoder Config kun je dat soort dingen doen..wmv gaat volgens mij sowieso buiten ffdshow om. At least dat is mijn ervaring. Gezien mijn probleem... http://forum.team-mediapo...ream-t33139.html?p=218424
Zet anders bij Audio Decoder Config wat opties aan bij OSD, dan zie je een beetje wat ie aan het doen is. Ik had het eerst ook gewoon als stereo maar had echt nooit dat stemgeluid wegviel. Momenteel met mijn fiets mijn Home Cinema ding verhuisden dat gaat ook prima.
Ik zal eens wat OSD dingetjes proberen. thx
Anders download AC3Filter effe. Dan kun je de audiosettings helemaal precies instellen. ffdshow gebruikt toch gewoon AC3 dacht ik. Zelf zet ik altijd de center speaker wat harder.
Ik had dit laatst ook bij een film, daar was de spraak af en toe heel zacht, terwijl het toch maar stereo was, denk dat het in dat geval aan de film lag.
BTW: ik heb een paar hele mooi png plaatjes van het weer in nederland en europa, maar de weerplug-in ondersteunt geen png. Is er een makkelijke manier om de plaatjes toch te downloaden, automatisch te laten converteren naar bijvoorbeeld jpg en dan dit plaatje te gebruiken?
Ik had dit laatst ook bij een film, daar was de spraak af en toe heel zacht, terwijl het toch maar stereo was, denk dat het in dat geval aan de film lag.
BTW: ik heb een paar hele mooi png plaatjes van het weer in nederland en europa, maar de weerplug-in ondersteunt geen png. Is er een makkelijke manier om de plaatjes toch te downloaden, automatisch te laten converteren naar bijvoorbeeld jpg en dan dit plaatje te gebruiken?
[ Voor 29% gewijzigd door REDFISH op 01-01-2008 13:14 ]
Ben wat aan het spelen met mediaportal, ziet er erg leuk uit werkt behoorlijk, maar bij sommige dvd's (.iso) kan ik sommige items niet skippen voornamelijk originele (heel raar :-) mijn stand-alone dvd speler heeft hier ook last van en powerdvd ook, vlc media player weer niet en media portal dus wel.
Valt dat nog ergens in te stellen?
mmm F8 next chapter helpt soms wel,
via de rechtermuis knop niet...
Valt dat nog ergens in te stellen?
mmm F8 next chapter helpt soms wel,
via de rechtermuis knop niet...
[ Voor 9% gewijzigd door bouwfraude op 02-01-2008 19:40 ]
ik heb alles nu bijna draaien enkel heb ik problemen met de movie database alles gedaan zoals in je SP maar ik krijg enkel de directory te zien waar de films instaan geen filmstrip (zie screens).
Enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg ?

Enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg ?
Signature
Druk eens op het linkerpijltje op je toetsenbord als je helemaal bovenaan de lijst staat.

En dan bij Bekijk blijven op enter duwen tot je filmstrip ziet staan.

[ Voor 46% gewijzigd door Lulukai op 02-01-2008 20:35 ]
.
hmm die was wel heel makkelijk..zeus.hestia schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:27:
Druk eens op het linkerpijltje op je toetsenbord als je helemaal bovenaan de lijst staat.
[afbeelding]
Signature
Heb besloten om mediaportal ook eens te proberen. Hij wil echter mijn Pinnacle 320e niet herkennen, hoewel IEDER ander media-achtig programma (windows media center, dscaler, vlc) het probleemloos doet: zodra ik een apparaat wil toevoegen zegt hij dat er niets gevonden is. Heb al geprobeerd om de usb device ID manueel toe te voegen in de XML file, maar geen verbetering.
Is er geen mogelijkheid om windows media center via directshow zijn videobeelden te laten ophalen
Is er geen mogelijkheid om windows media center via directshow zijn videobeelden te laten ophalen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik irriteer me een beetje aan het gebrek aan PNG support in de weather plugin. Ik heb allerhande schitterende png plaatjes beschikbaar maar die werken niet.
Heeft iemand een manier om een png plaatje op gezette tijden te downloaden (bijvoorbeeld elk kwartier) en deze dan te convertere naar jpg of gif? En kan ik ook een directory opgeven in de weerplugin ipv een weblink?
Heeft iemand een manier om een png plaatje op gezette tijden te downloaden (bijvoorbeeld elk kwartier) en deze dan te convertere naar jpg of gif? En kan ik ook een directory opgeven in de weerplugin ipv een weblink?
Wanneer in je het hoofdmenu staat kun je d.m.v. de groene knop switch tussen 2 soorten menu's.
Eentje met scrollende tekst met een bijhorende plaatje ( standaard MCE look)

Of een menu met vrijwel alleen plaatjes

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik maar een van de 2 kan gebruiken en niet iedere keer per ongeluk aan het switchen ben.
Eentje met scrollende tekst met een bijhorende plaatje ( standaard MCE look)

Of een menu met vrijwel alleen plaatjes

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik maar een van de 2 kan gebruiken en niet iedere keer per ongeluk aan het switchen ben.
Niet meer per ongeluk op de groene knop duwen als je in het hoofdmenu bent?
Volgens mij kun je ze de een of de ander niet uitzetten. Wel is er een optie om te beginnen met het basic home screen, maar een mogelijkheid tot uitzetten ben ik nog niet tegengekomen.
Volgens mij kun je ze de een of de ander niet uitzetten. Wel is er een optie om te beginnen met het basic home screen, maar een mogelijkheid tot uitzetten ben ik nog niet tegengekomen.
Verwijderd
Ik heb sinds vorige week ook mediaportal in m'n Windows XP-pro HTPC.. in afwachting van firewire kaartje en floppyDTV-C en alphacrypt cam.. dus nog volop aan het proberen en configureren... maar bij de volgende dingen kom ik niet uit:
VRAAG 1: Als ik MP in full screen automatisch laat opstarten, is alles anderhalf a twee keer zo groot en is de rechterhelft van Mediaportal buiten beeld, dit komt waarschijnlijk omdat ik een dual display configuratie heb op 1 TV, oftewel ik heb de JVC LCD zowel via de VGA als de HDMI uitgang aangesloten op mijn HTPC.. Als ik gewoon aan het internetten ben of iets anders gewoon computeren, dan kijk ik via de VGA. Speel ik een film af zet ik hem op HDMI, via VGA is tekst gewoon beter te lezen, (HD) film ziet er superieur uit in HDMI.
Maar als ik mediaportal niet in full screen laat opstarten, komt er een window met media portal, die ik via het menu Options>fullscreen in full screen kan zetten, en dan komt MP wel volledig op het scherm. Hoe ik kan ik er voor zorgen dat dit gelijk met het opstarten van windows gebeurd?
VRAAG 2: Ik speel alle films af via Windows mediaplayer, ik heb geprobeerd via de player van MP maar dan crashed mijn computer, maar als de film dan afgelopen is en windows mediaplayer afsluit, komt MP niet meer in beeld, maar de desktop.. het lijkt er op dat het beeld bevriest, want als ik klik met de muis hoor ik wel de piepjes van MP, klikken op icoontjes werkt dan ook niet.. herstarten van de pc via ctrl-alt-del is dan het enige dat rest. Hebben meer mensen hier last van? Is dit op te lossen?
VRAAG 3: Is er een mogelijkheid de fonts kleiner te maken in MP? Ik heb al gespeeld met de Thumbnail opties in MP configurator, maar dat helpt niet. Vaak is de knop kleiner dan de tekst lang is, en dat ziet er niet uit. (xface skin).. bovendien.. ik ben niet slechtziend hoor, de letters mogen van mij wel de helft kleiner
Opmerking MCE remote: Werkt bij mij prima, na update van de Antec Fusion (ik heb dus een Antec Fusion 430 kast met de vacuum liquid display, en niet de LCD display) VLD display driver met IR receiver naar de officiele Soundgraph IMON software/driver. Ik heb de cijfertoetsen als mousecursor navigation buttons geprogrammeerd, en de 5 toets als links klik, andere toetsen heb ik geprogrammeerd als dubbelklik en rechts klik.. na wat oefenen werkt dat best aardig, maar natuurlijk niet zo snel als met een gewone muis, maarja zo'n kreukelige stoffen bank werkt nu eenmaal niet zo goed met een muis.
VRAAG 4: Waar ik alleen niets van snap is de groene windows knop op de remote.. er gebeurd gewoon niets als ik daar op druk, ik heb MPtray en MP-focus geinstalleerd, maar dat lijkt wel helemaal niets te doen bij mij.. Uw hulp wordt hier gewaardeerd om dit goed te krijgen.
Voordat mijn FloppyDTV aankomt, zijn er nog zaken waar ik aan moet denken voordat ik die kaart ga installeren? ik ga in ieder geval ook TVengine3 installeren, dat lijkt mij het beste. Ik zit overigens bij Multikabel en heb al een losse smartcard te pakken kunnen krijgen. Uiteraard ga ik mijn abbo daar uitbreiden met het HD pakket, met discovery HD en National geographic HD, worden de EPG gegevens daarvan ook meegestuurd in de DVB stream van Multikabel? Ik heb nu via een script dat ik vond op het internet een TVguide.xml kunnen maken waarmee ik de TV gids heb kunnen proberen.. dat ziet er echt heel leuk uit.
Naja, ik hoop dat het allemaal gaat lukken en dat ik het goed en stabiel werkend kan krijgen.. In het begin had ik nogal last van crashes, waarschijnlijk omdat veschillende codecs elkaar gingen tegenwerken. Nadat ik ffdshow had geinstalleerd en uitsluitend windows mediaplayer 11 gebruik, kan ik in ieder geval een film vanuit MP opstarten.. Ik heb ook PowerDVD 7.3 (de ultra is dat geloof ik) met BD en HD-DVD plugin, maar tot nu toe geen succes icm met MP, telkens als PowerDVD opstart, crasht mijn computer. Los PowerDVD opstarten vanuit gewoon windows (MP staat uit) is geen probleem.
In ieder geval bedankt, ik vind dit een geweldig topic en heb er veel van geleerd, en hoop nog veel meer leuks te ontdekken.
Groeten!
Lots
VRAAG 1: Als ik MP in full screen automatisch laat opstarten, is alles anderhalf a twee keer zo groot en is de rechterhelft van Mediaportal buiten beeld, dit komt waarschijnlijk omdat ik een dual display configuratie heb op 1 TV, oftewel ik heb de JVC LCD zowel via de VGA als de HDMI uitgang aangesloten op mijn HTPC.. Als ik gewoon aan het internetten ben of iets anders gewoon computeren, dan kijk ik via de VGA. Speel ik een film af zet ik hem op HDMI, via VGA is tekst gewoon beter te lezen, (HD) film ziet er superieur uit in HDMI.
Maar als ik mediaportal niet in full screen laat opstarten, komt er een window met media portal, die ik via het menu Options>fullscreen in full screen kan zetten, en dan komt MP wel volledig op het scherm. Hoe ik kan ik er voor zorgen dat dit gelijk met het opstarten van windows gebeurd?
VRAAG 2: Ik speel alle films af via Windows mediaplayer, ik heb geprobeerd via de player van MP maar dan crashed mijn computer, maar als de film dan afgelopen is en windows mediaplayer afsluit, komt MP niet meer in beeld, maar de desktop.. het lijkt er op dat het beeld bevriest, want als ik klik met de muis hoor ik wel de piepjes van MP, klikken op icoontjes werkt dan ook niet.. herstarten van de pc via ctrl-alt-del is dan het enige dat rest. Hebben meer mensen hier last van? Is dit op te lossen?
VRAAG 3: Is er een mogelijkheid de fonts kleiner te maken in MP? Ik heb al gespeeld met de Thumbnail opties in MP configurator, maar dat helpt niet. Vaak is de knop kleiner dan de tekst lang is, en dat ziet er niet uit. (xface skin).. bovendien.. ik ben niet slechtziend hoor, de letters mogen van mij wel de helft kleiner
Opmerking MCE remote: Werkt bij mij prima, na update van de Antec Fusion (ik heb dus een Antec Fusion 430 kast met de vacuum liquid display, en niet de LCD display) VLD display driver met IR receiver naar de officiele Soundgraph IMON software/driver. Ik heb de cijfertoetsen als mousecursor navigation buttons geprogrammeerd, en de 5 toets als links klik, andere toetsen heb ik geprogrammeerd als dubbelklik en rechts klik.. na wat oefenen werkt dat best aardig, maar natuurlijk niet zo snel als met een gewone muis, maarja zo'n kreukelige stoffen bank werkt nu eenmaal niet zo goed met een muis.
VRAAG 4: Waar ik alleen niets van snap is de groene windows knop op de remote.. er gebeurd gewoon niets als ik daar op druk, ik heb MPtray en MP-focus geinstalleerd, maar dat lijkt wel helemaal niets te doen bij mij.. Uw hulp wordt hier gewaardeerd om dit goed te krijgen.
Voordat mijn FloppyDTV aankomt, zijn er nog zaken waar ik aan moet denken voordat ik die kaart ga installeren? ik ga in ieder geval ook TVengine3 installeren, dat lijkt mij het beste. Ik zit overigens bij Multikabel en heb al een losse smartcard te pakken kunnen krijgen. Uiteraard ga ik mijn abbo daar uitbreiden met het HD pakket, met discovery HD en National geographic HD, worden de EPG gegevens daarvan ook meegestuurd in de DVB stream van Multikabel? Ik heb nu via een script dat ik vond op het internet een TVguide.xml kunnen maken waarmee ik de TV gids heb kunnen proberen.. dat ziet er echt heel leuk uit.
Naja, ik hoop dat het allemaal gaat lukken en dat ik het goed en stabiel werkend kan krijgen.. In het begin had ik nogal last van crashes, waarschijnlijk omdat veschillende codecs elkaar gingen tegenwerken. Nadat ik ffdshow had geinstalleerd en uitsluitend windows mediaplayer 11 gebruik, kan ik in ieder geval een film vanuit MP opstarten.. Ik heb ook PowerDVD 7.3 (de ultra is dat geloof ik) met BD en HD-DVD plugin, maar tot nu toe geen succes icm met MP, telkens als PowerDVD opstart, crasht mijn computer. Los PowerDVD opstarten vanuit gewoon windows (MP staat uit) is geen probleem.
In ieder geval bedankt, ik vind dit een geweldig topic en heb er veel van geleerd, en hoop nog veel meer leuks te ontdekken.
Groeten!
Lots
Ja MP pakt altijd de native resolutie van je scherm en doet dat dan beeldvullend. Als je dus een gekke resolutie hebt dan wordt alles gestretcht. Ik neem aan dat je de HTPC niet altijd aan hebt staan en 1 keer ALT+Enter geen optie is?Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:05:
Ik heb sinds vorige week ook mediaportal in m'n Windows XP-pro HTPC.. in afwachting van firewire kaartje en floppyDTV-C en alphacrypt cam.. dus nog volop aan het proberen en configureren... maar bij de volgende dingen kom ik niet uit:
Bij mij gaat het ook niet altijd goed, maar als het programma is geminimaliseerd (minimize to tray on close) dan springt hij weer gewoon in beeld als ik de groene knop met MP tray gebruik. Als de remote niet werkt dan ga ik altijd even naar livetv daarna werken de knoppen wel weer gewoon.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:05:
Ja, alles is aan te passen dmv XML bestanden. Of er 1 makkelijke manier is om alle fonts in 1 keer kleiner of groter te maken weet ik niet. Ik zou het dan ook alleen doen in de schermen waar je er last van hebt. Deze kun je vinden in de betreffende skin directory van je skin.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:05:
Ik neem aan dat je de MCE remote aangevinkt hebt in de setup en niet gebruik maakt van windows software oid? Probeer anders de MCE replacement driver eens, deze is ook wat uitgebreider en werkt ook zeer goed ipv de standaard aangevinkte remote optie.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:05:
Voor zover ik weet zit bij DVB altijd een EPG dus dat zou wel goed moeten komen. Genoemde FloppyDTV kaart werkt als het goed is direct out of the box zo te zeggen.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:05:
Ja codec problemen zijn altijd lastig. op 2 pc's ging het bij mij gewoon prima, maar een andere pc kreeg ik MP gewoon niet aan de praat, deze was wel al wat ouder. Probeer ook eens .net framework te upgraden/updaten. Deze zijn nodig om films via MP af te spelen. CCCP werkt bij mij nog altijd het simpelst en is het minste werk.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:05:
Verwijderd
Codec problemen zijn niet zozeer lastig als dat ze wat tijd kosten om voor specifieke hardware de juiste mix van codecs en filters te vinden. Het installeren van grote codec packs kan soms een oplossing zijn maar levert vaak veel 'vervuiling' op.REDFISH schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:32:
Ja codec problemen zijn altijd lastig. op 2 pc's ging het bij mij gewoon prima, maar een andere pc kreeg ik MP gewoon niet aan de praat, deze was wel al wat ouder. Probeer ook eens .net framework te upgraden/updaten. Deze zijn nodig om films via MP af te spelen. CCCP werkt bij mij nog altijd het simpelst en is het minste werk.
Wat ik zelf altijd doe is:
1. Updaten drivers audio en video apparatuur.
2. Installeren specieke audio drivers (meestal kan je hiermee vooruit met AC3 Filter).
3. Installeren video codecs. Bij de video codecs gebruik ik persoonlijk vaak ffdshow voor xvid/divx spul en CoreAVC voor x264 content. Voor x264 content heb je ook de haali media splitter nodig.
4. Via graphedit bekijken welke codecs en filters je systeem gebruikt bij een specieke film.
5. Via Gspot de 'merits' van de codecs aanpassen zodat de juiste codecs gepakt worden bij een film. Dit houdt in dat je aangeeft bepaalde filters meer te prefereren dan anderen.
Vaak is het even wat werk maar je komt er zo altijd uit.
Ik ben sinds een paar dagen aan de slag geweest met MediaPortal op mijn laptop, had ik toevallig over en die hangt nu aan mijn tv.
Ik draai media portal onder windows xp sp2 pro, dus zonder de MCE. Ik heb inmiddels de mce remote en mce keyboard liggen. De standaard toetsen als harder/zachter. vooruit, achter, play, pauze e.d. werken wel, maar ik krijg het toetsenbord zelf niet aan de praat, dus de normale toetsen. Ik heb geprobeerd om de MS Rollup2 update te installeren maar dan krijg ik te zien dat ik er MCE2005 voor moet hebben wil ik die update kunnen uitvoeren.
Ik heb op GoT al zitten zoeken en zitten google'en maar niet een passende oplossing gevonden. Weet er iemand toevallig hoe ik het complete toetsenbord aan de praat krijg?
edit: owja, ik heb ik de replacement driver ook geprobeerd, zonder resultaat.
Ik draai media portal onder windows xp sp2 pro, dus zonder de MCE. Ik heb inmiddels de mce remote en mce keyboard liggen. De standaard toetsen als harder/zachter. vooruit, achter, play, pauze e.d. werken wel, maar ik krijg het toetsenbord zelf niet aan de praat, dus de normale toetsen. Ik heb geprobeerd om de MS Rollup2 update te installeren maar dan krijg ik te zien dat ik er MCE2005 voor moet hebben wil ik die update kunnen uitvoeren.
Ik heb op GoT al zitten zoeken en zitten google'en maar niet een passende oplossing gevonden. Weet er iemand toevallig hoe ik het complete toetsenbord aan de praat krijg?
edit: owja, ik heb ik de replacement driver ook geprobeerd, zonder resultaat.
[ Voor 5% gewijzigd door lkeijmel op 04-01-2008 16:04 ]
Ik krijg het maar niet voor elkaar om .mkv films af te spelen met MP. Ik heb alle bekende codec packs geprobeerd, al mn drivers geupdate en .net framework geupdate zonder resultaat. Het vage is dat series in .mkv formaat het wel gewoon doen mbv. de tv series plugin. Alleen daar werken de ondertitels weer niet. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Ik gebruik verder windows xp pro en de nieuwste stable version van MP.
Heb eindelijk een redelijk pctje in elkaar geknutseld en ben ook bezig met Media Portal. Ziet er allemaal zeer gelikt uit! Zit alleen nog met twee vraagjes.
1) Wat is de beste volgorde om codecs te installeren. Wil zelf graag Vista Codec Pack (werkt voor mij erg goed en up-to-date!), CoreAVC en Purevideo installeren, maar geen idee hoe ik deze het beste kan instellen. Als ik nu namelijk CoreAVC in Media Portal opgeef als default codec voor H264, dan kan ik geen MKV's afspelen, terwijl dit met de ffdshow codec wel lukt. Dit geldt trouwens alleen voor Media Portal. Windows Media Player speelt de MKV wel af met de CoreAVC codec. Tevens heb ik niet echt een idee hoe ik het beste Purevideo kan instellen en of dit wel echt nut heeft (heb nu een 3500+ en een 6800GT erin).
2) Wat zijn de beste nvidia instellingen om via svideo tv-out in te stellen op een ouderwetse CRT breedbeeld. Heb nu dus de computer met een svideo kabel via scart aangesloten, alleen het lukt me niet om goed beeldvullend beeld te geven (hou aan beide zijkanten een zwart streepje over). Heb in de nvidia custom resolutions de resolutie 720x576 toegevoegd, maar kan deze niet toepassen op mijn tv scherm. Wat zijn de beste instellingen om op een oude breedbeeld TV het beste beeld te krijgen?
Verder is het gewoon een beetje proberen en kijken wat er gebeurt met Media Portal. Ziet er allemaal wel vet uit. Zeker met de MCE remote. Zoek alleen nog een oplossing voor mij Anime series. Wil deze eigenlijk ook met een mooi plaatje en een lijst met afleveringen (zoals de TV series plugin doet), maar wel handmatig. En dit krijg ik nog niet voor mekaar in Media Portal. Iemand een oplossing hiervoor. Dacht zelf aan een map in de TV series plugin die niet automatisch wordt gescand, maar kan zo een optie niet terug vinden.
1) Wat is de beste volgorde om codecs te installeren. Wil zelf graag Vista Codec Pack (werkt voor mij erg goed en up-to-date!), CoreAVC en Purevideo installeren, maar geen idee hoe ik deze het beste kan instellen. Als ik nu namelijk CoreAVC in Media Portal opgeef als default codec voor H264, dan kan ik geen MKV's afspelen, terwijl dit met de ffdshow codec wel lukt. Dit geldt trouwens alleen voor Media Portal. Windows Media Player speelt de MKV wel af met de CoreAVC codec. Tevens heb ik niet echt een idee hoe ik het beste Purevideo kan instellen en of dit wel echt nut heeft (heb nu een 3500+ en een 6800GT erin).
2) Wat zijn de beste nvidia instellingen om via svideo tv-out in te stellen op een ouderwetse CRT breedbeeld. Heb nu dus de computer met een svideo kabel via scart aangesloten, alleen het lukt me niet om goed beeldvullend beeld te geven (hou aan beide zijkanten een zwart streepje over). Heb in de nvidia custom resolutions de resolutie 720x576 toegevoegd, maar kan deze niet toepassen op mijn tv scherm. Wat zijn de beste instellingen om op een oude breedbeeld TV het beste beeld te krijgen?
Verder is het gewoon een beetje proberen en kijken wat er gebeurt met Media Portal. Ziet er allemaal wel vet uit. Zeker met de MCE remote. Zoek alleen nog een oplossing voor mij Anime series. Wil deze eigenlijk ook met een mooi plaatje en een lijst met afleveringen (zoals de TV series plugin doet), maar wel handmatig. En dit krijg ik nog niet voor mekaar in Media Portal. Iemand een oplossing hiervoor. Dacht zelf aan een map in de TV series plugin die niet automatisch wordt gescand, maar kan zo een optie niet terug vinden.
Voor degene die ook het MCE keyboard hebben, maar niet MCE draaien onder windows XP pro sp2 en het willen laten werken kijk dan eens naar http://support.microsoft.com/kb/912024
Bij mij werkte het meteen, nouja na het rebooten dan.
Bij mij werkte het meteen, nouja na het rebooten dan.
Is TV-engine3 echt een hele grote verbetering tegenover de oorspronkelijke engine die in MP zit?
Ik heb namelijk sinds eergisteren een TVkaart gekocht, de VistaView Saber 2020 en met de standaard drivers en firmware werkte hij in MP. Het enige nadeel was zodra ik iets opnam dat MP crashte. Ik dacht dit op te gaan lossen door de nieuwste firmware en drivers te gebruiken voor de TVkaart, alleen nadat ik dat gedaan had herkende MP heel de TVkaart niet meer.
Op het forum van MP las ik iets over TV-engine3 en ik dacht dat misschien die engine de kaart wel zou herkennen, dus dat ga ik straks maar eens proberen.
Ik heb namelijk sinds eergisteren een TVkaart gekocht, de VistaView Saber 2020 en met de standaard drivers en firmware werkte hij in MP. Het enige nadeel was zodra ik iets opnam dat MP crashte. Ik dacht dit op te gaan lossen door de nieuwste firmware en drivers te gebruiken voor de TVkaart, alleen nadat ik dat gedaan had herkende MP heel de TVkaart niet meer.
Op het forum van MP las ik iets over TV-engine3 en ik dacht dat misschien die engine de kaart wel zou herkennen, dus dat ga ik straks maar eens proberen.
Verwijderd
MP blijft maar af en toe een schokje geven qua beeld bij 720p en 1080p bestanden... Ze draaien wel vloeiend in MPC, maarja, wil gewoon MP gebruiken !!
Die interne player van MP is volgens mij niet helemaal goed, hopelijk gaan ze daar wat aan doen..
Die interne player van MP is volgens mij niet helemaal goed, hopelijk gaan ze daar wat aan doen..
Verwijderd
Hoi Wouter,Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:54:
MP blijft maar af en toe een schokje geven qua beeld bij 720p en 1080p bestanden... Ze draaien wel vloeiend in MPC, maarja, wil gewoon MP gebruiken !!
Probeer eens MP niet in fullscreen te starten (kan in config in MP zelf ingesteld worden). Als je MP dan opstart en hem dan fullscreen maakt probeer dan nog eens een 720p of 1080p film te bekijken.
Bij mij schokte de films ook, alsof er horizontale strepen over het beeld heen liepen. Op bovenstaande manier heb ik er geen last van, dan loopt het beeld helemaal vlekkeloos soepel.
Verwijderd
Hmm, zal het vanavond eens proberen. Maar dan moet ik nog steeds de muis gebruiken om MP op fullscreen te zetten, en het was juist zo tof met alleen de remote.
Als het straks niet werkt, dan maar een nieuwe installatie (misschien wel mediaportal 2) en anders eens Vista Media Center bekijken.
Ik post wel weer wat als ik het heb getest, nu eerst maar wat tentamens leren...
Als het straks niet werkt, dan maar een nieuwe installatie (misschien wel mediaportal 2) en anders eens Vista Media Center bekijken.
Ik post wel weer wat als ik het heb getest, nu eerst maar wat tentamens leren...
Verwijderd
Hoi Wouter,Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:07:
Hmm, zal het vanavond eens proberen. Maar dan moet ik nog steeds de muis gebruiken om MP op fullscreen te zetten, en het was juist zo tof met alleen de remote.
Je hoeft het niet zo vaak te doen. Je kan de PC met je MCE remote in slaapstand zetten en wanneer je hem weer wil gebruiken gewoon aanzetten. MP blijft dan gewoon in orde aangezien je hem initieel van niet-fullscreen naar fullscreen hebt gezet. Zo heb ik het hier iig gedaan. Geen mooie oplosing, maar het werkt.
Is er overgens al iemand die de SerialUIR aan de praat heeft gekregen??? aangezien dit binnen WinLIRC prima werkt. Maar ik het niet in MediaPortal zelf aan de praat kan krijgen 
Hoop settings al geprobeerd. Ik gebruik op dit moment WinLirc met autohotkey maar das natuurlijk lang niet zo mooi als een complete oplossing in MediaPortal
Hoop settings al geprobeerd. Ik gebruik op dit moment WinLirc met autohotkey maar das natuurlijk lang niet zo mooi als een complete oplossing in MediaPortal
Dit topic is gesloten.