Zelf heb ik ook een ATi HD2400pro. Zou het dan beter zijn dat ik ook mijn files met PowerDVD Pro laat verwerken? Wat doet PowerDVD Pro eigenlijk? Ik dacht altijd dat PowerDVD gewoon een programma was en geen codecs.ThaClown schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:47:
[...]
Ja ik zal meer gaan maken, heb deze week wat minder tijd maar volgende week in elk geval.
K-Lite had ik ook altijd, werkt prima idd, waarschijnlijk doet jou comuter nu al het werkt bij 720P en 1080P, via enkele programma's in K-Lite.
Ik ben overgestapt naar FFDShow + PowerDVD Pro omdat ik een ATI HD 2400Pro heb gekocht en ik wil dat 720P en 1080P files met PowerDVD Pro worden verwerkt.
Als ik K-Lite installeer dan doet mijn PC (en dus niet de HD2400 kaart) al het werk, en dat is bij mij niet de bedoeling...
Maar top dat het werktIk zal K-Lite toevoegen als 'simpele' install optie.
@nick:
Nou, de enige manier (voor zover ik weet) om gebruik te maken van Hardware Decoding (decoderen via de kracht van de videokaart) met een ATI HD kaart is PowerDVD...
Via andere wegen is Software decoding (als je PC snel genoeg is) prima, maar ik heb deze kaart specifiek genomen zodat mijn HTPC niet zo hard hoeft te werken...
PowerDVD is een programma (voor het afspelen van DVD, Blue-ray en HD-DVD) maar ook een verzameling codec's die dus gebruik kunnen maken van Hardware decoding van een ATI HD2xxx kaart...
Edit: maarja als alles werkt, dan zeg ik naar een wijs Amerikaans gezegde:
"If it ain't broken, don't try to fix it."
Nou, de enige manier (voor zover ik weet) om gebruik te maken van Hardware Decoding (decoderen via de kracht van de videokaart) met een ATI HD kaart is PowerDVD...
Via andere wegen is Software decoding (als je PC snel genoeg is) prima, maar ik heb deze kaart specifiek genomen zodat mijn HTPC niet zo hard hoeft te werken...
PowerDVD is een programma (voor het afspelen van DVD, Blue-ray en HD-DVD) maar ook een verzameling codec's die dus gebruik kunnen maken van Hardware decoding van een ATI HD2xxx kaart...
Edit: maarja als alles werkt, dan zeg ik naar een wijs Amerikaans gezegde:
"If it ain't broken, don't try to fix it."
[Voor 10% gewijzigd door ThaClown op 17-12-2007 09:24]
Ik heb een dedicated mediacenter aangeschaft, maar heb problemen met het afspelen van content vanaf netwerkschijven (mijn NAS). Deze NAS heeft 5x 750 gig schijven in RAID 5 draaien, en is via gigabit ethernet verbonden met mijn router. Op mijn mediacenter (WinXP SP2) heb ik de betreffende mappen gemount als de X, Y, en Z drive.
Als ik deze mappen toevoeg in de mediaportal en vervolgens naar "My Music" ga dan crasht ie. Geen foutmelding ofzo, er gebeurt gewoon niks.
Nou kan ik mij voorstellen dat ie even moet nadenken, omdat ik veel files in de betreffende folder heb staan (25.000 mp3s in 1 map, 400 films in een andere map), wellicht dat ie gelijk covers gaat zoeken, of imdb / cddb info gaat downloaden. Maar omdat ik geen voortgang zie, en er na 2 uur wachten nog niks gebeurt sluit ik em maar af...
iemand enig idee of hij inderdaad aan het indexen is, of echt vastgelopen? En tweede vraag: Is de interface van Mediaportal wel geschikt voor 25.000 mp3s in 1 map? Of gaat ie echt bij elk liedje een album art zetten en wordt het een oneindige (en trage) lijst?
Als ik deze mappen toevoeg in de mediaportal en vervolgens naar "My Music" ga dan crasht ie. Geen foutmelding ofzo, er gebeurt gewoon niks.
Nou kan ik mij voorstellen dat ie even moet nadenken, omdat ik veel files in de betreffende folder heb staan (25.000 mp3s in 1 map, 400 films in een andere map), wellicht dat ie gelijk covers gaat zoeken, of imdb / cddb info gaat downloaden. Maar omdat ik geen voortgang zie, en er na 2 uur wachten nog niks gebeurt sluit ik em maar af...
iemand enig idee of hij inderdaad aan het indexen is, of echt vastgelopen? En tweede vraag: Is de interface van Mediaportal wel geschikt voor 25.000 mp3s in 1 map? Of gaat ie echt bij elk liedje een album art zetten en wordt het een oneindige (en trage) lijst?
@xilent_xage:
ppfff whow mooie setup zeg! Im vind mijn server met 2.7TB al heel wat....
Waar heb je de NAS vandaan? mag ik vragen wat het je gekost heeft (ex de HDD's)?
Wil zelf ook wel naar RAID 5 toe...
25000 mp3's zou geen probleem moeten zijn... maar in 1 map is wel veel ja, weet niet.
Maak anders een topic aan op het forum hierover...
(heb je de mp3's al gescand in de config? dat zou ik eerst doen.)
Weet je zeker dat alles vrij toegankelijk is via de share? Kun je in windows gewoon bij de bestanden?
400 films is zeker geen probleem, heb ik ook ruim...
EDIT: test even anders:
Doe 10 mp3's in een map op de NAS en geef deze aan als enige Muziekmap in MP.
Als dat werkt dan weet je in elk geval wat meer...
Waar heb je de NAS vandaan? mag ik vragen wat het je gekost heeft (ex de HDD's)?
25000 mp3's zou geen probleem moeten zijn... maar in 1 map is wel veel ja, weet niet.
Weet je zeker dat alles vrij toegankelijk is via de share? Kun je in windows gewoon bij de bestanden?
[Voor 34% gewijzigd door ThaClown op 17-12-2007 10:36]
Ok de TV-series zou weer moeten werken, belangrijk is de nieuwse SVN...
EDIT: blijkbaar nog niet perfect...
Zo zou het wel moeten werken nadat je de SVN heb geinstalleerd:
- Start Config.
- Voer Invoer paden toe.
- Scan voor Media.
Resultaat: niets is gevonden.
- Zet 'Removable Property for path' aan.
- Scan voor Media.
Resultaat: series zijn gevonden (als ik het forum mag geloven teminste... nog niet getest)
EDIT: blijkbaar nog niet perfect...

Zo zou het wel moeten werken nadat je de SVN heb geinstalleerd:
- Start Config.
- Voer Invoer paden toe.
- Scan voor Media.
Resultaat: niets is gevonden.
- Zet 'Removable Property for path' aan.
- Scan voor Media.
Resultaat: series zijn gevonden (als ik het forum mag geloven teminste... nog niet getest)
[Voor 88% gewijzigd door ThaClown op 18-12-2007 09:04]
Interresant... Werkt die KMPlayer dan extern of binnen MP? Dus krijge je een extra scherm waarin de bestanden spelen of blijf je in MP?I_am_akira schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:39:
De interne player wil gewoon niet lekker werken.
Ik gebruik dus voor alle filmpjes en dvds KMPLAYER
hiermee spellen alles films af zoals ik het wil, met de codec, filter, splitter die ik wil.
en je hebt veel meer (gebruiksvriendelijke handige) opties tijdens het spelen.
mkv x264 mt2s bestanden zijn allemaal geen probleem
Ook dvd menu support werkt prima hiermee
Ik wil in MP blijven want dan blijf je de strakke look houden
Hier de lijst met alle zenderinstellingen voor @homefjs schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:54:
Ik ben er nu ook mee bezig. Mooi programma.
Alleen als ik naar tv kanalen scan krijg ik niet alle zenders tevoorschijn.
Ik heb een floppydtv voor kabel en zit in de regio noord-nederland @home dus.
Bij MCE krijg ik wel alle zenders.
Bij het scannen kies ik 'Netherlands - All Regions' en bij Cam 'default'.
Maar ik mis bijvoorbeeld RTL 5 en veronica.
Andere providers hier.
[Voor 6% gewijzigd door ThaClown op 17-12-2007 11:42]
Dank je wel voor de links. Alleen (NOOB MODUS) hoe zet ik dit dan in MediaPortal?ThaClown schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:40:
[...]
Hier de lijst met alle zenderinstellingen voor @home
Andere providers hier.

To boldly go where no man has gone before...
@ fjs:
Zet het in een text file met .DVBC erachter (bijv @home.DVBC.txt) en plaats dit tussen de andere provider lijsten in /mediaportal/tv/provider (of iets dergelijks, weet niet zeker waar...)
Zet het in een text file met .DVBC erachter (bijv @home.DVBC.txt) en plaats dit tussen de andere provider lijsten in /mediaportal/tv/provider (of iets dergelijks, weet niet zeker waar...)
je ziet de player 1 seconde en gaat dan full screenThaClown schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:37:
[...]
Interresant... Werkt die KMPlayer dan extern of binnen MP? Dus krijge je een extra scherm waarin de bestanden spelen of blijf je in MP?
Ik wil in MP blijven want dan blijf je de strakke look houden
je hebt dan allerlij toetsen combinaties die je tijden spelen kan gebruiken
extra deinterlacing, raw afspelen , erg handig want sommige films willen dit en sommige dat
ook heb ik wat jij zei alles via power dvd laten spelen (bluray, x264, hdvd, mkv, vlc1) maar ik vind dat coreavi pro het toch mooier doet,
powerdvd decodeerde alles en ook hardware accel stond overal enabled, wat ik wel erg apart vind , want dat zou betekenen dat hij ook x264 hardware accel afspeelt.
ook speelt kmplayer ISO en video_ts mappen direcy als dvd af met menu support
Ik gebruik KMplayer ook als externe player, deze is een stuk beter voor bv HD materiaal te bekijken. Hier zijn wel enkele nadelen aan verbonden wanneer MP fullscreen staat wordt bij het opstarten van KMplayer MP minimized naar de taskbar. Na het afsluiten van KMplayer blijft MP minimized wat niet echt de bedoeling is. En DVD blijven afspelen met de interne player, hier moet ik nog een manier vinden om dit via KMplayer te laten gaan.I_am_akira schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:33:
[...]
je ziet de player 1 seconde en gaat dan full screen
je hebt dan allerlij toetsen combinaties die je tijden spelen kan gebruiken
extra deinterlacing, raw afspelen , erg handig want sommige films willen dit en sommige dat
ook heb ik wat jij zei alles via power dvd laten spelen (bluray, x264, hdvd, mkv, vlc1) maar ik vind dat coreavi pro het toch mooier doet,
powerdvd decodeerde alles en ook hardware accel stond overal enabled, wat ik wel erg apart vind , want dat zou betekenen dat hij ook x264 hardware accel afspeelt.
ook speelt kmplayer ISO en video_ts mappen direcy als dvd af met menu support
Maar met KMplayer zie je geen tijdsbar en filminfo meer in de stijl van MP neem ik aan.
Lijkt mij een groot gemis...
Lijkt mij een groot gemis...
@ ThaClown:
t Is een Thecus N5200, zie pricewatch, heb em gewoon via internet besteld en er zelf vijf schijfjes ingeramd. Bevalt uitstekend!
Ik had de files nog niet gescand dus ga dat gelijk even proberen, thnx!
t Is een Thecus N5200, zie pricewatch, heb em gewoon via internet besteld en er zelf vijf schijfjes ingeramd. Bevalt uitstekend!
Ik had de files nog niet gescand dus ga dat gelijk even proberen, thnx!
ThaClown schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:07:
@xilent_xage:
Erg mooi die NAS...
maar boven mijn budget voorlopig
Het scannen van 25000 MP3's gaat wel even duren hoor!
dus houdt daar rekening mee!

Het scannen van 25000 MP3's gaat wel even duren hoor!
dus houdt daar rekening mee!
[Voor 30% gewijzigd door ThaClown op 17-12-2007 14:04]
@ TheClown
Net heb ik even PowerDVD geinstalleerd en je hebt gelijk. Als ik nu in WMP classic een x264 720p HD episode afspeel zie ik inderdaad bij filters "Cyberlink H.264 decoder" staan.
Ik wilde mijn HTPC toch opnieuw gaan installeren, dus vanavond ga ik dan ook voor ffdshow + PowerDVD. Gebruik jij trouwens alleen die combinatie of ook nog iets anders? Ik neem trouwens aan dat als je in MediaPortal iets afspeelt dat hij dan direct die "Cyberlink H.264 decoder" gebruikt en niet dat je extern PowerDVD moet laden en daarin dan je films en afleveringen in moet laden.
Nog een vaag probleem; als ik mp3's afspeel dan zie ik linksonder alleen dat hij bezig is. Graag zou ik dit ook full-screen willen zien. Nu las ik dat je dat met bijv. x op het toetsenbord kon doen, alleen zodra ik op x druk krijg ik een zwart scherm te zien en niet netjes zoals dit plaatje in de startpost.
Net heb ik even PowerDVD geinstalleerd en je hebt gelijk. Als ik nu in WMP classic een x264 720p HD episode afspeel zie ik inderdaad bij filters "Cyberlink H.264 decoder" staan.
Ik wilde mijn HTPC toch opnieuw gaan installeren, dus vanavond ga ik dan ook voor ffdshow + PowerDVD. Gebruik jij trouwens alleen die combinatie of ook nog iets anders? Ik neem trouwens aan dat als je in MediaPortal iets afspeelt dat hij dan direct die "Cyberlink H.264 decoder" gebruikt en niet dat je extern PowerDVD moet laden en daarin dan je films en afleveringen in moet laden.
Nog een vaag probleem; als ik mp3's afspeel dan zie ik linksonder alleen dat hij bezig is. Graag zou ik dit ook full-screen willen zien. Nu las ik dat je dat met bijv. x op het toetsenbord kon doen, alleen zodra ik op x druk krijg ik een zwart scherm te zien en niet netjes zoals dit plaatje in de startpost.
Klopt speel in MP via de Cyberlink decoder.n1ck schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:27:
@ TheClown
Ik wilde mijn HTPC toch opnieuw gaan installeren, dus vanavond ga ik dan ook voor ffdshow + PowerDVD. Gebruik jij trouwens alleen die combinatie of ook nog iets anders? Ik neem trouwens aan dat als je in MediaPortal iets afspeelt dat hij dan direct die "Cyberlink H.264 decoder" gebruikt en niet dat je extern PowerDVD moet laden en daarin dan je films en afleveringen in moet laden
In het linker menu staat Now playing... dat is de knop die naar dat scherm leidt. weet niet wat 'X' doet...n1ck schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:27:
Hier krijg ik mijn albums net zoals die screen hierboven?! Of speel je daar een enkele nummer af en hoe laat ik dat zo zien?
Ik pak de iso of copie v.d dvd direct in map "kill bill" daaronder hangt een mapje genaamt "Video_ts" met daarin de DVD bestanden MP merkt automagisch op dat het dvd bestanden zijn en zal ze afspelen. overgens is het "Video_ts" mapje niet relevant voor MP maar wel voor powerdvd (vanaf versie 7) want die ziet je film niet als je niet die structuur niet aanhoudThaClown schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:58:
[...]
Whow erg interresant, Deamon Tools vind ik ook traag en werkt momenteel niet erg soepel met MP![]()
Vraag: je hebt dus geen Deamon Tools geinstalleerd en de files in video_TS werken wel?
Via PowerDVD begrijp ik, welke file voeg je dan toe als film?
(dus als je Kill Bill in een video_TS map hebt, naar welke file ga je dan om de film toe te voegen?)
en als de film me bevalt dan brand ik hem op DVD weg (maakt toch niet uit iso of dvd disc)
Deamon tools is handig als je lui bent,
Ik download films op een Server waar veel disc space in zit (1TB totaal maar verdeelt over meerdere partities)
1 partitie is mijn download disk waar alles geinspecteerd/gecombineerd (par&rar) en gesorteerd word naar software/film/muziek. Hierna gaat alles naar een andere schijf als opslag.
ik heb bv 500GB aan disc space voor films (overgens gekochte films gaan hier net zo hard op het irritante zoem geluid bij het lezen van een DVD vind ik niks )
heel zelden brand ik nog een film weg
Dus muziek/films komen v.d server en de MP machine heeft een aparte partitie voor recorded stuff en andere "info" hoewel de 320GB disk in de MP wel overkill is. denk dat ik er tzt een raptor 10.000 RPM in mik en de disk toevoeg aan de server.
als iemand de instellingen van Dvd spelen/films afspelen wil posten ? het duurt nu echt belachelijk lang voordat een film afgespeeld word. wat ik ook vaak merk (ook met powerDVD) is dat de MediaPC herstart moet worden voordat een DVD van disk beeld vertoont (vreemd)
Tja vanalles
Gewoon naar 'Now Playing' / 'Speelt Nu' in het menu terwijl een muziek nummer speelt...Neefdave schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:09:
Hier krijg ik mijn albums net zoals die screen hierboven?! Of speel je daar een enkele nummer af en hoe laat ik dat zo zien?
[Voor 7% gewijzigd door ThaClown op 17-12-2007 16:03]
Dat dacht ik dus ook, alleen is de index (getallen) anders dan die van MPThaClown schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:24:
@ fjs:
To boldly go where no man has gone before...
Anoniem: 244923
Hier ook iets van 400 films in een map op een HD die aan de router hangt (usb). Geen probleem hier, HD wordt uit stand-by gehaald en gaat draaien, even wachten en alle mappen staan er. (heb voor deze map geen iconen gedaan, te veel gedoe, ik doe dit enkel bij mn HD films)Nou kan ik mij voorstellen dat ie even moet nadenken, omdat ik veel files in de betreffende folder heb staan (25.000 mp3s in 1 map, 400 films in een andere map), wellicht dat ie gelijk covers gaat zoeken, of imdb / cddb info gaat downloaden. Maar omdat ik geen voortgang zie, en er na 2 uur wachten nog niks gebeurt sluit ik em maar af...
Alles werkt hier perfect, maar ik zit nog met 1 dingetje !
In mn map met HD films, heb ik ze als filmstrip neergezet. Dit ziet er netjes uit en kan makkelijk door de movies heen scrollen. Maar als ik op een film klik, is het dan mogelijk om gelijk die IMDB info te zien? (dus eigenlijk een beetje hetzelfde als de tv-series plugin maar dan voor films)
In mn map met HD films, heb ik ze als filmstrip neergezet. Dit ziet er netjes uit en kan makkelijk door de movies heen scrollen. Maar als ik op een film klik, is het dan mogelijk om gelijk die IMDB info te zien? (dus eigenlijk een beetje hetzelfde als de tv-series plugin maar dan voor films)
Ik gebruik de "movie" database niet, maar had wel graag een film strip gehad met DVD Covers. Het is me gelukt voor alle films in de vorm van een ISO file, ik geef de jpeg cover de zelfde naam & dat werkt.
Voor folders (VIDEO_TS) lukt me dat niet, heeft iemand een tip?
Plugin kan bij mij het xml bestand niet vinden bij monochrome skinTazzios schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:52:
ik hoor niemand over de briljante uitzendgemist plugin!
linkje:
http://www.team-mediaport.../UitzendingGemistV2(MPI)/
je kan er zowat alle programma`s vinden van de publieke omroepen.
tevens een aantal van rtl
Ik kan mij niet voorstellen dat dit het enige programma is dat zo haar informatie kan weergeven bij tv-series (die database wordt toch wel door meer programma's gebruikt neem ik aan?).
Weet iemand hiervan een naam voor onder win xp? Voor de mensen met een oudere pc die jammer genoeg geen media portal kunnen draaien
!
Weet iemand hiervan een naam voor onder win xp? Voor de mensen met een oudere pc die jammer genoeg geen media portal kunnen draaien

Probeer eens het plaatje te downloaden (van impawards.com bijv.) en dan in de desbetreffende map te plaatsen van de Video_TS en het plaatje 'folder.jpg' te noemen.Ik gebruik de "movie" database niet, maar had wel graag een film strip gehad met DVD Covers. Het is me gelukt voor alle films in de vorm van een ISO file, ik geef de jpeg cover de zelfde naam & dat werkt.
Zo werkt het bij mij, bij al m'n avi's/mkv's.
Als je een .jpg genaamd folder.jpg maakt voor elke film en deze plaatst in de film map dan zou je het plaatje moeten zien.poing schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:21:
Ik gebruik de "movie" database niet, maar had wel graag een film strip gehad met DVD Covers. Het is me gelukt voor alle films in de vorm van een ISO file, ik geef de jpeg cover de zelfde naam & dat werkt.
dus bijv:
D:/DVD films/KillBill/folder.jpg (Kill Bill DVD hoes)
+
D:/DVD films/KillBill/VIDEO_TS (Kill Bill DVD rip)
EDIT: Oops Wouterovic had het al geantwoord...

[Voor 4% gewijzigd door ThaClown op 17-12-2007 20:42]
Het is nog steeds niet echt optimaal, ga maar eens 400 keer of meer dat doen.. word je gek !
Ik heb een aantal vragen die iemand hier wellicht voor mij kan beantwoorden:
1. Hoe goed is MediaPortal te gebruiken onder een ouderwetse tv? Is alles wel goed leesbaar?
Ik heb op dit moment een xbox met XBMC en dat werkt prima op een oude tv, en ik wil dus vergelijkbare functionaliteit, maar dan met een floppydtv tuner.
2. Hoe goed werkt MediaPortal via het netwerk? Ik wil namelijk video's vanaf andere pc's kunnen laden in het netwerk. En als het kan wil ik ook eerdere opnames kunnen afspelen met de xbox als extender, of een gewone pc.
2. Werkt het gemakkelijk als je er alleen een remote bij hebt?
Ik wil er namelijk geen toetsenbord of muis op aansluiten en onderhoud wil ik via een vnc programma gaan doen. Dat betekend dus dat ik alles moet kunnen bedienen met de remote. Dus opnemen, afspelen, etc.
Ik vind een HTPC erg interessant als combinatie van DVD-speler, Harddisk-recorder, Digitale Tuner en Netwerk-mediaspeler. Maar het is wel erg belangrijk dat het bedieningsgemak hoog is zodat iedereen hier thuis er mee om kan gaan.
Eenmalig uitgebreid alles instellen en later nog wat tweaken vind ik overigens geen probleem, zolang hij in dagelijks gebruik maar gemakkelijk is.
1. Hoe goed is MediaPortal te gebruiken onder een ouderwetse tv? Is alles wel goed leesbaar?
Ik heb op dit moment een xbox met XBMC en dat werkt prima op een oude tv, en ik wil dus vergelijkbare functionaliteit, maar dan met een floppydtv tuner.
2. Hoe goed werkt MediaPortal via het netwerk? Ik wil namelijk video's vanaf andere pc's kunnen laden in het netwerk. En als het kan wil ik ook eerdere opnames kunnen afspelen met de xbox als extender, of een gewone pc.
2. Werkt het gemakkelijk als je er alleen een remote bij hebt?
Ik wil er namelijk geen toetsenbord of muis op aansluiten en onderhoud wil ik via een vnc programma gaan doen. Dat betekend dus dat ik alles moet kunnen bedienen met de remote. Dus opnemen, afspelen, etc.
Ik vind een HTPC erg interessant als combinatie van DVD-speler, Harddisk-recorder, Digitale Tuner en Netwerk-mediaspeler. Maar het is wel erg belangrijk dat het bedieningsgemak hoog is zodat iedereen hier thuis er mee om kan gaan.
Eenmalig uitgebreid alles instellen en later nog wat tweaken vind ik overigens geen probleem, zolang hij in dagelijks gebruik maar gemakkelijk is.
Mediaportal werkt met shares. Dat zijn folders op je harde schijf waar muziek of films of zo instaan. Je kan ook gewoo een UNC pad (\\mijn_andere_pc\sharenaam\) als shareadres gebruiken. ftp schijnt het ook te doen.Dragonslaughter schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:08:
Ik heb een aantal vragen die iemand hier wellicht voor mij kan beantwoorden:
Heb het zelf gedaan. Werkt 99% van de tijd. Voor groot onderhoud is een toetsenbord wel fijn. Hinderlijk is wel dat Mediaportal DX 9 is, zoals ik eerder zei. Je moet het dus eerst uitzetten voordat je VNC aanslingert. Voor dagelijks gebruik is de remote uitstekend (het programma is ervoor gemaakt). Als je er nog een moet kopen: ga voor de MS MCE remote, die wordt het best ondersteund. (En, zoals wel vaker: Microsoft is best goed in hardware bouwen)2. Werkt het gemakkelijk als je er alleen een remote bij hebt?
Op het MP forum is "WAF" (Wife Appeal Factor) een bekend en nastrevenswaardig concept. En voor kinderen is er een uitgebreid pin-codes systeem voor de al te gewelddadige films en zulks te gebruiken.Ik vind een HTPC erg interessant als combinatie van DVD-speler, Harddisk-recorder, Digitale Tuner en Netwerk-mediaspeler. Maar het is wel erg belangrijk dat het bedieningsgemak hoog is zodat iedereen hier thuis er mee om kan gaan.
Klopt, het systeem werk voor alles automatisch wat betreft files behalve DVD rips.Anoniem: 244923 schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:50:
Het is nog steeds niet echt optimaal, ga maar eens 400 keer of meer dat doen.. word je gek !
Omdat de titel ook niet in de naam staat kan ie ook niet weten welke film het is denk ik...
Maarja je heb die rip toch ooit 1 voor 1 gemaakt of niet? even plaatje erbij was mooi geweest...

[Voor 10% gewijzigd door ThaClown op 18-12-2007 09:39]
Dit zal inderdaad wel mooi zijn ja. In de filmstrip kies je een film waarna je vervolgens weer de cover in filmstrip krijgt te zien. Wel jammer.Anoniem: 244923 schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:22:
Alles werkt hier perfect, maar ik zit nog met 1 dingetje !
Iemand al een oplossing gevonden voor de Uitzendinggemist plugin dat hij bij de skin monochrome het .xml bestand niet kan vinden? Het xml bestand uit een andere skin kopieren heeft geen zin.
Owja check dit!!!
MediaPortal II - Preview Release
[Voor 8% gewijzigd door Deef_K op 18-12-2007 09:45]
Als je het zo insteld start als je op een hoes klickt gelijk de film...Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:43:
Dit zal inderdaad wel mooi zijn ja. In de filmstrip kies je een film waarna je vervolgens weer de cover in filmstrip krijgt te zien. Wel jammer.

Ja ik ook. Maar over die covers etc. Ik moet ook de covers hernoemen naar folder.jpg wat best irritant is en die zijn ook niet van beste kwaliteit. Ik moet nu alle covers van een site afhalen. Deze aanpassen in photoshop zodat je alleen de voorkant heb. Dan opslaan als folder.jpg
Is mij een beetje te omslachtig. Is daar geen andere manier voor?
[Voor 42% gewijzigd door Deef_K op 18-12-2007 13:35]
De covers van http://www.impawards.com/ kun je zonder te knippen etc. gebruiken..Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:32:
Ja ik ook. Maar over die covers etc. Ik moet ook de covers hernoemen naar folder.jpg wat best irritant is en die zijn ook niet van beste kwaliteit. Ik moet nu alle covers van een site afhalen. Deze aanpassen in photoshop zodat je alleen de voorkant heb. Dan opslaan als folder.jpg
Zelf doe ik het gewoon via Google, werkt ook prima. Kan je vaak ook snel de HD-DVD en Blu-ray covers vinden. Ook zijn er vaak voor verschillende regio's andere covers, waar je via Google makkelijk uit kunt kiezen.drunkfux schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:58:
[...]
De covers van http://www.impawards.com/ kun je zonder te knippen etc. gebruiken..
[Voor 25% gewijzigd door tHe_BiNk op 18-12-2007 14:25]
APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
@ TheClown,
Hoe doe jij dat nou met die codecs? Ik heb nu net op een verse Windows installatie eerst ffdshow (welke je aangaf in de startpost) geïnstalleerd. Direct er achteraan heb ik PowerDVD geïnstalleerd. Als ik nu Media Player Classic opstart en een 720p episode afspeel, gebruikt het programma alleen ffdshow en niet de PowerDVD codec. Jij nog een idee?
Hoe doe jij dat nou met die codecs? Ik heb nu net op een verse Windows installatie eerst ffdshow (welke je aangaf in de startpost) geïnstalleerd. Direct er achteraan heb ik PowerDVD geïnstalleerd. Als ik nu Media Player Classic opstart en een 720p episode afspeel, gebruikt het programma alleen ffdshow en niet de PowerDVD codec. Jij nog een idee?
@n1ck:
Download en installeer GraphEdit en Start GraphEdit, probeer de Film te spelen in MPC en doe dan Ctrl-G in GrapEdit.
Laat even weten wat je dan ziet.
Je zult nu zien welke codec gebruikt worden om het bestand af te spelen.
Hierna kun je GSpot gebruiken om de codec die gebruikt wordt te verlagen in belangrijkheid (merit).
Download en installeer GraphEdit en Start GraphEdit, probeer de Film te spelen in MPC en doe dan Ctrl-G in GrapEdit.
Laat even weten wat je dan ziet.
Je zult nu zien welke codec gebruikt worden om het bestand af te spelen.
Hierna kun je GSpot gebruiken om de codec die gebruikt wordt te verlagen in belangrijkheid (merit).
[Voor 30% gewijzigd door ThaClown op 18-12-2007 15:44]
Wat is er momenteel mis met de TVseries plugin dan?! Gaat het over die Error?ThaClown schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:16:
Ze zijn erg druk bezig met de TV series plugin, nog even gedult, het gaat spoedig weer werken denk ik!
Wie weet tevens wat de maten moeten voor die filmstrip?! Alle grote afbeeldingen worden gecropt waardoor je een hele zooi trapjes krijgt (lees blokjes)
[Voor 20% gewijzigd door Deef_K op 18-12-2007 15:49]
Nou die error is gefixt, maar er is een nieuwe fout ingeslopen:
Je kunt niet meer naar het aflevering selectiescherm als je een recente SVN heb geinstalleerd, was een foutje in de nieuwse versie, nog nietgefixt helaas...
Hoezo maten? gewoon een afbeelding opslaan (van bijv IMDB of IMPawards.com) als JPG..
Niets omzetten ofzo.
Maar als het goed is download MP automatisch de hoes in goede qualiteit als je een databse update uitvoerdt in de config...
Je kunt niet meer naar het aflevering selectiescherm als je een recente SVN heb geinstalleerd, was een foutje in de nieuwse versie, nog nietgefixt helaas...
Hoezo maten? gewoon een afbeelding opslaan (van bijv IMDB of IMPawards.com) als JPG..
Niets omzetten ofzo.
Maar als het goed is download MP automatisch de hoes in goede qualiteit als je een databse update uitvoerdt in de config...
[Voor 7% gewijzigd door ThaClown op 18-12-2007 15:56]
Waar kan ik een werkende versie vinden? Ook met alle oude versies kom ik niet bij het seasons en episode scherm van een serie. Ik zie alleen maar mijn series, terwijl de episodes wel goed in de database staat.ThaClown schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:55:
Nou die error is gefixt, maar er is een nieuwe fout ingeslopen: Je kunt niet meer naar het aflevering selectiescherm als je een recente SVN heb geinstalleerd, was een foutje in de nieuwse versie, nog nietgefixt helaas...
[Voor 17% gewijzigd door tHe_BiNk op 18-12-2007 16:36]
APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Zojuist in versie 261 gepost en nu werkt het.
Heb het nu up-and-running onder een nieuwe windows install. Mediaportal met k-lite codecs en de beamer als hoofd/enige monitor. Dit werkt echt heel cool
, alleen nog even een MS MCE remote halen.

ik heb afgelopen week ook het een en ander liggen plaren met MediaPortal. Series staan erin en werken perfect! Muziek moet ik nog wat mee plaren en foto's ook. Nu gebruik een digitaal cable receiver ding van @home (samsung) welke ik op video-in van mijn Geforce 7600GT (nvidia WDM Driver) aangesloten heb. Ik zap dan gewoon met het kastje. Hebben mensen dit al voor elkaar gekregen?
Ik wil het graag zo hebben

Is dit zonder de Tv series plugin?!?! Of hoe stel je dit zo in?

Ik krijg de tv serie plugin maar niet voor elkaar (ik probeer het even op mijn laptop). Hij staat in de data op internet en het bestand heeft de goede extensie (Numb3rs - 01x02.avi). Toch vindt hij niks?
Ik heb precies gedaan wat je zei en heb de volgende versies:
MediaPortal_0.2.3.0_Setup.exe
MediaPortal-svn--12-13-2007--11-58-Rev16623.exe
MP-TVSeries (MPI).537.mpi
Hij lijkt de serie niet te herkennen terwijl die exact zo online staat (ook zonder hoofdletter en ipv de 3 een e geprobeerd)
Hij lijkt de serie niet te herkennen terwijl die exact zo online staat (ook zonder hoofdletter en ipv de 3 een e geprobeerd)
.Lees het topic even, hier staat alles duidelijk in!Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:32:
Ik wil het graag zo hebben
[afbeelding]
het is Numb3rs.Waypoint schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:31:
Ik krijg de tv serie plugin maar niet voor elkaar (ik probeer het even op mijn laptop). Hij staat in de data op internet en het bestand heeft de goede extensie (Numb3rs - 01x02.avi). Toch vindt hij niks?
Heb je bij de TV-series parsing config wel <series> - <season>x<episode>.<ext> gemaakt en aangevinkt?
hier dus:

ik gebruik dus een . tussen <season> en <episode> jij een x kan beide maar het moet er wel tussen staan.
Anoniem: 245520
Ik ben van plan binnenkort een lcd-tv aan te schaffen en ik wil daar een klein computertje op aansluiten. Daar kan ik dan Media Portal op installeren. Alleen ik vraag me nog af of het mogelijk is om via mediaportal op internet te kunnen? Ik wil namelijk internetten in de huiskamer.
Als er mensen zijn die een dergelijk systeem al hebben aangelegd(k bedoel met internet in de huiskamer), dan hoor ik het graag hoe je dat gedaan hebt! Tips enzo altijd welkom!
Als er mensen zijn die een dergelijk systeem al hebben aangelegd(k bedoel met internet in de huiskamer), dan hoor ik het graag hoe je dat gedaan hebt! Tips enzo altijd welkom!
8 Uitzending Gemist:
(terug naar startpost)
Bekijk alles van uitzendinggemist.nl via MediaPortal met dezelfde geweldige look.
Ook kun je favorieten toevoegen en zoeken op dag/genre/zender/naam.
Plugin hier te vinden.
Install:
1 Download TVGemist (MPI)
2 Start MP config en ga naar plugins, tab MPI.
Click op install en ga naar UitzendingGemistV2 (MPI) bestand van hierboven.

3 Sluit en herstart de MP config, ga naar plugins en lick met de rechtermuisknop op 'TV gemist'.
Geef de settings als op het plaatje.

De looks:
Hoofdmenu

Moet je zien / Uitzending gemist

(terug naar startpost)
Bekijk alles van uitzendinggemist.nl via MediaPortal met dezelfde geweldige look.

Plugin hier te vinden.
Install:
1 Download TVGemist (MPI)
2 Start MP config en ga naar plugins, tab MPI.
Click op install en ga naar UitzendingGemistV2 (MPI) bestand van hierboven.

3 Sluit en herstart de MP config, ga naar plugins en lick met de rechtermuisknop op 'TV gemist'.
Geef de settings als op het plaatje.

De looks:
Hoofdmenu

Moet je zien / Uitzending gemist

[Voor 165% gewijzigd door ThaClown op 21-02-2008 10:26]
Yep... zie hier.Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:43:
[...]
Iemand al een oplossing gevonden voor de Uitzendinggemist plugin dat hij bij de skin monochrome het .xml bestand niet kan vinden? Het xml bestand uit een andere skin kopieren heeft geen zin.
Ik heb mediaportal ge-uninstalled en terug geinstalleerd, en daarbij gebruik gemaakt van de nieuwste versie van de tv serie plugin, en nu werkt het idd wel. Ik zal wel nog even tijd nodig hebben om alles uit te zoeken (ziet er op het eerste zicht redelijk complex uit).ThaClown schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:04:
@neefdave: Ik heb de uitleg van de TV series geupdate, daar staat alles nu heel duidelijk.
Bij mij werkt het nu weer perfect.
Maar het werkt dus (en ik had ook een error, zie boven). Wie er echt niet uitkomt doet er misschien goed aan even te herinstalleren.
Ik krijg bvb wel m'n map heroes episodes uitgelezen en geparste, maar als ik mediaportal opstart maakt hij wel melding van een heroes map (en heeft zelf al een icoontje gedownload, geen fan art, maar wel een bijhorend prentje) maar ik heb geen lijst met afleveringen, dus kan zelfs geen aflevering selecteren. Ergens doe ik dus iets verkeerd, maar ik kijk het later wel even na (nu geen tijd)
Verder ga ik niet enorm veel tijd meer steken in deze release, omdat ik gemerkt heb dat er een nieuwe versie op stapel staat die qua opzet volledig omgegooid zou moeten zijn. Een nieuwe manier van plugins gebruiken, skinnen ( hopelijk gaat dat heel wat uniformer en vlotter, zoals bvb in opera, desnoods met een browser in het programma die rechtstreeks previews ophaalt van de server en via mediaportal zelf de skin correct kan installeren) En meer config mogelijkheden vanuit MP zelf (of MP kunnen laten open staan bij het configgen, maar handiger zou dus zijn op vanuit MP zelf te configgen)
Hopelijk komt er ook een ander plugin model, zodat pluging toevoegen gewoon dubbelklikwerk is. (ipv de eerder ongebruiksvriendelijke en omslachtige methode zoals het nu gebeurt, desnoods ook weer met een ingame pluginbrowser. Denk als voorbeeld aan de yahoo widget app, waar widgets toevoegen gewoon een kwestie is van ergens op klikken, de app doet de rest)
We zien wel. Deze versie is in elk geval veelbelovend, en wat er ook gebeurt met de volgende, ik zal het wel blijven gebruiken denk ik. Hopelijk binnenkort een stable release...
Geen lijstje met afleveringen?Anoniem: 131051 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:26:
Ik krijg bvb wel m'n map heroes episodes uitgelezen en geparste, maar als ik mediaportal opstart maakt hij wel melding van een heroes map (en heeft zelf al een icoontje gedownload, geen fan art, maar wel een bijhorend prentje) maar ik heb geen lijst met afleveringen, dus kan zelfs geen aflevering selecteren. Ergens doe ik dus iets verkeerd, maar ik kijk het later wel even na (nu geen tijd)
Je moet dus iets hebben als dit:
Heroes - 01.01.avi
Heroes - 01.02.avi
Heroes - 01.03.mpg... etc
Dus wel de afleveringen los en correct benoemd.
Dan moet het werken hoor
Just wondering, is er iemand met een pricewatch: Pinnacle PCTV MediaCenter 310i die deze al werkend heeft gekregen onder Media Portal? Bij het opstarten zegt deze namelijk dat hij geen goede capture card gevonden heeft
. Via deze link ben ik er achter gekomen dat deze kaart alleen met MP werkt icm de 1.3.3.0 drivers... En laat ik die nou niet hebben
. De drivers die bij mijn kaart zaten waren namelijk de 1.3.3.5 versie.
Mijn vraag; heeft iemand de 1.3.3.0 drivers nog ergens liggen of weet iemand hoe ik MP werkend kan krijgen met mijn 310i?

Mijn vraag; heeft iemand de 1.3.3.0 drivers nog ergens liggen of weet iemand hoe ik MP werkend kan krijgen met mijn 310i?

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Dit is wat ik uiteindelijk krijg in mediaportal:
screenshot
So far so good, maar het lijkt me dat ik daar gewoon eps zou moeten kunnen kiezen.
De afleveringen zien er als volgt uit:
Heroes - 2 - 1.avi (dus serie, seizoen, aflevering)
Bij import settings heb ik bij import paths de locatie van de bestanden opgegeven, en bij parsing expressions: <series> - <season> - <episode>.<ext>
Bij de logs staat dan
-Searching for all suported video files
-Found 0 supported video files
screenshot
So far so good, maar het lijkt me dat ik daar gewoon eps zou moeten kunnen kiezen.
Bij import settings heb ik bij import paths de locatie van de bestanden opgegeven, en bij parsing expressions: <series> - <season> - <episode>.<ext>
Bij de logs staat dan
moet je lid zijn van die website om die files te downloaden....ThaClown schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:15:
7 Uitzending Gemist:
iemand een andere download locatie?
Je hoeft niet lid te zijn, en ook niets te downloaden! De plugin regelt het, gewoon drukken en kijken!Anoniem: 88261 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:53:
[...]
moet je lid zijn van die website om die files te downloaden....
iemand een andere download locatie?
-Found 0 supported video filesAnoniem: 131051 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:53:
Dit is wat ik uiteindelijk krijg in mediaportal:
screenshot
Bij de logs staat dan
Daar zit het probleem, misschien codec fouten? wat voor bestanden zijn het (dus de extension avi.mpg of iets anders) en kun je de files afspelen in windows?
Gewoon de standaard downloads, en speelt af in de gewone mediaplayers op windows XPThaClown schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:58:
[...]
Daar zit het probleem, misschien codec fouten? wat voor bestanden zijn het (dus de extension avi.mpg of iets anders) en kun je de files afspelen in windows?
Anyway, nu werkt het dus wel

klik
en dit:klik
en ziet het er zo uit:
klik
klik
Dit is met de gewone settings zonder fan art, toch? Fan art verandert gewoon de achtergrond van het menu van de serie in een mooie 'wallpaper'?
Ik vind het er zo al heel slick uitzien, dus voor mij is de Fan art niet per se nodig, maar dat probeer ik later (heel misschien) wel eens.
Dus episode icon, episode description en alle andere functies werken gewoon (zoals info 'hiden' als de ep nog niet gezien is)
Zoals je ziet heb ik TV serie plugin rechtstreeks in het home menu laten plaatsen (tussen video, music, settings, enz...) Is er ergens een manier om het bijhorende icoontje aan te passen naar iets mooier? Nu staat daar het generieke 'plugin' icoontje die bij de betreffende skin gebruikt wordt.
edit: ik merk al wat er verkeerd is gelopen. Ik had graphical view geslecteerd en dan krijg je dus een banner van de serie te zien. Wat eigenlijk gewoon het equivalent is van een 'text' aanduiding van de serie, dus ik moest gewoon nog op de banner klikken om de bestanden te kunnen zien. Ik dacht dat die dus meteen bij de banner hoorden te staan, inzichtsfoutje dus. Stupid me...

Ik denk trouwens wel dat het mogelijk is om verschillende parsing expressions aan te houden voor verschillende series. Straks eens proberen.
[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 19-12-2007 12:31]
Heeft iemand nog tips om opgenomen tv te hercomprimeren? Bij mij werkt het volgens mij niet. Naar Mpeg2 werkte wel, maar dit scheel nauwelijks in filesize. Ook vind ik het dan wat jammer dat mijn hauppauge kaarten het al standaard naar mpeg2 kunnen encoderen maar dat hier geen optie voor is in MP (in TV server was deze optie er wel).
Je krijgt dan dus .ms files die gigabytes groot zijn (bijna 3 GB voor 1 uur tv). Of is dit al MPEG2 geëncodeerd?
Als ik automatisch comprimeren aanzet lijkt er toch niks te gebeuren...
Je krijgt dan dus .ms files die gigabytes groot zijn (bijna 3 GB voor 1 uur tv). Of is dit al MPEG2 geëncodeerd?
Iemand ook problemen met de interne dvd player?
Bij veel dvd's loopt ie de mist in bij de voorfilmpjes enzo.
Website|Mini 3 Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300
Gebruik het niet maar dit moet het kunnen.REDFISH schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:25:
Heeft iemand nog tips om opgenomen tv te hercomprimeren? Bij mij werkt het volgens mij niet. Naar Mpeg2 werkte wel, maar dit scheel nauwelijks in filesize. Ook vind ik het dan wat jammer dat mijn hauppauge kaarten het al standaard naar mpeg2 kunnen encoderen maar dat hier geen optie voor is in MP (in TV server was deze optie er wel).
Meer info alhier.
[Voor 4% gewijzigd door ThaClown op 19-12-2007 14:00]
Ik had hem al gezien maar nog niet uigegeprobeerd. Zal er eens naar kijken.
Ik heb nu trouwens gekke kleuren bij uitzending gemist, zowel via RTL als Ned 123. Ik vraag me af of het komt door die elecard mpeg decoder die ik net geïnstalleerd heb. Eerst was het al de ati kaart die met 'wmv ondersteuning' *Kuch* de kleuren totaal door elkaar husselde, benieuwd wat het nu weer is.
Ik heb trouwens nog iets geks. Bij files groter dan 8GB, 8,14 gaat wel nog, 8,36 niet, en 10GB helemaal niet. Dan gaat bij mij de harddisk ratelen maar wordt er uiteindelijk niks afgespeeld.
Ik heb nu trouwens gekke kleuren bij uitzending gemist, zowel via RTL als Ned 123. Ik vraag me af of het komt door die elecard mpeg decoder die ik net geïnstalleerd heb. Eerst was het al de ati kaart die met 'wmv ondersteuning' *Kuch* de kleuren totaal door elkaar husselde, benieuwd wat het nu weer is.
Ik heb trouwens nog iets geks. Bij files groter dan 8GB, 8,14 gaat wel nog, 8,36 niet, en 10GB helemaal niet. Dan gaat bij mij de harddisk ratelen maar wordt er uiteindelijk niks afgespeeld.
[Voor 20% gewijzigd door REDFISH op 19-12-2007 13:13]
Tip, bij de parsing expression (simple bvb) MOET een uitdrukking staan voor het seizoen-nummer.
Ook als het een eenmalige serie is met één seizoen. Ik was net aan het proberen een anime serie te parsen. (dus gewoon iets van titel.episode) of zo, en dat lukte totaal niet. <series>.<episode> werkt niet
Door er met de bulk renamer een .<season> aan toe te voegen (en natuurlijk hetzelfde bij de parser) lukte het wel. Dus <series>.1.<episode>.<ext> heb ik er dan maar van gemaakt. (.1 toegevoegd)
Beetje jammer want op zich telt de serie geen seizoenen. Gewoon één keer 24 afleveringen. Het zou dus logisch zijn dat als er geen parser voor de seizoenen aanwezig is, de plugin gewoon default één seizoen aanneemt. Dat had ik toch verwacht, maar dat gebeurt dus niet. (het kan dus lang duren voordat je bij het troubleshooten aan deze oplossing denkt
, dus ik zeg het maar even)
Het maakt op zich niet uit of elke serie een andere vorm van naamgeving heeft. Het programma test gewoon alle parse expressions uit volgens mij. Dus één serie met naamgeving x en de volgende met naamgeving y is geen probleem.
Respect voor die tv-serie database trouwens (en de manier waarop de tv plugin daar data ophaalt).
Voor neon genesis: mooie banner gevonden
Voor top gear: voor elk seizoen een mooie cover plus een illustratieve screenshot uit elke ep om aan te duiden waarover het gaat. Heel erg indrukwekkend zo. Ik weet meteen over welke ep het gaat aan de hand van de screenshot (en de samenvatting uiteraard).
Deze MP begint tov MCE toch wel hoge ogen te gooien door de extra plugin functionaliteit!!
(en nogmaals, zelfs zonder fan art is deze plugin al indrukwekkend! zeker uitproberen dus)
Ook als het een eenmalige serie is met één seizoen. Ik was net aan het proberen een anime serie te parsen. (dus gewoon iets van titel.episode) of zo, en dat lukte totaal niet. <series>.<episode> werkt niet
Door er met de bulk renamer een .<season> aan toe te voegen (en natuurlijk hetzelfde bij de parser) lukte het wel. Dus <series>.1.<episode>.<ext> heb ik er dan maar van gemaakt. (.1 toegevoegd)
Beetje jammer want op zich telt de serie geen seizoenen. Gewoon één keer 24 afleveringen. Het zou dus logisch zijn dat als er geen parser voor de seizoenen aanwezig is, de plugin gewoon default één seizoen aanneemt. Dat had ik toch verwacht, maar dat gebeurt dus niet. (het kan dus lang duren voordat je bij het troubleshooten aan deze oplossing denkt

Het maakt op zich niet uit of elke serie een andere vorm van naamgeving heeft. Het programma test gewoon alle parse expressions uit volgens mij. Dus één serie met naamgeving x en de volgende met naamgeving y is geen probleem.
Respect voor die tv-serie database trouwens (en de manier waarop de tv plugin daar data ophaalt).
Voor neon genesis: mooie banner gevonden
Voor top gear: voor elk seizoen een mooie cover plus een illustratieve screenshot uit elke ep om aan te duiden waarover het gaat. Heel erg indrukwekkend zo. Ik weet meteen over welke ep het gaat aan de hand van de screenshot (en de samenvatting uiteraard).
Deze MP begint tov MCE toch wel hoge ogen te gooien door de extra plugin functionaliteit!!
(en nogmaals, zelfs zonder fan art is deze plugin al indrukwekkend! zeker uitproberen dus)
[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 19-12-2007 13:34]
Ja je heb gelijk, maar ik zou gewoon voordat je scant even kijken op de TVDB site en checken wat er staat bij de serie.Anoniem: 131051 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:18:
Tip, bij de parsing expression (simple bvb) MOET een uitdrukking staan voor het seizoen-nummer.
Beetje jammer want op zich telt de serie geen seizoenen. Gewoon één keer 24 afleveringen. Het zou dus logisch zijn dat als er geen parser voor de seizoenen aanwezig is, de plugin gewoon default één seizoen aanneemt. Dat had ik toch verwacht, maar dat gebeurt dus niet. (het kan dus lang duren voordat je bij het troubleshooten aan deze oplossing denkt, dus ik zeg het maar even)
Sommige series hebben (als er geen seizoenen zijn) een 0 als season anderen een 1..
Ook vallen sommige 'speciale' aflveringen onder season 0 (specials) dit is o.a. bij Top Gear bij aflveringen als 'Best Of' en 'Polar Challenge'.
Extra gratis tip: je kunt bij veel series kiezen welke versie je neemt (DVD, aired of absolute)
DVD is de afleveringen zoals ze op de DVD zouden staan. (dus DVD 2 episode 4 bijv.)
Aired is zoals ze origineel zijn uitgezonden. (meestal gelijk met DVD)
Absolute is simpelweg het aantal afleveringen (dus gewoon doortellen: 24 afleveringen in seizoen 1 geeft aflvering 4 van seizoen 2 = 28)
Bestaat er al een mogelijkheid om www.nederland.fm erin te voegen voor radio? Zou wel lekker makkelijk zijn, de meeste radio zenders bijeen...
Verder gebruik ik dit voor series;
(bijv. Lost)
Lost S01E01.mkv
Hiermee worden al mn series herkent.
Behalve The Office, hij heeft de US en UK versie omgedraaid ! Titels kloppen perfect met op de database.. achja, toch nog even bezig met het programma
Verder gebruik ik dit voor series;
(bijv. Lost)
Lost S01E01.mkv
Hiermee worden al mn series herkent.
Behalve The Office, hij heeft de US en UK versie omgedraaid ! Titels kloppen perfect met op de database.. achja, toch nog even bezig met het programma

Kleine vraag over het gebruik van MediaPortal bij een HTPC: ik heb digitale TV van Casema, nu heb ik een decoder voor m'n televisie. Stel ik koop een capture/tuner kaart voor in m'n HTPC, waar haal ik dan de kabel vandaan die in m'n HTPC moet? De originele kabel zit tenslotte al in m'n decoder die bij de TV staat! Is dit makkelijk te doen met een splitter in de meterkast? Kan dat met een "digitaal" signaal?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
ja ook veel last van dat soort zaken ... helaasqless schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:29:
Iemand ook problemen met de interne dvd player?
Tja vanalles
Ok, dat is duidelijk. Gewone netwerkshares werken vrijwel altijd probleemloos. Bedankt voor de heldere antwoorden.onkl schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:49:
[...]
Mediaportal werkt met shares. Dat zijn folders op je harde schijf waar muziek of films of zo instaan. Je kan ook gewoo een UNC pad (\\mijn_andere_pc\sharenaam\) als shareadres gebruiken. ftp schijnt het ook te doen.
Iemand ervaring met een HTPC onder een oude tv? Want ik heb het gevoel dat iedereen zo'n ding gebruikt onder minstens een HD-ready tv...
Anoniem: 242508
Ik maak gebruik van glasvezel en kan via mijn netwerkkaart ook TV kijken op mijn pc (heb de ip-adressen van de zenders achterhaalt). Kan ik dan ook gebruik maken van Media Portal en heb ik dan alsnog een TV tuner nodig? Ik wil binnenkort namelijk een HTPC bouwen, maar als Media Portal niet met het directe signaal overweg kan is het zonde om een HTPC te bouwen.
Bij mij werken netwerkshares helaas best traagDragonslaughter schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:34:
[...]
Ok, dat is duidelijk. Gewone netwerkshares werken vrijwel altijd probleemloos. Bedankt voor de heldere antwoorden.

Maar dat kan ook liggen aan de snelheid van de netwerkschijf.
Is er een manier om in Mediaportal je muzieklijst of filmlijst te cachen ofzo? Nu moet ik telkens een minuut wachten als ik mijn film- of muziekmap inga

Ik vind het een prachtig programma.
Het enige waar eigenlijk echt tegenaan loop is dat je dus inderdaad geen series op DVD kunt toevoegen bij TV series plugin.
Echter, de VIDEO.ts files (en VTS files), kun je die niet zo parsen in dit veld:
dat het wel werkt?
[edit]
Hmm. Ik denk dat als je de files handmatig verandert naar de juiste bestandsnaam met bijv dvd-decrypter (als dat uberhaupt kan) dat het dan misschien lukt.
Handmatig toevoegen van ifo files werkt iig voor de menuopbouw van DVD files, maar erop klikken kom je in het main menu, en moet je alsnog naar episode selection.....(misschien dus zonder menu ifo's bouwen) ff kijken.
[edit2] Ok dat was wat naief. Iemand een idee of je de bestandsnaam van de VTS ifo files kunt wijzigen?
Het enige waar eigenlijk echt tegenaan loop is dat je dus inderdaad geen series op DVD kunt toevoegen bij TV series plugin.
Echter, de VIDEO.ts files (en VTS files), kun je die niet zo parsen in dit veld:
dat het wel werkt?
[edit]
Hmm. Ik denk dat als je de files handmatig verandert naar de juiste bestandsnaam met bijv dvd-decrypter (als dat uberhaupt kan) dat het dan misschien lukt.
Handmatig toevoegen van ifo files werkt iig voor de menuopbouw van DVD files, maar erop klikken kom je in het main menu, en moet je alsnog naar episode selection.....(misschien dus zonder menu ifo's bouwen) ff kijken.
[edit2] Ok dat was wat naief. Iemand een idee of je de bestandsnaam van de VTS ifo files kunt wijzigen?

[Voor 39% gewijzigd door Keida op 19-12-2007 22:27]
De plug-in van uitzendinggemist is erg cool! Alleen het nadeel ervan is, is dat je geen topbar hebt. Zodra je iets aan het kijken bent kan je niet even snel terug naar het hoofdmenu. Misschien dat dit wel gaat als je een remote gebruikt, dat weet ik niet omdat ik die nog niet heb.
Trouwens nog een vraag, kan je de volgorde van de items binnen de menu's ook aanpassen? Standaard staat er bijvoorbeeld 'trailers' in het menu 'watch' (staat er van nature al, heb de plug-in niet geïnstalleerd) Zou het mogelijk zijn om die te verrvangen voor de uitzendinggemist plug-in?
Trouwens nog een vraag, kan je de volgorde van de items binnen de menu's ook aanpassen? Standaard staat er bijvoorbeeld 'trailers' in het menu 'watch' (staat er van nature al, heb de plug-in niet geïnstalleerd) Zou het mogelijk zijn om die te verrvangen voor de uitzendinggemist plug-in?
met een CRT monitor/tv scherm kan je wel werken enige nadeel is dat je scherm resolutie op 640x486 of 800x600 moet zetten als je in windows werkt (crt en kleine tekst gaat niet echt goed samen)Dragonslaughter schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:34:
[...]
Iemand ervaring met een HTPC onder een oude tv? Want ik heb het gevoel dat iedereen zo'n ding gebruikt onder minstens een HD-ready tv...
maar onder MP moet je daar geen hinder van ontvangen. Ik heb tijden met een trust VGA naar PAL converter gekeken op een 77cm breedbeeld CRT scherm
Gamen gaat ook goed zelfs.
Zoals ik al zeg als je wilt lezen/tekst browsen via je CRT scherm tja dat is minder, op dit moment is dan een TFT handiger
wat ook redelijk werkt zijn die scart "draadloos" verlengers, zender en ontvanger met mogelijkheid om je IR afstandsbediening door te schakelen. (zo kan je bv je PC op zolder mikken en beneden toch je media bekijken zonder een lawaaierige PC in de buurt
geluid via hifi systeem laten lopen nadeeltje hier is dat je stereo geluid krijgt en 2,4 GHZ wordt door (oudere)magnatrons gestoord
nope same problem (remote of muis maakt niet veel uit) enige voordeel dat zaper meebrengt is wat meer bedienings gemakn1ck schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:37:
De plug-in van uitzendinggemist is erg cool! Alleen het nadeel ervan is, is dat je geen topbar hebt. Zodra je iets aan het kijken bent kan je niet even snel terug naar het hoofdmenu. Misschien dat dit wel gaat als je een remote gebruikt, dat weet ik niet omdat ik die nog niet heb.

je kan trouwens je keyboard ook instellen als zapper doordat je je zelf je toetsen kan "mappen"
als het goed is kan je deze gewoon disablen in je MP configuratie bij Plugins 1 van de 2 ondersteTrouwens nog een vraag, kan je de volgorde van de items binnen de menu's ook aanpassen? Standaard staat er bijvoorbeeld 'trailers' in het menu 'watch' (staat er van nature al, heb de plug-in niet geïnstalleerd) Zou het mogelijk zijn om die te verrvangen voor de uitzendinggemist plug-in?
Je eigen menu customizen. bij sommige kan je ze zelfs als plugin of onder home (hoofdmenu)
[Voor 32% gewijzigd door vso op 19-12-2007 23:01]
Tja vanalles
Ja, met remote is het gewone op het groene Media Center knopje drukken.n1ck schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:37:
De topbar is echt eht eerste wat ik uitzet bij MP

Gaat hard dit topic! Tof om te zien dat meer mensen dit programma gebruiken.
Ik heb ook zo'n Radiografische set gebruikt. Pc op zolder kastje naast de tv, maar de IR ontvanger pakte niet alle commando's van de remote, dus bij mij werkte dat niet helaas.
Soms is het inderdaad gek met de remote, dan pakt deze hem niet goed. Maar zodra ik dan op LiveTV druk dan pakt hij hem wel weer. Is helaas nog een beetje een verborgen bugje ofzo. Met MPtray kun je de groene button MP laten starten, deze plugin kun je gewoon downloaden. Als je vista hebt en niet wilt dat met de groene knop MCE start, dan moet je even de tutorial op de wiki doorlezen, daarin staat het beschreven.
Ik heb de topbar ook uitgezet, maar dat is vooral omdat de knoppen toch op de afstandsbediening zitten en hij stoorde bij google earth voor Mediaportal. Wel mocht bij uitzending gemist inderdaad de interface ietsje makkelijker. Soms speel je iets af maar zie je niks, en kom je lastig bij het beeld.
Voor zover ik weet kun je gewoon zenders streamen via internet (bij RTLz enzo gaat het ook), heb alleen zelf nog geen links ergens toegevoegd dus zou niet precies weten hoe je het moet toevoegen.
Radiostations kun je in ieder geval makkelijk toevoegen door de .pls file in de radio map te zetten. Misschien staat hij er ook bij de shoutcast lijst bij, dan hoef je alleen maar de shoutcast plugin erop te zetten en effe toevoegen aan favorieten.
Ik vind die TV series plugin erg mooi uitzien, net als de skin. Maar ik heb alleen niet zoveel series compleet (pleur ze meestal weer weg).
Kost die skin veel resources? Ik heb een dual core, maar wil hem graag op 1Ghz laten draaien ivm stroomverbruik.
Ik heb er toch nog een vraagje over, moet je de series dan in een aparte directory zetten zodat ze niet meer bij Films staan zoals ik nu heb? Of gewoon een andere directory toewijzen?
Ik heb inmiddels ook de Media transcode plugin geïnstalleerd. Het hercoderen gaat vrij traag, maar dat boeit toch niet, hij mag 's nachts lekker rammelen. Morgen even kijken hoe de kwaliteit is voor TV hercoderen. Hij heeft sowieso al 3 southpark afleveringen te hercoderen. Kan iemand die .ms files trouwens afspelen met een player? Ik heb nooit geluid in VLC bijvoorbeeld en in Mediaplayer van windows of classic loopt de video niet.
Ik had eerst mijn tv kaart op 768x576 pixels gezet, hercoderen kan alleen in 720, dus even omgezet, weet iemand of het problemen oplevert als ik hem op 768 zou laten staan? Vertekend beeld ofzo.
Dit programma gaat echt heel diep. Er is zoveel beschikbaar. Zo heb ik bijvoorbeeld net weer een nieuwe tvguide.xml gedownload omdat op de breedbeeld crt de tv gids een beetje knijpen met de oogjes was. Nu stukken beter.
Het is echt een schitterend programma. Enige kleine nadeeltje is dat als je soms meer dingen tegelijk doet, media hercoderen, tv kijken en opnemen ofzo, dat het wel es wil crashen.
Hebben jullie trouwens nog een tip voor NL ondertitels voor Amerikaanse TV series?
Zelf vind ik CoreAVC + Combined communities codec pack het beste werken, minste gekloot met settings en installeren. Ondertitels werken dan ook gewoon want Vobsub zit er ook bij. Dus gewoon srt bestand renamen naar filmfilenaam en klaar. Bij CCCP moet je dan wel soms Haali splitter voor media files uitzetten anders werkt het niet.
Ben trouwens wel benieuwd welk programma jullie gebruiken om tv gids te ontvangen. Ik kijk nog analoog, dus doe het met TVxb. Was best een geklooi, wil er best een tutorial voor schrijven voor het topic als daar behoefte aan is.
Ik had trouwens gelezen dat de nieuwe xface skin niet werkt op Radeon x1250 ivm met die reflectie die erin zit. Is dus lekker balen voor mij met onboard videokaart.
Bij @home kun je een extra kaartje aanvragen zodat je op 2 toestellen tv kunt kijken. Ik neem aan dat je de kabel die je in je tv decoder stopt ook kunt splitten en gewoon in een tv kaart kunt stoppen die DVB-C kan ontvangen. Ik weet alleen niet welke kabel dit is.KhaZ schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:41:
Kleine vraag over het gebruik van MediaPortal bij een HTPC: ik heb digitale TV van Casema, nu heb ik een decoder voor m'n televisie. Stel ik koop een capture/tuner kaart voor in m'n HTPC, waar haal ik dan de kabel vandaan die in m'n HTPC moet? De originele kabel zit tenslotte al in m'n decoder die bij de TV staat! Is dit makkelijk te doen met een splitter in de meterkast? Kan dat met een "digitaal" signaal?
Ik heb ook zo'n Radiografische set gebruikt. Pc op zolder kastje naast de tv, maar de IR ontvanger pakte niet alle commando's van de remote, dus bij mij werkte dat niet helaas.
Soms is het inderdaad gek met de remote, dan pakt deze hem niet goed. Maar zodra ik dan op LiveTV druk dan pakt hij hem wel weer. Is helaas nog een beetje een verborgen bugje ofzo. Met MPtray kun je de groene button MP laten starten, deze plugin kun je gewoon downloaden. Als je vista hebt en niet wilt dat met de groene knop MCE start, dan moet je even de tutorial op de wiki doorlezen, daarin staat het beschreven.
Ik heb de topbar ook uitgezet, maar dat is vooral omdat de knoppen toch op de afstandsbediening zitten en hij stoorde bij google earth voor Mediaportal. Wel mocht bij uitzending gemist inderdaad de interface ietsje makkelijker. Soms speel je iets af maar zie je niks, en kom je lastig bij het beeld.
Voor zover ik weet kun je gewoon zenders streamen via internet (bij RTLz enzo gaat het ook), heb alleen zelf nog geen links ergens toegevoegd dus zou niet precies weten hoe je het moet toevoegen.
Radiostations kun je in ieder geval makkelijk toevoegen door de .pls file in de radio map te zetten. Misschien staat hij er ook bij de shoutcast lijst bij, dan hoef je alleen maar de shoutcast plugin erop te zetten en effe toevoegen aan favorieten.
Ik vind die TV series plugin erg mooi uitzien, net als de skin. Maar ik heb alleen niet zoveel series compleet (pleur ze meestal weer weg).
Kost die skin veel resources? Ik heb een dual core, maar wil hem graag op 1Ghz laten draaien ivm stroomverbruik.
Ik heb er toch nog een vraagje over, moet je de series dan in een aparte directory zetten zodat ze niet meer bij Films staan zoals ik nu heb? Of gewoon een andere directory toewijzen?
Ik heb inmiddels ook de Media transcode plugin geïnstalleerd. Het hercoderen gaat vrij traag, maar dat boeit toch niet, hij mag 's nachts lekker rammelen. Morgen even kijken hoe de kwaliteit is voor TV hercoderen. Hij heeft sowieso al 3 southpark afleveringen te hercoderen. Kan iemand die .ms files trouwens afspelen met een player? Ik heb nooit geluid in VLC bijvoorbeeld en in Mediaplayer van windows of classic loopt de video niet.
Ik had eerst mijn tv kaart op 768x576 pixels gezet, hercoderen kan alleen in 720, dus even omgezet, weet iemand of het problemen oplevert als ik hem op 768 zou laten staan? Vertekend beeld ofzo.
Dit programma gaat echt heel diep. Er is zoveel beschikbaar. Zo heb ik bijvoorbeeld net weer een nieuwe tvguide.xml gedownload omdat op de breedbeeld crt de tv gids een beetje knijpen met de oogjes was. Nu stukken beter.
Het is echt een schitterend programma. Enige kleine nadeeltje is dat als je soms meer dingen tegelijk doet, media hercoderen, tv kijken en opnemen ofzo, dat het wel es wil crashen.
Hebben jullie trouwens nog een tip voor NL ondertitels voor Amerikaanse TV series?
Zelf vind ik CoreAVC + Combined communities codec pack het beste werken, minste gekloot met settings en installeren. Ondertitels werken dan ook gewoon want Vobsub zit er ook bij. Dus gewoon srt bestand renamen naar filmfilenaam en klaar. Bij CCCP moet je dan wel soms Haali splitter voor media files uitzetten anders werkt het niet.
Ben trouwens wel benieuwd welk programma jullie gebruiken om tv gids te ontvangen. Ik kijk nog analoog, dus doe het met TVxb. Was best een geklooi, wil er best een tutorial voor schrijven voor het topic als daar behoefte aan is.
Ik had trouwens gelezen dat de nieuwe xface skin niet werkt op Radeon x1250 ivm met die reflectie die erin zit. Is dus lekker balen voor mij met onboard videokaart.
[Voor 33% gewijzigd door REDFISH op 20-12-2007 02:52]
misschien niet helemaal voor in dit topic, maar als je 1 dvbc ontvanger in je pc hebt...
Kan je dan meerdere kanalen kijken/streamen/opnemen of heb je dan echt meerdere ontvangers nodig maw ;kan zo'n ontvanger maar 1 of ook meerdere kanelen er uitpakkken/recorden etc?
en als je meerdere kaarten plaatst/moet plaatsen daarvoor in de pc kan je dat dan af met1 kaart/cimodule?,tzou daneen setup met casema dvbc worden
of kan dat met mediaportal niet en met tv engine 0.3 tvserver/client wel, ikk an er niet echt wijs uit in dat overview
nu (helaas) nog analoog,500mce op vista ultimate
vroeg me wel af of de"langzame" overschalingen tussen de menu's er nu uit is in mediaportal,voorheen vond ik dat altijd maar lang duren en had ik last van schrille geluiden/storingen tijdens tv kijken, MP in xp en server2003, nu in vista bijna geen last van in de vista mce,behalve als ik aan het recorden ben en iets in mediapalyer kijk, dan wel beetje storing/interferrentie,maar kan ook ietwat inteferentie zijn met mijn geluidskaart en tvkaart, met 2 kanalen openmen en in mediaplayer iets anders kijken helmaal erg...
Kan je dan meerdere kanalen kijken/streamen/opnemen of heb je dan echt meerdere ontvangers nodig maw ;kan zo'n ontvanger maar 1 of ook meerdere kanelen er uitpakkken/recorden etc?
en als je meerdere kaarten plaatst/moet plaatsen daarvoor in de pc kan je dat dan af met1 kaart/cimodule?,tzou daneen setup met casema dvbc worden
of kan dat met mediaportal niet en met tv engine 0.3 tvserver/client wel, ikk an er niet echt wijs uit in dat overview
nu (helaas) nog analoog,500mce op vista ultimate
vroeg me wel af of de"langzame" overschalingen tussen de menu's er nu uit is in mediaportal,voorheen vond ik dat altijd maar lang duren en had ik last van schrille geluiden/storingen tijdens tv kijken, MP in xp en server2003, nu in vista bijna geen last van in de vista mce,behalve als ik aan het recorden ben en iets in mediapalyer kijk, dan wel beetje storing/interferrentie,maar kan ook ietwat inteferentie zijn met mijn geluidskaart en tvkaart, met 2 kanalen openmen en in mediaplayer iets anders kijken helmaal erg...
[Voor 6% gewijzigd door voort4444 op 20-12-2007 00:32]
Mako4444
Helaas. Als je meerdere zenders tegelijk wilt bekijken/opnemen moet je ook meerdere tuners hebben. Dit geldt voor mediaportal en TV-server. Oftewel 2x FLoppyDTV + 2x CAM filter + 2x Smart Card = Zeer zeer duur. De digitale ontvanger voor gewone tv's is cheaper, dus je zou de Mediaportal pc alleen voor opnemen kunnen gebruiken en dan gewoon tv kijken via de ontvanger. Voor mij viel deze optie ook af, en dan vond ik de 100 euro voor de PVR500 al duur.
Sneller zappen komt ik Mediaportal 2, die wordt nu nog ontwikkeld.
Zelf heb ik het probleem met de menus niet. Het is vrij snel en reageert gewoon goed. Zelfs als ik twee programma's tegelijk opneem kan ik rustig andere dingen met de pc doen (Dual Core AMD op 1Ghz).
Zelf heb ik het probleem met de menus niet. Het is vrij snel en reageert gewoon goed. Zelfs als ik twee programma's tegelijk opneem kan ik rustig andere dingen met de pc doen (Dual Core AMD op 1Ghz).
[Voor 168% gewijzigd door REDFISH op 20-12-2007 02:54]
TV gids/Electronic Program Guide (EPG) voor analoge TV in Mediaportal Is alleen wat te lang geloof ik
Als je geen digitale tv kijkt dan krijg je helaas geen programma-informatie binnen via de kabel. Om toch programma-informatie te ontvangen dien je gebruik te maken van zogenaamde EPG grabber programma's. Deze programma's halen van een site zoals TV gids alle programma-informatie door de HTML pagina's af te gaan.
Het nadeel hiervan is, dat als de website haar lay-out verandert, de grabber problemen kan krijgen met het lezen van de programma-informatie, en dat je tv gids het dus niet meer doet.
1. Download TVxb van de betreffende site: http://www.tvxb.com/downloads.htm
2. Download een grabber van de TVxb site: http://www.tvxb.com/country/nl-ini.html.
3. Installeer het programma. Je komt nu standaard in de tvxb.ini file
4. Je kunt het tvgids script copy pasten in de tvxb.ini file.
Verander de output file in tvguide.xml met eventueel een bijbehorend pad. Tvgids.nl biedt helaas slechts programma-informatie voor 3 dagen (vandaag + morgen + overmorgen). Het aantal dagen moet dus veranderen in 3.

5. Ini file aanpassen
Probeer nu zoveel mogelijk zenders toe te voegen die je ook ontvangt. Dit kun je doen door het ID op tvgids op te zoeken.

Opzoeken van TV kanaal ID:

Het is wel zo sociaal om de kanalen die je niet hebt ook niet te downloaden. Als iedereen met een mediacenter elke dag de hele website van tvgids gaat downloaden dan vinden ze dat niet prettig bij TVgids en veranderen ze de tvgids misschien weer zodat onze grabbers niet meer werken.
Als je eenmaal tevreden bent met de lijst kanalen dan kun je het script laten draaien.
6. Mediaportal instellen.
Ga naar Configuration -> Television
Belangrijk is dat je nog geen kanalen zoekt via je tuner. Dit is namelijk verspilde moeite. Ga naar program guide en vul de waarden zo in dat deze kloppen.

Klik nu op Scheduler. Kies voor TVguide.xml file.

Klik op Import from TV guide en de kanalen worden geïmporteerd. Je zult zien dat de kanalen nu de naam hebben die jij bij name= hebt opgegeven.

Als je nu al via de tuner zelf kanalen had toegevoegd dan stonden deze ook al in deze lijst, maar helaas werden ze dan niet toegewezen aan de programma gids. Dit kan wel via mediaportal zelf, maar dan moet je alle kanalen die toevallig anders genoemd zijn handmatig gaan toewijzen in het TV menu onder settings en soms klopt het nog niet. Deze methode is makkelijker.

Je ziet nu dat bij alle kanalen nog een 0 staat. Het enige dat nu rest is de kanalen te editen en hierbij telkens een kanaal nummer op te geven en in het Analog venster de frequentie in te vullen. Voor essent/home vind je ze op: www.home.nl/mijnhome/productinformatie/basis/frequenties
Vul hier dus het kanaal in, dit is dus niet de volgorde van het kanaal maar het kanaal zoals dit door de provider wordt doorgegeven, dit staat ook op de zenderkaart.

En de betreffende frequentie. De rest kun je zo laten.

Wijs de TV kanalen toe aan een Tuner.
Klik hiervoor op TV cards. Alle kanalen moeten nu naar rechts, eventueel voor beide tuners.

Start mediaportal op en ga naar de programmagids. Het duurt even voordat de informatie is ingeladen maar het zou niet al te lang moeten duren. Je ziet nu dus de informatie!
Toppie het werkt.
N.B.
Als je nog een offset hebt dan moet je dus de offset bij Program guide veranderen. Het enige dat nu nog mist zijn de TVlogo's. Deze kun je ook downloaden. Er loopt een thread op het forum met de nederlandse TV logo's http://forum.team-mediapo...9495&highlight=dutch+logo. Deze logo's moet je in de thumbs/TV/logos directory zetten in je Mediaportal directory. Het is dan weer belangrijk dat de naam overeenkomt met de naam van het kanaal zoals je dit in de tv grabber en dus ook in mediaportal zelf hebt opgegeven.
Wat nog resteert is de Grabber elke dag te laten draaien. Dit kun je met geplande taken van Windows doen. Ik neem aan dat dit wel lukt.
Soms zitten twee zenders op 1 gedeeld kanaal. Dan kun je gewoon dezelfde frequentie opgegeven voor het tweede kanaal. Je ziet dan in de TVgids de twee kanalen boven elkaar. Als je iets wilt opnemen van een kanaal dan kun je dit dus zonder problemen doen. Het ligt er dan alleen even aan wanneer het ene of het andere kanaal uitzendt en of je dus van de goede zender opneemt.
Schijnbaar kun je ook geavanceerde informatie downloaden van TVgids. Dit heb ik nog niet gedaan maar na wat goochelen met de ini file moet dit lukken. Wil je verder nog kanalen die er niet op TVgids bij staan dan kun je de UPC grabber proberen.
Als je nog Analoog TV kijkt op een oude TV is het misschien aan te raden om een aangepaste versie van de TVgids te gebruiken. Deze geeft slechts 8 balken voor zenders weer. Daardoor is het geheel een stuk beter leesbaar op lage resolutie tv's. De xml kun je vinden op: http://forum.team-mediapo...er_epg_font-t14128p2.html. Je moet dan de mytvguide.xml in de mediaportal directory van jouw skin vervangen door de nieuwe.
EPG voor TV-Server
Zelf heb ik dit ook aan de praat proberen krijgen. Na 4 dagen echter de hoop opgegeven. Het komt erop neer dat kanalen wel geïmporteerd worden maar programma-informatie uit de XML file niet als de kanalen uit de TVguide nog niet toegewezen zijn aan de kanalen in TVserver. Dit is helaas vrij lastig. Er is een nieuwe plugin XMLTv2: http://forum.team-mediapo...?t=25247&highlight=xmltv2 die het mappen iets makkelijker moet maken. Ik heb alleen niet meer dan 1 zender aan de praat gekregen. Misschien heb jij meer geluk.
Als je geen digitale tv kijkt dan krijg je helaas geen programma-informatie binnen via de kabel. Om toch programma-informatie te ontvangen dien je gebruik te maken van zogenaamde EPG grabber programma's. Deze programma's halen van een site zoals TV gids alle programma-informatie door de HTML pagina's af te gaan.
Het nadeel hiervan is, dat als de website haar lay-out verandert, de grabber problemen kan krijgen met het lezen van de programma-informatie, en dat je tv gids het dus niet meer doet.
1. Download TVxb van de betreffende site: http://www.tvxb.com/downloads.htm
2. Download een grabber van de TVxb site: http://www.tvxb.com/country/nl-ini.html.
3. Installeer het programma. Je komt nu standaard in de tvxb.ini file
4. Je kunt het tvgids script copy pasten in de tvxb.ini file.
Verander de output file in tvguide.xml met eventueel een bijbehorend pad. Tvgids.nl biedt helaas slechts programma-informatie voor 3 dagen (vandaag + morgen + overmorgen). Het aantal dagen moet dus veranderen in 3.

5. Ini file aanpassen
Probeer nu zoveel mogelijk zenders toe te voegen die je ook ontvangt. Dit kun je doen door het ID op tvgids op te zoeken.

Opzoeken van TV kanaal ID:

Het is wel zo sociaal om de kanalen die je niet hebt ook niet te downloaden. Als iedereen met een mediacenter elke dag de hele website van tvgids gaat downloaden dan vinden ze dat niet prettig bij TVgids en veranderen ze de tvgids misschien weer zodat onze grabbers niet meer werken.
Als je eenmaal tevreden bent met de lijst kanalen dan kun je het script laten draaien.
6. Mediaportal instellen.
Ga naar Configuration -> Television
Belangrijk is dat je nog geen kanalen zoekt via je tuner. Dit is namelijk verspilde moeite. Ga naar program guide en vul de waarden zo in dat deze kloppen.

Klik nu op Scheduler. Kies voor TVguide.xml file.

Klik op Import from TV guide en de kanalen worden geïmporteerd. Je zult zien dat de kanalen nu de naam hebben die jij bij name= hebt opgegeven.

Als je nu al via de tuner zelf kanalen had toegevoegd dan stonden deze ook al in deze lijst, maar helaas werden ze dan niet toegewezen aan de programma gids. Dit kan wel via mediaportal zelf, maar dan moet je alle kanalen die toevallig anders genoemd zijn handmatig gaan toewijzen in het TV menu onder settings en soms klopt het nog niet. Deze methode is makkelijker.

Je ziet nu dat bij alle kanalen nog een 0 staat. Het enige dat nu rest is de kanalen te editen en hierbij telkens een kanaal nummer op te geven en in het Analog venster de frequentie in te vullen. Voor essent/home vind je ze op: www.home.nl/mijnhome/productinformatie/basis/frequenties
Vul hier dus het kanaal in, dit is dus niet de volgorde van het kanaal maar het kanaal zoals dit door de provider wordt doorgegeven, dit staat ook op de zenderkaart.

En de betreffende frequentie. De rest kun je zo laten.

Wijs de TV kanalen toe aan een Tuner.
Klik hiervoor op TV cards. Alle kanalen moeten nu naar rechts, eventueel voor beide tuners.

Start mediaportal op en ga naar de programmagids. Het duurt even voordat de informatie is ingeladen maar het zou niet al te lang moeten duren. Je ziet nu dus de informatie!
Toppie het werkt.

N.B.
Als je nog een offset hebt dan moet je dus de offset bij Program guide veranderen. Het enige dat nu nog mist zijn de TVlogo's. Deze kun je ook downloaden. Er loopt een thread op het forum met de nederlandse TV logo's http://forum.team-mediapo...9495&highlight=dutch+logo. Deze logo's moet je in de thumbs/TV/logos directory zetten in je Mediaportal directory. Het is dan weer belangrijk dat de naam overeenkomt met de naam van het kanaal zoals je dit in de tv grabber en dus ook in mediaportal zelf hebt opgegeven.
Wat nog resteert is de Grabber elke dag te laten draaien. Dit kun je met geplande taken van Windows doen. Ik neem aan dat dit wel lukt.
Soms zitten twee zenders op 1 gedeeld kanaal. Dan kun je gewoon dezelfde frequentie opgegeven voor het tweede kanaal. Je ziet dan in de TVgids de twee kanalen boven elkaar. Als je iets wilt opnemen van een kanaal dan kun je dit dus zonder problemen doen. Het ligt er dan alleen even aan wanneer het ene of het andere kanaal uitzendt en of je dus van de goede zender opneemt.
Schijnbaar kun je ook geavanceerde informatie downloaden van TVgids. Dit heb ik nog niet gedaan maar na wat goochelen met de ini file moet dit lukken. Wil je verder nog kanalen die er niet op TVgids bij staan dan kun je de UPC grabber proberen.
Als je nog Analoog TV kijkt op een oude TV is het misschien aan te raden om een aangepaste versie van de TVgids te gebruiken. Deze geeft slechts 8 balken voor zenders weer. Daardoor is het geheel een stuk beter leesbaar op lage resolutie tv's. De xml kun je vinden op: http://forum.team-mediapo...er_epg_font-t14128p2.html. Je moet dan de mytvguide.xml in de mediaportal directory van jouw skin vervangen door de nieuwe.
EPG voor TV-Server
Zelf heb ik dit ook aan de praat proberen krijgen. Na 4 dagen echter de hoop opgegeven. Het komt erop neer dat kanalen wel geïmporteerd worden maar programma-informatie uit de XML file niet als de kanalen uit de TVguide nog niet toegewezen zijn aan de kanalen in TVserver. Dit is helaas vrij lastig. Er is een nieuwe plugin XMLTv2: http://forum.team-mediapo...?t=25247&highlight=xmltv2 die het mappen iets makkelijker moet maken. Ik heb alleen niet meer dan 1 zender aan de praat gekregen. Misschien heb jij meer geluk.
2x smartcard hoeft niet als je zoekt naar kaartsharing hardware/software, waar en hoe is verder illigaal op GOT dus verwacht geen verder info.REDFISH schreef op donderdag 20 december 2007 @ 01:31:
Helaas. Als je meerdere zenders tegelijk wilt bekijken/opnemen moet je ook meerdere tuners hebben. Dit geldt voor mediaportal en TV-server. Oftewel 2x FLoppyDTV + 2x CAM filter + 2x Smart Card = Zeer zeer duur. De digitale ontvanger voor gewone tv's is cheaper, dus je zou de Mediaportal pc alleen voor opnemen kunnen gebruiken en dan gewoon tv kijken via de ontvanger. Voor mij viel deze optie ook af, en dan vond ik de 100 euro voor de PVR500 al duur.
wat je wel kan doen is tv uitzending gemist plugin gebruiken, of van P2P/usenet uitzendingen halen.
je kan ook je setupbox (digitale ontvanger) als 1 bron gebruiken (veel analoge tv kaarten hebben ook een aansluiting voor tulp aansluiting van bv een camcorder/vhs/of ander input bron)
en een PC DVB device (pci dvb tuner of floppyDTV) als 2de
Tja vanalles
volgens mij zou het als het werkt wel legaal moeten zijn.
ik vond na wat speuwerk nog volgende 2 overzichtjes:
http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Engine_0.3/tvcards
&
http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Engine_0.3/listofcams
dan zou je toch (aan de hand van de beschrijvingen) welverwachten dat je met kaarten van firedtv-c, flopptydtv-c en technotrend in samenwerking met een alphacrypt cam (anders dan firmware versie 3.09) met 1 kaart en 1 cam/ci unit meerdere kanalen tegelijk zou kunnen decoderen, maw kijken/opnemen/streamen in genoemde tvserver
uit dezelfde overzichtspagina's zou ik ook halen dat de tv server wel analoog en digitale kaaten tegelijk kan benutten, maar mediaportal niet?
iemand die dit door testen kan bevestigen/ontkrachten?
&
dan zou je toch (aan de hand van de beschrijvingen) welverwachten dat je met kaarten van firedtv-c, flopptydtv-c en technotrend in samenwerking met een alphacrypt cam (anders dan firmware versie 3.09) met 1 kaart en 1 cam/ci unit meerdere kanalen tegelijk zou kunnen decoderen, maw kijken/opnemen/streamen in genoemde tvserver
uit dezelfde overzichtspagina's zou ik ook halen dat de tv server wel analoog en digitale kaaten tegelijk kan benutten, maar mediaportal niet?
Mako4444
Welke codecs/settings/filters gebruiken jullie voor het kijken van DVD's en DVD-iso's ? Ik heb het hele rijtje standaard codecs wel geprobeerd maar vind de beeldkwaliteit tegenvallen t.o.v. bijvoorbeeld m'n xbox of DVD-speler: blokkerig en korrelig.. Denk dat het met de juiste codec op te lossen is maar welke ?
@REDFISH:
Mooie gids man! hij staat erin!
Mooie gids man! hij staat erin!
Het is zeker niet de bedoeling om reclame te maken, dus ik hoop niet dat het zo over komt.
Ik ben de eigenaar van mediaportal.be, maar door een drukke agenda heb ik niet tijd om hier actief mee bezig te zijn. Ik werk voor een hosting firma dus ik heb ter beschikking wat ik wil, als er mensen zijn die de Nederlandse MP community willen helpen wat leven in te blazen, wees vrij om mij te contacteren.
Ik ben de eigenaar van mediaportal.be, maar door een drukke agenda heb ik niet tijd om hier actief mee bezig te zijn. Ik werk voor een hosting firma dus ik heb ter beschikking wat ik wil, als er mensen zijn die de Nederlandse MP community willen helpen wat leven in te blazen, wees vrij om mij te contacteren.
offtopic:
PS: ik merk dat berichten naar mij aansturen niet aan staat voor mijn account, waar activeer ik dit? Heb juist even door de instellingen uit gegaan, maar vind dit nergens terug
PS: ik merk dat berichten naar mij aansturen niet aan staat voor mijn account, waar activeer ik dit? Heb juist even door de instellingen uit gegaan, maar vind dit nergens terug
[Voor 20% gewijzigd door codemann op 20-12-2007 10:42]
Ik weet niet waar je die informatie uit die pagina's haalt. Je zult echt 2 tuners moeten hebben om op twee kanalen tegelijk af te kunnen stemmen. Volgens mij ben je in de war met DVB-S. Zoals je op het plaatje ziet heeft die persoon 4 LNB's, dat wil dus zeggen dat hij 4 programma's tegelijk kan opnemen/streamen etc, maar wel alleen programma's die op 1 LNB te vinden zijn.voort4444 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:38:
volgens mij zou het als het werkt wel legaal moeten zijn.
&
Zou het wel kunnen dan stap ik meteen over!

Over combi Analoog + digitaal enkel voor TV server weet ik niet.
Ik heb gewoon ffdshow filter voor DVD's, zie er niks aan af.KrL schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:41:
Welke codecs/settings/filters gebruiken jullie voor het kijken van DVD's en DVD-iso's ? Ik heb het hele rijtje standaard codecs wel geprobeerd maar vind de beeldkwaliteit tegenvallen t.o.v. bijvoorbeeld m'n xbox of DVD-speler: blokkerig en korrelig.. Denk dat het met de juiste codec op te lossen is maar welke ?
Ik heb de media transcoder nu gebruikt. Het comprimeren werkt prima. Beeldkwaliteit is zeer goed en filesize nog maar 1/3e. Het enige nadeel wat ik heb is dat MP nu de nieuwe .avi files niet meer herkent als opnames. De .ms opnames worden verwijderd na het comprimeren natuurlijk. Toch is er dan nog een lijstje met opnames beschikbaar, maar het klikken op deze opnames heeft geen effect

[Voor 21% gewijzigd door REDFISH op 20-12-2007 12:45]
het tabelletje met dvbc cards daar staat toch echt een kolom met multichannel-decoding.
sommige kunnen dat wel, andere alleen de FTA kanalen....
bij dat tabelletje met de cam-cards staat ook een kolom: multidecoding(bij sommige max 14 pids 1 tested)....wat zijn pids?
Ik zou bijna denken dat ze het dan dus wel moeten kunnen max 14 kanalen? tegelijk?
Maar wat-o-wat zijn pids...
bij http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/dvb.shtml zou ik gaan denken aan streams van digitale kanalen?
mediaportal en tv server lijken wel dig. en analoog te ondersteunen
http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Engine_0.3/overview
sommige kunnen dat wel, andere alleen de FTA kanalen....
bij dat tabelletje met de cam-cards staat ook een kolom: multidecoding(bij sommige max 14 pids 1 tested)....wat zijn pids?
Ik zou bijna denken dat ze het dan dus wel moeten kunnen max 14 kanalen? tegelijk?
Maar wat-o-wat zijn pids...
bij http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/dvb.shtml zou ik gaan denken aan streams van digitale kanalen?
mediaportal en tv server lijken wel dig. en analoog te ondersteunen

http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Engine_0.3/overview
[Voor 11% gewijzigd door voort4444 op 20-12-2007 13:19]
Mako4444
Ik gebruik daarvoor cyberlink power dvd 7.x decoder, die heeft voor mij als voordeel, hardwarematig deinterlacing en acceleratie.KrL schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:41:
voor divx gebruik ik ffdshow en voor alle het hd spul coreavc pro (heeft ook hardware accel deinterlacing )
cyberlink h264 decoder vind ik minder mooi voor hd spul ook al speelt hij sommige dingen volledig hardware accelerated af
--------------
vraagje aan mijn kant
als ik media portal aangevinkd heb dat hij automatisch moet starten met windows vista premium 32bit, en dat hij always on top moet zijn.
hij start hem mooi met opstarten, maar heb geen controller met de afstands, pas als ik alt-tab dan werkt de remote.
wat er nog meer mee opstart met windows is zalman remote software,deamon tools,logitech keyboard rommel, audio frunikje, en ati flupsje
weet iemand hier iets voor?
en dan nog 1 vraag
Als ik een dvd er in stop, dan pakt hij toch de interne dvd speler, en niet de externe zoals ik heb op gegeven, bij films als ik een dvd start werkt het wel gewoon goed.
Ik gebruik als externe player de KMplayer met dvd menu support
Ik heb er eigenlijk geen last meer van met het opstarten bij windows. Bij mij helpt het wel als ik op LiveTV of Gids druk en dan wat op de pijltjes toetsen druk.
Ik heb de forums nog wat afgezocht naar multi channel decoding, maar voor DVB-C is er geen enkel topic. Ik ga er dus vanuit dat het vooralsnog niet kan.
Die PowerDVD deinterlacer enzo zaten toch bij de nieuwe Ati drivers of niet? Minder cpu gebruik = minder warmte, misschien toch interessant om deze eens te kiezen. Het gekke is alleen als ik de Ati Deinterlacer voor TV gebruik dat ik geen beeld krijg.
En weet iemand wat een Muxer is?
Ik heb een stom probleem met de Movie database. Ik heb The Island maar krijg de verkeerde coverart(van Spy Kids 2). Hoe kan ik zoeken op coverart?
Ik heb de forums nog wat afgezocht naar multi channel decoding, maar voor DVB-C is er geen enkel topic. Ik ga er dus vanuit dat het vooralsnog niet kan.
Die PowerDVD deinterlacer enzo zaten toch bij de nieuwe Ati drivers of niet? Minder cpu gebruik = minder warmte, misschien toch interessant om deze eens te kiezen. Het gekke is alleen als ik de Ati Deinterlacer voor TV gebruik dat ik geen beeld krijg.
En weet iemand wat een Muxer is?
Ik heb een stom probleem met de Movie database. Ik heb The Island maar krijg de verkeerde coverart(van Spy Kids 2). Hoe kan ik zoeken op coverart?
[Voor 45% gewijzigd door REDFISH op 20-12-2007 18:20]
Kun je de decoder ook als bron gebruiken als deze is aangesloten op een versterker?vso schreef op donderdag 20 december 2007 @ 03:54:
[...]
2x smartcard hoeft niet als je zoekt naar kaartsharing hardware/software, waar en hoe is verder illigaal op GOT dus verwacht geen verder info.
wat je wel kan doen is tv uitzending gemist plugin gebruiken, of van P2P/usenet uitzendingen halen.
je kan ook je setupbox (digitale ontvanger) als 1 bron gebruiken (veel analoge tv kaarten hebben ook een aansluiting voor tulp aansluiting van bv een camcorder/vhs/of ander input bron)
en een PC DVB device (pci dvb tuner of floppyDTV) als 2de
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Anoniem: 245780
zeer mooi dit topic, ik ben sinds deze weerk ook met media portel begonnen, en moet zeggen dat deze Media centre me het meest bevalt...zit alleen nog te twijfelen welke DVB-C kaart ik ga kiezen...
ook mooi vind ik dat ik gewoon full HD op een onboard videokaart kan draaien....
nog even vragen, heb jullie gewoon DTS geluid ?? is er iets bekend over geluidskaart compatibiliteit ??
ook mooi vind ik dat ik gewoon full HD op een onboard videokaart kan draaien....
nog even vragen, heb jullie gewoon DTS geluid ?? is er iets bekend over geluidskaart compatibiliteit ??
Gebruik MP Focus...I_am_akira schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:20:
vraagje aan mijn kant
als ik media portal aangevinkd heb dat hij automatisch moet starten met windows vista premium 32bit, en dat hij always on top moet zijn.
hij start hem mooi met opstarten, maar heb geen controller met de afstands, pas als ik alt-tab dan werkt de remote.
Kan op 2 manieren:REDFISH schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:23:
-In MP onder IMDB kies je 'refresh' en dan 'manual' dan kun je de titel invoeren en de juiste film kiezen.
Eventueel door de beschikbare hoesjes scrollen voor een mooie.
- als dat niet werkt kun je ook handmatig het hoesje downloaden en aangeven in movies/movie database/editor:

[Voor 5% gewijzigd door ThaClown op 21-12-2007 09:09]
Ik heb DTS, gebruik SPDIF-out (optisch = digitaal en onbewerkt direct) naar mijn versterker.Anoniem: 245780 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:45:
Mijn versterker bepaald daarna wat ermee gebeurt (is de bron DTS dan krijg ik DTS, is het stereo dan krijg ik sterio)
Dit zou ook mijn advies zijn, geeft verreweg het beste geluid, maar je hebt natuurlijk wel een versterker nodig met optical-in en DTS enzo, maar zeker het geld waard naar mijn mening.
Qua geluidkaarten is het: werkt het in windows, dan werkt het ook met MP...
Ik gebruik PowerDVD, vind de qualiteit via MP beter dan via mijn DVD speler van Onkyo (want ik kan upscalen naar 1080PKrL schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:41:

Dit topic is gesloten.