[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.627 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Sinds kort pas beetje met 3D bezig, in eerste instantie alleen om ons werkstuk iets visueler te maken. Maar ik ben nu toch wel flink gegrepen door het 3D virus, ik vond het super leuk om te doen (hoewel ik er wel veel te veel tijd aan kwijt was, maar goed dit was dan ook een semi-technische tekening).

Gemaakt in Sketchup :+ (en renderen met vray)
Voor me volgende project ga ik kijken naar andere software, word wel beetje beperkt doordat ik mac gebruik maar dat moet geen probleem verder zijn 8) Denk dat ik met blender ga werken.

Goed pics: (raam is verkeerde matriaal .. kon geen goede plexiplaat maken/vinden)
En ook het grid in de buis is verre van perfect .. maar goed.
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20080211-jc4j64hqgnu7n75dq9xupnpccr.jpg
Render tijd van 20min 8)7 En dan denk je een redelijk snelle dual core te hebben..
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20080211-k3c7mp8c73r3wwjjqqj18csfmi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20080211-qcmkt6x3tr197nhr6g431pruen.jpg

Uit een andere batch:
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20080211-mu7guykh5mp4rpi2ytrunuxkkb.jpg
Ja die F430 komt uit de sketchup database :+

[ Voor 14% gewijzigd door Osxy op 11-02-2008 23:05 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
Heb je die auto ook zelf gemaakt dan?
If so, pics!111 wires!111

edit:
laat maar :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 11-02-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Schuey schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:03:
Heb je die auto ook zelf gemaakt dan?
If so, pics!111 wires!111

edit:
laat maar :'(
:+ :X

Tja, eerste projectje ;) Hierna ga ik met andere dingetjes aan gang, hopelijk word ik er ooit nog goed in :P

Kunnen we al zien wat het is? :P Gok van niet xD

spoiler:
Miniatuur windtunnel excl. fan, voor natuurkunde school gebruik

[ Voor 17% gewijzigd door Osxy op 11-02-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy,

je zegt een Mac te gebruiken en dan voor Blender te gaan kiezen.. Ik zou ook overwegen om even naar Maya te kijken. Ook een goed programma lijkt me. Kost wel geld(dacht dat Blender OpenSource was/is)

Van je windtunnel zou ik toch wel even een ventilator er in gooien, heel moeilijk lijkt me dat niet te bouwen. En een simpelere auto is misschien wat rendertijd verlagend. De tunnel zelf zou ik wat meer sides geven of er even een smooth over heen gooien, ligt er ook aan wat voor school je zit. Als je op de middelbare school zit dan zijn ze hier al hartstikke blij mee en zou ik er dan niet heel veel meer tijd aan vuil maken dan nodig is.

Een lamp/ruit(excluden van de skylight/GI) in boven in de windtunnel licht de binnenkant wat uit, nu is het nogal donker.

Voor wat je nu hebt vind ik het er geinig uit zien :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:15:
Osxy,

je zegt een Mac te gebruiken en dan voor Blender te gaan kiezen.. Ik zou ook overwegen om even naar Maya te kijken. Ook een goed programma lijkt me. Kost wel geld(dacht dat Blender OpenSource was/is)

Van je windtunnel zou ik toch wel even een ventilator er in gooien, heel moeilijk lijkt me dat niet te bouwen. En een simpelere auto is misschien wat rendertijd verlagend. De tunnel zelf zou ik wat meer sides geven of er even een smooth over heen gooien, ligt er ook aan wat voor school je zit. Als je op de middelbare school zit dan zijn ze hier al hartstikke blij mee en zou ik er dan niet heel veel meer tijd aan vuil maken dan nodig is.

Een lamp/ruit(excluden van de skylight/GI) in boven in de windtunnel licht de binnenkant wat uit, nu is het nogal donker.

Voor wat je nu hebt vind ik het er geinig uit zien :)
Bedankt voor je tips :) Ik ga er naar kijken en de model eventueel nog aanpassen als ik daar nog tijd voor heb.
Ik zit trouwens in Havo 5, N&G/T, dit is voor mijn sector werkstuk (tenminste een gezamelijk project, we zijn nog niet aan de bouw begonnen maar er zitten al vreselijk veel uren in).

Binnenkort maar eens kijken naar Blender en Maya.(is ook een gratis versie van maya hier)

[ Voor 4% gewijzigd door Osxy op 11-02-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
osxy schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:59:
[afbeelding]
Render tijd van 20min 8)7 En dan denk je een redelijk snelle dual core te hebben..
Dan heb je gewoon verkeerde instellingen gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

-DG- schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:36:
[...]

Dan heb je gewoon verkeerde instellingen gebruikt. ;)
Waarschijnlijk wel :P Maar goed, zo leer je. Trial-and-error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
@ eperon

Dit is mijn kleed geworden. Gewoon een diffuse color gebruikt en alleen displacement aangezet met een noisemap erin.
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/pbbeneden0925.jpg

poppetjes gekregen van iemand die meer dit soort dingen doet.

C&C zeer welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 12-09 11:47
Het tafeltje en de stoelen zijn wel erg laag, verder ziet het er wel ok uit.
Mooi kleed iig!

[ Voor 10% gewijzigd door Menesis op 12-02-2008 11:13 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ziet er netjes uit dreamwalker!

das ook een mooie kleedoplossing :)

kleed lijkt nog een beetje plat, staat het wel op een halve chamferbox? Maar de randen van het kleed zien er lekker random uit, nice. die colorbleed rechts van de bank is wel jammer. leuke stijl verder

[ Voor 16% gewijzigd door indexample op 12-02-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

apNia schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:37:
Wat ik me eigenlijk afvroeg, hoe kan je een clayrender krijgen als in een binnensituatie zit waar zich alleen maar lampen bevinden, geen ramen en geen sunlight?
*bump*
iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Final gathering gebruiken met Mental Ray :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En als je geen MR gebruikt maar de standaard scanline van Max of in mijn geval vaak VRay? Ik lijk die mooie schaduwen namelijk alleen te krijgen met een buitenlamp.

Dat is iets wat ik ondanks dat ik Max best lang al gebruik nooit echt heb gesnopen. Je hebt GI, final gathering en een sunlight wat allemaal synoniem lijkt te staan aan een en hetzelfde effect.

[ Voor 37% gewijzigd door apNia op 12-02-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik werk altijd met MR, en daar werkt het perfect mee, zonder ook maar iets in te hoeven stellen. Scanline en light tracer aanzetten icm een skylight werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamwalker schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:44:
@ eperon

Dit is mijn kleed geworden. Gewoon een diffuse color gebruikt en alleen displacement aangezet met een noisemap erin.
[afbeelding]

poppetjes gekregen van iemand die meer dit soort dingen doet.

C&C zeer welkom
ziet er zeker goed uit. Het enige wat mij een klein beetje stoort is dat de achtergrond blauw is maar het licht binnen rood is. ik weet echter niet of dit in het echt onmogelijk is :p

zelf ben ik bezig geweest met een model voor ene game in totaal bevat het 7398 polies. C&C is appreciated :)

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/8610/finalcopyow5.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Masioni schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:57:
blablabla

Maar ik heb nu 2 vragen:
- Hoe krijg ik die witte puntjes uit de top van het glas en de fles weg?
- Hoe kan ik het glas vullen met cola? (de cola material heb ik al, moet alleen weten hoe je iets vult)
Heeft iemand nog een antwoord op mijn vragen? O-)
(voor het plaatje even naar de post gaan die ik quote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masioni schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:35:
[...]

de eerste weet ik niet want ik kan het plaatje niet vinden, voor de tweede raad ik je aan om een cilinder te maken die je vervolgens met scale 80/85% van de fles laat vullen (in de diameter) vervolgens zet je je cola materiaal erop en dan zou eht goed meoten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Masioni schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:35:
[...] Heeft iemand nog een antwoord op mijn vragen? O-)
Misschien kan je aan de binnenkant van het glas de polys selecteren, tot hoever je je glas vol wil hebben, dan duplicaten naar een nieuw object en de bovenkant dichtcappen? Dan heb je een object wat exact hetzelfde is als de binnenkant van je glas.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben al redelijk ver met mijn model

misschien zien jullie al dingen die ik moet veranderen (vooral rond de kont, ben ik lang mee bezig geweest)

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/8194/bodych7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/4810/bodybacktc7.jpg

ik denk dat ik maar eens verder moet gaan en het totaal moet bekijken. tis mijn 2e model in 3d max tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Als ik me het goed herinner moet je vloeistof net iets groter zijn dan de binnenkant van je glazen object.
Het moet dus het glas overlappen (wat in het echt niet kan). Dit geeft het meest realistische effect van vloeistof. Het fenomeen dat liquid omhoog staat, geen idee hoe dit heet, waar de vloeistof het glas raakt moet je modellen dit maakt het geheel nog realistischer.
Je kan dit gewoon doen door met de line tool het cola flesje te volgen om vervolgens de lathe modifier eroverheen te gooien.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:05:
ben al redelijk ver met mijn model

misschien zien jullie al dingen die ik moet veranderen (vooral rond de kont, ben ik lang mee bezig geweest)

[afbeelding]
[afbeelding]

ik denk dat ik maar eens verder moet gaan en het totaal moet bekijken. tis mijn 2e model in 3d max tot nu toe
Voortaan als je zulke modellen post, post er dan ook een wire bij :)
Nu kunnen we wel zeggen waar de probleem punten liggen, maar echt meer aanwijzigingen geven hoe die te fixen, of snel andere probleempunten herkennen, gaat nu niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik het beste een wireframe posten dan, ik bedoel dus, hoe krijg ik die het beste in beeld.

deze heb ik gedaan met force wireframe

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/537/bodywireem3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/4773/bodybackwirexn8.jpg

ben zelfs al weer wat verder :)

meeste problemen heb ik eigenlijk met het wegwerken van driehoekjes en scherpe hoeken (zoals onder de kont)

de laatste krijg ik steeds meer onder de knie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik doe het meestal vrij karig, gewoon een viewport screenshot ;)

Ik denk dat je beter moet kijken naar de wires uit de tutorial, je model ziet er het mooiste uit, als alles er lekker vloeiend uit ziet. Ik zie nog teveel afwijkende lijnen, wat je mesh een beetje rommelig maakt, probeer alles eerst wat strakker te krijgen voor je verder werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wires kan je beter rechtstreeks vanuit je views plukken, dan zijn de wires wat beter te zien.

[ Voor 51% gewijzigd door Stukfruit op 13-02-2008 01:31 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
@ Joan

de benen zijn wel errug dun, verder idd de wires wat vloeiender proberen te maken.

@ cola in glas

bekijk deze tutorial eens
http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_glass_liquid.htm

en dan met name het waterobject. staat goede uitleg bij over idd het overlappen met je glas en de opstaande randen. (vorige poster had het ook hierover, ook van deze tutorial denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag gisteren ook al dat mijn wire nogal rommelig was omdat ik meestal naar mijn eindresultaat kijk, ik zal proberen ze wat beter te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
De wire staat in directe verbinding met je eindresultaat ;) Als je wire rommelig is, zal je eindresultaat dat ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond mijn model er wel aardig uitzien maar ik heb er ook niet zo veel ervaring mee. of komen de problemen pas als je gaat texturen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Nee texturen is voor latere zorg ;) Vaak als je een 'deuk' ziet in je high poly model die je daar niet verwacht, wil dat dus zeggen dat je daar iets niet helemaal zuiver hebt zitten, om het simpel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Schuey heeft wel gelijk. Al kan ik me voorstellen dat je je daar nu nog niet druk om wilt maken (als dit je eerste model is begrijp je waarschijnlijk niet wat er slecht aan is). Leukste om max te leren is lekker doorgaan, dan loop je vanzelf tegen je foutjes aan en houd je er volgende keer rekening mee. Maar wat Schuey zegt klopt, net zoals bij allerlei andere grafische pakketten is het na verloop van tijd niet meer wenselijk om terug te moeten keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Grootste ergernis; mesh moeten aanpassen nadat je hem helemaal strak en netjes geunwrapped en getextured hebt. Dan wil je nog wel eens een gvd eruit laten floepen ;)

beschamend:
had een koe gemaakt, ge-unwrapped, getextured. Laat het trots aan mijn vriendin zien, zegt ze gortdroog. ey, waar is de uier? Erm, uier? Tering je meent het! Was ik toch heel die uiter vergeten! :X

Overigens kan ik me ook wel vinden in wat Apnia zegt, dat hij zich daar nog niet echt druk over hoeft te maken, of dat uberhaupt wil. Maar aangezien ik voorzitter ben van de 'hou-je-mesh-clean partij', meen ik dat het goed is om dat zo snel mogelijk te leren :P

[ Voor 67% gewijzigd door Schuey op 13-02-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Weet iemand trouwens of je in Cinema4D ook iets van texture Unwrappen kan? Ik kan wel allerlei cilindrical, spherical, cubical maps maken en daar mijn textures op aanpassen, maar standaard staat dat ding op UVW-wrapping. En als ik er dan iets opplak smeert hij het altijd vrij willekeurig over mijn hele object heen. Als ik die UVW-map nou eens als haardkleedje naar Photoshop kon krijgen, daar in kon schilderen en er weer op kon wrappen, zou ik weer wat hebben om mee te experimenteren... :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik kom via google steeds BodyPaint3d tegen, is dat niet iets wat standaard bij Cinema4D als pluging zit?

Ik weet niet of er hier mensen zitten die dit nodig hebben, interessant vinden, ernstig naar zoeken, keigaaf vinden om te zien... Maar op een ander forum waar ik op zit heeft een user genaamd Stormy een mooie gun tutorial voor beginners gemaakt.

Model is een Glock 18c

Reference.7z
01 Setting the Scene.wmv
02 Modelling 1.wmv
03 Modelling 2.wmv
04 Modelling 3.wmv
05 Modelling 4.wmv
06 Finishing Touches.wmv
© Stormy
Orginele topic

[ Voor 85% gewijzigd door Schuey op 13-02-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:25:
Nee texturen is voor latere zorg ;) Vaak als je een 'deuk' ziet in je high poly model die je daar niet verwacht, wil dat dus zeggen dat je daar iets niet helemaal zuiver hebt zitten, om het simpel te zeggen.
ja, dat heb ik al gemerkt ja, ik heb al flink moeten uitdeuken :p

het enige plekje waar me mesh nog steeds een chaos is blijft de kont :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Konten vind ik ook na het oor 1 van de moeilijkere dingen van het menselijk lichaam om mooi te maken :D

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 13-02-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Laatst online: 13-09 09:46
Dark Blue schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:59:
Weet iemand trouwens of je in Cinema4D ook iets van texture Unwrappen kan? Ik kan wel allerlei cilindrical, spherical, cubical maps maken en daar mijn textures op aanpassen, maar standaard staat dat ding op UVW-wrapping. En als ik er dan iets opplak smeert hij het altijd vrij willekeurig over mijn hele object heen. Als ik die UVW-map nou eens als haardkleedje naar Photoshop kon krijgen, daar in kon schilderen en er weer op kon wrappen, zou ik weer wat hebben om mee te experimenteren... :P
Tuurlijk, met BP toch? :)
Wat doe je om je Map naar PS te krijgen: Je zorgt eerst dat je model netjes geunwrapped is via Bodypaint (zijn genoeg tutorials over te vinden, maar ik zal allereerst eens beginnen met een simpel model, geen mensenhoofd ofzo :P). Vervolgens ga je naar Bodypaint 3D- Paint, en kijk even of de Brush settings op 1 px. kleur zwart staan. Ga hierna terug naar Bodupaint Uv-Edit, om vervolgens al je polygons te selecteren, dan naar layer bovenin je werkbalk, en dan de optie 'Outline Polygons'. Nu heb je eigenlijk gewoon een color map, maar dan precies aangegeven waar welk polygon zich precies bevind. Nu kun je via je texture opslaan als een PSD formaat (File > Save texture as), in Photoshop je hele map 'schilderen', en vervolgens deze texture gewoon laden in de color chanel van je model. Nu zul je zien dat alles op zijn plaats komt.

Beetje grove uitleg, maar misschien heb je hier wat aan. Anders kan ik bepaalde delen nog wel wat gedetaileerder uitleggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
zbrush neuzen. volgens mij zijn neuzen het makkelijkst van het gezicht, dus goeie oefening.mond en oren zijn nog te lastig....

Afbeeldingslocatie: http://aycu25.webshots.com/image/42544/2003035290103900357_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu02.webshots.com/image/43321/2002373043671245773_rs.jpg

C&C?

[ Voor 56% gewijzigd door indexample op 13-02-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linker neus is imo te dun en lijkt meer op een l*l

maar goed begin, ik doe het je nog niet na :)

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

dat tweede perspectief heb je ook vrij weinig aan. bedoel, ziet er netjes uit, maar over het algemeen zie je een neus niet vanuit die hoek, dus om een goed beeld te krijgen of ie netjes klopt moet je schuin van voren doen denk ik. verder idd prima. en dat van die l*l was me nog niet eens opgevallen, maar nu je het zegt hahahah

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zo snel al Max 2009??? :?
SAN FRANCISCO, Feb. 12 /PRNewswire-FirstCall/ -- At its annual World Press Days event, Autodesk, Inc. (NASDAQ: ADSK) today announced two new versions of its Autodesk 3ds Max modeling, animation and rendering software -- the leading asset creation tool for game development.

[...]

Autodesk anticipates that 3ds Max 2009 and 3ds Max Design 2009 will be available in English during spring 2008. The Autodesk suggested retail price for 3ds Max 2009 or 3ds Max Design 2009 software is US$3,495*.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Rogier.V schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:59:
[...]

Tuurlijk, met BP toch? :)

Beetje grove uitleg, maar misschien heb je hier wat aan. Anders kan ik bepaalde delen nog wel wat gedetaileerder uitleggen ;).
Heu, thnx. Ik heb dat hele BodyPaint nog nooit geprobeerd. Ik heb Cinema4D R8, dus misschien helemaal geen BP... Maar ik zal eens gaan Googlen, en kijken of ik jouw stappen kan volgen... ik vind het wel leuk namelijk. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• apNia

apNia

Neuzen zijn heel goed vind ik. En ik verdiep me aardig in characterdesign en ook neuzen zoals links bestaan ;)
Solo zien ze er nogal uit als een schlong ja :)

Verwijderd

yay, mijn model (lichaam dan) is in mijn ogen AF :)

vind hem persoonlijk erg goed gelukt voor iemand die nog maar 6 dagen met max bezig is

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/5315/bodyafed6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/5161/bodyafwirefi1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/3227/bodybackdonebl1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/6158/bodybackdonewirelq3.jpg

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:31
De Jeanne d'Arc tutorial zo te zien?? :P Knap dat je dat na 6 dagen lukt!

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

hehe, heb al ff bij hoofd gespiekt en dat ziet er heel wat moeilijker uit :p

heb hiervoor al ervaring gehad met google sketchup maar meer niet

• indexample
  • Niet online
goed bezig voor 6 dagen.
mn kritiek is nog het zelfde, spillebeentjes en mesh ;)

ja idd dat hoofd is moeilijker, met name de unwrap (snapte ik toen weinig van) en het haar. en het oor niet te vergeten.

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

en d'r borsten mogen ook wel een beetje meer in proportie toch :D
en ik vind de voorkant waar de benen overgaan in de buik er toch een beetje vreemd uitzien..

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Rogier.V
Dark Blue schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:12:
[...]

Heu, thnx. Ik heb dat hele BodyPaint nog nooit geprobeerd. Ik heb Cinema4D R8, dus misschien helemaal geen BP... Maar ik zal eens gaan Googlen, en kijken of ik jouw stappen kan volgen... ik vind het wel leuk namelijk. :)
Misschien wel een aardige tutorial hier. Heb ik toen ook gebruikt.

Maarre, wordt het dan niet eens tijd voor een update? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Rogier.V op 14-02-2008 18:15 ]

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
das wel belachelijk snel dan. Naja zo krijg je tenminste waar voor je geld als je zo'n subscription hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eperon schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:06:
goed bezig voor 6 dagen.
mn kritiek is nog het zelfde, spillebeentjes en mesh ;)

ja idd dat hoofd is moeilijker, met name de unwrap (snapte ik toen weinig van) en het haar. en het oor niet te vergeten.
ik vind ze ook dun maar ik heb toch de afmetingen gepakt van die plaatjes die je ernaast moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vooral de dijbenen lijken te dun, maar misschien dat ze dat zo geschetst hebben dan in je reference.
Probeer het dijbeen eens in het midden een TIKKELTJE dikker te maken.. kijken of dat natuurlijker oogt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik bedacht net dat het mogelijk moet zijn om een wireframe viewer in flash te maken. Gewoon een extreem basic 3D engine die polygoontjes tekent. Met een 3Dmax plugin erbij om een model om te zetten naar een array van vertices en vlakken ben je er al.

Wat vinden jullie ervan?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Nutteloos, maar wel leuk bedacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Hihi. Of het zo nutteloos is weet ik niet hoor... even snel (op een pc waar bijv geen 3d prog opstaat) een wire van iemand bekijken met 1 muisklik.

Ik weet alleen de ballen van MaxScript, ik kan geen fatsoenlijke documentatie vinden en ik heb eigenlijk geen zin om het te leren.

Is er iemand die even een scriptje kan schrijven voor het exporten van een textfile met daarin de vertices van het geselecteerde object plus de opgespannen vlakken?
Á la:
vertices:
1: [0,0,0]
2: [0,1,0]
3: [1,1,0]
4: [1,0,0]
faces:
[1,2,3,4]

Wat dan een vlak op z=0 beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kan je dan niet gewoon beter een bruggetje bouwen tussen max en Papervision3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dat zou ook kunnen natuurlijk.

Je zit trouwens sowieso met het hoe-krijg-ik-de-data-in-een-flash-movie probleem.

Misschien is Shockwave trouwens geschikter voor zoiets, aangezien het een eigen 3D engine heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Bozozo op 15-02-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
Met behulp van de reacties is het gelukt om cola in het glas te krijgen. :*)
Heb hem net even opnieuw gerenderd met wat andere instellingen in vray en dit keer met radiosity aan. Hij is nu wel een heel stuk lichter, dus moet nog even een keertje gaan spelen met de lichten om het wat echter (dan vooral de asbak) over te laten komen.
Hier even het plaatje tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/2378/testrendermetcolaglasbs9.jpg

Gelijk nog even een vraag:
Hoe kan ik die witte pixels uit het glas weghalen, is daar een instelling voor te veranderen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bozozo schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:53:
Dat zou ook kunnen natuurlijk.

Je zit trouwens sowieso met het hoe-krijg-ik-de-data-in-een-flash-movie probleem.

Misschien is Shockwave trouwens geschikter voor zoiets, aangezien het een eigen 3D engine heeft.
http://www.hiend3d.com/16xFSAA.html ?

16x AA ziet er gaaf uit op high-res models.. Net een x-ray ofzo..

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Masioni schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:48:
Heb hem net even opnieuw gerenderd met wat andere instellingen in vray en dit keer met radiosity aan. Hij is nu wel een heel stuk lichter, dus moet nog even een keertje gaan spelen met de lichten om het wat echter (dan vooral de asbak) over te laten komen.
[afbeelding]

Hoe kan ik die witte pixels uit het glas weghalen, is daar een instelling voor te veranderen ofzo?
Ik denk dat je nog wat moet kijken naar je cola material. Nu is het véél te reflectief, en er zit niet echt kleur aan.
Ook is je asbakje wat overbelicht. :)
Verder ziet er er wel goed uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Masioni schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:48:
[afbeelding]

Zeg niet om het een of ander, maar die brick texture zet er trouwens rete strak uit! Heb je die zelf gemaakt?

Die witte plekken in het glas komen van dezelfde bron als de overbelichte asbak.

[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 15-02-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
Nee die heb ik niet zelf gemaakt(kon ik dat maar ;) ), ze komen van v-ray materials.de .
Overgings ook de Cola, en daar zag hij er vrij goed uit, maar ga nog even kijken of ik hem wat meer kleur kan geven.
To do's:
- De asbak opnieuw maken, want zolang die overbelicht is zie je het niet, maar in werkelijkheid ziet hij er niet uit :X
- Etiket op de cola fles
- Dop los maken en naast de fles plaatsen
- Cola resten in de fles
- Cigaret in de asbak(eventueel met rook als het lukt)

En gelijk nog even een vraag:
Wat is het verschil tussen 'radiosity' en 'light tracer'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Schuey schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:09:
[...]

Zeg niet om het een of ander, maar die brick texture zet er trouwens rete strak uit! Heb je die zelf gemaakt?

[...]
In Max heb je een procedural map wat "Tiles" heet. Kan je sterk aanraden om daar s naar te kijken. :Y

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Scipionyx schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:03:
[...]

In Max heb je een procedural map wat "Tiles" heet. Kan je sterk aanraden om daar s naar te kijken. :Y
Voor beauty renders wel aardig, maar voor modellen die ge unwrapped zijn en voor een game bedoelt zijn maak ik ze liever zelf mbv photoshop (colormap) en illustrator (bump) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 16-02-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn laatste opdracht, voor Jan Linders (supermarkt), gemaakt door mijn bedrijfje.
www.graphicvizion.com
Het was de bedoeling hun 2d logo na te maken in 3d met bijpassende animatie.

het orginele logo;
Afbeeldingslocatie: http://www.3dhype.com/leden/202/blaat.jpg

de 3d versie;
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/3690/sitepictureuk6.jpg

de runcycle;
http://download.yousendit.com/0CA4775D7C876638

enjoy

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:18

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:02:
mijn laatste opdracht, voor Jan Linders (supermarkt), gemaakt door mijn bedrijfje.
www.graphicvizion.com
Het was de bedoeling hun 2d logo na te maken in 3d met bijpassende animatie.

het orginele logo;
[afbeelding]

de 3d versie;
[afbeelding]

de runcycle;
http://download.yousendit.com/0CA4775D7C876638

enjoy
Heel leuk gedaan :)
Als ik je animatie in een loop zet dat blijft hij eventjes stil in de lucht hangen, hij eindigd op dezelfde plek als hij begint, waardoor je dus dubbele frames hebt.

En de tas is nogal massief nu, ide beweegt niet natuurlijk.. het is net een compleet stenen ding wat de haas met zich mee trekt, misschien dat je de touwtjes wat 'losser' kunt maken. :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb laatst een rekenmachine ontworpen in Bauhaus & Art Deco stijl:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2329/2215332550_ecf297aaf5_m.jpg

Gemaakt in SolidWorks 2008, gerenderd met PhotoWorks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:18:
[...]

Heel leuk gedaan :)
Als ik je animatie in een loop zet dat blijft hij eventjes stil in de lucht hangen, hij eindigd op dezelfde plek als hij begint, waardoor je dus dubbele frames hebt.

En de tas is nogal massief nu, ide beweegt niet natuurlijk.. het is net een compleet stenen ding wat de haas met zich mee trekt, misschien dat je de touwtjes wat 'losser' kunt maken. :)
hoe kan je dan een beter loop maken? zo doe ik het altijd namelijk. begin en eindframe moet dezelfde zijn? naja anders kan ik gewoon de laatste frame niet mee renderen en moet het ook kloppen.

de tas is idd massief. ik heb het nog met een cloth simulator gedaan, ziet er natuurlijk veel beter uit maar kon niet om
-het logo moet duidelijk zichbaar blijven, zodra het teveel gaat bewegen e.d is dat niet meer.
-het moet loopen, dus het moet op dezelfde positie terug komen.(wat onmogelijk is met een cloth simulator. ik heb nog met een fdd(?) modifier geprobeerd, maar dan valt de duidelijkheid van logo ook al snel weg..

dus het leek me de beste oplossing om het maar zo te laten.. als je nog tips hebt over hoe je dat wel kan dan, graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De loop, wat er nu heb je dit gerendert: 1 2 3 4 5
waarbij 1 gelijk is aan 5, dus eigenlijk staat er 1 2 3 4 1
En als je dat in een loop afspeelt krijg je dus 12341123411234112341
Waarbij je dus één dubbel frame hebt, en je animatie even stil staat.
Dit kun je oplossen door dus idd die laatste frame niet mee te renderen :)

Wat ik met de tas zou doen, is alleen het touwtje animeren, dan blijft de tas (van een beetje hard platic) toch redelijk stil, en het logo beter leesbaar, maar hij zal wel op een natuurlijkere manier bewegen, wat best weer in een loop te verwerken is, hoewel ik hem dan 2 keer zo lang zou maken voor het mooie denk ik :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
ik heb niet veel verstand van cloth hoor, maar volgens mij kun je de cloth-loop maken door eerst gewoon de normale 2 stappen te doen met cloth, en dan die clothanimatie van het tasje in zn achteruit terug te spelen (in totaal dus 4 stappen animatie, waarvan het clothgedeelte halverwege terugloopt?

weet nie zeker..?

verders mooie animatie!

[ Voor 4% gewijzigd door indexample op 17-02-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wat meer aan mijn GingerBreadMan gewerkt, her resultaat tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://www.zielevuur.be/thomas/blenderartists/Render9.jpg

Ik ben tevreden van het meeste, maar alleen de berg...die klopt niet.
Maar wat kan ik niet zeggen... :s

Tips? Suggesties altijd welkom hé. ;)

Edit:
Is trouwens gemaakt met Blender.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@ Holleboomer : Ziet er mooi uit! Ik lees dat je dit maakt voor je opleiding, Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Doen jullie hierbij veel met 3D software? Of wordt er voor dit soort dingen meer gebruik gemaakt van tekenen e.d.?
Ik ga nog (lang) niet studeren, maar we moeten al wat gaan kijken naar opleidingen. Ik had onder andere Industriële Vormgeving opgeschreven, dus vandaar ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rogier.V op 17-02-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogier.V schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:57:
@ Holleboomer : Ziet er mooi uit! Ik lees dat je dit maakt voor je opleiding, Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Doen jullie hierbij veel met 3D software? Of wordt er voor dit soort dingen meer gebruik gemaakt van tekenen e.d.?
Ik ga nog (lang) niet studeren, maar we moeten al wat gaan kijken naar opleidingen. Ik had onder andere Industriële Vormgeving opgeschreven, dus vandaar ;)
offtopic:
50% is technisch, denk hierbij aan wiskunde, natuurkunde, de andere helft is het creatieve gebeuren met een zakelijke kant. We gebruiken enkel SolidWorks (voor de mechanische constructies), hier krijg je ook les in, dus je leert er wel redelijk goed mee overweg gaan en met wat eigen inspanning krijg je het heel aardig onder de knie. Mail anders voor wat meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:41:
Ik heb nog wat meer aan mijn GingerBreadMan gewerkt, her resultaat tot nu toe:

[afbeelding]

Ik ben tevreden van het meeste, maar alleen de berg...die klopt niet.
Maar wat kan ik niet zeggen... :s

Tips? Suggesties altijd welkom hé. ;)

Edit:
Is trouwens gemaakt met Blender.
Sowieso staat hij te dichtbij (of hij is gewoon heeeeel klein :+ )

Verder heeft het niet echt de vorm van een berg.

probeer de bergen echt als groot en ver weg over te laten komen. Bergen staan nooit dichtbij.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 12-09 11:47
Rogier.V schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:57:
Ik doe ook die studie, je krijgt bar weinig les in mooi 3d renderen. Er is 1 Master keuzevak waarbij je in een aantal lessen leert hoe je in maya moet modelleren en renderen. Je leert vanaf het eerste jaar wel een hoop in solidworks, maar dat is vooral modelleren. Het kan dus in je voordeel werken als jij wel al weet hoe je mooie plaatjes kunt renderen ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Allebij bedankt voor de info!
@ Holleboomer: Ik zal het onthouden, ik stuur wel even een mailtje als ik nog iets wil weten (om vooral niet dit hele topic onder te spammen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:35:
[...]

De loop, wat er nu heb je dit gerendert: 1 2 3 4 5
waarbij 1 gelijk is aan 5, dus eigenlijk staat er 1 2 3 4 1
En als je dat in een loop afspeelt krijg je dus 12341123411234112341
Waarbij je dus één dubbel frame hebt, en je animatie even stil staat.
Dit kun je oplossen door dus idd die laatste frame niet mee te renderen :)

Wat ik met de tas zou doen, is alleen het touwtje animeren, dan blijft de tas (van een beetje hard platic) toch redelijk stil, en het logo beter leesbaar, maar hij zal wel op een natuurlijkere manier bewegen, wat best weer in een loop te verwerken is, hoewel ik hem dan 2 keer zo lang zou maken voor het mooie denk ik :)
mmm het is denk ik inderdaad een idee om hem 2x zo lang te laten duren, kan je meer variatie toepassen, wat af en toe wel handig kan zijn.

snap alleen niet met wat je bedoelt met het touwtje animeren. als ik alleen het touwtje zou animeren ziet het er nogal raar uit(het is handvat, gewoon deel van de tas). als het goed is beweegt het als een geheel, k zie niet hoe het beter kan zijn om alleen het handvat te animeren?

en thnx voor je andere tip natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:24:
Heb laatst een rekenmachine ontworpen in Bauhaus & Art Deco stijl:

[afbeelding]

Gemaakt in SolidWorks 2008, gerenderd met PhotoWorks.
niet helemaal bauhaus he.. trouwens hoe kun je bauhaus met art deco combineren? bauhaus was strak en gericht op simpele massaal produceerbare woonideëen, en art deco was behoorlijk decoratief ik vind dat 2 gigantische tegenstellingen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eperon schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:40:
ik heb niet veel verstand van cloth hoor, maar volgens mij kun je de cloth-loop maken door eerst gewoon de normale 2 stappen te doen met cloth, en dan die clothanimatie van het tasje in zn achteruit terug te spelen (in totaal dus 4 stappen animatie, waarvan het clothgedeelte halverwege terugloopt?

weet nie zeker..?

verders mooie animatie!
intresant. maar damn ingewikkeld om te doen denk ik.

is het zowiezo mogelijk om een cloth animatie te kopieren en in zijn achteruit te zetten?
en natuurlijk vraag ik me of het er in zijn achteruit niet raar uit gaat zien... wat waarschijnlijk
wel het geval is..
plus het was zoiezo geen optie bij dit project omdat het logo anders te onduidelijk werd..

maar thanks, als je weet hoe het kan zou ik het graag horen, kan altijd nog een x handig uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

sowieso

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:09:
[...]

niet helemaal bauhaus he.. trouwens hoe kun je bauhaus met art deco combineren? bauhaus was strak en gericht op simpele massaal produceerbare woonideëen, en art deco was behoorlijk decoratief ik vind dat 2 gigantische tegenstellingen.
Waarom zou het niet kunnen?

Als je goed kijkt zie je dat ik juist de twee stijlen heb gecombineerd. De opdracht was het opnieuw ontwerpen van een een product in een bepaald era, daar heb ik dus aan voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:06:
[...]

mmm het is denk ik inderdaad een idee om hem 2x zo lang te laten duren, kan je meer variatie toepassen, wat af en toe wel handig kan zijn.

snap alleen niet met wat je bedoelt met het touwtje animeren. als ik alleen het touwtje zou animeren ziet het er nogal raar uit(het is handvat, gewoon deel van de tas). als het goed is beweegt het als een geheel, k zie niet hoe het beter kan zijn om alleen het handvat te animeren?

en thnx voor je andere tip natuurlijk :)
Wat ik in m'n hoofd zie is dat het tasje zelf gewoon solid blijft, en dus niet indeukt of buigt.
De touwtjes kun je wel (een beetje) laten buiten, waardoor de tas zelf op een natuurlijkere manier kan bewegen, meer in één lijn naast het lichaam van de haas zegmaar. Dus niet dat hij zo masief (voor de kijker) naar voren en naar achteren slingert.
Is mijn idee te snappen of leg ik het weer eens veel te ingewikkeld uit? :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Korte vraag, als ik met splines bezig ben en ik add lines die ik vanuit vertices laat lopen naar anderen (bijvoorbeeld een van de 8 hoeken op een kubus waar ik de ribben teken) dan heb ik steeds 2 vertices op 1 punt zitten. Ik wil die welden, maar de Weld knop doet niks. Hoe kan dit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:45:
Korte vraag, als ik met splines bezig ben en ik add lines die ik vanuit vertices laat lopen naar anderen (bijvoorbeeld een van de 8 hoeken op een kubus waar ik de ribben teken) dan heb ik steeds 2 vertices op 1 punt zitten. Ik wil die welden, maar de Weld knop doet niks. Hoe kan dit toch?
je kan geen 3hoeks verbinding maken met splines, neem hier eens een kijkje naar

ik neem aan dat je hier op doelt

http://www.3dtotal.com/te...naut/astronautpatch_1.asp of
http://www.cgtutorials.co...ing___Angelina_Jolie_Face of http://www.cyberkreations...edge/tut/splines/cage.htm

Een surface hoef je dus niet te welden dat doet hij zelf dmv de surface modifier die je gebruikt.
je moet er aleen wel voor zorgen dat je alle nieuwe lines "snapt naar oude vertices"

even een snel voorbeeld gebakken

ik ga der aleen wel van uit dat je max gebruikt, maar het principe is hetzelfde over veel 3d aplicaties

Afbeeldingslocatie: http://www.navalart.net/images/Surface.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:31:
[...]

Wat ik in m'n hoofd zie is dat het tasje zelf gewoon solid blijft, en dus niet indeukt of buigt.
De touwtjes kun je wel (een beetje) laten buiten, waardoor de tas zelf op een natuurlijkere manier kan bewegen, meer in één lijn naast het lichaam van de haas zegmaar. Dus niet dat hij zo masief (voor de kijker) naar voren en naar achteren slingert.
Is mijn idee te snappen of leg ik het weer eens veel te ingewikkeld uit? :P
jup ik snap, dat zou idd de oplossing zijn geweest.. naja nu al te laat(maar zeker goed om te weten voor volgende x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Archetype onwijs bedankt voor het uitgebreide antwoord! Het probleem is op deze manier dat MeshSmooth z'n werk niet goed lijkt te doen door de vlak op elkaar zittende vertices (beetje idee van chamferen). Ik kan lang niet altijd dus zomaar op elke vertice snappen dus soms liggen ze gewoon dicht bij elkaar. Dicht bij elkaar genoeg voor de threshold van m'n Surface modifier, maar de MeshSmooth maakt geen tussenliggende poly's aan, maar het lijkt enkel een iets gladder, maar wel low-poly model te worden. En dat is het grootste probleem wat er bij komt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:46:
Archetype onwijs bedankt voor het uitgebreide antwoord! Het probleem is op deze manier dat MeshSmooth z'n werk niet goed lijkt te doen door de vlak op elkaar zittende vertices (beetje idee van chamferen). Ik kan lang niet altijd dus zomaar op elke vertice snappen dus soms liggen ze gewoon dicht bij elkaar. Dicht bij elkaar genoeg voor de threshold van m'n Surface modifier, maar de MeshSmooth maakt geen tussenliggende poly's aan, maar het lijkt enkel een iets gladder, maar wel low-poly model te worden. En dat is het grootste probleem wat er bij komt eigenlijk.
je hebt geen meshsmooth meer nodig je hoeft aleen het aantal segments in je spline op te schroeven om rondere hoeken te krijgen

Alles wat rond is doe je middels een bezier/bezier corner en als wat "hoekig"moet zijn via een corner. het nadeel is aleen dat je een chamfer altijd handmatig moet tekenen"OF" de tussenlijn moet aanvullen nadat je vertices gechamferd hebt

oftwewel je tekent een box met Ronde hoeken en verbind deze later door
kan nog wel een voorbeeld bakken zo

het is een beetje een andere manier van modelen .. veel mensen hebben het zo 1/2/3 niet door, je hoeft dus ook lang niet meer zulke dichte vertex plaatsingen meer te maken omdat spline subdivision niet "trekt"aan je model het nadeel is danw eer dat je ONWIJS veel bezier handles moet tweaken maar het resultaat is voer het algemeen veel netter Zeker waneer je dus uitsnedes wilt maken waar je voorheen je Turbo/Meshsmoot voor moest collapsen

Als je een probleem hebt met schaling etc. kun je je unitscale tijdelijk aanpassen zodat het wel werkbaar word.. maar meestal is 1unit=1meter goed hoor

http://www.navalart.net/max_xmlp/example.max

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
ben sinds gister begonnen met maya. Eerst wat tutorials gedaan en nu bezig met het modellen van een auto. WIPje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ravenger/renders/wire-mr2.jpg
Zit alleen even te kutten met de wielkast voor, ik heb een edge loop niet goed doorgetrokken dus daar moet ik nog even wat op verzinnen. Het ziet er allemaal nog een beetje sloppy uit perhaps maar goed daar ben ik van aware ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ravenger op 19-02-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
ravenger schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:28:
ben sinds gister begonnen met maya. Eerst wat tutorials gedaan en nu bezig met het modellen van een auto. WIPje:
[afbeelding]
Zit alleen even te kutten met de wielkast voor, ik heb een edge loop niet goed doorgetrokken dus daar moet ik nog even wat op verzinnen. Het ziet er allemaal nog een beetje sloppy uit perhaps maar goed daar ben ik van aware ;)
Boven je achterraam ziet het er een beetje raar uit. Voor de rest wel een goed begin na 1 dagje.

offtopic:
Het is hier toch een nederlands forum, waarom dan die engelse woorden. Gebruik dan een fatsoenlijke engelse zin, dit doet zeer aan m'n telencephalon.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:55:
[...]

Waarom zou het niet kunnen?

Als je goed kijkt zie je dat ik juist de twee stijlen heb gecombineerd. De opdracht was het opnieuw ontwerpen van een een product in een bepaald era, daar heb ik dus aan voldaan.
nou omdat 1 deze 2 stijlen niet samen kunnen, je kunt niet een cleane stijl hebben die uiterst decoratief is. Bauhaus en art-deco zijn stijlen uit een tegengestelde 'wereld'.. Het cleane van bauhaus tegenover het decoratieve, uiterst productie intensieve art-deco. Als je 't wil combineren heb je geen van die 2 stijlen, je kunt beter 1 kiezen.. er zitten ook totaal verschillende filosofiën achter.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:19:
[...]

nou omdat 1 deze 2 stijlen niet samen kunnen, je kunt niet een cleane stijl hebben die uiterst decoratief is. Bauhaus en art-deco zijn stijlen uit een tegengestelde 'wereld'.. Het cleane van bauhaus tegenover het decoratieve, uiterst productie intensieve art-deco. Als je 't wil combineren heb je geen van die 2 stijlen, je kunt beter 1 kiezen.. er zitten ook totaal verschillende filosofiën achter.
Zowel Bauhaus als Art Deco zijn verwant aan het constructivisme.

Daarnaast zijn bij beide stromingen het gebruik van simpele vormen en primaire kleuren belangrijk. Er zijn wel degelijk veel overeenkomsten, maar nee, deze stijlen zijn niet elkaars synoniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:31
Als je twee stijlen met elkaar wilt combineren moet je niet het gemiddelde nemen :P Ik zie van beiden weinig terug (en waarom de omlijning, het verschil in dikte, het grijze, de vormgeving van de knoppen, het geel-blauwe logo, etc)

Sowieso is Art Deco een moeilijk te bevatten stroming, want eigenlijk zijn het meerdere stromingen uit dezelfde periode (en kijk al helemaal niet tussen de verschillende kunstvormen). Dus dan zou ik echt een karakteristieke stijl daaruit hebben gekozen; het geometrisch gedecoreerde met het karakteristieke materiaalgebruik. Het materiaalgebruik (bijvoorbeeld rood gelakt hout. Aluminium/RVS kan wellicht ook wel in Art Deco, maar daarin is het te weinig onderscheidend) valt best met het bauhaus te combineren, en voor een rekenmachine heb je toch al snel knoppen nodig waarin je de geometrische decorering in kan passen.

Met filosofie hoef je geen rekening te houden; Dat had Art Deco niet/nauwelijks. Bauhaus wel, maar de uiteindelijke vormgeving bleek daar niet mee te kunnen combineren dus waar hebben we het dan over...

Wel nette render overigens (1ste jaars? je omschrijving over IO komt eigenlijk alleen overeen met het eerste jaar)

[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 19-02-2008 14:38 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Nieuwe WIP;
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ravenger/renders/wip2mr2.jpg
Heb het achterste stuk gedaan nu, wat een werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:53:
Nieuwe WIP;
[afbeelding]
Heb het achterste stuk gedaan nu, wat een werk :P
Het wordt een Ferrari 288 GTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:46:
[...]

Het wordt een Ferrari 288 GTO?
Wip nr3; heb em voor de grap alvast even gemirrored ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ravenger/renders/wip3mr2.jpg

Het moet trouwens een Toyota Mr2 MkII voorstellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ravenger/Rotzooi/mr2_geel.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ravenger op 19-02-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hmm, je bent aardig opweg, alleen je hebt wat oneffenheden in je mesh. Ik geloof niet dat dit een mooi glad resultaat op gaat leveren als je smooth hier overheen gooit. Op sommige plekken heb je teveel 'detail', op sommige plekken weer te weinig, en zeker de stukken waar die 2 soorten samenkomen, krijg je wat knelpuntjes. Ik zou daar eerst eens naar kijken alvorens verder te gaan modellen. Eerst je mesh cleaner maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
ravenger schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:09:
[...]

Wip nr3; heb em voor de grap alvast even gemirrored ;)
[afbeelding]
Probeer inderdaad eerst je wire wat beter te krijgen. Kijk ook eens naar wires van bijv. Chester's M3.

Vooral achter je voorwielkast is het nog een rotzooitje. Probeer zoveel mogelijk vierkantjes te gebruiken en 4 lijnen per punt bij elkaar te laten komen. En probeer de poly's ook ongeveer even groot te houden.
Verder is het niet verkeerd hoor. ;)
Herrinnerd me eraan dat ik ook nog eens een keertje verder moet met m'n Aston Martin V8. Heb inmiddels al wel de deur, maar veel verder ben ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bezig met een nieuw character, tot nu toe gok 8 uur werk.
veel over heen gepaint voornamelijk omdat ik nieuwsgierig was.
moet natuurlijk nog veel gebeuren modelling wise.

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/1258/womenxu3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Volgens mij mist ze een arm :P

Maar ff serieus ze mist echt een arm :+

Mooi gedaan! Dat painten doe je dat als na bewerking of ook in het 3d prog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik denk dat dat gepaint een fout is. dat de kleding door het lichaam valt ;P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamwalker schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:36:
Volgens mij mist ze een arm :P

Maar ff serieus ze mist echt een arm :+

Mooi gedaan! Dat painten doe je dat als na bewerking of ook in het 3d prog?
thnx,
en serieus joh, nou je het zegt, het was me niet eens opgevallen dat ze een arm mist :P ;)

painten doe ik gewoon in photoshop erna, stelt niet zoveel voor hoor, gewoon het gezicht
wat wenkbrauwen gegeven, het haar wat eerst een blok was iets netter gemaakt, en wat
lippen stift :> .
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.