[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.628 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:11:
edit:
zeg, was jouw nickname vroeger 3dgod, en daarna d-tox?
mja.. :P tis em wel helaas..

anyway epic fail ?
geen eens legendary ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:06
Wel grappig dat ik die naam 3 jaar geleden zag staan op GoT en nu gewoon bij hem in de klas zit, niet dat ik er trots ben ofzo :P

Iig als ik nu niks had om te laten zien was het een legendary fail geweest, nu kan ik mijn gezicht nog enigzins redden met een (kinder)handje vol modellen..

ja het gaat lekker op school, lang leve motivatie dips :) (veel teveel design documents schrijven, moeten amper iets modellen, alleen maar schrijven en 'designen'.... op het einde heb je dan dus ook niet eens zin meer in het modellen, ja de 2 dagen voor je deadline krijg je weer zin omdat je al een opdracht van he volgende blok gezien hebt...)

[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 29-01-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogier.V schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:23:
Lijkt mij inderdaad het probleem. Bij mij is het altijd even uitproberen hoe om ze moeten, maar je kunt het natuurlijk makkelijk uitproberen.
Om trouwens een nette mesh te houden bij het boolen kun je wat cuts maken in het model, waar de raampjes komen (dus om het hele raampje heen). Zo blijven de nieuw ontstane polygons netjes binnen dat vierkantje, in plaats van dat ze je hele model gaan verklooten ;).
Ik heb allebei de mogelijkheden geprobeer
A-B en B-A maar dat maakt niks uit. Misschien is mijn mesh niet perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nee, je model wordt sowiezo een "boolean". Je moet m dus toch weer naar een editable poly/mesh converteren.

Probeer dit s: selecteer éérst je target object, en dan pas je vliegtuig (of andersom). In plaats van A-B / B-A.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het was vanacht 4 uur :{
Volgens mijn leraar had ik er toch meer tijd aan moeten besteden. Ben benieuwd wat het cijfer wordt, voor een voldoende zal ik er waarschijnlijk verder aan moeten gaan en volgend block opnieuw inleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Ik denk dat ik toch de vray irradiance map ga gebruiken voor mijn animatie.
Alleen ik heb gehoord dat als je dingen gaat renderen je beter in meters kan werken,dit renderd sneller, maar ik heb natuurlijk alles weer in generic units getekend.
Nu wil ik dus alles omzetten naar meters. dat lukt ook wel (cusomize -> units setup)
Alleen wat nu 1 meter zou moeten zijn is nu 25,4 meter!?!?!
Ik dacht dan ga ik het scalen maar dat word helemaal hel. Dan lijkt iets 1 meter maar de modify gegevens geven nog steeds 25,4 meter aan!

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

@ schuey
Sunde joh je bent altijd zo lekker bezig.
Maar als ik er even over nadenk valt het eigenlijk wel mee, je kan gewoon verdergaan met de dingen waar je al aan begonnen bent.
Wel relaxed heb je gewoon meer tijd voor dezelfde opdracht.

[ Voor 17% gewijzigd door dreamwalker op 30-01-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
huh waarom zouden meters nou weer sneller renderen?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
dreamwalker schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:58:
@ schuey
Sunde joh je bent altijd zo lekker bezig.
Maar als ik er even over nadenk valt het eigenlijk wel mee, je kan gewoon verdergaan met de dingen waar je al aan begonnen bent.
Wel relaxed heb je gewoon meer tijd voor dezelfde opdracht.
Tja het is maar hoe je het bekijkt, er zijn namelijk nog meer vakken die mijn aandacht eisen :P
Ook drawing skills class, en die moet ik halen om zelfs op school te mogen blijven, dus ja, spannend enzo ..

Mensen die International Game Architecture and Design in Breda willen gaan doen, bereid je voor om afgetuid te worden :P Maar je leert wel donders veel :)

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 30-01-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Menesis schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:03:
huh waarom zouden meters nou weer sneller renderen?
Goeie vraag weet ik eigenlijk ook niet.
Het is dat een vriend van mij dat zij, geen idee waar hij het vandaan heeft.
Hij heeft er verstand van tenminste dat denk ik dus ik volg m als een blinde vink ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Dit is echt mooi en snel, nooit meer render tijden!

http://www.geomerics.com/enlighten-media.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

:9~
Damn dat ziet er nice uit :D

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ja dat is wel de nabije toekomst van het 3d renderen denk/hoop ik.
Hier nog een (wat ouder) voorbeeld.
Ik vraag me af wanneer je zulke technieken in 3dsmax oid zal zien. Natuurlijk is er al Gelato van Nvidia, maar dat werkt nog niet echt lekker kan ik uit ervaring zeggen :X

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Schuey schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:35:
Het was vanacht 4 uur :{
Volgens mijn leraar had ik er toch meer tijd aan moeten besteden. Ben benieuwd wat het cijfer wordt, voor een voldoende zal ik er waarschijnlijk verder aan moeten gaan en volgend block opnieuw inleveren..
Wat waren z'n punten van kritiek en waarop? (je inktvis?)
Hebben ik en anderen indirect ook wat aan z'n kritiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het was een heel level wat ik moest afmaken. We kregen allemaal een basis design van iemand zeg maar, en dan moest je dat detailleren. Kritiek kunnen jullie niet echt iets mee. Hij vond namelijk mijn squid heel goed uit de verf gekomen, en het model van de skull vond hij ook leuk, expressie kon hij ook wel om lachen. Alleen het level zelf, tja dat vond hij nog nog te kaal eigelijk, te basic textures nog, volgens hem was dit de eerste stap zeg maar, en zouden er nog een aantal moeten volgen om het af te maken. Als ik verder met mijn level moet omdat ik nu geen voldoende krijg, en hij ziet er meer af uit, zal ik wel een rendertje posten, maar dat kan nog wel een paar weken duren denk ik :P

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 31-01-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wauw dat enlighten is wel de sh*t!

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 31-01-2008 11:50 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Schuey schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:45:
Het was een heel level wat ik moest afmaken. We kregen allemaal een basis design van iemand zeg maar, en dan moest je dat detailleren. Kritiek kunnen jullie niet echt iets mee. Hij vond namelijk mijn squid heel goed uit de verf gekomen, en het model van de skull vond hij ook leuk, expressie kon hij ook wel om lachen. Alleen het level zelf, tja dat vond hij nog nog te kaal eigelijk, te basic textures nog, volgens hem was dit de eerste stap zeg maar, en zouden er nog een aantal moeten volgen om het af te maken. Als ik verder met mijn level moet omdat ik nu geen voldoende krijg, en hij ziet er meer af uit, zal ik wel een rendertje posten, maar dat kan nog wel een paar weken duren denk ik :P
No chance dat je er nu eentje post? :P Opzich wel leuk om te zien wat ze op die opleiding dus 'te kaal' vinden, kunnen wij natuurlijk ook van leren :)
Begrijp het ook wel als je het nog liever niet post hoor :) Maar * Spike_wolf is wel geïntereseerd :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zal eens kijken of ik op mijn flapdoos een mooie render vind. Maarja ik had echt alleen nog maar de dingen gemaakt die in het basic design zaten, nog niks extra's. Ook bestaat het level uit meerdere eilandjes, ik had echt maar tijd voor 1 ook.. Hij zei ook, ja je had voor kerst meer eraan moeten doen.. Mja, ook voor kerst, waren er andere vakken die mijn aandacht eisten. 1 daarvan heb ik besloten om te laten vallen overigens.. Aangezien morgen ik 3 (!!) deadlines heb. Drawing skills van vorig jaar (moet ik halen anders gekicked van school ), drawing skills van dit het afgelopen block, en 3d animatie.. Die laatste laat ik dan maar vallen :P

Kortom, als ik van te voren wist dat ik die 3 deadlines op dezelfde dag vielen dan had ik 3d animatie al veel eerder laten vallen en had ik nu wel een pass gekregen waarschijnlijk..

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/9862/renderoy2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/9225/render2lr2.jpg
Commentaar dan maar gelijk voor nieuwschierige aagjes
add paths
adjust platform_wood
make better transitions between rocks and sand (maybe with pebbles)
add crazy sign or something to skull
secret entrance something like wood or stuff to 'hide' it.
stuff on the ground
rings around big stones (proves that they are heavy)
sand stirred up by squid
trees are lonely

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 31-01-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Opzich begint het er leuk uit te zien, maar ik kan me idd wel vinden in het commentaar.
Maargoed, met zoveel andere dingen aan je kop is het ook wel logisch dat het niet allemaal zo gaat zoals je zou willen natuurlijk :P
Maar als je hier idd nog wat tijd aan kunt besteden kun je er best wat moois van maken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja dat is ook het ergste, die vent heeft gewoon gelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind 'm vet Schuey, ook al begrijp ik wel wat ie bedoelt...
Nu bekruipt me helemaal het gevoel van monkey island! Zeker icm dit plaatje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.thebbps.com/blog/wp-content/uploads/2007/03/the-secret.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Lol, dat is echt puur toeval, de orginele designster heeft dat hele spel nooit gespeeld :P

Overigens dat enlighten ziet er wel leuk uit :)

offtopic:
volgens mij wordt ik straks gekozen als 3d stuff postslet bij de 2008 verkiezingen :X

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 31-01-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Schuey schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:25:
offtopic:
volgens mij wordt ik straks gekozen als 3d stuff postslet bij de 2008 verkiezingen :X
Geeft iig aan dat je nog wat doet hier :P
In tegenstelling tot mij... :/ zucht.. Echt veel te druk met andere dingen om nog te kunnen 3Den de laatste tijd :'(
Nja, een groot gedeelte van die andere dingen is om ook op een game design opleiding te komen, dus met wat geluk ga ik hier over een tijdje ook weer de post slet uithangen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Spike_wolf schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:29:
[...]

Geeft iig aan dat je nog wat doet hier :P
In tegenstelling tot mij... :/ zucht.. Echt veel te druk met andere dingen om nog te kunnen 3Den de laatste tijd :'(
Nja, een groot gedeelte van die andere dingen is om ook op een game design opleiding te komen, dus met wat geluk ga ik hier over een tijdje ook weer de post slet uithangen :P
Nja dat heb ik ook...Afstuderen, werk... Geen tijd voor 3D fun.. Ik wil zbrush leren en leren riggen en me een beetje bijspijkeren...maarja..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

maratropa schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:33:
[...]

Nja dat heb ik ook...Afstuderen, werk... Geen tijd voor 3D fun.. Ik wil zbrush leren en leren riggen en me een beetje bijspijkeren...maarja..
Tja, ik zit nog steeds te twijfelen of ik Maya ga leren of bij 3D max blijf..
Ik zou graag compleet op Mac over gaan, maarja, 3DMax draait daar niet op, Maya wel.. ne ze zijn beide van Autodesk... ik weet niet wat er nog gaat gebeuren.. gaan ze 3DMax ook omzetten naar Mac, blijft max alleen voor pc, of gaan ze max en maya fuseren (lijkt me het meest waarschijnlijke) en dan voor beide platforms.
Als ze dat laatste doen heb je als je nu omschakelt naar Maya dat je van 1 naar 2 verschuift, om vervolgens bij die fusie terug te draaien naar 1,5 ofzo.. dus net er tussenin... heb je een hoop geleerd waar je weer bijna niks aan hebt. dus dan zou het verstandiger zijn om bij 1 te blijven (max) en bij de fusie alleen bij te sturen naar 1,5 :)
Maarja, ik kan verder niet bepaald veel nieuws vinden over wat er kan gaan gebeuren.. beetje jammer, dat is nog een beetje wat me tegenhoudt van de complete overstap...

Als ik weet dat er volgende week een mac versie van 3D max of die fusie is dan vliegt vandaag nog m'n laptop eruit, en komt er een MacBook pro voor in de plaats, en later nog een mooie 24" imac O+

Maargoed, das afwachten.

In de tussentijd ben ik nog hard bezig met werk en de toelatingen voor school... nog 3D fun for me in a while either :'(

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:20
geen idee waar ik het moet vragen daarom do eik het maar hier, Ik heb een sketchup bestandje maar die wil ik in 3ds max openen (ik heb zelf geen sketchup) maar ik ben al heel even aan het googlen maar ik kan nergens plugin vinden om .skp files te converteren of te importeren in 3ds max.

Google bied ook niet echt een goede oplossing alleen dat je sketup moet hebben en als je pro hebt je kunt exporteren naar .3ds, maar ik heb eigenlijk geen zin om sketchup te downloaden, heb ik nog meer google meuk op me pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Weenie of MAX en Maya zo snel gaan fuseren. Ik haat Maya qua gebruik en zou niet willen dat max meer op Maya gaat lijken. :)

En op zich is er wel een aardige verdeling nu niet? (kort door de bocht)

Maya: Films
MAX: Archi/Viz en Games

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 31-01-2008 13:28 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:11:
Bij lange na niet... en moet het zooitje dus morgen presenteren, ik heb alleen die squid af en de skull. Vulkaan wil ik vanavond texturen, en heb nog wel wat andere dingen gemodeled maar dat stelt niks voor. Kortom, dat word een epic fail :+

edit:
zeg, was jouw nickname vroeger 3dgod, en daarna d-tox? Of loop je gewoon andermans werk te showen op je website :P
het is eigenlijk iemand anders werk, k heb gewoon het beste werk gezocht op internet en op mijn site geplaatst natuurlijk, duh 8) ;) .

ik vind je level best chill geworden eigenlijk, word denk wel voldoende.
en ik ben wel trots om bij jou in de klas te zitten hor schuey its a dream come true O+ ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k weet nog steeds niet wie je bent, maar ik kan me wel voorstellen waarom ik vroeg zon hekel aan je had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Je mag me vrijdag komen aftrekken hoor als we drawing skills moeten inleveren :X
en nee een voldoende wordt niet denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
hmm probleempje met 3ds max 2008

de bovenste knoppen doen raar:

Afbeeldingslocatie: http://aycu29.webshots.com/image/42468/2001604207387066655_rs.jpg

heb al 3x reinstall gedaan, maar nog steeds dit probleem. het ligt niet aan de dvd want andere installatie doet het wel.

iemand een ideetje waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik had dat ook laatst. Heb toen de layout veranderd en weer terugveranderd, toen deed ie het weer
(zit ergens onder customize)

[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 31-01-2008 14:27 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Wanneer ik objecten groepeer en in de object selector mijn objecten en groepen bekijk, is het dan ook mogelijk om te zien welke objecten in je groep zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
@eperon ergens bij application data al die dingen van 3ds max verwijderen (en vray als je die hebt geinstalleerd, dat was bij mij de boosdoener)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Felke schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:27:
Wanneer ik objecten groepeer en in de object selector mijn objecten en groepen bekijk, is het dan ook mogelijk om te zien welke objecten in je groep zitten?
En met welk programma ben je dan zo fijn aan het groeperen?

edit:
ff nagezocht, en ik zie dat je max gebruikt.
in je viewport op views-> schematic-> new
dan kom je in een soort flowchart omgeving terecht :)

[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 31-01-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
Menesis schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:27:
Ik had dat ook laatst. Heb toen de layout veranderd en weer terugveranderd, toen deed ie het weer
(zit ergens onder customize)
tnx, het is idd customize -> custom UI and Defaults switcher -> en dan Max 'setten' of even wisselen tussen 2.

gelijk maar weer een rendertje gemaakt :) tis een wip, moet nog genoeg gemoddeld worden, maar alvast C&C welkom en een vraagje: ik heb een environment (map), maar nu er vray lichten voor de ramen staan (om een of andere reden doet iedereen in tutorials dat, waarom?) zie je de omgeving niet meer. ik dacht dat het aan de vraylight multipliers lag (daarom zo weinig licht) maar nu met weinig licht nog steeds niet.

Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/40482/2001452565146410378_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/41787/2001464782938179281_rs.jpg
+- 8 minuten renderen

Afbeeldingslocatie: http://aycu01.webshots.com/image/43600/2005030422555075164_rs.jpg

nog een vraagje: als je iets veranderd hebt aan je models en je wilt het zien, doe je dan een (lage kwali) render of een active shade?

[ Voor 3% gewijzigd door indexample op 31-01-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik denk eerder dat je dan de materials bedoelt? Want om een render te maken als je een paar vertexen versleept hebt lijkt me niet echt productief. Ik doe dan gewoon een low quality render, dat gaat vaak sneller als active shade, dat werkt dan toch gewoon met je huidige instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
ja materials ook ja idd

low quality render? bedoel je met scanline of vray lage isntellingen (zelfs dan vind ik vray namelijk niet echt snel.

[ Voor 10% gewijzigd door indexample op 31-01-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
en een vraagje: ik heb een environment (map), maar nu er vray lichten voor de ramen staan (om een of andere reden doet iedereen in tutorials dat, waarom?) zie je de omgeving niet meer. ik dacht dat het aan de vraylight multipliers lag (daarom zo weinig licht) maar nu met weinig licht nog steeds niet.
Je moet even bij Vray modify panel onder het kopje options invisble aan vinken.

Had ik ook nog een vraagje voor jou hoe heb je dat kleed gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
je bedoelt bij de vray opties van de lampen zelf? want die staan aangevinkt op invisible....waarschijnlijk is er nog een 'global' vinkje van invisible die ik moet aanvinken?

vloerkleed:
vraymat --> diffuse -->
Afbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/43255/2004363627046507486_rs.jpg

die map ook op bump (60) en displacement (20)

en dan even goed tilen

[ Voor 42% gewijzigd door indexample op 31-01-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Dan weet ik het ook even niet.

Maar gebruik je dat plaatje ook voor je bump en displacement?
Daar moet je toch z/w plaatjes in doen.

Ik heb ook even dit plaatje gebruikt (ik hoop niet dat je het erg vind)
Maar bij mij ziet het er toch een stuk minder uit :'(
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/vloerkleedrender.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:32:
Je mag me vrijdag komen aftrekken hoor als we drawing skills moeten inleveren :X
en nee een voldoende wordt niet denk ik ;)
juist william...ik dacht dat we dat geheim zouden houden.. :? :+
DS gaat bij mij niet meer lukken, loop letterlijk periode achter, en moet nog dingen halen voor mun
P van vorig jaar. plus heb ook nog "proffesioneel" werk voor een klant lopen op t moment en dat moet ook af komen. achja eerst maar ffe carnevallen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Ik heb even een vraagje:
Waarschijnlijk heb ik per ongeluk op een verkeerde toets gedrukt of iets dergelijks, maar bij mijn model zijn ineens m'n vertexen zeeeer klein. In het plaatje hieronder heb ik er 13 geselecteerd, maar je ziet ze nauwelijks :S
Ik heb al met google gezocht maar kon niet echt een vergelijkend probleem vinden, laat staan een oplossing... |:(

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/7108/vertexgrootcj0.th.jpg

Dus, hierbij de vraag of iemand hier de oorzaak en oplossing voor weet?
Alvast heeel bedankt...

//Edit: Ow, nou een reset was de oplossing, dat je daar niet eerder aan denkt, maar meteen aan het googlen slaat... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door BamiHap op 31-01-2008 20:30 ]

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
dreamwalker schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:47:

Ik heb ook even dit plaatje gebruikt (ik hoop niet dat je het erg vind)
Maar bij mij ziet het er toch een stuk minder uit :'(
nee geen probleem, zet je tiling eens op 20 20, en btw bij mij zit het niet op een plane, maar op een chamferBox waarvan de onderkant gedelete is. daardoor krijg je mooiere zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste artists,

Ik zit even met de volgende vraag, die misschien verschillende antwoorden kunnen hebben. Heb mijn vraag diverse malen proberen te beantwoorden dmv fora af te struinen en nu waag ik hier mijn poging :)

Ik gebruik 3dsmax voor het 3d-en van gebouwen. Door vele malen tijd gebrek kom ik nooit toe aan het laatste stadium: texturing/mapping.

De werk methode die ik volg is verschillend. Zo gebruik ik soms splines die ik importeer (dwg bestanden) en extrude de wanden en convert ik het naar poly.
Laatst heb ik gebruik gemaakt van het eerst tekenen van de uitslag (gevels) en vervolgens de dwg geimporteerd en de wand dikte ge-extrude.

Zo lees ik ook verhalen over het overtrekken van de tekening met splines en vervolgens de gevelopeningen dmv rectangles attachen waarna het van 2d naar 3d gaat met behulp van de shell modifier. Ik zie hier persoonlijk niet de makkelijkheid in, omdat je niet makkelijk de gewenste dikte van de wand op kan geven.

Vele tekeningen zijn al gekomen tot het clay renderen, maar zoals eerder gezegd schiet texturen/mappen er altijd bij in. Geen tijd, te veel werk dus dan maar clay je kent het wel. Ik zou graag willen weten wat de beste werkmethode is om zo snel mogelijk tot impressies te komen.

Zelf zat ik te denken aan tekenen van uitslagen van de vertikale wanden (dit omdat je direct sparingen op kan nemen) - extruden - convert to poly. Vervolgens met multi/sub material aan de gang gaan om het texturen/mappen. Ik ben me bewust van het toevoegen van 'select-poly' en unwrap uwv.

Misschien dat iemand mij een werkmethode kan verschaffen, het zij in text en/of afbeeldingen zodat ik eindelijk eens tijd ga hebben voor de final stage en ik hier het forum vol kan posten met de meeste creatieve uitspattingen voor woningen etc :D

Alvast bedankt! ;)
m.vr.gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Tja, eigenlijk, doe je het best aardig tot zo ver volgens mij hoor :P Er is nu niet echt iets wat je nu drastisch aan je werkwijze moet veranderen, gewoon lekker vanaf splines extruden gaat idd lekker rap.

Wat je wel eventueel zou kunnen doen, als je het wat minder druk hebt, is gewoon voor jezelf een library aanleggen. Een library met zelfgemaakte tilable textures, van bakstenen, dakpannen etc. Kijk in het begin maak je natuurlijk alleen wat je voor 1 gebouw nodig hebt, maar naarmate de tijd verstrijkt kun je die library aanvullen natuurlijk. Iig de bedoeling van die tilable textures is, is dat je niet precies elk huis 100% moet unwrappen, ik bedoel je selecteerd een hele wand en pleurt daar je tilable texture overheen. De scale maakt niet zoveel uit, als je je texture 10 keer moet laten tilen voordat het klopt, boeiend, als je hem goed tilable hebt gemaakt ziet geen hond dat natuurlijk. Nou op deze manier moet je toch met een uur wel je huis een geloofwaardige texture job kunnen geven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Allereerst: ik ben niet zo heel ervaren met 3dsmax.

Ik ben bezig met een modelletje, daar had ik per ongeluk wat polygonen in verwijderd. Deze heb ik zelf weer netjes opgebouwd. Het probleem is dat er op die plek nu een rare schaduw zit, een donkere plek. Hoe komt zoiets? Is het te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zitten waarschijnlijk de vertexen niet helemaal goed, waarschijnlijk gaat het dan om een dubbele vertex.

Even de hoek selecteren waar de schaduw zit(in vertex mode) en kijken of je een raar aantal vertexen hebt geselecteerd. Een hoek heeft normaal gesproken maar 1 vertex. Dus als het er 2 zijn dan moet je ze even welden en is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
pak het object en doe dan een edit normals modiefier erover heen en dan druk je op break... dat doe ik vaak als dat gebeurd werkt ook altijd bij mij tenminste. Soms idd een vertex welden kan het probleem ook oplossen.

Nu heb ik nog een vraagje. Ik ben bezig met mijn model van Helms Deep van lord of the rings, Nu heb ik Hornsburg met de Courtyard zo goed als af, alleen volgens mij heb ik het bijzonder slecht gemoddelt om te texturen, Zo bestaat de muur bij mij uit gewoon de muur en van die punten (kantelen heet dat geloof ik) waar boogschutters tussen moeten staan als los object erboven, alleen nu zit ik dus dat het met texturen niet helemaal goed komct, en me UV map die is niet echt duidelijk (tenminste voor mij, ik weet nooit zeker wat de ene zeikant nou is) iemand een tip hoe ik dit zou moeten modellen, ik wil nog wel opniew beginnen, want heb er nu toch pas een uurtje of 10 aan besteed.

Voor de gene die niet weten wat Hornburg is, dat is het gedeelte van Helms Deep waar in terug getrokken word. Je hebt dus een outerwall, innerwall en dan hornburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
Ik ook maar even 2 nieuwe plaatjes laten zien. :)
Models natuurlijk gedeeltelijk van Evermotion.
Ik weet het, vooral de tweede heeft nog wat werk nodig :D (TV, ramen)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/Conceptmodern-JasperMous-18-1-2008_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/ConceptAppartement-JasperMous-21-1.jpg

Zijn aan te klikken voor 1200pix breed.

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Waarom is dat zo natuurlijk? Omdat je zelf die modellen niet kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 07:58:
Tja, eigenlijk, doe ... geven denk ik.
Thnx for the advice. Was me er van bewust dat er verschillende wegen naar rome zijn. Maar het aanleggen van een bieb is zeker niet verkeerd. Tijd rovend werk, maar uiteindelijk betaald het zich uit in tijdwinst etc. Het feit dat sommige artist het model convert to mesh doen en sommige weer poly gebruiken liet me twijfelen aan mijn werk methode. Persoonlijk lijkt mij poly de beste oplossing.

Nogmaals bedankt voor het antwoord en zal binnenkort het een en ander posten ;)
Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezig met de pootjes, al ben ik nog niet klaar met de cabine :> .
"it still need a big gun"

Hier een voorproefje:

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/430/23my6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/3729/24ts9.jpg

Edit: En imageshack is weer running ;) .

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/2997/27iy3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/6943/26bb0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/4089/25eu6.jpg

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
@Schuey:
Omdat ik me vooral bezig houd op het ontwerpen/inrichten/renderen van de ruimte. :)
Da's ook mijn 'baan' (is een groot woord, maar ach) Vroeger maakte ik alles zelf, maar dit is een stuk sneller en de modellen zijn van prima kwaliteit. (voor deze doeleinden)

@Bovenmij:
Heel erg mooi, ik vond de vorige render ook al zo mooi!

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

LeVortex schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:28:
pak het object en doe dan een edit normals modiefier erover heen en dan druk je op break... dat doe ik vaak als dat gebeurd werkt ook altijd bij mij tenminste. Soms idd een vertex welden kan het probleem ook oplossen.
Thanks! dat was 'm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
geen dank hoor DoubleJ, je wilt niet weten naar hoeveel tijd ik daar pas achter kwam, heb ik weet niet hoeveel overniew gedaan vaak, totdat ik pas een tuturial volgende waar ze het in gebruikte en toen dacht ik van dat kon nog wel eens helpen bij mijn eigen modellen.

Mooie renders weer hierzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik ben alleen 3D Studio Max gewend, maar wat ik me altijd afvraag is waarom Maya een beetje de animatie-standaard is? Wat heeft Maya beter geregeld dan Max qua animatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 09:46
@ NeOpHyTe-NL : Ziet er prachtig uit! Gerenderd met Vray?

Ik ben net begonnen met VrayForC4d.. Zijn wel ff wat meer opties dan de AR van Cinema :P. Heeft iemand hiervoor tutorials waarvan ie denk dat ik die niet mag missen? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Rogier.V op 02-02-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeOpHyTe-NL schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:13:
Ik ook maar even 2 nieuwe plaatjes laten zien. :)
Models natuurlijk gedeeltelijk van Evermotion.
Ik weet het, vooral de tweede heeft nog wat werk nodig :D (TV, ramen)

Zijn aan te klikken voor 1200pix breed.
vette shit. belichting is heel nice.
maar waarom maak je idd niet je eigen models, zo moeilijk moet dat niet zijn voor een huiskamer..?
plus het is een goeie oefening mocht je er nog moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Eindelijk eens zbrush gaan leren, en het bevalt echt goed. Dit is helemaal te gek voor alles wat organisch is.

Eerste probeersel, ongeveer uurtje werk. Nog lang niet af maar dit had ik echt niet zo snel in max oid gekund, en het is echt net kleien;

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/face.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 04-02-2008 00:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
wow ziet er goed uit voor iemand die net begint (een uurtje?!)

Heb nog even een vraag:
Ik wil graag bij de animatie die ik aan het maken ben een HDR als achtergrond voor een interieur scene.
heb een vrayhdr gebruikt en deze ge instance in vray environment GI en Reflection slot.
Volgens mij zou het GI environment slot genoeg moeten zijn om dit te laten zijn toch?
Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:45:
Eindelijk eens zbrush gaan leren, en het bevalt echt goed. Dit is helemaal te gek voor alles wat organisch is.

Eerste probeersel, ongeveer uurtje werk. Nog lang niet af maar dit had ik echt niet zo snel in max oid gekund, en het is echt net kleien;

[afbeelding]
nice.
k vraag me alleen af hoe dat dan met edge loops zit?
is de mesh vanuit zbrush wel een beetje clean?
moet ik het toch es gaan proberen anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
dreamwalker schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:12:
wow ziet er goed uit voor iemand die net begint (een uurtje?!)

Heb nog even een vraag:
Ik wil graag bij de animatie die ik aan het maken ben een HDR als achtergrond voor een interieur scene.
heb een vrayhdr gebruikt en deze ge instance in vray environment GI en Reflection slot.
Volgens mij zou het GI environment slot genoeg moeten zijn om dit te laten zijn toch?
Wat zie ik over het hoofd?
Nouja, uur. En ik heb wel redelijk wat 3D ervaring het is niet alsof ik helemaal blank begin..

Wat is je Vray probleem nu eigenlijk? :) Het werkt gewoon niet? GI staat wel aan? Intensiteit van de HDR is ook ok?
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:24:
[...]

nice.
k vraag me alleen af hoe dat dan met edge loops zit?
is de mesh vanuit zbrush wel een beetje clean?
moet ik het toch es gaan proberen anders..
Weenie precies, ben niet zo bekend met character modeling enzo, maar er wordt wel gezegd dat als je voor animatie wil z-brushen, je beter met lowres meshes uit max of maya kan beginnen, en niet zoals ik hier vanuit een sphere tool.

[ Voor 42% gewijzigd door maratropa op 04-02-2008 14:40 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Ik geloof dat ik het opgelost heb maar ik weet niet precies wat ik gedaan heb :P
Ik denk zelf dat ik iets met qube en spherical verkeerd gedaan heb.
Maar ben al al lang blij dat het werkt. Als ik tijd heb ga er me maar eens echt uitzoeken hoe het allemaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
maratropa schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:45:
nice!

door jou post ben ik ook maar eens gaan kijken naar zbrush (wilde het al gaan leren, maar nu mooi moment). op youtube staat een tut van 3dbuzz, vrij goeie uitleg om snel een hoofd te maken idd. ook een uurtje gezeten,

Afbeeldingslocatie: http://aycu18.webshots.com/image/43777/2001827384013998175_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/42259/2001852971950674369_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eperon schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:26:
[...]

nice!

door jou post ben ik ook maar eens gaan kijken naar zbrush (wilde het al gaan leren, maar nu mooi moment). op youtube staat een tut van 3dbuzz, vrij goeie uitleg om snel een hoofd te maken idd. ook een uurtje gezeten,

[afbeelding]
[afbeelding]
nice man.
beetje rare grijze stukken alleen, dat is ik denk ik je material?
hij heeft wel kinky lipjes trowuens :>
k zal me binnenkort er ook meer es aan wagen, klinkt allemaal zo makkelijk en ziet er vaak goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
hmm ja ik denk dat die grijze stukken komen omdat ik te snel een subdivision omhoog ben gegaan zonder het compleet te smoothen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
vind het wel mooi die strepen geven een soort van oudheid/leven in het geheel.

Weet iemand ook of er een snellere mannier is om glas te maken in vray.
wat ik nu heb duurt echt super lang het hele plaatje tot ie vrij vlot maar de glas gedeeltes echt niet gewoon. Het is glas moet hier op lijken:
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/wazigglas.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/wazigglas2.jpg
dit is nog gedaan in MR arch en design

nu heb ik het gedaan met refraction in vray maar dat vreet rendertijd!
Ik ben dus op zoek naar een snellere mannier hoeft niet heel realistich te zijn.
Ik heb het geprobeerd met een standard material en dan de opacity naar beneden geschroefd maar dat werd net weer een beetje te nep. Toen een noise map in opacity gedaan om een beetje de refraction na te bootsen maar help ook niet echt.

Iemand een snelle render mannier om melk achtig niet helemaal doorzichtig glas(alleen schimmen zichtbaar) te maken? Of foefjes om het te faken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

glosiness in vray lijkt me de enige goede oplossing, met weinig subsamples ofzo :)

[ Voor 80% gewijzigd door Guillome op 05-02-2008 14:01 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
met een standaard materiaal of een vray materiaal?
Met een map in glosiness of is aanvinken genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probéér het s gewoon.... :/

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
dreamwalker schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:56:
vind het wel mooi die strepen geven een soort van oudheid/leven in het geheel.

Weet iemand ook of er een snellere mannier is om glas te maken in vray.
wat ik nu heb duurt echt super lang het hele plaatje tot ie vrij vlot maar de glas gedeeltes echt niet gewoon. Het is glas moet hier op lijken:
[afbeelding]
[afbeelding]
dit is nog gedaan in MR arch en design

nu heb ik het gedaan met refraction in vray maar dat vreet rendertijd!
Ik ben dus op zoek naar een snellere mannier hoeft niet heel realistich te zijn.
Ik heb het geprobeerd met een standard material en dan de opacity naar beneden geschroefd maar dat werd net weer een beetje te nep. Toen een noise map in opacity gedaan om een beetje de refraction na te bootsen maar help ook niet echt.

Iemand een snelle render mannier om melk achtig niet helemaal doorzichtig glas(alleen schimmen zichtbaar) te maken? Of foefjes om het te faken?
dat foototje van je lijkt niet echt op glas. Eerder op een lange sluitertijd. En ja glas maken is makkelijk. gewoon klooien met refraction en reflection en de glossiness van beiden tot je hebt wat je wil.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu ook eens ECHT begonnen met 3d max. als begin ben ik nu met een broodrooster bezig (tutorial) en was der bijna klaar mee maar door een rare knoppen combo van mezelf knalde max eruit en ben ik 1 a 2 uur werk eraan kwijt :p

nu mijn probleem: bij de tutorial zie ziet het model er zo uit

Afbeeldingslocatie: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/toaster/images/59.jpg

dat is met turbosmooth maar ik zie die wires niet!

ook als ik gewoon editable mesh aan heb staan en het dus een vierkante box is zonder nette hoekjes zie ik geen wires, gewoon vlak en moet ik maar gokken waar de lijnen zitten.

nu is me vraag: hoe kan ik aanzetten dat ik de wires zie? heb al bij view gekeken maar ik kan het niet vinden. ik gebruik 3d max 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
F4 dacht ik?
Je kan ook op de viewport-naam klikken (rechtermuisknop), en dan Edged Faces aanklikken.

Ik heb trouwens nog een partijtje USB sticks (1GB) over, altijd handig heb je je 3D werk en textures altijd bij. Wie wil mag ze hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/5717/usbkleindr3.jpg

Groot: http://img405.imageshack.us/img405/8665/usbug5.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door BamiHap op 10-02-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtermuisknop op linker bovenhoek viewport, edged faces.

Edit: Mmmm, beetje laat :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx, dit is echt veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:27
Haha Bamihap nice one ! Alhoewel de tiling van het gesnipperde hout op de achtergrond je wel een beetje verraad. Als je het bovenste stukje weg zou knippen zou ik denk ik niet kunnen zien dat t een render is (dat is t toch? toch? :P )

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:39:
ik ben nu ook eens ECHT begonnen met 3d max. als begin ben ik nu met een broodrooster bezig (tutorial) en was der bijna klaar mee maar door een rare knoppen combo van mezelf knalde max eruit en ben ik 1 a 2 uur werk eraan kwijt :p
Je weet dat in 3d max een autosave functie zit die elke 5 minuten automatisch een save van je werk maakt? Mocht 3d max er uit klappen dan kan je die altijd weer openen en ben je maximaal 5 min aan werk kwijt.

In je preference kan je naast de tijdsinterval tussen het saven ook nog de hoeveelheid save's aanpassen, standaard staat ie op 3 maar dat vind ik een beetje weinig omdat je in die 15 min je halve model kan verprutsen dus heb uhm op iets van 10 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
De Hupie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:33:
Haha Bamihap nice one ! Alhoewel de tiling van het gesnipperde hout op de achtergrond je wel een beetje verraad. Als je het bovenste stukje weg zou knippen zou ik denk ik niet kunnen zien dat t een render is (dat is t toch? toch? :P )
Zo dan :9

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/7808/usbkleinef0.jpg

En groot:
http://img340.imageshack.us/img340/7435/usbgrooteu6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Het ziet er niet echt uit alsof het door een camera genomen is.. Voeg wat ruis toe, verneuk de brightness&contrast, zet de levels wat verkeerd, en doe dan een bulge ofzo (om de lens te verpesten :+ ).. Je kan er best veel mee doen, om hem zo veel mogelijk op een foto te laten lijken.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter :)
Ik ben beetje prutsen met blender, ik weet nu alleen niet wat ik echt kan maken. heeft iemand een idee wat beetje makkelijk te doen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Doe zoals ik begonnen ben, pak dingen die op je bureau liggen.
©Dark Blue een paar jaartjes geleden :)

en nee, geen nieuwe vierkante gum :+

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 10-02-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
link0007 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:15:
[...]
Het ziet er niet echt uit alsof het door een camera genomen is.. Voeg wat ruis toe, verneuk de brightness&contrast, zet de levels wat verkeerd, en doe dan een bulge ofzo (om de lens te verpesten :+ ).. Je kan er best veel mee doen, om hem zo veel mogelijk op een foto te laten lijken.
Het was eigenlijk niet de bedoeling om m te laten lijken alsof ie door een camera genomen is, te maken, maar is inderdaad wel geinig om wat mee te doen.
Ik heb een klein beetje noise toegevoegd, heel klein beetje motion blur en de plaat wat lichter gemaakt.

Resultaat:
http://img90.imageshack.us/img90/5315/usbgrootfotoqu2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was had ik de usb sticks iets langwerpiger gemaakt.. Naar mijn mening zien de usb-sticks er nogal nep uit met deze lengte.(icm dikte, hoogte)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa, je hebt usb sticks in alle soorten en maten

dat is gewoon compacter

@robin222

dacht ik al maar kon em niet vinden, heb em nu gevonden dus duizend maal dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 09:46
BamiHap, gaat de realistische kant op :).
In je 2e render heb je al wat gebruik gemaakt van de regel 'imperfect makes perfect' voor realistisch renderen, al hoeft die motion blur wat mij betreft niet zo. Misschien wat meer krasjes in je plastic shader, wat meer variatie in de shaders, stof (wat ook wel bereikt worden door een subtiele Ambient Occlusion), en misschien een wat geschiktere ondergrond (like bureaublad ofzo)?

Over fotorealistisch renderen gesproken, ik liep laats tegen dit aan, een PDF dat fotorealistisch renderen behandeld (er staat voor V-Ray, maar het is eigenlijk voor alles te gebruiken). Er staan ook veel technische (lees: meer de natuurkundige kant op) dingen in, maar ook veel tips enzo. Wel de moeite waard om te lezen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Rogier.V schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:01:
BamiHap, gaat de realistische kant op :).
In je 2e render heb je al wat gebruik gemaakt van de regel 'imperfect makes perfect' voor realistisch renderen, al hoeft die motion blur wat mij betreft niet zo. Misschien wat meer krasjes in je plastic shader, wat meer variatie in de shaders, stof (wat ook wel bereikt worden door een subtiele Ambient Occlusion), en misschien een wat geschiktere ondergrond (like bureaublad ofzo)?
Heb je inderdaad gelijk in, maar t was eigenlijk niet de bedoeling om m als foto te lijken. Ik heb ook zomaar een ondergrond gepakt, en de bewerking heb ik straks even snel in Photoshop gedaan.
Ik denk niet dat ik 'm in max nog verder ga bewerken, heb t eigenlijk wel een beetje gehad met deze scene, al weet je natuurlijk maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een laatste vraagje

in de tutorial moet ik een clay model maken

dit staat er

Create a new material using Ambient occlusion as your diffuse map. Click the diffuse map slot of a blank material, and choose “Ambient Occlusion (base)” map.
Afbeeldingslocatie: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/toaster/images/77.jpg
Give the map the settings I’ve described here, or experiment with your own. One of the benefits of Ambient Occlusion is that it goes so fast you can afford to play with it! =)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/toaster/images/78.jpg

maar bij mij ziet het er zo uit in me material edditor als ik dat zo doe

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/6558/raarematkc2.jpg

een wit vlak en ik kan het materiaal niet op mijn model plakken. wat doe ik fout?

kan het ook zijn dat het aan mijn versie van 3d max licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Volgens mij moet je mental ray gebruiken als renderer?
En heb je dan bij Assign renderer ook mental ray gekozen bij je material editor?
F10 -> Common -> Assign renderer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:17:
Beter :)
Ik ben beetje prutsen met blender, ik weet nu alleen niet wat ik echt kan maken. heeft iemand een idee wat beetje makkelijk te doen is ?
Doe mee met de volgende contest. :*)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat ik me eigenlijk afvroeg, hoe kan je een clayrender krijgen als in een binnensituatie zit waar zich alleen maar lampen bevinden, geen ramen en geen sunlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
BamiHap schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:03:
[...]

Het was eigenlijk niet de bedoeling om m te laten lijken alsof ie door een camera genomen is, te maken, maar is inderdaad wel geinig om wat mee te doen.
Ik heb een klein beetje noise toegevoegd, heel klein beetje motion blur en de plaat wat lichter gemaakt.

Resultaat:
http://img90.imageshack.us/img90/5315/usbgrootfotoqu2.jpg
Erg mooi gemaakt, maar ik ben van mening dat de hoeveelheid blur het helemaal verpest, elke degelijke "camera" zou foto's maken die minder blurry zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamiHap schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:49:
Volgens mij moet je mental ray gebruiken als renderer?
En heb je dan bij Assign renderer ook mental ray gekozen bij je material editor?
F10 -> Common -> Assign renderer.
ja, ook al gedaan

ik ben maar wat met de kleuren van zo'n grijs bolletje gaan kloten

en hier dan, mijn eerste render van een 3d max object :) (als ik de keren dat ik uit verveling op f9 ramde niet mee tel)

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/3937/broodroosterge6.jpg

ben er best wel trots op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Ik ben ook maar weer is begonnen met 3DS max, de vorige keer lukte het niet echt en heb ik het een tijdje niet gedaan. Maar nu weer helemaal zin in :9

Ben nu aan het spelen met gewoon wat materialen en wat dingen, dit is wat ik tot nu toe heb:
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/6493/testrendermetcolaglasfy8.jpg

Het cola flesje komt van de tutorial, de rest heb ik zelf bedacht en gemaakt. (materials van vray-mat..de)

Maar ik heb nu 2 vragen:
- Hoe krijg ik die witte puntjes uit de top van het glas en de fles weg?
- Hoe kan ik het glas vullen met cola? (de cola material heb ik al, moet alleen weten hoe je iets vult)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit weer vast

ben met deze tutorial bezig: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/body1.asp

maar die box extruden lukt me al niet

ik maak zo'n box, maak er editable mesh van en dan ga ik extruden zoals er daar staat (de 4 edges selecteren, shift indrukken en uitrekken) maar ik krijg dit te zien

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/7579/rareextrudewe1.jpg

ook als ik see trough activeer kan ik bij het beginblok er gewoon doorheen kijken maar de rest is zwart en niet bepaald see trough

ik kan zo wel de vorm maken maar 3d max ging vreemd doen toen ik cut moest gebruiken voor de lijnen over de voet en al helemaal toen ik mesh smooth aanzette, dan werd alleen het eerste vierkantje (tenen dus) een bolletje en de rest een misbaksel van blokken en bollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:29:
[...]

ja, ook al gedaan

ik ben maar wat met de kleuren van zo'n grijs bolletje gaan kloten

en hier dan, mijn eerste render van een 3d max object :) (als ik de keren dat ik uit verveling op f9 ramde niet mee tel)

[afbeelding]

ben er best wel trots op :)
terecht trots op WatheveR! Goed begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:42:
ik zit weer vast

ben met deze tutorial bezig: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/body1.asp

maar die box extruden lukt me al niet

ik maak zo'n box, maak er editable mesh van en dan ga ik extruden zoals er daar staat (de 4 edges selecteren, shift indrukken en uitrekken) maar ik krijg dit te zien

[afbeelding]

ook als ik see trough activeer kan ik bij het beginblok er gewoon doorheen kijken maar de rest is zwart en niet bepaald see trough

ik kan zo wel de vorm maken maar 3d max ging vreemd doen toen ik cut moest gebruiken voor de lijnen over de voet en al helemaal toen ik mesh smooth aanzette, dan werd alleen het eerste vierkantje (tenen dus) een bolletje en de rest een misbaksel van blokken en bollen
Komt omdat je geen 4 edges moet selecteren, maar een polygoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Schuey schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:55:
[...] Komt omdat je geen 4 edges moet selecteren, maar een polygoon.
Maar als je dan shift indrukt en uitrekt, duplicate je je polygon. Dus óf je polygon extruden met de tool rechts, óf die polygon verwijderen, 4 edges selecteren, shift indrukken en uitrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kun je dus niet met shift extruden dan?

moet je daarvoor een andere knop indrukken f maar gewoon met dat metertje doen dat je tot je beschikking hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
BamiHap heeft je vraag net helemaal correct beantwoord hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die had ik niet gelezen, want ik drukte op f5, zag schuey zijn reactie, ging ff wat doen, proberen en poste comment zonder F5 in te drukke :p

maar het lukt me nu :) dank, kan ik weer ff verder
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.