mja..Schuey schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:11:
edit:
zeg, was jouw nickname vroeger 3dgod, en daarna d-tox?
anyway epic fail ?
geen eens legendary ?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
mja..Schuey schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:11:
edit:
zeg, was jouw nickname vroeger 3dgod, en daarna d-tox?
[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 29-01-2008 14:40 ]
Verwijderd
Ik heb allebei de mogelijkheden geprobeerRogier.V schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:23:
Lijkt mij inderdaad het probleem. Bij mij is het altijd even uitproberen hoe om ze moeten, maar je kunt het natuurlijk makkelijk uitproberen.
Om trouwens een nette mesh te houden bij het boolen kun je wat cuts maken in het model, waar de raampjes komen (dus om het hele raampje heen). Zo blijven de nieuw ontstane polygons netjes binnen dat vierkantje, in plaats van dat ze je hele model gaan verklooten.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 19:39 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
[ Voor 17% gewijzigd door dreamwalker op 30-01-2008 12:01 ]
Mixed Reality dev
Tja het is maar hoe je het bekijkt, er zijn namelijk nog meer vakken die mijn aandacht eisendreamwalker schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:58:
@ schuey
Sunde joh je bent altijd zo lekker bezig.
Maar als ik er even over nadenk valt het eigenlijk wel mee, je kan gewoon verdergaan met de dingen waar je al aan begonnen bent.
Wel relaxed heb je gewoon meer tijd voor dezelfde opdracht.
[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 30-01-2008 12:38 ]
Goeie vraag weet ik eigenlijk ook niet.Menesis schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:03:
huh waarom zouden meters nou weer sneller renderen?
dreamwalker schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:17:
Dit is echt mooi en snel, nooit meer render tijden!
http://www.geomerics.com/enlighten-media.htm
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ja dat is wel de nabije toekomst van het 3d renderen denk/hoop ik.dreamwalker schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:17:
Dit is echt mooi en snel, nooit meer render tijden!
http://www.geomerics.com/enlighten-media.htm
Mixed Reality dev
Wat waren z'n punten van kritiek en waarop? (je inktvis?)Schuey schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:35:
Het was vanacht 4 uur
Volgens mijn leraar had ik er toch meer tijd aan moeten besteden. Ben benieuwd wat het cijfer wordt, voor een voldoende zal ik er waarschijnlijk verder aan moeten gaan en volgend block opnieuw inleveren..
[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 31-01-2008 11:49 ]
No chance dat je er nu eentje post?Schuey schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:45:
Het was een heel level wat ik moest afmaken. We kregen allemaal een basis design van iemand zeg maar, en dan moest je dat detailleren. Kritiek kunnen jullie niet echt iets mee. Hij vond namelijk mijn squid heel goed uit de verf gekomen, en het model van de skull vond hij ook leuk, expressie kon hij ook wel om lachen. Alleen het level zelf, tja dat vond hij nog nog te kaal eigelijk, te basic textures nog, volgens hem was dit de eerste stap zeg maar, en zouden er nog een aantal moeten volgen om het af te maken. Als ik verder met mijn level moet omdat ik nu geen voldoende krijg, en hij ziet er meer af uit, zal ik wel een rendertje posten, maar dat kan nog wel een paar weken duren denk ik
Humankind… be both.
add paths
adjust platform_wood
make better transitions between rocks and sand (maybe with pebbles)
add crazy sign or something to skull
secret entrance something like wood or stuff to 'hide' it.
stuff on the ground
rings around big stones (proves that they are heavy)
sand stirred up by squid
trees are lonely
[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 31-01-2008 12:15 ]
Humankind… be both.
[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 31-01-2008 12:26 ]
Geeft iig aan dat je nog wat doet hierSchuey schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:25:
offtopic:
volgens mij wordt ik straks gekozen als 3d stuff postslet bij de 2008 verkiezingen
Humankind… be both.
Nja dat heb ik ook...Afstuderen, werk... Geen tijd voor 3D fun.. Ik wil zbrush leren en leren riggen en me een beetje bijspijkeren...maarja..Spike_wolf schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:29:
[...]
Geeft iig aan dat je nog wat doet hier
In tegenstelling tot mij...zucht.. Echt veel te druk met andere dingen om nog te kunnen 3Den de laatste tijd
Nja, een groot gedeelte van die andere dingen is om ook op een game design opleiding te komen, dus met wat geluk ga ik hier over een tijdje ook weer de post slet uithangen
Tja, ik zit nog steeds te twijfelen of ik Maya ga leren of bij 3D max blijf..maratropa schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:33:
[...]
Nja dat heb ik ook...Afstuderen, werk... Geen tijd voor 3D fun.. Ik wil zbrush leren en leren riggen en me een beetje bijspijkeren...maarja..
Humankind… be both.
Verwijderd
het is eigenlijk iemand anders werk, k heb gewoon het beste werk gezocht op internet en op mijn site geplaatst natuurlijk, duhSchuey schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:11:
Bij lange na niet... en moet het zooitje dus morgen presenteren, ik heb alleen die squid af en de skull. Vulkaan wil ik vanavond texturen, en heb nog wel wat andere dingen gemodeled maar dat stelt niks voor. Kortom, dat word een epic fail
edit:
zeg, was jouw nickname vroeger 3dgod, en daarna d-tox? Of loop je gewoon andermans werk te showen op je website
[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 31-01-2008 14:27 ]
Mixed Reality dev
En met welk programma ben je dan zo fijn aan het groeperen?Felke schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:27:
Wanneer ik objecten groepeer en in de object selector mijn objecten en groepen bekijk, is het dan ook mogelijk om te zien welke objecten in je groep zitten?
[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 31-01-2008 15:44 ]
tnx, het is idd customize -> custom UI and Defaults switcher -> en dan Max 'setten' of even wisselen tussen 2.Menesis schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:27:
Ik had dat ook laatst. Heb toen de layout veranderd en weer terugveranderd, toen deed ie het weer
(zit ergens onder customize)
[ Voor 3% gewijzigd door indexample op 31-01-2008 16:02 ]
[ Voor 10% gewijzigd door indexample op 31-01-2008 15:50 ]
Je moet even bij Vray modify panel onder het kopje options invisble aan vinken.en een vraagje: ik heb een environment (map), maar nu er vray lichten voor de ramen staan (om een of andere reden doet iedereen in tutorials dat, waarom?) zie je de omgeving niet meer. ik dacht dat het aan de vraylight multipliers lag (daarom zo weinig licht) maar nu met weinig licht nog steeds niet.
[ Voor 42% gewijzigd door indexample op 31-01-2008 16:41 ]
Verwijderd
juist william...ik dacht dat we dat geheim zouden houden..Schuey schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:32:
Je mag me vrijdag komen aftrekken hoor als we drawing skills moeten inleveren
en nee een voldoende wordt niet denk ik
[ Voor 9% gewijzigd door BamiHap op 31-01-2008 20:30 ]
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
nee geen probleem, zet je tiling eens op 20 20, en btw bij mij zit het niet op een plane, maar op een chamferBox waarvan de onderkant gedelete is. daardoor krijg je mooiere zijkanten.dreamwalker schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:47:
Ik heb ook even dit plaatje gebruikt (ik hoop niet dat je het erg vind)
Maar bij mij ziet het er toch een stuk minder uit
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Thnx for the advice. Was me er van bewust dat er verschillende wegen naar rome zijn. Maar het aanleggen van een bieb is zeker niet verkeerd. Tijd rovend werk, maar uiteindelijk betaald het zich uit in tijdwinst etc. Het feit dat sommige artist het model convert to mesh doen en sommige weer poly gebruiken liet me twijfelen aan mijn werk methode. Persoonlijk lijkt mij poly de beste oplossing.Schuey schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 07:58:
Tja, eigenlijk, doe ... geven denk ik.
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 23:25 ]
Beginning to realize the power...
Thanks! dat was 'mLeVortex schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:28:
pak het object en doe dan een edit normals modiefier erover heen en dan druk je op break... dat doe ik vaak als dat gebeurd werkt ook altijd bij mij tenminste. Soms idd een vertex welden kan het probleem ook oplossen.
[ Voor 20% gewijzigd door Rogier.V op 02-02-2008 20:10 ]
Verwijderd
vette shit. belichting is heel nice.NeOpHyTe-NL schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:13:
Ik ook maar even 2 nieuwe plaatjes laten zien.![]()
Models natuurlijk gedeeltelijk van Evermotion.
Ik weet het, vooral de tweede heeft nog wat werk nodig(TV, ramen)
Zijn aan te klikken voor 1200pix breed.
[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 04-02-2008 00:48 ]
Verwijderd
nice.maratropa schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:45:
Eindelijk eens zbrush gaan leren, en het bevalt echt goed. Dit is helemaal te gek voor alles wat organisch is.
Eerste probeersel, ongeveer uurtje werk. Nog lang niet af maar dit had ik echt niet zo snel in max oid gekund, en het is echt net kleien;
[afbeelding]
Nouja, uur. En ik heb wel redelijk wat 3D ervaring het is niet alsof ik helemaal blank begin..dreamwalker schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:12:
wow ziet er goed uit voor iemand die net begint (een uurtje?!)
Heb nog even een vraag:
Ik wil graag bij de animatie die ik aan het maken ben een HDR als achtergrond voor een interieur scene.
heb een vrayhdr gebruikt en deze ge instance in vray environment GI en Reflection slot.
Volgens mij zou het GI environment slot genoeg moeten zijn om dit te laten zijn toch?
Wat zie ik over het hoofd?
Weenie precies, ben niet zo bekend met character modeling enzo, maar er wordt wel gezegd dat als je voor animatie wil z-brushen, je beter met lowres meshes uit max of maya kan beginnen, en niet zoals ik hier vanuit een sphere tool.Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:24:
[...]
nice.
k vraag me alleen af hoe dat dan met edge loops zit?
is de mesh vanuit zbrush wel een beetje clean?
moet ik het toch es gaan proberen anders..
[ Voor 42% gewijzigd door maratropa op 04-02-2008 14:40 ]
nice!maratropa schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:45:
Eindelijk eens zbrush gaan leren, en het bevalt echt goed. Dit is helemaal te gek voor alles wat organisch is.
Verwijderd
nice man.eperon schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:26:
[...]
nice!
door jou post ben ik ook maar eens gaan kijken naar zbrush (wilde het al gaan leren, maar nu mooi moment). op youtube staat een tut van 3dbuzz, vrij goeie uitleg om snel een hoofd te maken idd. ook een uurtje gezeten,
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 80% gewijzigd door Guillome op 05-02-2008 14:01 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
dat foototje van je lijkt niet echt op glas. Eerder op een lange sluitertijd. En ja glas maken is makkelijk. gewoon klooien met refraction en reflection en de glossiness van beiden tot je hebt wat je wil.dreamwalker schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:56:
vind het wel mooi die strepen geven een soort van oudheid/leven in het geheel.
Weet iemand ook of er een snellere mannier is om glas te maken in vray.
wat ik nu heb duurt echt super lang het hele plaatje tot ie vrij vlot maar de glas gedeeltes echt niet gewoon. Het is glas moet hier op lijken:
[afbeelding]
[afbeelding]
dit is nog gedaan in MR arch en design
nu heb ik het gedaan met refraction in vray maar dat vreet rendertijd!
Ik ben dus op zoek naar een snellere mannier hoeft niet heel realistich te zijn.
Ik heb het geprobeerd met een standard material en dan de opacity naar beneden geschroefd maar dat werd net weer een beetje te nep. Toen een noise map in opacity gedaan om een beetje de refraction na te bootsen maar help ook niet echt.
Iemand een snelle render mannier om melk achtig niet helemaal doorzichtig glas(alleen schimmen zichtbaar) te maken? Of foefjes om het te faken?
Mixed Reality dev
Verwijderd
[ Voor 58% gewijzigd door BamiHap op 10-02-2008 16:01 ]
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 16:05 ]
Je weet dat in 3d max een autosave functie zit die elke 5 minuten automatisch een save van je werk maakt? Mocht 3d max er uit klappen dan kan je die altijd weer openen en ben je maximaal 5 min aan werk kwijt.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:39:
ik ben nu ook eens ECHT begonnen met 3d max. als begin ben ik nu met een broodrooster bezig (tutorial) en was der bijna klaar mee maar door een rare knoppen combo van mezelf knalde max eruit en ben ik 1 a 2 uur werk eraan kwijt
Zo danDe Hupie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:33:
Haha Bamihap nice one ! Alhoewel de tiling van het gesnipperde hout op de achtergrond je wel een beetje verraad. Als je het bovenste stukje weg zou knippen zou ik denk ik niet kunnen zien dat t een render is (dat is t toch? toch?)
Het ziet er niet echt uit alsof het door een camera genomen is.. Voeg wat ruis toe, verneuk de brightness&contrast, zet de levels wat verkeerd, en doe dan een bulge ofzo (om de lens te verpesten
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 10-02-2008 18:50 ]
Het was eigenlijk niet de bedoeling om m te laten lijken alsof ie door een camera genomen is, te maken, maar is inderdaad wel geinig om wat mee te doen.link0007 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:15:
[...]
Het ziet er niet echt uit alsof het door een camera genomen is.. Voeg wat ruis toe, verneuk de brightness&contrast, zet de levels wat verkeerd, en doe dan een bulge ofzo (om de lens te verpesten).. Je kan er best veel mee doen, om hem zo veel mogelijk op een foto te laten lijken.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 20:13 ]
Verwijderd
Heb je inderdaad gelijk in, maar t was eigenlijk niet de bedoeling om m als foto te lijken. Ik heb ook zomaar een ondergrond gepakt, en de bewerking heb ik straks even snel in Photoshop gedaan.Rogier.V schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:01:
BamiHap, gaat de realistische kant op.
In je 2e render heb je al wat gebruik gemaakt van de regel 'imperfect makes perfect' voor realistisch renderen, al hoeft die motion blur wat mij betreft niet zo. Misschien wat meer krasjes in je plastic shader, wat meer variatie in de shaders, stof (wat ook wel bereikt worden door een subtiele Ambient Occlusion), en misschien een wat geschiktere ondergrond (like bureaublad ofzo)?
Verwijderd
Doe mee met de volgende contest.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:17:
Beter
Ik ben beetje prutsen met blender, ik weet nu alleen niet wat ik echt kan maken. heeft iemand een idee wat beetje makkelijk te doen is ?
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Erg mooi gemaakt, maar ik ben van mening dat de hoeveelheid blur het helemaal verpest, elke degelijke "camera" zou foto's maken die minder blurry zijn.BamiHap schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:03:
[...]
Het was eigenlijk niet de bedoeling om m te laten lijken alsof ie door een camera genomen is, te maken, maar is inderdaad wel geinig om wat mee te doen.
Ik heb een klein beetje noise toegevoegd, heel klein beetje motion blur en de plaat wat lichter gemaakt.
Resultaat:
http://img90.imageshack.us/img90/5315/usbgrootfotoqu2.jpg
Verwijderd
ja, ook al gedaanBamiHap schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:49:
Volgens mij moet je mental ray gebruiken als renderer?
En heb je dan bij Assign renderer ook mental ray gekozen bij je material editor?
F10 -> Common -> Assign renderer.
Verwijderd
terecht trots op WatheveR! Goed beginVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:29:
[...]
ja, ook al gedaan
ik ben maar wat met de kleuren van zo'n grijs bolletje gaan kloten
en hier dan, mijn eerste render van een 3d max object(als ik de keren dat ik uit verveling op f9 ramde niet mee tel)
[afbeelding]
ben er best wel trots op
Komt omdat je geen 4 edges moet selecteren, maar een polygoon.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:42:
ik zit weer vast
ben met deze tutorial bezig: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/body1.asp
maar die box extruden lukt me al niet
ik maak zo'n box, maak er editable mesh van en dan ga ik extruden zoals er daar staat (de 4 edges selecteren, shift indrukken en uitrekken) maar ik krijg dit te zien
[afbeelding]
ook als ik see trough activeer kan ik bij het beginblok er gewoon doorheen kijken maar de rest is zwart en niet bepaald see trough
ik kan zo wel de vorm maken maar 3d max ging vreemd doen toen ik cut moest gebruiken voor de lijnen over de voet en al helemaal toen ik mesh smooth aanzette, dan werd alleen het eerste vierkantje (tenen dus) een bolletje en de rest een misbaksel van blokken en bollen
Maar als je dan shift indrukt en uitrekt, duplicate je je polygon. Dus óf je polygon extruden met de tool rechts, óf die polygon verwijderen, 4 edges selecteren, shift indrukken en uitrekken.Schuey schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:55:
[...] Komt omdat je geen 4 edges moet selecteren, maar een polygoon.
Verwijderd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq