De orginele Quake had erg lage resolutie textures met zeer beperkte kleuren (iets richting de 256). Deze gemodde engine ondersteunt wel super hoge kwaliteit textures met bump maps gloss maps en weet ik wat niet allemaal. Ik heb alleen niet zo een zin om nu allemaal nieuwe textures te moeten zoeken dus ik gebruik grotendeels de oude textures van Quake en Half Life. Er zitten ook een paar textures van Halo in verwerkt. Nu zie je bijvoorbeeld dat het hout in het trappen huis heel scherp en mooi van kleur is maar de stenen muren weer heel wazigStukfruit schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:06:
@Sir_Hendro:
Ik zou de halve minuut lange intro met titels weglaten (en gewoon 'wip' oid in de hoek pleuren, ergens onderaan tijdens het filmpje in de eerste paar seconden of zo). Ik kan niet voor anderen spreken, maar mijn klikgrage vingers klikken meestal erg snel op het kruisje wanneer er eerst te lang naar dat soort dingen moet worden gekeken
Vanochtend kijk ik wel door omdat het maandagochtend is.. even vier koppen koffie nemen voordat het weer opschiet
Ziet er wel lekker nostalgisch uit iig! Die rijdende auto's zijn ook heel leuk
Het is allemaal alleen nogal.. lage resolutie en zo.. (textures met 256 kleuren??), maar dat zal vast door die oude game engine komen?
Als het goed is was er nog een high res texture pack voor Quake te downloaden die je dan alleen in de overide folder hoeft te plaatsen dan worden deze namelijk automatisch gebruikt ipv de orginele textures. Ik ga straks even kijken of dat wat helpt.
Ik zat een tijdje te stoeien met het gebruik van gekleurd licht maar nu snap ik eindelijk hou ik het aan de praat moet krijgen. Dus ga ik alles nog even aanpassen. Zo moeten de straat lampen een beetje meer rood in het licht vewerkt hebben en krijgt dat cafe gebouw een dikke party beneden:

Momenteel ben ik de cafe ruimte aan het inrichten. De muren moeten nog uitegewerkt worden en veel meubels plaatsen zoals stoelen en tafels. De bar moet wat meer detail krijgen enz...
GTA VI - All aboard the hype train!!