[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 88.378 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Menesis schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:14:
kort filmpje gemaakt:
als je scheel kijkt zie je de auto in 3d :P
klik eerst op "watch in high quality" onder het filmpje, is ie mooier :+
http://www.youtube.com/watch?v=Cmci2xeVPSo
Mooie auto :) maar misschien kan je Vimeo eens proberen? Die gaat wat beter om met hoge kwalitiet video's.
Youtube hapert nogal bij de 'high quality' mode

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
StackMySwitchUp schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:53:
[...]

Mijn ogen zijn te goed om dat te doen :P
Ik heb kort geleden iets in stereo3d gemaakt (rood/blauw) maar heb geen brilletje.. anyone?

:P[afbeelding]
Ben mijn bril kwijt... :'(

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33
O_M_F_G volgens mij was het DarkBlue die mijn hellboy wilde zien dansen.. Nou, je hebt geluk :{

We moet hem tectonic laten dansen ;( :+
Dat wordt me een partij lastig, eerst mijn rig maar eens verbeteren voordat ik me daar aan waag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 17:56

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

hahahah techtonic is iig een stuk spannender dan DJJJJJJJJJUUUUUUUMPSTIJLLLLLLLLLL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
Ik heb even een vraagje.
Ik zit te zoeken naar textures en kwam onderandere bij evermotion terecht.
Maar ik dacht dat goeie textures altijd herhaalbaar moeten zijn om naden te voorkomen.
De dvd die je kan kopen van evermotion zitten gewoon heel veel textures die je niet kan tilen mijn vraag is heb je daar wel wat aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je hebt zat dingen die niet tilebaar hoeven te zijn, zoals bijvoorbeeld een zijde van een houten krat oid.
Je moet even nagaan of het wel aansluit op dat wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
dreamwalker schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:44:
Ik heb even een vraagje.
Ik zit te zoeken naar textures en kwam onderandere bij evermotion terecht.
Maar ik dacht dat goeie textures altijd herhaalbaar moeten zijn om naden te voorkomen.
De dvd die je kan kopen van evermotion zitten gewoon heel veel textures die je niet kan tilen mijn vraag is heb je daar wel wat aan dan?
Anders kun je ze altijd zelf vergroten in photoshop, beetje patch tool gebruiken hier en daar :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Laatst online: 16:56
Menesis schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:14:
kort filmpje gemaakt:
als je scheel kijkt zie je de auto in 3d :P
klik eerst op "watch in high quality" onder het filmpje, is ie mooier :+
http://www.youtube.com/watch?v=Cmci2xeVPSo
Ik snap het niet.. Hoe doe je het nou precies dat me dat scheel kijken? (het is mij ook bij andere filmpjes niet gelukt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

[...]

Ik heb kort geleden iets in stereo3d gemaakt (rood/blauw) maar heb geen brilletje.. anyone?

[afbeelding]

:P
Als je goede ogen hebt moet het juist geen probleem zijn ;)

Daarnaast heb je rood en blauw omgedraaid. De dieptewerking is ook niet echt spectaculair.

[ Voor 5% gewijzigd door Acid_Burn op 15-05-2008 18:50 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Rogier.V schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:06:
[...]

Ik snap het niet.. Hoe doe je het nou precies dat me dat scheel kijken? (het is mij ook bij andere filmpjes niet gelukt :P)
Zo is het mij een tijd terug gelukt. Erg vers als je het eenmaal onder de knie hebt, dan lukt het meestal binnen enkele seconden :)
To view the images in 3-D, cross your eyes until a composite image forms in the
middle. You then focus on the center image until it becomes totally clear. This is not an easy
technique. Some people can master it in less than a few minutes, and others in more than one hour
(and a small percentage can't see them at all). But once you succeeded, you will be able able to see the 3D in less than
a second later on. And it's really worth it !
However, I have to prevent you from headaches and nauseas when experiencing this technique, especially the first times.
This technique uses your eye muscles in ways you aren't yet used to. If you
start to suffer eye strain or begin to get a headache, take a break and try
again later. According to some eye doctors, it actually makes the muscles
in your eye stronger, thus improving not hurting. I hope they're right. It can take months to
develop a comfortable and flexible control of your viewing mechanism.
Finally, I suggest you start the training with the static samples below.
Only one word: remove the cursor of the mouse from the pictures during 3D viewing.
Bron: http://milked.free.fr/crossmodels/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 12:52
[...]

[afbeelding]

:P
Hmm, heb hier thuis wel van die brilletjes liggen, is wel n beetje 3d idd, maar het "bekijken" in 3d werkt beter wanneer er wat beweegt. But keep up the good work :)

het volgende filmpje is daar een goed voorbeeld van:
http://www.youtube.com/wa...kGVbz75fg&feature=related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Rogier.V schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:06:
[...]

Het idee is dat je je ogen instelt zoals je doet als je in de verte kijkt. Staar voor de grap eens naar je scherm en doe alsof je naar iets kijkt dat ver achter je scherm is, echt wat je doet als je in de verte staart. Als je dat een beetje onder controle hebt kun je zelf bepalen hoe "scheel" (eignelijk is het niet scheel geloof ik?) je kijkt en dan kun je de 2 film beelden precies over elkaar "leggen".

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236479

:)
Na de post van Interfico begon het weer te kriebelen, vroegere tijden altijd al 3d willen doen, maar telkens na installatie geen doorzettings vermogen oid want ik vond het altijd veels te moeilijk en heb het daarom ook nooit doorgezet...

Gister 3dsmax geinstalleerd en vanochtend gelijk begonnen, en gelukkig leer ik snel, en met behulp van wat uitleg over hoe en wat kwam dit eruit:

Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1347/4726446/15892334/317504546.jpg

Ik weet dat het nog beginneling stuff is, mja dat ben ik ook so don't be hard d:)b
Dit is slecht 1/100000000000000 van wat het programma kan, maar hoop nu toch wel verder te gaan komen!!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 16-05-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240132

@shuey
had jij 3d7 gehaald?
deze word mijn nieuwe dude, ben niet egt teverden met naruto.

dansen word egt een bitch trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/4585/borstgh3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/9558/frontborstex0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/5446/ruglp1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/9379/gezichtyl2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/3462/frontvc3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/1577/backqn8.jpg

na wat meer mudbox ervaring een heel character(nog niet af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Respect voor het detail _/-\o_

Ik ben geen expert in anatomie, maar toch wat puntjes:
- het hoofd is aan de kleine kant.
- de overgang tussen schouderspier en borstspier ziet er onnatuurlijk uit.
- er zit een raar meshfoutje tussen de borstspieren (slechte naad?).
- de buikspieren onder de navel hebben geen zichtbare groef onderaan.
- de benen zijn te dik. Vooral de dijbenen, maar ook de kuiten.
- aan de achterkant van de benen vind ik de groeven te sterk, vooral in de kuiten.
- de schenen zijn te smal (lijken wel pezen zo)

Verder erg goed (al blijft het natuurlijk valsspelen, dat sculpten :P)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bozozo schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:44:
(al blijft het natuurlijk valsspelen, dat sculpten :P)
Ik kan er eigenlijk best boos om worden wanneer mensen dit zeggen. Kennis van oa. anatomie komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Speciaal voor jou staat er dan ook een tongemannetje achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Heeel mooi hoor! >:)

Nu wat lastig denk ik...
Maar zou de nek langer maken en de oren hoger zetten.
Incl. punten Bozozo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Oogst schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:08:
Pfoe, ik post hier meer zo vaak, want ik heb weinig tijd voor 3D de laatste tijd (althans, wel veel tijd voor 3D games programmeren, maar das toch anders dan lekker 3dsmaxen). Voor een kunstgeschiedenisboek werd me gevraagd of ze een plaatje van me mochten gebruiken, maar die vond ik ondertussen zo lelijk (uit 2001 alweer) dat ik besloot de belichting en wat details opnieuw te doen. In een paar uur ben ik gegaan van onderstaande, naar die daaronder. Er moet nog wat aan gebeuren, maar ik hoor graag commentaar er op. Mijn moeder vond de oude mooier... :'( Dus ik hoop maar dat jullie de nieuwe mooier vinden, en anders hoor ik het wel en ga ik in een hoekje zitten huilen...
Oogst ik heb met heel veel plezier bijna meer dan 2 jaar geleden jou spelletje CableRacer gespeeld. Heb je die nog ergens online staan? Ik kon alleen wat screenshots nog vinden..

Bedankt :)
Oogst schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:31:
Hopsakee, ik heb weer een nieuwe versie van Cableracer, deze keer met een klein baan-ontwerpje, puur om te proberen hoe het speelt. Ik merk nu wel dat het best lastig is om schaal en snelheid goed in te schatten tijdens het level designen in MAX. Maar gelukkig werkt mijn exporter heel snel, waardoor ik snel kan proberen en weer terug naar MAX om dingen uit te proberen. :)

Download de speelbare versie (2,8mb)

[ Voor 23% gewijzigd door Micha op 17-05-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:44:
Respect voor het detail _/-\o_

Ik ben geen expert in anatomie, maar toch wat puntjes:
- het hoofd is aan de kleine kant.
- de overgang tussen schouderspier en borstspier ziet er onnatuurlijk uit.
- er zit een raar meshfoutje tussen de borstspieren (slechte naad?).
- de buikspieren onder de navel hebben geen zichtbare groef onderaan.
- de benen zijn te dik. Vooral de dijbenen, maar ook de kuiten.
- aan de achterkant van de benen vind ik de groeven te sterk, vooral in de kuiten.
- de schenen zijn te smal (lijken wel pezen zo)

Verder erg goed (al blijft het natuurlijk valsspelen, dat sculpten :P)
thnx, nu ffe zuipen op een concert, maar zal er zeker naar gaan kijken zodra ik weer tijd heb.

en valsspelen. ik ben het deels met je eens hor :). maar zoals iemand anders al zei anotomie moet je toch leren, en ook het hele model process komt niet zomaar aanvliegen(heb ook al jaren ervaring met gewoon modelling in ''normale'' paketten).
eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig naar een beginner die iets in mudbox of zbrush maakt, of dat er nou dan wel mooi uit zou zien.. denk het namelijk niet..ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:08:
[...]

Heeel mooi hoor! >:)

Nu wat lastig denk ik...
Maar zou de nek langer maken en de oren hoger zetten.
Incl. punten Bozozo.
thnx, zal ook de nek ffe checken.

he tis eigenlijk heel makkelijk. je kan in mudbox in smooth level heel makkelijk terug stappen, aanpassingen maken op low poly model, en dan omhoog schakelen voor de detail.
kan dus makkelijk grote veranderen in een heel high poly model maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Anoniem: 240132 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:50:
eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig naar een beginner die iets in mudbox of zbrush maakt, of dat er nou dan wel mooi uit zou zien.. denk het namelijk niet..ben benieuwd..
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://sourceforge.net/dbimage.php?id=55610
Hoewel dit geen ZBrush of Mudbox is, heb ik al vaak genoeg gezien dat het in die programma's er net zo aan toe gaat.
Bozozo schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:58:
Speciaal voor jou staat er dan ook een tongemannetje achter :)
Dank je ;) maar het feit blijft dat veel mensen er veel te makkelijk over denken, zie ook het mooie hoofd hierboven :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:52:

Dank je ;) maar het feit blijft dat veel mensen er veel te makkelijk over denken, zie ook het mooie hoofd hierboven :)
Idd, anders kon Rembrandt ook maar beter meteen stoppen :9 .
Beetje met een penseeltje kliederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Menesis schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:54:
[...]
Het idee is dat je je ogen instelt zoals je doet als je in de verte kijkt. Staar voor de grap eens naar je scherm en doe alsof je naar iets kijkt dat ver achter je scherm is, echt wat je doet als je in de verte staart. Als je dat een beetje onder controle hebt kun je zelf bepalen hoe "scheel" (eignelijk is het niet scheel geloof ik?) je kijkt en dan kun je de 2 film beelden precies over elkaar "leggen".
Ok, het werkt. Alleen zie ik de 3e auto niet echt in 'real' 3d. O-) Ligt dat aan mij, of aan de animatie? :P
Anoniem: 240132 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:05:
@shuey
had jij 3d7 gehaald?
deze word mijn nieuwe dude, ben niet egt teverden met naruto.

dansen word egt een bitch trouwens.

.. Afbeeldingen

na wat meer mudbox ervaring een heel character(nog niet af).
Ziet er netjes uit.

Ik ben het wel een beetje eens met Bozozo, maar echt valsspelen is het natuurlijk niet. Het is alleen een stuk makkelijker (zelf als je geen anatomische kennis hebt, is het makkelijker om dat van plaatjes na te maken, dan het leren van mensenhoofden e.d. in 3d. :X ).
Maar ach, als er geen vermakkelijking/verbetering zou zijn, zouden we allemaal nog achter onze computer koelkast uit de jaren 90 zitten toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Rogier.V schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:10:
Ik ben het wel een beetje eens met Bozozo, maar echt valsspelen is het natuurlijk niet. Het is alleen een stuk makkelijker (zelf als je geen anatomische kennis hebt, is het makkelijker om dat van plaatjes na te maken, dan het leren van mensenhoofden e.d. in 3d. :X ).
Ik begrijp je laatste zin niet helemaal: plaatjes namaken met bepaalde anatomie erop is makkelijker dan het leren van plaatjes maken van mensenhoofden in 3d? :9

Zou je daar misschien eens een lichtbron bij kunnen houden om het te verduidelijken? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Stukfruit schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:17:
[...]

Ik begrijp je laatste zin niet helemaal: plaatjes namaken met bepaalde anatomie erop is makkelijker dan het leren van plaatjes maken van mensenhoofden in 3d? :9

Zou je daar misschien eens een lichtbron bij kunnen houden om het te verduidelijken? :)
Ok, het was inderdaad best wel krom als ik het na lees, maar ik bedoelde er het volgende mee. Ik heb zelf al gemerkt dat ik in iedergeval anatomie maken in Zbrush door middel van vergelijkinsplaatjes van internet (dus niet dat je echt uit je hoofd weet hoe de anatomie in elkaar zit) stukken makkelijker is dan bijvoorbeeld een mensenhoofd maken in een traditioneel 3D programma. Daar moet je de anatomie ook leren, maar is het vervolgens ook nog eens een gedoe om het allemaal daadwerkelijk te maken. Dat hoef ik denk ik verder niet toe te lichten, als je het al nooit geprobeerd hebt, probeer het maar eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ach, wie heeft er nog nooit een regenachtige zondagmiddag verspild met vijf uur vertexje-slepen om de perfecte kaaklijn te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:30:
[...]

Ok, het was inderdaad best wel krom als ik het na lees, maar ik bedoelde er het volgende mee. Ik heb zelf al gemerkt dat ik in iedergeval anatomie maken in Zbrush door middel van vergelijkinsplaatjes van internet (dus niet dat je echt uit je hoofd weet hoe de anatomie in elkaar zit) stukken makkelijker is dan bijvoorbeeld een mensenhoofd maken in een traditioneel 3D programma. Daar moet je de anatomie ook leren, maar is het vervolgens ook nog eens een gedoe om het allemaal daadwerkelijk te maken. Dat hoef ik denk ik verder niet toe te lichten, als je het al nooit geprobeerd hebt, probeer het maar eens. ;)
als je anotomie nooit in een traditioneel pakket geprobeert hebt, gaat het wss ook niet lukken in mudbox of zbrush, als je een foute edgelflow hebt lopen al veel dingen in de soep heb ik wel gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:52:
[...]

Zoiets:
[afbeelding]
Hoewel dit geen ZBrush of Mudbox is, heb ik al vaak genoeg gezien dat het in die programma's er net zo aan toe gaat.

[...]

zie je shit man. geweldige dikke art _/-\o_
ik ben fan van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
@ Milky
ja ik had een 7 :D

Als Andrew de benen ziet op jouw character, echt dan slapt hij je hard volgens mij :P
Verder is hij nice, ik krijg ook weer zin om een character te modellen ;) En ja... dat dansen wordt, CRAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schuey schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:49:
@ Milky
ja ik had een 7 :D

Als Andrew de benen ziet op jouw character, echt dan slapt hij je hard volgens mij :P
Verder is hij nice, ik krijg ook weer zin om een character te modellen ;) En ja... dat dansen wordt, CRAP.
zo dan ben je volgens mij de enige die het heeft gehaald zo'n beetje.
er zitten nou nog 3/4 mensen bij ons in de klas bij 3d :+ .(harde kern blijft over he)

en vertel es over die benen? het moet aardig kloppen toch.
zijn voeten en zijn handen zijn een ander verhaal.
(btw heb je wolverine van kim al gezien? egt geweldig model)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 240132 op 18-05-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Al die n00bs in jou klas ook, komop die kunnen nog niet eens normaal modellen, laat staan sculpten :{ (de meeste dan)

Jouw benen kan je simpel gezegd zien als een omgekeerde pion, het lijkt alsof die onderbeen spieren vanaf de knieholte helemaal tot aan de kuit lopen. Dat hoort echter tot halverwege het onderbeen te zijn :P Misschien ze je het zelf niet, maar dat shot als je vanaf de achterkant, zie dat er heel awkward uit.

Edit:
Ja die wolverine was wel aardig.. Je kan alleen zien dat hij liever cartoon doet. De handen waren echt cartoonesk, en het gezicht, omfg :X Net een aap :D

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 18-05-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Rogier.V schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:30:
Geen zorgen, ik weet hoe het is om vijf uur achter elkaar non-stop zonder pauze als een verslaafde die zijn shot nodig heeft die laatste vertexjes nog even bij elkaar sleept om er vervolgens achter te komen dat hij een half uur daarvoor per ongeluk de vertices aan de achterkant van het mooie vrouwenhoofd meegeselecteerd had en de dame daardoor een paar stijlvolle spikes in haar achterhoofd heeft zitten :7

* Anoniem: 62628 snel weer de deur uittrapt..

Als je in een sculptprogramma een kubus of sphere gebruikt om een basismodel te maken dan moet je alsnog met vertices gaan prutsen trouwens. Anders liggen je polygonen verkeerd om er op een mooie manier meer detail op te gooien (ook bekend als "retopolizen").
Anoniem: 240132 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:20:
zie je shit man. geweldige dikke art _/-\o_
ik ben fan van je ;)
Ach en wee, was het maar mijn werk, dan had ik nu een fan :$

;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schuey schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:05:
Al die n00bs in jou klas ook, komop die kunnen nog niet eens normaal modellen, laat staan sculpten :{ (de meeste dan)

Jouw benen kan je simpel gezegd zien als een omgekeerde pion, het lijkt alsof die onderbeen spieren vanaf de knieholte helemaal tot aan de kuit lopen. Dat hoort echter tot halverwege het onderbeen te zijn :P Misschien ze je het zelf niet, maar dat shot als je vanaf de achterkant, zie dat er heel awkward uit.

Edit:
Ja die wolverine was wel aardig.. Je kan alleen zien dat hij liever cartoon doet. De handen waren echt cartoonesk, en het gezicht, omfg :X Net een aap :D
mensen uit mijn klas zijn de bommmm!!! naja ze zijn anders..specialer :P
''het lijkt alsof die onderbeen spieren vanaf de knieholte helemaal tot aan de kuit lopen''
leg es uit?

wolverine wel aardig, wil jou het wel es beter zien doen. ik vond hem egt heel nice,
ook de rig en alles. maarja hij zit ook al 20 jaar in t vak (volgens hem althans).

btw heb toch het idee dat mudbox e.d meer polygonenen kosten dan nodig is...
just me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Afbeeldingslocatie: http://www.healdirect.com/products/leg_stretchers_lower_leg_stretching_equipment_1.jpg
Vergelijk dat eens met wat je bij jou ziet :)

Ja ik vond die Wolverine wel aardig ja, gezicht en handen verneukten het voor me. En dat ie al 20 jaar in het vak zit, ja dat moet hij zelf weten, dan hoef ik nog niet alles mooi van hem te vinden ;)

Mudbox pleurt idd ook overal extra polies waar je dat niet wilt.. Daarom blijf ik zelf liever 1subdivision langer in maya zodat je beter kunt aangeven waar je meer detail wilt en waar minder. In principe is het ook wel handig om zowieso zwaart te optimizen als je je model uit mudbox naar maya haalt.

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 19-05-2008 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

* apNia agrees met Schuey

Ze lijken anatomisch niet echt te kloppen (ik moet daarbij zeggen dat ik het WEL een heel knap model vind). De benen lijken nu een karikatuur, wat vrij comic-ish overkomt. En dan is het logischer als je de armen ook onproportioneel groot maakt (hoera voor characterdesign :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Menesis schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:54:
[...]
Volgens mij moet je juist wel scheel kijken. Precies omgekeerd wat jij zegt. Zodat oog rechts linker plaat ziet, en oog links rechter plaat. Dat wordt dan 1 plaat.

Tip om te doen: hou je vinger tussen de platen in en kijk naar je vinger. En haal dan je vinger naar je hoofd toe. Op een gegeven moment zie je de platen goed in 3d. Blijf focussen op je vinger.

[ Voor 12% gewijzigd door Guillome op 19-05-2008 11:30 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schuey schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:27:
[afbeelding]
Vergelijk dat eens met wat je bij jou ziet :)

Ja ik vond die Wolverine wel aardig ja, gezicht en handen verneukten het voor me. En dat ie al 20 jaar in het vak zit, ja dat moet hij zelf weten, dan hoef ik nog niet alles mooi van hem te vinden ;)

Mudbox pleurt idd ook overal extra polies waar je dat niet wilt.. Daarom blijf ik zelf liever 1subdivision langer in maya zodat je beter kunt aangeven waar je meer detail wilt en waar minder. In principe is het ook wel handig om zowieso zwaart te optimizen als je je model uit mudbox naar maya haalt.
ah ok, zie het, thnx.
over je extra sub voordat je in mudbox verder gaat ben ik het idd helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Iemand enig idee waar dit uit voortkomt? Een probleem wat ik vaker heb zodra ik sphere-achtige vormen ga MeshSmoothen:

M'n wire:
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/360/max1tp7.jpg

Gesmooth (contrast ff wat opgehoogd):
Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/3148/max2ib6.jpg

Er vormen bovenaan wat plooien en ik heb eigenlijk geen idee hoe die weg te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zorgen dat je een 'open' face houd bovenaan, en natuurlijk zorgen dat die tri's quads worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
Neem een geosphere ipv een sphere ;). Die smoothen veel beter

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gehehehe inderdaad, chamferen van die vert bovenaan en wat extra cuts was voldoende. Zal ik voortaan ff rekening mee houden DaNiEl :)

Schuey, wat bedoel je precies met de term 'open face'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hmm, helemaal weg krijg je het nooit met een gewone sphere zie ik.. Wel vaag, in Maya werkt het wel fatsoenlijk als je een sphere smoothed.

Open face, tjah, geen term, ik wist niet hoe ik het anders moest vertellen, gewoon eigelijk de bovenste vertex (degene waar alles bij elkaar komt) chamferen, en je snapt wel wat ik bedoel :P
Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/2695/facescr3.jpg
(feitelijk verklein je alleen maar het probleem gebied hiermee overigens)

Mijn vraag is overigens, is het wel nodig dat je al die edges naar 1 punt toe laat lopen in jouw model :P Want als dat niet nodig is kan je ook mooi om dit probleem heen werken namelijk ;)

[ Voor 154% gewijzigd door Schuey op 19-05-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh ja dat had ik al gedaan :)
Dus ipv het hoogste punt een vertex een poly (technisch gezien meerdere, maar afvlakken dus) van maken.

Volgende keer inderdaad een geosphere doen, trial and error ahoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Of gewoon geen spheres meer smoothen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmmm.. Hoe raad je dan aan om de basis te leggen voor ronde vormen die je later wel wilt subdivven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Beter is om gewoon zelf een ronde vorm te maken met zes hoeken (!) en die subdividen. Wordt altijd rond, en het is mooier dan een primitief.
(alleen voor dingen als ogen is een primitief object natuurlijk beter, anders ben je lang bezig :P)

Maar de "regel" doorgaans is dat je geen "lange"/uitgerekte polygonen moet maken. Dit is een van de problemen die je er door kan krijgen..

Houd ze altijd zo vierkant mogelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Stukfruit op 20-05-2008 02:05 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
apNia schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:26:
Hmmm.. Hoe raad je dan aan om de basis te leggen voor ronde vormen die je later wel wilt subdivven?
Pak eens een box en meshsmooth die een paar keer :) das in principe het zelfde als wat je doet in subdivide modellen maar je hebt iig snel een quad sphere 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK wat stukfruit al zegt.. thanks :)
Erg suf, maar weet ik dat voor de volgende keer.

Overigens DaNiEl die geosphere bestaat uit tri's. Volgens mij wil ik dat juist niet als ik Schuey moet geloven (en ik kon zo snel geen optie vinden om 'm uit quads op te bouwen).

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 20-05-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Decapitator:

Wat zei ik daar vannacht nou? :P

Dat is *absoluut niet* hetzelfde.
Gebruik minstens zes hoekpunten, anders krijg je een "vierkante" afronding.
(probeer maar eens om te zien wat ik bedoel, en draai dan rondjes in je 3d view.. vier hoekpunten is lelijk :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 20-05-2008 10:20 . Reden: Even een naam toegevoegd, anders leek het net of ik op apnia reageerde ;) ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom creeer je niet gewoon een box en spherify je die? dan heb je alleen maar quads..
voorbeeld;

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/1786/oploshw2.jpg

of mis ik iets?
(of een geo-sphere, werkt ook, wel tri's wat later voor problemen kan zorgen, ligt eraan wat je van plan bent?).

--------------------------

anyways weer iets verder met mijn gay-held.

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/259/detailyd8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/2548/backhp4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/2030/frontyg2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/3713/facezp8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Zeer netjes!
Ondanks dat de benen wel verbeterd zijn ten opzichte van de vorige wip, vind ik met name de onderbenen nog erg storen. Het lijkt wel breder en langer te zijn dan het dijbeen.

Afbeeldingslocatie: http://people.uleth.ca/~little/PE2110/funcanatomy/2front%20muscle.jpg

De rest ziet er top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super!! _/-\o_ , hij ziet er heel goed uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Ik heb weer eens een probleem.

Ik heb een vorm gemaakt met de lijn tool en bevel eroverheen gegooid.
Vervolgens deze omgezet naar poly en zodat ik een multi-sub materiaal kan gebruiken.
En een UVWmap modifier erop gedaan en deze op box gezet (ik heb ook de andere aangevink gehad maar die gaven nog slechter resultaat).
Maar nu het probleem alles gaat goed alleen het 45graden randje (was een bevel randje) wil niet goed mappen. Er komen een soort vlekken op (zie afbeelding) lijkt wel of hier de texture gedraait is ofzo. Eigenlijk moet de kopsekant en het 45raden randje als 1 vlak gezien worden.
Is dit makkelijk op te lossen?

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/multiplex.jpg

@ milky
Damn wat een spierbonk! maar wat Rogier zegt klopt wel zijn onder benen zijn echt massive.
En de kreukels van het broekje op zijn kont lijken niet helemaal realistisch.
Maar ziet er verder super uit!

[ Voor 13% gewijzigd door dreamwalker op 20-05-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:44:
Zeer netjes!
Ondanks dat de benen wel verbeterd zijn ten opzichte van de vorige wip, vind ik met name de onderbenen nog erg storen. Het lijkt wel breder en langer te zijn dan het dijbeen.

[afbeelding]

De rest ziet er top uit.
ja helemaal gelijk.
ben ik ook nog van plan om te fixe(goed plaatje trouwens, handy).
de voeten en handen zijn ook nog alles behalve goed, dat ligt ook deels aan mijn lowpoly set up.
moet daar dus volgende x rekening mee houden, you life you learn.

thnx voor de aanmoedigende reacties verder :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Stukfruit schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:19:
@Decapitator:

Wat zei ik daar vannacht nou? :P

Dat is *absoluut niet* hetzelfde.
Gebruik minstens zes hoekpunten, anders krijg je een "vierkante" afronding.
(probeer maar eens om te zien wat ik bedoel, en draai dan rondjes in je 3d view.. vier hoekpunten is lelijk :) )
Mjah ok dat had ik al wel eens gezien maargoed je gaat er toch op brushen dus als het goed is blijft er niks van die sphere over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-04 15:59
dreamwalker schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:47:

[Heel verhaal..]
Unwrap UVW Map, en puzzelen maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
dreamwalker schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:47:

Ik heb een vorm gemaakt met de lijn tool en bevel eroverheen gegooid.
Vervolgens deze omgezet naar poly en zodat ik een multi-sub materiaal kan gebruiken.
En een UVWmap modifier erop gedaan en deze op box gezet (ik heb ook de andere aangevink gehad maar die gaven nog slechter resultaat).
Maar nu het probleem alles gaat goed alleen het 45graden randje (was een bevel randje) wil niet goed mappen. Er komen een soort vlekken op (zie afbeelding) lijkt wel of hier de texture gedraait is ofzo. Eigenlijk moet de kopsekant en het 45raden randje als 1 vlak gezien worden.
Is dit makkelijk op te lossen?

[afbeelding]

@ milky
Damn wat een spierbonk! maar wat Rogier zegt klopt wel zijn onder benen zijn echt massive.
En de kreukels van het broekje op zijn kont lijken niet helemaal realistisch.
Maar ziet er verder super uit!
Hij pakt op de rand waarschijnlijk net het andere vlak van je UVWbox. Als je zorgt dat het schuine vlak net ietsje meer gealigned is met de zijkant dan met die witte bovenkant, dan pakt hij wellicht dezelfde zijde van de UVWbox als de zijkant.
Kortweg: make it 46 graden ;) Smerige trucje maar zou wel moeten werken denk ik.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
bedankt voor jullie reacties.

@ menesis
Ik heb het geprobeerd maar het lukt helaas niet op deze mannier.

@loderunner
Is eigenlijk net te veel moeite om dit te unwrappen en ik ben er niet echt goed in.

Maar ik heb een soort van tussen oplossing gevonden door toch maar voor de cylindrical mapping te gaan. Dan pakt ie het 45 wel mee alleen de texture is heel erg uitgerekt maar in dit geval is dat niet heel erg. Toch jammer dat het niet helemaal lukt :'(

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/multiplexcylindrical.jpg

edit: Lijkt wel op betonplex toch....

[ Voor 3% gewijzigd door dreamwalker op 21-05-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
dreamwalker schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:40:
bedankt voor jullie reacties.

@ menesis
Ik heb het geprobeerd maar het lukt helaas niet op deze mannier.
Het zou nog kunnen dat je het verkeerd hebt gedaan, als je namelijk na die UVWmap edit poly doet en dan de hoek veranderd dan werkt het niet, je moet wel zorgen dat die UVWmap de bovenste (laatste) modifier is.
Maar goed, het ziet er nu prima uit!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en hij is zo goed als af.
nou nog riggen en texturen voor a.s vrijdag..(gaat dus niet lukken:P).

crits zijn nog welkom natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/7467/frontdp9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/5408/backge7.jpg

heel lang gekloot aan de hand. wat een pokke werk. opzet hiervoor moet egt beter gemoddeld worden.
tis niet veel maar tis iets..
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/8610/handkh1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ilya

💩

De 'knik' tussen zijn schouder en bovenarm ziet er een beetje onnatuurlijk uit, en zijn handen zijn een beetje chubby. Ziet er verder nice uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ilya schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:52:
De 'knik' tussen zijn schouder en bovenarm ziet er een beetje onnatuurlijk uit, en zijn handen zijn een beetje chubby. Ziet er verder nice uit.
jup jup, zal die knik nog proberen aan te passen.

*degene die de ultieme fout erin ontdekt krijgt een koekje, kijken wie er goeie observatie skills heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

wtf is up met zijn rechterteen?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acid_Burn schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:36:
wtf is up met zijn rechterteen?
Afbeeldingslocatie: http://www.anaburen.nl/nes/izaek/mariakaakje.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 20:31

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Anoniem: 240132 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:24:
[...]

jup jup, zal die knik nog proberen aan te passen.

*degene die de ultieme fout erin ontdekt krijgt een koekje, kijken wie er goeie observatie skills heeft.
Ook een beetje gek dat zijn ringvinger langer en dikker is dan zijn middelvinger. Middel vinger is eigenlijk altijd bij iedereen de langste vinger. daarna de ring of index vinger. Dat verschild per persoon. Maar ik geloof dat het meest voorkomende is 1 middelv. 2 ringv. 3 index. 4 pinkje natuurlijk.

Verder begint je model er al erg strak uit te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:02
Tweak-Freak schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:34:
[...]

Ook een beetje gek dat zijn ringvinger langer en dikker is dan zijn middelvinger. Middel vinger is eigenlijk altijd bij iedereen de langste vinger. daarna de ring of index vinger. Dat verschild per persoon. Maar ik geloof dat het meest voorkomende is 1 middelv. 2 ringv. 3 index. 4 pinkje natuurlijk.

Verder begint je model er al erg strak uit te zien!
Vuistregel: bij mannen is de ringvinger langer dan de wijsvinger, bij vrouwen juist korter.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vroege wip van een interieur voor een level :) kijken wie het herkend :P
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/6682/wiplb5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 19:44
Momenteel doe ik toch nog maar is een poging een leuke map te bouwen in de Quake editor. Jammer genoeg crashed deze vaak wanneer de map te groot wordt omdat deze bejaarde editor niet voor dit soort werk is bedoeld :P Maar so far so good!! Ik kan nog steeds verder bouwen.
De nieuwe map heet momenteel Quake City. Kan zowel een single player als multiplayer map worden.

Screenshots van mijn wipje:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/quake/city/screenshot13.jpg

Inclusief rijdende auto's en een vliegend vliegtuig :D

p.s. dit is gemaakt met de level editor 'Qoole' voor Quake 1 (met gemodde engine)

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-05-2008 01:04 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Meesterlijk om te zien Sir_Hendro! Vet vet vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Laatst online: 14-04 00:11
Ik heb een afstandsbediening van mijn 'klik aan klik uit'(tm) setje versolidworkst. Vooral om een beetje met de renders te spelen om het zo fotorealistisch mogelijk te krijgen.
Hoewel ik er niet ontevreden over ben is het nog niet 'echt' genoeg. Heeft iemand ook ervaring met SolidWorks / PhotoWorks (2007) ? Zoja; ik hoor meer dan graag tips, commentaar en kritiek :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/body3.png
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/body2_tumb.png
(Klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/body1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:11

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Schuey schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:59:
[afbeelding]
Gangetje uit Startrek Enterprise Series ofzo? :D

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

j-a-s-p-e-r ik snap wat je bedoelt. Probeer eens wat meer te spelen met meerdere lichtbronnen (je hebt er nu 1?) en een HDRi voor de reflectie.. dat zou denk ik al veel schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

@ Jasper.

Ziet er erg goed uit! Mis alleen nog de naatjes bij je knopjes

Heb me zelf ook weer eens iets in mn hoofd gehaald..
Hele vroege en cheasy wip.. Maar het idee staat :P

Titel Evil bear })
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2dmidyt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ElmarNieser schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:52:
[...]

Gangetje uit Startrek Enterprise Series ofzo? :D
nope :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146727

Ik heb sinds kort de plugin van Vray voor Google SketchUp 6. Nu kwam ik op de site vray-materials.de enkele mooie materialen tegen. Hoe kan ik de materialen die je op deze site kan downloaden in SketchUp "invoegen"?

De methode die ik nu gebruik is dat ik een nieuw materiaal in SketchUp maak, met als texture image een jpeg-file uit het gedownloade "materiaalbestand". Maar bij de gedownloade bestanden zit ook een *.mat file, het lijkt dat ik deze ergens in Vray moet kunnen laden. Kortom: Hoe kan ik mijn gedownloade materiaal het best in SketchUp laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weer wat ge-update :)
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2q9gbyu.jpg
nog veel evil speelgoed te gaan..
@ hieronder. Ik ken de film niet maar hij klinkt goed fout :P (positief..)

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 23-05-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Ja, een grote boze speelgoedauto, veel meer blokken en veel melk...

Kun je een leuke scene uit Akira nabouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Schuey schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:59:
[afbeelding]
Rebel blockade runner? (CR90 corvette)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Laatst online: 14-04 00:11
Ah bedankt voor 't commentaar, zeer fijn :)
apNia schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:19:
j-a-s-p-e-r ik snap wat je bedoelt. Probeer eens wat meer te spelen met meerdere lichtbronnen (je hebt er nu 1?) en een HDRi voor de reflectie.. dat zou denk ik al veel schelen...
Ik probeer via de indirectlighting het licht te doen, samen met één spot inderdaad. Daar maar eens verandering in brengen. Wel jammer dat met die indirecte verlichting de rendertijden ook als een raket omhoog schieten (begint nu weer richting de 5 min te gaan)
Anoniem: 123349 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:19:
@ Jasper.

Ziet er erg goed uit! Mis alleen nog de naatjes bij je knopjes

Heb me zelf ook weer eens iets in mn hoofd gehaald..
Hele vroege en cheasy wip.. Maar het idee staat :P

Titel Evil bear })
[afbeelding]
Met naadjes bij de knopjes bedoel je er direct omheen (aan de basis zegmaar)?

Nice beer trouwens. Echt een om lief bij te gaan slapen en nooit meer wakker te worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:59:
En weer wat ge-update :)
[afbeelding]
nog veel evil speelgoed te gaan..
@ hieronder. Ik ken de film niet maar hij klinkt goed fout :P (positief..)
zoiets zou je anaglyph moeten renderen, ziet er wel cool uit denk..
mischien wel de moeite op te zoeken hoe je dit kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240132 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 01:49:
[...]

zoiets zou je anaglyph moeten renderen, ziet er wel cool uit denk..
mischien wel de moeite op te zoeken hoe je dit kan doen..
Dat is inderdaad wel een leuk idee ! Wil zelf ook nog steeds zo'n brilletje hebben maar het komt er niet van..

En zit ik in Lightwave te zoeken zit er een renderer in voor dit! Geen idee of het werkt want ik heb dus geen brilletje.(en nergens een docu te vinden van lightwave hierover...) Iemand die kan zeggen of het werkt?:)

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/28cmvyu.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 24-05-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Werkt niet super.
Heb hier zo'n brilletje liggen, maar ik zie alle blauwe stukken ook in het rood, waardoor het 3d effect verloren gaat.
Ook zijn de kleuren eigenlijk te donken voor een mooi effect.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Ik ben momenteel met deze tutorial bezig:
http://www.youtube.com/watch?v=i7FvkWONmK4
Maar op een gegeven moment moet je .BIP bestanden inladen. Horen die standaard ergens te staan en heb ik die alleen niet, of moet ik ze ergens downloaden?
Danku. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
dat zijn bestanden van Biped in 3ds max. Wellicht als je een search in je 3ds map doet dat je ze dan tegenkomt. Volgens mij zitten er wel een aantal bij max.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb niks op mijn computer kunnen vinden qua standaard .bip bestanden.
Weet iemand hier toevallig een plek waar ik ze gratis vandaan kan halen? Ik heb al met Google gezocht, maar ik heb nog niet alles gevonden wat ik wil. De meeste zoekresultaten zijn fora waar iemand dezelfde vraag stelt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Voor de mensen die echt niet meer kunnen wachten op hun DVD: link naar Big Buck Bunny (niet in hoogste kwaliteit, maar best goed kijkbaar)
(voor de mods: dit is legaal, het is zelfs de bedoeling dat het verspreid wordt, voor mensen met vimeo-account: je kan na inloggen de originele video downloaden (betere kwaliteit))

Voor de mensen die Big Buck Bunny nog niet kennen: dit is de tweede "open film" die door de Blenderaars in het Blender Instituut in Amsterdam gemaakt is.

Dit is echt veeeeeeeeeeeeel beter dan Elephants Dream ooit was! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 25-05-2008 11:15 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 73881 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:31:
[...] De meeste zoekresultaten zijn fora waar iemand dezelfde vraag stelt. :P
Oh, beter zoeken dan.. :+

http://movlab.ulusofona.pt/FilesMocap.php?categoria=1
http://www.freemotionfiles.blogspot.com/

Disclaimer: zelf niet gedownload, dus weet niet of het ook daadwerkelijk .bip of een ander formaat is.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scipionyx schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:26:
[...]

Oh, beter zoeken dan.. :+

http://movlab.ulusofona.pt/FilesMocap.php?categoria=1
http://www.freemotionfiles.blogspot.com/

Disclaimer: zelf niet gedownload, dus weet niet of het ook daadwerkelijk .bip of een ander formaat is.
Die eerste heeft niet wat ik wil hebben en die tweede link kan ik niks van downloaden, ook niet na inloggen. Ziet er redelijk nep uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:00:
[...]

Dat is inderdaad wel een leuk idee ! Wil zelf ook nog steeds zo'n brilletje hebben maar het komt er niet van..

En zit ik in Lightwave te zoeken zit er een renderer in voor dit! Geen idee of het werkt want ik heb dus geen brilletje.(en nergens een docu te vinden van lightwave hierover...) Iemand die kan zeggen of het werkt?:)

[afbeelding]
je kan bij de intertoys oid die brillen krijgen.
ze zitten eigenlijk bij een barbie dvd of die van shrek. maar ze hebben ze gewoon apart liggen,
dus als je duidelijk maakt dat je alleen die bril wil krijg je er vast wel
een gratis, deden ze bij mij niet moeilik over althans.

maarehh het effect is er niet, staat iets te ver uit elkaar, word er beetje scheel van zo ;)
wel goed voor elkaar gekregen, zou je zoiets ook in film bestand kunnen renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier weer een poging!

Nu gebruik gemaakt van een andere render methode.. Deze beter ? :)

Ge-update nu meer diepte ?
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/tat2mx.jpg
Ga eerst maar eens verder met de scene. Zogauw ik zelf ook een brilletje heb zal ik kijken wat we er van kunnen bakken :P

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 25-05-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik vrees dat er heel veel iets te weinig diepte in zit nu ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hij is veel beter dan de vorige, nu horen de blauwe en rode versies van onderwerpen ten minste bij elkaar :P
Maar hij is platter dan dat zou moeten als je de scene bekijkt idd..
Er zit zeker wel duidelijk diepte in, maar iets meer mag wel :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 19:44
Hierbij een update van mijn kant :)

Video: Quake City (preview)

More to come :D

//edit
Hoge kwaliteit wmv video kan je hier downloaden:
klik

[ Voor 25% gewijzigd door Sir_Hendro op 25-05-2008 22:20 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Sir_Hendro:

Ik zou de halve minuut lange intro met titels weglaten (en gewoon 'wip' oid in de hoek pleuren, ergens onderaan tijdens het filmpje in de eerste paar seconden of zo). Ik kan niet voor anderen spreken, maar mijn klikgrage vingers klikken meestal erg snel op het kruisje wanneer er eerst te lang naar dat soort dingen moet worden gekeken :)
Vanochtend kijk ik wel door omdat het maandagochtend is.. even vier koppen koffie nemen voordat het weer opschiet :9

Ziet er wel lekker nostalgisch uit iig! Die rijdende auto's zijn ook heel leuk :)

Het is allemaal alleen nogal.. lage resolutie en zo.. (textures met 256 kleuren??), maar dat zal vast door die oude game engine komen? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Anoniem: 73881 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 01:02:
[...]

Die eerste heeft niet wat ik wil hebben en die tweede link kan ik niks van downloaden, ook niet na inloggen. Ziet er redelijk nep uit.
Vroeger zaten deze bij de normale setup in (pre-2008 releases). Tegenwoordig staan ze samen met andere extra max scene's en tutorial scene's etc op de extra dvd die je er gewoon bij krijgt als je hem haalt...

Die van pre 2008 kon je altijd gewoon downloaden van autodesk.com maar het lijkt er op dat het niet meer kan.

http://www.google.nl/search?q=.bip+animation+%2Bdownload werkte trouwens prima om een wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Big Buck Bunny is al niet meer te zien op Vimeo (alleen eigenaren van een video mogen daar iets uploaden). Maar inmiddels te vinden op YouTube. Voor diegenen die nog niet weten wat Big Buck Bunny is. Big Buck Bunny is een 3D film (10 minuten, dus eigenlijk meer een short) geheel gemaakt in Blender, en Blender is dus GRATIES.. binnenkort komt de hele 'source' van de film open te liggen. Dus dat is erg interessant. Hier alvast de film, ookal is hij nog niet officieel aan het publiek gereleased, maar dat zal deze week komen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1pkuPBP9w_k]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Die Youtube-versie zou ik niet kijken, die is echt verschrikkelijk (qua kwaliteit door compressie, niet de film zelf :)) vergeleken met de versie die op Vimeo stond. Je mist veel te veel details dan.

Moet wel zeggen dat ze het erg leuk gemaakt hebben. Alle figuurtjes hebben een eigen karakter, er zitten leuke grappen in (hoewel ze wel een beetje cliche zijn, maar toch blijft het geinig) en het is deze keer gelukkig niet zo'n wazig kabelfeest met slecht geanimeerde figuren in een telefooncel met ingebouwde lift.

Ook leuk om te weten is dat via internet meerdere animators hebben meegeholpen om het op tijd af te krijgen, waaronder Daniel Martinez Lara (als je hem niet kent ben je geen echte 3d-freak :N ), die op zijn website trouwens een geweldige rig heeft staan voor Blender.

Oh, en kijk ook even de credits af, er komt nog een stukje na dan :+

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 26-05-2008 11:36 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Watch in high quality scheelt anders aanzienlijk op Youtube! ;)

Wat me opviel: in het beginshot met die boom is het gras heel mooi, en later nogal nep....
Voor de rest echt mooie productie (heb m toen bij de 2e ronde van de premiere op het witte doek gezien 8) )

[ Voor 59% gewijzigd door Menesis op 26-05-2008 11:59 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Menesis, dat is idd beter :) maar op Vimeo kon je ook de versie downloaden die 1280 pixeltjes breed is, best een verschil qua detail ;) (zeker met al dat gras en die vachten)

Ik vind het later juist steeds beter worden. In het begin beweegt het gras niet (zoals onze grote vriend Giel al eens zei in DWDD), de schaduwen van de bomen bewegen ook niet, het gras beweegt niet wanneer ze er doorheen lopen/rennen, etc. Maar verder in de film zie je dat opeens wel en lijkt het bos / de vlakte ook iets levendiger te zijn. Erg jammer dat ze het voor het begin niet ook zo konden maken, maar goed.. dat zal misschien te lang hebben geduurd :)
Op zich gaan je handen best wel jeuken wanneer je dat soort "foutjes" ziet en de "source" vrij te downloaden is..... :$

Dat het gras niet altijd even mooi is zal vast komen doordat er nog steeds geen deep shadow maps in Blender zitten...
Had ergens gelezen dat het erg veel werk was om het er toch goed uit te laten zien zonder ondersteuning voor DSM, dus kan me voorstellen dat het daarom ivm tijdgebrek niet overal even mooi is. Maar dat is dan maar een brainfart van mij, geen idee of het echt zo is :)

[ Voor 20% gewijzigd door Stukfruit op 26-05-2008 12:19 ]

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.