[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.489 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

mad_max234 schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:10:
En over die vertraging, heeft AMD wel zelf gezegd dat de B3 in feb-maart zou komen, want waren dat niet gewoon geruchten? Want dan is er geen extra vertraging voor de B3 maar gewoon de bekendmaking van de introductie. ;)
AMD heeft meerdere malen Q1 gezegd. Zie ook de slides van HKEPC die duidelijk onderscheid maken tussen de "oude" en "nieuwe" planning.
GENETX schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:41:
TLB patch is 100% stabiel en de performancedrop weten we nog niet exact. Volgens mij waren het simulaties dus is er weinig van te zeggen.
De reviews die er nu zijn van Phenoms met TLB-fix gebruiken gewoon de BIOS-updates die AMD aanraadt om toe te passen. Niets geen simulaties dus.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
Wouter Tinus schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:57:
De reviews die er nu zijn van Phenoms met TLB-fix gebruiken gewoon de BIOS-updates die AMD aanraadt om toe te passen. Niets geen simulaties dus.
Ok, dan is me dat ook duidelijk. Dan komt het idd eerder neer op 20% verlies als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

GENETX schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:02:
Ok, dan is me dat ook duidelijk. Dan komt het idd eerder neer op 20% verlies als ik het me goed herinner.
Volgens mij komen ze gemiddeld meer op 8 tot 12 procent verlies uit, maar er zijn wel verhalen over virtualisatiebenchmarks die 20 procent of nog meer verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wouter Tinus schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:57:
[...]

AMD heeft meerdere malen Q1 gezegd. Zie ook de slides van HKEPC die duidelijk onderscheid maken tussen de "oude" en "nieuwe" planning.
Ja maar die slides van HKEPC komen toch niet officieel van AMD zelf, dat zijn dus gewoon nog geruchten en niks officieel toch?

Offtopic/

En jongens (en meiden :) ) als ik jullie niet meer spreek alvast een fijne kerstavond en kerstdagen en spreek jullie na de kerst wel weer. (en misschien wel met de kerst als ik een uurtje moet doden :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.habluetzel.com/weblog/images/weihachtsdeco.jpg

:Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

mad_max234 schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:14:
Ja maar die slides van HKEPC komen toch niet officieel van AMD zelf, dat zijn dus gewoon nog geruchten en niks officieel toch?
AMD heeft letterlijk Q1 gezegd. Meerdere malen. Vorige week nog zelfs op de Analyst Day. Dit is uitstel en ontkennen heeft geen zin.

[ Voor 9% gewijzigd door Wouter Tinus op 24-12-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wouter Tinus schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:01:
[...]
AMD heeft letterlijk Q1 gezegd. Meerdere malen. Vorige week nog zelfs op de Analyst Day. Dit is uitstel en ontkennen heeft geen zin.
Ja je heb gelijk, het is een gedeeltelijk uitstelling, als die info van HKEPC helemaal klopt. Er komen toch nog steeds modellen die wel voor de Q1 stonden gepland? En had eigenlijk beetje gehoopt dat de Phenom X2 er geen last van zou hebben en geen vertraging zou oplopen.

Offtopic/
Het begint me nu ook op te vallen dat het post gedrag inderdaad is veranderd als je erop let.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

(niet helemaal ontopic)
Hoeveel types geheugen heeft OCZ op DDR2 gebied ?
A 40
B 70
C 101

Ik ga voor céé 8)7
LoooL

En best buy imo als je voor 4 Gig 6400 geheugen gaat http://tweakers.net/price...gk-4gb-(2x-2gb)-ddr2.html

@ CAS 4 !! timings

Jammeer dat AMD B3 nog niet klaar heeft maar ze komen er wel :Y

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:14:
[...]

Volgens mij komen ze gemiddeld meer op 8 tot 12 procent verlies uit, maar er zijn wel verhalen over virtualisatiebenchmarks die 20 procent of nog meer verliezen.
Zou je eventueel een link kunnen geven naar die verhalen? Want ik ben namelijk van plan om een Phenom aan te schaffen, hoofdoel is Virtualisatie voor testdoeleinden, dus ik zou wel graag ervaringen willen lezen/zien. Van wat ik heb gelezen op extremeforums hebben sommige de Phenom al zwaar op de proef gesteld, maar nog niemand is tegen het probleem aangelopen, ik ben benieuwd of dat ook geld als er VMWARE/ andere virtiualizatie word gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Zou de Phenom niet meer baat hebben bij DDR2-1066 ipv DDR-800?

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mad_max234 schreef op maandag 24 december 2007 @ 00:55:
En intel hoop zo (denk ik) de oude voorraad voor een schappelijk prijs nog kwijt te raken. ;)
Dat gaat ze wel lukken denk ik zo, concurrentie is er niet in die performance klasse...

Klotezooi met die Phenoms, dit is echt het grootste gedrocht wat ik AMD ooit in de markt heb zien zetten :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Naluh! schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:07:
[...]

Dat gaat ze wel lukken denk ik zo, concurrentie is er niet in die performance klasse...

Klotezooi met die Phenoms, dit is echt het grootste gedrocht wat ik AMD ooit in de markt heb zien zetten :/
Het ging ook meer om hun eigen nieuwe cpu die hem de das om zou kunnen doen qua prijs, en niet de concurrentie. ;) Als de Q9000 serie op de markt komt voor minder of niet veel duurder dan wilt niemand die een beetje verstand heeft van cpu's, de oude C2Q. (Of ze willen hem wel maar dan wel voor minder. ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 25-12-2007 04:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Review: Asus M3A32-MVP Deluxe Motherboard Review
http://www.legitreviews.com/article/611/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, dat ze niet de Phenom er gelijk op hebben getest... had graag gezien tot hoever die geclockt kan worden en wat dan de prestaties zijn op zo'n bord.
Verder wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:22:
[...]

Jammer, dat ze niet de Phenom er gelijk op hebben getest... had graag gezien tot hoever die geclockt kan worden en wat dan de prestaties zijn op zo'n bord.
Verder wel interessant
Nou inderdaad.
Pas als een Phenom echt duidelijk sneller is dan mn huidige cpu wil ik misschien upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als zoiets onder de 100 euro komt en zwaar overklokbaar blijkt; is dat nog aanvaadbaar om up te graden.
Maar ik ben bang dat niet zo blijkt.
En waarom B2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:23:
[...]

Als zoiets onder de 100 euro komt en zwaar overklokbaar blijkt; is dat nog aanvaadbaar om up te graden.
Maar ik ben bang dat niet zo blijkt.
En waarom B2?
Omdat dat de B2's zijn waarvan er 1 core niet werkt, die moeten ook verkocht worden. (zonde om ze weg te gooien :) )

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

even een vraagje tussendoor

ik ben nu in het bezit van een AMD X2 4800+ (Toledo) en wil volgend jaar gaan upgraden, waarschijnlijk naar een AM2+ mobo met een X2 6000/6400+ (windsor?) en later hopelijk naar een leuke phenom

ik vroeg me alleen af of die windsor core sneller is als een toledo, of dat het alleen een ander socket is en een model met hogere clockspeed.
al is het laatste het geval, zal ie waarschijnlijk niet veel sneller zijn als mijn bejaarde 4800+, vooral niet als ik die overclock?

ik kon op internet niet echt een vergelijking tussen die 2 cores vinden, dus vandaar me vraag

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Upgrade van een 4800 naar een 6000/6400 lijkt me nogal .. nutteloos. Moest het in je huidige setup passen, tot daar, maar je hebt een nieuw moederbord en geheugen nodig. Dus tenzij je veel bezig bent met CPU-gerichte zaken (video rendering, fotobewerking, zware wiskundige simulaties,...) doe je het imo beter niet.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Waarom nutteloos? :? Overstappen naar AM2+ geeft meer ruimte voor upgrades(lees: Phenom, CF/SLI + PCIE2.0). In elk geval weer een upgrade waar je een tijdje mee vooruit kan.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Is het niet logischer om pas te upgraden als het nodig is? Gewoon om klaar te zijn voor de toekomst is imo DE stomste reden.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

Reden van upgrade is niet om klaar te zijn voor de toekomst, hoewel dat mooi meegenomen is.
het is zo dat ik weer een nieuwe bak wil die al me favo games helemaal vloeiend draaid met de nodige eyecandy, en dat doet me huidige setup dus niet

ik was dan btw zoiezo vanplan alles te upgraden (mobo, graka, enz)

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

mieJas schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:25:
Is het niet logischer om pas te upgraden als het nodig is? Gewoon om klaar te zijn voor de toekomst is imo DE stomste reden.
De stomste reden?! Verklaar je nader.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Xadeon schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:21:
[...]

De stomste reden?! Verklaar je nader.
Ja ik snap die (standaard) uitspraken ook niet helemaal. :+ Voor mij geld het juist andersom, het is stom om niet op de toekomst voorbereid te zijn als het kan en er geen nadelen tegenover staan. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Waar het vooral om gaat is dat het bijna upgraden om het upgraden is.
Het verschil tussen een 4800 en een 6000 is te klein om echt serieus te nemen.
Dus als je niet veel meer geheugen wilt hebben (DDR is duurder dan DDR2) dan is het niet zo zinvol.
Klaar zijn voor de toekomst is een leuke extra.
Maar om nu een AM2+ mobo te kopen met een CPU die bijna net zo snel is dan is het gewoon jammer geld. Koop dan een mobo tegen de tijd dat je het echt nodig bent. Anders zul je zien dat DDR3 echt goedkoper is en je dus beter weer een nieuw bord kan halen.

Het hele punt is dus gewoon 4800 houden evt beetje opvoeren.
Zorgen dat je er minimaal 2 GB geheugen in hebt.
Om leuke spellen te spelen is het dan veel belangrijker om een goede 3870 of een nVidia 8800GT(s) te hebben dan om de overstap op een 6000 te maken.
Eventueel een nieuwe hardeschijf er bij en je kan alles weer lekker draaien!
Het geld dat je nu uitspaart kan je ook een leuk scherm van kopen.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik jullie eerst heb lopen kwallen met de problemen rond het msi k9a2 platinum mobo dan hier even het resultaat van wat ik de laatste tijd heb gedaan.
Eerst heb ik als tijdelijk een gigabyte ds5 mobo er in gehad, maar deze had niet genoeg mogelijkheden naar mijn zin.
Dus toen van de week de asus m3a32mvp deluxe binnen was deze gelijk mee genomen en ingebouwt.
Een eerste positieve punt aan het bord is dat de sata connectors haaks aan de rand van het mobo zaten, en daar door altijd alle aansluit mogelijk heden behoudt.
Min punt wat ik tegen kwam tijdens het bouwen is het te kort aan mogelijk heden voor fans aan te sluiten.
Ik ga aankomende week clocken op het bord met mijn phenom 9600 en verder testen hoe hij het doet.
hier een foto van mijn pc hoe hij er nu bij staat(wachten is op goede drivers)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kooym210/pc.bmp
Heb wat moeten case modden en 3870 modden om alles te laten passen.
Z'n probleem moet worden opgelost met de nieuwe coolermaster kasten die met cebit worden gepresenteert met 8 sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Laatst online: 16-09 22:38
Wat voor een koeler heb je op je cpu zitten, zit de fan tussenin?

Ik heb sinds vandaag de 9600BE, draait nu 2600mhz@1,25v. Alleen verder kom ik (nog) niet stabiel. Denk dat ik op een fatsoenlijke bios moet wachten, als ik ervaringen van anderen lees op diverse forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Maikel205 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:39:
Wat voor een koeler heb je op je cpu zitten, zit de fan tussenin?

Ik heb sinds vandaag de 9600BE, draait nu 2600mhz@1,25v. Alleen verder kom ik (nog) niet stabiel. Denk dat ik op een fatsoenlijke bios moet wachten, als ik ervaringen van anderen lees op diverse forums.
Wat doen de cores apart? Kan goed zijn dat 1 core niet verder wilt op 1.25v maar de rest nog wel iets, probeer dat eens als je wilt, ben benieuwd wat je eruit kan persen. :)

@mccoyman

Eindelijk toch voor elkaar. :Y) Wat een gekloot met dat MSI bord beter dat het nu wel allemaal werkt.

Je heb nu dus gewoon +- 2 teraflop aan rekenkracht in je systeem hangen. :+

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 30-12-2007 03:26 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
dude , is dat nou een 3850 tussen die 3870s ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:08:
Z'n probleem moet worden opgelost met de nieuwe coolermaster kasten die met cebit worden gepresenteert met 8 sloten.
Nu nog de drivers... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mad_max234 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:36:
[...]

Ja ik snap die (standaard) uitspraken ook niet helemaal. :+ Voor mij geld het juist andersom, het is stom om niet op de toekomst voorbereid te zijn als het kan en er geen nadelen tegenover staan. ;)
Hangt er van af hoe en waarom je upgrade! Als je nu een 4800+ op S939 heeft het al weinig nut om up te graden naar een 6000+. Ik zou dan ook wachten tot de Phenom B3 er is om alles dan in 1 keer goed te doen en je zeker weet dat het werkt, verder zijn er dan weer nieuwere dingen. Die 4-5 maanden kun je het wel uitzingen lijkt me.

Echter zoals in mijn geval kun je idd wel beter voorbereid op de toekomst. Ik had NU (lees 3 weken geleden) een nieuw systeem nodig en ik kon niet die paar maanden wachten. Als je toch al iets nieuws moet dan doe je het ook direct goed.

Het hangt dus van de situatie af:

- Alles nieuw en kun je niet wachten, probeer je voor te bereiden op de toekomst voor zover mogelijk.

- Heb je nog een systeem en kun je het nog even uitzingen voor het nieuwe spul er is. Wacht dan! Neem geen onnodige risico's!

Nou zal je geen problemen met de Phenom krijgen. Maar een 4800+ is snel zat. Vindt het persoonlijk zelfs dom om nu nog geld in een Dualcore te steken als je al een hebt die nog mee kan en de Quads voor de deur staan...

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 30-12-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
mad_max234 schreef op zondag 30 december 2007 @ 02:34:
[...]

Wat doen de cores apart? Kan goed zijn dat 1 core niet verder wilt op 1.25v maar de rest nog wel iets, probeer dat eens als je wilt, ben benieuwd wat je eruit kan persen. :)
Voorlopig kom ik met AMD Overdrive niet veel verder dan 2600mhz met m'n MSI bord, als ik hoger ga krijg ik steeds een blauw scherm. Misschien komt het ook dat ik met Vista x64 en met een beta versie van Overdrive werk.

In de bios gaat het evenmin goed, daar is het veranderen van de CPU multiplier nog niet mogelijk bij een Phenom, dus op het moment heb ik nog niet veel aan de black editon...

Verder doet een Phenom op maar 2,6ghz nergens onder voor een Athlon op 3ghz, als ik de resultaten van 3dmark Vantage vergelijk. Klopt dus wel dat een Phenom core ongeveer 15% sneller is dan een Athlon core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een kleine hoop op reactie: Iemand met een Phenom al gespeeld met ESX 3.5 met de nieuw hardware virtualisatie van de Phenom?

Ik heb op m'n K9A2 / X2-5000+ BE met AMD-V (SVM in BIOS) ESX35 in WS60 draaien.
En hardware virtualisatie zorgt voor een Wow! factor. Wat een verschil in performance.

Ben nu wel erg benieuwd wat de performance winst van de nog nieuwere hardware virtualisatie in de Phenom is ie NPT= Nested Page Tables. Een van DE vernieuwingen in ESX3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Maikel205 schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:49:
[...]

Voorlopig kom ik met AMD Overdrive niet veel verder dan 2600mhz met m'n MSI bord, als ik hoger ga krijg ik steeds een blauw scherm. Misschien komt het ook dat ik met Vista x64 en met een beta versie van Overdrive werk.

In de bios gaat het evenmin goed, daar is het veranderen van de CPU multiplier nog niet mogelijk bij een Phenom, dus op het moment heb ik nog niet veel aan de black editon...

Verder doet een Phenom op maar 2,6ghz nergens onder voor een Athlon op 3ghz, als ik de resultaten van 3dmark Vantage vergelijk. Klopt dus wel dat een Phenom core ongeveer 15% sneller is dan een Athlon core.
Welk MSI bordje heb je? De MSI K9A2 Platinum dus. :+ En gaat geen enkele core hoger dan die 2.6GHz? Want dan ga ik ook je MoBo verdenken dat hij je Phenom tegenhoud.

Ja ik heb geen vertrouwen meer in dat MSI K9A2 Platinum bordje, hoop dat MSI me kan overtuigen dat ik verkeerd zit, maar voorlopig mijd ik het bordje. (hoop dat het inderdaad bios problemen zijn en niet iets in het design van het bordje)

En je 2.6GHz Phenom is inderdaad soms sneller dan een Athlon 3.0GHz maar in games vaak nog net niet, daar laat de Athlon 3.0GHz de Phenom @ 2.6GHz vaak in het stof bijten.

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 30-12-2007 14:08 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg sterk het idee dat er een fout zit in de nieuwe chipset van amd. Icm met de 3870. Heb trouwens idd een 3850 er tussen zitten. Heb met mijn asus bord weer het zelde probleem. Kreeg gister iemand in de winkel met een ds 5 bord die exact het zelde probleek had dan ik met het msi en asus bord. Moet er bij zeggen dat mij ds 5 wel stabiel is alleen met 2 3870 kaarten maar 6500 punten haal in 3dmark06. Terwijl ik met mijn 2900xt in crossfire en een q6600 op 4 ghz nog 19500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:13:
Krijg sterk het idee dat er een fout zit in de nieuwe chipset van amd. Icm met de 3870. Heb trouwens idd een 3850 er tussen zitten. Heb met mijn asus bord weer het zelde probleem. Kreeg gister iemand in de winkel met een ds 5 bord die exact het zelde probleek had dan ik met het msi en asus bord. Moet er bij zeggen dat mij ds 5 wel stabiel is alleen met 2 3870 kaarten maar 6500 punten haal in 3dmark06. Terwijl ik met mijn 2900xt in crossfire en een q6600 op 4 ghz nog 19500.
Denk het niert want dan zouden alle crossfire opstelling dat probleem moeten vertonen met een AMD 700 chipset, maar er zijn zat benchmarks die wel gewoon de juiste score halen. Denk dat je het misschien bij de drivers moet zoeken. Ik sluit het niet uit dat het aan de chipset kan liggen, maar vermoed dat het iets anders is.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:25
Ik wil niet grof zijn, maar is het niet dom een 3850 te combineren met 3 andere 3870's? die 3870 nemen dan toch dezelfde snelheidaan als die 3850, en die ga je nooit zo goed kunnen overclocken...

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

GENETX schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:57:
[...]
Nou zal je geen problemen met de Phenom krijgen. Maar een 4800+ is snel zat. Vindt het persoonlijk zelfs dom om nu nog geld in een Dualcore te steken als je al een hebt die nog mee kan en de Quads voor de deur staan...
opzich kan ik nog wel ff door met me systeem, maar ik heb toch wel last van framedrops in veel nieuwere games, die ik graag wil elimineren.

maar zoals ik begrijp zou ik dat opkunnen lossen met een nieuwe videokaart, zonder dat me proc dan een echte bottleneck gaat vormen?

(offtopic: ben niet echt een pro in het overclocken, maar ik had het even geprobeerd, met het amd overclock topic bij de hand, en ik teste met supreme commander, vaag was dat wanneer ik me clock op 2.6 of hoger zetten alles opeens rete traag gaat.. :? )

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

betaplayer schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:59:
Ik wil niet grof zijn, maar is het niet dom een 3850 te combineren met 3 andere 3870's? die 3870 nemen dan toch dezelfde snelheidaan als die 3850, en die ga je nooit zo goed kunnen overclocken...
Klopt niet, je kan alle kaarten appart oc'en (zelf al geprobeert) en met crossfire x doet elke kaart het werk naar wat hij zelf kan, je zal dus echt een prestatie upgrade moeten hebben (volgens amd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:57:
[...]

Denk het niert want dan zouden alle crossfire opstelling dat probleem moeten vertonen met een AMD 700 chipset, maar er zijn zat benchmarks die wel gewoon de juiste score halen. Denk dat je het misschien bij de drivers moet zoeken. Ik sluit het niet uit dat het aan de chipset kan liggen, maar vermoed dat het iets anders is.
Ligt ook niet aan de crossfire opstelling, met 1 kaart er in hou je bij de bordje het zelfde probleem.
Drivers ligt het waarschijnlijk ook niet aan aangezien je bv. vista per definitie niet kan installeren.
En idd niet alle borden hebben hier last van.
Maar van alle am2+ borden die ik zelf heb gehad of via klanten weet staat de teller nu op 2 msi bordjes die slecht zijn (van de 2) 1 gigabyte ds5 (van de 2) en de asus m3a32mvp delxe(1op1).
Allemaal met de 790fx chipset en een 3870 + phenom.
Waar bv phenom + msi k9a2 platinum + 8800 ultra wel super werkt.
En die zelfde 3870 in een andere pc ook goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Vreemd, want dan zou je toch zeggen dat alle winkels de 790FX+Phenom+HD3870 combi terug krijgen(nou ja een hoop). En dan gaan er overal alarmen af :+ en zullen binnen de kortste keren boze berichten verschijnen op het internet. Maar ik hoor niks en lees ook niks. (tot nu toe, misschien komt het nog :) )

Misschoien is het een bepaald merk HD 3870 wat niet lekker werkt, is welles vaker voor gekomen dat een kaart niet compatibel is met een bepaald mobo/chipset. Heb je de kaarten ook al eens omgeruild?

[ Voor 25% gewijzigd door mad_max234 op 30-12-2007 19:29 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AM2+ bordjes zijn er nog maar weinig verkocht.
Zou idd de enige andere optie zijn aangezien ik al mijn videokaarten heb van sapphire, en de klanten ook die met de borden terug kwamen.
Dus gaan we vandaag eens uitzoeken.
We hebben ze inmiddels ook van asus en msi.
Kijken hoe die het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
Ik heb XP maar eens erbij geinstalleerd om te kijken of ik daarmee nog wat verderkom met de Phenom 9600BE dan 2600mhz. Draait nu 14x200=2800mhz op 1.3 volt met Overdrive, naar de 2900mhz en hoger lukt me nog niet, zal veel trail&error werk worden. Eerst maar eens een dag de stability test draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Maikel205 schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:26:
Ik heb XP maar eens erbij geinstalleerd om te kijken of ik daarmee nog wat verderkom met de Phenom 9600BE dan 2600mhz. Draait nu 14x200=2800mhz op 1.3 volt met Overdrive, naar de 2900mhz en hoger lukt me nog niet, zal veel trail&error werk worden. Eerst maar eens een dag de stability test draaien.
Ik heb ergens gelezen dat bij de Phenom de reference clock(ook wel bekent als HT-bus) niet veel hoger wou en je daarom niet hoog kon klokken, maar dat ze met het verhogen van de multiepleir wel stuk hoger konden klokken. Nu kan bij een 9600BE de multie omhoog en zou hij er geen last van hebben. Volgens hun kwam dat door de TLB fout, nu ljkt dit bij jou ook het geval te zijn. Vind dit wel erg interessant (denk meer mensen hier), hou ons op de hoogte. ;)

Edit/

Even opgezocht en dit stond er op hardware.info:
De huidige Phenoms hebben moeite met hoge reference clocks, door de TLB bug kan de L3 cache nog niet op hoge frequentie werken. Met de Black Edition zal een hoge reference clock niet nodig zijn om de processor te overklokken, waardoor de TLB bug waarschijnlijk omzeild kan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 31-12-2007 14:36 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat si ook wel wat uit het artikel van Wouter bleek. Op de ES lukte alles prima, maar 65nm is gewoon echt een ramp bij AMD en je merkt dat de L3 samen met de TLB de grootste slachtoffers er van zijn geworden. Ophogen van die L3 zou ik overigens ook proberen, we hebben gezien dat hij op 2300MHz L3 (Northbridge clock) een Penryn in 3Dmark bij houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

ES was een hele andere Rev. en presteerde (IPC) het beste van allemaal. ipv dat het beter gaat, gaat het steeds slechter met de nieuwe steppings. Nu maar hopen dat het met de B3 wel weer beter gaat

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
bij 2800mhz freezed m'n pc, ook met meer voltage op CPU,NB&HT. Zit nu op 2700mhz te stressen. In XP heb ik in ieder geval geen BSODs meer, in Vista x64 vaak wel, met de melding "a clock interrupt was not recieved on a secondary processor within the allocated time interval"

Zit de Northbridge speed gekoppeld aan de HT neem ik aan? Deze draait nu op 9x200=1800mhz.
Maximale HT multiplier is 9x dus enige manier om de NB te verhogen is de HT bus te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik meende dat de NB los te klokken is (ook de voltage), dus niet automatisch mee gaat met de HTbus. Heb je al gekeken wat de cores los van elkaar doen? Want kan best zijn dat 1 core de andere 3 cores tegen houd. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 31-12-2007 18:08 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij te zien dat de be versie's beter gaan.
Denk dat ik even wacht op de blackbox.
Ben vandaag op mijn werk op de td verder gaan testen met andere videokaart (compleet ander merk enz) ook toch nog eens geprobeerd met standaard geheugen.
En ten slotte na een gewone phenom 9500 en 9600 te hebben geprobeert een athlon er in gehangen op mijn asus bordje, en problemen waren weg.
Setup van vista liep nou wel gewoon door.
Ben benieuwt of na ik en die paar klanten er nog meer mernsen last van gaan krijgen op am2+ bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mad_max234 schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:01:
ES was een hele andere Rev. en presteerde (IPC) het beste van allemaal. ipv dat het beter gaat, gaat het steeds slechter met de nieuwe steppings. Nu maar hopen dat het met de B3 wel weer beter gaat
Volgens mij was dat voordat de TLB bug er ook in kwam nog op 90nm ipv 65nm. Zoals gezegd, de hele 65nm is ruk, ook bij de K8. En dus ook de reden waarom de Phenom zo'n ramp is. 90nm is gewoon niet haalbaar ivm verbruik, maar mocht je het willen dan zouden zie een stuk verder komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
GENETX schreef op maandag 31 december 2007 @ 19:17:
[...]

Volgens mij was dat voordat de TLB bug er ook in kwam nog op 90nm ipv 65nm. Zoals gezegd, de hele 65nm is ruk, ook bij de K8. En dus ook de reden waarom de Phenom zo'n ramp is. 90nm is gewoon niet haalbaar ivm verbruik, maar mocht je het willen dan zouden zie een stuk verder komen.
Phenom is toch nooit op 90nm geweest? Want anders moeten ze eerst een design gaan maken op 90nm en daar vervolgens een die-shrank van maken, niet echt efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
achtbaanfreak schreef op maandag 31 december 2007 @ 22:54:
[...]

Phenom is toch nooit op 90nm geweest? Want anders moeten ze eerst een design gaan maken op 90nm en daar vervolgens een die-shrank van maken, niet echt efficient.
Phenom op 90nm zou ook niet kunnen te groot. En 90 > 65 is niet zo maar een die shrink dat kan alleen van bv 65nm > 55nm halfnodes. van 65 > 45 of 90 >65 moet je de chip gedeeltelijk opnieuw ontwerpen voor dat productie proces omdat de eigenschappen van het productie proces heel anders zijn bij en half node zoals 110nm of 80 en 55nn hoeft dat niet omdat de eigenschappen hetzelfde zijn en kun je vaak een op een over (met wat kleine aanpassingen)

En trouwens nog de beste wensen aan iedereen voor 2008 !! Hopelijk gaat het dit jaar weer wat beter met AMD.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 01-01-2008 11:09 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
mad_max234 schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:49:
Ik meende dat de NB los te klokken is (ook de voltage), dus niet automatisch mee gaat met de HTbus. Heb je al gekeken wat de cores los van elkaar doen? Want kan best zijn dat 1 core de andere 3 cores tegen houd. ;)
Ik heb een stabiele setting gevonden op 1,35v:

core0 2800mhz
core1 2900mhz
core2 2700mhz
core3 2800mhz

3ghz is niet haalbaar zijn met mijn Phenom, met enkel core1 lukt dat even. Temperatuur valt nog reuze mee, max 52gr. met een Arctic-Cooling Freezer 64 op 1400rpm.
Maar ben al best tevreden zo, gemiddeld 2,8ghz ;)

Ook iedereen de beste wensen voor 2008!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Maikel205 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:00:
[...]

Ik heb een stabiele setting gevonden op 1,35v:

core0 2800mhz
core1 2900mhz
core2 2700mhz
core3 2800mhz

3ghz is niet haalbaar zijn met mijn Phenom, met enkel core1 lukt dat even. Temperatuur valt nog reuze mee, max 52gr. met een Arctic-Cooling Freezer 64 op 1400rpm.
Maar ben al best tevreden zo, gemiddeld 2,8ghz ;)

Ook iedereen de beste wensen voor 2008!
Nou dat is nog best netjes, en ook in de verwachting als je kijkt naar de overklok review.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Interessante review:

AMD 9600BE vs AMD 9900ES vs Intel Q6600.
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1210

Conclusies:
9900ES unpatched = Q6600 in veel gevallen, 9900ES < 9600BE in powerconsumption. Ondanks het verschil in kloksnelheid toch een flink stuk zuiniger, ook zuiniger dan de Q6600. Nieuwe stepping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zal zo eens de review helemaal lezen, maar ik zit met 1 ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.bjorn3d.com/Material/revimages/cpu/Phenom/790_fx.jpg
Wat doet dat ATi logo op die geheugenmodules? Is het een hint, of alleen voor de sier?

Verder is het idd apart dat de 9900ES veel minder watt gebruikt. Jammer dat er geen CPU-Z screens zijn gemaakt. AMD heeft die ES dus wel mee gestuurd. Zou AMD dan toch iets hebben gevonden? Het ziet er iig niet slecht uit en mocht die ES echt goed zijn dan zie ik ruimte voor iig een 3GHz Phenom _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door GENETX op 02-01-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Plaatje doet het niet. Nu wel :)

Maar zal wel ati crossfire gecertificeerd geheugen zijn, die zijn al een tijdje in omloop. Net als Nvidia SLI geheugen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/products/large/001699.jpg

http://www.hardware.info/...Certified_DDR2800_review/

[ Voor 40% gewijzigd door mad_max234 op 02-01-2008 16:41 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:38
Jejking schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:38:
Interessante review:

AMD 9600BE vs AMD 9900ES vs Intel Q6600.
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1210

Conclusies:
9900ES unpatched = Q6600 in veel gevallen, 9900ES < 9600BE in powerconsumption. Ondanks het verschil in kloksnelheid toch een flink stuk zuiniger, ook zuiniger dan de Q6600. Nieuwe stepping?
Grappig, de (C) melding op de 9900 engineering sample core is van 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
mad_max234 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:38:
Plaatje doet het niet. Nu wel :)

Maar zal wel ati crossfire gecertificeerd geheugen zijn, die zijn al een tijdje in omloop. Net als Nvidia SLI geheugen. ;)

[afbeelding]

http://www.hardware.info/...Certified_DDR2800_review/
Volgens mij is het gewoon marketing die zgn certificeering. :z

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Stephan224 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:20:
[...]

Volgens mij is het gewoon marketing die zgn certificeering. :z
Alles is toch marketing. ;) Je heb zelfs SLI gecertificeerde behuizing, net of je zelf niet kan meten en rekenen als je een pc gaat bouwen. :+ Maar ze staan wel mooi in je kast en dat is ook wat waard.

Edit/

AMD quad core Phenom voor 100 euro?

Phenom 9100e 1.8GHz

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 02-01-2008 20:01 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43
mad_max234 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:45:
[...]

Alles is toch marketing. ;) Je heb zelfs SLI gecertificeerde behuizing, net of je zelf niet kan meten en rekenen als je een pc gaat bouwen. :+ Maar ze staan wel mooi in je kast en dat is ook wat waard.

Edit/

AMD quad core Phenom voor 100 euro?

Phenom 9100e 1.8GHz
100euro? Wat doen ze dan met hun 5000BE+, 6000+ en 6400BE+? Nog in prijs verlagen, ze zijn nu al 10 keer interessanter als een E6750 als je naar de totale prijs/prestatie kijkt.

Persoonlijk is een quad core perfect voor mij, vermits ik (bijna) niets anders doe als video-encoding, photosoepen en 7zippen...
Om af en toe een spelletje te spelen zorgt een HD3870 wel voor genoeg kracht op 1680*1050 reso :)

Hopelijk clockt ie toch tot 2.4 of 2.6Ghz, wat een prijs/prestatie dan!

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Wat doen ze dan met hun 5000BE+, 6000+ en 6400BE+?
6000 en 6400 gaan EOL. Je zou beter kunnen vragen wat ze met de triple core Phenom gaan doen :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Hacku schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:18:
[...]

6000 en 6400 gaan EOL. Je zou beter kunnen vragen wat ze met de triple core Phenom gaan doen :p
Idd, wat gaan die dan kosten? Ik denk gemiddeld 25% goedkoper als een quad core op gelijke clockspeeds...

X4 1.8Ghz 100euro
X3 1.8Ghz 75euro

Het lijkt me allemaal te goedkoop eerlijk gezegd. Hoeveel winst maak je op zo'n lage prijs?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Als ze blijven liggen kosten ze alleen maar geld. ;) Dus zo vreemd is dit niet. Intel heeft dat toen toch ook gedaan met de Pentium D 805, bijna het zelfde verhaal. :)

[ Voor 35% gewijzigd door mad_max234 op 02-01-2008 22:36 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:07
AMD's Phenom Processor - Beyond Erratum 298

Hele uitgebreide Phenom review. Het ziet er steeds minder negatief uit eigenlijk.. Als AMD de clocks omhoog krijgt en de software meer threads krijgt (zie onderstaande UT3 bench voor het meest positieve geval) dan komt de Phenom goed mee hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.lostcircuits.com/cpu/amd_phenom/ut3bench.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Da_DvD op 03-01-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

UT3 is sowieso beetje vreemde uitslag, de 5000+ is sneller dan de E6850 en een FX62. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_DvD schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:07:
AMD's Phenom Processor - Beyond Erratum 298

Hele uitgebreide Phenom review. Het ziet er steeds minder negatief uit eigenlijk.. Als AMD de clocks omhoog krijgt en de software meer threads krijgt (zie onderstaande UT3 bench voor het meest positieve geval) dan komt de Phenom goed mee hoor ;)

[afbeelding]
Ik heb even snel gekeken en de UT benchmark is volgens mij ook de enigste waar AMD het een beetje goed houd met de Phenom, dus om hier een plaatje te posten van de beste benchmark is een beetje lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:57:
[...]

Ik heb even snel gekeken en de UT benchmark is volgens mij ook de enigste waar AMD het een beetje goed houd met de Phenom, dus om hier een plaatje te posten van de beste benchmark is een beetje lomp.
Nou de uitslag van FEAR benchmark is ook niet gek. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lostcircuits.com/cpu/amd_phenom/fear.gif

Maar de rest valt dan weer zo extreem tegen, het is of goed of heel slecht. Er zitten zulke grote verschillen in de score van de Phenom, dat zie je de K9 en C2D niet doen. Vind ik altijd zo vreemd bij de Phenom net of hij word tegen gehouden in sommige benchmarks.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Ik ben erg benieuwd of er al mensen zijn die de TLB-bug real life hebben gezien.
Er zijn vele verhalen over te vinden maar dat is allemaal theorie. Aangezien er hier een paar mensen zijn die er een hebben ben ik benieuwd of er mensen zijn die het ook een keer tegen gekomen zijn.

Dat de goedkoopste quads tegen de honderd euro kosten wil niet zeggen dat de duals niet wat meer kunnen kosten!
Want een 1.8 Ghz quad is alleen in theorie net zo snel als een 3.2 dual. In de meeste gevallen zal de dual toch sneller zijn en dus ook meer mogen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ronny schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:46:
Ik ben erg benieuwd of er al mensen zijn die de TLB-bug real life hebben gezien.
Er zijn vele verhalen over te vinden maar dat is allemaal theorie. Aangezien er hier een paar mensen zijn die er een hebben ben ik benieuwd of er mensen zijn die het ook een keer tegen gekomen zijn.

Dat de goedkoopste quads tegen de honderd euro kosten wil niet zeggen dat de duals niet wat meer kunnen kosten!
Want een 1.8 Ghz quad is alleen in theorie net zo snel als een 3.2 dual. In de meeste gevallen zal de dual toch sneller zijn en dus ook meer mogen kosten.
Een 1.6GHz quad is ook in theorie niet zo snel als een 3.2GHz dual. 100MHz vs 200MHz is niet 2x zo snel, hangt van veel meer factoren af.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyxion schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:48:
[...]

Een 1.6GHz quad is ook in theorie niet zo snel als een 3.2GHz dual. 100MHz vs 200MHz is niet 2x zo snel, hangt van veel meer factoren af.
4 cores is ook niet 2X zo snel als 2 cores, dus ook daar heb je verlies. Ik denk echter dat je met het opschalen d.m.v. meer cores meer verlies zal hebben dan bij het opschalen d.m.v. kloksnelheid (gezien de huidige multithreaded software (vooral games dan)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Idd, 2 cores met 4 cores vergelijken is wat lastig...

Als je een programma hebt dat de 4 cores volledig ondersteunt, dan maakt de kloksnelheid in principe niet zo uit, vermits je 4 cores hebt ipv 2...
(je moet wel vergelijken binnen eenzelfde architectuur dan)

Dus bij x264 encoding bvb (dé reden waarom ik een quad core wil), zal een Phenom X4 op 1.8Ghz sneller klaar zijn dan een Phenom X2 op 2.4Ghz...

Logisch gezien zou een quad core altijd duurder moeten zijn dan een dual core/triple core op gelijke clockspeeds, vermtis er meer kosten aan verbonden zijn.

Het probleem van AMD nu is als ze daadwerkelijk een Phenom voor 100euro op de markt gooien dat ze mss heel de prijsstrategie voor de X2 om zeep helpen.
Of ze doen idd zoals Intel toen met de D805, gewoon om marktaandeel terug te winnen op gebieden waar de concurrent niet actief is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zeer vreemde benchmark. Ook als je kijkt naar het verbruik. Hier is de 9900 opeens een energieslurper, waar ine en andere test hij de 9600 ver achter zich liet... Ik weet niet wat ik van de Phenom moet denken, maar het gaat de laatste tijd heel raar in allemaal benchmarks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Phyxion schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:48:
[...]

Nu ga je wat kort door de bocht.
Ik zeg ook duidelijk in theorie. Als je op gelijke klok van 2 naar 4 gelijke cores gaat heb je in theori 2x maal zoveel reken capaciteit. In de praktijk wordt dit veel al beperkt tot maximaal 70% winst.
Aries.Mu schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:52:
Idd, 2 cores met 4 cores vergelijken is wat lastig...

,,,
Dus bij x264 encoding bvb (dé reden waarom ik een quad core wil), zal een Phenom X4 op 1.8Ghz sneller klaar zijn dan een Phenom X2 op 2.4Ghz...

Logisch gezien zou een quad core altijd duurder moeten zijn dan een dual core/triple core op gelijke clockspeeds, vermtis er meer kosten aan verbonden zijn.

Het probleem van AMD nu is als ze daadwerkelijk een Phenom voor 100euro op de markt gooien dat ze mss heel de prijsstrategie voor de X2 om zeep helpen.
Ik denk dat een X4 1.8 ongeveer een gelijke prijs zou moeten krijgen als een X2 2.4/2.6.
Dus de 2.6+ kunnen zonder problemen duurder worden als een X4 1.8.
Dat zie je bij Intel ook de E6850 3.0 is even duur als een quad 2.4. En dual wordt nu in de BBG toch gekozen boven een quad.
Er hoeft volgens mij niet zo veel te veranderen aan de prijzen van AMD. Er wordt voor 100 euro gewoon een extra keus geboden.
Ik durf er namelijk wel vanuit te gaan dat 1.8 voor veel games toch te langzaam blijkt te zijn om goed mee te kunnen.
Enkel voor mensen die parren, rarren en de duurdere videobewerking zou er voordeel mee kunnen hebben. Zelfs de huidige Photoshop kan nog niet zo veel voordeel halen uit 4 cores!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Laatst online: 30-08 16:07
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:57:
Ik heb even snel gekeken en de UT benchmark is volgens mij ook de enigste enige waar AMD het een beetje goed houd met de Phenom, dus om hier een plaatje te posten van de beste benchmark is een beetje lomp.
Da_DvD schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:07:(zie onderstaande UT3 bench voor het meest positieve geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Tja het is natuurlijk wel zo dat software steeds verder wordt geoptimaliseerd voor multi threading. In de toekomst zal het best zo kunnen zijn dat ze een 2,8 GHz single core vragen of een 2,2 GHz dual of een 1,8 GHz quad core. Spellen zoals UT3 zijn al geoptimaliseerd voor multi threading en daarom is dit geen onbelangrijke benchmark. AMD weet door zijn L3 en native quad best wel voordeel te halen blijkt uit de benchmark. Niet natuurlijk dat ik nu een gat in de lucht spring ervan ofzo. Maar je ziet wel het kunnen van de Phenom, van een native multicore (triple of quad)....

Ik ben trouwens zo onder de indruk van de triple core zijn preformance dat ik die serieus overweeg. Nu alleen de prijzen nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Wat Nehalem nummertjes:
http://www.hkepc.com/?id=568
  • 10-25% hogere single-threaded prestaties
  • 20-100% hogere multi-threaded prestaties
  • 30% betere performance per watt t.o.v penryn
Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/database/images/2008010300560565926358014.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Was Bulldozer al van de roadmap verdwenen, en kon er misschien dan nog een vraagteken bij geplaatst worden of ie ook echt vertraging had opgelopen, dan hier een bevestiging:

"The Sandtiger processor--based on the Bulldozer cores--will now have to wait until 2010, an AMD representative confirmed. The representative declined to elaborate on who was responsible for that decision......." *

*Dirk Meyer, the man to watch at AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Quad-Core AMD systemen (al dan niet desktop/server) zijn bij de grote OEMs zo goed als 0,0 verkrijgbaar. Tot nu:

HP Gives AMD's Phenom a Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Gebruik je de editknop even, EAS??

Goed dat HP ook Phenom's gaat in z'n desktops installeert, maar helaas zitten in het merendeel van de HP's toch nog altijd Intel cpu's. Gek eigenlijk, want met name in het low en midden prijssegment heerst AMD, dat komt dan toch ook weer de prijs ten goede, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:38
Triest nieuws op de beurs. AMD heeft weer een nieuw diepte record gevestigd.

Advanced Micro Devices, Inc. AMD 6.77 -0.37 (-5.18%) 3.75B
Intel Corporation INTC 24.67 -0.68 (-2.68%) 144.25B
NVIDIA Corporation NVDA 32.77 -0.24 (-0.73%) 18.21B

Nvidia is nu 5x zo groot in marktwaarde als AMD !!
AMD is nu een erg goedkoop bedrijf, 3,75 miljard $ is nog goedkoper als je die in andere valuta betaald (door de zwakke dollar). Ik ben echt benieuwd of NV AMD gaat kopen.

Pro
- AMD is erg goedkoop
- NV lijkt CPU's nodig te hebben om te overleven (over 3 jaar zijn er geen chipsets meer met onboard VGA maar zit het in de CPU's. Door 32nm, 22nm, etc zijn deze ook in verhouding nog sneller tov discreet graphics dan nu het geval is. Hierdoor wordt de onboard VGA chipset business van NV buiten spel gezet + entry level discreet VGA segment wordt aangevallen.
- Intel kan de chipset licentie die NV nu heeft niet verlengen (zie VIA die uit de chipset business gegooid wordt door Intel) en is nu dus erg afhankelijk van Intel

Con
- AMD kost meer dan enkel de prijs die je ervoor betaald. Er moet veel in geinvesteerd worden.
- NV beperkt zich met hun potentiele business enkel tot het AMD market share (groeit dat, dan groeit hun afzet markt, Intel chipsets maken als AMD zijnde is er niet bij).
- Intel is een taaie concurrent

Jullie gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

AMD/ATI mag toch gewoon intel Platform chipsets leveren? (intel heeft AMD toch nooit verboden om een licentie te nemen op hun FSB technologie)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Interview with AMD's Giuseppe Amato:
http://www.driverheaven.net/dhinterviews/Giuseppe_Amato/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Als ik het goed begrijp wil AMD meer de focus leggen op het verkopen van een platform, een soort van hardwarepackage(CPU, Chipset en GPU). Wat volgens Giuseppe betere upgrade mogelijkheden moet bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
The Source schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:24:
Triest nieuws op de beurs. AMD heeft weer een nieuw diepte record gevestigd.

Advanced Micro Devices, Inc. AMD 6.77 -0.37 (-5.18%) 3.75B
Intel Corporation INTC 24.67 -0.68 (-2.68%) 144.25B
NVIDIA Corporation NVDA 32.77 -0.24 (-0.73%) 18.21B

Nvidia is nu 5x zo groot in marktwaarde als AMD !!
AMD is nu een erg goedkoop bedrijf, 3,75 miljard $ is nog goedkoper als je die in andere valuta betaald (door de zwakke dollar). Ik ben echt benieuwd of NV AMD gaat kopen.

Pro
- AMD is erg goedkoop
- NV lijkt CPU's nodig te hebben om te overleven (over 3 jaar zijn er geen chipsets meer met onboard VGA maar zit het in de CPU's. Door 32nm, 22nm, etc zijn deze ook in verhouding nog sneller tov discreet graphics dan nu het geval is. Hierdoor wordt de onboard VGA chipset business van NV buiten spel gezet + entry level discreet VGA segment wordt aangevallen.
- Intel kan de chipset licentie die NV nu heeft niet verlengen (zie VIA die uit de chipset business gegooid wordt door Intel) en is nu dus erg afhankelijk van Intel

Con
- AMD kost meer dan enkel de prijs die je ervoor betaald. Er moet veel in geinvesteerd worden.
- NV beperkt zich met hun potentiele business enkel tot het AMD market share (groeit dat, dan groeit hun afzet markt, Intel chipsets maken als AMD zijnde is er niet bij).
- Intel is een taaie concurrent

Jullie gedachten?
Lap, daar gaat de waarde van mijn in 2005 aangekochte waardevolle AMD-aandelen :O

Ik denk persoonlijk ook dat het zo niet verder kan. Wat gaat er gebeuren als Intel met zijn eigen graphics komt?

Oplossing:
- AMD komt er weer bovenop (25% marktaandeel zoals ooit het geval was), maar hiervoor moeten ze weer vertrouwen krijgen in de servermarkt, en zorgen dat ze tenminste 1 cpu hebben die in de high-end desktops meekan. (Phenom minimaal 3Ghz + verbeterde IPC met 45nm).
Wat ik ook niet snap is dat de RV670 zo goed verkoopt, en nochtans is er hier niets van te zien.
Mss maar pas einde Q1 '08?

- Nvidia koopt AMD en zorgt voor stevige concurrentie met Intel (40% marktaandeel)
Met de technologie die beide bedrijven bezitten moet het zeker lukken...

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mad_max234 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:34:
AMD/ATI mag toch gewoon intel Platform chipsets leveren? (intel heeft AMD toch nooit verboden om een licentie te nemen op hun FSB technologie)
Nope. Ze mogen wel, maar zitten vast aan een FSB van max 800MHz oid. ATI kon altijd wel gewoon de licentie nemen en dat ging ook prima. AMD echter mag dat niet meer of meot achterlopen. De grootste reden eigenlijk ook waarom AMD HT heeft nu. Omdat ATI nu onderdeel van AMD is is het voor AMD/ATI ook nie tmeer interessant om Intel chipsets te maken.

Hele leuke sheets van de Nehalem, maar ik moet hem nog maar zien. AMD had met de Phenom ook veel praatjes en volgens mij heeft Intel altijd nog meer praatjes gehad ook. Verder zou het mij niks verbazen als de Nehalem ook problemen krijgt of vertraging. Ik ben dan Pro-AMD, maar de Phenom staat er en Intel is nu aan de beurt om een move te maken op het schaakbord.

Ik zet mijn geld in op de Shanghai. 65nm is een ramp omdat ze neit willen clocken, hopelijk gaar 45nm wel weer goed zodat AMD weer hoog kan gaan clocken. Verder heb ik nu al hele rare dingen gezien van de 9900 die ergens zelfs veel minder verbruikte als een 9600. De Phenom is een apart geval, het kan werkelijk alle kanten op zoals te zien is in oa de UT benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

De kans dat Nvidea AMD overneemt zie ik niet gebeuren.

Ten eerste kijk alleen eens naar de waarde die ATI goed een jaar geleden nog vertegenwoordigde en wat er nu van over is!
Dat kan dus ook met Nvidea gebeuren.
Daarnaast denk ik dat markt waarhonden problemen zullen hebben als de 2 enige (noemenswaardige) videokaart fabriekanten samen gaan.
Verder denk ik dat zeker de eerste generatie's intergrated video niet meer zal kunnen als de IPG's. Alleen al omdat ze het geheugen moeten delen met de CPU. Het is nog even afwachten wat de toekomst gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

GENETX schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:58:
[...]

Nope. Ze mogen wel, maar zitten vast aan een FSB van max 800MHz oid. ATI kon altijd wel gewoon de licentie nemen en dat ging ook prima. AMD echter mag dat niet meer of meot achterlopen. De grootste reden eigenlijk ook waarom AMD HT heeft nu. Omdat ATI nu onderdeel van AMD is is het voor AMD/ATI ook nie tmeer interessant om Intel chipsets te maken.
Volgens mijn mag AMD dat wel gewoon hoor, ga even op onderzoek uit. :) Maar volgens mijn heeft intel gezegd dat AMD/ATI gewoon een licentie mag afnemen ook voor 1066/1333/1600MHz FSB. En hoe kom je bij dat ze wel de intel 800MHz FSB mogen maken, die mogen ze niet zomaar maken daar hebben ze ook een licentie van intel voor nodig.

AMD hoeft toch niet voor hun Athlon XP en hun eigen chipset met FSB een licentie te nemen op intel zijn FSB techniek?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

mad_max234 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:30:
[...]
En hoe kom je bij dat ze wel de intel 800MHz FSB mogen maken, die mogen ze niet zomaar maken daar hebben ze ook een licentie van intel voor nodig.

AMD hoeft toch niet voor hun Athlon XP en hun eigen chipset met FSB een licentie te nemen op intel zijn FSB techniek?
1) Daar heeft ATi een licentie voor. Dus AMD atm ook.

2) AMD hoeft dat natuurlijk niet voor eigen chips, maar wel als het chipsets wil maken voor het Intelplatform. En daar gaat het ook allemaal over. AMD die Intelchipsets zou maken, maar een licentie nodig heeft om de interface naar de CPU te krijgen. Dat geeft Intel niet zomaar en ligt sterk aan banden. Concurrenten zouden veel van Intel's techniek kunnen "stelen" en niemand die er iets van merkt. Dat wil Intel natuurlijk niet. Daarom geven ze geen licentie meer aan AMD. ATi kreeg dat indertijd wel, omdat het geen directe concurrent van ze was.

..of is dat teveel gezever?

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

mieJas schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:41:
[...]

1) Daar heeft ATi een licentie voor. Dus AMD atm ook.
K die hebben ze dus weer afgenomen of is die nog niet afgelopen?
2) AMD hoeft dat natuurlijk niet voor eigen chips, maar wel als het chipsets wil maken voor het Intelplatform. En daar gaat het ook allemaal over. AMD die Intelchipsets zou maken, maar een licentie nodig heeft om de interface naar de CPU te krijgen. Dat geeft Intel niet zomaar en ligt sterk aan banden. Concurrenten zouden veel van Intel's techniek kunnen "stelen" en niemand die er iets van merkt. Dat wil Intel natuurlijk niet. Daarom geven ze geen licentie meer aan AMD. ATi kreeg dat indertijd wel, omdat het geen directe concurrent van ze was.
Daar hadden we het niet over, GENETX zei dat de reden was dat AMD HT gebruikt om geen licentie te hoeven kopen bij intel, maar ik dacht dat AMD dat niet hoefden toe ze nog wel een FSB hadden met hun chipset en Athlon XP. Ze moesten wel geld betalen (licentie) voor de instructieset. (maar dat verhaal over de instructieset is algemeen bekent denk ik :) )

En AMD mag wel een licentie nemen op de FSB techniek dat heeft intel toch gezegd een jaar terug?

edit/
Na de overname van ATi door AMD melden verschillende bronnen dat er geen nieuwe chipsets voor Intel-processors meer uit de AMD/ATi-stal zouden komen. Halverwege vorige maand werd al duidelijk dat deze berichten niet helemaal klopten met de introductie van de Radeon Xpress 1250-chipset voor het Intel-platform. Jochen Polster stelt dat AMD geen kansen zal laten liggen om samen te werken met andere bedrijven en dat AMD door zal gaan met het ontwikkelen van Intel-chipsets. Ook de relatie met nVidia - onder andere fabrikant van chipsets voor het AMD-platform - zal in stand gehouden worden.
nieuws: AMD: 'We zullen Intel-chipsets blijven maken'

[ Voor 25% gewijzigd door mad_max234 op 04-01-2008 16:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hmmz, ff T.net doorgespit, ik dacht dat vanwege dit artikel: nieuws: 'ATi mag geen Intel-chipsets meer maken'

Echter: nieuws: ATi: 'Intel-licentie niet ingetrokken'
En: nieuws: AMD: 'We zullen Intel-chipsets blijven maken'

Overigens zou AMD altijd wel de FSB van oudere producten mogen gebruiken, het is neit zo dat de Athlon XP opeens illegaal wordt omdat AMD nu geen licentie meer zou hebben ;)

Edit: Toch niet helemaal: nieuws: ATi annuleert nieuwe Intel-chipsets
Daarnaast zou de licentie die nodig is voor het gebruik van Intels front side bus een probleem kunnen vormen.
Het is dus niet helemaal duiddelijk of AMD uberhaupt een licentie kan krijgen op Intels FSB. Ik meende mij wel te herinneren dat de ATI Chipsets vast zaten op 800MHz op het laatst omdat ze vanwege de licentie niet verder mochten en de laatste chipset daardoor ook niet interessant was terwijl ATI Daarvoor goed bezig was op Intel gebied.

Edit2:
Radeon Xpress 1250

Intel counterpart of the 690G chipset [13], supports all of 690G features and Intel processors, codenamed RS600 [14], replaced the HyperTransport controller with QDR FSB controller together with DDR2 memory controller on the Northbridge. IGP ran at 500 MHz clock frequency instead of 400 MHz in other 690 chipset counterparts.

Since Intel has not given the 1333 MHz FSB license to ATI Technologies after they were purchased by AMD, the Radeon Xpress 1250 only comes with official support of 1066 MHz Front Side Bus (FSB). However, supporting 1333 MHz FSB was obviously given higher priorities when RS600 was being developed, resulting Xpress 1250 motherboards actually have the support for 1333 MHz FSB via overclocking, and support all 1333 MHz FSB Core 2 Duo and Core 2 Quad microprocessors[citation needed].

Only Abit has released a motherboard with this chipset as a result of signed agreement before the AMD-ATI merger, while ASRock was reported to have purchased all of the remaining inventory of RS600 resulting from a strategic move of AMD to clear all RS600 inventories [15], thus making Abit and AsRock the only RS600 motherboard manufacturers.
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_690_chipset_series

Geen licentie op 1333MHz FSB dus.

[ Voor 76% gewijzigd door GENETX op 04-01-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Overigens zou AMD altijd wel de FSB van oudere producten mogen gebruiken, het is neit zo dat de Athlon XP opeens illegaal wordt omdat AMD nu geen licentie meer zou hebben ;)
Nee dat zeg ik niet dat het illegaal word, daar gaan we weer. :+ Ik zeg dat ze nooit geld voor hebben hoeven te betalen om een FSB te gebruiken in hun Athlon XP chipset en dat dat niet de reden is dat AMD naar HT over is gegaan, wat jij net beweerde. ;) En klopt ook niet wat je net beweerde over dat ze vast zaten aan de 800MHz fsb.

En ik had het ook net gevonden en het klopt dus niet AMD mag gewoon intel chipsets maken en de behorende licentie afnemen. ;) (Als ze dat zouden willen :) )
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_690_chipset_series

Geen licentie op 1333MHz FSB dus.
Volgens mijn klopt dat niet en mag het wel van intel, maar heeft AMD dat niet gedaan. ;) (ga weer even zoeken :) )

[ Voor 47% gewijzigd door mad_max234 op 04-01-2008 15:21 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het blijft wel vaag, de ene bron zegt dat het niet mag, de andere dat het wel mag... Nouja scheit, AMD gaat gewoon geen Intel chipsets maken, klaar (ook al zeggen ze van wel in dat een artikel :+ ).

Edit: Kan ook best zijn dat dat nu veranderd is. Ik ga niet weer een hele discussie doen vandaag (zo maar ff gamen) _/-\o_ . Het was het kleine beetje dat ergens in mijn hersenpan bewaard is gebleven wat dus nu onwaa ris en toen misschien deeltelijk waar was. Kan iig neit snel iets vinden over de huidige toestand.

@ Hieronder: wss Simcity 4 weer eens, anders COD4 (Offline) of ETQW (online)

[ Voor 51% gewijzigd door GENETX op 04-01-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja wiki :X zegt dat, ik heb dat nog niet gelezen op een gerespecteerd hardware site. En kijk ook even na de datum, want er gingen inderdaad geruchten in de ronden in het begin van de overnamen van ati door amd.

offtopic

Wat ga je spelen? ik heb ook niks te doen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 04-01-2008 15:22 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Ik weet niet of jullie dit al hebben gezien maar als AMD fanboy houd ik de tegenstander goed in de gaten 8) Dat bracht mij bij een review van de nieuwe QX9650 van Intel die mij wat zorgen baarde.
http://www.anandtech.com/...intel/showdoc.aspx?i=3184
In deze review laten ze een Penryn quadcore op 3 Ghz undervolted lopen met een verbruik van rond de 50 wat !! Erg fijne processors lijkt me maar niet erg gunstig voor de concurentie positie van AMD.

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hekking schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:05:
Ik weet niet of jullie dit al hebben gezien maar als AMD fanboy houd ik de tegenstander goed in de gaten 8) Dat bracht mij bij een review van de nieuwe QX9650 van Intel die mij wat zorgen baarde.
http://www.anandtech.com/...intel/showdoc.aspx?i=3184
In deze review laten ze een Penryn quadcore op 3 Ghz undervolted lopen met een verbruik van rond de 50 wat !! Erg fijne processors lijkt me maar niet erg gunstig voor de concurentie positie van AMD.
Ja dat is netjes maar wat moet ik ermee, post maar iets als de Phenom dat kan. :P En waarom posten mensen niet dit soort dingen in het intel topic dan gaat dat misschien ook wat meer lopen. Want er is veel aanhang bij intel maar dat zie je niet in de intel topics terug. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:25
Gisteren in Frankrijk zag ik nog een Phenom gepowerde pc aan steraanbieding :P : €699

Verder nog wat specs gevonden
Parcket Bell;
2Gb RAM
8600GT kaart xD

was alles dat er te vinden was op het paneeltje...

[ Voor 43% gewijzigd door betaplayer op 06-01-2008 11:55 ]

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Laatst online: 04-09 19:25
Een vraag i.v.m. een mogelijke upgrade:
Momenteel heb ik een 4200+ X2.
Wanneer ik bij Tom's hardware CPU charts kijk zou de performance op game gebied van een FX-60 (62) aardig in de buurt moeten komen van een 5600+ X2.
Nu gaat het mij vooral om CoD4. Wanneer ik dan kijk naar de analyse van Gamespot ( http://www.gamespot.com/features/6183967/p-5.html , 1280x1024, Maximum Quality), staat er helaas geen 4200+ X2 bij.
Kan iemand mij een goede schatting geven van hoeveel performance winst ik zou behalen bij het vervangen van mijn 4200+ X2 door een 5600+ X2? Of eventueel een 6000+ X2?

Voorlopig blijf ik de 8800GTS 320Mb gebruiken. Mijn CPU lijkt de bottleneck te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door FrankNLD op 05-01-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Het zal max 10 FPS schelen maar je blijft vooral afhankelijk van je graka. Zolang je niet te veel aan platform games doet kun je nog prima vooruit met die 4200 X2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Laatst online: 04-09 19:25
Hekking schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:05:
Het zal max 10 FPS schelen maar je blijft vooral afhankelijk van je graka. Zolang je niet te veel aan platform games doet kun je nog prima vooruit met die 4200 X2
Dus dan zit ik dus al in de buurt van een FX qua game performance?

[ Voor 28% gewijzigd door FrankNLD op 05-01-2008 18:06 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.