Toon posts:

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 84.595 views sinds 30-01-2008

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05 14:23
"ik denk dat het nog wel meevalt , heb vandaag de opheffings brief gekregen van kpn .
alle teveel betaalde kosten worden binnen 2 maanden terug betaald."

Die brief heb van KPN heb ik ook gehad op 17 december. Er staat inderdaad dat alle teveel betaalde kosten binnen 2 maanden worden terugbetaald.

TWEE WEKEN na die brief wordt echter voor januari en februari 2008 alsnog belbasisabonnement afgeschreven.....

Dus in jouw geval zal waarschijnlijk binnenkort abonnementsgeld voor de komende twee maanden door KPN worden afgeschreven, terwijl je abonnement nu al is opgezegd door de KPN.

Niet erg logisch toch?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:08
Henkie-Jan schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:13:
Hmm, de output power van de downstream zakt soms tot ONDER 0. Lijkt me heel vaag. ? 8)7
Tevens vindt ik dat er vrijveel FEC-errors zijn. Of is dit normaal voor 3uur? :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Uptime: 0 days, 3:00:26
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    990 / 18.390
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:   39,35 / 558,72
Output Power (Up/Down) [dBm]:   10,0 / 1,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    6,5 / 21,5
SN Margin (Up/Down) [dB]:   7,0 / 7,0
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  1 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   1 / 0
FEC Errors (Up/Down):   4 / 9.712
CRC Errors (Up/Down):   1 / 77
HEC Errors (Up/Down):   0 / 69
Het is maar een weergave die getallen, dat de output power onder 0 zakt hoeft niet te zijn dat het ook zo is. Dit is een Speedtouch modem, valt weinig over te zeggen denk ik door de meeste in deze groep in combinatie met het ADSL netwerk van Tiscali waarop je bent aangesloten.

Die FEC errors zijn er redelijk wat, maar FEC zijn gerepareerde lijnfouten. Als het niet meer te herstellen is zou je ze zien als CRC fouten en dat is nihil wat je ziet. Sowieso op een 'wide-open' verbinding (zo snel als de lijn kan) heb je wel wat lijnfouten, alles loopt maximale snelheid natuurlijk.

Als het er teveel zouden zijn in korte tijd gaat je verbinding vanzelf onderuit en opnieuw verbinden. Doet hij dat niet is het ook niet teveel in zo goed als alle situaties.

En of een Speedtouch icm met de ADSL apparatuur in de centrale nu een beste combinatie is weet je ook niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

trolleystad schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:35:
[...]

Ok, doe het volgende maar eens:

Start -> Uitvoeren
"Telnet smtp.telfort.nl 25" <enter>

Je moet dan te zien krijgen:

220 ESMTP smtp-out0.tiscali.nl. NO UBE/UCE tolerated.

Die 0 kan ook een 1 of 2 zijn. Op deze manier kun je proberen via telnet een mailtje te sturen. Krijg je trouwens iets heel anders te zien, dan zit een virusscanner of firewall te rotzooien.

Kijk verder maar even met google hoe je verder via telnet kan mailen want ik moet er nu vandoor!
Ik krijg bovenstaande te zien als ik invoer:
telnet smtp.tiscali.nl 25

als ik telnet op smtp.telfort.nl 25 dan krijg ik het volgende te zien
 Bezig met verbinding maken met smtp.telfort.nl...Kan geen verbinding met de host
 maken, op poort 25: De verbinding is mislukt 

Echter als ik smtp.tiscali.nl invul bij account settings in Outlook dan gaat het mis omdat ik daar blijkbaar geen verbinding mag maken. Bij smtp.telfort.nl krijg ik de melding dat outlook de server niet vind. 8)7 8)7

[Voor 10% gewijzigd door PesaH op 03-01-2008 20:45]

Anoniem: 228031

Op 6 december aanvraag bij Telfort gedaan.
Op 15 december "goedkeuring" gehad van Telfort.
Op 19 december de opzegbrief (aangetekend) naar HetNet verstuurd.
Op 28 december nog niets gehoord van HetNet (einde contract datum is 28 januari 2008)
Op 28 december gebeld met HetNet. Ze hebben van mij niets ontvangen zegt men....
Ik heb ze duidelijk gemaakt dat de brief volgens TPG post wel was bezorgt, maar dat ik dan bij deze mijn ADSL abonnement wilde beeindigen. Vertellen ze me daar doodleuk dat dat niet kan omdat er nog een "familieaccount" aktief is (meerdere e-mail adressen). Deze moet ik eerst beeindigen alvorens op te kunnen zeggen. Deze optie was echter geblokkeerd op mijn persoonlijke pagina van HetNet (!?!?) Vreemd allemaal. De vriendelijke jufrouw kon deze voor mij wel beindigen, maar het duurde 24 uur voodat dit verwerkt was. Ik moest morgen maar weer terug bellen om op te zeggen. Ik heb haar toen verteld dat ik dan formeel te laat ben. Zegt ze ook nog heel onbenullig: waarom wacht u niet tot 28 januari dan stopt u contract toch..... Blijkbaar weten ze daar niet dat hun contracten automatisch stilzwijgend met een jaar verlengt worden. (of juist wel)
Ik heb haar gevraagd een aantekening te maken in het systeem dat ik per 28 decmber ook telefonisch heb aangegeven dat ik mijn abonnement per 28 januari 2008 beeindig.
Op 29 december heb ik weer contact met de helpdesk. Ze kunnen me daar niet helpen. Zij zijn niet in staat mijn contract te beeindigen: Ik was te laat. Nogalmaals duidelijk verteld dat ik niet degene ben die in gebreke is gebleven maar HetNet zelf en in de tussentijd ook maar een beetje andere op gezet (werd hier inmiddels erg kwaad over).
Ik moest bellen met de retentie in Antwerpen (helpdesk bellen optie 1 optie 2 en vragen doorverbonden te worden met de retentie in Antwerpen).
Maar weer opnieuw bellen en doorverbonden met Antwerpen. Hele verhaal weer gedaan. Volgens de man aldaar klopte het inderdaad met wat hij in het systeem had staan en hij zet mijn abonnement stop over 1 maand vanaf nu (29 januari 2008). Ik zou een schriftelijke bevastiging ontvangen.
Op 29 december ´s middag een brief op de mat van HetNet: Naar aanleiding van mijn verzoek had men regelmatig getracht mij te bereiken, maar mij telefonisch niet te pakken heeft gekregen (erg vreemd, want ik heb nummerweergave en antwoord apparaat). of ik na 28 januari 2008 maar contact met hen op wilde nemen. (ze doen er ook alles aan om je er weer voor één jaar aan te naaien!!!!)
´s avond op mijn persoonlijke pagina gekeken en daar staat inmiddels een einddatum van 28 januari 2009 (!!!).
Vandaag (3 januari) een brief gehad van KPN: Uw ADSL aansluiting zal 30 januari 2008 buiten werking gesteld worden. opdeze datum is uw contractsperiode op grond van de door u geldende voorwaarden ten einde. lijkt erop dat mijn abonnement dan wel beindigd wordt maar dat er ook een sloop op mijn lijn gezet is....
Morgen maar eens met KPN bellen om dit voorkomen voordat Telfort straks zegt dat ze me niet kunnen opleveren (sta nog steeds in stap 3)

iemand misschien nog een advies of dezelfde ervaring met het overstappen???

Anoniem: 237663

iemand misschien nog een advies met het overstappen???
adsl -> kabel -> adsl -> kabel ... enz :)

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:27
vandaag sync gekregen van telfort (zou eigelijk 7 januari pas zijn)maar zit nu met een vraag modem traint nu in op 4 Mbit word de verbinding per 7 januari dan verder geactiveerd? zodat ik 8 of 20 Mbit krijg

me attainable is trouwens nu 10Mbit (zit op adsl 2 niet op adsl2+ nog) had al test gedaan met adsl2+ daarbij is attainable 24 Mbit zit 650 Meter van Centrale gemeten vanuit kpn.

maar weet iemand of die 4 Mbit dan 7 januari word verhoogd als de kpn monteur komt voor testen??

alvast bedankt

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:13
@ Coolen2
Ik heb dezelfde ervaring met overstappen van Hetnet (IPB). Even in het kort;
Het begon met een discussie omtrent de algemene voorwaarden. Eindelijk zegde Hetnet toe dat mijn opzegtermijn 1 maand bedraagt. In heb in mijn correspondentie duidelijk aangegeven dat dit geenszins als opzegging gezien moest worden. Desondanks heeft Hetnet per omgaande het contract beeindigd en een sloopopdracht gegeven voor de lijn. Dit kon niet worden geannuleerd en mijn vaste telefoonnummer zou komen te vervallen (aldus medewerker 1). De sloop stond na 15 dagen ingepland.
Vervolgens heb ik zo snel mogelijk een aanvraag bij telfort met nummerbehoud maar zonder overstap ingediend, hopende dat zij een controle van de lijn zouden verrichten nadat KPN de order voor sloop heeft uitgevoerd om zo zo spoedig mogelijk een nieuwe lijn te verkrijgen en mijn vaste nummer te behouden. Vervolgens met medewerker 2 gesproken, die mij aangaf dat de sloop maximaal 2 maanden kan worden uitgesteld. Ik heb hiermee ingestemd. De telfort aanvraag wordt nu dus afgekeurd vanwege een actieve lijn. Ik ga nu een overstap indienen met nummerbehoud, hopende dat ik daarmee de kans verklein dat het vaste telefoonnummer vervalt. Een periode zonder internet zal niet meer te voorkomen zijn vermoed ik.
Telfort kon mij overigens niet adviseren over de te maken keuze tussen overstap respectievelijk een nieuwe aanvraag indienen.
Ik zal dit topic volgen en ben benieuwd of jij een andere oplossing vindt!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:00

Totaalgeflipt

De enige echte

Fault schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:23:
@ Coolen2
Ik heb dezelfde ervaring met overstappen van Hetnet (IPB). Even in het kort;
Het begon met een discussie omtrent de algemene voorwaarden. Eindelijk zegde Hetnet toe dat mijn opzegtermijn 1 maand bedraagt. In heb in mijn correspondentie duidelijk aangegeven dat dit geenszins als opzegging gezien moest worden. Desondanks heeft Hetnet per omgaande het contract beeindigd en een sloopopdracht gegeven voor de lijn. Dit kon niet worden geannuleerd en mijn vaste telefoonnummer zou komen te vervallen (aldus medewerker 1). De sloop stond na 15 dagen ingepland.
Vervolgens heb ik zo snel mogelijk een aanvraag bij telfort met nummerbehoud maar zonder overstap ingediend, hopende dat zij een controle van de lijn zouden verrichten nadat KPN de order voor sloop heeft uitgevoerd om zo zo spoedig mogelijk een nieuwe lijn te verkrijgen en mijn vaste nummer te behouden. Vervolgens met medewerker 2 gesproken, die mij aangaf dat de sloop maximaal 2 maanden kan worden uitgesteld. Ik heb hiermee ingestemd. De telfort aanvraag wordt nu dus afgekeurd vanwege een actieve lijn. Ik ga nu een overstap indienen met nummerbehoud, hopende dat ik daarmee de kans verklein dat het vaste telefoonnummer vervalt. Een periode zonder internet zal niet meer te voorkomen zijn vermoed ik.
Telfort kon mij overigens niet adviseren over de te maken keuze tussen overstap respectievelijk een nieuwe aanvraag indienen.
Ik zal dit topic volgen en ben benieuwd of jij een andere oplossing vindt!
In jouw geval had ik het ook zelf heel anders aangepakt.
Je hebt IPB, dus je telefoonnummer zit aan je internet gekoppeld,
Zodra je bij Telfort een aanvraag doet voor ADSL met nummerbehoud,

Plaatsten zij een hop, en nemen ze later je nummer over.
Je abbonement bij Hetnet word dat automatisch opgezegd, omdat je geen ipb kan hebben zonder telefoon nr.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Nu even een vraagje voor mezelf.
Ik heb inmiddels de portforwarding werkend.

Heb de hele firewall op de Zyxel uitgeschakeld, elke pc is hier toch beveiligd.

Nu alleen de vraag, moet ik nog wat instellingen verder wijzigen om mijn download snelheid met torrents iets omhoog te krijgen.

Via http download ik netjes via 2000 kbps, maar via torrent op dit moment 12.3 Kb/s
Iets in de zin van Max NAT/Firewall Session Per User?
Of iets anders?
Bekabeld aangesloten trouwens

Want torrents gaan crappie zo :)

[Voor 3% gewijzigd door Totaalgeflipt op 03-01-2008 21:30. Reden: Toevoeging]

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 21:53
Toad schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:30:
"ik denk dat het nog wel meevalt , heb vandaag de opheffings brief gekregen van kpn .
alle teveel betaalde kosten worden binnen 2 maanden terug betaald."

Die brief heb van KPN heb ik ook gehad op 17 december. Er staat inderdaad dat alle teveel betaalde kosten binnen 2 maanden worden terugbetaald.

TWEE WEKEN na die brief wordt echter voor januari en februari 2008 alsnog belbasisabonnement afgeschreven.....

Dus in jouw geval zal waarschijnlijk binnenkort abonnementsgeld voor de komende twee maanden door KPN worden afgeschreven, terwijl je abonnement nu al is opgezegd door de KPN.

Niet erg logisch toch?
nee dat is inderdaad niet logisch, ik wacht even de twee maanden af
en hoop dat het goed komt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04
Totaalgeflipt schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:30:
Nu alleen de vraag, moet ik nog wat instellingen verder wijzigen om mijn download snelheid met torrents iets omhoog te krijgen.
In de zyxel de juiste poortjes open zetten lijkt mij wel handig.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

job schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:36:
[...]
In de zyxel de juiste poortjes open zetten lijkt mij wel handig.
Ik Quote ff mijn eerste 2 zinnen ;)
Nu even een vraagje voor mezelf.
Ik heb inmiddels de portforwarding werkend.

Dus dat werkt al :)

Maar misschien iets met session time ofzo?

Anoniem: 91868

@Coolen3
Ik had hetzelfde met de opzegbrief.
Kreeg ik ook een brief thuis dat ik terug moest bellen :')
Maar blijkbaar moet je gewoon flink doorzetten.
Ikzelf heb het via de mail geregeld en betaal dan maar tot 29 januari.
Die ene maand is niet zo erg; ben allang blij dat ik er vanaf ben :)
Succes verder ermee.

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 11:22
Een stukje over port forwarding:

Ik lees hier dat een aantal mensen problemen ondervind met port forwarding. Ik ben aan het proberen geweest sinds ik aangesloten ben op 2 januari en je moet het volgende doen:

Uitgangspunten:
Je gebruikt geen additionele router of access point.
Zo wel, dan heb je DHCP hierin uitgeschakeld en gebruik je 'm enkel als access point zoals in dit topic (en de TS) al uitgelegd).

Inloggen op het Zyxel modem.

In het scherm [Network][NAT] en tabblad Port Forwarding de settings toevoegen. Dus de poort en het IP adres van de PC waarnaar geforward moet worden. Let er op dat je deze PC een vast adres toekent. Dat kan in de settings van de netwerkaansluiting op je PC, maar gemakkelijker is in het Zyxel scherm Clients een vinkje zetten bij de client (de betreffende PC dus). Op deze manier geeft de Zyxel die PC ook altijd dat IP adres.

De Zyxel heeft ook een firewall, hierin moet je de poort ook toegang geven.

Ga dus naar [Security][Firewall] en het tabblad Rules.

Bij Packet Direction kies je WAN to LAN.
Create Rule after Rule number (waarschijnlijk 1).
Klik Add.

Vinkje bij Active.
Selecteer Permit.
Source Address: Any (is al toegevoegd).
Destination Address: selecteer Single Address.
Voer het IP adres van je PC in.
Klik Add.
Selecteer Any en Delete. Nu is alleen die PC de eindbestemming.

Vervolgens bij Service klik je onder het keuzeblok op de link "Edit Customized Services".
In het scherm dat je dan krijgt klik je op het cijfer van de eerstvolgende vrije plaats (meestal 1).

Config: Bij Service Name voer je de naam van het programma in dat je toegang wilt geven (bijv. uTorrent).
Service Type: TCP (bij uTorrent).

Port Configuration:Type Single.
Port Number: voer hier de poort in die waarnaar moet worden geforwarded (zoals ook al ingevoerd in het eerdere Port Forwarding scherm).
Apply en Back.

Vervolgens kom je weer in het Edit Rules scherm en kun je in het keuzeblok de nieuw toegevoegde service selecteren.
Klik Add.
Selecteer vervolgens Any (UDP) en Any (TCP) en delete deze (zodat alleen deze poort wordt opengezet en niet je hele computer).

Bij Schedule kun je, indien gewenst, nog wat aanpassingen maken. Dit lijkt me voor zich spreken.

Vervolgens onderin Apply en je bent klaar.

Vergeet niet dat deze poort helemaal openstaat op je PC voor inkomend verkeer. Je PC is dus zichtbaar op het internet. Er zal geen informatie uit deze poort kunnen worden gehaald (vandaar ook de eerdere WAN to LAN setting).

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd. Mocht iemand hier nog iets aan toe willen voegen, dan lees ik het wel.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:44
Ik heb toch zowat alles doorgelezen maar kan niets specifiek op een modem en router in 1 aansluiten op het basismodem. Wel van een router op het modem en dat je dhcp uit moet zetten, maar waar het dus om gaat. Gaat dit problemen opleveren? Het gewone basis modem, met daarachter ons sitecom modem en router die draadloos is?

Hier stond wat zinnigs...

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 15:19
Anoniem: 91868 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:48:
@Coolen3
Ik had hetzelfde met de opzegbrief.
Kreeg ik ook een brief thuis dat ik terug moest bellen :')
Maar blijkbaar moet je gewoon flink doorzetten.
Ikzelf heb het via de mail geregeld en betaal dan maar tot 29 januari.
Die ene maand is niet zo erg; ben allang blij dat ik er vanaf ben :)
Succes verder ermee.
Hier precies met Planet.

Ze hadden mij gebeld, maar ze kregen geen gehoor bla bla bla. Ik moest hun op 17-02-2008 maar ff terugbellen en laat dat nu net de datum zijn dat mijn abonnement ook net afloopt. |:(

Ik heb al eerder een aangetekende brief naar Planet gestuurd maar die is volgens hun niet aangekomen terwijl de TNT zeg van wel dus daar ging het gelijk al mis. Nu heb ik half december men abo via de mail opgezegd maar heb daar nog geen reactie op gekregen. Vandaag maar weer gestuurd. De telefonische helpdesk kan ik nooit bereiken en kost me teveel.

Het is wel vaag dat je de ene keer wel een reactie krijgt van de helpdesk en de andere keer niet wanneer het over het opzeggen van een abonnement gaat.....

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Bull schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:25:
[...]

Hier precies met Planet.

Ze hadden mij gebeld, maar ze kregen geen gehoor bla bla bla. Ik moest hun op 17-02-2008 maar ff terugbellen en laat dat nu net de datum zijn dat mijn abonnement ook net afloopt. |:(

Ik heb al eerder een aangetekende brief naar Planet gestuurd maar die is volgens hun niet aangekomen terwijl de TNT zeg van wel dus daar ging het gelijk al mis. Nu heb ik half december men abo via de mail opgezegd maar heb daar nog geen reactie op gekregen. Vandaag maar weer gestuurd. De telefonische helpdesk kan ik nooit bereiken en kost me teveel.

Het is wel vaag dat je de ene keer wel een reactie krijgt van de helpdesk en de andere keer niet wanneer het over het opzeggen van een abonnement gaat.....
Planet kun je gewoon telefonisch opzeggen en het is binnen een paar minuten gebeurd. Dan krijg je via je e-mail een bevestiging en later een brief.

• Bull
xminator schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:29:
[...]

Planet kun je gewoon telefonisch opzeggen en het is binnen een paar minuten gebeurd. Dan krijg je via je e-mail een bevestiging en later een brief.
Nou, dan mag jij wel ff voor mij bellen want ik heb nog geen levend persoon te spreken gehad en je zou toch mogen verwachten dat je na 15 minuten wel iemand krijgt te spreken :?

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Bull schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:32:
[...]

Nou, dan mag jij wel ff voor mij bellen want ik heb nog geen levend persoon te spreken gehad en je zou toch mogen verwachten dat je na 15 minuten wel iemand krijgt te spreken :?
Tsjah je moet misschien ff wachten ( ik kreeg binnen 1 minuut al iemand aan de lijn :D). Maar wat heb jij nou liever minutenlang wachten of in stress afwachten of je brief/e-mail wel aankomt.

• Bull
xminator schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:36:
[...]

Tsjah je moet misschien ff wachten ( ik kreeg binnen 1 minuut al iemand aan de lijn :D). Maar wat heb jij nou liever minutenlang wachten of in stress afwachten of je brief/e-mail wel aankomt.
Nou dan zal ik toch maar weer moeten bellen om de opzegging voor elkaar te krijgen....

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

xminator schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:29:
[...]

Nou mijn ervaring is toch anders, zie dit topic: Opzeggen Planet ADSL gaat moeizaam

Je zou verwachten als je naar de afdeling opzeggen belt dat ze een opzegging kunnen verwerken maar blijkbaar is dat niet zo, uiteindelijk heb ik de afdeling in belgie aan de lijn gehad en die hadden meer rechten. Blijft natuurlijk een vreemd verhaal en redelijk offtopic, maar het heeft mij heel veel moeite gekost om van Planet af te komen.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-06 19:14
PesaH schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:37:
[...]

Ik krijg bovenstaande te zien als ik invoer:
telnet smtp.tiscali.nl 25

als ik telnet op smtp.telfort.nl 25 dan krijg ik het volgende te zien
 Bezig met verbinding maken met smtp.telfort.nl...Kan geen verbinding met de host
 maken, op poort 25: De verbinding is mislukt 

Echter als ik smtp.tiscali.nl invul bij account settings in Outlook dan gaat het mis omdat ik daar blijkbaar geen verbinding mag maken. Bij smtp.telfort.nl krijg ik de melding dat outlook de server niet vind. 8)7 8)7
Dat is wel vreemd. Er kan dus geen verbinding worden gemaakt op smtp.telfort.nl poort 25. Kan meerdere oorzaken hebben. Ik vermoed nog steeds een virusscanner en/of firewall. Doe eens Start -> Uitvoeren -> CMD.

Dan intikken: nslookup smtp.telfort.nl <enter>. Dit moet er dan uitkomen:

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\>nslookup smtp.telfort.nl
Server:  <hier komt je modem hostnaam waarschijnlijk of van je werk>
Address:  <ip adres gateway>

Non-authoritative answer:
Name:    smtp.tiscali.nl
Address:  195.241.79.132
Aliases:  smtp.telfort.nl

C:\>

Zoals je ziet is smtp.telfort.nl een alias van smtp.tiscali.nl. Ik hoop trouwens dat je geen SSL gebruikt in outlook om te verbinden met de smtp server?

[Voor 5% gewijzigd door Dolan op 04-01-2008 09:15]

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 11:52
Ik vind het zowiezo vreemd. Ik ben overgegaan van Planet naar Telfort. Telfort als overname aangevraagd, op de dag van oplevering 1 min downtime en overgezet. Paar dagen later brief van Planet dat lijn overgenomen is en dat abonnement opgezegd wordt per einde contractsdatum.

Op die datum kreeg ik nogmaals een bevestiging dat de opzegging was verwerkt.

Anoniem: 170631

Ben pas over van IPB naar Telfort, en wil het volgende voorleggen aan de community.

Zit op ongeveer 1 km van de centrale en haal 14971 kbps down/1031 kpbs up.
Dit zou toch meer moeten zijn ??

De waarden van de lijn:
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb bc cd dd dd dc dc cc ba 99
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db
tone 32- 63: 02 45 55 67 78 89 99 ab bb bb bb cc cc cc cc cc
tone 64- 95: cc cc cc cc cc cc cc cc cb cc bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb ab ba aa ab ba ab aa aa aa aa a2 aa aa 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 256-287: 29 99 99 99 99 99 99 99 89 99 99 89 89 89 99 89
tone 288-319: 89 69 98 99 99 99 99 99 89 99 98 99 88 99 99 98
tone 320-351: 88 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 352-383: 87 88 77 78 78 87 88 78 78 77 77 77 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 76 67 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66 55
tone 448-479: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 55 55 55 55 55 55 55
tone 480-511: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44 44 44 44 44 44 32
Dit lijkt prima.

Een poging gewaagd om Telfort te vragen wat ik moet doen om hoger te komen, aangezien er toch nog een hoop kbps naar boven theoretisch gegaan kan worden.

Telfort:
"Uw lijn is erg stabiel. Het kan aan de drukte liggen"

Ikke:
"Deze snelheid geeft het modem constant aan, en aangezien drukte niet stabiel is zou dit dus moeten wijzigen als het aan de drukte zou liggen"

Telfort:
"Vraag bij KPN na wat de exacte afstand is naar de centrale. De postcodecheck doet een berekening van afstand tussen de postcodes"

Ikke:
"En dan...stel dat het 1,5 km...waar moet ik dan naar toe? Kan ik u dan weer bellen ? Zelfs al zou de afstand 2 km zijn, dan zou ik nog bijna 19 kbps moeten kunnen halen"

Telfort:
"Aangezien u een stabiele verbinding hebt op bijna 15 kbps kunne wij helaas niets voor u doen"

De meneer van Telfort probeerde op een aardige manier zijn best te doen, maar ik vind een 20 procents degradatie toch jammer. Misschien zullen sommigen zeggen "wat heb je te klagen", maar ja...proberen kun je altijd!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-06 18:13
Anoniem: 170631 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:13:
De meneer van Telfort probeerde op een aardige manier zijn best te doen, maar ik vind een 20 procents degradatie toch jammer. Misschien zullen sommigen zeggen "wat heb je te klagen", maar ja...proberen kun je altijd!
Op dit soort discussies zit een provider echt niet te wachten hoor. 15 Mbps is prima op dik 1,5 km, t.w. je download attenuation gedeeld door 13,8.

Het enige dat je zelf kunt doen is een Speedtouch modem (706,716,780) op marktplaats kopen en dat dan gaan tweaken met DMT, in de zin van de SNMR omlaag schroeven en HOPEN dat het toch nog stabiel blijft.

Misschien haal je er dan 1 of 2 Mbps extra uit ...

• Dolan
Anoniem: 170631 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:13:
Ben pas over van IPB naar Telfort, en wil het volgende voorleggen aan de community.

Zit op ongeveer 1 km van de centrale en haal 14971 kbps down/1031 kpbs up.
Dit zou toch meer moeten zijn ??

De waarden van de lijn:

[...]

Dit lijkt prima.

Een poging gewaagd om Telfort te vragen wat ik moet doen om hoger te komen, aangezien er toch nog een hoop kbps naar boven theoretisch gegaan kan worden.

Telfort:
"Uw lijn is erg stabiel. Het kan aan de drukte liggen"

Ikke:
"Deze snelheid geeft het modem constant aan, en aangezien drukte niet stabiel is zou dit dus moeten wijzigen als het aan de drukte zou liggen"

Telfort:
"Vraag bij KPN na wat de exacte afstand is naar de centrale. De postcodecheck doet een berekening van afstand tussen de postcodes"

Ikke:
"En dan...stel dat het 1,5 km...waar moet ik dan naar toe? Kan ik u dan weer bellen ? Zelfs al zou de afstand 2 km zijn, dan zou ik nog bijna 19 kbps moeten kunnen halen"

Telfort:
"Aangezien u een stabiele verbinding hebt op bijna 15 kbps kunne wij helaas niets voor u doen"

Als ik zo naar je waardes kijk woon je ongeveer 1,6 kilometer van de centrale. En dan nog zijn dit goede waardes. Ga niet uit van het grafiekje, dat is wat gemeten is in een testlab met nieuwe koperkabels die nog helemaal in geweldige conditie zijn zonder dat ze al jaren in de grond liggen met alle weersinvloeden. Enige wat jij kan doen is je modem zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt zetten en goede koperkabels gebruiken. Liefst CAT 5 als het kan.

• JohnStaakke
  • Laatst online: 20:22
Ik denk dat je niet veel hoger gaat komen hoor, Stringetje.

• bjck
Sommige halen op een lijn van 1000m net aan de 16Mbps, andere hebben een betere lijn en halen misschien wel de 19Mbps zelfs nog tot 1800m lijnlengte. Het is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de lijnen tussen aansluiting en centrale. Zit er vocht in de kabel, hoeveel ADSL verbindingen lopen er doorheen (overspraak) en hoe vaak is de kabel al gerepareerd of hoe nieuw is hij etc etc etc.

Klakkeloos uitgaan van het grafiekje is onzinnig zoals trolleystad al aangeeft, dat zijn lab resultaten.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is de cooldown-periode na bestellen nu 7 dagen of 7 werkdagen?
Kan het nergens vinden.

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:36

rick77

... get to the point!

Op basis van mijn ervaring: 7 werkdagen

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ga binnenkort verhuizen (nieuwbouw), en wil van de mogelijkheid gebruik maken om over te stappen (dwz, in nieuwe huis nieuwe verbinding aanvragen, hier helemaal opzeggen). Ik wil 20mbit+telefoon nemen..
Mijn vraag is hoe dit in z'n werk gaat.. Kan telfort als het ware gewoon op kaal koper opgeleverd worden? Of moet ik eerst een KPN telefoonlijn hebben die later opgezegd kan worden?

Het enige wat me overigens nog een beetje tegenhoudt is de uploadsnelheid. 1mbit, kom op, 20 keer hogere download dan up.. ze doen de A van Asynchroneous wel eer aan, maarja, volgensmij is 1.3mbit uberhaupt het hoogste wat je in Nederland kunt krijgen op de ADSL.

• Volkert
Intrepidity schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:12:
Het enige wat me overigens nog een beetje tegenhoudt is de uploadsnelheid. 1mbit, kom op, 20 keer hogere download dan up.. ze doen de A van Asynchroneous wel eer aan, maarja, volgensmij is 1.3mbit uberhaupt het hoogste wat je in Nederland kunt krijgen op de ADSL.
De enige mensen die klagen over de upload zijn volgens mij usenet-uploaders, en die weten dondersgoed hoe "fout" ze bezig zijn.

En tja, 20x? Als je bij de paar procent hoort die daadwerkelijk de 20 Mbps haalt, wel ja.

• bjck
Ga binnenkort verhuizen (nieuwbouw), en wil van de mogelijkheid gebruik maken om over te stappen (dwz, in nieuwe huis nieuwe verbinding aanvragen, hier helemaal opzeggen). Ik wil 20mbit+telefoon nemen..
Mijn vraag is hoe dit in z'n werk gaat.. Kan telfort als het ware gewoon op kaal koper opgeleverd worden? Of moet ik eerst een KPN telefoonlijn hebben die later opgezegd kan worden?

Is je telefoonnummer wat je nu hebt van belang? Kan en wil je die meenemen? Zo ja: bij welke aanbieder met wat voor dienst wordt die nu aangeboden?

Als het nummer je niet boeit of je gaat toch naar een ander netnummer gebied kan je gewoon opzeggen op oude adres en je als nieuwe klant aanmelden bij een andere aanbieder. Je hebt dan gewoon een nieuwe situatie en aanvragen alsof je niets hebt, dan gaat Telfort aanleggen op 'kaal-koper' (NLS - NewLineService).

• Dolan

Jup, maar daar gaat ook nog overhead overheen en om dat te halen moet je naast de wijkcentrale wonen 8) dus als je dat niet bevalt zul je naar een alternatief als kabel/glasvezel moeten gaan kijken.

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 15:55
Telefoonnummer kan en wil ik inderdaad meenemen, en ik heb nu een gewoon (analoog) KPN-abonnement.. Maar het is dus niet mogelijk om tegen telfort te zeggen, ik wil internet op de kale lijn op dat en dat adres, met dat telefoonnummer?

• Dolan
Intrepidity schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:21:
Telefoonnummer kan en wil ik inderdaad meenemen, en ik heb nu een gewoon (analoog) KPN-abonnement.. Maar het is dus niet mogelijk om tegen telfort te zeggen, ik wil internet op de kale lijn op dat en dat adres, met dat telefoonnummer?
Als het goed is wel, maar dan moet die nog wel actief zijn. Dus niet het abonnement van KPN stoppen! Vraag telfort aan op je nieuwe adres waarbij je aangeeft geen vaste telefoon te hebben. Vraag vervolgens wel telefonie aan met nummerportering. Als dat via de website niet lukt kan het via de telefoon wel. Dan wordt het dus klantenservice bellen. Het is mogelijk.

Mocht Telfort toch zeggen dat het niet kan (omdat ze dat niet willen ofzo, of ze vinden het te moeilijk, of bedrijfspolicy blabla, dan kan het sowiezo wel via Budgetphone).

[Voor 10% gewijzigd door Dolan op 04-01-2008 11:29]

• bvos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-02 13:47
Heb al behoorlijk zitten grasduinen in de Telfort posts, maar nog geen sluitend antwoord kunnen vinden. Ik overweeg Telfort Vast Bellen te nemen, alleen weet ik niet of de volgend constructie zal gaan werken:

ISRA -> standaardmodem in bridged mode (WAN uitgang?)-> D-LINK DIR 655 wifit gigabit router (dhcp aan) -> HP procurve 1800 gigabit switch -> PC en ander poortje Siemens C450 IP telefoon.

Volgens mij zou nu zowel telefonie als internet moeten werken toch? Of zie ik nu iets over het hoofd? Andere nadelen?

Doel is om het gigabit netwerk te behouden met WiFi.

• bjck
Intrepidity schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:21:
trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:28:
[...]

Als het goed is wel, maar dan moet die nog wel actief zijn. Dus niet het abonnement van KPN stoppen! Vraag telfort aan op je nieuwe adres waarbij je aangeeft geen vaste telefoon te hebben. Vraag vervolgens wel telefonie aan met nummerportering. Als dat via de website niet lukt kan het via de telefoon wel. Dan wordt het dus klantenservice bellen. Het is mogelijk.

Mocht Telfort toch zeggen dat het niet kan (omdat ze dat niet willen ofzo, of ze vinden het te moeilijk, of bedrijfspolicy blabla, dan kan het sowiezo wel via Budgetphone).
Dat gaat niet werken, je kan niet een nummer porteren bij mijn weten vanaf een ander adres. Dus niet een portering van een nummer (van aanbieder wisselen) en verhuizen proberen te combineren.

De stappen zijn dus:
  1. Je analoge KPN telefonie aansluiting laten verhuizen.
  2. Daarop Telfort Internet + Bellen aanvragen. Aanvraag indienen als bekend is bij KPN dat je nummer verhuisd gaat worden en jij dus de aansluitdatum weet.
Dan vervalt vanzelf je KPN telefonie abonnement daarna weer. En bijkomend voordeel is dat je geen NLS aanvraag nodig hebt, dus geen monteur over de vloer en geen problemen met een vrije lijn vinden omdat ADSL in eerste instantie gewoon op dezelfde lijn als je telefoonnummer wordt gezet.

Echter, wat heb je nu voor internet abonnement bij wie? Als dat een mxstream type ADSL verbinding is (stukje ADSL ook op je KPN nota) verhuist die vanzelf mee. Dan zijn er meer mogelijkheden nog die ik kan geven.
bvos schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:54:
Heb al behoorlijk zitten grasduinen in de Telfort posts, maar nog geen sluitend antwoord kunnen vinden. Ik overweeg Telfort Vast Bellen te nemen, alleen weet ik niet of de volgend constructie zal gaan werken:

ISRA -> standaardmodem in bridged mode (WAN uitgang?)-> D-LINK DIR 655 wifit gigabit router (dhcp aan) -> HP procurve 1800 gigabit switch -> PC en ander poortje Siemens C450 IP telefoon.

Volgens mij zou nu zowel telefonie als internet moeten werken toch? Of zie ik nu iets over het hoofd? Andere nadelen?

Doel is om het gigabit netwerk te behouden met WiFi.
Als je het basismodem in bridge zet kan je de telefonie poorten niet meer gebruiken. Dan zal je zelf een VoIP toestel of een ATA moeten gaan gebruiken (of een breedbandrouter met voip mogelijkheid).

Je kan wel je basis modem gewoon als router laten staan, dan werkt ook telefonie van je modem gewoon. Er achter kan je dan je D-Link aansluiten, eventueel die niet als router gebruiken maar als bridge door DHCP uit te zetten (server) en hem niet via de WAN/Internet poort aan te sluiten.

[Voor 22% gewijzigd door bjck op 04-01-2008 11:58]

• Def_P
  • Niet online
Heeft iemand al een omzetting gehad vanaf tiscali?

Krijg je dan ook zo'n activatie pagina?
Op de dag dat ik omgezet moet gaan worden ben ik namelijk niet thuis, zou vervelend zijn als ik die dag mijn server niet kan bereiken enzow. T modem is al omgewisseld en daarbij kreeg ik dus(voor het eerst in 2 jaar bij tiscali) een nieuw ip. Zou ik ook een nieuw ip krijgen wanneer het abo over gezet is naar telfort?

I, for one, like Roman numerals

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32

Yzord

Undertaker of the Universe

Volgens http://pcdb.bbned.nl/ is de afstand naar de centrale 1350 meter, maar de snelheidscheck op Telfort geeft max 8mbit aan...wat zal er kloppen? Kom de snelheidscheck idd overeen met hetgeen wat jullie halen?

• Dolan
Yzord schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:43:
Volgens http://pcdb.bbned.nl/ is de afstand naar de centrale 1350 meter, maar de snelheidscheck op Telfort geeft max 8mbit aan...wat zal er kloppen? Kom de snelheidscheck idd overeen met hetgeen wat jullie halen?
Lees eerst ff de startpost en dan vooral op het ADSL1/2+ verhaal letten. Dat beantwoord jouw vraag.

• Dolan
Def_P schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:56:
Heeft iemand al een omzetting gehad vanaf tiscali?
Ja.
Krijg je dan ook zo'n activatie pagina?
Nee.
Op de dag dat ik omgezet moet gaan worden ben ik namelijk niet thuis, zou vervelend zijn als ik die dag mijn server niet kan bereiken enzow. T modem is al omgewisseld en daarbij kreeg ik dus(voor het eerst in 2 jaar bij tiscali) een nieuw ip.
Logisch, IP wordt uitgedeeld a.d.h.v. het MAC adres van het modem.
Zou ik ook een nieuw ip krijgen wanneer het abo over gezet is naar telfort?
Ja.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 19:09

KoffieNT

banaan

Ik heb sinds 31 december Telfort 20mbit (zonder bellen uiteraard) en het bevalt me tot nu toe redelijk.
De service en 'optijdheid' van Telfort is 110%, echt perfect.

Mijn snelheden zijn van de 20mbit down +/-14mbit (aka 1,78mb/s) en up de volle 110kb/s.

Ik ben planet gewent dus ik ben eigenlijk zowieso al blij met deze snelheden.

Ik woon zon 1,5km van de centrale af dus eigenlijk is dit gewoon goed. maar:

Bij bijvoorbeeld steam kan ik bijna geen servers vinden onder de 50ms, na een halve minuut komt er een lijstje met een stuk of 20 servers die tussen de 30 en 50 zitten. Bij mijn andere provider (planet...) was dit gewoon binnen enkele seconden een dikke lijst met pings tussen de 10 en 50. (en ja, mn downloads/uploads staan dan uit)

Ik ga niet klagen over mijn snelheden, (hoewel ik dus maar 70% van het bereik heb, download dan) maar die hoge pings vind ik toch wel wat storend. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

:D

• bvos
Als je het basismodem in bridge zet kan je de telefonie poorten niet meer gebruiken. Dan zal je zelf een VoIP toestel of een ATA moeten gaan gebruiken (of een breedbandrouter met voip mogelijkheid).

Je kan wel je basis modem gewoon als router laten staan, dan werkt ook telefonie van je modem gewoon. Er achter kan je dan je D-Link aansluiten, eventueel die niet als router gebruiken maar als bridge door DHCP uit te zetten (server) en hem niet via de WAN/Internet poort aan te sluiten.
Kan ik de DIR-655 dan 'gewoon' op het modem aansluiten via de WAN poort?

• Thombias
  • Niet online
Koffie En Thee schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:06:
Ik heb sinds 31 december Telfort 20mbit (zonder bellen uiteraard) en het bevalt me tot nu toe redelijk.
De service en 'optijdheid' van Telfort is 110%, echt perfect.
Je schrijft "zonder bellen uiteraard".
Hoezo, uiteraard??

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 20:17
Yzord schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:43:
He! Deze site geeft bij mij circa 211 meter aan. Ik heb wel ADSL2+, maar helaas 17,8Mbit. Met 200meter verwacht je toch wel 20Mbit. Jammer..

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 10 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 0 db
attenuation downstream: 12 db

• ssj_gohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07-2017

ssj_gohan

Darwin FTW!

Thombias schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:19:
[...]

Hoezo, uiteraard??
Heeft dit enige meerwaarde aan zijn vraag?

Hoge pings? Heb je toevallig een router er tussen zitten? Mijn wl500gP had in het begin met @home hier ook wel eens last van. Na herstart van zowel modem als router had ik hier geen last meer van.

Wat ook kan helpen is TCP Optimalizer (oid), schijnt goed te werken

Kenzy von Hollandheim 6-12-1996 - 5-7-2009 - Gravity is not a version of the truth. It is the truth. Anyone who doubts it is invited to jump out a tenth story window.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Thombias schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:19:
[...]

Hoezo, uiteraard??
Omdat ik hoor dat er ZOveel problemen mee zijn. Een paar vrienden van me hebben dit dus. Halve tijd geen telefoon, geen internet, of helemaal niks.
Hoge pings? Heb je toevallig een router er tussen zitten? Mijn wl500gP had in het begin met @home hier ook wel eens last van. Na herstart van zowel modem als router had ik hier geen last meer van.

Wat ook kan helpen is TCP Optimalizer (oid), schijnt goed te werken
Ik heb een Zyxel multi-pc modem die bij het telfort abonnement zit. Resetten heb ik verschillende keren gedaan. Zo'n tcp optimizer heb ik nog nooit gebruikt. Ik zal hier eens naar kijken. :)

[Voor 43% gewijzigd door KoffieNT op 04-01-2008 13:29]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 10:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

bvos schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:10:
[...]

Kan ik de DIR-655 dan 'gewoon' op het modem aansluiten via de WAN poort?
Ja, dat kan, ik heb zelf ook een DIR-655 achter een modem hangen. Je kunt de DIR-655 gewoon als bridge instellen en toch WiFi blijven gebruiken. (Als accesspoint.) Geen enkel probleem. :)

Telfort Internet + Bellen wordt bij mij volgende week opgeleverd in m'n nieuwe huis, oftewel, ik ben m'n telefoonnummer hier dadelijk in het oude huis al kwijt voor we gaan verhuizen. :+

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

• Dolan
Koffie En Thee schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:25:
[...]

Omdat ik hoor dat er ZOveel problemen mee zijn. Een paar vrienden van me hebben dit dus. Halve tijd geen telefoon, geen internet, of helemaal niks.
Als ze zelfs geen internet meer hebben staat dat los van de telefonie dienst. Telefonie gaat gewoon over het internet, net als je e-mail en overig verkeer. Heeft niks te maken met stabiliteit.

• Thombias
  • Niet online
Koffie En Thee schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:25:
[...]

Oh maar dat heb ik nu met @home ook een keer modem reset en het werkt weer.
Is dat niet gewoon een Voip-ding?

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:30:
[...]

Als ze zelfs geen internet meer hebben staat dat los van de telefonie dienst. Telefonie gaat gewoon over het internet, net als je e-mail en overig verkeer. Heeft niks te maken met stabiliteit.
Trust me, ze hebben op 2 na allemaal verschillende providers en toch dezelfde problemen. 1 ervan is overgestapt van Planet-standard naar Planet-standard+bellen, sinds toen hebben ze problemen met hun telefoon èn internet.

• job
Wat die hoge ping betreft, dat is al een paar keer aangehaald hier in het topic.
Door de techniek die tiscali gebruikt is de ping hoger dan bij het kpn netwerk.

• bjck
Tarry schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:22:
[...]

He! Deze site geeft bij mij circa 211 meter aan. Ik heb wel ADSL2+, maar helaas 17,8Mbit. Met 200meter verwacht je toch wel 20Mbit. Jammer..

Dat is 1000m lijnlengte, geen 211 meters.

Deel die downstream attenuation eens door 13.8 en je hebt een goede indicatie van de lijnlengte. Dat je geen 20Mbps haalt komt waarschijnlijk door verstoring op de kabelbundel of omdat de kabelbundel niet perfect meer is.

Of je verliest binnenshuis heel veel signaal door slechte/lange aansluiting tussen ISRA en modem natuurlijk.

[Voor 7% gewijzigd door bjck op 04-01-2008 13:46]

• Yzord

Yzord

Tarry schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:22:
[...]

Hey,

Wat geeft telfort snelheidscheck bij je aan dan?

• Dolan
Koffie En Thee schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:36:
[...]

Trust me, ze hebben op 2 na allemaal verschillende providers en toch dezelfde problemen. 1 ervan is overgestapt van Planet-standard naar Planet-standard+bellen, sinds toen hebben ze problemen met hun telefoon èn internet.
Ah, experiaboxen. Die gebruikt Telfort gelukkig niet. Ik heb zo'n geweldige ZyXEL (met bellen uiteraard ;) ) en helemaal geen problemen. :)

• Yzord

Yzord

bjck schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:45:
[...]

Dat is 1000m lijnlengte, geen 211 meters.
Dat moet je me even uitleggen als je wilt. 211 meter is toch geen 1000meter?

• Yzord

Yzord

trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:55:
[...]

Lees eerst ff de startpost en dan vooral op het ADSL1/2+ verhaal letten. Dat beantwoord jouw vraag.
Die startpost had ik gelezen en ook begrepen, maar ik begreep van kpn dat de centrale al helemaal om was gezet zodat adsl2plus gehaald kon worden. Vandaar mijn vraag ;)

• Thombias
  • Niet online
trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:46:
[...]

Ah, experiaboxen. Die gebruikt Telfort gelukkig niet. Ik heb zo'n geweldige ZyXEL (met bellen uiteraard ;) ) en helemaal geen problemen. :)
Mijn schoonzus heeft ook het 29,90 verhaal en geen enkel probleem tot nu toe gehad.
(Had haar gevraagd alles bij te houden tot maart wanneer ik overga)
Mijn vader heeft ook zo'n experiabox en ook regelmatig uit de lucht en vaak slecht geluid.
Over het algemeen hoor ik alleen maar positieve verhalen over de Zyxel.

• Volkert
trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:56:
Logisch, IP wordt uitgedeeld a.d.h.v. het MAC adres van het modem.
Dat is alleen bij kabelmodems, niet bij ADSL.

Ik kan op mijn Speedlinq lijn 4 verschillende modems (met verschillende MAC adressen) aansluiten, die allemaal hetzelfde 89.220.xx.yy adres krijgen.

• job
Volkert schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:59:
[...]

Ik kan op mijn Speedlinq lijn 4 verschillende modems (met verschillende MAC adressen) aansluiten, die allemaal hetzelfde 89.220.xx.yy adres krijgen.
Dat is niet inherent aan kabel of adsl. Dat is gewoon een keuze van de provider, en waarschijnlijk ook geadviseerd door de leverancier van de apparatuur.

• bvos
--MeAngry-- schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:27:
[...]

Ja, dat kan, ik heb zelf ook een DIR-655 achter een modem hangen. Je kunt de DIR-655 gewoon als bridge instellen en toch WiFi blijven gebruiken. (Als accesspoint.) Geen enkel probleem. :)

Telfort Internet + Bellen wordt bij mij volgende week opgeleverd in m'n nieuwe huis, oftewel, ik ben m'n telefoonnummer hier dadelijk in het oude huis al kwijt voor we gaan verhuizen. :+
Idee was juist om de Zyxel modem als bridge in te stellen (icm een VoiP telefoon achter de router) en de router juist als dhcp server te laten fungeren.

Anoniem: 238633

Volkert schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:59:
[...]

Dat is dan bij Speedlinq misschien zo, bij Telfort niet.

Modem 1 met MAC-adres 1 levert een ander IP-adres op dan met mijn modem 2 met MAC-adres 2. 100% reproduceerbaar.

• Dolan
Yzord schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:50:
[...]

Die startpost had ik gelezen en ook begrepen, maar ik begreep van kpn dat de centrale al helemaal om was gezet zodat adsl2plus gehaald kon worden. Vandaar mijn vraag ;)
Als dat zo is, dan loopt de Telfort speedcheck achter, of kpn heeft je verkeerd voorgelicht.
job schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:03:
[...]

Dat is niet inherent aan kabel of adsl. Dat is gewoon een keuze van de provider, en waarschijnlijk ook geadviseerd door de leverancier van de apparatuur.
Klopt. En Tiscali/Telfort bind het IP adres aan het MAC adres.

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

@trolleystad Thx voor de hulp. Ik heb het inmiddels werkend. Hoe het kan weet ik niet, ik belde de servicedesk voor hulp. Ondertussen telnet nog eens geprobeerd en toen ging het wel gewoon goed op smtp.telfort.nl daarna kreeg ik wel nog steeds een foutmelding in outlook. Toen outlook express opgestart en die ging gelijk goed. Daarna werkte het ineens wel in outlook. Vreemd maar het is opgelost. :-)

Nu zit ik wel nog met het volgende. Ik heb een speedtouch 716v5 met firmware 5.3 (6.2 wil zich niet laten installeren). Bij speedxs haalde ik 17Mb. Nu bij Telfort haalde ik eerst 13Mb maar na installatie van de telefoon nog maar max 10Mb. Iemand die dit kan verklaren?
Overigens heb ik ook de zyxel ertussen gehad als bridge maar dat werkte niet icm de speedtouch. Haal ik de speedtouch ertussenuit kom ik weer op 17Mbit.

Anoniem: 112352

Bah, vandaag is mijn modem dood gegaan. Het gaat om de multi-pc versie van Zyxell. Het power-lampje knippert kort, om daarna weer uit te gaan.

Na een aantal malen met de helpdesk gebeld te hebben (onder andere 10 euro armer...) bleek het modem kapot te zijn. Als het goed is krijg ik deze week een nieuw modem.

Ansich is het hebben van geen internet nog te doen. Maar de telefoon ligt er nu ook dus uit...

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 20:17
Yzord schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:46:
[...]

Hey,

Wat geeft telfort snelheidscheck bij je aan dan?
20MB. Maar volgens mij ronden ze bij telfort.nl af op 5 eenheden, dus dat klopt dan wel.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-06 20:24
trolleystad schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:09:
[...]

Als je goed kan solderen enzo en je hebt alle onderdelen en het maakt je niet uit dat je geen garantie meer hebt, dan kan het vast wel ja. Maar niemand hier zal de details weten denk ik. ;)
Als iemand van z'n zyxel router + wireless een fotootje wil maken van de onderkant van de print (mini-pci VLYNQ slot), en ook eentje met het kaartje eruit, kan ik denk ik veel mensen helpen.

Specs

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Tarry schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:43:
[...]

20MB. Maar volgens mij ronden ze bij telfort.nl af op 5 eenheden, dus dat klopt dan wel.
Denk niet dat ze afronden want bij mij geeft de check 13 mbit.

• JohnStaakke
  • Laatst online: 20:22
Ik krijg bij de check 18 mbit

• Foidz0r
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11-2021
bjck schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:11:
[...]

Nu heb je nog een probleem tussen je PC en je modem inderdaad. Als je netwerk verbinding 10Mbit half-duplex is gaat het niet harder dan 800kByte/s inderdaad.

Netwerk kabel niet lekker? Netwerk kaart zo ingesteld staan vast op 10Mb-half? Zet die dan eens op automatisch etc.
Wat een gekloot met dat oude netwerkkaartje van realtek. Heb het nu op de onboard zitten die ik maar eens werkend heb gemaakt :). Het werkt nu naar behoren. Modem geeft 100mbit full duplex aan. En 1,77MB/s via nieuwsgroep, _/-\o_ .

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:51
Kan iemand mij aub vertellen wat het standaard wachtwoord is van het Zyxel enkelvoudig modem? Ik zag net de lampjes branden, heb nu internet maar kan niets configureren omdat ik het modem niet in kom ;( . Ik zoek nu al een half uur en verder dan Zyxel, 1234, admin ben ik niet gekomen. Die overigens niet werken...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Die Bruine schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:34:
Kan iemand mij aub vertellen wat het standaard wachtwoord is van het Zyxel enkelvoudig modem? Ik zag net de lampjes branden, heb nu internet maar kan niets configureren omdat ik het modem niet in kom ;( . Ik zoek nu al een half uur en verder dan Zyxel, 1234, admin ben ik niet gekomen. Die overigens niet werken...
Als je 'm reset naar fabrieksinstellingen, dan is het wachtwoord 1234

• Die Bruine
Ik heb het idd opgegeven. thnx anyway. Reset doet wonderen :) . Voor het eerst sinds 1996 zonder internet gezeten en dat dik drie maanden lang. Dit wordt een lange nacht :+

Anoniem: 165469

Ik heb nu een paar weken Telfort (incl. bellen). Ik ben prima tevreden, maar wat bellen betreft vallen me 2 zaken op:

- Als ik bel naar iemand anders met Telfort, dan blijft de lijn vaak dood (hij is ook niet in gesprek dan). Ik moet het vaak 2 of 3 maal proberen voordat de bel wil overgaan. De andere kant op (van hem naar mij toe) is precies hetzelfde aan de hand. Het vreemde is dus dat het alleen optreedt bij Telfort <-> Telfort telefoonverkeer

- Ik kom van IPB af, ik moet toch concluderen dat de lijnkwaliteit iets slechter is. Allemaal wat scheller (sissen als je een S uitspreekt) en blikkeriger. Ook wat zachte nevengeluidjes op de lijn (lijkt een zeer lichte echo van mezelf te zijn maar weet ik niet zeker). Het is niet zo dat het onverstaanbaar wordt, het kan er allemaal net mee door, maar feit is dat dit bij IPB beter was (maar zeker geen 15 euro p/m waard... ;) )

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vraagjes:

Momenteel heeft mijn lijn een ophef order per 11/1. Dus heb ik vanaf die tijd geen Internet (is gebeurt vanwege mislukte overstap).

Graag zou ik Telfort op de lijn willen hebben. Kan ik nu al een nieuw abonnement voor mijn lijn aanvragen? Of moet ik wachten totdat ik echt geen Internet heb.

En hoelang duurt het in de praktijk dat ik na aanvraag weer internet heb?

Trouwens, kan mijn huidige provider zo'n ophef order verwijderen? Zo'n verzoek loopt er momenteel.

Die snelheidscheck is volksverlakkerij: 20 mbit haal je enkel als je IN de centrale woont. Deze snelheid wordt nooit en tenimmer gehaald.

"Genoemde snel­heden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden."

Laten we elkaar niet voor de gek houden Telfort, maar de meeste gebruikers (> 90% ?) zitten tussen de 12 en 17 mbit, toch

Anoniem: 170631 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 09:02:
Die snelheidscheck is volksverlakkerij: 20 mbit haal je enkel als je IN de centrale woont. Deze snelheid wordt nooit en tenimmer gehaald.

"Genoemde snel­heden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden."

Laten we elkaar niet voor de gek houden Telfort, maar de meeste gebruikers (> 90% ?) zitten tussen de 12 en 17 mbit, toch
Doel van deze opmerking? Er staat toch "maximaal" en "indicatie". Een indicatie geeft aan wat het is, een indicatie. Niet een specificatie.

Wat is dat toch dat er gerept wordt over volksverlakkerij, bedrog, oplichting, etc. Mijn snelheidsmeting gaf aan 16Mb. Ik heb 14. Prima&blij. Vorige week bij iemand aangesloten: snelheidsmeting 20Mb, daadwerkelijk 19Mb. Prima&blij. En, volgens mij zijn er wel degelijk mensen hier die op de volle 20 zitten. Ja, vlakbij de centrale. Daar kan Telfort ook niets aan doen, dat is nou eenmaal de ADSL-techniek

Er wordt toch niemand benadeeld? Wat stel je dan voor dat Telfort gaat noemen? Max 19Mb? Max 18Mb? "Je krijgt wat je kunt krijgen"?

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 238633 op 05-01-2008 09:41]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:58

Shuriken

Life is all about priorities

Dit geldt toch voor iedere provider die gebruikt maakt van de ADSL techniek. Bij XS4all adverteren ze ook met 20 Mbit met een klein asteriksje erbij met verwijzing naar een uitleg over snelheid. Daar kan je dan lezen dat ze zelf uitgaan van 80% van die snelheid.

Er zijn zoveel factoren die invloed kunnen hebben op de snelheid waar de provider geen controle over heeft...

[Voor 6% gewijzigd door Shuriken op 05-01-2008 09:46]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Mijn modem, traint netjes in op 21112 kbps, en die van mijn vader rond de 20000.
En nee ik woon niet in de centrale :)

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 12:02
Sinds gisteren over van xs4all only naar Telfort, nou ja over..., mijn internet staat bij Telfort nog gelocked maar heb wel internet.
E-mail werkt nog niet... en het lampje op t modem van "internet" staat uit maar heb wel internet :?

Gebeld met klantenservice:

" ja, ik zie het al, uw abonnement is nog niet opgeleverd, dat gebeurd 4 januari pas"
" meneer, het is 4 januari en ik heb wel internet maar ik bel omdat mijn e-mail t niet doet""
" dat is vreemd, bij ons staat uw abonnement nog op gelocked,ik ga eea overleggen met mijn teamleider en zorg ervoor dat uw internet en mail het zo snel mogelijk doet"
"meneer, ik heb internet maar geen mail..." "
"We gaan eea uitzoeken"

Ik wacht wel af..., wat ik niet begrijp is waarom providers een lijn op vrijdag opleveren, betekent dat er dit weekend niets gebeurd en ze maandag pas met eea aan de slag gaan?

Heb eerst de draadloos Zyxel aangesloten, trainde in met een "attenuation downstream" van 45 db en had een lijn van 1070/6154.
Downloaden via Tweaknews met 635 kb/s

Daarna mn good old Speedtouch 780Wl erop gezet volgens de Tiscali configuratie en kreeg een "attenuation downstream" van 47 db maar met hogere intrainwaardes (down dan) 927/6883.
Downloaden via Tweaknews met 695 kb/s

Ik woon helaas op 3 km van de centrale en KPN is geenzins van plan eea bij te bouwen in de buurt :( , aan de andere kant, ik kom van 1024/4096 bij xs4all dus 50% meer snelheid tegen lagere maandlasten.

Waardes en snelheden zowel bedraad als draadloos.
TCP optimizer reeds gedraaid.

Enig idee hoe het verschil in down tussen de Zyxel en de Speedtouch te verklaren valt?

Wel een behoorlijk instabiele lijn, ik hoop dat dit te maken heeft dat de lijn officieel nog niet is opgeleverd, bij xs4all nooit last gehad van instabiele lijnen.

[Voor 5% gewijzigd door evdv op 05-01-2008 10:35]

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01 14:39

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Wij hebben een probleempje met de telefoon. Als je met iemand aan de telefoon zit en je start de computer op, dan knalt internet er even uit (en dus ook de telefoon). Hebben andere mensen dit probleem ook?

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:36

rick77

... get to the point!

robertpNL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 09:00:
Vraagjes:

Momenteel heeft mijn lijn een ophef order per 11/1. Dus heb ik vanaf die tijd geen Internet (is gebeurt vanwege mislukte overstap).

Graag zou ik Telfort op de lijn willen hebben. Kan ik nu al een nieuw abonnement voor mijn lijn aanvragen? Of moet ik wachten totdat ik echt geen Internet heb.

En hoelang duurt het in de praktijk dat ik na aanvraag weer internet heb?

Trouwens, kan mijn huidige provider zo'n ophef order verwijderen? Zo'n verzoek loopt er momenteel.
Nu aanvragen, Telfort neemt je order pas na 7 werkdagen in behandeling. Daarna duurt het waarschijnlijk nog twee weekjes.

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 11:27

VideoWolf

mijn viral video

trolleystad schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:35:
[...]

Ok, doe het volgende maar eens:

Start -> Uitvoeren
"Telnet smtp.telfort.nl 25" <enter>

Je moet dan te zien krijgen:

220 ESMTP smtp-out0.tiscali.nl. NO UBE/UCE tolerated.

Die 0 kan ook een 1 of 2 zijn. Op deze manier kun je proberen via telnet een mailtje te sturen. Krijg je trouwens iets heel anders te zien, dan zit een virusscanner of firewall te rotzooien.

Kijk verder maar even met google hoe je verder via telnet kan mailen want ik moet er nu vandoor!
Maar hoe zorg ik dat m'n uitgaande mail in Outlook gaat werken...?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

VideoWolf schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:00:
[...]

Krijg je die melding dan, als je dat probeert of wat anders?

• job
VideoWolf schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:00:
[...]

smtp.telfort.nl instellen bij de accountinstellingen als uitgaande server.
Dat moet echt genoeg zijn om de boel aan het werk te krijgen.
Lukt je dat niet, dan kan je altijd nog de helpdesk bellen.

[Voor 18% gewijzigd door job op 05-01-2008 11:43]

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:20
Bij mij werkt Telfort als een zonnetje na overstap van DIRECT-ADSL.
Ik kreeg een paar dagen na overgang ook netjes een brief van KPN dat DIRECT-ADSL automatisch opgezegd is.

Een ding viel mij wel direct op. De DNS servers van Telfort zijn niet altijd even snel helaas. Het is dus aan te raden om OpenDNS te gebruiken. Dit kun je instellen in de ZyXel. Sinds ik dat gedaan heb maakt mijn browser veel sneller connectie met internetpagina 's.

info: http://www.opendns.com/

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-06 22:01
Heb sinds kort ook Telfort internet aangevraagd en ben van plan een Draytek 2800 moden te gaan gebruiken. Weet iemand of dit ook werkt in combintaie met Telfort Internet en Bellen?.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Voxie2 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:33:
Wij hebben een probleempje met de telefoon. Als je met iemand aan de telefoon zit en je start de computer op, dan knalt internet er even uit (en dus ook de telefoon). Hebben andere mensen dit probleem ook?
Is dit met alle computers die je opstart?

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-06 23:56
Anoniem: 165469 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 07:40:
Ik heb nu een paar weken Telfort (incl. bellen). Ik ben prima tevreden, maar wat bellen betreft vallen me 2 zaken op:

- Als ik bel naar iemand anders met Telfort, dan blijft de lijn vaak dood (hij is ook niet in gesprek dan). Ik moet het vaak 2 of 3 maal proberen voordat de bel wil overgaan. De andere kant op (van hem naar mij toe) is precies hetzelfde aan de hand. Het vreemde is dus dat het alleen optreedt bij Telfort <-> Telfort telefoonverkeer

- Ik kom van IPB af, ik moet toch concluderen dat de lijnkwaliteit iets slechter is. Allemaal wat scheller (sissen als je een S uitspreekt) en blikkeriger. Ook wat zachte nevengeluidjes op de lijn (lijkt een zeer lichte echo van mezelf te zijn maar weet ik niet zeker). Het is niet zo dat het onverstaanbaar wordt, het kan er allemaal net mee door, maar feit is dat dit bij IPB beter was (maar zeker geen 15 euro p/m waard... ;) )
Ik zou als ik jou was even kijken naar de telefonie instellingen in het modem. Het kan zijn dat voor het door jou gebruikte toestel net iets andere instellingen in het modem moeten staan dan de standaard instellingen.
Je kunt bijvoorbeeld "Caller id payload" eens op fsk zetten in plaats van dtmf. Ook kun je eventueel de compressie aanpassen. Als alles goed staat zou je geen verschil moeten merken in telefonie kwalitiet met de ouderwetse kpn aansluiting.
Bij mij is de kwalitiet van telefonie zeer goed. Eén en ander hangt natuurlijk ook nog wel samen met de aansluiting thuis. Dus modem kort op het isra punt
Succes

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

• Dolan
Anoniem: 165469 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 07:40:
Hmm, dat lijkt op overspraak. Verschilt van telefoon tot telefoon. Kun je oplossen door in de modem in te loggen, advanced setup, VoIP, Phone, phonepoortje kiezen, Advancend en dan Speaking en Listening volume op -1 zetten.
sander_t schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Je kunt bijvoorbeeld "Caller id payload" eens op fsk zetten in plaats van dtmf.
Caller ID optie heeft natuurlijk geen effect op gesprekskwaliteit ;)
sander_t schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:26:
Ook kun je eventueel de compressie aanpassen. Als alles goed staat zou je geen verschil moeten merken in telefonie kwalitiet met de ouderwetse kpn aansluiting.
Bij mij is de kwalitiet van telefonie zeer goed. Eén en ander hangt natuurlijk ook nog wel samen met de aansluiting thuis. Dus modem kort op het isra punt
Succes
Dat kan wel helpen, want voor 'off-net' verkeer kiest de modem G711.A als codec en binnen het Telfort netwerk voor G.729. Als je G.711.A als primaire codec zet zou alles gelijk moeten zijn. Probleem is natuurlijk wel dat als de andere modem Telfort gebruiker waar je mee belt toch G.729 opdringt dat die gebruikt wordt. Beter is het dan om G.729 helemaal weg te laten bij de codec keuzes.

[Voor 41% gewijzigd door Dolan op 05-01-2008 12:33]

Heb een probleempje.

Het Zyxel modem staat in meterkast, naar ISRA punt. Prima dus, maar bereik op de zolder heb ik dus bijna niet: laag en soms flipperend.
Ik kan ook het modem op de eerste verdieping plaatsen en dan heb ik bereik door het hele huis, maar dit is ongeveer 8 meter van het ISRA punt af. Snelheid gaat ietwat omlaag. Telfort HD raadt aan om zo kort mogelijk op het ISRA punt te gaan 'zitten'.

De vloeren zijn voorzien van veel ijzeren bewapening, en dit kan en zal niet bevordelijk werken.

Mogelijkheden:
Modem laten staan op eerste verdieping (mogelijk met andere problemen)
Accesspoint kopen
Betere WLAN adapters in PCs
....??

Wie wil/kan adviseren ?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 170631 op 05-01-2008 12:40]

Anoniem: 238288

Hier zware pech.
Kon dus niet activeren.

Net de Helpdesk gebeld. (meteen even de halve top 2000 gehoord. ;) )

Maar goed, probleem zit in hun centrale en het gaat minimaal 5 tot 10 dagen duren voordat het opgelost is. Ik kan volgende week zaterdag bellen, hoewel dat weinig nut zal hebben.

Ben behoorlijk teleurgesteld nu. :(

• Die Bruine
Op 8 meter van het ISRA punt zal de attenuation echt niet zoveel slechter zijn. Het rechtvaardigd mij zo op eerste zicht zeker geen aanschaf van extra of betere hardware. Als je dan hardware wil kopen voor in de meterkast, zou ik op zoek gaan naar een betere antenne voor de Zyxel. Dat is vaak de simpelste oplossing. Zelf heb ik gewoon mijn oude Linksys er achter gehangen met DD-WRT en het straalvermogen verhoogd van 28 naar 50mW. Voldoet hier prima :+

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54
Wellicht iets voor de TS-info, Speedlinq heeft een faq over de migratie naar Telfort online:

http://www.speedlinq-faq....vel=sc&view=list&mc_id=53

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

rjbenning schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:07:
Heb sinds kort ook Telfort internet aangevraagd en ben van plan een Draytek 2800 moden te gaan gebruiken. Weet iemand of dit ook werkt in combintaie met Telfort Internet en Bellen?.
Kan ik bevestigen dat het werkt. Ik heb een 2800VGi, en dat werkt probleemloos met telfort Internet en Bellen.

Tip: gebruik de "Quick Start Wizard", die zoek de juiste setting bij elkaar om het op telfort Internet werkend te krijgen. Je kunt het zelf ook intiepen natuurlijk, maar dan moet je wel weten wat&waar. Bellen moet je wel zelf instellen.

Ervaring: de 2800 traint iets lager in dan de Zyxel (in mijn geval 14.5 voor de Zyxel en 14.2 de Draytek).

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Anoniem: 238633 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:55:

Ervaring: de 2800 traint iets lager in dan de Zyxel (in mijn geval 14.5 voor de Zyxel en 14.2 de Draytek).
Dat heeft waarschijnlijk niets met je router te maken, een paar keer resetten en de zyxel geeft ook zulke verschillen.

Anoniem: 246858

supersatan schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:52:
Bij mij werkt Telfort als een zonnetje na overstap van DIRECT-ADSL.
Ik kreeg een paar dagen na overgang ook netjes een brief van KPN dat DIRECT-ADSL automatisch opgezegd is.

Een ding viel mij wel direct op. De DNS servers van Telfort zijn niet altijd even snel helaas. Het is dus aan te raden om OpenDNS te gebruiken. Dit kun je instellen in de ZyXel. Sinds ik dat gedaan heb maakt mijn browser veel sneller connectie met internetpagina 's.

info: http://www.opendns.com/
Dit viel mij ook direct op, van kabel naar adsl, had bij de kabel een ping van 16ms, bij NL servers, en ook een ping naar telfort, nu met telfort heb ik een ping van 25ms, en dat merk ik ook duidelijk met het surfen, maar die link die je geeft moet je een account aanmaken ? en waar stel ik dat in, bij wan of lan gedeelte? en wat is jou verschil met de pings dan ? graag iets meer info, bedoel kan instressant zijn, niet alleen voor mij, maar wellicht ook voor andere gebruikers. _/-\o_

M.v.g urbie_g 8)

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:52
Ik heb nu 2 dagen telfort en ik merk dat ik dezelfde problemen heb als met me vorige provider. Ik haal mijn snelheid bij lange na niet. Ik haal nu 700kb/s terwijl dit toch echt het dubbele zou moeten zijn. De waardes zijn ook niet zoals het zou moeten zijn.
http://img223.imageshack.us/img223/4569/telfortty9.jpg

Ik heb het modem direct aangesloten aan het isra punt, maar dat mocht niet helpen. Met mijn vorige provider had ik hetzelfde probleem. Daar haalde ik 600kb/s. Ik woon +/- 2km van de centrale af, maar dit mag geen probleem zijn. Ik heb ooit wel de goede snelheid gehaald met me vorige provider, maar van de 1 op andere dag is veranderd.

Wat zou er nog meer kunnen spelen met mijn verbinding? Zou er iets met de bekabeling van KPN kunnen zijn in de grond? Kan het zijn dat de buren mijn lijn verstoren ( dit zei mijn vorige provider ) , ik heb overigens geen draadloos modem.

Zover ik weet heb ik alles gedaan wat ik kon. Andere bekabeling, verschillende soorten aansluitingen zonder splitter en met splitter, ook heb ik 2 verschillende modems gebruikt. Helaas heeft het niets uitgemaakt.

hoi

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-06 22:01
Oke Bedankt voor de info! _/-\o_ . Heb de aanvraag pas ingediend dus heb nog even te gaan.
Anoniem: 238633 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:55:
[...]

Kan ik bevestigen dat het werkt. Ik heb een 2800VGi, en dat werkt probleemloos met telfort Internet en Bellen.

Tip: gebruik de "Quick Start Wizard", die zoek de juiste setting bij elkaar om het op telfort Internet werkend te krijgen. Je kunt het zelf ook intiepen natuurlijk, maar dan moet je wel weten wat&waar. Bellen moet je wel zelf instellen.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee