Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 87.870 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238633

Slasher schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:02:
[...]

Dat heeft waarschijnlijk niets met je router te maken, een paar keer resetten en de zyxel geeft ook zulke verschillen.
Ervaring: tien keer op beide modems ingetraind. De Draytek is een fractie lager met intrainen. Statistisch gemiddeld dus. Misschien omdat de Draytek iets kritischer is tijdens het intrainen...?

Ach, verder boeit het natuurlijk totaal niet 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 238633 op 05-01-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Anoniem: 246858 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:09:
[...]

Dit viel mij ook direct op, van kabel naar adsl, had bij de kabel een ping van 16ms, bij NL servers, en ook een ping naar telfort, nu met telfort heb ik een ping van 25ms, en dat merk ik ook duidelijk met het surfen, maar die link die je geeft moet je een account aanmaken ? en waar stel ik dat in, bij wan of lan gedeelte? en wat is jou verschil met de pings dan ? graag iets meer info, bedoel kan instressant zijn, niet alleen voor mij, maar wellicht ook voor andere gebruikers. _/-\o_

M.v.g urbie_g 8)
je ping gaat natuurlijk niet veranderen door een andere dns server te gebruiken, zal me ook verbazen als je een verschil merkt tussen 16 en 25 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 18:25
Kr44nVogel schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:11:
Ik heb nu 2 dagen telfort en ik merk dat ik dezelfde problemen heb als met me vorige provider. Ik haal mijn snelheid bij lange na niet. Ik haal nu 700kb/s terwijl dit toch echt het dubbele zou moeten zijn. De waardes zijn ook niet zoals het zou moeten zijn.
http://img223.imageshack.us/img223/4569/telfortty9.jpg

Ik heb het modem direct aangesloten aan het isra punt, maar dat mocht niet helpen. Met mijn vorige provider had ik hetzelfde probleem. Daar haalde ik 600kb/s. Ik woon +/- 2km van de centrale af, maar dit mag geen probleem zijn. Ik heb ooit wel de goede snelheid gehaald met me vorige provider, maar van de 1 op andere dag is veranderd.

Wat zou er nog meer kunnen spelen met mijn verbinding? Zou er iets met de bekabeling van KPN kunnen zijn in de grond? Kan het zijn dat de buren mijn lijn verstoren ( dit zei mijn vorige provider ) , ik heb overigens geen draadloos modem.

Zover ik weet heb ik alles gedaan wat ik kon. Andere bekabeling, verschillende soorten aansluitingen zonder splitter en met splitter, ook heb ik 2 verschillende modems gebruikt. Helaas heeft het niets uitgemaakt.
Post je DSL waardes eens. Vind je bij diagnostics. Ik denk dat je iets verder woont van de centrale. Heb je trouwens ADSL1 of 2Plus? En welke snelheid was bij die provider waar je wel de goede snelheid haalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247661

Heeft iemand ervaring met de bereikbaarheid en de reactietijd van de helpdesk per e-mail.
Ik heb naar 2 e-mails binnen 3 weken nog geen reactie gekregen.
Ik denk ze willen bereiken, dat de mensen opbellen en ze daarmee nog een paar centjes binnen krijgen . Als je dan vaker de helpdesk nodig hebt, kan dat een duure hobby worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 15:11
Ik heb dezelfde situatie. Jammer genoeg ondersteund de Zyxel geen WDS dus een repeater er tussen heeft geen zin. Ik heb een lange usb 2 kabel gekocht en daaraan een WLAN adapter. Deze hangt nu in het trapgat en heb ik een goede ontvangst. Als dat niet werkt en je wilt je modem niet verplaatsen dan rest nog maar oplossing en dat is een cat5 kabel naar zolder leggen.
Anoniem: 170631 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:37:
Heb een probleempje.

Het Zyxel modem staat in meterkast, naar ISRA punt. Prima dus, maar bereik op de zolder heb ik dus bijna niet: laag en soms flipperend.
Ik kan ook het modem op de eerste verdieping plaatsen en dan heb ik bereik door het hele huis, maar dit is ongeveer 8 meter van het ISRA punt af. Snelheid gaat ietwat omlaag. Telfort HD raadt aan om zo kort mogelijk op het ISRA punt te gaan 'zitten'.

De vloeren zijn voorzien van veel ijzeren bewapening, en dit kan en zal niet bevordelijk werken.

Mogelijkheden:
Modem laten staan op eerste verdieping (mogelijk met andere problemen)
Accesspoint kopen
Betere WLAN adapters in PCs
....??

Wie wil/kan adviseren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 21:11

gsm

Ik heb nu alles werken, internet en telefonie.
Ben tevreden maar heb toch een vraagje.
Ik heb een test gedaan op speedtest.nl en daar haalde ik de volgende gegevens :
Download 6679 kb/s
Upload 654 kb/s
Ping 22ms

Doe ik de test bij speedtest.net dan heb ik de volgende gegevens als ik het doet op Amsterdam :
Download 8067 kb/s
Upload 968 kb/s
Ping 23ms

Naar Frankfurt is het bijna het zelfde alleen ping is dan 29ms

Wat is de oorzaak van het grote verschil ?
Volgens een check woon ik op 2210 meter van de centrale, zijn de resultaten dan goed ?
Volgens de snelheidscheck zou ik ±13 MB moeten kunnen halen. Ja indicatie dat weet ik wel, het is meer als aanvulling op mijn vragen bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
kosterb schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:17:
Ik heb dezelfde situatie. Jammer genoeg ondersteund de Zyxel geen WDS dus een repeater er tussen heeft geen zin. Ik heb een lange usb 2 kabel gekocht en daaraan een WLAN adapter. Deze hangt nu in het trapgat en heb ik een goede ontvangst. Als dat niet werkt en je wilt je modem niet verplaatsen dan rest nog maar oplossing en dat is een cat5 kabel naar zolder leggen.
[...]
Je kunt ook de afstand van ISRA tot modem overbruggen met een CAT5 (twisted pair) kabel. Dan heb je geen verlies, en kun jehet modem dus op een meer centrale plaats zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221829

Als ik Telfort met telefonie erbij bestel wordt er volgens mij geen splitter meegestuurd. Levert dit geen problemen op met internetten als de KPN lijn nog actief is (dus voordat het overgezet is naar Telfort telefonie)? Of is het zo dat ik de internetverbinding pas mag/kan gebruiken als telefonie ook is overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 247661 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:08:
Heeft iemand ervaring met de bereikbaarheid en de reactietijd van de helpdesk per e-mail.
Ik heb naar 2 e-mails binnen 3 weken nog geen reactie gekregen.
Ik denk ze willen bereiken, dat de mensen opbellen en ze daarmee nog een paar centjes binnen krijgen . Als je dan vaker de helpdesk nodig hebt, kan dat een duure hobby worden. ;)
Wat ik gehoord heb is dat veel mensen per ongeluk mailen naar Telfort Mobiel (waar je ook internet kan bestellen, is echter een heel ander product). Als je het juiste mail adres gebruikt zou je snel antwoord moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
gsm schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:20:
Ik heb nu alles werken, internet en telefonie.
Ben tevreden maar heb toch een vraagje.
Ik heb een test gedaan op speedtest.nl en daar haalde ik de volgende gegevens :
Download 6679 kb/s
Upload 654 kb/s
Ping 22ms

Doe ik de test bij speedtest.net dan heb ik de volgende gegevens als ik het doet op Amsterdam :
Download 8067 kb/s
Upload 968 kb/s
Ping 23ms

Naar Frankfurt is het bijna het zelfde alleen ping is dan 29ms

Wat is de oorzaak van het grote verschil ?
Volgens een check woon ik op 2210 meter van de centrale, zijn de resultaten dan goed ?
Volgens de snelheidscheck zou ik ±13 MB moeten kunnen halen. Ja indicatie dat weet ik wel, het is meer als aanvulling op mijn vragen bedoeld.
Online-snelheidstesten zijn allemaal zeer onbetrouwbaar.

De enige die redelijk zijn best doet is http://speedtest.bbned.nl

Als je daar de 32 of 100 MB gaat downloaden, kun je echt zien wat je aan kByte/s naar binnen kunt trekken.

Verder in het modem kun je de "downstream attenuation" bekijken. Als je die deelt door 13,8 krijg je het aantal km's koperkabel in de grond naar jouw huis. En da's waarschrijnlijk meer dan die 2,2 uit een onbetrouwbare online postcodecheck.

De connectspeed kun je in het modem zien. Deze is altijd BRUTO en er gaat zo 16% overhead af.

Heb je dus een connectspeed van 14000, dan kun je met 14000 * 0,84 / 8 = 1470 kByte/s downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 170631 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:37:
Heb een probleempje.

Het Zyxel modem staat in meterkast, naar ISRA punt. Prima dus, maar bereik op de zolder heb ik dus bijna niet: laag en soms flipperend.
Ik kan ook het modem op de eerste verdieping plaatsen en dan heb ik bereik door het hele huis, maar dit is ongeveer 8 meter van het ISRA punt af. Snelheid gaat ietwat omlaag. Telfort HD raadt aan om zo kort mogelijk op het ISRA punt te gaan 'zitten'.

De vloeren zijn voorzien van veel ijzeren bewapening, en dit kan en zal niet bevordelijk werken.

Mogelijkheden:
Modem laten staan op eerste verdieping (mogelijk met andere problemen)
Accesspoint kopen
Betere WLAN adapters in PCs
....??

Wie wil/kan adviseren ?
Het beste is en blijft om alles te bekabelen en _per verdieping_ een eventueel accesspoint te nemen.

Modem op 1e verdieping kan, die 5 meter kabel op de 1-2 km die al in de grond ligt zal ook niet zo gek veel uitmaken.

Eventueel kun je nog gebruik maken van WDS, zodat het ene accesspoint het signaal oppikt van een ander accesspoint en dat dan weer doorstuurt.

Maar nogmaals, het beste blijft gewoon een kabeltje trekken per pc, zeker als je full-speed wilt downloaden en wilt MSN-en zonder onderbrekingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Totaalgeflipt schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:18:
[...]

Krijg je die melding dan, als je dat probeert of wat anders?
Ik krijg helemaal NIETS te zien. Alleen een volledig zwart venster met een knipperende cursor...

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:31

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Even klein mededeling voor mensen die van DirectADSL overstappen naar Telfort.

Je hoeft inderdaad niet op te zeggen bij KPN. 28 december nam Telfort bij mij de lijn over, 2 januari heeft KPN mij een brief gestuurd dat per 2 januari mijn contract is stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

VideoWolf schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:26:
[...]

Ik krijg helemaal NIETS te zien. Alleen een volledig zwart venster met een knipperende cursor...
Update: ik heb Window's Firewall uitgezet en Kaspersky antivirus en krijg nu het volgende bericht als ik

'Telnet smtp.telfort.nl 25' intoets:

'Bezig met verbinding te maken met smtp.telfort.nl' en na een paar seconden sluit het scherm en gebeurt er niks.

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 20-05 22:16
trolleystad schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:04:
[...]

Post je DSL waardes eens. Vind je bij diagnostics. Ik denk dat je iets verder woont van de centrale. Heb je trouwens ADSL1 of 2Plus? En welke snelheid was bij die provider waar je wel de goede snelheid haalde?
Ik heb ADSL2PLUS, hiervoor haalde ik bij Speedxs ADSL2 850kb/s en dat zou kloppen met de afstand. Mijn afstand is om precies te zijn 1944 mtr. Dit zijn mijn DSL line waardes ( of wilde je die niet weten? )

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 24 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb dd ed ee ee ff ee de ed dd ba 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 46 db

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Laatst online: 26-05 19:27
Kr44nVogel schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:11:
Ik heb nu 2 dagen telfort en ik merk dat ik dezelfde problemen heb als met me vorige provider. Ik haal mijn snelheid bij lange na niet. Ik haal nu 700kb/s terwijl dit toch echt het dubbele zou moeten zijn. De waardes zijn ook niet zoals het zou moeten zijn.
http://img223.imageshack.us/img223/4569/telfortty9.jpg

Ik heb het modem direct aangesloten aan het isra punt, maar dat mocht niet helpen. Met mijn vorige provider had ik hetzelfde probleem. Daar haalde ik 600kb/s. Ik woon +/- 2km van de centrale af, maar dit mag geen probleem zijn. Ik heb ooit wel de goede snelheid gehaald met me vorige provider, maar van de 1 op andere dag is veranderd.

Wat zou er nog meer kunnen spelen met mijn verbinding? Zou er iets met de bekabeling van KPN kunnen zijn in de grond? Kan het zijn dat de buren mijn lijn verstoren ( dit zei mijn vorige provider ) , ik heb overigens geen draadloos modem.

Zover ik weet heb ik alles gedaan wat ik kon. Andere bekabeling, verschillende soorten aansluitingen zonder splitter en met splitter, ook heb ik 2 verschillende modems gebruikt. Helaas heeft het niets uitgemaakt.
Zit je in een stad waar meerdere centrales staan?! Het was zelfs een keer zo dat mijn buurman op een andere centrale was aangesloten dan waar ik op zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Kr44nVogel schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:59:
[...]

Ik heb ADSL2PLUS, hiervoor haalde ik bij Speedxs ADSL2 850kb/s en dat zou kloppen met de afstand. Mijn afstand is om precies te zijn 1944 mtr. Dit zijn mijn DSL line waardes ( of wilde je die niet weten? )

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 24 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb dd ed ee ee ff ee de ed dd ba 86
attenuation downstream: 46 db
Sorry, ik ben Trolleystad misschien net ietsje voor:

Je koperkabellengte is 46 / 13.8 = 3,3 km, dan mag je zeker niet klagen met de snelheden die je nu haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 13:59
Anoniem: 170631 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 09:02:
Die snelheidscheck is volksverlakkerij: 20 mbit haal je enkel als je IN de centrale woont. Deze snelheid wordt nooit en tenimmer gehaald.

"Genoemde snel­heden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden."

Laten we elkaar niet voor de gek houden Telfort, maar de meeste gebruikers (> 90% ?) zitten tussen de 12 en 17 mbit, toch
Tuurlijk zitten de meeste gebruikers lager. Maar het kan echt wel. We hebben op het werk een ADSL lijn voor wat snelle downloads erbij en die trained in op 24mbit ! Dat is geen telfort lijn overigens.
Vind het zelf ook absurd hoog maar downloaden gaat als een speer.
Zelf zit ik op 900 meter en kan volgens een KPN line-check 18 mbit halen.

Mijn ouders gaan ook ADSL van telfort krijgen. Ze zitten ruim 2 km van de centrale maar ik gok dat ze toch 8 mbit moeten kunnen halen.
Opleverdatum: 15 februari 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:39
kevertje1977 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:03:
[...]

Tuurlijk zitten de meeste gebruikers lager. Maar het kan echt wel. We hebben op het werk een ADSL lijn voor wat snelle downloads erbij en die trained in op 24mbit ! Dat is geen telfort lijn overigens.
Vind het zelf ook absurd hoog maar downloaden gaat als een speer.
Zelf zit ik op 900 meter en kan volgens een KPN line-check 18 mbit halen.

Mijn ouders gaan ook ADSL van telfort krijgen. Ze zitten ruim 2 km van de centrale maar ik gok dat ze toch 8 mbit moeten kunnen halen.
Opleverdatum: 15 februari 2008
Ik zit op 450 meter van de centrale volgens de checks en mijn modem trained in op iets mer dan 20000, dus het KAN wel.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Laatst online: 23-05-2024
Dit haal ik nu met Telfort op een ADSL1 centrale (max 8Mbit)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/218860823.png

Bij Speedtest.nl:
Down: 6652 kbps
Up: 828 kbps
Ping: 17.0 ms

Is dat enigszins goed te noemen?

[ Voor 15% gewijzigd door supersatan op 05-01-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Laatst online: 23-05-2024
Anoniem: 246858 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:09:
[...]

Dit viel mij ook direct op, van kabel naar adsl, had bij de kabel een ping van 16ms, bij NL servers, en ook een ping naar telfort, nu met telfort heb ik een ping van 25ms, en dat merk ik ook duidelijk met het surfen, maar die link die je geeft moet je een account aanmaken ? en waar stel ik dat in, bij wan of lan gedeelte? en wat is jou verschil met de pings dan ? graag iets meer info, bedoel kan instressant zijn, niet alleen voor mij, maar wellicht ook voor andere gebruikers. _/-\o_

M.v.g urbie_g 8)
Ik heb een ping van 17ms.

Voor OpenDNS hoef je je niet te registreren. Gewoon de volgende instructies volgen:
https://www.opendns.com/start?device=windows-xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik heb een klein vraagje: is het mogelijk om met de Zyxel aan 1 computer gelimiteerde bandbreedte toe te wijzen als je er 2 of meer op hebt aangesloten?
Bij 512/64 voor pc1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Volkert schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:52:
[...]

Je koperkabellengte is 46 / 13.8 = 3,3 km, dan mag je zeker niet klagen met de snelheden die je nu haalt.
Correct. Die eerdere afstand heb je waarschijnlijk uit een postcode check gehaald en dat is maar een indicatie. Je lijnafstand lijkt nu 3,3 km te zijn. En dan heb je goede waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 22:21
Volkert schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:52:
[...]

ben benieuwd wat mijn dsl line waardes zijn
hoe kan ik die vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
pa3fap schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:55:
[...]

hoe kan ik die vinden ?
Via het 'quicksearch' balkje rechtsboven in van dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

pa3fap schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:55:
hoe kan ik die vinden ?
In je modem.
komop, even wat inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Laatst online: 14-05 22:21
job schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:21:
[...]

In je modem.
komop, even wat inzet.
de inzet is er wel , voor als ik een vraag stel ben ik al aan het zoeken geweest
maar zal er wel over heen kijken dus stop ik nu met zoeken.
ik ben wel tevreden wat ik heb ,maar was even benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je logt in op het modem, daar klik je wat rond.
Ga alle opties bij langs (maar begin met diegene met een logische naam) en je komt hem wel tegen.
Desnoods download je de handleiding van het internet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 22:51
Ook hier word een overstap bekeken naar Telfort, we hebben momenteel een Planet IPB aansluiting.
En die loopt 25 maart 2008 af, tenminste de 26ste krijgen we weer een jaarcontract.

In de TS staat dat je je IPB niet moet opzeggen, kloppen de volgende stappen of moet ik nog ergens rekening mee houden?

1. Telfort aanvragen met een overstapdatum van bijv. 24 maart 2008
2. Telfort doet verzoek aan planet om 24 maart ons telefoonnummer te mogen porteren
3. Planet stuurt brief met bevesting van opzegging wegens nummer portatie en Telfort bevestigt dit ook.
4. Telfort stuurt DSL modem op, en gooit op 24 maart de lijn over en 25 maart krijgen we ons telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

trolleystad schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:17:
[...]

Via het 'quicksearch' balkje rechtsboven in van dit forum.
Uhm, waar vind ik die? Zoeken is een behoorlijk moeilijk iets...vooral als het antwoord pas 400x is gegeven...stel je voor dat ik moet lezen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:17
trolleystad schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:45:
[...]

Wat ik gehoord heb is dat veel mensen per ongeluk mailen naar Telfort Mobiel (waar je ook internet kan bestellen, is echter een heel ander product). Als je het juiste mail adres gebruikt zou je snel antwoord moeten krijgen.
maakt niet uit hoor,ik heb ook al 3 mails verstuurd naar het adres waar je via de klantenservice op uitkomt als je internetab kiest en dan verder gaat naar 1 van de 3 onderwerpen :admin techniesche en nog 1.dan kan je bellen of mailen kiezen onderaan je pagina,maar ik wacht nu al 1 maand op een reactie van de eerste mail.
dus maakt niks uit.

[ Voor 9% gewijzigd door ozziestroker1 op 06-01-2008 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Ik zou maar oppassen.
Ik heb nl. opgezegd via e-mail ( Kreeg na 3 weken een antwoord dat ik NA de overname maar even de servicelijn moest bellen...)
Ook via aangetekende brief (Hebben ze vlgs zeggen nooit ontvangen...; jammer van die €6,30).

Hen uiteindelijk dan toch maar gebeld met de vraag wat dit voor flauwekul was, en er werd terplekke een opzegging ingevoerd. (5 min. later een bevestiging per e-mail ontvangen, en er zou nog binnen 5 werkdagen een bevestiging per post komen).

Dus let op en blijf bij de pinken!!!
.NCK schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:14:
Ook hier word een overstap bekeken naar Telfort, we hebben momenteel een Planet IPB aansluiting.
En die loopt 25 maart 2008 af, tenminste de 26ste krijgen we weer een jaarcontract.

In de TS staat dat je je IPB niet moet opzeggen, kloppen de volgende stappen of moet ik nog ergens rekening mee houden?

1. Telfort aanvragen met een overstapdatum van bijv. 24 maart 2008
2. Telfort doet verzoek aan planet om 24 maart ons telefoonnummer te mogen porteren
3. Planet stuurt brief met bevesting van opzegging wegens nummer portatie en Telfort bevestigt dit ook.
4. Telfort stuurt DSL modem op, en gooit op 24 maart de lijn over en 25 maart krijgen we ons telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Uptime: 0 days, 23:05:00

Modulation: G.992.5 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 927 / 6.802

Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 412,92 / 8,80

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 1,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 20,5 / 47,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0

FEC Errors (Up/Down): 8 / 274.814

CRC Errors (Up/Down): 1 / 1.187

HEC Errors (Up/Down): 0 / 1.052

Bovenstaand wat informatie uit mijn Speedtouch 780WL, heb die erop gezet ipv Zyxel draadloos modem, de Zyxel was niet stabiel.

Zien jullie hier iets vreemds aan, oftwel, is er nog ruimte voor snelheidsverbetering wellicht?

Waar ik niet uitkom, via xs4all had ik met de Speedtouch een Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,5 / 42,0 en nu via Telfort Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 20,5 / 47,0.
Waar kan dit verschil inzitten??

Heb al verschillende keren de Speedtouch opnieuw opgestart maar dan veranderd er niets.

[ Voor 5% gewijzigd door evdv op 06-01-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Ook ik ben van plan de overstap te wagen van Planet IPB naar Telfort plus bellen. Bij het invullen van het web-formulier stoot ik gelijk al bij vraag 2 op een dilemma.
Ik kom oorspronkelijk van KPN ISDN (ben ook nu in bezit van 780i WL modem van SpeedTouch). Normale telelfonie is het niet, want IPB. Om nu te zeggen dat het VoIP is, dacht het niet toch? Da's toch meer bellen via een pc? Wat moet ik kiezen uit onderstaande?
Huidige vaste telefoonaansluiting
- Normale telefoonaansluiting van KPN
- ISDN-telefoonaansluiting van KPN
- Geen telefoonaansluiting
- Anders, bijv. telefonie via internet (VoIP)
[edit]
Lees net onderstaande, kan iemand dit bevestigen?
Snoes schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:09:
Bij de aanvraag moet je kiezen uit het volgende;

Huidige vaste telefoonaansluiting
Normale telefoonaansluiting van KPN
ISDN-telefoonaansluiting van KPN
Geen telefoonaansluiting
Anders, bijv. telefonie via internet (VoIP)

Valt Planet Internetplusbellen onder VoIP ??
Athome schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:39:
Ja, aangezien geen van de anderen van toepassing is.

[ Voor 32% gewijzigd door ComaKip op 06-01-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
ComaKip schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:32:
Ook ik ben van plan de overstap te wagen van Planet IPB naar Telfort plus bellen. Bij het invullen van het web-formulier stoot ik gelijk al bij vraag 2 op een dilemma.
Ik kom oorspronkelijk van KPN ISDN (ben ook nu in bezit van 780i WL modem van SpeedTouch). Normale telelfonie is het niet, want IPB. Om nu te zeggen dat het VoIP is, dacht het niet toch? Da's toch meer bellen via een pc? Wat moet ik kiezen uit onderstaande?

[...]
IPB = VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
KPN nog steeds niet opgezegd. 8)7 Zal ik gewoon Telfort vastbellen aanvragen? Dan ben ik 10 euro kwijt voor nummerbehoud en zij zeggen dan KPN op. Kan ik dan telfort vastbellen na 1 maand weer opzeggen? Iemand die al zijn Telfortvastbellen heeft opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
majoh schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:45:
Even klein mededeling voor mensen die van DirectADSL overstappen naar Telfort.

Je hoeft inderdaad niet op te zeggen bij KPN. 28 december nam Telfort bij mij de lijn over, 2 januari heeft KPN mij een brief gestuurd dat per 2 januari mijn contract is stopgezet.
Bij mij was het hetzelfde verhaal, echter, per E-mail kreeg ik een factuur voor de komende maand/periode en deze werd bovendien ook afgeschreven! Een puntje om op te letten wellicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
evdv schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:03:

Waar ik niet uitkom, via xs4all had ik met de Speedtouch een Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,5 / 42,0 en nu via Telfort Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 20,5 / 47,0.
Waar kan dit verschil inzitten??

Heb al verschillende keren de Speedtouch opnieuw opgestart maar dan veranderd er niets.
Het is maar een weergave sowieso. Je had eerst een verbinding op het ADSL netwerk van KPN via XS4all. Nu via Telfort op het ADSL netwerk van Tiscali/BaByXL zo te zien. Andere apparatuur wordt er dan gebruikt in de centrale, geeft iets andere resultaten in deze getallen.

Of je verbinding was eerst op ADSL of ADSL2 en nu is hij ADSL2+ (G992.5), daardoor is het ook hoger. Je gaat dan frequenties gebruiken met ADSL2+ die je met ADSL en ADSL2 niet gebruikte. De beoordeling over de lijn gaat dan ook over hogere frequenties en die zwakken bij dit soort langere lijnen als eerste af.

Het zegt niet dat je lijn anders is of langer is, gewoon een andere combinatie van apparatuur waardoor de getallen iets verschuiven. Als je met de ZyXEL kijkt kan het ook weer iets minder of meer zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Tarry schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:14:
KPN nog steeds niet opgezegd. 8)7 Zal ik gewoon Telfort vastbellen aanvragen? Dan ben ik 10 euro kwijt voor nummerbehoud en zij zeggen dan KPN op. Kan ik dan telfort vastbellen na 1 maand weer opzeggen? Iemand die al zijn Telfortvastbellen heeft opgezegd?
Volgens mij is dat Telfort bellen ook 1 jarig contract. ALs je een nummer portering wilt gebruiken om je KPN lijn op te zeggen kun je het beste het nummer porteren naar een budgetphone prepaid account. Dan zit je niet aan een contract vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Thnx! BJCK

Voor diegene die op de dag van oplevering nog niet direkt kunnen beschikken over het ......@telfort.nl mailadres, dat klopt.

Telfort "unlocked" binnen 2 werkdagen na de activatiedatum pas het mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09-2024
Anoniem: 157064 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 07:07:
Ik zou maar oppassen.
Ik heb nl. opgezegd via e-mail ( Kreeg na 3 weken een antwoord dat ik NA de overname maar even de servicelijn moest bellen...)
Ook via aangetekende brief (Hebben ze vlgs zeggen nooit ontvangen...; jammer van die €6,30).

Hen uiteindelijk dan toch maar gebeld met de vraag wat dit voor flauwekul was, en er werd terplekke een opzegging ingevoerd. (5 min. later een bevestiging per e-mail ontvangen, en er zou nog binnen 5 werkdagen een bevestiging per post komen).

Dus let op en blijf bij de pinken!!!

[...]
Ik heb op 21122007 aangetekend en met handtekening retour mijn IPB bij Planet opgezegd. Daarvoor 4 x geprobeerd het telefonisch te doen, maar zij houden mij aan de AV van voor 01082007 (volgens hun kan ik pas per 10052008 opzeggen).
Tot op heden geen reactie van Planet op mijn brief ontvangen. Voor de zekerheid zojuist een mail naar de servicedesk gestuurd met daarin werderom mijn opzegging onder verwijzing naar mijn brief van 21122007. Ben benieuwd of er nu en zo ja hoe erop gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
evdv schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:58:
Voor diegene die op de dag van oplevering nog niet direkt kunnen beschikken over het ......@telfort.nl mailadres, dat klopt.
Telfort "unlocked" binnen 2 werkdagen na de activatiedatum pas het mailadres.
Klopt, bij mij werkte het internet 1 avond voordat de monteur zou komen, maar mail deed nog niks.

Pas als Telfort doorheeft dat het allemaal technisch in orde is ("stapje 5" en een "Gefeliciteerd mailtje") gaat je email in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Laatst online: 24-05 15:11

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Hmm, ik ben zelf ook van plan om over te stappen naar Telfort aleen heb ik niet echt het idee gekregen dat het voor mij allemaal 100% duidelijk is, sterket nog ik ben een beetje verdwaald in al die voorwaarden en contracten. Ik wil toch echt zeker weten hoe het nu zit met die vervelende datums.

Mijn situatie is namelijk als volgt. Ik heb een ADSL Comfort abbonnoment van Planet Internet waarvan het contract op 4-3-2008 afloopt. Volgens de webstie van Telfort kan ik nu dus al ADSL bestellen, omdat mijn contract binnen 3 maanden afloopt. Nu wil ik dus het zaakje gaan bestellen bij Telfort en wordt mij gevraagd wanneer ik mijn Telfort account wil laten gelden, kan ik dit gewoon bijvoorbeeld in februari al laten gelden? Of moet Planet mij al hebben afgesloten (en kan ik dus pas na 4-3-2008 gebruik maken van Telfort Internet?), of maakt het niet uit wanneer ik het in laat gaan? Ik snap er echt geen hout meer van |:( Het liefst wil ik zo snel mogelijk over, volgens mij is het ook gewoon mogelijk dat mijn contract met planet ontbind wordt in februari als ik die brief van Telfort opstuur toch?

En nu lees ik hier dat wordt afgeraden om een brief op te sturen nar mij huidige provider? Nu snap ik er helemaal niks meer van, hoe kom ik dan ooit van Planet af?

Sorry als dit al eerder gesteld is, heb gisterenacht tot een uur of 3 dit topic zitten lezen, maar een groot deel is volgens mij vanwegen zeer ernstig slaaptekort niet echt dorgedrongen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door wjjkoevoets op 06-01-2008 14:29 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sn0WDr4gon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:24:
Hmm, ik ben zelf ook van plan om over te stappen naar Telfort aleen heb ik niet echt het idee gekregen dat het voor mij allemaal 100% duidelijk is, sterket nog ik ben een beetje verdwaald in al die voorwaarden en contracten. Ik wil toch echt zeker weten hoe het nu zit met die vervelende datums.

Mijn situatie is namelijk als volgt. Ik heb een ADSL Comfort abbonnoment van Planet Internet waarvan het contract op 4-3-2008 afloopt. Volgens de webstie van Telfort kan ik nu dus al ADSL bestellen, omdat mijn contract binnen 3 maanden afloopt. Nu wil ik dus het zaakje gaan bestellen bij Telfort en wordt mij gevraagd wanneer ik mijn Telfort account wil laten gelden, kan ik dit gewoon bijvoorbeeld in februari al laten gelden? Of moet Planet mij al hebben afgesloten (en kan ik dus pas na 4-3-2008 gebruik maken van Telfort Internet?), of maakt het niet uit wanneer ik het in laat gaan? Ik snap er echt geen hout meer van |:( Het liefst wil ik zo snel mogelijk over, volgens mij is het ook gewoon mogelijk dat mijn contract met planet ontbind wordt in februari als ik die brief van Telfort opstuur toch?

En nu lees ik hier dat wordt afgeraden om een brief op te sturen nar mij huidige provider? Nu snap ik er helemaal niks meer van, hoe kom ik dan ooit van Planet af?

Sorry als dit al eerder gesteld is, heb gisterenacht tot een uur of 3 dit topic zitten lezen, maar een groot deel is volgens mij vanwegen zeer ernstig slaaptekort niet echt dorgedrongen 8)7
Telfort aanvragen, en als wensdatum 4-3-2008 aangeven.
Daarnaast in de gaten houden wat je opzegtermijn is van Planet. Als dat 1 maand is, dan uiterlijk de brief 1 maand voor 4-3-2008 bij Planet laten arriveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Laatst online: 26-05 12:43
Anoniem: 238633 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:33:
[...]

Telfort aanvragen, en als wensdatum 4-3-2008 aangeven.
Daarnaast in de gaten houden wat je opzegtermijn is van Planet. Als dat 1 maand is, dan uiterlijk de brief 1 maand voor 4-3-2008 bij Planet laten arriveren.
Ik heb precies dezelfde situatie (Planet en einddatum contract). Ik heb Telfort al aangevraagd met als startdatum 5/3/2008, niet 4-3-2008. KPN-Planet loopt tot en met 4/3/2008. De opzegbrief richting Planet doe ik 6 of 5 weken van te voren de deur uit. Dat moet volgens mij goed gaan. Ik heb het advies van KPN gevolgd, die aangaven dat het een 'tot en met' contract is.
Als het niet OK is, dan hoor ik het graag, want ik kan mijn 'wensdatum' nu nog aanpassen.

[ Voor 49% gewijzigd door Heintje op 06-01-2008 14:37 ]

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ah jij hebt dezelfde datum als mij? Ik vul ook gewoon 5-3-2008 in, zou goed moeten zijn dan, ik stuur die brief van telfort dan volgende week naar ze toe dan hebben ze RUIM de tijd om het in orde te maken (zowel plaent als kpn)

EDIT: Het zou dus ook mogelijk zijn (aannemend dat ik mijn opzegbrief tijdig op de post doe) om al eerder van mijn contract bij Planet af te komen?

[ Voor 24% gewijzigd door wjjkoevoets op 06-01-2008 14:47 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sn0WDr4gon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:24:

Volgens mij kun je Telfort gewoon in laten gaan voor afloop van je contract bij Planet.
Let wel, je blijft Planet betalen tot 4-3-2008.
Mijn opgezegde contract met HetNet loopt af per 3-2-08 en als het goed is heb ik morgen Telfort.
Morgen [hopelijk] kan ik het je met zekerheid zeggen.
Onder de eind datum van je contract met Planet kom je sowieso niet eerder vandaan.

Wbt het opzeggen van je contract bij Planet, gewoon telefonisch doen, weet je gelijk waar je aan toe bent.
Bij HetNet koste het me amper 5 minuten [inclusief het nummer intoetsen] om mijn contract te beeindigen. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Sn0WDr4gon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:44:
Ah jij hebt dezelfde datum als mij? Ik vul ook gewoon 5-3-2008 in, zou goed moeten zijn dan, ik stuur die brief van telfort dan volgende week naar ze toe dan hebben ze RUIM de tijd om het in orde te maken (zowel plaent als kpn)

EDIT: Het zou dus ook mogelijk zijn (aannemend dat ik mijn opzegbrief tijdig op de post doe) om al eerder van mijn contract bij Planet af te komen?
Ik zou nog even afwachten wat de reacties zijn hier op de keuze voor ingangsdatum 4-3-2008 of 5-3-2008.

Ik kan zelf niet eerder van mijn contract af dan 4-3-2008 omdat ik op een gegeven moment gedowngraded heb, en toen aan een nieuw jaarcontract vastzat. Maar als je een oude maxstream klant bent die nooit is geswitched, zou je wellicht eerder kunnen switchen (omdat je dan per maand kunt opzeggen?).

[ Voor 38% gewijzigd door Heintje op 06-01-2008 14:54 ]

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

LoneRanger schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:50:
[...]

Volgens mij kun je Telfort gewoon in laten gaan voor afloop van je contract bij Planet.
Let wel, je blijft Planet betalen tot 4-3-2008.
Mijn opgezegde contract met HetNet loopt af per 3-2-08 en als het goed is heb ik morgen Telfort.
Morgen [hopelijk] kan ik het je met zekerheid zeggen.
Onder de eind datum van je contract met Planet kom je sowieso niet eerder vandaan.

Wbt het opzeggen van je contract bij Planet, gewoon telefonisch doen, weet je gelijk waar je aan toe bent.
Bij HetNet koste het me amper 5 minuten [inclusief het nummer intoetsen] om mijn contract te beeindigen. :)
Dus in princiepe raad je me aan om gewoon telefonisch contact op te nemen en te melden dat mijn contract beeindigd moet worden en dat Telfort mijn verbinding over zal nemen (Telco-telco migratie). Het is inderdaad wel beter dan een brief, bedankt voor je advies, zal er zeker wat mee doen.

Overigens nog wel een opmerking, als mijn planet account nog werkend is dan kan Telfort toch niks met die lijn doen? Of begrijp ik het nou verkeerd?
Heintje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:52:
[...]

Ik zou nog even afwachten wat de reacties zijn hier op de keuze voor ingangsdatum 4-3-2008 of 5-3-2008.

Ik kan zelf niet eerder van mijn contract af dan 4-3-2008 omdat ik op een gegeven moment gedowngraded heb, en toen aan een nieuw jaarcontract vastzat. Maar als je een oude maxstream klant bent die nooit is geswitched, zou je wellicht eerder kunnen switchen (omdat je dan per maand kunt opzeggen?).
Ik heb al meer dan een jaar ADSL comfort, mijn abbo wordt zelfs aangeduid als ADSL Comfort Oud. Ben een van de mensen die toen van Tiscali werden overgestuurd naar Planet (ik denk omdat tiscali onhafhankelijk werd van het KPN netwerk). Heb het abbo miss al 2 jaar. Volgens mij kan ik dus gewoon eerder opzeggen, omdat ik niet meer vast zit aan een jaarcontract. Zo niet dikke pech en watchten tot maart ;)

[ Voor 28% gewijzigd door wjjkoevoets op 06-01-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Sn0WDr4gon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:58:
[...]

Overigens nog wel een opmerking, als mijn planet account nog werkend is dan kan Telfort toch niks met die lijn doen? Of begrijp ik het nou verkeerd?
In mijn hoofd wel. :P
De boel wordt in stap3 gereed gemaakt voor de overstap in de centrale.
Ik denk niet dat zo'n monteur dan kijkt hoelang je nog een abo hebt, zij voeren alleen een opdracht uit via Telfort van mij.
Voor HetNet is het alleen maar belangrijk dat ik netjes mijn abo betaal.
Kortom, als morgen stap5 wordt geactiveerd kan ik geen gebruik meer maken van HetNet.

Ik kan mis zitten natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Vreemd, maar je zal vast wel gelijk hebben.

Misschien weten andere mensen ons uit de donkerte te helpen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184092

Anoniem: 170631 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 09:02:

< knip >

Laten we elkaar niet voor de gek houden Telfort, maar de meeste gebruikers (> 90% ?) zitten tussen de 12 en 17 mbit, toch
iPing (programma Nuria) rapporteert voor Telfort Internet 20mb (laatste week):
Surfen: 2.8 sec
Ping: 25 msec
Upload: 694 Kbit/sec
Download: 8219 Kbit/sec

IPing voert verschillende metingen uit, download- en uploadmetingen zijn hiervan de belangrijkste. Met het programma Nuria meet IPing hoe snel via "Telfort Internet 20Mb" bestanden kunnen worden opgehaald en verzonden. De metingen worden verricht naar snelle servers op verschillende locaties in Nederland en de rest van de wereld. De benchmark bestaat uit het gemiddelde van alle bekende internetproviders van Nederland met een gelijke up- of download snelheid (zie ook www.nuria.nl).

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 184092 op 06-01-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een nieuwe internet provider en kom uiteindelijk uit bij Telfort als potentiele kanshebber. Mij spreekt de combinatie Internet + Bellen voor € 30,- /m erg aan.

Ik heb echter nog wel enkele vraagjes. Zo vraag ik mij af wat de uiteindelijke snelheden zullen zijn die ik kan behalen. Ik ben er acher gekomen dat ik op een gewoon ADSL netwerk ben aangesloten, dus boven de 8 mbit zal het sowieso niet komen. Ik schat dat ik tussen de 2 en 3 km van de centrale woon, als ik dan uit ga van die grafiek uit de startpost kom ik toch tot de conclusie dat 8 mbit eigenlijk wel haalbaar moet zijn. Dit is tevens de snelheid die de test op de site van Telfort aangeeft.

Mijn vraag nu: hoe groot is de kans dat ik daadwerkelijk een download van rond de 800/900 kb/s haal? En hoe zit dat met de upload, 1 mbit is rond de 110 kb/s, halen jullie als gebruikers van Telfort internet dat over het algemeen?

Dan nog even kort over het bellen via Telfort (over internet dus). Hoe zijn de meningen daarover verdeeld? De mensen die ik gesproken heb die internet bellen (al dan niet via Telfort) zijn over het algemeen best tevreden met de resultaten die dit oplevert. Is dat hier ook zo?

Hier wil ik het eerst even bij laten, ik hoop dat jullie mij van antwoorden kunnen voorzien.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167112

EleanorNL schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:49:
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een nieuwe internet provider en kom uiteindelijk uit bij Telfort als potentiele kanshebber. Mij spreekt de combinatie Internet + Bellen voor € 30,- /m erg aan.

Ik heb echter nog wel enkele vraagjes. Zo vraag ik mij af wat de uiteindelijke snelheden zullen zijn die ik kan behalen. Ik ben er acher gekomen dat ik op een gewoon ADSL netwerk ben aangesloten, dus boven de 8 mbit zal het sowieso niet komen. Ik schat dat ik tussen de 2 en 3 km van de centrale woon, als ik dan uit ga van die grafiek uit de startpost kom ik toch tot de conclusie dat 8 mbit eigenlijk wel haalbaar moet zijn. Dit is tevens de snelheid die de test op de site van Telfort aangeeft.

Mijn vraag nu: hoe groot is de kans dat ik daadwerkelijk een download van rond de 800/900 kb/s haal? En hoe zit dat met de upload, 1 mbit is rond de 110 kb/s, halen jullie als gebruikers van Telfort internet dat over het algemeen?

Dan nog even kort over het bellen via Telfort (over internet dus). Hoe zijn de meningen daarover verdeeld? De mensen die ik gesproken heb die internet bellen (al dan niet via Telfort) zijn over het algemeen best tevreden met de resultaten die dit oplevert. Is dat hier ook zo?

Hier wil ik het eerst even bij laten, ik hoop dat jullie mij van antwoorden kunnen voorzien.

Alvast bedankt.
RTFTS

edit: bedoelde idd de startpost.daar staat niet alles in maar de meeste vragen zijn in het topic al een keer of 30 voorbij gekomen. Omdat het topic daardoor zo lang wordt (ook mede dankzij deze post) vinden mensen het te lang om door te lezen en posten ze m voor de 31e keer.

over jouw individuele snelheid is niets te zeggen, hangt van lijn e.d. af zoals ook op de telfort site staat aangegeven. Wat andere gebruikers hebben kan een indicatie geven maar net zo goed positief of negatief afwijken.

Over het bellen heb ik hier nog niet al te veel negatieve reacties gezien, dus het zal wel goed werken. (zelf mag ik nog even wachten voor ik telfort heb, eerst adsl only helemaal van mijn lijn en dan opnieuw aanvragen, bitstream--> bitstream migratie is niet mogelijk)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 167112 op 06-01-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
De startpost heb ik zeker al gelezen als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:17

Osxy

Holy crap on a cracker

EleanorNL schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:16:
De startpost heb ik zeker al gelezen als je dat bedoelt.
Het staat allemaal in TS of in 1 van topics ... Zoek ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Nu online
Vindt het zelf altijd erg vervelend dat er zo gereageerd wordt, lees dit en dat en is al voorbij gekomen, gebruik zoek. Zal dus wel een normaal antwoord schrijven.

Snelheid ligt inderdaad altijd vast aan een aantal factoren. Welk soort ADSL er gebruik wordt in de centrale (ADSL zei jij) de afstand (zo'n 3 km) en de afstand van het ISRA punt tot je modem is ook nog wel eens een boosdoener. Aangezien dit bij iedereen verschillend is kan niemand dus wat zeggen wat jou snelheid gaat worden. Heb je al ander internet van een andere provider? Zo ja, is dat 8mb? Zo ja wordt dat ook normaal gehaald? Als dat zo is dan is de kans groot dat je die snelheid weer gaat halen.

Wij zijn van Deamon 12 mb (xs4all dus) naar telfort 20 gegaan en mijn snelheid is nog gewoon 12 mb maar dan veel goedkoper. Waarschijnlijk als ik mijn modem op het ISRA punt aansluit zal het wel sneller zijn maar aangezien dat hier in dit huis nogal lastig in elkaar zit laat ik het hierbij, 12 mb is een mooie snelheid ;)

Telefoon is ook erg goed. Duurt 3 dagen langer dan je internet, maar als je het op je modem al instelt registreert het modem het allemaal automatisch en als je er dan ook nog even een telefoon op aansluit ben je altijd bereikbaar tijdens de overzetting. Geen klachten met ruis of plotseling verbreken van de verbinding tot zover.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
Hallo allemaal. .........

Alvast bedankt.
Het is moeilijk exact aan te geven wat je resultaten zijn. Da's vervelend want je zit meteen een jaar aan Telfort vast. De eenvoudigste oplossing voor al je vragen is Alice te nemen. Na de opstartproblemen in het najaar begint dit nu beter te werken en lukt het aansluiten ook steeds beter. Voordeel van Alice is dat je slechts een maand opzegtermijn hebt en er dus ook weer zo van af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Als je nu al ADSL hebt (of 1 van je buurmannen), zou je eens kunnen kijken in het modem naar de "downstream attenuation".

Als die 37 dB of minder is, houdt dat in dat je koperkabellengte 37 / 13.8 = 2.7 km of minder is, en dan ga je de 8 Mbit/s waarschijnlijk wel halen.

Uitgaan van een simpele postcodecheck heeft niet zoveel zin. Het geeft de hemelsbrede afstand aan tussen de centrale en jouw huis, maar de fysieke kabel kan dus best met een grote U-bocht lopen. Zo zegt bij mij de postcode check 1982 meter, terwijl mijn 39 a 40 dB downstream attenuation meer wijst in de richting van 2900 meter, dus maar liefst 45% meer! Ik haal dus ongeveer 7.5 Mbit/s. Zyxel modems zitten er iets onder, Speedtouchen zitten er iets boven.

Upload is verder geen issue, dat ga je sowieso wel halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
swiebert schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:44:
Voordeel van Alice is dat je slechts een maand opzegtermijn hebt en er dus ook weer zo van af bent.
Tja, maar het nadeel is de hoge opstartkosten.

En als je met Alice de 8 Mbit/s niet haalt, ga je dat met Telfort ook niet halen ...

Plus het voordeel van Telfort is dat je het kunt combineren met Casema Digitale Telefonie via de kabel voor 9,95. Belkosten zijn wel ietsje hoger (1 of 2 cent per minuut naar vaste nummers) maar het voordeel is dat je wel een gratis 64kbit backuplijn hebt. Handig als ADSL er eens uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239873

Nou bij mij zei Planet ook dat mijn maximaal haalbare snelheid 8mbit zou zijn, terwijl telfort 20mbit aangaf. Gewoon aangevraagd (1 maand dubbel betaald aan Planet) en naadloos overgestapt naar 20mbit!! Indien je Telfort aanvraagt en eerder dan je aansluiting laat overnemen trekken ze de draadjes eruit bij Planet en ga je naar de apparatuur van Telfort (20mbit dus). Ik zit exact 1km van de centrale en haal 20mbit/s (2mByte/s) down. Telefoon 1 dag zonder, echter wel op de dag die Telfort aangaf. Ik kom van IPB van Planet af. Tot nu toe geen uitval ADSL en Voip werkt keurig. Test je snelheid met grote files ipv speedtest oid. bv http://speedtest.bbned.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Anoniem: 239873 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:09:
[...]

Nou bij mij zei Planet ook dat mijn maximaal haalbare snelheid 8mbit zou zijn, terwijl telfort 20mbit aangaf. Gewoon aangevraagd (1 maand dubbel betaald aan Planet) en naadloos overgestapt naar 20mbit!! Indien je Telfort aanvraagt en eerder dan je aansluiting laat overnemen trekken ze de draadjes eruit bij Planet en ga je naar de apparatuur van Telfort (20mbit dus). Ik zit exact 1km van de centrale en haal 20mbit/s (2mByte/s) down. Telefoon 1 dag zonder, echter wel op de dag die Telfort aangaf. Ik kom van IPB van Planet af. Tot nu toe geen uitval ADSL en Voip werkt keurig. Test je snelheid met grote files ipv speedtest oid. bv http://speedtest.bbned.nl/
Ja omdat het dan via Tiscali wholesale gaat toch als dat bij jou zit.
Ik ben jaloers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 20:37
He. Ik zit bij Xs4all en heb momenteel ook een 12mb synch op het modem. Maar ik zit op zo'n 900 meter vande centrale en mijn lijn moet zeker dik 20 mb geven. Zou het dan niet raar zijn dat als ik overstap naar Telfort (die ook aangeeft dat ik 20mb moet halen) er maar 12 mb haalbaar is.

Volgens mij met de gespkken die ik met Xs4all heb gehad word ik gecapped op 12mb, dit terwijl er 20 mb mogelijk is. Heel raar mede gezien het feit dat bij alle checks op website dez aangeven dat 20mb haalbaar is.

Mijn huidge downstream attenuation is 13 db dus dit gedeeld door 13,8 is zo'n 900 meter vand e centrale.

Heb jij nog contact gehad met telfort over de 12mb downstream?

Groet!
Soepstengel schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:36:
Vindt het zelf altijd erg vervelend dat er zo gereageerd wordt, lees dit en dat en is al voorbij gekomen, gebruik zoek. Zal dus wel een normaal antwoord schrijven.

Snelheid ligt inderdaad altijd vast aan een aantal factoren. Welk soort ADSL er gebruik wordt in de centrale (ADSL zei jij) de afstand (zo'n 3 km) en de afstand van het ISRA punt tot je modem is ook nog wel eens een boosdoener. Aangezien dit bij iedereen verschillend is kan niemand dus wat zeggen wat jou snelheid gaat worden. Heb je al ander internet van een andere provider? Zo ja, is dat 8mb? Zo ja wordt dat ook normaal gehaald? Als dat zo is dan is de kans groot dat je die snelheid weer gaat halen.

Wij zijn van Deamon 12 mb (xs4all dus) naar telfort 20 gegaan en mijn snelheid is nog gewoon 12 mb maar dan veel goedkoper. Waarschijnlijk als ik mijn modem op het ISRA punt aansluit zal het wel sneller zijn maar aangezien dat hier in dit huis nogal lastig in elkaar zit laat ik het hierbij, 12 mb is een mooie snelheid ;)

Telefoon is ook erg goed. Duurt 3 dagen langer dan je internet, maar als je het op je modem al instelt registreert het modem het allemaal automatisch en als je er dan ook nog even een telefoon op aansluit ben je altijd bereikbaar tijdens de overzetting. Geen klachten met ruis of plotseling verbreken van de verbinding tot zover.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239873

Anoniem: 91868 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:19:
[...]

Ja omdat het dan via Tiscali wholesale gaat toch als dat bij jou zit.
Ik ben jaloers :(
Jaloers?? kijk hier eens: daar word ik jaloers van :( http://www.fiberenwireless.nl/index.php?mod=pagemanager&com=showSingleItem&id=286
35mbit up en down!

DUAL Telefonie
met:
-35Mbps internet
-Telefonie
Slechts € 39,50 per maand

TRIPLE de Luxe
met:
-50Mbps internet
-Telefonie met 2
telefoonnummers (!)
-Televisie & radio

Slechts € 64,50 per maand

Mijn waarden:
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 6 db
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 16 db

ik ging van ADSL op 14[db] attenuation, naar ADSL2+ 16[dB] attenuation.
Hoe hoger frequentie dus meer demping, vandaar de 16[dB]
Resumé
Oude situatie (ADSL) 14 [dB]/ 13.4 [dB/km]= ca. 1.044[m] tot centrale.
Nieuwe situatie (ADSL2+) attenuation downstream getal in [dB] delen door 15,3 en je weet de afstand in [km] met ADSL2+

Frequentie ADSL2+ gaat van 25 tot 2200 kHz, de demping is dan ook groter tov ADSL en ADSL2 (25-1100kHz) ofwel je kunt de 13,4 waarde niet meer gebruiken bij ADSL2+ voor afstandsbepaling tot de centrale. Hoe hoger de frequentie hoe groter de demping in een kabel leert ons de HF techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Anoniem: 239873 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:09:
[...]

Wat bedoel je precies met de zin: "Indien je Telfort aanvraagt en eerder dan je aansluiting laat overnemen..." ?
Eerder dan wat of eerder van wie? Lijkt muggeziften, maar is voor mij heel belangrijk aangezien ik ook reken op de 20Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Soepstengel schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:36:
Waarvoor dank. :D

Mijn huidige verbinding bedraagt een ADSL Lite verbinding van Tele2 (Zonnet). 3072/512. Ik haal 330 down en 50 up.

Swiebert: Alice had ik al naar gekeken, maar die is bij mij dan weer niet beschikbaar. Het probleem is dat hier wat dat betreft niet veel beschikbaar is. Deze Telfort komt dan ook erg goed naar voren.

Volkert: Dit vind ik een heel gave tip! Mijn downstream "Line Attenuation" zit op 17,6 dB (up op 14,0. SNR Margain van downstream zit tussen de 26 en 31 dB. Up zit hier op 21 dB). Als ik daar naar kijk dan moet het qua download snelheid (wat betreft afstand huis - centrale) dus wel goed zitten (als indicatie voor mijzelf)? Die 3 km is een schatting. Ik schat de afstand hemelsbreed in op de helft.

In ieder geval bedankt voor jullie bijdragen, ik ben alvast een stukje wijzer geworden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Heintje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:52:
[...]
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom diverse personen Telfort aanvragen op de dag dat hun huidige internetabo afloopt. Zelf heb ik de overstap vijf dagen voor deze datum gepland, dat lijkt me een stuk veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Laatst online: 03-05 21:11

gsm

Volkert schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:23:
[...]

Online-snelheidstesten zijn allemaal zeer onbetrouwbaar.

De enige die redelijk zijn best doet is http://speedtest.bbned.nl

Als je daar de 32 of 100 MB gaat downloaden, kun je echt zien wat je aan kByte/s naar binnen kunt trekken.

Verder in het modem kun je de "downstream attenuation" bekijken. Als je die deelt door 13,8 krijg je het aantal km's koperkabel in de grond naar jouw huis. En da's waarschrijnlijk meer dan die 2,2 uit een onbetrouwbare online postcodecheck.

De connectspeed kun je in het modem zien. Deze is altijd BRUTO en er gaat zo 16% overhead af.

Heb je dus een connectspeed van 14000, dan kun je met 14000 * 0,84 / 8 = 1470 kByte/s downloaden.
Mijn DSL line status is :

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd ed ee ff ff ff ff fe ee dd cb 85
noise margin downstream: 5 db
attenuation downstream: 37 db

Hieruit blijkt dat ik dus 37 : 13,8 = 2,68km van de centrale af zit

Download van speedtest.bbned.nl/ van zowel 32MB als 100MB gaat met ±960 Kb/sec

Al ben ik tevreden, is dit goed of redelijk ?
Waar kan ik connectspeed zien ?
Mijn telefoonnummer wordt nu mee gestuurd naar wie ik bel, hoe kan ik dit uitzetten ?
Nummer weergave heb ik aangezet door DTMF te wijzigen naar FSK en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 05:08
wat vinden jullie van de upload van telfort,? ik heb maar 870 kb/s :9= 96 Kb/s
1mbit is ongeveer 114 Kb/s, best wel een groot verlies van 18Kb/s is ongeveer 20% verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247601

LoneRanger schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:57:
[...]

In mijn hoofd wel. :P
De boel wordt in stap3 gereed gemaakt voor de overstap in de centrale.
Ik denk niet dat zo'n monteur dan kijkt hoelang je nog een abo hebt, zij voeren alleen een opdracht uit via Telfort van mij.
Voor HetNet is het alleen maar belangrijk dat ik netjes mijn abo betaal.
Kortom, als morgen stap5 wordt geactiveerd kan ik geen gebruik meer maken van HetNet.

Ik kan mis zitten natuurlijk. ;)
Klopt !! Je zit goed ;) !!
Sn0WDr4gon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:27:
Vreemd, maar je zal vast wel gelijk hebben.

Misschien weten andere mensen ons uit de donkerte te helpen wat dat betreft.
Ben sinds donderdag aangesloten op Telfort (lekker snelle verbinding trouwens :) ).
Had nog een abbo bij HetNet per maand (nu pas opgezegd). Tot stap 4 kan je nog via je oude provider online. Als dan je verbinding wegvalt dan weet je dusdat je in stap 5 zit. Aanmelden bij Telfort en klaar. Alles werkt weer. Of je dan je mail nog via je oude mail adres (???@hetnet) krijgt heb ik nog niet uitgezocht. (lijkt mij niet)

=edit=
= Idd is het niet meer mogelijk om met je oude mail adres te werken !! =
(na de juiste instellingen dus wel :P !! kan volgens HetNet nog 3 maanden !!)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 247601 op 07-01-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188576

Ik denk aan overstappen van adsl-direct van kpn naar telfort internet
wat moet ik doen om absoluut geen dag zonder internet komen tezitten?
Als je hem in laat in gaan voor je opzeg termijn verstreken is is je lijn toch nog niet vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:37

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 188576 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:25:
Ik denk aan overstappen van adsl-direct van kpn naar telfort internet
wat moet ik doen om absoluut geen dag zonder internet komen tezitten?
Als je hem in laat in gaan voor je opzeg termijn verstreken is is je lijn toch nog niet vrijgegeven?
Dat maakt volgens mij bij een teleco-telco migratie niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188576

Tuut-Tuut schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:27:
[...]

Dat maakt volgens mij bij een teleco-telco migratie niet uit.
wat houdt telco-telco precies in?
Deze term kwam ik ook al tegen in de voorbeeld opzeg brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 188576 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:31:
[...]

wat houdt telco-telco precies in?
Deze term kwam ik ook al tegen in de voorbeeld opzeg brief.
ik doe een gokje, telelphone company. :P
M.a.w. je lijn gaat over van de een naar de ander.
Als je alleen maar opzegt wordt je lijn gewoon "afgebroken".
Bij een migratie hoeft de lijn dus niet afgebroken en weer opgebouwd te worden en dat scheelt een aantal weken gok ik.

Als je niet zonder internet wilt zitten zou ik het 2 maanden voor het verstrijken van je huidige abo aanvragen met als wensdatum een aantal weken [maximaal een maand] voor het verstrijken van je huidige abo.
In dit geval heb je nml voldoende tijd voor het opzeggen van je huidige en wat speling mocht e.e.a wat op zich laten wachten.
Je ontkomt er niet aan dat je een maand dubbel betaald. [dubbel als in aan 2 providers tegelijk]

als het niet zo is word ik vast wel verbeterd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Anoniem: 247601 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:14:
Of je dan je mail nog via je oude mail adres (???@hetnet) krijgt heb ik nog niet uitgezocht. (lijkt mij niet)

=edit=
Of je nog mail van je oude provider kan ontvangen ligt aan die provider, verzenden zal je vanaf het moment dat Telfort actief is via smtp.telfort.nl moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoneRanger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 07:04:
[...]
Als je niet zonder internet wilt zitten zou ik het 2 maanden voor het verstrijken van je huidige abo aanvragen met als wensdatum een aantal weken [maximaal een maand] voor het verstrijken van je huidige abo.
In dit geval heb je nml voldoende tijd voor het opzeggen van je huidige en wat speling mocht e.e.a wat op zich laten wachten.
Je ontkomt er niet aan dat je een maand dubbel betaald. [dubbel als in aan 2 providers tegelijk]

Klopt, ik heb dat ook zo gedaan. Mijn contract liep tot 13 december, en ik ben op 30 november overgezet naar Telfort. Het enige nadeel wat dat heeft, is dus dat ik een dubbele betaling had tussen 30 nov en 13 dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128416

Inderdaad word je vanzelf verbeterd :), ik heb bij de aanvraag namelijk eerst gekeken wat de opzegtermijn was voor KPN + XS4ALL en toen de eerste dag van de eerstvolgende maand gekozen als wensdatum. Zelf ruim op tijd XS4ALL opgezegd. Tikje verwarrend was de brief van XS4ALL dat ze een telco-telco migratie-verzoek hadden ontvangen van Telfort en dat de opzegtermijn pas zou ingaan wanneer Telfort de opzegging zou aanvragen. Daarop heb ik naar XS4ALL gebeld en daar werd gelukkig bevestigd dat mijn eigen opzegbrief al ontvangen was en in behandeling genomen. Is uitstekend verlopen. Internet werd zelfs 1 dag vóór de wensdatum opgeleverd en Vast bellen een paar dagen later (zat ook nog Oud&Nieuw tussen).

Kortom, ik heb alles gedaan zoals Telfort het adviseert en dat is goed verlopen. Geen klachten.

Wel nog een vraagje, misschien weet iemand hier antwoord op: bij de aanvraag kon je 2 email adressen opgeven voor voicemail berichten en dit werkt ook correct, alleen zie ik er in de Instellingen pagina maar 1. Weet iemand hoe je meerdere email adressen opgeeft en hoeveel het er maximaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 128416 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:29:
[...]

Inderdaad word je vanzelf verbeterd :)
Het ging eigenlijk over het feit dat wanneer je geen dag zonder wilt zitten dat je er dan niet aan onkomt om een maand "dubbel" te betalen. ;)
Ik had als wensdatum 3-2-08 aan kunnen geven maar dan kom je [denk ik] te laat in stap 4 om nog voldoende ruimte te hebben om het lopende contract tijdig op te zeggen.
Daarnaast mag er dan niks mis gaan.
Ach, die ene maand extra a €30 [hetnet] heb ik er de volgende maand al weer uit omdat ik van mijn dure KPN telefoon-abo af ben.

Ik ben inmiddels over en heb maar een paar minuutjes zonder verbinding gezeten omdat het andere modem nog moest opstarten. :)

Is het trouwens zo dat de telefoon pas afgesloten wordt als ik hem in het modem aanmeld?

[edit]
Anoniem: 247601 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:14:
[...]

Of je dan je mail nog via je oude mail adres (???@hetnet) krijgt heb ik nog niet uitgezocht. (lijkt mij niet)

=edit=
Ik kan hier nog steeds mailen via m'n HetNet account in outlook.
Wel natuurlijk nog met de oude instellingen. :P

[ Voor 20% gewijzigd door LoneRanger op 07-01-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 16:14

Hachy

Laadpas Nerd

gsm schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:51:
[...]
Mijn telefoonnummer wordt nu mee gestuurd naar wie ik bel, hoe kan ik dit uitzetten ?
Inloggen op 'mijn telfort' ofzoiets en dan bij telefonieinstellingen. Hier kan je ook de voicemail uitzetten zodat de mensen weer een klassieke in-gesprek-toon krijgen als je in gesprek bent. (ipv die Telfort voicemail)

Wat ook wel aardig is; je kan bellen naar mobiele en/of internationale nummers blokkeren, en ook 090x nummers e.d. en nog wat andere geinige features.

[ Voor 15% gewijzigd door Hachy op 07-01-2008 12:20 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247601

LoneRanger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:09:
[...]

Ik kan hier nog steeds mailen via m'n HetNet account in outlook.
Wel natuurlijk nog met de oude instellingen. :P
Inderdaad !! Had het niet goed ingesteld :P 8)7 |:( !!
Ben er dus nu dan ook achter dat dit dus nog voor 3 maanden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 21:07

Totaalgeflipt

De enige echte

Hachy schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:19:
[...]
Wat ook wel aardig is; je kan bellen naar mobiele en/of internationale nummers blokkeren, en ook 090x nummers e.d. en nog wat andere geinige features.
Heb ik ook gedaan, dan blijf ik mooi bij een vast bedrag per maand bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128416

LoneRanger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:09:
Is het trouwens zo dat de telefoon pas afgesloten wordt als ik hem in het modem aanmeld?
Andersom. Je kunt je telefoon pas aanmelden als je nummer geporteerd en/of geactiveerd is. Zodra je geen kiestoon meer hebt op je KPN lijn kun je 'm aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Komt even een lading gal aan. 20 November (2007 ja) heb ik internet besteld bij Telfort.Alles zag er goed uit, 165m tot centrale, 20 Mbit kan het dus wel hebben. Het is nu 7 Januari 2008 en ik heb nog geen internet aansluiting. Omdat er in mijn nieuwe appartement geen KPN aansluiting zit (fysiek dan), zou er een monteur langskomen om een kabel te trekken en een ISRA punt aan te leggen. Nou ok denk je dan, dan duurt het wat langer. Helaas komt de monteur van KPN niet opdagen (klein beetje verwacht, maar goed). Dus we gaan bellen.

KPN:
Monteurs afdeling: Weet nergens van. Kenmerk nummer die op de briefhoofd van KPN staat kunnen ze niet vinden. Ik word doorverbonden.

Technische afdeling: Kan wel zien dat er een aanvraag is,maar omdat het door Telfort is aangemaakt, kunnen ze het niet openen of wat dan ook. Ik moet maar contact opnemen met Telfort hierover want zij hebben toegang tot dit systeem.

Telfort:

Technische afdeling: er zijn nog tig wachtende voor u. Laat maar.
Administratieve afdeling (aangezien er geen verbinding is om problemen mee te hebben): Ja! Er staat inderdaad een Lijnmeting gepland. Maar ik hoef me daar niets van aan te trekken en kan gewoon mijn modem aansluiten (yay :X ). Na duidelijk te hebben gemaakt dat ik het stekkertje niet kwijt kan en dat er echt geen ISRA/Contact punt is, word ik door verbonden met 2e lijns TD.

2e Lijns TD: Ja er zou een labeling an lijn meting plaats vinden, maar omdat het nu wat meer betreft, moet er een nieuwe afspraak worden gemaakt met KPN. En hoelang gaat dit duren? Omdat het een technische aanvraag betreft, tussen de 5 an 10 werkdagen. Ik word door KPN teruggebeld om een afspraak te maken.

Heerlijk! Na 2 maanden zit ik dus waarschijnlijk nog steeds te internetten op de ubertrage verbinding van de buurman/vrouw. Weer een vrije dag naar de ballen, en een zooi euri's naar mijn GSM provider gegooid (overigens is dit ook Telfort, dus mischien we een goed doel).

Goedkoop is duurkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Goedkoop is duurkoop? nah denk het niet.
De door jouw beschreven situatie is niet uniek maar het komt niet al te vaak voor.

Lijkt me duidelijk een fout van kpn. KPN handelt de fysieke lijn e.d. af.
Telfort doet niets anders dan data over je lijn pompem.

Ik denk dat er in het geval van een xs4all of planet net zo goed fout hadden kunnen gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 07-01-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247889

Sinds een paar dagen ook over van XS4ALL naar Telfort. Ik had me al op het ergste voorbereid, maar het ging vlekkeloos: op (de afgesproken) 4 januari was ineens signaal XS4ALL weg, draadloos modem van Telfort aangesloten, browser starten, aanklikken en klaar. Werkelijk geen centje pijn dus.

Wel wat pijn doet is de snelheid. Ik kom niet boven de 7 tot 8 Mb. Nu kom ik van 6 Mb. en betaal nu veel minder dus ik zou tevreden moeten zijn. Maar dan pak ik de cijfers er even bij:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 6 db
attenuation downstream: 17 db

Als ik de attent. downstreaam deel door 13,8 (wat ik hier gelezen heb) kom ik op anderhalve kilometer tot de centrale. Dat zou best kunnen kloppen. Ik weet dat 20 Mb. erg hoog gegrepen is, maar ik had mijn snelheid toch wat hoger verwacht. De centrale is trouwens ADSL2+ en modem maakt verbinding met 18941 kbps.
Iemand misschien nog een tip ?

groeten, Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als het modem met 18mbit verbinding maakt moet je dat ook krijgen.
Hoe heb je de boel (snelheid) getest?

Beste manier om een enigzins betrouwbare meting te krijgen is:
Met een vaste verbinding (lankabel) een groot bestand te downloaden van een snelle server.

Dit bestand downloaden: http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin
En je komt al richting je max
Kijk welke snelheid je daar tijdens de transfer haalt.

[ Voor 65% gewijzigd door job op 07-01-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom diverse personen Telfort aanvragen op de dag dat hun huidige internetabo afloopt. Zelf heb ik de overstap vijf dagen voor deze datum gepland, dat lijkt me een stuk veiliger.
Bedankt, maar het was voor mij onduidelijk of dit wel mogelijk was.
Ben sinds donderdag aangesloten op Telfort (lekker snelle verbinding trouwens ).
Had nog een abbo bij HetNet per maand (nu pas opgezegd). Tot stap 4 kan je nog via je oude provider online. Als dan je verbinding wegvalt dan weet je dusdat je in stap 5 zit. Aanmelden bij Telfort en klaar. Alles werkt weer. Of je dan je mail nog via je oude mail adres (???@hetnet) krijgt heb ik nog niet uitgezocht. (lijkt mij niet)
Super om te horen, ben hier erg blij mee!
Klopt, ik heb dat ook zo gedaan. Mijn contract liep tot 13 december, en ik ben op 30 november overgezet naar Telfort. Het enige nadeel wat dat heeft, is dus dat ik een dubbele betaling had tussen 30 nov en 13 dec.
Ik vind het helemaal niet erg om een maandje te betalen aan mijn huidige provider, ik wil gewoon dat de overstap zo probleemloos mogelijk verloopt!

Oke als ik het nu goed begrijp is het vrij simpel:
- Bestel Telfort internet
- Bel je huidige provider en zeg je contract op, meld dat het om een migratie gaat
- Ontvang en installeer (als dit gaat met je huidige provider) je nieuwe modem aan
- Wacht af :) (en zorg dat je nieuwe modem de instellingen goed zijn (dus geen instellingen van oude provider) als je internet plotseling niet meer werkt)

Overigens nog een vraagje. Ik heb bijvoorbeeld al een splitter enzo, moet ik nu dat nieuwe spul van telfort installeren of werkt het ook gewoon met mijn oude spullen?

EDIT: spelling en mislukte quote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Heb je bellen via kpn (analoge lijn) dan blijf je de splitter gebruiken.
Neem je bellen via telfort (of helemaal geen telefoon) dan heb je geen splitter nodig.

En welke splitter je gebruikt is niet zo interessant.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 07-01-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55
Is het ook mogelijk een beveiligings installatie (alarm installatie) op een digitale lijn te hebben? Ik kan via google niks vinden enkel hoorde ik dat bijv. Tele2 Compleet (Internet + Digitaal Bel) dit niet ondersteund. Hoe zit dit bij Telfort? Kan niets in topic start of bij FAQ op Telfort site vinden hierover.

[ Voor 21% gewijzigd door funrider op 07-01-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor je antwoord, job.
Heb de 32 Mb. gedownload via de link die je opgaf (via ethernetkabel). Snelheid max. is 900 kb./sec. Heb firewall nog even uitgezet en kom dan op 1 mb/sec.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Anoniem: 247889 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:30:
Heb de 32 Mb. gedownload via de link die je opgaf (via ethernetkabel). Snelheid max. is 900 kb./sec. Heb firewall nog even uitgezet en kom dan op 1 mb/sec.

Frans
Zoek even op GoT of gewoon met Google naar TCPOptimizer. Draai die eens op je PC voor de netwerk verbinding (adapter) die je gebruikt.

En test niet via wireless, dan ga je die 18Mbps niet halen nee :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

job schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:12:
Heb je bellen via kpn (analoge lijn) dan blijf je de splitter gebruiken.
Neem je bellen via telfort (of helemaal geen telefoon) dan heb je geen splitter nodig.

En welke splitter je gebruikt is niet zo interessant.
Oke, heb nu ISDN, dus volgens mij is het dan alleen een kwestie van kabel oversteken van oude in nieuwe router en de router instellen.

Oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 247889 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:30:

Frans
Heb je niet per ongeluk zitten prutsen met de bandwithmanager?
Het toeval wil dat die standaard capped op 1MB/s.

modem> Advanced > BW MGMT > Summary [eventuele vinkjes weghalen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes Lone Ranger, dat is 'm !!
Ik had juist met die bandwithmanager zitten rommelen om een zo hoog mogelijke FTP-snelheid te krijgen en minder prioriteit voor email en andere zaken.
Nu schiet de snelheid omhoog van 1,0 naar 1,7 mb. !
Uitzetten dus dat ding !

groeten,
Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Zojuist afgewezen door Telfort, de centrale zou vol zijn.

Nu moet ik volgens hen een KPN-telefoonaansluiting aanvragen om vervolgens deze weer naar Telfort om te zetten.

Iemand hier ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247889 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:37:
Yes Lone Ranger, dat is 'm !!
Ik had juist met die bandwithmanager zitten rommelen om een zo hoog mogelijke FTP-snelheid te krijgen en minder prioriteit voor email en andere zaken.
Nu schiet de snelheid omhoog van 1,0 naar 1,7 mb. !
Uitzetten dus dat ding !

groeten,
Frans
Of anders/goed instellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247912

2 maanden in het bezit van telfort internet, eerste paar weken met normale analoog modem en daarna met de draadloze modem.
zodra ik draadloos op internet ga, gaat de modem rebooten!!!
telfort aan de lijn gehad die zegt er niks aan te kunnen doen. iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

Even een kort vraagje:

2 Januari is mijn internet opgeleverd. Ik porteer van @Home naar Telfort met telefonie. Het is nu 7 januari en de portering heeft nog steeds niet plaatsgevonden. Ik kan de lijn dan ook nog niet registreren. Ik heb van @Home geen bevestiging van opzegging telefonie gehad. Internet wel, deze heb ik op 1 januari per 1 februari opgezegd. Hiermee wordt telefonie ook opgezegd (maar moet dus voortijds porteren). Ik ben overigens nog gewoon via @Home Telefonie bereikbaar.

Moet ik me een beetje zorgen maken na 5 dagen?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 13:59

switchboy

-ruimte te huur-

Sinds Dinsdag werkt de Telfort aansluiting hier ook. Maar het is toch wel een stuk minder dan dat ik er van verwacht had.

Ik haal zo'n ~300Kbytes/sec Down en 60Kbytes per seconde up.

Wat relevante waardes uit m'n modem.
code:
1
2
3
4
5
attenuation downstream: 34 db

- DSL Mode:    ADSL2PLUS

Als ik 34 deel door 13.8 kom ik uit op 2.46Km. Als ik naar de grafieken kijk en deze calculator gebruik ( http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx ). Dan lijkt het me dat ik toch wel wat meer snelheid uit deze situatie moet kunnen halen.
"If your service provider uses ADSL2+ we estimate you may manage line speeds of: 14181Kbps"
Nu weet ik ook wel dat dit maar een formule is voor gecontroleerde omstandigheden zoals in een laboratorium. Maar 3168kbps is wel erg ver van de 14181Kbps weg.

Het is maar 22% van wat theoretisch gezien op deze lijn mogelijk is. Als ik het goed heb.

Het is wel zo dat de waarde die achter
We estimate that if using a rate adaptive up to 8Mbps service your maximum line speed will be:
staat sterk overeen komt met de waarde die het modem ook weergeeft.

Wat heb ik al zelf geprobeerd?
- Modem meerdere keren gereset
- Verbinding geactiveerd
- Modem verplaatst van de huiskamer naar de meterkast waar de PTT kabel binnen komt. (om 3m kabel te verkorten)

Niets van dit alles heeft geholpen. Nu is mijn vermoede dat ik op een half omgebouwde centrale zit aangesloten. (PC 3079)
Dit wordt versterkt omdat "http://www.unet.nl/?wholesale_check" dit weergeeft:
Product PSTN ISDN
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 possibly possibly
kpn_wholesale ADSL 384 / 128 yes yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024 yes yes
possibly lijkt me toch een hint dat niet heel de centrale 2+ is?

Zelf weet ik niet al teveel van de ADSL techniek behalve dan wat ik op verschillende sites bij elkaar gelezen heb. Er kan dus best sprake zijn dat ik een spookbeeld najaag (hogere snelheid)
En mijn vraag hierbij is. Is er een manier om na te gaan?
Klopt die "ADSL and ADSL2+ Line Capability Estimator" een beetje?
Of zit ik met deze waardes echt aan het maximale van mijn verbinding?

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

roma0803 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:47:
Even een kort vraagje:

2 Januari is mijn internet opgeleverd. Ik porteer van @Home naar Telfort met telefonie. Het is nu 7 januari en de portering heeft nog steeds niet plaatsgevonden. Ik kan de lijn dan ook nog niet registreren. Ik heb van @Home geen bevestiging van opzegging telefonie gehad. Internet wel, deze heb ik op 1 januari per 1 februari opgezegd. Hiermee wordt telefonie ook opgezegd (maar moet dus voortijds porteren). Ik ben overigens nog gewoon via @Home Telefonie bereikbaar.

Moet ik me een beetje zorgen maken na 5 dagen?
Grote kans dat je tot 1 februari via @home moet bellen.
Net als je internetverbinding zit je ook met telefonie vast aan je opzeggingsdatum.
Sn0WDr4gon schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:45:
Oke, heb nu ISDN, dus volgens mij is het dan alleen een kwestie van kabel oversteken van oude in nieuwe router en de router instellen.
Ah, isdn. Lang geleden dat ik dat voor iemand heb aangesloten.
Je kan altijd de boel gewoon laten zoals het is en alleen het stekkertje overzetten.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 07-01-2008 16:09 ]

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.