Zal ik mijn ervaring eens met je delen? Ik heb momenteel TweakDSL en wilde graag per 7/1 aanstaande naar Telfort. Die dag moest Telfort de lijn van Tweak overnemen maar het feestje gaat niet door.
Hoe is het verlopen: In november (rekening gehouden met de maand opzegtermijn bij Tweak) aanvraag ingediend bij Telfort per 7/1/2008 (in overleg met Telfort). Direct opzegging gedaan bij Tweakdsl met duidelijke vermelding dat het om een migratie gaat.
Met opzeggen ging het al niet goed. Na versturen van brief (fax met statusrapport OK) een week geen reactie gehad met Tweak. Gemaild, hun reactie: "oww ja, gevonden bij de fax". Dus mijn opzegging heeft een week bij de fax gelegen. Nou ok. Gevraagd om bevestiging. Kreeg ik na twee weken nog geen brief (wel per e-mail maar zeer slecht Nederlands en met vermelding dat opzegging is ontvangen. Is niet voldoende voor mij, ik wil een brief). Na eindelijk enkele keren te mailen/bellen kreeg ik de bevestiging per post met vermelding dat de lijn per 31/1/2007 wordt opgezegd, mits de lijn voor migratie overgenomen wordt, dan tot die datum zal de lijn worden aangehouden. Dus zo de maand december ingegaan vanuit gaande dat alles goed komt.
Niet dus. Op 31/12 plots geen Internet. Gebelt met Tweak en er is een fout gemaakt. Wat bleek later, zij hebben een opheforder op mijn lijn gezet. Gevolg: Telfort weigert mijn aanvraag vanwege de ophef order. Dus aanvraag mislukt.
Tweakdsl heeft mijn lijn nog wel in werking gesteld per 2/1/2008, maar per 7/1 heb ik geen Internet meer vanwege die ophef order. In eerste instantie ontkende Tweak dat zij die ophef order hebben geplaatst en gaven mij de schuld hierin: "U heeft die opheffing erop gezet". Ja tuurlijk, hoe dan? Het enige wat ik heb gedaan is in november het contract opgezegd met duidelijke vermelding dat het gaat om een migratie (KPN heb ik niet opgezegd). Telfort heeft de lijn niet in gebruik dus hun kun je ook geen schuld geven. Later bekende Tweak dat het hun fout wel is geweest. Maar ja, een ophef order kunnen ze niet annuleren
Dus geen internet. Nu heb ik Telfort opnieuw aangevraagd maar dit gaat 2 tot 4 weken duren. Ik zit dus voor maximaal 4 weken zonder Internet. Jammer, kan ik niet meer thuis werken.
Ik ben erg teleurgesteld in dit alles. Met name in TweakDSL ben ik erg teleurgesteld. Ik zit daar al voor 6 jaar en met volle tevredenheid. Nu ga ik weg omdat ik hun te duur vind. Alleen erg triest dat zij administratieve fouten hebben gemaakt met als gevolg voor mij 4 weken geen Internet. Als je telefonisch contact met ze hebt, krijg je uiteenlopende verhalen. Ook opzegging per fax loopt niet helemaal soepel.