Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 87.749 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Anoniem: 247912 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:44:
2 maanden in het bezit van telfort internet, eerste paar weken met normale analoog modem en daarna met de draadloze modem.
zodra ik draadloos op internet ga, gaat de modem rebooten!!!
telfort aan de lijn gehad die zegt er niks aan te kunnen doen. iemand hier ervaring mee?
Is dit draadloos of bekabeld? En Vista of XP?
Als ik namelijk draadloos met mijn Vista machine ga downloaden en de snelheid komt ongeveer boven de 6Mb of 8Mb dan krijg ik een blue screen. Maar dat ligt aan de drivers voor mijn WiFi dingetje in combinatie met Vista. Misschien bij jou (ongeveer) hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

switchboy schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:01:
Sinds Dinsdag werkt de Telfort aansluiting hier ook. Maar het is toch wel een stuk minder dan dat ik er van verwacht had.

Ik haal zo'n ~300Kbytes/sec Down en 60Kbytes per seconde up.

Wat relevante waardes uit m'n modem.
code:
1
2
3
4
5
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 34 db

- DSL Mode:    ADSL2PLUS
Wat zegt je modem over de intrainsnelheid?
Je zit toch echt op een adsl2+ aansluiting.
Als een centrale niet adsl2+ is, dan kan je modem ook kgeen adsl2+ verbinding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 19:56

switchboy

-ruimte te huur-

Dat dacht ik ook al.

De intrain waardes zijn:

3095 kbps / 684 kbps

[ Voor 56% gewijzigd door switchboy op 07-01-2008 16:42 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

job schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:06:
[...]
Grote kans dat je tot 1 februari via @home moet bellen.
Net als je internetverbinding zit je ook met telefonie vast aan je opzeggingsdatum.

[...]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Administratief ja, dat klopt. @Home zal me terecht tot 1 februari ook telefonie factureren. Technisch nee, mijn nummer moet vóór 1 februari vrijgegeven worden om te kunnen porteren.
Toen ik van KPN Vastnet naar @Home ging porteerde ik ook veel eerder dan de einddatum van mijn contract. Ik had gewoon dubbele kosten gedurende een korte periode.

Blijft dus de vraag of ik, 5 dagen na formele oplevering internet, ook al telefonie via Telfort zou moeten hebben of dat dit een normale procedure is?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je je kpn-abonnement afzegt (nadat Telfort helemaal goed werkt), zeg je dan alleen je abonnement (dus je telefoonnummer) of ook de lijn op? Want de lijn moet je natuurlijk houden voor Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dEUSdude schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:33:
Als je je kpn-abonnement afzegt (nadat Telfort helemaal goed werkt), zeg je dan alleen je abonnement (dus je telefoonnummer) of ook de lijn op? Want de lijn moet je natuurlijk houden voor Telfort.
Alleen je internet abo afzeggen, de telefoon regelt Telfort.
Heb je al een reset gedaan vanuit het modem en daarna weer de wizzard gebruikt?
Of bedoelde je dat met het resetten van je modem?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 28-04 20:28
switchboy schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:21:
Dat dacht ik ook al.

De intrain waardes zijn:

3095 kbps / 684 kbps
Dat lijkt wat aan de lage kant te zijn. Thuis zit alles aangesloten zoals het zou moeten, geen rare aftakkingen of verlengstukken of onnodige verbindingen die slecht contact maken?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 20:36
Ik heb een aantal bestanden gedownload om een snelheidscheck te doen (http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php)

Mijn modem is ingetraind op een downloadsnelheid van 7860 kbps (ADSL2); upload 1023 kbps.

Nu zie ik bij het starten van het downloaden van het bestand (bijv. 100MB), dat het bestand begint te downloaden met een snelheid van 1.25 MB/s. Deze snelheid gaat steeds omlaag, totdat deze stabiliseert op ongeveer 900 kB/s. Ik zie dan ook, dat de gemiddelsde downloadsnelheid bij een bestand van 10MB ongeveer 10 seconden is, hetgeen 1.0 MB/s betekent.

Ik dacht, dat dit een verschijnsel was van een geknepen ADSL verbinding, maar daar kan bij Telfort toch geen sprake zijn?
Ik heb op dit forum ook gelezen, dat een ADSL2 verbinding in principe een ADSL1 verbinding op een ADSL2+ kaart is... Kan dit hier mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

graziemille schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:08:
Ik heb een aantal bestanden gedownload om een snelheidscheck te doen (http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php)

Mijn modem is ingetraind op een downloadsnelheid van 7860 kbps (ADSL2); upload 1023 kbps.

Nu zie ik bij het starten van het downloaden van het bestand (bijv. 100MB), dat het bestand begint te downloaden met een snelheid van 1.25 MB/s. Deze snelheid gaat steeds omlaag, totdat deze stabiliseert op ongeveer 900 kB/s. Ik zie dan ook, dat de gemiddelsde downloadsnelheid bij een bestand van 10MB ongeveer 10 seconden is, hetgeen 1.0 MB/s betekent.

Ik dacht, dat dit een verschijnsel was van een geknepen ADSL verbinding, maar daar kan bij Telfort toch geen sprake zijn?
Ik heb op dit forum ook gelezen, dat een ADSL2 verbinding in principe een ADSL1 verbinding op een ADSL2+ kaart is... Kan dit hier mee te maken hebben?
Dit heeft niets met een afgeknepen verbinding te maken. Dit heeft te maken met cache.
IE begint al eerder te downloaden. Daarom kun je pas een betrouwbare meting doen als je grote files download.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Als je modem intraind op 7860kbps dan kun je nooit 1.25MB/s halen.900 kB/s is dan zelfs nog aan de hoge kant. Zal wel iets softwarematig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dEUSdude schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:33:
uhm, wat ik heb begrepen (o.m. uit dit topic) is dat je voor Telfort ADSL geen KPN lijn nodig hebt!!!
maw ook op een kale lijn kan Telfort ADSL geleverd worden zonder extra kosten!!!

Persoonlijk laat ik dus eerst mijn XS4ALL adsl en KPN lijn slopen en vraag daarna Telfort aan. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239873

Heintje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:16:
[...]

Wat bedoel je precies met de zin: "Indien je Telfort aanvraagt en eerder dan je aansluiting laat overnemen..." ?
Eerder dan wat of eerder van wie? Lijkt muggeziften, maar is voor mij heel belangrijk aangezien ik ook reken op de 20Mbit.
Einde datum van je contact bij je huidige provider, Telfort eerder laten ingaan.
BV einde datum 31-02-08, Telfort 14-02-08 laten activeren. Je betaald dan dubbel (deel van je oude contact voor niets), maar je gaat naadloos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help!!!! schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:23:
[...]

uhm, wat ik heb begrepen (o.m. uit dit topic) is dat je voor Telfort ADSL geen KPN lijn nodig hebt!!!
maw ook op een kale lijn kan Telfort ADSL geleverd worden zonder extra kosten!!!

Persoonlijk laat ik dus eerst mijn XS4ALL adsl en KPN lijn slopen en vraag daarna Telfort aan. :)
Dan ga je zonder internet zitten. Eerder Telfort laten activeren dan je huidge abbo afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09-2024
Anoniem: 239873 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:34:
[...]

Einde datum van je contact bij je huidige provider, Telfort eerder laten ingaan.
BV einde datum 31-02-08, Telfort 14-02-08 laten activeren. Je betaald dan dubbel (deel van je oude contact voor niets), maar je gaat naadloos over.
Uhm 31-02-2008 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221

Schrikkeljaar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 239873 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:36:
[...]

Dan ga je zonder internet zitten.
Dat klopt :) Maar ik kan het hebben........ denk ik. :o

Maar het ging me er even om dat nogmaals duidelijk vastgesteld werd dat een KPN lijn NIET nodig is om Telfort ADSL aan te vragen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zijn hier meer mensen die eerst Tiscali hadden en nu Telfort Internet?

Ik vind namelijk dat de snelheid minder stabiel is, dan dat van Telfort. Terwijl ik heb begrepen dat het toch echt hetzelfde is...

En uitgaand mailen wil maar niet lukken, iemand ervaring hiermee?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

we plakken gewoon extra dagen aan februari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Vraagje aan degenen die al iets langer bij Telfort zitten.

Ik ben 19/12 aangesloten. Per 4/1 is de factuur opgemaakt. Ik moet hierbij het abonnement betalen van 19-12-07 t/m 29-2-08.

Dat verrast me nogal, je zou toch verwachten dat je t/m 31-1 moet betalen en dat eind januari wordt geind t/m 29-2. Ik vraag me af of dit te maken heeft met de aanloop. Oftewel: Wanneer wordt nu de volgende keer (maand maart) afgeschreven? Is dat dan toch weer op 4/2 (wat in zou houden dat je vrijwel 2 maanden abo vooruit betaalt) of is dat toch gewoon ergens eind februari (zoals het mijns inziens hoort) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Telfort factureert aan het begin van de maand (eerste helft meestal volgens mij) de factuur van de maand opvolgend. De eerste factuur is dus inderdaad 2 maanden en een beetje meestal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 21:11

gsm

Misschien een domme vraag maar waar kan ik de intrain snelheid zien in het modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Anoniem: 165469 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:41:
Vraagje aan degenen die al iets langer bij Telfort zitten.

Ik ben 19/12 aangesloten. Per 4/1 is de factuur opgemaakt. Ik moet hierbij het abonnement betalen van 19-12-07 t/m 29-2-08.

Dat verrast me nogal, je zou toch verwachten dat je t/m 31-1 moet betalen en dat eind januari wordt geind t/m 29-2. Ik vraag me af of dit te maken heeft met de aanloop. Oftewel: Wanneer wordt nu de volgende keer (maand maart) afgeschreven? Is dat dan toch weer op 4/2 (wat in zou houden dat je vrijwel 2 maanden abo vooruit betaalt) of is dat toch gewoon ergens eind februari (zoals het mijns inziens hoort) ?
Dit klopt gewoon. Ik kreeg hem net ook toevallig!

Je betaalt met terugwerkende kracht de dagen van 19/12 tot 31/12. Daarnaast de maand januari waarin je nu gebruik maakt én je betaalt vooruit, omdat je je verbinding 'inkoopt', dit gebeurd met (mobiele) telefonie niet anders. De eerste factuur is dus even schrikken. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gsm schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:57:
Misschien een domme vraag maar waar kan ik de intrain snelheid zien in het modem ?
Op de status pagina waar je standaard naar kijkt. Het staat aan de rechterkant de werkelijke ADSL lijnsnelheid waarmee je modem is verbonden.
THE_BASE schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:58:
[...]

De eerste factuur is dus even schrikken. ;)
Als je ook een ander modem hebt dan het basis modem en telefonie kan het even wat zijn. Als je het basis modem hebt en alleen internet is het wel te overzien voor de meesten denk ik met zo'n maandbedrag ;)

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 07-01-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

bjck schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:02:Op de status pagina waar je standaard naar kijkt. Het staat aan de rechterkant de werkelijke ADSL lijnsnelheid waarmee je modem is verbonden.
Dank je wel, ik heb even gekeken en zag daar 9418 om 1154 kbps staan

Zijn mijm gegevens dan wel redelijk ?
Mijn DSL line status is :

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd ed ee ff ff ff ff fe ee dd cb 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 5 db
attenuation downstream: 37 db

Hieruit blijkt dat ik dus 37 : 13,8 = 2,68km van de centrale af zit

Download van speedtest.bbned.nl/ van zowel 32MB als 100MB gaat met ±960 Kb/sec

M.v.g.
gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

bjck schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:50:
Telfort factureert aan het begin van de maand (eerste helft meestal volgens mij) de factuur van de maand opvolgend. De eerste factuur is dus inderdaad 2 maanden en een beetje meestal ja.
Ik kreeg hem vandaag binnen, een pittige rekening :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100344

Weet niet of t al ergens vermeld stond (gaat zo snel met dit Topic) maar als bestaande Tiscali klant krijg je 15 januari schrijven van Telfort dat je kunt overstappen naar de Telfort 20mb variant voor 19,95 p/m. Je kunt dit dan via je eigen pagina op Telfort.nl regelen...aldus de klantenservice. Hopelijk is dat omzetten dan wel kosteloos :> .

Een eventuele KPN lijn die je dan nog hebt moet je wel zelf opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:51
Slasher schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:28:
[...]

Ik kreeg hem vandaag binnen, een pittige rekening :P
eerst het zuur en dan het zoet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Ik had gehoopt dat m'n overgang naar Telfort van Planet normaal zou verlopen, dat ik een keer ergens zou komen waar alles in één keer goed zou verlopen maar het was teveel gevraagd. Het is voor die grote bedrijven kennelijk niet mogelijk om iets soepel te laten verlopen...

Ik betaal per 31/12/07 voor IPB bij Telfort maar heb tot op heden alleen een emailadres waarmee ik iets kan ontvangen, niet eens verzenden. Geen internet, geen bellen.

"Er is een storing waar alleen KPN iets aan kan doen" Dat werd mij verteld nadat mij eerst door meerdere andere Telfort medewerkers was verteld dat de verbinding al werkte maar dat ik bij het ISRA-punt de rood/blauwe voor de wit/oranje draadjes moest verwisselen. Ben ik de hele ochtend mee bezig geweest, bij de buren en hier in dit oude huis waar alle leidingen in plastic buizen zijn weggewerkt en niets voldeed aan de beschrijving van de medewerker. Na 4 PVC buizen te hebben gesloopt en de eindelijk draden te hebben gevonden/vervangen, veranderde er niets. "Nee, dan heeft die medewerker de verbinding niet doorgemeten... Waarom niet? Ja, dat duurt wat langer, wel 3 a 4 minuten..."

Ik heb denk ik al een euro of 20 aan 0900 kosten bij Telfort en vandaag stuurden ze me per mail een rekening toe waarin er geen melding is gemaakt van bellen, alleen van internet. Maar ik heb het toch echt zwart op wit dat ze mijn nummer hebben meegenomen. Maar niks daarvan bij mijn rekening. Betekent dit het volgende hoofdstuk gelazer? Moet ik nou weer bellen?

Ik had gehoopt dat er een keer iets NORMAAL zou kunnen verlopen, een probleemloze overgang, maar het is in deze tijd nog niet mogelijk. Altijd gelazer. Verkeerde informatie door klantenservice medewerkers. Administratieve fouten.

Er zullen vast mensen zijn bij wie het wel goed is gegaan, maar wat heb ik daaraan? Ik word hier zoooo moe van. Dus nieuwelingen bij Telfort- weest gewaarschuwd! Misschien heb je mazzel, misschien ook niet...

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

VideoWolf schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:57:
"Er is een storing waar alleen KPN iets aan kan doen" Dat werd mij verteld nadat mij eerst door meerdere andere Telfort medewerkers was verteld dat de verbinding al werkte maar dat ik bij het ISRA-punt de rood/blauwe voor de wit/oranje draadjes moest verwisselen. Ben ik de hele ochtend mee bezig geweest, bij de buren en hier in dit oude huis waar alle leidingen in plastic buizen zijn weggewerkt en niets voldeed aan de beschrijving van de medewerker. Na 4 PVC buizen te hebben gesloopt en de eindelijk draden te hebben gevonden/vervangen, veranderde er niets. "Nee, dan heeft die medewerker de verbinding niet doorgemeten... Waarom niet? Ja, dat duurt wat langer, wel 3 a 4 minuten..."
Het isra punt moet altijd toegankelijk zijn, dus waarom jij in buizen zit te wroeten is mij een vraag.
KPN heeft jou gezegd het tweede aderpaar (vanuit de isra) te gebruiken.
Wat heb je nou precies met die kabels in die buizen gedaan?
Je hoeft helemaal niet te kloten met kabels in buizen.
Tis niet zo lastig, maar als je het verkeerde doet werkt het niet.

En daarnaast lijkt het me logisch dat als kpn de boel op een ander aderpaar aansluit eigenlijk een monteur moeten langs sturen voor een lijnmeting??

[ Voor 41% gewijzigd door job op 07-01-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gsm schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:18:
[...]

Dank je wel, ik heb even gekeken en zag daar 9418 om 1154 kbps staan

Zijn mijm gegevens dan wel redelijk ?
Mijn DSL line status is :

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd ed ee ff ff ff ff fe ee dd cb 85
noise margin downstream: 5 db
attenuation downstream: 37 db

Hieruit blijkt dat ik dus 37 : 13,8 = 2,68km van de centrale af zit

Download van speedtest.bbned.nl/ van zowel 32MB als 100MB gaat met ±960 Kb/sec

M.v.g.
gsm
Neen, herhaling:

Frequentie ADSL2+ gaat van 25 tot 2200 kHz, de demping is dan ook groter tov ADSL en ADSL2 (25-1100kHz) ofwel je kunt de 13,4 waarde niet meer gebruiken bij ADSL2+ voor afstandsbepaling tot de centrale.

Hoe hoger de frequentie hoe groter de demping in een kabel leert ons de HF techniek.
Delen door 15.3 dus met ADSL2+ (anders is mijn centrale verplaats sinds de overgang van ADSL naar ADSL2+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

THE_BASE schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:58:
[...]

Dit klopt gewoon. Ik kreeg hem net ook toevallig!

Je betaalt met terugwerkende kracht de dagen van 19/12 tot 31/12. Daarnaast de maand januari waarin je nu gebruik maakt én je betaalt vooruit, omdat je je verbinding 'inkoopt', dit gebeurd met (mobiele) telefonie niet anders. De eerste factuur is dus even schrikken. ;)
OK, maar toch had ik erop gerekend dat ergens eind van de maand de volgende maand pas zou worden afgehouden (zoals KPN het ook voorheen deed). Aangezien het geldschip hier rond de 22e binnenvaart, moet ik toch blijvend een extra maand nu wegboeken wat het grapje eenmalig 30 euro duurder maakt. Maar goed, het is dan niet anders. Trouwens, wat ik ook niet begrijp is dat bij mij bij eenmalige kosten slechts 5 euro (ex. btw) gerekend is voor nummerbehoud. In de informatie stond dat dat 10 euro zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 12:24
Maar een connect op 9418 kbps bij 37dB lijndemping is niet verkeerd.

Ik zit op 7231 kbps op 39.5 dB ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 16:29
Vandaag kruisdraden in centrale getrokken

monteur kpn komt 9 januari.

heb nog speedtouch modem van speedlinq traint in op 8Mbit dus eve telfort bellen gezien het feit dat mijn lijn 20 Mbit aankan (zit op adsl 2+ kaart)ze hebbe em alleen op adsl2 gezet kpn had al keer getest lijn 620 Meter tot centrale en attainable is 24 Mbit.

telfort wou dat lijn actief was(was vanmiddag nog niet) nu kunne ze zelf meting doen om te kijken of het idd kan(weet zelf zeker dat kan)vervolgens maakt de administratie van hun het gereed :-)

hou jullie op de hoogte.

heb ook me modem en inloggegevens nog niet gekregen word die trouwens nadat kpn monteur is geweest geleverd??

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Het modem komt meestal daarvoor al. Maar sowieso voor de opleverdatum.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 07-01-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 20:30

Totaalgeflipt

De enige echte

amdboy1983 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:21:
Vandaag kruisdraden in centrale getrokken

monteur kpn komt 9 januari.

heb nog speedtouch modem van speedlinq traint in op 8Mbit dus eve telfort bellen gezien het feit dat mijn lijn 20 Mbit aankan (zit op adsl 2+ kaart)ze hebbe em alleen op adsl2 gezet kpn had al keer getest lijn 620 Meter tot centrale en attainable is 24 Mbit.

telfort wou dat lijn actief was(was vanmiddag nog niet) nu kunne ze zelf meting doen om te kijken of het idd kan(weet zelf zeker dat kan)vervolgens maakt de administratie van hun het gereed :-)

hou jullie op de hoogte.

heb ook me modem en inloggegevens nog niet gekregen word die trouwens nadat kpn monteur is geweest geleverd??
Misschien heb je een modem die geen ADSL2+ snelheden aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188576

LoneRanger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 07:04:
[...]

Als je niet zonder internet wilt zitten zou ik het 2 maanden voor het verstrijken van je huidige abo aanvragen met als wensdatum een aantal weken [maximaal een maand] voor het verstrijken van je huidige abo.
In dit geval heb je nml voldoende tijd voor het opzeggen van je huidige en wat speling mocht e.e.a wat op zich laten wachten.
Je ontkomt er niet aan dat je een maand dubbel betaald. [dubbel als in aan 2 providers tegelijk]

als het niet zo is word ik vast wel verbeterd ;)
Dankje voor je reactie.
Maar net iemand gesproken bij Telfort die zei: dat ik juist mijn gewenste ingangs datum moet zetten 1 dag na de beeindigings datum van mijn oude provider (KPN-direct)
Iemand ervaring met dit dilemma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoneRanger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 07:04:
[...]

Als je niet zonder internet wilt zitten zou ik het 2 maanden voor het verstrijken van je huidige abo aanvragen met als wensdatum een aantal weken [maximaal een maand] voor het verstrijken van je huidige abo.
In dit geval heb je nml voldoende tijd voor het opzeggen van je huidige en wat speling mocht e.e.a wat op zich laten wachten.
Je ontkomt er niet aan dat je een maand dubbel betaald. [dubbel als in aan 2 providers tegelijk]

als het niet zo is word ik vast wel verbeterd ;)
bedankt voor je reactie. :*)
Maar... net iemand van Telfort gesproken die zei: Eerst de oude provider laten beeindigen
en de wensdatum aansluiting Telfort 1 dag erna zetten,
Nu weet het echt niet meer. :'(
Wie heeft er ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

job schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:04:
[...]

Het isra punt moet altijd toegankelijk zijn, dus waarom jij in buizen zit te wroeten is mij een vraag.
KPN heeft jou gezegd het tweede aderpaar (vanuit de isra) te gebruiken.
Wat heb je nou precies met die kabels in die buizen gedaan?
Je hoeft helemaal niet te kloten met kabels in buizen.
Tis niet zo lastig, maar als je het verkeerde doet werkt het niet.

En daarnaast lijkt het me logisch dat als kpn de boel op een ander aderpaar aansluit eigenlijk een monteur moeten langs sturen voor een lijnmeting??
Ik wil je graag uitnodigen om bij mij 'het ISRA-punt' te vinden. Ik heb mijn telefoonlijn 'teruggevolgd' en die verdween door een muur en kwam aan de andere kant uit in een PVC buis die door eerdere bewoners meerdere keren was overgeschilderd. Na 2 meter zat een 'verwijding' van de buis die ik heb opengebroken waarin een klein stekkerdoosje met de blauw/rode, wit/oranje en nog een aantal andere rode, gele etc draadjes voor godweetwat. Dat is het enige punt in mijn huis -naast een vertakking van diezelfde draden bij de voordeur naar de onderburen- dat je als ISRA punt zou kunnen aanduiden, snaps? Ik heb de blauw/rode vanuit de telefoon vervangen door de wit/oranje. Precies zoals mij gezegd was. En die later weer teruggezet toen het geen moer uit haalde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:55
Anoniem: 239873 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:34:
[...]

OK. Bedankt voor je reactie. Ben wat ouderwets, dus ik zou het liefst op een nette datum (zoals 1 maart) willen starten. Maar 1 maart is een zaterdag. Geen goed plan waarschijjnlijk. Op een maandag is misschien handiger. Ik zie wel. Als ik maar zo weinig mogelijk dubbel betaal, dat gun ik KPN-Planet niet. >:) Ik ga kijken of ik mijn 'wensdatum' nog kan aanpassen.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@ Annelotje:

Tja heel zwart-wit heeft die persoon van Telfort wel gelijk maar dat is een ideaal plaatje waarin niks mis mag gaan.
Zoals ik het vertelde is het vrij risicoloos maar betaal je wel een maand dubbel als in 2 providers.
Ik heb in mijn geval igg geen 5 minuten zonder internet gezeten.
Als je het geld teveel vind dan moet je doen wat mnr Telfort zei maar dan loop je wel een beetje risico dat er wat tussen komt en je wel zonder internet komt te zitten.
Je kunt altijd nog een dial-up als backup nemen als je nog zo'n oud modem hebt liggen. :P

Mijn wensdatum was trouwens 3-01 en de door Telfort gestelde datum werd 07-01.
Geen idee of dat met de feestdagen/vakantie/oud en nieuw had te maken maar dat is dus al iets wat je tegen kunt komen.
Volgens het verhaal van meneer Telfort had ik dan 4 dagen niet kunnen thuiswerken om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:45
Bah, mijn modem blijft kuren vertonen bij het ophalen van de serverlijst bij cod4. Meer mensen hier last van? Ik vind ook dat de modem een hoge load heeft als ik van usenet download(8 threads@max speed)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx loneranger
Ik ga dan maar voor een maandje dubbel betalen ipv mogelijk een paar dagen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
VideoWolf schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:01:
[...]

Ik heb de blauw/rode vanuit de telefoon vervangen door de wit/oranje. Precies zoals mij gezegd was. En die later weer teruggezet toen het geen moer uit haalde...
Of je verteld het verkeerd of ik begrijp je verkeerd.
Je moest de draadjes omdraaien bij het isra punt niet in de telefoon zelf.
Of bedoel je met telefoon dat contactdoosje in de muur?
Want waarom het isra punt zoeken, ik heb de mijne nog steeds niet gevonden, als je de draadjes ook om kunt draaien in de contactdoos in de muur.
Wel vaag trouwens dat ze de boel verkeerd om hebben aangesloten aan de andere kant ook wel weer typisch.
Toen ik ooit op kamers woonde en de enige was met telefoon, had een andere kamer genoot ook telefoon aangevraagt en je raad het al, ik kreeg haar telefoontjes en zij de mijne.
Het zijn natuurlijk ook maar mensen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247601

Sn0WDr4gon schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:09:

Oke als ik het nu goed begrijp is het vrij simpel:
- Bestel Telfort internet
- Bel je huidige provider en zeg je contract op, meld dat het om een migratie gaat
- Ontvang en installeer (als dit gaat met je huidige provider) je nieuwe modem aan
- Wacht af :) (en zorg dat je nieuwe modem de instellingen goed zijn (dus geen instellingen van oude provider) als je internet plotseling niet meer werkt)

Overigens nog een vraagje. Ik heb bijvoorbeeld al een splitter enzo, moet ik nu dat nieuwe spul van telfort installeren of werkt het ook gewoon met mijn oude spullen?
Ik heb de Telfort modem pas aangesloten nadat de verbinding wegviel. Had al het gevoel dat de Telfort aansluiting geregeld was. Dus de Telfort modem aangesloten (ik heb wel alle kabels en splitter uit de Telfort doos gebruikt), aangemeld en het werkte meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

[...]

Ik wil je graag uitnodigen om bij mij 'het ISRA-punt' te vinden. Ik heb mijn telefoonlijn 'teruggevolgd' en die verdween door een muur en kwam aan de andere kant uit in een PVC buis die door eerdere bewoners meerdere keren was overgeschilderd. Na 2 meter zat een 'verwijding' van de buis die ik heb opengebroken waarin een klein stekkerdoosje met de blauw/rode, wit/oranje en nog een aantal andere rode, gele etc draadjes voor godweetwat. Dat is het enige punt in mijn huis -naast een vertakking van diezelfde draden bij de voordeur naar de onderburen- dat je als ISRA punt zou kunnen aanduiden, snaps? Ik heb de blauw/rode vanuit de telefoon vervangen door de wit/oranje. Precies zoals mij gezegd was. En die later weer teruggezet toen het geen moer uit haalde...
Hmm dat is inderdaad lastig.
Maar je hebt zoals ik dacht de verkeerde draden verwisselt.
Je moet niet de blauw/rode vanuit de telefoon vervangen, maar die aan de andere kant.
Een isra heeft 4 aansluitingen (rood/blauw & oranje wit). Je moet dan dus de blauw/rood van je telefoonlijnt aan de oranje/wit van het isra hangen.

edit: ik heb nu ook m'n eerste telfort rekening binnen (vanaf 29/11 activatiedatum - 29/02) + verzendkosten.. leuk rekeningentje zo € 76.11.
Het is dat ik er al rekening mee had gehouden, maar handig is het niet van telfort 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door job op 07-01-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Wie kan mij raad geven ?
Ik heb het modem geplaatst naast het ISRA punt en vanuit het modem gaat de UTP kabel naar een 4 poorts hub. Vanuit de hub gaat er één utp kabel naar een AP en die werkt goed.
En er gaan 2 utp kabels vanuit de hub naar 2 computers. Één pc doet het goed maar de 2e pc krijgt geen verbinding met internet.
Ik krijg de melding, geen netwerk kabel is er aangesloten.
Haal ik die kabel uit de pc en doe ik hem in mijn laptop dan heb ik gewoon verbinding met internet.
Ik heb ook al een andere ethernetkaart geprobeerd en ook via een andere ethernet poort van mijn hub maar ook dat helpt niet.
Toen ik wanadoo had werkte alles goed.
Iemand raad ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Kijk eens naar de instellingen van je netwerkkaart. (te vinden bij de netwerkssettings van windows).
Ipv auto negotiation kan je het eens proberen op 100/full duplex, desnoods 100/half duplex.
Hubs geven vaker problemen. Daarnaast zou ik sowieso een switch gebruiken ipv een hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247912

basduijn schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:06:
[...]

Is dit draadloos of bekabeld? En Vista of XP?
Als ik namelijk draadloos met mijn Vista machine ga downloaden en de snelheid komt ongeveer boven de 6Mb of 8Mb dan krijg ik een blue screen. Maar dat ligt aan de drivers voor mijn WiFi dingetje in combinatie met Vista. Misschien bij jou (ongeveer) hetzelfde?
Het is een Vista Basic, als ik elders draadloos op internet ga dan is er niks aan de hand
firmware is van 2006 er is op de site firmware van 2007, als ik die probeer te uploaden krijg ik een error melding, telfort blijft ontkennen dat het aan modem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 10:03

rick77

... get to the point!

[...]-naast een vertakking van diezelfde draden bij de voordeur naar de onderburen-
Ik zou maar eens nagaan of dit officieel twee aansluitingen (ISRA punten) zijn, of dat je nu voor de onderburen Telfort hebt aangevraagd. Zou wel eens de oorzaak van je probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:38

houthakker

Poehé

houthakker schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:41:
[...]

Als iemand van z'n zyxel router + wireless een fotootje wil maken van de onderkant van de print (mini-pci VLYNQ slot), en ook eentje met het kaartje eruit, kan ik denk ik veel mensen helpen.
Niemand die even dat ding wil openmaken? Zijn maar 2 schroefjes, 4 klemmetjes. ;(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 188576 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:00:
[...]

bedankt voor je reactie. :*)
Maar... net iemand van Telfort gesproken die zei: Eerst de oude provider laten beeindigen
en de wensdatum aansluiting Telfort 1 dag erna zetten,
Nu weet het echt niet meer. :'(
Wie heeft er ervaring?
Zal ik mijn ervaring eens met je delen? Ik heb momenteel TweakDSL en wilde graag per 7/1 aanstaande naar Telfort. Die dag moest Telfort de lijn van Tweak overnemen maar het feestje gaat niet door.

Hoe is het verlopen: In november (rekening gehouden met de maand opzegtermijn bij Tweak) aanvraag ingediend bij Telfort per 7/1/2008 (in overleg met Telfort). Direct opzegging gedaan bij Tweakdsl met duidelijke vermelding dat het om een migratie gaat.

Met opzeggen ging het al niet goed. Na versturen van brief (fax met statusrapport OK) een week geen reactie gehad met Tweak. Gemaild, hun reactie: "oww ja, gevonden bij de fax". Dus mijn opzegging heeft een week bij de fax gelegen. Nou ok. Gevraagd om bevestiging. Kreeg ik na twee weken nog geen brief (wel per e-mail maar zeer slecht Nederlands en met vermelding dat opzegging is ontvangen. Is niet voldoende voor mij, ik wil een brief). Na eindelijk enkele keren te mailen/bellen kreeg ik de bevestiging per post met vermelding dat de lijn per 31/1/2007 wordt opgezegd, mits de lijn voor migratie overgenomen wordt, dan tot die datum zal de lijn worden aangehouden. Dus zo de maand december ingegaan vanuit gaande dat alles goed komt.

Niet dus. Op 31/12 plots geen Internet. Gebelt met Tweak en er is een fout gemaakt. Wat bleek later, zij hebben een opheforder op mijn lijn gezet. Gevolg: Telfort weigert mijn aanvraag vanwege de ophef order. Dus aanvraag mislukt.

Tweakdsl heeft mijn lijn nog wel in werking gesteld per 2/1/2008, maar per 7/1 heb ik geen Internet meer vanwege die ophef order. In eerste instantie ontkende Tweak dat zij die ophef order hebben geplaatst en gaven mij de schuld hierin: "U heeft die opheffing erop gezet". Ja tuurlijk, hoe dan? Het enige wat ik heb gedaan is in november het contract opgezegd met duidelijke vermelding dat het gaat om een migratie (KPN heb ik niet opgezegd). Telfort heeft de lijn niet in gebruik dus hun kun je ook geen schuld geven. Later bekende Tweak dat het hun fout wel is geweest. Maar ja, een ophef order kunnen ze niet annuleren :?

Dus geen internet. Nu heb ik Telfort opnieuw aangevraagd maar dit gaat 2 tot 4 weken duren. Ik zit dus voor maximaal 4 weken zonder Internet. Jammer, kan ik niet meer thuis werken.

Ik ben erg teleurgesteld in dit alles. Met name in TweakDSL ben ik erg teleurgesteld. Ik zit daar al voor 6 jaar en met volle tevredenheid. Nu ga ik weg omdat ik hun te duur vind. Alleen erg triest dat zij administratieve fouten hebben gemaakt met als gevolg voor mij 4 weken geen Internet. Als je telefonisch contact met ze hebt, krijg je uiteenlopende verhalen. Ook opzegging per fax loopt niet helemaal soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248021

Voor bijna zeven jaar ben ik altijd een trouwe @Home klant geweest, overigens zonder echt grote problemen in die lange periode. Maar de prijs verhouding heeft mij doen besluiten over te stappen naar Telfort. Er zit nogal een verschil in bijna 50 euro of 20 euro, terwijl de download snelheid bij mij ook nog eens omhoog is gegaan aangezien ik op een ADSL2+ centrale zit aangesloten.

Ook het feit dat je niet hoeft te betalen voor het 'koperen draadje' van KPN (9 euro) is voor mij een groot pluspunt, een vaste telefoon is voor mij niet interessant aangezien ik veelal van huis ben en iedereen mij kan bereiken op m'n mobiel (ook Telfort ;)) of via email.

Het enige minpuntje dat ik momenteel kan noemen is dat je zelf een telefoonstekker moet kopen want die word niet meegeleverd in het doe-het-pakket als je een aanvraag hebt gedaan voor een zogenaamde kale lijn. Voor de rest niets dan lof, 8 januari was de streefdatum maar ik kon gisteren al probleemloos internetten en sinds vandaag werkt ook de mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Anoniem: 247912 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 07:40:
[...]

Het is een Vista Basic, als ik elders draadloos op internet ga dan is er niks aan de hand
firmware is van 2006 er is op de site firmware van 2007, als ik die probeer te uploaden krijg ik een error melding, telfort blijft ontkennen dat het aan modem ligt.
Ik bedoelde dat het aan de driver van de WiFi zender/ontvanger in je PC ligt, niet aan het modem.
Bij mij lag het namelijk ook niet aan mijn modem, maar slechts aan de "dongle"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248029

Hallo beste mensen

Sinds 4 januari jl. Telfort vast bellen geregistreerd, ging niet zo makkelijk.
Kreeg na "apply" steeds melding "registered fail".
Uiteindelijk toch gelukt.
Wil nu testen en bel naar mijn vader die IPB van KPN heeft.
Krijg steeds een in gesprektoon
Zijn buurman heeft ook IPB en die kan ik wel bellen.
Weer (een derde) IPB-nummer gebeld; lukt ook niet.
Zij kunnen mij allemaal wel bellen.
Contact met klantenservice is echt hopeloos en lukt niet; veel te druk
Gemaild en dan wordt ik weer doorverwezen naar 0900-9596.
Kent iemand dit probleem ook en heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen :'(
Heeft Telfort vast bellen misschien verbindingdproblemen met IPB-netwerk van KPN????

Graag uw reaktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 16:16
Ik lees dat Telfort Internet niet de mogelijkheid biedt een vast ip-adres te hebben, dus altijd dynamisch. Echter, ik heb op dit moment nog Tiscali, wat wel een vast ip-adres biedt, maar dit is of wordt dus Telfort Internet. Weet iemand of de voorwaarden mbt. vast/dynamisch ip gaan wijzigen voor oude Tiscali klanten ?

Bovendien heb ik ergens gelezen dat oude Tiscali klanten hun abbo kunnen gaan upgraden naar de volle 20mbit (voor zover dat mogelijk is) ik heb nu Tiscali T12 (12 mbit pakket).
Betekend dit dan als dit pakket een upgrade krijgt, ik dan voortaan ook een dynamisch ip-adres heb ipv een vast ?

Als iemand hier meer over kan vertellen heel graag
Alvast bedankt

Greetz,
Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:57

Snoes

marcel

Ik heb op 28 dec telfort aangevraagd. De geplande datum is 25 januari. Ik zit nu nog in stap 1. Is dit normaal? Hoe lang duurt het voordat je verder gaat in het stappenplan? (kan ik ergens vinden wat ongeveer de tijdsduur is tussen de stappen) Ik weet niet of mijn aanvraag in 1 keer goed gaat, mede omdat ik wil overstappen van planet én van adres verander.

[ Voor 4% gewijzigd door Snoes op 08-01-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 23-04 11:15
Snoes schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:21:
Ik heb op 28 dec telfort aangevraagd. De geplande datum is 25 januari. Ik zit nu nog in stap 1. Is dit normaal? Hoe lang duurt het voordat je verder gaat in het stappenplan? (kan ik ergens vinden wat ongeveer de tijdsduur is tussen de stappen) Ik weet niet of mijn aanvraag in 1 keer goed gaat, mede omdat ik wil overstappen van planet én van adres verander.
Ik heb hetzelfde :) Denk dat we deze week of volgende week wel 2 stappen verder gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:04
Ik krijg steeds maar geen antwoord terug van de boys van telfort, ik heb toch een vrij simpele vraag dacht ik zo:
--
Per 1 April 2008, woon ik op een ander adres. Graag zou ik willen dat ik dan gelijk per 1 April gebruik kan maken van jullie 20mbit internet abbonement. Dit hoeft NIET eerder, is het mogelijk dat ik nu een abbonement afsluit en het dan pas per 1-4-08 ingaat? En zo niet op welke datum moet ik dan het abbonement afsluiten? --

Ik stel deze vraag om te voorkomen dat ik op 1 April 2008 zonder internet kom te zitten, omdat bijvoorbeeld de lijn o.i.d. nog niet gereed is.

iemand die hier weet of dit mogelijk is? Wil niet al 2 maanden betalen terwijl ik er nog niet eens woon zeg maar.

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Daar zou ik gewoon over bellen.
Je zit dan namelijk ook met de verzending van het modem wat als het gestuurd wordt (een week voor 1 april) nog naar je oude adres moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
job schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:51:
Daar zou ik gewoon over bellen.
Je zit dan namelijk ook met de verzending van het modem wat als het gestuurd wordt (een week voor 1 april) nog naar je oude adres moet.
Lol dit geloof je niet, krijg net antwoord op mijn mailtje van 3 weken terug :)

Doordat het om een nieuwe aansluiting gaat is het niet mogelijk om een datum aan te geven per wanneer de aansluiting geactiveerd zal worden. Bij een nieuwe aanvraag dient u rekening te houden met een verwerkingstijd van 4 à 6 weken. Ik wil u aanraden om uiterlijk 1 maart een aanvraag te doen om er zeker van te zijn dat u per 1 april een aansluiting heeft.

Wordt alleen dus niet gesproken dat modem, nou ja prima ik vraag het wel gewoon 14 februari ongeveer aan. Meest gunstige geval werkt het dan op 14 maart en betaal ik 2 weken voor niks.

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 07:19
Operations schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:55:
[...]

Lol dit geloof je niet, krijg net antwoord op mijn mailtje van 3 weken terug :)

Doordat het om een nieuwe aansluiting gaat is het niet mogelijk om een datum aan te geven per wanneer de aansluiting geactiveerd zal worden. Bij een nieuwe aanvraag dient u rekening te houden met een verwerkingstijd van 4 à 6 weken. Ik wil u aanraden om uiterlijk 1 maart een aanvraag te doen om er zeker van te zijn dat u per 1 april een aansluiting heeft.

Wordt alleen dus niet gesproken dat modem, nou ja prima ik vraag het wel gewoon 14 februari ongeveer aan. Meest gunstige geval werkt het dan op 14 maart en betaal ik 2 weken voor niks.
Ik probeerde hetzelfde, maar het probleem was dat er nog signaal opstond van de oude bewoners en mijn aanvraag werd afgewezen.

Ik heb de sleutel nu sinds 18 December van mijn huis en woon er al maar nog steeds geen internet, dit gaat nog minimaal 3 weken duren.

Hou er dus maar rekening mee dat je voorlopig geen internet hebt als de huidige bewoners internet via ADSL hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
job schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:45:
[...]
edit: ik heb nu ook m'n eerste telfort rekening binnen (vanaf 29/11 activatiedatum - 29/02) + verzendkosten.. leuk rekeningentje zo € 76.11.
Het is dat ik er al rekening mee had gehouden, maar handig is het niet van telfort 8)7
Och, het is voor 3 maanden internetten + eenmalige modem verzendkosten.

Bij Alice was je dat alleen al kwijt geweest aan aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurley
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2021
Heey,
Ik heb telfort 20 mbit + vast bellen aangevraagd met als gewenste opleverdatum 27-12-2007
Ik zit nu in stap 4 van de bestelling en ik heb de modem en de gebruikersgegevens van telfort binnengekregen. In die brief met gebruikersgegevens staat dat ik vanaf vandaag gebruik zou kunnen maken van de service. Ook heb ik van KPN en Tele2 een brief gekregen met een opzegbevestiging.
Ik kan alleen nog niet de telfort verbinding activeren. De zyxel modem traint in met mijn oude snelheid en ik kan ook nog gewoon internetten met mijn oude verbinding. In de brief van KPN staat dat 28-01-2008 mijn abonnement afloopt en ik geen ADSL meer heb en dat ik tot 21-01-2008 ADSL bij een andere ISP kan aanvragen.
Zou ik dan vandaag een connection time-out moeten krijgen en dat ik dan de nieuwe verbinding kan gebruiken of zou ik moeten wachten tot de 28e wat me sterkt lijkt aangezien ik als gewenste opleverdatum 27-12-2007 had?
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

job schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:45:
[...]

Is dat alles? Mijn rekening was het dubbele van telfort d:)b

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Aalard99 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:37:
[...]

Ik probeerde hetzelfde, maar het probleem was dat er nog signaal opstond van de oude bewoners en mijn aanvraag werd afgewezen.

Ik heb de sleutel nu sinds 18 December van mijn huis en woon er al maar nog steeds geen internet, dit gaat nog minimaal 3 weken duren.

Hou er dus maar rekening mee dat je voorlopig geen internet hebt als de huidige bewoners internet via ADSL hebben.
Mmmm, dan ben ik dan niet zo blij mee :) Kan ik geen testje doen ofzo op het internet om te kijken of er een ADSL signaal die kant op loopt? Ik krijg de sleutel niet veel eerder dan 1 april namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

LoneRanger schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:30:
[...]

Of je verteld het verkeerd of ik begrijp je verkeerd.
Je moest de draadjes omdraaien bij het isra punt niet in de telefoon zelf.
Of bedoel je met telefoon dat contactdoosje in de muur?
Want waarom het isra punt zoeken, ik heb de mijne nog steeds niet gevonden, als je de draadjes ook om kunt draaien in de contactdoos in de muur.
Wel vaag trouwens dat ze de boel verkeerd om hebben aangesloten aan de andere kant ook wel weer typisch.
Toen ik ooit op kamers woonde en de enige was met telefoon, had een andere kamer genoot ook telefoon aangevraagt en je raad het al, ik kreeg haar telefoontjes en zij de mijne.
Het zijn natuurlijk ook maar mensen. :+
Nee, je hebt gelijk, ik zei het verkeerd. Ik heb de blauw/rode die vanuit de telefoon-aansluiting loopt zo gelaten en de die met de wit/oranje vanuit de contactdoos in de muur (alhoewel meer een verwijding van de PVC-buis) verbonden. (Dus net zoals jij geen ISRA-punt gevonden...)
Nu zegt dus de volgende medewerker van Telfort dat ik dat helemaal niet had hoeven doen omdat er helemaal geen ADSL-signaal naar mijn huis loopt en dat alleen KPN hier iets aan kan doen. wachten op KPN-actie dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128416

basix schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:18:
Ik lees dat Telfort Internet niet de mogelijkheid biedt een vast ip-adres te hebben, dus altijd dynamisch. Echter, ik heb op dit moment nog Tiscali, wat wel een vast ip-adres biedt, maar dit is of wordt dus Telfort Internet. Weet iemand of de voorwaarden mbt. vast/dynamisch ip gaan wijzigen voor oude Tiscali klanten ?

Bovendien heb ik ergens gelezen dat oude Tiscali klanten hun abbo kunnen gaan upgraden naar de volle 20mbit (voor zover dat mogelijk is) ik heb nu Tiscali T12 (12 mbit pakket).
Betekend dit dan als dit pakket een upgrade krijgt, ik dan voortaan ook een dynamisch ip-adres heb ipv een vast ?

Als iemand hier meer over kan vertellen heel graag
Alvast bedankt

Greetz,
Daan
Ben zelf nog niet lang genoeg klant om het antwoord met zekerheid te weten. Bij xs4all was het adres ook altijd dynamisch, maar ik heb in 8 jaar altijd hetzelfde IP adres uitgedeeld gekregen. Zou bij Telfoort ook zo kunnen zijn, zou ook kunnen van niet.

Zelf heb ik Internet + Vast bellen, bij mij blijft het modem dus in principe 24x7 aan en zolang het aan staat hou je je IP adres vast zover ik weet.

Verder neem ik aan dat als je gemigreerd wordt naar Telfort, je ook de voorwaarden en alles wat erbij hoort van Telfort krijgt en dat daarmee alles van Tiscali verleden tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Olee :D Oplever datum is 16 januari! :D
15 januari komt tussen 8:00 en 13:00 een monteur van KPN langs. Issie de hele tijd bezig of komtie ergens tussen 8 en 13 en gaat na 5min weer weg? :)

Bestaat er een kans dat als ik het modem bv 10 januari inplug er al signaal op staat? Of zet die KPN monteur dat erop? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat mensen eerder een signaal hadden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 128416 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:55:
[...]
Bij xs4all was het adres ook altijd dynamisch,
1 vast IP-adres
Dat is dus niet helemaal waar wat je zegt. Xs4all garandeert een vast IP adres, Telfort doet dit niet. Dit wil niet zeggen dat je IP adres bij Telfort iedere dag veranderd, misschien blijf je wel 5 jaar dezelfde houden. Dit wil wel zeggen dat Telfort op ieder moment volledig gerecht is zonder aankondiging het IP adres te veranderen, onbeperkt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

basix schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:18:
Iik heb op dit moment nog Tiscali, wat wel een vast ip-adres biedt
dit klopt sowieso al niet dus wat dat betreft gaat er niets veranderen, allebei dynamisch namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
CasperBTU schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:47:
Olee :D Oplever datum is 16 januari! :D
15 januari komt tussen 8:00 en 13:00 een monteur van KPN langs. Issie de hele tijd bezig of komtie ergens tussen 8 en 13 en gaat na 5min weer weg? :)

Bestaat er een kans dat als ik het modem bv 10 januari inplug er al signaal op staat? Of zet die KPN monteur dat erop? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat mensen eerder een signaal hadden? :)
Ik heb geen monteur gezien? B)
Uit de verhalen uit dit en vorig topic heb ik vernomen dat het eeerder om minuten gaat.
Als er geen andere provider actief is op jouw lijn heb je het meestal een halve dag eerder.
Dus gewoon je modem inpluggen en als alle lampjes [dsl en internet] groen zijn heb je signaal en kun je internetten.

Over de stappen van Telfort, stap 2 volgt tussen 2 en 4 weken na stap 1 en dan tot stap 4 kan dagelijks veranderen.
In mijn geval duurde het iets meer dan 3 weken tussen aanvraag en stap 4.
Stap 4 was tevens de dag dat ik het modem ontving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 179986 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:20:
[...]

dit klopt sowieso al niet dus wat dat betreft gaat er niets veranderen, allebei dynamisch namelijk
inderdaad Tiscali bood GEEN vast IP net zoals Telfort dat niet doet.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 19:11
Ik heb sinds vandaag ook een Telfort verbinding.
Hij verbind met een snelheid rond 9100 down 1150 up. Zal wel komen omdat ik in een flat uit 1961 zit en :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 15 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ff ff ff ff fe de dd cb 86 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 34 db
tone  32- 63: 11 24 56 77 78 89 99 ab bb bb bb bb bc cc cc cc 
tone  64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb aa bb aa ab ba ba aa aa 
tone  96-127: aa a9 a9 9a 99 9a aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 128-159: 99 99 99 89 98 88 87 77 77 76 66 25 44 21 00 12 
tone 160-191: 34 55 66 66 66 66 41 36 77 77 78 88 88 88 88 88 
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 88 88 77 77 77 88 
tone 224-255: 78 77 77 77 63 15 67 77 77 82 77 77 76 77 77 87 
tone 256-287: 07 77 77 76 77 77 77 77 76 76 67 77 77 77 77 77 
tone 288-319: 77 67 77 66 56 77 77 76 66 65 52 55 64 66 65 55 
tone 320-351: 54 20 02 44 55 55 45 55 55 55 55 55 54 22 55 44 
tone 352-383: 54 44 32 22 22 21 00 00 00 00 12 22 22 22 23 34 
tone 384-415: 32 23 22 33 44 44 44 44 33 42 22 44 44 44 44 33 
tone 416-447: 22 22 23 43 33 23 32 22 22 22 22 22 22 12 22 22 
tone 448-479: 22 22 22 22 21 11 11 21 11 10 10 00 11 00 11 11 
tone 480-511: 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Hij zit wel op ADSL2+ anders had ik denk ik nog minder gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
LoneRanger schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:24:
Ik heb geen monteur gezien? B)
Uit de verhalen uit dit en vorig topic heb ik vernomen dat het eeerder om minuten gaat.
Als er geen andere provider actief is op jouw lijn heb je het meestal een halve dag eerder.
Dus gewoon je modem inpluggen en als alle lampjes [dsl en internet] groen zijn heb je signaal en kun je internetten.
Ik ook niet, tot 2 maal toe afspraak (1e en 2e aderpaar), maar geen fysieke man/vrouw in huis gehad.

Vaak hebben monteurs het zo druk dat je aan het einde van de periode dat ze zouden kunnen komen een telefoontje krijgt met de vraag of het allemaal al werkt. Als dat dan zo is, komen zij er ook weer snel en makkelijk van af. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Volkert op 08-01-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:53
Ik heb sinds 5 weken ook Telfort. Werkt tot nog toe super. En was 2 dagen eerder dan genoemd in de brief al te gebruiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 13 db 
attenuation upstream: 1 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb cc cd dd dd dd cc cc ba 98 
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 7 db
tone  32- 63: 02 45 66 77 89 99 aa bb bb cc dd dd dd dd dd dd 
tone  64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc cc bb bb bb bb 
tone  96-127: bb bb bb aa ab bb bb bb ba aa aa ab a9 9a ab ab 
tone 128-159: a9 aa ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99 
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 77 77 
tone 192-223: 78 88 77 77 87 77 77 88 88 88 87 88 7b ab bb bb 
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb cc cc 2c cc dc 
tone 256-287: 9e ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ed dd dd dd 
tone 288-319: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 320-351: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 352-383: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 384-415: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc 
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 448-479: bb bb bb bb aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 480-511: 99 99 99 88 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77

Zijn genoemde waarden goed? Het modem zegt namelijk dat ie verbinding heeft met: 20002 kbps / 1031 kbps

[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 08-01-2008 16:48 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:23
Appie Heijn schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:47:[code]noise margin upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb cc cd dd dd dd cc cc ba 98
Jij woont zeker IN de telefooncentrale! Dat zijn erge fijne waardes, geen wonder dat je modem intrained met 20002 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:53
Sikkek schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:56:
[...]

Jij woont zeker IN de telefooncentrale! Dat zijn erge fijne waardes, geen wonder dat je modem intrained met 20002 kbps
Haha ik heb hem nog niet kunnen bespeuren(de centrale) maar postcode check gaf al aan dat ik 20 mbit zou moeten halen. Naja blij om :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 19:11
Appie Heijn schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:47:
Ik heb sinds 5 weken ook Telfort. Werkt tot nog toe super. En was 2 dagen eerder dan genoemd in de brief al te gebruiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 12 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb cc cd dd dd dd cc cc ba 98 
tone  32- 63: 02 45 66 77 89 99 aa bb bb cc dd dd dd dd dd dd 
tone  64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc cc bb bb bb bb 
tone  96-127: bb bb bb aa ab bb bb bb ba aa aa ab a9 9a ab ab 
tone 128-159: a9 aa ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99 
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 77 77 
tone 192-223: 78 88 77 77 87 77 77 88 88 88 87 88 7b ab bb bb 
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb cc cc 2c cc dc 
tone 256-287: 9e ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ed dd dd dd 
tone 288-319: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 320-351: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 352-383: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 384-415: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc 
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 448-479: bb bb bb bb aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 480-511: 99 99 99 88 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77

Zijn genoemde waarden goed? Het modem zegt namelijk dat ie verbinding heeft met: 20002 kbps / 1031 kbps
Ik ben jaloers!
Lijkt bijna of Telfort je verbinding precies op 20k afkapt, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247169

ik ben jaloers op me oma net naast de telefooncentrale 24mb :(

en het is tijd voor deel 5

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 247169 op 08-01-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128416

Datafeest schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:51:
[...]

Dat is dus niet helemaal waar wat je zegt. Xs4all garandeert een vast IP adres, Telfort doet dit niet.
mmm ... toen ik lid werd was dat zeker niet zo, ik kan me slechts herinneren dat xs4all een dynamisch adres bood. Anyway, dat is ook helemaal geen ramp want je kunt zoals wel vaker opgemerkt toch zeker een IP adres registreren bij www.dyndns.net e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 248029 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:09:
Hallo beste mensen

Sinds 4 januari jl. Telfort vast bellen geregistreerd, ging niet zo makkelijk.
Kreeg na "apply" steeds melding "registered fail".
Uiteindelijk toch gelukt.
Wil nu testen en bel naar mijn vader die IPB van KPN heeft.
Krijg steeds een in gesprektoon
Zijn buurman heeft ook IPB en die kan ik wel bellen.
Weer (een derde) IPB-nummer gebeld; lukt ook niet.
Zij kunnen mij allemaal wel bellen.
Contact met klantenservice is echt hopeloos en lukt niet; veel te druk
Gemaild en dan wordt ik weer doorverwezen naar 0900-9596.
Kent iemand dit probleem ook en heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen :'(
Heeft Telfort vast bellen misschien verbindingdproblemen met IPB-netwerk van KPN????

Graag uw reaktie
Waar komt je nummer vandaan? Is het een nieuw nummer uitgegeven door Telfort? Is het een nummer dat je meenam met een overstap vanaf IPB? Vanaf een kabel aanbieder? Vanaf een KPN vaste aansluiting?

[ Voor 68% gewijzigd door bjck op 08-01-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

trolleystad heeft geen tijd om het nieuwe topic te leiden.
Dus als jij wilt mag jij hem aanmaken.

Zie: trolleystad in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel..."

[ Voor 31% gewijzigd door job op 08-01-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

job schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:47:
[...]
trolleystad heeft geen tijd om het nieuwe topic te leiden.
Dus als jij wilt mag jij hem aanmaken.

Zie: trolleystad in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel..."
Done: Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5
Hoop dat het zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Prima, gaan we verder in de volgende.

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.