Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:
  • 88.179 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Slasher schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:57:
[...]

Een reset is natuurlijk geen hard reset, en als je de instellingen van planet er in hebt staan dan zou dat het wellicht kunnen zijn?

[...]

Bij mij ging het planet signaal er af, telfort modem er in geprikt en naar de activatie pagina gegaan en toen werkte het.
ik heb hem naar de fabrieksinstellingen gereset dus daar kan het niet aan liggen, de instellingen PPPOA en VC zijn ook weer voor Telfort aangepast, dus...

Wat bedoel je met 'bij mij ging het planet signaal eraf'? Had je net zoals ik een paar dagen waarin zowel Planet als Telfort geactiveerd waren? Of heb je op de dag nadat je abbo bij Planet verliep pas Telfort geinstalleerd?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

VideoWolf schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:18:

Wat bedoel je met 'bij mij ging het planet signaal eraf'? Had je net zoals ik een paar dagen waarin zowel Planet als Telfort geactiveerd waren? Of heb je op de dag nadat je abbo bij Planet verliep pas Telfort geinstalleerd?
21 december was mijn overstap naar Telfort, 20 december ging het "internet signaal" eraf van het modem (PPP lampje op het modem), en toen ik het telfort modem overzette was er weer internet

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Slasher schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:04:
[...]

21 december was mijn overstap naar Telfort, 20 december ging het "internet signaal" eraf van het modem (PPP lampje op het modem), en toen ik het telfort modem overzette was er weer internet
Ahhh, ja, dan moet ik waarschijnlijk wachten tot 6 januari, als Planet eraf gehaald wordt. Dat vroeg ik me dus af, of er 2 signalen tegelijk op je verbinding kunnen zitten, 1 'actief' en 1 'passief' zogezegd, afhankelijk van welke je activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
ik heb een vraag over email binnen halen in outlook expres 2006
kon met mijn wachtwoord wat ik gekregen heb van telfort , inloggen in webmail en ootlook.
nu heb ik mijn wachtwoord veranderd , en kan email verzenden en binnen halen op webmail.
ik heb ook het nieuwe wachtwoord in outlook geplaats , maar krijg steeds foutmelding van de server
geen goed wachtwoord .
het gekke is als ik een nieuw bericht maak , kan ik dit wel verzenden en komt ook over bij een ander
email adres.
ik had ook nog een paar email,s binnen gehaald met het eerste wachtwoord die wou ik nu lezen er werd een bevestiging gevraagt maar kan niet verzonden worden ?.
ik heb alles al 3 keer opnieuw ingesteld in outlook
zou dit bij mij liggen of zal er na het nieuwe wachtwoord iets niet goed zitten bij de server.?
de berichten die je binnen haald bij webmail gaat dat op de zelfde manier als ootlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:20:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Ik dacht voor de nieuwe mailboxen een wachtwoord opgegeven te hebben van 10 posities. Via de webinterface wordt dit bij registreren afgekapt op 8 posities. Blijkbaar geeft Outlook Express er wel 10 door en dat klopt dan niet met het wachtwoord van 8 posities wat geregistreerd is. 8)7

De webmail interface kapt ook af op 8 dus daar lukt het wel.
ik had niet goed gelezen in dit topic, maar het probleem is opgelost .
had het zelfde wat hier boven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:50:
[...]

noise margin downstream: 5 db
:'( das dus heel slecht wat ik heb
Het betekent niet heel slecht. Het is alleen een indicatie (er zijn meer factoren) dat het maximale wel behaald is qua intrainsnelheid.

Had je bijvoorbeeld een noise margin downstream van 15 db gehad. Dan betekent dit dat er meer snelheid inzit maar dat er ergens iets niet goed zit met de kabels/connectors tussen de modem en de telefooncentrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:40
pa3fap schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:19:
[...]

ik had niet goed gelezen in dit topic, maar het probleem is opgelost .
had het zelfde wat hier boven staat.
nou bedankt.is mijn probleem ook opgelost.
ik had dus een pw van 9 ,kwam er dus ook niet in.
heb er eentje afgehaald bij de serverdetails et voila.

tja je moet het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een aantal keer herstarten van de modem zowel adsl line reset ben ik uitgekomen op een maximale intrainsnelheid van 6240 kbps / 896 kbps :')
Helaas pindakaas verder weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

code:
1
2
3
4
5
6
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db 
attenuation upstream: 9 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 27 db

Duidt dit dus op een probleem in de bekabeling, aangezien "normaal" de attenuation upstream 50% is van de downstream? Ik zit volgens de postcodecheck op 1100 meter van de centrale. Een lijntje van de centrale naar huis (langs de straten) via google earth leert dat dit +-1300 meter is.

Hij traint in op 18136 kbps / 1165 kbps, dus mij hoor je niet klagen, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als ik het maximale kan halen.

[ Voor 15% gewijzigd door EWK op 02-01-2008 00:52 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Wat is dat toch met die focus op snelheid, ik snap dat echt niet. Het is de laatste tijd gelukkig weer wat minder met de "boehoe ik heb maar xx mb" (nfi) maar wat maakt het in godensnaam uit of je 8 Mb of 20 Mb hebt. Je download is wat sneller binnen, lekker belangrijk, ik zit nu nog bij xs4all, basic, ben in de loop der jaren opgeklommen van 786 -> 6 Mb geloof ik, ok, cd'tje doe ik nu 7 minuutjes over, straks bij telfort 2~3 minuutjes.
Wat ik het belangrijkste vind is dat ik nu zo'n €70 per maand kwijt ben aan bellen en internet, vanaf 01-02 ben ik €30 per maand kwijt. Het 'bespaarde' bedrag ga ik lekker voor op vakantie. 8)
Dat het allemaal wat sneller gaat zou leuk meegenomen zijn, maar deze jongen is al helemaal blij met 6Mb + bellen voor €30 /mnd.

offtopic:
Ben ook net gestopt met roken, scheelt me ook zo'n €1500 p/jr, kword nog rijk in 2008 :9

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:35
Nou eindelijk reactie en pakket van telfort binnen.
Opleverdatum is in de week van 14 jan.
En 11 jan komt de KPN man langs.

Alleen heb ik wel eens gelezen dat er mensen zijn die al veel eerder signaal op de lijn hadden staan.

Weet iemand hoeveel dagen voor de tijd er ongeveer een signaal opstaat?? :?

Aangezien ik nu totaal GEEN internet heb, en hoop dat ik snel weer verbinding heb!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scofield schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:25:
Vanochtend zilveren modem geïnstalled en keurig hup internet op, En wat zijn nou je inlognaam en wachtwoord waarmee je je email account moet maken, in dit geval gewoon Outlook express 6
Zo, een zilveren modem, daar moet je zuinig op zijn, die van mij is gewoon van een goedkoop soort staal... :)

Inlognaam en wachtwoord staan in je brief van Telfort ('Internet gebruikersnaam', 'Internet wachtwoord').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wobcat schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 07:06:
Wat is dat toch met die focus op snelheid, ik snap dat echt niet. Het is de laatste tijd gelukkig weer wat minder met de "boehoe ik heb maar xx mb" (nfi) maar wat maakt het in godensnaam uit of je 8 Mb of 20 Mb hebt. Je download is wat sneller binnen, lekker belangrijk, ik zit nu nog bij xs4all, basic, ben in de loop der jaren opgeklommen van 786 -> 6 Mb geloof ik, ok, cd'tje doe ik nu 7 minuutjes over, straks bij telfort 2~3 minuutjes.
Zelfs als ik op mijn 12 mbit (nog geen telfort) op volle snelheid download erger ik mij aan de tijd dat het kost voordat ik mijn spul heb. Vooral met de honderden gigabytes per maand die ik dl moet ik dat wel gewoon 's nachts doen omdat ik anders overdag niet kan surfen of iets anders kan doen op een fatsoenlijke snelheid 8)7 verder weinig meer over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wobcat schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 07:06:
Jij bent duidelijk niet flink met binaries nieuwsgroepen bezig. Een DVD binnenhalen in 1,5 uur of een half uur maakt toch echt wel uit, zeker als je er op sommige dagen 4 binnenhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
EWK schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:48:
code:
1
2
3
4
5
6
attenuation upstream: 9 db
attenuation downstream: 27 db

Duidt dit dus op een probleem in de bekabeling, aangezien "normaal" de attenuation upstream 50% is van de downstream? Ik zit volgens de postcodecheck op 1100 meter van de centrale. Een lijntje van de centrale naar huis (langs de straten) via google earth leert dat dit +-1300 meter is.

Hij traint in op 18136 kbps / 1165 kbps, dus mij hoor je niet klagen, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als ik het maximale kan halen.
Deze combinatie is prima op de attenuation. Als de upstream dichtbij de downstream zit op een annexA ADSL signaal wordt het een indicatie dat er iets mis is. Ook als de upstream att. hoger is dan de downstream klopt het niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Kunnen deze gegevens er mee door?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 20 db 
attenuation upstream: 5 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb cc cc cd dd dd dc cc ba 99 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 15 db

Modem traint in op 16304 kbps / 1031 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:40
stimpyrulez schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 07:10:

Weet iemand hoeveel dagen voor de tijd er ongeveer een signaal opstaat?? :?
ik kreeg modem en papieren binnen,inprikken en klaar.
was 5 dgn voor officiele oplevering.
wel een kale lijn zonder telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
jejeh schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:20:
[...]

ik kreeg modem en papieren binnen,inprikken en klaar.
was 5 dgn voor officiele oplevering.
wel een kale lijn zonder telefonie.
Mmm das beters...
dus als ik mzzl heb, dan in het weekend of zo signaal! (heb ook kale lijn, zonder tel.)
Trouwens, vraagje..

Van welke pinnen maakt ADSL gebruik van de RJ45 (dacht ik ) connector?

Heb de kabel van ASRA punt verlengt, en een kameraad heeft er een nieuw stekkertje aan gemaakt.
Alleen de (soort telefoon)kabel die in de doos zat (had er geen splitter bij), zag er uit als verleng kabeltje voor tel/ADSL (2x conector RJ45), had alleen de 2 middelste pinnetjes in de connector zitten. De anderen waren er dus niet eens.

Nu heeft de connector op mijn verleng kabel, wel een connector met 4 pinnetjes, alleen van welke pinnentjes maakt ADSL gebruik? (ja weet dat het ook ligt aan hoe ie op de ASRA punt is aangesloten)

Kan iemand mij dat zeggen?

(damm wel een wazig verhaal volgens mij! |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
stimpyrulez schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:30:
[...]

Mmm das beters...
dus als ik mzzl heb, dan in het weekend of zo signaal! (heb ook kale lijn, zonder tel.)
Trouwens, vraagje..

Van welke pinnen maakt ADSL gebruik van de RJ45 (dacht ik ) connector?

Heb de kabel van ASRA punt verlengt, en een kameraad heeft er een nieuw stekkertje aan gemaakt.
Alleen de (soort telefoon)kabel die in de doos zat (had er geen splitter bij), zag er uit als verleng kabeltje voor tel/ADSL (2x conector RJ45), had alleen de 2 middelste pinnetjes in de connector zitten. De anderen waren er dus niet eens.

Nu heeft de connector op mijn verleng kabel, wel een connector met 4 pinnetjes, alleen van welke pinnentjes maakt ADSL gebruik? (ja weet dat het ook ligt aan hoe ie op de ASRA punt is aangesloten)

Kan iemand mij dat zeggen?

(damm wel een wazig verhaal volgens mij! |:( )
2 middelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39
job schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:39:
[...]

Ik denk dat weining mensen het hier zullen weten.
Het is dan door telfort niet bekend gemaakt.

Heb ik voor jou 2 oplossingen:
- Zelf testen (5 megabyte gaat in elkgeval nog goed (zowel versturen als ontvangen)).
- Zoeken of het voor tiscali wel bekend is. Internet via telfort is namelijk gewoon een tiscali verbinding.
Tiscali: 50 Mb: http://www.tiscali.nl/hel...ion=bijlage&x=0&y=0#faq36
Iets voor in de TS-info?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je link doet niks bij mij helaas, ben benieuwd waar je het over hebt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

Nomad schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:59:
[...]

je link doet niks bij mij helaas, ben benieuwd waar je het over hebt.
Doane schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:50:
Hoe groot mogen de mails/attachments bij Telfort zijn, inkomend en uitgaand?
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de attachements 50 mb groot mogen zijn bij Tiscali en dat dat dus bij Telfort wel hetzelfde zal zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 02-01-2008 11:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het aan de kwaliteit van de telefonie te merken wanneer ik op volle speed aan het downloaden ben?

Of andersom: Is het aan de download speed te merken wanneer iemand aan het bellen is?

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Das mooi, dan kan ik daar vanavond effe na kijken.
Anders blijf ik maar wachten tot het lampje van ADSL gaat branden, maar dan zal ie het nooit gaan doen. (maar neem trouwens wel aan dat die kameraad van mij het wel goed heeft aangesloten hoor, hij heeft het vaker gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 6 december Telfort Internet besteld met activatidatum 14 januari. Op 20 december het DHZ-pakket binnen gekregen. Nu dus nog even 2 weken wachten helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:25:
Is het aan de kwaliteit van de telefonie te merken wanneer ik op volle speed aan het downloaden ben?

Of andersom: Is het aan de download speed te merken wanneer iemand aan het bellen is?

Frans
In theorie niet. In de praktijk heb ikzelf er nog niets van gemerkt, mijn vrouw zat 45 minuten te bellen, en ondertussen was ik wat HDTV aan het downloaden, met continu 1,8MBps op de teller.

Af en toe kom je weleens een reactie tegen van mensen die het tegendeel beweren maar over het algemeen kun je dus wel stellen dat het antwoord op je vraag een 'nee' moet zijn.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

nope
Je maximale download gaat iets naar beneden, maar dat is weinig.
Je merkt het eerder in je upload (die is namelijk een factor 20 zo laag, verschillen vallen dus sneller op).

Resultaten uiteraard met een modem wat qos ondersteund. Zonder qos krijg je geheid problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 02-01-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoMi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 23:18
Hachy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:36:
[...]

Ehm, heeft dat niet met de aansluitfactor te maken ? Betekent dit dat de aansluitfactor van poort 1 van de zyxel zó laag is dat je er maar max 1 toestel op aan kunt sluiten ? In dat geval krijg ik vanavond een probleem, want mijn telefonie is vandaag overgegaan en die van mijn ouders ook. En beide hebben we meerdere toestellen dmv lasdoppen of splitters achter 1 telefoonkabeltje hangen.

Is hier iemand die dezelfde soort setup heeft? Dus meerdere analoge toestellen gesplitst, aan telefonie poort 1 van het zyxel modem ?
Ook bij ons hebben we nog een probleem wat wellicht met de aansluitfactor te maken heeft.
Heb naast het basisstation voor de draadloze handset een luidklinkende extra wekker(bel) aangesloten.
Was de eerste dagen na de overgang naar Telfort geen probleem maar daarna werd men bij inbellen direct doorgeschakeld naar de voicemail of men kreeg ten onrechte bezettoon of een 'dode lijn'.
Heb uiteraard het probleem via de invul e-mail gemeld bij de helpdesk van Telfort.
Dat was begin december maar tot nu toe geen reactie, laat staan een oplossing, aangedragen gekregen.
Zijn er meer mensen die soortgelijke problemen met hun telefoonaansluiting hebben?
En zijn er ook mensen die constateren dat Telfort op alle problemen/vragen geen respons geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
franssie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:06:
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de attachements 50 mb groot mogen zijn bij Tiscali en dat dat dus bij Telfort wel hetzelfde zal zijn?
Yup, xcuzee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren er meer mensen telefonisch onbereikbaar op hun telfort nummer tijdens "de piek" tussen 0:00 en 1:00 op nieuwjaarsdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:38:
Waren er meer mensen telefonisch onbereikbaar op hun telfort nummer tijdens "de piek" tussen 0:00 en 1:00 op nieuwjaarsdag?
dit had niet alleen met telfortnummers te doen , alles lag er uit ook alle mobiele providers
ik heb verschillende providers geprobeerd maar niets lukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vorige week zaterdag een bevestiginsbrief ontvangen maar ik zit nog steeds in stap 1 hoe kan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

JoMi schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:27:
[...]

Ook bij ons hebben we nog een probleem wat wellicht met de aansluitfactor te maken heeft.
Heb naast het basisstation voor de draadloze handset een luidklinkende extra wekker(bel) aangesloten.
Was de eerste dagen na de overgang naar Telfort geen probleem maar daarna werd men bij inbellen direct doorgeschakeld naar de voicemail of men kreeg ten onrechte bezettoon of een 'dode lijn'.
Heb uiteraard het probleem via de invul e-mail gemeld bij de helpdesk van Telfort.
Dat was begin december maar tot nu toe geen reactie, laat staan een oplossing, aangedragen gekregen.
Zijn er meer mensen die soortgelijke problemen met hun telefoonaansluiting hebben?
En zijn er ook mensen die constateren dat Telfort op alle problemen/vragen geen respons geeft?
Hmm en zonder bel, doet'ie het dan wel goed? Wat is de aansluitfactor van deze bel ?

Wat gebeurt er als je Telfort zelf belt en aanspreekt op de reactiesnelheid of het ontbreken van reacties vanuit hun kant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:20:
ik heb vorige week zaterdag een bevestiginsbrief ontvangen maar ik zit nog steeds in stap 1 hoe kan dat
Gokje, dat komt denk ik omdat het inmiddels een week later is en er nog geen 7 werkdagen zijn verstreken :+

- Wat stond hierover in je bevestigingsbrief :?
- Wat heb je zelf al uitgezocht en wat niet :?
- Heb je de topicstart al gelezen :?
- Interpunctie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb nu sinds de 27e ook Telfort 20mbit internet terwijl ik pas de 31e officieel zou overgaan, maar de SIP registratie lukt nog niet.
Nu lees ik hier en daar in het topic dat het een paar dagen kan duren voordat dat geactiveerd is, dus het is heel normaal dat dat nog niet werkt?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 10:34
Ik heb nu nog ADSL via Abel (Totaal Pro: 8 Mb/s Internet + Gratis Bellen) :( . Ik heb geen afzonderlijk KPN abonnement meer.
Nu krijg ik binnenkort ADSL + telefonie via Telfort.
In de handleiding van Telfort lees ik dat je bij een dedicated lijn geen splitter nodig hebt en het modem rechtstreeks aan moet sluiten op het IS/RA punt.

Is de ADSL verbinding die ik nu heb (Abel + bellen) nu een een dedicated lijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
StarLite schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:09:
Ik heb nu sinds de 27e ook Telfort 20mbit internet terwijl ik pas de 31e officieel zou overgaan, maar de SIP registratie lukt nog niet.
Nu lees ik hier en daar in het topic dat het een paar dagen kan duren voordat dat geactiveerd is, dus het is heel normaal dat dat nog niet werkt?
Als je officiele oplevering de 31ste was gaat 3 werkdagen later je telefoon pas over. Tenzij je nummer bij bijvoorbeeld IPB of een andere VoIP aanbieder vandaan komt, dan gaat het dezelfde dag.
henkme schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:28:
Ik heb nu nog ADSL via Abel (Totaal Pro: 8 Mb/s Internet + Gratis Bellen) :( . Ik heb geen afzonderlijk KPN abonnement meer.
Nu krijg ik binnenkort ADSL + telefonie via Telfort.
In de handleiding van Telfort lees ik dat je bij een dedicated lijn geen splitter nodig hebt en het modem rechtstreeks aan moet sluiten op het IS/RA punt.

Is de ADSL verbinding die ik nu heb (Abel + bellen) nu een een dedicated lijn of niet?
Je huidige verbinding is al dedicated omdat je geen KPN telefonie meer hebt op dezelfde lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DERop
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hachy schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Gokje, dat komt denk ik omdat het inmiddels een week later is en er nog geen 7 werkdagen zijn verstreken :+

- Wat stond hierover in je bevestigingsbrief :?
- Wat heb je zelf al uitgezocht en wat niet :?
- Heb je de topicstart al gelezen :?
- Interpunctie :?
Ze hebben de tekst in het statusportaal er eindelijk op aangepast. Zag 'm een half uurtje geleden verspringen na de F5 >:)

1. Acceptatie van de abonnementsaanvraag

Telfort heeft uw opdracht tot overname van uw internetverbinding ontvangen. Als wensdatum voor de overstap naar Telfort internet heeft u 9 januari 2008 aangegeven. Wij zullen deze datum doorgeven aan de netwerkleverancier. Enkele dagen na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u van Telfort een schriftelijke bevestiging. Na ontvangst van deze brief heeft u 7 dagen de tijd om uw bestelling kosteloos te annuleren. Meer informatie over het annuleren van uw bestelling vindt u op klantenservice internet. Na deze periode zullen wij uw bestelling in behandeling nemen.

Let op! Vergeet niet om uw huidige internetabonnement bij uw huidige provider zelf op te zeggen! Hoewel wij u graag zoveel mogelijk werk uit handen nemen mogen wij dit abonnement wettelijk gezien niet voor u opzeggen. Vermeld u bij het opzeggen dat het om een overstap gaat.

Binnen 3 tot 5 weken na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een brief met:
» De datum waarop uw aansluiting gereed is
» De gebruikgegevens van uw aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aan de 4 poorten van het multiPC Zyxel modem niet genoeg.

Kan je ipv een PC ook een switch aansluiten. Is elke poort daarvoor geschikt?

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:10:
Ik heb aan de 4 poorten van het multiPC Zyxel modem niet genoeg.

Kan je ipv een PC ook een switch aansluiten. Is elke poort daarvoor geschikt?

Frans
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Ik heb niet alle 54 pagina's gelezen maar ik heb een vraag over het bijgeleverde modem (als ik zo goed zit). Wij gaan verhuizen en nemen dan tegelijk een ander abbonement. We willen dan bijvoorbeeld het Telfort bellen en internet voor 29,90. Dan kies ik voor het gewone basismodem dat gratis is omdat we hier al een Sitecom mimo Xr modem en router in 1 hebben. Hoe moet ik dit nu aansluiten? Met een modem op modem heb ik niets aan denk ik, en 100 euro aan het huidige router/modem weggooien (en dan heb ik de speciale mimo xr ontvangers niet meegerekend) daar begin ik niet aan. Echter hebben we het basismodem wel voor de telefoon nodig. Sorry als ik dit in het verkeerde topic post maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee. Alvast bedankt!

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Wackoz schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:26:
Ik heb niet alle 54 pagina's gelezen maar ik heb een vraag over het bijgeleverde modem (als ik zo goed zit).
Dan doe dat eerst maar eens (en de vorige delen ;) ). Begin in ieder geval eens bij de FAQ in the openingspost (daar staat wel wat in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:16
Dat het ook helemaal anders kan: De aansluiting werd begin december 2007 opgeleverd. Op 19/12 bleek dat het internetlampje op rood stond. Wel dsl verbinding. Gevolg gen internet en geen telefonie. Op 19/12 melding gedaan. Moesten 5 tot 10 werkdagen wachten tot dat de storing zou worden opgepakt. Al niet echt een fijn idee als je zolang van alles afgesloten bent. Vandaag maar weer is gebeld, want het DSL lampje is intussen ook uit. Hadden ze op 29/12 weer een nwe ticket aangemaakt omdat de vorige door de termijn is heen gegaan. Op mijn vraag hoe nu verder: werd mij medegedeeld dat er een nwe termijn gaat lopen van 5 tot 10 werkdagen. Er kan geen prioritering aan gegeven worden !!! ook nu nog steeds niet !! Wordt hier dus helemaal niet vrolijk van. Via de helpdesk van Telfort is verder niets te regelen. Je staat gewoon met de rug tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22
Ja, als ik op volle snelheid (met meerdere threads) download hapert/stottert de telefoonverbinding ondanks de ingestelde QOS die telefonie voorrang zou moeten geven. Nog geen oplossing hiervoor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 21:52

Entity

9000rpm

Zo, na een paar uur klooien heb ik eindelijk ook telefonie aan de praat op mijn Speedtouch 716. De ZyXEL kan dus terug de doos in als reserve :)

Mocht iemand een Speedtouch willen configureren, vul bij de serveradressen 'tel.telefoniedienst.nl' in, niet 'sip.telefoniedienst.nl' (wat ik uit de ZyXEL haalde), want dit werkt dus niet... Verder heb ik hem geconfigureerd met de tool (incl. nieuwste firmware) van Speedtouch zelf.

De Speedtouch haalt overigens dezelfde snelheid als de ZyXEL, maar goed, ik zit dan ook op een ADSL1 centrale en kom dus niet verder dan 8Mbit, maar da's nog altijd ruim 2x zo snel dan wat ik had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:51:
[...]

Ja, als ik op volle snelheid (met meerdere threads) download hapert/stottert de telefoonverbinding ondanks de ingestelde QOS die telefonie voorrang zou moeten geven. Nog geen oplossing hiervoor gezien.
Hoe komt het eigenlijk dat op deze basale vraag twee antwoorden mogelijk is? Namelijk, de een zegt: geen probleem met download threads en telefonie gelijk. De ander zegt: inderdaad, hakkel&stotter wanneer ik download.

Ikzelf heb ook een stotterende lijn, bij 1 enkele http-download (testbestand van 100Mb); dus geen P2P etc. Ik zou erg graag willen weten waarom ik hier nou last van heb, en vele anderen (met een veel zwaarder belastende download) niet.

Wat ik zie op de webinterface is dat de download SNR naar beneden gaat van 8 naar 5, wanneer ik bel (en weer teruggaat naar 8 na beeindigen gesprek). Is dat een teken aan mijn wand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 16-09 13:39
Wackoz schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:26:
Ik heb niet alle 54 pagina's gelezen maar ik heb een vraag over het bijgeleverde modem (als ik zo goed zit). Wij gaan verhuizen en nemen dan tegelijk een ander abbonement. We willen dan bijvoorbeeld het Telfort bellen en internet voor 29,90. Dan kies ik voor het gewone basismodem dat gratis is omdat we hier al een Sitecom mimo Xr modem en router in 1 hebben. Hoe moet ik dit nu aansluiten? Met een modem op modem heb ik niets aan denk ik, en 100 euro aan het huidige router/modem weggooien (en dan heb ik de speciale mimo xr ontvangers niet meegerekend) daar begin ik niet aan. Echter hebben we het basismodem wel voor de telefoon nodig. Sorry als ik dit in het verkeerde topic post maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee. Alvast bedankt!
Boven aan de pagina vindt je een kopje genaamd quicksearch met daaronder een veldje zoeken en daaronder een dropdown menu waarin je kan zoeken binnen een topic, mischien goede tip ;)

Anyway ik denk niet dat het makkelijk wordt om wat jij wilt uit te gaan voeren. Hoe of wat zou je toch even in de handleiding moeten kijken. Wat vaak gedaan wordt is de meegeleverde modem vervangen door de bestaande maar dan heb je met je oude modem inderdaad geen telefonie. Echter kan je een switch makkelijk aansluiten op de meegeleverde modem en dat werkt direct, mischien is dat met het bovenstaande product ook wel zo...

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:24:
[...]
Hoe komt het eigenlijk dat op deze basale vraag twee antwoorden mogelijk is? Namelijk, de een zegt: geen probleem met download threads en telefonie gelijk. De ander zegt: inderdaad, hakkel&stotter wanneer ik download.
Er is in zijn algemeenheid altijd een groep mensen die zegt geen problemen te hebben, terwijl hun eigenlijke antwoord zou moeten zijn: "Ik heb dat niet bewust meegemaakt en/of nooit zo op gelet".

Ik heb in ieder geval Telfort internet only + Casema Digitale Telefonie (9,95 p.m. en de eerste 2 maanden gratis).

Het bellen is dan ietsje duurder (1 of 2 cent per minuut i.p.v. gratis naar vaste nummers), maar je hebt de twee werelden wel volledig gescheiden. Plus het voordeel dat Casema Digitale Telefonie gratis basisinternet van 64kbit/s erbij levert. Altijd handig voor als je ADSL eens een keer plat zou liggen en je moet toch dringend even mailen of surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:15

nFo

Gebruikt iemand de: FRITZ!Box Fon WLAN 7170 modem ? :9
Want ik wilde maar overstappen naar Telfort, dus wilde even weten of dat goed gaat.
Of moet ik die: ZyXEL modem gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
mijn ouders hebben nu ORANGE via KPN (go abbo van 1536/256, totale kosten = 19,95+7 = 26,95 en daar komt dan nog wat bij voor het bellen via orange)

KPN gaat er nu ook uit.

iemand bekend met de migratie ?

want hun abbo bij orange loopt af op 29-02-2008.
Ik heb de migratie bij telfort aangevraagd op 15-02-2008
Ik moet dus eind januari opzeggen voor ze. correct ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoMi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 23:18
Hachy schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:37:
[...]

Hmm en zonder bel, doet'ie het dan wel goed? Wat is de aansluitfactor van deze bel ?

Wat gebeurt er als je Telfort zelf belt en aanspreekt op de reactiesnelheid of het ontbreken van reacties vanuit hun kant ?
Ik weet uit het verleden dat een extra bel een hoge aansluitfactor heeft.
Echter ik lees in dit topic ook van mensen die meerdere toestellen c.q. apparaten achter hun aansluiting hebben hangen en geen problemen ondervinden.
Vandaar mijn vraag richting Telfort over de maximale aansluitfactor en de praktische vertaling hiervan in soorten apparaten.
Ten aanzien van het ontbreken van een reactie van Telfort zijde: ik heb de mail medio december nogmaals als herinnering verzonden.
En om dan ook nog eens telefonisch te vragen lijkt mij iets teveel van het goede.
Dan nog meer belasting voor hun helpdesk.
Blijf benieuwd naar de ervaringen van medegebruikers ten aanzien van bovenstaande twee punten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 23:52
Wat vinden jullie van deze waardes?

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 44 db
tone 0- 31: 00 00 00 56 65 54 44 44 44 55 54 44 44 44 44 43
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
attenuation downstream: 36 db

8840 kbps / 336 kbps

Ik heb sinds 27 december (officieel) telfort en ik zit dus aangesloten op ADSL2. Pech voor mij dus. Maar kan het dan ook zo zijn dat de upload zo laag is? Het vage vond ik dat ik voor 27 december al online kon met de modem en toen gaf hij de status van ADSL2PLUS. En had ik een rate van ruim 18xxx / 1xxx wat de modem aangaf. Dus waarom nou terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Foidz0r schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:31:

8840 kbps / 336 kbps

Ik heb sinds 27 december (officieel) telfort en ik zit dus aangesloten op ADSL2. Pech voor mij dus. Maar kan het dan ook zo zijn dat de upload zo laag is? Het vage vond ik dat ik voor 27 december al online kon met de modem en toen gaf hij de status van ADSL2PLUS. En had ik een rate van ruim 18xxx / 1xxx wat de modem aangaf. Dus waarom nou terugzetten?
Ik denk dat je eens je kabels goed moet controleren. Begin eens met het modem direct op het IS/RA punt aan te sluiten met een kort kabeltje zonder een splitter of andere rotzooi ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Entity schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:00:
Zo, na een paar uur klooien heb ik eindelijk ook telefonie aan de praat op mijn Speedtouch 716. De ZyXEL kan dus terug de doos in als reserve
Kan dit met iedere KPN/Speedtouch modem? Kan ik mijn SpeedTouch 780 welke ik bij IPB heb gekocht en adsl2 geschikt is, ook gewoon gebruiken? Dat bespaart mij de aanschaf van een nieuw Zyxel modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 21:52

Entity

9000rpm

ComaKip schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:19:
[...]

Kan dit met iedere KPN/Speedtouch modem? Kan ik mijn SpeedTouch 780 welke ik bij IPB heb gekocht en adsl2 geschikt is, ook gewoon gebruiken? Dat bespaart mij de aanschaf van een nieuw Zyxel modem.
In principe zou ieder ADSL2+ modem met voip functionaliteit moeten werken, maar ze geven bij Telfort geen support op andere modems.

Een Speedtouch 780 zou ook gewoon moeten werken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee waarom er nog steeds niet uitgaand gemailed kan worden met mijn Telfort-account?

Mijn oude Tiscali-account werkt er prima op!

Probleem spontaan opgelost :)

[ Voor 10% gewijzigd door THE_BASE op 02-01-2008 23:15 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
THE_BASE schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:39:
Iemand een idee waarom er nog steeds niet uitgaand gemailed kan worden met mijn Telfort-account?

Mijn oude Tiscali-account werkt er prima op!
Voor uitgaande mail heb je geen 'account' nodig. Je dient als afzender adres een bestaand en verifieerbaar adres op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Ik heb ook problemen met uitgaande mail. Soms doet ie t wel en soms niet? Ook is alleen de hoofdsite van telfort te bereiken. Als je wilt inloggen of een subdomein aanroept dan krijg je de melding:
Firefox kan de server op internet.telfort.nl niet vinden. Nog meer mensen met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees ook dat sommige mensen migreren van Orange naar Telfort. De prijs is ongeveer gelijk.
Wat zijn de beweegredenen hiervoor ?
Ik twijfel voor een nieuw adsl abonement tussen orange of telfort namenlijk.

Groet... Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:54:
Ik lees ook dat sommige mensen migreren van Orange naar Telfort. De prijs is ongeveer gelijk.
Niet helemaaal.
Bij orange betaal je nog 9.95 voor de kpn lijn. Bij telfort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:02

Groet... Richard
en ik ben dan van die vervelende livebox af.
ik heb hiervoor bij tiscali gezeten en had daar nooit problemen met servers hosten ed, en nu met orange en de livebox is dat allemaal drama!
orange verder geen problemen,het gaat mij erom dat ik die livebox kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17

Groet... Richard
Omdat Orange het na 2 maanden niet voor elkaar kreeg een werkende lijn op te leveren ben ik overgestapt naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:21
Reden 1: Prijs verschil, ik betaal nu voor Wanadoo/Orange 34,95 per maand en ondanks dat Orange in de postcode check aangeven (en mij daarvoor bellen of ik wil) dat ik kan overstappen naar Extra of Familly wordt dat elke keer (6x aangevraagd) om technische redenen geweigerd omdat de afstand met 2100 meter naar de telefooncentrale te hoog is en blijf ik hangen op ADSL lite. De echte reden is trouwens dat Orange geen ADSL apparatuur hebben die over een puur glasvezelnetwerk kan werken en de KPN heeft die wel (en dus ook Telfort)

Reden 2: Snelheidsverlaging zonder aankondiging, dat er met veel bombarie snelheidsverhogingen worden aangekondigd is leuk voor ze, maar dat ze zonder enig bericht de snelheid verlagen van 4096/1024 naar 3072/512 krijg ik het wat warm van :(

Dus alles boven de 3072/512 is geweldig en dat voor 19,95 :)

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Foidz0r schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:31:

8840 kbps / 336 kbps

trolleystad schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:49:
[...]

Ik denk dat je eens je kabels goed moet controleren. Begin eens met het modem direct op het IS/RA punt aan te sluiten met een kort kabeltje zonder een splitter of andere rotzooi ertussen.
Hier zit inderdaad een aansluit foutje in, ergens maakt iets niet lekker contact. Je modem heeft waarschijnlijk zelf besloten om op ADSL2 te verbinden omdat hij de lijn als slecht beoordeelt.

De lage upstream snelheid, je eerdere snelheid van 18Mb en de hogere attenuation op de upstream dan downstream duiden op een slecht contact op de lijn. En in 99 van de 100 gevallen ligt dat ergens bij je ISRA tot je modem. Soms buitenshuis, maar dat komt nauwelijks voor en is raar als het opeens zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:53
quote uit de startpost:
----
In een ADSL1 centrale kunnen zowel ADSL1 als ADSL2+ kaarten zijn. Om de centrale toch als ADSL1 te houden tot de ombouw voltooid is zijn in de daar aanwezige kaarten een ADSL2 profiel met een maximale downstream van 8 mbit gezet.
----

Ik ben dus op zo'n ADSL2 profiel kaart aangesloten.
Is het inderdaad zo, dat dit profiel na verloop van tijd naar 2+ wordt 'teruggezet', of is dat ijdele hoop?
Ik heb nl. ook al gelezen, dat de KPN geen investeringen meer zou doen in deze richting, omdat ze een nieuw type netwerk aan het aanleggen zijn?

Weet iemand of dit ergens bij de KPN na te vragen is en waar dan ook nog de kans groot is om een eerlijk 'to the point' antwoord te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

graziemille schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:00:

Ik ben dus op zo'n ADSL2 profiel kaart aangesloten.
Is het inderdaad zo, dat dit profiel na verloop van tijd naar 2+ wordt 'teruggezet', of is dat ijdele hoop?
Ik heb nl. ook al gelezen, dat de KPN geen investeringen meer zou doen in deze richting, omdat ze een nieuw type netwerk aan het aanleggen zijn?

Weet iemand of dit ergens bij de KPN na te vragen is en waar dan ook nog de kans groot is om een eerlijk 'to the point' antwoord te krijgen?
"terugzetten" lijkt me niet het juiste woord, als je op ADSL2 bent aangesloten dan is er dus geen ADSL2+ dus valt er niets terug te zetten.

Volgens mij investeren ze idd niet meer in ADSL2+, of je zit op zo'n centrale aangesloten of niet en heb je pech gehad helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Slasher schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:10:
[...]

"terugzetten" lijkt me niet het juiste woord, als je op ADSL2 bent aangesloten dan is er dus geen ADSL2+ dus valt er niets terug te zetten.

Volgens mij investeren ze idd niet meer in ADSL2+, of je zit op zo'n centrale aangesloten of niet en heb je pech gehad helaas.
Nee, als je modem ADSL2 aangeeft, dan zit je wel op een ADSL2+ kaart, maar er zit een ADSL2 profiel in met een maximale downstream van 8 mbit, omdat er nog ADSL1 kaarten in de centrale zitten. Dit om alles in die centrale 'gelijk' te houden. Anders gaan mensen zeuren dat de buren wel hoger halen enzo. Nu kan KPN zeggen dat het ADSL1 totdat de ombouw voltooid is. Alleen of de ombouw ooit voltooid gaat worden is de grote vraag.

En bij KPN gaan zeuren heeft weinig zin, want die verwijzen je leuk door naar Telfort die vervolgens er ook niks aan kan veranderen. Het is trouwens überhaupt een prestatie als je bij KPN iemand aan de telefoon krijgt die echt iets te zeggen heeft. Bij hele grote bedrijven ben je gewoon een nummertje, klant nummer zoveel. Er zit dus helaas weinig anders op dan te wachten op VDSL. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

JoMi schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:10:
[...]

Ik weet uit het verleden dat een extra bel een hoge aansluitfactor heeft.
Echter ik lees in dit topic ook van mensen die meerdere toestellen c.q. apparaten achter hun aansluiting hebben hangen en geen problemen ondervinden.
Vandaar mijn vraag richting Telfort over de maximale aansluitfactor en de praktische vertaling hiervan in soorten apparaten.
Ten aanzien van het ontbreken van een reactie van Telfort zijde: ik heb de mail medio december nogmaals als herinnering verzonden.
En om dan ook nog eens telefonisch te vragen lijkt mij iets teveel van het goede.
Dan nog meer belasting voor hun helpdesk.
Blijf benieuwd naar de ervaringen van medegebruikers ten aanzien van bovenstaande twee punten.....
Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van Telfort hieromtrent. Een aansluitfactor van 6 op het zyxel modem lijkt me toch niet teveel gevraagd. Dat zijn ongeveer 6 normale telefoontoestellen met een lage aansluitfactor van 1,0 , of 3 'el cheapo' profoon achtige toestellen met aansluitfactor 2,0.

Wat zou die bel voor aansluitfactor hebben, 3,0 of 4,0 ? Er is natuurlijk wel relatief veel stroom voor nodig. Iemand die veel verstand heeft van aansluitfactoren ? Had het niet te maken met het maximale voltage of amperage dat aan stroom kan worden afgenomen van de telefoniepoort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groet... Richard
Hier ook om geen KPN telefonie meer te hoeven hebben of anders "voor straf" 9,95 extra per maand betalen voor de huur van de KPN-lijn. En het scheelt ook nog 4 euro op het abonnement zelf.

Bij Orange haalde ik met Family hooguit 4 à 5 Mb. Ben benieuwd wat ik bij Telfort ga halen.
Volgens hun tooltje rond de 8 Mb. Dit is ook een reden dat ik ben overgestapt, in de hoop dat het iets sneller wordt. Ik woon ook wel behoorlijk ver van de centrale, bijna 3 kilometer.

Vandaag komt de monteur van KPN en morgen zal ik aangesloten worden.
Ik hoop dat het meteen werkt als de monteur vanmiddag geweest is.

Ipv een draadloos modem heb ik een week of drie geleden een basis modem gehad.
Had ik meteen over gebeld en er zou een draadloos modem worden opgestuurd. Daarna niets meer van vernomen, dat wordt dus weer bellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 14 november (dus ongeveer 7 weken nu) zit ik in stap 3 van het proces bij Telfort. Komt dit omdat mijn abonnement pas eind januari ingaat of moet ik even contact met die helpdesk opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Wacht nog even tot eind januari. Waarschijnlijk kom je enkele dagen voor de wensdatum ineens in stap 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb momenteel hele vervelende situatie.

Voor 11/1 heb ik een migratie aangevraagd van TweakDSL naar Telfort. Alles in november administratief aangevraagd en Tweak op de hoogte gebracht (incl. vermelding dat het om een migratie gaat). Bevestiging binnen gehad en alles in orde. Telefonie gaat ook over naar Telfort maar KPN hier niet op de hoogte gebracht.

Tot mijn verbazing zag ik dat de order status bij Telfort op "mislukt" staat. Uiteraard gebelt en wat bleek, dat KPN een opheforder heeft openstaan op mijn lijn. Maar mijn lijn is nog actief.

Hij is op 31/12 wel even buiten dienst geweest door een fout van Tweakdsl, maar inmiddels weer actief.

Telfort kan momenteel weinig hier aan doen en adviseert mij KPN te bellen. Tweak kan ook weinig doen en zij houden de lijn voor mij "vast" tot de migratie.

Dus nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Moet ik de KPN bellen en status aanvragen/wijzigen? Ik snap het niet meer helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
robertpNL schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:10:
Ik heb momenteel hele vervelende situatie.

Voor 11/1 heb ik een migratie aangevraagd van TweakDSL naar Telfort. Alles in november administratief aangevraagd en Tweak op de hoogte gebracht (incl. vermelding dat het om een migratie gaat). Bevestiging binnen gehad en alles in orde. Telefonie gaat ook over naar Telfort maar KPN hier niet op de hoogte gebracht.

Tot mijn verbazing zag ik dat de order status bij Telfort op "mislukt" staat. Uiteraard gebelt en wat bleek, dat KPN een opheforder heeft openstaan op mijn lijn. Maar mijn lijn is nog actief.

Hij is op 31/12 wel even buiten dienst geweest door een fout van Tweakdsl, maar inmiddels weer actief.

Telfort kan momenteel weinig hier aan doen en adviseert mij KPN te bellen. Tweak kan ook weinig doen en zij houden de lijn voor mij "vast" tot de migratie.

Dus nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Moet ik de KPN bellen en status aanvragen/wijzigen? Ik snap het niet meer helemaal.
Ik denk dat het niets met je telefonie te maken heeft bij KPN, maar juist met je ADSL verbinding. Als TweakDSL hem heeft afgesloten een keer of daar loopt een opheffing op die nog ingepland staat kan je niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat het niets met je telefonie te maken heeft bij KPN, maar juist met je ADSL verbinding. Als TweakDSL hem heeft afgesloten een keer of daar loopt een opheffing op die nog ingepland staat kan je niet overstappen.
Ik denk ook ADSL. Dus die opheffing moet er vanaf. Maar hoe doe ik dat? Moet ik de KPN daarvoor bellen? Mag ik dat doen of is dit iets wat een provider moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monteur zou tussen 12-18 uur komen.

5 voor 12 begonnen de dsl en internet lampjes te branden en ik helemaal blij!
Helaas kreeg ik een activatiescherm zonder mijn gegevens, dus het activeren lukt niet.

Om kwart voor twee stond de monteur voor mijn deur, ik zei de lampjes branden, hij keek even naar mijn modem en zei toen, dan kan ik wel weer gaan, want het is goed! Hij is dus nog geen minuut binnen geweest.

Nou maar hopen dat er morgen wel mijn gegevens in het activatiescherm staan zodat ik kan activeren. Heeft iemand anders dat ook gehad een dag/paar dagen voor de oplevering, of moet ik me zorgen gaan maken?

Het internetlampje knippert wel regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:03:
Monteur zou tussen 12-18 uur komen.

5 voor 12 begonnen de dsl en internet lampjes te branden en ik helemaal blij!
Helaas kreeg ik een activatiescherm zonder mijn gegevens, dus het activeren lukt niet.

Om kwart voor twee stond de monteur voor mijn deur, ik zei de lampjes branden, hij keek even naar mijn modem en zei toen, dan kan ik wel weer gaan, want het is goed! Hij is dus nog geen minuut binnen geweest.

Nou maar hopen dat er morgen wel mijn gegevens in het activatiescherm staan zodat ik kan activeren. Heeft iemand anders dat ook gehad een dag/paar dagen voor de oplevering, of moet ik me zorgen gaan maken?

Het internetlampje knippert wel regelmatig.
Je krijgt wel het activatiescherm te zien, maar zonder enige gegevens? Of geen activatiescherm? Even voor de duidelijkheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het activatiescherm te zien ja.

Alleen bij naam en aansluitnummer staat dan niets ingevuld.

Er staat wel: Kloppen deze gegevens niet? Klik dan hier.

Klik erop en daar vul ik dan mijn gegevens in. Hoewel ik er niet zeker van ben wat nu mijn aansluitnummer precies is, is dat het ordernummer of klantcode? Heb alle twee geprobeerd, maar zonder resultaat.

Vervolgens staat er dan, dat ze het probleem gaan oplossen of contact met me gaan opnemen.
Klinkt niet veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:42:
Ik krijg het activatiescherm te zien ja.

Alleen bij naam en aansluitnummer staat dan niets ingevuld.

Er staat wel: Kloppen deze gegevens niet? Klik dan hier.

Klik erop en daar vul ik dan mijn gegevens in. Hoewel ik er niet zeker van ben wat nu mijn aansluitnummer precies is, is dat het ordernummer of klantcode? Heb alle twee geprobeerd, maar zonder resultaat.

Vervolgens staat er dan, dat ze het probleem gaan oplossen of contact met me gaan opnemen.
Klinkt niet veelbelovend.
Maar voordat je op het "Kloppen deze gegevens niet" linkje klikt, er moet ook een activatie knop staan. Klik daar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de bevestiging van Planet gehad dat het abbo ten einde is :)
Toch lastig om met de voorbeeldbrief eraf te komen; het heeft weer extra moeite gekost. (bellen en mailen)
En dat het over is op 29 januari; ach die ene maand :)

Trouwens wat zegt dit over mijn waarden?
Ik weet wel dat die upstream te laag is; maar de rest?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 13 db 
attenuation upstream: 7 db
tone   0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 09 aa 
tone  32- 63: bb bb cc bb bb bb bb aa a9 98 70 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 11 db 
attenuation downstream: 18 db
tone  64- 95: 79 9a bb bb bb ab aa bb aa aa ba ba aa aa aa aa 
tone  96-127: 0a aa aa aa aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 
tone 160-191: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 
tone 224-255: 88 88 78 88 88 88 78 87 88 88 77 88 88 88 88 88 
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Ik heb totaal de verkeerde volgorde genomen voor de aanvraag waarschijnlijk. Ben nu alleen benieuwd wat er gaat gebeuren met mijn aanvraag. :)

stap 1: huidige adsl opgezegd. (bevestiging dat per 1 maart 2008 dit opgeheven zal worden)
stap 2: kpn aansluiting opgezegd. ( Per 22 dec is deze niet meer actief. adsl werkt nog :-) )
stap 3: Telfort aangevraagd (op 2 jan) met wensdatum 1 febr 2008. ( in de hoop dat ze de
boel over kunnen nemen voordat de sloop ingezet gaat worden ).

Zal wel helemaal fout lopen als ik alle verhalen zo lees :-) maar ik zal het wel zien wat er
gaat gebeuren. Bij telfort nu nog op stap 1 uiteraard. ( is ook pas 1 dag oud de aanvraag).
Iemand enig idee of het goed kan komen op deze manier ? of gaat het fout en kan ik na
1 maart de boel weer opnieuw gaan aanvragen ? ;)

edit: ohja.. alleen telfort internet.. dus zonder telefonie aangevraagd.

[ Voor 4% gewijzigd door Gitano op 03-01-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:35:
[...]

Maar voordat je op het "Kloppen deze gegevens niet" linkje klikt, er moet ook een activatie knop staan. Klik daar eens op.
Klopt, heb ik ook gedaan.
En dan staat er dat er een fout is en dat ik contact op moet nemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

PesaH schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:57:
Ik heb ook problemen met uitgaande mail. Soms doet ie t wel en soms niet? Ook is alleen de hoofdsite van telfort te bereiken. Als je wilt inloggen of een subdomein aanroept dan krijg je de melding:
Firefox kan de server op internet.telfort.nl niet vinden. Nog meer mensen met dezelfde problemen?
Ja, ik gebruik sinds een paar dagen een Telfort emailadres en heb ook problemen met uitgaande mail. We moeten allemaal een klacht sturen naar telfort, dan zien ze dat het probleem groot is en komt er hopelijk wat actie.

Nog een puntje: Ik heb een paar mailboxen aangemaakt en kan op de Telfort site geen overzicht krijgen van mijn accounts. Ik kan wel een account of alias aanmaken maar niet zien wat ik gemaakt heb. Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

trolleystad schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:56:
[...]

Voor uitgaande mail heb je geen 'account' nodig. Je dient als afzender adres een bestaand en verifieerbaar adres op te geven.
??? wat dus kennelijk niet werkt op dit 'adres/account' hoe je het ook noemen wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:14:
[...]

Klopt, heb ik ook gedaan.
En dan staat er dat er een fout is en dat ik contact op moet nemen met de helpdesk.
Dan kun je het best even bellen, ze kunnen dan gelijk zien wat er fout is gegaan. Geef aan dat je het activatiescherm al ziet maar dat het vanaf daar fout gaat. Anders moet je eerst de hele DSL troubleshoot door (Modem resetten, Firmware updaten, direct op IS/RA aansluiten, ander kabeltje, ander aderpaar, Virusscanner verwijderen, Firewall uitzetten, etc :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
VideoWolf schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:28:
[...]

??? wat dus kennelijk niet werkt op dit 'adres/account' hoe je het ook noemen wilt...
Ok, doe het volgende maar eens:

Start -> Uitvoeren
"Telnet smtp.telfort.nl 25" <enter>

Je moet dan te zien krijgen:

220 ESMTP smtp-out0.tiscali.nl. NO UBE/UCE tolerated.

Die 0 kan ook een 1 of 2 zijn. Op deze manier kun je proberen via telnet een mailtje te sturen. Krijg je trouwens iets heel anders te zien, dan zit een virusscanner of firewall te rotzooien.

Kijk verder maar even met google hoe je verder via telnet kan mailen want ik moet er nu vandoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:31:
[...]

Dan kun je het best even bellen, ze kunnen dan gelijk zien wat er fout is gegaan. Geef aan dat je het activatiescherm al ziet maar dat het vanaf daar fout gaat. Anders moet je eerst de hele DSL troubleshoot door (Modem resetten, Firmware updaten, direct op IS/RA aansluiten, ander kabeltje, ander aderpaar, Virusscanner verwijderen, Firewall uitzetten, etc :') )
Dank je wel voor al je antwoorden.

Ik wacht nog heel even tot morgen en dan ga ik inderdaad maar bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Ik heb via Telfort geen toegang tot de nieuwsgroepen. Ik heb zojuist mijn account veranderd in news.tiscali.nl ipv. news.telfort.nl (ook de servernaam) en ja hoor ik hobbel zo de nieuwsgroepen binnen. Ik weet niet of andere deze ervaring ook al hebben maar in ieder geval werkt het zo weer !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus je moet
servernaam news.telfort
account je account naam of je email
wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Ik heb geen apart wachtwoord ingevuld. Loopt middels het account van de email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

via news.tiscali.nl hoef je zelfs geen username in te vullen.

Maar dan nog, tiscali/telfort heeft geen binaries dus voor mij niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie K
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09-2024
Zojuist van de helpdesk van Telfort vernomen dat ik geen hogere snelheid dan 15MB kan behalen omdat ik momenteel nog gebruik maak van een ISDN/annex b aansluiting, welke overigens per 12 januari wordt beeindigd.

Kan iemand dit bevestigen of wordt ik met het spreekwoordelijke kluitje het riet ingestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Robbie K schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:14:
Zojuist van de helpdesk van Telfort vernomen dat ik geen hogere snelheid dan 15MB kan behalen omdat ik momenteel nog gebruik maak van een ISDN/annex b aansluiting, welke overigens per 12 januari wordt beeindigd.

Kan iemand dit bevestigen of wordt ik met het spreekwoordelijke kluitje het riet ingestuurd.
Als je ADSL op een ISDN telefoonlijn hebt aangevraagt krijg je een annexB ADSL signaal ja. Op langere lijnen is dat vaak minder snelheid dan een annexA ADSL signaal zou halen. Maar als je 15Mb haalt op een annexB signaal is de lijn vrij kort. Dan zou je met annexA echt niet veel meer halen in snelheid dan dat wijst de praktijk uit.

Dus eigenlijk in jou geval is het niet nadelig omdat de lijn naar de centrale niet voorbij de 2km gaat. Maar feitelijk klopt het wel dat je met een annexA signaal ietsjes meer kan halen gemiddeld, al is dat voornamelijk op echt lange lijnen (grote afstand tot de centrale).

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 03-01-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 23:52
bjck schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 08:10:
[...]

[...]

En in 99 van de 100 gevallen ligt dat ergens bij je ISRA tot je modem.
_/-\o_ Kabel ff gechecked en rechtneergelegd ipv dat het een warboel was geworden (kat natuurlijk weer in zitten kloten ;) )
en voila. 18643 kbps / 1162 kbps, ADSL2PLUS

Nieuwe waardes lijkt me wel in orde toch?

Alleen als ik nu nog download uit de nieuwsgroepen blijf ik steken op een magere 800kb/s, mijn account is wel geactiveerd. Kun je eventueel opnieuw activeren? In mijn modem staat trouwens ook nog LAN Up 10M/Half Duplex, is dit nog van enige invloed? Of zie ik toch wat anders over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door Foidz0r op 03-01-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Nou sinds 20 nov probeer ik KPN-ISDN op te zeggen. Nog steeds niet gelukt, wat een naaiers daar.

Maar ik haal 17,8MBit met mijn huidige ISDN. En als ik die splitter + 3 meter kabel er tussen uithaal zal het nog wel (iets) sneller worden. Dus dat het enkel aan ISDN-bandbreedte ligt is niet helemaal waar.

Kan je uberhaupt een verzoek bij Telfort doen om het te laten omzetten naar annex a en dan een nieuwe firmware in je modem gooien? mmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:51
Ik heb ook Telfort internet en Telfort bellen. Ik kom van UPC, dat ik begin december al had opgezegd i.v.m. de tariefsverhoging per 1-1-2008.

Ondanks de opzegging van UPC, begin december, kreeg ik toch op 21 december een rekening voor UPC internet voor de maand januari 2008, terwijl ik dus al een maand geleden per 1-1-2008 heb opgezegd. Paar keer gebeld met UPC en mij werd verzekerd dat het teveel betaalde geld terug wordt gestort. Ben benieuwd......

Nu de klap op de vuurpijl: op 17 december 2007 een bevestigingsbrief gehad van KPN over de opzegging van de telefoonaansluiting per 20 december 2007. Vandaag, 3 januari 2008, een rekening gehad voor belbasisabonnement voor de periode 01 januari 2008 t/m 29 februari 2008........

Dus ik denk een goedkoop abo voor internet & telefonie af te sluiten, maar in werkelijkheid betaal ik nu aan Telfort en aan UPC en aan KPN......

Is het nu zo moeilijk om een abonnement te stoppen??? Kwestie van een einddatum invoeren lijkt me.

Er is blijkbaar nog genoeg werk te doen voor de OPTA.....

Hebben jullie ook deze ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Foidz0r schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:29:
[...]

_/-\o_ Kabel ff gechecked en rechtneergelegd ipv dat het een warboel was geworden (kat natuurlijk weer in zitten kloten ;) )
en voila. 18643 kbps / 1162 kbps, ADSL2PLUS

Nieuwe waardes lijkt me wel in orde toch?

Alleen als ik nu nog download uit de nieuwsgroepen blijf ik steken op een magere 800kb/s, mijn account is wel geactiveerd. Kun je eventueel opnieuw activeren? In mijn modem staat trouwens ook nog LAN Up 10M/Half Duplex, is dit nog van enige invloed? Of zie ik toch wat anders over het hoofd?
Nu heb je nog een probleem tussen je PC en je modem inderdaad. Als je netwerk verbinding 10Mbit half-duplex is gaat het niet harder dan 800kByte/s inderdaad.

Netwerk kabel niet lekker? Netwerk kaart zo ingesteld staan vast op 10Mb-half? Zet die dan eens op automatisch etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag het mailtje van Telfort ontvangen dat mijn abonnement actief was.
De lijn had ik eergister aangesloten en werkend gekregen. Vandaag is dus ook bij mij de KPN monteur helemaal voor niets langs geweest. Hij is meteen weer vertrokken.

Nu heb ik behoorlijk last van een "klapperende" lijn ('s avond elke 15 minuten of zo). Ik zit op 1227 meter van de centrale volgens de online beschikbare postcode checkers.

Kan een kenner hier misschien een oogje op laten vallen:

Mijn ZyXEL zegt:

Upstream Speed: 1031 kbps
Downstream Speed: 16288 kbps

met

DSL Line Status:
noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 10 db
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 25 db

Ik ben een ADSL-leek (kom van de kabel) en heb dus geen idee of het klapperen een gevolg is van deze lijnwaardes. Tips 'n tricks zijn welkom, alvast bedankt!

BitKid

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Toad schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:57:
Ik heb ook Telfort internet en Telfort bellen. Ik kom van UPC, dat ik begin december al had opgezegd i.v.m. de tariefsverhoging per 1-1-2008.

Ondanks de opzegging van UPC, begin december, kreeg ik toch op 21 december een rekening voor UPC internet voor de maand januari 2008, terwijl ik dus al een maand geleden per 1-1-2008 heb opgezegd. Paar keer gebeld met UPC en mij werd verzekerd dat het teveel betaalde geld terug wordt gestort. Ben benieuwd......

Nu de klap op de vuurpijl: op 17 december 2007 een bevestigingsbrief gehad van KPN over de opzegging van de telefoonaansluiting per 20 december 2007. Vandaag, 3 januari 2008, een rekening gehad voor belbasisabonnement voor de periode 01 januari 2008 t/m 29 februari 2008........

Dus ik denk een goedkoop abo voor internet & telefonie af te sluiten, maar in werkelijkheid betaal ik nu aan Telfort en aan UPC en aan KPN......

Is het nu zo moeilijk om een abonnement te stoppen??? Kwestie van een einddatum invoeren lijkt me.

Er is blijkbaar nog genoeg werk te doen voor de OPTA.....

Hebben jullie ook deze ervaringen?
ik denk dat het nog wel meevalt , heb vandaag de opheffings brief gekregen van kpn .
alle teveel betaalde kosten worden binnen 2 maanden terug betaald.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 03-01-2008 20:34 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Antwoord van Telfort op mijn vraag: Hoe groot mogen de inkomende en uitgaande mails/attachments/bijlagen zijn bij Telfort Internet?

"Voor in en uitgaande mail kunt u hanteren dat er maximaal 4 tot 7 Mb verstuurd kan worden. Met deze waardes kunt u er ongeveer zeker van zijn dat mailen lukt. Het zou kunnen zijn dat u grotere berichten kunt versturen echter bieden wij hier geen ondersteuning voor."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Hmm, de output power van de downstream zakt soms tot ONDER 0. Lijkt me heel vaag. ? 8)7
Tevens vindt ik dat er vrijveel FEC-errors zijn. Of is dit normaal voor 3uur? :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11