Een goede avond allemaal!
Ik volg dit forum al sinds september toen ik besloot een mac te kopen nu ik aan men hogere studies begon. Ik ben zot van de macbook maar vond deze grafisch te zwak en niet enkel voor mijn studies (Industrieel ingenieur). Toen de update kwam was deze in mijn ogen genoeg verbeterd.... maar dan kwamen de examens en heb ik maar besloten om de aankoop uit te stellen tot nadien, ik raak nogal makkelijk afgeleid

.
Volgende week is dus de dag!
Echter, hoe meer men 'leest' hoe minder men weet.
Ik ben een paar keer de vraag tegengekomen 'Kan de macbook met GMA X3100 genoeg bieden voor programmas als Photoshop (in mijn geval AutoCad wat windows maar waar ik wel van plan ben over te stappen naar Vectorworks) ?'
Ik ben het er mee eens dat dergelijk programmas 2D zijn en de GMA dan niet zozeer van belang is, enkel bij het renderen.
Altijd hoor ik 'het is de cpu en de ram die er toedoet voor 2D en het gaat erom of men tevreden is met de kwalitiet van de render.'
Terwijl voor mij het omgekeerde geld, ik weet wat ik van de render kan verwachten want ik werk enkel met comando's (het is niet dat ik met muis zit te wrijven tot ik een milimeter lijn gewist heb). Maar mijn vraag is verloopt dit vlot, ram kost niet meer zoveel, maar is het wel nodig 4 gig te steken als bv de cpu niet kan volgen?
Het wordt men eerst notebook en ik heb namelijk geen ervaring met mobiele snelheid en ook niet met tekenprogrammas als Vectorworks voor de mac.
Eevoudigweg, ga ik veel het strandballetje op men scherm zien verschijnen en zoja, is dit ook nog als ik meer geheugen steek.
By the way, ik wil dus middelste kopen van de macbook serie
Alvast bedankt!