[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.245 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier zijn hardeschijf vervangen door een 7200rpm versie?

Zo ja, welk merk / type? Is het een merkbaar verschil in geluidsproductie?

Zit erover te denken om een 7200rpm te nemen met 8 of 16mb cache.

Morgen een verslagje over mijn net nieuwe MacBook en foto's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:01:
Iemand hier zijn hardeschijf vervangen door een 7200rpm versie?

Zo ja, welk merk / type? Is het een merkbaar verschil in geluidsproductie?

Zit erover te denken om een 7200rpm te nemen met 8 of 16mb cache.

Morgen een verslagje over mijn net nieuwe MacBook en foto's..
Goede vraag, dat vroeg ik me namelijk ook af :)
Ik wil voor mijn binnenkort aan te schaffen MacBook één van deze schijven er in zetten:
pricewatch: Seagate Momentus 7200.2 ST9200420ASG
of
pricewatch: Hitachi Travelstar 7K200 HTS722020K9SA00

Iemand nog advies over welke beter is? Qua prijs maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk 'ns aan, een topic alleen over het vervangen van een harde schijf van een MacBook: [MacBook] Harde schijf vervangen :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Daedalus schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:21:
Kijk 'ns aan, een topic alleen over het vervangen van een harde schijf van een MacBook: [MacBook] Harde schijf vervangen :Y)
Ik zal op je stemmen aan het eind van dit jaar voor meest behulpzame mod! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Wellicht niks nieuws voor de mensen hier, maar ik wou even melden dat ik de inkijkhoek van mijn MacBook (één na laatste met 2,16GHz C2D en SuperDrive) echt behoorlijk veel slechter vind dan van mijn vorige week afgeschreven 15" PowerBook G4. Dat was ook nog eens niet de laatste versie van de PowerBook G4 (1440x900), maar de één na laatste met het 1280x864 display.
Het gaat dan vooral om de kijkhoek van boven en onder, ik moet er echt precies goed voor zitten, anders wordt zwart heel lelijk. Valt me tegen dat een 3 jaar oud PowerBook dit beter doet dan een nieuwe MacBook... :|

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
donaldo schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:34:
[...]

Bij A-Mac zijn de vorige generatie MacBooks (niet Santa Rosa) in de aanbieding. http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/
Welke is dat dan? Als dat nou net de generatie is met barstende behuizing, vlekkend toetsenbord en knipperend scherm bij lage brightness, dan zit je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 10-09 11:10
Dancing_Animal schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:05:
[...]
Welke is dat dan? Ald dat nou net de generatie is met barstende behuizing, vlekkend toetsenbord en knipperend scherm bij lage brightness, dan zit je.
Zo te zien is dat de "MacBook Mid 2007" zoals die op de spec page van Apple genoemd wordt; http://support.apple.com/specs/macbook/macbook_mid_2007.html
Deze heeft toch niet meer de problemen die jij beschrijft? (Ik hoop het niet, mijn MacBook is ook van die generatie. :) )

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Nee, het zijn de 2.0/2.16Ghz Core 2 Duo MacBooks die van juli 2007 stammen; prima revisie, niks mis mee.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik vind de inkijkhoek van de allernieuwste macbook ook niet super. Vooral boven/onder inderdaad. En dan met name op het gebied van helderheid is het erg. De zwarttinten kunnen gelang de inkijkhoek varieren tussen zwart en vaal grijs ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
.Arne schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:11:
Nee, het zijn de 2.0/2.16Ghz Core 2 Duo MacBooks die van juli 2007 stammen; prima revisie, niks mis mee.
De hamvraag hier is eigenlijk, is de nieuwe Macbook met santa rosa chip en x3100 vid chip, a 995,- met studentenkorting, de pakweg 100,- meer waard t.o.v. een macbook uit juli 2007, a 899,- in de aanbieding?

Heeft iemand advies, ik weet het even niet meer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Zelf heb ik nog geen benchmarks los gelaten op de nieuwe Santa Rosa MacBooks, maar ik vind ze toch wel de iets hogere prijs waard. Je kan namelijk in de toekomst tot 4GB Ram insteken (t.o.v. 3GB Ram in de 'oude' MacBooks), je hebt een iets betere videochip (X3100) die eindelijk shaders ondersteunt in games zodat je meer games kan spelen (veel games kan je gewoon niet spelen op een GMA950 omdat deze helemaal géén shaders ondersteunt). En dan natuurlijk de iets betere processor.

Ik zou gewoon voor de nieuwe gaan, maar je moet zelf even afwegen waar jouw prioriteiten liggen.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:30:
[...]

De hamvraag hier is eigenlijk, is de nieuwe Macbook met santa rosa chip en x3100 vid chip, a 995,- met studentenkorting, de pakweg 100,- meer waard t.o.v. een macbook uit juli 2007, a 899,- in de aanbieding?

Heeft iemand advies, ik weet het even niet meer :')
Als je het mij vraagt wel. Ik heb aantal dagen geleden de nieuwste Macbook (Santa Rosa) besteld bij de Apple Online Store. Zoals .Arne al aangaf kun je tot 4GB Ram erin knallen, wat de houdbaarheid verlengt. Maar de GMA X3100 was voor mij de doorslag. De X3100 is natuurlijk geen 'state of the art' graka, maar het zorgt wel voor de nodige grafische kracht itt de GMA 950 (die in de juli 2007 Macbook zit).

Op het notebookreview.com forum zijn de nodige topics met daarin de prestaties van de x3100.

Ik zal die 100,- euro erbij leggen en de laatste revisie van de Macbook kopen. Als je toch al zoveel geld neerlegt voor iets, ga dan gelijk voor het beste is mijn motto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij doet helemaal niks meer. Helemaal dood. Is dat normaal na 1 jaar intensief gebruik en een paar maanden niet gebruiken (>300 cycles)? SMC en PRam reset maakt niets uit. Sterker nog, na de SMC reset wou die niet meer opstarten en bleef die maar draaien (icoontje opstartscherm). Vanochtend Leopard even clean install gedaan en nu doet de MacBook het gewoon maar de batterij blijft dead. Het lampje van de lader is continu groen.
MacBook and MacBook Pro Battery Update 1.2

Apple has recently discovered that some batteries used in its MacBook and MacBook Pro notebooks may have battery performance issues. -knip-
This battery update should be run on all MacBook and MacBook Pro computers and extra batteries that were purchased between February 2006 and April 2007.

If, after you have installed the battery update, your battery has any of the symptoms listed below, please make a reservation to bring your computer with its battery to your local Apple Retail Store, or contact an Apple Authorized Service Provider (AASP), or call your local Apple Support Contact Center. If Apple or an AASP determines that your battery is eligible for replacement, you will receive a new battery, free of charge, even if your MacBook or MacBook Pro is out of warranty.

For MacBook and MacBook Pro systems with Intel Core Duo processors, this program extends repair coverage on the battery for up to two years from the date of purchase of the computer.

Identifying an affected battery
Affected batteries will have one or more of the following symptoms:
Battery is not recognized causing an “X” to appear in the battery icon in the Finder menu bar.
Battery will not charge when computer is plugged into AC power.
Battery exhibits low charge capacity/runtime when using a fully charged battery with a battery cycle count (as shown in System Profiler) of less than 300.
Battery pack is visibly deformed.
Note: If your MacBook or MacBook Pro battery does not have any of the symptoms noted above, your battery does not need to be replaced.
Morgen even Apple bellen, de mijne laadt nl niet meer op terwijl die toch nog op 40% health zat.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik vond dit wel een aardige review :)

http://arstechnica.com/re...rosa-macbook-review.ars/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
@ .Arne en @ rickertsnaak
Thanks voor de info, ik heb besloten om toch maar voor een Santa Rosa macbook te gaan :) Ik wacht er alleen nog heel even mee, hopen dat er een in de aanbieding komt. En ander haal ik er over een maand ofzo een. (Tenzij m'n huidige pc voor die tijd het loodje legt :') )

@ sOid
Goeie review! Ben weer wat wijzer geworden, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Weet iemand of de aanbieding die in december bij Media Markt was (MB a 899,-) of dat Santa Rosa MBs waren? Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat MBs die net uit zijn al in de aanbieding komen.

Ik wil de santa rosa versie aanschaffen, dus de 'oudere' types die je hier en daar in de aanbieding ziet zijn voor mij niet interessant. Ik zit me nu dus af te vragen of het zin heeft om op een aanbieding te wachten of dat ik beter meteen een MB kan bestellen, aangezien de santa rosa's volgens mij niet heel gauw in de aanbieding komen. Of vergis ik me nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje mbt serienummer:

Als ik de upgrade naar Leopard voor 9 euro wil, moet ik uiteraard mijn serienummer invullen voor de check. Op de Nederlandse pagina wordt mijn serienummer niet herkend. Nu heb ik mijn Macbook eind 2007 (nov) in Chicago gekocht, maar ook op de Amerikaanse pagina wordt mijn serienummer niet herkend.

Iemand een idee hoe dit kan ?

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:31:
Weet iemand of de aanbieding die in december bij Media Markt was (MB a 899,-) of dat Santa Rosa MBs waren? Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat MBs die net uit zijn al in de aanbieding komen.

Ik wil de santa rosa versie aanschaffen, dus de 'oudere' types die je hier en daar in de aanbieding ziet zijn voor mij niet interessant. Ik zit me nu dus af te vragen of het zin heeft om op een aanbieding te wachten of dat ik beter meteen een MB kan bestellen, aangezien de santa rosa's volgens mij niet heel gauw in de aanbieding komen. Of vergis ik me nu?
Die aanbieding van de Mediamarkt was echt een aanfluiting. In het krantje stond dat het een Santa Rosa was met de x3100, maar ik werkelijkheid was het het oude model, met als klap op de vuurpijl de Engelse versie! Dus je had het 'pond' logo op je key ipv een euro logo. De Macbook had ook een Engelse aansluiting voor het lichtnet, je kreeg er wel een cheap ass adapterje bij voor het euro lichtnet. In dit topic staan er wel een aantal berichten over, moet je maar even lezen. Ikzelf was bijna naar Eindhoven gegaan voor die aanbieding, maar wat was ik even blij dat ik 'm niet heb gehaald..

En over de huidig Santa Rosa Macbooks, verwacht geen aanbieding binnenkort (wellicht in mei weer). De macbook is 2 maanden geleden geupdate. Zowiezo zul je geen aanbieding vinden op de apple online store, ze blijven echt wel voorlopig de huidige prijzen handhaven.

Dit is ook een handige site: http://buyersguide.macrumors.com/
hierop kan je zien in welke 'cycle' die Apple producten zitten, dus of er snel een nieuwe versie komt. De Macbook zit nu op dag 80, terwijl gemiddeld voor een macbook update het 199 dagen zijn. Dus je hebt nog wel even voordat de Macbook weer geupdate wordt!!

Als ik jou was zou ik nu zo'n macbook bestellen :) Ik heb het ook gedaan en verwacht 'm morgen in huis!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
rickertsnaak schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:00:
[...]

Die aanbieding van de Mediamarkt was echt een aanfluiting. In het krantje stond dat het een Santa Rosa was met de x3100, maar ik werkelijkheid was het het oude model, met als klap op de vuurpijl de Engelse versie! Dus je had het 'pond' logo op je key ipv een euro logo. De Macbook had ook een Engelse aansluiting voor het lichtnet, je kreeg er wel een cheap ass adapterje bij voor het euro lichtnet. In dit topic staan er wel een aantal berichten over, moet je maar even lezen. Ikzelf was bijna naar Eindhoven gegaan voor die aanbieding, maar wat was ik even blij dat ik 'm niet heb gehaald..

En over de huidig Santa Rosa Macbooks, verwacht geen aanbieding binnenkort (wellicht in mei weer). De macbook is 2 maanden geleden geupdate. Zowiezo zul je geen aanbieding vinden op de apple online store, ze blijven echt wel voorlopig de huidige prijzen handhaven.

Dit is ook een handige site: http://buyersguide.macrumors.com/
hierop kan je zien in welke 'cycle' die Apple producten zitten, dus of er snel een nieuwe versie komt. De Macbook zit nu op dag 80, terwijl gemiddeld voor een macbook update het 199 dagen zijn. Dus je hebt nog wel even voordat de Macbook weer geupdate wordt!!

Als ik jou was zou ik nu zo'n macbook bestellen :) Ik heb het ook gedaan en verwacht 'm morgen in huis!!
Ok dat was dan inderdaad wel een vieze actie van Mediamarkt zeg! :N Mja zogezien koop ik er liever een bij een 'dedicated' Apple zaak. Bij A-mac.nl kan zelfs vrijwel kostenloos in 10 termijnen worden betaald zie ik :D Das voor mij nogal handig :+ Nu nog even uitvogelen of die winkel ook studentenkorting geeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
Een goede avond allemaal!

Ik volg dit forum al sinds september toen ik besloot een mac te kopen nu ik aan men hogere studies begon. Ik ben zot van de macbook maar vond deze grafisch te zwak en niet enkel voor mijn studies (Industrieel ingenieur). Toen de update kwam was deze in mijn ogen genoeg verbeterd.... maar dan kwamen de examens en heb ik maar besloten om de aankoop uit te stellen tot nadien, ik raak nogal makkelijk afgeleid :p.
Volgende week is dus de dag!
Echter, hoe meer men 'leest' hoe minder men weet.
Ik ben een paar keer de vraag tegengekomen 'Kan de macbook met GMA X3100 genoeg bieden voor programmas als Photoshop (in mijn geval AutoCad wat windows maar waar ik wel van plan ben over te stappen naar Vectorworks) ?'
Ik ben het er mee eens dat dergelijk programmas 2D zijn en de GMA dan niet zozeer van belang is, enkel bij het renderen.
Altijd hoor ik 'het is de cpu en de ram die er toedoet voor 2D en het gaat erom of men tevreden is met de kwalitiet van de render.'
Terwijl voor mij het omgekeerde geld, ik weet wat ik van de render kan verwachten want ik werk enkel met comando's (het is niet dat ik met muis zit te wrijven tot ik een milimeter lijn gewist heb). Maar mijn vraag is verloopt dit vlot, ram kost niet meer zoveel, maar is het wel nodig 4 gig te steken als bv de cpu niet kan volgen?
Het wordt men eerst notebook en ik heb namelijk geen ervaring met mobiele snelheid en ook niet met tekenprogrammas als Vectorworks voor de mac.
Eevoudigweg, ga ik veel het strandballetje op men scherm zien verschijnen en zoja, is dit ook nog als ik meer geheugen steek.
By the way, ik wil dus middelste kopen van de macbook serie :p

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:36:
[...]

Ok dat was dan inderdaad wel een vieze actie van Mediamarkt zeg! :N Mja zogezien koop ik er liever een bij een 'dedicated' Apple zaak. Bij A-mac.nl kan zelfs vrijwel kostenloos in 10 termijnen worden betaald zie ik :D Das voor mij nogal handig :+ Nu nog even uitvogelen of die winkel ook studentenkorting geeft :P
Ze geven bij A-Mac studentenkorting (tussen de 2 en 8% afhankelijk van je opleiding). iPay hebben als het goed is alle resellers, maar hier moet je best een redelijk inkomen voor hebben. Stufi+klein bijbaantje is niet voldoende om een persoonlijke lening via PrimeLine te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
cococless schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:07:
Een goede avond allemaal!

Ik volg dit forum al sinds september toen ik besloot een mac te kopen nu ik aan men hogere studies begon. Ik ben zot van de macbook maar vond deze grafisch te zwak en niet enkel voor mijn studies (Industrieel ingenieur). Toen de update kwam was deze in mijn ogen genoeg verbeterd.... maar dan kwamen de examens en heb ik maar besloten om de aankoop uit te stellen tot nadien, ik raak nogal makkelijk afgeleid :p.
Volgende week is dus de dag!
Echter, hoe meer men 'leest' hoe minder men weet.
Ik ben een paar keer de vraag tegengekomen 'Kan de macbook met GMA X3100 genoeg bieden voor programmas als Photoshop (in mijn geval AutoCad wat windows maar waar ik wel van plan ben over te stappen naar Vectorworks) ?'
Ik ben het er mee eens dat dergelijk programmas 2D zijn en de GMA dan niet zozeer van belang is, enkel bij het renderen.
Altijd hoor ik 'het is de cpu en de ram die er toedoet voor 2D en het gaat erom of men tevreden is met de kwalitiet van de render.'
Terwijl voor mij het omgekeerde geld, ik weet wat ik van de render kan verwachten want ik werk enkel met comando's (het is niet dat ik met muis zit te wrijven tot ik een milimeter lijn gewist heb). Maar mijn vraag is verloopt dit vlot, ram kost niet meer zoveel, maar is het wel nodig 4 gig te steken als bv de cpu niet kan volgen?
Het wordt men eerst notebook en ik heb namelijk geen ervaring met mobiele snelheid en ook niet met tekenprogrammas als Vectorworks voor de mac.
Eevoudigweg, ga ik veel het strandballetje op men scherm zien verschijnen en zoja, is dit ook nog als ik meer geheugen steek.
By the way, ik wil dus middelste kopen van de macbook serie :p

Alvast bedankt!
Ik zou me niet druk maken om de CPU. Deze Intel Core 2 Duo is zeker wel krachtig. Als ik het zo lees moet je echt wel minimaal 2GB Ram nemen. Neem gewoon de 1GB die standaard bij de Macbook zit er prop er zelf nog 1 of 2 GB bij (tip laat Apple dit niet voor je doen want je betaalt je SCHEEL!)

Verder vind ik je bericht btje onduidelijk (kan ook aan mij liggen). Ga je nou actief Vectorworks gebruiken? Uiteindelijk meer 3d dan 2d? of andersom?
Let ook wel dat de Macbook scherm 13 inch is, relatief klein. Je kunt natuurlijk een extern scherm erop aansluiten.

De indruk die ik krijg is dat je wellicht beter af bent met een Macbook Pro. Hij kost wel iets meer maar heeft een snellere CPU, goede videokaart en groter scherm, dus dan ben je in één klap van je onzekerheden af. Tis de vraag of je jezelf ziet als een power user cq prof, of doe je rustig aan en af en toe een rendertje? en daarnaast meer 'huis, tuin en keuken' gebruiken?

@ sOid: je hebt gelijk! Dat was ik even vergeten. Maar de suggestie om zelf Ram te plaatsen gaat nog steeds op :) Maar niet erbij idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Pssst. Apple doet er twee reepjes van 512mb in dus je kan niet 1GB laten zitten en er 1 of 2GB bij doen :)

edit: In dat zelf plaatsen heb je helemaal gelijk. 800euro voor 4GB ram, absurd. Dat is ongeveer 2/3e van de hele laptop :X

[ Voor 37% gewijzigd door sOid op 21-01-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
Hey beste mensen ik heb een macbook van late 2006, nu heb ik deze wireless; 802.11g standard; 802.11n capable with optional 802.11n enabler. Wat wordt hier precies mee bedoeld, kan ik hem upgraden naar de N versie of hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
tom_aagten schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:29:
Hey beste mensen ik heb een macbook van late 2006, nu heb ik deze wireless; 802.11g standard; 802.11n capable with optional 802.11n enabler. Wat wordt hier precies mee bedoeld, kan ik hem upgraden naar de N versie of hoe zit dit?
Citaat van wikipedia:
Enabling Wireless-N functionality may require the Airport Extreme Wireless-N Router, which includes wireless-N enabler software to be installed on older MacBooks. Alternatively, the enabler software may be purchased from Apple separately.[6]
Wikipedia: MacBook - Wikipedia, the free encyclopedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
tom_aagten schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:29:
Je kan met het Netwerkhulpprogramma zien welke protocollen worden ondersteund. Mijn iMac had in Tiger alleen a/b/g en in Leopard heb ik er ook n bij gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
rickertsnaak schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:05:
[...]

Verder vind ik je bericht btje onduidelijk (kan ook aan mij liggen). Ga je nou actief Vectorworks gebruiken? Uiteindelijk meer 3d dan 2d? of andersom?
Let ook wel dat de Macbook scherm 13 inch is, relatief klein. Je kunt natuurlijk een extern scherm erop aansluiten.
Ik had niets anders verwacht dan dat men eerste post verwarrend zou zijn :p
Dus op school leren we met AutoCAD maar omdat dit enkel windows is (dus waarschijnlijk Bootcamp met Vmware) zou ik op lange termijn (zo rap mogelijk wel) Vectorworks aanleren.
Ik dacht dat Vectorworks ook 2D was? Maar het is dus in 2D dat ik blijf, is voor de richting bouwkunde.
Echter, nu denk ik eraan dat er meer en meer aandacht gaat naar de voorstelling van een plan of project. Het is dus niet uitgelsoten dat ik binnen een jaar, max 2 jaar, programmas als SketchUp moet draaien.

En nog iets, ik ben zot van films en series. Nu kijk ik nog met een crt scherm van AOC maar natuurlijk moet dit weg als macbook (pro?) komt.
Ik snap het verschil niet tussen lcd en tft scherm, het is toch alle 2 digitaal?
voor de macbook gok ik tot 23" ?
En is het Cinema display dan zo goed? het ziet er goed uit maar niet enkel het geheugen van Apple is pokke duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

cococless schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:38:
[...]

Ik had niets anders verwacht dan dat men eerste post verwarrend zou zijn :p
Dus op school leren we met AutoCAD maar omdat dit enkel windows is (dus waarschijnlijk Bootcamp met Vmware) zou ik op lange termijn (zo rap mogelijk wel) Vectorworks aanleren.
Ik dacht dat Vectorworks ook 2D was? Maar het is dus in 2D dat ik blijf, is voor de richting bouwkunde.
Echter, nu denk ik eraan dat er meer en meer aandacht gaat naar de voorstelling van een plan of project. Het is dus niet uitgelsoten dat ik binnen een jaar, max 2 jaar, programmas als SketchUp moet draaien.

En nog iets, ik ben zot van films en series. Nu kijk ik nog met een crt scherm van AOC maar natuurlijk moet dit weg als macbook (pro?) komt.
Ik snap het verschil niet tussen lcd en tft scherm, het is toch alle 2 digitaal?
voor de macbook gok ik tot 23" ?
En is het Cinema display dan zo goed? het ziet er goed uit maar niet enkel het geheugen van Apple is pokke duur.
Ik ben zelf bezig met werktuigbouwkunde (good-old ;)) en begrijp wel enigzins de situatie waar jij je nu in bevindt.

Ik weet waar je meer mee bezig bent (buiten- of binnenkant), en met wat voor programma's je werkt, maar VectorWorks is volgens Wikipedia helemaal compatibel tot en met AutoCAD 2006. Zorg wel dat je projectgenoten daar dan ook in opslaan, want niets is zo vervelend als niet werkende tekeningen.

Met betrekking tot het 2D/3D gedeelte van VectorWorks weet ik niets af. :)

AutoCAD is in principe goed te doen op de X3100, omdat het voor het overgrote deel 2D is. Ik heb regelmatig mensen met zwaardere pakketten (SolidWorks en Eventor) zien werken op lichtere machines (GMA950). Besef wel dat zeker over 2-3 jaar je programma's gaan schokken, en dat 3D-renderingen niet zo snel meer gaan. Als je dat ervoor over hebt, dan kun je er best mee werken.

Ik heb zelf ook een Mac gekocht, en ga er gewoon SolidWorks en Eventor opzetten. Het liefste draai ik het zelfs in VMware, maar ik weet nog niet of dat vlot wil draaien. Mocht dat niet goed werken, dan is er altijd nog Bootcamp. Omdat ik meer en meer het management van projecten inga, is het voor mij niet zo'n probleem. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
nog een vraag hoe krijg je mac office in het nederlands? heb al gegoogled maar kan he tniet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

tom_aagten schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:16:
nog een vraag hoe krijg je mac office in het nederlands? heb al gegoogled maar kan he tniet vinden.
Mac Office (Office 2004/2008) worden niet multi-language uitgegeven. Heb je een engelse, dan kan je hem dus niet in het Nederlands krijgen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

tom_aagten schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:16:
Als het om de interface gaat: door de Nederlandse versie te kopen. Voor de spellingcheck maakt het niet uit of je de Nederlandes of de Engelse versie hebt, de taal kun je in bijvoorbeeld Word veranderen via Tools > Language.

Overigens hebben dit soort vragen niet specifiek iets te maken met de MacBook zelf :) Dit topic is meer bedoeld om te discussiëren over de MacBook en uit het uitwisselen van ervaringen. Voor problemen met de MacBook mag een nieuw topic worden geopend, voor vragen of problemen met software kan dat een al bestaand of een nieuw topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
Ok bedankt iig voor het antwoord, ik zou in vervolg je advies opvolgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Nou twee redenen dat ik nu even wacht met het kopen van een Macbook:

1 Mijn auto moet gerepareerd worden, wat centen gaat kosten :')

2 Ik las dat de Macbook pro's binnenkort een update krijgen met de Penryn cpu's en de verwachting is dat de Macbooks niet veel later aan de beurt zijn met deze zelfde update. Daarbij zou de Pro een multitouch trackpad krijgen, dus wellicht de MB ook.

Hoe dan ook, ik wacht nog even :P

Bron - AppleInsider en op de Tweakers frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
De 1e reden kan ik begrijpen maar de 2e minder.

a) De MBP update wordt al veel langer verwacht, het was voorspeld voor MacWorld maar helaas.
b) De MBP zit aan het einde van zijn 'levensloop' (ben even het goede woord kwijt)
c) De MB heeft pas nog een update gehad met nieuwe videochip etc.

Ook als je op http://buyersguide.macrumors.com/#Portable_Macs kijkt, zie je 'Neutral - mid product cycle' staan. Is overigens net veranderd want toen ik vorige week keek, stond er nog 'buy now' of iets in die richting.

Bij de MBP staat er duidelijk 'Don't buy, updates soon' :)

Jouw keuze uiteraard. Ik zou ook wel een MB willen met een LED scherm en multi touch trackpad.
Ach, ik ben toch verplicht om nog even te wachten want heb simpelweg het geld niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
sOid schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:21:
De 1e reden kan ik begrijpen maar de 2e minder.

a) De MBP update wordt al veel langer verwacht, het was voorspeld voor MacWorld maar helaas.
b) De MBP zit aan het einde van zijn 'levensloop' (ben even het goede woord kwijt)
c) De MB heeft pas nog een update gehad met nieuwe videochip etc.

Ook als je op http://buyersguide.macrumors.com/#Portable_Macs kijkt, zie je 'Neutral - mid product cycle' staan. Is overigens net veranderd want toen ik vorige week keek, stond er nog 'buy now' of iets in die richting.

Bij de MBP staat er duidelijk 'Don't buy, updates soon' :)

Jouw keuze uiteraard. Ik zou ook wel een MB willen met een LED scherm en multi touch trackpad.
Ach, ik ben toch verplicht om nog even te wachten want heb simpelweg het geld niet :+
Mja op zich heb je wel gelijk dat de MB nog kort geleden ververst is, maar dat was een flinke update. Een cpu update is niet heel ingrijpend (lijkt me), kwestie van een ander chippie op het bord solderen. Naar mijn weten hoeft de overige hardware dan niet te worden gewijzigd. En het lijkt me trouwens ook niet dat dat binnen nu en een paar weken zal gebeuren. De MB pro update wordt wel heel gauw verwacht. De MB update zal dan iets later zijn, misschien twee maanden later oid? Dat zou vroeg zijn, maar zo heel veel scheelt het niet met de kortste release tussen twee eerdere MB updates.

Daarbij zorgt reden 1 ervoor dat ik sowieso even een paar maandjes moet wachten :') Dus kan ik nog aanzien hoe het allemaal uitpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje over een batterij/performance-kwestie van de MacBook.

Heb sinds een nog niet zo'n lange tijd een kleine hapering (eens in de zoveel tijd) tijdens het afrspelen van mijn muziek, omdat ik zelf een (amateur)DJ ben, is dit best lastig. Nu heb ik uitgevonden dat als ik me lader er niet aan heb hangen dat hij dat niet doet.. heb ik mijn lader er wel inzitten doet hij het om de haverklap.
Maar zo lezende is dit idd ook sinds die batteryupdate.. Heeft iemand hier ook ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben momenteel aan het kijken voor een macbook. Echter twijvel ik nog een beetje en hoop dat jullie mij kunnen overtuigen door te antworden op een paar vragen.

1. Tot hoeveel inch kan je een macbook koppelen aan een tv? Bijvoorbeeld kan ik hem aan een 24inch of 46 koppelen terwel het beeld normaal blijft?

2. Indien dat kan, kan je de tv als 2e bureaublad gebruiken? dus er heen slepen...

3. Als ik bijvoorbeeld iwork 08 download via een download progamma kan ik dat zonder problemen draaie op de macbook? Indien er een update is dat ik geen problemen krijg? Of is het beter om een officeel pakket te kopen?

4. Ik hoorde dat microsoft office alleen in het engels er is? klopt dat?

5. Zijn er progamma's om bijvoorbeeld films te downloaden op de macbook?

6. Als je bijvoorbeeld het nieuws wil kijken op ww.rtlnieuws.nl dan moet ik een windows media player hebben, kan dit opgelost worden met een macbook?

Alvast bedankt !

Groet, Dion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:37:
Beste mensen,

Ik ben momenteel aan het kijken voor een macbook. Echter twijvel ik nog een beetje en hoop dat jullie mij kunnen overtuigen door te antworden op een paar vragen.

1. Tot hoeveel inch kan je een macbook koppelen aan een tv? Bijvoorbeeld kan ik hem aan een 24inch of 46 koppelen terwel het beeld normaal blijft?
Hangt van de resolutie af. Meeste tv's zullen geen problemen opleveren. Hangt overigens wel af watvoor aansluitingen er op je tv zitten.
2. Indien dat kan, kan je de tv als 2e bureaublad gebruiken? dus er heen slepen...
Ja
3. Als ik bijvoorbeeld iwork 08 download via een download progamma kan ik dat zonder problemen draaie op de macbook? Indien er een update is dat ik geen problemen krijg? Of is het beter om een officeel pakket te kopen?
Over 'illegale' stuff wordt niet gesproken op GoT :)
4. Ik hoorde dat microsoft office alleen in het engels er is? klopt dat?
2004 is er ook in NL, 2008 nog niet. Komt binnenkort wel maar weet niet precies wanneer.
5. Zijn er progamma's om bijvoorbeeld films te downloaden op de macbook?
Jahoor, je kan gewoon torrents gebruiken en ook usenet (nieuwsgroepen) werkt gewoon.
6. Als je bijvoorbeeld het nieuws wil kijken op ww.rtlnieuws.nl dan moet ik een windows media player hebben, kan dit opgelost worden met een macbook?

Alvast bedankt !

Groet, Dion
Kan je hier geen uitsluitsel over geven aangezien ik zelf nog geen Mac heb, maar daar zal heus een oplossing voor zijn :) Waarschijnlijk een kwestie van de juiste codec downloaden ofzo.

Oh en groeten hoeft niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Gisteren is de HD van mijn Macbook waarschijnlijk gecrashed :(

Bij het opstarten zie ik geen Apple logo. Aleen een folder icoon met vraagteken.
Ook hoor ik de HD steeds tikken bij de opstart.

Is dit nog te fixen? Gegevens nog terug te krijgen?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Als je Flip4Mac installeerd, kun je Windows media bestanden afspelen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ken schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:18:
Gisteren is de HD van mijn Macbook waarschijnlijk gecrashed :(

Bij het opstarten zie ik geen Apple logo. Aleen een folder icoon met vraagteken.
Ook hoor ik de HD steeds tikken bij de opstart.

Is dit nog te fixen? Gegevens nog terug te krijgen?
Bij hdd kapot is 't wel redelijk einde oefening. Nieuwe erin zetten (of laten doen als je nog garantie hebt). Tikkende hdd == kapot, klaar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:39
Rivanov schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:28:
Als je Flip4Mac installeerd, kun je Windows media bestanden afspelen.
En met Quicktime Pro kan je ze nog opslaan ook vanaf Uitzending Gemist.

[ Voor 4% gewijzigd door JorisTheWise op 24-01-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Macbook Core Duo 2.0, maar ondervind problemen bij het afspelen van HD materiaal 1080p. Ik speel de MKV files af in VLC, maar hoewel het begin goed gaat komt er na een minuut de melding dat er al 5 sec geen video is ontvangen, waarna het beeld steeds stilstaat na een paar seconden. Mijn Macbook is toch snel genoeg voor 1080p video? Of is de build van vlc gewoon crap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:25:
Ik heb een Macbook Core Duo 2.0, maar ondervind problemen bij het afspelen van HD materiaal 1080p. Ik speel de MKV files af in VLC, maar hoewel het begin goed gaat komt er na een minuut de melding dat er al 5 sec geen video is ontvangen, waarna het beeld steeds stilstaat na een paar seconden. Mijn Macbook is toch snel genoeg voor 1080p video? Of is de build van vlc gewoon crap?
Dat tweede. MacBook zou het moeten trekken, maar VLC is brak. Die QuickTime trailers pakt ie wel wss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MKV files werken vaak beter als je ze eerst helemaal laat inladen. In Quicktime (met Perian) wordt er een voortgangsbalk weergegeven van het inladen. Dit duurt wel een minuut of 3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:41:
[...]

Dat tweede. MacBook zou het moeten trekken, maar VLC is brak. Die QuickTime trailers pakt ie wel wss.
Jep die pakt ie wel lekker strak. Ik dacht misschien omdat ik het eerste modelletje Macbook heb, maja als het op een mini al perfect draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hat er in het weekend ook al last van met VLC player. Maar als je dus quicktime met perian installeerd dan werkt het dus wel? Is het ook nog op een andere manier mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:46:
Ik hat er in het weekend ook al last van met VLC player. Maar als je dus quicktime met perian installeerd dan werkt het dus wel? Is het ook nog op een andere manier mogelijk?
Helaas, de MacBook is niet geschikt voor het afspelen van 1080p mkv bestanden. Kijk, dat hoor je Steve Jobs niet zeggen op een keynote, die heeft het alleen maar over gorgeus displays :)

Perian is niet te gebruiken omdat de meeste mkv's DTS bevatten en dat pakt Perian niet. VLC is een stukje buggy software waar ze geen cent voor durven te vragen. De MacBook kan alleen 1080p pakken als je Windows XP installeert.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel windows xp geinstalleerd via parralels. Maar is het niet een beetje vreemd dat je windows xp moet draaien voor 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:55:
Ik heb wel windows xp geinstalleerd via parralels. Maar is het niet een beetje vreemd dat je windows xp moet draaien voor 1080p?
Steve heeft liever dat we 720p kopen bij iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dit heeft weinig meer met de Macbook te maken. Dit is misschien interessant in VID of SG.

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 25-01-2008 18:33 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
heb sinds 2 dagen een nieuwe SR Macbook, ben er enorm blij mee!!

even een vraagje

Voordat ik ga slapen , doe ik de macbook het liefst helemaal uit. Kan ik dan de Magsafe aangesloten houden? Is dat niet slecht? M'n batterij is al helemaal opgeladen (lampje op magsafe is ook groen), als ik nu de macbook uitzet blijft de magsafe groen licht geven. Kan ik dus de magsafe gewoon aangesloten houden, terwijl de macbook uit staat, zolang ik wil zonder nadelige gevolgen??

[ Voor 5% gewijzigd door rickertsnaak op 25-01-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

rickertsnaak schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:36:
Kan ik dus de magsafe gewoon aangesloten houden, terwijl de macbook uit is, zolang ik wil zonder nadelige gevolgens??
Ja, want zolang je accu vol is zal 'ie niet laden. Je accu ontlaadt spontaan, een paar procent per maand, en zodra de lading onder de 98% gezakt is zou je kunnen zien (geduld vereist) dat je lader 'm even bijlaad tot de volle 100%.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
burne schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:44:
[...]

Ja, want zolang je accu vol is zal 'ie niet laden. Je accu ontlaadt spontaan, een paar procent per maand, en zodra de lading onder de 98% gezakt is zou je kunnen zien (geduld vereist) dat je lader 'm even bijlaad tot de volle 100%.
oke bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Hier vond ik ook nog een nuttig artikel van Apple zelf over hoe je het beste om kan gaan met je accu :)

Algemeen:
http://www.apple.com/batteries/
Specifiek voor MB:
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

[ Voor 9% gewijzigd door [J.d.I.] DirtyHarry op 25-01-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

toplinks! in de OP wat mij betreft. Leuk stukje om te lezen.

edit: hmm en gelijk een voortkomende vraag:
Bij het macbook stuk staat iets over long term storage. Nu ga ik mijn macbook niet long term storen maar ik heb wel een 2e accupack. Deze zit nog in verpakking en vooralsnog gebruik ik hem niet (niet nodig, wellicht op vakantie of lange reis). Moet ik die niet beter ook op 50% gooien?

[ Voor 73% gewijzigd door Jazzper op 25-01-2008 10:55 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Jazzper schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:53:
toplinks! in de OP wat mij betreft. Leuk stukje om te lezen.

edit: hmm en gelijk een voortkomende vraag:
Bij het macbook stuk staat iets over long term storage. Nu ga ik mijn macbook niet long term storen maar ik heb wel een 2e accupack. Deze zit nog in verpakking en vooralsnog gebruik ik hem niet (niet nodig, wellicht op vakantie of lange reis). Moet ik die niet beter ook op 50% gooien?
Voor zover ik kan opmaken uit de tekst van Apple is het inderdaad het beste om ze halfvol te bewaren in het goede temperatuurgebied, dus tussen 10 en 35 graden C. Ook nog dit gevonden (niet specifiek van apple):
Putting batteries in the freezer or refrigerator doesn't necessarily prolong their life

Alkaline batteries stored at "room temperature" self discharge at a rate of less than two percent per year. So normally refrigerating or freezing them will only help maintain their charge by a tiny amount. Hardly worth the effort of chilling them. However, if alkaline batteries are stored at higher temperatures they will start to lose capacity much quicker. At 85 degrees F they only lose about 5% per year, but at 100 degrees they lose 25% per year. So if you live in a very hot climate or are storing your batteries in a very hot location, it may be worthwhile for you to store your alkaline batteries in a refrigerator instead.
Bron

Dus deze verhalen gecombineerd, denk ik dat het beste is rond de 50% geladen en redelijk koel, dus rond 15 graden C oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn macbook is de laatste paar dagen erg traag geworden, is er net zoiets als bij windows dat je software verwijderd of schijfopruiming doet dat mijn mac weer ff wat sneller wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Een aantal posts zijn verwijderd. Als je de discussie aangaat kom dan bij voorkeur met onderbouwde argumenten en, nog belangrijker, respecteer elkaar.

Verder geldt ook in dit geval, als je het ergens niet mee eens bent, maak dan een topic report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif aan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:51
vandaag m'n nog geen maand oude macbook ter reparatie aangeboden. Over de gehele topcase heb ik dit soort kieren:

Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/88aa6f6803.jpg.
Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/21aba8b682.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/7b433252c6.jpg

Daarnaast loopt de bottom case op de plaats van de combodrive verder naar buiten toe dan op de andere plaatsen, een soort bochel zeg maar. Ook voel ik nogal wat speling in het scherm (van links naar rechts en andersom) wanneer de MB dichtgeklapt is. Kortom, de afwerking valt me erg tegen. Zijn er meer mensen waarbij de macbook zo slordig uit de doos gekomen is?

Ben benieuwd wanneer ik 'm weer terug heb.

[ Voor 10% gewijzigd door lexuzu op 25-01-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Mijn eerste generatie macbook is door de verzekering total loss verklaard, een reparatie werd te duur.
Ik mag nu bij de machouse een nieuwe computer uitzoeken, ik denk weer aan een macbook.
Nu vraag ik me af wat de studentenkorting bij de machouse is en of ik daar ook AppleCare Parts & Labour aan kan schaffen bij mijn macbook.

Iemand enig idee hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij kwam de MacBook in ieder geval perfect uit de doos.. Geen kieren, geen speling in de scharnieren.. Het enige wat kraakt is als je op de linkerkant bij de poorten op het plastic duwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Grandioos, eerst moet deze week mijn auto worden gerepareerd, en nu heeft mijn pc het echt begeven :')

Misschien off topic, maar als ik een Macbook zou willen kopen kan ik dit dan in termijnen betalen bij een Apple reseller? Ik heb wel eens gehoord dat dat kan, kan alleen op apple.nl niks erover vinden. In 1x betalen gaat momenteel niet echt lukken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Je kunt volgens mij altijd in 10 termijnen betalen zonder rente te hoeven betalen. Ik zal eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
MrAcid schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:29:
Je kunt volgens mij altijd in 10 termijnen betalen zonder rente te hoeven betalen. Ik zal eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden.
Bij a-mac.nl kan dit inderdaad zag ik al eerder. Dit heet daar iPay, maar hier kan ik dus voor andere apple winkels niks over vinden. Volgens mij is iPay dan iets anders dan wat jij bedoelt. Zou wel tof zijn als bij de reseller hier het apparaat in 10 termijnen kan betalen, das incl studentenkorting net geen 100,- per maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Aaah, ok. Dan is dat het, want daar haal ik altijd mijn Apple spullen. Prima winkels trouwens hoor!

offtopic:
Je volgende post is je 1000ste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
MrAcid schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:45:
Aaah, ok. Dan is dat het, want daar haal ik altijd mijn Apple spullen. Prima winkels trouwens hoor!
Hm ik had toch gehoord of gelezen ooit dat alle Apple resellers een betalingsregeling hebben, maar ik kan dit dus nergens meer vinden. Hm anders bel ik ze morgenochtend effe :P
offtopic:
Je volgende post is je 1000ste!
offtopic:
LOL dat had ik niet eens door :D Bij deze m'n 1000e post! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:51:
[...]
offtopic:
LOL dat had ik niet eens door :D Bij deze m'n 1000e post! :+
offtopic:
Puur toeval dat ik het zag, ik zocht je woonplaats.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
betalen in 10 maanden: ifactors.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:31
uiterlix schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:13:
vandaag m'n nog geen maand oude macbook ter reparatie aangeboden. Over de gehele topcase heb ik dit soort kieren:

[afbeelding].
[afbeelding]
[afbeelding]

Daarnaast loopt de bottom case op de plaats van de combodrive verder naar buiten toe dan op de andere plaatsen, een soort bochel zeg maar. Ook voel ik nogal wat speling in het scherm (van links naar rechts en andersom) wanneer de MB dichtgeklapt is. Kortom, de afwerking valt me erg tegen. Zijn er meer mensen waarbij de macbook zo slordig uit de doos gekomen is?

Ben benieuwd wanneer ik 'm weer terug heb.
Ik heb gewoon EXACT hetzelfde als jij!
Ook een macbook van 1,5 oud. En al vanaf het begin heb ik ook die kieren, nou erger ik me daar niet zo aan maar soms wel aan die bolling bij de superdrive :/
Daarvoor ben ik ook naar de a-mac terug geweest. Maar de verkoper zei dat het kwam doordat ik hem in mijn normale schoolboeken-schoudertas draag. (wel in een sleeve!)
Maar dat kan eigenlijk niet omdat ik er altijd een harde map voor heb liggen die tegen mijn heup komt.

Daarbij had ik hem net een week.
Maar jij hebt hem dus laten innemen? Ik heb hier niet echt naar doorgedramd omdat ik dacht dat ik een beetje aan het mieren neuken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb zo ver ik weet geen bollingen of kieren maar ik meen wel een bolling in het touchpad te voelen. Ook dat mag wellicht in de categorie mierenneuken, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
Mijn MacBook heeft ook een bolling bij de optische drive, vanaf het moment dat ik hem uit de doos haalde. Ik heb er nooit zo'n punt van gemaakt, maar chique is anders. :) Die kieren zijn daarentegen toch hartstikke normaal? Dat is gewoon de speling tussen 't scherm en het toetsenbord.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Nou toch maar besloten, morgen bestel ik er een.

Als ik hem binnenheb zal ik even laten weten of de mijne bobbels/vervormingen heeft (hoop het toch niet :X ). Ik weet wel dat ik er dan meteen mee terug ga, voor zo'n bedrag mag ik toch wel verwachten dat ik een strakke foutloze laptop krijg.

[ Voor 19% gewijzigd door [J.d.I.] DirtyHarry op 26-01-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:51
Z-Dragon schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:09:
Mijn MacBook heeft ook een bolling bij de optische drive, vanaf het moment dat ik hem uit de doos haalde. Ik heb er nooit zo'n punt van gemaakt, maar chique is anders. :) Die kieren zijn daarentegen toch hartstikke normaal? Dat is gewoon de speling tussen 't scherm en het toetsenbord.
Ja de speling tussen het scherm en toetsenbord lijkt me nogal wiedes. Maar kijk eens goed aan de rechterkant van dit plaatje. Daar zit speling tussen de plaat waar het toetsenbord in zit en de witte onderkuip. Het lijkt ook erger te zijn als de macbook dicht zit, want dan drukt de magnetische sluiting de plaat op 2 plaatsen naar beneden waardoor de rest aan de voorkant omhoog komt. De gemiddelde mediamarkt laptop kost ongeveer de helft en zit wel netjes in elkaar. Ik vind dat je van een apple meer mag verwachten.

Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/88aa6f6803.jpg

Dus dat is gewoon ronduit slordig afgewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door lexuzu op 26-01-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Weet iemand of je studentenkorting kan gebruiken in combinatie met dat in 10 termijen betalen? Ik snap dat ik zelf niet voor die 10 termijnen in aamerking kom, maar m'n vader we. Zou het mogelijk zijn om mijn korting te gebruiken en vervolgens van zijn rekening af te laten schrijven?

(uiteraard betaal ik het zelf al veel eerder terug maar hoe sneller ik 'm heb, hoe sneller ik m'n huidige laptop kwijt kan en hoe meer ik daar voor krijg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Waarom zou jij daar niet voor in aanmerking komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
MrAcid schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:04:
Waarom zou jij daar niet voor in aanmerking komen?
Inkomen :) Ben dus student, loop stage (40u per week) en dus geen tijd om nog bij te verdienen. Krijg wel een stagevergoeding (en veel in vergelijking met m'n studiegenoten) maar dan is 't alsnog niet genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. Het loopt via primeline.nl dus je zou daar eens kunnen kijken. Maar ik denk eigenlijk dat het gewoon moet kunnen hoor. Ga het anders eens vragen in die winkel. Ik denk dat het lastig wordt om studentenkorting met een rekening die niet van jezelf is te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Net naar een MacHouse geweest, en de betalingsregeling voor 10 termijnen is dus niet in elke Mac winkel.. Bij MacHouse kun je uitstel van betaling krijgen, kosten 100,- administratiekosten. Maar als je hem dan over 1 jaar in 1x betaalt, betaal je verder geen rente. Alleen de verkoper betwijfelde of iemand zonder inkomen (student) hiervoor in aanmerking komt. Zijn bewoordingen waren dat dat 9 van de 10x niet goed gaat.

Nou nog maar es over nadenken wat ik dan wel doe. Ik heb hoe dan ook toch een computer nodig binnenkort :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:09:
Net naar een MacHouse geweest, en de betalingsregeling voor 10 termijnen is dus niet in elke Mac winkel.. Bij MacHouse kun je uitstel van betaling krijgen, kosten 100,- administratiekosten. Maar als je hem dan over 1 jaar in 1x betaalt, betaal je verder geen rente. Alleen de verkoper betwijfelde of iemand zonder inkomen (student) hiervoor in aanmerking komt. Zijn bewoordingen waren dat dat 9 van de 10x niet goed gaat.

Nou nog maar es over nadenken wat ik dan wel doe. Ik heb hoe dan ook toch een computer nodig binnenkort :')
Oh je woont in Hilversum :D Komt dat even goed uit want daar wou ik dus ook even heen gaan (woon in Huizen). Nu weet ik iig dat ik daar niet naar toe hoef vandaag ;)

edit: weet je toevallig of ze de MB 2.2ghz (wit) op voorraad hebben daar?

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 26-01-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
sOid schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:16:
[...]

Oh je woont in Hilversum :D Komt dat even goed uit want daar wou ik dus ook even heen gaan (woon in Huizen). Nu weet ik iig dat ik daar niet naar toe hoef vandaag ;)

edit: weet je toevallig of ze de MB 2.2ghz (wit) op voorraad hebben daar?
Dat weet ik helaas niet, ik weet alleen dat ze de basisversie van 1049,- op voorraad hadden. Helaas dat die financieringsmethode niet doorging, anders had ik er nu een in m'n handen :') grmbl

hun tel nr 035 - 7503290, kun je checken of ze de 2,2 wit hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:24:
[...]

Dat weet ik helaas niet, ik weet alleen dat ze de basisversie van 1049,- op voorraad hadden. Helaas dat die financieringsmethode niet doorging, anders had ik er nu een in m'n handen :') grmbl

hun tel nr 035 - 7503290, kun je checken of ze de 2,2 wit hebben :P

Overigens heeft A-Mac in Amersfoort (of Utrecht) wel die iPay methode. Misschien dat dit nog een optie is :)

Yay, ik hoor net van m'n ouders dat als ik iemand vind die m'n huidige laptop koopt ze me de rest willen lenen _/-\o_

Dus... Iemand nog een Windows laptop? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 26-01-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
sOid schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:38:
[...]

Overigens heeft A-Mac in Amersfoort (of Utrecht) wel die iPay methode. Misschien dat dit nog een optie is :)
Ja dat zag ik, maar ook daar wordt geverifieerd of je een inkomen hebt. Dus de kans is aanwezig dat het daar ook niet lukt..
Yay, ik hoor net van m'n ouders dat als ik iemand vind die m'n huidige laptop koopt ze me de rest willen lenen _/-\o_

Dus... Iemand nog een Windows laptop? ;)
Nee dank je :r :+ Succes met de verkoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:43:
[...]

Ja dat zag ik, maar ook daar wordt geverifieerd of je een inkomen hebt. Dus de kans is aanwezig dat het daar ook niet lukt..
True, maar nooit geschoten is altijd mis toch? :)
[...]

Nee dank je :r :+ Succes met de verkoop :+
Bedankt, zal wel lukken hoor ;) Denk dat ik 'm aan m'n zus kan verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Gezien de topic reports heeft iedereen wel door dat slowchatten niet de bedoeling is. Dus vanaf nu graag weer verder over de Macbook :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43
Nou vandaag mijn macbookje maar weer eens aangezet na een fijne vakantie. Weer mijn accu kapot. Dit is nu al de derde die kaduuk is. Begrijp nie dat dit kan... beetje slechte indruk aan het krijgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MrOrange schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:55:
Nou vandaag mijn macbookje maar weer eens aangezet na een fijne vakantie. Weer mijn accu kapot. Dit is nu al de derde die kaduuk is. Begrijp nie dat dit kan... beetje slechte indruk aan het krijgen ...
dan betwijfel ik of het niet je logicboard is. Doet de accu het wel goed in een andere MacBook?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ga de batterij maar kalibreren morgen, wellicht dat het mijn probleem van het soms niet willen opladen (daarbij brandt het Magsafe LEDje heel dofjes groen) oplost. Anders moet ik de MacBook binnenkort maar even langs een AASP brengen, kom binnenkort toch in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me eerder je mobo hoor... snap niet hoe een batterij ervoor kan zorgen dat je magsafe niet volledig oplicht. heb overigens nog nooit een probleem gehad met men batterij ... op de nu bijna 2 jaar dat ik hem heb heb ik nog steeds 91% van men oorspronkelijke capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:33:
Ik ga de batterij maar kalibreren morgen, wellicht dat het mijn probleem van het soms niet willen opladen (daarbij brandt het Magsafe LEDje heel dofjes groen) oplost. Anders moet ik de MacBook binnenkort maar even langs een AASP brengen, kom binnenkort toch in Groningen.
Je kan eens de contactpunten van de connector poetsen door er met een (oude) tandenborstel over te gaan. Als de contactpunten vuil zijn, maken ze geen goed contact. Kan een reden zijn van het dof oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
uiterlix schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 08:47:
[...]

Ja de speling tussen het scherm en toetsenbord lijkt me nogal wiedes. Maar kijk eens goed aan de rechterkant van dit plaatje. Daar zit speling tussen de plaat waar het toetsenbord in zit en de witte onderkuip. Het lijkt ook erger te zijn als de macbook dicht zit, want dan drukt de magnetische sluiting de plaat op 2 plaatsen naar beneden waardoor de rest aan de voorkant omhoog komt. De gemiddelde mediamarkt laptop kost ongeveer de helft en zit wel netjes in elkaar. Ik vind dat je van een apple meer mag verwachten.

[afbeelding]

Dus dat is gewoon ronduit slordig afgewerkt.
Dit heb ik ook gehad met mijn MB.
Hiervoor heb ik het verkoop punt van Apple gebeld, waar ik hem vandaan heb,
waarna ik langs een repair center kon. Hier hebben ze die topcase (toetsenbord-plaat) vervangen. Deze sloot wel goed aan.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 13:00
Na m'n hele leven alleen met met pc's / windows gewerkt te hebben heb ik afgelopen vrijdag toch maar eens een macbook gescored. Na al die jaren zonder was ik toch wel eens benieuwd hoe het werken met een mac zou zijn. Het is de zwarte variant geworden, verders geen extra's al zal het geheugen binnenkort wel geupgrade gaan worden, de 1 gig is redelijk beperkt zeker als ik wat meer met vmware wil gaan spelen.

Vooralsnog bevalt me maccie wel goed, tis allemaal wel eventjes wennen, net een iets ander toetsenbord (te kleine enter toets), een compleet andere os, maar vooralsnog geen echte grote problemen, alles werkt prima.

Wel alvast middels vmware een windows xp versie geinstalleerd zodat ik toch nog mijn oude vertrouwde software kan draaien. Die untity functie bij vmware is erg handig.

Ik zal vast nog wel met wat n00b vragen komen maar vooralsnog werkt alles dus naar behoren.

Zijn er naast apple talk op tweakers.net ook nog andere goede (nederlandse) apple / mac sites of communities?

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
MediaMarkt Den Haag verkoopt nu witte MacBooks 2x2.0 GHz met combodrive voor €899,-. Ik zou er zelf nooit een notebook kopen* maar misschien een tip voor wie dat wel wil.
* ze stapelen die dingen daar verticaal op zeg maar en dan dominostyle, tikje ertegen en je notebook ligt op de grond samen met een hele rij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:53
Ik had net een niet zo fijn probleem. Dat was het volgende:
Als ik op m'n MacBook werk, dan doe ik dit 99 van de 100 keer wanneer hij op netspanning is aangesloten. Nooit problemen gehad. Ik zat daarstraks beneden en werkte op de batterij. Toen viel de MacBook plotseling uit. Boem, uit. De batterij was toen nog tussen de 10 en 20%. Vervolgens haalde ik de batterij eruit, en deed hem er weer in. Ik start de MacBook op, en nog geen minuut later, boem. Hij viel weer uit.
Nu heb ik de MacBook weer aangesloten op netstroom (zo'n 30 minuten) en ik heb geen problemen.
Spotlight moest de boel ook weer indexeren daarna.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
tipex schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:59:
Na m'n hele leven alleen met met pc's / windows gewerkt te hebben heb ik afgelopen vrijdag toch maar eens een macbook gescored. Na al die jaren zonder was ik toch wel eens benieuwd hoe het werken met een mac zou zijn. Het is de zwarte variant geworden, verders geen extra's al zal het geheugen binnenkort wel geupgrade gaan worden, de 1 gig is redelijk beperkt zeker als ik wat meer met vmware wil gaan spelen.

Vooralsnog bevalt me maccie wel goed, tis allemaal wel eventjes wennen, net een iets ander toetsenbord (te kleine enter toets), een compleet andere os, maar vooralsnog geen echte grote problemen, alles werkt prima.

Wel alvast middels vmware een windows xp versie geinstalleerd zodat ik toch nog mijn oude vertrouwde software kan draaien. Die untity functie bij vmware is erg handig.

Ik zal vast nog wel met wat n00b vragen komen maar vooralsnog werkt alles dus naar behoren.

Zijn er naast apple talk op tweakers.net ook nog andere goede (nederlandse) apple / mac sites of communities?
http://www.macwereld.nl en http://www.onemorething.nl zijn de beste NL site's over Apple.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:43:
Ik had net een niet zo fijn probleem. Dat was het volgende:
Als ik op m'n MacBook werk, dan doe ik dit 99 van de 100 keer wanneer hij op netspanning is aangesloten. Nooit problemen gehad. Ik zat daarstraks beneden en werkte op de batterij. Toen viel de MacBook plotseling uit. Boem, uit. De batterij was toen nog tussen de 10 en 20%. Vervolgens haalde ik de batterij eruit, en deed hem er weer in. Ik start de MacBook op, en nog geen minuut later, boem. Hij viel weer uit.
Nu heb ik de MacBook weer aangesloten op netstroom (zo'n 30 minuten) en ik heb geen problemen.
Spotlight moest de boel ook weer indexeren daarna.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Nee, maar er wordt door Apple aangeraden om je Appeltje niet altijd op de netspanning aan te sluiten.

Gewoon gebruiken, leeg laten lopen en weer opladen.

Laptop weer van de netspanning afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:02:
[...]

Nee, maar er wordt door Apple aangeraden om je Appeltje niet altijd op de netspanning aan te sluiten.

Gewoon gebruiken, leeg laten lopen en weer opladen.

Laptop weer van de netspanning afhalen?
Ik heb hem weer van de netspanning af en ik kijk even wat er gaat gebeuren. Ik vermoedt zelf dat 'ie weer gewoon uitvalt rond hetzelfde percentage.

Apple geeft toch 2 jaar garantie op de MacBook batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Hoe is de ervaring met dvd lens cleaners ?

Mijn macbook model van mei-2006 heeft was last van schijven die niet correct of ontzettend traag gelezen worden. De oorzaak van deze leesproblemen kunnen misschien komen doordat er in mei 2007 wat koffie in gleuf van de dvd drive is gekomen.

De drive wordt maar een paar keer per jaar gebruikt dus ik zie niet de zin of de onzin ervan in om via ebay een nieuwe apple drive te bestellen. Als de normale slim-line spelers van 12 mm pasten had ik voor die 50 euro wel een nieuwe dvd-rw drive gekocht. Maar helaas gaat er alleen drives in met een maximale hoogte van 9mm.

Zal het helpen om een dvd cleaner schijf aan te schaffen en die eens flink mijn lenzen te laten polijsten ? Om nu de hele laptop open te maken hiervoor vind ik net iets te ver gaan.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:10:
[...]

Apple geeft toch 2 jaar garantie op de MacBook batterijen?
Afaik alleen op modellen die accu-problemen hadden.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.