Ik ben serieus aan het denken om een Macbook aan te kopen, maar ik twijfel een beetje. Ik ga volgend jaar op kot, of zoals jullie zeggen, op kamers (of is dat iets helemaal anders?

) en ik zou een laptop moeten kopen. Ik heb veel vrienden met apple, en heb momenteel nogal wat problemen met Windows Vista, tijd voor de grote overstap dus!
Maar ik ben nu een scherm van 20" gewend, en ik denk dat een 13" scherm een te grote aanpassing zou zijn. Ik zou een macbook kopen, en dan een scherm erbij, zodat ik ook films enzo op een groter scherm kan kijken. Ook moet ik volgend jaar een half jaartje van Leuven naar Brugge treinen (zo'n 3 uur per dag) en dan leek zo'n compacte laptop me wel wat. Maar is de basisversie goed genoeg voor wat ik wil? Ik doe eigenlijk niks speciaal, gwn beetje MSN, internet, films kijken, maar heb wel vrij veel muziek, en een beetje lichte fotobewerking. Ik betaal voor de basisversie 965,58 EUR (2GHZ), als ik deze via school bestel, en voor een versie hoger (2,2GHZ) 1149,50 EUR, en krijg Office er gratis bij (weet niet of het office 2004 of 2008 is) Is dit een goede prijs, of kan ik voor dit geld (als ik er een extern scherm bijkoop), beter een Macbook Pro kopen? En hoe zit het met de duurzaamheid? Ik heb namelijk nog een laptop van Dell gehad, maar deze werd na een jaartje zo traag, dat ik me om de paar maanden verplicht voelde om hem te formatteren, zodat ik altijd "vers" kon beginnen. Is dit met een Apple ook zo, of blijft hij even snel, ook als de harde schijf voller staat?