[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.243 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:34:
[...]

Afaik alleen op modellen die accu-problemen hadden.
Staat er ergens op het web een lijst met serienummers? De mijne hield er na 18 maanden mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:53
Voor MacBook en MacBook Pro computers met Intel Core Duo processors, breidt dit programma de reparatiedekking van de batterij met twee jaar uit vanaf de datum van aankoop van de computer.
Via: http://www.apple.com/nl/s...macbookpro/batteryupdate/

Daar valt die van mij onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een betrokken batterij identificeren

De betrokken batterijen vertonen een of meer van de volgende symptomen:

De batterij wordt niet herkend, en er verschijnt een 'X' in het batterijsymbool in de menubalk van de Finder.
De batterij laadt niet als de computer is aangesloten op het lichtnet.
De batterij vertoont lage lading/levensduur bij gebruik van een volledig geladen batterij met oplaadcyclus-telling (zoals afgebeeld in System Profiler) van minder dan 300.
Het batterijpak is zichtbaar vervormd.

hmm, de mijne hield er ook in een keer mee op maar omdat ik meer dan 300 cycles had valt ie niet onder de garantie. Hoe kan ik de mijne nu zo bewerken dat ik een X in de menubalk krijg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
En ja hoor. Dat was 'em weer. Met nog 24% te gaan viel hij opnieuw uit. Opnieuw opstarten ging pas weer wanneer ik de Magsafe aansloot. Het MOET dus wel aan de batterij liggen.

edit. Dit vond ik er al over:

http://www.macminds.net/viewtopic.php?pid=57633
http://www.neowin.net/for...php?showtopic=589518&st=0
http://www.ehmac.ca/mac-i...ttery-life-remaining.html
http://forums.appleinside...ve/index.php/t-70614.html

Dat wordt dus gewoon een enkeltje naar de Apple Store.

[ Voor 51% gewijzigd door Gabliboeba op 27-01-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43
Whieee schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:08:
[...]

dan betwijfel ik of het niet je logicboard is. Doet de accu het wel goed in een andere MacBook?
Heb ik nog niet getest. Weet van de vorige keren dat bij beide de accu kapot was. Hadden ze toen ff getest in de winkel. Heb dan wel 2 jaar garantie maar ja, als die dingen zo blijven uitvallen heb ik er ook geen klap aan natuurlijk. Zul je zien dat buiten de garantie da ding ook gaat uitvallen.
Ik doe trouwens echt niks raars met die laptop..gebruik heb niet intensief..daar heb ik mijn imac voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:04
Het standaard beeldschermprofiel maakt de kleuren op mijn MacBook te geel, dat bleek maar weer eens na de installatie van Leopard. Daarom had ik medio vorig jaar een Eye-One Display 2 gekocht om het MacBook scherm en ook mijn externe monitoren te kalibreren. Dat werkt perfect. Het verschil is echt bijzonder groot tussen het standaard profiel en het profiel gemaakt met de Eye-One. Mijn MacBook is al een jaar oud en is bijna dagelijks in gebruik, dus dat zal ook wel invloed hebben op het scherm.

Ik heb ook een Pantone Huey, maar die bakt er weinig van in combinatie met het MacBook glossy scherm.

Hang loose and let the funk ride...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Phrenic schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:40:
Ik heb ook een Pantone Huey, maar die bakt er weinig van in combinatie met het MacBook glossy scherm.
Als je 'm een klein beetje scheef drukt bij het calibreren gaat het prima, ontdekte ik.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:43:
[...]

Je kan eens de contactpunten van de connector poetsen door er met een (oude) tandenborstel over te gaan. Als de contactpunten vuil zijn, maken ze geen goed contact. Kan een reden zijn van het dof oplichten.
Bedankt voor je antwoord, ik heb de contactpuntjes al eens voorzichtig schoongemaakt. Ook heeft Apple me inmiddels 2x de voeding om laten ruilen (waarvan 1 defect is geraakt na een week gebruik) en ook die voedingen hebben hetzelfde probleem helaas.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:11:
lijkt me eerder je mobo hoor... snap niet hoe een batterij ervoor kan zorgen dat je magsafe niet volledig oplicht. heb overigens nog nooit een probleem gehad met men batterij ... op de nu bijna 2 jaar dat ik hem heb heb ik nog steeds 91% van men oorspronkelijke capaciteit.
Aankomende week zal ik een afspraak maken bij een AASP.

De symptomen zijn overigens als volgt:
Ik sluit de Magsafe connector aan, LEDje brandt héél dof (overdag lijkt het alsof hij uit is), batterij laadt niet op (systeemprofiel zegt dit, de lampjes op de batterij knipperen niet, menubalk blijft berekenen... aangeven). Ik sluit dan de connector opnieuw aan, LEDje doet soms hetzelfde maar soms wordt hij gewoon groen of oranje zoals het hoort, dan laadt de batterij prima op.

Het is me ook drie keer overkomen dat het LEDje tijdens het opladen ineens dof werd en dat het opladen stopte net zo lang tot ik de Magsafe stekker opnieuw aansluit. Ook is het een paar keer gebeurd dat het LEDje dof was maar dat de accu wel oplaadt. Het is mij een raadsel wat er hier aan de hand is.

Overigens is de batterij 100% healthy volgens coconutBattery, heeft hij 19 cycles gehad (ik moet hem wat meer gebruiken denk ik?) en is de MacBook 5 maanden oud.

[ Voor 53% gewijzigd door Frietsaus op 27-01-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
nog een aantal vragen over m'n nieuwe macbook

er zijn dus software updates en firmware updates voor de macbook. nou kan je de sofware updates binnenhalen via MacOSX zelf, maar firmware updates niet. Op de apple/support site kun je de firmware updates voor de macbook downloaden, maar hoe weet je nou of je ze nodig hebt? ik heb de late 2007 Macbook, en de meeste firmware updates dateren van tijden terug. Zullen deze firmware updates al op m'n macbook staan? of moet ik ze downloaden en installeren?

vraag nr 2 gaat over geluid. Ik heb m'n macbook aangesloten via de koptelefoon aansluiting op 2 externe speakers. Prima geluid daarover niets te klagen. Wat ik het gemerkt is dat wanneer ik stop met muziek af te spelen en het dus stil is, ik na een paar seconden een eenmalige soort tik/plop geluid hoor vanuit m'n boxen. Dit is dus eenmalig. Als ik weer muziek ga luisteren hoor ik weer die tik/plop eenmalig. Het lijkt alsof de macbook de spanning op de boxen 'uitzet' na het gebruiken van geluid, en weer de boxen aanzet zodra er weer geluid uit moet komen. Heb er geen last van tijdens de muziek. Is dat aan/uit effect normaal op een Macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17
Volgens mij heb ik wel eens een firmware update via Software Update binnengehaald. Maar helemaal zeker weet ik dat niet. Maar als je geen problemen hebt, waarom zou je dan updaten? :)

Die plopjes heb ik ook. Is normaal denk ik. Als je het 'stroom profiel' betere prestaties kiest gebeurt het trouwens niet. Die instelling wordt overigens ook voor zowel met als zonder adapter opgeslagen zodat je de MB zonder adapter zuiniger kan laten zijn (en de instelling dus niet steeds zelf hoeft te veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Voor de geinteresseerden: Bij MediaMarkt kun je dinsdag laptops kopen ZONDER BTW, dus 19% korting. Voor 850,- kun je dan dus een basisversie Macbook scoren. Ik vermoed overigens wel dat het ouwe modellen zijn, dus geen Santa Rosa's, maar let hier in ieder geval op!

Ikzelf heb gisteren een Mini gehaald bij een Apple reseller, voorlopig nog even geen Macbook voor mij, nog even een paar maandjes wachten :)

[ Voor 12% gewijzigd door [J.d.I.] DirtyHarry op 27-01-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
tweak_dude schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:59:
Volgens mij heb ik wel eens een firmware update via Software Update binnengehaald. Maar helemaal zeker weet ik dat niet. Maar als je geen problemen hebt, waarom zou je dan updaten? :)

Die plopjes heb ik ook. Is normaal denk ik. Als je het 'stroom profiel' betere prestaties kiest gebeurt het trouwens niet. Die instelling wordt overigens ook voor zowel met als zonder adapter opgeslagen zodat je de MB zonder adapter zuiniger kan laten zijn (en de instelling dus niet steeds zelf hoeft te veranderen)
Heb idd geen problemen. laatst gebruikte ik bootcamp, er daar stond in dat je moest zorgen dat je firmware uptodate was voordat je windows gaat installeren. maar heb geen idee hoe ik dat moet checken. maargoed het is geen ramp :)

En heb zojuist m'n batterij profiel in 'betere prestaties' gezet, maar ik heb die plopjes nog steeds als ik stop met geluid. al met al niet erg ,maar ben benieuwd of het wel uitgezet kan worden die plopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:11:
Voor de geinteresseerden: Bij MediaMarkt kun je dinsdag laptops kopen ZONDER BTW, dus 19% korting. Voor 850,- kun je dan dus een basisversie Macbook scoren. Ik vermoed overigens wel dat het ouwe modellen zijn, dus geen Santa Rosa's, maar let hier in ieder geval op!

Ikzelf heb gisteren een Mini gehaald bij een Apple reseller, voorlopig nog even geen Macbook voor mij, nog even een paar maandjes wachten :)
De MM waar ik werk heeft aangegeven dat Apple niet meedoet met deze actie. Het kan natuurlijk per vestiging verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:16

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Wanneer is trouwens het volgende 'keynote achtige' event? Ik dacht dat er iets in de UK geplanned stond maar kan het niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Big Balls, ik denk dat dat gewoon weer in juni is bij de WWDC, behalve als er in de tussentijd een special event wordt aangekondigd.

Over de MM aanbieding nog, wat voor drukte valt er te verwachten?

Henry: welke werk jij?

edit: dit lees ik op het OMT forum:
Mediamarkt Arena heeft a.s. dinsdag idd btw actie op Apple producten naar eigen zeggen op macbooks (nieuwe en oude modellen) imac's (ook met draadloos keyboard+muis) cinema displays en macbook pro's....en allemaal ruim op voorraad...
Nice :)

[ Voor 46% gewijzigd door Sijmen op 28-01-2008 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb nog een aantal vragen en hoop dat jullie hier antworden op hebben:

Ik hoorde over de mediamarkt actie, wat vinden jullie hier van? Ik heb alles hier doorgelezen en zag in het begin dat er een aantal mensen waren die een oude macbook hebben gekocht bij de mediamarkt. Hoe kan ik zien welke versie nieuw is en welke versie oud is?

Kan je hotmail bij het e-mail progamma van apple binnen halen? Bij office xp krijg ik het namelijk niet voor elkaar. Daarnaast vroeg ik me nog af hoe het met de videokaart zit in de macbook. Als ik bijvoorbeeld een spel koop in de applestore staat er :

Videokaart: minimaal een ATI X1600- of NVIDIA GeForce 7300-kaart

Ik weet niet wat voor videokaart in de macbook zit, kan iemand mij hier iets over vertellen. Is het daarnaast nog verstandig om 1GB te laten vervangen door 2GB? kan ik dit beter zelf doen of laten doen door de applestore?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Laatst online: 22:56
In de macbook zit een Intel GMA chipsetje, daar kan je niet goed op gamen. Het is zeker een goed idee om het geheugen uit te breiden maar doe dat dan liever zelf. Zo bespaar je bijna 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:11:

Ik heb me de afgelopen maanden verdiept in een Macbook en was van plan deze rond juni te gaan halen. Echter, als ik morgen idd 19% korting krijg, kan dat een mooie aanleiding zijn om mezelf eerder te gaan trakteren.

Wel heb ik als Apple-noob nog een aantal vragen:
1) Bij de MM verkopen ze de nieuwe Macbook voor de normale prijs (1049) en het oude model voor 899. Wat zijn de verschillen tussen beide versies en is het de 150 euro extra waard?

2) Ik heb nu nog een windows compu die voorlopig ook nog even blijft staan. Daar zit een externe harde schijf op aangesloten met mijn gehele digitale muziek en foto-bibliotheek. Kan ik deze ook 'gewoon' via USB op een Macbook aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31

Eris

-

2. Mits je HD fat is kan je zonder aanpassingen lezen en of schrijven.
Voor NTFS kan je alleen lezen en als je met 3rd party software werkt schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

1. had je kunnen opzoeken op diverse sites.

nieuw
http://www.apple.com/macbook/specs.html

alle macbooks
http://www.everymac.com/s...acbook/index-macbook.html

Wikipedia: MacBook - Wikipedia, the free encyclopedia

en dit is het beste overzicht:
http://support.apple.com/specs/macbook/macbook_mid_2007.html
http://support.apple.com/...ok/MacBook_Late_2007.html

met name dus cpu, harde schijf en grafische kaart (die laatste is grootste verschil imho). Verder heeft late het Santa Rosa platform. En ondersteuning tot 4GB ram ipv 3.

edit:
en hier in 1 tabel: Wikipedia: Comparison of Macintosh models - Wikipedia, the free encyclopedia

dit heb ik gevonden door een hele kekke website. Ik kende het nog niet, maar kan het je aanraden. geavanceerde oplossingenvinder

[ Voor 26% gewijzigd door Jazzper op 28-01-2008 09:45 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dat is wel een heel sweet deal van MM, ik wil namelijk een nieuwe MB halen en ik wilde dit gewoon bij ifactors doen(niet bij die gasten bij CS, zijn niet echt super klanvriendelijk;)). Maar als ik he daar voor 100E minder kan halen dan is dat wel beter natuurlijk. Alhoewel ik wel liever deal met een pro op het gebied van Macs en beter zekerheid van een euros besparen eh!?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
1049 maal 0.84 = 881 euro voor de nieuwe MB. Dit is echt een goede prijs die actie bij MM. Voordat je hem koopt, eerst maar even uit de doos om alles te checken (geen refurbished of demomodel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basicbeat schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:36:
1049 maal 0.84 = 881 euro voor de nieuwe MB. Dit is echt een goede prijs die actie bij MM. Voordat je hem koopt, eerst maar even uit de doos om alles te checken (geen refurbished of demomodel).
Deze kost in Den Haag bij de MM zelfs maar 999 euro.

Dan blijft er nog 839 euro over. >:)

Ik sta morgen om 8.00 uur op de stoep....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:19:
Hoe is de ervaring met dvd lens cleaners ?

Mijn macbook model van mei-2006 heeft was last van schijven die niet correct of ontzettend traag gelezen worden. De oorzaak van deze leesproblemen kunnen misschien komen doordat er in mei 2007 wat koffie in gleuf van de dvd drive is gekomen.

De drive wordt maar een paar keer per jaar gebruikt dus ik zie niet de zin of de onzin ervan in om via ebay een nieuwe apple drive te bestellen. Als de normale slim-line spelers van 12 mm pasten had ik voor die 50 euro wel een nieuwe dvd-rw drive gekocht. Maar helaas gaat er alleen drives in met een maximale hoogte van 9mm.

Zal het helpen om een dvd cleaner schijf aan te schaffen en die eens flink mijn lenzen te laten polijsten ? Om nu de hele laptop open te maken hiervoor vind ik net iets te ver gaan.
Ben net terug uit de stad. Ze durven in de winkel 15 - 20 euro te vragen voor een dvd lens cleaner.

Wij spreken hier over een cd schrijfje met daarop iets van een oogwimper geplakt. Dan maar hopen dat ik de komende tijden geen herinstallatie hoef te doen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:51
basicbeat schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:36:
Ik ben benieuwd wat ze voor voorraad hebben aan de apple modellen morgen. Het is inderdaad erg goedkoop, dus van dit modelletje wil je er niet teveel verkopen. Of zijn de prijzen stiekem iets hoger morgen. Bij de MM weet je het maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
4POX schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:33:
[...]

Ben net terug uit de stad. Ze durven in de winkel 15 - 20 euro te vragen voor een dvd lens cleaner.

Wij spreken hier over een cd schrijfje met daarop iets van een oogwimper geplakt. Dan maar hopen dat ik de komende tijden geen herinstallatie hoef te doen.
Je kunt dit soort schoonmaakcdtjes sowieso niet gebruiken met een macbook, gezien je deze niet kunt gebruiken met slotloaded drives. De CD komt dan vast te zitten aan die haartjes, en dan komt ie er nooit meer uit. Daarom mag je ze dus bijvoorbeeld ook niet in autoradios gebruiken... Beste optie die je hebt is de speler open te maken en te reinigen met alcohol en een wattipje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:42:
[...]

Deze kost in Den Haag bij de MM zelfs maar 999 euro.

Dan blijft er nog 839 euro over. >:)

Ik sta morgen om 8.00 uur op de stoep....
Bedoel je hiermee de middelste of de laagste macbook?
Ik ben zelf op zoek naar een leuke aanbieding voor de middelste macbook, santa rosa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
839 euro is dan echt een knaller voor de "goedkoopste" macbook white uit de macbook serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
kijk goed of het wel de Euro versie is, en niet de Engelse versie met een ander lichtnet aansluiting en het 'pond' logo op het toetsenbord..

was namelijk zo bij de MM Macbook actie van 1,5 maand terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sijmen schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:04:
Big Balls, ik denk dat dat gewoon weer in juni is bij de WWDC, behalve als er in de tussentijd een special event wordt aangekondigd.

Over de MM aanbieding nog, wat voor drukte valt er te verwachten?

Henry: welke werk jij?

edit: dit lees ik op het OMT forum:

[...]

Nice :)
Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En, ik geloof dat het al is gezegd, maar volgensmij is het niet de laatste generatie MacBooks dus let daar ook op :)

* sOid gaat 'm niet kopen bij de MM

Heb het uitgerekend en scheelt maar 100euro (heb studentenkorting). Voor dat bedrag ga ik 'm echt niet bij de MM kopen aangezien ze daar lang niet altijd even goed met de spullen omgaan (cameralenzen is daar een mooi voorbeeld van). Als ik 'm online bestel of bij een Machouse weet ik tenminste dat het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:06:
[...]

Bedoel je hiermee de middelste of de laagste macbook?
Ik ben zelf op zoek naar een leuke aanbieding voor de middelste macbook, santa rosa.
De verkopers waren vandaag allemaal druk dus konden me niet helpen. Uit de doos kon ik geen wijs worden. Enige aanknopingspunt was dat ze met Leopard worden geleverd. Weet niet of het vorige model daar ook nog mee geleverd werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
Ik kan met vrij veel zekerheid zeggen dat de macbooks @ MM arena amsterdam iig van de late 2007 santa rosa serie zijn, ben er net namelijk geweest en er stond toch echt 2,2ghz bij de black ipv 2,16ghz. Ik ga er ook zeker weten 1 morgen halen om 8 uur 's ochtends alleen zit ik erg te twijfelen of ik 200 euro extra ga betalen voor 40gb meer harde schijf en een zwart kleurtje (wat ik wel prefereer). Zie ik nog enige andere verschillen over het hoofd tussen de mid en de high-end macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:06:
En, ik geloof dat het al is gezegd, maar volgensmij is het niet de laatste generatie MacBooks dus let daar ook op :)

* sOid gaat 'm niet kopen bij de MM

Heb het uitgerekend en scheelt maar 100euro (heb studentenkorting). Voor dat bedrag ga ik 'm echt niet bij de MM kopen aangezien ze daar lang niet altijd even goed met de spullen omgaan (cameralenzen is daar een mooi voorbeeld van). Als ik 'm online bestel of bij een Machouse weet ik tenminste dat het goed is :)
Dat weet je niet. Elke MM is een eigen BV met eigen aanbiedingen. Enschede bijvoorbeeld geeft morgen geen BTW actie op Apple en andere MM vestiging weer wel. De ene MM heeft een oud model in de aanbieding de andere niet. let daar ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:02:
[...]

Dat weet je niet. Elke MM is een eigen BV met eigen aanbiedingen. Enschede bijvoorbeeld geeft morgen geen BTW actie op Apple en andere MM vestiging weer wel. De ene MM heeft een oud model in de aanbieding de andere niet. let daar ook op :)
Goed punt :)

Ben wel benieuwd dus laat het maar weten. Kan morgen sowieso niet naar de MM toe, hele dag stage (vandaag eerste dag en 't is best vermoeiend :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast het verschil op doos van 2.16 en 2.2 de laaste versie zijn er nog meer verschillen waar ik moet opletten zodat ik geen oude versie koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 22:16
de toetsenbord layout is anders, de santa rosa machines hebben een aantal extra functietoetsen gekregen, een videokaart upgrade van de G950 naar X3100.
Verder is het geheugen uitbreidbaar tot 4gb, terwijl dit voorheen tot 3gb mogelijk was (de laatste 1gb werd niet gezien ivm 64bit proc/chipset support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvk007 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:40:
de toetsenbord layout is anders, de santa rosa machines hebben een aantal extra functietoetsen gekregen, een videokaart upgrade van de G950 naar X3100.
Verder is het geheugen uitbreidbaar tot 4gb, terwijl dit voorheen tot 3gb mogelijk was (de laatste 1gb werd niet gezien ivm 64bit proc/chipset support)
En niet te vergeten: de koelvinnen aan de achterzijde zijn veel breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis ik nu iets?

Ik wil morgen een macbook gaan kopen en ga waarschijnlijk voor de goedkoopste. Verschil met de andere:
- mindere processor
- kleinere harde schijf
- geen dvd-writer

Voor wat betreft dat laatste --> geen probleem, heb ook nog een desktop/
Voor wat betreft het tweede --> ik kan voor 'weinig' geld eenvoudig een veel grotere harde schijf installeren
Voor wat betreft het eerste --> in hoeverre ga ik dat echt merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat betreft het eerste hangt het er natuurlijk vanaf wat je ermee gaat doen, maar mijn eerste reactie is: niet.

Meer geheugen is veel belangrijker dan een snellere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die een mac hebben gehaald bij MM?
Hoe is de kwaliteit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Ik heb er net 1 gehaald bij de mediamarkt in amsterdam (arena), de 2,2 ghz witte late november santa rosa dus :+. Je moet het wel benadrukken dat je die specifiek wilt want ze hebben de vorige versie ook (voor een iets zachter prijsje). kwaliteit is gewoon top, doos ongeopend, btw wordt aan de kassa direct verrekend. ik betaalde 1179 voor de mac, + wireless keyboard en muis.

wel grappig: één kassavrouwtje schreeuwt naar ander kassavrouwtje; "die imac kan je niet scanne hae?!", "nee, maar das toch die 20 inch? had ik net ook; ik heb t artikelnr.... &&#@($*", "maar dan krijg ik een macbook", "zit daar verschil in dan?" _/-\o_ nog meer korting wii _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Boomx op 29-01-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomx schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:39:
Ik heb er net 1 gehaald bij de mediamarkt in amsterdam (arena), de 2,2 ghz witte late november santa rosa dus :+. Je moet het wel benadrukken dat je die specifiek wilt want ze hebben de vorige versie ook (voor een iets zachter prijsje). kwaliteit is gewoon top, doos ongeopend, btw wordt aan de kassa direct verrekend. ik betaalde 1179 voor de mac, + wireless keyboard en muis.

wel grappig: één kassavrouwtje schreeuwt naar ander kassavrouwtje; "die imac kan je niet scanne hae?!", "nee, maar das toch die 20 inch? had ik net ook; ik heb t artikelnr.... &&#@($*", "maar dan krijg ik een macbook", "zit daar verschil in dan?" _/-\o_ nog meer korting wii _/-\o_
Oke relaxt! Maar ze hebben geen korting op de software toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
iMac mag toch eigenlijk niet? Want korting geld op Notebooks en PC's. En de iMac is toch geen pc! :P

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:21:
[...]

Oke relaxt! Maar ze hebben geen korting op de software toch?
nope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:18:
Wat betreft het eerste hangt het er natuurlijk vanaf wat je ermee gaat doen, maar mijn eerste reactie is: niet.

Meer geheugen is veel belangrijker dan een snellere CPU.
Ligt er aan wat je er mee wilt doen, bij mijn Core Duo Macbook waren het met name de hardeschijf en CPU die mij tegen hielden snel te doen wat ik moest doen. Het geheugen was mijn laatste zorg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik ga misschien vanavond maar eens kijken voor een goedkope MacBook bij MM Eindhoven. :) Benieuwd of ze korting geven en nog wat over hebben. Normaal hebben ze in ieder geval genoeg liggen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 15:05
Even checken ter bevestiging: je krijgt nu 19% korting op een MacBook, het recentste model, bij de MediaMarkt in Amsterdam/Arena? Ik lees nogal verschillende verhalen. Maar mocht het zo zijn dan ga ik daar in de namiddag namelijk even een bezoekje doen :).
Weet iemand of MM een factuur op bedrijfsnaam levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:16

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Jappo112 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:38:
Even checken ter bevestiging: je krijgt nu 19% korting op een MacBook, het recentste model, bij de MediaMarkt in Amsterdam/Arena? Ik lees nogal verschillende verhalen. Maar mocht het zo zijn dan ga ik daar in de namiddag namelijk even een bezoekje doen :).
Media Markt levert facturen op bedrijfsnaam. Daarvoor moet je op de afdeling vragen of ze een bonnetje voor je kunnen maken.

Ja ik heb er vroeger een aantal jaar gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34
Iemand misschien al in Eindhoven langs geweest?

Ik zit er sterk aan te denken om vanavond (+/- 18:00) even langs te gaan. Een zwarte Macbook voor € 1217 lijkt me wel wat, toch 100 euro goedkoper dan met studentenkorting en wel "legaal" op een bon met bedrijfsnaam te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Jappo112 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:38:
ja dus maar je moet even benadrukken dat je de 2,2 ghz versie wilt en niet de 2,16 bijv. ze hebben namelijk beide versies liggen. ik kan je dit bevestigen omdat ik er vanmorgen ben geweest... was wel een gekkenhuis om 8:00.

@poster boven mij, niet alle mediamarkten doen dus mee met de 19% actie mbt apple producten, amsterdam arena iig wel!

[ Voor 8% gewijzigd door Boomx op 29-01-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
Boomx schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:11:
[...]

ja dus maar je moet even benadrukken dat je de 2,2 ghz versie wilt en niet de 2,16 bijv. ze hebben namelijk beide versies liggen. ik kan je dit bevestigen omdat ik er vanmorgen ben geweest... was wel een gekkenhuis om 8:00.

@poster boven mij, niet alle mediamarkten doen dus mee met de 19% actie mbt apple producten, amsterdam arena iig wel!
In hoeverre denk jij dat ze nog leverbaar zijn? Ik kan daar niet veel eerder heen dan 18:00. Ik heb wel eens begrepen dat de MM vouchers uitdeelt op het moment dat een product in de aanbieding niet meer leverbaar is. Weet iemand of dat voor deze actie ook geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Boomx schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:11:
Daarom vroeg ik het hier :) MediaMarkt Eindhoven neemt de telefoon niet echt op (staat ook aangegeven op hun site dat ze telefonisch slecht bereikbaar zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Pooh ik heb geen idee, ik was er gisteravond ook en toen zeiden ze dat ze wel genoeg voorraad hadden toen maar werkelijk iedereen die in de rij stond vanochtend had wel een mac in zn handen (of 2). Wat ik wel nog gisteren hoorde was dat iemand gewoon voor de normale prijs een macbook kocht, en morgen (vandaag dus inmiddels) terug mocht komen met de bon om bij de info balie het btw bedrag contant terug te mogen ontvangen. misschien dat je daar nog iets aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:36

Shrien

frequent snoozer

Ik heb een probleempje..
Als ik een externe hd aan mijn macbook koppel kan ik er niets opgooien.
Ik krijg dan de melding dat ik de bevoegdheden er niet voor heb o.i.d.

Als ik de externe hd dan op mijn pc aansluit kan het wel gewoon.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Shrien schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:45:
Ik heb een probleempje..
Als ik een externe hd aan mijn macbook koppel kan ik er niets opgooien.
Ik krijg dan de melding dat ik de bevoegdheden er niet voor heb o.i.d.

Als ik de externe hd dan op mijn pc aansluit kan het wel gewoon.. :/
Even ter info, OS X kan zonder Third Party toevoegingen niet naar NTFS schrijven. Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken. Zoek even op MacFuse en NTFS-3G.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Formatteren als FAT32 schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje...heeft iemand geen problem met het calibreren van MB batterij?

Bij mij neemt de batterij af tot 0% en dan shut down/ kernel panic...

verder werkt mijn MB gewoon prima en zonder problemen. Ik heb alles geprobeerd(erase install, reset smc/pram, etc...) bij mijn powerbook en mbp kreeg ik nooit probleem met sleep als de batterij op(of bijna op). MB is van mijn vriendin...

er zijn meerdere mensen met hetzelfde problem:
http://discussions.apple....hreadID=1348407&tstart=45

http://discussions.apple....threadID=1219413&tstart=0

http://discussions.apple....threadID=1335088&tstart=0

MB is nieuw(1 week oud)...2.2 Ghz (laatste rev) met leopard pre-installed...

Graag advies...

Bijvoorbat dank...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 07:09
Ik moet zeggen een macbook met een 7200 toeren schijfje en 3GB ram is echt een verbetering. Veel vage trage mankementen zijn verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik ben net even bij de MediaMarkt in Rotterdam (centrum) geweest.

Daar hadden ze nogal een voorraadje aan MacBookjes staan.
Echter waren het allemaal wel de oude modellen! Dus met GMA 950 videokaart er in!
Toen ik de verkoper daarop attendeerde vertelde hij mij dat de nieuwere modellen met de nieuwe videokaart nog niet geleverd zijn en waarschijnlijk de komende tijd ook niet zullen komen.

Dit is wat ze aanbieden in Rotterdam:
  • MacBook 2.0GHz (wit) 1GB, 80GB HDD, GMA 950, Combo drive:
    Van 949 euro voor 797,47 euro
  • MacBook 2.16GHz (wit), GMA 950:
    Weet ik de prijs niet meer exact van, maar denk van 1250 euro voor ongeveer 1000 euro.
  • MacBook 2.16GHz (zwart), 1GB, 160GB HDD, GMA 950, superdrive:
    Van 1449 euro voor ongeveer 1217 euro.

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Als die modellen bij de MediaMarkt gewoon de normale Nederlandse toetsenbord-indeling hebben, lijkt me dit toch een prima koop. Als men al op zoek is naar een nieuwe laptop, en dan vooral geïnteresseerd zijn in een MacBook is die 798 euro een mooi prijsje...ook al is dit een ouder model. De MacBook was al geen laptop om op te gamen, en zal dat toch ook niet worden.

Maar goed....ben reeds voorzien ;)

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14
wout-hugo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:21:
Dit is wat ze aanbieden in Rotterdam:
  • MacBook 2.0GHz (wit) 1GB, 80GB HDD, GMA 950, Combo drive:
    Van 949 euro voor 797,47 euro
Deze laptop heb ik vanmiddag met/voor iemand anders gekocht. Bij de kassa was de prijs 670,14 euro (797,47 - 19% BTW). Thuis veel mij op dat op de sticker het volgende stond
MB 13/2.0/2x512/80/combo:white-GBR
en geen NLD. Weet iemand wat dat in de praktijk inhoud? MM Rdam-C is telefonisch niet bereikbaar 8)7. De betreffende persoon wil de Nederlandse taal, maar dat is bij de setup wel in te stellen. Wat is voor de rest nog anders, de toetsenbordindeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ja waarschijnlijk de toetsenbordindeling, maar ik denk ook dat je een Engelse stroomadapter krijgt, dus daar zul je dan een andere plug voor moeten kopen, zodat je hem in een gewoon stopcontact kunt doen.

[ Voor 16% gewijzigd door mark de man op 29-01-2008 18:27 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
E-RIC schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:23:
[...]

en geen NLD. Weet iemand wat dat in de praktijk inhoud? MM Rdam-C is telefonisch niet bereikbaar 8)7. De betreffende persoon wil de Nederlandse taal, maar dat is bij de setup wel in te stellen. Wat is voor de rest nog anders, de toetsenbordindeling?
Ik denk inderdaad dat je dan een engels toetsenbord hebt. Hier kan je de verschillen zien tov. een NL tobo: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304933
Zo te zien valt het dus wel mee. Er zit alleen een pond-teken op, en nog wat kleine verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
[...]
Deze laptop heb ik vanmiddag met/voor iemand anders gekocht. Bij de kassa was de prijs 670,14 euro (797,47 - 19% BTW). Thuis veel mij op dat op de sticker het volgende stond
Da's dan een aanbieding waar je dan helemaal niets over te klagen hebt, ook al is het een UK-versie. Zelfs 1e generatie basis-MacBooks zijn moeilijk tweedehands te krijgen voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Dit was al eens langsgekomen, ook iemand met een GBR van de MM, zoek maar eens op. De euro knop, die: €, was anders, maar voor de rest niet zoveel verschil dacht ik. Je hebt voor minder dan 700 euro een leuke laptop lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

En dan te bedenken dat de overheid, MM en Apple (hoewel die laatste twee waarschijnlijk minimaal) daar ook nog aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Zo, ben net terug van Mediamarkt Eindhoven :)

Bij de computers en laptops was het behoorlijk druk. Bij de Apple hoek was het wat rustiger. Maar gelukkig, de actie was ook op de Apple's geldig! Toen ik de medewerker vroeg of het echt nieuwe (& de laatste) MacBooks zijn, reageerde hij nogal geïrriteerd dat er niks mis mee is. Die vraag had hij vast vaker gehoord ;)

Maar goed, de MacBook waar ik nu op type is inderdaad helemaal nieuw en van het laatste model. Ik betaalde € 1217,59 :)

Er zijn er nog genoeg, voor degene die vanavond nog willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Mac bij de MediaMarkt kopen. |:(

Het is triest hoe laag mensen zakken voor dat kleine beetje geld....
Modbreak:Zou je dit soort flames achterwege willen laten? Dat mensen hun Mac bij de MediaMarkt kopen, moeten ze zelf weten.

[ Voor 37% gewijzigd door Daedalus op 29-01-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:31:
[...]

Dit was al eens langsgekomen, ook iemand met een GBR van de MM, zoek maar eens op. De euro knop, die: €, was anders, maar voor de rest niet zoveel verschil dacht ik. Je hebt voor minder dan 700 euro een leuke laptop lijkt me.
de ~ zit op een andere plek en de # is niet zichtbaar aanwezig en daarbij niet echt anders. De poweradapter kabel is wel engelse versie :/ heb nu ander kopje op de adapter en mis halve meter snoer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:36:

Ow? Want?

Garantie kan gewoon via Apple lopen lijkt me. Verder heb ik voor veel* minder geld exact dezelfde doos die ik ook bij een Apple winkel gekregen had.

* = Nu heb ik 1217 euro betaald (+/-1000 euro excl.), maar met een bon op bedrijfsnaam. Bij Apple zelf had ik 1332 euro betaald, met studentenkorting dus zonder BTW-bon. Dat scheelt uiteindelijk 330 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:56

Japie.G

Colour Classic

Hallo mensen,

Even iets anders dan waar je de macbook het goedkoopst kan krijgen...

Ik heb mijn macbookje inmiddels al een paar maanden (sept 2007, 2,16ghz, 2gb, superdrive), en er beginnen me een paar dingetjes op te vallen. Ik vroeg me af of dit al vanaf het begin af aan was, en dat het er dus bij hoort, of dat het door het gebruik komt.

- Als de macbook dicht is kan ik het scherm ten opzichte van het midden een klein beetje naar links en rechts bewegen. Hebben andere mensen dit ook?

- Als de macbook open is kan ik aan de linkerkant (waar de koptelefoonaansluiting zit) het plastic een klein beetje naar binnen drukken. Hebben jullie dit ook?

- Ik heb nu twee keer gehad dat de macbook opstart met capslock en num lock aan. Dat die lampjes dus default branden!! Lijkt me niet goed.. Overigens was dit na restart weer weg.

Ik zit er over te denken om een 7200rpm schijfje in de macbook te hangen. Ik doe dit alleen wanneer het echt snelheidswinst geeft. Heb ik dan minder strandballetjes? Heeft er iemand ervaring mee en welk type schijf heb je dan gebruikt?

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen met bovenstaande zijn.

(p.s. klinkt wat zeikerig hierboven, maar ben super tevreden met mijn macbookje!!)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbertC schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:39:
[...]
Ow? Want?

Garantie kan gewoon via Apple lopen lijkt me. Verder heb ik voor veel* minder geld exact dezelfde doos die ik ook bij een Apple winkel gekregen had.

* = Nu heb ik 1217 euro betaald (+/-1000 euro excl.), maar met een bon op bedrijfsnaam. Bij Apple zelf had ik 1332 euro betaald, met studentenkorting dus zonder BTW-bon. Dat scheelt uiteindelijk 330 euro!
Ik ga veel liever naar een goede APR. Dat je met vakkunde Apple-liefhebbers kan praten, die er niet staan om je wat aan te smeren, maar het uit passie doen. Dat ze zelf ook dagelijks met veel liefde Apple computers gebruiken. En natuurlijk dat veel APRs een eigen reparatie service hebben. Dat ik er na 3 maanden terug kom om een kabeltje te halen, en ze mij direct herkennen en vragen of ik mijn Macbook nog steeds met veel plezier gebruik.

Knip... dit kun je vast ook wel wat vriendelijker brengen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 29-01-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Je lijkt mij wel in het begin :P.

Ik heb sinds vandaag een Hitachi ,7200RPM, SATA, 16MB, 120GB er in zitten en echt snel die macbook :D heb er btw ook 3 GB aan ram in zitten. 150 euro geupgrade en merk het verschil heel erg goed.

Dat kraken aan de zijkant heb ik ook.. na tijd merk je het niet meer. Alleen met dat scherm heb ik totaal niet.

[ Voor 16% gewijzigd door rhodium op 29-01-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:54:
[...]

Ik ga veel liever naar een goede APR. Dat je met vakkunde Apple-liefhebbers kan praten, die er niet staan om je wat aan te smeren, maar het uit passie doen. Dat ze zelf ook dagelijks met veel liefde Apple computers gebruiken. En natuurlijk dat veel APRs een eigen reparatie service hebben. Dat ik er na 3 maanden terug kom om een kabeltje te halen, en ze mij direct herkennen en vragen of ik mijn Macbook nog steeds met veel plezier gebruik.

Bij de Mediamarkt staat er een gladjak die je persee een Mac aan wilt smeren, ook al past het niet bij je. Kopen kopen kopen, in meer zijn ze niet geinterreseerd. En naar je garantie kun je fluiten. Ik moet er van walgen, dat iemand de MediaMarkt heeft toegelaten om Apple computers te verkopen. En dankzij mensen zoals jij zullen de APRs, die het wel met liefde doen, véél lijden.
Mja, de APR in Eindhoven is niet bepaald altijd lekker vriendelijk. Sterker nog, genoeg gehad dat ik daar erg arrogant behandeld werd. Misschien omdat ik daar nooit geen Mac gekocht heb, maar alleen een berg accessoires & software enzo? Kan misschien zo zijn, maar zo koop ik er in ieder geval zeker nooit geen Mac.

En voor +/- € 330 kan het met niet zo interesseren dat de MediaMarkt "achterlijke" verkopers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Japie.G schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:49:
- Als de macbook dicht is kan ik het scherm ten opzichte van het midden een klein beetje naar links en rechts bewegen. Hebben andere mensen dit ook?
Yep, is vrij normaal volgensmij.
Japie.G schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:49:
- Als de macbook open is kan ik aan de linkerkant (waar de koptelefoonaansluiting zit) het plastic een klein beetje naar binnen drukken. Hebben jullie dit ook?
Yep, met mooi kraakgeluidje erbij :P . Maar het voelt verder stevig aan. Heb in ieder geval niet 't idee dat het wat uitmaakt.

Kan het me ook niet meer precies herinneren, maar volgensmij was dit altijd al (die van mij is nu 1 jaar). Het enige wat eigenlijk is veranderd is dat het scharnier ontzettend is gaan kraken. Las eens ergens dat dat vaker schijnt te gebeuren bij zwarte MacBooks. Bij gewoon open en dicht doen hoor je 'm niet. Maar staat het scherm open, en geef je het een duwtje zodat 't iets naar achter beweegt, of stel je 't iets bij, dan komt er een mooi hard gekraak vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ook wel wat vriendelijker en om nou zo trots te zijn op je frauderende en respectloze gedrag :/

[ Voor 105% gewijzigd door Hoedje op 29-01-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:31:
Dit was al eens langsgekomen, ook iemand met een GBR van de MM, zoek maar eens op.
Bedankt, het was hier inderdaad al langsgekomen.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:54:
Bij de Mediamarkt staat er een gladjak die je persee een Mac aan wilt smeren, ook al past het niet bij je.
Bij MM Rdam-Centrum stond er (vandaag) een man van Apple en niet van MM zelf. Er schijnt binnenkort (binnen enkele dagen?) ook een Apple corner te komen waar ze live demonstraties kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

™Ik kom ook van de Media Markt af, en type dit nu op m'n nieuwe Macbook. Het goedkoopste model, die kregen ze net weer binnen. Dit is ook het nieuwe model met X3100, dus ik kan ook nog een beetje WoWen, en dan ben ik content. :)

Er kwamen net weer een stuk of 15 exemplaren de winkel in toen ik de mijne ging halen, in eerste instantie stonden ze als uitverkocht aangegeven, maar dat bleek gelukkig niet zo.
De garantie gaat overigens inderdaad gewoon via Apple, en je kunt hiermee dus gewoon naar een APR. Daarnaast was de doos in prima staat en duidelijk nog nooit open geweest. :)

Voor de 880 euro die ik ervoor betaalde kon ik em echt niet laten liggen. Voor hetzelfe geld vind je geen laptop met dezelfde batterijtijd, en daarnaast ben ik sinds een tijdje al een fervent OS X gebruiker.

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-01-2008 19:37 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik had dus wat problemen met m'n MacBook batterij: MacBook viel uit wanneer batterij op 15-25% zat.
Vandaag maar even naar de Apple Store geweest, m'n probleem uitgelegd, en ik kreeg binnen een minuut een nieuwe batterij. Super dus!

Hij 'past' alleen wel een beetje minder goed dan de vorige, maar dat maakt niet zo veel meer uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

RobbertC schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:58:
[...]
Mja, de APR in Eindhoven is niet bepaald altijd lekker vriendelijk. Sterker nog, genoeg gehad dat ik daar erg arrogant behandeld werd. Misschien omdat ik daar nooit geen Mac gekocht heb, maar alleen een berg accessoires & software enzo? Kan misschien zo zijn, maar zo koop ik er in ieder geval zeker nooit geen Mac.

En voor +/- € 330 kan het met niet zo interesseren dat de MediaMarkt "achterlijke" verkopers heeft.
Hoi RobbertC! Jammer te horen dat je in Eindhoven slecht behandeld bent. Ik heb er een tijd gewerkt, en ondanks dat ik nu al bijna 2 jaar weg ben, blijft het toch een beetje 'mijn' Apple Centre ;) Persoonlijk is voor mij elke klant gelijk en ik zal elke klant ook een eerlijk advies geven, ook als dat advies luidt 'misschien is een Mac niks voor u'.

Overigens mag het fabeltje dat er alleen passionele kenners bij APR's werken even ontkracht worden. Toen ik wegging bij het APR in Eindhoven, bleven er slechts 2 echte Macgebruikers over onder het personeel. Verder een paar verse switchers en nog een paar Windowsgebruikers die Apple computers wel mooi vonden. Feit is dat je niet bij een APR gaat werken als je Macs niks vindt, maar je hoeft lang niet altijd te verwachten dat er kennis aanwezig is. De training die het personeel behoort te krijgen is niets meer dan een oppervlakkige 'waarom zijn Apple producten geweldig?' training. Verder kan het personeel doorgaans wat basic dingen laten zien, maar als je een specifiekere vraag hebt moet je geluk hebben dat je iemand treft die weet waar hij of zij over praat.

Ik koop mijn Macs ook standaard bij een APR, vooral vanwege de service. Wanneer er iets mis mee is, kom ik het immers ook weer daar brengen ;)

offtopic:
sidenote: ik heb op release-night van Leopard nog 2 uur bij YouMac klanten staan helpen omdat het personeel het af liet weten en ik er voor de vaste klanten bekend uitzag (en geen jas aanhad) 8)7

ontopic:
Mijn baas heeft zojuist een zwarte MacBook voor me mogen bestellen :P Ik gebruikte mijn MBP nu ook zakelijk en dat vond ik zonde, dus een MacBook erbij voor mn werk. Meteen 4GB RAM erin en dan kunnen we er weer even tegen ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist bij de MM 1 van de 2 laatste macbooks op de kop kunnen tikken met 2,2 ghz x3100 chipset en 120 gb schijf.

Dit zal wel een noob vraag zijn maar kan er niks over vinden.

Als ik een dvd in mijn slot in doe , dan tikt het mechanisme heel erg en voel als ik mijn hand erop leg de behuizing aan de onderkant ook een beetje tikken.
Is dat normaal? kan me herrineren dat een maat van mij een mbp heeft en die maakt ook veel herrie.

Maakt die van jullie ook veel herrie? Tikt hij ook als hij de schijf inlaadt.
Het afspelen gaat wel gewoon goed.

PLEASE HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Dat is waarschijnlijk gewoon normaal. Dat is gewoon het geluid van de slot-in drive. Ik zeg waarschijnlijk, omdat het zonder het te horen natuurlijk nooit 100% zeker is te zeggen. Ik weet niet of je kennissen of een winkel in de buurt hebt met Macbook(s), dan kun je kijken horen of het normaal is.

Overmatig hoofdletter gebruik wordt niet echt gewaardeerd ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:53:
Ik heb zojuist bij de MM 1 van de 2 laatste macbooks op de kop kunnen tikken met 2,2 ghz x3100 chipset en 120 gb schijf.

Dit zal wel een noob vraag zijn maar kan er niks over vinden.

Als ik een dvd in mijn slot in doe , dan tikt het mechanisme heel erg en voel als ik mijn hand erop leg de behuizing aan de onderkant ook een beetje tikken.
Is dat normaal? kan me herrineren dat een maat van mij een mbp heeft en die maakt ook veel herrie.

Maakt die van jullie ook veel herrie? Tikt hij ook als hij de schijf inlaadt.
Het afspelen gaat wel gewoon goed.

PLEASE HELP!!
Heb ik hier ook hoor! Tikt een paar keer, en dan gaat ie lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De combodrive in m'n nieuwe Macbook maakt ook een !@#$-herrie, dus ik denk dat het vrij normaal is. Helaas was het witte 2.2GHz model niet meer te krijgen bij de MM in Eindhoven toen ik er kwam, en de zwarte was me toch iets te duur.

Achja, ik doe er nu een Zepto Znote 6214W voor uit de deur, aangezien ik m'n laptop eigenlijk helemaal niet zwaar gebruik, maar gewoon graag mobiel ben. Dus meer dan wat ik nu heb heb ik toch niet nodig. Waarschijnlijk stop ik er zelf nog een grotere/snellere schijf in, en wat meer RAM, maar dat zien we nog wel.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als jij een cd of dvd inlaadt en je voelt aan de onderkant van de behuizing, voel jij hem dan ook opbollen als hij tikt, of tikt de jouwe niet? alleen dat winy geluid ?

ben er best onzeker over, ondanks dat ik de dvd alleen gebruik als het os een keer geherinstalleerd moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:33:
Dus als jij een cd of dvd inlaadt en je voelt aan de onderkant van de behuizing, voel jij hem dan ook opbollen als hij tikt, of tikt de jouwe niet? alleen dat winy geluid ?

ben er best onzeker over, ondanks dat ik de dvd alleen gebruik als het os een keer geherinstalleerd moet worden :)
opbollen doet de mijne trouwens niet, ik voel wel dat er wat aan de onderkant tegenaan tikt. Opbollen is dus geen sprake van en lijkt me ook niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor dit 'probleem' heeft Apple een mooie support artikel: MacBook, MacBook Pro and MacBook Air SuperDrive: Noises from the optical drive, inclusief audio samples :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je daedalus , het geluid van inserting disc - sample 1 is precies het geluid en dus volkomen normaal :D

Zo blij dat ook ik eindelijk tot de MAC wereld ben toegetreden.

Nogmeer mensen die een apple gekocht hebben deze avond/dag bij MM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:28:
dank je daedalus , het geluid van inserting disc - sample 1 is precies het geluid en dus volkomen normaal :D

Zo blij dat ook ik eindelijk tot de MAC wereld ben toegetreden.

Nogmeer mensen die een apple gekocht hebben deze avond/dag bij MM ?
Ja, heb er om 18:00 één gehaald in Amsterdam/Arena. Daar ging het vrij hard. Verkoper wist mij te vertellen dat ze er 250 hadden liggen en de verwachting was dat deze allemaal verkocht werden. Kwam eigenlijk voor de zwarte uitvoering maar die hadden ze alleen nog in het oude model. Toen maar de instap 2,0 Ghz santa rosa met combo drive gekocht. Kon netjes een factuur voor op de zaak krijgen. Alles was verder prima, doos ongeopend, geen pixelellende (vooralsnog). Ik verkoop mijn oude iBook G4 voor weinig aan mijn zus. Zo heeft en zei een leuk lappie en kan ik weer even vooruit. Al met al een investering van niets.
Ben wel lekker aan het sponsoren. Vorige week ook al een Mac Pro gekocht :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
kom net bij de mm in enschede weg, deze deden niet mee aan de aktie. wel de korting op notebooks maar niet op macbook. de verkoper zei zelfs dat het officieel niet mocht, macbook verkopen tegen die prijzen. nu maar wachten op andere aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
tom_aagten schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:19:
kom net bij de mm in enschede weg, deze deden niet mee aan de aktie. wel de korting op notebooks maar niet op macbook. de verkoper zei zelfs dat het officieel niet mocht, macbook verkopen tegen die prijzen. nu maar wachten op andere aanbiedingen.
Ik ben ook uit op een goeie aanbieding. Die van de MM heb ik maar aan me voorbij laten gaan. Op de een of andere manier vertrouw ik dat niet helemaal.

Anyhoe, ik hou elke dag www.dailyoffers.nl bij, hopen dat daar binnen nu en een maand of 2 a 3 een Macbook voorbij komt voor 800,- oid. Als ik een aanbieding spot zal ik het hier zeker laten weten :)

En als iemand anders ook een goede aanbieding vindt graag laten horen :+

[ Voor 5% gewijzigd door [J.d.I.] DirtyHarry op 30-01-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet toch zeggen dat mijn ervaringen als fervent windows gebruikers ( in het verleden) wisselend zijn.
Alles moet je opnieuw leren en Ook alle functies zijn nogal overweldigend.

Bij de mac zit geen gebruiksaanwijzing, wat ik toch wel als een gemis ervaar als nieuwe osx gebruiker.

Heeft iemand een document of iets in die geest waar de basis uitgelegd wordt?

:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

jazeker, kijk eens hier: http://macmiep.nl/

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:46:
Moet toch zeggen dat mijn ervaringen als fervent windows gebruikers ( in het verleden) wisselend zijn.
Alles moet je opnieuw leren en Ook alle functies zijn nogal overweldigend.

Bij de mac zit geen gebruiksaanwijzing, wat ik toch wel als een gemis ervaar als nieuwe osx gebruiker.

Heeft iemand een document of iets in die geest waar de basis uitgelegd wordt?

:)
In de helpfunctie van OSX zit een introductie van de standaardfuncties. Best handig. In de Finder, ga je in het Help menu naar Mac Help, en kies je voor 'Exploring OS X'.

Succes ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Whieee op 31-01-2008 12:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MacBook kan ieder moment geleverd worden :D
Verschrikkelijk dat wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:36:

Mijn ervaringen bij de APR in Amsterdam bij CS zijn niet zo goed. De verkoper kon niets meer vertellen dan de specificaties van het bordje oplezen. Verder zijn ze er traag. En ja, ze vragen heel veel geld voor het extra geheugen wat elders gewoon 82 euro kost (4 gb). Maar dat laatste ligt natuurlijk aan Apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:47:
[...]

Mijn ervaringen bij de APR in Amsterdam bij CS zijn niet zo goed. De verkoper kon niets meer vertellen dan de specificaties van het bordje oplezen. Verder zijn ze er traag. En ja, ze vragen heel veel geld voor het extra geheugen wat elders gewoon 82 euro kost (4 gb). Maar dat laatste ligt natuurlijk aan Apple..
zoals ik al eerder postte in dit topic: APR personeel is helaas niet automatisch specialist. Soms kom je inderdaad heel dramatische gevallen tegen. Dit is overigens wel iets waar Apple iets aan zou mogen doen (hogere eisen aan APRs bijvoorbeeld). Misschien eens een briefje naar Apple in Bunnik sturen?

De geheugenprijzen kan het APR zelf bepalen. Doorgaans wordt gewoon Apple-tested geheugen van Kingston, DaneElec of Crucial gebruikt, met een behoorlijke marge erop. Gelukkig mag je RAM zelf vervangen, dus ik kan mn RAM gewoon zelf ergens anders halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n MacBook binnen!
Typ er nu op! Toetsenbord is even wennen maar op zich wel prettig.
Front row is echt geweldig en de MacBook zelf is gewoon prachtig.
Op dit moment is hij buitengewoon stil maar net maakte die toch een aardig lawaai.
Die spellingcheck in safari is erg handig, wordt je meteen op een typefout gewezen!
Zal binnenkort wat fotootjes plaatsen in het show je apple topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:57:
Heb m'n MacBook binnen!
Typ er nu op! Toetsenbord is even wennen maar op zich wel prettig.
Front row is echt geweldig en de MacBook zelf is gewoon prachtig.
Op dit moment is hij buitengewoon stil maar net maakte die toch een aardig lawaai.
Die spellingcheck in safari is erg handig, wordt je meteen op een typefout gewezen!
Zal binnenkort wat fotootjes plaatsen in het show je apple topic.
Ik ben sinds 2 dagen ook overgestap van xp naar mac. Alles is even wennen, maar hoe kan ik nou als een woord fout is gelijk verbeteren? zoals word van MS rechtmuisknop.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.