thx, ik heb de dvds inderdaad in dat andere doosje gevonden.
ik hou het maar op tijdelijke 'blindheid' als gevolg van enthousiasme om mijn nieuwe mac uit te proberen. Ik heb dat pakje dus wel in mijn handen gehad, maar gedacht dat het een of ander boekje was. Dus mijn macje is ook compleet.
mijn ervaringen als first time os x / mac user tot nu:
1. wow hij start snel op en is snel te gebruiken in vergelijking met mijn windows laptop (XP pro) en desktop (vista ultimate). Kantekening is natuurlijk wel dat er nu alleen standaard software op staat. Mijn windows bakken waren ook "kaal" snel met starten.
2. sleep mode is ook lekker snel. Klepje dicht en hij is binnen een paar tellen in sleepmode. Klepje open en binnen een paar tellen kan ik weer verder. Erg positief !
3. toetsenbord. Toetsenbord moet ik erg aan wennen en mijn eerste indruk is, kan ik hem alstublieft vervangen.... ik vind de aanslag van de toetsen niet lekker. Ik weet niet waar dat door komt. omdat de toetsen zo plat liggen wellicht.
4. ontwerp minpuntje. de rand van de mac book is recht en snijdt daardoor in de palm van mijn hand. Bij mijn windows laptop is dit netjes afgerond, en dus knel je minder je hand af.
5. ik mis page down/up en delete. ja je kan in combinatie met command/alt/ctrl/fn (weet ff niet meer precies welke toets) deze functies oproepen, maar ik vind dat een onhandige handeling teveel. 1 knop is sneller (ja ik ben een beetje lui..:).
6. stroomkabel, handig die magnetische koppeling.
7. leuk: apple logo brandt als je je macbook aan hebt staan.
8. Dock, hmm... weet niet wat ik hier van moet vinden. neemt net een beetje te veel desktop ruimte in. Zou hem het liefst in de menubalk kwijt willen, maar dat is wellicht een windows reflex....
9. permanente menubalk bovenin, moet ik aan erg aan wennen. Wanneer ik meerdere apps draai, wil ik via Window switchen naar andere applicaties. Tja, ook hier weer een beetje Windows deformatie ....
10. jammer dat de combodrive even lawaai maakt als je de macbook aan zet of dat hij uit sleepmode komt.
voorlopige conclusie: hij is mooi, snel en sommige zaken zijn handiger dan in windows. Had ik al gezegd dat ik hem mooi vind
next steps: os x wat meer eigen maken, paar GB extra erin prikken, koppeling maken naar mijn windows netwerk, tas kopen.
ben wel benieuwd wat andere first time macbook users als eerste gedaan hebben of van plan zijn te doen.