Tering man, die laatste battle (tenminste, dat denk ik) is hard zeg! Normaal geen moeite, maar nu heb ik de 360 maar uitgezet, anders ging er een controller sneuvelen
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:33:
Geweldig eind zeg
spoiler:ik heb het spel nu gisteren uitgespeelt en na de aftiteling heb ik nog wat rond gelopen maar ik kon niets bijzonders meer doen, wel in de computers kijken enzo maar niet iets om het spel op te slaan. nou start ik hem net op om gewoon even wat rond te rennen in 1 van de steden maar ik krijg nu weer dat gedoe dat ik die tekens op de muren ga bekijken en dat dan weer de aftiteling komt, en voor de aftiteling kan ik niet meer in die animus.
hoort dit of heb ik wat over het hoofd gezien??
spoiler:
Na de aftiteling moet je weer op de Animus gaan liggen en een stad inladen, aldaar moet je even ervoor zorgen dat de game gaat saven, dus of even een vlag zoeken, of een burger helpen, dat soort dingen. Als de game weer gesaved is, krijg je de volgende keer dat je de game opstart niet meer het eind stuk en de aftiteling te zien, maar krijg je het 'laadscherm' van de Animus te zien, waar je weer missies opnieuw kan spelen enzo.
Voor mij nogmaals een bevestiging dat de game niet af is, ik snapte er ook geen hol van. Eerst zat ik daar een beetje in dat lab doelloos rond te lopen, niet weten wat je moest doen... Werd het zat, console uitgedaan, volgende dag weer aan, kon ik weer verplicht het einde en de aftiteling bekijken.
Voor mij nogmaals een bevestiging dat de game niet af is, ik snapte er ook geen hol van. Eerst zat ik daar een beetje in dat lab doelloos rond te lopen, niet weten wat je moest doen... Werd het zat, console uitgedaan, volgende dag weer aan, kon ik weer verplicht het einde en de aftiteling bekijken.

Verwijderd
Dit is een soort cheat. Als je niet wilt "cheaten" check dan NIET de spoiler. Het helpt bij het gevechtUltraSub schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:35:
Tering man, die laatste battle (tenminste, dat denk ik) is hard zeg! Normaal geen moeite, maar nu heb ik de 360 maar uitgezet, anders ging er een controller sneuvelen
spoiler:
Wat je kan doen is als je bijna dood bent rondjes gaan rennen. Ze lopen domweg achter je aan en raken je niet Na 3min. heb je weer genoeg leven om het nogmaals te proberen 
Verwijderd
Vandaag weer eens Tombraider gespeeld, wat is het spring en klimwerk ineens moeilijk als je AC gewend bent.
Zooo... uitgespeeld. Vette game.
Nu de rest van de achievements nog eens nalopen en proberen te vergaren. Wat ik wazig vind is dat ik die achievement waarbij je 25 man in een single fight moet omleggen nog niet heb. Na al dat geknok was ik serieus in de veronderstelling dat ik meer dan 25 man heb omgelegd
/edit
Hier een torrentje naar een pdf met alle templar en vlag lokaties
/edit 2
Man, wat irritant dat je de cutscenes niet kunt skippen. Ze duren lang, heel lang, als je met replaying bezig bent
Nu de rest van de achievements nog eens nalopen en proberen te vergaren. Wat ik wazig vind is dat ik die achievement waarbij je 25 man in een single fight moet omleggen nog niet heb. Na al dat geknok was ik serieus in de veronderstelling dat ik meer dan 25 man heb omgelegd
/edit
Hier een torrentje naar een pdf met alle templar en vlag lokaties
/edit 2
Man, wat irritant dat je de cutscenes niet kunt skippen. Ze duren lang, heel lang, als je met replaying bezig bent
[ Voor 36% gewijzigd door UltraSub op 02-12-2007 12:26 ]
Verwijderd
Ik word stron en strontttt ziek van dit spel, ik moet nu voor iemand van Assasins weer wat mensen omleggen, maar dit gaat gewoon niet!
Mijn status is telkens ROOD, één verkeerde beweging en ik heb weer het hele leger in mn nek.
Dit is zo verdomde hinderlijk, is hier een oplossing voor?
Bedankt
Mijn status is telkens ROOD, één verkeerde beweging en ik heb weer het hele leger in mn nek.
Bedankt
In één woord: blenden...Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:12:
Ik word stron en strontttt ziek van dit spel, ik moet nu voor iemand van Assasins weer wat mensen omleggen, maar dit gaat gewoon niet!
Bedankt
Zo simpel is het
En meteen de daken op gaan en zo naar je doel proberen te komen of gewoon van punt A naar punt B te willen is ook handig. Gewoon wat werpmessen mee nemen voor de bewakers op het dak en dan is dat probleem ook weer opgelost. Op de daken is het gewoon rustiger en kan je lekker rond hoppen zonder dat iemand daar last van heeft. Zijn bewakers met pijl en boog die wel roepen dat je op moet zouten, maar gewoon verder lopen en dan zijn die ook weer tevreden.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Gelukt! Bedankt!FeaR1986 schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:15:
[...]
In één woord: blenden...
Zo simpel is het![]()
En meteen de daken op gaan en zo naar je doel proberen te komen of gewoon van punt A naar punt B te willen is ook handig. Gewoon wat werpmessen mee nemen voor de bewakers op het dak en dan is dat probleem ook weer opgelost. Op de daken is het gewoon rustiger en kan je lekker rond hoppen zonder dat iemand daar last van heeft. Zijn bewakers met pijl en boog die wel roepen dat je op moet zouten, maar gewoon verder lopen en dan zijn die ook weer tevreden.
Verwijderd
Ik vond het een makkelijke game, variatie in gevechten vond ik het leukst, alleen jammer dat er geen repley waarde voor mij heeft.
Ik hoop dat er een deel 2 komt!
ReplAy waarde is inderdaad niet echt je van het.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:08:
Ik vond het een makkelijke game, variatie in gevechten vond ik het leukst, alleen jammer dat er geen repley waarde voor mij heeft.
Je kan wel opnieuw beginnen om alle vlaggen te zoeken en dergelijke, maar dat biedt niet echt heel veel meerwaarde.
En goed nieuws voor jou: er komt een deel 2 en 3
even een domme vraag, ik ben al bijna door het spel heen. Maar is het nou mogelijk om een target echt te stealth killen?
Mijn vorige missie had ik bewakers afgeleid, kon tot achter mijn target komen zonder dat hij het merkte en deed een stealth kill (dacht ik). Dan krijg je zon filmpje waarbij de bijna dode man, de kracht vindt nog een kwartier dialoog te voeren, maar daarna, als het spel verder gaat, is meteen de hele stad in paniek.
Mijn vorige missie had ik bewakers afgeleid, kon tot achter mijn target komen zonder dat hij het merkte en deed een stealth kill (dacht ik). Dan krijg je zon filmpje waarbij de bijna dode man, de kracht vindt nog een kwartier dialoog te voeren, maar daarna, als het spel verder gaat, is meteen de hele stad in paniek.
Stealth als in "niemand heeft het door" denk ik niet, de chase na de moord is namelijk een GROOT deel van het spel. De weg er naar toe "stealth" die is er wel, al vind ik hem ook niet altijd.
Ik zelf zit nu op het eind van block 4 in jerusalem, ik zie de scholars rechts wel staan maar er staat zo;n malloot naast, die me een paar zetten geeft, waardoor ik uit mijn blend "val" zeg maar en dus meteen gespot wordt, en de hele meute op me krijg!?!? Weet iemand wat ik fout doe???
Ik zelf zit nu op het eind van block 4 in jerusalem, ik zie de scholars rechts wel staan maar er staat zo;n malloot naast, die me een paar zetten geeft, waardoor ik uit mijn blend "val" zeg maar en dus meteen gespot wordt, en de hele meute op me krijg!?!? Weet iemand wat ik fout doe???
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Verwijderd
Dat is toch met die target op dat podium die mensen killed aan die paal??,,, als dat hem is dan moet je links de ladder omhoog die gasten op het dak killen,, dan snel het podium op springen en hem meteen killen,, want er zijn teveel gozerts om zomaar doorheen te stormenDonnie schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:30:
Stealth als in "niemand heeft het door" denk ik niet, de chase na de moord is namelijk een GROOT deel van het spel. De weg er naar toe "stealth" die is er wel, al vind ik hem ook niet altijd.
Tot en met het eind van memory block 5 gebruikte ik de blend eigenlijk nauwelijks. Verdere blocks moest ik er wel wat meer gebruik van maken, maar gewoon lopen en dan gewoon iedereen van kant maken was ook een optie
Gisteren uitgespeeld, met enig gemak eerlijk gezegd. Ga hem zeker nog verder spelen, om nog de paar laatste achievements te halen (heb nu iets van 800G). Heerlijk spel
Ben benieuwd hoe ze de DS versie gaan aanpakken. Splinter Cell: Chaos Theory op de DS was ook niet van je het dankzij een niet al te beste framerate (graphics en animaties waren dan ook best mooi) en hinderlijke controls waaraan je moest wennen. Het lijkt Team Ninja wel te lukken om Ninja Gaiden van de Xbox naar de DS te brengen en daar zou je in eerste instantie ook denken van "no waay!". Hopelijk maakt Ubisoft er dan ook wat moois van.
Verwijderd
Ik hoop dat het vechten wat beter word uitgewerkt.FeaR1986 schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:03:
[...]
En goed nieuws voor jou: er komt een deel 2 en 3
Zoals in prince of persia bijv. over mensen heen springen, muren gebruiken etc. Niet heel complex ofzo, maar lijkt me dat het in AC ook wel lekker zou werken.
zo, net voor het echie uitgespeeld (1e keer was zonder vlaggen enzow) en ik moet zeggen,
spoiler tag op verzoek:
argh the pain van het gevoel dat ik iets nog niet gedaan heb
had niet het idee dat ik iets wereldschokkends of nieuws had gemeld, maar apparantly had ik het fout. Sorry daarvoor
spoiler tag op verzoek:
spoiler:
tis toch wel gaaf om de conference room van binnen te zien 
vind het einde helemaal sterk omdat je zo aan je lot over wordt gelaten zo van "ja er is misschien wel, en misschien niet nog meer, maar wat mag je zelf uit zien te vogelen".
Dan heb je al je memory bars vol, alle email gelezen, alle ruimtes bezocht.. en dan? dan eindigt het spel nog steeds niet zelf (ok, vooruit, kan je kiezen om dingen te replayen), en is die eind memory ook als je de attachment bekijkt nog steeds niet wit zoals de andere...
vind het einde helemaal sterk omdat je zo aan je lot over wordt gelaten zo van "ja er is misschien wel, en misschien niet nog meer, maar wat mag je zelf uit zien te vogelen".
Dan heb je al je memory bars vol, alle email gelezen, alle ruimtes bezocht.. en dan? dan eindigt het spel nog steeds niet zelf (ok, vooruit, kan je kiezen om dingen te replayen), en is die eind memory ook als je de attachment bekijkt nog steeds niet wit zoals de andere...
argh the pain van het gevoel dat ik iets nog niet gedaan heb
had niet het idee dat ik iets wereldschokkends of nieuws had gemeld, maar apparantly had ik het fout. Sorry daarvoor
[ Voor 11% gewijzigd door GTOfire op 04-12-2007 20:39 ]
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
GTOfire ik geloof dat je hier maar beter de spoiler optie kan gebruiken. Ik weet nu meer dan ik eigenlijk wil weten.
Edit: en bedankt, ik zit nog in memory block 3. Goede game al met al, lage replay maar dat maakt me weinig uit. Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waar de grote teleurstelling vandaan kwam toen de game net uit was. Misschien waren de verwachtingen te hoog.
Ik vermaak me in ieder geval kostelijk.
Edit: en bedankt, ik zit nog in memory block 3. Goede game al met al, lage replay maar dat maakt me weinig uit. Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waar de grote teleurstelling vandaan kwam toen de game net uit was. Misschien waren de verwachtingen te hoog.
Ik vermaak me in ieder geval kostelijk.
[ Voor 56% gewijzigd door politrix op 04-12-2007 20:56 ]
Untappd: politrix
aan de ene kant snap ik de mindere reviews wel. Het spel is gewoon echt heel erg makkelijk, en als gevolg daarvan voelt het veel minder sluip-door-kruip-door tijdens de gameplay als je misschien zou denken aan de hand van de trailers en de hype. Je kan het zelf wel stealthy maken door het stealty te spelen, maar IMHO is dat alleen leuk als het ook nut heeft 
Ook de mini-games die je gebruikt om je info te verzamelen zijn an sich leuk bedacht, maar tis ook ergens wel weer jammer dat dat het dan is. Veel meer is het niet en het is ook samen met het zoeken van vlaggen het enige dat er in die big-ass wereld te doen is. Ook daarvan zou je meer verwachten als je verteld word een grote vrije living breathing wereld te krijgen.
Dit alles is denk ik de reden dat mensen wellicht een ander spel verwachtten dan het geworden is.
Ik ben zelf van mening dat het spel wel degelijk zijn beloftes waarmaakt op de belangrijkste gebieden. De crowd is idd belangrijk, net als blenden, mensen aan de kant duwen, etc. Freerunnen is gewoon erg vet en ik klim zelf altijd over een gebouw heen ook al is er een steegje 2m verderop.
Neej het is geen spel waarin je ongezien in de schaduw moet blijven, maar is dat ook iets dat beloofd werd? Kan het me niet herinneren iig.]
At the end of the day heb ik er al heel veel tijd in zitten en heb ik het met veel plezier 2 keer uitgespeeld. Ik denk niet dat ik het snel nog eens van voor af aan zou spelen, want knokken zonder grab break en zonder defense break is echt klote als je dr aan gewend raakt
Maar ik heb er gewoon dusdanig veel gameplay plezier aan, met name het freerunnen en de gevechten, dat de mindere dingen vergeten me totaal niet storen.
Ook de mini-games die je gebruikt om je info te verzamelen zijn an sich leuk bedacht, maar tis ook ergens wel weer jammer dat dat het dan is. Veel meer is het niet en het is ook samen met het zoeken van vlaggen het enige dat er in die big-ass wereld te doen is. Ook daarvan zou je meer verwachten als je verteld word een grote vrije living breathing wereld te krijgen.
Dit alles is denk ik de reden dat mensen wellicht een ander spel verwachtten dan het geworden is.
Ik ben zelf van mening dat het spel wel degelijk zijn beloftes waarmaakt op de belangrijkste gebieden. De crowd is idd belangrijk, net als blenden, mensen aan de kant duwen, etc. Freerunnen is gewoon erg vet en ik klim zelf altijd over een gebouw heen ook al is er een steegje 2m verderop.
Neej het is geen spel waarin je ongezien in de schaduw moet blijven, maar is dat ook iets dat beloofd werd? Kan het me niet herinneren iig.]
At the end of the day heb ik er al heel veel tijd in zitten en heb ik het met veel plezier 2 keer uitgespeeld. Ik denk niet dat ik het snel nog eens van voor af aan zou spelen, want knokken zonder grab break en zonder defense break is echt klote als je dr aan gewend raakt
Maar ik heb er gewoon dusdanig veel gameplay plezier aan, met name het freerunnen en de gevechten, dat de mindere dingen vergeten me totaal niet storen.
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Verwijderd
Wie kan mij helpen om de "Hungerer of Knowledge" achievement te behalen? Ik heb het spel 2x uitgespeeld en nog heb ik deze achievement niet. Telkens als ik in een filmpje die "glitch" zie ram ik op een knop en word de camera positie veranderd. Ik druk alleen op de knop wanneer er hetzelfde tevoorschijn komt als in het laadscherm waar je rond kan huppelen, maar nog geen achievement
Wat doe ik fout?
Wat doe ik fout?
Dit stuk heb ik inderdaad ook gehad, en ook zoals Djev86 al zei dat er zo'n maloot je een douw geeft, dan ben je gelijk door die guards ontdekt, ik had daarna dus al die guards die daat staan om me heen inclusief het target, heb ze wel allemaal kunnen killen, wel 10 minuten ofzo mee bezig geweest en zonder het truckje om leven terug te krijgen zoals hierboven al aangegeven in een spoiler.Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:58:
[...]
Dat is toch met die target op dat podium die mensen killed aan die paal??,,, als dat hem is dan moet je links de ladder omhoog die gasten op het dak killen,, dan snel het podium op springen en hem meteen killen,, want er zijn teveel gozerts om zomaar doorheen te stormen
Toch wel jammer dat je niet zoals in Hitman je target ECHT stealth kan killen
* gise denkt aan hitman; eten vergiftigen, wapens smokkelen in voedselkratten, kleding wisselen met guards, gekillede guards verstoppen, etc.
Omg.. dan moet ik dus alles opnieuw doen. Ik dacht dat de glitches de memory access errors waren. Daaamn.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:28:
Wie kan mij helpen om de "Hungerer of Knowledge" achievement te behalen? Ik heb het spel 2x uitgespeeld en nog heb ik deze achievement niet. Telkens als ik in een filmpje die "glitch" zie ram ik op een knop en word de camera positie veranderd. Ik druk alleen op de knop wanneer er hetzelfde tevoorschijn komt als in het laadscherm waar je rond kan huppelen, maar nog geen achievement![]()
Wat doe ik fout?
Waar ik ook nog mee zit, is die achievement met die 25 guards killen. Waar vind ik die in godsnaam??
Verwijderd
UltraSub schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:07:
[...]
Omg.. dan moet ik dus alles opnieuw doen. Ik dacht dat de glitches de memory access errors waren. Daaamn.
Waar ik ook nog mee zit, is die achievement met die 25 guards killen. Waar vind ik die in godsnaam??
spoiler:
Ga op een groepje af. Slacht iedereen op 1 na. Ren dan weg zodat die ene achter je aan komt en loop naar een ander groepje 
Of ga naar het einde waar je Robert moet vermoorden. Ren daar als een gek door zonder iemand te killen. Op het einde lopen er zeker meer dan 25 guards rond
Of ga naar het einde waar je Robert moet vermoorden. Ren daar als een gek door zonder iemand te killen. Op het einde lopen er zeker meer dan 25 guards rond
Met welke knop (Xbox) breek je een gevecht af, zodat je weg kan rennen? Het lukt me zelden. Ik heb sowieso het idee dat de knoppen traag reageren. Tegen de tijd dat ik een wapen heb getrokken, ben ik al een flink deel van de syncbar kwijt...
Linker trigger, lock je je target on en off. Is er gewoon nergens een ondertiteling aan te zetten in dit spel? Meestal heb ik het niet nodig maar je hebt van die stukken waar je amper iets verstaat van wat ze zeggen.Joker schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 10:29:
Met welke knop (Xbox) breek je een gevecht af, zodat je weg kan rennen? Het lukt me zelden. Ik heb sowieso het idee dat de knoppen traag reageren. Tegen de tijd dat ik een wapen heb getrokken, ben ik al een flink deel van de syncbar kwijt...
Geen subtitles, maar zo onduidelijk is het toch niet? Moet wel zeggen dat ik mn versterker altijd lekker hard heb staan
.
Verwijderd
ook uitgespeeld... het rond rennen en klimmen blijft iedere keer wel weer leuk, maar de variatie in opdrachten en de uitvoering ervan is ver te zoeken, en ik begrijp niet dat de makers dat zelf niet konden bedenken
er had echt meer uit deze game gehaald kunnen worden... maar toch blijft het een top game
er had echt meer uit deze game gehaald kunnen worden... maar toch blijft het een top game
Dat blijf ik ook vreemd vinden inderdaad. Het is net alsof ze vonden dat ze een paar leuke ideeën hadden en daarmee het spel wel klaar was. Ik vermaak me er best mee, maar in deel 2 en 3 zullen ze toch met een hoop nieuwe dingen moeten komen anders zal ik die delen echt niet kopen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:03:
ook uitgespeeld... het rond rennen en klimmen blijft iedere keer wel weer leuk, maar de variatie in opdrachten en de uitvoering ervan is ver te zoeken, en ik begrijp niet dat de makers dat zelf niet konden bedenken![]()
Hmm.. Kan ik idd proberen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:09:
[...]
spoiler:Ga op een groepje af. Slacht iedereen op 1 na. Ren dan weg zodat die ene achter je aan komt en loop naar een ander groepje
Maar ben eigenlijk nog op zoek naar een lokatie waar ik ben geweest. Was een of ander groot gebouw met binnenplaats. Tering veel soldaten. Volgens mij was het een barack of zo, waar die gozers allemaal slapen/eten
Ik ook heel droog achter iemand aan, om hem in elkaar te rammen, staan er 4 man voor die poort, denk, mwoah, die mol ik wel ff. Ja, geen probleem. Tot heel dat gebouw in rep en roer was, en ik serieus dacht dat ik dat achievement zou halen, dus niet. Net te weinig volgens mij. Omdat er zo'n lullig menneke was die zonodig in zijn broek moest schijten, en ik dus reinitializing kreeg.
Was wel koel, wil ik nog eens terug, maar weet bij god niet meer waar dat was

Ergens in het midden van The Kingdom heb je een""pit", al je daarin valt komen er meer dan 25 guards op af.
Verwijderd
Dat moet eingelijk niet zo moeilijk zijn, gewoon veel meer soorten side quests bedenken, die bugs fixen zoals je kleren die door zo'n houten balk hangen als je synchroniseerd(argh ik heb daar zooo'n hekel aan) en nog wat extra dingen en iedereen is weer blijWekko306 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:57:
[...]
Dat blijf ik ook vreemd vinden inderdaad. Het is net alsof ze vonden dat ze een paar leuke ideeën hadden en daarmee het spel wel klaar was. Ik vermaak me er best mee, maar in deel 2 en 3 zullen ze toch met een hoop nieuwe dingen moeten komen anders zal ik die delen echt niet kopen.
Einde van memory block 4 is dat toch? Ergens achteraf in een hoek staat er dan een binnenplaats tegen de stadsmuur aan. Daar heb je een smal gangetjenaar toe waar ik toen de door jou bedoelde achievement heb gehaald.UltraSub schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:17:
[...]
Hmm.. Kan ik idd proberen.
Maar ben eigenlijk nog op zoek naar een lokatie waar ik ben geweest. Was een of ander groot gebouw met binnenplaats. Tering veel soldaten. Volgens mij was het een barack of zo, waar die gozers allemaal slapen/eten
Ik ook heel droog achter iemand aan, om hem in elkaar te rammen, staan er 4 man voor die poort, denk, mwoah, die mol ik wel ff. Ja, geen probleem. Tot heel dat gebouw in rep en roer was, en ik serieus dacht dat ik dat achievement zou halen, dus niet. Net te weinig volgens mij. Omdat er zo'n lullig menneke was die zonodig in zijn broek moest schijten, en ik dus reinitializing kreeg.
Was wel koel, wil ik nog eens terug, maar weet bij god niet meer waar dat was
Heb net de missie gehaald met Talal. Van Mu alim de opdracht gekregen om naar een van de drie steden te gaan. Ik kan echter niet in het plattegrond zien waar ik naar toe moet als ik de bureau's heb bezocht in deze steden. Normaal kun je toch zien waar je kunt eastdroppen of interigations kunt doen?????????
[ Voor 19% gewijzigd door Tasminos op 09-12-2007 23:34 ]
Als het goed is speel je na elke kill in een stad een nieuw deel open waar je nieuwe target zich bevindt. Zo begin je volgens mij telkens in het arme deel, kill de eerste target in die stad en daarna speel je het tweed (rijke) deel open voor je tweede target in die stad. En dan hetzelfde voor het derde deel en target, dat lijkt me duidelijk.Diamond AT schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:31:
Ik kan echter niet in het plattegrond zien waar ik naar toe moet als ik de bureau's heb bezocht in deze steden. Normaal kun je toch zien waar je kunt eastdroppen of interigations kunt doen?????????
Maar anyhow: ga dus naar het deel van de stad wat je open hebt gespeeld en waar je target zich bevind. In het derde deel van Acre is dit het havengebied en dus ga je naar de haven. Uit de gesprekken met de bureau-leaders kan je opmaken wel deel je moet zijn. Maar als je bekend bent in de stad zal je vanzelf zien welk deel je open hebt gespeeld aangezien die blauwe grens dan weg is. Zoek in dat nieuwe deel gewoon een hoge toren en check of er een adelaar rondheen vliegt. Als dat het geval is klim je naar boven en synch je met de omgeving. Dan pas komen de rest van de viewpoints op je kaart te staan evenals de missies in dat stadsdeel.
In het begin staan alle viewpoints er al, maar naarmate de game vordert moet je toch zelf wat initiatief tonen. Al is dat initiatief dus een eerste viewpoint zoeken, want de rest komt dus meteen op je kaart...
Wat ik deed is via je radar gewoon een marker zetten in een gedeelte van de stad wat nog niet vrij is gegeven. Dan richting die marker lopen en je komt vanzelf in het gedeelte wat nog niet vrij is gegeven op je radar. Daarna op zoek naar een toren en synchroniseren. Daarna de rest van de torens en je opdrachten uitvoeren.
Is de game voor de pc pas beschikbaar rond 15 februari 2008?
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Gaat hier niet om de blauwe grens, maar om de gedeeltes van je vrij gespeelde wereld die nog zwart zijn op de kaart/radar. Dus waar je nog geen straten etc ziet. Als je daar een marker neerzet en er heen loopt en vervolgens een toren zoekt dan verschijnen de rest van de torens wel op de radar. De blauwe grens verdwijnt op een gegeven moment bij het volbrengen van je opdracht. Net zolang tot je de hele stad vrij hebt gespeeld.Diamond AT schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:26:
thank. Ik ga het vanavond direct proberen. Was de blauwe grenzen helemaal vergeten.
Hier heb ik deze achievement ook gehaald, niet bewust trouwens, ik zag dat ik 'm gehaald had, ik dacht: huh was dat voor achievement?Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:09:
[...]
spoiler:Of ga naar het einde waar je Robert moet vermoorden. Ren daar als een gek door zonder iemand te killen. Op het einde lopen er zeker meer dan 25 guards rond
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
ok, uitgespeeld...
en nu?
Ik wil nog allerlei side-missies doen etc.
Moet ik dan een laatste missie selecteren en dan maar andere dingen doen?
In de Anubiss kan ik niet kiezen om een beetje vrij rond te lopen...
en nu?
Ik wil nog allerlei side-missies doen etc.
Moet ik dan een laatste missie selecteren en dan maar andere dingen doen?
In de Anubiss kan ik niet kiezen om een beetje vrij rond te lopen...
wijze woorden
Euh?
Waarschijnlijk bedoel je de Animus
Je kunt weer op de Animus gaan liggen en dan zie je inderdaad dat je niet meer Continue kunt kiezen, je moet iets omhoog kijken en dan zie je dat je de rij erboven kunt "selecteren", waar alle memory blocks staan dus. Als je zo'n block selecteert, kun je ervoor kiezen om deze opnieuw te spelen (Reloaden heet het geloof ik in het spel) en dan kun je dus nog de sidemissies doen (ik moet zelf ook nog wat vlaggen zoeken en templars killen)
Waarschijnlijk bedoel je de Animus
Je kunt weer op de Animus gaan liggen en dan zie je inderdaad dat je niet meer Continue kunt kiezen, je moet iets omhoog kijken en dan zie je dat je de rij erboven kunt "selecteren", waar alle memory blocks staan dus. Als je zo'n block selecteert, kun je ervoor kiezen om deze opnieuw te spelen (Reloaden heet het geloof ik in het spel) en dan kun je dus nog de sidemissies doen (ik moet zelf ook nog wat vlaggen zoeken en templars killen)
issie eigenlijk al uit op PC?
ik heb em nog nergens gezien...
Nee, begin volgend jaar. Dat had je natuurlijk ook in de startpost kunnen zien of door even te googlen...AlexanderB schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:00:
issie eigenlijk al uit op PC?

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
28 januari geloof ik als ik het me goed herinner
kun je eigenlijk ook terug komen in de stad om vlaggetjes te zoeken . En kun je iedereen uitmoorden zonder dat ze weer respawnen.. Ik wil gewoon iedereen afgemaakt hebben
ja kan gewoon terug de steden in.... maar ik denk dat die figuren gewoon respawnen hoorStronkie schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:06:
kun je eigenlijk ook terug komen in de stad om vlaggetjes te zoeken . En kun je iedereen uitmoorden zonder dat ze weer respawnen.. Ik wil gewoon iedereen afgemaakt hebben
Jammer het lijkt me nu juist zo leuk om de complete bevolking af te maken
.. hahaha sadistisch ik weet het.. Maar ik wil het gewoon zien of het kan...
Verwijderd
lol je kan civilians niet allemaal afmaken zonder zelf dood te gaan,, deed zelf wel is die zwervers afmaken omdat die je omver duwen,, irritante gozerts in pampers noem ik ze maar... en daar ga je ook half dood van,,
ik heb overigens geen zin meer om al die templars enzo te gaan zoeken,, ben je nog uren mee bezig denk ik zo,, beetje zonde van me tijd als ik ook cod4 multiplayer kan doen... tenzij je er een helicopter mee krijgt dan ga ik er wel aan beginnen
ik heb overigens geen zin meer om al die templars enzo te gaan zoeken,, ben je nog uren mee bezig denk ik zo,, beetje zonde van me tijd als ik ook cod4 multiplayer kan doen... tenzij je er een helicopter mee krijgt dan ga ik er wel aan beginnen
Nee je moet ze ook gewoon normaal afmaken en dan je levensbalk opnieuw laten opkomen
Zojuist uitgespeeld. Wat een einde zeg =/ Echt slecht gewoon. De grootste anti-climax in een spel ooit?
Nou ja, de game zelf was wel leuk.
Nou ja, de game zelf was wel leuk.
Verwijderd
Ik heb em een tijd geleden uitgespeeld. Dan kun je em het beste verkopen denk ik. Een keer rond jumpen in jeruzalem ofzo werkt niet. Dan moet je een memory block reloaden, eerst 2 en een half uur naar die baardaap gaan zitten luisteren (cutscene die je niet kunt skippen), dan naar jeruzalem rijden en kun je een keer rond huppelen daar. Als je dan stopt saved hij niet daar, maar kun je de volgende dag heel het ritueel weer overdoen. Da's echt slecht gemaakt.
Ik wilde pas even aan iemand laten zien hoe mooi die steden gemaakt zijn. Schiet gewoon niet op. Duurt 2 en n half uur voordat je er bent met die cutscenes.
Ik wilde pas even aan iemand laten zien hoe mooi die steden gemaakt zijn. Schiet gewoon niet op. Duurt 2 en n half uur voordat je er bent met die cutscenes.
Ja, liep ik ook tegenaan, en weerhield me van verder spelen. Maar goed, ik heb er wel een mooie tijd aan beleefd, straks maar eens beginnen aan Super Mario GalaxyVerwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:49:
Ik heb em een tijd geleden uitgespeeld. Dan kun je em het beste verkopen denk ik. Een keer rond jumpen in jeruzalem ofzo werkt niet. Dan moet je een memory block reloaden, eerst 2 en een half uur naar die baardaap gaan zitten luisteren (cutscene die je niet kunt skippen), dan naar jeruzalem rijden en kun je een keer rond huppelen daar. Als je dan stopt saved hij niet daar, maar kun je de volgende dag heel het ritueel weer overdoen. Da's echt slecht gemaakt.
Ik ben nu bij mijn laatste target aanbeland. Als ik zo terugkijk op het spel heeft het echt wel veel meer credits verdiend, dan dat het in verschillende reviews heeft gekregen. Het gevoel wat de game je geeft en ook de uitwerking van de steden, dat heb ik gewoon nog nooit meegemaakt in een spel. Dat het dan hier en daar niet perfect is, dat is ook logisch. Het is ook de eerste keer dat er zo'n wereld gecreëerd is.
Wat ook veel reviews aanhalen is dat het verhaal al in de eerste 5 minuten uit de doeken wordt gedaan. Dat blijkt dus ook gewoon niet waar te zijn. Het verhaal wordt nog behoorlijk uitgediept en maakt me nu al benieuwd naar deel 2. Komend weekend zal ik het spel wel uitspelen en dan baal ik toch wel een beetje dat ik er dan klaar mee ben.
Wat ook veel reviews aanhalen is dat het verhaal al in de eerste 5 minuten uit de doeken wordt gedaan. Dat blijkt dus ook gewoon niet waar te zijn. Het verhaal wordt nog behoorlijk uitgediept en maakt me nu al benieuwd naar deel 2. Komend weekend zal ik het spel wel uitspelen en dan baal ik toch wel een beetje dat ik er dan klaar mee ben.
uhm...
Het was toch wel een erg voorspelbaar wie de uiteindelijke bad guy was moet ik zeggen. Het enige wat het verhaal enigzins boven de massa uittilt isSmoonshine schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:44:
Ik ben nu bij mijn laatste target aanbeland. Als ik zo terugkijk op het spel heeft het echt wel veel meer credits verdiend, dan dat het in verschillende reviews heeft gekregen. Het gevoel wat de game je geeft en ook de uitwerking van de steden, dat heb ik gewoon nog nooit meegemaakt in een spel. Dat het dan hier en daar niet perfect is, dat is ook logisch. Het is ook de eerste keer dat er zo'n wereld gecreëerd is.
spoiler:
de tweede verhaallijn van Desmond. Jammer van het open einde, daar heb ik echt een hekel aan.
Ik heb nu voor het eerst zo stad rond gelopen. En ik moet zeggen... Ik trek mijn menig terug.. De stad leeft gewoon.. Lekker relaxed overal heen lopen en klimmen... en af en toe een schone maagd aan mijn mes rijgen
Nee nee niet sarcasties... Maar mijn controller schiet dan uit.... 
En nee idd de mensen spawnen terug.. Behalve the templars en de bewakers
Dat is wel grappig ja. Ik had gisteren zo'n opdracht van een informer waarin ik 3 soldaten moest uitschakelen. Normaal vrij lastig, omdat er een boel bewaking rondliep. Alleen had ik de hele wijk al schoongeveegd voor ik de opdracht kreeg dus was het een piece of cake om de opdracht te voltooien. Ik kon gewoon van target naar target rennen met continu het knipperende rode indicatielichtje.Stronkie schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:09:
uhm...
Vandaag is mijn PS3 met de post gekomen en heb er Assassins Creed als eerste spel bij besteld, net de eerste assassination voltooid, heb nu zo'n 3 uur in die spel werlend gelopen en vind het behoorlijk tof, nog niets gemerkt van dat het saai gaat worden zoals velen zeggen.
Verwijderd
Wie kan mij helpen? Ik moet nu zoon poppetje op een ship vermoorden, dus assasinaten, maar het lukt niet.. Er komen ineens een massa guards op me af die echt met ze alle om me heen staan en me kapot maken..
Heeft iemand een makkelijk truucje om deze assasination te doen?
Heeft iemand een makkelijk truucje om deze assasination te doen?
Verwijderd
Helaas, ik kan je niet helpen. Je zult de guards toch echt af moeten maken. Dit is niet moeilijk, gewoon veel counteren en af en toe zelf aanvallen.
Verwijderd
Ja maar er staan 80 duizend van die guards om me heen, en ze gooie me telkens wel ook al druk ik RT+b..Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:44:
Helaas, ik kan je niet helpen. Je zult de guards toch echt af moeten maken. Dit is niet moeilijk, gewoon veel counteren en af en toe zelf aanvallen.
spoiler:
Die vond ik behoorlijk makkelijk, bewoon nadat ie met de roeiboot naar het schip toe gaat naar het zuiden lopen en via de muur naar het schip gaan en alle soldaten die je op de muur tegen komt afmaken (een stuk of 4 archers en een groepje van 5 soldaten) daarna had ik alleen nog 2 soldaten op dat schip en de target, gewoon de looplank naar het schip opgelopen en toen ze me herkende wou de target via diezelfde loopplank ontsnappen en kon ik dus makkelijk met mijn dolk bovenop hem springen. Daarna kon ik rustig weg lopen daar totdat ik weer van de muur af was en meteen herkend werd, ff een paar soldaten afgemaakt en toen een sprintje getrokken naar het dichtsbijzijnde gebouw en over de daken gerent met 15 soldaten achter me aan, zo halverwege de stad kon ik de line of sight verbreken en me verstoppen, toen rustig over de daken terug gegaan naar het assassins bureau.
Of:
spoiler:
Via die boten en palen naar het schip gaan. Wel even die guard op de toren in het water vlak achter het schip doodmaken. Daarna via de achtersteven (of hoe dat ook heet) de boot opklimmen. Even wachten totdat die gast stopt met pijlen schieten en hem dan in z'n nek springen en dood maken. Moet je daarna eventueel nog via al die bewakers over die muur terug, maar dan heb je in ieder geval je target al te pakken. Niet echt makkelijk via het water, want 1 keer mis springen en je bent voer voor de vissen
ik zag gisteren bij het opstarten dat er een patch was voor de Xbox 360 versie, enig idee wat deze patch doet?
Heb niks gemerkt...
Heb niks gemerkt...
Verwijderd
Bedankt 1shot1kill en Skoezie, ik heb de missie nu voltooid. Heeft me alsnog 3 x gekost, maar beter dan die vorige 80 keer

pjlgt schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:36:
Of:
spoiler:Via die boten en palen naar het schip gaan. Wel even die guard op de toren in het water vlak achter het schip doodmaken. Daarna via de achtersteven (of hoe dat ook heet) de boot opklimmen. Even wachten totdat die gast stopt met pijlen schieten en hem dan in z'n nek springen en dood maken. Moet je daarna eventueel nog via al die bewakers over die muur terug, maar dan heb je in ieder geval je target al te pakken. Niet echt makkelijk via het water, want 1 keer mis springen en je bent voer voor de vissen
spoiler:
Bovendien als je vanaf de palen komt heb je al die vijanden nog op de muur in leven die het schip op rennen, ik heb het de eerste keren ook via de palen geprobeerd en als ik dan al op het schip kwam stonden er binnen 2 seconden 10 soldaten om me heen en als ze me al niet het water in duwden dan was de target al gevlogen als ik 'm niet meteen had want onsnappen kan ie heel snel daar. Via de muur, wat je word afgeraden in het onderzoeken werkt toch het beste aangezien je alle soldaten die op het schip komen zodra je toeslaat dan al dood zijn.
1shot1kill schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:14:
[...]
spoiler:Bovendien als je vanaf de palen komt heb je al die vijanden nog op de muur in leven die het schip op rennen, ik heb het de eerste keren ook via de palen geprobeerd en als ik dan al op het schip kwam stonden er binnen 2 seconden 10 soldaten om me heen en als ze me al niet het water in duwden dan was de target al gevlogen als ik 'm niet meteen had want onsnappen kan ie heel snel daar. Via de muur, wat je word afgeraden in het onderzoeken werkt toch het beste aangezien je alle soldaten die op het schip komen zodra je toeslaat dan al dood zijn.
spoiler:
Maar dan had ik het probleem dat die gast er vandoor ging zodra ik via die loopbrug de boot op kwam. Door hem van achter te benaderen kun ik hem veel makkelijker dood maken. Die gasten op de muur etc waren niet echt een probleem.
Verwijderd
Ik heb de game nu uitgespeelt en nu? Ik loop een beetje rondjes in die kamer.. ik wil weer spelen!! Wat is dit voor onzin
Loop 's naar je slaapkamer, kijk naar de muur en druk op Y.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:59:
Ik heb de game nu uitgespeelt en nu? Ik loop een beetje rondjes in die kamer.. ik wil weer spelen!! Wat is dit voor onzin
Verwijderd
Allemaal al gedaan, nieuwe ruimte ook geopend, maar ik bedoel.. Je kan niet vrij spelen meer beetje door de stad lopen... dat wil ik. Ik kan wel momories overnieuw doen, maar wat is daar leuk aan.Exorcist schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:06:
[...]
Loop 's naar je slaapkamer, kijk naar de muur en druk op Y.
Ik kan gewoon geen continue meer doen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 20:26 ]
Sjeez.. Of je leest ff beetje in dit topic.
Ja, je moet memories opnieuw gaan doen. Wat daar leuk aan is? Nou, men neme bijvoorbeeld de laatste memory, en je kunt vervolgens free roamen. Je kunt dan toch overal naar toe? Ik zie het probleem niet.
Ja, je moet memories opnieuw gaan doen. Wat daar leuk aan is? Nou, men neme bijvoorbeeld de laatste memory, en je kunt vervolgens free roamen. Je kunt dan toch overal naar toe? Ik zie het probleem niet.
Gisteren (vannacht eigenlijk) het spel uitgespeeld, geweldig spel alleen had het einde wel iets meer spectaculair gemogen en hadden er wel missies in mogen zitten waarbij je meer dan 1 target hebt.
pjlgt schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:27:
[...]
spoiler:Maar dan had ik het probleem dat die gast er vandoor ging zodra ik via die loopbrug de boot op kwam. Door hem van achter te benaderen kun ik hem veel makkelijker dood maken. Die gasten op de muur etc waren niet echt een probleem.
spoiler:
Hij gaat toch ook via de loopbrug het schip af om te ontsnappen, als jij daar staat dan is dat toch allemaal maar erg makkelijk?
Na uncharted te hebben uitgespeeld kan ik niet anders zeggen dat Assasins Creed tegenvalt. Ik had toch meer verwacht op gebied van gameplay en storyplot. Missies worden heel gauw saai! Anyway mijn mening...Nu maar wachten op GTA IV
sinds kort de gelukkige eigenaar van een PS3, na 't zien van assasin creed reclame _MOEST_ ik d'r eentje hebben, echter zit ik met 't volgens ... h.e.l.p...
spoiler:
net nu het spel spannend begon te worden. (grote gevechten en goed verhaal) lijkt het nu af te zijn.Na dat je een redelijk gevecht hebt gehad met die kale fransman en zijn handlangers, kom je terug in je land waar je begind. Je knokt je een weg terug naar de toren waar jouw master bevind. Ik heb tegen mijn 'master' gevochten (en zijn klonen), en ben nu weer terug in me gevangenis verblijf. Het lijkts alsof dit nu 't einde van het spel is. Na het drukken op driehoekje in je slaapkamer kreeg ik de game credits te zien. Nu loop ik duf rond in die kamer, dmv de balpen heb ik de pc van lucy kunnen starten voor d'r nutteloze mailtjes. en bij de pc van die doker figuur heb ik geen toegang. dmv die eagle vision zie ik wel diverse markeringen en texten op de vloer en muren. help ;-)
ik ben bij act.7 hoeveel zijn d'r?
is 2 balkjes met HP je maximum?
kun je ook zelf ooit met een boog spelen?
en heeft ubisoft plannen voor updates/addons voor de game? bedankt
//edit
na wat extra leeswerk ben ik d'r achter dat de game toch echt rond is. wat dat betreft wel erg teleur gesteld. was een zeer toffe game, maar geen 77euro waardig voor de SE en 2 dagen game fun. jammer, iemand nog andere leuke gametips
//edit
na wat extra leeswerk ben ik d'r achter dat de game toch echt rond is. wat dat betreft wel erg teleur gesteld. was een zeer toffe game, maar geen 77euro waardig voor de SE en 2 dagen game fun. jammer, iemand nog andere leuke gametips
[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 26-12-2007 02:09 ]
Moet nog lang wachten voor de PC versie, helaas. Kan niet wachten! Oke, eigenlijk ook weer wel, moet toch wachten op de E8400 en HD3870X2.
himlims_ schreef op woensdag 26 december 2007 @ 01:38:
sinds kort de gelukkige eigenaar van een PS3, na 't zien van assasin creed reclame _MOEST_ ik d'r eentje hebben, echter zit ik met 't volgens ... h.e.l.p...
spoiler:net nu het spel spannend begon te worden. (grote gevechten en goed verhaal) lijkt het nu af te zijn.Na dat je een redelijk gevecht hebt gehad met die kale fransman en zijn handlangers, kom je terug in je land waar je begind. Je knokt je een weg terug naar de toren waar jouw master bevind. Ik heb tegen mijn 'master' gevochten (en zijn klonen), en ben nu weer terug in me gevangenis verblijf. Het lijkts alsof dit nu 't einde van het spel is. Na het drukken op driehoekje in je slaapkamer kreeg ik de game credits te zien. Nu loop ik duf rond in die kamer, dmv de balpen heb ik de pc van lucy kunnen starten voor d'r nutteloze mailtjes. en bij de pc van die doker figuur heb ik geen toegang. dmv die eagle vision zie ik wel diverse markeringen en texten op de vloer en muren. help ;-)
//edit
spoiler:
Dat is het einde ja, en die pc van de professor kan je halverwege de game al in maar daarvoor moet je zijn security pen stelen, dus daar ben je waarschijnlijk te laat mee. En je kunt dan waarschijnlijk ook niet in de conference room en de laptop die daar staat want ik geloof dat je die codes op de eerst genoemde laptop krijgt.
[ Voor 68% gewijzigd door 1shot1kill op 26-12-2007 02:27 ]
Verwijderd
Ik wil dit spel kopen. Zitten er nog bugs in de PS3 versie of zijn die er al allemaal uit ?
En, hoe zit het met de replay waarde. Is het leuk om het nog een keer uit te spelen ?
Hoelang doe je erover om het uit te spelen ?
En, hoe zit het met de replay waarde. Is het leuk om het nog een keer uit te spelen ?
De enige bug die er in zit is dat ie af en toe blijft hangen. Beetje irritant maar het heeft mijn spelplezier in ieder geval niet bedorven. Er is trouwens al een patch voor uit als het goed is, maar die heb ik nog niet gedownload.Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:25:
Ik wil dit spel kopen. Zitten er nog bugs in de PS3 versie of zijn die er al allemaal uit ?
Leuk om nog een keer uit te spelen? Ligt eraan, ik heb het spel twee keer uitgespeeld, omdat ik
spoiler:
, en omdat dat redelijk kort achter elkaar was werd het toch wel wat eentonig. Als je het gewoon weer een tijdje laat liggen is het vervolgens wel weer leuk om te spelen.de pen van de dokter niet gejat had
Qua tijdsduur, ik denk dat die ergens tussen de 10 en 15 uur ligt.
De eerste assassination zitten kloten met het wapen en kramp van het vierkantje rammen. Na wat getrained te hebben en de counter attack terug te hebben gekregen blijkt het echt te simpel voor woorden te zijn. 25 soldaten om je heen en ze vallen netjes een voor een aan, R1+vierkantje en je tikt ze een voor een naar het eeuwige leven. Gaat HELEMAAL nergens over.
Langzaam begin ik teleurgesteld te raken. Grafisch prachtig en de free-run is magnifique maar het repeterende verhaal is slaapverwekkend.. weer torentjes weer zakkenrollen, weer afluisteren en weer een kipsimpel eindbaasje. Echt er zit geen moeilijk moment in of een leuke uitdaging. Je werkt hem af in plaats van dat je hem uitspeelt.
Er had zoveel meer uit deze game gehaald kunnen worden met ingenieuze stealth-kills, diverse constructies om info te krijgen en een ingewikkelde play om je target te bereiken. Wat verschillende wapens zoals de kruisboog zou ik ook gewaardeerd hebben. Ik heb het idee dat hij gewoon voor de kerst op de plank moest maar dat men hem niet volledig heeft kunnen uitdiepen.
Langzaam begin ik teleurgesteld te raken. Grafisch prachtig en de free-run is magnifique maar het repeterende verhaal is slaapverwekkend.. weer torentjes weer zakkenrollen, weer afluisteren en weer een kipsimpel eindbaasje. Echt er zit geen moeilijk moment in of een leuke uitdaging. Je werkt hem af in plaats van dat je hem uitspeelt.
Er had zoveel meer uit deze game gehaald kunnen worden met ingenieuze stealth-kills, diverse constructies om info te krijgen en een ingewikkelde play om je target te bereiken. Wat verschillende wapens zoals de kruisboog zou ik ook gewaardeerd hebben. Ik heb het idee dat hij gewoon voor de kerst op de plank moest maar dat men hem niet volledig heeft kunnen uitdiepen.
Gisteren AC volledig uitgespeeld (1000/1000 achievementpoints). Erg leuk spel. Ik snap de kritiek wel wat betreft de repeterende missies (en de kleine hoeveelheid ervan), maar het spel doet zo ontzettend veel goed (in willekeurige volgorde graphics, controls, ui, achievement implementatie, story, sfeer en voiceacting) dat ik er toch van heb genoten. Combat was op zich goed, maar iets te makkelijk en de volgorde waarin je skills krijgt had anders gemoeten (nu blijven veel skills ongebruikt omdat ze 'minder' zijn dan de counter skill).
Jammer dat het me maar bij een paar eindbazen gelukt is om een stealth kill te ondernemen. Die hints die je krijgt van de sidequests zijn leuk, maar niet doorslaggevend voor het success van je missie: Iemand die simpelweg naar binnen stormt zal het waarschijnlijk ook kunnen halen. Ze hadden beter kunnen kiezen om het stealth killen van je target te belonen met een achievement of andere beloning. Of dat je een hard-mode kon kiezen waarbij stealth kills required waren.
Jammer dat de sidequests echt te simpel waren, eigenlijk de enige quests waar je enige skills voor nodig had waren de stealth kill quests, omdat je je target dan stealthy MOET killen.
Eigenlijk is dit spel TE casual voor de doelgroep. Maak het iets moeilijker en maak de sidequests interessanter en je hebt een legendarisch spel. Nu zijn alle fantastische overige eigenschappen van de game nodig om de game interessant te houden. Voor mij persoonlijk is dat dus gelukt, omdat ik echt kan genieten van deze dingen (zo vind ik de Animus interface echt geniaal). Mensen die alleen naar de gameplay kijken zullen teleurgesteld zijn. Dit verklaart ook de grote verschillen in de reviews.
Jammer dat het me maar bij een paar eindbazen gelukt is om een stealth kill te ondernemen. Die hints die je krijgt van de sidequests zijn leuk, maar niet doorslaggevend voor het success van je missie: Iemand die simpelweg naar binnen stormt zal het waarschijnlijk ook kunnen halen. Ze hadden beter kunnen kiezen om het stealth killen van je target te belonen met een achievement of andere beloning. Of dat je een hard-mode kon kiezen waarbij stealth kills required waren.
Jammer dat de sidequests echt te simpel waren, eigenlijk de enige quests waar je enige skills voor nodig had waren de stealth kill quests, omdat je je target dan stealthy MOET killen.
Eigenlijk is dit spel TE casual voor de doelgroep. Maak het iets moeilijker en maak de sidequests interessanter en je hebt een legendarisch spel. Nu zijn alle fantastische overige eigenschappen van de game nodig om de game interessant te houden. Voor mij persoonlijk is dat dus gelukt, omdat ik echt kan genieten van deze dingen (zo vind ik de Animus interface echt geniaal). Mensen die alleen naar de gameplay kijken zullen teleurgesteld zijn. Dit verklaart ook de grote verschillen in de reviews.
Ik heb de game ook net uitgespeeld. Heb er 4 dagen over gedaan en alle memories volgespeeld. Heerlijk spel, origineel echt lekker van genoten. Ik zie hier echt veel posts van mensen die niet goed genoeg kijken en het spel geen goede kans geven.
Ik vond het briljant en kan niet wachten op het vervolg. Want die gaat er zeker komen.
Ik vond het briljant en kan niet wachten op het vervolg. Want die gaat er zeker komen.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
ik stem voor een downloadbaar mappack ofzo of extra missies, en dan graag stealth kill missies met diepgang in plaats van ze van de daken neer te snipen
en wat ik nog steeds niet begrijp, de keuze om de memories met investigations niet in je map/gps te plaatsen, en de tekeningen met guards etc soms zelfs te draaien! integreer dat gewoon geheel in de map ofzo, ik durf te wedden dat een heleboel mensen de investigations/intel genegeerd heeft. Aan de andere kant, echte stealth was ook niet echt nodig...
Als ik direct de beschikking zou hebben tot de data van waar guards etc zijn met een simpele druk op de select-knop in plaats van meerdere trage menu's, dan word het ook écht handig en interessant om een goede stealthkill te plannen, in tegenstelling tot naar binnen stormen en al dan niet trial en error, of gewoon een random assasination waarbij eigenlijk de halve stad je te zien krijgt
Als ik direct de beschikking zou hebben tot de data van waar guards etc zijn met een simpele druk op de select-knop in plaats van meerdere trage menu's, dan word het ook écht handig en interessant om een goede stealthkill te plannen, in tegenstelling tot naar binnen stormen en al dan niet trial en error, of gewoon een random assasination waarbij eigenlijk de halve stad je te zien krijgt
[ Voor 30% gewijzigd door Vyo op 07-01-2008 00:43 . Reden: *toevoeging ]
Hier ook uitgespeeld in 5 dagen. Het einde is erg open alsof je zo de volgende disc erin kan doen.
Achteraf toch erg van genoten terwijl ik halverwege erg kritisch was. Moeilijk is het spel niet te noemen en ik had zoals gezegd graag wat lastige eindbazen gezien die je moet zoeken met speur-puzzel en sluipwerk waarna je de eindbaas enkel op stealthmanier kan afmaken. Zoals hierboven gezegd kan eenieder gewoon op het target afstormen en wachten tot hij tussen al die ventjes een counterattack op het target hebt gedaan (hij valt je namelijk ook gewoon aan net als de soldaten).
Enkele targets heb ik trouwens gewoon met een werpmes gepakt.
Op naar part 2
Achteraf toch erg van genoten terwijl ik halverwege erg kritisch was. Moeilijk is het spel niet te noemen en ik had zoals gezegd graag wat lastige eindbazen gezien die je moet zoeken met speur-puzzel en sluipwerk waarna je de eindbaas enkel op stealthmanier kan afmaken. Zoals hierboven gezegd kan eenieder gewoon op het target afstormen en wachten tot hij tussen al die ventjes een counterattack op het target hebt gedaan (hij valt je namelijk ook gewoon aan net als de soldaten).
Enkele targets heb ik trouwens gewoon met een werpmes gepakt.

Op naar part 2
[ Voor 5% gewijzigd door Jpjedi op 07-01-2008 03:45 ]
System requirements volgens Exophase.com:
Minimum System Requirements:
* Windows XP or Vista
* 2 GB RAM
* Dual core processor (Intel Pentium D or better)
* 256MB Direct3D 10 compatible video card, or Direct3D 9 card compatible with Shader Model 3.0 or higher
* DirectX compatible driver
* DVD-ROM dual-layer drive
* 16 GB free hard disk space
* DirectX libraries (included)
* Vista compatible sound card
* Keyboard, Mouse
* Microsoft Xbox 360 Controller (optional)
Recommended System Requirements:
* Intel Pentium Core 2 Duo, or better processor
* 3 GB System RAM
* ATI HD2900 series, Nvidia GeForce 8800 series, or better video card
* 5.1 sound card
* Microsoft Xbox 360 controller
*Supported Video Cards at Time of Release
DirectX10 compatible cards, recommended ATI HD2900 series, Nvidia GeForce 8800 series
Direct3D 9 card compatible with Shader Model 3.0 or higher
* Windows XP or Vista
* 2 GB RAM
* 256MB Direct3D 10 compatible video card, or Direct3D 9 card compatible with Shader Model 3.0 or higher
* Keyboard, Mouse
* 3 GB System RAM
* 5.1 sound card
DirectX10 compatible cards, recommended ATI HD2900 series, Nvidia GeForce 8800 series
Dat is niet mis!

[ Voor 7% gewijzigd door SyS_ErroR op 17-01-2008 14:53 ]
Ik ben trouwens erg benieuwd waar het volgende deel in de serie naartoe gaat.
Ik vond het ook echt wel een geweldig leuk spel, ondanks de kritieken. Het gevoel wat je hebt als je in zo'n levendige stad loopt is gewoon overweldigend. Ook de verschillende Assassination situaties vond ik erg tof. Het gevoel dat je daar staat te kijken en dat niemand in je omgeving weet waarvoor je komt. Ik had het allemaal wel graag wat meer stealth gezien, maar dat is een klein detail.
spoiler:
Het feit dat er heden ten dage nog steeds Assassins en Tempeliers zijn, laat natuurlijk een boel ruimte over voor een volgend deel. Het kan dus in mijn ogen ook zomaar zo zijn dat het volgende deel zich in de 2de wereldoorlog of iets dergelijks afspeelt en dat dan het 3de deel het verhaal afmaakt in de toekomst.
Ik vond het ook echt wel een geweldig leuk spel, ondanks de kritieken. Het gevoel wat je hebt als je in zo'n levendige stad loopt is gewoon overweldigend. Ook de verschillende Assassination situaties vond ik erg tof. Het gevoel dat je daar staat te kijken en dat niemand in je omgeving weet waarvoor je komt. Ik had het allemaal wel graag wat meer stealth gezien, maar dat is een klein detail.
uhm...
Pfff, om dit spel te spelen moet ik:
- het spel aanschaffen (50e)
- een 1gb ram (DDR) erbij kopen (60e)
- en ff een nieuwe videokaart (3850 ofzo) kopen: (150e)
Totaal: 260e
Dat wordt m dus (nog) niet...
Smoonshine schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:29:
spoiler:Het feit dat er heden ten dage nog steeds Assassins en Tempeliers zijn, laat natuurlijk een boel ruimte over voor een volgend deel. Het kan dus in mijn ogen ook zomaar zo zijn dat het volgende deel zich in de 2de wereldoorlog of iets dergelijks afspeelt en dat dan het 3de deel het verhaal afmaakt in de toekomst.
spoiler:
Was al bevestigd geloof ik, Ninja in Feodaal Japan.
Verwijderd
Ik had ergens gelezen en begrepen dat deel 2 zich in het fedoale Japan zal gaan afspelen. Deel 3 werd ook vermeld, maar dat kan ik ff niet meer herinnerenSmoonshine schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:29:
Edit: oeps sry, spuit 11.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 16:20 ]
1gb ram kost max. 20 euro.H004 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:14:
Pfff, om dit spel te spelen moet ik:
Anyhow, die systeemvereisten zijn idd behoorlijk idioot. Dit is het eerste spel dat mijn net nieuwe systeem als recommended aangeeft. Dat wordt dus alweer spellen niet meer op max. instellingen kunnen spelen. Gaat toch echt idioot hard.
Neemt niet weg dat ik enorm uitkijk naar dit spel en hem gelijk 's ochtends op de releasedag ga halen.
[ Voor 32% gewijzigd door UltraR-pc op 17-01-2008 17:23 ]
offtopic:
Grapjas! Was het maar zo: 2x512
Grapjas! Was het maar zo: 2x512
Kun je mij een link geven? Meeste wat ik tegen kom is 30 euro per 512 MB, DDR1 dan.
DDR1 is gewoon zo duur. Via Ebay kun je het voor ongeveer de helft vinden. Maar de systeemeisen blijven belachelijk.UltraSub schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:57:
Um.. Pricewatch?
PSN: Shiver23
Verwijderd
3gb ram alleen op vista??Xrenity schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:47:
System requirements volgens Exophase.com:
* Windows XP or Vista
* 2 GB RAM
* Keyboard, Mouse
* 3 GB System RAM
* 5.1 sound card
dat zijn gewoon verzonnen systeemeisen. Gewoon wachten op de officiele.
LoL die systemspecs zijn echt debiel te noemen.
Bron fok.nl en kotaku.com
MINIMUM REQUIREMENTS
Assassin's Creed
Processor: Dual core processor 2.6 GHz Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2 3800+
RAM: 2 GB
Video Card: 256 MB DirectX 10.0-compliant video card or DirectX 9.0-compliant card with Shader Model 3.0 or higher
Sound Card: DirectX 9.0 or 10.0 compliant sound card
HDD Space: 12GB
DirectX Version: DirectX 10.0
Crysis
Processor: Intel Pentium 4 2.8 GHz (3.2 GHz for Vista), Intel Core 2.0 GHz (2.2 GHz for Vista), AMD Athlon 2800+ (3200+ for Vista) or better
RAM: 1GB (1.5GB on Windows Vista)
Video Card: NVIDIA GeForce 6800 GT, ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro for Vista) or better
Sound Card: DirectX 9.0c Compatible
DirectX Version: DX9.0c or DX10
RECOMMENDED REQUIREMENTS
Assassin's Creed
Processor: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or better
RAM: 3GB
Video Card: 512 MB Card
Sound Card: 5.1 Sound Card
Crysis
Processor: Core 2 Duo/Athlon X2 or better
RAM: 1.5GB
Video Card: NVIDIA 7800 Series, ATI Radeon 1800 Series or better
Bron fok.nl en kotaku.com
MINIMUM REQUIREMENTS
Assassin's Creed
Processor: Dual core processor 2.6 GHz Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2 3800+
RAM: 2 GB
Video Card: 256 MB DirectX 10.0-compliant video card or DirectX 9.0-compliant card with Shader Model 3.0 or higher
Sound Card: DirectX 9.0 or 10.0 compliant sound card
Crysis
Processor: Intel Pentium 4 2.8 GHz (3.2 GHz for Vista), Intel Core 2.0 GHz (2.2 GHz for Vista), AMD Athlon 2800+ (3200+ for Vista) or better
RAM: 1GB (1.5GB on Windows Vista)
Video Card: NVIDIA GeForce 6800 GT, ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro for Vista) or better
RECOMMENDED REQUIREMENTS
Assassin's Creed
Processor: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or better
RAM: 3GB
Video Card: 512 MB Card
Sound Card: 5.1 Sound Card
Crysis
Processor: Core 2 Duo/Athlon X2 or better
RAM: 1.5GB
Video Card: NVIDIA 7800 Series, ATI Radeon 1800 Series or better
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wie regelt een nieuw deel?
Wie regelt een nieuw deel?