lol..frickY schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:18:
CiPHER spreek je overigens uit als saaifer... niet als swiffer
Over mijn username is kennelijk veel verwarring
Het was oorspronkelijk Masteroffallwars [NL], alleen heb ik dit ingekort omdat mensen te lui waren en altijd master zeiden. En tja, dit gaat vervelen. Ook waren er bitches die over de spelling gingen huilen.
Dus toen is het MOAW geworden, ookal is dit moeilijk uit te spreken. Zeg maar gewoon mow of leo.
Hoe ik erop ben gekomen weet ik niet meer, dat is al sinds Red Alert 2 zo.
MasterOffAllWars
[ Voor 12% gewijzigd door Knaak op 03-12-2007 17:48 ]
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
TypoBrainstorm schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:49:
Ik zag het wel, je had MasterOfAllWars getypt.

Brainstorm schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:35:
Ik heb het wachtwoord voor vanavond gepost...

Speel jij vanavond Red? Speel ik Blue
..En ik zie het nog steeds, als ik wilBrainstorm schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:49:
Ik zag het wel, je had MasterOfAllWars getypt.
Anyway, laten we het hier maar niet over gaan hebben
Damn you TheZeroorez
[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 03-12-2007 18:10 ]
Zeg dan gewoon Leo?
Ben er vanavond toch niet, dus dat scheelt een hoop voor alle arme zielen die MOAW niet kunnen uitspreken.
Daar zaten die engelsen altijd over de huilen hehe, het is een nick dus boeie.TheZeroorez schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:08:
[...]
..En ik zie het nog steeds, als ik wilEen enkele f is trouwens de correcte spelling
Anyway, laten we het hier maar niet over gaan hebben
[ Voor 38% gewijzigd door een moderator op 03-12-2007 18:10 ]
daar zijn die engelse lui altijd goed in ja.merk dit vooral op css met engelse serversMOAW schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:08:
Ben er vanavond toch niet, dus dat scheelt een hoop voor alle arme zielen die MOAW niet kunnen uitspreken.
[...]
Daar zaten die engelsen altijd over de huilen hehe, het is een nick dus boeie.
Je moet eens horen hoe Engelsen 'Kapoentje' uitsprekenMOAW schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:08:
[...]
Daar zaten die engelsen altijd over de huilen hehe, het is een nick dus boeie.

===
Soms heb je toch het geluk mee he, daarstraks speelde ik een potje op 2fort als defensive soldier. Ik stond aan de grate (dat zolderverdiep aan de ingang) en ik bleef maar crits schieten, en tegelijk beslistte het andere team om full offense te gaan via die ingang
[ Voor 40% gewijzigd door Kapoen op 03-12-2007 18:41 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Verwijderd
(en mmag of moet ik dan got voor me naam zetten)
of is dat voor alleen de allerbeste weggelegd!?
Gister werd ik echter keihard uit de lucht geknalt, wat deze mijns inziens wel leuke screenshot opleverde;

Jammer dat het bloedspoor op de muur ontbreekt
Deze medic houd er overigens een ongewone slaapplaats aan over

Verder is Zydell een tele slopert..

.. en heeft CapTVK een intieme ontmoeting met een sentry

Ben benieuwd wat vanavond brengt.
@DEAN-XLR8
Die prefix is voor alle GoT-ters die als zodanig herkent willen worden.
[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 03-12-2007 18:49 ]
En ik moet zeggen dat Soldier me steeds beter af gaat, op andere servers spring ik aardig omhoog in de rankings als soldier al leg ik 1on-1 tegen gotters meestal het loodje.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
aangezien ik ook op de Got server spelen wil als deze pass protected is wil ik graag in de clan. Kan dat?
Mijn tf2 naam is: insanity.
Thnx
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Twisted schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:10:
Heren,
aangezien ik ook op de Got server spelen wil als deze pass protected is wil ik graag in de clan. Kan dat?
Thnx
Verwijderd
Mits je niet meer zeurt over mijn gesnipeTwisted schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:10:
Heren,
Thnx
Ik heb hetzelfde verzoekjeTwisted schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:10:
Heren,
Thnx
Nick: MrAngry
edit: tnx
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:54:
[...]
Mits je niet meer zeurt over mijn gesnipe
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
http://xs322.xs.to/xs322/07491/tf22.jpg
[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 03-12-2007 22:02 ]
Mijn SteamID is IceDFire
Ik ben overdag niet thuis (lang leve stage
Perfecte timing, thnx voor de invite
[ Voor 7% gewijzigd door Shoarma kip op 03-12-2007 23:02 ]
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Hey! Die lijkt wel een beetje op deze!FrostXL schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:58:
Ik heb me ook goed vermaakt vanavond, hier nog een screentje:
Alleen zijn jouw GFX vele malen mooier
Ikzelf ging niet echt lekker vanavond
[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 03-12-2007 23:26 ]
Verwijderd
Vind het trouwens wel raar dat een engineer geen HLstatsX-punten krijgt als zijn teleporter door andere mensen wordt gebruikt... Hiervoor zou 2 puntjes toch wel op z'n plaats zijn volgens mij.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 23:54 ]
maar ikke wel, tjeezus, ben op het laatst wel érg geowned door jou

was frustratie alom hier!
Verwijderd
de maps duren wel wat lang
ah, ik denk dat ik toen ook online wasWas een goeie avond! Vooral op een gegeven moment de tweede stage van Dustbowl verdedigen ging super. Volgende week ben ik er helaas niet bij...
mn nick is NightLordTW btw.
blijkbaar heeft die stats ook nog een fun tag dat je kan gebruiken

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 01:28 ]
Ik ben samen met wat andere mafkezen bezig een leuke 24 player 24/7 Server neer te zetten en op zich is die nu al redelijk constant vol, maar vroeg me af wat ik nog zou kunnen verbeteren
Vooral instellingen die met de game te maken hebben interesseren me en verder wat een beetje de handige tools zijn om de boel te beheren. Mani Mod heb ik al naar gekeken, maar heb het gevoel dat het nog een beetje "touwtje houwtje" aan elkaar compatible gemaakt is of niet
Mag ik hier het IP neerspammen of niet ?? Game-Monitor plaatje misschien ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
frickY schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:26:
[...]
Hey! Die lijkt wel een beetje op deze!
offtopic:
Alleen zijn jouw GFX vele malen mooier
Ikzelf ging niet echt lekker vanavond
Hehe zie net dat ik jullie beiden uit je leiden had verlostFrostXL schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:58:
Ik heb me ook goed vermaakt vanavond, hier nog een screentje:
Heb trouwens vandaag weer lekker veel punten gescoord, nog ff en ik ben die 2 zweden voorbij
Screenshots zijn hier te bekijken
*edit*
hm de map heet blijkbaar ctf_subterranean in de maplist, maar op de screenshot pagina staat 'aka ctf_channel

Net even gespeeld en het is echt een visueel sterke map, maar helaas toch 1 minpuntje: de 2 basissen zijn niet 100% gelijk. Ongelijke forten zijn vrij moeilijk te balanceren in een CTF omgeving imho.
[ Voor 44% gewijzigd door Kapoen op 04-12-2007 10:26 ]
Het ziet er mooi uit, maar doet me soms aan HL2 denken. Logisch misschien, maar voor TF2 hebben ze enkel cartoony graphics gebruikt, die niet gebaseerd zijn op foto's.Kapoen schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:16:
En eindelijk een CTF map met grafische pracht: ctf_channel
*edit*
hm de map heet blijkbaar ctf_subterranean in de maplist, maar op de screenshot pagina staat 'aka ctf_channel'
Net even gespeeld en het is echt een visueel sterke map, maar helaas toch 1 minpuntje: de 2 basissen zijn niet 100% gelijk. Ongelijke forten zijn vrij moeilijk te balanceren in een CTF omgeving imho.
Las trouwens laatst dat ze veel textures eerst hebben gemaakt met acquarel en daarna naar een digitaal formaat hebben omgezet. Dit leverde een hogere kwaliteit dan foto's en draagt ook bij aan de look van TF2
Maar ik wil hem wel proberen op de servers hoor!
Klopt, dat was ook de commentaar op andere forums ivm deze map: de HL2 textures.HertogJanNL schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:48:
[...]
Het ziet er mooi uit, maar doet me soms aan HL2 denken. Logisch misschien, maar voor TF2 hebben ze enkel cartoony graphics gebruikt, die niet gebaseerd zijn op foto's.
Las trouwens laatst dat ze veel textures eerst hebben gemaakt met acquarel en daarna naar een digitaal formaat hebben omgezet. Dit leverde een hogere kwaliteit dan foto's en draagt ook bij aan de look van TF2
Maar ik wil hem wel proberen op de servers hoor!
Wat niet wegneemt dat deze map er heel goed uitziet tov de vele miskleunen die op servers draaien.
In feite hoop ik dat er nog meer maps komen met een compleet ander thema dan de standaard TF2 textures. In Fortress Forever heb je bv. een remake van de TFC map 'Monkey_l', alleen in een complete jungle setting en dat is echt mooi om te zien: link. Zoiets zou ook goed kunnen in TF2 volgens mij
kleine opmerking; die box die je ziet, waarin staat wie je gekilled hebt - die krijg ik recht in het midden van mijn scherm... hoe zet je die naar onderen ?frickY schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:48:
Normaal gesproken in sectie 3 van dustbowl, stickybomb jump ik als demoman over het open deel heen om het CP te cappen terwijl ik vanaf daar nog wat nades sproei.
Gister werd ik echter keihard uit de lucht geknalt, wat deze mijns inziens wel leuke screenshot opleverde;
[afbeelding]
Jammer dat het bloedspoor op de muur ontbreekt
Deze medic houd er overigens een ongewone slaapplaats aan over
[afbeelding]
Verder is Zydell een tele slopert..
[afbeelding]
.. en heeft CapTVK een intieme ontmoeting met een sentry
[afbeelding]
Ben benieuwd wat vanavond brengt.
@DEAN-XLR8
Die prefix is voor alle GoT-ters die als zodanig herkent willen worden.
Verwijderd
Allereerst leuke server en leuke e/o goeie spelers (meestal
gister zat ik op deze (2e) server, eerst 2fort - dustbowl - en daarna weer fijn 2fort ! brrr haha,
maar verder toppie.
Dat zal waarschijnlijk komen doordat 'minimal ui' of iets dergelijks aanstaat. Ergens in het opties menu zit een vinkje waarmee je de elementen van de GUI kleiner kan maken, dat is af en toe iets prettiger idd.SileX schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:36:
[...]
kleine opmerking; die box die je ziet, waarin staat wie je gekilled hebt - die krijg ik recht in het midden van mijn scherm... hoe zet je die naar onderen ?
Verwijderd
ik speel sinds een dag of twee met veel plezier op de enige echte GoT servers. Omdat ik me hier heel erg thuis voel
Linkje naar mijn profiel
http://steamcommunity.com/id/Golivier
Ik hoop dat ik kan worden uitgenodigd en dat we gezellig met zijn allen kunnen spelen !
Bijvoorbaat dank,
Golivier
Voordat ik het vergeet... zijn er nog ''Whatpulsers'' hier ? Al dit gespeel levert natuurlijk de nodige aantal keys op
Geen idee waar ik het over heb ? Werp een blik op het onderstaande topic

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1248227
ik ben samen met Golivier begonnen op de GoT servers van tf2, en net als hij, vroeg ik me af of ik ook lid kon worden van de GoT Steam Group.
Mijn profiel staat op http://steamcommunity.com/id/Jordientje
Ik hoop net als Golivier dat ik kan worden uitgenodigd en dat we de rest gaan ownen!
Jordientje
[ Voor 0% gewijzigd door Jordientje92 op 04-12-2007 17:24 . Reden: groene boekje ]
Die springt vanzelf naar rechts onder op het moment dat je een screenshot maaktSileX schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:36:
[...]
kleine opmerking; die box die je ziet, waarin staat wie je gekilled hebt - die krijg ik recht in het midden van mijn scherm... hoe zet je die naar onderen ?
@Sûkerbôle
Het is je niet gelukt binnen een uur 5x de intell te cappen? Dan moet het dusdanig spannend zijn geweest dat dat uur omgevlogen is
Maar je bent niet de eerste die het opmerkt. Wellicht een idee de config van #1 over te nemen.
@Golivier
Jup. Ik Whatpulse
Verwijderd
Nou volgens mij was intell wel 5 keer gecapt maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.@Sûkerbôle
Het is je niet gelukt binnen een uur 5x de intell te cappen? Dan moet het dusdanig spannend zijn geweest dat dat uur omgevlogen isAnders heb je ook 'rtv' nog.
Maar je bent niet de eerste die het opmerkt. Wellicht een idee de config van #1 over te nemen.
Ja zelfde config als #1 lijkt me dan beter, alleen dan wordt soms dustbowl afgekapt en dat is mijn favoriet
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 18:53 ]
Maar anders kan ik de winlimit in 2fort wel terug naar 3 zetten. Maar had deze juist wat hoger gezet omdat met 3 caps teams niet altijd genoeg tijd hebben om op kracht te komen.
Waren leuke potjes
Verwijderd

Tot later misschien!
map helaas afgekeurd denk ik... na 3 minuten rondlopen hadden rood en blauw elkaar nog niet gevondenKapoen schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:16:
En eindelijk een CTF map met grafische pracht: ctf_channel
*edit*
hm de map heet blijkbaar ctf_subterranean in de maplist, maar op de screenshot pagina staat 'aka ctf_channel'
Verwijderd
ik zou het nice vinden als de maps gebalanceerd bleven wbt spelersklassen
zo heb ik vanavond een map gespeeld (naam kwijt) waar de sniper praktisch geen nut had, en vooral de pyro er sterk uitkwam
Verwijderd
moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe maar bar weinig maps ben tegengekomen waar de sniper écht veel nut had (en dat is niet alleen omdat ik zuig als sniper!)Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:40:
wbt upload van nieuwe maps
zo heb ik vanavond een map gespeeld (naam kwijt) waar de sniper praktisch geen nut had, en vooral de pyro er sterk uitkwam
omdat je telkens ziet door wie je gekilled wordt heeft je snipeplekkie maar een beperkte houdbaarheidsdatum, en omdat de meeste maps niet erg groot zijn, zijn de verstopplekken maar beperkt.
het gaat bij mij nog wel even duren voordat ik mijn snipe-achievement heb... (2 headshots..)
Ik moet zeggen dat het spel, als je eenmaal een beetje weet hoe alles werkt, toch best wel geinig is. Redelijk goede balans tussen diverse classes en veel humor/actie. Vooral als je als 2 teams hebt die echt samenwerken kun je echt spannende potjes krijgen.
Ik zou het afschuwelijk vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:40:
wbt upload van nieuwe maps
Of een klasse wel of niet nodig is is van meer afhankelijk dan alleen de map.
Met 2 snipers haal je elke sentry onderuit, hoeveel engineer er ook bijzitten. Bij full charge een schot en hij is weg.
Zes scouts lijkt ook overdreven, maar in een map als well een prima start-samenstelling om het middelste CP over te nemen.
Veel mensen beseffen nog steeds neit dat je gedurende elk moment van de game van class kunt switchen, om altijd in de spelen op de spelende situatie.
Als je gravelpit moet spelen met 4 snipers in je team, dan is je team gewoon dusdanig dom, dat je ook niet zult winnen met een class-limiter-plugin.
Verwijderd
op fort2 heb je zeker 3,4 verschllende plaatsen waar je goed kan snipen, niet echt een argument dusmoet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe maar bar weinig maps ben tegengekomen waar de sniper écht veel nut had (en dat is niet alleen omdat ik zuig als sniper!)
ik vind het vooral belangrijk dat een map interessante aspecten biedt voor elke klasse
Verwijderd
@ punisher007 beviel mij ook prima ! Morgen weer ?!
Verwijderd
ik heb het ook helemaal niet over aanvallen, maar over maps in het algemeenDus dat bedoel ik in ieder geval als ik zeg dat snipers geen nut hebben.
zelfs maps met cp points die beide teams kunnen innemen hebben soms nood aan snipers
als ik snipe in die map, haal ik overigens lang niet enkel snipers uit de lucht, maar ook wat scouts, heavies, soldiers etc
zeker handig om de aanval van de vijand te vertragen.
uiteraard heb je met 1, of 2 snipers meer dan genoeg op die map
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 00:48 ]
Het zag er allemaal wel mooi uit, maar er zit idd geen enkele lijn in om het logisch te maken en elkaar snel te vinden. Niet echt lekker om een goede pot te spelen met veel actie. Gelukkig maakte de andere maps het nog wel goed qua mooie acties, alleen 2fort hangt mij de strot uit.Brainstorm schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:32:
[...]
map helaas afgekeurd denk ik... na 3 minuten rondlopen hadden rood en blauw elkaar nog niet gevonden
Verwijderd
Daarna komen de scouts .. dat is gewoon een leuke uitdaging
Uiteraard raakte ik daarna als sniper bijna niets meer...
[ Voor 11% gewijzigd door JanW op 05-12-2007 09:47 ]
En dit is dus de reden waarom ik vind dat een beperking op het aantal snipers (en eventueel engineers) op veel public servers nodig is. Als er bv. in 2fort 6 snipers op je battlements staan weet je al hoe laat het isfrickY schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:12:
[...]
Ik zou het afschuwelijk vinden.
Of een klasse wel of niet nodig is is van meer afhankelijk dan alleen de map.
Met 2 snipers haal je elke sentry onderuit, hoeveel engineer er ook bijzitten. Bij full charge een schot en hij is weg.
Zes scouts lijkt ook overdreven, maar in een map als well een prima start-samenstelling om het middelste CP over te nemen.
Veel mensen beseffen nog steeds neit dat je gedurende elk moment van de game van class kunt switchen, om altijd in de spelen op de spelende situatie.
Als je gravelpit moet spelen met 4 snipers in je team, dan is je team gewoon dusdanig dom, dat je ook niet zult winnen met een class-limiter-plugin.

Sommige servers spelen het klaar om snipers te limiteren tot 1 of 2, maar ik weet niet of het met een standaard commando is gedaan of een externe mod jammer genoeg. In TFC was het wel standaard, gewoon cr_sniper "waarde" (-1 om helemaal uit te zetten
Ik ben overigens geen voorstander van het opleggen van limieten, maar met een massa snipers/engies in je team heb je ook geen TEAM Fortress gevoel maar eerder *zucht ik zal het zelf weer moeten doen* gevoel.
Ik lees hier ook net iets over een opt in op de GoT server? Ik zou het wel fijn vinden als ik er nog wat op zou kunnen blijven spelen.
Mijn steam: http://steamcommunity.com/id/wytze
Pwnd
Hmm, ik denk dat ik toch maar eens hard moet gaan oefenen om de andere klasses onder controle te krijgen. Alleen medic gaat mij redelijk goed af, de rest is nog ronduit ruk, dus voor mij is het switchen van class nog niet echt heel erg interessant (en het team heeft er natuurlijk ook weinig aan).
Als onze sniper hun sniper omlegt, kan onze scout veilig over de brug om de intell op te halenLt. Marx schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:56:
^^ dat is dus nu juist net NIET het punt. Er zijn genoeg goede sniper plekjes te vinden. Maar draagt het bij aan het verdedigen van de intel? Volgens mij niet, 9 out of 10 sloop je de andere sniper. Qua aanvallen heb je er al helemaal niets aan. Dus dat bedoel ik in ieder geval als ik zeg dat snipers geen nut hebben.
@Kapoen
Als je in een team met 6 snipers of engies komt wordt het tijd om een nieuwe server te zoeken. Het niveau ligt dan dusdanig laag, zoals ik al zei, dat je het ook met een plugin niet zult gaan winnen
Het *zucht ik zal het zelf weer moeten doen*-gevoel. komt me erg bekend voor, maar heb ik nog minimaal sinds we gezamelijk op de GoT-servers spelen. Zeker als er veel [GoT]-ters aanwezig zijn is het niveau meestal allerminst redelijk.
@Donderwolk
Denk dat je iets verkeerd gelezen hebt
Vind het overigens wel jammer dat mensen zich aanmelden voor de TF2-groep puur zodat ze op die avondjes mee kunnen doen. Het lijkt me juist de bedoeling dat we die avondjes voor ons als groep houden. Vond qua niveau de eerste paar avondjes nog het best
Ik was ook in de veronderstelling dat de TF2 groep invite only was om wat meer diepgang te krijgen in het teamspel van een 'harde kern', en wat daar misschien nog meer uit voortvloeit,Lt. Marx schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:05:
^^ met de laatste opmerking ben ik het eens. Er zijn duidelijk een aantal mensen die de harde kern zijn. Toch is er op onze ladies night altijd mensen die ik nog nooit eerder gezien heb.
op vrijblijvende basis. Het contact voor de mensen die af en toe eens samen willen spelen kan dan in de public Tweakers TF2 groep,
maar het zal moeten gaan blijken wat voor een groep er overblijft, zeker nu met het COD4 geweld (óók al zo'n topshooter in de multi!)
Zo lang is TF2 ook nog niet uit en de mensen die er niet vanaf de beta bij zijn moeten ook een kans krijgen imo. Ik blijf in ieder geval uitkijken en gezellig meedoen aan de maandagavondjes (alleen van mijn vrouw moet ik in het vervolg wel iets eerder stoppen...)
Ah tnx voor de heads-up.frickY schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:52:
[...]
@Donderwolk
Denk dat je iets verkeerd gelezen hebtBeide [GoT]-servers zijn gewoon public. Alleen GoT#1 wil wel eens een avondje locked gaan zodat we als GoT-ters onder elkaar kunnen spelen.
Vind het overigens wel jammer dat mensen zich aanmelden voor de TF2-groep puur zodat ze op die avondjes mee kunnen doen. Het lijkt me juist de bedoeling dat we die avondjes voor ons als groep houden. Vond qua niveau de eerste paar avondjes nog het best
Als ik een klasse kies kijk ik meestal naar wat er al binnen het team gekozen is. (Aantallen staan boven elke klasse als je een keus maakt) Over het algemeen kun je eigenlijk altijd wel 2/3 medics gebruiken. Ubercharge is bijna een must als je een goed opgestelde lvl3 sentry wilt vernietigen waar een engineer de wacht bij houdt.
Pwnd
Verwijderd
demomans & spies zijn hier anders ook zeer handig tegenUbercharge is bijna een must als je een goed opgestelde lvl3 sentry wilt vernietigen waar een engineer de wacht bij houdt.
Maar wat wordt verstaan onder 'harde kern'? Waarop baseer je dat? Mensen die een [GoT] tag hebben? Die elke dag wel even granaten komen koppen? Die tig uur volgens hlstats op de server hebben doorgebracht? Of die in de top nog wat staan van diezelfde stats? Ik vind namelijk de kwaliteit op de server hoog, teamspel is erg prettig (zeker de samenwerking als medic met bijvoorbeeld Brainstorm, Weenie, Damz NL, Renaldo etc.) en dat kom je niet heel erg veel tegen op andere servers (tenminste niet de servers waar ik tijd heb doorgebracht). Wel begrijp ik de frustratie van de 'harde kern' wanneer hun plekje tijdens zo'n event wordt opgevuld door iemand die minder actief is, vandaar ook mijn vraag wat iemand onderdeel van de 'harde kern' maakt.krakbracket schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:22:
[...]
Ik was ook in de veronderstelling dat de TF2 groep invite only was om wat meer diepgang te krijgen in het teamspel van een 'harde kern', en wat daar misschien nog meer uit voortvloeit,
op vrijblijvende basis. Het contact voor de mensen die af en toe eens samen willen spelen kan dan in de public Tweakers TF2 groep,
maar het zal moeten gaan blijken wat voor een groep er overblijft, zeker nu met het COD4 geweld (óók al zo'n topshooter in de multi!)
Zo lang is TF2 ook nog niet uit en de mensen die er niet vanaf de beta bij zijn moeten ook een kans krijgen imo. Ik blijf in ieder geval uitkijken en gezellig meedoen aan de maandagavondjes (alleen van mijn vrouw moet ik in het vervolg wel iets eerder stoppen...)
Vooral demo's die even om de hoek gaan staan en sticky bombs gaan schieten. Daar kan je als engie bijna niks tegen doen (sticky's afschieten met je shotgun, maar meestal ben je gewoon niet snel genoeg).Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:47:
[...]
demomans & spies zijn hier anders ook zeer handig tegen
Spy spreekt voor zich. Als je als enige bij je sentry staat moet je als eerste de spy neermeppen en dan je sg fixen. Een goede spy rent wel een stukje door zodat de engie zich tot de sg wendt om dan weer een sapper te plaatsen. Gek word je ervan (als engie)..
Bij een sg hoort gewoon een pyro defence te staan, helaas doen weinig mensen dat.
Ik vind dat iedereen in principe een kans moet krijgen om in de TF2 group te komen. Echter, van mij mag er na een tijdje wel een schifting worden gemaakt, zodat er alleen mensen die regelmatig TF2 spelen in de group zitten. Helaas is dat voor een group admin niet makkelijk na te kijken, dus hebben mensen misschien ideeën om dit te doen?krakbracket schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:22:
[...]
Ik was ook in de veronderstelling dat de TF2 groep invite only was om wat meer diepgang te krijgen in het teamspel van een 'harde kern', en wat daar misschien nog meer uit voortvloeit,
Er wordt namelijk wel geroepen dat we wat meer een 'clan' aanpak willen, maar ik vind het vooralsnog lastig om dit te bewerkstelligen. De community sofware is nog niet heel handig te gebruiken en communicatie is dus lastig. Een apart forum misschien? Het zou me het leukst lijken om uiteindelijk een group van ongeveer 25 mensen over te houden. Genoeg om 2 teams mee te vormen op een knal avondje en om altijd mensen beschikbaar te hebben voor een clanwar - iets wat me wel gaaf lijkt om te doen!
Ik vind de kwaliteit ook hoog, het teamwork ook bijzonder prettig en ik speel er graag, zeker als er veel [Got] tag dragende spelers zijn omdat ik weet dat die genoeg brein bezitten om niet met 6 snipers aan een map te beginnen en tijdens het spelen in staat zijn om regelmatig van class te wisselen. Kortom, ik kom er graag. Maar ik heb totaal geen interesse in het behoren tot een harde kern oid, dus dat soort spelers heb je ook nogMik! schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:04:
[...]
Ik vind namelijk de kwaliteit op de server hoog, teamspel is erg prettig (zeker de samenwerking als medic met bijvoorbeeld Brainstorm, Weenie, Damz NL, Renaldo etc.) en dat kom je niet heel erg veel tegen op andere servers (tenminste niet de servers waar ik tijd heb doorgebracht). Wel begrijp ik de frustratie van de 'harde kern' wanneer hun plekje tijdens zo'n event wordt opgevuld door iemand die minder actief is, vandaar ook mijn vraag wat iemand onderdeel van de 'harde kern' maakt.
Een 'harde kern' is volgens mij die groep spelers die na de eerste hype over een tijdje nog steeds op maandagavond (of een andere avond) met een GoT tag op de server te vinden zijn.Mik! schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:04:
Maar wat wordt verstaan onder 'harde kern'? Waarop baseer je dat? Mensen die een [GoT] tag hebben? Die elke dag wel even granaten komen koppen? Die tig uur volgens hlstats op de server hebben doorgebracht? Of die in de top nog wat staan van diezelfde stats? Ik vind namelijk de kwaliteit op de server hoog, teamspel is erg prettig (zeker de samenwerking als medic met bijvoorbeeld Brainstorm, Weenie, Damz NL, Renaldo etc.) en dat kom je niet heel erg veel tegen op andere servers (tenminste niet de servers waar ik tijd heb doorgebracht). Wel begrijp ik de frustratie van de 'harde kern' wanneer hun plekje tijdens zo'n event wordt opgevuld door iemand die minder actief is, vandaar ook mijn vraag wat iemand onderdeel van de 'harde kern' maakt.
Mensen die graag samenspelen, hun spel willen verbeteren door strategie (of in ieder geval wat met elkaar te communiceren en misschien eens meedoen met een war.
edit: met je ranking heeft het vooralsnog niet veel te maken; in dit spel zijn naast je persoonlijke skills, je kwaliteiten als teamspeler veel belangrijker. Het kiezen van een class die past bij het moment in het spel en de tactiek van je team.
Het gebruik van de GoT tag zou volgens mij een uiting moeten zijn van de wil om als teamspeler met een bekend clubje aan de gang te willen.
[ Voor 13% gewijzigd door krakbracket op 05-12-2007 13:10 ]
Meestal red je het ook wel met je sg (als je wat raak schiet natuurlijkTwisted schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:06:
[...]
Spy spreekt voor zich. Als je als enige bij je sentry staat moet je als eerste de spy neermeppen en dan je sg fixen. Een goede spy rent wel een stukje door zodat de engie zich tot de sg wendt om dan weer een sapper te plaatsen. Gek word je ervan (als engie)..
Bij een sg hoort gewoon een pyro defence te staan, helaas doen weinig mensen dat.
Meestal bouw ik de dispenser en sentry net ver genoeg uit elkaar om er zelf tussen te gaan staan zodat je makkelijk kunt gaan repareren als je sentry in zwaar vuur terecht komt.
Pwnd
Liefst ben ik heavy of soldier, maar ik probeer ook altijd het medic gat op te vullen.
If it aint broke, fix it till it is!
Zal een totaal nieuwe ervaring worden....op LAN is het met 4 tegen 4...minder leuk dan op een volle server denk ik...
[ Voor 17% gewijzigd door chrisO op 05-12-2007 13:23 ]
Leuk om te zien dat er een steeds hechter clubje begint te ontstaan
Vanavond maar weer eens een potje spelen
Computer says no
Klopt helemaal hoor wat je zegt, maar je hebt nu eenmaal van dat volk er tussen zitten die zichzelf harde kern vinden vanwege de ranking. Denk idd dat je veel meer moet kijken naar skills en de kwaliteit als teamspeler. Voeg je daadwerkelijk wat toe aan het team of ben je gewoon simpel kanonnenvoer.krakbracket schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:42:
[...]
edit: met je ranking heeft het vooralsnog niet veel te maken; in dit spel zijn naast je persoonlijke skills, je kwaliteiten als teamspeler veel belangrijker. Het kiezen van een class die past bij het moment in het spel en de tactiek van je team.
Het gebruik van de GoT tag zou volgens mij een uiting moeten zijn van de wil om als teamspeler met een bekend clubje aan de gang te willen.
@venxir, jij had mij gisteravond volgens mij een paar keer goed te pakken (ik was die loze medic die zo lekker voor je gun ging lopen).
[ Voor 7% gewijzigd door Mik! op 05-12-2007 13:35 ]
Kanonenvoer kan ook handig zijn als afleiding voor bijv sentrysMik! schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:33:
[...]
Klopt helemaal hoor wat je zegt, maar je hebt nu eenmaal van dat volk er tussen zitten die zichzelf harde kern vinden vanwege de ranking. Denk idd dat je veel meer moet kijken naar skills en de kwaliteit als teamspeler. Voeg je daadwerkelijk wat toe aan het team of ben je gewoon simpel kanonnenvoer.
@venxir, jij had mij gisteravond volgens mij een paar keer goed te pakken (ik was die loze medic die zo lekker voor je gun ging lopen).
Computer says no
Mee eensch. Zal de volgende keer connecten als [GoT]Donderwolk. Ik speel TF2 alweer een tijdje en het blijft me voorlopig zeker weten nog wel boeien. Dat je even snel een paar potjes kan spelen is wat ik ook zo mooi aan TF2 vind. ( Net zoals Counter Strike, maar sinds TF2 speel ik dat niet meerkrakbracket schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:42:
[...]
Pwnd
Mjah, das ook weer waar..Moshe85 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:36:
[...]
Kanonenvoer kan ook handig zijn als afleiding voor bijv sentrys

Er staan mensen tussen die al 24 dagen niet meer online zijn geweest. Lijkt me niet heel erg om die er uit te knallen. En als we het simpel houden om weer in de groep te komen is er toch niets aan de hand?
[ Voor 26% gewijzigd door LtMarx op 05-12-2007 14:13 ]

Er ook genoeg spelers die wel steam games spelen (DoD ofzo), maar geen TF2. Er zijn overigens ook mensen lid van de tweede GoT-group die geen lid zijn van de eerste. Er zijn mensen lid van beide groups die hier nog nooit gepost hebben. Doet dat er wat toe? Het is enkel een constatering, het is niet mijn group ofzo. Wel lijkt het me nuttig om die tweede group wel een duidelijk doel te geven, anders is hij gewoon dubbel. Dat verhaal over dat die andere niet op friends list past lijkt me ook niet meer echt opgaan, iedereen wil natuurlijk op de [GoT] server(s) spelen!
Ik vind het zelf leuk dat mensen met de [GoT] tag spelen zodat je weet dat je ze "kent". Het zou leuk zijn om wat meer als een clan te spelen, maar ik denk dat je dat beter op invite-basis kan doen dan op basis van inschrijving. Zelf heb ik het zo druk dat ik het al een hele prestatie vind als ik 10 uur in de week kan spelen. We zijn niet allemaal 16 meer (of misschien zit ik wel teveel onder de plak, weet ik 't).
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Verwijderd
ze hebben het over onbekenden met een GoT tag denk ik, die het paswoord dus aflezen vanop de site.Shabbaman schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:50:
Voor zover ik de discussie begrijp (ik ben NOG STEEDS ZIEK) gaat het erom dat er geen halve wilden/semi-onbekenden de server vervuilen zodra er een password op zit. Dus als ze niet online komen, wat voor nut heeft het dan om ze eruit te gooien? Ze zien toch niet dat er een password op zit!
Ikzelf ben niet echt voorstander om deze mensen uit te sluiten, aangezien iedereen die op GoT zit toch wel een kans verdient om mee te spelen (althans, toch de mensen met een GoT tag)
De zogenaamde "profs" die veel spelen (ik denk wel dat ik me er kan bij rekenen) zitten uiteindelijk toch zo vaak online dat ze, misschien niet vandaag, dan wel morgen op de GoT server kunnen.
Uiteindelijk kan een game op een andere server ook leuk zijn, en is de teamplay op de GoT servers niet zo veel hoger aangezien er ook heel wat spelers tussenzitten die helemaal geen GoT tag dragen en geen enkele taal verstaan.
Het zou zonde zijn als medespelers zoals ik er niet meer bij horen omdat ze geen GOT tag dragen en niet zoveel uur per week op de server zitten. Ik zou graag willen maar red het niet om zoveel op de server te knallen.
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
@Brainstorm/Swiffer: is het mogelijk om instellingen aan jullie server snel te wijzigen? Bij zo'n gathering moeten de settings wel even op clanwar-style worden gezet. Dus korte maprotaties etc. Vooraf kiest elk team dan één map die beide teams kennen (vooralsnog dus een standaard map) en daarna kan er geknald worden.
We kunnen bijvoorbeeld afspreken dat we op maandag om 20:00 op de GoT TF2 group chat afspreken, de teams verdelen, de server leeggooien en dan met die teams gaan knallen. Later connecten is dan alleen niet meer mogelijk, of iig lastig...
Wat mij betreft blijft dan iedereen in de TF2 group. Mensen die er langer dan een maand niet zijn geweest kicken we dan wel even, maar in principe is de groep dan open voor alle GoTers die TF2 spelen.
Verwijderd
waarom mensen kicken die een maand niet meer gespeeld hebben? als het TF2 op zich in het algemeen is kan ik het ergens nog wel verstaan, maar dan nog kan ik niet echt inbeelden dat ze uberslecht gaan spelen ofzoHertogJanNL schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:37:
Wat mij betreft blijft dan iedereen in de TF2 group. Mensen die er langer dan een maand niet zijn geweest kicken we dan wel even, maar in principe is de groep dan open voor alle GoTers die TF2 spelen.
Ja, dat is eenvoudig. Danwel via RCON ingame danwel via een webinterfaceje (welke op zijn beurt weer via RCON gaat). Kwestie van de gewenste cvars in een *.cfg file gooien en die exec-en.
Meen dat er zelfs een war.cfg bij de SourceMod install zat.
Mijn mening wat betreft de groups.
Er zijn momenteel 2 groups. De Tweakers.net group en de TF2 group. In eerste instantie joinde iedereen de Tweakers groep. Deze bestond voor een groot deel uit TF2 spelers, maar ondertussen ook uit allerhande Tweakers die andere Steam-games spelen.
De TF2 -groep is later als invite-only group in het leven geroepen voor de actieve TF2 spelers, volgens mij om elkaar eenvoudiger te kunnen uitnodigen om een potje te gamen. Dit nog voor de [GoT]-server het levenslicht had gezien.
Het gebruiken van de groep om andere spelers in de server te inviten gebeurd weinig meer, omdat iedereen de [GoT]-server nu weet te vinden, en men vanzelf komt. Toch ben ik voor het kicken van inactieve menen.
Als harde kern zou ik niet de mensen met een hoge rank of online time willen zien, maar diegene die dit topic meelezen en indien nodig reageren, die regelmatig ingame zijn en van potje gezamelijk knallen houden. Alleen zo krijg je een beetje teamgevoel, en alleen als je vaker met dezelfde mensen speelt raak je op elkaar ingespeelt.
want oorspronkelijk "was" de [GoT] comunity toch ook een klein groepje die
funwars ging spelen. ( tegen elkaar en tegen andere funwar lui )
Niet zozeer dat we ook op clanbase geregistreerd staan enzo.
HertogJan en Lt marx hadden eerst wel zo`n idee toen ik voor het eerst met hun praatte
toen we een keer met zn 3 en in een server zaten en hun hebbe toen de [GoT] Comunity opgericht
Hierbij sluit ik me verder voledig aan bij frickY
En het is ook niet zo dat ik het zo niet leuk vind.Maar het idee wat jullie eerst hadden valt zo wel een beetje weg
Naja we zien het wel enne vanaaf gewoon weer lekker knallen ( oh nee Stabben
[Got] XuSeM.nL
En voor snelle mapchanges en de cvar settings kun je ook hlsw gebruiken ( dat deed ik iig met cs 1.6 altijd ( ook lang genoeg admin geweest en had ook met mijn clan een eigen server enzo)
weet alleen niet of die ook tf2 ondersteund maar der zijn vast wel andere progamma`s
[ Voor 26% gewijzigd door tooter op 05-12-2007 17:07 ]
hehe gek onnie
[ Voor 21% gewijzigd door punisher007 op 05-12-2007 18:36 ]
Dit topic is gesloten.