[PC] Team Fortress 2 / Fortress Forever, deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.181 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
punisher007 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:35:
Ach teamplay, soms wil ik ook wel eens rambo-en :) Soms ook echt nodig hoor ;)
Jah dat heeft iedereen wel maar dan noch speel je wel in op de mede teamgenoten,en ga je niet alleen maar rambo spelen.Want als je tf2 speelt weet je gewoon dat samenspelen de sleutel tot succes is.
Netzo als gisteren tegen 10 uur op de server op de map granary:
2 (bijna) even goede teams en beide teams,Beiden hadden echt goede teamplay :).Dat was ook een
van de leukste matches die ik heb gespeeld de laatste tijd :*) .

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 22:03

dommerick

is domm

Elk potje staat of valt met de teams bij tf2. Zo zat ik laatst op de GoT server maar waren er echt waardeloze teams. Tenminste het ene team was wel goed en het andere team vrij waardeloos. Hoe het kwam geen idee maar elk potje in hydro was toen klaar in een minuutje.

En voor de rest qua wars etc. Ik vind zo'n afgesproken avond knallen leuk en kan ik ook af en toe joinen. Maar voor wars gaat het mij niet lukken. Wars konden mij bij cs ook al nooit echt boeien en nu nog steeds niet.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Afgelopen dagen mn kop maar weer eens wat vaker laten zien op de server en het erg naar mn zin gehad. Was hiervoor druk met het spelen van SMG en The Witcher, met name die laatste was verslavend (SMG is leuker in kortere sessies). Eerste wat me opviel was dat het niveau flink opgeschroefd is: lekker veel teamwork en pittige tegenstand (wel veel vaker dood, maar dat is mn nieuwe hobby) :)

Wat betreft de lock op de servers: voor mijn gevoel werkt het op zich goed. Ik zag maandagavond toch een groot deel met de [GoT] tag en teamplay was overduidelijk aan beide kanten aanwezig. Dat is voor mij eigenlijk ook direct het belangrijkste voordeel: de maandagavond is het echt top met teams. De overige avonden fluctueert dat nogal eens, wat vooral irritant is als Medic.

Los daarvan vind ik het (verstandige) gebruik van mics een aandachtspuntje. Gisteren werd er toch aardig vaak gecommuniceerd via de mic, zoals Spy en Über calls. Dat werkt gewoon lekker en casual talk vond gewoon via de keyboard plaats. Dat brengt een beetje lol als je het wilt lezen, zonder storend te zijn.

P.S. Mocht ik alweer vergeten zijn, [GoT] CopyKat hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:08
Ik wil een dedicated server gaan opzetten voor Team fortress 2 met custom maps. Ik heb het spel niet in mijn bezit. Is het legaal om dan een server te runnen? Zo ja waar kan ik de dedicated server files downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33
Bart1983 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:08:
Ik wil een dedicated server gaan opzetten voor Team fortress 2 met custom maps. Ik heb het spel niet in mijn bezit. Is het legaal om dan een server te runnen? Zo ja waar kan ik de dedicated server files downloaden?
Die kan je bij steam downloaden. Ik weet alleen niet of je het spel ook nodig hebt dan.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
HertogJanNL schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:24:
Ik kan me echter naast sniper geen class bedenken die gelimiteerd zou kunnen worden. Als defending team kan je met 4 engies soms een team tegenhouden, hangt helemaal van je tegenstanders af. En soms is het leuk en effectied om met enkel medics met heavy/soldier allemaal ubercharged naar de vijand toe te gaan. Het punt is dat je je class zo moet kiezen dat je de tegenstander het beste kan verslaan. Ik vind het leuk om engineer te spelen, maar als er ook maar 1 hele goede spy jouw gebouwen sloopt, kan je beter aanvallender gaan spelen. Zolang het team maar samenwerkt kan je het zo gek maken als je zelf wilt.
Op Dustbowl zou een limiet op Demoman en Pyro niet weg zijn, vooral niet op 32 player servers, want 5+ demomen die op de tunnel in het begin van fase 2 blijven bestoken en dan ook nog een paar pyro's die constant erin rushen valt niet van te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:08
Moshe85 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:15:
[...]

Die kan je bij steam downloaden. Ik weet alleen niet of je het spel ook nodig hebt dan.
Bedankt heb intussen al een mooie turorial gezien: http://famvdploeg.com/blog/?p=24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 23:22

SilentSimon

Have you been hopped?

Wat een bruut spel, maar ik heb toch een probleempje, nu weet ik niet of het aan de laatste update of aan de laatste drivers van ATI (7.11) ligt, maar ik heb een ontzettende performance drop. Ik speelde altijd allles op hoog, en dat is zodra er +3 models in mn beeld komen nu ineens onspeelbaar. Ook heb ik het idee dat het bijzonder weinig helpt als ik alles op zn laagst zet.

edit:
Op het Steamforum zijn er meer gebruikers die er last van hebben mét high-end systemen. Het komt klaarblijkelijk door de laatste TF2 update.

[ Voor 16% gewijzigd door SilentSimon op 05-12-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Moshe85 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:15:
[...]

Download een steam client en download vervolgens dmv steam de server

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:12

Shabbaman

Got love?

1shot1kill schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:15:
[...]

Op Dustbowl zou een limiet op Demoman en Pyro niet weg zijn, vooral niet op 32 player servers, want 5+ demomen die op de tunnel in het begin van fase 2 blijven bestoken en dan ook nog een paar pyro's die constant erin rushen valt niet van te winnen.
Dat lijkt me dan juist iets om niet te limiteren 8)7

EDIT: zit ik net op dustbowl in een team met 6 engineers. ZES!!! |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Shabbaman op 05-12-2007 22:48 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 20:05

DNB

Zo, ik heb net ook de GoT servers ontdekt, echt leuk. Je merkt meteen dat het niveau een stuk hoger ligt. Ik heb een paar leuke potjes gespeeld net, en nu al weer een heel arsenaal aan nieuwe ideeën en strategiën gezien en gebruikt. :) Een dikke pluim voor iedereen die er speelt. Zo kan je pas plezier beleven aan een spel. Ik kom zeker vaker langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50739

Ik (BroerKonijn) heb vanavond ook ff wat potjes gespeeld op de got server. Begon vrij waardeloos eerst 5 engi's in 1 team, daarna ineens 4 snipers.

Naarmate er meer got members joinden werd het echter leuker en interessanter om te spelen. Heb ook weer wat records van mezelf verbeterd :P

Zal er zeker vaker rondhangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Laatst online: 27-06-2023
Het was echt weer een goed potje teamverband spelen (en ze luisterden ook nog eens).
-wou ik een tp kwam die er (als spy)
-vroeg iemand er om een ( maakte ik er een)
-waren der geen medics en je vroeg er om paf daar stonder der 2

Ook nog een beetje tactisch gespeeld als spy met een mede tweaker ( kan zo ff niet op de naam komen).En het ging allemaal heel mooi :) zo wil ik wel vaker tf2 spelen
Echt top.
en als spy spelen was gewoon heerlijk vandaag

XuSeM.nL

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:36

Knaak

It's me, Mario!

Hehe idd Xuseum :P Op gebied van medics heb je 9/10 op de GoT servers niets te klagen, echt toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Zat zojuist op GoT#2 en besefte me dat het teamspel weer eens belabberd was. Gekeken naar de aanwezige spelers waren er ook slechts 2 andere [GoT]-ters aanwezig - in het andere team - en waren de 21 andere voor mij onbekenden.

Ik heb nu het idee een reserved slot op de server in te stellen voor een beperkte groep mensen. De mensen die hier lezen en reageren, die het spel begrijpen, en proberen als een team te opereren. Die spelers hebben we voldoende, maar ze kunnen de server niet in als die vol zit met anderen. Door een reserved slot schep je meer kans dat zij er wel inkunnen, wat het niveau hoger zou moeten houden.

Nadeel van een reserved slot is echter dat deze niet altijd in gebruik is. Dat betekend dat een van de teams een speler minder heeft. En dat weerhoud me er weer van om het in te stellen.
Optie zou zijn om twee reserved slots aan te houden, maar dan nog heb je de kans dat er maar 1 gebruikt wordt.

Wat denken jullie?

@DeNeusbeer
Je was erg vervelend als HWG bij spawn in dustbowl#2 8)

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 05-12-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

frickY schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:48:
@DeNeusbeer
Je was erg vervelend als HWG bij spawn in dustbowl#2 8)
Haha, ja dat was wel een van mijn betere momenten (ik ben vaak genoeg belabberd bezig) :) Ik kon vrij makkelijk die kant op lopen mbv $urge als medic. Helaas waren mn kogels op, en toen ik probeerde te switchen naar mn shotgun zaten er 2 van die soldiers op me te schieten. Dat doet pijn.

over die reserved slots: volgens mij is het sowieso vrij vaak zo dat een team net 1 speler meer heeft, tenzij de server helemaal vol zit. En dan gaan er nog een boel mensen vaak in en uit, als is het maar omdat hun verbinding de hik heeft. Dat heb je gewoon met gameservers lijkt mij. En ik ben altijd voor hoger niveau. Goed plan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:01

Tank80

Cyanide&&Happiness

Je hebt toch ook zo'n plugin die de laatst gejoinde niet member kicked als er een member joint? Dan heb je dat probleem van ongelijke teams niet. Weet alleen niet hoe die plugin heet. Bij natural selection heb ik het zeker gezien en volgens mij bij dod ook (waren wel beide op hl1 engine)

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik vind het een beetje lulig iemand te kicken omdat een ander er in wilt. Zeker als ik zelf net lekker bezig ben heb ik er een bloedhekel aan als de map changed, mijn verbinding wegvalt, mijn computer crasht, of ik om een andere reden moet stoppen.
Ik zou dus liever bij voorbaat iemand willen weigeren in plaats van halverwege zijn plezier te verpesten.

@DeNeusbeer
De GoT-servers zitten redelijk constant vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Wat mij nog steeds het meest opvalt, engineers die 1. Enorm verdedigend spelen en 2. Geen tactische teleports maken.

Dit maakt toch vaak het verschil op veel maps. Maar blijkbaar beseffen vele engineers dit toch niet.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik vroeg me af, kunnen we de rtv votes van mensen die in de GoT TF2 groep zitten niet dubbel zo sterk laten tellen? Nu moeten we heel wat onbekenden overhalen te rtv'en en dat wil vaak niet. Of denk ik nu heel fout? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124963

Het was weer leuk vanavond, één van de hoogtepunten was Shabbamans team met 6 engineers ! Wat een feest... eerst dacht iedereen dat het een grap was... maar nee... humpff... Tevens was XuSeM.nL lekker op dreef, veel mensen met open ruggetjes vanavond ;)

Wat betreft het aantal TF2 forum lezers en het aantal leden van de TF2 group op Steam. Ik moet zeggen dat ik frickY's mening deel. Ik ben één van de nieuwe leden en vindt het belangrijk dat er een soort van groepsgevoel en verbondenheid is onderling. Daarnaast moet ik zeggen dat het me erg bevalt om te weten met wie, en tegen wie ik speel, ik zie veel namen op de forums die terugkomen in het spel, altijd leuk ! Het viel me trouwens ook op dat er veel members zijn die zonder [GoT] tag spelen, geen ramp natuurlijk, alleen gaat het herkennen van een member wel iets sneller. Vanuit dit oogpunt en het feit dat ik me verbonden voel met GoT, knal ik morgen ook de [GoT] tag voor mijn naam.

Voor de onderlinge communicatie lijkt het me inderdaad een goed plan om de Steamgroup Chat te gebruiken. Dit lijkt mij ook het systeem om iets te melden aan de admins van de servers (in het geval van een map die blijft hangen... O-) of andere problemen). Misschien is het een idee om op deze manier ook de topic lezers van de non topic lezers te scheiden? Oftewel, als je je aanmeldt op Steam, open meteen even de groupschat, wordt het nog gezellig ook tussen al dat schieten / moorden door ;) Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, mij spreekt het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
frickY schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:48:
Nadeel van een reserved slot is echter dat deze niet altijd in gebruik is. Dat betekend dat een van de teams een speler minder heeft. En dat weerhoud me er weer van om het in te stellen.
Optie zou zijn om twee reserved slots aan te houden, maar dan nog heb je de kans dat er maar 1 gebruikt wordt.
Het grootste nadeel van een reserved slot - en je niet op de lijst staat - is dat je niet meer mbv autoretry de server kunt joinen. Ik zie het nut er ook niet echt van in, ik heb nooit meer dan 2 a 3 minuten moeten wachten tot er iemand vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93311

@DeNeusbeer: ah, jij zit ook bij GoT, het zou mss handig zijn als je de tag gebruikte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

Anoniem: 93311 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:15:
@DeNeusbeer: ah, jij zit ook bij GoT, het zou mss handig zijn als je de tag gebruikte :)
Zeker handig. Daarom heb ik het meteen maar aangepast.
En: Kan iemand mij uitnodigen voor de GoT TF2 groep als er nog plek is?
m'n ID is DeNeusbeer (verrrassing :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyduck170
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 12:33

psyduck170

Mééééédic

Het teamplayniveau gaat zeker de goede richting uit wat het voor mij als medic alleen maar leuker maakt.

Tijdens de week moet je wat gelukt hebben. Er zijn toch een groot aantal niet-GoTters die vaak terugkomen en dan gaat het meestal ook goed. Maar soms kan je echt pech hebben en in een slecht team zitten en dan is het als medic meestal gewoon wachten tot je weeral dood geschoten wordt.

De GoT avonden zijn het leukst maar een echte only-GoT avond zou ik ook eens willen doen want ben benieuwd of het dan nog beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Ik heb tot nu toe ook zonder GoT tag gespeeld maar ik denk dat de meeste mij (Spl@t) wel kennen van de server. Ik zal de tag er wel ff voor zetten als ik weer speel als men dat prettig vindt. Het enige nadeel van al die GoT tags vind ik dat het andere mensen kan afschrikken als ze tegen een team vol met GoT tags moeten spelen. Ik join dan ook regelmatig het team met met minder GoT spelers om de balans een beetje te bewaren. Maar ik heb een voorkeur voor het rode team O-)

Van mij mag er ook wel een limit op snipers komen omdat die over het algemeen niet de beste toevoeging zijn voor een team (net zoals in TFC). Snipers zitten vaak meer op elkaar te schieten dan dat ze het team helpen met het cappen of de intel 8)7 . Dit probleem had je vroeger ook al met TFC.
Ik zelf neem vaak sniper aan het begin van bv dustbowl om onder de deur door te schieten en zo een paar te killen, daarna switch ik naar een andere class.

Het niveau op de server gaat de goede kant op maar ik mis vaak offense classes zoals soldiers in het team om ff goed door te pushen. Veel mensen begrijpen nog niet welke class ze het beste kunnen nemen voor het team imo. Het ideale team heeft veel offense en een paar man die achterblijven om elke ingang tot de base te verdedigen. Ik pas me altijd wel aan zodat ik het team het beste kan ondersteunen maar vaak kom ik dan toch weer uit op soldier omdat het team offense nodig heeft. Ik kan met elke class goed spelen dus het maakt mijzelf niet uit.
Ik denk dat veel mensen te veel bij één class blijven hangen omdat ze daar 'goed' mee zijn en niet naar het geheel kijken. Men moet zich trainen in alle classes zodat je overal inzetbaar bent.

Pyro vind ik zelf een vrij zwakke class maar wel fun. Probleem is dat je vaak wordt gedood voordat je vijand dood gebrand is :(. Heavy vind ik trouwens ook maar beperkt handig in de game. Voor ubers met een medic kan hij goed zijn om wat defense te slopen omdat hij niet hoeft te reloaden, maar een goede soldier maakt snel korte metten met een heavy.

Verder mis ik vaak nog het tactisch inzicht van mensen in veel situaties, maar ik hoop dat men eens goed oplet en zo leert van de 'betere' spelers. Zo zie ik bv vrij weinig mensen op 2fort rocketjumpen naar de balcony of via het gat in de hal terwijl dit erg handig kan zijn om naar binnen te glippen of om een sentry in de rug aan te vallen(wat veel makkelijker is omdat de sentry zich telkens eerst moet omdraaien). Moet je eens kijken op een team fortress classic server, denk dat veel mensen daar nog wat van kunnen leren. Ik zelf ben een tfc veteraan en ken alle truukjes maar ik denk dat weinig mensen tfc gespeeld hebben hier. Ook vergeten veel dat je makkelijk en snel class kan wisselen als je ff snel moet verdedigen, gewoon spawn in rennen en wisselen maar. Wat ook erg irritant is dat veel spelers slecht op hun medic letten en als een kip zonder kop rond rennen en nooit ff snel achter zich kijken of de medic nog wel leeft.

Vandaag trouwens die ene zweed van #1 gestoten en onze GoT eer hersteld >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Rutger Mulder op 06-12-2007 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:58

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij uit te nodigen voor de TF2 steam-groep?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Lazytown heeft een bug (feature?) die ervoor zorgt dat teleport exits na een paar seconden vanzelf ontploffen. Niet leuk als je engie bent, maakt je character maar half zo waardevol.

Is er al een fix hiervoor?

Ik zal de volgende keer ook de [GoT] tag gebruiken als men dat op prijs stelt.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 00:31
Twisted schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:21:
Lazytown heeft een bug (feature?) die ervoor zorgt dat teleport exits na een paar seconden vanzelf ontploffen. Niet leuk als je engie bent, maakt je character maar half zo waardevol.

Is er al een fix hiervoor?

Ik zal de volgende keer ook de [GoT] tag gebruiken als men dat op prijs stelt.
daar heeft alleen blauw last van is mij al opgevallen .rood kan gewoon door leuk er gebruik van blijven maken zonder dat hij onploft dus ik vraag me af als het een bug is of als het een cheat is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Geen wonder dat we zo erg aan het verliezen waren gisteren :P

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
Twisted schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:38:
Geen wonder dat we zo erg aan het verliezen waren gisteren :P
daar lag het niet alleen aan teamplay was ook kut.ik was een van de weinge die constant probeerde uit te breken en af toe lukte dat aardig vooral met de combi pyro en medic in uber >:). maar teamplay begon later wat te komen maar was toen nog niet geweldig ben er toen maar uit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Hmm, dan zal ik (Mik dus) vanaf nu ook maar de [GoT] tag voor mijn naam plaatsen wanneer ik op de servers rondhuppel.

Gisteravond wel leuke dingen gezien tijdens het spelen. Ik had voor mijn gevoel echt een k*tavond qua punten, maar toch nog 2 awards meepakken, valt weer mee.
Er zaten trouwens erg veel 'nieuwe' op. Herkende op een gegeven moment maar een paar vaste namen, de rest was onbekend. Aan het begin van de avond was de kwaliteit van de teams ook niet echt geweldig, maar dat verbeterde in de loop van de avond gelukkig.

En helaas voor mij hebben meerdere mensen de klasse medic ontdekt. Op een gegeven moment 3 á 4 medics in een team. Gaat helaas ook een beetje ten koste van de gameplay in een team, want van de 4 hadden er ook 2 soldier of iets dergelijks kunnen spelen. Op een gegeven moment maar wat gaan experimenteren met andere klasses, maar die liggen mij tot nu toe nog echt voor geen meter. Had in het verleden toch meer shooters moeten spelen gok ik.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Multiplay.co.uk heeft een Lazytown server draaien met *bug fixed* in de server title, dus misschien die eens proberen? De naam van de map daar is cp_lazytown_e.

Ik speel altijd zonder tag op de server (Robocopswitch) want ik vind het niet echt nodig, maar als het echt gewenst wordt zet ik het wel voor m'n naam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Switch schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:08:
Multiplay.co.uk heeft een Lazytown server draaien met *bug fixed* in de server title, dus misschien die eens proberen? De naam van de map daar is cp_lazytown_e.

Ik speel altijd zonder tag op de server (Robocopswitch) want ik vind het niet echt nodig, maar als het echt gewenst wordt zet ik het wel voor m'n naam :P
Jammer dat de kleueren van de wapens en cap-points helemaal verneukt zijn in die versie.

Maar beter als exploderende tele's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
In het blauwe team explodeerd de tele exit zodra de entrance gebruikt wordt. Al heb ik ook al een paar keer een werkende tele-link gezien bij blauw.
In al die gevallen was het blauwe team holder can CP3.

Is het wellicht een feature dat je alleen teleports kunt bouwen als je het derde CP in bezit hebt?

Die lazytown_e schijnt nog een aantal extra bugfixes te hebben;
http://forums.multiplay.co.uk/showthread.php?t=54603
Vanavond of morgen even proberen :)

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 06-12-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Probeerde gister mijn ingame nick te wijzigen met een 'name' command via de console. Dit bleek niet echt te werken. Na even kort zoeken kwam ik er achter dat je kennelijk:
'setinfo name' moet gebruiken voor een namechange.

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frickY schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:41:
In het blauwe team explodeerd de tele exit zodra de entrance gebruikt wordt. Al heb ik ook al een paar keer een werkende tele-link gezien bij blauw.
denk dat ik weet over welke map het juist gaat; zeer vervelend idd want als engeneer zit je dan constant teleport exits te bouwen nadat hij 1x gebruikt is. Ik denk dat het toch eerder een bug is aangezien je heel wat defence verliest als je geen teleports meer kan bouwen naar een van je laatste cp's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Laatst online: 09:53
Zou ik ook een invite mogen ontvangen voor de clan [GoT] ?

http://steamcommunity.com/profiles/76561197977058340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyduck170

psyduck170

Mééééédic

Mik! schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:45:
En helaas voor mij hebben meerdere mensen de klasse medic ontdekt. Op een gegeven moment 3 á 4 medics in een team. Gaat helaas ook een beetje ten koste van de gameplay in een team, want van de 4 hadden er ook 2 soldier of iets dergelijks kunnen spelen. Op een gegeven moment maar wat gaan experimenteren met andere klasses, maar die liggen mij tot nu toe nog echt voor geen meter. Had in het verleden toch meer shooters moeten spelen gok ik.
Ik ben ook het beste als medic, waarschijnlijk om dezelfde reden. Mijn laatste echte fps-ervaring is doom en duke nukem 3d :)
Soldier heb ik ook vaak gespeeld en dat gaat wel maar als ik me dan vergelijk met goede soldiers zoals bv Weenie dan ben ik snel terug medic. Daarom dat op voorhand samengestelde teams een goed idee is want dan kan iedereen normaal gezien zijn favoriete/beste class spelen en zijn de teams gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
punisher007 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:35:
Wat mij nog steeds het meest opvalt, engineers die 1. Enorm verdedigend spelen en 2. Geen tactische teleports maken.

Dit maakt toch vaak het verschil op veel maps. Maar blijkbaar beseffen vele engineers dit toch niet.
Ik ben zelf het liefst een aanvallende engineer (behalve op granary dan maar dat is logisch), dat maakt het toch veel leuker dan afwachten tot er iemand langskomt. Je merkt ook dat het je team een aanvallende impuls geeft als ze snel naar de frontline kunnen. Vooral op Well heeft je team gewoon een front line engineer nodig.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 17:27
Tja als je er teveel van 1 klasse in je team hebt kan je dat het beste via de chat even rechtzetten dan hier gaan lopen jammeren over server-side limiteren. Het zelfde met die GoT tags, lekker belangrijk, je merkt vanzelf wel of iemand nederlands is en hersens heeft (goeie medic sessie gisteren op dustbowl mik!)

Ik merk overigens zelf vaak dat mensen de klasse gaan nadoen die bovenaan staat, dat is een teken dat je er weinig kaas van gegeten hebt en vaak de reden dat er ineens 3 of 4 medics zijn (of snipers op 2fort), maar ik probeer het maar als een compliment te zien en het op de teamchat te corrigeren. Anders kan je zelf altijd nog een andere klasse nemen. Ik switch overigens zelf vaak zo'n 4 a 5 keer per ronde van klasse.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
MrAngry schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:34:
Tja als je er teveel van 1 klasse in je team hebt kan je dat het beste via de chat even rechtzetten dan hier gaan lopen jammeren over server-side limiteren. Het zelfde met die GoT tags, lekker belangrijk, je merkt vanzelf wel of iemand nederlands is en hersens heeft (goeie medic sessie gisteren op dustbowl mik!)

Ik merk overigens zelf vaak dat mensen de klasse gaan nadoen die bovenaan staat, dat is een teken dat je er weinig kaas van gegeten hebt en vaak de reden dat er ineens 3 of 4 medics zijn (of snipers op 2fort), maar ik probeer het maar als een compliment te zien en het op de teamchat te corrigeren. Anders kan je zelf altijd nog een andere klasse nemen. Ik switch overigens zelf vaak zo'n 4 a 5 keer per ronde van klasse.
Oh ja, dat was die lekkere ronde met jou ja! Klopt, het valt erg op dat zodra 1 of 2 medics goed gaan dat er opeens meerdere medics verschijnen. Gelukkig zitten er ook goede medics tussen zoals Arie (die was gister erg lekker bezig), Psyduck en Brainstorm zelf, en haal je de wannabe's (die snel willen scoren) er zo uit.

Switchen van klasse vind ik zelf gewoon lastig omdat ik (nog) niet de kwaliteiten heb om een goede ronde te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Laatst online: 25-03 08:31
MrAngry schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:34:
Ik merk overigens zelf vaak dat mensen de klasse gaan nadoen die bovenaan staat, dat is een teken dat je er weinig kaas van gegeten hebt en vaak de reden dat er ineens 3 of 4 medics zijn (of snipers op 2fort), maar ik probeer het maar als een compliment te zien en het op de teamchat te corrigeren.
Dan ben ik dus niet de enige die dat gevoel heeft. Mij komt het vaak voor als ik Demoman ben. Met als gevolg dat er ineens 5 zijn, waarvan 4 geen idee hebben wat ze moeten doen :'( Maar dan is voor mij de lol eraf en ga ik tbv teamplay maar naar een andere class.

Ik heb mezelf de afgelopen tijd wat meer op het spelen van soldier toegelegd. Die class heb je altijd nodig, net zoals medic. En nog zie je op publics teams zonder soldiers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Soldiers zijn inderdaad vaak erg handig, vooral omdat ze vanaf een afstandje kunnen knallen. Daarnaast vind ik het wel leuk om als soldier op de meest onmogelijke plekken te komen :P
En in combinatie met een medic zijn ze handig tegen de sentry's.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik pak vaak medic, komt ook zo uit, maar meestal neem ik een class die nog niet in het team zit (als ik weer eens respawn..)
ik merk dat je dan weer ff het element van de verassing hebt bij de tegenstander.
verder vind ik het handig om tijdens iedere spawn ff the checken hoe mijn team is samengesteld en daar mijn keuze op te baseren.

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
psyduck170 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:06:
Daarom dat op voorhand samengestelde teams een goed idee is want dan kan iedereen normaal gezien zijn favoriete/beste class spelen en zijn de teams gebalanceerd.
Teams zijn niet gebalanceerd met een vaste set spelers ;) Teamsamenstelling moet juist dynamisch zijn om perfect in de situatie te passen.
Wordt je aangevallen? Snel een demoman erbij die de paden met stickies vollegt. Offense afgeslagen? Snel een paar soliders en medics erbij en in de tegenaanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Switch schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:01:
Ik vroeg me af, kunnen we de rtv votes van mensen die in de GoT TF2 groep zitten niet dubbel zo sterk laten tellen? Nu moeten we heel wat onbekenden overhalen te rtv'en en dat wil vaak niet. Of denk ik nu heel fout? :P
Nee dubbel tellen zal niet lukken.
Bart1983 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:17:
[...]
Bedankt heb intussen al een mooie turorial gezien: http://famvdploeg.com/blog/?p=24
Idd, met de updatetool kun je een server draaien zonder dat je met steam hoeft te prutsen, erg geschikt voor dedicated servers.
DaCoTa schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:02:
[...]

Het grootste nadeel van een reserved slot - en je niet op de lijst staat - is dat je niet meer mbv autoretry de server kunt joinen. Ik zie het nut er ook niet echt van in, ik heb nooit meer dan 2 a 3 minuten moeten wachten tot er iemand vertrekt.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik dacht dat je reserved slots tegenwoordig zo in kan stellen dat de max player limiet ook verlaagd worden. Je ziet dan gewoon max 22 spelers staan bijvoorbeeld, zodra de twee reserved slots gebruikt worden zie je dan een bezetting van 24/22. Mogelijk breekt auto-retry dan ook niet meer.

Is het wellicht een feature dat je alleen teleports kunt bouwen als je het derde CP in bezit hebt?

Die lazytown_e schijnt nog een aantal extra bugfixes te hebben;
http://forums.multiplay.co.uk/showthread.php?t=54603
Vanavond of morgen even proberen :)
Idd erg interessant, de versie die nu op #1 draait (lazytown_fix) heeft bijna al die bugfixes, behalve de teleporter bugfix & de texture aanpassing. Ff testen dus :) Ik zag in die thread trouwens wel dat de teleporter bug mogelijk toch niet helemaal gefixed is... dus het is even de vraag of het wel de moeite waard is.
Donderwolk schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:05:
Probeerde gister mijn ingame nick te wijzigen met een 'name' command via de console. Dit bleek niet echt te werken. Na even kort zoeken kwam ik er achter dat je kennelijk:
'setinfo name' moet gebruiken voor een namechange.
Zie ook de TS, name change kun je ook via steam friends doen.
HertogJanNL schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:05:
[...]

Dan ben ik dus niet de enige die dat gevoel heeft. Mij komt het vaak voor als ik Demoman ben. Met als gevolg dat er ineens 5 zijn, waarvan 4 geen idee hebben wat ze moeten doen :'( Maar dan is voor mij de lol eraf en ga ik tbv teamplay maar naar een andere class.

Ik heb mezelf de afgelopen tijd wat meer op het spelen van soldier toegelegd. Die class heb je altijd nodig, net zoals medic. En nog zie je op publics teams zonder soldiers...
Zelf speel ik tegenwoordig steeds meer heavy, vooral op Dustbowl gaat dat soms erg goed })
frickY schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:49:
Dustbowl is ook de reden dat hij zo hoog staat. Is ook mij favoriet, en als ik iets haat is het wel een mapchange als je net in een geweldige comeback bent... zoals gister 2x gebeurde op #1 :(
Maar anders kan ik de winlimit in 2fort wel terug naar 3 zetten. Maar had deze juist wat hoger gezet omdat met 3 caps teams niet altijd genoeg tijd hebben om op kracht te komen.
Gisteren een plugin gevonden die map-specific configs toelaat (normaal zit dat standaard in srcds, maar lijkt in TF2 kapot te zijn). Ik heb hem een beetje aangepast en voor de sourcemod versie gecompiled die we nu draaien. Hij is inmiddels getest, dus ik zal hem vanavond even doorsturen. Zelf ga ik hem o.a. gebruiken om de timelimit op Dustbowl op te hogen vergeleken bij andere mappen, zodat die hopelijk minder vaak afgekapt wordt.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11
Inderdaad, de kwaliteit fluctueert soms. Zelf speel ik onder [GoT]Venxir en merk ook vaak dat het team zelf hele slechte balans heeft. Ookal zijn alle spelers goed.

Aan de andere kant wonnen we gisteren in 40 seconden een ronde :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
frickY schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:49:
Dustbowl is ook de reden dat hij zo hoog staat. Is ook mij favoriet, en als ik iets haat is het wel een mapchange als je net in een geweldige comeback bent... zoals gister 2x gebeurde op #1 :(
Maar anders kan ik de winlimit in 2fort wel terug naar 3 zetten. Maar had deze juist wat hoger gezet omdat met 3 caps teams niet altijd genoeg tijd hebben om op kracht te komen.
Ik vind het toch een raar iets die standaard 3 cap limit op 2fort. Door jaren TFC te spelen ben ik gewoon dat je ongelimiteerd kan capturen binnen een bepaalde tijdspanne, en dat vind ik nog steeds de beste speelwijze voor CTF mapjes.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
In de stats zie je op je playerpage bij email, homepage etc "unknown" staan. Voor de mensen die zich, net als mij, afvragen hoe je die kunt aanpassen; http://gottf.hlstatsx.com/?mode=help#set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Ik vind een tijdslimiet ook beter dan een caplimiet bij ctf; zeker als de teams aan elkaar gewaagd zijn blijft 't maar doorgaan en schiet het niet op.

Het is me overigens al een week niet meer gelukt om op de officiele server te komen ;(

[ Voor 23% gewijzigd door Yoozer op 06-12-2007 13:10 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:12

Shabbaman

Got love?

krakbracket schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:31:
Ik pak vaak medic, komt ook zo uit, maar meestal neem ik een class die nog niet in het team zit (als ik weer eens respawn..)
ik merk dat je dan weer ff het element van de verassing hebt bij de tegenstander.
verder vind ik het handig om tijdens iedere spawn ff the checken hoe mijn team is samengesteld en daar mijn keuze op te baseren.
Dat heb ik ook ja. Als er al twee medics zijn of geen soldiers/heavies dan spawn ik als soldier of als pyro. Soldiers zijn altijd nuttig, en ieder team heeft toch een pyro nodig om die vervelende cabo eh spies van je af te houden.

Als je spawnt en je team heeft 2 medics en 6 engineers is het tijd om wat anders te gaan doen :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Hoe verander ik mijn ingame naam?
Je kunt je naam niet meer met het 'name' commando veranderen, dit doe je tegenwoordig via Steam. Ga naar je friends list en kies onder 'view' voor 'settings'. Vervolgens zie je bovenin de optie om je nickname te veranderen.
En als je nou bij Css de ene naam hebt en bij TF2 de andere?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
DeNeusbeer schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:08:

Haha, ja dat was wel een van mijn betere momenten (ik ben vaak genoeg belabberd bezig) :) Ik kon vrij makkelijk die kant op lopen mbv $urge als medic. Helaas waren mn kogels op, en toen ik probeerde te switchen naar mn shotgun zaten er 2 van die soldiers op me te schieten. Dat doet pijn.
Ja ging lekker, we konden een paar keer gewoon doorlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Daywalk3r schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:54:
[...]

Dan moet je je schamen dat je CSS speelt :9

Geen idee eigenlijk, ik denk niet dat je twee verschillende namen kunt hebben zonder te wisselen? Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25342

Volgens mij kan dat niet, omdat je het in steam al veranderd, de ingame name dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Gisternacht voor het eerst sinds weken weer TF2 gespeeld. Blijft toch wel erg vermakelijk. Had alleen verwacht dat meer mensen het spel nu zouden snappen, maar ik zie amper verschil van toen de game net verkrijgbaar was in de winkel. Altijd leuk die medics die met 100% ubercharge 2 minuten rond aan het lopen zijn 8)7.

Maar goed, ben eindelijk de sniper gaan waarderen (geloof dat ik alleen nog dood ben gegaan door spies en andere snipers...). Heb de laatste tijd veel UT3 gespeeld dus m'n aim is er op vooruit gegaan. Voelt toch wel goed als je weet dat je in je uppie het vijandelijk team afhoud (moment dat ik stierf zag ik hordes vijanden langsstormen op de plek waar ik net stond en het rest van het team stond natuurlijk gewoon echt naast het CP :'( . Moet het dus eigenlijk niet te lang spelen of met paar teammates die wel weten wat ze aan het doen zijn, anders is het niet goed voor m'n humeur :+ .

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 06-12-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Daywalk3r schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:54:
Je name is in alle source-games hetzelfde, als ik me niet vergis.

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 06-12-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Volgens mij kun je bij andere source-games ingame je naam veranderen, maar bij TF2 dus niet. Ik vind het toch wel jammer dat je niet meerdere "accounts" of "soldiers" kan maken zoals bij BF2 en CoD4, als mn broertje bijvoorbeeld ook TF2 gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:51
Je kan niet vroeg genoeg beginnen :D
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=wHNEaaRVsb4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:56:
Altijd leuk die medics die met 100% ubercharge 2 minuten rond aan het lopen zijn 8)7.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook af en toe de ubercharge niet meteen gebruik, vaak om 4 redenen:
1) Wachten tot je dichter bij de vijand bent en die ubercharge nuttiger kunt gebruiken.
2) Als ik een rush verwacht van de vijand, kan het handig zijn om even te wachten en hem dan te gebruiken om op die manier te voorkomen dat iedereen van je team gekilled wordt.
3) De vijand valt aan, even wachten tot ze dicht bij je zijn en denken dat ze gewonnen hebben. Dan de uber activeren en tadaa! staan ze opeen tegenover een ubercharged medic + heavy op close range.
4) Er lopen 6 demomans rond en een heavy/pyro is nergens te bekennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Brainstorm op 06-12-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
frickY schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:14:
[...]

Je name is in alle source-games hetzelfde, als ik me niet vergis.
is verschillend teminste met css had ik dit wel stond mijn oude game nick in dit verscheelt per game weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Brainstorm schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:38:
[...]

Vooral dit is de reden om uber op te sparen. Soldier/demo op uber heeft gewoon niet het maximale effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Surgue schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:20:
Volgens mij kun je bij andere source-games ingame je naam veranderen, maar bij TF2 dus niet. Ik vind het toch wel jammer dat je niet meerdere "accounts" of "soldiers" kan maken zoals bij BF2 en CoD4, als mn broertje bijvoorbeeld ook TF2 gaat spelen.
Ik speel zelf op de steamaccount van mijn broertje. Ik kan mijn nick veranderen (gewoon in de settings van steam) zodat ik ingame mijn eigen naam heb, maar mijn statistieken worden automatisch bij die van hem geteld (geldt ook voor best score en achievements). Wel kan je in de statistieken de beide namen zien met bijbehorende scores etc., maar praktisch is het niet.
Venxir schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:46:
Inderdaad, de kwaliteit fluctueert soms. Zelf speel ik onder [GoT]Venxir en merk ook vaak dat het team zelf hele slechte balans heeft. Ookal zijn alle spelers goed.

Aan de andere kant wonnen we gisteren in 40 seconden een ronde :P
Zo snel heb ik inderdaad nog nooit een ronde gewonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 14:34
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook af en toe de ubercharge niet meteen gebruik, vaak om 4 redenen:
1) Wachten tot je dichter bij de vijand bent en die ubercharge nuttiger kunt gebruiken.
2) Als ik een rush verwacht van de vijand, kan het handig zijn om even te wachten en hem dan te gebruiken om op die manier te voorkomen dat iedereen van je team gekilled wordt.
3) De vijand valt aan, even wachten tot ze dicht bij je zijn en denken dat ze gewonnen hebben. Dan de uber activeren en tadaa! staan ze opeen tegenover een ubercharged medic + heavy op close range.
Ik vind het zelfs prettiger van te rushen met een heavy, en dan mijn uber pas in te schakelen als we beschoten worden en bijna dood zijn. Maximale effectiviteit, maar dan moet je wel een heavy hebben die héél veel vertrouwen in je heeft.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Als medic bewaar ik mijn uber ook vaak.
Sowieso wantrouw ik vaak spelers voor het goed kunnen benutten van een uber, en dan wacht ik tot er iemand voorbij komt die hem wel kan gebruiken. Verder weiger ik - uiteraard - om scouts of snipers te uberen als dat neit strict noodzakelijk is.

Vlakbij een spawn uber ik het liefst een pyro om lekker chaos te zaaien. In andere gevallen liever een hwg of solider.Soms behoud ik ook liever de 100% om sneller te kunnen healen, al twijfel ik nog of het echt sneller gaat.

Ik wordt zelf als demoman ook wel eens geubert maar voel me daar een beetje ongemakkelijk bij. Demoman is niet echt geschikt om een uber goed te benutten. De pipebomb is te moeilijk om veel kills mee te maken. Één pyro killen kost je al 3 point-blank nades, en tegen de tijd dat je reloaded bent is de uber afgelopen.
Ik gebruik de uber meestal om stickies bij sentries dispensers, en doorgangen te krijgen, en blaas die op wanneer ik denk de meesta slachtoffers te kunnen maken (meestal 3 of 4 instant kills :p).
Het is wel leuk, en ben blij de ubers te krijgen, maar ben vaak bang de medic teleur te stellen omdat hij niet direct de frags ziet plaatsvinden. Ikzelf uber een demoman zelden omdat ik bang ben dat hij niet weet wat hij het best kan doen.

@DexterBelgium
Ik trigger mijn uber inderdaad ook pas bij een bijna-dood ervaring. Helaas zijn veel mensen bang het hoekje om te rennen als je de uber nog niet geactiveert hebt.
Het gebeurd mee ook meer dan eens dat ik te laat ben en mijn buddy doodgaat. Een enkele keer werd mijn buddy gekilled tertwijl ik net mijn rechtermuis indruk, waardoor je daar als eenzame medic geubered staat te niksen |:(

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 06-12-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
frickY schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:06:
. Een enkele keer werd mijn buddy gekilled tertwijl ik net mijn rechtermuis indruk, waardoor je daar als eenzame medic geubered staat te niksen |:(
Dat heb ik ook vaak gehad samen met een vriend van me hij healer zn uber vol. Ik naar binnen rennen als heavy issie net te laat met uber en loopt hij daar in zn eentje |:(

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyduck170

psyduck170

Mééééédic

Omgedraaid ook, net als je je uber wilt beginnen door een crit rocket geraakt worden. al meer dan één keer gehad. Ik probeer meestal zo lang mogelijk te wachten maar soms is dat dus te lang gewacht.
Soms uber ik ook minder aanvallende klassen als er geen soldiers of zo in de buurt zijn en we worden aangevallen. Een geuberde engie die wat kills doet met zijn wrench is wel eens lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik was HWG, had 5 tegenstanders + sentry voor m'n neus. Riep om een uber via de ingame voicecommands en over mn mic.

Ubertiming moet natuurlijk zo laat mogelijk, eerst zo ver mogelijk komen puur op je normale life.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 06-12-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de demoman is ook leuk om te uberen, zeker als je aanvalt
had laatst eentje geuberd op de vijandelijke cp point in dustbowl. Deze plaatste vervolgens een tiental pipebombs op de cp en liet ze ontploffen net voor mn uber op was.
Resultaat: een groot aantal slachtoffers én de map overwinning :)

meestal spaar ik ook de uber tot ze echt nodig blijkt of tot wanneer ikzelf in nauwe situaties beland (in welk geval het wel een soort van waste blijft, maar niet zo erg als ik dood zou zijn)

vijandelijke ubers dood ik graag door achter hen te lopen met mn close-combat wapen en de medics vervolgens neer te slaan wanneer hun uber op is. Meestal controleert de geuberde immers vaak niet of hun rug wel veilig is, en loopt d emedic er als een zot achter.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 93311 op 06-12-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ditzelfde gebeurt op sommige plekken in Dustbowl, als 1 van de teleporters nog aan het bouwen is en je staat op de entrance op het moment dat de laatste klaar is met bouwen ontploft de exit, als je er niet op staat en wacht tot ze beide helemaal klaar zijn dat werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Ik bewaar mn uber ook altijd tot het moment wanneer je hem echt nodig heb of dat je langs een tactisch punt moet komen. Helaas begrijpen veel mensen niet wanneer ik mijn uber heb geladen dat ze gewoon de hoek om moeten gaan en aanvallen, ik zet de uber wel aan wanneer nodig. Veel wachten op de uber voor ze aanvallen. Of ze snappen het niet of ze vertrouwen de medic niet :/

Ik zou trouwens graag meer capture the flag maps zien. Dit zijn mijn favoriete maps alleen heeft TF2 deze weinig. Ben het ook helemaal mee eens dat 2fort een time limit moet hebben inplaats van een cap limit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je mij ziet smeken om een uber (te zien aan radiospam en je constant aankijken :P) Geef dan maar gewoon uber. Ik vertrouw veel medics niet genoeg om zomaar een hoek om te rennen om pas als ik de hoek om ben uber aan te gooien. Scheelt weer een paar tellen. Maar meestal snappen ze het niet en blijven ze staan. Als je een buddy hebt die je wel goed aanvoelt is het echt een stuk beter te doen :) (46 points rampage als HWG, had nog meer kunnen zijn...maar toen wonnen we al. John Matrix was er niets vergeleken bij.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Het lukt mij overigens regelmatig als demoman met een paar stickies de uberende medic van zijn buddy weg te blazen. Resultaat; een geuberde medic aan de andere kant van de ma een een 'weerloos' slachtofer voor je >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Destructoid: How to be a total douchebag in Team Fortress 2

Filmpje helemaal afkijken is een aanrader :+

[ Voor 13% gewijzigd door Switch op 06-12-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Punt voor mij (als medic) is dat ik moet weten of een uber nu direct of later nodig is. Als ik op 100% zit zal hem niet direct inzetten tenzij ik weet dat het nodig is of iemand er expliciet om vraagt (via voice of voice command) . Daarom zal ik zelf proberen snel een kijkje te nemen hoe de situatie is en je eigen team moet klaar staan om te volgen. Maar als de kogels, raketten en granaten om de hoek komen vliegen en er alleen nog een demoman/soldier/pyro over is (en de medic met 100%) weet ik hoe laat het is. Dan moet je!

P.S Mooie Dustbowl sessie gisteren :)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 13:35
Ik heb net écht in een deuk gelegen om het laatste deel. Teleports all over! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Dat is zo fout, dat het bijna weer leuk is. Het 1e truukje werkt gelukkig niet meer. ;)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gtvr, ik zit momenteel op smalband en heb een kloteverbinding waardoor ik helaas niet mee kan doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:40
CapTVK schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:46:
[...]

Dat is zo fout, dat het bijna weer leuk is. Het 1e truukje werkt gelukkig niet meer. ;)
bijna alles is gepatched :)
spy-medic patched... engineer blocking way patched.. ennuh dat scout I dunno :z
civilian kan je worden door in console join_class civilian te type :p

[ Voor 9% gewijzigd door kadooosh op 06-12-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
om nog een duit in het 'uber-discussie-zakje' te doen; ik vind het ook goed werken om met je uber te switchen tussen verschillende teamgenoten; bv als je met een stel soldiers aan het aanvallen bent is het handig als er eentje zich kan laten terugzakken die moet reloaden;
als je naar de volgende soldier switched met je uber gaat deze niet verloren door het herladen.

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
frickY schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:52:
Het lukt mij overigens regelmatig als demoman met een paar stickies de uberende medic van zijn buddy weg te blazen. Resultaat; een geuberde medic aan de andere kant van de ma een een 'weerloos' slachtofer voor je >:)
Dat probeer ik ook altijd te doen. Dit kan met soldier ook, maar dan moet het geen heavy zijn wat die is te zwaar om weg te blazen.
Ik kende bijna alles van dat filmpje al, alleen die spot van die demo wist ik nog niet. Ik spam altijd grenades over het gebouw heen zonder iets te zien.

Verder kun je de meeste exploits trug vinden op de site:
http://www.tf2exploits.blogspot.com/

Met sniper onder deur door schieten vind ik zelf altijd wel lachen op dustbowl.
Staat trouwens ook een leuk filmpje bij met rocket jumps, wat in mijn ogen geen exploit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

Godsgruwelijk irritant gedoe. Gister zat er op de GoT server ook zo'n engineer mensen achter dat hek in dustbowl op te sluiten |:(
DeNeusbeer schreef op donderdag 06 december 2007 @ 01:18:
Zeker handig. Daarom heb ik het meteen maar aangepast.
En: Kan iemand mij uitnodigen voor de GoT TF2 groep als er nog plek is?
m'n ID is DeNeusbeer (verrrassing :Y) )
Volgens mij is mn berichtje een beetje over het hoofd gezien, dus bij deze nog een keer hetzelfde.

Enne, nog mn excuses dat ik eerder vandaag ineens weg was terwijl ik druk mensen aan het healen was, m'n PC sloeg af. Jammer, want cipher wou zo graag nog een paar keer mn bonesaw voelen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DeNeusbeer schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:40:
[...]

Godsgruwelijk irritant gedoe. Gister zat er op de GoT server ook zo'n engineer mensen achter dat hek in dustbowl op te sluiten |:(

[...]

Volgens mij is mn berichtje een beetje over het hoofd gezien, dus bij deze nog een keer hetzelfde.

Enne, nog mn excuses dat ik eerder vandaag ineens weg was terwijl ik druk mensen aan het healen was, m'n PC sloeg af. Jammer, want cipher wou zo graag nog een paar keer mn bonesaw voelen. >:)
Heeey :P Die naam ken ik :P Kwam je vanmiddag nog tegen in well, toen ik sticky jumpte over die container in de setup time :$

Was wel leuk ff op server #2 te spelen , eerst begont eentje van [GoT]nightnog wat over dat alle gotters in red zaten en toch wint blauw het potje dat was wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 17:27
Er zijn ook zat lui die zonder GoT tag spelen (zoals ondergetekende). Net weer even 2fort op got #2 gespeeld, blijft toch wel mijn mapje. Gaat altijd heerlijk daar.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Droog filmpje. Vreselijk frustrerend voor de rest van de spelers maar grappig :+
Dat plekje van de demoman en andere plekjes met rocketjumpen wil ik wel een keer uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik heb sinds vandaag TF2... Vanavond heel ff gespeeld op BF4 oid? (uit de startpost)

2fort ken ik helemaal niet meer terug. Ik heb TF nog gespeelt op Q2 en daar had je volgens mij ook de map 2fort. Geweldig.

Cartoonsfeer is ook gewoon _zo_ sterk vind ik. Echt geweldig.
Ik ken de maps nog heelemaal niet en kon ook geen flag vinden oid. Hoe kan ik zien welke gametype de server speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Het optimale haal je pas uit de uber als je hem aanzet wanneer of jezelf of degene die je healt oder de ~70 hp komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Ik heb even na zitten denken over HLStatsX op de server en ik ben van mening dat het gebruik van deze servermod de teamspirit niet ten goede komt. Ikzelf en veel anderen houden de punten obsessief in de gaten, en denken uiteindelijk alleen nog maar aan zichzelf. Ik offer me minder snel op voor anderen, ik denk alleen maar hoe ik alleen zoveel mogelijk punten kan scoren. Sure, hlstatsx heeft ook punten voor samenwerking, maar als je 15 (!) punten kan halen met een goed geplaatste frag klinkt het niet zo aantrekkelijk.

Stats zijn leuk enzo, maar ik denk niet dat het bij Team Fortress 2 ten goede van de gameplay komt. Is het misschien een idee om de notices in-game default uit te zetten, dan kunnen de mensen die stats fijn vinden het bijhouden op de website? Of sta ik heir alleen in? :)

Ik ben zelfs bang dat ik op een gegeven moment niet meer op de server kom omdat ik eindelijk een hoop punten heb, en een slechte run met meteen 500 punten kan kosten en ik weer een plaatsje opschuif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Het is zwaar irritant wanneer je weer eens 15 punten verliest aan een lager ranked player maar het weerhoudt mij er niet van om geen risico's te nemen, ik speel altijd offensief. Ik was vandaag eerst 200 punten down maar uiteindelijk toch z'n 600-700 punten meer dan ik mee begon en dat is hard werken als je #1 staat. Medic spelen is ook goed voor het team en je punten aantal. Beter 4 punten als medic dan 2 als een andere class voor een kill.

Bij TFC was de spawn tijd veel sneller dus daar boeide het niet zo als je dood ging maar nu is het wel veel belangrijker dat je in leven blijft. In TFC speelde ik vaak medic en my kill/death ratio lag altijd erg laag (0.25), maar ik zorgde wel voor alle flag caps en sentry kills. Lekker op 2fort naar enemy base concen, grenade primen, naar sentry rennen en snel 2 nades gooien, sentry altijd kapot >:) Suicide missie om je doel te bereiken. Ik kon daarna vrij snel weer spawnen voordat hun een nieuwe sentry konden bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 22:45
Weet niet of dit filmpje al voorbij is gekomen, maar hij blijft naast 'Grief' ook ongelovelijk grappig om naar te kijken:
http://www.youtube.com/watch?v=ht5RF5cd2wA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@DeNeusbeer
Als je een demo hebt krijgt ie een ban :)

LAatst liet een GoT-speler zien dat je achter dat hek ook een sentry kunt neerzetten, welke vervolgens vrijwel alleen door een demoman vernietigd kan worden. Was ook grappig, doch enigzins lame.

@Switch
Interessante invalshoek. Ik let zelf wel op mijn punten, maar speel er niet anders doen.
Juist als team heb je meer kans om te scoren, al zijn het maar kill assists (en uiteindelijk dominations). Dus aan de andere kant zou het het team gevoel juist moeten versterken.
Het is in elk geval mogelijk de notices niet in de chat te laten verschijnen. Laten we even peilen wat de meerderheid vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:27
Sypheron schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 06:55:
Weet niet of dit filmpje al voorbij is gekomen, maar hij blijft naast 'Grief' ook ongelovelijk grappig om naar te kijken:
http://www.youtube.com/watch?v=ht5RF5cd2wA
Haha, die is goed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even na zitten denken over HLStatsX op de server en ik ben van mening dat het gebruik van deze servermod de teamspirit niet ten goede komt. Ikzelf en veel anderen houden de punten obsessief in de gaten, en denken uiteindelijk alleen nog maar aan zichzelf. Ik offer me minder snel op voor anderen, ik denk alleen maar hoe ik alleen zoveel mogelijk punten kan scoren. Sure, hlstatsx heeft ook punten voor samenwerking, maar als je 15 (!) punten kan halen met een goed geplaatste frag klinkt het niet zo aantrekkelijk.
het feit dat je 15 punten haalt voor een kill wil gewoon zeggen dat je laag ranked staat. ikzelf haal intussen regelmatig meer punten voor een kill assist (2 ofzo) dan voor een kill die ik zelf maak met bv een sniper.
Hoe hoger je staat, hoe belangrijker teamplay wordt omdat je het zonder teamplay juist niet lang zal overleven. Ik probeer ook zo lang mogelijk te overleven door geregeld terug te trekken wanneer ik merk dat ik het niet zal halen en dus even een medic op te zoeken, of als ik er zelf een ben, even wachten tot ik trug wat health heb terwijl de gehealde nog wat volk afmaakt terwijl we terugtrekken. bovendien houdt dit dan ook ind at wanneer jij terug geheald bent, er intussen terug teamgenoten zijn komen opdagen en je je aanval opnieuw kan lanceren.

vergeet ook niet dat je punten krijgt voor point capture, round win en nog een aantal zaken die voornamelijk beinvloed worden door de teamplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Misschien even een voorbeeld: In Dustbowl komt een geuberde Heavy/medic naar buiten en dominate alle sentries, een slimme demo kan de uber oplossen met goed geplaatste stickies, maar aarzelt omdat hij een te grote kans heeft om dood te gaan, en ook omdat hij 15 punten kan verliezen als de heavy een lagere rank heeft.

Misschien stel ik me gewoon aan en moet ik beter leren spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-06 09:35
Is er trouwens geen aanpassing mogelijk aan die score's? Want 15 punten af vind ik altijd wel extreem veel. Heb je net 5 kills gedaan, en een 12-tal puntjes in totaal gekregen, wordt je afgemaakt door een scout die enkel nog eens moet slaan omdat je health al laag staat en komt je saldo op -3 te staan.
Ofwel zouden nieuwe spelers niet moeten beginnen met 1000 punten, maar met het gemiddeld aantal punten die de spelers hebben.

Na 55 uur soldier ben ik die wat beu geworden. Ik oefen meer en meer met de Pyro, maar het is een aanpassing, want nu ga ik nog te vaak dood omdat ik met de Pyro teveel wil pushen (wat zijn brandend weglopende tegenstanders toch cool).

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik denk dat je je neit zo druk moet maken om je punten :p
De situatie die je noemt in dustbowl is erg realistisch, en heb ik me ook meermalen in bevonden. Maar twijfel nooit om mijn stickies er in te storten in het poging het CP te beschermen.

Sowieso. Je verdient meer punten door die uber tegen te houden en te voorkomen dat de map snel eindigd, omdat je dan meer tijd hebt om anderen af te maken. Laat die HWG uitbreken, de soldiers cappen, en de spies en scouts het 2de CP cappen en de map is al voorbij terwijl jij in een hoekje stond te wachten :p

@NoReason
Ik vind de -15 wel terrecht. Zoals HLstatsX het omschrijft; Het is redelijk eenvoudig in de stats te stijgen, maar het vereist skill om je plekje vast te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 07-12-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Laatst online: 25-03 08:31
Ikzelf vind het leuk om de stats bij te houden, maar let er niet op tijdens spelen. De enige verandering in mijn spel is dat ik vaker terugtrek om te healen, en dat is alleen maar positief. Ook HertogJanNL is levend meer waard dan dood ;) Als er iets getweaked moet worden zijn het de engineer stats. Beetje raar dat je zo extreem wordt aangemoedigd om spullen te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Become
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 22:02
Om ook maar eens mijn menig te geven over de stats, ik vind ze leuk omdat je veel kan terugzoeken, zoals wie je het meest killt, of andersom, je wapengebruik en de rest. De punten zelf en mijn positie vind ik niet echt interessant en geven ook niet helemaal weer of je nu een goede speler bent. Dingen zoals het aantal teleports (voor het team best belangrijk) worden niet meegeteld, maar je krijgt wel punten voor elke sapper die je plaatst en dat kan aardig oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 12:22

glashio

C64 > AMIGA > PC

Snapshot @ 4:24
Afbeeldingslocatie: http://i239.photobucket.com/albums/ff93/glashio/engi.png

Iemand enig idee hoe je sentries, teleporters kan roteren ?
Was het hele leven maar zo simpel :+

[ Voor 15% gewijzigd door glashio op 07-12-2007 13:09 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.