blup
Anoniem: 93311
ik vind dat je net vrij makkelijk in de stats stijgt in het beginNoReason schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:06:
Is er trouwens geen aanpassing mogelijk aan die score's? Want 15 punten af vind ik altijd wel extreem veel. Heb je net 5 kills gedaan, en een 12-tal puntjes in totaal gekregen, wordt je afgemaakt door een scout die enkel nog eens moet slaan omdat je health al laag staat en komt je saldo op -3 te staan.
Ofwel zouden nieuwe spelers niet moeten beginnen met 1000 punten, maar met het gemiddeld aantal punten die de spelers hebben.
Na 55 uur soldier ben ik die wat beu geworden. Ik oefen meer en meer met de Pyro, maar het is een aanpassing, want nu ga ik nog te vaak dood omdat ik met de Pyro teveel wil pushen (wat zijn brandend weglopende tegenstanders toch cool).
was na 5 uurtjes spelen al in de top 200, en daarna convergeert het wat en blijf je makkelijker rond dezelfde score hangen.
Denk dat de scorefunctie goed ineen steekt.
Omdat ik naast TF2 ook nog andere spellen speel vond ik het makkelijker om gewoon een key te binden voor een nickchange ingame. (bind <key> "setinfo name [jouwnaamhier]")Mik! schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:49:
[...]
Ik speel zelf op de steamaccount van mijn broertje. Ik kan mijn nick veranderen (gewoon in de settings van steam) zodat ik ingame mijn eigen naam heb, maar mijn statistieken worden automatisch bij die van hem geteld (geldt ook voor best score en achievements). Wel kan je in de statistieken de beide namen zien met bijbehorende scores etc., maar praktisch is het niet.
[...]
Heb weer gelachen gisteravond alhoewel ik niet helemaal lekker speelde voor mijn gevoel.
Pwnd
Ik speel nu op willekeurige servers waar 2fort op draait. Zal vanavond eens kijken.
Heb toch even goed over na moeten denken of het wel zo slim was op TF2 te kopen gezien mijn internet gameverslaving met TFC is begonnen.
Wel leuk dat dezelfde grapjes op 2fort nog steeds werken. Ook goed dat er geen granaten meer inzitten. Die zorgde voor enorme exploits in TFC.
Hoop dat binnenkort ook maps als crossover en badlands worden uitgebracht. Dat waren toch mijn favorieten.
Speel onder nick: Nijntje.
Aan Badlands en Crossover is men inderdaad al bezig, ik heb die projecten op verscheidene mapping sites al zien voorbijkomen.VTB schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:37:
Kijk servers waar mede tweakers op zitten.
Ik speel nu op willekeurige servers waar 2fort op draait. Zal vanavond eens kijken.
Heb toch even goed over na moeten denken of het wel zo slim was op TF2 te kopen gezien mijn internet gameverslaving met TFC is begonnen.
Wel leuk dat dezelfde grapjes op 2fort nog steeds werken. Ook goed dat er geen granaten meer inzitten. Die zorgde voor enorme exploits in TFC.
Hoop dat binnenkort ook maps als crossover en badlands worden uitgebracht. Dat waren toch mijn favorieten.
Speel onder nick: Nijntje.
*edit*
- Screenshots van Crossover
- Screenshots van Badlands
[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 07-12-2007 13:52 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
*drool*
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Zodra je hoger staat gaan er wel 15 punten af wanneer je gekilled wordt. Ik sta zelf in de top 30 en moet hard knokken om mijn plekje te behouden (zeker wanneer je veel medic speelt). Tegenover 15 punten verlies, staan 5 punten voor een ubercharge, 2 punten voor een assist en ik dacht ook zoiets voor een kill. Dus reken maar uit wat je dan weer terug moet doen om de punten in ieder geval in balans te houden.MrAngry schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:18:
Je krijgt helemaal geen 15 minpunten als je gekilled wordt toch (en anders kan je iig instellen dat je dat niet krijgt)? Wat een onzin sowieso switch, ik heb vannacht zo kaal als een garnaal lopen spelen en ik geloof niet dat ik me een seconde heb drukgemaakt over wat dat zou doen met m'n kpd ratio...
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Het gaat me soms ook wel goed af. Maar vaak ook nietMOAW schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:08:
Als scout kan je kpd ratio wel flink omhoog gaan hoor, ik speel zelf af en toe scout en het gaat me meestal goed af. Gewoon neerknuppelen.
[ Voor 43% gewijzigd door dommerick op 07-12-2007 15:12 ]
Heeft geen signature.
Met alle respect maar je was gister echt té fout bezig
Je bouwde 6 of 7x achter elkaar een sentry buiten de tunnel in dustbowl, die al werd opgeblazen nog voor je hem uberhaupt gebouwt had. Ik zei en schreeuwde meerdere keren dat je hem beter binnen kon neerzetten, zodat ze hem niet direct zien, en hij niet door het voltallige rode team onder vuur genomen kan worden. Maar je bleef het probleren, zonder ook maar een beetje succes.
Je leek me ofwel volkomen te negeren, of de chat niet te lezen.
@MOAW
Dat gewoon neerknuppelen valt me anders best tegen. Gister even als scout gespeelt en kwam achter een HWG terrecht. Ik heb hem 6x geraakt, en hij was nog niet dood.
Na de 2x raken begon hij zijn wapen op te spinnen en na de 6de keer opende hij het vuur
Wellicht niet de juiste tactiek om met de knuppel in de aanval te gaan, en had ik beter eerst mijn scattergun gepakt.. maar dacht hem wel te kunnen hebben. Zo een groot hoofd is moeilijk te missen
[ Voor 30% gewijzigd door frickY op 07-12-2007 15:16 ]
Blijft altijd leuk om een Got'er neer te knuppelen.
een heavy is zeer moeilijk neer te knuppelenDat gewoon neerknuppelen valt me anders best tegen. Gister even als scout gespeelt en kwam achter een HWG terrecht. Ik heb hem 6x geraakt, en hij was nog niet dood.
als medic ook al een aantal keren geprobeerd en is me nog nooit echt gelukt, wss omdat hij soms samenwerkte met een medic die ik niet zag. Alleszins blijft de heavy een klasse om met een spy close combat neer te halen (of andere classes zoals pyro die ook goed is in close-range, als de heavy tenminste niet teveel gecovered wordt, anders is de soldier, demoman of sniper de beste keuze)
Meesterlijke sloopacties en zonder teamspeak of ventrilo toch proberen op het juiste moment die uber te gooien, heerlijk!!
Thx guys!
Ga weer lekker spelen joh en af en toe gewoon kansloos spelen, ook grappig joh
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Had ik het wat veiliger willen doen, dan kon ik gewoon bij een Soldier, Demo of HWG staan healen. Waarschijnlijk meer kills binnengehaald, maar een stuk minder plezier gehad
Engineer gewoon veel bouwen voor punten en dan veilig je sentry alle kills laten maken zodat jij weinig dood gaat.
Medic krijgt meer punten (4) voor een kill dan andere high ranked players (2) + punten voor ubers en kan relatief wat veiliger achterop lopen en zo hopelijk wat minder vaak dood gaan.
Spy krijgt punten voor het plaatsen van sappers ook al worden ze weer verwijderd door de engineer. Dit kan lekker oplopen als een engi aan het pesten bent
Maar als je een beetje skilled soldier bent kun je ook best lekker scoren. De soldier heb redelijk wat hp dus gaat niet snel dood of je moet pech hebben met een crit attack tegen je. Met rockets splash dmg kun je meerdere targets tegelijk raken en op sommige chokepoints lekker rockets spammen voor kills
Ik kwam net ook deze penny arcade tegen, weet niet of iedereen em al kent maar dit komt vaak voor:

[ Voor 6% gewijzigd door Rutger Mulder op 07-12-2007 17:26 ]
We hebben het over HLStatsX, niet over TF2 officiele scoretelling, volgens mij ben je in de war?MrAngry schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:18:
Je krijgt helemaal geen 15 minpunten als je gekilled wordt toch (en anders kan je iig instellen dat je dat niet krijgt)? Wat een onzin sowieso switch, ik heb vannacht zo kaal als een garnaal lopen spelen en ik geloof niet dat ik me een seconde heb drukgemaakt over wat dat zou doen met m'n kpd ratio...
Toen ik voor het eerst op de GoT server speelde gaf Brainstorm me een chat command die de hlstatsx notices uitschakeld, maar ben hem alweer vergeten
edit:
Volgens mij is 'hlx_display 0' het command om de notices uit te schakelen (gewoon in global chat roepen)
[ Voor 7% gewijzigd door Switch op 07-12-2007 17:49 ]
het meest aantal punten verdien je met een goed draaiend team, en met een slecht team verlies je het meest,
ongeacht welke class je speelt. Het aantal punten van dat je verdient door defences, captures en rounds won tikt nog steeds het meest aan.
Ik persoonlijk vindt de stats zeker wel een toegevoegde waarde, lekker als het goed gaat, super irritant als er een paar keer achter elkaar +10 punten vanaf gaan, maar dat hoort erbij. zeker de uitgebereide statistieken maken het leuk.
Het weerhoudt mij niet van het kiezen van verschillende classes afhankelijk van het spelmoment en het team, hoewel de sniper en de scout vooralsnog echt niets voor mij zijn.
Ik speel wel wat oplettender en probeer mijn manneke zo lang mogelijk in leven te houden, maar dat draagt alleen maar bij aan het team imo.
Hmm, dan kan ik ook verkeerd hebben gekeken, maar volgens mij krijg ik tegenwoordig maar 2 punten. Als ik weer ingame ben zal ik het eens in de gaten houden.dommerick schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:04:
Medics lopen juist achteraan en krijgen 4 punten per assist. Juist niet zo heel moeilijk. Ach ik maak me zoiezo niet druk om de stats. Kijk liever af en toe eventjes en lach dan om mijn kpd ratio. Speel te vaak als scout
[...]
Het gaat me soms ook wel goed af. Maar vaak ook nietdie rockets blijven nogal dodelijk.
Stats zijn ook niet zo belangrijk vind ik. Een lekker potje spelen door nuttige acties uit te voeren is 10x lekkerder dan je stats omhoog krijgen. En soms is een suicide run als medic met iemand ook wel erg lekker hoor, zeker wanneer het beloond wordt met een cap of wat dan ook.
Dat snap ik ook wel maat. Blijkbaar gaan die punten er pas af als je wat hoger staat.Switch schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:27:
[...]
We hebben het over HLStatsX, niet over TF2 officiele scoretelling, volgens mij ben je in de war?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
wat mij enorm irriteert zijn medics die ipv te healen gewoon assault zitten te doen, terwijl er een half team in zijn bijzijn is en op assistance wacht.Die Hlxstats boeien mij eigenlijk totaal niet. Als je daar op gaat letten, dan gaat het juist ten koste van de gein. Zo had ik gisteren als Medic besloten om in Dustbowl een Pyro achterna te hollen, rechtstreeks de spawntunnel in en über aan.
Uiteraard kan je als medic wel eens aanvallen, mar enkel als het echt belangrijker is dan je team te healen.
wat er met die pyro hier gebeurd weet ik ook niet
*knip*
Als je zo nodig plaatjes wil plaatsen, resize ze dan eerst even ofzo. De post is unlocked, dus je kunt ze er zelf weer (geresized of als thumbnails!) in zetten.
[ Voor 73% gewijzigd door een moderator op 07-12-2007 18:51 ]
Owww... wacht dat rondje*frickY schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:14:
@glashio
Met alle respect maar je was gister echt té fout bezigWas het je eerste game?
Je bouwde 6 of 7x achter elkaar een sentry buiten de tunnel in dustbowl, die al werd opgeblazen nog voor je hem uberhaupt gebouwt had. Ik zei en schreeuwde meerdere keren dat je hem beter binnen kon neerzetten, zodat ze hem niet direct zien, en hij niet door het voltallige rode team onder vuur genomen kan worden. Maar je bleef het probleren, zonder ook maar een beetje succes.
Je leek me ofwel volkomen te negeren, of de chat niet te lezen.
*Die ronde(s) dustbowl waren zoiezo kansloos... het team was nie optimaal. Anyway erg leuke avond gehad
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Dan had je hem beter tegen de fundering van het gebouw tegenover ons aan kunnen bouwen. Uit het zicht van de mensen die erop lopen, en moeilijk voor demoman om te raken.
De tweede sentry in die tunnel was inderdaad redelijk overbodig. Maar een sentry in de hoek bij de uitgang zou zo zijn voordelen hebben gehad.
Enfin, al doende vind men nieuwe plekjes
Inderdaad kansloze rondes. We wisten het voor elkaar te krijgen zowel ofensief als defensief erg zwak te spelen
Als engy is het overigens helemaal niet zo makkelijk punten verdienen. Je sentry wordt favoriet doelwit van de aanvallende classes en jij zit er naast.. met een moersleutel. Ook pakt een enkele sentry niet zo heel veel kills. Sentries zijn pas echt sterk als ze gecombineerd worden
[ Voor 44% gewijzigd door frickY op 07-12-2007 19:28 ]
Ik zou me in jouw geval inderdaad eerder druk maken om je KTR (killed toetsenbord ratio) ipv je KPD ratioMrAngry schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:18:
Puntensysteem zo werkt prima en er gewoon niet de hele tijd naar kijken maar bekijk in de long run dan kom je wel uit op je eigen niveau.
@hieronder, leuk idee, mocht GoT me nodig hebben (scout,engi,spy) DM maar.
[ Voor 20% gewijzigd door Knaak op 08-12-2007 00:55 ]
Ik vroeg het vanavond al even op de server maar iedereen was daar te druk met schieten. Ik merk hier een toegenomen intresse in wars. |BEWARE| is een multigaming clan welke druk bezig is een TF2 team in elkaar te zetten.
Graag dagen we 5/6 members van GOT uit voor een PCW (Practice Clan War) voor as. zondag.
Beide teams zullen 1 map kiezen en dan kunnen we lekker georganiseerd tegen elkaar gamen.
Indien jullie de GOT server public willen houden deze avond kan |BEWARE| uiteraard de private server verzorgen.
Hoop dat jullie er zin in hebben
Edit: Ohja 21:00 beginnen als het jullie uitkomt.
[ Voor 4% gewijzigd door Hathor op 08-12-2007 00:59 ]
Anoniem: 159816
De beloofde screen
klik
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 08-12-2007 01:27 ]
alleen voor mn score niet zo
hoe kom je op dat gebouw als engineer?Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:23:
Was weer leuk vanavond. Blijkbaar heb ik een aantrekkingskracht op slaafjes lieve medics
.
De beloofde screen
klik
He, d'r kan er maar een de echte healslet zijnAnoniem: 159816 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:23:
Was weer leuk vanavond. Blijkbaar heb ik een aantrekkingskracht op slaafjes lieve medics
.
De beloofde screen
klik
Oh mooi, 21:00 dus, dat beantwoord mijn vraag direct ^^Hathor schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:53:
Hoi GOT gasten.
Ik vroeg het vanavond al even op de server maar iedereen was daar te druk met schieten. Ik merk hier een toegenomen intresse in wars. |BEWARE| is een multigaming clan welke druk bezig is een TF2 team in elkaar te zetten.
Graag dagen we 5/6 members van GOT uit voor een PCW (Practice Clan War) voor as. zondag.
Beide teams zullen 1 map kiezen en dan kunnen we lekker georganiseerd tegen elkaar gamen.
Indien jullie de GOT server public willen houden deze avond kan |BEWARE| uiteraard de private server verzorgen.
Hoop dat jullie er zin in hebben
Edit: Ohja 21:00 beginnen als het jullie uitkomt.
Ik ben erbij heur, wel aan de kant van Beware uiteraard.
Default blanke hetero
PainkillA schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 09:15:
[...]
hoe kom je op dat gebouw als engineer?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
pas na een hele tijd nam een soldier de moeite om di stuff eens op te ruimen
heb als spy heel te tijd de teleport entrance proberen vernietigen maar uiteindelijk zijn we er veel te veel tijd mee verloren waardoor het een 0-1 werd
Gisteren echt waardeloos gespeelt. Ik ben daadwerkelijk slechter geworden in het spel
Heb nog geen andere speler gevonden waarbij zijn skill een duikvlucht neemt
[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 08-12-2007 12:26 ]
Toepasselijk muziekje.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Scouts hefrickY schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:24:
Gisteren echt waardeloos gespeelt. Ik ben daadwerkelijk slechter geworden in het spel

Maar dat had ik al opgegeven omdat ik niets wist te raken
ah dat was met jou dus; er stond toch veel volk op dat dak gisteren, niet? op een gegeven moment waren er zelfs 2 teleports up (ben wel niet zeker of de andere ook op dat dak belandde)frickY schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:24:
Ik had gister (vroeger op de avond in #2) ook een teleexit op dat dak maar de enige die hem gebruikte was een sniper. Beetje jammer. Doch natuurlijk een ideale plaats voor een sniper, een HWG naast mijn dispenser ad ook goed gestaan.
ik heb gisteren geregeld spy gespeeld, maar niet met denderend succes
ik weet niet goed hoe ik dit soort zaken moet interpreteren:
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 93311 op 08-12-2007 14:03 ]
Ik heb volgens mij zo slecht als gisteren nog niet gespeeld, niet dat ik normaal super speel, maar gisteravond was echt *BAH*
Maar keb wel weer gelachen, daar gaat het voor mij om
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Naja het team is ook erg bepalend ofcourse, gister ook redelijk klote team gehad en das dan best frustrerendfrickY schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:24:
[afbeelding]
Heb nog geen andere speler gevonden waarbij zijn skill een duikvlucht neemt
hoe draai ik me buildings als engineer ??? k ben der nog steeds niet achter
hehe gek onnie
glashio schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:03:
[...]
Snapshot @ 4:24
[afbeelding]
Iemand enig idee hoe je sentries, teleporters kan roteren ?
soms toch makkelijk om een topic te lezeneendje schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:07:
rechtermuisknop
Heeft geen signature.
Het is een Tip, alleen komt die 1 op de 1000 keer op het laadscherm.Dutchmega schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:55:
Wel droog, ik wist niet dat je die dingen kon roteren totdat ik dat filmpje zag... Valve moet maar eens het toevoegen als TIP
blup
En je wilt natuurlijk niet dat ze standaard naar de muur gericht staan
blup
hehe, ik was die engi die daar die sentry aan het opbouwen was op het dakAnoniem: 159816 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:23:
.
De beloofde screen
klik
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Niet meteen mijn favoriete map, zelfs in het spammy TFC was die map nog te defensief gericht vond ik. Hopelijk past men de map ook aan aan de TF2 gameplay.
*edit* Hmm de link is nochtans juist gekopieerd, ik heb ook http://forums.cgc-online.net/index.php/topic,496.0.html staan
[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 09-12-2007 13:28 ]
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Killcam 1
[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 09-12-2007 11:58 . Reden: screenshot extern geplaatst ipv thuis op mijn trage verbinding ]
Jammer dat HWG net een beetje de lucht invliegt waardoor het ietwat vreemd oogt, maar de kleurstelling en compositie zijn prachtig.
@Twisted
Je weet dat er 2 servers zijn?
[ Voor 50% gewijzigd door frickY op 09-12-2007 11:54 ]
ziet er een zware snipe/spy map uit, zoals castle watBrainstorm schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:45:
Mmm ik ben benieuwd, in TFC vond ik het eigenlijk wel een leuke map. De screenshots op pagina 5 laten alleen een wel erg donkere map zien. Je linkje moet trouwens http://forums.cgc-online.net/index.php/topic,496.0.html zijn denk ik.
ikzelf hou niet zo van zo'n maps
edit: lijkt toch al niet zo erg dan castle bij nader inzien, mss kan het nog wat worden
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 93311 op 09-12-2007 12:19 ]
@Hierboven, die map ziet er wel ok uit, alleen mag het wel iets lichter.
Is dat oke?
Top! ben erbij,HertogJanNL schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:00:
Ik heb het event even aangepast, zodat we om 20:00 eerst even de teams gaan verdelen via de group chat. Kunnen er genoeg mensen dan ook aanwezig zijn? Dan maken we een team 1 en team 2 (dat je ook even in je naam moet zetten dan, dus "1. [GoT]HertogJanNL") zodat we wat meer een war gevoel krijgen. Mensen die er later bij komen worden bij een team ingedeeld.
Is dat oke?
zorg jij voor het bier (uit Arcen)?
anyways, morgen wil ik ook wel meedoen
wanneer gingen die nieuwe achievements eigenlijk doorgevoerd worden?
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 93311 op 09-12-2007 16:42 ]
Misschien leuk om morgen ff goed de classes te verdelen bij de teams want dat gaat vaak scheef. Mij maakt het verder niet uit wat ik speel.
Bij mij werken al mn favorites ook niet, maar de servers zijn gewoon up. Zal wel iets met steam zijnTwisted schreef op zondag 09 december 2007 @ 09:29:
Kan het zijn dat de GoT serer uit de lucht is? Ik zie hem niet meer in mijn favourites staan (en ook niet in de lijst).

[ Voor 50% gewijzigd door Rutger Mulder op 09-12-2007 17:24 ]
Langzame maar zekere stijging iig
[ Voor 44% gewijzigd door Venxir op 09-12-2007 18:25 ]
If it aint broke, fix it till it is!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=m_zPwHaMxOI]
Overigens staan alle video linkjes nu ook in de TS.
Classes verdelen doe je toch per map/team. Offensive vraagt om een heel andere verdeling dan defensive natuurlijk. Bovendien moet je altijd een strategie bedenken die voor die tegenstander het beste is.Mik! schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:55:
Ben dabei morgenavond. Je mag mij wel indelen in een class, maar denk dat je er mee opschiet om mij als medic op te zetten voor één van de team.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Morgen ben ik zeker weer van de partij @ got vs got.
LoL, zo zie ik mezelf ook eens van een andere kantSuicyder schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:50:
Nog even een killcam shot van een paar dagen geleden, net op het moment dat ik F5 ramde een hele stoot licht van links van een explosie, komt best apart uit op de shot vind ik.
Killcam 1
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Trouwens, iedereen een class geven gaat ten koste van flexibiliteit vind ik, misschien gewoon limieten op classes zetten? (Niet meer dan 3 engi's ofzo?)
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
tot morgen!
Ik heb liever dat wordt afgesproken dat mensen alleen mogen meedoen als ze een microfoon hebben, om zo ingame beter op elkaar in te kunnen spelen.
Laatste paar GoT-avondjes waren wat teamwork betreft lang niet ideaal, en dat heeft meer met gebrek aan goede communicatie dan met verkeerde classes te maken
als een paar mensen zich kunnen opofferen als er teveel van iets is, is teamwork wel ok
een mogelijkheid is iedereen een bepaalde rol geven, dan weet je zeker dat er van elke klasse genoeg is en dat belangrijke dingen gedaan worden (eg spy check & verdediging door een pyro, teleport & sentries door engeneers, covering fire door heavy etc...)
maar dan wordt het natuurlijk moeilijk als je van klasses wil veranderen
alleszins lijkt dit me de beste manier om tactieken ook te kunnen bespreken
Deze twee filmpjes zijn ook wel leuk. Je moet wel ff af en toe op pauze drukken om de text te lezen.
How to play the spy
How to play the pyro
[ Voor 41% gewijzigd door Rutger Mulder op 10-12-2007 05:11 ]
Communicatie is idd 10x belangrijker. Een microfoon draagt daar absoluut aan bij. Heb het zelf als medic al regelmatig gehad dat je iemand aan het healen bent, maar ondertussen van alles ziet. Dit kan je met een mic meteen doorgeven, met typen niet tot nauwelijks. Gelukkig heb ik vanavond wel een mic tot mijn beschikking, dus dat moet wel goedkomen.
Vanavond ben ik er helaas maar 1 uurtje bij, maar daarna kan iemand mijn plaats wel innemen
[EDIT]
Hey zie net dat Valve stats heeft vrijgegeven van TF2! Hier kan je oa zien waar de meeste mensen doodgaan, welke classes het meest worden gespeeld enzo.
Zo is te zien dat scouts het meest capturen, engineers het langste leven, medics de meeste assists hebben en de rocketlauncher en minigun de meeste damage veroorzaken. Goh
[ Voor 34% gewijzigd door HertogJanNL op 10-12-2007 10:23 ]
De aller eerste keer dat we een [GOT] avond had ligt nog vers in mijn geheugen.
Heb deze week een paar keer gespeeld op de servers waar ook Gotters waren maar we verloren de hele tijd. Het lijkt wel of die maand die ik niet heb gespeeld iedereen 10 keer zo goed is geworden en ik al mijn skills (als ik er überhaubt al had, behalve dan mensen een mes in de rug planten) kwijt ben geraakt. Nu ja... ik heb gehoord dat er nu elke maandag een avondje word georganiseerd dus ik ben van de partij. Ik ben nog wel redelijk goed in het .... uchum motiveren van het team. (ik ga nog al heel erg op in dat soort partijtjes. De mensen die me van DoD:S kennen weten dat ik daarom bekend sta)
Er zweeft hier nog ergens een demo van mij rond waar ik volgens mijn mede gotters een orgasme kreeg tijdens het cappen van de beslissende vlag.
Ik ben vanavond in ieder geval van de partij. Als het gelijkwaardige teams zijn dat kunnen er leuke partijtjes ontstaan. En deze week verwacht ik ook nog eens een Razor Lachesis + muismat + hyperglides ! Ik denk dat ik maar sniper ga...
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Die demo wil ik wel zien/horenKain_niaK schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:23:
Ok, ik doe na een maandje afwezigheid ook weer mee.
De aller eerste keer dat we een [GOT] avond had ligt nog vers in mijn geheugen.
Heb deze week een paar keer gespeeld op de servers waar ook Gotters waren maar we verloren de hele tijd. Het lijkt wel of die maand die ik niet heb gespeeld iedereen 10 keer zo goed is geworden en ik al mijn skills (als ik er überhaubt al had, behalve dan mensen een mes in de rug planten) kwijt ben geraakt. Nu ja... ik heb gehoord dat er nu elke maandag een avondje word georganiseerd dus ik ben van de partij. Ik ben nog wel redelijk goed in het .... uchum motiveren van het team. (ik ga nog al heel erg op in dat soort partijtjes. De mensen die me van DoD:S kennen weten dat ik daarom bekend sta)
Er zweeft hier nog ergens een demo van mij rond waar ik volgens mijn mede gotters een orgasme kreeg tijdens het cappen van de beslissende vlag.
Ik ben vanavond in ieder geval van de partij. Als het gelijkwaardige teams zijn dat kunnen er leuke partijtjes ontstaan. En deze week verwacht ik ook nog eens een Razor Lachesis + muismat + hyperglides ! Ik denk dat ik maar sniper ga...
Valve heeft wel een enorm statistieken systeem, ben benieuwd hoeveel werk daarin heeft gezeten hehe.
Ik probeer er vanavond te zijn, maar onder voorbehoud
Moet je even aan Punisher vragen. Ik heb hem zelf niet meer na een tijdelijke bekering van games heb ik alle steam maps verwijdert en die demo stond daarin. Hij heeft er 10 gemaakt en het was de eerste dacht ik.
Nu ja, de eerste keer dat we een [GoT] partijtje hielden heb ik alles georganiseerd.
We maakten een lijst van spelers zodat iedereen die op de lijst stond zeker kon spelen.
We deelden iedereen in in teams en vroegen de voorkeur van klasse voor iedereen.
Daarna hebben we ons er wel redelijk goed aan gehouden.
Probleem is als we nu afspreken en je geen lijst aanmaakt van spelers dat er straks een groot aantal spelers niet kunnen spelen. Ik neem ook aan dat de server dan ook terug pw beveiligd is?
Voor vanavond is het te laat om nog iets te organiseren maar ik weet uit ervaring dat de beste partijtjes ontstaan als je een week van te voren alles indeeld in teams. Ik weet ongeveer wel de skills van de meeste gotters die een maand geleden speelde teminste. Je vraagt de voorkeur van klasse en je maakt een team aan met een goede verdeling en waar elke klasse actief is. Daarna probeert iedereen zich eraan te houden tenzij je ziet dat er klasse nodig is. Geloof me dat geeft echt de beste partijtjes. Wat je nodig hebt is goed gebalanceerde teams = vuurwerk. En als je dan wint is het vreugde gevoel alleen maar groter omdat je er dan echt voor hebt moeten knokken.
Ander krijg je alleen maar chaos en verandert iedereen de hele tijd van teams.
[ Voor 63% gewijzigd door Kain_niaK op 10-12-2007 11:19 ]
Hij lijkt nogal aan het nicklamen. Hij heeft meerdere keren de nickname van meerdere GoT-ters gebruikt; http://gottf.hlstatsx.com..._id&sortorder=asc#results (alle rijen met ID = 6). En dat binnen de 23 minuten dat hij op de server heeft gespeelt.
Zijn SteamID lijkt niet bekend te zijn, anders had hij een ban aan zijn broek gehad.
Wel lame dat je gewoon dezelfde nick kan hebben, meestal komt er dan (1) achter etc.
Ik kan in ieder geval voor geen enkele meter spelen als Soldier. Het rocket jumpen begint wel te komen maar ik denk dat ik in heel mijn soldier carriere nog maar 5 kills of zo heb gemaakt. Terwijl als iemand een raket om mij afvuur ik practisch altijd het haasje ben.
Gelukkig bepaald HLstatX alles op SteamID. Zodoende maakt hij niet direct de stats van iemand anders kapot.MOAW schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:46:
Gelukkig gebruikt die mijn nick niet, anders had die een probleempje gehad.
Wel lame dat je gewoon dezelfde nick kan hebben, meestal komt er dan (1) achter etc.
Blijft toch nog lame, ik denk overigens dat hij een illegale versie heeft, Steam_ID_LAN zijn vaak illegale non-steam clients die automatisch steeds gekicked worden als een server VAC secure is.
Nja... ik sta soldier best goed, heb wisselende dagen. Maar ik heb afgelopen week een avond medic gedaan samen met Become en Goliver en dat ging echt geweldig, op dustbowl 105 punten als medic, wat ook nog eens het meeste van het team wasMik! schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:07:
Hmm, mijn soldiercarriere is ietsje beter, maar niet veel. Ook ik ben beter in granaat koppen dan afvuren. Valt mij mee dat ik toch nog zo hoog sta door vooral medic te spelen.
[ Voor 31% gewijzigd door Suicyder op 10-12-2007 12:23 ]
Damn wat een verslavend spel
Hoe kan ik trouwens GoT joinen? Kan iemand mij inviten ofzo? Mijn naam hier is mijn nick/login ook.
[ Voor 16% gewijzigd door codemann op 10-12-2007 13:07 ]
Die mafketel heb ik ook in de lijst staan. Het waren weer een paar mooie rondes gisteravond. Alleen jammer dat niemand bij mijn laatste pot het lef had om met mij naar buiten te rushen op dustbowl.frickY schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:35:
Ik kwam in de stats toevallig de volgende speler tegen; http://gottf.hlstatsx.com/?mode=playerinfo&player=6
Hij lijkt nogal aan het nicklamen. Hij heeft meerdere keren de nickname van meerdere GoT-ters gebruikt; http://gottf.hlstatsx.com..._id&sortorder=asc#results (alle rijen met ID = 6). En dat binnen de 23 minuten dat hij op de server heeft gespeelt.
Zijn SteamID lijkt niet bekend te zijn, anders had hij een ban aan zijn broek gehad.
( Misschien hadden ze wel lef maar zag ik ze niet lopen omdat ze al dood waren
Pwnd
Je kunt er heel (te) nauwkeurig mee richten, en naasr de directe inslag heb je ook nog een aardige 'blast radius' waarin je schade doet.
Nadeel van de soldier vind ik alleen dat hij irritant langzaam loopt
Waar je bij soldier gewoon een stuk naar voren mikt en je sowieso wel wat schade doet dankzij de blas-radius, moet je bij een demoman een direct-hit hebben anders ontploft je nade niet en rolt hij weg. Stickies zijn ook lang niet altijd een optie, omdat die pas na ongeveer een seconde te ontsteken zijn. Onlangs nog een paar keer door medics met melee om het leven gebracht omdat ze om me heen bleven rennen en ik nades mis bleef schieten.
Maar zo heeft uiteraard elke class zijn voor- en nadelen
[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 10-12-2007 13:30 ]
Veel mensen weten blijkbaar niet dat je die stickies perfect kunt opruimen:frickY schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:26:
Maar zo heeft uiteraard elke class zijn voor- en nadelenMensen met stickies van het CP afblazen terwijl je zelf aan de andere kant van de map bent blijft veel voldoening geven
- een andere demo kan ze gewoon opblazen met zijn eigen stickies
- soldiers kunnen de stickies allesinds verplaatsen met hun rockets
- met sommige shotgun achtige wapens kan je die dingen ook verplaatsen
Beste manier is echter de demoman die ze gelegt heeft om te brengen, dan verdwijnen ze ook
Speel nu al weer ff TF2, en dan steeds vaker op de GoT public servers, zou ik misschien een invite kunnen krijgen voor de [GoT] TF2 community? My steamid is Muskito84 (http://steamcommunity.com/id/muskito84) en me nick is Muskito, misschien dat je me al keer voorbij hebt zien komen op de GoT servers.
Da's erg leuk; wat ook leuk is is in het smalle gangetje in Dustbowl bij de raket als defending partij met stickies smijten. 8 bij elkaar, de heavy + medic die dan zwaar geuberd zijn hebben wel andere dingen om zich druk om te maken, en dan hop - opeens wordt de medic een kilometer omhooggelanceerd. Weg uber - en weg heavy!frickY schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:26:
Mensen met stickies van het CP afblazen terwijl je zelf aan de andere kant van de map bent blijft veel voldoening geven
Het is bij betere teams ook gaaf om te zien hoe bepaalde een strategie zich als de beste bewijst - bij defense of offense. Kan er voor zorgen dat je een nieuw team helemaal in de vleesmolen stopt. Bij Gravel Pit heb ik die helaas nog niet gevonden, punt B blijft pittig.
teveel zooi, te weinig tijd
Anoniem: 159816
Maar goed, gisteravond ging het echt zwaar slecht met mij. En dan wordt ik gefrustreerd
dat had ik al door ik liep op moment ook op een map als engineer mooie defence en alles gebouwd kwamen er in eens 3engi's bij daar was je ook niet echt over te spreken als ik dat zo hoorde af en toeAnoniem: 159816 schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:11:
Hehe, volgens de stats zijn 71% van m'n kills met de sniper rifle een headshot. Dat kan beter.
Maar goed, gisteravond ging het echt zwaar slecht met mij. En dan wordt ik gefrustreerd. Medic spelen is ook niet goed voor m'n stats trouwens.
Dit topic is gesloten.