Ik heb hem vorige week via de shop besteld (nadat ze in de winkel zeiden dat ze hem niet meer geleverd kregen...) maar nogsteeds niets gehoord. Vrees dat het feest niet doorgaat voor een tientje... en slechte zaak dat ze niets laten horen.amahusu schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:44:
[...]
hmm, klink goed!
is dat gewoon deze?
en hebben jullie em van de webshop of kost ie in de winkel ook een tientje?
Maar volgens mij krijg je altijd toch nog het beste beeld uit een component kabel voor de Wii toch?
Deze

Of geeft de SCART nog beter beeld?
Deze
Anoniem: 198824
Wie weet er welk Wii spel Nederlandstalig is, want de meeste spellen zijn in het Engels
Component is het best ja, maar alleen nieuwe tv's hebben component ingangen.Red schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:18:
Maar volgens mij krijg je altijd toch nog het beste beeld uit een component kabel voor de Wii toch?
Anoniem: 104593
Bijna geen.Anoniem: 198824 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:19:
Wie weet er welk Wii spel Nederlandstalig is, want de meeste spellen zijn in het Engels
Dat is maar goed ook want anders moeten we nog langer wachten op de games. Ik geloof dat Rayman Raving Rabbids NL was...
Met de handleiding moet je toch wel aardig ver kunnen komen.
Daarnaast zijn de teksten in de meeste spellen niet echt van belang.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 27-11-2007 23:00 ]
Je vraag wordt in de startpost uitgebreid beantwoord.Red schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:18:
Deze
[afbeelding]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
harry potter 5 is (helaas) in het nederlandsAnoniem: 198824 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:19:
Voor alle naysayers, vrij positief nieuws over de Wii versie van Ghostbusters:
De Wii versie is dus geen PS2 poort, maar het spel wordt juist speciaal voor de Wii ontworpen. De PS2 krijgt dus juist een aangepaste poort van de Wii versie.
BronThe Nintendo Wii is our primary version of the Ghostbusters game. We are pushing that hardware to its maximum potential. Where necessary, the PS2 might have some aspects reduced (i.e. only 2-player multiplayer instead of the Wii’s 4-player). But overall, Terminal Reality’s Infernal Engine allows us to maximize each hardware set easily.
De Wii versie is dus geen PS2 poort, maar het spel wordt juist speciaal voor de Wii ontworpen. De PS2 krijgt dus juist een aangepaste poort van de Wii versie.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
http://computer-hardware....BlNw%3D%3D&fta_ind=2&fs=1
Goedkope prijsje voor een Wii Lan Adapter... Wat denken jullie? Zou hij te vertrouwen zijn?
Ik vind het namelijk belachelijk om bijna €40 voor een lan adapter te betalen.
Goedkope prijsje voor een Wii Lan Adapter... Wat denken jullie? Zou hij te vertrouwen zijn?
Bij het derde plaatje van die Marktplaats pagina (van het doosje), zie je in ieder geval dat het geen Nintendo adapter is.Jokuh schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:25:
Kun je hem beter zelf hier kopen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5926 . Kom je op €13,- uit.Jokuh schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:25:
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Anoniem: 240939
Ik heb hem afgelopen zaterdag in de winkel opgehaald, ze hadden er nog een paar liggen in Almere.Victorio schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:54:
[...]
Ik heb hem vorige week via de shop besteld (nadat ze in de winkel zeiden dat ze hem niet meer geleverd kregen...) maar nogsteeds niets gehoord. Vrees dat het feest niet doorgaat voor een tientje... en slechte zaak dat ze niets laten horen.
Vreemd dat ze hem dan niet ff opsturen...
Nou ja, het blijft natuurlijk altijd een beetje ongewis. Ze zullen ook niet gaan zeggen dat ze lekker een versie voor de PS2 maken, omdat ze die toch al hebben liggen en er dan voor de Wii maar een paar effectjes aan toevoegen.MetroidPrime schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:58:
Voor alle naysayers, vrij positief nieuws over de Wii versie van Ghostbusters:
[...]
Bron
Toch heeft het spel, mits goed uitgewerkt, wel potentie in mijn ogen. Het richten van je "spookvanggeweer" en de ghost trap zijn dingen die erg leuk kunnen op de Wii. Ik houd het spel in ieder geval wel in de gaten.
uhm...
Da's apart. Ik heb hem afgelopen vrijdagochtend besteld, via de website, en gisteren werd-ie bezorgd.Victorio schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:54:
[...]
Ik heb hem vorige week via de shop besteld (nadat ze in de winkel zeiden dat ze hem niet meer geleverd kregen...) maar nogsteeds niets gehoord. Vrees dat het feest niet doorgaat voor een tientje... en slechte zaak dat ze niets laten horen.
Beeld is er overigens leuk op vooruit gegaan, nadat ik 10 minuten aan het kloten ben geweest in de spaghetti die achter onze tv hangt.. Wii, DVD-speler, videorecorder, wifi-MP3-streamgeval, allen aangesloten op TV en stereo.. had alles ooit netjes geinstalleerd, maar af en toe nieuwe dingen (zoals zo'n kabel) gooit de boel leuk door de war
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
@ Tarin & ebjansen
Ok. Ik heb ze gister al gemaild, zal vandaag nog even bellen wat de status is. Ik heb eigenlijk ook geen zin om veel moeite te gaan doen voor die kabel gezien de kans aanwezig is dat m'n TV helemaal geen rgb scart heeft.
Edit: Net even gebeld en hij is net binnen gekomen. Zo even ophalen dus.
Ok. Ik heb ze gister al gemaild, zal vandaag nog even bellen wat de status is. Ik heb eigenlijk ook geen zin om veel moeite te gaan doen voor die kabel gezien de kans aanwezig is dat m'n TV helemaal geen rgb scart heeft.
Edit: Net even gebeld en hij is net binnen gekomen. Zo even ophalen dus.
[ Voor 13% gewijzigd door Victorio op 28-11-2007 14:27 ]
Zojuist even het nieuwe Nintendo-kanaal geprobeert. Ziet er wel aardig uit. Filmpjes downloaden redelijk snel maar hebben zoveel compressie artifacts dat het een spel op zich is om te kunnen ontcijferen wat je nu eigenlijk ziet. Een groot mozaikfeest...
Natuurlijk ook de DS download service geprobeerd. Werkt prima. Wel jammer dat de DS downloads niet op de Wii worden opgeslagen zodat je het telkens weer opnieuw moet downloaden. Op deze manier kun je dus ook geen demo's sparen. Als Nintendo besluit ze weg te halen zijn ze dus weg. Tevens is de selectie van demo's nogal beperkt. Ze hebben voornamelijk demo's van spellen die recent uitkwamen of binnenkort uitkomen. Ik zou zeggen: gooi gewoon alle demo's die in Japan gereleased waren gewoon even online. Zo kun je bijvoorbeeld niet de Daigassou! Band Brothers demo downloaden.
Natuurlijk ook de DS download service geprobeerd. Werkt prima. Wel jammer dat de DS downloads niet op de Wii worden opgeslagen zodat je het telkens weer opnieuw moet downloaden. Op deze manier kun je dus ook geen demo's sparen. Als Nintendo besluit ze weg te halen zijn ze dus weg. Tevens is de selectie van demo's nogal beperkt. Ze hebben voornamelijk demo's van spellen die recent uitkwamen of binnenkort uitkomen. Ik zou zeggen: gooi gewoon alle demo's die in Japan gereleased waren gewoon even online. Zo kun je bijvoorbeeld niet de Daigassou! Band Brothers demo downloaden.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik had hem bij de Music Store gereserveerd, in de computer stond dat ze hem vrijdag binnenkregen, en ik heb nog steeds niets van ze gehoord. Heb hem nu maar bij de Wehcamp besteld, in de hoop dat die hem wel kunnen leveren.Razor.Timo schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:22:
[...]
Snap het ook niet. Zou hem eigenlijk zaterdag voor mijn verjaardag krijgen, ging dus mooi niet doorBIj GCshop besteld, 1-2 weken levertijd
Ik wil vandaag een Wii gaan kopen, maar ik weet nog niet echt waar. Aangezien het december is heb ik wat op het web zitten speuren naar aanbiedingen maar het lijkt wel alsof de aanbiedingen al geweest zijn of moeten komen want van echte aanbiedingen is geen sprake. Iemand nog tips?
Anoniem: 93354
Aanbiedingen kan je wel vergeten, Er zijn in Nederland nogsteeds winkels waar je een wii moet reserveren dus voor minder dan 250 euro ga je hem niet vinden.
Bij de meeste Media Markten zijn ze rond de 229,-. Goedkoper ga je ze niet vinden ben ik bang.CoDe-ReD schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:13:
Ik wil vandaag een Wii gaan kopen, maar ik weet nog niet echt waar. Aangezien het december is heb ik wat op het web zitten speuren naar aanbiedingen maar het lijkt wel alsof de aanbiedingen al geweest zijn of moeten komen want van echte aanbiedingen is geen sprake. Iemand nog tips?
uhm...
Anoniem: 212684
zeg ARI3?
Woon je in Japan of is dat kanaal nu ook al hier uit?
Ow!en voor de FANS!
Videoland verkoopt nu ook spelletjes.Waaronder SSX (wii)voor maar 15 euro!!!(nieuw in verpakking)
Ow!en voor de FANS!
Videoland verkoopt nu ook spelletjes.Waaronder SSX (wii)voor maar 15 euro!!!(nieuw in verpakking)
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 212684 op 28-11-2007 12:59 ]
Woon in Nederland, maar heb een Japanse Wii, dus ik kan het al gebruiken.Anoniem: 212684 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:49:
zeg ARI3?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
De Bart Smit verkoopt hem ook aan 250 euro, maar je krijgt er wel een tweede controller bij. Scheelt ook wel watCoDe-ReD schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:13:
Hmm op de website van Bart Smit is hij inmiddels niet eens meer tekoop. Als je op de advertentie van de wii klikt dan staat er "geen producten gevonden". Ik heb hem wel bij een Bart Smit gehaald maar ik zag nergens iets van een extra controller.
Ik heb (gelukkig eindelijk) de rgb-scart kabel (Dynabyte € 9,99) in huis. Zoals eerder gepost heb ik een breedbeeld JVC tv van een jaar of 5 oud met 2 scart ingangen. Geen fancy LCD TV dus...
Op Ext-1 krijg ik direct beeld als ik m'n Wii aanzet. M'n TV ondersteunt dus blijkbaar een rgb signaal!
Mooi. Het beeld ziet er enorm helder maar ook wat "wazig" uit. Eerst eens wat spellen testen nu...
NFS Prostreet... het spel waarbij ik de kleine teksten echt slecht kon lezen met de standaard kabel. Met de rgb kabel zijn de teksten een stuk beter leesbaar en ook de rest van de graphics zijn een flink stuk mooier. Plezier tijdens de races zelf neemt absoluut toe met deze kabel!
De meerwaarde van de rgb-scart t.o.v. de standaard kabel zal per spel waarschijnlijk verschillen maar ik ben overtuigd! Ben blij dat ik hem heb, en dat voor een tientje.
Op Ext-1 krijg ik direct beeld als ik m'n Wii aanzet. M'n TV ondersteunt dus blijkbaar een rgb signaal!
NFS Prostreet... het spel waarbij ik de kleine teksten echt slecht kon lezen met de standaard kabel. Met de rgb kabel zijn de teksten een stuk beter leesbaar en ook de rest van de graphics zijn een flink stuk mooier. Plezier tijdens de races zelf neemt absoluut toe met deze kabel!
De meerwaarde van de rgb-scart t.o.v. de standaard kabel zal per spel waarschijnlijk verschillen maar ik ben overtuigd! Ben blij dat ik hem heb, en dat voor een tientje.
[ Voor 124% gewijzigd door Victorio op 28-11-2007 16:14 ]
Anoniem: 220439
Met oudere tv's kun je dit ook aansluiten.Victorio schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:21:
[...]
Component is het best ja, maar alleen nieuwe tv's hebben component ingangen.
je kunt dan deze koppelstukjes kopen en dan vervolgens deze eraan koppelen...
alleen moet je je afvragen of je tv component weergave ondersteunt want meestal is het niet de moeite waard, alleen bij nieuwere lc's en beamers wordt dit aangeraden
Als ik jou was zou ik het lekker bij de RGB kabel laten
Offtopic:
Was een tijdje terug bij de mediamarkt en ik vroeg een medewerker of het verschil tussen composiet en component groot is bij de wii in combinatie met een Beamer. Het antwoordt was "Nee niet de moeite waard
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 220439 op 28-11-2007 16:09 ]
Dat past uiteraard wel, maar gaat niet werken. Er zijn waarschijnlijk maar weinig tv's op de markt die wel via SCART component video accepteren, maar niet gewoon een rijtje tulp-aansluitingen voor YPbPr hebben.Anoniem: 220439 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:00:
[...]
En dan kan je natuurlijk koppelstukjes kopen en deze eraan koppelen...
alleen is het niet de moeite waard als je geen nieuwe LCD tv of beamer hebt.
Dan voldoet een RGB-kabel meer dan voldoende
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik heb sinds vandaag een component kabel (3rd party, Blaze). Wat me gelijk opviel is dat er op momenten met snelle bewegingen flinke storing optreed, en ook bij dat witte waarschuwingsscherm (dat je het wiimote bandje om moet doen) komt elke keer rechtsbovenin een bewegende zwarte vlek.
Zou dit aan de kabel kunnen liggen?
Waar sluit je het op aan? LCD tv? Beamer?Erik070 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:05:
Ik heb sinds vandaag een component kabel (3rd party, Blaze). Wat me gelijk opviel is dat er op momenten met snelle bewegingen flinke storing optreed, en ook bij dat witte waarschuwingsscherm (dat je het wiimote bandje om moet doen) komt elke keer rechtsbovenin een bewegende zwarte vlek.
Je kan je kabel ook met je dvd speler controleren, heb ik laatst ook gedaan bij iemand die problemen had bij de wii met component kabel. Toen merkte we helaas op dat de kabel naar de kl$%#% was
Iemand Umbrella Chronicles al in het wild gespot..?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ja, hij is er. Ik heb hem al, maar nog niet gespeeld (herkansingen enzo.Willybubba schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:14:
Iemand Umbrella Chronicles al in het wild gespot..?
Ik heb hem aangesloten op een Beamer (heb geen LCD/plasma tv). Hoe zou ik deze kabel kunnen aansluiten op een dvd speler?
misschien omdat band brothers meer dan 2 jaar oud is en gewoon vrij te koop is?ari3 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:35:
Zo kun je bijvoorbeeld niet de Daigassou! Band Brothers demo downloaden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dit somt ongeveer op wat NFS:PS is op de Wii:

SCHIJT!
Wat een bagger spel, ik kan het met een hand spelen, schademodel zit er niet in, laadtijden zijn tergend.

SCHIJT!
Wat een bagger spel, ik kan het met een hand spelen, schademodel zit er niet in, laadtijden zijn tergend.
Anoniem: 215024
daar is nu al een appart topic over.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:41:
[afbeelding]
SCHIJT!
misschien moet je daar ff bij kijken.
de versie gaat namelijk hard achteruit bij elk deel wordt het spel slechter.
dat is gewoon jammer

Maar wel een prima spel om mee te testen wat het verschil is tussen standaard en rgb-scart kabel.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:41:
Graphics zijn bagger, graphics zijn bagger... en ohja graphics zijn bagger. Mij best, toch zijn de races wel aardig... ik vind het leuker dan bv. Excite Truck.
Zit het hele schademodel er niet in op de Wii? Ik heb nog geen harde klappen gemaakt maar vond het al vreemd dat ik nog niet 1x een bumpertje was verloren...
Bij NFS:U ging het al te ver achteruit. Maar men blijft kopenAnoniem: 215024 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:03:
[...]
de versie gaat namelijk hard achteruit bij elk deel wordt het spel slechter.
dat is gewoon jammer
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Ik heb de Xbox 360 versie gespeeld, maar die stelde ook helemaal niets voor. Het was alsof EA er een soort Forza Motorsport van heeft proberen te maken, maar ze maar halverwege zijn gekomen. Nu is het net geen arcade racer en net geen simulatie. Één ding is het spel zeker niet: het is absoluut geen Need for Speed spel meer.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:41:
[afbeelding]
SCHIJT!
Ik bedenk me net dat jij het over de wii component kabel hebt, en ik het over een verlengkabel heb...Erik070 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:24:
Ik heb hem aangesloten op een Beamer (heb geen LCD/plasma tv). Hoe zou ik deze kabel kunnen aansluiten op een dvd speler?
Is dit de orginele van nintendo?
Geen original, een 3rd party kabel van Blaze.Anoniem: 220439 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:24:
[...]
Ik bedenk me net dat jij het over de wii component kabel hebt, en ik het over een verlengkabel heb...
Is dit de orginele van nintendo?
Viel me op dat Mario Galaxy wel last had van die storing en Metroid Prime 3 niet (het witte waarschuwings scherm is altijd dezelfde storing, lijkt alsof het beeld een stukje wordt "weggezogen"). Ik heb nog geen andere games getest.
Yay Resident Evil : Umbrella Chronicles is binnen
Nu eerst ff eten, en daarna spelen
Was nog wel lastig om em te vinden. Enkel bij de Dixons (in zwolle) hadden ze em nog maar. Gelukkig lagen er nog 2 (vriend van me wilde em ook halen).
Was nog wel lastig om em te vinden. Enkel bij de Dixons (in zwolle) hadden ze em nog maar. Gelukkig lagen er nog 2 (vriend van me wilde em ook halen).
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Het is maar wat je terug naar de roots noemt. Need for Speed draaide altijd om illegale straatraces, waar je ook met bijvoorbeeld de politie en het overige verkeer rekening moet houden. Hiervan is absoluut geen sprake meer in Pro Street.jip_86 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:26:
Het is wel terug naar de roots, zonder stad. Maar voor mij had het niet gehoeven eigenlijk.
Leuk! Wat kostte hij? Is de zapper al ergens los te koop? Wat zal die gaan kosten?Vanitas schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:58:
Yay Resident Evil : Umbrella Chronicles is binnenNu eerst ff eten, en daarna spelen
![]()
als dat idd niet het geval is heeft het weinig meer met nfs te maken.MetroidPrime schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:12:
[...]
Het is maar wat je terug naar de roots noemt. Need for Speed draaide altijd om illegale straatraces, waar je ook met bijvoorbeeld de politie en het overige verkeer rekening moet houden. Hiervan is absoluut geen sprake meer in Pro Street.
overigens vind ik deel 3 de beste uit de serie
€49,99. Beetje prijzig, maar ach ik wilde em graag hebbenVictorio schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:19:
[...]
Leuk! Wat kostte hij? Is de zapper al ergens los te koop? Wat zal die gaan kosten?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Hopelijk kan ik morgen of vrijdag Resident Evil vinden en Need for Speed snel vergeten. Gelukkig heb ik hem gratis gekregen als review exemplaar.
Ik ben met nfs2 begonnen, maar volgens mij ging het altijd gewoon om racen en kwamen er pas bij deel 3 polities bij.MetroidPrime schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:12:
[...]
Het is maar wat je terug naar de roots noemt. Need for Speed draaide altijd om illegale straatraces, waar je ook met bijvoorbeeld de politie en het overige verkeer rekening moet houden. Hiervan is absoluut geen sprake meer in Pro Street.
Tsjah... Om nou weer langs een berg te crossen met risico op een ster in je ruitMetroidPrime schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:12:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 28-11-2007 19:36 ]
Net even een halfuurtje Resident Evil: Umbrella Chronicle gespeeld. Vond er vrij weinig aan, in tegenstelling tot Resident Evil 4 die ik geweldig vond.
Dat zelf niet hoeven lopen en alleen maar schieten vind ik niks. Veel te arcade en gewoon saai. Misschien dat het wel leuk is om met z'n tweeën te spelen, maar eerlijk ge zegt betwijfel ik het.
Volgens mij is dit meer een soort 'tussengame' van Capcom om weer wat geld binnen te halen, jammer. Wat ik gister iemand op Gamekings hoorde zeggen over CoD4: hier hebben de ontwikkelaars zo'n 4 jaar aan gewerkt. Ik hoop echt dat dat vaker gaat gebeuren, er zijn nu zo gigantisch veel games op de markt met zo bizar weinig kwaliteit. Erg jammer.
Dat zelf niet hoeven lopen en alleen maar schieten vind ik niks. Veel te arcade en gewoon saai. Misschien dat het wel leuk is om met z'n tweeën te spelen, maar eerlijk ge zegt betwijfel ik het.
Volgens mij is dit meer een soort 'tussengame' van Capcom om weer wat geld binnen te halen, jammer. Wat ik gister iemand op Gamekings hoorde zeggen over CoD4: hier hebben de ontwikkelaars zo'n 4 jaar aan gewerkt. Ik hoop echt dat dat vaker gaat gebeuren, er zijn nu zo gigantisch veel games op de markt met zo bizar weinig kwaliteit. Erg jammer.
Geeft de PAL Wii (en PAL games) tegenwoordig al progressive scan output?
De (eerste) PAL GameCube's konden wel progressive signaal afgeven maar de Games niet waardoor ik destijds een upscan converter (XRGB-3) heb moeten aanschaffen om de GameCube aan te kunnen sluiten op m'n monitor. Dat zag er niet verkeerd uit maar ik heb toen toch een NTSC GameCube aangeschaft om progressive te kunnen ervaren. Nu wil ik graag een Wii aanschaffen om de nieuwe Metroid te kunnen spelen maar ik wil eerst weten of ik wederom een NTSC Wii nodig heb om in progressive mode te kunnen spelen of dat de PAL nu wel volstaat. Liever een PAL want dat scheelt weer een hoop gedonder.
De (eerste) PAL GameCube's konden wel progressive signaal afgeven maar de Games niet waardoor ik destijds een upscan converter (XRGB-3) heb moeten aanschaffen om de GameCube aan te kunnen sluiten op m'n monitor. Dat zag er niet verkeerd uit maar ik heb toen toch een NTSC GameCube aangeschaft om progressive te kunnen ervaren. Nu wil ik graag een Wii aanschaffen om de nieuwe Metroid te kunnen spelen maar ik wil eerst weten of ik wederom een NTSC Wii nodig heb om in progressive mode te kunnen spelen of dat de PAL nu wel volstaat. Liever een PAL want dat scheelt weer een hoop gedonder.
powered by 3dfx voodoo 5 6000
Dit had je in de TS kunnen vindenOmega_Supreme schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:05:
Geeft de PAL Wii (en PAL games) tegenwoordig al progressive scan output?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
De TS vermeld niet expliciet dat de spellen nu ook progressive ondersteunen, technisch gezien ondersteund zelfs de PAL GC wel progressive maar geen enkel spel doet dit. Je hebt wel gelijk hoor, dat het in de TS staat alleen vond ik het nog net niet overtuigend genoeg om mijn aanschaf te baseren op die informatie. Hoe dan ook, nu weet ik het zeker, bedankt voor de bevestiging
powered by 3dfx voodoo 5 6000
Nou daar ben ik het dus echt totaal niet mee eens.monnick schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:04:
Net even een halfuurtje Resident Evil: Umbrella Chronicle gespeeld. Vond er vrij weinig aan, in tegenstelling tot Resident Evil 4 die ik geweldig vond.
Dat je de gameplay van dit spel niet leuk vind, ok, maar dat had je kunnen bedenken voordat je het kocht. En dit kan je natuurlijk niet met RE4 vergelijken. Waar RE4 een hele goede game was, het had net zo goed een hele andere setting + naam kunnen krijgen. Want qua vergelijkingen met de oude delen is het enige wat overeenkomt, de karakters. Wat bij RE4 goed uitpakt. En dat doet het bij RE:UC ook, imo.
Het is niet zo intens als RE4, maar het is toch wel een verdomd goede on-rail shooter. De RE levels / sfeer is echt perfect overgezet naar dit deel. En het is daardoor echt een feest voor de RE fan. Je kan goed zien dat ze echt tijd in deze game hebben gestoken, de afwerking is erg netjes. Zo kan je vanalles in de omgeving kapot knallen, of van de muur af schieten. Wat op zijn beurt weer zorgt voor het onthullen van pickups. Ook speelt het soepel en het ziet er, zeker voor de Wii, erg mooi uit.
Ook kan je genoeg dingen unlocken, levels op andere manieren doorlopen, betere score halen per level, en ga zo maar door. Geen idee hoeveel tijd je er dan aan kwijt bent, maar toch zeker genoeg om het een waardige game te noemen.
Dus nee, ik vind het geen "tussengame". En ik kan het dan ook zeker aanraden voor de on-rail shooter fan, en natuurlijk al helemaal voor de RE fan. Voor dat laatste is het bijna een must-have eigenlijk.
Anoniem: 224735
Ik keek zonet op mijn wii in het mii-wedstrijd kanaal en ik kreeg de schrik van mijn leven....
wat blijkt nou, ik kan geen herrineringsfoto maken..
komt dat omdat ik een beetje vage mii had laten meedoen en daarom niet hoog genoeg daarvoor ben gekomen of komt het omdat nintendo geen leuke achtergrond kon verzinnen...
Als je blieft help me, ik moet echt een herinnering ...
wat blijkt nou, ik kan geen herrineringsfoto maken..
ik heb net een rgb scartkabel besteld bij dynabyte.nl voor 9,99 (+ 2,30 verzendkosten), rond een uur of 4 besteld en een uurtje later kreeg ik al een mailtje dat ze em op de post hadden gedaan en ie morgen in de bus moet vallen
. Ben vandaag ff in r'dam centrum gaan kijken en overal elders kosten die dingen 29,99
.
dus als mensen nog goedkoop zo'n dingen willen hebben moeten ze opschieten, volgens dynabyte zijn ze er bijna doorheen.

dus als mensen nog goedkoop zo'n dingen willen hebben moeten ze opschieten, volgens dynabyte zijn ze er bijna doorheen.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Volgens mij is het kunnen maken van een foto een beloning voor een hoog scorende Mii.Anoniem: 224735 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:20:
Ik keek zonet op mijn wii in het mii-wedstrijd kanaal en ik kreeg de schrik van mijn leven....
wat blijkt nou, ik kan geen herrineringsfoto maken..komt dat omdat ik een beetje vage mii had laten meedoen en daarom niet hoog genoeg daarvoor ben gekomen of komt het omdat nintendo geen leuke achtergrond kon verzinnen...
Anoniem: 224735
oke bedankt, ik dacht voor deelname, met mario heb ik hem wel gemaakt en mijn cleopatra en arthur zijn ook goed gelukt, dus ik hoop dat ik dan weer aan de slag kanMetroidPrime schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:08:
[...]
Volgens mij is het kunnen maken van een foto een beloning voor een hoog scorende Mii.
Wtf...Vanitas schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:24:
[...]
€49,99. Beetje prijzig, maar ach ik wilde em graag hebbenDe zapper heb ik nog niet gezien, en die hoef ik er ook eigenlijk niet zo nodig bij.
RE:UC is een compleet op zichzelf staand spel. Zelda is een demonstratie game voor de Zapper en daarom krijg je voor €30,- dit spel bij de Zapper.Victorio schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:53:
[...]
Wtf...Het spel kost los, zonder zapper, €49,99? Ik dacht dat RE en Zelda icm de Zapper juist 40 a 50 zouden kosten... promotie games voor de Zapper. Maar niet dus.
Nee, in deel 1 zat er al politie. Dit is er in deel 2 juist uit weggehaald en in deel 3 weer opnieuw geïntroduceerd.Anoniem: 93354 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:29:
[...]
Ik ben met nfs2 begonnen, maar volgens mij ging het altijd gewoon om racen en kwamen er pas bij deel 3 polities bij.
Aha oke. Ik vond dat hele politie gebeuren nooit zo boeiend, vond het veel vetter om met echte supercars (dus niet van die tupperware japanse troep of amerikaanse bende zoals EA nu gebruikt) door van die fantasie achtige omgevingen te racen. Vroegah had je ook altijd van die dunne banen, dat was nog best lastig. Bij de NFS' van nu heb je echt veel te veel ruimte in inspiratielose omgevingen.
Wat verwacht je zelf van een arcade on rails shooter? dat ze niet-arcade achtig zijn?monnick schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:04:
Dat zelf niet hoeven lopen en alleen maar schieten vind ik niks. Veel te arcade en gewoon saai.
Tsja, zo'n arcade on-rail shooter is gewoon niks voor mij. Resident Evil 4 vond ik echt een geweldig vette game, dus ik had liever gezien dat ze daar een vervolgt op maakten, maar helaas.hing schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:16:
[...]
Wat verwacht je zelf van een arcade on rails shooter? dat ze niet-arcade achtig zijn?

Even geduld nog, RE5 is in de maakmonnick schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:34:
[...]
Tsja, zo'n arcade on-rail shooter is gewoon niks voor mij. Resident Evil 4 vond ik echt een geweldig vette game, dus ik had liever gezien dat ze daar een vervolgt op maakten, maar helaas.
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
RE5 is in de maak, maar daar zul je wel een andere console voor moeten kopen. Die komt namelijk alleen voor de PS3 en X360.Hankey schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:45:
[...]
Even geduld nog, RE5 is in de maak. RE:UC is gewoon leuk filler materiaal...
uhm...
En daarna komt capcom vanzelf met een vervolg voor op de wii aangezien iedereen dat wiltSmoonshine schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:48:
[...]
RE5 is in de maak, maar daar zul je wel een andere console voor moeten kopen. Die komt namelijk alleen voor de PS3 en X360.
En monnick, als je RE:UC gewoon weg wilt gooien moet je hem maar opsturen
[ Voor 10% gewijzigd door disjfa op 29-11-2007 08:56 ]
disjfa.nl
Op welke games zitten jullie momenteel met smart te wachten?
Dit jaar kijk echt uit naar:
- Manhunt 2
- Zack and Wiki
(- Tomb Raider: Anniversary) (Deze is toch bijna hetzelfde als de PC versie alleen dan met wat extra 'Wii-puzzeltjes' ?
En volgend jaar komen natuurlijk:
- Mario Kart
- Medal of Honor: Heroes 2
- Wii Fit

EDIT: @ disjfa, nee hoor. Er wordt hier niks weggegooid.
Dit jaar kijk echt uit naar:
- Manhunt 2
- Zack and Wiki
(- Tomb Raider: Anniversary) (Deze is toch bijna hetzelfde als de PC versie alleen dan met wat extra 'Wii-puzzeltjes' ?
En volgend jaar komen natuurlijk:
- Mario Kart
- Medal of Honor: Heroes 2
- Wii Fit
EDIT: @ disjfa, nee hoor. Er wordt hier niks weggegooid.
[ Voor 9% gewijzigd door monnick op 29-11-2007 08:58 ]
Voornamelijk Zack & Wiki & natuurlijk Brawl
. In de tussentijd hou ik me nog wel even bezig met SMG (heb net 60 sterren) en MPC. Die laatste heb ik even opzij gelegd voor SMG...
Tomb Raider: Anniversery & The Simpsons heb ik ook nog op m'n lijstje staan, maar die haal ik waarschijnlijk voor de PS3 (wanneer ik die heb: als MGS4 eindelijk uit is), omdat die op de Wii nogal tegen schijnen te vallen...
Tomb Raider: Anniversery & The Simpsons heb ik ook nog op m'n lijstje staan, maar die haal ik waarschijnlijk voor de PS3 (wanneer ik die heb: als MGS4 eindelijk uit is), omdat die op de Wii nogal tegen schijnen te vallen...
Dat sowieso, maar blijven titels van the big N zelf en er moeten juist meer 3th party games op de markt komen, dit is ook in het belang van Nintendo dat die winst kunnen maken op de Wii. Tomb raider zou wel eens een hele goede Wii titel kunnen worden.Anoniem: 178962 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:02:
En wat dacht je van Brawl?
Samen met Kart is dat waar ik op zit te wachten.
Er word in dit topic ook soms teveel enkel over nintendo gepraat terwijl veel andere games compleet onbesproken blijven en dat is niet altijd terecht.
Zoals? Als een titel het waard is over gesproken te worden dan zal dat hier zeker gedaan wordensjekneck schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:17:
[...]
Er word in dit topic ook soms teveel enkel over nintendo gepraat terwijl veel andere games compleet onbesproken blijven en dat is niet altijd terecht.
disjfa.nl
Anoniem: 178962
Tjah het is als 3rd party developer nu eenmaal erg lastig om een kwalitatief goed spel uit de Wii te persen, laat staan de controls dusdanig gebruiken dat het natuurlijk aanvoelt en leuk is om te spelen.
Er zijn niet veel engines beschikbaar voor de Wii en het gros is een port van een bestaande PS2 engine, niet gek dus dat veel PS2 spellen worden overgezet of dat nieuwe Wii spellen gewoon 100% lijken op PS2 spellen.
Als developer is het dus gewoon logisch dat je een goed PS2 spel maakt, daar Wii controls op gooit en het vervolgens uitbrengt op zowel de Wii als de PS2, dan heb je een enorme markt en het spel wordt er op zich niet slechter op (PS2 is toch erg populair door de vele goede spellen die erop komen).
Om een spel echt 100% voor de Wii te optimaliseren is een rotwerk, en als je al bezig was met de ontwikkeling kun je moeilijk achteraf nog hele goede Wii controls toevoegen, daarnaast snij je jezelf in de vingers omdat je de enorme PS2 markt niet aanboort.
Nee, ik denk niet dat we binnenkort veel Wii spellen zullen zien die echt gemaakt zijn voor de Wii ipv de PS2.
Er zijn niet veel engines beschikbaar voor de Wii en het gros is een port van een bestaande PS2 engine, niet gek dus dat veel PS2 spellen worden overgezet of dat nieuwe Wii spellen gewoon 100% lijken op PS2 spellen.
Als developer is het dus gewoon logisch dat je een goed PS2 spel maakt, daar Wii controls op gooit en het vervolgens uitbrengt op zowel de Wii als de PS2, dan heb je een enorme markt en het spel wordt er op zich niet slechter op (PS2 is toch erg populair door de vele goede spellen die erop komen).
Om een spel echt 100% voor de Wii te optimaliseren is een rotwerk, en als je al bezig was met de ontwikkeling kun je moeilijk achteraf nog hele goede Wii controls toevoegen, daarnaast snij je jezelf in de vingers omdat je de enorme PS2 markt niet aanboort.
Nee, ik denk niet dat we binnenkort veel Wii spellen zullen zien die echt gemaakt zijn voor de Wii ipv de PS2.
Mijn wishlist:
No More Heroes
Zack & Wiki Quest for Barbaros Treasure
Battalion Wars II
Super Smash Bros. Brawl
NiGHTS: Journey of Dreams
Mario Kart Wii
No More Heroes
Zack & Wiki Quest for Barbaros Treasure
Battalion Wars II
Super Smash Bros. Brawl
NiGHTS: Journey of Dreams
Mario Kart Wii
Het ligt een beetje aan de spellen maar als men met bagger als Pro Street/Carnaval games blijft komen verbaast het me niks. Er zijn wel een paar uitzonderingen: Resident Evil, SSX Blur, Dragonball Z etc. maar het meeste bestaat uit bij elkaar geraapte rotzooi of ports van PS2 spellen.Er word in dit topic ook soms teveel enkel over nintendo gepraat terwijl veel andere games compleet onbesproken blijven en dat is niet altijd terecht.
Anoniem: 178962 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:30:
En denk je niet dat er engines ontwikkeld worden. Denk je niet dat ook voor next gen consoles ook nieuwe engines gemaakt zijn
Als de wereld van de wii als jouw verhaal zou zijn zou het wel een heel grimmige wereld zijn
disjfa.nl
Natuurlijk worden die engines ontwikkeld, maar niet from scratch, dat zijn gewoon ports van PS2 engines en het gros van de engines is dusdanig opgezet dat er een spel mee gemaakt kan worden wat relatief eenvoudig geport kan worden naar meerdere consoles (grotere markt = meer centen).disjfa schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:33:
[...]
Dus omdat het rotwerk is blijft de consument zitten met bagger poorts.
En denk je niet dat er engines ontwikkeld worden. Denk je niet dat ook voor next gen consoles ook nieuwe engines gemaakt zijnDenk je niet dat nintendo een goede dev kit heeft met veel voorbeeldcode? Denk je niet dat developers best leuke games willen maken die de console geheel gebruiken ipv opgelegd zijn aan de limitaties van de ps2.
Als de wereld van de wii als jouw verhaal zou zijn zou het wel een heel grimmige wereld zijn
Nintendo is berucht om z'n dev kits, die dingen zijn echt compleet bagger. Mensen die daar intensief mee werken krijgen er mooie games uit, vervolgens maakt Nintendo zelf een spel en dat ziet er ineens 10x beter uit...
Vooral op de GameCube was dat erg, (bijna) niemand kreeg het voor elkaar om op de GC echt mooie spellen te maken, de hardware was gewoon beperkt en dusdanig anders tov de andere systemen dat het niet makkelijk werken was (de hardware was 100% voor Nintendo gemaakt, terwijl de Xbox in principe gewoon een PC was en de PS2 een doorontwikkeling van de oeroude PS). Toch kreeg Nintendo het wel voor elkaar om er geweldige spellen op te releasen (kijk alleen al naar TP en zie wat de GC eigenlijk kon).
Dat is ook iets waar ze veel kritiek op hebben gekregen, maar ik geloof niet dat het nu bij de Wii veel beter geworden is.
Overigens liggen de Wii en de PS2 niet zo gek veel uit elkaar hoor, die limitaties van de PS2 vallen dus reuze mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 29-11-2007 09:45 ]
Crash of the Titans, Tomb raider en RRR2 hoor ik haast niks over terwijl dit grote namen zijn en waarvan RRR2 zelfs Wii exclusive is. Zelfs Moh2 wat de eerste game is met een flinke online optie word rap bekritiseerd om z'n tekortkomingen en de goede punten worden snel vergeten.disjfa schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:22:
[...]
Zoals? Als een titel het waard is over gesproken te worden dan zal dat hier zeker gedaan wordenMaar het feit blijft dat 90% van de 3th party titels gewoonweg ps2 poorts zijn met geforceerde wii controls. En zolang de ps2 op de markt gaat blijven zal dat gewoon doorgaan. Dus dan moeten de 4th party developers echt een keer met wat beters komen
Ik weet zelf ook best dat het ook vaak een zwaktebod is van veel developers, maar Nintendo kan niet alle games maken en is dus afhankelijk van andere om mee te kunnen blijven doen. Veel mensen zijn gauw geneigd om enkel nintendo titels te kopen en dat heeft er juist voor gezorgd dat de cube een buitenbeentje is gebleven volgens velen. Maargoed meningen verschillen...
Wat betreft releases kwam ik gister deze pagina tegen:
Upcoming Wii Releases
Totaal niet compleet, de leukste spellen ontbreken, maar wel een redelijk overzicht.
Games waar ik persoonlijk wel naar uitkijk:
Battalion Wars 2, Deca Sporta, Disaster: Day of Crisis, Ferrari Challenge, Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers, Fire Emblem: Radiant Dawn, Ghost Squad, Manhunt 2, Mario Kart Wii, Medal of Honor Heroes 2, Monster Hunter 3, No More Heroes, Soulcalibur Legends, Super Smash Bros. Brawl, Tomb Raider: Anniversary, Trauma Center: New Blood, Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 2008, Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
Upcoming Wii Releases
Totaal niet compleet, de leukste spellen ontbreken, maar wel een redelijk overzicht.
Battalion Wars 2, Deca Sporta, Disaster: Day of Crisis, Ferrari Challenge, Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers, Fire Emblem: Radiant Dawn, Ghost Squad, Manhunt 2, Mario Kart Wii, Medal of Honor Heroes 2, Monster Hunter 3, No More Heroes, Soulcalibur Legends, Super Smash Bros. Brawl, Tomb Raider: Anniversary, Trauma Center: New Blood, Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 2008, Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
Als voorbeeld over third party output:Victorio schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:52:
Upcoming Wii Releases
Deca Sporta(Camelot oud Nintendo dev)
Ferrari Challenge(geen info van mogelijk budget game)
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers(Square Enix dus dat zit wel goed)\
Ghost Squad(Arcade port van SEGA)
Manhunt 2(Hele lage cijfers in Amerika)
Medal of Honor Heroes 2(Zie de filmpjes op gametrailers, animatie is echt bagger)
Monster Hunter 3(Capcom, prachtige screenshots van het kan dus wel
No More Heroes(Flink verbeterd tegenover de eerdere beta's een 9 in famitsu)
Soulcalibur Legends(Net aan een 6 op IGN, ongeinspireert hak festijn tegenover Soul Calibur 1tm3)
Tomb Raider: Anniversary(Een port van de PS2 versie)
Trauma Center: New Blood(Atlus=kwaliteit)
Pro Evolution Soccer 2008(Konami, eerste beelden waren zeer mooi)
Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure(Capcom, innovatief, overal hoge cijfers)
Japanse ontwikkelaars maken goede games, westerse ontwikkelaars kloten maar wat aan en daar zit het probleem.
Hehe ok mooie generalisering.Anoniem: 104593 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:00:
[...]
Japanse ontwikkelaars maken goede games, westerse ontwikkelaars kloten maar wat aan en daar zit het probleem.

Tsjah, games kosten nou eenmaal veel geld en dan ben je snel geneigd om alleen (of iig in eerste instantie) de toptitels te kopen. Momenteel zijn dat vrijwel allemaal first party titels (Zelda, Mario, Metroid) en zit er maar een enkele third party titel tussen die het niveau van deze spellen kan evenaren benaderen. Ik kijk daarom erg uit naar Zack & Wiki en ook No More Heroes lijkt me wel interessant. Het spel waar ik echter het meest naar uit kijk is ook weer een first party spel: Brawlsjekneck schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:44:
Veel mensen zijn gauw geneigd om enkel nintendo titels te kopen en dat heeft er juist voor gezorgd dat de cube een buitenbeentje is gebleven volgens velen. Maargoed meningen verschillen...
Ik heb momenteel dus ook alleen nog maar first party spellen voor m'n Wii: Wii Sports, Zelda:TP, Exitetruck, Metroid Corruption en SMG...
Uhm je praat onzin? de devkits van de GC (en dus ook de wii) is/was niks mis mee. De hardware was ook niks mis mee. Als je wat oude interviews zoekt lees je zelfs dat de GC juist heel makkelijk voor te ontwikkelen was. Itt bv de ps2 die op elk punt een stuk minder was dan de GC. Zowel kwa hardware als de devkits. Kwa hardware zit de GC een stuk dichter bij de Xbox dan bij de ps2 die duidelijk het minste van de 3 was.Anoniem: 178962 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:43:
[...]
Natuurlijk worden die engines ontwikkeld, maar niet from scratch, dat zijn gewoon ports van PS2 engines en het gros van de engines is dusdanig opgezet dat er een spel mee gemaakt kan worden wat relatief eenvoudig geport kan worden naar meerdere consoles (grotere markt = meer centen).
Nintendo is berucht om z'n dev kits, die dingen zijn echt compleet bagger. Mensen die daar intensief mee werken krijgen er mooie games uit, vervolgens maakt Nintendo zelf een spel en dat ziet er ineens 10x beter uit...
Vooral op de GameCube was dat erg, (bijna) niemand kreeg het voor elkaar om op de GC echt mooie spellen te maken, de hardware was gewoon beperkt en dusdanig anders tov de andere systemen dat het niet makkelijk werken was (de hardware was 100% voor Nintendo gemaakt, terwijl de Xbox in principe gewoon een PC was en de PS2 een doorontwikkeling van de oeroude PS). Toch kreeg Nintendo het wel voor elkaar om er geweldige spellen op te releasen (kijk alleen al naar TP en zie wat de GC eigenlijk kon).
Dat is ook iets waar ze veel kritiek op hebben gekregen, maar ik geloof niet dat het nu bij de Wii veel beter geworden is.
Overigens liggen de Wii en de PS2 niet zo gek veel uit elkaar hoor, die limitaties van de PS2 vallen dus reuze mee.
Het punt is alleen dat de ps2 enorm populair was en de GC niet. Devs hebben 7 jaar lang alles uit de ps2 proberen te halen terwijl maar anderhalve dev oid ooit moeite heeft gedaan om een goede GC engine te maken. Daarom zie je zoveel verschil, en dat is nu met de Wii weer zo. Het is niet dat het moeilijk is, ze kunnen voor de ps3 en x360 ook goede engines maken en die zijn een stuk complexer, maar ze willen er gewoon geen tijd en geld instoppen en dan krijg je idd matig uitziende games.
Anoniem: 219071
FF:CC:CB (lange schijt naam) word gemaakt door Square Enix, maar dat betekent niet dat het wel goed zit... Zo vond ik FF:CC echt een bagger game.
Ik kijk overigens wel uit naar een echte goede online shooter, ala counterstrike, battlefield e.d. Of een paar leuke remakes van oude rpg's op Wiiware. (Secret of Mana e.d.)
Ik kijk overigens wel uit naar een echte goede online shooter, ala counterstrike, battlefield e.d. Of een paar leuke remakes van oude rpg's op Wiiware. (Secret of Mana e.d.)
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 219071 op 29-11-2007 10:24 ]
Uhm je praat onzin?Anoniem: 93354 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:18:
[...]
Uhm je praat onzin? de devkits van de GC (en dus ook de wii) is/was niks mis mee. De hardware was ook niks mis mee. Als je wat oude interviews zoekt lees je zelfs dat de GC juist heel makkelijk voor te ontwikkelen was. Itt bv de ps2 die op elk punt een stuk minder was dan de GC. Zowel kwa hardware als de devkits. Kwa hardware zit de GC een stuk dichter bij de Xbox dan bij de ps2 die duidelijk het minste van de 3 was.
Het punt is alleen dat de ps2 enorm populair was en de GC niet. Devs hebben 7 jaar lang alles uit de ps2 proberen te halen terwijl maar anderhalve dev oid ooit moeite heeft gedaan om een goede GC engine te maken. Daarom zie je zoveel verschil, en dat is nu met de Wii weer zo. Het is niet dat het moeilijk is, ze kunnen voor de ps3 en x360 ook goede engines maken en die zijn een stuk complexer, maar ze willen er gewoon geen tijd en geld instoppen en dan krijg je idd matig uitziende games.
De devkits waren wel bagger.
Natuurlijk waren ze kwalitatief goed, natuurlijk was de GC kick ass qua hardware (kijk maar naar TP zoals ik zei), natuurlijk was de GC eenvoudig om voor te ontwikkelen.
Maar (en hier gaat het dus om), als je er echt je best op deed kreeg je gewoon een goede game, vervolgens kreeg Nintendo het voor elkaar om op een of andere manier nog veel meer uit de GC te persen. En daar werden developers gewoon pissed off van, ze kregen het hoe dan ook niet voor elkaar om echt goede games voor de GC te maken. (En hier is Nintendo toen echt berucht om geworden, het niet delen van zeer belangrijke informatie over de GC)
Aan de andere kant waren er voor de PS2 al genoeg engines beschikbaar waar echt aan gewerkt werd, dit terwijl Nintendo alles voor zichzelf hield en niet meewerkte aan andere engines. Dat is de reden waarom de PS2 toen veel populairder werd en er een shitload aan games voor uitkwam.
misschien is de nieuwe resident evil of red steel wat voor jouAnoniem: 219071 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:21:
FF:CC:CB (lange schijt naam) word gemaakt door Square Enix, maar dat betekent niet dat het wel goed zit... Zo vond ik FF:CC echt een bagger game.
Maar nintendo heeft nu wel een heel andere strategie daarover en deelt met de wii wel veel meer. Dat is algemeen bekend. Dat nintendo niet alles zal delen door hun perfectheidswaanzin zal er vast nog wel in zitten. Maar echt een stuk minder dan bij de 64/CGAnoniem: 178962 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:32:
[...]
Maar (en hier gaat het dus om), als je er echt je best op deed kreeg je gewoon een goede game, vervolgens kreeg Nintendo het voor elkaar om op een of andere manier nog veel meer uit de GC te persen. En daar werden developers gewoon pissed off van, ze kregen het hoe dan ook niet voor elkaar om echt goede games voor de GC te maken. (En hier is Nintendo toen echt berucht om geworden, het niet delen van zeer belangrijke informatie over de GC)
disjfa.nl
Ik heb een US Wii en het verbaast me eerlijkgezegd dat er nog steeds zo'n groot verschil zit tussen de release data van PAL spellen en US spellen..... Nu houdt ik de PAL markt niet in de gaten, maar van de bovengenoemde spellen is ongeveer de helft al enige tijd uit voor de US Wii.....Victorio schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:52:
Upcoming Wii Releases
Het loont blijkbaar dus nog steeds om een import console te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 29-11-2007 10:42 ]
Op de N64 en de SNES was het nog veel erger inderdaad, daar had Nintendo eigenlijk liever helemaal geen 3rd party.
Bij de launch waren er flink wat 3rd party spellen voor de GC, echter liepen alle developers weg en kwam Nintendo in de kou te staan.
Daarna hebben ze wel geprobeerd om zoveel mogelijk 3rd party developers terug te krijgen door te zeggen veel meer te delen en actief mee te werken aan engines, maar dat is nooit echt van de grond af gekomen. Er zijn maar een handvol 3rd party spellen voor de Gamecube die echt goed te noemen zijn, terwijl de Nintendo spellen toch echt een stuk beter zijn.
Dit icm de slechte uitstraling van de GC heeft er echt voor gezorgd dat Sony met z'n matige PS2 de kroon kon stelen.
Bij de launch waren er flink wat 3rd party spellen voor de GC, echter liepen alle developers weg en kwam Nintendo in de kou te staan.
Daarna hebben ze wel geprobeerd om zoveel mogelijk 3rd party developers terug te krijgen door te zeggen veel meer te delen en actief mee te werken aan engines, maar dat is nooit echt van de grond af gekomen. Er zijn maar een handvol 3rd party spellen voor de Gamecube die echt goed te noemen zijn, terwijl de Nintendo spellen toch echt een stuk beter zijn.
Dit icm de slechte uitstraling van de GC heeft er echt voor gezorgd dat Sony met z'n matige PS2 de kroon kon stelen.
Anoniem: 219071
Waarom ?Anoniem: 215024 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:37:
[...]
misschien is de nieuwe resident evil of red steel wat voor jou
Hier houd ik van. Wii Fit icm met wiimote en nunchuck.
http://www.gametrailers.com/player/28375.html
Snowboarden:
http://www.gametrailers.com/player/28374.html

Overigens zijn wii's in amerika weer astronomisch duur aan het worden. Op Amazon.com beginnen de prijzen bij 524 dollar voor een gebruikte wii.
http://www.gametrailers.com/player/28375.html
Snowboarden:
http://www.gametrailers.com/player/28374.html
Overigens zijn wii's in amerika weer astronomisch duur aan het worden. Op Amazon.com beginnen de prijzen bij 524 dollar voor een gebruikte wii.
[ Voor 43% gewijzigd door jip_86 op 29-11-2007 10:57 ]
De vorige generatie begon met de Dreamcast, iedereen programmeerde voor WindowsCE en DirectX. De Dreamcast ging dood en om de schade te beperken werden heel veel projecten direct voortgezet op de Playstation 2. Toen de Gamecube in 2001/2002 op de markt kwam had Sony al een jaar voorsprong. Westerse ontwikkelaars hebben nu eenmaal een andere mentaliteit dan Japanse. De developers hier maken gebruik van gelicenseerde engines zoals Unreal Engine 3, Criware, Renderware etc. De japanse devs maken eigen engines voor eigen gebruik een stuk minder efficient en aangezien vooral Nintendo actief is in de Japanse game development zijn de Japanse devs wel in staat om goede games te bouwen voor Nintendo platforms.Anoniem: 178962 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:42:
Ik betwijfel of Nintendo met de GC nu echt zo moeilijk meewerkte. Een Factor 5 bijvoorbeeld trok wel gewoon bijna direct alles uit de kast met de GC, waarom konden zij het dan wel?
Dat het allemaal minder was bij Nintendo met support geloof ik wel en dat er minder middleware was ook, maar geheim houden e.d.? Nahh..denk het niet.
ik denk gewoon dat de Nintendo developers gemiddeld gezien meer ervaren zijn (sowieso trekt Nintendo de betere graduates aan) en al sneller direct hardware aanspreken in de vorm van Assembly achtig programmeerwerk. De gemiddelde third party programmeert meer high level i.v.m. gebrek aan kennis. Hierdoor krijg je zulke verschillen in (technische) kwaliteit. ik kan me ook goed herinneren dat Factor 5 destijds aangaf dat ze ook behoorlijk diep programmeerwerk deden en op die manier alle registers opentrokken. Rechtstreeks aanspreken van registers, geheugen, gpu etc.
Dat het allemaal minder was bij Nintendo met support geloof ik wel en dat er minder middleware was ook, maar geheim houden e.d.? Nahh..denk het niet.
ik denk gewoon dat de Nintendo developers gemiddeld gezien meer ervaren zijn (sowieso trekt Nintendo de betere graduates aan) en al sneller direct hardware aanspreken in de vorm van Assembly achtig programmeerwerk. De gemiddelde third party programmeert meer high level i.v.m. gebrek aan kennis. Hierdoor krijg je zulke verschillen in (technische) kwaliteit. ik kan me ook goed herinneren dat Factor 5 destijds aangaf dat ze ook behoorlijk diep programmeerwerk deden en op die manier alle registers opentrokken. Rechtstreeks aanspreken van registers, geheugen, gpu etc.
[ Voor 70% gewijzigd door Max|Burn op 29-11-2007 11:58 ]
Mag ik dan ook even capcom noemen. Die vlak bij de launch al een pracht game als RE remake klaar had en natuurlijk later met RE4 aan kwam zetten. Grafisch echt heel mooie games.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Anoniem: 214579
2 dagen geleden mijn Wii gekocht met de spellen Wii Sports, Mario Galaxy en Mario Strikers Charged...als iemand mijn wii-code wilt weten pm me maar ofzo.
Hier staan ze allemaal in van ons.Anoniem: 214579 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:04:
2 dagen geleden mijn Wii gekocht met de spellen Wii Sports, Mario Galaxy en Mario Strikers Charged...als iemand mijn wii-code wilt weten pm me maar ofzo.
Startpost enz

Anoniem: 130184
No offense, maar aan welke titel(s) heb jij meegewerkt dan? En wat bedoel je met nintendo devkits, de DDH, de gdev, of wat?Anoniem: 178962 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:32:
[...]
Uhm je praat onzin?
De devkits waren wel bagger.
Natuurlijk waren ze kwalitatief goed, natuurlijk was de GC kick ass qua hardware (kijk maar naar TP zoals ik zei), natuurlijk was de GC eenvoudig om voor te ontwikkelen.
Aan de andere kant waren er voor de PS2 al genoeg engines beschikbaar waar echt aan gewerkt werd, dit terwijl Nintendo alles voor zichzelf hield en niet meewerkte aan andere engines. Dat is de reden waarom de PS2 toen veel populairder werd en er een shitload aan games voor uitkwam.
Wat een stelletje apen toch bij Nintendo Europa.
FRS: "Resident evil... nee wel Tomb Raider."
Musicstore: "Komt misschien morgen uit maar Guitar Hero heb ik ook nog steeds niet binnen"
Intertoys: "Ja dat zal best dat die morgen uitkomt, er zijn alleen grote problemen met de doorverkoop dus reken er maar niet op."
FRS: "Resident evil... nee wel Tomb Raider."
Musicstore: "Komt misschien morgen uit maar Guitar Hero heb ik ook nog steeds niet binnen"
Intertoys: "Ja dat zal best dat die morgen uitkomt, er zijn alleen grote problemen met de doorverkoop dus reken er maar niet op."
Ik denk dat sommige mensen hier niet snappen dat een Devkit niet meer is dan een debug unit met documentatie en wellicht wat extra programmeer software voor degene die ervoor betalen.Anoniem: 130184 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:47:
[...]
No offense, maar aan welke titel(s) heb jij meegewerkt dan? En wat bedoel je met nintendo devkits, de DDH, de gdev, of wat?
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 29-11-2007 14:31 ]
Anoniem: 196025
Ik heb sinds gisteren van mijn lieve vriendin een Wii gekregen voor me jaardag die weliswaar over 3 weken maar goed. Hartstikke lief , dus ik ging in a'dam dat laatste 20 min voordat alle winkels sluiten nog op zoek naar Wii Play. Overal uitverkocht !!! Is hij echt moeilijk leverbaar voor winkels ? Ik ging gisteravond ook nog even kijken op de Mini-FAQ qua winkels en alleen Dimplus kon hem snel leveren( een wii is echt een 2 of meer personen apparaat ). Iemand nog andere ideetjes?
Anoniem: 78369
ja lees dit topic eens goed door...........Anoniem: 196025 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:01:
Ik heb sinds gisteren van mijn lieve vriendin een Wii gekregen voor me jaardag die weliswaar over 3 weken maar goed. Hartstikke lief , dus ik ging in a'dam dat laatste 20 min voordat alle winkels sluiten nog op zoek naar Wii Play. Overal uitverkocht !!! Is hij echt moeilijk leverbaar voor winkels ? Ik ging gisteravond ook nog even kijken op de Mini-FAQ qua winkels en alleen Dimplus kon hem snel leveren( een wii is echt een 2 of meer personen apparaat ). Iemand nog andere ideetjes?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Modchips en aanverwanten worden niet in dit topic besproken!
Blijf ontopic! Dus _geen_ nutteloze mededelingen en andere offtopic zaken!
Modchips en aanverwanten worden niet in dit topic besproken!
Blijf ontopic! Dus _geen_ nutteloze mededelingen en andere offtopic zaken!