* Incoming wall of text *
Lief Dagboek,
Vrijdag was het weer tijd om kara te doen. Woensdag was alles al gecleared t/m Curator. Dus stond Shade of Aran, Netherspite en Chess Event op het programma met misschien nog wat tries op Prince. Onze MT was weer eens niet op tijd online (standaard op vrijdag) dus werd het iets later.
Shade of Aran is altijd lastig voor ons. Zeker met een druid die het nodig vond om te bewegen tijdens flamewreath

. Terwijl over Ventrilo altijd wordt geroepen: "Don't move!". Gelukkig hem toch neer kunnen krijgen na 3 tries.
Daarna door naar Netherspite. Vorige keer was iedereen goed gefocused en was Netherspite niet zo moeilijk als je hem eenmaal door hebt. Helaas was het deze keer anders. Drie keer gewiped op Netherspite. Ik wilde bijna leaven toen iedereen maar melig bleef doen en niemand een beetje serieus werd. Een geintje op z'n tijd is leuk, daarvoor zijn we ook een casual raid group, maar elke wipe een kwartier ouwehoeren over niks terwijl sommige mensen wel serieus de baas willen doden, gaat iets te ver. Gelukkig kregen we hem de 4de keer wel neer. Kortom anderhalf uur verspilt.
Vervolgens Chess Event = free epics!
Tenslotte nog even een paar tries op Prince gedaan. Helaas niet down kunnen krijgen, communicatie verliep niet helemaal soepel. Daarna maar gestopt, want het was ondertussen al 1:00 uur.
Zondag was ik van plan om wat te farmen met mijn mage en mijn tailoring wat meer te levelen (nog maar 8 puntjes). Helaas ging dat niet door, want ik werd geninja'd om te komen tanken in kara. Ze hadden geen MT waardoor ze mij vroegen om te komen MT-en. Vandaag wilden we onze eerste full clear van kara proberen voor elkaar te krijgen.
Gelukkig deze keer wel een groep die serieus wilde raiden

.
Allereerst stond Prince op het programma. Wel grappig dat de eerste pull die ik deed gelijk de raid wiped

. Toen zei onze RL heel droog: "Now that we have the wipe out of the way. Let's begin"

. Zelf had ik deze baas nog nooit getanked, maar zo moeilijk is het niet. Je bent alleen afhankelijk van je teammaten voor het coordineren van waar de elementals terecht komen, want je ziet zelf weinig

. Heel belangrijk dat je je shield block up houdt en al je debuffs (demoralizing shout/thunderclap) erop houdt. De eerste 2x hadden we pech met de elementals waardoor we wipen. Daarna hadden we hem te pakken, eerste kill voor mij, tweede voor de guild

.
We wilden een full clear doen dus gingen we naar Illhoof. Iedereen 10 min afk om te tactics door te lezen

. En door naar Illhoof, waar nog een groep van mobs stond die we even improviserend pullen. Gelukkig alles op mij kunnen houden waardoor meer mensen erbij konden komen en we ze simpel afmaakten.
Illhoof was echt een eitje zeg. Eerste try was hij al down (guild first). Ik op Illhoof, OT druid op imp en de warlock die aoe spamde op de portal-imps

. Al is het wel handig om 2 paladins en 2 mages te hebben die allebei een ability hebben om uit de sacrifice te komen

.
Daarna nog even de animal boss gedaan. De bat-boss was deze keer aan de beurt, en was zo dood.
Nu was de big boss aan de beurt, Nightbane. We hebben deze de laatste paar weken al een paar keer geprobeerd, maar nog niet neer kunnen krijgen (zelfs niet onder de 50%). Zelf had ik deze baas nog niet getanked dus dat was wel even spannend. Berserker rage macro onder spatie gebind en laten we het maar proberen. Big Wigs is echt een goede hulp bij het stance dancen, want je ziet precies wanneer de fear CD afloopt dus dan kan je jezelf alvast klaar maken. Eerste try kregen we hem al op 31%

(grappig dat onze MT zoveel moeite had met dat stance-dancen

). Goed begin dus. Daarna nog een try op 38% en de try daarop kreeg ik een lagspike waardoor ik te laat was met Berserker Rage. Ok jongens laten we het nog 1x proberen, want hij moet neer voor de patch

. Alles er tegen aan en iedereen ging echt uit hun dak toen we hem daadwerkelijk neer kregen

. Het was nog even schrikken toen 1 van de healers dood ging, maar gelukkig was de laatste 25% te doen met 2 healers en 1 off-healer.
Full clear kara, /cheer
Sorry voor het lange (evt. saaie) verhaal

.