Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:44
RnB schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:44:
Even over die Raptors in je lijstje; is het wel zo verstandig om ze tweedehands te kopen?
Mijn ervaringen met nieuwe harddisks zijn al niet 100% positief, laat staan als je ze tweedehands koopt. :X
Als een HDD stuk gaat is het vaak in de eerste paar dagen/weken/maanden ;)
Heeft een HDD de eerste maanden overleeft, dan houdt tie het vaak nog jaren uit. Daar hoef je je dus niet al te druk om te maken denk ik. (Zo en zo altijd backups houden van belangrijke data :) )

Ik heb zelf trouwens ook 2 tweedehands raptors, draait perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sowieso niks aan de hand als je HDD's koopt van een mafkees zoals ik die zelfs de originele verpakkingen erbij heeft en altijd lief tegen ze is geweest :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sowieso, als er nog garantie op zit, geen probleem. En zoals Deismyna zegt, Als schijven eenmaal in het vlakke gedeelte van de badkuipcurve zitten.. Eigenlijk helemaal niet erg, dat iemand ze even voor je test :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Blaze85 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:35:
[...]

32GB is nog nergens geleverd cq gesignaleerd. Schijnbaar geeft OCZ eerst de voorkeur aan de 64GB en 128GB modellen.
Volgens hun eigen gegevens is de 32GB versie (marginaal) sneller dan hun grotere SSD's. ;)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:10

Snow_King

Konijn is stoer!

CrashOverDrive schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:41:
[...]

Driver gedownload en geinstalleerd, en mail gestuurd voor een key,

Hoewel de hele boel wel wat vaag is, die site straalt nu niet bepaald proffesioneel uit,
en de software zelf lijkt ook een standaard .Net appje (zelfs het standaard visual studio logo zit erin :P ), maar we zullen zien, ben bereid alles te proberen om die disk sneller te krijgen _/-\o_
Ik heb inmiddels een key, maar hun kernel modules werken niet goed met mijn versie kernel, ben met hun support nog bezig.

Ik ga het op een MTron Pro 7000 testen en dat zou er als volgt uit moeten zien: http://managedflash.com/shop/mtron/index.htm

Tot op heden ben ik nog sceptisch, ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:14

RnB

Deismyna schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:16:
[...]

Als een HDD stuk gaat is het vaak in de eerste paar dagen/weken/maanden ;)
Heeft een HDD de eerste maanden overleeft, dan houdt tie het vaak nog jaren uit. Daar hoef je je dus niet al te druk om te maken denk ik. (Zo en zo altijd backups houden van belangrijke data :) )

Ik heb zelf trouwens ook 2 tweedehands raptors, draait perfect.
Ah okay, weer wat geleerd. :) Dat wist ik niet, dacht dat harde schijven juist na tijden stuk beginnen te gaan in de vorm van slijtage. Maar jouw feit kan alleen als de vorige eigenaren er goed mee omspringen. ;) Ik heb mijn vorige hard disk gemold door mijn laptop overal mee naartoe te nemen terwijl dat ding aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ok ik ben een maand weggeweest. En ik ben lui.
Wat heb ik gemist op het gebied van SSD's?
Bespaar jezelf de moeite en ga voor mij geen hele verhalen tikken a.u.b.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nee joh, wij zoeken de informatie wel bij elkaar voor je. Ga maar lekker achterover zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb vandaag mijn Mobi 3000 gekregen vanuit Duitsland. Heeft iemand nog een benchmarktool waarvan ik zeker de resultaten zou moeten vergelijken met een 7200 rpm Hitachi notebookschijf?
Ik zat zelf te denken aan Atto, Winbench 99, Analyzedisk, Iometer. Misschien dat ik het voor elkaar krijg met Matlab en Visual Studio wat te testen.

Het gaat in mijn geval om de IDE variant en ik zet er mijn Windows XP Professional weer op. Weer eens wat anders dan de SATA-Vista combinaties die we al hebben gezien.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

GreenSky schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:22:
alle tweakers in dit topic hebben een mtron-mobi 128Gb van Femme cadeau gehad..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SiSoft Sandra en dan de Random Read en Write snelheden vooral : Die leest zelfs "door een Areca heen" zeg maar en zo weet je meteen "de hardware snelheid" als het ware.

/EDIT : LOL @ hierboven :D

[ Voor 8% gewijzigd door nero355 op 30-07-2008 14:24 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
GreenSky schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:22:
Scan dit topic op OCZ Core, dat is zo ongeveer de belangrijkste ontwikkeling geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok dankje. Ja ik "zag" ze al aankomen toen ik wegging, nu zijn ze er dus echt. Alleen dus ook wat negatieve signalen, weet nog niet of ik zoiets als laptop schijf zou aanschaffen, vanwege dat onduidelijke gebeuren rondom het schrijven.

En iedereen een SSD van Femme haha, ik wist dat ie een aardig budget had voor SSD's, maar zoveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

GreenSky schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:09:
Ok dankje. Ja ik "zag" ze al aankomen toen ik wegging, nu zijn ze er dus echt. Alleen dus ook wat negatieve signalen, weet nog niet of ik zoiets als laptop schijf zou aanschaffen, vanwege dat onduidelijke gebeuren rondom het schrijven.
Schrijven ja, en ook het multitasken. Ik weet niet of je het bericht zag waarin werd gemeld dat bij 2 tabs open youtube afspelen al ernstige vertragingen ontstonden. Deze bedoelde ik:
CrashOverDrive schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:24:
[...]
Dit kan ik bevestigen met mijn 64GB OCZ Core ssd. (in een thinkpad T61p)
Zoals ik al eerder in dit topic poste, komt het voornamelijk voor met multitasken, ik heb mijn page ook al verplaatst / uitgezet, maar dit maakt geen verschil.

Maar het gebeurt ook wanneer ik alles uit heb, en alleen Opera aan heb staan, met meerdere tabs, (vanaf 2 youtube tabjes loopt de boel ook vast), deze vastlopers duren tussen de 2 en de 15 seconden. Ik sta bijna op het punt om die ssd op marktplaats te gooien, en terug te gaan naar me 7.2k schijfje. :/
Ik dacht eerder dat de OCZ Core de schijf in mn volgende laptop zou worden maar daar zie ik voorlopig vanaf.

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 30-07-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja precies, voor mij ook een reden om er vanaf te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Philflow schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:45:
[...]
Ik dacht eerder dat de OCZ Core de schijf in mn volgende laptop zou worden maar daar zie ik voorlopig vanaf.
Iedere pc multi-tasked continue, zij het in de achtergrond. Als er gegarandeerd bij een dubbel youtube filmpje al zware vertragingen optreden met een SSD was dat denk ik echt wel aan het licht gekomen. Laat staan dat het weinig logisch is met die access times ..

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Maar er zijn blijbaar ook nog andere verhelpbare issues met de CORE, zoals AHCI incompatibiliteit, Vista sp1 die het veel beter maakt, controller compatibiliteit, etc.. Dus om nu al conclusies te trekken...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cassius schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:50:
[...]
Iedere pc multi-tasked continue, zij het in de achtergrond.
Ja logisch. ik denk dat de meeste mensen hier dat wel weten.
Cassius schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:50:
[...]
Als er gegarandeerd bij een dubbel youtube filmpje al zware vertragingen optreden met een SSD was dat denk ik echt wel aan het licht gekomen. Laat staan dat het weinig logisch is met die access times ..
Heb je het topic wel gevolgd? Ik heb het specifiek over de OCZ Core die in sommige situaties acces times van 246ms heeft.
maratropa schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:35:
Dus om nu al conclusies te trekken...
Mee eens. Daarom zei ik ook "voorlopig".

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 30-07-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

ik tot nu toe geen spijt van mijn aankoop van de ocz core :)
(maargoed laptop gebruik van mij is geen workstation gebruik)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

DDX schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:34:
ik tot nu toe geen spijt van mijn aankoop van de ocz core :)
(maargoed laptop gebruik van mij is geen workstation gebruik)
Geen vertagingen? Ook niet bij 2 tabjes youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

net ff getest (al zie ik niet helemaal wat 2 youtube films afspelen doet aan 'zware belasting' ?)
maargoed 2 fimpjes tegelijk afspelend heb ik een 4gb bestand vanaf netwerk naar de ssd gecopyed
doet zo'n 40megabyte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

DDX schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:57:
net ff getest (al zie ik niet helemaal wat 2 youtube films afspelen doet aan 'zware belasting' ?)
't is geen zware belasting maar misschien wel 2 processsen die tegelijkertijd naar de hdd willen schrijven. Maar als ik het goed begrijp heb jij dus geen opmerkelijke vertragingen... Interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Zet allebij jullie pc/laptop specs eens neer dan :) en met welke sata controller hardware. En natuurlijk OS info enzo...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Lenovo X60s
Core Duo 1.66Ghz / 2Gb mem
Vista 32bits SP1 (/alle updates van windowsupdate)
ICH7 sata controller
met dus de ocz core 128gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

DDX schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:26:
Lenovo X60s
Core Duo 1.66Ghz / 2Gb mem
Vista 32bits SP1 (/alle updates van windowsupdate)
ICH7 sata controller
met dus de ocz core 128gb
misschien ook interressant om te vermelden hoe vol je HD staat.., misschien ligt het hieraan?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

En ook nog welke browser, Cash gebruikte Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

c partitie van 29gb staat zo'n 18gb op
d partitie van 83gb staat 1gb op (daarheen ging de copy van de de file)

en browser ie7

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 30-07-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Tussen alle raid verhalen en 'ik wil het onderste uit de kan' postingen wil ik graag mijn ervaring delen.

Ik heb nu een week een ocz core 128gb. 1 enkele dus. Daarop windows vista SP1 en wat programmas geinstaleerd. Dit alles met 4 gig geheugen en oa een q6600 (niet overgeklokt).
Natuurlijk heb ik enkele benchmarks gedraaid en daarin kwam de OCZ altijd als snelste naar voren. Maar eigenlijk boeit me dat niet.

Opstarten van vista duurt nog altijd lang. maar zodra het bureaublad zichtbaar is is het alsof mijn pc opeens peper in zijn reet gekregen heeft. Programmas starten retesnel op, in/uitpakken van zip en rar bestanden lijkt sneller dan ooit. Kortom de pc is echt merkbaar sneller in alles wat ik doe.
En multitasking? Nou echt zware dingen zal ik niet zo snel doen maar een aantal torrents die binnenkomen + mediaspeler die een stream afspeelt en tegelijk op de andere monitor kane's wrath spelen gaat prima. (waarbij game data nog altijd erg snel laad) en maxthon met soms tot wel 15 tabs open

Dus voor iets meer als huis tuin en keuken gebruik is het dus een hele vooruitgang met een HD. Incl. bezorging bij friesland computers gekocht voor 400 euro. Eigenlijk erg duur maar zeker zijn investering waard.

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Leutje schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 05:46:
Tussen alle raid verhalen en 'ik wil het onderste uit de kan' postingen wil ik graag mijn ervaring delen.

Ik heb nu een week een ocz core 128gb. 1 enkele dus. Daarop windows vista SP1 en wat programmas geinstaleerd. Dit alles met 4 gig geheugen en oa een q6600 (niet overgeklokt).
Natuurlijk heb ik enkele benchmarks gedraaid en daarin kwam de OCZ altijd als snelste naar voren. Maar eigenlijk boeit me dat niet.

Opstarten van vista duurt nog altijd lang. maar zodra het bureaublad zichtbaar is is het alsof mijn pc opeens peper in zijn reet gekregen heeft. Programmas starten retesnel op, in/uitpakken van zip en rar bestanden lijkt sneller dan ooit. Kortom de pc is echt merkbaar sneller in alles wat ik doe.
En multitasking? Nou echt zware dingen zal ik niet zo snel doen maar een aantal torrents die binnenkomen + mediaspeler die een stream afspeelt en tegelijk op de andere monitor kane's wrath spelen gaat prima. (waarbij game data nog altijd erg snel laad) en maxthon met soms tot wel 15 tabs open

Dus voor iets meer als huis tuin en keuken gebruik is het dus een hele vooruitgang met een HD. Incl. bezorging bij friesland computers gekocht voor 400 euro. Eigenlijk erg duur maar zeker zijn investering waard.
Bedankt voor de informatie, ik ben inderdaad eigenlijk meer benieuwd naar de reallife ervaring zoals deze.

Ik krijg zelf vandaag de 64GB binnen, en hoop op precies hetzelfde resultaat als wat jij hebt _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Leutje schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 05:46:

relaxed.. Zet even je specs er bij inc SATA controller / moederbord chipset. Is handig voor referentie enzo. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Weet iemand ook hoe de OCZ Core zich verhoudt tot de MTron schijven? Ik heb nog geen test gezien waarin beide met elkaar vergeleken worden...

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hier kun je benchmarks voor beide vinden: http://benchmarkreviews.c...&limit=9&limitstart=0[/b]

[ Voor 45% gewijzigd door Philflow op 31-07-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Knakker schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:16:
Weet iemand ook hoe de OCZ Core zich verhoudt tot de MTron schijven? Ik heb nog geen test gezien waarin beide met elkaar vergeleken worden...
Ik denk (weet zeker) dat een MTron Mobi vele malen sneller is dan de OCZ SSD, lees hiervoor de recente review op de FP maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hij is wel sneller maar 'vele malen' is wat sterk uitgedrukt.
http://benchmarkreviews.c...d=60&limit=1&limitstart=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Om eerlijk te zeggen zijn dat niet echt geweldige benchmarks, dat zijn wat schrijf acties en wat lees-acties, maar om ze goed te benchmarken heb je wel wat andere tools dan dat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Kijk, dat is interessant. In read/write speeds doen ze niet heel veel voor elkaar onder (de OCZ lijkt zelfs sneller) maar in access time is de MTron koning. Enig idee hoe merkbaar dat verschil is (factor 4)? Qua prijs zijn de MTrons (in de 64gb uitvoering) ook 3 a 4x zo duur...

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een factor 4 moet je wel met een korrel zout nemen, het is al een factor 20 (!) kleiner dan 'normale' hdd's (van 8 naar 0.4). Dus die laatste 0.3 ms lijkt me niet veel uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Snow_King schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:47:
[...]
Om eerlijk te zeggen zijn dat niet echt geweldige benchmarks, dat zijn wat schrijf acties en wat lees-acties, maar om ze goed te benchmarken heb je wel wat andere tools dan dat nodig.
Helemaal mee eens. Maar ik weet op dit moment geen betere site waar beide worden vergeleken.
Ik weet wel dat de PCMark Vantage waarden voor beide schijven zijn te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 31-07-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Voor de mensen met een CORE, of andere SSD, een klein testje :)

Selecteer eens 100 mb aan files aan het einde van je system32 directory in je windows map, en laat winrar deze inpakken naar een bestand in de map zelf, en noteer de tijd eens.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb gisteren mijn Mobi 300 in mijn laptop ingebouwd en ben tot nu toe erg tevreden. Ik heb nog geen benchmarks gedraaid maar de Windows XP installatie verliep probleemloos en flitsend. Het starten van programmas gaat zeer snel, voelbaar sneller dan bij een normale clean install. Ook Windows Update was er snel doorheen. Het opstarten van Windows gaat nu zo snel dat hibernaten ook niet echt meer nut heeft. Het langste bij het starten duurt het posten en het intypen van mijn wachtwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

maratropa schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:16:
[...]

relaxed.. Zet even je specs er bij inc SATA controller / moederbord chipset. Is handig voor referentie enzo. :)
Hij is direct op mijn moederbord aangesloten. Asus p5kc. Geen idee welke controler er op zit ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mr_Atheist schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:17:
Ik heb gisteren mijn Mobi 300 in mijn laptop ingebouwd en ben tot nu toe erg tevreden. Ik heb nog geen benchmarks gedraaid maar de Windows XP installatie verliep probleemloos en flitsend. Het starten van programmas gaat zeer snel, voelbaar sneller dan bij een normale clean install. Ook Windows Update was er snel doorheen. Het opstarten van Windows gaat nu zo snel dat hibernaten ook niet echt meer nut heeft. Het langste bij het starten duurt het posten en het intypen van mijn wachtwoord!
MOBI-3025-016?
Waar heb je die vandaan? De 3000 serie zie ik eigenlijk alleen maar in 3,5 inch te koop, 2,5 inch zie ik niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
GreenSky schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:20:
[...]
MOBI-3025-016?
Waar heb je die vandaan? De 3000 serie zie ik eigenlijk alleen maar in 3,5 inch te koop, 2,5 inch zie ik niet zo snel.
Ik bedoel de 3000 natuurlijk (ik schreef per abuis 300).

Ik heb hem hier gekocht:
http://www.store.ctn-syst...te-drive/mtron/index.html

Ik heb de IDE variant, maar ze verkopen in die winkel beide varianten ten minste voor de Mobis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Zo, eindelijk de 64GB Core SSD binnen. Iemand een idee waarom ie zo weinig GB ziet?

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/n5kbkn.gif

Het zou toch 59,6GB moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Blaze85 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:49:
Zo, eindelijk de 64GB Core SSD binnen. Iemand een idee waarom ie zo weinig GB ziet?
Waarom weet ik niet, maar iedereen heeft er last van geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GreenSky schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:20:
[...]

MOBI-3025-016?
De 16GB en 32GB 2,5 inch versie staan gewoon in de Pricewatch met vier tot vijf aanbieders die hem kunnen leveren (de levertijd is helaas wel bij allen onbekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:51:
[...]

Waarom weet ik niet, maar iedereen heeft er last van geloof ik.
Wat een streek zeg, zeker omdat het zo enorm duur per GB is :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Blaze85 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:54:
[...]
Wat een streek zeg, zeker omdat het zo enorm duur per GB is :(.
Ja een mooi staaltje van misleidend adverteren. Ik geloof dat SuperTalent het eerlijker doet met SSDs van 60GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Voor wat uitleg wat een Gigabyte (GB) nu is, check http://nl.wikipedia.org/wiki/Gigabyte.

Van een 1 TB schijf hou je ook maar 930 Megabyte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:13:
Voor wat uitleg wat een Gigabyte (GB) nu is, check http://nl.wikipedia.org/wiki/Gigabyte.

Dat hoop ik toch niet! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad die uitleg die je post klopt maar dan zou je dus 59.6GB over moeten houden
immers
64.000.000.000Bytes = 59,6 GByte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
-- nevermind --

[ Voor 95% gewijzigd door IJsbeer op 31-07-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Femme schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:51:
[...]

De 16GB en 32GB 2,5 inch versie staan gewoon in de Pricewatch met vier tot vijf aanbieders die hem kunnen leveren (de levertijd is helaas wel bij allen onbekend).
Ja ik zag het staan, maar ik wist niet aan welke serie deze gelijk stonden (aangezien er geen Mobi 3000 of 7000 oid bij stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ben benieuwd naar de nieuwe pro 7500.. Bij die Duitse shop staan ze al met prijzen. Sowieso in Duitsland zijn ze 30 euro goedkoper. 3000 mobi van 32gb voor 300E..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:23:
[...]
Inderdaad die uitleg die je post klopt maar dan zou je dus 59.6GB over moeten houden
immers
64.000.000.000Bytes = 59,6 GByte ;)
Kijk nog maar eens goed, hij heeft maar 56,3 GB over. Vandaar dat ik zeg: false advertising.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 31-07-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:01:
[...]

[...]

Kijk nog maar eens goed, hij heeft maar 56,3 GB over. Vandaar dat ik zeg: false advertising.
OCZ zegt zelf:
*Consumers may see a discrepancy between reported capacity and actual capacity; the storage industry standard is to display capacity in decimal. However, the operating system usually calculates capacity in binary format, causing traditional HDD and SSD to show a lower capacity in Windows. In the case of SSDs, some of the capacity is reserved for formatting and redundancy for wear leveling. These reserved areas on an SSD may occupy up to 5% of the drive’s storage capacity.
Right..... dat eerste snap ik nog, maar reservegebieden... :'). Tis gewoon geen 64GB schijf maar een 60GB schijf. Laten ze maar niet om de hete brei heendraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GreenSky schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:54:
[...]

Ja ik zag het staan, maar ik wist niet aan welke serie deze gelijk stonden (aangezien er geen Mobi 3000 of 7000 oid bij stond)
De productnamen zijn inmiddels aangepast (Mtron MSD-30xx-xx => Mtron Mobi 3000 MSD-30xx-xx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Goed; eerste resultaten van mijn 64GB Core SSD OCZ:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2hplmd4.gif
Zoals verwacht.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2pzilhg.gif
Zoals verwacht slecht.

Verder een nietszeggende Chinese benchmark (waarmee OCZ in haar PDF de test doet):

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/17tz0h.gif

Verder wat zip-opdrachten:

694MB(48x14.5MB) unzippen (vrijwel lege) Hitachi 320GB 7200rpm 3,5" HD: 12 seconden
694MB(48x14.5MB) unzippen OCZ Core 64GB SSD: 9 seconden

221MB(1x211MB) zippen (vrijwel lege) Hitachi 320GB 7200rpm 3,5" HD: 136 seconden
221MB(1x211MB) zippen OCZ Core 64GB SSD: 136 seconden
(zal wel CPU-afhankelijk zijn)

221MB(1x211MB) unzippen (vrijwel lege) Hitachi 320GB 7200rpm 3,5" HD: 5 seconden
221MB(1x211MB) unzippen OCZ Core 64GB SSD: 7 seconden

Testsysteem: E8400 @ 3.6GHz, 4GB 800MHz DDR2 RAM, Gigabyte GA-P35-DS3R
Windows XP SP3

Het opstarten van een level van het spel C&C 3: Kane's Wrath ging geloof ik wel iets sneller.

Ik ga nu Windows erop installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Blaze85 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:30:
Ik ga nu Windows erop installeren.
Thanks voor het posten. indien je Vista gaat installeren, zou je dan op die 7K320 PC Mark Vantage kunnen draaien? (is gratis voor 1 keer)

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 31-07-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Blaze85 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:25:Right..... dat eerste snap ik nog, maar reservegebieden... :'). Tis gewoon geen 64GB schijf maar een 60GB schijf. Laten ze maar niet om de hete brei heendraaien.
Mja het is wel flauw ja, maar je HDD heeft ook reserve sectoren dus waarom zou een SSD dat niet hebben dan volgens jou ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Bij een HDD heb je idd ook reserve sectoren, maar die wordt volgens mij niet afgehaald van de geadverteerde grootte. Dus als je een 64GB HDD koopt, krijg je ook echt je 59,6GB en niet minder, ook al zitten er reserve sectoren op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Blaze85 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:30:
Goed; eerste resultaten van mijn 64GB Core SSD OCZ:

.....
leuke resultaten, maar de Mtron's hebben ongeveer die snelheden sustained toch? Alsin, niet dat heen en weer geslinger, maar gewoon een rechte lijn.
Maar goed, dat scheelt ook wel een factor 3 of 4 in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RnB schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:14:
Bij een HDD heb je idd ook reserve sectoren, maar die wordt volgens mij niet afgehaald van de geadverteerde grootte. Dus als je een 64GB HDD koopt, krijg je ook echt je 59,6GB en niet minder, ook al zitten er reserve sectoren op. ;)
Dat zeg ik ook niet en hij ook niet ;)

- Hij gelooft niet dat er zoiets als reserve sectoren zijn.
- Ik zeg dat HDD's dat al heel lang hebben.

Ik heb nergens beweerd dat het niet in feite een 60 GB schijf is!

Zo'n opmerking verwachte ik al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat maakt me ook geen drol uit, ik leg alleen iets uit. :P
Ik heb je daarom ook niet gequote, omdat het niet per se naar jou gericht is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
RnB schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:14:
Precies. OCZ liegt gewoon. De 32GB is gewoon een 30GB en de 64GB gewoon een 60GB en de 128GB gewoon een 120GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Zo, Windows XP SP3 opnieuw geinstalleerd op mijn Core SSD 60GB.

Opstarten (tot het netwerkicoontje rechtsonderin verschijnt) Hitachi 320GB 7200rpm 3,5": 64 seconden
Opstarten (tot het netwerkicoontje rechtsonderin verschijnt) OCZ Core SSD 60GB: 73 seconden

Geen idee waarom booten zo lang duurt. Ik heb al mijn instellingen en eigen programma's (stuk of 25 niet-zware progjes) in de installatie verwerkt. Ook bij MSconfig > opstarten heb ik zo goed als alles uitgezet. Ook het installeren van games of progjes ging niet merkbaar sneller.

Wel starten de kleine progjes een heel stuk sneller op. Dat is opzich een hele verbetering. Zo voelt heel Windows sneller aan. Bij games heb ik het gevoel dat het net wat sneller gaat.
Overigens was de hoofdreden om deze SSD te kopen het geluidsniveau van 0 decibel, en dat doet de SSD uiteraard perfect.

Mijn advies:

- Koop de OCZ Core SSD niet als je sneller wil booten of voor gaming. Beter is om dan nog een jaar te wachten op veel snellere (stabieler presterende) SSD's en uiteraard goedkopere SSD's.
- Wil je heel Windows sneller maken is de OCZ Core SSD wel aan te raden. Of als je stilte wilt uiteraard.
- Een veel beter alternatief voor de OCZ Core is vooralsnog Western Digital Velociraptor, mocht je je niet druk maken om het geluidsniveau. Voor een 60GB Core koop je al een 300GB Velociraptor.

Voor laptops kan het zeker wel een verbetering zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Blaze85 op 31-07-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Blaze85 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:44:
Overigens was de hoofdreden om deze SSD te kopen het geluidsniveau van 0 decibel, en dat doet de SSD uiteraard perfect.
Dit vind ik zelf nogal onwennig, geen geratel meer als je iets opstart. Ik ben nog geconditioneerd met geen geluid -> vastloper :)

Ik ben zelf van plan om er een tripple boot (Ubuntu 8.04 64, XP x64 en Vista x64) op te zetten, om eens lekker te stoeien.

(OCZ Core 64GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
DaCoTa schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:50:
[...]

Dit vind ik zelf nogal onwennig, geen geratel meer als je iets opstart. Ik ben nog geconditioneerd met geen geluid -> vastloper :)

Ik ben zelf van plan om er een tripple boot (Ubuntu 8.04 64, XP x64 en Vista x64) op te zetten, om eens lekker te stoeien.

(OCZ Core 64GB)
Even wennen inderdaad, ik lette ook altijd op het geratel ivm vastlopen, maar geen geratel is opzich erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Een tip voor de SSD gebruiker die XP Mediacenter draait. Als je een extra HD in je systeem hebt met enkele GB's aan vrije ruimte kan je in:

code:
1
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\Video\Tuners\DVR\IO\Writer\DVRDirectory

Je temp dit voor MCE wijzigen. Hier wordt TV opgeslagen en dan daarna weer uitgelezen en weergegeven, dit wordt ook gebruikt om live TV te pauzeren. Helaas kost dit echter wel meerdere GB's aan schrijfacties per uur. Wel veilig aangezien de SSD cellen een gelimiteerde levensduur hebben, en we nog weinig weten over de levensduur/betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
CrashOverDrive schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:24:
[...]
Dit kan ik bevestigen met mijn 64GB OCZ Core ssd. (in een thinkpad T61p)
Zoals ik al eerder in dit topic poste, komt het voornamelijk voor met multitasken, ik heb mijn page ook al verplaatst / uitgezet, maar dit maakt geen verschil.

Maar het gebeurt ook wanneer ik alles uit heb, en alleen Opera aan heb staan, met meerdere tabs, (vanaf 2 youtube tabjes loopt de boel ook vast), deze vastlopers duren tussen de 2 en de 15 seconden. Ik sta bijna op het punt om die ssd op marktplaats te gooien, en terug te gaan naar me 7.2k schijfje. :/
Ik heb ook iets wat hier op lijkt. Niet bij twee youtube filmpjes, dat gaat ok, maar als er druk gecopieerd of geinstalleerd wordt dan blijft de machine even hangen, idd 2 tot 15 seconden. Dit heb ik in XP x64 en volgens mij ook in Vista 64. Ubuntu 64 weet ik nog niet, moet ik nog verder onderzoeken.

Het andere euvel dat ik heb is dat bij Vista x64 en Ubuntu 8.04 64, een rebooten niet goed werkt. Ook nog onduidelijk. Dit is op een MSI K8N Neo2 Platinum (nForce3) moederbord. Bij XP x64 werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb gisteren even een benchmarkje gedraait. Het eerste wat me opviel is dat IDE controller van mijn laptop (bijna 4 jaar oud) maar maximaal 70MB/s trekt. De MTron Mobi 3000 houdt dus nog best veel over wat betreft doorvoer.

Toch ben ik heel tevreden. De lage acces time is echt heel erg fijn. Een hele verbetering ten opzichte van mijn Hitachi 100GB@7200 rpm. En nog een voordeel; Nooit meer defragmenteren!

Misschien eens kijken of ik mijn 3,5" systeemschijven gelijk met SSDs vervang. Zelfs op mijn werkbak heb ik aan 16B genoeg en voor mijn mediacenter is het ook voldoende. Dit zijn mooie tijden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Klinkt echt goed die SSD's, zou er graag een voor een HP 2510p laptop kopen maar die heeft (helaas) een 1.8 inch harddisk en die zijn dan weer niet te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Of wat dacht je van PATA versies? Ik zou wel graag zo'n OCZ core in mn laptop duwen, maar die zijn alleen in SATA versies te krijgen. :'(

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
MTRON heeft 1,8 inch SSD's.. En PATA's.... Misschien komt de CORE ook nog wel..

[ Voor 57% gewijzigd door maratropa op 01-08-2008 12:43 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

MTron heeft inderdaad 1.8" PATA SSD's, heb ze al in mijn handen gehad, wel erg "lief" zo klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
benieuwd wat een 64gb daarvan kost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

wessel99 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:29:
benieuwd wat een 64gb daarvan kost!
Als ik het zo bekijk moet je rekenen op een +/- 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
1.8 inch?? Kan ze nergens vinden voor die prijzen. 2.5's inderdaad al wel, maar kan in de pricewatch uberhaupt geen 1.8 inch vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 1,8 inchers lijken me niet echt hardlopers. Je kunt altijd vragen aan shops die Mtron levert of ook de 1,8 inch verkrijgbaar is. Vaak zal hun distributeur wel alles kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb vandaag voor het eerst echt gewerkt met mijn laptop met nieuwe SSD; Matlab en Visual Studio naast elkaar gedraaid en nog een stel browsers voor documentatie erbij etc. Het loopt als een zonnetje waar het voorheen nog af en toe traag was, vooral bij het wisselen van applicatie.

Natuurlijk zijn er ook andere effecten waar je na een nieuwe installatie voordeel van hebt; Geheugengebruik is nu maar 209 MB (waarvan 50MB door allerhande messengers!) van de 1024 MB en de fragmentatie van bestanden speelt geen rol meer (al is dat natuurlijk ook te wijten aan de SSD). Daarnaast heb ik mijn swapfile uitgezet, maar dat was vooral om 1,5 GB aan ruimte te sparen op de SSD. Ik moet nog wat kleine programmas installeren en op 't werk nog een Office license bemachtigen, zodat ik ook Office kan installeren, maar ik denk dat ik dan met 2GB extra ruimte wel klaar ben. Dat zou betekenen dat ik nog zo'n 6GB vrij heb op een SSD van 16GB (netto 14,8 GB).

Al met al is het een duur geintje (incl. verzendkosten 200 euro), maar ik denk dat mijn productiviteit op de lange duur wel omhoog gaat. Daarnaast is de frustratie van het extra lang wachten op de HD weg en dat werkt alleen maar positief op het gemoed.

Mijn conclusie wat betreft mijn inmiddels verouderde Centrino laptop; Als je van plan bent je laptop nog een tijdje te gebruiken, omdat hij in alle opzichten nog voldoet, dan kan ik een upgrade naar een SSD van harte aanraden. Ik denk daarbij voornamelijk aan browsen, emailen, ontwikkelen en het office werk. Het is de vraag of je dan met 16GB uitkomt. Voor 32GB wordt het kostenplaatje ietwat ongunstiger, want voor een beetje meer geld heb je al bijna een nieuwe laptop.

Ik moet overigens erbij vermelden dat ik voor de opslag beschik over een 100GB HD in de modular bay van mijn laptop. Zeker aangezien ik vrijwel nooit de DVD-speler nodig heb, is dat geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Zo, m'n review op de OCZ Core SSD 64GB:

productreview: OCZ Core OCZSSD2-1C64G review door Blaze85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Over fragmentatie gesproken... SSD's worden bijna altijd gebruikt als bootdrives/app drives. De HDD die je daarvoor vroeger gebruikte, had voor defragmentatie (dus om je disk performant te laten lopen) per sé 10% van je disk ruimte nodig. Nu dat niet meer nodig is, kan je dus zeggen dat je SSD +- 8% meer ruimte hebt, effectief (je hebt sowieso altijd een beetje nodig).

:)

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Mr_Atheist schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:45:
Ik heb vandaag voor het eerst echt gewerkt met mijn laptop met nieuwe SSD; Matlab en Visual Studio naast elkaar gedraaid en nog een stel browsers voor documentatie erbij etc. Het loopt als een zonnetje waar het voorheen nog af en toe traag was, vooral bij het wisselen van applicatie.
Welke SSD heb je?
wessel99 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:28:
1.8 inch?? Kan ze nergens vinden voor die prijzen. 2.5's inderdaad al wel, maar kan in de pricewatch uberhaupt geen 1.8 inch vinden :(
WebConnexxion en Gigaserver kunnen ze wel leveren meen ik, moet je daar eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb een 16GB Mtron Mobi 3000 in de smaak 2,5" IDE.

Ik kan natuurlijk niets zeggen over hoe de OCZs mij zouden bevallen (daar was eerst mijn oog op gevallen, maar bij gebrek aan IDE variant ben ik toch maar voor de Mtron gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Blaze85 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:48:
Zo, m'n review op de OCZ Core SSD 64GB:

productreview: OCZ Core OCZSSD2-1C64G review door Blaze85
Interessant. Goed kritisch.

Heb je al overwogen om een clean install te doen van je OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:21:
[...]

Interessant. Goed kritisch.

Heb je al overwogen om een clean install te doen van je OS?
Een clean install heb ik uiteraard in het begin gehad, voordat ik allerlei progjes en instellingen had geinstalleerd. Toen startte ie wel redelijk snel op. Maar een clean install start ook snel op, op een 7200rpm HD. Maar aan een clean install heb ik uiteraard niets. De progjes stellen overigens weinig voor, de zwaarste is misschien nog het Nero burning programma :').
Ook bij MSconfig > opstarten heb ik zo goed als alles uitgezet, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:03
Wel het is de nagel op de kop wat Blaze85 zegt.
De toestand momenteel van SSD is nog niet wat het moet zijn.
Maar gelukkig verlopen de vorderingen vliegensvlug, en zullen we vast wel in 2009 een SSD zien die op elk gebied goed scoort (prijs, prestaties, betrouwbaarheid).
De OCZ Core heeft al een veel betere prijs ondertussen, maar als je dan naar de random write prestaties kijkt is het logisch dat we nog niet helemaal zijn waar we moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

phobosdeimos schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:58:
Maar gelukkig verlopen de vorderingen vliegensvlug, en zullen we vast wel in 2009 een SSD zien die op elk gebied goed scoort (prijs, prestaties, betrouwbaarheid).
De OCZ Core heeft al een veel betere prijs ondertussen, maar als je dan naar de random write prestaties kijkt is het logisch dat we nog niet helemaal zijn waar we moeten zijn.
Uh, OCZ is niet de enige SSD fabrikant. Pak een MTron of MemoRight en je gaat ineens hele andere dingen in je PC merken.

Ik werk zelf nu al enkele maanden met een MTron Mobi 64GB 3.5" en ben echt super tevreden. Linux start heel snel, OpenOffice start super rap, geweldig.

Zie: http://zooi.widodh.nl/images/hardy-20080429-1.png

Boottijd van 23sec, dat is lekker rap :) Waar ik dus nog de meeste tijd kwijt ben aan drivers (udev en modprobe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
phobosdeimos schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:58:
Ik geloof heilig in de toekomst SSD's, maar beter is om nog een jaar of 2 jaar te wachten. SSD's worden naar mijn mening pas interessant als ze stabiel en sustained 200MB/s kunnen lezen en schrijven en betaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Snow_King schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:23:
[...]
Uh, OCZ is niet de enige SSD fabrikant. Pak een MTron of MemoRight en je gaat ineens hele andere dingen in je PC merken.

Ik werk zelf nu al enkele maanden met een MTron Mobi 64GB 3.5" en ben echt super tevreden. Linux start heel snel, OpenOffice start super rap, geweldig.

Zie: http://zooi.widodh.nl/images/hardy-20080429-1.png

Boottijd van 23sec, dat is lekker rap :) Waar ik dus nog de meeste tijd kwijt ben aan drivers (udev en modprobe)
Netjes _O_. Maarja, de MTron 64GB was niet bepaald betaalbaar of wel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Blaze85 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:03:
[...]
587,- momenteel. Zie pricewatch: Mtron Mobi MSD-SATA3035-064

Ik snap niet dat een bepaalde groep tweakers hier zo on-ge-loof-lijk loopt te jammeren over de prijs. High-end spul kust veel geld luitjes. Waarom jullie wel lachend elke 3 maanden 500,- voor de nieuwste nvidia kaart neerleggen, maar bij SSD disks opeens jaren willen wachten is mij een klein raadsel.

Tuurlijk, prijs blijft een belangrijke factor, maar high-end spul heeft gewoon altijd z'n prijs. Als je nu b.v. oct core wilt draaien betaal je ook 'iets' meer, dat terwijl over 2 jaar het budget celeronnetje in je ee achtige laptop al over 16 cores zal beschikken. Likewise met andere stuff. Nu 8 GB in je computer en daar een paar honderd euro voor betalen, terwijl je over 2 jaar een tientje neerlegt voor een 8 GB dimm, qimm of whatever. Alle discussies over 8GB maar staken? 8GB mem module (pairs) uit de winkel halen totdat het 'betaalbaar' is?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Blaze85 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:03:
[...]

De baas had er een over, dat was een mooie meevaller voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
flowerp schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:28:
[...]

587,- momenteel. Zie pricewatch: Mtron Mobi MSD-SATA3035-064

Ik snap niet dat een bepaalde groep tweakers hier zo on-ge-loof-lijk loopt te jammeren over de prijs. High-end spul kust veel geld luitjes. Waarom jullie wel lachend elke 3 maanden 500,- voor de nieuwste nvidia kaart neerleggen, maar bij SSD disks opeens jaren willen wachten is mij een klein raadsel.

Tuurlijk, prijs blijft een belangrijke factor, maar high-end spul heeft gewoon altijd z'n prijs. Als je nu b.v. oct core wilt draaien betaal je ook 'iets' meer, dat terwijl over 2 jaar het budget celeronnetje in je ee achtige laptop al over 16 cores zal beschikken. Likewise met andere stuff. Nu 8 GB in je computer en daar een paar honderd euro voor betalen, terwijl je over 2 jaar een tientje neerlegt voor een 8 GB dimm, qimm of whatever. Alle discussies over 8GB maar staken? 8GB mem module (pairs) uit de winkel halen totdat het 'betaalbaar' is?
Prijs valt opzich mee, maar je kan er ook een nieuwe PC voor kopen :'). Of (bijna) 3 V-Raptors in RAID zetten.

Ik denk dat de tijd wel voorbij is dat er elke 3 maanden 500 euro neergelegd wordt voor een nieuwe videokaart. Videokaarten zijn enorm gekelderd het afgelopen jaar. Zelf heb ik ook maar een enkele 9600GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Snow_King schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:32:
[...]
De baas had er een over, dat was een mooie meevaller voor me :)
Wel netjes dat ze in 3,5" te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Snow_King, had je nog resultaten van die software driver speedup?

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Waarom zou je eigenlijk een 3,5" kopen als je ook 2x2,5" in een 3,5" bracket kunt schroeven en later dan naar RAID0 kunt upgraden? :)

[ Voor 3% gewijzigd door 0rbit op 02-08-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Mr_Atheist schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:19:
Waarom zou je eigenlijk een 3,5" kopen als je ook 2x2,5" in een 3,5" bracket kunt schroeven en later dan naar RAID0 kunt upgraden? :)
3,5" is voor de desktop toch een veel prettiger formaat, hoe je het ook wendt of keert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 08:40
De OCZ Core is een schitterend product maar, dit lijkt er pas echt op :)

Sasmung 256GB SSD

Hopenlijk brengen ze ook een 64GB, 128GB versie uit met dezelfde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ruudjah schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:13:
Snow_King, had je nog resultaten van die software driver speedup?
Ik ben met die Amerikanen aan het mailen gegaan, maar toen ik wat technische vragen begon te stellen kreeg ik ineens geen antwoord meer.

Ik kon de kernel module niet laden ivm compatibiliteitsproblemen, toen ik daar over begon kreeg ik ineens geen antwoord meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
et36s schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:38:
De OCZ Core is een schitterend product maar, dit lijkt er pas echt op :)

Sasmung 256GB SSD

Hopenlijk brengen ze ook een 64GB, 128GB versie uit met dezelfde snelheden.
Maarja geen woord over random schrijf prestaties... Ben benieuwd..

specs

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.