Zo, Windows XP SP3 opnieuw geinstalleerd op mijn Core SSD 60GB.
Opstarten (tot het netwerkicoontje rechtsonderin verschijnt) Hitachi 320GB 7200rpm 3,5": 64 seconden
Opstarten (tot het netwerkicoontje rechtsonderin verschijnt) OCZ Core SSD 60GB: 73 seconden
Geen idee waarom booten zo lang duurt. Ik heb al mijn instellingen en eigen programma's (stuk of 25 niet-zware progjes) in de installatie verwerkt. Ook bij MSconfig > opstarten heb ik zo goed als alles uitgezet. Ook het installeren van games of progjes ging niet merkbaar sneller.
Wel starten de kleine progjes een heel stuk sneller op. Dat is opzich een hele verbetering. Zo voelt heel Windows sneller aan. Bij games heb ik het gevoel dat het net wat sneller gaat.
Overigens was de hoofdreden om deze SSD te kopen het geluidsniveau van 0 decibel, en dat doet de SSD uiteraard perfect.
Mijn advies:
- Koop de OCZ Core SSD niet als je sneller wil booten of voor gaming. Beter is om dan nog een jaar te wachten op veel snellere (stabieler presterende) SSD's en uiteraard goedkopere SSD's.
- Wil je heel Windows sneller maken is de OCZ Core SSD wel aan te raden. Of als je stilte wilt uiteraard.
- Een veel beter alternatief voor de OCZ Core is vooralsnog Western Digital Velociraptor, mocht je je niet druk maken om het geluidsniveau. Voor een 60GB Core koop je al een 300GB Velociraptor.
Voor laptops kan het zeker wel een verbetering zijn.
[
Voor 10% gewijzigd door
Blaze85 op 31-07-2008 18:13
]