Maar is het niet zo dat SATA op een 1680 (=SAS) niet optimaal presteerd?
[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 18-08-2008 15:46 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 265664
8x MemoRight 128GB GT op een Areca ARC 1231Anoniem: 256820 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:16:
Heeft er eigenlijk al eens iemand meer dan 4 SSDs in raid geprobeerd op een recente snelle raid controller? De meeste testen die ik zie, op battleship mtron na, zijn altijd met 4. Ik ben benieuwd hoe het tegenwoordig schaalt als je net even wat meer disken gebruikt, b.v. van 4 naar 6 mtron 7500's.
Daar zie je dus precies het zelfde, de RAID controller begint te nekken. Was dit overigens RAID-0? Ik denk het wel aan de snelheden te zien.
Anoniem: 271508
Inderdaad, ik las in diverse fora dat Areca het inderdaad afraad. Sommige berichten daarover zijn al van vroeg in dit jaar. Ze communiceren het echter niet duidelijk op hun eigen site. Daar staat gewoon dat hun 1680i kaart compatible is met SATA. Punt. Beetje jammer.Snow_King schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:49:
De 1680i is een SAS controller en Areca raad ook af er S-ATA aan te hangen, het werkt, maar dat is ook alles.
Precies, dat bedoel ik dus. Voor januari ofzo staan de mtron's met ~220 MB/S geplanned. Ik zie er echter weinig heil in om zelfs maar 4 van deze op een RAID kaart te laten draaien, laat staan 8. Elke SSD fabrikant komt met aankondingen van snellere disks, maar waar blijven de raid controller fabrikanten?Daar zie je dus precies het zelfde, de RAID controller begint te nekken.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Anoniem: 41852
Je moet erop letten dat je niet tegen een filesystem misalignment aanloopt, google daarop als je dit begrip niet kent. Het zorgt er in feite voor dat twee in plaats van één fysieke schijf aan het werk is om een enkele request te bedienen. Je wilt juist dat elke I/O request door één schijf wordt afgehandeld, zo kun je alle schijven in je array gebruiken voor parallelle I/O.Anoniem: 256820 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:12:
Lijkt ja, maar is dat ook zo? Met 4 x een Mtron 7000 op een Areca 1680ix (1.2Ghz IOP348) verwachte ik eigenlijk ook dat de write speed ongeveer 4x90=360 MB/S zou zijn. Dat bleek toch 'iets' minder te zijn. In RAID 5 was het slechts tussen de 140 en de 180 MB/s afhankelijk van de file size (grotere files = hogere write speed).
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 41852 op 18-08-2008 22:11 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Als jij blij bent met 16GB (/32GB) is het geen gek idee. Ik zou zelf toch neigen naar een Hitachi 7K320 160GB. De eerste 16GB is dan iets minder snel, de rest is een stuk sneller dan die Transcend.GreenSky schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:48:
Is dat een goed idee denken jullie? Of moet ik wachten op de Core2 en vooral reviews daarvan?
Gelukkig importeren we ook MemoRightAnoniem: 271508 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:53:
@ Snow_King
Het is duidelijk dat je voor PCextreme werkt, de importeur van Mtron.
Is verder nier erg, maar het plaatst wel je postings in een ander daglicht.
Was er hier niet iemand die met Areca gemailed had? Areca raadde daar zelf aan voor puur S-ATA en SSD's de 1230ML te nemen, die heeft de snelste CPU voor puur S-ATA werk.flowerp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:07:
[...]
Inderdaad, ik las in diverse fora dat Areca het inderdaad afraad. Sommige berichten daarover zijn al van vroeg in dit jaar. Ze communiceren het echter niet duidelijk op hun eigen site. Daar staat gewoon dat hun 1680i kaart compatible is met SATA. Punt. Beetje jammer.
Als ik echter de benchmarks van tweakers zie uit de bench database dan geeft dat een beetje een gemengd beeld. Op sommige punten, met name sequential writes is de overhead enorm. Op andere punten zie je dat de 1.2Ghz IOP348 t.o.v. de 800Mhz IOP341, ondanks de SAS/SATA overhead toch nog sneller is.
[...]
Precies, dat bedoel ik dus. Voor januari ofzo staan de mtron's met ~220 MB/S geplanned. Ik zie er echter weinig heil in om zelfs maar 4 van deze op een RAID kaart te laten draaien, laat staan 8. Elke SSD fabrikant komt met aankondingen van snellere disks, maar waar blijven de raid controller fabrikanten?
Anoniem: 271508
Geloof je dat zelf?? Volgens mij is JPF de officiele MemoRight importeur.
Laten we verder niet bijdehand gaan doen, want blijkbaar heb je geen idee waar je het over hebt. We hebben het hier over SSD's en niet over waar ik werk en hoe dat er uit ziet.Anoniem: 271508 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:33:
[...]
Geloof je dat zelf?? Volgens mij is JPF de officiele MemoRight importeur.
http://www.jpfcomputing.nl/producten/industrieel/solid_state
Op jullie website is niets over MemoRight te vinden, alleen Mtron. Ook op de website van www.memoright.com (met alle officiele distributeurs) zijn jullie nergens te vinden.
Houd alsjeblieft op met onzin te schrijven.
[ Voor 5% gewijzigd door Snow_King op 19-08-2008 17:53 ]
Snow_King schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:48:
[...]
blabla bijdehand blablablablablablablablablablablaa
Ah nu snap ik je.RnB schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:58:
Sorry, ik volg het niet, maar bijdehand met een ei schrijven, tsja.. dan moet ik gewoon even bijdehand doen.
Zo ver ik weet niet, als je gewoon de BTW in DE betaald hoeft het in NL niet meer.GreenSky schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:11:
Ok, voor een MSD-SATA3025-016 (Mtron Mobi 3000 Sata 2,5 inch, 16GB), vanuit Duitsland, 177 euro inclusief verzendkosten en belasting (BTW). Dan hoef je er geen extra belasting of heffingen over te betalen (toch?). Dat gaat em denk ik worden.
Anoniem: 224521
ik was benieuwd waar je deze gevonden heb.. kun je hem nou met paypal betalen?GreenSky schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:11:
Ok, voor een MSD-SATA3025-016 (Mtron Mobi 3000 Sata 2,5 inch, 16GB), vanuit Duitsland, 177 euro inclusief verzendkosten en belasting (BTW). Dan hoef je er geen extra belasting of heffingen over te betalen (toch?). Dat gaat em denk ik worden.
Nja op zich wel natuurlijk, maar aan de andere kant...voorbeeldje, als je een groot bestand uitpakt, dan doet ie de eerste 128 mb bij mij razendsnel, door de write back cache... Met 2GB buffer je zo veel acties op je workstation...das nog beter dan een SSD...Snow_King schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:55:
[...]
Zo ver ik weet niet, als je gewoon de BTW in DE betaald hoeft het in NL niet meer.
@maratropa, zo ver ik weet hebben de modellen met 16 en 24 poorten pas de mogelijkheid tot een 2GB cache, dat is inderdaad wel jammer.
Maar denk je dat 256 of 512MB niet toereikend is?
[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 19-08-2008 19:02 ]
Dat klopt, maar ik dacht toch echt een paar benches gezien te hebben in de tweakers DB waarbij een 1230 tegenover een 1280 staat met sata disks, en de 1280 voor een paar dingen toch sneller is. Maar ik zal ze weer even proberen te vinden, misschien onthield ik het verkeerd.Snow_King schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:13:
[...]
Was er hier niet iemand die met Areca gemailed had? Areca raadde daar zelf aan voor puur S-ATA en SSD's de 1230ML te nemen, die heeft de snelste CPU voor puur S-ATA werk.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Sorry, niet eens link erin geplakt:Anoniem: 224521 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:16:
[...]
ik was benieuwd waar je deze gevonden heb.. kun je hem nou met paypal betalen?
Ah dankje! maar een paar euro duurder en met paypal betalen, dat versnelt het zaakje behoorlijk. Ik had al wel met die andere gemaild, maar goed, dit gaat sneller.
[ Voor 7% gewijzigd door Hekking op 19-08-2008 22:10 ]
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Anoniem: 78739
Een test die helemaal niets zegt omdat er niet eens een HD naastgelegd is...Philflow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:13:
SSD test door Tom's hardware 18 aug.: http://www.tomshardware.c...d-drive,review-31258.html
Yeah, Ik ben nog bezig met de Topicstart, maar ik zal nu alvast een neiwue deel 2 openen.abusimbal schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:57:
Word het SowieSo niet tijd voor Deel2 ?
[ Voor 21% gewijzigd door SalimRMAF op 20-08-2008 13:40 ]
Gulfstream G650
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq