Voel me ook genaaid nu, heb mijn Core 1 net 2 weken...
Besteld op de eerste dag dat hij leverbaar was..
[ Voor 32% gewijzigd door Navi op 15-08-2008 12:44 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 32% gewijzigd door Navi op 15-08-2008 12:44 ]
Ach, dat weet je toch al direct als je nieuwe technologie aanschaft. Dat het al veroudert is voordat je het goed en wel hebt. Vooral met de SSD technologie die bijna dagelijks weer oude grenzen doorbreekt.SanderAlterNET schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:44:
Voel me ook genaaid nu, heb mijn Core 1 net 2 weken...
Precies, die HDTune write-results bij andere SSD's waren toch wel prima?Snow_King schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:06:
[...]
Onzin! Dat is een OCZ probleem, MTron en MemoRight gaan hier al vele malen beter mee overweg. SSD != OCZ
Dit is wel erg snel hoor. Die eerste SSD van OCZ (die zilveren) is al ontzettend "oud"._Arthur schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:50:
[...]
Ach, dat weet je toch al direct als je nieuwe technologie aanschaft. Dat het al veroudert is voordat je het goed en wel hebt. Vooral met de SSD technologie die bijna dagelijks weer oude grenzen doorbreekt.
Grappig, zou OCZ dit keer niet liegen over de capaciteiten van haar Core SSD's?Available in 30GB, 60GB, 120GB, 250GB capacities
[ Voor 97% gewijzigd door RnB op 15-08-2008 13:32 ]
post op het ocz forum hierover trouwens:Blaze85 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:50:
Het lijkt me overduidelijk dat de huidige Core SSD's van OCZ gewoon incompentent zijn, gezien de vele problemen die users ermee ondervinden.
(Ikzelf heb tot nu toe nog 0,0 problemen ?)Total amount of RMA fue to drive failure is less than 5, total RMA on corrupted drives less than 10, total drives sold....thousands!
5 people with issues can look like 500 people on forums, there was no beta period, we realize that SSD is new tech, we also understand that some will have issues with boards or systems but this is the same for HDD manufacturers also. I work with bios engineers who often have to fix isues with boards and HDD, boards and SSD is no different.
Please do not be bitter that OCZ release a new version, the tech is moving that fast everyone will be updating the spec on MLC SSD...not just OCZ.
Even I have Ver1, its running just fine here in my DIY Laptop running Ubuntu
[ Voor 58% gewijzigd door DDX op 15-08-2008 13:41 ]
Kan ook eigen zijn aan de MLC techniek. MTron en MempRight gebruiken SLC.Snow_King schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:06:
[...]
Onzin! Dat is een OCZ probleem, MTron en MemoRight gaan hier al vele malen beter mee overweg. SSD != OCZ
Graag niet meer zulke onwaarheden posten.phobosdeimos schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:02:
[...]
Dat "probleem met random writes" is inherent aan de huidige SSD technologie. Dus denk niet dat dat zo 1-2-3 opgelost zal zijn.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Dat dacht ik dus ook. De SuperTalent MLCs hebben soortgelijke problemen.abusimbal schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:05:
[...]
Kan ook eigen zijn aan de MLC techniek. MTron en MempRight gebruiken SLC.
Graag eerst zelf wat opzoeken voor je begint te blaten:GreenSky schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:31:
[...]
Graag niet meer zulke onwaarheden posten.
Anoniem: 94605
Hoe groot zijn de erase blocks van de Mtron's?GreenSky schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:08:
Waarom heb je er met Mtron's dan geen last van?
{signature}
Zelfs dan nog, ik zou iedereen aanraden om op de Core V2 te wachten.DDX schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:40:
[...]
post op het ocz forum hierover trouwens:
http://www.ocztechnologyf...um/showthread.php?t=41476
[...]
(Ikzelf heb tot nu toe nog 0,0 problemen ?)
Anoniem: 252528
Niet alles wat in Wikipedia staat klopt. De aangehaalde informatie is ten dele correct en deels verouderd.phobosdeimos schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:24:
[...]
Graag eerst zelf wat opzoeken voor je begint te blaten:
"Slower write speeds – as erase blocks on flash-based SSDs generally are quite large, they are far slower than conventional disks for random writes and therefore vulnerable to write fragmentation,[16] and in some cases for sequential writes."
Wikipedia: Solid-state drive
And this !! Is to go even further beyond!!!
Dat ziet er goed uit.lamko schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:53:
Kort samengevat, het is werkelijk waar een genot om met zo'n systeempje te werken.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Zou je dat eens kunnen timen met boottimer.exe ?Mr_Atheist schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:05:
[...]
Ik heb net voor de gein ook even wat getimed. Mijn ouwe Centrino 1.4 GHz laptop boot met de Mtron Mobi 3000 16GB IDE in 11 seconden tot het loginscherm van Windows XP. Invoeren van het password en in 8 seconden is het starten van Windows inclusief alle programma's (skype, ICQ, etc) afgerond.
Heb ik net even gedaan, maar het programma blijft hangen na het opstarten en er komen geen resultaten.Philflow schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:05:
[...]
Zou je dat eens kunnen timen met boottimer.exe ?
Ik ben wel benieuwd.
Misschien door je wachtwoord?Mr_Atheist schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:11:
[...]
Heb ik net even gedaan, maar het programma blijft hangen na het opstarten en er komen geen resultaten.
Ja, dat moet ik invullen ja en dat beinvloedt de resultaten nogal
[ Voor 28% gewijzigd door 0rbit op 16-08-2008 12:19 ]
Anoniem: 614
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 614 op 16-08-2008 12:21 ]
Oh das wel jammer. kun je je wachtwoord tijdelijk disablen?Mr_Atheist schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:16:
[...]
Als ik snel typ kom ik uit op 29,5 seconden.
Nee het is wel degelijk een boot timer volgens mij. Als het afsluiten heel langzaam gaat heeft dat geen invloed.Ik weet verder niet hoe dit programma werkt, maar het lijkt me nogal simpel in elkaar te zitten. Het is dus eigenlijk geen boot timer maar een "restart" timer.
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 16-08-2008 12:23 ]
Ik zal mijn wachtwoord even disablen. Alsnog heb ik af en toe dat het ding zelfs na een minuut geen resultaat uitgeeft. Werkt niet erg lekker.Philflow schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:21:
[...]
Oh das wel jammer. kun je je wachtwoord tijdelijk disablen?
[...]
Nee het is wel degelijk een boot timer volgens mij. Als het afsluiten heel langzaam gaat heeft dat geen invloed.
[ Voor 26% gewijzigd door 0rbit op 16-08-2008 12:38 ]
Waarom weet ik niet, ik weet wel dat het normaal is. bij mij meestal zo'n 10 seconde maar volgens mij heeft het geen invloed vreemd genoeg. Ik heb mijn wifi en netwerk trouwens gedisabled dat werkt beter.Mr_Atheist schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:24:
[...]
Wachtwoord uit (dan moet je alsnog je account aanklikken) en dan meet ik 42 seconden; waarom geeft dat programma niet gelijk het resultaat uit zodra het na het booten opgestart wordt?
Heb je een schone XP SP3 installatie? (dat het varieert kan trouwens wel kloppen hoor)Mr_Atheist schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:24:
[...]
Ik meet alles tussen 29,5 en 56 seconden nu
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 16-08-2008 12:44 ]
Dat kan ik nog even proberen.Philflow schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:41:
[...]
Waarom weet ik niet, ik weet wel dat het normaal is. bij mij meestal zo'n 10 seconde maar volgens mij heeft het geen invloed vreemd genoeg. Ik heb mijn wifi en netwerk trouwens gedisabled dat werkt beter.
Yep.Heb je een schone XP SP3 installatie?
[ Voor 14% gewijzigd door 0rbit op 16-08-2008 12:50 ]
Ok thanks. Interessant.Mr_Atheist schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:44:
[...]
Okee het disablen van alle netwerkverbindingen lost het probleem op. Ik zit nu consistent tussen de 28 en 30 seconden bij 5 keer proberen.
Als je zo'n fan van wachten bent, kun je beter op de nieuwe mtron wachtenmaratropa schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:31:
Alweer een nieuwe CORE? Ik dacht net om eens te gaan kijken naar een mtron, maarja nu maar weer even wachten...
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Of de nieuwe Intel SSDs, waar ik persoonlijk op wacht. De Mtron is snel genoeg voor mijn verouderde laptop. Voor mijn werkbak en mediacenter zou ik graag SSDs inzetten, maar niet nu ik weet dat er over niet al te lange tijd tot 200MB/s gehaald kan worden bij het lezen. 16 GB a 200 euro vind ik een nette prijs en daar trek ik voor mij de grens.flowerp schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:40:
[...]
Als je zo'n fan van wachten bent, kun je beter op de nieuwe mtron wachten
Anoniem: 4629
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Maarja je hebt snelle cycly en je hebt SNELLE CYCLY... Nu gaat het wel erg hard. Als je nu al snelle schijven hebt, vooral in je desktop, zou ik even wachten idd..Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:45:
Als je steeds kijkt naar wat aan de horizon is, koop je nooit wat. Zeker met computeronderdelen en de razendsnelle cycli. Je moet op een gegeven moment gewoon een stap zetten. Al zou ik ook met SSD's even wachten tot iig de controllerissues verleden tijd zijn voor ook de MLC/budgetmodellen.
Anoniem: 252528
In dat geval kan je even hier kijken.Mr_Atheist schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:44:
[...]
16 GB a 200 euro vind ik een nette prijs en daar trek ik voor mij de grens.
Nou ja, ik heb dus al een 16 GB Mtron voor in mijn laptop waarbij ik de grens bij 200 euro had gesteld. Voor de rest van mijn computers loont het gewoon nog even niet. Mijn volgende grens is 200 euro voor een 32 GB SSD die significant sneller is dan de Mtrons. Ik mik op de aanstaande Intels. Ik hoop dat ik tot die tijd me niet al te veel erger aan mijn werkbak. Mijn sterk verouderde laptop werkt nu met een SSD echt een heel stuk fijner dan mijn Core2Duo werkbak.Anoniem: 252528 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:08:
[...]
In dat geval kan je even hier kijken.
Met 2x 16GB haal je 183MB/s lezen en 225 MB/s schrijven op een ICH9R. 128KB Stripe size. De test is met 2x 32GB uitgevoerd, maar de 16GB zijn net zo snel.
Hier vind je de Benchmark test.
Gulfstream G650
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Anoniem: 4629
Die conclusie heb ik voor mezelf dus inmiddels ook getrokken.maratropa schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:11:
Maarja je hebt snelle cycly en je hebt SNELLE CYCLY... Nu gaat het wel erg hard. Als je nu al snelle schijven hebt, vooral in je desktop, zou ik even wachten idd..
Ik hoop het. Ik heb nog vrij weinig aankondigingen gezien van SAS SSD's. Ik vraag me af wat de meeste SSD fabrikanten nu als target raid controller in gedachten hebben voor hun producten, want dat er een bottleneck en een mismatch is dat is wel duidelijk.maratropa schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:18:
SAS SSD's zal dan ook wel gebeuren..Maar misschien moeten we daarvoor op seagate wachten...
Daarom is het denk ik ook wel interessant dat ook een Controller-fabrikant als Intel zich bezig gaat houden met SSD. Als je immers het hele traject (SSD-controller-NB-CPU) onder de knie hebt, kun je aardige resultaten behalen lijkt mij.flowerp schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:54:
[...]
Ik hoop het. Ik heb nog vrij weinig aankondigingen gezien van SAS SSD's. Ik vraag me af wat de meeste SSD fabrikanten nu als target raid controller in gedachten hebben voor hun producten, want dat er een bottleneck en een mismatch is dat is wel duidelijk.
Nouja ondanks de bottlenecks zijn er gigantische snelheidsverhogingen... Dus om van een direct probleem te spreken. Als de controllers de SSD's op de snelheid van conventionele harde schijven zouden houden, dat zou een probleem zijn....flowerp schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:54:
[...]
Ik hoop het. Ik heb nog vrij weinig aankondigingen gezien van SAS SSD's. Ik vraag me af wat de meeste SSD fabrikanten nu als target raid controller in gedachten hebben voor hun producten, want dat er een bottleneck en een mismatch is dat is wel duidelijk.
Nee, dat is waar. Er is ook met de hedendaagse controllers wel duidelijk een snelheidsverhoging ten opzichte van harddisks. Toch zie je nu al dat op bepaalde punten de controllers de bottleneck vormen. Hedendaagse SSD's in RAID configs zouden dus nog (flink) beter kunnen presenteren dan ze nu al doen. Je ziet b.v. dat alleen al de SAS/SATA mismatch in de buurt van de 100% van de sequential write performance laat liggen in RAID 5 ( ~140 MB/s t.o.v. 250 MB/s). Een langzamere IOP met een Sata interface haalt zo'n 250 MB/s uit een 4xdisk opstelling terwijl een veel snellere IOP met een SAS interface tot zo'n 140 MB/s komt. Als 1 enkele SSD binnenkort al zo'n 140 MB/s gaat halen, dan heeft een RAID opstelling voor dat aspect dus al geen zin meer.maratropa schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:31:
[...]
Als de controllers de SSD's op de snelheid van conventionele harde schijven zouden houden, dat zou een probleem zijn....
Anoniem: 47200
Anoniem: 41852
Ik denk dat alle fabrikanten van performance-oriented SSD's (Mtron, Memoright, Intel?) dit al in de pipeline hebben zitten. Het is alleen slimmer voor de fabrikanten om deze ontwikkeling stap voor stap door te zetten en de ontwikkeltijd over meerdere generaties uit te smeren. Het kost een hoop tijd om een controller te ontwikkelen welke intelligent genoeg is om writes op te sparen per write block en deze parallel weg te schrijven, rekening houdend met de laatste write in dat block, wear levelling, reads van een block dat nog cached writes in de buffer heeft hangen, etc.Anoniem: 41852 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 08:08:
Wat betreft trage random writes doordat een hele cell block moet worden herschreven: als het echt random writes zijn betekent dit dat elke write een andere cell block beslaat. Een slimme controller zou deze writes tegelijk - dus in parallel - kunnen uitvoeren. Door een 64MB DRAM chip te integreren op de printplaat kun je een SSD maken die net als een Areca controller requests direct aanneemt en zo zijn trage writes weet te verhullen.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Staat hier idd nog in de pijplijn, wil zeker eens met Solaris en ZFS gaan testenP5ycho schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:38:
Gewoon een AID controller met alleen goede caching en een BBU, en de rest over laten aan ZFS
Alleen doet de mtron het in femme real world ipeak testen wel altijd beter...Anoniem: 252528 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:19:
Nieuwe test resultaten:
MemoRight GT vs Mtron Pro 7500
Anoniem: 256820
Anoniem: 256820
Lijkt ja, maar is dat ook zo? Met 4 x een Mtron 7000 op een Areca 1680ix (1.2Ghz IOP348) verwachte ik eigenlijk ook dat de write speed ongeveer 4x90=360 MB/S zou zijn. Dat bleek toch 'iets' minder te zijn. In RAID 5 was het slechts tussen de 140 en de 180 MB/s afhankelijk van de file size (grotere files = hogere write speed).Anoniem: 41852 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:34:
Gewoon lineair lijkt me.
Anoniem: 265664
8x MemoRight 128GB GT op een Areca ARC 1231Anoniem: 256820 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:16:
Heeft er eigenlijk al eens iemand meer dan 4 SSDs in raid geprobeerd op een recente snelle raid controller? De meeste testen die ik zie, op battleship mtron na, zijn altijd met 4. Ik ben benieuwd hoe het tegenwoordig schaalt als je net even wat meer disken gebruikt, b.v. van 4 naar 6 mtron 7500's.
Daar zie je dus precies het zelfde, de RAID controller begint te nekken. Was dit overigens RAID-0? Ik denk het wel aan de snelheden te zien.
Anoniem: 271508
Inderdaad, ik las in diverse fora dat Areca het inderdaad afraad. Sommige berichten daarover zijn al van vroeg in dit jaar. Ze communiceren het echter niet duidelijk op hun eigen site. Daar staat gewoon dat hun 1680i kaart compatible is met SATA. Punt. Beetje jammer.Snow_King schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:49:
De 1680i is een SAS controller en Areca raad ook af er S-ATA aan te hangen, het werkt, maar dat is ook alles.
Precies, dat bedoel ik dus. Voor januari ofzo staan de mtron's met ~220 MB/S geplanned. Ik zie er echter weinig heil in om zelfs maar 4 van deze op een RAID kaart te laten draaien, laat staan 8. Elke SSD fabrikant komt met aankondingen van snellere disks, maar waar blijven de raid controller fabrikanten?Daar zie je dus precies het zelfde, de RAID controller begint te nekken.
Je moet erop letten dat je niet tegen een filesystem misalignment aanloopt, google daarop als je dit begrip niet kent. Het zorgt er in feite voor dat twee in plaats van één fysieke schijf aan het werk is om een enkele request te bedienen. Je wilt juist dat elke I/O request door één schijf wordt afgehandeld, zo kun je alle schijven in je array gebruiken voor parallelle I/O.Anoniem: 256820 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:12:
Lijkt ja, maar is dat ook zo? Met 4 x een Mtron 7000 op een Areca 1680ix (1.2Ghz IOP348) verwachte ik eigenlijk ook dat de write speed ongeveer 4x90=360 MB/S zou zijn. Dat bleek toch 'iets' minder te zijn. In RAID 5 was het slechts tussen de 140 en de 180 MB/s afhankelijk van de file size (grotere files = hogere write speed).
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 41852 op 18-08-2008 22:11 ]
Als jij blij bent met 16GB (/32GB) is het geen gek idee. Ik zou zelf toch neigen naar een Hitachi 7K320 160GB. De eerste 16GB is dan iets minder snel, de rest is een stuk sneller dan die Transcend.GreenSky schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:48:
Is dat een goed idee denken jullie? Of moet ik wachten op de Core2 en vooral reviews daarvan?
Gelukkig importeren we ook MemoRightAnoniem: 271508 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:53:
@ Snow_King
Het is duidelijk dat je voor PCextreme werkt, de importeur van Mtron.
Is verder nier erg, maar het plaatst wel je postings in een ander daglicht.
Was er hier niet iemand die met Areca gemailed had? Areca raadde daar zelf aan voor puur S-ATA en SSD's de 1230ML te nemen, die heeft de snelste CPU voor puur S-ATA werk.flowerp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:07:
[...]
Inderdaad, ik las in diverse fora dat Areca het inderdaad afraad. Sommige berichten daarover zijn al van vroeg in dit jaar. Ze communiceren het echter niet duidelijk op hun eigen site. Daar staat gewoon dat hun 1680i kaart compatible is met SATA. Punt. Beetje jammer.
Als ik echter de benchmarks van tweakers zie uit de bench database dan geeft dat een beetje een gemengd beeld. Op sommige punten, met name sequential writes is de overhead enorm. Op andere punten zie je dat de 1.2Ghz IOP348 t.o.v. de 800Mhz IOP341, ondanks de SAS/SATA overhead toch nog sneller is.
[...]
Precies, dat bedoel ik dus. Voor januari ofzo staan de mtron's met ~220 MB/S geplanned. Ik zie er echter weinig heil in om zelfs maar 4 van deze op een RAID kaart te laten draaien, laat staan 8. Elke SSD fabrikant komt met aankondingen van snellere disks, maar waar blijven de raid controller fabrikanten?
Anoniem: 271508
Geloof je dat zelf?? Volgens mij is JPF de officiele MemoRight importeur.
Laten we verder niet bijdehand gaan doen, want blijkbaar heb je geen idee waar je het over hebt. We hebben het hier over SSD's en niet over waar ik werk en hoe dat er uit ziet.Anoniem: 271508 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:33:
[...]
Geloof je dat zelf?? Volgens mij is JPF de officiele MemoRight importeur.
http://www.jpfcomputing.nl/producten/industrieel/solid_state
Op jullie website is niets over MemoRight te vinden, alleen Mtron. Ook op de website van www.memoright.com (met alle officiele distributeurs) zijn jullie nergens te vinden.
Houd alsjeblieft op met onzin te schrijven.
[ Voor 5% gewijzigd door Snow_King op 19-08-2008 17:53 ]
Snow_King schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:48:
[...]
blabla bijdehand blablablablablablablablablablablaa
Ah nu snap ik je.RnB schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:58:
Sorry, ik volg het niet, maar bijdehand met een ei schrijven, tsja.. dan moet ik gewoon even bijdehand doen.
Zo ver ik weet niet, als je gewoon de BTW in DE betaald hoeft het in NL niet meer.GreenSky schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:11:
Ok, voor een MSD-SATA3025-016 (Mtron Mobi 3000 Sata 2,5 inch, 16GB), vanuit Duitsland, 177 euro inclusief verzendkosten en belasting (BTW). Dan hoef je er geen extra belasting of heffingen over te betalen (toch?). Dat gaat em denk ik worden.
Anoniem: 224521
ik was benieuwd waar je deze gevonden heb.. kun je hem nou met paypal betalen?GreenSky schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:11:
Ok, voor een MSD-SATA3025-016 (Mtron Mobi 3000 Sata 2,5 inch, 16GB), vanuit Duitsland, 177 euro inclusief verzendkosten en belasting (BTW). Dan hoef je er geen extra belasting of heffingen over te betalen (toch?). Dat gaat em denk ik worden.
Nja op zich wel natuurlijk, maar aan de andere kant...voorbeeldje, als je een groot bestand uitpakt, dan doet ie de eerste 128 mb bij mij razendsnel, door de write back cache... Met 2GB buffer je zo veel acties op je workstation...das nog beter dan een SSD...Snow_King schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:55:
[...]
Zo ver ik weet niet, als je gewoon de BTW in DE betaald hoeft het in NL niet meer.
@maratropa, zo ver ik weet hebben de modellen met 16 en 24 poorten pas de mogelijkheid tot een 2GB cache, dat is inderdaad wel jammer.
Maar denk je dat 256 of 512MB niet toereikend is?
[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 19-08-2008 19:02 ]
Dat klopt, maar ik dacht toch echt een paar benches gezien te hebben in de tweakers DB waarbij een 1230 tegenover een 1280 staat met sata disks, en de 1280 voor een paar dingen toch sneller is. Maar ik zal ze weer even proberen te vinden, misschien onthield ik het verkeerd.Snow_King schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:13:
[...]
Was er hier niet iemand die met Areca gemailed had? Areca raadde daar zelf aan voor puur S-ATA en SSD's de 1230ML te nemen, die heeft de snelste CPU voor puur S-ATA werk.
Sorry, niet eens link erin geplakt:Anoniem: 224521 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:16:
[...]
ik was benieuwd waar je deze gevonden heb.. kun je hem nou met paypal betalen?
Ah dankje! maar een paar euro duurder en met paypal betalen, dat versnelt het zaakje behoorlijk. Ik had al wel met die andere gemaild, maar goed, dit gaat sneller.
[ Voor 7% gewijzigd door Hekking op 19-08-2008 22:10 ]
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Anoniem: 78739
Een test die helemaal niets zegt omdat er niet eens een HD naastgelegd is...Philflow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:13:
SSD test door Tom's hardware 18 aug.: http://www.tomshardware.c...d-drive,review-31258.html
Yeah, Ik ben nog bezig met de Topicstart, maar ik zal nu alvast een neiwue deel 2 openen.abusimbal schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:57:
Word het SowieSo niet tijd voor Deel2 ?
[ Voor 21% gewijzigd door SalimRMAF op 20-08-2008 13:40 ]
Gulfstream G650
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq