ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Zo heeft Mike Oldfield een keer Tubular Bells 2003 op DVD-audio geremixt. Een heel erg goede opname met full range gebruik over de 5 kanalen (en de het laag mooi naar de sub). Een klein nadeel: je hebt idd een goede opstelling nodig EN 5 full-range speakers om de max eruit te halen. De reden van Mike Oldfield om voor DVD-A te kiezen, was dat de software makkelijker en meer vrijheid gaf om te mixen over alle kanalen dan SACD. Hij had overwogen om zijn beste/mooiste (even in het midden gelaten welke het waren: hij had dat niet gespecificeerd) en nieuwe muziek ook op DVD-A uit te geven. Helaas is hij hierop teruggekomen. Anderzijds vond ik 'Light and shade' absoluut beneden maat. Het had geen typische tegendraadse Oldfield sound, maar een popi-jopi techno sound (of whatever).voodooless schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:29:
LeukHeb je daar meer info over? Er zijn wel meer artriesten die geexperimeteerd hebben met 3D geluids techieken (Roger Waters bijvoorbeeld), maar het is nooit een hit geworden. Dit soort dingen werken alleen in gecontroleerde omgevingen, en helaas niet in de huiskamer van jan en alleman. Zie ook de 2.1 "surround" sets. Die werken ook maar hoogst zelden en zeer afhankelijk van de ruimte en opstelling.
De belangrijkste reden dat SACD en DVD-A dood bloeden: Jan-met-de-pet heeft GEEN full-range surround die de maximale uit de surround haalt. Verder heeft SACD (Sony/philips) de fout gemaakt om 'superieur' kwaliteit te beloven op simpele melkpakjes (a la Bose). Dat is dus niet waar: je hebt toch wel stukken betere apparatuur nodig om er meer uit te halen. Ook de domste zet was om de cdlaag van SACD met opzet van slechtere kwaliteit mee te persen, zodat het verschil beter te horen was... DVD-A was logischer: het is bedacht door Meridean, die apparatuur maakt in het hogere segment. Dat het ook geen succes is geworden, komt imho doordat de marketing van SACD veel aggressiever was dan die van DVD-A.
Wat de Audio-CD laag van slechtere kwaliteit is, is overigens lang niet altijd waar. In veel gevallen zijn de twee lagen gewoon vrijwel identiek.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
De 2 lagen horen idd vrijwel identiek te zijn. Wat echter wel eens wil gebeuren is dat een of andere snotmongool (bij bijvoorbeeld EMI) het beter meent te weten dan de engineer, zo krijg je dat bijvoorbeeld de CD laag van The Dark Side Of The Moon slechter klinkt dan de 20th anniversary edition. De CD laag is hier het slachtoffer geworden van de loudness wars...voodooless schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:06:
Ik heb Tubular Bells gewoon op SACD hoorVoor het mixen maakt dat echt niet uit, want dat doen ze toch niet in DSD (in ieder geval hoogst zelden).
Wat de Audio-CD laag van slechtere kwaliteit is, is overigens lang niet altijd waar. In veel gevallen zijn de twee lagen gewoon vrijwel identiek.
Ze kunnen (binnen de technische beperkingen) gelijkwaardig zijn... en eigenlijk horen ze dat ook te zijn...
[ Voor 6% gewijzigd door servies op 18-01-2008 11:22 ]
Verwijderd
Dan heb je de orginele versie geconverteerd naar SACD. Ik heb het over de 2003 versievoodooless schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:06:
Ik heb Tubular Bells gewoon op SACD hoorVoor het mixen maakt dat echt niet uit, want dat doen ze toch niet in DSD (in ieder geval hoogst zelden).
Verwijderd
Luister dan eens een keer naar de 2003 versie (cd). Het klinkt bekend, maar dan wel anders... Het is nogal moeilijk uit te leggen: zoiets moet je gehoord hebben:voodooless schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:28:
AhzoIk luister toch sowiso alleen maar naar de stereo track. Surround is niet aan mij besteedt. En die vind ik eigenlijk wel prima klinken

Jean Michel Jarre heeft met het album "Aero" flink geëxperimenteerd met 3D-geluid. Er zit een gewone audio-cd bij, die in Dolby Prologic is, en een DVD met DTS-track die full 5.1 is. Je moet inderdaad wel een goede set hebben om de volle potentie eruit te halen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:49:
[...]
Zo heeft Mike Oldfield een keer Tubular Bells 2003 op DVD-audio geremixt. Een heel erg goede opname met full range gebruik over de 5 kanalen (en de het laag mooi naar de sub). Een klein nadeel: je hebt idd een goede opstelling nodig EN 5 full-range speakers om de max eruit te halen. De reden van Mike Oldfield om voor DVD-A te kiezen, was dat de software makkelijker en meer vrijheid gaf om te mixen over alle kanalen dan SACD. Hij had overwogen om zijn beste/mooiste (even in het midden gelaten welke het waren: hij had dat niet gespecificeerd) en nieuwe muziek ook op DVD-A uit te geven. Helaas is hij hierop teruggekomen. Anderzijds vond ik 'Light and shade' absoluut beneden maat. Het had geen typische tegendraadse Oldfield sound, maar een popi-jopi techno sound (of whatever).
De belangrijkste reden dat SACD en DVD-A dood bloeden: Jan-met-de-pet heeft GEEN full-range surround die de maximale uit de surround haalt. Verder heeft SACD (Sony/philips) de fout gemaakt om 'superieur' kwaliteit te beloven op simpele melkpakjes (a la Bose). Dat is dus niet waar: je hebt toch wel stukken betere apparatuur nodig om er meer uit te halen. Ook de domste zet was om de cdlaag van SACD met opzet van slechtere kwaliteit mee te persen, zodat het verschil beter te horen was... DVD-A was logischer: het is bedacht door Meridean, die apparatuur maakt in het hogere segment. Dat het ook geen succes is geworden, komt imho doordat de marketing van SACD veel aggressiever was dan die van DVD-A.
Overigens was Jean Michel Jarre totaal niet tevreden over DTS, hij vond er nog teveel compressie op zitten

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dan gaat dat, neem ik aan, over dynamiek compressie, niet over data compressie van de audio stromen, of wel?deepbass909 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:08:
[...]
Overigens was Jean Michel Jarre totaal niet tevreden over DTS, hij vond er nog teveel compressie op zitten
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Dynamiek compressie is iets wat je zelf toepast en voor zover ik weet niet ingebakken in DTS. Juist de filmcompressies moeten het hebben van de enorme dynamiek die ze pretenderen te hebben.JumpStart schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:18:
Dan gaat dat, neem ik aan, over dynamiek compressie, niet over data compressie van de audio stromen, of wel?
Ray in "Merkkabels uit Japan en China: nep?"
Volgens mij hebben we dit nog niet gehad.
Zijn er hier believers in een stroomrichting in een kabel, en kun je mij ook vertellen, in gewone-mensen-termen, hoe het volgens jou zit?
Ben er best benieuwd naar.
Dat sommige kabels los daarvan (speakerkabel) directie gevoelig zijn (vd Hull bv) kan ik niet uitleggen / verklaren.
Maar om dan maar kolen op het vuur te gooien
De verklaring schijnt te zijn dat de draad in een bepaalde richting is getrokken en je die ook het beste aan kan houden.......Maar dat is wat AHP en Kemp op hun site hebben staan. Ik concludeer het enkel met mijn gehoor.
edit. En nee je valt niet van je stoel van de verschillen en als iemand hem stiekem omdraait zal ik het niet direct door hebben. Echter na een paar nummers zal het me opvallen en zal ik gaan zoeken wat er anders is.....
ff bron er bij
http://www.kempelektroniks.nl/CylindricFuseCartridge.aspx
`De richting van de zekering is doorslaggevend voor het optimale resultaat. U kunt dit gemakkelijk bepalen door te luisteren wat de beste richting is.`
[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 19-01-2008 21:20 ]
2: Stel he dat een kabel idd de ene kant beter een stroom doorlaat dan de andere kant op... waarom werjt dat dan met AC? (wat geluid toch echt is
1. niet wat betreft de antenne uitleg die ik gegeven hebBoudewijn schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:23:
1: die 'bron' is zo partijdig als wat he
2: Stel he dat een kabel idd de ene kant beter een stroom doorlaat dan de andere kant op... waarom werjt dat dan met AC? (wat geluid toch echt is)
2. tja ? zoals gezegd heb ik alleen verschillen gehoord in stroom toevoer (lees zekeringen) en heb nooit de moeite genomen interlinks / speakerkabels bewust om te draaien en vergelijken.
Die kemp-electro bron is echt een enorme berg HiFi fuss, en ik zou wel graag een wat wetenschappelijkere benadering willen
nou leeft je uit! ik kan je zelf wel een CFC van Kemp en van AHP ter beschikking stellen met diverse zekeringenBoudewijn schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:30:
Klopt, maar ook een zekering heeft een continue ompoling (AC).
Die kemp-electro bron is echt een enorme berg HiFi fuss, en ik zou wel graag een wat wetenschappelijkere benadering willen
zoals je weet ben ik een gehoor man, de wetenschap laat ik aan anderen over. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er geen hol van geloofde dat de richting een klankverschil oplevert maar het is toch echt te horen
oja mijn volgende tweak wordt contact enhancers. ben nog even in twijfel of het de silclear of walker audio wordt. Het prijsverschil is enorm te noemen. Wellicht dat jij daar wat zinnigs over kan zeggen....
http://www.kempelektroniks.nl/SilClear.aspx
http://www.walkeraudio.com/sst.htm
[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 19-01-2008 21:37 ]
Ik wil nml best eens overtuigd worden, maar heb er atm het geld niet voor over (alhoewel dat kan veranderen als ik het wel hoor, maar ben atm erg cynisch).
Waarom zou je bij die pasta alleen op de male delen mogen gaan smeren?1. Gebruik het bijgeleverde kwastje om uitsluitend de mannelijke oppervlakten van elke connector te behandelen. Laat de vrouwelijke delen onbehandeld!
Bij cinch-connectoren betekent dit, dat bij de mannelijke connector uitsluitend de centrale “hete” pin dient te worden behandeld, bij het vrouwelijke chassisdeel dient alleen de massa behandeld te worden.
Bij cinch-connectoren dienen tevens de schroefdraden van alle denkbare metalen hulzen te worden behandeld.
De pasta moet inspelen?4. De door SilClear veroorzaakte geluidsverrijking, die U direct zult horen, zal met de uren alleen maar toenemen. U zult de eerste 4 tot 10 uur na behandeling een alsmaar groter wordende verbetering van Uw hele systeem horen, met betrekking tot warmte en diepte.
Supergeleiding bij kamer-temperatuurhet beste contactverbeteringsmiddel, op basis van een met zilver verzadigde - supergeleidende - pasta
[ Voor 86% gewijzigd door Boudewijn op 19-01-2008 21:44 ]
Ik denk dat je verschil hoort om dat de ene keer de draad misschien wat losser in de zekering geklemd is dan de andere keer. Hierdoor krijgt de verbinding een hogere weerstand en je versterker minder piek vermogen. Dus ook weer minder dynamiek.Ray schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:34:
[...]
nou leeft je uit! ik kan je zelf wel een CFC van Kemp en van AHP ter beschikking stellen met diverse zekeringen
High Powered Madness
@Dalus: denk je dat een SMPS dat merkt?
[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 19-01-2008 22:11 ]
High Powered Madness
Nee natuurlijk niet, ik gebruik dan ook geen ampere dit of dat of ohm zus en zo. Het beste geluid zit in jezelf. Geen enkele kabel of ander soort electriciteits norm kan daar verandering in brengen, laat staan een cijfer.Boudewijn schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:11:
Kerel, als je zo gaat doen wil je dan aub niet de discussie hier zo voeren? Beetje over the top lomp en niet echt voer voor een zinnige dialoog.
Je weet toch hoe google werkt http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
High Powered Madness
Verwijderd
Ik denk dat ie verschil hoort omdat die weet hoe de zekering er in zit. Zou Ray ook een dubbelblind test aandurven?dalus schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:55:
[...]
Ik denk dat je verschil hoort om dat de ene keer de draad misschien wat losser in de zekering geklemd is dan de andere keer. Hierdoor krijgt de verbinding een hogere weerstand en je versterker minder piek vermogen. Dus ook weer minder dynamiek.
Sorry "An ABX test can give us an answer." hier ben ik opgehouden met lezen.dalus schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:45:
[...]
Je weet toch hoe google werkt http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Waarom?XunFar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:02:
[...]
Sorry "An ABX test can give us an answer." hier ben ik opgehouden met lezen.
Ik zou het je uitleggen, maar als je de eerste zin niet haalt, dan heeft het ook geen zin he.

Lees even de thread johVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:45:
[...]
Ik denk dat ie verschil hoort omdat die weet hoe de zekering er in zit. Zou Ray ook een dubbelblind test aandurven?
Help me! Ik zoek een antwoord... plz help me!MaCe1337 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:07:
[...]
Waarom?
Ik zou het je uitleggen, maar als je de eerste zin niet haalt, dan heeft het ook geen zin he.
Wat gebeurd er dan? Ik wil niet verder lezen. Ik wil weten wat geluid met jou doet. Plz tell me.
Pure poëzie! Bravo :-)XunFar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:03:
Het beste geluid is in een lemen kamer met veel hout en een of andere muzikant trommelend op een leren vel. Al die bullshit er omheen is alleen maar bullshit. Wil je geld uitgeven? Prima, be my guest.
(om het even zelf te interpreteren: in plaats van naar een opname kan je beter naar de originele uitvoering luisteren? Ja, dat lijkt me duidelijk)
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Hee, of je probeert hier een beetje serieus mee te discussieren, of je laat dit topic gewoon lekker links liggen. Met bovenstaande geef je, tot nu toe, duidelijk aan dat je het in feite geen ene fuck interesseert. En dat je niet eens er een beetje moeite in wil steken.XunFar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:02:
[...]
Sorry "An ABX test can give us an answer." hier ben ik opgehouden met lezen.
ABX is een wetenschappelijk 100% verantwoorde vorm van dubbel blind testen. In het geval van de "richting" van een zekering laat je dan eerst richting A horen. Dan kan je zelf beluisteren hoe dit klinkt. Vervolgens hoor je richting B. Daarna krijg je X, oftwel A of B, maar dan weet je niet vantevoren welke van de twee. ABX dus.
Maakt niet uit of het nou speakerkabel is, Machina Dynamica Magic Pebbles™, zekering al dan niet omgedraaid, of iets heel anders. ABX testen kom je overal in wetenschappelijk onderzoek tegen, en het zou nou juist niet iets moeten zijn waarbij jij als zelfverklaarde scepticus op afhaakt. Zo heb je jezelf fraai te kakken gezet dus.
Je mag zowel A als B zoveel beluisteren als je wil. Daarna moet je een x aantal malen X horen en bepalen of dat A of B is.
Om het statistisch verantwoord te doen, moet je ongeveer 20 tests doen. Tussendoor mag de luisteraar telkens weer A en B horen naar keuze (zoveel hij wil) waarbij hij ook hoort wat A en wat B is. Alleen X mag hij niet weten
Mooiste geluid ben jezelf! Wat doet geluid met je? Het beste geluid is het geluid dat je ziel opneemt.
Niks meer dan dat! Geluid is datgene dat je ziel kan opnemen. Niks meer dan dat. Zijn er elven die het geluid bij maanlicht het beste tot je nemen, be my guest; puurheid We helen elkaars wonden delen elkaars pijn verwoorden met monden ons eigen diepste zijn We delen elkaars lusten dragen elkaars last rusten in onrusten ... dat is geluid.
Deze thread bestaat puur doordat er een discussie is tussen believers (ray cs.) en de non-believers (ik , nog wat mensen). Die discussie is er omdat er een stukje respect is, ondanks dat het er hard aan toe kan gaan.
En ook ik sta echt open voor zijn ideeen, en probeer me ook in te leven.
Met die jennende one-liners is deze discussie (vind ik) niet gebaad.
Verwijderd
Ray schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:15:
http://www.kempelektroniks.nl/CylindricFuseCartridge.aspx
`De richting van de zekering is doorslaggevend voor het optimale resultaat. U kunt dit gemakkelijk bepalen door te luisteren wat de beste richting is.`
Man, die zekeringen moet wel gesmeed zijn door de elfenkoning bij een volle maan. Niet alleen uw audio reageert positief op de Cylindric Fuse Cartridge, ook het beeld van uw televisie, LCD of plasma wordt aanzienlijk beter; meer scherpte en diepere kleuren.
Jammer genoeg heb ik geen TV en alleen maar een projector

Ik heb vrij weinig verstand van de werking van electronica zelf, maar ik ben _zeer_ sceptisch over dit soort producten. Producten die met de simpele aanvoer van electriciteit te maken hebben. Interlinks en speakerkabels okay, maar dit soort dingen. Reinste kwakzalverij. Als je verschil op je versterker hoort heb ik toch eerder het idee dat de voeding van je versterker brak is, die zou mogelijke vervuiling er gewoon uit moeten halen? Kan iemand mij eens vertellen wat een andere netkabel (of zekering, zoals dat ding hierboven) aan winst zou moeten opleveren? Het gaat toch gewoon via standaard muurbedrading je huis door? Of moet je die ook allemaal vervangen door zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht?
ik ben ook wel benieuwd hoor
Ik ben geen geluid, ik ben levensvorm op basis van voornamelijk koolwaterstoffen, water en zuurstof. M'n ziel neemt alles op wat ik hoor, ook de slechte geluiden.XunFar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:50:
Jongens en meiden, geluid is emotie. Je kunt dat versterken met electriciteit. Maar emotie is emotie.
Mooiste geluid ben jezelf! Wat doet geluid met je? Het beste geluid is het geluid dat je ziel opneemt.
Niks meer dan dat! Geluid is datgene dat je ziel kan opnemen. Niks meer dan dat. Zijn er elven die het geluid bij maanlicht het beste tot je nemen, be my guest; puurheid We helen elkaars wonden delen elkaars pijn verwoorden met monden ons eigen diepste zijn We delen elkaars lusten dragen elkaars last rusten in onrusten ... dat is geluid.
Hoe lomp het ook klinkt, muziek beluisteren hoeft geen ene fuck te maken te hebben met delen. Sterker nog, muziek beleven kan een zéér individuele belevenis zijn. Wat mij betreft mag je dus ophoepelen met je New Age gezweef over wonden helen, pijn delen en meer van dat soort Heal The World meuk. Als ik kippevel van muziek krijg en de rillingen over m'n rug heb lopen (en dat wil nog wel eens gebeuren) gebeurt dat soms juist wanneer ik in m'n eentje, zonder enige vorm van afleiding, opga in waar ik naar luister.
Maar we kunnen het kortsluiten: Over emotie valt al helemaal niet te discussieren, dus kan je in feite het beste gewoon opzouten uit dit topic.

(Sorry, was ik een beetje te bot hier? Tsja, da's beter dan te onzeker
Jij snapt wat geluid isJumpStart schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:07:
[...]
Ik ben geen geluid, ik ben levensvorm op basis van voornamelijk koolwaterstoffen, water en zuurstof. M'n ziel neemt alles op wat ik hoor, ook de slechte geluiden.
Hoe lomp het ook klinkt, muziek beluisteren hoeft geen ene fuck te maken te hebben met delen. Sterker nog, muziek beleven kan een zéér individuele belevenis zijn. Wat mij betreft mag je dus ophoepelen met je New Age gezweef over wonden helen, pijn delen en meer van dat soort Heal The World meuk. Als ik kippevel van muziek krijg en de rillingen over m'n rug heb lopen (en dat wil nog wel eens gebeuren) gebeurt dat soms juist wanneer ik in m'n eentje, zonder enige vorm van afleiding, opga in waar ik naar luister.
Maar we kunnen het kortsluiten: Over emotie valt al helemaal niet te discussieren, dus kan je in feite het beste gewoon opzouten uit dit topic.![]()
(Sorry, was ik een beetje te bot hier? Tsja, da's beter dan te onzeker)

Jij snapt niet wat het doel van dit topic is, ik zou eerst maar eens de TS doorlezen als ik jou was. Dan kun je misschien op een zinnige manier bijdragen aan dit topic.XunFar schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:10:
[...]
Jij snapt wat geluid ishave fun ermee knul.
High Powered Madness
Jou manier van discussiëren (als je het discussiëren kan noemen) is niet prettig.XunFar schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:10:
[...]
Je komt met verhalen over leemhutten en dierenvellen, en new age gewauwel en als iemand het er niet mee eens is geef je zo'n reactie. Daarbij komt nog dat je vragen stelt die gemakkelijk met een beetje zoekwerk te beantwoorden zijn en als iemand je een linkje geeft haak je af na de 1e zin.
Wat wil je nou eigenlijk???
^^^ with stupid..Boudewijn schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:53:
Met die jennende one-liners is deze discussie (vind ik) niet gebaad.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Zoo grappig dit!MaCe1337 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:38:
...Je komt met verhalen over leemhutten en dierenvellen, en new age gewauwel....

ik heb op het moment niet de Kemp versie liggen maar wel de AHP en in totaal nog wel een stuk of 5 verschillende zekeringen. Verschillend van gold (ahp) zilver (siemens) en een aantal voor industrieel gebruik. Heb je een meterkast waar dergelijke modules zo in kunnen ? dan wil ik best een keer wat met je afspreken. Het beste is natuurlijk de cfc voor een dedicated groep te zetten voor de audio. Hoe heb je dat zelf ingericht ?Boudewijn schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:40:
Je wil er mij een uitlenen, begrijp ik het goed?
Ik wil nml best eens overtuigd worden, maar heb er atm het geld niet voor over (alhoewel dat kan veranderen als ik het wel hoor, maar ben atm erg cynisch).
ik hoop trouwens deze maand de nieuwe stroomkabels binnen te krijgen. Ze zijn nu in productie dus met een beetje mazzel......
[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 20-01-2008 01:51 ]
Ray, wat voor mounting heeft dat spul dan?Ray schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:50:
[...]
ik heb op het moment niet de Kemp versie liggen maar wel de AHP en in totaal nog wel een stuk of 5 verschillende zekeringen. Verschillend van gold (ahp) zilver (siemens) en een aantal voor industrieel gebruik. Heb je een meterkast waar dergelijke modules zo in kunnen ? dan wil ik best een keer wat met je afspreken. Het beste is natuurlijk de cfc voor een dedicated groep te zetten voor de audio. Hoe heb je dat zelf ingericht ?
ik hoop trouwens deze maand de nieuwe stroomkabels binnen te krijgen. Ze zijn nu in productie dus met een beetje mazzel......
Ik heb hier in huis alles vanaf 45 tot 2008 liggen.... echt alles.
Ongeveer 3m2 aan stoppenkast

dammzzzz waar woon je dan wel niet . Heb je een complete villa tot je beschikking met sm kelderBoudewijn schreef op zondag 20 januari 2008 @ 02:12:
[...]
Ray, wat voor mounting heeft dat spul dan?
Ik heb hier in huis alles vanaf 45 tot 2008 liggen.... echt alles.
Ongeveer 3m2 aan stoppenkast(9 krachtstroomgroepen en 18 230V groepen), en kan wel eea tweaken.
maar de mounting. kijk hier even: http://www.audiophiles-hifi.de/ ik heb de III i liggen
Geluid is het geheel van door het oor waarneembare trillingen.XunFar schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:10:
[...]
Wat geluid met je doet is een geheel ander verhaal.
Wees dan in ieder geval semantisch correct, "knul".
Je weet dat je met 230 Volt wisselspanning van doen hebt? Maakt geen verschil hoe de zekering erin zit. Koperdraad is koperdraad.Ray schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:15:
treden aan de hand van de richting. Het is bij mij zelfs zo erg dat als ik de zekering (jawel de zekering....) in mijn eindversterker omdraai dat plaatsingverschil geef. Ook de hoofdzekering in de meterkast (ik gebruik de Kemp / Siemens module) is richtingsgevoelig. Op de ene manier klinkt mijn set breder en omgedraaid wat smaller en dieper.
yepz dat denk je tot je het verschil hoort. Dat er geen logische verklaring voor is wisten we albouwfraude schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:15:
[...]
Je weet dat je met 230 Volt wisselspanning van doen hebt? Maakt geen verschil hoe de zekering erin zit. Koperdraad is koperdraad.
Grappige site. Voor het woord wat veel gebruikt wordt: "High-End Strom". Ik vind het toch allemaal een beetje ver gaan.Ray schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:39:
[...]
maar de mounting. kijk hier even: http://www.audiophiles-hifi.de/ ik heb de III i liggen
Ik kan gebrijpen dat als er veel ruis en andere troep op het 230V @ 50Hz signaal gemoduleerd zit dat daar misschien iets van terug te horen is. En dat ontstorings filters en sinus generatoren dat een stuk beter maken, maar een verdomde zekering...
Nee ook dit kan ik op geen enkele manier voor me zelf goedpraten.
Het zal wel het geluid iets verbeteren, alle beetjes helpen. Alleen kosten de laatste beetjes steeds meer daar zul je toch zelf een limiet aan moeten stellen.kippy schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:05:
[...]
Grappige site. Voor het woord wat veel gebruikt wordt: "High-End Strom". Ik vind het toch allemaal een beetje ver gaan.
Ik kan gebrijpen dat als er veel ruis en andere troep op het 230V @ 50Hz signaal gemoduleerd zit dat daar misschien iets van terug te horen is. En dat ontstorings filters en sinus generatoren dat een stuk beter maken, maar een verdomde zekering...
Nee ook dit kan ik op geen enkele manier voor me zelf goedpraten.
High Powered Madness
originele uitvoering is vaak bij lange na niet zo goed als een opgenomen uitvoering. Denk maar aan slechte aukoestiek in de zaal, slechte speakers/versterkers(niet slecht maar voor een ander doel)AntiPasta schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:15:
[...]
Pure poëzie! Bravo :-)
(om het even zelf te interpreteren: in plaats van naar een opname kan je beter naar de originele uitvoering luisteren? Ja, dat lijkt me duidelijk)
Als ik dingen live wil zien is dat omdat ik de artiest wil zien niet omdat 't beter klinkt
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Ja maar ik kan met mijn electro en EMC/EMI kennis niet bedenken/begrijpen wat het voordeel kan zijn. Ik snap dat het eventuweel mogelijk is om storingen die in het net zitten terug te zien in het geluidsbeeld. Maar daar voegt een zekering niets aan toe. Dus wat doet die zekering in het geheele plaatje, spanningsval over de zekering is kleiner, ok. Maar ook dat is maar een paar mV en dat is vele malen kleiner dan de spannings dippen in het net. Dus wat voegd het dan wel toe? Ik weet het niet.dalus schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:33:
[...]
Het zal wel het geluid iets verbeteren, alle beetjes helpen. Alleen kosten de laatste beetjes steeds meer daar zul je toch zelf een limiet aan moeten stellen.
Zelf kan ik ook niet echt een reden bedenken, misschien meer dynamiek met zware bassen waarna de versterker zijn condensators probeert op te laden maar niet genoeg vermogen kan trekken dit is het enigste scenario dat ik kan bedenken waar die paar mOHM minder verschil uit maken.kippy schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:02:
[...]
Ja maar ik kan met mijn electro en EMC/EMI kennis niet bedenken/begrijpen wat het voordeel kan zijn. Ik snap dat het eventuweel mogelijk is om storingen die in het net zitten terug te zien in het geluidsbeeld. Maar daar voegt een zekering niets aan toe. Dus wat doet die zekering in het geheele plaatje, spanningsval over de zekering is kleiner, ok. Maar ook dat is maar een paar mV en dat is vele malen kleiner dan de spannings dippen in het net. Dus wat voegd het dan wel toe? Ik weet het niet.
Of je kan het zo verklaren.dalus schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:55:
[...]
Ik denk dat je verschil hoort om dat de ene keer de draad misschien wat losser in de zekering geklemd is dan de andere keer. Hierdoor krijgt de verbinding een hogere weerstand en je versterker minder piek vermogen. Dus ook weer minder dynamiek.
High Powered Madness
Verwijderd
Tis net als met religie, geloven is alles. Sceptici zullen nooit toegeven aan dogmatici en andersom.Ray schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:28:
[...]
yepz dat denk je tot je het verschil hoort. Dat er geen logische verklaring voor is wisten we al
Maar je kan er wel eindeloos over doorzemelen da's een feit
Hoho je overziet een belangrijk verschil tussen skeptici en dogmatici, namelijk dat een skepticus wél overstag gaat als er wetenschappelijk bewijs geleverd wordt. Ik heb het hier dan niet over de dogmatische skepticus, met andere woorden iemand die altijd skeptisch blijft, in wezen is dat geen skepticus maar een dogmaticus vermomd als skepticus. Denk bijvoorbeeld aan mensen die in elke technologie een gezondheidsrisico ziet omdat niet bewezen is dat het onschadelijk is (tegenwoordig 'in' in die scene is UMTS), een skepticus die de principes van de wetenschap kent en nastreeft zal hier zich dus niet bij aansluiten.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:15:
[...]
Sceptici zullen nooit toegeven aan dogmatici en andersom.
Wat betreft Ray's inbreng en die van gelijkgestemden blijft dat ze een hypothese poneren (zoals nu dus 'de richting van een zekering heeft invloed op de geluid/muziekperceptie') zonder dat dit te toetsen valt. Immers het 'horen' is een subjectieve test dus niet wetenschappelijk toetsbaar en dus niet onderuit te halen (net zoals je niet kan bewijzen dat er geen buitenaards leven is). Op die manier blijft de rest tegen de oneindig hoge muur aanlopen en zijn we nooit uitgepraat.
Vandaar ook al 1500 posts. Eigenlijk is het ultra en over-the-top HIFI-gebeuren idd net als een religie, daar kom je met wetenschappelijke bewijzen gewoonweg niet of nauwelijks tussen, behalve als ze juist iets lijken aan te tonen ten gunste van de zaak.Lekkere Kwal schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:01:
[...]
Wat betreft Ray's inbreng en die van gelijkgestemden blijft dat ze een hypothese poneren (zoals nu dus 'de richting van een zekering heeft invloed op de geluid/muziekperceptie') zonder dat dit te toetsen valt. Immers het 'horen' is een subjectieve test dus niet wetenschappelijk toetsbaar en dus niet onderuit te halen (net zoals je niet kan bewijzen dat er geen buitenaards leven is). Op die manier blijft de rest tegen de oneindig hoge muur aanlopen en zijn we nooit uitgepraat.
Dat Ray en anderen verschillen horen weet ik wel zeker, dat ze een dubbelblinde proef halen tussen bijvoorbeeld een optisch kabeltje van 10 euro en een 400 euro kostend puur verglaasde digitaal ingespeelde interlink met gouden connectoren zet ik gerust 100 euro op dat dat ze niet lukt, de zekering omkeren zie ik al helemaal als iets wat zelfs met de meest nauwkeurige apparatuur niet te meten zal zijn
Neemt niet weg dat ze plezier beleven aan hun hobby, daar gaat het om, er zijn duurdere hobby's denkbaar. De fabrikant is natuurlijk de lachende derde.
Ik weet niet hoe het kan maar ik geniet ervan
wat dan overigens niet wil zeggen dat het enkel tussen mijn oren zit
Count me in iig.
Nope, Jean Michel Jarre was ontevreden over de data compressie, samen met de sample- en bitrate van DTS.JumpStart schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:18:
[...]
Dan gaat dat, neem ik aan, over dynamiek compressie, niet over data compressie van de audio stromen, of wel?

Maar als je een goede referentie wil hebben van muziek met 3d-plaatsing, dan is deze echt een aanrader.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Let op dat de acoustiek dramatisch kan veranderen als er meer personen in een kamer aanwezig zijn of tussentijds van plaats of kleding wisselen, temperatuur van de lucht kan ook mee gaan spelen. Een lege concertzaal klinkt totaal anders dan een volleMaCe1337 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:19:
Misschien kunnen we wel een mini AUD meeting houden, en dan met een aantal proefpersonen uit dit topic een ABX test houden bij iemand thuis.
Count me in iig.
maar goed, dat is idd de nummer1 smoes die we straks gaan horen bij een 'slechte' uitslag voor de believers.
Als de kamer tijdens de test steeds gelijk blijft qua mensen dan moet je ook het verschil kunnen horen.
Zo spottend is niet nodig. We proberen hier serieus iets te besprekenBoudewijn schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:21:
true maar de temperatuur kan 0.1c afwijken waardoor je supergeleiding in je zekering niet helemaal tot stand zal komen he
Verwijderd
Het is wel degelijk toetsbaar m.b.v. van een blind test. D.w.z. de luisteraar aan moet geven of een geluidsfragment beter of slechter klinkt dan het vorige geluidsfragment, waarbij het te testen onderdeel random gewijzigd wordt, zonder dat de luisteraar weet waar na ie luistert. Als er een duidelijke correlatie ligt tussen wat de luisteraar beter vindt en het onderdeel, dan mag je aannemen dat het het onderdeel invloed heeft. Als er geen duidelijke correlatie te ontdekken valt dan mag je aannemen dat het voor die luisteraar niets uitmaakt.Lekkere Kwal schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:01:
[...]
Wat betreft Ray's inbreng en die van gelijkgestemden blijft dat ze een hypothese poneren (zoals nu dus 'de richting van een zekering heeft invloed op de geluid/muziekperceptie') zonder dat dit te toetsen valt. Immers het 'horen' is een subjectieve test dus niet wetenschappelijk toetsbaar en dus niet onderuit te halen (net zoals je niet kan bewijzen dat er geen buitenaards leven is).
In het verleden heb ik meegewerkt aan perceptie onderzoek t.b.v. audio compressie algoritmes. Voor luisteronderzoeken hadden we beschikking over een speciaal ingerichte kamer, met zeer goede akoestiek, en apparatuur die in totaal meer dan een ton kostte. Er zullen maar weinig HiFi fanaten die dit thuis evenaren of overtreffen. Voor de grap hebben we ook eens getest met mensen die meenden dat gouden oortjes hadden, en die toch wel minimaal zuurstof arme kabels, en het als het eventjes kon ook speciale houten volume regelaars op hun set hadden. Wat opviel was dat deze groep inconsequenter was (m.a.w. meerdere keren dezelfde test levert een ander resultaat op) dan de gemiddelde luisteraar. Wat ook opviel is dat deze groep vaker dan gemiddeld aantoonbaar (d.w.z meetbaar in de zin van ruis, vervorming, frequentie karakteristiek, fase...etc) slechter geluid als de betere aanmerkten. Helaas was de groep (10 man) niet groot genoeg om daar echte conclusies uit te trekken, maar het resultaat vond ik toch wel opmerkelijk.
Als iemand overtuigd is dat zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht beter klinken, dan is dat voor die persoon zijn beleving van de realiteit. Net zo goed als placebo's een uitstekend medicijn kunnen zijn, en Jomanda vele mensen gelukkig heeft weten te maken.
"Non-believers": Alle standpunten van de believers zijn niet wetenschappelijk te onderbouwen en daardoor niet waar.
"Believers": Alle standpunten zijn niet wetenschappelijk te ontkrachten en ik hoor verschil. Daarom is het wel waar.
Zoals Lekkere Kwal hierboven al aangeeft is gehoor en gevoel 100% subjectief en kun je zulke dingen nooit wetenschappelijk bewijzen. En zolang er geen ABX-tests gedaan worden (al dan niet omdat deze geweigerd worden) houd het daar ook op.
Wat is dan in godsnaam nog het nut hierover verder te gaan, afgezien om mij (en met mij vele anderen) te amuseren als ik even niks te doen heb op het werk?
[ Voor 5% gewijzigd door The Realone op 21-01-2008 15:55 ]
Het vervult blijkbaar een behoefte, gezien de hoeveelheids posts die er al zijn gemaakt? En als er niets meer te melden is, valt het topic vanzelf weg.The Realone schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:54:
Wat is dan in godsnaam nog het nut hierover verder te gaan, afgezien om mij (en met mij vele anderen) te amuseren als ik even niks te doen heb op het werk?
Ja, een eindeloos wellus-nietus spelletje. De vraag is dan wat de toegevoegde waarde is. Als iemand mij kan overtuigen...Roamor schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:10:
[...]
Het vervult blijkbaar een behoefte, gezien de hoeveelheids posts die er al zijn gemaakt? En als er niets meer te melden is, valt het topic vanzelf weg.
En er komt genoeg op de markt om daar het toppic verloopig mee hoog te houden.
Ik ben alleen bang dat ik nu zelf ook bezig ben een eindeloze discussie te starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 21-01-2008 17:10 ]
Ikzelf lees het met wisselende aandacht vanaf deel 1. Wat me opvalt is dat de kant van de harde lijn-wetenschap wat verzoenlijker is geworden. Andere mensen wordt het recht op hun beleving meer gegund. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ze het opgegeven hebben.
Aanvankelijk was ik trouwens overtuigd dat Ray een troll was, maar inmiddels geloof ik hem en gun ik hem het plezier van zijn hobby. Zelf vertrouw ik alleen nog mijn eigen oren. En zo is de duurzame wereldvrede weer een stapje dichterbij..
Hoho, er zit natuurlijk een groot kwaliteits verschil tussen kabels gesmeed door elfen en door engelenThe Realone schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:39:
Tja, dan krijg je dus een verzameltopic van exotisch door sengelen gesmeed spul waarvan ervaringen van anderen niet interessant zijn omdat deze toch allen subjectief zijn. Wat de één toegevoegde waarde vindt, vindt de ander totale onzin.
Ik ben alleen bang dat ik nu zelf ook bezig ben een eindeloze discussie te starten.
Maar nu weer even serieus. Ik hoop dat de ABX test er ook echt een keer gaat komen. De plannen zijn er al vaak geweest maar de uitvoering werd steeds uit/afgesteld.
Ik vraag me overigens af wat profesionele artiesten van dit soort praktijken vinden. Kan me voorstellen dat je wel een aantal gefronste wenkbrouwen zult zien als je vertelt dat je erg geniet van de cd van een artiest dankzijn je supergeleidende zekeringen in de meterkast.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Ik denk dat je nog meer gefronste wenkbrouwen ziet als je eens nauwkeurig kijkt wat er nu precies op veel CD's staat. Clipping, absurd veel dynamiek compressie zijn helaas eerder regel dan uitzondering, en daar helpt geen enkele zekering, kabel of handgesmeede volumeknop tegen.Maverick schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:25:
[...]
Hoho, er zit natuurlijk een groot kwaliteits verschil tussen kabels gesmeed door elfen en door engelen
Maar nu weer even serieus. Ik hoop dat de ABX test er ook echt een keer gaat komen. De plannen zijn er al vaak geweest maar de uitvoering werd steeds uit/afgesteld.
Ik vraag me overigens af wat profesionele artiesten van dit soort praktijken vinden. Kan me voorstellen dat je wel een aantal gefronste wenkbrouwen zult zien als je vertelt dat je erg geniet van de cd van een artiest dankzijn je supergeleidende zekeringen in de meterkast.
Ben geen audiofiel, maar draai wel met vinyl omdat het voormij leuker draaien is. De handeling en, heel belangrijk zeker in dit toppic het gevoel is gewoon leuk. En daarnaast klinkt het niet slecht, in iedergeval heeft het meeste vinyl geen last van clipping door slechte opnamens.
Daar heeft dan eerder ook al een behoorlijk topic over gelopenVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:15:
[...]
Ik denk dat je nog meer gefronste wenkbrouwen ziet als je eens nauwkeurig kijkt wat er nu precies op veel CD's staat. Clipping, absurd veel dynamiek compressie zijn helaas eerder regel dan uitzondering, en daar helpt geen enkele zekering, kabel of handgesmeede volumeknop tegen.
Het luisteren naar een Pink Floyd, Miles Davis, Massive Attack of Stevie Ray Vaughan-albumpje krijgt met een goede set wel écht een extra dimensie, maar ik denk dat iedereen die in dit topic meediscussiëert dat allang weet
Overigens heb ik zelf ook een bescheiden collectie vinyl, gewoon omdat het leuk is
Ticking away, the moments that make up a dull day
Om eerlijk te zijn, gebruik ik dagelijks bepaalde voorwerpen, waarvan duidelijker het verschil in kwaliteit merkbaar is, en daarbij neem ik ook genoegen met iets minder dan het beste... (neem koksmessen... ik hou van koken, maar ik heb geen japanse, handgesmeden messen liggen die aantoonbaar beter zijn dan mijn Sabatier messen).
1 ding waar ik me eigenlijk wel aan stoorde, was dat je op de bovengenoemde set duidelijk kon horen welke cd goed opgenomen was, en welke niet. Het vervelende was dat die mindere cd wel muziek bevatte die ik lekker vind. Maar door de set werd mij het plezier in die cd ontnomen... Om eerlijk te zijn heb ik dan liever een goedkopere set waarop een goede cd erg lekker klinkt, en een mindere cd gewoon lekker... En niet waanzinnig goed, en compleet brak...
Dat probleem heb je bijvoorbeeld ook bij moderne lcd tv's waarop een videoband plotseling erg lelijk op lijkt terwijl het niet noemenswaardig opvalt op een ouderwetse tv. Vandaar ook dat de cinefiel nog steeds liever voor elke film naar de bios gaat dan in een home theather zit te kijken. Ook ik zelf kom nog wel eens bij mensen die een mooi home theather hebben opgebouwd waar natuurlijk een film op blueray er leuk uitziet maar zie je hem in de bios dan is het een wereld van verschil. Helemaal als ze niet hebben opgelet bij de aankoop van de beamer en ik gek word van de DLP artifacts. Ikzelf ben dan ook tevreden met mijn 'oude' Philips 100 Hz CRT in 4:3 waar je én groot beeld hebt én toch naar VHS kan kijken zonder dat het stoortdeepbass909 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:45:
1 ding waar ik me eigenlijk wel aan stoorde, was dat je op de bovengenoemde set duidelijk kon horen welke cd goed opgenomen was, en welke niet. Het vervelende was dat die mindere cd wel muziek bevatte die ik lekker vind. Maar door de set werd mij het plezier in die cd ontnomen... Om eerlijk te zijn heb ik dan liever een goedkopere set waarop een goede cd erg lekker klinkt, en een mindere cd gewoon lekker... En niet waanzinnig goed, en compleet brak...
Verwijderd
Na vele uren luisteren en rondkijken kwam ik uit op de volgende samenstelling:
- Samsung 40F86 LCD TV
- Onkyo 605 Receiver
- Onkyo 405 DVD speler
- Xbox 360 Elite HDMI game console
- Samsung DCB-B270R (scart) digitale ontvanger
Waar ik totaal geen verstand van heb zijn kabels. Mijn receiver heeft meer aansluitingen dan dat het mij lief is.
(ik wil de kabels tegelijkertijd aanschaffen met mijn set bij RAF en heb dus geen diagram uit een handleiding hiervan bij de hand)
maar ik weet niet of dit nou echt het topic ervoor is?
Verwijderd
agreed @ midde stuk.Guru Evi schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:04:
Vind ik wel een leuk topictitle eigenlijk, eerste keer dat ik reageer.
Uit ervaring: er bestaan laagohmige kabels voor grote installaties maar dat is niet om de kwaliteit van de muziek te verbeteren, eerder om minder verlies en warmte in de kabels te genereren. Deze bestaan dan ook uit meerdere aderen afgescheiden van elkaar en zijn redelijk duur. De warmte kun je echt wel merken als je zo'n kabels op hun spoel laat zitten smelten ze aan elkaar.
Uit ervaring: 1000'en euro's of dollars aan een thuis-muziekinstallatie geven is weggegooid geld. Gouden/zilveren/platinum kabels naar je speakers ga je heus niet merken. Stabiliseren van je cd-speler ga je ook niet merken omdat het allemaal digitaal is en er errorcorrectie opzit. Het analoge signaal wordt ook niet verstoord in je speakers/versterker. Als je cd dusdanig beschadigd is dat ie niet meer goed gelezen kan worden gaat zelfs een dove gabber met zijn Logitech 5.1 merken.
Ik vind (persoonlijk) dat je beter goede muziek van goede muzikanten (al dan niet onafhankelijk) kunt aankopen met het geld dat je voor een <insert merk hier> zult besteden. Mijn installatie is geinstalleerd door mij volgens het boekje, de speakers op de juiste hoogte, subwoofer schuin in de hoek. De volledige kost: ~$1500 en daar zit dan een 32" LCD TV in, een DVD speler met digitale output en een Yamaha versterker die zowel Dolby Digital als DTS aankan. Heb ik allemaal aan de helft van de originele prijs kunnen kopen.
Stel jezelf gewoon een (deel)budget voor je bekabeling. Ga, bijvoorbeeld, uit van 10% van je totale budget voor kabels. Geen dunne dropveters, gewoon degelijk spul, en laat je niet gekmaken met dingen die onmogelijk zijn. Optische kabels hoeven niet afgeschermd te zijn, of vergulde uiteindend te hebben, om maar wat te noemen.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:50:
Heren, ik wil binnenkort mijn woonkamer voorzien van nieuw apparatuur.
Na vele uren luisteren en rondkijken kwam ik uit op de volgende samenstelling:
- Samsung 40F86 LCD TV
- Onkyo 605 Receiver
- Onkyo 405 DVD speler
- Xbox 360 Elite HDMI game console
- Samsung DCB-B270R (scart) digitale ontvanger
Waar ik totaal geen verstand van heb zijn kabels. Mijn receiver heeft meer aansluitingen dan dat het mij lief is.Welke kabels moet ik allemaal aanschaffen zodat ik kan genieten van het beste geluid en beeld?
![]()
(ik wil de kabels tegelijkertijd aanschaffen met mijn set bij RAF en heb dus geen diagram uit een handleiding hiervan bij de hand)
Onkyo 405 > HDMI > Onkyo 605
Onkyo 605 > HDMI > TV
Samsung > Scart > TV
Samsung > Optical > Onkyo 605
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:50:
[ Voor 31% gewijzigd door Maarce op 24-01-2008 17:54 . Reden: Maar even via DM gedaan... ]
Verwijderd
Dank je wel allemaalMaCe1337 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:15:
Xbox 360 > HDMI > Onkyo 605
Onkyo 405 > HDMI > Onkyo 605
Onkyo 605 > HDMI > TV
Samsung > Scart > TV
Samsung > Optical > Onkyo 605
Ik was inderdaad benieuwd of ik een Coax, Optisch, Component, Composite of een HDMI kabel moest kopen. Nu zie ik dat ik een drietal HDMI en 1 optische kabel moet kopen.
Ik dacht overigens dat een goede analoog coax of een component kabel beter kwaliteit zou leveren dan een HDMI kabel. Daar heb ik mij dus in vergist
Maar ik lees nu dit:
Digital Coax S/PDIF Audio Connection
Digital coax's wider bandwidth produces less timing inaccuracy jitter than fiber optic cables. Digital Coax cable may appear similar to a standard composite video cable, but it carries signals at a much higher frequency, so standard RCA composite video cables should never be used to connect digital coax outlets.
Ik zit te denken om de een na beste HDMI kabel van Monster te kopen: Advanced High Speed
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=4683
Coax Cable
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3864
Ja het is waar dat coax spdif een hogere bandbreedte aankan dan optisch spdif, maar dat maakt geen zak uit want de bitrates waar we het over hebben kan optisch ZAT aan. Dus is het makkelijker om optisch te nemen, want die ondervindt geen invloed van stoorvelden en je kan er geen aardlussen mee maken, en dat is handig.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:44:
[...]
Dank je wel allemaal
Ik was inderdaad benieuwd of ik een Coax, Optisch, Component, Composite of een HDMI kabel moest kopen. Nu zie ik dat ik een drietal HDMI en 1 optische kabel moet kopen.
Ik dacht overigens dat een goede analoog coax of een component kabel beter kwaliteit zou leveren dan een HDMI kabel. Daar heb ik mij dus in vergist
Maar ik lees nu dit:
Digital Coax S/PDIF Audio Connection
Digital coax's wider bandwidth produces less timing inaccuracy jitter than fiber optic cables. Digital Coax cable may appear similar to a standard composite video cable, but it carries signals at a much higher frequency, so standard RCA composite video cables should never be used to connect digital coax outlets.
Ik zit te denken om de een na beste HDMI kabel van Monster te kopen: Advanced High Speed
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=4683
[afbeelding]
Coax Cable
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3864
[afbeelding]
Ik heb het hier niet over een 360V@60A leiding die je door je signaalweg knoopt btw
Mja, het kan, maar of je er last van gaat krijgen is een tweede.Boudewijn schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 02:07:
Ondervindt een nette coax dan wel invloed van gangbare stoorvelden?
Ik heb het hier niet over een 360V@60A leiding die je door je signaalweg knoopt btw
Ik vind optisch gewoon makkelijker want dan weet je zeker dat het signaal zuiver is.
Google maar eens op monster cable lawsuit en je snapt wat ik bedoel. Ze proberen op zeer agressieve wijze (en in mijn ogen dus echt véél te agressief) hun "merknaam" Monster te beschermen. Ook in het geval dat "monster" niets te maken heeft met audio of kabels. Een bedrijf dat er dit soort filosifie op nahoudt moet wel een heel sterk product hebben wil ik me over dit soort praktijken heenzetten...
Je bent verplicht je merknaam te verdedigen, anders kan hij vervallen.JumpStart schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:38:
Om Monster Cables loop ik met een grote boog heen. Niet zozeer omdat hun producten klote zijn. Dat zijn ze niet, al betaal je relatief veel voor wat je krijgt, maar omdat het bedrijf zelf een zéér slechte karaktertrek heeft.
Google maar eens op monster cable lawsuit en je snapt wat ik bedoel. Ze proberen op zeer agressieve wijze (en in mijn ogen dus echt véél te agressief) hun "merknaam" Monster te beschermen. Ook in het geval dat "monster" niets te maken heeft met audio of kabels. Een bedrijf dat er dit soort filosifie op nahoudt moet wel een heel sterk product hebben wil ik me over dit soort praktijken heenzetten...
Dit topic is gesloten.