Dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen. Niet alles is nog bekend van de Meizu M8, maar voor mij persoonlijk: betere geluidskwaliteit, betere codecsupport, echte knoppen, resolutie, een SDK zonder belachelijke restricties, USB-host, prijs (al weet ik niet hoe het nu zit met de prijsverlaging van de iPhone). Ik hoop eigenlijk ook nog op een uitbreidingsslot. Daarnaast verwacht ik dat de M8 wat meer PMD-functionaliteit (naast de al genoemde punten) gaat bezitten, zoals een fatsoenlijke equalizer/spatializer, file tree browsing, UMS, etc.
Vooral naar de geluidskwaliteit ben ik benieuwd. De M6 kon zich meten met de beste PMD's, en het schijnt dat er in de M8 een betere geluidschip komt dan degene die in de M6 zat.
Sommige punten zijn nog een beetje gokken, maar als ze de lijn van de M6 doortrekken, dan lijkt de M8 voor mij zeker een veelbelovend apparaatje. Persoonlijk ben ik vooral geïnteresseerd naar de PMD-functionaliteit. De PDA/telefoon-features zijn ook leuk, maar minder van belang. Al zal het op die punten vast ook wel goed zitten.