Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:50
RoD schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:25:
• USB Host

En ik twijfel er niet aan dat er (voor mij persoonlijk) althans nog een aantal dingen bijkomen.. als Meizu vergelijkbare kwaliteit levert als dat ze met de M6 hebben gedaan. Ik heb er in ieder geval goede hoop op. Hopelijk komt het ding hier ook daadwerkelijk uit.
Grappig dat je dat zegt, want de M6 werd ook verkocht met USB-Host functionaliteit die er helemaal nooit gekomen is...

[ Voor 33% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 19-03-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
De M6 werd verkocht met de melding dat USB Host in de toekomst nog gesupport zou worden. Ik gok dat dat een foutje is geweest... want de vraag is of dat technisch wel mogelijk is en bovendien is dat iets wat nooit voorkomt in PMD-land.
Ik verwacht bij de M8 eigenlijk dat er gewoon een fysieke USB Host op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Multitouch bevestigd en af
Natuurlijk wordt er geen demonstratie van gegeven... Meizu heeft namelijk de UI nog niet af. Weer zeer typisch dus. Maargoed, er is weer nieuws, en het is goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Meizu doet is nu wel aardig maar als het aan eind van het jaar uitkomt is dat toch in mijn ogen
te laat.
in 2009 komt al windows mobile 7 die multitouch werkt, hoe willen ze dat oplossen dan?

http://microsoft.blognews...ouch-and-motion-gestures/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja dat er een OS uitkomt wat dezelfde functionaliteit biedt wil dat nog niet zeggen dat Meizu te laat komt. Het concept van de Meizu is op phone-gebied nog steeds vrij uniek... namelijk een telefoon combineren met uitstekende PMD-functionaliteit. Natuurlijk afgekeken van Apple, maar ik heb toch meer vertrouwen in Meizu als het aankomt op kwaliteit en functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde alleen maar zeggen dat wat Meizu nu creeert een schil is om WM 6. Het zou wel heel jammer zijn als je dan in 2009 niet kan upgraden naar WM 7. Hoe je het wendt of keert WM 7 zal een stuk beter zijn dan WM 6. Met functionaliteit die Meizu niet kan programmeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Meizu creeërt inderdaad een soort schil om WM6. Maar dat vind ik niet gek als je ziet wat het doel is van het apparaat. Natuurlijk zou het leuk zijn als er een gewone WM6 versie op stond die te upgraden was naar WM7, maar dan wordt het meer een PDA/smartphone. Ik vind het niet erg dat Meizu het zo doet... zo lang ze ons maar niet te veel beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:58
Het is niet WM6 (Windows Mobile), maar Windows CE 6..
Er wordt gezegd op meizume dat Windows CE minder mogelijkheden tot custom programma's heeft, is dat waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Volgens mij is CE gelijk aan WM, althans volgens de Wikipagina
Microsoft hanteert de naam Windows CE inmiddels niet meer - het product heet sinds 2003 Windows Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Dat klopt niet echt (tenminste niet zoals jij het interpreteert), de Engelstalige Wikipedia pagina geeft een complete en correcte uitleg: Wikipedia: Windows CE.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ah, daar wordt het wel een stukje duidelijker van ja. Ik neem dus maar aan dat Meizu een eigen vorm van Windows inelkaar klust. Wellicht met een hoop WM6/6.1/7 features. Er komt trouwens ook een SDK voor de M8, dus er zal zeker wel het een en ander mogelijk zijn.
Hier is trouwens een draadje op Meizume over het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De profeet Meizu CEO J. Wong heeft weer het een en ander aan informatie naar buiten gebracht
Here are some of the latest posts by J. Wong. I could gather the following info from the awkward google translation:
- The final prototype is estimated to be ready at the end of April,
- UI layout has been handed over to EICO design,
- A demo is also mentioned.
Eind april... dat is nog te doen. De vraag is echter dan hoeveel tijd er tussen het afmaken van het prototype en de release van het apparaat. Maargoed, er zit weer schot in de zaak, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Meizu M8 to Feature Messenger Client
The latest series of posts by Meizu CEO Jack Wong reveals Meizu's plans to bundle apart from a QQ client, also a customized version of Live Messenger free of charge with Meizu M8 mobile phone. The client will connect to the Messenger network through Wi-Fi.

He also tells fans not to worry about other useful software as the M8 miniOne platform will be open.
Dat laatste is met name goed om te horen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
RoD schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:59:
[...]

Eind april... dat is nog te doen. De vraag is echter dan hoeveel tijd er tussen het afmaken van het prototype en de release van het apparaat. Maargoed, er zit weer schot in de zaak, lijkt het.
Leuk dat 4 dagen laten bekent word dat de M8 een paar maanden later komt. :/
tenzij het een 1 april grap is.

[ Voor 4% gewijzigd door Vihaio op 01-04-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
The reason given for the hold was that Meizu was that quickly loosing market share on the domestic Chinese market, and needed to focus on releasing another MP3 player, Meizu M7, before their mobile phone debut.
Aha. Nouja, de M7 is ook leuk. Hopelijk valt daar dan binnenkort wat over te melden. Maar wel erg jammer. Ik was in de veronderstelling dat de M7 niet meer kwam, of dat ze hier tegelijkertijd mee bezig waren.

Het begint een beetje een soapverhaal te worden. Een tech-soap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 april. Het was ook wel een beetje te verwachten. Ik bekijk op het moment alleen nog de updates van J. Wong of de officiële updates. Al dat gespeculeer komt me onderhand de keel uit :P Het is gewoon afwachten, maar blijkbaar hebben de meeste mensen erg moeite met wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik dacht echt dat ze bij zo'n "gevoelig" onderwerp geen grappen zouden maken :X Nouja, mooizo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik had gehoord dat er verschillende mensen van de officiele meizu BBS gebanned zijn omdat de 'grap' zoveel commotie opwekte waardoor mensen 'ongeweste dingen' begonnen te posten. :P

Maar het lag toch zo voor de hand dat het een grap was.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Gezien de historie van dit apparaatje leek het mij perfect in het straatje te passen eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar in hoeverre kan je de opslag uitbreiden van de standaard 4 8 of 16gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Laatst online: 11-09 23:53
Volgens mij is er niks bekend over uitbreidbaar geheugen, en het zou me niks verbazen als het geheugen niet uitgebreid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat heb ik ook nog nooit voorbij zien komen. Het zou wel een welkome feature zijn. SDHC-slots beginnen toch redelijk standaard te worden, dus het zou mooi zijn als de M8 hier ook in mee zou gaan. 16GB is voor een PMD (al dan niet met telefoonfeatures) toch eigenlijk wat te weinig om als maximale capaciteit te hebben. Natuurlijk zijn er maar weinig apparaten in dit marktsegment, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:25
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de accu capaciteit van zijn voorgangers. Want mijn ervaring met apple is dat ze hun producten niet echt uitrusten met degelijk accu's. Voor mij een reden om naar de concurrent te neigen. Al helemaal met de huidige specs van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De voorgangers kun je in [Flash] Het Meizu Mp3spelers ervaringentopic - Deel 3 vinden. Ik stel voor dat je die even doorleest/zoekt en/of reviews leest van desbetreffende apparaten.
Maar dit is natuurlijk een heel ander apparaat dus ik denk niet dat je uit voorgaande apparaten zinvolle informatie kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:39
Duurt lang voor hier meer over bekend is... te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb inmiddels een Nokia N95 (mijn Siemens S55 was echt overleden), en ik ben er blij mee. Ik denk dat dit een schitterend toestel wordt, maar ik ben het met vandevorst eens: het duurt allemaal te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Kan je hier ook custom software op draaien? :) Dus zeg maar de gewone windows mobile apps.

Zelf heb ik momenteel een htc p4350, maar dit is toch ook wel een erg mooi apparaatje :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het wordt wel mogelijk om er custom software op te draaien. Hoe dat precies gaat werken weet ik niet. Ik meende dat Meizu iets van een SDK zou releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Het zou wel fijn zijn dat je hier op ook gewoon de standaard windows mobile software kan draaien, bijvoorbeeld voor een gameboy advance emulator of snes emulator, wat op mijn HTC overgeclocked op 283 mhz toch niet 100% soepel loopt, en dat zonder dat er geluid mee ge-emuleerd wordt.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Ziet er erg strak uit allemaal! :)

Lees steeds op internet dat de release date al een tijdje geleden is maar volgens mij is deze nog lang niet uit :p

Is er wat meer bekend over de datum wanneer hij te halen is?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, anders had je het hier of op Meizume wel gelezen. Gewoon de boel een beetje in de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Zo, heb net in een keer hele topic doorgelezen. Wel grappig om te zien hoe men in het begin hoopte dat-ie nog in 2007 zou uitkomen, terwijl-ie nu nog 'ooit' moet gaan verschijnen. :P

Al met al ben ik toch best wel geinteresseerd geraakt in dit toestel. Ben nu aan 't kijken naar een nieuwe foon maar in 't 200-250 euro klassement krijg je nu simpelweg geen touchscreen toestel met zoveel mogelijkheden. Wat ik echter nog niet helemaal goed heb begrepen is het wel of niet aanwezig zijn van degelijke 3G/3.5G ondersteuning. In het begin zei men van niet maar anno 2008 is dat toch wel een must lijkt me. Is daar al duidelijkheid over?

Overigens kan ik dus zoals de meesten niet wachten tot-ie uit is, maar het zal nog wel eventjes duren helaas. :P

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
3G zou met de tweede versie komen, ofzoiets. Echter, dit ding laat zo lang op zicht wachten dat ik me niet zou verbazen dat ze het direct maar implementeren. Maar zoals altijd blijft het gissen en is er weinig concreets te zeggen.

In het kort zou je kunnen zeggen dat er nog maar heel weing duidelijk is, behalve de basale specs en de layout van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
RoD schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:28:
3G zou met de tweede versie komen, ofzoiets. Echter, dit ding laat zo lang op zicht wachten dat ik me niet zou verbazen dat ze het direct maar implementeren. Maar zoals altijd blijft het gissen en is er weinig concreets te zeggen.

In het kort zou je kunnen zeggen dat er nog maar heel weing duidelijk is, behalve de basale specs en de layout van het apparaat.
Bizar hoor. Aangezien IPhone ook binnenkort met een 3G versie komt kan het zijn dat ze daar nog even mee wachten idd. Hoop dat er dan niets in de prijs veranderd :)

Nou zet de topic maar even bij mijn favorieten :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is er al wat over bekend? Ik blijf het een nette phone vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:23:
Nee, anders had je het hier of op Meizume wel gelezen. Gewoon de boel een beetje in de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
De website meizume.com laat weten dat de introductie van de telefoon met enkele maanden is uitgesteld vanwege de tussentijds introductie van de Meizu M7 MP3 speler.

Helaas hebben wij als potentiele kopers totaal geen idee wanneer we de M8 kunnen verwachten.
Begin July tot begin September ben ik in Hong Kong / China.
Ik had de stille hoop de telefoon in Hong Kong aan te kunnen schaffen maar ben bang dat dat zelfs niet mogelijk is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat was een (behoorlijk slechte) 1 april-grap van Meizu, zoals er onderaan die nieuwspost te lezen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het laatste nieuws:
J.Wong post a message at 2008-5-6 14:13:00.....
he says : I do not know what is called intelligent phone, i do not know what is called mp4, I noly know that the functions we need should all be realized(on M8) !!

other small news about M8 (May-6th)

1.M8 will be extensively released in August.And the arrangements of M8 are quite clear now.
2.M8's operation video will be rleased in May-----June,at latest .
3.There is no bottleneck on the technique now, what now need to do is to make the new UI come true.
4.The New Ui is much more beutiful than the old one.

these news come from meizu's offical forum!

http://www.m8fans.com/attachment.php...tachpa th=6/7
Laat die video maar komen zou ik zeggen. Ik geloof dat die al in April beloofd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nieuwe pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.meizume.com/img/u/8557d039fecde96f1c8deb18fbcd6bfdjpgAfbeeldingslocatie: http://www.meizume.com/img/u/02af546524bc6382de210f3e1b4241b5jpgAfbeeldingslocatie: http://www.meizume.com/img/u/007c95ffc2451842d35b3c168398d42ajpgAfbeeldingslocatie: http://www.meizume.com/img/u/541aef8d3900ebd863e6a5add9345f68jpgAfbeeldingslocatie: http://www.meizume.com/img/u/f1b02357ff5094d788944ecb4e4fef05jpg
Ik vind het errug mooi, moet ik zeggen. En vziw bevat de UI nu zeker wel wat unieke elementen. Knap gedaan Meizu.

Topicstartupdate komt eraan :) Fixed.
Van Engadget:
Meizu CEO Jack Wong unleashed some new shots of the upcoming UI to his adoring fans. The new interface is designed by eico design -- who have also worked with Google, Lenovo, and Philips -- and looks to have a visually-satisfying sparkle animation for selected items (unless the battery above is just leaking). Another addition appears to be LED-styled status updates to applications, like number of missed calls and unread messages. Until we see this all in motion, though, we'll quietly speculate and hope the pretty pictures are real.

[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 25-05-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

RoD, wat zien die nieuwe plaatjes er verschrikkelijk vet uit zeg :9~

Doe mij maar zo'n M8 :9

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik wacht toch nog maar even met het bestellen van een HTC Diamond. Dit kan toch ook wel wat moois worden.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Op dit plaatje zie ik trouwens "APE" staan. Zou leuk zijn als dat ook daadwerkelijk ondersteund werd. Hopelijk volgt daaruit ook FLAC en OGG-ondersteuning.

@vv: Ik heb de link even aangepast :)

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 26-05-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/puzagNiU1lKLM3GVVM8xIM2X/full.jpg
Die foto dus :P Die link hierboven heeft geen jpg extensie in de link en wordt bij mij weergegeven als een verneukt tekstbestand :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Zou helemaal vet zijn als er in de toekomst Android op zou draaien.
Ik heb het niet zo op windows als besturingssysteem voor telefoons.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Hou deze telefoon al een tijdje in de gaten. Heb zelf ook een m6. Hopelijk komt deze telefoon ook in het wit net als de m6. Ziet er nice uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Deze post op het Meizume-forum spreekt over een releasedate in september. Waar dat dan precies is valt er niet uit op te maken. Ook goed om te lezen dat Meizu naar de wensen van de consument wil luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Laatst online: 10-09 23:06
Zo, de nieuwe plaatjes van de interface zetten bij mij wel tot verhoogde kwijlproductie aan opzich. :+

Maarja, zoals al geopperd (iig op het Meizu forum) houd ik mn hart vast m.b.t. de daadwerkelijke release van het apparaatje in september. Want hoewel men wel veel losse dingen kan laten zien (plaatjes en beloftes) maar nog geen concreet prototype heeft op klein formaat wat ook echt werkt (dus niet wat we bijv. op de Cebit zagen) betwijfel ik of dat ding tegen die tijd uberhaupt al klaar is voor massaproductie. :/

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat blijft afwachten, het is al meerdere malen gebleken dat het nieuws wat naar buiten komt allesbehalve accuraat is. Maar de nieuwe plaatjes van de UI is in ieder geval een duidelijk teken van leven. Zolang de CEO van Meizu informatie door blijft geven op de fora blijf ik nog wel optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind Meizu wel erg traag
De Iphone 2 komt er al aan (11juli2008 in Nederland). HTC diamond is er al en toestellen die eind van het jaar al op Android gaan draaien. Of ze willen hun huiswerk heel goed doen of er komt echt niks van terecht. En elke keer die uitstel fronst mijn wenkbrauw

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

*kwijl kwijl*
Mooie interface heeft dat ding zeg.
Denk dat ik ook zo'n ding ga kopen.
Worden die dingen simlock vrij of met simlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:59:
Vind Meizu wel erg traag
De Iphone 2 komt er al aan (11juli2008 in Nederland). HTC diamond is er al en toestellen die eind van het jaar al op Android gaan draaien. Of ze willen hun huiswerk heel goed doen of er komt echt niks van terecht. En elke keer die uitstel fronst mijn wenkbrauw
Ze moeten nu wel op gaan schieten ja. Al is er qua concept nog maar weinig wat in de buurt van de M8 komt. Natuurlijk is er de iPhone, maar er zijn niet zoveel phones met een echte PMD-functionaliteit.
Brantje schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:04:
*kwijl kwijl*
Mooie interface heeft dat ding zeg.
Denk dat ik ook zo'n ding ga kopen.
Worden die dingen simlock vrij of met simlock?
Daar is nog helemaal niets over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welk opzichte is het concept van Meizu beter dan de Iphone dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:51:
In welk opzichte is het concept van Meizu beter dan de Iphone dan?
Dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen. Niet alles is nog bekend van de Meizu M8, maar voor mij persoonlijk: betere geluidskwaliteit, betere codecsupport, echte knoppen, resolutie, een SDK zonder belachelijke restricties, USB-host, prijs (al weet ik niet hoe het nu zit met de prijsverlaging van de iPhone). Ik hoop eigenlijk ook nog op een uitbreidingsslot. Daarnaast verwacht ik dat de M8 wat meer PMD-functionaliteit (naast de al genoemde punten) gaat bezitten, zoals een fatsoenlijke equalizer/spatializer, file tree browsing, UMS, etc.

Vooral naar de geluidskwaliteit ben ik benieuwd. De M6 kon zich meten met de beste PMD's, en het schijnt dat er in de M8 een betere geluidschip komt dan degene die in de M6 zat.

Sommige punten zijn nog een beetje gokken, maar als ze de lijn van de M6 doortrekken, dan lijkt de M8 voor mij zeker een veelbelovend apparaatje. Persoonlijk ben ik vooral geïnteresseerd naar de PMD-functionaliteit. De PDA/telefoon-features zijn ook leuk, maar minder van belang. Al zal het op die punten vast ook wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ruim de tijd om nog een keuze te maken (eind van het jaar). Is afwachten, maar mocht Meizu DIT jaar niet ermee komen dan hebben ze iedereen voor de gek gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zullen 'm nu toch zo langzamerhand toch echt moeten droppen op de markt.

Zeker gezien de komst van de iPhone 2, X1, Samsung i900 en de Diamond. Iedere liefhebber van telefoons zou uit bovenstaande een keuze kunnen maken wat betreft een nieuwe aankoop. Ik denk dat Meizu te laat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Juist doordat Meizu (naar ik verwacht) zich meer op PMD-functionaliteit toespitst dan welke andere fabrikant dan ook, denk ik dat Meizu een specifiek marktsegment bedient. Ik denk niet dat het meteen te laat is als bovengenoemde apparaten allemaal op de markt te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat ie geen GPS heeft?
Indien niet....kansloos......zelfs samsung lanceert nu eentje met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Het begint wel een hoog vaporwaregehalte te krijgen onderhand :P Als ie uberhaupt nog uitkomt is er weinig sensationeels meer aan. Zeker nu Apple met een verbeterde en goedkopere iPhone op de markt is gekomen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:47:
Klopt het dat ie geen GPS heeft?
Indien niet....kansloos......zelfs samsung lanceert nu eentje met
In de topicstart staat gewoon dat ie GPS als add-on heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

Ze meoten idd wel gaan opschieten. Ik wilde eerst een M8 omdat je daar alles op kan installeren wat je leuk vindt, het ging me voornamelijk om navigatie (sinds kort Sygic...super navi!!).

Maar nu heeft Tomtom bekend gemaakt dat die ook bijna klaar is voor de iPhone...en die zal dus niet zo duur worden...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik volg dit topic niet helemaal... maar heb het net ff vlug door gelezen..
Kan het zo zijn dat deze phone al op de markt is? Zag net een maat van mij met een telefoon die er verdomd veel op leek. Hij heeft hem van zijn vader, hoe die er aan komt wil god niet eens weten...Maar hij leek er verdomd veel op en ik weet voor 100% zeker dat het er geen is van apple! Ik zal kijken of ik er van de week ff foto's van kan maken. Kan niks beloven want mijn eigen foon is naar de knoppe en heb momenteel weer een heerlijke 8310, wat trouwens nog steeds een van de beste mobieltjes ooit is, en heb dus niet altijd een cam op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 02:29:
ik volg dit topic niet helemaal... maar heb het net ff vlug door gelezen..
Kan het zo zijn dat deze phone al op de markt is? Zag net een maat van mij met een telefoon die er verdomd veel op leek. Hij heeft hem van zijn vader, hoe die er aan komt wil god niet eens weten...Maar hij leek er verdomd veel op en ik weet voor 100% zeker dat het er geen is van apple! Ik zal kijken of ik er van de week ff foto's van kan maken. Kan niks beloven want mijn eigen foon is naar de knoppe en heb momenteel weer een heerlijke 8310, wat trouwens nog steeds een van de beste mobieltjes ooit is, en heb dus niet altijd een cam op zak.
Waarom meld je zoiets vaags. Niemand heeft er iets aan totdat jij foto's hebt gemaakt? Je komt alleen melden dat de vader van een vriend iets had wat wel iets weg heeft van deze telefoon omdat ie niet op een Apple leek. Ja, lekker boeiend als je niks zeker weet 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
hij bedoelt waarschijnlijk de itec-phone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

itec/cect/onda vx...Waarschijnlijk heeft syconn ziets gezien. Ik hou dit ook al een tijd in de gaten, maar zolang er geen werkend pre-production model is blijft het wat mij betreft ook helaas vapourware. Ookal heb je een mooi rijtje specs op papier. En nee, een display op een grote printplaat telt niet mee ;)

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er zijn nogal wat spelers die erop lijken. Dus het zal wel een andere zijn, zoals hierboven al genoemd is. Daarnaast is de M8 gewoonweg _niet_ uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Wie weet stelt meizu het zolang uit om er ook nog Android op te zetten,
Zou geweldig zijn natuurlijk !

Ik koop in ieder geval geen nieuwe gsm voordat Android op de markt is.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 13:49

Fab1Man

Live life to the fullest

RoD schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:35:
Er zijn nogal wat spelers die erop lijken. Dus het zal wel een andere zijn, zoals hierboven al genoemd is. Daarnaast is de M8 gewoonweg _niet_ uit.
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd of 'ie überhaupt nog uit komt. Begint langzaamaan wel erg lang te duren. Eerst grote praatjes hebben, maar ondertussen nog steeds geen apparaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DusL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-07 10:06
Vergeet het grote codec-support van de m8 overigens.

De hardware support geen B-frames, waarmee het overgrote deel van video's mee gecodeerd zijn. Je moet ze dus stuk voor stuk converteren, net zoals bij de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
C00P schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:04:
Wie weet stelt meizu het zolang uit om er ook nog Android op te zetten,
Zou geweldig zijn natuurlijk !

Ik koop in ieder geval geen nieuwe gsm voordat Android op de markt is.
Het hele OS nu ineens weer gaan omgooien en dus nog langer uitstellen? Die kans acht ik vrijwel 0.
DusL schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:12:
Vergeet het grote codec-support van de m8 overigens.

De hardware support geen B-frames, waarmee het overgrote deel van video's mee gecodeerd zijn. Je moet ze dus stuk voor stuk converteren, net zoals bij de iPhone.
Ik heb het gelezen. Blijkbaar gooien ze de support eruit om dat M8 sneller op de markt te kunnen krijgen. Dit valt me gigantisch tegen. Geen B-frames support is echt waardeloos. :/ Apple komt daar nog wel mee weg, aangezien het gros van de mensen daar toch niet naar kijkt. Maar de mensen die geïnteresseerd zijn in een M8 hangen hier toch wel wat meer waarde aan denk ik zo. Ik in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Kewl, pics van een werkend prototype op meizume: http://www.meizume.com/mi...-m8-pics-post-j-wong.html

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Laatst online: 24-07 22:33
als je deze wil hebebn word het dus importeren?....hmm laat dan maar zitten voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:40

Thapous

Nee toch niet.

darkpluisje schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:11:
als je deze wil hebebn word het dus importeren?....hmm laat dan maar zitten voor mij..
Denk dat je ze ook wel op marktplaats tegenkomt een tijdje nadat ze uit zijn, bijvoorbeeld zunes, die zijn ook in grote getale aanwezig op marktplaats...

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Zune geniet natuurlijk een hoop publiciteit. Bij Meizu is dat toch wat minder. Bij veel mensen heerst nog een beetje de gedachte van een of ander vaag Chinees merk. Kijk ook maar ns naar de reacties op de Frontpage. Hoop mensen die maar wat lopen te blaten.

Kan het me verder ook wel voorstellen. Qua PR doet Meizu het niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

voor 300 of 400$ importeer ik zo'n ding lachend, probleem ligt em denk ik bij customs :(

die gaan het ook betitelen als een iphone clone ben ik bang.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou niet weten waarom. Vanwege de gelijkenis in vorm? De iPhone heeft ook niet bepaald een uniek concept. Het is gewoon een portrait-formfactor, met vooral scherm erop en ronde hoeken. Dat is eigenlijk alles. Daarnaast bevat de M8 knoppen en zijn er nog kleinere uiterlijke verschillen. Uiteraard is het allemaal duidelijk geinspireerd op de iPhone, maar van het kopiëren van unieke iPhone-features kun je niet spreken. Verder is de laatste tijd de UI flink getweaked en ge-redesigned waardoor dat waarschijnlijk ook geen probleem meer op gaat leveren. Veel dingen in de UI werken nog op dezelfde manier, maar de iPhone heeft ook een vrij standaard menuschermpje met icoontjes, en een standaard taglibrary voor mediabestanden. Beide zijn daarbij grafisch opgefleurd, maar wel op een andere manier.

Of je het een rip-off vindt of niet, dat is persoonlijk (ik vind van niet), maar of het juridisch gezien problemen op gaat leveren kan ik me niet voorstellen. Maargoed, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
Inmiddels wordt deze telefoon, die een half jaar geleden nog bijzondere specs had bijgehaald door de andere merken, inclusief Apple. Het enige waar ze zich nu nog mee kunnen onderscheiden is de prijs.
Ze missen wat mij betreft in elk geval de boot door GPS alleen als add-on te bieden, de hoeveelheid geheugen niet flink op te hogen en direct als 3,5G te hebben. Ik ga voorlopig wel op zoek naar een ander toestel.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Laatst online: 24-07 22:33
xoun schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:24:
Inmiddels wordt deze telefoon, die een half jaar geleden nog bijzondere specs had bijgehaald door de andere merken, inclusief Apple. Het enige waar ze zich nu nog mee kunnen onderscheiden is de prijs.
Ze missen wat mij betreft in elk geval de boot door GPS alleen als add-on te bieden, de hoeveelheid geheugen niet flink op te hogen en direct als 3,5G te hebben. Ik ga voorlopig wel op zoek naar een ander toestel.
naja hij is nogsteeds niet uit dus dat kan het probleem niet zijn..

hij heeft wel andere voordelen, zoals 2 camera's, betere camera en scherm met meer pixels bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zeker qua PMD-functionaliteit biedt de M8 een hoop meer dan de concurrentie. Vooral naar de geluidskwaliteit ben ik benieuwd. Al heeft de M8 wel een groot voordeel verloren door B-framesupport eruit te smijten. Het gaat in ieder geval lastig worden voor Meizu, zoals ik hier ook schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
darkpluisje schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:30:
[...]

naja hij is nogsteeds niet uit dus dat kan het probleem niet zijn..
Mijn contract loopt nog 90 dagen, dus ik heb de tijd met het zoeken naar de beste deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:39
RoD schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:36:
Zeker qua PMD-functionaliteit biedt de M8 een hoop meer dan de concurrentie. Vooral naar de geluidskwaliteit ben ik benieuwd. Al heeft de M8 wel een groot voordeel verloren door B-framesupport eruit te smijten. Het gaat in ieder geval lastig worden voor Meizu, zoals ik hier ook schreef.
Mooi geschreven :)

Overigens vindt ik het nog steeds een goed toestel, ziet er gewoon mooi uit. Nu nog afwachten of het echt zo gaat worden, en wanneer deze dan eindelijk uit gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Weer Nieuws:

M8 Niet in de schappen voor October
http://www.meizume.com/mi...-sale-before-october.html

En Het belangrijkste, Foto's van de camera:
http://www.meizume.com/mi...26-latest-m8-news-jw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Nieuws:

1.price:2580(8G)??
2.gravity direction telepathy
3.we are testing the M8 by our test group
4.new pic

Afbeeldingslocatie: http://www.meizu.com/bbs/UploadFile/2008-8/20088223132014093.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.meizu.com/bbs/UploadFile/2008-8/20088223132048831.jpg

Ziet er veelbelovend uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hè? 8)7

Wel goed om te horen dat ze blijkbaar in de testfase aanbeland zijn. Dat betekent dus min of meer dat hij wel uit moet gaan komen binnekort, tenzij er nog grote bugs gevonden worden die niet snel te repareren zijn.

Wat betreft de camera... ik vind die foto's van die gebouwen best goed, maar die van dichtbij van de plant vind ik niet zo geweldig. Zal ook wel zijn omdat er daar minder licht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verse pics, te vinden in dit topic.
Voor de pics in de startpost daar moet je overigens ingelogged zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Kan je nu met deze telefoon dan in Nederland ook bellen? Want ik las dat hij geen 3G heeft? Ik zou heel graag deze telefoon willen hebben, de 8GB versie, die is maar rond de 260 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mag jij me eerst eens uitleggen wat het niet hebben van 3G met de belmogelijkheden in Nederland te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Ja sorry, ik weet niet zo veel van telefoons, ik wil er alleen wel mee kunnen bellen in een noodgeval.

Maar hij kan dus met de zendmasten in Nederland verbinden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Volgens mij kan ie gewoon met de Nederlandse GSM-netwerken verbinden. En later dus ook met de 3G-masten hier in Nederland. De exacte specificaties heb ik zo niet voorhanden, maar moet je wel op meizume.com kunnen vinden.

Wellicht is het handig om je even in dit onderwerp in te lezen. Vooral op Wiki-pagina's kun je een hoop informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarschijnlijk wat de iPhone ook heeft. Dat het scherm kantelt als je je telefoon kantelt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik zou zelf geen M8 durven kopen in oktober, ik ben erg benieuwd naar de 1e reacties.

De hardware van Meizu is briljant, ik ben een trots bezitter van de M6, maar de firmware wil nog wel eens te grote steken laten vallen bij de M6, bij de SL en SE versie. Als ze de testen goed uit hebben gevoerd kan dit een briljant apparaat worden.

* Tukk wacht in spanning af.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ze hebben er in ieder geval genoeg tijd voor gehad. Kan me niet voorstellen dat het ding met een sloot aan bugs de deur uit gaat. Maar het is wel afwachten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Een hele leuke foon maar wat hebben we er aan als hij waarschijnlijk toch niet naar Nederland komt?
Kopen via e-bay of marktplaats is voor mij geen optie.
Moet gewoon kunnen via een webwinkel in Nederland of bij een provider zelf. Als dat mogelijk is heb ik er wel oren naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Meizu kan er altijd later nog voor kiezen om het ding uit te brengen in Europa. Wellicht dat dit wel gebeurd met de 3G-versie, en dat de eerste versie een soort test is, alleen in China. Desondanks blijft het interessant om dit in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lucky1965 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:28:
Een hele leuke foon maar wat hebben we er aan als hij waarschijnlijk toch niet naar Nederland komt?
Kopen via e-bay of marktplaats is voor mij geen optie.
Moet gewoon kunnen via een webwinkel in Nederland of bij een provider zelf. Als dat mogelijk is heb ik er wel oren naar.
Misschien heb jij er niks aan. Er zijn genoeg mensen die wel een telefoon importeren of via E-bay halen. Ik heb ook wel eens een telefoon uit China gehaald.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Denk dat je dan wel een probleem hebt met de garantie als er verder niemand in Nederland dit toestel te koop heeft. Zal dan ook zeer waarschijnlijk geen Nederlandse versie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lucky1965 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:33:
Denk dat je dan wel een probleem hebt met de garantie als er verder niemand in Nederland dit toestel te koop heeft. Zal dan ook zeer waarschijnlijk geen Nederlandse versie zijn.
Nee, als Meizu em niet in Nederland uitbrengt, lijkt me de kans ook groot dat het geen Nederlandse versie is. Vrij logisch lijkt me dat.

En garantie, tsja, sommige mensen willen de gok wel nemen. Maar laten we eerst nou maar eens afwachten en dat vervolgens iedereen voor zichzelf laten beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Het zou wel jammer zijn als die niet kwam. Het oogt als een zeer mooi strak gevormd toestel.
Een beetje iphone achtig maar toch weer anders.
We volgen deze zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er als hij een tijdje uit is weer een ia of samenkopen actie komt (wellicht leest kiddyl nu mee ;)) heb nog steeds erg veel plezier van de M6 die ik de vorige keer daar heb gekocht.
Ben benieuwd of hij nu ook echt in oktober uit gaat komen, het is al zo vaak uitgesteld...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Probeer overbodige reacties achterwege te laten. Mocht je dit toestel een rip-off vinden van de iPhone, voel je vrij om je mening te uiten in de poll (zie topicstart). Zo blijven flamewars zonder inhoud mooi achterwege.