een qwerty-slider toetsenbord erbij en hij is DE perfecte phone
Volgens hetzelfde topic op meizume.com
Jack Wong has posted that these images are of an early design build model made to get a hands on feel for shape, sizing and material texture. He also commented that as it was mostly hand made it does not have the finish quality that the manufactured casing would have.
Jack Wong has posted that these images are of an early design build model made to get a hands on feel for shape, sizing and material texture. He also commented that as it was mostly hand made it does not have the finish quality that the manufactured casing would have.
[ Voor 5% gewijzigd door Schele indiaan op 14-12-2007 15:16 ]
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
Dat wordt inderdaad gezegd, maar dat maakt imo niet zoveel uit. Zolang het maar een beetje een natuurgetrouwe weergave van de werkelijkheid is.
Lijkt me trouwens ook dat het een dummy is, want de afwerking ziet er inderdaad niet geweldig uit op die 2 onderste pics.
Lijkt me trouwens ook dat het een dummy is, want de afwerking ziet er inderdaad niet geweldig uit op die 2 onderste pics.
Is hij al uit? Heb even wat gegooled maar kon niet zoveel vinden.
Heb je het dan wel geprobeerd?
Op verschillende sites, waaronder de sites in de startpost, is te vinden dat hij in januari voor het eerst op de CTP te zien zal zijn. En pas rond februari / maart / nog later in 2008 pas gereleased zal worden...
Op verschillende sites, waaronder de sites in de startpost, is te vinden dat hij in januari voor het eerst op de CTP te zien zal zijn. En pas rond februari / maart / nog later in 2008 pas gereleased zal worden...
Zal hij dezelfde chip voor muziek gebruiken als de M6 ? dat zou super zijn, die kwalitiet is fenomenaal goed vind ik.
Verder zou het cool zijn als deze de software van google zou ondersteunen.
Perfect apparaatje ?
Verder zou het cool zijn als deze de software van google zou ondersteunen.
Perfect apparaatje ?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Dat soort details zijn uiteraard nog niet bekend. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze voor minder zouden gaan dan wat in de M6 zit. Aangezien er verder Windows CE op het ding zit (hoogstwaarschijnlijk) zal er ook wel het eea aan mogelijkheden qua software zijn. Maar ik ben niet zo op de hoogte van wat er allemaal mogelijk is met Windows CE 
Edit: En we hebben weer verse pics
Verder post daar iemand dat de echte M8 3 knoppen aan de onderkant zal hebben. Ik hoop het van harte. Het liefst ook programmeerbaar, als het even kan. Knoppen zijn soms toch wel even net wat makkelijker, bijvoorbeeld als je het ding in je broekzak hebt en een nummer wilt skippen.
Edit: En we hebben weer verse pics
Verder post daar iemand dat de echte M8 3 knoppen aan de onderkant zal hebben. Ik hoop het van harte. Het liefst ook programmeerbaar, als het even kan. Knoppen zijn soms toch wel even net wat makkelijker, bijvoorbeeld als je het ding in je broekzak hebt en een nummer wilt skippen.
[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 28-12-2007 00:56 ]
Alleen wat ik me nu begin af te vragen is hoe wij de meizu moeten bemachtigen, via webshops?
Aangezien het ding nog nergens ter wereld te krijgen is, zelfs geen review-modellen, zal daar voorlopig nog niks over bekend worden, denk ik zo. Laat Meizu eerst maar eens met een definitieve, uitgebreide specs-lijst komen, het ding uitbrengen en het naar Europa verschepen. Dan zien we dan wel eens weer.
Op het moment is dit niet zo interessant, imo
Op het moment is dit niet zo interessant, imo
Jack Wong heeft weer een klein stukje informatie naar buiten gebracht:
Ze willen dus geen pics van het definitieve model laten zien, dus doen ze maar een foto van de binnenkant
Draadje op Meizume.
Ik heb geen idee hoe lang het patenteren en dat soort zaken duren, maar ik mag toch hopen dat dit over niet al te lange tijd afgerond is, zodat Meizu met veel pics en specs naar buiten kan komen.
quote: http://www.meizume.comMeizu CEO Jack Wong revealed a few days ago that the final Meizu MiniOne M8 will feature three physical buttons instead of one, and that design is currently being patented. Therefore, he says, pictures of renderings of the final model can not be published at this time.
Fans of Meizu have made a mock-up based on three physical buttons, which can be seen in the picture above (bottom left corner).
Earlier today, Jack released a photo (seen above) of what he says is the front cover of the Meizu M8 seen from behind.

Ze willen dus geen pics van het definitieve model laten zien, dus doen ze maar een foto van de binnenkant
Draadje op Meizume.
Ik heb geen idee hoe lang het patenteren en dat soort zaken duren, maar ik mag toch hopen dat dit over niet al te lange tijd afgerond is, zodat Meizu met veel pics en specs naar buiten kan komen.
Geen werkende prototype van de M8 op de CES
Maar pas op Cebit in maart. Nogal een tegenvaller, ik had wel verwacht dat ze het apparaat nu eindelijk gingen laten zien.
Maar pas op Cebit in maart. Nogal een tegenvaller, ik had wel verwacht dat ze het apparaat nu eindelijk gingen laten zien.

Ik vrees dat dit toestel "too little, too late" gaat zijn. Tegen de tijd dat wij het hier met ons eigen ogen mogen aanschouwen in de vitrinekast ligt daar misschien een mooie Nokia, HTC, SE toestel naast dat wel eens met nog sexier looks en specs kan uitpakken.
Vaporware? Met dit soort berichten hoef je denk ik ook niet zo veel te verwachten van support.
Ik heb zelf een iPhone, maar ik vind dit een zeer geduchte concurrent. Waar ik echter mijn twijfels in heb is de software. Het is (helaas) gebasseerd op Windows Mobile, dus ik denk bijna dat het toch een beetje traag wordt. Ik weet niet of jullie wel eens een "pinch" of "scroll" filmpje hebben gezien van de iPhone, maar dat ziet er gewoon super goed uit. Ik denk helaas dat de Meizu dit niet gaat aankunnen. Daarnaast twijfel ik ook over de release. Het is allemaal zo "prototype" afhankelijk en nog niet echt iets concreets. Maar ik ben wel benieuwd!
Tot nu toe zie ik nog niks vergelijkbaars eerlijk gezegd, heb nog weinig gelezen over aankondigingen wat met dit toestel vergeleken kan worden. Dus ze hebben de tijd.jos707 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:45:
Ik vrees dat dit toestel "too little, too late" gaat zijn. Tegen de tijd dat wij het hier met ons eigen ogen mogen aanschouwen in de vitrinekast ligt daar misschien een mooie Nokia, HTC, SE toestel naast dat wel eens met nog sexier looks en specs kan uitpakken.
En zolang nokia/htc/se niks heeft kan ik ook wel wachten.
Ik vind het zelfs prima als ze dat doen, hebben we tenminste keuze en eventueel prijstechnisch voordeel doordat het geen uniek product meer is.
Natuurlijk is het wel jammer want ik had em nu graag gehad.
Ik vind dat dit wel degelijk een uniek product blijft. Voorzover ik het nu kan zien, is dit een apparaat met uitgebreide PMD-functionaliteiten. Ook niet vreemd, aangezien Meizu van huis uit PMD-fabrikant is
Aangezien ze verder met de M3 en de M6 prima apparaatjes neergezet hebben, verwacht ik toch het een en ander op dit gebied van de M8. Vandaar ook de reden dat ik dit topic origineel in PMD geplaatst heb
Dat het ding verder telefoonfuncties heeft is ook leuk meegenomen.
Verder zijn er een aantal comments van dhr Wong verschenen op Meizume Het is allemaal nogal brak vertaald, maar er is wel het een en ander uit te halen.
Dat het ding verder telefoonfuncties heeft is ook leuk meegenomen.
Verder zijn er een aantal comments van dhr Wong verschenen op Meizume Het is allemaal nogal brak vertaald, maar er is wel het een en ander uit te halen.
Verwijderd
Neen, dit is niet gejat, het knopje heeft een iets andere vorm en de shuffle pijltjes zijn niet vervlochten.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:11:
Wat! Dit is toch gewoon regelrecht gejat van Apple!

Ik snap niet dat mensen warmlopen voor zo'n schaamteloze kopie.
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:11:
Hebben jullie ook nog iets nuttigs toe te voegen?Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:15:
[...]
Neen, dit is niet gejat, het knopje heeft een iets andere vorm en de shuffle pijltjes zijn niet vervlochten.![]()
Ik snap niet dat mensen warmlopen voor zo'n schaamteloze kopie.
Als de prijs en de specs goed zijn is er zeker wel interesse.
Verwijderd
Zoiets breng je als zelfrespecterend bedrijf toch niet op de markt.. wie neemt je dan in godsnaam nog serieus.Vos schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:17:
[...]
[...]
Hebben jullie ook nog iets nuttigs toe te voegen?
Als de prijs en de specs goed zijn is er zeker wel interesse.

Als ze het lukt om een iphone achtig apparaat te bouwen met betere specs, wel de voordelen maar niet de nadelen (ik ga even niet noemen wat, dat valt maar even onder persoonlijke voorkeur), dan krijgen ze mijn respect in ieder geval voluit!Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:00:
[...]
Zoiets breng je als zelfrespecterend bedrijf toch niet op de markt.. wie neemt je dan in godsnaam nog serieus.
Deed iedereen dat maar.. het beste pakken wat er is en daar weer verder op bouwen (los van smaak-gerelateerde variaties dan he..). Is markt- en kapitaaltechnisch misschien niet zo slim/handig, maar lang leve de vooruitgang!
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Ik vind de laatste post van die nutteluze post, zijn jullie ofzo bang dat iemand een iphone look a like heeft en je niet meer origineel ben met apple. Ook ik ben het eens dat het verdacht veel wegheeft, maar desalnietemin verwacht ik eigenlijk meer van deze als van de apple iphone...
beter goed gejat dan slecht verzonnen om de apple mensen tevreden te stellen
Ik wacht ook met smart op definitieve pictures en ervaringen... maar zal nog wel even duren..helaas
edit. m.u.v. BramT, die zat blijkbaar tegelijk met mij te tikken maar drukte wat eerder op post
beter goed gejat dan slecht verzonnen om de apple mensen tevreden te stellen
Ik wacht ook met smart op definitieve pictures en ervaringen... maar zal nog wel even duren..helaas
edit. m.u.v. BramT, die zat blijkbaar tegelijk met mij te tikken maar drukte wat eerder op post
[ Voor 9% gewijzigd door Rene op 14-01-2008 22:28 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Kunnen we het misschien weer over het apparaat zelf hebben in plaats van de wel/niet kloon-discussie? Er wordt steeds met dezelfde argumenten gegooid (zie het begin van dit topic en de discussies in nieuwsitems op de FP) en de relevantie voor dit topic is eigenlijk 0,0. Uit je eventuele frustraties bij voorkeur in de poll in de TS 
Goed, ontopic; Uit het linkje wat ik hierboven gaf valt te destilleren dat er officiële informatie naar buiten komt in maart, volgens J. Wong. Dat is nog te overzien, maar het lijkt me erg handig dat het niet verder uitgesteld wordt.
Verder interessant; Volgens bovengenoemde zal de audiochip beter zijn dan die van de M6. De M6 was al vrij goed, dus dat is zeer interessant voor de wat meer audiofiele Tweaker.
Goed, ontopic; Uit het linkje wat ik hierboven gaf valt te destilleren dat er officiële informatie naar buiten komt in maart, volgens J. Wong. Dat is nog te overzien, maar het lijkt me erg handig dat het niet verder uitgesteld wordt.
Verder interessant; Volgens bovengenoemde zal de audiochip beter zijn dan die van de M6. De M6 was al vrij goed, dus dat is zeer interessant voor de wat meer audiofiele Tweaker.
Fijn, dan is er eindelijk een iPhone die iedereen kan kopen en gebruiken met het abbonement van zijn keuze, waar je je eigen programma's op kunt zetten zonder gedoe, en die nog betaalbaar is ook.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:11:
Ik ben niet zo fan van de iPhone vanwege de hierboven geposte nadelen. Dat is ook een reden waarom ik wacht op de Meizu M8. Ik ben alleen benieuwd of de M8 ook net zo krasbestendig is als de iPhone.

Een interviewtje met een J. Wong van meizuone.com
http://www.meizume.com/mi...-13rd-jan-go-waiting.html
Kortom wachten tot Cebit!
http://www.meizume.com/mi...-13rd-jan-go-waiting.html
Kortom wachten tot Cebit!

Keep it simple stupid
Juist. NOFI maar ik vindt dat apple veel te ver doordraaft en vooral hoe ze de iPhone verkopen vind ik bespottelijk.Djerique schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:37:
Ik ben niet zo fan van de iPhone vanwege de hierboven geposte nadelen. Dat is ook een reden waarom ik wacht op de Meizu M8. Ik ben alleen benieuwd of de M8 ook net zo krasbestendig is als de iPhone.
Ik werk veel rond China, en ik zit in maart in Shanghai. Ik kan misschien wel een batch meenemen, ik vlieg toch niet
Eh, er komt wellicht een prototype uit in Maart, ik denk niet dat ze dan al in de winkels liggen.
Wat houdt een batch precies in?Megamind schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:27:
[...]
Juist. NOFI maar ik vindt dat apple veel te ver doordraaft en vooral hoe ze de iPhone verkopen vind ik bespottelijk.
Ik werk veel rond China, en ik zit in maart in Shanghai. Ik kan misschien wel een batch meenemen, ik vlieg toch niet
Dat zou heel vet zijn!
alleen is dan de vraag of de Chineze M8's wel op het Europese telefoonnetwerk draaien...
alleen is dan de vraag of de Chineze M8's wel op het Europese telefoonnetwerk draaien...

Like we care..........Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:37:
wat een dikke ripoff, de interface is gewoon indentiek.
Verwijderd
en wat denk je dan, dat die telefoon zomaar op de markt kan komen in europa?
hier word er toch nog gegeven om patenten......
hier word er toch nog gegeven om patenten......
@ blastboy: Misschien wel een rip-off, maar een veel betere versie van de nu overgewaarde iPhone(met specs uit 2006(op multitouch na))
Helaas denk ik zelf ook niet dat de M8 op de strenge Europese markt komt. Bovendien loopt Europa sowieso 5 jaar achter op Azie en USA.
Helaas denk ik zelf ook niet dat de M8 op de strenge Europese markt komt. Bovendien loopt Europa sowieso 5 jaar achter op Azie en USA.
We hebben al een mooie poll in de topicstart waar je deze mening kunt uiten. Het lijkt me beter om dergelijke reacties niet in het topic zelf te plaatsen. Ten eerste voegen ze inhoudelijk niets toe, ten tweede krijg je er reacties op die ook niets toevoegen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:37:
wat een dikke ripoff, de interface is gewoon indentiek.
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
En dan krijg je toch van mij weer een reactie. Die poll vind ik ten eerste niet goed, want ik kan mijn mening daarin niet uiten. In plaats van dan wordt gezegd, ja rip-off en gewoon een discussie voeren over waarom nu eigenlijk een rip-off in dit geval beter zou kunnen zijn. Ik hoor hier alleen maar fanboys reageren die op de een of andere manier wat tegen Apple hebben. De Meizu is een mooi apparaat, maar ik vind het gewoon zwak dat je niet zelf een goed apparaat kunt maken en het per sé voor 90% moet afkijken. De specs zijn wel mooi, maar komt dit ook goed naar voren in de software? Windows Mobile is niet echt jé van hét! Dan betwijfel ik nog maar of deze überhaupt uitkomt, al dan niet te laat!Eggy schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:08:
[...]
We hebben al een mooie poll in de topicstart waar je deze mening kunt uiten. Het lijkt me beter om dergelijke reacties niet in het topic zelf te plaatsen. Ten eerste voegen ze inhoudelijk niets toe, ten tweede krijg je er reacties op die ook niets toevoegen.
Dit is toch het meizu m7/m8 topic? Waarom komt iedereen dan aankakken over apple iphone 
Het zal voor mij en ik denk velen een worst wezen dat het een ''namaak'' is.
Het zal voor mij en ik denk velen een worst wezen dat het een ''namaak'' is.
Hoe zit het eigenlijk met het OS van de M7? Is deze ook WM gebaseerd, terwijl hij niet kan bellen, of zitten ze daar custom firmware voor te schrijven ala de M6 en M3?
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Kan het hier gewoon ontopic blijven? Als er iets niet goed is aan dit topic, stuur dan mij even een DM of mail. Is er iets niet goed aan de moderatie, stuur dan even de PSGG modjes een DM, mail of doe een topicreport. Het gaat hier gewoon over de Meizu M7 en M8.
Of het nu wel of niet een rip-off is, is ten eerste een onzinnige discussie, dat mogen Apple en Meizu onderling op juridisch gebied uitvechten. Verder loopt dit uit op een welles/nietes discussie en daar schieten we hier ook weinig mee op. Technische vergelijkingen en verschil in kwaliteit kan natuurlijk inhoudelijk besproken worden, maar aangezien de M8 nog niet eens uit is lijkt het me niet dat er hier iemand is die er wat zinnigs over kan zeggen, op dit moment.
Rip-off of niet, zwak, slecht of juist goed en slim van Meizu, er valt over te discussiëren, maar liever niet in dit topic. Het namaakgehalte verandert verder helemaal niks aan de gebruikerservaringen en de kwaliteit van de speler en daarom is voor ons, consumenten, dus een vrij abstracte discussie. En om deze discussie nou elke keer weer op te halen... (zie het begin van dit topic)
Dus, ontopic graag
Of het nu wel of niet een rip-off is, is ten eerste een onzinnige discussie, dat mogen Apple en Meizu onderling op juridisch gebied uitvechten. Verder loopt dit uit op een welles/nietes discussie en daar schieten we hier ook weinig mee op. Technische vergelijkingen en verschil in kwaliteit kan natuurlijk inhoudelijk besproken worden, maar aangezien de M8 nog niet eens uit is lijkt het me niet dat er hier iemand is die er wat zinnigs over kan zeggen, op dit moment.
Rip-off of niet, zwak, slecht of juist goed en slim van Meizu, er valt over te discussiëren, maar liever niet in dit topic. Het namaakgehalte verandert verder helemaal niks aan de gebruikerservaringen en de kwaliteit van de speler en daarom is voor ons, consumenten, dus een vrij abstracte discussie. En om deze discussie nou elke keer weer op te halen... (zie het begin van dit topic)
Dus, ontopic graag
Ik denk het niet. De M7 is een echte PMD, dus zonder belfuncties.. en de M8 is hetzelfde met daar aan toegevoegt een aantal belfuncties. Ik zie de M8 dus ook in de basis als PMD, met daaraan toegevoegt belfuncties. Imo niet gek als je beseft dat Meizu een PMD-fabrikant iscoptician schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:24:
Hoe zit het eigenlijk met het OS van de M7? Is deze ook WM gebaseerd, terwijl hij niet kan bellen, of zitten ze daar custom firmware voor te schrijven ala de M6 en M3?
Maart duurt nog zo lang
Dit ding lijkt me zo'n leuke telefoon, ik hoop dat de prestaties de hoge verwachtingen waar kunnen maken. En natuurlijk dat de garantie goed geregeld is. Als ik hier een verzekering bij neem wil ik m'n toestel niet 2 maanden kwijt zijn omdat hij ergens in china gerepareerd moet worden..
Wat Meizu met hun M6 gedaan heeft, is een Europese "uitgever" van het toestel vinden, in dit geval Dane-Elec. In zo'n geval hoef je je dus geen zorgen te maken over de garantie. Waar Meizu nu voor gaat kiezen is natuurlijk afwachten.
Verwijderd
En in het Engels:
http://translate.google.c...ir=zh%7Cen&hl=nl&ie=UTF-8.
(Als je er wat wijzer van wordt
)
Dat betekent dat dit dan het uiteindelijke design wordt. (?) Hij lijkt iets dik, maar voor de rest ziet het er goed uit.
Ik vraag me af wat voor apps er zijn voor Windows CE? Er zal vast veel homebrew komen en handige snufjes voor de M8. Dat vindt ik nog steeds een van de grote voordelen van de M8, dat je er je eigen apps op kan draaien.
E: Oh, die link is van de eenalaatste post voor mij. Maar het feit dat ze een patent hebben gevraagd bevestigt wel dat dit dus het huidige design is, lijkt mij.
http://translate.google.c...ir=zh%7Cen&hl=nl&ie=UTF-8.
(Als je er wat wijzer van wordt
Dat betekent dat dit dan het uiteindelijke design wordt. (?) Hij lijkt iets dik, maar voor de rest ziet het er goed uit.
Ik vraag me af wat voor apps er zijn voor Windows CE? Er zal vast veel homebrew komen en handige snufjes voor de M8. Dat vindt ik nog steeds een van de grote voordelen van de M8, dat je er je eigen apps op kan draaien.
E: Oh, die link is van de eenalaatste post voor mij. Maar het feit dat ze een patent hebben gevraagd bevestigt wel dat dit dus het huidige design is, lijkt mij.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 13:51 ]
Ik vraag me af of dit ook het model is met de drie knoppen. Voorzover ik de plaatjes kan beoordelen zitten er geen knoppen op. Of dat ding midden onderaan moet drie knoppen herbergen...
het liefste zie ik nog een schuifbare qwerty toetsenbord onder het toestel
Dat ding onderaan lijkt iig twee knoppen te zijn, en linksbovenin nog eentje, dat kan bijvoorbeeld aan/uit zijn.
Ik ook dan zou het echt een goede gsm worden...Djerique schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:17:
het liefste zie ik nog een schuifbare qwerty toetsenbord onder het toestel
De beste die er dan op de markt isxminator schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:30:
Ik ook dan zou het echt een goede gsm worden...
Dit moet ik even verhelderen, een discussie kan naar mijn mening geen kwaad. Beide toestellen kunnen ook best vergeleken worden, zolang hiervoor maar (degelijke) argumenten gebruikt worden.Fab1Man schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:50:
[...]
En dan krijg je toch van mij weer een reactie. Die poll vind ik ten eerste niet goed, want ik kan mijn mening daarin niet uiten. In plaats van dan wordt gezegd, ja rip-off en gewoon een discussie voeren over waarom nu eigenlijk een rip-off in dit geval beter zou kunnen zijn. Ik hoor hier alleen maar fanboys reageren die op de een of andere manier wat tegen Apple hebben. De Meizu is een mooi apparaat, maar ik vind het gewoon zwak dat je niet zelf een goed apparaat kunt maken en het per sé voor 90% moet afkijken. De specs zijn wel mooi, maar komt dit ook goed naar voren in de software? Windows Mobile is niet echt jé van hét! Dan betwijfel ik nog maar of deze überhaupt uitkomt, al dan niet te laat!
Opvatting als "wat een dikke rip-off" voegen echter niks toe. Deze mening kan men ook uiten in de poll. In het topic krijg je vaak ook nog reacties hierop welke off-topic zijn.
Mocht je hier nog op willen reageren, stuur me gerust een DM. Laten we nu in ieder geval weer verder on-topic gaan
[ Voor 3% gewijzigd door Eggy op 24-01-2008 13:54 ]
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Verwijderd
Tja, je ziet heel vaak dat zulke mensen populaire stukjes schrijven over een bedrijf. Aan de andere kant gebeurt het ook vaak dat ze 'per ongeluk' informatie neerzetten die ze van Meizu hebben gekregen. CeBit wilt vast graag weten wat ze kunnen verwachten. Het lijkt me in ieder geval toch redelijk betrouwbaar.
Dat zou betekenen dat de M8 in Q2 (April, mei) uit zou komen
Dat zou toch wel mooi zijn.
En ik maar denken dat het maar speculeren bleef tot maart. Die gasten (DusL van MeizuMe in dit geval) zijn geniaal in het vinden van informatie.
Dat zou betekenen dat de M8 in Q2 (April, mei) uit zou komen
En ik maar denken dat het maar speculeren bleef tot maart. Die gasten (DusL van MeizuMe in dit geval) zijn geniaal in het vinden van informatie.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 17:27 ]
Het blijft sowieso vaag dat dit weer via-via bekend moet worden. Het blijft allemaal bij geruchten. Ik denk dat we pas echt dingen kunnen gaan concluderen zodra we zien waar Meizu mee komt op Cebit. Het is gewoon té vaag allemaal.
Zou helemaal geweldig zijn als deze GPS aan boord heeft.
En een goede 3mp camera, dan heb je niets anders meer nodig.
Zou ook cool zijn als hij de sms funktie van de iphone heeft, (je ziet elke sms van die persoon onder elkaar).
Ik wacht er vol spanning op, maar het mag niet te lang duren natuurlijk
want de concurrentie staat ook niet stil en HTC is ook bezig met mooie dingen te maken.
En een goede 3mp camera, dan heb je niets anders meer nodig.
Zou ook cool zijn als hij de sms funktie van de iphone heeft, (je ziet elke sms van die persoon onder elkaar).
Ik wacht er vol spanning op, maar het mag niet te lang duren natuurlijk
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Dank je welVerwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:25:
Tja, je ziet heel vaak dat zulke mensen populaire stukjes schrijven over een bedrijf. Aan de andere kant gebeurt het ook vaak dat ze 'per ongeluk' informatie neerzetten die ze van Meizu hebben gekregen. CeBit wilt vast graag weten wat ze kunnen verwachten. Het lijkt me in ieder geval toch redelijk betrouwbaar.
Dat zou betekenen dat de M8 in Q2 (April, mei) uit zou komenDat zou toch wel mooi zijn.
Die chinezen moeten eens op schieten want mijn abbo loopt ook af, en zou deze heel graag in mijn pocket willen hebben
.
Denk maar dat ik hem los koop, ik verwacht niet dat deze het 1ste kwartaal beschikbaar zal zijn.
Denk maar dat ik hem los koop, ik verwacht niet dat deze het 1ste kwartaal beschikbaar zal zijn.
Misschien heb ik er overheen gelezen. In April/mei komt ie in Europa uit?
Maar wanneer is nou de release in Azië?
Want dan kan ik via mn tante misschien 1tje op laten sturen. Wel hopen dat het in Nederland werkt.
En dan natuurlijk een mooie review erover maken
Maar wanneer is nou de release in Azië?
Want dan kan ik via mn tante misschien 1tje op laten sturen. Wel hopen dat het in Nederland werkt.
En dan natuurlijk een mooie review erover maken
[ Voor 7% gewijzigd door DNA_Saint op 01-02-2008 23:42 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ik denk dat eerst de release in Azië is. Het is immers een Chinees bedrijf. Verder gaan er inderdaad geruchten dat de speler rond die tijd uitkomt, maar andere geruchten hebben het weer over het 3e/4e kwartaal van dit jaar. Het is even afwachten tot Cebit, om te kijken of daar wat concreets uit voortkomt.
Meizu zelf heeft het ook over het derde kwartaal. Dit kreeg ik in reactie op mijn mail namelijk:RoD schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:52:
Ik denk dat eerst de release in Azië is. Het is immers een Chinees bedrijf. Verder gaan er inderdaad geruchten dat de speler rond die tijd uitkomt, maar andere geruchten hebben het weer over het 3e/4e kwartaal van dit jaar. Het is even afwachten tot Cebit, om te kijken of daar wat concreets uit voortkomt.
Dear Sir,
Thanks for your email and attention on Meizu.
Yes, M8 has been postponed a little bit, it is expected to be released around the third quarter of 2008. Also we are going to present it at the upcoming CeBIT for the first engineering sample.
Pls keep attention on our progress.
Sincerely,
Ella Wong
Ah, dat is toch klote. Mijn abbo is in mei afgelopen. Maar ja, toch laten opsturen uit china denk ik
Ik ga zeker deze topic in de gaten houden dan.
Ik ga zeker deze topic in de gaten houden dan.
Huub Huub Barbatruc!
rofl, een beetje? De eerste release-periode die we kregen was Q3....van 2007(!).djceebee schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 08:59:
[...]
Meizu zelf heeft het ook over het derde kwartaal. Dit kreeg ik in reactie op mijn mail namelijk:
[...]
Dit noem je geen vertraging meer, dit is gewoon uitstellen voor eeuwig.
Ja, dat uitstellen werkt mij ook op de zenuwen. Het lijkt er op dat Meizu een beetje Nokia taferelen krijgt
Inderdaad, Q3 is nog wel een heel eind weg (ik neem dit voorlopig maar even voor waar aan, gezien de mail die djceebee kreeg). Tegen die tijd verwacht ik dat er nog wel meer alternatieven zijn. Aan de andere kant zullen de hardware specs tegen die tijd die van de iphone wel erg overtreffen 
Evenzogoed jammer, dit had Meizu in een klap erg groot kunnen maken denk ik.
Evenzogoed jammer, dit had Meizu in een klap erg groot kunnen maken denk ik.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Q3 lijkt me inderdaad wel erg ver weg. Voor mij maakt het niet zoveel uit want mijn abonnement loopt toch nog tot oktober, maar ik heb liever dat toestellen al even in de markt zijn, zodat eventuele problemen ook bekend zijn. En op deze manier speelt Meizo de concurrentie wel de bal toe. Hebben die inmiddels een jaar extra de tijd om een concurrent te ontwikkelen.
Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"
Mooi ding, maar ik hoor dat met camera en 4gb je er al meer dan 300 dollar voor betaald... zonder camera iets van 200 dollar...
Wanneer is er nu eens echt iets bekend zeg..
Wanneer is er nu eens echt iets bekend zeg..
[ Voor 81% gewijzigd door Tonkey op 11-02-2008 16:52 ]
Het duurt nog wel een tijdje, denk ik. Dan ga ik maar voor de iPhone 2.0
2.0?Djerique schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:58:
Het duurt nog wel een tijdje, denk ik. Dan ga ik maar voor de iPhone 2.0
Ach, ik heb net een nieuwe, als er deze rond december is is het goed
Heeft iemand de volgende phone al eens gezien:

Meer info op http://www.eastbuyer.com/newproduct_view.asp?id=170
Met Windows Mobile 6.0, GPS, Wifi, WM Player 10, Bluetooth, TouchFlo interface, scherm van 3,2" en 260.000 kleuren, etc.
Lijkt me een goed alternatief om de tijd te overbruggen voordat de Meizu M8 komt.......
Ik heb familie in China en zou daarom een inkoopactie hiervoor kunnen beginnen voor een prijs van € 239,95 per stuk. Ik hoor wel of er interesse voor is. Bij 15 geinteresseerden kan ik ze binnen 3 weken leveren.

Met Windows Mobile 6.0, GPS, Wifi, WM Player 10, Bluetooth, TouchFlo interface, scherm van 3,2" en 260.000 kleuren, etc.
Lijkt me een goed alternatief om de tijd te overbruggen voordat de Meizu M8 komt.......
Ik heb familie in China en zou daarom een inkoopactie hiervoor kunnen beginnen voor een prijs van € 239,95 per stuk. Ik hoor wel of er interesse voor is. Bij 15 geinteresseerden kan ik ze binnen 3 weken leveren.
[ Voor 42% gewijzigd door nathalia op 25-02-2008 15:40 ]
Mazda MX-30
Zo da's een goeie: 200 mega pixels double camerasnathalia schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:17:
Met Windows Mobile 6.0, GPS, Wifi, etc.
Lijkt me een leuk alternatief om de tijd te overbruggen voordat de Meizu M8 komt.......
Ik zou wellicht een inkoopactie hiervoor kunnen beginnen
Zitten er nou 200 camera's op of eentje met 200 MP?
Dit is dus de ultieme rip: zowel van HTC (HTC Home en TouchFLO) als van Iphone (uiterlijk, menu) jatten.
Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"
Ziet me er best interessant uit!nathalia schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou wellicht een inkoopactie hiervoor kunnen beginnen voor een prijs van € 250,- per stuk!
Dit ding heeft alle functies van de iphone en nog meer aan de helft van de prijs, tja..ik vraag mij af waarom ik dan nog een iphone zou kopen ? Misschien voor dat mooi zilveren apple-logootje ?.. hmm denk het niet..
Heeft iemand al hands-on ervaringen kunnen vinden van dat ding ?
Het lijkt me handiger dat wanneer er over dat andere apparaatje gepraat wil worden, iemand er even een topic voor opent. Dit topic gaat over de Meizu M7 en M8.
Je hebt helemaal gelijk. Snel hier een nieuw topic geopend.
Mazda MX-30
Nieuws!
Gallery van pics van de M8 vs. de iPhone
Pic van het pre-prototype:

En een video
Duidelijk te zien dat er wel degelijk drie knoppen op zitten. Perfect!
Woei, enzo
BronIn other forum posts, Jack also mentioned that the Meizu M8 will have a multi-touch touchscreen utilizing better technology than the Apple iPhone and that he expects the 8GB Meizu M8 to cost 2380 CNY (approx. $340 USD).
Gallery van pics van de M8 vs. de iPhone
Pic van het pre-prototype:

En een video
Duidelijk te zien dat er wel degelijk drie knoppen op zitten. Perfect!
Woei, enzo
Nog een video, nu van de GUI:
Het werkt allemaal nogal brak en schokkterig, maar dat komt omdat het nogal gerushed is. Dus dat verbeterd nog, mag ik aannemen. Verder schijnt het niet de final versie te zijn.
Edit: Ik heb maar even de M7 uit het topic gesloopt + bijbehorende titelfix. Die is toch niet zo interessant (op het moment).
Het werkt allemaal nogal brak en schokkterig, maar dat komt omdat het nogal gerushed is. Dus dat verbeterd nog, mag ik aannemen. Verder schijnt het niet de final versie te zijn.
Edit: Ik heb maar even de M7 uit het topic gesloopt + bijbehorende titelfix. Die is toch niet zo interessant (op het moment).
[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 04-03-2008 17:07 ]
Ik vind het wel frapant hoor, na-apen en zo betere features er instoppen is een ding, maar dan ook nog ontkennen dat het veel op de iPhone lijkt vind ik wel ver gaan. En nogal gerushed, dan apparaat is nu al meer dan een jaar in "ontwikkeling" en het is ver van klaar.RoD schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:56:
Nog een video, nu van de GUI:
[video]
Ze gaven best wel toe dat hun interface op die van de iPhone lijkt. "A little" zei onze Chinese vriend. Dat zegt voldoende
Het interesseert mij verder ook weinig. Het is wel duidelijk waar dit apparaat op gebaseerd is, maar het gaat er mij om of ie lekker werkt.
En ja, hij is al een tijd in ontwikkeling, maar het is in ieder geval geen vaporware meer. Tot zover is dit nog steeds het apparaat wat het dichtst in de buurt komt bij wat ik wil.
En ja, hij is al een tijd in ontwikkeling, maar het is in ieder geval geen vaporware meer. Tot zover is dit nog steeds het apparaat wat het dichtst in de buurt komt bij wat ik wil.
Meizu booth op CeBIT gesloten door de politie.
Iets minder grappig om te lezen. Een verklaring komt morgen.
Iets minder grappig om te lezen. Een verklaring komt morgen.
Schept vertrouwen voor de toekomst! 
Misschien heeft meneer Jobs de Duitse politie getipt
Misschien heeft meneer Jobs de Duitse politie getipt
Vaag. Er zijn ook wel eens boots geweest met regelrechte iPod-kloons. Vziw is daar nooit wat gebeurd. En aangezien de M8 qua uiterlijk wel het een en ander verschilt van de iPhone, vraag ik me af of hier juridisch gezien wel een goede reden voor is. Of zou het om de UI zijn?
Nouja, in China komt ie toch wel uit.. maar ik hoop niet dat dit een EU/VS-release in de weg gaat staan.
Nouja, in China komt ie toch wel uit.. maar ik hoop niet dat dit een EU/VS-release in de weg gaat staan.
Verwijderd
Hier moet ik je even uit de droom helpen vrees ik.(nofi) Op alle Duitse beurzen lopen merkenrecht advocaten en medewerkers van de douane rond. Standhouders worden op voorhand hierover geinformeerd, het staat soms zelfs in de documentatie sets over de standhuur. Desondanks zijn er vorig jaar enkele honderden (!) stands -al dan niet- tijdelijk gesloten.
Dat is een hoog aantal, maar het is dan ook wel over *alle* beurzen te samen.
Dat is een hoog aantal, maar het is dan ook wel over *alle* beurzen te samen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 18:04 ]
Gaat een beetje offtopic, maar, is dat specifiek voor Duitsland?
De stand is niet gesloten vanwege de m8 maar vanwege license problemen.
Readers are pointing out that the reason for the shut down is because of MP3 codec licensing issues. The same thing SanDisk had a problem with last year. My apologies for miss reporting this. However, I still stand my my strong words of Meizu being a thief of intellectual property.
[ Voor 3% gewijzigd door Vihaio op 05-03-2008 22:15 ]
Verwijderd
RoD schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:05:
Gaat een beetje offtopic, maar, is dat specifiek voor Duitsland?
Afaik is het toezicht op Dts beurzen redelijk uniek. Komt o.a. omdat Dts graag dé beursorganisator van Europa wil blijven met lokaties als Hannover, Leipzig, Berlijn en Frankfurt. Daarnaast kunnen merkrechthouders i.t.t. NL veel eerder beroep doen op de namaak-brigade van douane. En die laatste club is ook nog een keer goed op de hoogte.
Om 2 recente voorbeeld te geven: op de vakbeurs voor kantoor artikelen begin dit jaar zijn op de 1ste dag >800 nepartikelen in beslaggenomen. Paar weken later op de dts huishoudbeurs 1ste dag >200 nepartikelen.
(tot zover mijn Off Topic bijdrage)
Verwijderd
Gelukkig maar, was al bijna bang dat ik hem uit China zou moeten importeren 
Ik was eigenlijk alweer naar een andere PDA, tot ik het (tot nu toe) 2e filmpje zag. Hoewel erg schokkerig en buggy, ziet het er toch wel veelbelovend uit. Ik zag het hele touch gebeuren meer als een handicap (kleine games spelen wordt lastig omdat je geen knopjes hebt) maar als ze multitouch erop zetten wordt het toch wel interessant. Daarom denk ik dat ik toch maar wacht op de M8
Ik was eigenlijk alweer naar een andere PDA, tot ik het (tot nu toe) 2e filmpje zag. Hoewel erg schokkerig en buggy, ziet het er toch wel veelbelovend uit. Ik zag het hele touch gebeuren meer als een handicap (kleine games spelen wordt lastig omdat je geen knopjes hebt) maar als ze multitouch erop zetten wordt het toch wel interessant. Daarom denk ik dat ik toch maar wacht op de M8
Er zitten wel 3 knopjes op de speler. Ik vind puur touchscreen ook niet echt handig, dus ik ben blij dat ze er 3 knoppen op zetten. Hopelijk zijn ze ook programmeerbaar.
Edit: nieuws: Meizu keert terug op Cebit-vloer met iPhone-kloon
Edit: nieuws: Meizu keert terug op Cebit-vloer met iPhone-kloon
[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 06-03-2008 13:46 ]
Tja... Duitsland, Fraunhofer en mp3...
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Meizu heeft geloof ik besloten om het hierbij te laten, het doel is bereikt, en nu gaan ze verder werken om de M8 te verbeteren.. tenminste dat staat hier
Daar staat overigens ook dat ze de UI nog verder gaan tweaken zodat ie minder op de iPhone lijkt. Ik hoop eigenlijk vooral dat ze nog leuke features toe gaan voegen
Edit: En ik vond nog een interessante post op Meizume:
Dit plaatje laat ook wel duidelijk de 3 knoppen zien:

Het plaatje met 00 erop schijnt het huidige design te zijn.
Ook goed om te lezen dat er nog meer expo's aankomen waarop Meizu de M8 gaat showen. Hopelijk kunnen we binnenkort nog wat nieuw videomateriaal of pics zien.. en concrete informatie over specs en features die het ding nog meer gaat krijgen
Daar staat overigens ook dat ze de UI nog verder gaan tweaken zodat ie minder op de iPhone lijkt. Ik hoop eigenlijk vooral dat ze nog leuke features toe gaan voegen
Edit: En ik vond nog een interessante post op Meizume:
En nog een interview: KlikI talked to Mr. Wong today at CeBIT.
All the following information is just what I understand, English is not my native language and also not Mr. Wongs. So this information could be wrong/bad translated etc...
He said the UI will change so it will not be similar to the UI of the iPhone!
There is also no final decision if the m8 will be locked or unlocked!
It will not have DVB-T!
It will support many different codecs!
There will be an SDK or a way to develop softwear for the m8!
It is possible that we will have the m8 by the end of 2008 in Germany! <--- This is not for sure or anything just an assumption made by Mr. Wong
The screen on the Dummy was, when I understood it right, the final screen... And it is really a nice screen! It is really crisp. You can look at it by almost every angle and the colors stay the same!
En over de knoppen; het schijnt een geheel te worden. Dus niet 3 aparte knoppen, maar één "vlak" met 3 knoppen erop. En het wordt volledig vlak. Zie hier een pic, die het vast allemaal verduidelijkt had als het allemaal niet in het Chinees was.and the current ui of m8 is just made for function demo, it will changed while the final version comes out, we are doing our best to distinguish m8 from iPhone.
Dit plaatje laat ook wel duidelijk de 3 knoppen zien:

Het plaatje met 00 erop schijnt het huidige design te zijn.
Ook goed om te lezen dat er nog meer expo's aankomen waarop Meizu de M8 gaat showen. Hopelijk kunnen we binnenkort nog wat nieuw videomateriaal of pics zien.. en concrete informatie over specs en features die het ding nog meer gaat krijgen
[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 07-03-2008 20:22 ]
Dit ding is zo veel mooier (mening) als de iPhone en veel beter. Ik koop hem zodra hij er is ;p.
Heb je hem al in je handen gehad? Omdat je zegt dat ie beter is
. Is nog even afwachten he... Maar ik houd hem zeker in de gaten.
Verwijderd
Hm, ik hoop alleen dat die prijs een beetje redelijk blijft. Laatst kondigde J. Wong geloof ik nog af dat de M8 8 GB iets van 350 dollar zou worden. Dus zal hij hier wel 300 tot 350 euro worden. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten 
E: Haal ik net van het meizume forum:
"The price may be 2380" - J. Wong
"2380 CNY = 334 US$ = 220 €uro (best part, very cheap for Europeans!)" Hendrik
200 euro is makkelijk te doen. Dit is voor de 8 GB versie, maar de update waarin dit gezegd wordt is ook al 2 weken oud.
E: Haal ik net van het meizume forum:
"The price may be 2380" - J. Wong
"2380 CNY = 334 US$ = 220 €uro (best part, very cheap for Europeans!)" Hendrik
200 euro is makkelijk te doen. Dit is voor de 8 GB versie, maar de update waarin dit gezegd wordt is ook al 2 weken oud.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 12:24 ]
Mag je mij eens vertellen wat er volgens jou zoveel beter aan is.sander886 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:10:
Dit ding is zo veel mooier (mening) als de iPhone en veel beter.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Uiteraard valt daar nog niet alles over te zeggen aangezien het ding nog niet uit is, en de specs nog niet compleet zijn.. maar als Meizu de trend die ze met hun M6 hebben voorzetten dan heb ik het volgende lijstje:
• Betere codec-support
• Hogere resolutie scherm
• Betere audiokwaliteit (er komt een betere geluidschip in dan dat er in de M6 zat)
• Knoppen
• Ik neem aan dat er UMS-support opzit zodat je geen brakke software nodig hebt om je apparaat vol te laden met media.
• Prijs
• USB Host
En ik twijfel er niet aan dat er (voor mij persoonlijk) althans nog een aantal dingen bijkomen.. als Meizu vergelijkbare kwaliteit levert als dat ze met de M6 hebben gedaan. Ik heb er in ieder geval goede hoop op. Hopelijk komt het ding hier ook daadwerkelijk uit.
• Betere codec-support
• Hogere resolutie scherm
• Betere audiokwaliteit (er komt een betere geluidschip in dan dat er in de M6 zat)
• Knoppen

• Ik neem aan dat er UMS-support opzit zodat je geen brakke software nodig hebt om je apparaat vol te laden met media.
• Prijs
• USB Host
En ik twijfel er niet aan dat er (voor mij persoonlijk) althans nog een aantal dingen bijkomen.. als Meizu vergelijkbare kwaliteit levert als dat ze met de M6 hebben gedaan. Ik heb er in ieder geval goede hoop op. Hopelijk komt het ding hier ook daadwerkelijk uit.
Let op:
Probeer overbodige reacties achterwege te laten. Mocht je dit toestel een rip-off vinden van de iPhone, voel je vrij om je mening te uiten in de poll (zie topicstart). Zo blijven flamewars zonder inhoud mooi achterwege.
Probeer overbodige reacties achterwege te laten. Mocht je dit toestel een rip-off vinden van de iPhone, voel je vrij om je mening te uiten in de poll (zie topicstart). Zo blijven flamewars zonder inhoud mooi achterwege.