Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het Meizu M8 topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 47.508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Topicstarter
Het Meizu M8 topic

Inhoudsopgave
Inleiding
Nadat we met Meizu kennismaakten doormiddel van de M3 en de M6 komen de Chinese PMD-makers met een nieuwe speler. Waar de vorige spelers nog helemaal gericht waren op het audio/video afspelen, moet deze M8 een echt multifunctioneel apparaat worden. De M8 heeft zelfs een telefoonfunctie.
Door de grote gelijkenissen met de iPhone is dit apparaatje al snel bestempeld als ordinaire kloon van Apple. Maar als we naar de ervaringen met de vorige generatie Meizu-spelers kijken, ziet men al gauw dat Meizu geen doorsnee Chinese kopierfabriek is. Ook de specificaties liegen er niet om.
Specs en prijzen
De precieze specs zijn nog niet bekend. Dit komt omdat er nog geen echte productaankondiging is geweest. De hieronder volgende specs zijn wat er op moment van schrijven bekend is.
* Dimensions: 107mm x 59mm x 11.8mm (H x W x T)
* Processor: ARM11 667MHz+
* Display: 3.4", 16600K, 720x480 pixel resolution, Touchscreen TFT LCD
* Flash Memory: 4, 8 or 16GB of built-in basic Memory (16GB to come later)
* Operating System: Windows CE for Meizu M8 (Based on Windows CE6.0)
* Video Playback: AVI, MPEG-2, RM(VB), MPEG-4/H.263/H.264 at 30FPS
* Camera: 0.3+ MPx camera on front, 3.0 MPx camera on back. Supports auto-focus, no flash (Front camera to come later)
* Battery: 1400 mAh Li-ion
* Support For:
* GSM + SCDMA Networks (3G & 3.5G to come later)
* Bluetooth 2.0
* Wi-Fi
* TV-out
* Line-out
* Video Conferencing
* USB Host / OTG
* GPS (Add-on)

Uiteraard is dit lijstje nog lang niet compleet, maar het ziet er veelbelovend uit. Over de prijzen van de M8 zijn verschillende berichten verschenen. De laatste info:
quote:
The current pricing for the standard M8 version 4, 8 and 16GB models are 2000, 2500 and 3500 CNY respectively. That is approximately 260, 330 and 460 $USD
Vergelijking met de iPhone
Hieronder volgt een leuk (bescheiden) vergelijkingstabelletje met de iPhone qua specs.

Pics en video's
M8

NOTE: Dit is een iets ouder plaatjs. Meizu heeft het design ietsje veranderd, wat op de volgende pic gellustreerd is:

En dan is dit waarschijnlijk de final, mt knoppen:

Video's

Hands-on video prototype

User interface

De final versie in actie

Reviews
De spelers zijn nog niet uit, dus dit is nog leeg :)
De user-interface
Over de UI van de M8 is al een hoop geschreven. Veel kritiek viel Meizu ten deel omdat de UI veel op die van de iPhone zou lijken. Meizu heeft geprobeerd om de UI te verbeteren wat dit als (voorlopige?) resultaat heeft:

Note: Deze plaatjes zijn nieuwer dan de video's die hierboven staan. De video's over de UI van het prototype zijn dus een beetje outdated, maar nog steeds de moeite van het bekijken waard.
Links
MeizuMe - Meizu fansite.
Meizu M8 GUI
Gallery met pics: M8 vs. iPhone.
• Nog aan te vullen.
Overige

Poll: Meizu of Apple?
Apple. Dit zijn gewoon rip-offs
Doe mij maar Apple
Doe mij maar Meizu
Meizu. Goedkoper/beter dan Apple

Ook een poll maken? Klik hier

Ik heb deze poll gemaakt zodat Apple vs. Meizu flamewars achterwege kunnen blijven. Uit je eventuele frustraties of rants maar in de poll of post op Fok! :)

Heb je op- of aanmerkingen, stuur dan even een mail naar http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000 of doe even een DM.
Deze topicstart is gemaakt door RoD

RoD wijzigde deze reactie 02-10-2008 23:55 (30%)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Gereserveerd.

Updates
• Vergelijkingstabelletje iPhone toegevoegd.
• Specs geupdate van de M8.
• Pics gefixed.
• Pics en video toegevoegd.
• M7 uit het topic gesloopt + dingetjes herschreven en toegevoegd.
• Nieuwe pics van de GUI toegevoegd.

RoD wijzigde deze reactie 25-05-2008 16:16 (129%)

• abutayib
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 28-03-2012
Hier doe ik mijn Herald denk ik wel voor de deur uit, wat een strak ding!
Ik hoop dat hij echt ook in december uitkomt, en niet 50 keer delayed word. Dan ook maar hopen dat ze op ebay aangeboden worden :D

De vraag is alleen hoe het zit met 3d party software, denk aan PDF readers, realplayer etc.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Op de M8 zit waarschijnlijk Windows CE 6 wat 3rd party apps mogelijk zou moeten maken. Ik ga er vanuit dat het gewoon kan. Neem aan dat Meizu hier geen restricties op zal leggen, itt Apple.

• Wartopia
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 27-06 14:56
Komt de M8 ook naar NL in december of niet >.< want ik wil er graag een maar ik kan nergens vinde waar je hem zou kunnen kopen :/

• Brantje
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:14

Brantje

De post is daar >>

Dat GPS lijkt me wel erg makkelijk.
Met name als er al navigatie bij zit.
* Brantje legt snel geld opzij.

• abutayib
  • Laatst online: 28-03-2012
Ik heb het gedeelte over GPS niet eens gezien, echt dat rockt!

• IadmitIamanerd
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 04-12-2007
quote:
Wartopia schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:31:
Komt de M8 ook naar NL in december of niet >.< want ik wil er graag een maar ik kan nergens vinde waar je hem zou kunnen kopen :/
volgens mij is er nog geen exacte datum bekend maar ik dacht dat de m8 pas in maart uit zou komen
als het december was waren er vast al stapels shops geweest de pre-orders hadden en was er al wel een exacte datum bekend denk ik

anyway... wat mij betreft ook liever december dan maart want mn huidige mobiel is niet veel :)

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Volgens mij was GPS nog een gerucht. Geen officiele specs daarover toch?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:27
Dat een bedrijf hiermee weg komt :)

Anyway sommige dingen zijn beter andere weer slechter. Ik zou het iig nooit kopen ;)

• kmf
  • Niet online
quote:
lowfi schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:12:
Dat een bedrijf hiermee weg komt :)
Waarmee? Dat ie in het begin meelift met de iphone hype door een gelijksoortig design te tonen en door alle blogs en websites gratis reclame laten maken en dan later een totaal andere design te introduceren en flink te verkopen?
quote:
Anyway sommige dingen zijn beter andere weer slechter. Ik zou het iig nooit kopen ;)
Moeilijk te vertellen wat beter is en wat slechter, aangezien deze nog niet eens officieel uit is. ALs de specs kloppen en het daardwerkelijk onder de 500 euro is met dezelfde kwaliteit als de M6, zal ik het wel kopen

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
quote:
IadmitIamanerd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:59:
[...]

volgens mij is er nog geen exacte datum bekend maar ik dacht dat de m8 pas in maart uit zou komen
als het december was waren er vast al stapels shops geweest de pre-orders hadden en was er al wel een exacte datum bekend denk ik

anyway... wat mij betreft ook liever december dan maart want mn huidige mobiel is niet veel :)
Er is nog weinig officiels bekend. De CEO van Meizu released wel steeds mondjesmaat pics en specs... maar daar blijft het (voorlopig) bij. Het is wachten op een officiele aankondiging met alles erop en eraan :)

• C00P
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:39
Dit zou wel eens een enorme hit kunnen worden onder tweakers.
Lees heel goede ervaringen van de M6, als ze dit kunnen doortrekken naar deze phone ziet het er goed uit.

Ik ga deze zeker volgen...

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:31

Theo

moederbord

quote:
Ik ook, en als de M8 uit is zal ik hem zeker ook kopen..

7400 Wp op het dak

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:27
quote:
kmf schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:21:
[...]

Waarmee? Dat ie in het begin meelift met de iphone hype door een gelijksoortig design te tonen en door alle blogs en websites gratis reclame laten maken en dan later een totaal andere design te introduceren en flink te verkopen?
Het is gewoon een 1 op 1 copie. Van zowel buitenkant als interface. Snap ook wel dat niet iedereen daar een probleem mee heeft alleen ik dus wel ;)

• Jazzle
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Weet iemand iets van de release data van de M7/M8 ?
Ben namelijk van plan om rond de jaarwisseling zowel mijn telefoon als mp3 speler te vervangen, en grote kans dat dat f een m8 wordt of een m7 + aparte telefoon.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Vond nog een leuk vergelijkingstabelletje:
http://www.iphoned.nl/wp-content/uploads/2007/08/meizu-vs-iphone-specs.jpg

Niet erg compleet natuurlijk, maar ach, wel leuk :)

• Parabellum
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-07-2010
Ik vind het een leuk toestel, zeker omdat de concurrentie word aangegaan met Apple, die qua prijs mij erg tegenstaat. En het is geen echte rip off, zoals vele vaak zullen gaan zeggen in dit topic omdat Meizu niet sinds de intrede van iPhone zo snel een dergelijk toestel kan ontwikkelen :)

Misschien heeft Apple het wel van hun geripped, who knows, maar het gaat om het produkt ongeacht de naam die er aan hangt. Blijf dit even volgen en wachten op de release datum, dan kunnenw e hem gelijk bestellen :9

• kmf
  • Niet online
quote:
lowfi schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:47:
[...]

Het is gewoon een 1 op 1 copie. Van zowel buitenkant als interface. Snap ook wel dat niet iedereen daar een probleem mee heeft alleen ik dus wel ;)
Er is nog geen uiteindelijke versie van de meizu bekend, zeker nu ze NU pas met het design bezig zijn met de omhulsel en interface..

Maar ik vind ze niet hetzelfde hoor. De meizu ziet er slanker uit.

http://www.meizu.com/bbs/UploadFile/2007-10/2007101919335192058.jpg
http://www.computertotaal.nl/upload/861035_610_1168420719635-iphone_klein.jpg

kmf wijzigde deze reactie 04-11-2007 23:10 (14%)

• Jormungandr
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 16:39
Ik heb zelf meer interesse in de m7. Als dit inderdaad puur een mediaplayer zonder de wifi/gsm nozzel is met een design in dezelfde lijn en de prijs die in de TS staat, dan gaat die de mijne worden.

• ronaldp1991
  • Laatst online: 13-08-2012
misschien een domme vraag maar heeft de originele iphone en deze m8 ook gewoon msn functies voor de chatverslaafde onderons,
en neem aan dat er verder wel een browser opzit maar jammerlijk geen wifi op de m8

edit: zie al een internet tekentje staan dus ja alleen hoe zit dat met de messenger die op andere mobile pda`s wel zitten

ronaldp1991 wijzigde deze reactie 04-11-2007 23:45 (24%)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
quote:
kmf schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:07:
[...]

Er is nog geen uiteindelijke versie van de meizu bekend, zeker nu ze NU pas met het design bezig zijn met de omhulsel en interface..

Maar ik vind ze niet hetzelfde hoor. De meizu ziet er slanker uit.

[afbeelding]
[afbeelding]
Hij ziet er niet alleen slanker uit, hij IS het ook. Met maar liefst 0,1mm. 8)

:P
quote:
ronaldp1991 schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:42:
misschien een domme vraag maar heeft de originele iphone en deze m8 ook gewoon msn functies voor de chatverslaafde onderons,
en neem aan dat er verder wel een browser opzit maar jammerlijk geen wifi op de m8

edit: zie al een internet tekentje staan dus ja alleen hoe zit dat met de messenger die op andere mobile pda`s wel zitten
Er zit wel wifi op de M8. MSN zal dus ook wel gewoon mogelijk zijn met een speciaal appje. Hoe en wat valt nog wel te bezien.

• ronaldp1991
wifi staat niet tussen de vergelijking ,
al met al is de meizu m8 voor mij iniedergeval erg intresant om naar te kijken ik zit nu met een samsung u600 rond te zuilen en daar heb ik ook wel genoeg van zolangzamehand iphone is qua interface ook zeer intresant alleen omdat de boel moet unlocken om het betaalbaar te houden maakt het verhaal weer minder

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
quote:
ronaldp1991 schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:52:
wifi staat niet tussen de vergelijking ,
Die vergelijking is ook niet helemaal volledig.

• ronaldp1991
duidelijk ik ga deze topic volgen :) hopelijk duiken er snel wat reviews op

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hopelijk komt er binnen afzienbare tijd een officile aankondiging met volledige specs. Daar zit ik nou op te wachten. Daarna natuurlijk de eerste hands on ervaringen :)

• ronaldp1991
same here ik wil nu wel eens van me samsung af best heel lastig aangezien ik nog 1,5 jaar een abbo heb maarja tis wel gewoon zonde dat ik voor de u600 ben gegaan had achteraf dan tog liever een htc gehad of deze meizu maarja hier was een half jaar geleden natuurlijk ook geen sprake dus beetje appels met peren vergelijken

• Parabellum
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-07-2010
quote:
ronaldp1991 schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:06:
same here ik wil nu wel eens van me samsung af best heel lastig aangezien ik nog 1,5 jaar een abbo heb maarja tis wel gewoon zonde dat ik voor de u600 ben gegaan had achteraf dan tog liever een htc gehad of deze meizu maarja hier was een half jaar geleden natuurlijk ook geen sprake dus beetje appels met peren vergelijken
Slechte telefoons bestaan allang niet meer, het draait alleen nog maar om de looks, het is en blijft primary nog maar een belding. Overigens heb i die Samsung ook en vind het een prima toestel, makkelijk te beheren ook op de PC via de Samsung software.

• ronaldp1991
het is zeker geen slecht toestel... maar tog had ik liever een mda achtig iets gehad gewoon voor de functies bij deze samsung ik weet het niet ik blijf iets missen maar wat presies kan ik niet uitleggen

• Paultjuhh
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 25-03-2015
@ronaldp1991
Van wat ik gelezen heb komt de Meizu M8 pas rond maart op de markt. Dus dat is nog zo een 5 6 maanden wachten. Dan heb je je telefoon al n jaar en dan is je telecomprovider verplicht om je simlock er gratis af te halen. Wat hou je over: n sim met een abbo voor nog een jaar en een losse telefoon zonder sim-lock. Telefoon kan je verkopen en je sim met abbo steek je weer in je Meizu.

Hier zijn trouwens nog wat leuke plaatjes van de GUI:
http://images.meizume.net/uploads/c2764076a8.gif
Bron: www.meizume.com

Ik zit zelf ook al lange tijd op diverse internetsites en vooral Meizume mee te lezen over de M8. Het lijkt mij wel wat! De M6 was ik eerst ook twijvelachtig over, maar na veel lezen ben ik toch over de streep getrokken door mede-tweakers en heb ik de M6 8Gb gekocht (in de eerste weken van de release) voor 110,- euro inclusief verzendkosten. Echt een geweldig apparaatje.
Als de M8 van dezelfde kwaliteit gaat worden (wat ik wel verwacht), dan komt deze zeker op m'n verlanglijstje te staan (bij de vele andere dingen die er al op staan :D). En doordat het met Windows operating system geleverd wordt kan er hoogstwaarschijnlijk ook veel software van derde partijen op gedraait worden.
Hopelijk zijn de geruchten over WiFi waar, dan zou dit machientje helemaal 'de bom' zijn. Ik ben nooit echt een voorstander van WiFi in het algemeen geweest, maar in dit geval is het toch het overwegen waard op een Wifi acces-point in huis te plaatsen.

Maarja volgens mij begin ik weer te enthousiant te worden en ratel ik maar door op het toetsenbord :D Maar kort samengevat: ik kan niet wachten

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
quote:
ronaldp1991 schreef op maandag 05 november 2007 @ 06:17:
het is zeker geen slecht toestel... maar tog had ik liever een mda achtig iets gehad gewoon voor de functies bij deze samsung ik weet het niet ik blijf iets missen maar wat presies kan ik niet uitleggen
De M8 is toch meer een PMD met een belfunctie dan dat het een telefoon is.

• ronaldp1991
bellen doe ik niet zoveel t gaat me meer on de functies

ps wat betekend pmd kan er nix over vinden wat het zou moeten betekenen

ronaldp1991 wijzigde deze reactie 05-11-2007 18:02 (61%)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
Het is toevallig de afkorting van dit subforum. :P Een portable media device dus :)

• ronaldp1991
oke een mda is dat ook wel een beetje maar inderdaad en dat is ook juist fijn ik vind het prettig overal op internet te kunnen( wat opzich redelijk gaat denk ik zo vanwege de hoge resolutie :D) ,en alle andere prachtige functies. en ook ermee kunnen bellen, en mp3 speler euhm wat hebben we nog meer trein/auto filmvermaak you name it.

• Paultjuhh
Wel erg jammer is dat er nog steeds geen concrete gegevens zijn van de M8. Release date is nog n grote mistbank die zich uitsterkt van nu tot 2008. Als Meizu binnen n en n maand de vaste specs eens op papier zetten met een verwachte release date, dan zou dat positief zijn. Ik zou best willen wachten op de M8, maar een beetje houvast zou niet verkeerd zijn.
Hier zijn nog meer mensen die er ongeveer ook zo over denken: http://www.meizume.com/showthread.php?t=3968

Meizu mag van mij dus wel even opschieten met de ontwikkeling/berichtgeving.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is inderdaad waar het aan ontbreekt. Er is zelfs een tijdlang sprake geweest van een hoax, maar uiteindelijk heeft de CEO van Meizu het dan toch bevestigd en laat af en toe pics en informatie los.

• Paultjuhh
Het is een manier om het publiek nieuwsgierig te houden, maar echt commerciel is het niet volgens mij. Of je nu 10 ontwikkelaars er 4 maanden aan laat werken of 20 ontwikkelaars 2 maanden, het aantal arbeidsuren blijft gelijk, of zie ik dat nu verkeerd? Hoe sneller de release, hoe beter.

• ronaldp1991
voor mij tog liever vandaag dan morgen ik zit echt te geilen op dat ding echt schitterend ding.
een beetje duidelijkheid wat betreft de introductie datum en procuct specs zou idd ook erg welkom zijn aan deze kant

• Jormungandr
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 16:39
Geen releasedate geven is een stok tussen de deur houden. Stel dat er ergens iets foutgaat tijdens laatste tests/productie en hij komt later, dan wordt Meizu langs alle kanten afgeschoten omdat ze te laat zijn. Geduld is enen schone deugd zeggen ze :p

bedankt RoD ;)

Jormungandr wijzigde deze reactie 06-11-2007 11:25 (6%)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
iriver? :? Meizu neem ik aan?

• ronaldp1991
geduld is misschien een schone zaak maar je kan tog enigsinds wel een richtlijn geven al zouden ze zeggen Q1 2008 dan heb je iig nog enigsins een periode om je op te richten nu weten we eigenlijk nog helemaal nix

• ronaldp1991
ik lees heel veel over hogere prijzen dan hier op tweak aangeven weet ieman daar miss wat meer van??

• Vihaio
  • Laatst online: 01:10
Er was een tijdje sprake van hele hoge prijzen, maar nu erwacht men dat ze toch niet zo duur worden. Maar aangezien de prijs nog niet bekant is gemaakt valt er niet veel over te zeggen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het laatste nieuws op prijsgebied staat in de TS. Door gebrek aan officile aankondigingen fluctueert het wat waarschijnlijk. Maar je mag er toch op rekenen dat de prijzen meevallen bij Meizu.

• ronaldp1991
mjah oke als ze de informatie moeten geloven komt ie dit jaar nog na nl ? zou mooi zijn maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk.
als ik verder kijk en ik google wat kom ik een site tegen die heb al wel op de site heeft staan(buitenlands site) en staat onder waarschijnlijk in vooraad rond 3 maart

• DusL
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 26-06 20:47
Tja die handelsites zijn niet echt te vertrouwen kwa voorraaddatum. Ze willen de eerste zijn met een datum, het is daarom ook vaak een ruwe schatting.

• ronaldp1991
mjah oke maar heb begrepen op andere sites dat op die zelfde site ook een andere datum stond en deze is zo ff uit me hoofd van ergens in nov naar begin maart gezet lijkt me tog een behoorlijk verschil wat ze dan doen

• ronaldp1991
zucht -_- wachten duurd langg

• DusL
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 26-06 20:47
Nieuwste pic:

Wachten is op het dummy model in het echt.

• ronaldp1991
zit er eigenlijk umts(3g) op om een beetje snel te kunnen serven of moet ik met orange met orangeworld werken??

• jos707
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 26-06 13:55
Ziet er strak uit, ik hoop dat er GPS op zit anders valt die meteen weer af.

• Jazzle
  • Niet online
In de startpost staat van wel ;)

• DeeD2k2
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-06 22:54
Dit (overigens er mooie) apparaatje lijkt een directe concurrent van de Apple iPhone en is daarmee volgens mij een telefoon. Dat betekend dat hij het beste in PSGG past. Hier zijn mij collega's uit /88 het mee eens, dus een move:
PMD --> PSGG

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind het toch meer een PMD met telefoonfunctie dan een telefoon met PMD-functie. Maargoed.

• Piels
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19-06 11:29
Volgens sommigen is de body op het laatst geposte plaatje echt...

Overigens nog een plaatje :)

http://www.meizu.com/bbs/UploadFile/2007-11/2007111213354713718.jpg

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Ganymedus
  • Laatst online: 13-06 20:28
ik dacht dat ergens in het begin van dit jaar al kenbaar was gemaakt dat de Meizu M8 niet met GSM functies naar Europa zou komen?
n ding is zeker, ze hebben wel smaak... ^^

Dreach don la nnu n bodh buart ort!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat strookt niet met alle informatie die er op het net te vinden is over de M8, verder zou ik daar dan wel een bron van willen zien.

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-06 19:53
En nu even niet over specs en features maar hoe klinkt zoiets nou? Wat ik tot nu toe van die ipod klonen gehoord heb werd ik bepaald niet vrolijk van.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kijk bijvoorbeeld eens naar [Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 2 Meizu mag gewoon onder de A-merken geschoven worden.

• ronaldp1991
omg looks hot!! en er is nog steeds nix bekent waneer ie uit zou moeten komen:(?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee en daarover door blijven gaan heeft geen zin. Zodra er informatie is wordt het cht wel gemeld. Als je het laatste nieuws wilt volgen moet je eens naar DAP-sites zoals Dapreview.net en Engadget gaan.

• Piels
Nog een pic van MeizuMe.com

http://www.meizu.com/bbs/UploadFile/2007-11/2007111423573680306.jpg

Het home screen?

• Wicked_Wy
  • Laatst online: 02-08-2016
Voor degenen die zich afvragen wat die Chinese karakters betekenen... In de bovenste balk, naast 't netwerkontvangst-icoontje staat Zhongguo yidong. 't Betekent zoiets als Chinese mobiele telefoon of Chinees communicatie netwerk.

Onder de tijd staat 11 maand 14e dag (14 November) en dan Xingqisan oftewel Woensdag :)

Je hebt er niks aan, maar okee...

Wicked_Wy wijzigde deze reactie 18-11-2007 21:15 (3%)

• Ganymedus
quote:
RoD schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:28:
Dat strookt niet met alle informatie die er op het net te vinden is over de M8, verder zou ik daar dan wel een bron van willen zien.
hm even googlen had je vast een sneller antwoord gegeven.
quote:
After some initial reluctance to discuss the product, we learned that Meizu is planning a miniOne release for the European and North American markets. But wait, there's a catch: it won't be a phone.
bron

• ronaldp1991
Posted Mar 17th 2007 10:34AM

zeer oud nieuws post en blijkt met de nieuwe informatie die er is erg tegenstrijdig te zijn

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inderdaad, oude meuk. Er kwam in die tijd een boel informatie langszijlen die onjuist bleek ten opzichte van het laatste nieuws van Meizume en de CEO van Meizu.

• Ganymedus
Het enige wat ik zei, was dat ik mij dit kon herinneren, ik heb nimmer gezegd of dit gezien de nieuwe informatie nog correct was of niet. ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je deed het voorkomen alsof dit nog steeds algemene informatie was, vandaar :)

• JaMaaT
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:34
quote:
RoD schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:25:
Je deed het voorkomen alsof dit nog steeds algemene informatie was, vandaar :)
Ik hoop gewoon dat de prijs van 330 euro blijft staan. Maar waar zal zoiets straks nou te leveren zijn?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat zien we vanzelf, lijkt mij. Valt nu nog weinig aan uitspraken over te doen. De vorige Meizu-spelers kwamen "gewoon" bij PMD-winkels terecht, dus de M7/M8 zal wel eenzelfde lot ondergaan bij de telefoonwinkels, mocht er genoeg interesse voor zijn in Nederland (wat ik toch wel verwacht).

• timmo
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 28-02-2013
quote:
Wicked_Wy schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:13:
Voor degenen die zich afvragen wat die Chinese karakters betekenen... In de bovenste balk, naast 't netwerkontvangst-icoontje staat Zhongguo yidong. 't Betekent zoiets als Chinese mobiele telefoon of Chinees communicatie netwerk.

Onder de tijd staat 11 maand 14e dag (14 November) en dan Xingqisan oftewel Woensdag :)

Je hebt er niks aan, maar okee...
letterlijk staat er toch weekdagdrie?

• JanvdVeer
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:15
Myn ouders gaan binnenkort naar de VS, maar als het pas februari/maart gaat worden laat ik ze wel een Iphone meenemen...

|:(

• Piels
quote:
Dus eindelijk in januari een eerste blik op de Meizu O+
Dan komt hij in februari in diverse winkels te liggen, maar wanneer zou hij dan in NL in de winkel liggen?
Maart? April? Mei?

• Schele indiaan
  • Laatst online: 26-06 20:01

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Meizu recently held a conference on their upcoming mobile phone Meizu Mini One M8 for larger distributors in China.

According to one of the attending agents, the agents were shown a "real" Mini One. However, he also mentioned that they weren't allowed to "contact" the OS of M8. Therefore, it is still unclear whether they were shown a working prototype or merely the dummy unit.

He also reported that there are people from Microsoft, Samsung, COWON and a Motorola design agency working on the M8 Mini One.

http://images.meizume.net/uploads/e2a6437f39.jpg

bron: meizume.com

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Goed nieuws, als Cowon er aan werkt. Dan moet het bijna wel een kwalitatief hoogstandje worden :)

• Vihaio
  • Laatst online: 01:10
nieuws: 'Meizu M8 Mini One verschijnt pas in februari'

Nog iets meer dan twee maanden wachten dus..

offtopic:
wtf psgg? de m7 kan niet eens bellen.

• 126385
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 28-05-2016
Ahaa valt opzich wel mee,
En de M7? Release?

• XTREEMRaGE
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 26-06 19:55

XTREEMRaGE

XTRM|RG

Deze tel, ziet er goed uit. Tot nu toe zat ik te twijfelen tussen SE W960i, LG KU990 viewty. En ik wilde graag de Viewty, maar na het zien van deze telefoon ben ik weer gaan twijfelen tussen de Viewty en de M8. Nu nog alleen de officiele specificaties!!!

Want ik zou de Viewty pas eind Feb. 2008 halen, dus dat komt goed ;)

XTREEMRaGE wijzigde deze reactie 28-11-2007 16:26 (7%)

G, ˧T H | LܩK>SkLL | XTM|G ||Funky Monkeys || Fm

• DP Kunst
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17:54
Ik heb dus hetzelfde probleem. Wou eerst supergraag de SE W960i. Heb nu een SE K750i en die bevalt perfect (op knuppeltje na). Maar die wordt maar steeds uitgesteld.

Toen deze telefoon gezien, superspecs voor weinig geld. Maar ook tot Jan / Feb wachten.

Viewty nog gezien, maar ik denk toch dat ik het weinige geheugen en de wifi functie ga missen. Al heeft ie wel een leuke camera met 120 fps.

Dus ik denk toch dat ik dan nog maar 3 maanden moet wachten op deze...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• JanvdVeer
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:15
Heeft dit ding nou ook een videocamera?
Op http://en.wikipedia.org/wiki/Meizu_M8 staat overigens alleen camera....

JanvdVeer wijzigde deze reactie 28-11-2007 19:03 (199%)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
http://images.meizume.net/uploads/e2a6437f39.jpg
Dit plaatje laat zien van wel.

• jos707
quote:
DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:42:
Ik heb dus hetzelfde probleem. Wou eerst supergraag de SE W960i. Heb nu een SE K750i en die bevalt perfect (op knuppeltje na). Maar die wordt maar steeds uitgesteld.

Toen deze telefoon gezien, superspecs voor weinig geld. Maar ook tot Jan / Feb wachten.

Viewty nog gezien, maar ik denk toch dat ik het weinige geheugen en de wifi functie ga missen. Al heeft ie wel een leuke camera met 120 fps.

Dus ik denk toch dat ik dan nog maar 3 maanden moet wachten op deze...
Waar staat ergens dat deze jan/Feb zou uitkomen, ik dacht dat er nog geen officiele releasedatum was bekend gemaakt.
Ik zou ook wel eens graag de afmetingen van dit apparaat willen zien, zo een foto lijkt hij aardig klein maar dit zou wel eens kunnen tegenvallen (vindt bv de iphone enorm groot en lomp).

• 126385
heb ergens gelezen dat hij een 3.2 MPX heeft
op meizume.com

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
quote:
jos707 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:18:
[...]

Waar staat ergens dat deze jan/Feb zou uitkomen, ik dacht dat er nog geen officiele releasedatum was bekend gemaakt.
Ik zou ook wel eens graag de afmetingen van dit apparaat willen zien, zo een foto lijkt hij aardig klein maar dit zou wel eens kunnen tegenvallen (vindt bv de iphone enorm groot en lomp).
Het ding is een fractie kleiner dan de iPhone. Ontgaat elkaar niet zoveel.

• jos707
quote:
RoD schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:35:
[...]

Het ding is een fractie kleiner dan de iPhone. Ontgaat elkaar niet zoveel.
Jammer, vind ik wel een minpunt eigenlijk. Had hem toch een stuk kleiner geschat. Hoewel de GPS aanboord toch heel wat goedmaakt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er zit natuurlijk wel een heel groot scherm op h. Erg handig voor PDA-activiteiten. Tsja, dan heb je automatisch al bijna geen klein apparaat mee. Maar het ding is erg dun, dus toch vrij handzaam denk ik zo :)

• Piels
Meizu Desktop:

http://img208.imageshack.us/img208/1037/2007112911225157637nj8.jpg

Wat er staat? Beats me..

Piels wijzigde deze reactie 29-11-2007 08:24 (14%)

• 126385
quote:
Piels schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:21:
Meizu Desktop:

[afbeelding]

Wat er staat? Beats me..
Die interface ziet er echt relax uit,
Jammer dat we er nog zo weinig over weten; het hele toestel.

• XanderDrake
  • Laatst online: 20:28

XanderDrake

Genetics is the key

Even voor de duidelijkheid, dit ding kan zowat alles behalve 3G/UMTS/HSDPA?

In de startpost staat "komt later" maar kan je een telefoon zo maar upgraden op die manier?

Als 3G er wel op komt, wordt dit mijn volgende telefoon. USB host, mega hoge resolutie, klinkt allemaal best lekker tov mijn X500.

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, tis mij een raadsel. Ik heb het ook maar zo overgenomen. Het zou leuk zijn als Meizu eens wat officiels en compleets rondom de specs naar buiten bracht.

• JaMaaT
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:34
quote:
jos707 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:18:
[...]

Zoiets?

http://www.appleiphonereview.com/images/meizu-m8-03-small.jpg

• migros
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 27-06 16:24
Mooi toestel.

Officiele introductie is pas in februari 2008 en release is god weet wanneer. Verder vindt ik het jammer dat het merk in Europa bijna geen naamsbekendheid heeft.

Maar ik ga er zeker op wachten.

Leuk man gatheren

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Komt omdat ze weinig tot niks aan marketing doen. Spelers van Meizu zijn echter al geruime tijd te krijgen in Nederland, al dan niet onder Dane-Elec's naam.

• XanderDrake
  • Laatst online: 20:28

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
RoD schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:58:
Komt omdat ze weinig tot niks aan marketing doen. Spelers van Meizu zijn echter al geruime tijd te krijgen in Nederland, al dan niet onder Dane-Elec's naam.
Klopt, goed te krijgen voor zachte prijsjes.
Goede vriend van mij heeft deze:
http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/1/4/5/14549/img/1/G.jpg
Ik mocht er ook even mee klooien en ik moet zeggen: top spul! Kan prima opboxen tegen Creative, Sandisk en Apple!
Goede interface, soepele bediening, mooie behuizing, absurd lange accu tijd, prima geluidskwaliteit, zwaar uitgebreide featureset.
Tis dat ik een 8gb Creative Zen V Plus kreeg van het werk, anders had ik er zelf eentje gehaalt!

Als dit ongeveer de kwaliteit van Meizu is, dan hoeven we totaal niet bang te zijn _/-\o_

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Wicked_Wy
  • Laatst online: 02-08-2016
quote:
timmo schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:48:
[...]

letterlijk staat er toch weekdagdrie?
Ja, eigenlijk wel :P

• XTREEMRaGE
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 26-06 19:55

XTREEMRaGE

XTRM|RG

quote:
migros schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:56:
Mooi toestel.

Officiele introductie is pas in februari 2008 en release is god weet wanneer. Verder vindt ik het jammer dat het merk in Europa bijna geen naamsbekendheid heeft.

Maar ik ga er zeker op wachten.
Is dan pas de introductie??
Jammer...want als het dan nog gereleased moet worden, zal het misschien wel pas aug/sept volgend jaar zijn.....
Ik hoop het niet, ik wacht nog ff af wat er gaat gebeuren de komende maanden!

G, ˧T H | LܩK>SkLL | XTM|G ||Funky Monkeys || Fm

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Meizu "Stolen Art" Resolved

Mooi, het blijkt dus niet waar te zijn. Kan Meizu ook niet gebruiken.

Iemand op MeizuMe reageerde verder zo:
quote:
I'm also sticking to my contention that with the way the company has handled the M8, Meizu looks every bit the cheap, knock-off, IPR-thieving company some people accuse them of being. Grow up Meizu: if you want take on the most iconic consumer electronics product of 2007 (and one of the most hyped in memory) you have to play the game better and do some real PR for once. Stop using anonymous forum posts, BBS admins, and distributors as your corporate mouthpieces and probably your fan base, bloggers, and journalists will all take a collective deep breath and settle down.
Verwoordt precies wat ik denk.

• Djerique
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07-06 19:16
Ik ben benieuwd of de M8 berhaupt wel in Europa wordt gereleased i.v.m. de strenge copyrightrechten.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
quote:
Piels schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:21:
Meizu Desktop:

[afbeelding]

Wat er staat? Beats me..
Op Meizume stond dit plaatje ook, in combinatie met het "home screen".
http://images.meizume.net/uploads/64e16a1c5b.png
Klikbaar.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*