Toon posts:

[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 2

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.232 views sinds 30-01-2008

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 2
Inhoudsopgave
Inleiding
Specs
Pics
De SE/SL-versies
De M7 en M8
Reviews
Links
FAQ
Overige
Vorige delen
[Flash] Meizu Mini Player / Meizu M6
Inleiding
Meizu is een Chinees merk dat zijn markt uitgebreid heeft naar het westen. Chinese DAP-makers staan hier nog altijd bekend om hun iPod-klonen of lowbudget spelers van slechte kwaliteit. Meizu werd in het begin door critici bestempeld als een zoveelste iPod-kloon. Maar gezien de populariteit van dit apparaatje heeft het zich wel bewezen als meer dan slechts een kloon.
Op dit moment zijn er twee spelers van Meizu: De M6, die meer een multimediaspeler is dan puur een audiospeler. Verder is er nog de M3, die op moment van schrijven net uitgebracht is in het verre oosten. Wellicht dat we deze nog op de korte termijn hier in ons landje kunnen verwachten. De M3 is het kleinere broertje van de M6, maar heeft ook een boel features.
Er zijn geruchten over een derde speler van Meizu, de M8. Een apparaat die sterke gelijkenissen vertoont met de iPhone maar veel meer features heeft en waarschijnlijk een veel gunstigere prijs zal hebben.
Specs

Pics
De Meizu M6

De Meizu M3

Bekijk ook de reviews in het reviewsgedeelte voor veel pics.
De SE/SL-versies
Waarschijnlijk naar aanleiding van het succes van hun spelers heeft Meizu de zogenaamde second editions voor hun M3 en M6 uitgebracht. Deze SE-spelers hebben enkele verbeteringen ten opzichte van de oude cq. gewone versie.
Meizu M6SE
• Dunner: van 10mm naar 7mm dik.
• Verbeterde videosupport. De ondersteunde codecs: MPEG-2, MPEG-4, WMV9, H263/264, RM(VB) videos in 720x480 resolutie en 30fps.
• TV output
• Verbeterde batterijduur: 30 uur voor audio, 5 uur QVGA video (320x240), en 3 uur voor VGA video (640x480)
• Een marginale vergroting van het scherm: van 2,4" naar 2,41".
Meizu M3SE
• Body wordt van gebrushed metaal: Beter krasbestendig
• Touchpad wordt anders: Breder, met knoppen aan de boven- en onderkant om tracks te skippen.
• Korter: 76mm ten opzichte van 81mm.
Meizu M6SL
• 7.3mm dik.
• Batterijduur: 26 uur voor audio, 4,5 uur voor video.
• 2.41" scherm, met verbeterde kijkhoek
• Betere audiochip met support voor Ape.
De M7 en M8
Na de introductie van de M3 en de M6 komt Meizu nu met de M7 en de M8. Het was duidelijk dat Meizu zijn inspiratie bij Apple weghaalde, en bij deze nieuwe spelers is dit ook weer het geval. Het woord "kloon" is in de nieuwsberichten op T.net al meer dan eens gevallen. De M7 is gebaseerd op de iPod Touch en de M8 op de iPhone.
Toch hebben deze spelers wel degelijk een Meizu-smaakje. Qua specs doen de M7 en M8 het namelijk beter dan de Apples.
Wanneer deze spelers op de markt gebracht zullen worden is nog niet bekend. Op Meizume zijn er topics te vinden over deze beide spelers:
De M7
De M8
Reviews
Meizu M6
Dapreview
Thegadgetsite
Anything but iPod
Meizu Forums
Pocketinfo
Meizu M3
Dapreview
Links
M6 Productpage
M3 Productpage

Meizu Forums
MeizuMe Een site boordevol informatie, tips en nieuwtjes over je Meizuspelertje.

Firmware
Meizu M6
De firmware voor de SP en TP versies van de M6 kan hier worden gedownload.

Meizu M3
De firmware voor de M3 kan hier binnengehaald worden.
FAQ
Hoe zet ik album arts op m'n speler? :?
Dit kun je doen door een map genaamd 'Album' aan in de root directory aan te maken en de album arts dezelfde naam te geven als het album waarbij je het plaatje wilt laten verschijnen. Een andere manier is in de map waar je de desbetreffende audiofiles hebt staan je plaatjes te droppen (met wederom dezelfde naam als het album wat je in de ID3-tag hebt staan)

Heeft de M6 een USB-Host? :?
Nee, dit heeft de M6 niet. Wel schijnt het in de toekomst mogelijk te gaan worden door een firmware-upgrade. We wachten af :)

Wie is de "Marktplaatsman" en is hij te vertrouwen? :?
De Marktplaatsman is iemand die Meizu's verkoopt via Marktplaats. Zijn advertenties kun je bekijken door even te zoeken op Marktplaats. Vanwege de verscheidene positieve reacties in dit topic kun je er wel vanuit gaan dat hij te vertrouwen is. Je hebt ook gewoon garantie als je via hem een Meizu koopt, aangezien het garantiebewijs het serienummer van de speler is. Verder is het nog zo dat hij de speler met radio levert, terwijl hier normaalgesproken in Nederland de versie zonder radio geleverd wordt (welke overigens wel weer te verkijgen is dmv een firmware-upgrade). Ook de factuur krijg je er gewoon netjes bij.

Ok, we hebben dus Marktplaats als alternatief voor gewone (web)winkels, zijn er nog meer? :?
Ja, ook op samenkopen.net worden wel eens inkoopacties voor deze speler gehouden. Verder kun je ook het topic eens doorlezen, want er komt weleens het een en ander voorbij ;)

Mijn speler doet het niet meer/doet raar/wil niet meer verbinden met de pc, help? :?
Probeer DFU tools eens.

Waaah, mijn video's doen het niet, wat nu? :?
Dat kan aan verschillende dingen liggen. Probeer de volgende tutorials eens: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs Of als je het lekker makkelijk wilt: Anoniem: 87604 in "[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Dee..."

Verdere Q&A kun je ook vinden op Meizume
Overige
Heb je op- of aanmerkingen, stuur dan even een mail naar http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000 of doe even een DM.
Deze topicstart is gemaakt door RoD met wat geleende elementen uit de vorige TS van DjWannaB2002

[Voor 39% gewijzigd door RoD op 01-11-2007 23:34]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Gereserveerd.

Updates
• Kleine aanpassingen gemaakt + FAQ toegevoegd.
• FAQ geupdate.
• SE-versies toegevoegd + FAQ update
• Firmwaregedeelte toegevoegd + FAQ update + "back to top"-linkjes.
• M7 en M8 toegevoegd.

[Voor 123% gewijzigd door RoD op 01-11-2007 23:35]

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 20:47
mooie startpost.

De M3 vind ik aleen wel lelijk, de m6 vind ik er wel grappig uit zien maar de m3 ziet er echt uit als een goedkope iPod ripp-off

[Voor 17% gewijzigd door Vihaio op 06-04-2007 22:05]

Anoniem: 195491

ohhh nu snapik het pas... hier gaat hetverder
waarom delen ze de topics op?

ps: De m3 ziet er ook leuk uit :)

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 195491 op 06-04-2007 22:07]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
Waarom "ze" topics opdelen? Ik heb maar besloten om de M3 en de M6 in één topic te verwerken, aangezien ze beide van Meizu komen en vrij verwant aan elkaar zijn. Het bespreken van meerdere spelers in een enkel topic werkt prima bij andere spelers, dus ik neem aan dat het hier ook geen probleem is :)

de M3 is kleiner dan de Ipod nano met beter geluid en met video...
goedkope rip off is het dan ook zeker niet

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Toch vind ik het jammer dat ze het design zo letterlijk van de Nano hebben overgenomen. Ik vind het niet echt mooi, zon langwerpige speler met zon klein schermpje erop. Had veel effectiever gekunt.

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-05 17:05
Mijn M6 8GB word dinsdag verzonden, ik heb hem besteld via de marktplaatman/Job.
Ik heb gekozen voor deze optie zodat ik dan garantie + aanspreekpunt in Nederland heb.
Het zal mij benieuwen, het lijkt me echt een te gekke speler, heb er zoveel over gelezen.

fijne paasdagen

Anoniem: 208610

Ik heb ondertussen verschillende manieren geprobeerd van album art toevoegen, via een map Album(s). via een programma (album cover art downloader) die je album arts erbij zoekt en ze in een mapje erbij zet, dit had iemand op het miezume forum gepost en volgens hem werkte het perfect. Nou niet bij mij dus...

Wat doe ik fout, moet ik wat instellingen veranderen? ik heb de laatste firmware erop staan dus dat kan het niet zijn...

p.s. respect voor de beschermfolies die er standaard op zitten, echt helemaal super! ze zitten er strak op en komen er niet makkelijk vanaf dus die blijven er lekker opzitten 8)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Anoniem: 207674

M6 vs. X20////

Volgens mij is de X20 voor bijna dezelfde prijs toch echt beter...

Dan moet je nog maar eens goed kijken ;) afgezien van het -in mijn ogen- lelijke design is de speler groter, dikker, met een kleiner scherm, heeft hij minder geheugen, kost hij meer, weegt hij meer, werkt hij niet drag en drop maar het de Iriver software

het voordeel van de X20 is de inline mp3 encoding. :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Anoniem: 208610 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:08:
Ik heb ondertussen verschillende manieren geprobeerd van album art toevoegen, via een map Album(s). via een programma (album cover art downloader) die je album arts erbij zoekt en ze in een mapje erbij zet, dit had iemand op het miezume forum gepost en volgens hem werkte het perfect. Nou niet bij mij dus...

Wat doe ik fout, moet ik wat instellingen veranderen? ik heb de laatste firmware erop staan dus dat kan het niet zijn...

p.s. respect voor de beschermfolies die er standaard op zitten, echt helemaal super! ze zitten er strak op en komen er niet makkelijk vanaf dus die blijven er lekker opzitten 8)
Hoe zet je ze erop? :) Welke bestandsnamen etcetera?

afmetingen (incl van he tbeeld) en gewicht valt maar een klein beetje negatiever uit bij de X20. De prijs is (als je het koopt in nederland, in een webwinkel, maar 5 euro duurder (voor 4GB geheugen in beide gevallen). Drag en drop werkt wel, de software is alleen een extra hulpmiddel voor synchronisatie/ video converteren naar juiste formaat.
Verder heeft de X20 betere video playback en heeft deze geïntergreerde speakers, een verwisselbare accu en een microSD slot.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 195491 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:31:
Dan moet je nog maar eens goed kijken ;) afgezien van het -in mijn ogen- lelijke design is de speler groter, dikker, met een kleiner scherm, heeft hij minder geheugen, kost hij meer, weegt hij meer, werkt hij niet drag en drop maar het de Iriver software

het voordeel van de X20 is de inline mp3 encoding. :)
Dat laatste klopt niet, de iriver is ook UMS. Verder heeft hij nog als voordeel boven de Meizu dat de iriver een SD slot heeft en een hogere framerate aankan.

Hmm, wat ^^^ zegt dus...

• wolfster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02-2018
golles schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:49:
Mijn M6 8GB word dinsdag verzonden, ik heb hem besteld via de marktplaatman/Job.
Ik heb gekozen voor deze optie zodat ik dan garantie + aanspreekpunt in Nederland heb.
Het zal mij benieuwen, het lijkt me echt een te gekke speler, heb er zoveel over gelezen.

fijne paasdagen
same with me :) dinsdag word hij ook van mij verzonden. klote pasen vertraagt alles :p ghe ghe

ik heb al betaald dus moet goed komen .. hoeveel betaal jij totaal?? ik 169 euro inc. en dan krijg ik dus de meizu + officiële siliconen hoesje van meizu

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Previews van de M3 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wolfster
zit er een karaoke functie op de m6 :s ofzo ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 215305

Ik krijg mijn M6 8GB ook zeer waarschijnlijk over een paar dagen binnen. Ik heb hem bij houseofdap besteld. Ik heb hem daar voor 164,40 met silicon skin + elite crystal skin + small meizu gift >:). Hij is dus iets goedkoper en krijg er meer bij (ik denk alleen niet dat ik de meizu silicon skin erbij krijg, maar die cheapere, iemand idee?). Als ik het had geweten had ik hem misschien ook wel via Job gehaald, omdat je dan garantie ed. hebt in NL. Ook hoop ik dat ik wel bijpassende kleuren skin erbij krijg. Niet dat ik straks met groene skins zit om mijn zwarte player.

EDIT: Ik probeer mijn product te tracken, maar dat lukt niet. Ze zeggen ook iets van da tik pas kan tracken als het product is geariveerd? Mijn vraag dus aan iemand die ook bij House of dap heeft gehaald: Heb jij kunnen tracken, en hoe?
wolfster schreef op zondag 08 april 2007 @ 00:05:
zit er een karaoke functie op de m6 :s ofzo ?
Ja, als je de lyric hebt is het mogelijk om dit te doen. Je ziet dan de tekst groen kleuren als dat stukje tekst gezongen wordt. Dit is volgensmij wel veel werk om dit te doen.

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 215305 op 08-04-2007 01:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 215305 schreef op zondag 08 april 2007 @ 01:34: Ik heb hem bij houseofdap besteld. Ik heb hem daar voor 164,40 met silicon skin + elite crystal skin
Silicon skin + Crystal skin... hoe ga je dat doen? alle twee eroverheen?
Ik heb ook zo'n silicone skin, maar dat vind ik echt totaal niet nodig achteraf. Er zitten super goede protectie folies overheen en met die silicone skin wordt hij een stuk minder goed te bedienen.

Iemand nog tips m.b.t. album art? ik krijg het niet voor elkaar...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je hebt er al een tweetal reacties op gekregen naar aanleiding van de vorige keer dat je die vraag stelde. Kijk daar eens naar, helpt dat misschien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:31
Anoniem: 208610 schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:03:
[...]

Ik heb ook zo'n silicone skin, maar dat vind ik echt totaal niet nodig achteraf. Er zitten super goede protectie folies overheen en met die silicone skin wordt hij een stuk minder goed te bedienen.

Iemand nog tips m.b.t. album art? ik krijg het niet voor elkaar...
Ik heb de crystal skin (plexiglas dus). Vind zelf dat het mijn M6 een wat stoerder uiterlijk geeft. Ander voordeel is uiteraard de bescherming.
Nadeel is het niet goed kunnen bereiken van de aan/uit knop. Ook is er geen uitsparing gemaakt voor de lock toets aan de onderkant. Dit hoeft echter geen probleem te zijn aangezien de cover de knoppen afdekt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 208610 schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:03:
[...]
Ik weet zelf natuurlijk niet wat fijner is, dus als je beide hebt kun je ze beide proberen. Ook kun je afwisselen. Die elite crystal is volgensmij wel fijn voor als je een film wilt kijken, omdat die een standaardje heeft. De silicon lijkt me handig voor normaal gebruik, maar dat weet ik dus niet hoe dat zit, dus ik ben wel blij dat ik ze er allebei bij krijg.

• golles
wolfster schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:30:
[...]

same with me :) dinsdag word hij ook van mij verzonden. klote pasen vertraagt alles :p ghe ghe

ik heb al betaald dus moet goed komen .. hoeveel betaal jij totaal?? ik 169 euro inc. en dan krijg ik dus de meizu + officiële siliconen hoesje van meizu
Ik had ook al betaald, hetzelfde bedrag, en ik zou ook een siliconen hoesje krijgen.

Jullie hebben het over folie overheen, wat moet ik me hier bij voorstellen? gewoon een stukje folie wat ook over het glasje van een telefoon ed. apparaten zit?
zo ja, hoor je dat er niet meteen af te halen? en word het scherm er niet onduidelijker van?
nja ik ben benieuwd, het zal niet lang meer duren,,,

golles schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:53:
[...]Jullie hebben het over folie overheen, wat moet ik me hier bij voorstellen? gewoon een stukje folie wat ook over het glasje van een telefoon ed. apparaten zit?
zo ja, hoor je dat er niet meteen af te halen? en word het scherm er niet onduidelijker van?
nja ik ben benieuwd, het zal niet lang meer duren,,,
Ik ben persoonlijk erg enthousiast over dit folie, het zit uitstekend vast en vrij dik naar mijn idee en het belemmert totaal geen zicht op het scherm, zowel op de achter als voorkant zit het en ik zou het lekker laten zitten.
Zak in zak uit het heeft nog geen enkele keer los gelaten, dit folie kunnen andere mediaspelers/telefoons nog een puntje aan zuigen

Anoniem: 215593

een hele korte vraag ik zie dat iedereen hier via marktplaats enz bestellen maar daar ben ik nooit zo happig op geweest , de prijzen zijn erg aantrekkelijk maar vertrouw het nooit zo. nu is mijn vraag weet iemand een winkel in amsterdam e.o waar ik m gewoon kan kopen de 4gb

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
^^ salland :)!

Gewoon even in pricewatch kijken ;)

linkje erbij:

pricewatch: Meizu M6 MiniPlayer 4GB (USB 2.0, FM)

[Voor 55% gewijzigd door Micha op 10-04-2007 21:48]

ligt niet echt om de hoek aangezien ik het met het openbaar vervoer moet doen, maar evengoed bedankt voor je reactie , iemand nog andere opties.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, voor prijzen hebben we simpelweg de Pricewatch. Shops kun je daar vinden, niet hier :) Vraag anders eens in je omgeving of zij wat weten.

• wolfster
kan niet wachten morgen :) .. heb er gelijk ook skullcandy oordopjes bij gekocht
geluid is goed zeggen ze en ze zien er gewoon super vet uit :)
http://www.urstyle.nl/images/earbuds-black.gif

persoonlijk vind ik het plastice crystal hoesje niet zo super.. het makt vrij"lomp"(hoewel hij alsnog erg klein blijft ;)
Het siliconen hoesje is handig als je erg ruig met je spele omgaat maar is niet echt nodig.
de bescherm folies op de speler zijn namelijk erg sterk en goed en nagenoeg onzichtbaar
ze beschermen het apparaatje van de voor en achterkant erg goed tegen krassen :)

ik mik mn speler in mn jaszak bij mn sleutels en krijg geen krassen op mn scherm door dat harde folie :)

Anoniem: 2356

En in de link zit een trojan volgens mijn virusscanner...

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 2356 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 01:00:
[...]

En in de link zit een trojan volgens mijn virusscanner...
offtopic:
Het is gewoon een link naar DAPreview, niks mis mee.

Heb contact gehad met edwin mendez (marktplaats) , toch ben ik benieuwd wie van jullie al bij hem heeft besteld en gekregen. en zijn jullie tevreden met de aankoop, geen miskoop ofzo.

Anoniem: 62057

Ik heb mijn 4gb limited edition ook besteld bij Job en Edwin van marktplaats, vragen werden snel beantwoord, en na mijn betaling via paypal had ik em de volgende dag in huis. Niets mis met deze lui.

• golles
Ik heb de M6 vandaag ook binnen gekregen.
wat een tof ding is dit, fantastisch, beeld en geluid zijn egt heel mooi.
Ik moest wel even wachten ivm met pasen, maar het is het waard. Ik vond het zelf ook wel een beetje een gok om iets via internet te bestellen, maar bij hun zou ik zo weer iets bestellen, maakt niet uit welk bedrag.

@suzanh ik ben zeer tevreden over hun service, ik denk niet dat je zon speler voor deze prijs in een gewone winkel kunt kopen. Als ik jou was zou ik het gewoon doen, kun je vrijdag al van dit fantastische apparaatje genieten!

• wolfster
@ suzanh

ik heb hem ook bij hun gehaald vandaag binnen gekregen. erg tevreden over.

alleen ik snap niet echt alles hoe je playlist moet maken enzo en hoe je album art erop zet enzo

playlist maken is nie zo moeilijk...je hoeft alleen maar de enter knop ingedrukt te houden bij een file or artiest totdat de scrolbar gaat flikkeren...dan staat de file in je playlist

als je van playlists houd is het trouwens een stuk makkelijker om playlists in winamp ofzo te maken..
deze kun je ook gebruiken :)

Anoniem: 195491 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:53:
persoonlijk vind ik het plastice crystal hoesje niet zo super.. het makt vrij"lomp"(hoewel hij alsnog erg klein blijft ;)
Het siliconen hoesje is handig als je erg ruig met je spele omgaat maar is niet echt nodig.
de bescherm folies op de speler zijn namelijk erg sterk en goed en nagenoeg onzichtbaar
ze beschermen het apparaatje van de voor en achterkant erg goed tegen krassen :)

ik mik mn speler in mn jaszak bij mn sleutels en krijg geen krassen op mn scherm door dat harde folie :)
Precies dat heb ik nou ook! echt hulde aan die beschermfolies die er standaard op zitten! 8)

• Anoniem: 98248
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
(Misschien dubbelpost), maar: de Meizu-spelers zijn bij de mediamarkt werkend te bewonderen/uit te proberen.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 12:08
De M6 8GB die Job (MiniPlayer Europe) verkoopt, is dat inclusief of exclusief verzend kosten? En weet iemand misschien hoe de garantie word afgehandeld? Krijg je een bon of factuur ?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Anoniem: 212038

sunturion schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:22:
De M6 8GB die Job (MiniPlayer Europe) verkoopt, is dat inclusief of exclusief verzend kosten? En weet iemand misschien hoe de garantie word afgehandeld? Krijg je een bon of factuur ?
Inclusief verzendkosten met een jaar garantie, hij doet er niet echt een aankoopbon bij maar het nummer op je miniplayer is je garantiebewijs, en als je met paypal betaal wordt dat volgens mij ook echt vastgelegd dus geld dat ook als garantie.

voor zover ik weet doet job geen verkoop maar Edwin wel
Job geeft alleen advies en hulp enzo

btw... heeft iemand al ervaring met de M3? :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wolfster schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:11:
@ suzanh

ik heb hem ook bij hun gehaald vandaag binnen gekregen. erg tevreden over.

alleen ik snap niet echt alles hoe je playlist moet maken enzo en hoe je album art erop zet enzo
Over album arts toevoegen is al een boel geschreven in dit topic en het vorige deel, zoek er anders even op :)

Ik heb net wat "ondekt" maar weet nog niet wat het is. Als je naar het mapje playlist gaat (als hij leeg is) en je dan een stukje tekst krijgt met uitleg hoe je een playlist moet maken, als je daar dan een aantal seconden de enter toets ingedrukt houd krijg je een soort testje ofzo waarmee je je touchpad kan testen volgens mij... ik zou zeggen probeer het eens en kijk wat jullie denken dat het is...

Trouwens hoe scrollen jullie in stukken tekst? mij lukt het niet om hierin te "scrollen"

• golles
die test kun je vanuit elk scherm openen door de enter toets een paar seconden ingedrukt houden, hiermee test je op software bugs (denk ik) en of het touchpad goed werkt.

ik kan bij die uitleg tekst ook niet scrollen,,,

wisten jullie dit al:
Je kan ook iets openen door op het touchpad zelf te klikken (ik bedoel dan niet op >> of enter (of een andere knop))

[Voor 24% gewijzigd door golles op 11-04-2007 22:37]

@holleboomer ben er al langs 3 geweest in de afgelopen dagen en heb ze helaas niet kunnen zien, oh ja bij 1tje wel ze hadden er nog 1 liggen doos was al open zegel verbroken werd mij verteld dat ie open was geweest zodat ze konden kijken hoe die werkte , heb ze bedankt maar heb m niet gekocht verder lijkt het wel of ik n wereld reis aan het maken ben voor de m6. Zit er toch sterk aan te denken om m bij edwin te bestellen via bankoverschrijving.

hier bij MM ook niet... :(

ik wil de M3 wil eens zien maar die is helemaal niet te vinden

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Afaik is de M3 alleen nog maar in China uit... Ik heb nog niks gehoord over een release buiten China.

• wolfster
naja na een half dagje knutselen met dit dingetje :) super relax ben er echt blij mee ! ..

alleen wat is een goede screenprotector voor dit ding .. omdat er bij mij op de voorkant geen zat ! weet niet hoe dit komt maarja. video's converten gaat goed .. maar afspelen heb ik last van achterstallig geluid en soms flipt het beeldscherm .. maar zou vast opgelost worden bij volgende firmware.
heb er een andere skin op gezet ook wel nice dus :) .. maar albumarts werkt nog niet zo maar zou morgen kijken

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat het geluid niet synchroon loopt kan ook met het coderen te maken hebben. Het aantal fps in het gecodeerde bestand moet namelijk wel gelijk zijn aan de bron, anders kan het out of sync gaan lopen. Zie Video coderen voor je PMD: Tips en trucs voor wat tips.

yep... als geluid niet gelijk is aan video moet je beter converteren... virtual dubgebruik ik zelf en is erg goed...niet echt makkelijk te gebruiken vinnik

btw... het apparaatje komt wel met een bescherming voor de achter en voorkant van de speler... kijk maar eens dicht bij de touch-knop... je ziet de folie zitten

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:17

Nomad

a.k.a. Martijn

Even een korte vraag, heeft meizu ook mogelijkheden ingebouwd dat je spelertje als host kan dienen voor andere usb apparaten. Dus dat ik mijn geheugenkaartje van mijn camera kan legen op dit ding?

Sony A7 III te koop

• wolfster
Anoniem: 195491 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:21:
yep... als geluid niet gelijk is aan video moet je beter converteren... virtual dubgebruik ik zelf en is erg goed...niet echt makkelijk te gebruiken vinnik

btw... het apparaatje komt wel met een bescherming voor de achter en voorkant van de speler... kijk maar eens dicht bij de touch-knop... je ziet de folie zitten
bij mij zit er geen screenprotector op de voorkant of ik ben heel blind of dat ding is zo dun dat ik hem niet zie en niet voel . op de achterkant zit er nog wel 1.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
nomad85 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 01:14:
Even een korte vraag, heeft meizu ook mogelijkheden ingebouwd dat je spelertje als host kan dienen voor andere usb apparaten. Dus dat ik mijn geheugenkaartje van mijn camera kan legen op dit ding?
Nee, dit kan niet.

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

duidelijk, thanks.
(*hoop dat het een terechte vraag was, kon het niet vinden met de zoekfunctie van got)

Sony A7 III te koop

het kan nu nog niet maar technisch gezien kan het wel
bij de volgende firmware gaat het komen...lijkt me wel handy om hem als fotoopslag te gebruiken
van de andere kant komt je met een 1 of 2 gb kaartje in je camera ook een heel end ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 195491 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:03:
[...]

bij de volgende firmware gaat het komen...lijkt me wel handy om hem als fotoopslag te gebruiken
van de andere kant komt je met een 1 of 2 gb kaartje in je camera ook een heel end ;)
Ik ben benieuwd. Ik heb nog nooit een dergelijke aanpassing door een firmwareupgrade gezien. Het zou wel leuk zijn als het kon in ieder geval.

Heb trouwens in de TS even een FAQ aangemaakt, die ik nog zal aanvullen. Mocht iemand nog wat hebben... DM staat aan :)

• wolfster
wolfster schreef op donderdag 12 april 2007 @ 07:49:
[...]

bij mij zit er geen screenprotector op de voorkant of ik ben heel blind of dat ding is zo dun dat ik hem niet zie en niet voel . op de achterkant zit er nog wel 1.
lol .. wat een masterlijke screenprotector zit hierop !! jezus .. kwam er vandaag na goed kijken toch achter whahah

Ik heb mijn M6 nu ook binnen :)

Ik heb er gelijk andere doppen voor gekocht: De EP630. Na deze doppen in de speler te hebben gestoken hoorde ik wel erg duidelijk de hiss (ruis). Mijn vraag is dan ook of ik dit kan verhelpen zonder doppen te veranderen (niet door volume control er aan te hangen, ik weet dat dit kan, maar dan wordt de kabel te lang).
Als dit echter niet kan zou ik willen weten welke doppen jullie hier gebruiken en geen hiss horen, maar wel goed geluid icm met de M6. Het lijkt erop dat doppen van meer dan 30 ohm minder hiss hebben op deze player dan doppen van minder dan 30 ohm (EP630 is 16ohm). Het liefste heb ik een Y draad en budget is maximaal 50,-

• golles
RClipse, ik ben er eindelijk achter hoe je moet scrollen in txt bestanden.
Naar beneden:
klik 1 keer net boven de Enter toets
Naar boven:
klik 1 keer net onder de M toets.

succes

• wolfster
ik gebruik dus skullcandy oordopjes .. eerst gedachten .. wat een poep dingen .. ze zaten niet lekker geluid was niet goed enzo .. maar kwam omdat ik eerst apple in ears had gehad en die nopjes erop zijn stukken groter . en nu ben ik echt gewent aan die skullcandy's en ze zitten nu serieus heerlijk en het geluid is serieus top ! mooi dingetje dit zit volume controller aan en voor een prijsje van 35 euro vind ik ze niet duur :) ze zien er trouwens nog super vet uit :D echt blij hiermee dus

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Anoniem: 195491 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:03:
[...]

bij de volgende update gaat het komen? of kàn het gaan komen?.....zijn er vaak updates voor dit apparaat?

Sony A7 III te koop

golles schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:10:
RClipse, ik ben er eindelijk achter hoe je moet scrollen in txt bestanden.
Naar beneden:
klik 1 keer net boven de Enter toets
Naar boven:
klik 1 keer net onder de M toets.

succes
Oh ja het werkt... nou das mooi!
Wel vaag dat er bij elke functies weer verschillend knoppen gebruikt moeten worden...
En hebben jullie dat ook dat als de speler op pauze staat dat hij naar een aantal minuten uitschakelt? dit mag er van mij bij de volgende firmware ook wel uitgehaald worden! heel irritant!

nomad85 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:40:
[...]

bij de volgende update gaat het komen? of kàn het gaan komen?.....zijn er vaak updates voor dit apparaat?
ja er zijn vaak, elke 2 a 3 maanden ofzo neiuwe firmwares .. :)
leuke is dat ze ook allemaal wat extras te bieden hebben en ze er actief mee bezig zijn

de USb on the go funtie had al in de huidige software moeten zitten maar is uitgesteld zover ik weet

• golles
Anoniem: 208610 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:09:
[...]

Oh ja het werkt... nou das mooi!
Wel vaag dat er bij elke functies weer verschillend knoppen gebruikt moeten worden...
En hebben jullie dat ook dat als de speler op pauze staat dat hij naar een aantal minuten uitschakelt? dit mag er van mij bij de volgende firmware ook wel uitgehaald worden! heel irritant!
ja, het is wel beetje appart dat de knoppen overal anders werken.
Ik ben nog niet tegen gekomen dat hij zomaar uit gaat, ik zal dat eens gaan testen...
Is het niet de sleeptimer ofzo?

had je al ondekt dat je het scherm ook uit kan doen, moet je de M knop ff paar seconden vast houden, werkt ook als die op hold staat

Ik vind de album art ook niet ingewikkeld, ik heb ik mijn muziek map een mappen structuur, <artiest>\<album>\<track>
voorbeeld:
Marco Borsato\De Bestemming\Marco Borsato - Jij Alleen.Mp3
zorg dat de tags van de MP3 goed zijn (weet niet of dit nodig is), kan makkelijk en snel met het programma Tag&Rename
Geef dan de cover het volgende bestandsnaam:
<Album><Artiest>
voorbeeld:
De BestemmingMarco Borsato.jpg

Edit:
mijn player gaat ook vanzelf uit als die op pauze staat, at zou inderdaad wel fijn zijn dat dat er uit ging, er zit immers een sleeptimer op,,,

[Voor 27% gewijzigd door golles op 13-04-2007 11:18]

• wolfster
ik vind het lastig dat als je foto's ofzo zit te kijken dat die balk er steeds voor zit hoe krijg je dat weg . want ik wil gewoon full screen kijken niet met een balk door mijn foto's heen

• golles
moet je even een paar seconden wachten :P
volgens mij kun je hem er niet zomaar uit halen

• wolfster
hoop dan dat het bij de volgende update weg gaat .. of dat je dat kan instellen vind het niet fijn namelijk om steeds te wachten XD

Anoniem: 215900

Ik heb me Meizu Bij een Jonga Gehaald (Ken marktplaats) van uit Amsterdam 4GB met lader voor €120 :D maar heb een probleempje als ik klaar ben met opnemen met Fm recorder functie kan ik nergens meer geen ik blijf gewoon vast zitten in de optie van opnemen :S en ik moet dus elke keer player uit zetten. |:(

• wolfster
zit er de nieuwste firmware op . misschien helpt dat :)

Ja er zit Laatste firmware op (((((((((

welke firmware heb je?

ik had dat probleem ook bij de oudere firmware. als je btw de enter knop(of was het nou de M?) ingedrukt houdt voor en paar seconden werkt het wel :)
... hof je je speler ook niet aan en uit te zetten

Firmware SP S2.002.3 laatste volgens mij oor maar jah kan het aan hardware liggen ?

nee dat ligt niet aan de hardware want bij mij was het robleem weg na het upgraden van de software

nu kan ik met de enter knop de opname stoppen en dan met de M knop gewoon terug naar het menu... werkt prima

:S weet ik niet wat het nog kan zijn ik de laatste firmaware update en jah ik blij daar toch vas te zitten :S

@ golles
Album art heb ik ondertussen ontdekt maar ik heb mijn mappen niet zo gesorteerd dus dat wordt vrij veel werk en het resultaat is wel leuk maar echt noodzakelijk is het niet... dus ik laat het lekker zo!

• golles
@ RClipse:
tja, ik had ook ergens iets gelezen dat je de jpg's ook in een ander mapje kon doen, en dan moest je ook een bepaalde naam aanhouden, alleen ik kan dat nergens weer vinden,,,

@ Feat:
Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd, misschien een idee om de firmware nogmaals opnieuw te instaleren? die 2 bestandjes in de root zetten en dan de aan knop even wat langer vast te houden dan bij normaal opstarten?

kan iemand mij uitleggen hoe die radio werkt? ik heb al wat dingen geprobeerd met de FM.ini, maar wat daar in staat gaat ook zomaar weer weg,,, ik snap er niks van, je moet tog ook een zender kunnen toevoegen via de speler?
niet dat ik dit veel gebruik, maar wil wel graag weten wat ik er allemaal mee kan :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
golles schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:56:
@ RClipse:
tja, ik had ook ergens iets gelezen dat je de jpg's ook in een ander mapje kon doen, en dan moest je ook een bepaalde naam aanhouden, alleen ik kan dat nergens weer vinden,,,
Je bedoelt de album arts? Je kunt ook een mapje album maken in de Root, en dan het naam van het album aanhouden.

• wolfster
@ RClipse:

@ Feat:
Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd, misschien een idee om de firmware nogmaals opnieuw te instaleren? die 2 bestandjes in de root zetten en dan de aan knop even wat langer vast te houden dan bij normaal opstarten?

kan iemand mij uitleggen hoe die radio werkt? ik heb al wat dingen geprobeerd met de FM.ini, maar wat daar in staat gaat ook zomaar weer weg,,, ik snap er niks van, je moet tog ook een zender kunnen toevoegen via de speler?
niet dat ik dit veel gebruik, maar wil wel graag weten wat ik er allemaal mee kan :P
uuhm bij mij deed hij het niet toen ik mijn fm.ini veranderede verkeerde frequenties volgens mij .

maarik heb nu dus gewoon mijn radio zelf naar zenders laten zoeken. dan gaat hij alle frequenties langs en als er wat op zit dan bewaart hij hem als channel :)

stomme vraag misschien zie overal iets over wallpapers staan hoe verander ik die dan

• golles
wolfster schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:52:
[...]

uuhm bij mij deed hij het niet toen ik mijn fm.ini veranderede verkeerde frequenties volgens mij .

maarik heb nu dus gewoon mijn radio zelf naar zenders laten zoeken. dan gaat hij alle frequenties langs en als er wat op zit dan bewaart hij hem als channel :)
Als ik hem laat zoeken dan stopt hij als hij 1 kanaal gevonden heeft,,
Anoniem: 215593 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:23:
stomme vraag misschien zie overal iets over wallpapers staan hoe verander ik die dan
Ik heb die van mij gewoon in de firmware gezet :P
Je kan ook naar photos gaan en dan naar photo library, open de afbeelding die je wilt, druk dan op de enter toets en tada

@ Feat:

Ik heb tot nu toe all 3 keer laatste firmware opnieuw geinstaleerd en dat geeft geen verbeteringen (((
Ik blijf nog steeds in dat fm record vast zitten |:(

ik wil graag een M3 of een gewone m6 in Wit :) de zwarte heb ik al maar dan in 4gb
maar ik wil een 8Gb!

Edwin of "de marktplaatsman")Deze gast bedoel ik

Job' lijkt goed...
snel reactie, duidelijke uitlege tc...

doen=

[Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 195491 op 14-04-2007 22:32]

Daar ging even wat fout
Deze bedoel ik

Job

Ik hoor alleen maar positieve reacties op hem.. :)

is da echt zo?
Ik wil graag een 8 Gb :)

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 195491 op 14-04-2007 22:35]

• wolfster
job is vertrouwbaar en hij werkt samen met edwin :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Review van de M3 :)

• golles
The update firmware V2.003.1 is announced for the next week by Meizu staff on Meizu BBS ! No precisions yet on new features or bugs corrections .
http://www.meizu.com/bbs/dispbbs.asp...05896&s kin=1 (chinese language).
bron: http://www.meizume.com/showthread.php?t=1389

zal mij benieuwen wat er al verbeterd word of nieuwe functies,,,

Anoniem: 138155

@ RClipse:
Je kunt de albumart ook doen door een afbeelding in de map van de track te doen en deze jpg dan de naam <album>.jpg te geven.

Even een voorbeeldje:
Je hebt een map MUSIC\Cosmic Gate - Earth Mover met de muziek, daarin zet je een afbeelding met de naam van het album (Earth Mover.jpg). Vervolgens heb je albumart. :)
De naam van de afbeelding moet precies hetzelfde zijn als de album naam in de id3 tags.

• wolfster
ik wil wel eens weten hoe die karaoke functie werk.. iemand een idee ??

Anoniem: 138155

Op Meizu Me staat een uitleg hoe je lyrics kunt maken/gebruiken :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 138155 schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:29:
[...]

Je kunt de albumart ook doen door een afbeelding in de map van de track te doen en deze jpg dan de naam <album>.jpg te geven.

Even een voorbeeldje:
Je hebt een map MUSIC\Cosmic Gate - Earth Mover met de muziek, daarin zet je een afbeelding met de naam van het album (Earth Mover.jpg). Vervolgens heb je albumart. :)
De naam van de afbeelding moet precies hetzelfde zijn als de album naam in de id3 tags.
Klopt. Ik heb trouwens een stuk over album arts in de TS gezet aangezien het constant weer gevraagd wordt. :)

Anoniem: 138155 schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:29:

Even een voorbeeldje:
Oh dat is geweldig! dan is het niet heel veel werk gelukkig 8) bedankt!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45
ik denk dat de meeste wel bekend zijn met het tooltje mp3gain. Deze past het volumeniveau van mp3's aan zodat mp3's op o.a. portable spelers even luid spelen en je geen (minder) last hebt van clipping.

De wat geavanceerde versie is replaygain (o.a. in foobar) die de volumeaanpassing in tags schrijft. Deze kan ook omgaan met flac en ogg.

De meeste mp3 spelers doen jammer genoeg niets met de replaygain info.

Wie weet of de M6 deze replaygain tags (=vorbisgain tags en de flac versie) leest en dus het volumeniveau aanpast?

Wat doet bijvoorbeeld de iriver X10/X20 en de iaudio D2 hiermee?

mountainbiker

mountainbiker schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:56:
ik denk dat de meeste wel bekend zijn met het tooltje mp3gain. Deze past het volumeniveau van mp3's aan zodat mp3's op o.a. portable spelers even luid spelen en je geen (minder) last hebt van clipping.

De wat geavanceerde versie is replaygain (o.a. in foobar) die de volumeaanpassing in tags schrijft. Deze kan ook omgaan met flac en ogg.

De meeste mp3 spelers doen jammer genoeg niets met de replaygain info.

Wie weet of de M6 deze replaygain tags (=vorbisgain tags en de flac versie) leest en dus het volumeniveau aanpast?

Wat doet bijvoorbeeld de iriver X10/X20 en de iaudio D2 hiermee?
bij mijn apparaatje heb ik geen enkele last van verschillende geluidssterktes dus ik ga er even van uit dat de volumetags gewoon gelezen worden... :)

• wolfster
Anoniem: 138155 schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:47:
Op Meizu Me staat een uitleg hoe je lyrics kunt maken/gebruiken :)
oke nice had hem niet gezien :) tnx .. maarja het is me dus wel gelukt om lyrics erop te zetten.

alleen dan verdwijnt je album art van het liedje .. en dat vind ik wel jammer hoop in volgende update dat je beide kan album art en lyrics .. zou wel nice zijn :)

Anoniem: 86561

Even een vraagje tussendoor, kwam dit topic toevallig tegen, en ben zeer geinteresseerd geraakt in de 4gb versie. (169 euro bij mp3shop)

Dit vooral omdat het video ondersteuning heeft (southpark tussen de verveel uurtjes is zalig :P )

Iig, ik zat al langer te kijken naar een mp3 speler, toen zag ik ook nog de nano 4gb staan, alleen is deze 199 euro, en heeft deze geen video ondersteuning.

Is de M6 4 gig een goede aankoop of moet ik nog blijven sparen voor bv een zen player?

Heb namelijk goede ervaring gehad met mijn oude mp3 speler van de blokker, ook een chinese ipod, en werkt ook prima.

Alvast bedankt

Ik zou in dat geval de iriver x20 nemen ipv de meizu, deze is nieuwer met ongeveer dezelfde features.

Anoniem: 86561

Vindt het design van die niet echt mooi, ja ben een zeikerd :P

Nog een vraagje, kun je er flash geheugen modules instoppen?

wel bij de X20, niet bij de M6
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee