Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Meizu M8 interface getting completely redone.

Weer gedesigned door Eico. Volgens mij zie ik widgets, dus dat is goed :) Wel wat weinig kleur, maar volgens mij wordt het nog wat meer "ingekleurd", en is het alleen maar het "skelet" waar Eico z'n design overheen kan bouwen.

Wellicht dat ze van het "iPhone-kloon"-imago af willen. In ieder geval zetten ze zo een stap in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 12:09
Ik zit er zelf ook aan te denken om deze telefoon te kopen, aangezien mijn E900 nu wel heel erg oud wordt.
Is deze telefoon behalve Amerika ook nog ergens anders in Europa verkrijgbaar aangezien ik het qua garantie enzo wel heel eng vind om hem in Amerika te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik99
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik heb er 1 besteld, volgens de pakket tracking is hij naar me onderweg. Zodra hij binnen is zal ik even mijn bevindingen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik99
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05-2021
Sinds gisteren de M8 binnen, heb er nog maar kort naar kunnen kijken, maar de eerste indrukken zijn goed. Mijn vorige toestel was een LG Arena, dit toestel is een afknapper. V.w.b. de M8, ideaal dat het windows is, makkelijk apps installeren. De camera reageert aardig snel heb ik de indruk. Dus niet de foto nog eens schieten als de actie al voorbij is. Het touchscreen reageert heel goed. Audio, video zien er goed uit en klinken prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt ook leuk spelletjes spelen op de M8 zie ik :o

Gaaf _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:35

Appel-Banaan

Het leven is wat je gebeurt

hendrik99 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:14:
Ik heb er 1 besteld, volgens de pakket tracking is hij naar me onderweg. Zodra hij binnen is zal ik even mijn bevindingen plaatsen
Heb je de tel al binnen (ik moet even verder lezen dan mijn neus lang is)? En waar heb je die gekocht?

Ik heb er vandaag 1 besteld bij Deal Extreme

[ Voor 13% gewijzigd door Appel-Banaan op 24-07-2009 11:01 ]

Terwijl je andere plannen maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem van een duitse e-bay'er met de naam 'immer-super-angebote' was binnen 1 week binnen zonder extra tax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan

Appel-Banaan

Ik heb de telefoon gister binnen gekregen. Goed verpakt, zonder tax :).

Ga er vandaag mee kloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Appel-Banaan schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:19:
Ik heb de telefoon gister binnen gekregen. Goed verpakt, zonder tax :).

Ga er vandaag mee kloten :)
De tax krijg je over twee weken :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Ik zit sterk te twijfelen tussen de Meizu M8 en de Nokia 5800 Xpress Music. Ik weet het, twee totaal verschillende telefoons maar ongeveer even duur.

Hoewel ik erg into chinese MP4 spelers en gadgets ben, zit veel op fora, en persoonlijk winkels uit China heb gesproken over de M8, heb ik toch nog steeds m'n twijfels. In het verleden heb ik eerder gehad dat er een nieuwe speler uit was en ik was meteen geobsedeerd, plaatjes en specs zagen er perfect uit, tot ik hem in m'n handen kreeg, nou ik kwam van een koude kermis thuis.

Ik weet dat Meizu een van de betere fabrikanten is, het is geen kloon troep (heb ik ook gehad) maar toch is het nog steeds een flinke smak geld en hier en daar lees ik toch nog dat ie buggy is.

Aangezien ik m'n MP4/MP3 speler veel gebruik, zat ik te denken aan de 5800 die speciaal voor muziek is gemaakt, helemaal met de laatste firmware update schijnt ie enorm verbeterd te zijn, plus je weet dat je een Nokia hebt wat garant staat voor kwaliteit.

Om weer ontopic te gaan, iemand al de laatste firmware geprobeerd? Ik lees op het forum dat veel dingen verbeterd zijn maar nog lang niet alles werkt, WIFI wel bijv. maar GPRS weer niet.

http://forum.meizu.com/vi...p?tid=3147&extra=page%3D1

Firmware > http://www.meizume.com/m8...-1-10-leak-31-7-09-a.html

Uit ervaring weet ik dat het bij chinese producten altijd schort aan de software kant en daar zit het euvel meteen want je betaalt wel een flinke prijs, helemaal voor de 16GB variant. En bij een Nokia heb je toch meer het gevoel (sowieso door naam, reputatie en kwaliteit) dat het af is en gelikter is, misschien een minder mooie telefoon maar alles werkt iig.

Sorry voor de rant maar ik wil niet dezeflde fout maken als hiervoor, door meteen in het diepe te duiken als ik iets nieuws zie waarvan ik denk "Wauw, wat een specs!" en verwachtingen te scheppen die later leiden tot teleurstellingen. Dan maar geen exclusieve telefoon maar een merktelefoon met zekerheid en kwaliteit.
hendrik99 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:14:
Heb je hem al, aangezien we een al bijna een maand verder zijn? :o

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 08-08-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik (hendrik99) heb hem zeker in huis ja, zie mijn posting op 14 juli. Ben erg tevreden, ben overigens niet zo'n freak dus misschien dat anderen kritischer zijn. Zit geen GPS ontvanger in maar ik werk met Igo8 met een externe sleutelhanger gps en dat werkt uit de kunst. Geluid dat erin zit is super, had hiervoor een Arena maar dat was een afknapper, die zou ook 3d geluid enzo hebben, maarja amper hoorbaar, dit is prima geluid (waar Meizu ook bekent om staat) Video draait als een zonnetje. Touchscreen werkt prima. Ik herstart de telefoon wel eens per dag om hem snel te houden, maar dat is geen probleem (en ook niet altijd even hard nodig). Er is vanalles te downloaden voor dit toestel, van firmware tot games en handige apps. besturing is WinCE.
Opladen via de USB aansluiting, maar de batterij is hier nog niet half leeg geweest moet ik zeggen omdat ik hem toch wel vaak direct even laat syncen met de pc. camera is prima, al was een flitser handig geweest. SMS en mail loopt als een zonnetje, toetsenbord werkt prima. De maat en het gewicht vind ik ook prettig, hij is iets kleiner dan de i-phone. Al met al ben ik een zeer tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in dit toestel, maar ik vraag me een paar dingen af. Heb je bijvoorbeeld een engels toetsenbord erop zitten standaard? Dus ook als ik heb van bijvoorbeeld dealextreme.com haal?

En ik las daar in een review dat het nogal wat gedoe is met nieuwe firmware enzo? Is deze moeilijk te vinden en te installeren, of gaat dat allemaal vrij makkelijk als je eenmaal weet hoe het moet en waar het staat. Want die site Eico ofzo is in het chinees..

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toetsenbord is een qwerty maar dat is softwarematig dus als je liever een chinees of duits hebt kan dat ook. Firmware is op de pagina www.meizume.com te downloaden, daar staat ook andere software en ook een forum waar veel info vandaan te halen is. Firmware installeren stelt niet veel voor, maar de M8 draait ook zonder dat je een update doet, dus als je het te moeilijk vindt laat je het gewoon achterwege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bedankt voor de beknopte review! Ik zit alleen met het "een paar keer per dag opnieuw opstarten", dit zou helemaal niet moeten bij een mobiele telefoon. Nou heb ik geen ervaring met Windows CE maar het is een besturingsysteem en dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het geheugen volloopt ofzo en dat je dan moet rebooten.

Verder een vraagje over WIFI, werkt het? Kun je gewoon verbinden met je router thuis en muziek/video bestanden browsen op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

........Ik herstart de telefoon wel eens per dag om hem snel te houden......

eens per dag (dus 1x) en dat is niet echt nodig, maar soms merk ik dat die trager wordt dus doe ik dit preventief. Wifi werkt, kan gewoon contact maken met mijn router. muziek en video browsen op mijn pc doe ik met active sync, of via windows verkenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mooi zijn als de M8 3G de Tegra chip zou krijgen. Want die is ook gebaseerd op windows CE.
Maar dat zal denk ik wel niet zo zijn.

Geen HDMI, laag energieverbruik, goedkoper (tegra schijnt goedkoop te zijn). ondersteuning 12 MP camera, 720P/1080P films afspelen, spectaculaire grapics. Zou de Iphone dan tot nu toe voorbij streven.

De release van de 2e generatie zou maart 2010 moeten zijn. Gezien hun uitspraken over release datums gok ik op eind 2010 ;)
Samung zal eind dit jaar een telefoon met de Tegra chip komen, maar ik vind de UI van Meizu veel mooier.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Waarschijnlijk ga ik deze telefoon volgende maand of voor me verjaardag in Oktober krijgen.

Is deze eigenlijk al verkrijgbaar in Nederland, ik vind het qua garantie enzo niet erg prettig om in Duitsland/Amerika te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hendrik6073, heb jij ook dat als je naar mobiele website (zoals. m.nu.nl) surft in Opera, de website vaak veel te klein wordt weergegeven? Misschien komt het door de resolutie, maar moet toch elke keer weer zoomen. In UCweb heb ik dit probleem niet, maar die surft automatisch naar Chinese versies van sites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:30:
@hendrik6073, heb jij ook dat als je naar mobiele website (zoals. m.nu.nl) surft in Opera, de website vaak veel te klein wordt weergegeven? Misschien komt het door de resolutie, maar moet toch elke keer weer zoomen. In UCweb heb ik dit probleem niet, maar die surft automatisch naar Chinese versies van sites...
Dat is bij mij ook zo, maar ik gebruik internet zelden dus heb niet echt een probleem mee. volgens mij staat op meizume.com ook een vraag hierover incl mogelijk oplossingen

@Dorest0rm, waar ga jij hem kopen dan ? in nederland ?
let ook op dat volgens mij op de nieuwe versies geen wifi chip meer zit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:02:
[...]

Dat is bij mij ook zo, maar ik gebruik internet zelden dus heb niet echt een probleem mee. volgens mij staat op meizume.com ook een vraag hierover incl mogelijk oplossingen

@Dorest0rm, waar ga jij hem kopen dan ? in nederland ?
let ook op dat volgens mij op de nieuwe versies geen wifi chip meer zit !
Dat was de vraag dus, waar ik hem in Nederland zou kunen kopen:p
Waarom zit er geen wifi chip in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan je hem in Nederland niet kopen (via de officiele kanalen)
dat er geen wifi meer op kan zitten lees je op het forum
http://www.meizume.com/me...-comes-without-wi-fi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan

Appel-Banaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik ook niet. Dan kunnen ze wat meer tijd steken in het toevoegen van features, in plaats van blijven kloten met hun UI. Maargoed, Meizu kennende moeten we weer een jaar of wat wachten...

Ik denk dat het niets word. Ze blijven achter de feiten aanlopen. Het initiële idee met de M8 was goed, maar we zijn nu jaren verder en ze blijven maar aankloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoD, toegegegeven dat ik niet zo-n freak ben die altijd de laatste gadgets in huis heeft of moet hebben, maar.... tot nu toe heb ik er wel een hele prima telefoon aan. Welke features mis jij zoal ? Hij is simlock vrij dus niet gebonden aan een torenhoog abonnementgeld. Hij doet precies wat hij moet doen, en er wordt idd redelijk op doorontwikkeld.
Het is wel fijn om te zien dat er bij bugs in bijvoorbeeld nieuwe firmware direct wordt ingegrepen en daarmee een oplossing geboden. Okay, hij loopt qua technologie niet voorop, maarja als ik mag kiezen tussen een 'goedkoop' toestel die iets achterloopt en een dure die voorop loopt is mijn keus toch snel gemaakt. Wat zeker gezegd moet zijn is dat de i-phone niet meekomt het geluid van de M8, heb ze laatst naast elkaar gehoord maar dat wint de m8 met '2 vingers in de neus'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Qua multimedia is het waarschijnlijk de beste telefoon. Daarom was ik ook zeer geïnteresseerd in de M8. Maar het feit dat ie hier nog steeds niet fatsoenlijk te krijgen, en er nóg geen 3G-versie is.. is een gigantische afknapper. Verder kun je in dit topic een aantal features terugvinden die na verloop van tijd geschrapt zijn. Erg jammer gewoon. Maar het feit dat je hem hier nog steeds niet met 3G kunt krijgen, maakt het imo geen concurrent voor de andere smartphones. Tegenwoordig wordt er erg veel gebruikgemaakt van internet op mobiele telefoons. Imo is het niet meer weg te denken.

Het kan nog steeds best wat worden.. maar Meizu belooft altijd veel.. waarna we er weinig van terugzien. Vandaar dat mijn verwachting mbt Meizu inmiddels tot het nulpunt gedaald is. Maar ik hoop echt dat ze het ding doorontwikkelen en hier uitbrengen...

• chim0
Meizu M8SE Second Edition was released today (Septmeber 22th), this model have some nice internal updates from the original model.

1.New antenna for improved signal strength.
2.Modified circuit board layout improving the signal to noise ratio wiht 7 shelded areas compared to 3 on previous model.
3.Reduced circuit board connectors and changed layout for reducing the failure rate.
4.Fixed SIM-slot for easier use.
5.—
6.DAC upgraded to latest Wolfson WM8993 for better prefornace. From Wolfson websie: The WM8993 is a highly integrated ultra-low power hi-fi CODEC designed for portable devices such as multimedia phones.
7.Improved performace of gravity sensors.
http://www.houseofdap.com...phone-wifi-8gb-black.html

Die shop is te vertrouwen, ik heb er eerder besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Is de Meizu M8 (second edition) nou quad band? Werkt deze ook in de US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

heeft nou niemand een idee ... aan alle eigenaars van de meizu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:23

Exirion

Gadgetfetisjist

henkleerssen schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:07:
heeft nou niemand een idee ... aan alle eigenaars van de meizu?
Zijn die er dan? :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Blijkbaar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Video van de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-09 23:33
Zag net deze prijs staan, dacht laat ik hem hier eens plaatsen.

http://www.specialphones....gb-met-wifi-iphone-killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:56
Hier nog eentje met free shipment @ DealExtreme, omgerekend +/- 220 euro. Mooie deal op zich.. :)

http://dealextreme.com/details.dx/sku.20665

[ Voor 6% gewijzigd door Cyclonist op 08-12-2009 22:03 . Reden: url.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Voor de geinteresseerden, Meizu heeft haar prijzen verlaagd:

Afbeeldingslocatie: http://bbs.meizu.com/attachments/month_1001/20100121_e172220211fe9fea0019XeEEuX8Novdt.jpg

M8 SE 8GB oud: 207,-
M8 SE 8GB nieuw: 194,-

M8 SE 16GB oud: 258,-
M8 SE 16GB nieuw: 246,-

M8 RE 8GB oud: 155,-
M8 RE 8GB nieuw: 153,-

(RE = Refurbished)

Houseofdap heeft ze al doorgevoerd:

M8 SE 8GB oud: 239,-
M8 SE 8GB nieuw: 225,-

M8 SE 16GB oud: 275,-
M8 SE 16GB nieuw: 265,-

M8 RE 8GB oud: 190,-
M8 RE 8GB nieuw: 180,-

LET OP!
- Prijzen zijn in EURO en bij benadering.
- De Meizu prijzen gelden binnen China, HOD prijzen zijn gewoon online prijzen. Uiteraard zijn er ook andere shops maar HOD is betrouwbaar (eigen ervaring).

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 25-01-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er ook over te denken om een m8 te importeren, mede om het feit dat ik de m6 (mp3-speler) van meizu heb, waarover ik zeer tevreden ben. echter heb ik nog wel wat vragen waarvan ik hoop dat enkele eigenaren deze zouden kunnen beantwoorden:

hoe vinden jullie de music player van de m8? voor degenen die ervaring hebben met de m6: zijn ze vergelijkbaar?
in sommige reviews (filmpjes) zie je af en toe nog chinese tekens verschijnen, is dit bij jullie ook het geval? of is dit met de second edition al aangepakt?
hoelang doen jullie op een accu? (met gemiddeld gebruik)

bij voorbaat dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8B3ZzeFTyc4]

Nog een erg uitgebreide (interactieve) review over firmware 0.9.6.9.

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchman140 op 07-02-2010 23:01 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Probeer overbodige reacties achterwege te laten. Mocht je dit toestel een rip-off vinden van de iPhone, voel je vrij om je mening te uiten in de poll (zie topicstart). Zo blijven flamewars zonder inhoud mooi achterwege.