Ik zit sterk te twijfelen tussen de Meizu M8 en de Nokia 5800 Xpress Music. Ik weet het, twee totaal verschillende telefoons maar ongeveer even duur.
Hoewel ik erg into chinese MP4 spelers en gadgets ben, zit veel op fora, en persoonlijk winkels uit China heb gesproken over de M8, heb ik toch nog steeds m'n twijfels. In het verleden heb ik eerder gehad dat er een nieuwe speler uit was en ik was meteen geobsedeerd, plaatjes en specs zagen er perfect uit, tot ik hem in m'n handen kreeg, nou ik kwam van een koude kermis thuis.
Ik weet dat Meizu een van de betere fabrikanten is, het is geen kloon troep (heb ik ook gehad) maar toch is het nog steeds een flinke smak geld en hier en daar lees ik toch nog dat ie buggy is.
Aangezien ik m'n MP4/MP3 speler veel gebruik, zat ik te denken aan de 5800 die speciaal voor muziek is gemaakt, helemaal met de laatste firmware update schijnt ie enorm verbeterd te zijn, plus je weet dat je een Nokia hebt wat garant staat voor kwaliteit.
Om weer ontopic te gaan, iemand al de laatste firmware geprobeerd? Ik lees op het forum dat veel dingen verbeterd zijn maar nog lang niet alles werkt, WIFI wel bijv. maar GPRS weer niet.
http://forum.meizu.com/vi...p?tid=3147&extra=page%3D1
Firmware >
http://www.meizume.com/m8...-1-10-leak-31-7-09-a.html
Uit ervaring weet ik dat het bij chinese producten altijd schort aan de software kant en daar zit het euvel meteen want je betaalt wel een flinke prijs, helemaal voor de 16GB variant. En bij een Nokia heb je toch meer het gevoel (sowieso door naam, reputatie en kwaliteit) dat het af is en gelikter is, misschien een minder mooie telefoon maar alles werkt iig.
Sorry voor de rant maar ik wil niet dezeflde fout maken als hiervoor, door meteen in het diepe te duiken als ik iets nieuws zie waarvan ik denk "Wauw, wat een specs!" en verwachtingen te scheppen die later leiden tot teleurstellingen. Dan maar geen exclusieve telefoon maar een merktelefoon met zekerheid en kwaliteit.
Heb je hem al, aangezien we een al bijna een maand verder zijn?
[
Voor 7% gewijzigd door
chim0 op 08-08-2009 00:10
]