[Flash] Het Meizu Mp3spelers ervaringentopic - Deel 3

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 20.428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 3
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/2656/meizum6zy7.jpg
Inhoudsopgave
Inleiding
Specs
Pics
De SE/SL-versies
Reviews
Links
FAQ
Overige
Vorige delen
[Flash] Meizu Mini Player / Meizu M6
[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 2
Inleiding
Meizu is een Chinees merk dat zijn markt uitgebreid heeft naar het westen. Chinese DAP-makers staan hier nog altijd bekend om hun iPod-klonen of lowbudget spelers van slechte kwaliteit. Meizu werd in het begin door critici bestempeld als een zoveelste iPod-kloon. Maar gezien de populariteit van dit apparaatje heeft het zich wel bewezen als meer dan slechts een kloon.
Op dit moment zijn er twee spelers van Meizu: De M6, die meer een multimediaspeler is dan puur een audiospeler. Verder is er nog de M3, die op moment van schrijven net uitgebracht is in het verre oosten. Wellicht dat we deze nog op de korte termijn hier in ons landje kunnen verwachten. De M3 is het kleinere broertje van de M6, maar heeft ook een boel features.
Meizu komt ook met een nieuw apparaat, de M8. Een apparaat die sterke gelijkenissen vertoont met de iPhone maar veel meer features heeft en waarschijnlijk een veel gunstigere prijs zal hebben. Over deze speler kun je lezen in Het Meizu M7/M8 topic
Specs
Meizu M6
  • Supports DRM10 and Microsoft MTP
  • 2.41" 260K-color QVGA (320x240) large and vibrant TFT-LCD screen.
  • User-defined EQ, adjustable bass boost
  • Hi-Fi treble & bass compensation system<br>
    Various EQ modes
    Including: Normal, Rock, Jazz, Classic, POP, Bass, Disco, User1, User2, User3
  • Unique design and Super Mini Aluminum alloy body
  • High speed USB2.0 interface. High capacity USB flash storage for mobile disk.
  • Clock setting. Screen Saver Settings
  • Super FM stereo radio function, supports auto searching tune channels and channels management as well as FM Recording (with 30 preset channels)
  • Built-in Microphone supports high quality recording, up to 9 hours of long recording time
  • Calculator function and Game function
  • Headphone supported
  • Dynamic graphics menu. Human user operating interface.
  • Supports various music formats, MP3, WMA, WAV, OGG, etc.Movie playback, supports AVI format.
  • Dynamic Playlist supported. Synchronized Song Lyric Showing. TXT View
  • Photo album + Slide show: BMP, JPG, GIF formats
  • Long playback time
    Built-in rechargeable Li-ion battery, plays up to 36 hours
    (The playing time may be shortened if visualization is used.)
  • Multi-language Supported. ID3V2, ID3V1, Filename Supported
    There are English, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Japanese, Korean languages
  • Innovative power supply design, reducing the interferences and noises. High precise electronic components coupled with 8 layers PCB ensure the clearness of sound quality.
  • Enhanced Integrated Navigator, Jog lamp ON time control
  • Play/Pause, Stop/Power OFF, Recording Next Track/Previous Track
    Fast Forward/Fast Rewind, Scroll speed. Infinite Loop
  • Resume function. Auto Power OFF. Hold function
  • Value-added Service,Software Upgradeable. Free driver USB connector
  • SN Ratio: >=90dB
  • Frequency range: 20Hz~20kHz
  • Weight: 48g
  • Compact size: Approx. 78mm*46.5mm*7.3mm(H*W*T)
  • Product info display (Software version, Memory Usage)
  • Windows98 SE/ME/2000/XP, Mac and Linux OS
Meizu M3
  • Unique and Compact Design with High Portability
  • Super Slim Body, Only 7mm Thick. TFT-LCD1.5 Inch 176*132 (RGB)
  • Graphic and Dynamic GUI; Humanized Sliding-Touch Keypads
  • Professional Sound Effects, Various and Adjustable EQ modes
  • Including: User adjustable POP, Classical, Rock, Jazz, Live, Bass Booster, User
  • Supports WMA, WMA VBR, WMA LOSSLESS, OGG, WAV, FLAC Playback
  • High Speed USB2.0 Ultra Fast Data Transfer
  • High Capacity USB Flash Storage for Removable Disk
  • Plays Up to 23 Hours (Based on our company's test)
  • Movie Player(AVI video files)
  • FM Radio with FM EQ and FM Recording Reservation
  • Real-time Clock Setting and Calendar
  • Photo Album + Slide Show: JPG, BMP, GIF Formats
  • Music library, playlist Setting, Easier and Faster to search music
  • Built-in Microphone Supports High Quality Recording
  • Synchronized Song Lyrics display and ID3 supported
  • Folder Managerment, Text reader (TXT)
  • Multiple Language Supported
  • Resume Function
  • Power saving function: Auto Power OFF and sleep timer
  • Hold key Function
  • Firmware upgradable
Pics
De Meizu M6

Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/7084/96ti1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/240/81mi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/9933/2006424meizuminiplayer18jg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/3052/2006424meizuminiplayer54ha.jpg
De Meizu M3

Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/00_2007/janvier/musiccard2.jpg

Bekijk ook de reviews in het reviewsgedeelte voor veel pics.
De SE/SL-versies
Waarschijnlijk naar aanleiding van het succes van hun spelers heeft Meizu de zogenaamde second editions voor hun M3 en M6 uitgebracht. Deze SE-spelers hebben enkele verbeteringen ten opzichte van de oude cq. gewone versie.
Daarnaast heeft Meizu van de M6 de SL versie uitgebracht. Dit is de versie die nu te koop lijkt te zijn, en waarvan de specs in het lijstje hierboven zijn opgenomen. Van de SE-versies hebben we weinig meer vernomen. Op de site van Meizu wordt alleen de SL-versie vermeld.
Meizu M6SE
• Dunner: van 10mm naar 7mm dik.
• Verbeterde videosupport. De ondersteunde codecs: MPEG-2, MPEG-4, WMV9, H263/264, RM(VB) videos in 720x480 resolutie en 30fps.
• TV output
• Verbeterde batterijduur: 30 uur voor audio, 5 uur QVGA video (320x240), en 3 uur voor VGA video (640x480)
• Een marginale vergroting van het scherm: van 2,4" naar 2,41".
Meizu M3SE
• Body wordt van gebrushed metaal: Beter krasbestendig
• Touchpad wordt anders: Breder, met knoppen aan de boven- en onderkant om tracks te skippen.
• Korter: 76mm ten opzichte van 81mm.
Meizu M6SL
• 7.3mm dik.
• Batterijduur: 26 uur voor audio, 4,5 uur voor video.
• 2.41" scherm, met verbeterde kijkhoek
• Betere audiochip met support voor Ape.

Zie verder wat PinkPanther1970 in "[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Dee..." erover te zeggen heeft. Enkele triviale feitjes zijn nog dat de SL-versie geen sticker op de achterkant heeft, niet in 2GB te krijgen is, in de "normale" shops in Europa de SL-versie nog niet verkocht wordt (alleen de Dane-Elec versies) en je de gebruiksaanwijzing van de SP-versie bij je SL krijgt, aangezien de gebruiksaanwijzing van de SL-versie alleen nog maar in het Chinees bestaat.
Reviews
Meizu M6
Dapreview
Thegadgetsite
Anything but iPod
Meizu Forums
Pocketinfo
Meizu M3
Dapreview
Links
M6 Productpage
M3 Productpage
Meizu Forums
MeizuMe Een site boordevol informatie, tips en nieuwtjes over je Meizuspelertje.
User developed software
Firmware
Meizu M6
De firmware voor de SP en TP versies van de M6 kan hier worden gedownload.

Meizu M3
De firmware voor de M3 kan hier binnengehaald worden.
FAQ
Hoe zet ik album arts op m'n speler? :?
Dit kun je doen door een map genaamd 'Album' aan in de root directory aan te maken en de album arts dezelfde naam te geven als het album waarbij je het plaatje wilt laten verschijnen. Een andere manier is in de map waar je de desbetreffende audiofiles hebt staan je plaatjes te droppen (met wederom dezelfde naam als het album wat je in de ID3-tag hebt staan)

Heeft de M6 een USB-Host? :?
Nee, dit heeft de M6 niet. Wel scheen het dat er in de toekomst een firmware upgrade zou komen die dit mogelijk zou maken. Aangezien dit na lange tijd nog niet gebeurd is, en dit sowieso niet iets is wat doorgaans bij een firmware upgrade toegevoegd wordt, houden we het maar op een hoax.

Wie is de "Marktplaatsman" en is hij te vertrouwen? :?
De Marktplaatsman is iemand die Meizu's verkoopt via Marktplaats. Zijn advertenties kun je bekijken door even te zoeken op Marktplaats. Vanwege de verscheidene positieve reacties in dit topic kun je er wel vanuit gaan dat hij te vertrouwen is. Je hebt ook gewoon garantie als je via hem een Meizu koopt, aangezien het garantiebewijs het serienummer van de speler is. Verder is het nog zo dat hij de speler met radio levert, terwijl hier normaalgesproken in Nederland de versie zonder radio geleverd wordt (welke overigens wel weer te verkijgen is dmv een firmware-upgrade). Ook de factuur krijg je er gewoon netjes bij.

Ok, we hebben dus Marktplaats als alternatief voor gewone (web)winkels, zijn er nog meer? :?
Ja, ook op samenkopen.net worden wel eens inkoopacties voor deze speler gehouden. Verder kun je ook het topic eens doorlezen, want er komt weleens het een en ander voorbij ;)

Mijn speler doet het niet meer/doet raar/wil niet meer verbinden met de pc, help? :?
Probeer DFU tools eens.

Waaah, mijn video's doen het niet, wat nu? :?
Dat kan aan verschillende dingen liggen. Probeer de volgende tutorials eens: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs Of als je het lekker makkelijk wilt: Anoniem: 87604 in "[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Dee..."

Verdere Q&A kun je ook vinden op Meizume
Overige
Heb je op- of aanmerkingen, stuur dan even een mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000 of doe even een DM.
Deze topicstart is gemaakt door RoD

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 15-05-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Gereserveerd.

Updates:
• Informatie over de SL-versie aangevuld.

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 16-12-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195491

wow...deel 3 alweer!
Mooi om te zien dat een topmerk als dit zo veel aandacht krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 15:56
Anoniem: 195491 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:26:
wow...deel 3 alweer!
Mooi om te zien dat een topmerk als dit zo veel aandacht krijgt :)
'Veel', dat valt wel mee toch? Maar er is een groep NL gebruikers die (vooral) in dit topic veel bepraten over de speler.

Ik heb de speler (M6) zelf gehad, maar inmiddels verkocht. Ik wilde graag de 8GB versie hebben. Maar doe het in de tussentijd nog steeds even met m'n oude MP3-speler.

Wat ik me afvraag: is de bug er nog steeds dat de 'random' functie van de speler ervoor zorgt dat er soms geen nummer gestart wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door zeroxcool op 04-12-2007 20:50 ]

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240593

Van die bug heb ik nog nooit last gehad bij de random funcie (1,5 week in bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 19:32
Anoniem: 240593 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:48:
Van die bug heb ik nog nooit last gehad bij de random funcie (1,5 week in bezit)
Mag ik vragen wat je er tot nog toe van vind ?
Zowel kwa geluid als gebruiksgemak.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130004

Nou luitjes, jullie en Meizu weten me wel enthousiast te maken. Zit nu nog op het spoor om m'n iriver te vervangen door een Iaudio 7 of D2, maar de m3 of m6 van Meizu lijken me ook wel wat gebaseerd op de ervaringen/reviews.
Wat ik eigenlijk zou willen weten is wat de ervaringen zijn met de fm tuner van de m6. Heb begrepen dat deze wat tegenvalt en dat die van de m3 veel beter zou zijn. Is dat zo, of is de fm van de M6SL verbetert?
En hoe verhoudt de geluidskwaliteit van Meizu zicht tot Iaudio? Kortom, probeer me maar eens te overtuigen van deze leuke miniplayers!
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat betreft de geluidskwaliteit.. Meizu staat daar erg goed in bekend. Wellicht dat de echte audiofiel onderscheid kan maken, maar dan moet je ook sowieso erg goede oordoppen hebben denk ik zo. Ik denk niet dat geluidskwaliteit voor een van beide doorslaggevend is.
Lees anders ook even wat reviews die het geluid behandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:35:
Wat betreft de geluidskwaliteit.. Meizu staat daar erg goed in bekend. Wellicht dat de echte audiofiel onderscheid kan maken, maar dan moet je ook sowieso erg goede oordoppen hebben denk ik zo. Ik denk niet dat geluidskwaliteit voor een van beide doorslaggevend is.
Lees anders ook even wat reviews die het geluid behandelen :)
Ik ben er wel van overtuigd dat de geluidskwaliteit van de Meizu goed is. Het gaat me nu nog vooral om de FM functie van de M6, in 1 review wordt die niet zo goed beoordeeld. Ik luister regelmatig naar de radio, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Over de radiofunctie kan ik weinig zeggen (vandaar dat ik die vraag ook niet beantwoordde :+ ) maar in vrij wel geen enkele PMD zul je een écht goede radio vinden. Vaak zijn het gewoon standaard FM-tunertjes van een niet bijster hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198597

hmm, ik krijg de hele tijd als ik mn meizu oppstart de mededeling: No resource! please upgrade resource again!

nu heb ik al een nieuwe resource in de map system enzo proberen te plaatsen.. maar k blijf deze mededeling krijgen.. iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 198597 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:56:
hmm, ik krijg de hele tijd als ik mn meizu oppstart de mededeling: No resource! please upgrade resource again!

nu heb ik al een nieuwe resource in de map system enzo proberen te plaatsen.. maar k blijf deze mededeling krijgen.. iemand een oplossing??
Je mag best even zoeken voordat je een vraag stelt hoor.. je bent namelijk niet de eerste die dit vraagt. Zie: Anoniem: 195491 in "[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Dee..." en DjWannaB2002 in "[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Dee..."

Lost dat je probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe, heb wel degelijk het vorige deel onderzocht, maar alsk ik de resource file in mn root zet, krijg ik een soort schermpje dat wss bedoelt is van het installeren, en alles lijkt goed te gaan.. maar dan weer het groene scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wou nog eens proberen de files erop te zetten, en als ik nu de speler wil openen via windows krijg ik deze fout:

http://tinypic.com/view.php?pic=6o27kh5&s=0

voor alle duidelijkheid, dit meldt hij dus:
De schijf in station F is niet geformatteerd.
Wilt u de schijf nu formatteren?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 198597 op 07-12-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Maf. Maar dan zul je em toch eerst moeten formatteren denk ik.. Echter, dan ben je uiteraard wel al je files kwijt die erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jup, das niet echt een probleem, maar dan zal k al mn mappen enzo zelf terug moeten aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Uiteraard. Bij het formatteren wordt alles gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130222

Vinden jullie trouwens de nieuwe creative zen ook een beetje op een Meizu imitatie lijken?
Afbeeldingslocatie: http://www.lugarus.com/images/articles/dcaf6a7b6264758ca316e513fa757037/Creative_Zen_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:13
* Vihaio quote RoD uit het Zen topic
RoD schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:07:

[...]

Ja, die gelijkenis was me al opgevallen. Echter, bij dit type speler kun je moeilijk variëren. Je kunt net als de D2 knoppen aan de zijkant van de speler doen + touchscreen, of je doet het op de manier van de M6.. knoppen naast het scherm. Aan beide kanten van de speler of onder de speler gaat niet werken, want dan moet je de speler met twee handen bedienen, en dat geeft je natuurlijk een achterstand op de concurrentie.
Aangezien het bedieningsgedeelte er niet hetzelfde uitziet vind ik het dus ook geen rip-off. Voor maximale effectiviteit moet je een bepaald concept aanhouden, vooral bij dit soort hybride spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 20:27
master007 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:07:
* Vinze quote RoD uit het Zen topic

[...]
"Aan beide kanten van de speler of onder de speler gaat niet werken, want dan moet je de speler met twee handen bedienen, en dat geeft je natuurlijk een achterstand op de concurrentie."

Clix(²)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

dat is geen bediening aan de onderkant of zijkanten, dan klikt het scherm zelf gewoon mee, dus kun je alsnog aardig goed met 1 hand besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Nav van m'n firmware update:
master007 schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:11:
Niet? Please backup your files before upgrade vind ik toch redelijk duidelijk: je moet de bestanden op de speler backuppen, je hoeft echt geen programeur te zijn om dat te snappen.
Tuurlijk had ik wel even dit topic kunnen doorspitten, maar ik had haast (waarna ik een weekendje zonder mp3's zat).

Please backup your files, ik dacht oprecht dat dit om de system files ging, ik was immers een update voor m'n system file aan het installeren. Dus vast heel naief dacht ik dat het om m'n FM.ini etc. ging.

Ach ja, het werkt weer allemaal, heb zo goed als alles nog ergens op m'n HD staan.

Ontopic, ben wel te spreken over de firmware update, geen gestotter (tot nu toe) te horen aan het eind van mp3s.

En hierboven over de FM-tuner: ik vind hem best redelijk. Ik heb Philips wekker radio die op dezelfde plek een minder ontvangst heeft dan de M6.
Een beetje kloten met de .ini file en dan is de radio nog erg gebruiksvriendelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
zeroxcool schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:50:
[...]

'Veel', dat valt wel mee toch? Maar er is een groep NL gebruikers die (vooral) in dit topic veel bepraten over de speler.
Ik heb tot nu toe 1 iemand zien rondlopen met een M6. Jongen van een jaar of 18-20 die bij Rotterdam Alexander uitstapt met een M6 om z'n nek, jij zit dan blijkbaar ook op dit topic: *zwaai*

(nee ik ben geen lekker wijf met een voorkeur voor gadgets helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Achja, ik zie ook nooit mensen lopen met een Archos-, Cowon- of iriver-PMD. En dit zijn toch topmerken. Op fora zoals GoT (en Dapreview, ABI, ed) zie je juist daar de meeste aandacht naar uitgaan. Ook voor Meizu zie je nu behoorlijk wat aandacht komen op de fora waar de echte PMD-fans zitten. Dat wil toch wel zeggen dat het geen rotzooi is die ze maken. Dat je er niemand mee ziet lopen vind ik niet zoveel zeggend. De gemiddelde consument loopt met een Blokker-speler (of een iPod), maar dat wil niet zeggen dat deze ook de beste zijn. Qua aandacht kan Meizu zich dus meten met de traditionele PMD-goden, iets wat overigens in de reviews over het algemeen ook naar voren komt.

Volgens mij zijn de A-merken in landen als Korea ed veel populairder. In China doet Meizu het naar horen zeggen ook vrij goed.. dusja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, denk dat ik toch maar voor de M6 ga. Heb al even bij Edwin gepolst, heeft ze waarschijnlijk eind van de week weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237815

Heeft de M6SL nou een tv-out of niet? Er staat wel iets over in de topicstart maar ik kan het niet vinden op de Meizu site.

Verwachten jullie misschien nog een uitbreiding naar 16GB (32 zal wel te mooi gedacht zijn), net zoals voor de Creative Zen? Dan zou het voor mij echt de perfecte kandidaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 14:25
Neen.
Anoniem: 237815 schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:49:
Verwachten jullie misschien nog een uitbreiding naar 16GB (32 zal wel te mooi gedacht zijn), net zoals voor de Creative Zen?
Waarschijnlijk niet. De M8 komt wel in 16GB.

[ Voor 47% gewijzigd door PinkPanther1970 op 11-12-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06 16:36
wordt er bij de m6 een adapter bijgeleverd of moet je die los erbij kopen. Niet echt handig als je hem alleen op kan laden via usb als je op vakantie bent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Rpol schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:35:
wordt er bij de m6 een adapter bijgeleverd of moet je die los erbij kopen. Niet echt handig als je hem alleen op kan laden via usb als je op vakantie bent :D
Je moet em via USB opladen. Er wordt geen stroomnetadapter meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 14:00
Ik heb ook een M6 speler, al een aantal maanden trouwens. Gebruik hem alleen helaas niet meer, omdat ik geen MP3 speler meer nodig heb om naar school te gaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Ok, wat wil je eigenlijk zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Niet veel :) Vond het een erg fijne speler met een super geluidje! Ik raad hem aan voor iedereen, ook als je niet gebruik wilt maken van de videofunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201016

Heb vandaag een meizu m6 gekocht, ben er tot nu toe heel blij mee :).
Nu heb ik een probleem dat als ik via alle numers muziek probeer af te spelen, dat na een paar seconden hij gewoon wisselkeurig aan een ander nummer begint.
Iemand die hier iets op weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verkeerde afspeelmodus? Sommige spelers hebben een intro-modus, die alleen de eerste paar seconden van een nummer laat horen. Probeer anders eens de firmware up te graden of te refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:31
Ik wilde mezelf dit spelertje eigenlijk als sinterklaascadeautje geven, maar helaas had Edwin ze niet meer op voorraad.. Zal wel een kerstcadeautje worden dus :+

Ik heb na dat eerste bericht trouwens niets meer van hem vernomen, hij gaf ook geen antwoord op een vraag omtrent garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt ook op www.mp3shop.nl terecht. Daar wordt ie ook verkocht, afaik niet eens tegen zo'n slechte prijs. Met Marktplaats ben je toch net even wat afhankelijker van de verkoper, vandaar dat ik een shop prefereer. Maar je moet het zelf weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Klopt, prijs is vrijwel hetzelfde. Het betreft alleen een Dane-Elec versie, dus met volumebegrenzing en zonder radio. Daarnaast is deze 10 mm dik, de SL versie die Edwin levert is 7 mm dik.

[edit] Maar inderdaad, ik zou het ook liever bij een erkende shop kopen.. Ik weet natuurlijk ook niet zeker of die zaakjes op marktplaats te vertrouwen zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Cyclonist op 11-12-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja, het zou leuk zijn als de SL-versie wat makkelijker leverbaar was in Nederland. Nu ben je toch wel veroordeeld tot Marktplaats.
Maargoed, die dikte maakt niet zo geweldig veel uit, imo, en als je geen waarde hecht aan radio dan is het nog een prima keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Dat nekkoord zit bij alle versies ? ik heb de mijne besteld via ebay en zou dat wel handig vinden.
Ik krijg mijn 1 dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Maar inderdaad, ik zou het ook liever bij een erkende shop kopen.. Ik weet natuurlijk ook niet zeker of die zaakjes op marktplaats te vertrouwen zijn.
Ik heb er een laten overkomen uit de VS.
Binnen 9 dagen was de speler in België... en veel goedkoper dan hier... en een SL, geen Dane-Elec gedoe.

[ Voor 4% gewijzigd door PinkPanther1970 op 12-12-2007 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Cyclonist schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:14:
Klopt, prijs is vrijwel hetzelfde. Het betreft alleen een Dane-Elec versie, dus met volumebegrenzing en zonder radio. Daarnaast is deze 10 mm dik, de SL versie die Edwin levert is 7 mm dik.
Ik heb ook de Dana-Elec versie, maar door nieuwe firmware erop te gooien, heb je de normale volume en ook weer de FM radio. Dus alleen de dikte scheelt dan nog maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Dus alleen de dikte scheelt dan nog maar
Toch niet.
1. De SL gebruikt nu de geluidschip van de M3 (Wolfson WM8987).
2. Het scherm is veranderd, heeft meer contrast en betere kijkhoek.
3. De aan/uit-knop zit niet meer aan de bovenkant.
4. SL ondersteunt APE.
5. SL heeft batterij met langere levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
PinkPanther1970 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:30:
[...]

Ik heb er een laten overkomen uit de VS.
Binnen 9 dagen was de speler in België... en veel goedkoper dan hier... en een SL, geen Dane-Elec gedoe.
Vertel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Wat? De prijs?
Een M6 SL 4GB + silicone case + verzendingskosten: 92 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
En waar heb je hem besteld dan? Ik zit zelf een beetje met onzekerheden m.b.t. invoerrechten e.d. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar een exemplaar vanuit Nederland.

In principe vind ik een Nano G3 ook leuk, en is vrijwel gelijk geprijst, alleen zit daar geen radio op meen ik, en is de layout van de speler niet prettig (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit de ervaringen hier blijkt toch dat Edwin de Martplaatsman een betrouwbare leverancier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Cyclonist schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:16:
En waar heb je hem besteld dan? Ik zit zelf een beetje met onzekerheden m.b.t. invoerrechten e.d. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar een exemplaar vanuit Nederland.
JTC Electronics (zit op het meizume-forum).
Heb een aantal emails met hem uitgewisseld alvorens te bestellen over de manier waarop hij pakketjes verstuurd (en je dus nieuwsgierige douane kan vermijden).

• Stpan
De vraag 'kun je je USB kabel gebruiken voor data transfer zonder dat hij oplaadt' is al eens beantwoord met nee.

Dan de vraag, is het schadelijk als je in een korte periode (binnen 1 week) de accu een aantal malen oplaadt om updates aan je spelers toe te voegen terwijl de accu nog 95% vol is.

• PinkPanther1970
Stpan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:26:
Dan de vraag, is het schadelijk als je in een korte periode (binnen 1 week) de accu een aantal malen oplaadt om updates aan je spelers toe te voegen terwijl de accu nog 95% vol is.
Uit de FAQ op meizume:
Should I use up all battery energy before charging?
No, it is better to recharge more often; avoid frequent full discharges. On batteries with a fuel gauge, allow a full discharge once a month to enable reset

Should I charge my battery partially or fully?
Does not matter. Charging in stages is acceptable. Full charge termination occurs by reading the voltage level and charge current. Charging a full battery is safe and does not cause harm.
Dus neen, het is niet schadelijk, het is zelfs beter dan de batterij volledig te laten ontladen.

• C00P
Stpan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:26:
De vraag 'kun je je USB kabel gebruiken voor data transfer zonder dat hij oplaadt' is al eens beantwoord met nee.

waarom zou het ? een tandenborstel wordt toch ook altijd opgeladen als je hem terug in zijn station steekt.

• menno59
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 20:00
Gisteren Mijn M6 SL 8GB binnen gekregen. Besteld op ebay bij ApexAucZone (Hong Kong) voor ca. EUR129 na positieve meldingen in het importeren Meizu M6 forum. Na email wisseling besloten hem daar te kopen. Inclusief:
-siliconen hoesje
-stoffen tasje met halskoord
-los halskoord
-plexi glazen houder (helaas voor SP versie) met riemclip en klittenband voor om je arm
-auto USB lader
-220 V lader (USB) met verloop voor Europa
-screen protector aangebracht door fabriek
Zeer snelle afhandeling en betaling (Paypal) met 7 dagen na betaling in huis. Verpakt in anoniem kartonnen doosje met postzegels.

Vergeleken met mijn Iriver IHP 120 (20 GB harde schijf) een fantastisch geluid. Heel sprankelend; met Creative 630.
Gekocht voor het hardlopen vanwege het gewicht. Maar ik vrees dat ik in de trein mijn Iriver niet meer vaak ga gebruiken.
Film (geconverteerd met Batman) ziet er boven verwachting goed uit op een toch niet echt groot scherm.
Heel tevreden.

[ Voor 7% gewijzigd door menno59 op 14-12-2007 10:33 ]

Cyclonist schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:54:
Ik wilde mezelf dit spelertje eigenlijk als sinterklaascadeautje geven, maar helaas had Edwin ze niet meer op voorraad.. Zal wel een kerstcadeautje worden dus :+

Ik heb na dat eerste bericht trouwens niets meer van hem vernomen, hij gaf ook geen antwoord op een vraag omtrent garantie..
Ik heb inderdaad deze week ook niets meer van hem gehoord. Ff afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Heb mijne pas binnen, lekker geluid !
Maar aan de achterkant zit geen beschermplakkertje, of ik kan het toch neit zien, is het moeilijk te zien ?
En er is ook geen stikkertje aan de achterkant zoals volgens de handleiding er zou moeten zijn. is dat normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201016

Heb een paar dagen geleden een meizu m6 sp 2GB gekocht bij de mediamarkt.
nu las ik net dat er ook een sl versie is hebben ze die ook bij de mediamarkt want ik kan hem nu nog omruilen.
wat is het verschil tussen die 2 versies nu ? zit er een groter scherm op (bedoelen ze hier ook meer pixels mee ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kijk eens in de topicstart. :)

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 14-12-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 20:27
Anoniem: 201016 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:51:
nu las ik net dat er ook een sl versie is hebben ze die ook bij de mediamarkt want ik kan hem nu nog omruilen.
wat is het verschil tussen die 2 versies nu ? zit er een groter scherm op (bedoelen ze hier ook meer pixels mee ?).
Is 12 posts naar boven scrollen al teveel werk?
Maar goed, scrollen heb ik al gedaan dus hoef je alleen nog maar te klikken
En het scherm heeft nog steeds 320x240 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Anoniem: 201016 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:51:
Wat Viasco zei en bovendien:
1. de SL-versie bestaat niet in 2GB
2. bij MM ga je geen SL-versie vinden, die verkopen zoals iedereen in Europa de Dane-Elec modellen (en die hebben nog een grote stock SP-versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
De stikker aan de achterkant, is die goed zichtbaar ? ik kan er geen vinden op de mijne en deze is helemaal nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
C00P schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:23:
De stikker aan de achterkant, is die goed zichtbaar ? ik kan er geen vinden op de mijne en deze is helemaal nieuw.
Dit is de achterkant.
Welke sticker?
Afbeeldingslocatie: http://www.it.com.cn/f/audio/079/11/070911_mp3_sl_5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Er zou een beschermstikker opzitten net als aan de voorkant lees ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno59
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 20:00
C00P schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:43:
Er zou een beschermstikker opzitten net als aan de voorkant lees ik ?
Heb jij de SL versie?
Op de SL zit geen sticker aan de achterzijde.

Bij de SL versie wordt de gebruiksaanwijzing van de SP geleverd.
Omdat de gebruiksaanwijzing van de SL versie alleen in het chinees verkrijbaar is.
Op de SP versie zit wel een sticker aan de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Dank je wel, dat wou ik weten.
(misschien interessant om in de topicstart te zetten ?)

Ik heb hem nu 3 dagen, met mijn Mylarone XB en X3i klinkt het fantastisch, het geluid op 75% (goed hard) hoor ik totaal geen ruis wat ik bij mijn nokia foon wel had.

Een skin installeren heeft weinig zin vind ik, kan je niet beter gewoon achtergronden downloaden, of zie ik iets over het hoofd ?

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06 16:36
waarom allemaal zo ver weg bestellen? heb em vrijdag bij www.geheugen.nl besteld 123,- excl btw gisteren in huis. (8gb).

Hij moest alleen meteen onder de kerstboom bij m'n schoonfamilie :(

toch wel effe vlug een proefritje gemaakt :o

• Cyclonist
Rpol schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:58:
waarom allemaal zo ver weg bestellen? heb em vrijdag bij www.geheugen.nl besteld 123,- excl btw gisteren in huis. (8gb).
Zucht.. :X
Lees anders even het topic door, kijk eens of die speler SP of SL is, en reken er eens BTW bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dan, heb m'n kerstcadeau uit Hong Kong binnen: Meizu M6 SL 8GB. :9
Eerste indruk is heel positief. Mooie looks, goed geluid, bediening moet wennen maar dat komt vast wel goed. Wat nog niet is gelukt is via autoscanning de radiozenders op te zoeken. Hij vindt er soms maar 1! ;(
Ik begrijp dat je via fm.ini de zenders kunt "invoeren". Iemand ervaring hiermee, lukt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

-lama-

[ Voor 98% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-12-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246426

Rpol schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:58:

Hij moest alleen meteen onder de kerstboom bij m'n schoonfamilie :(

toch wel effe vlug een proefritje gemaakt :o
Ik heb ook vorige week een m6 gekocht maar wel ver weg, (www.jtcelectronics.biz)
ook voor maar 123,80 euro maar dan inclusief btw en verzendkosten.
En gelukkig de SL versie, had vorige week bijna hier in NL de SP versie gekocht.

Heb trouwens nog wel n vraag:
ik heb mijn M6 gekocht zonder oplader want dat zou een amerikaans model zijn.
is het aan te raden een vervangend oplader te zoeken i.p.v. opladen via usb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is een persoonlijke keuze. Bepaal voor jezelf of je zo'n ding nodig hebt. Vaszitten aan USB kan natuurlijk lastig zijn als je een tijdje zonder pc moet. Ook kun je een USB naar netstroomadapter proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246436

Anoniem: 246426 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:31:
[...]

Ik heb ook vorige week een m6 gekocht maar wel ver weg, (www.jtcelectronics.biz)
ook voor maar 123,80 euro maar dan inclusief btw en verzendkosten.
En gelukkig de SL versie, had vorige week bijna hier in NL de SP versie gekocht.

Heb trouwens nog wel n vraag:
ik heb mijn M6 gekocht zonder oplader want dat zou een amerikaans model zijn.
is het aan te raden een vervangend oplader te zoeken i.p.v. opladen via usb :?
Ik had eerst een m6 sp gekocht hier in NL.

Die is gejat voordat ik hem opmoest laden |:( , dus nu maar een SL besteld (ook bij JTC).
De mijne was echter 90e incl want het is een 4gb.

OT: gewoon een USB -> stekker adapter kopen :Y

Edit: FIPO _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 246436 op 26-12-2007 21:17 . Reden: fipo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:40
Modbreak:Dit topic is bedoelt voor ervaringen met de Meizu-spelers, niet voor shopervaringen.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 02-01-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23
Ik heb mijn Meizu M6 SL enkele dagen geleden uit de US ontvangen en ik ben er erg over te spreken. Mooi, klein, en solide. :)

Het enige wat ik nog een beetje mis is een simpele docking station (enkel voor USB, zonder luidspreker zooi en dergelijke.) Weet iemand of er een simpele usb station te krijgen is, of dat die nog komt?

De geluidskwaliteit van de oordopjes valt me ook alles mee. Ik had eerst een Sony MDR-EX 71SL bij m'n vorige MP3 speler en die waren wel een stukkie beter, maar ik vind het geluid zeker acceptabel. Misschien zitten er bij de US spelers ook wel andere oordopjes, maar dat weet ik verder niet. Die ik heb heeft een soort rubberen snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Investeer in goede in ears, dag en nacht verschil ! (i recommend MylaOne X3i)
Ik wil ook wel weten of er accessoires zijn, zou handig zijn kon je hem rond je pols binden ofzo, voor het joggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
C00P schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:30:Ik wil ook wel weten of er accessoires zijn, zou handig zijn kon je hem rond je pols binden ofzo, voor het joggen).
Accessoires zijn er zeker; ik heb bij de mijne een silicone case besteld en daar zit standaard een
strap bij om rond bovenarm of pols te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Misschien heeft iemand hier iets aan, ik zag net, dat op www.dealextreme.com twee Meizu-spelers te krijgen zijn tegen scherpe prijzen.
Hier vind je de Meizu SL, en de Meizu M3.
Deze shop rekent geen verzendkosten, en met de huidige dollarkoers is het een vrij goede deal, lijkt me.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
qtee schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:20:
Misschien heeft iemand hier iets aan, ik zag net, dat op www.dealextreme.com twee Meizu-spelers te krijgen zijn tegen scherpe prijzen.
Hier vind je de Meizu SL, en de Meizu M3.
Deze shop rekent geen verzendkosten, en met de huidige dollarkoers is het een vrij goede deal, lijkt me.
Moet je mij eens uitleggen hoe ze dat doen, want de SL bestaat niet in 2GB. |:(

Edit: kijk eens naar de afmetingen
Compact size: Approx. 79mm*48.2mm*10mm(H*W*T)
Dit is dus gewoon een SP.

[ Voor 9% gewijzigd door PinkPanther1970 op 05-01-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Bovendien staat Nederland niet in het rijtje gratis verzendkosten :).
United States, Canada, Australia, Austria, Belgium, Cambodia, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Indonesia, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Macau, Malaysia, Malta, Mongolia, New Zealand, North Korea, Norway, Papua New Guinea, Philippines, Portugal, Singapore, South Korea, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, U.K., U.S.A and Vietnam.
Over het verschil tussen die versies:
PinkPanther1970 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:18:
Toch niet.
1. De SL gebruikt nu de geluidschip van de M3 (Wolfson WM8987).
2. Het scherm is veranderd, heeft meer contrast en betere kijkhoek.
3. De aan/uit-knop zit niet meer aan de bovenkant.
4. SL ondersteunt APE.
5. SL heeft batterij met langere levensduur.
1. Het zal wel positief zijn, maar weet iemand hier daar meer van?
4. Ape? Blijkbaar een lossless audioformaat, mss handig om te vermelden in de TS.

Verder klinkt die SE met video out wel erg interessant... maar die is zo ik begrijp niet erg te krijgen nog.

[ Voor 115% gewijzigd door Punksmurf op 05-01-2008 21:54 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 14:36
Heeft iemand een idee wat er met edwin (marktplaatsman) gebeurt is? Ik heb namelijk zitten zoeken achter zijn advertenties maar hij bied deze speler niet meer aan op marktplaats of vergis ik mij?
Ik zou nl. graag de 8 GB variant kopen, probleem is dat ik in België woon en als ik op ebay in het buitenland bestel heb ik (tot nu toe) altijd al veel importtaksen mogen betalen, daarom wou ik het via de marktplaats doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Was die Edwin dan zo goedkoop? De 4GB (Dane Elec) heb ik het goedkoopst gevonden voor 92,50, excl 8,50 verzendkosten (of halen in Zeewolde, maar dan is versturen goedkoper voor de meesten). Dat vind ik ook niet erg duur vergeleken met de andere winkels.

Overigens, ik weet niet sinds wanneer hij weg is, maar wellicht was hij wel gewoon lekker op kerstvakantie ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Punksmurf op 06-01-2008 21:25 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
fikkie_84 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:32:
Heeft iemand een idee wat er met edwin (marktplaatsman) gebeurt is? Ik heb namelijk zitten zoeken achter zijn advertenties maar hij bied deze speler niet meer aan op marktplaats of vergis ik mij?
Ik zou nl. graag de 8 GB variant kopen, probleem is dat ik in België woon en als ik op ebay in het buitenland bestel heb ik (tot nu toe) altijd al veel importtaksen mogen betalen, daarom wou ik het via de marktplaats doen.
Ik woon ook in België en heb de mijne besteld in VS.
De verkoper waar ik mee handelde, zorgt ervoor dat je zeer weinig kans hebt om met de douane te maken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 14:36
Punksmurf schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:24:
Was die Edwin dan zo goedkoop? De 4GB (Dane Elec) heb ik het goedkoopst gevonden voor 92,50, excl 8,50 verzendkosten (of halen in Zeewolde, maar dan is versturen goedkoper voor de meesten). Dat vind ik ook niet erg duur vergeleken met de andere winkels.

Overigens, ik weet niet sinds wanneer hij weg is, maar wellicht was hij wel gewoon lekker op kerstvakantie ;).
De reden dat ik bij Edwin wou kopen was vanwege de sl versie die hij kon leveren met radio en natuurlijk dat hij goedkoper was dan de meeste winkels.
PinkPanther1970 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:35:
[...]

Ik woon ook in België en heb de mijne besteld in VS.
De verkoper waar ik mee handelde, zorgt ervoor dat je zeer weinig kans hebt om met de douane te maken te krijgen.
Zal eens kijken op ebay dan.

[ Voor 13% gewijzigd door fikkie_84 op 07-01-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dit is een ervaringentopic, dus het vragen naar verkooppunten, prijzen en discussies omtrent de douane is hier offtopic, zie ook de PMD Policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:40
Heb uiteindelijk er ook maar één besteld bij Informatique (is wel een Dane-Elec, dat is wel jammer). De M6 8GB (zwart) voor 145 euro. Ze hadden 6 dagen (4 werkdagen) nodig om hem te bestellen bij hun leverancier dus dat ging vrij vlot. De Dane-Elec is helaas wel de wat dikke versie en zonder radio maar dat wordt vanavond even een firmwaretje eroverheen knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 22:03
Ik heb de M6 SL 8GB christmas edition gekocht via ebay (hongkong) - zie enkele posts hierboven - voor 121euro inclusief verzendingskosten en was geleverd binnen 5dagen naar Belgie in geschenk verpakking. Een prachtig product, meteen een skin erop gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246436

RoD schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:55:
[mbr]Dit is een ervaringentopic, dus het vragen naar verkooppunten, prijzen en discussies omtrent de douane is hier offtopic, zie ook de PMD Policy[/]
Maar wel erg handig!

Ik was voor mijn m6 4GB sl bij jtc electronics uit de VS incl verzenden & gezeik met douane 105e kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Erg fijn dit soort berichten, maar ze voegen weinig toe aan een ervaringentopic. Lees ook PMD Policy #wat niet mag "Ik heb em bij X besteld voor prijs Y" hoort hier dus ook niet thuis!

Een beetje Tweaker kan verder ook zelf op zoek gaan naar buitenlandse shops, betrouwbare Ebay-verkopers en dergelijke. Hou het hier dus gewoon bij de speler zelf.
Lees ook: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast - gevolg PMD

Vanaf nu weer ontopic graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Nieuwe firmware voor de m6.
1. CUE support for APE files
2. Text reading (e-book) functionality improved.
3. Various bugfixes
Niet echt veel, maar ze werken igg nog aan de speler.
Edit: Dat was voor de SP versie voor de SL is het:
11. Text files can skip faster now
12. Auto text file skipping can be automatically adjusted 0-40 (?)
13. Fast 4-line skipping for text files (?)
14. Various bugfixes

[ Voor 28% gewijzigd door Vihaio op 11-01-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 15:35

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

De link van de review van de meizu m6 op dapreview in de startpost is een dode link. De correcte link is deze: http://www.dapreview.net/p/content/content.php?content.296

Ik wou het eerst doorsturen via PM, maar ik heb die mogelijkheid na een tijd zoeken niet gevonden en besloten om het toch maar hier te posten, alhoewel het niet volledig volgens de regels is.

Excuses daarvoor.

Bedankt voor het melden. DM's kun je aanzetten door even naar je voorkeuren te gaan :)

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 11-01-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 23:47
Misschien weet iemand dit: heeft de dane elec versie van de M3 ook ondersteuning voor OGG? Zo nee, kun je dan de 'gewone' meizu firmware upgrade gebruiken zodat ie wel OGG ondersteuning krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248722

Hello ik heb een Meizu 1 Gigabyte MiniPlayer Version SP
En ik heb een probleem het geluid vind ik toch zeer stil
ik kan gaan tot 33 Volume en het is nog altijd zeer stil , kan iemand
me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voor problemen mag een eigen topic geopend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 15:56
Anoniem: 248722 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:59:
Hello ik heb een Meizu 1 Gigabyte MiniPlayer Version SP
En ik heb een probleem het geluid vind ik toch zeer stil
ik kan gaan tot 33 Volume en het is nog altijd zeer stil , kan iemand
me helpen?
Heb je de spatializer al eens aangezet?

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249069

Dit topic is niet bedoelt voor shopreviews.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 15-01-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Heb op dit moment nog een Creative micro n200 512MB in gebruik. Over deze speler ben ik wel te spreken, het design kon iets (voornamelijk de knoppen) mooier, maar de geluidskwaliteit is erg goed.

Ik gebruik hierbij (ingespeelde) de befaamde Creative EP-630 doppen.

Ik heb een aantal vragen:
  • Heeft iemand verschil in geluidskwaliteit gemerkt tussen de Creative ZEN en de MEIZU M6?
  • Evenaren deze spelers de geluidskwaliteit van de Micro n200 (en muvo series)? (dus niet alleen kijken naar SNR theorie, praktijk kan heel anders zijn).
  • Hebben deze (mp4)spelers last van een piep door de oordoppen of de body(van binnenuit dus gewoon) als het display aan is, of gedimd wordt? Vergis je niet, veel telefoons hebben hier last van, ook de psp als deze aan de lader zit met display op zachtste stand)
Eigen theorien, opmerkingen:
  • Ik hoor zelf duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld de IPOD Nano en de Creative Micro n200. Via de IPOD hoor je lichte ruis, de helemaal n200 niet. Verder is de klank beter, met equillizers opelkaar afgestemt en komt de muziek neutraler over.
  • Ik weet gewoon dat bij veel fabrikanten de kwaliteit per type speler zelfs erg kan wisselen en specificaties lang niet altijd alles zeggen. Ook oudere type spelers van zelfs 3-4 jaar geleden kunnen nu nog betere geluidskwaliteit leveren dan de meeste spelers, die nu constant op de markt komen!
  • Ik ben op de hoogte van Cowon IAudio qua geluidskwaliteit, maar de Cowon D2 is me te duur en de Cowon u3 valt qua afmetingen en gadgetgehalte af. (overige typen spreken me ook niet aan)
Heeft iemand het e-mailadres vd marktplaatsman nog? (pm me) Denk er sterk overna om de m6 8GB SL te nemen, afwachtend op reacties op bovenstaande vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door ToFast op 19-01-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reizende o Roel
  • Laatst online: 18-08-2024
Hallo

Ik ben van plan om een M6 te kopen. Nu zit ik echter nog te twijfelen tussen een "gewone" versie, welke gewoon in nederland verkrijgbaar is of een SL versie van Ebay o.i.d. Grootste nadeel van de ebay producten is de garantie maar voordeel is dat ze soms goedkoper zijn, dat het het nieuwe model is en dat deze vaak veel uitgebreider geleverd worden.
Verder: wordt er bij de nederlandse versie een 230 volt lader geleverd? Zo niet, kan hier bijvoorbeeld een motorola lader met mini usb voor worden gebruikt, zoals bij de creative zen het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130222

Ja, de Motorola lader past er op (maar is volgens mij wel meer volt dan een gewone USB lader dus of het goed is moet je zelf bepalen, er zal meer stroom opkomen denk ik want als ik mijn Motorola met een gewone USB lader oplaad dan werkt dat niet...) en nee, in Nederland krijg je er geen lader bij.
Ebay is inderdaad meestal wel wat goedkoper, ik heb zelf de SP versie maar heb de SL versie ook al gezien, als je ze naast elkaar houd dan is de SL inderdaad een stuk dunner en de achterkant is van ''brushed metal'', ik vind dat persoonlijk mooier, maar voor mij zijn de paar mm en een andere achterkant geen reden om een nieuwe te kopen...
Mocht je hem via Ebay vanuit bv Hong Kong halen en je krijgt er een mini-usb lader bij, vraag dan wel even of ze er een met een Nederlandse/Europese stekker bij doen, het voltage in Hong Kong is het zelfde, maar de stopcontacten zien er toch net even iets anders uit; (volgens mij zijn het Engelse stekkers daar, ze zien er iig zo uit;)
Afbeeldingslocatie: http://www.tempestcom.com/img/equipment/poweradapter/WA-7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Weet dat het topic niet bedoeld is voor kooptips.
Kon het echter even niet laten, aangezien ik een extreem goedkope aanbieding tegenkwam bij http://www.mp4global.com/...version--white-4gb--.html

Voor de 8 GB SL inclusief verzenden $129,50 wat neerkomt op ongeveer € 88,- !!!!
Het moet niet gekker worden :) :D :*)

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reizende o Roel
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik zit nog te twijfelen tussen een m6 en een Creative Zen. De specificaties ontlopen elkaar niet echt veel. Ook de levering, mits in nederland besteld, is zo goed als gelijk. De prijs van de Meizu is wel wat gunstiger.
Ik heb nog een aantal vragen:
1. Is er iemand die de kwaliteit van de radio vergeleken heeft met een andere mp3 speler, het liefst de zen? Ik lees dat diverse mensen de ontvangst niet echt denderend vinden, maar als deze van andere spelers gelijk is, dan valt hier ook al weinig aan te doen.
2. Creative klinkt mij wat betrouwbaarder en degelijker in de oren dan Meizu. Iemand nog een zinnige uitspraak over de kwaliteit? (ben ook benieuwd naar slechte ervaringen!)
3. Is het de meerprijs waard om toch voor de (misschien betrouwbaardere, degelijkere, ???) zen te gaan?
4. Zit er bij de nederlandse meizu nu wel of geen beschermhoesje? Op sommige websites, alsmede in deel 2 zag ik dat er zon stoffen hoesje bij zit, maar op veel anders sites staat deze niet bij de bijgeleverde accesoires.

Kortom, Meizu of Zen?

[ Voor 11% gewijzigd door reizende o Roel op 26-01-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
reizende o Roel schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:58:
2. Creative klinkt mij wat betrouwbaarder en degelijker in de oren dan Meizu. Iemand nog een zinnige uitspraak over de kwaliteit? (ben ook benieuwd naar slechte ervaringen!)
Dit hele topic gaat over ervaringen. Het is dus vrij zinloos om hier naar ervaringen te gaan vragen. Daarvoor kun je dit topic, de vorige delen en reviews lezen.
3. Is het de meerprijs waard om toch voor de (misschien betrouwbaardere, degelijkere, ???) zen te gaan?
Dat is een keuze die je zelf moet maken. Een dergelijke keus is te persoonlijk om er iets zinnigs over te zeggen. Bovendien zitten we hier in het Meizu-ervaringentopic.

Daarnaast is er een Creative Zen-topic dus je kunt ook daar de ervaringen doorlezen en vervolgens tot je keuze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 18:05
ik heb gisteren een Dane Elec 8Gb besteld bij saland waar hij gunstig geprijs is (€100). samen met een USB charger. ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het ding.

de prijs/performance verhouding is wel ongeevenaard. er is volgens mij geen enkele mp3 (die gwn hier verkrijgbaar is) waar je goedkoper meer gb's krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 23:47
Ik heb problemen met het afspelen van OGG files op de M3. Op het moment dat ik ze heb ge-upload, probeert hij ze af te spelen, maar blijft meteen hangen. Ook bij lagere bitrates. Ik dacht dat de M3 ogg files ondersteunde? Het gekke is dat hij sommige OGG files wel goed afspeelt.
Pagina: 1 2 3 Laatste