[Flash] Het Meizu Mp3spelers ervaringentopic - Deel 3

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 20.429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124525

Ik weet dat het tegen policy is, maar mijn Meizu is er net mee opgehouden.
Reageert nergens meer op.
Nu heb ik hem via Edwin (marktplaatsman) gekocht en ik zit nog in de 12 maanden garantie periode.

Alleen ben ik zijn email adres kwijt, heeft iemand deze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Heb een 8GB SL gekocht bij een verkoper uit Hong Kong.
Bij de zending zat een CD-rom om daarmee de video converter te kunnen downloaden.
Na het downloaden kreeg ik een programma dat uitsluitend ??? bevatte. Niet te gbebruiken dus.
Vervolgens op de website van Meizu gekeken om alsnog een goede versie te downloaden.
Daar een (oud) programma gevonden. Het zal waarschijnlijk aan mijn eigen onhandigheid hebben gelegen, maar ik kreeg het niet geopend. Daar werd ik dus niet vrolijk van. |:(

Vervolgens gaan zoeken naar een ander programma.
Op het topic ''Video coderen voor je PMD'' staat veel te lezen. Ik ben echter een complete leek en het ging daar ver boven mijn pet. Bovendien leken ''lekenvragen'' ook niet erg op prijs te worden gesteld door de moderator :) :( :)

Uiteindelijk het ultieme programma voor mij gevonden: Batman.
Te vinden op het forum van meizume: http://www.meizume.com/video-imaging/
Simpeler kan niet: je trekt het videobestand op het Batman-icoon. Vervolgens hoef je alleen maar de kwaliteit aan te geven en het programma ''poept'' naar een tijdje het geconverteerde bestand eruit. Ik snap er niets van wat er allemaal gebeurd, maar het werkt. Hoewel ik dus het programma van Meizu zelf niet heb kunnen gebruiken, kan ik me niet voorstellen dat het nog simpeler werkt.
Batman: van harte aanbevolen voor alle leken! *O*

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:06

-Stef-

Slainthe!

Michel 023 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:27:
Weet dat het topic niet bedoeld is voor kooptips.
Kon het echter even niet laten, aangezien ik een extreem goedkope aanbieding tegenkwam bij http://www.mp4global.com/...version--white-4gb--.html

Voor de 8 GB SL inclusief verzenden $129,50 wat neerkomt op ongeveer € 88,- !!!!
Het moet niet gekker worden :) :D :*)
Da's wel exclusief invoerrechten + BTW maar dan nog een mooie prijs. Ik heb even rondgesnuffeld op hun site en forum en dat ziet er redelijk betrouwbaar uit.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:46
Zou er ook graag 1 willen (SL) versie.

Máár waar moet ik hem nu bestellen?

Via JTC? Hoeveel kosten (douane) komen hier eventueel nog overheen?

En marktplaatsman? Kan ik nergens op marktplaats een 8GB versie vinden?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 14:25
Burning_Tyre schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:52:

Via JTC? Hoeveel kosten (douane) komen hier eventueel nog overheen?
JTC zorgt er normaal gezien wel voor dat je geen douanekosten hebt.
Bij mij is alles vlekkeloos verlopen. 9 dagen na bestelling in de bus en nooit iets gehoord van de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:46
PinkPanther1970 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:49:
[...]

JTC zorgt er normaal gezien wel voor dat je geen douanekosten hebt.
Bij mij is alles vlekkeloos verlopen. 9 dagen na bestelling in de bus en nooit iets gehoord van de douane.
Nu heb ik hem ook gezien op ebay, danwel vanuit duitsland voor 124,95 + 12,40 verzendkosten... ook de SL (8gb) versie dus...

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:13
Waar je de speler koopt moet je echt zelf weten en deze draad gaat over de meizu spelers en niet over de beste winkels om ze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
Je kunt ook kijken op het topic Importeren Meizu M6 SL.
Op 16 januari vond de laatste posting plaats.
Zelf ook geinporteerd vanuit Hong Kong => geen extra kosten gehad

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
Je kunt ook kijken op het topic Importeren Meizu M6 SL.
Op 16 januari vond de laatste posting plaats.
Zelf ook geimporteerd vanuit Hong Kong => geen extra kosten gehad >:)

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het lijkt me beter dat de mensen die vragen hebben over het kopen van een Meizu M6 SL even in Importeren Meizu M6 SL kijken. Dat moet voldoende aanknopingspunten bieden om de speler aan te schaffen. Dit is een ervaringentopic, geen "waar-moet-ik-bestellen-topic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130222

Lees hetgeen ik hierboven schreef nog eens.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 31-01-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok hier een ervaring dan: ;)
De Meizu is een super apparaat, mooi geluid, strak scherm, etc...
De Meizu PT850 oordopjes die bijgeleverd zijn een stuk beter als gemiddeld, jammer dat ze stuk zijn, Philips oordopjes uit de winkel van 20 euro zijn een stuk slechter!

*en nu ben ik dus op zoek naar nieuwe meizu pt850 oordopjes, dus als iemand weet waar die te krijgen zijn dan kan diegene mij een DM sturen
*Inmiddels geregeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 08:59
Je hebt een DM ;)
En dan ook maar even een ervaring van mij :)
Ik heb deze speler nu iets meer dan een jaar, en hij bevalt me nog steeds heel erg goed, de geluidskwaliteit is heel erg goed voor zover ik kan beoordelen. Ook als ik hem aansluit op mijn stereoset of aan mijn Logitech MM28 is het geluid prima voor mij :) Ook het touch gedeelte werkt nog steeds goed en werkt ook heel erg fijn. Voor mijn eisen is het allemaal goed en wil ik ook eerst niks anders weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

hey mensen, hier ook een tevreden Meizu M6SL 8GB gebruiker. :D Heb de mijne al 1 maandje in gebruik, gekocht in Beijing voor 810RMB (rond de 80 euro omgerekend) en ben erg te spreken over de geluidskwaliteit.

Echter wat mij een beetje irriteerd is dat wanneer ik m3u playlist maak die groter zijn dan zeg 20 a 30 tracks in winamp dat ik een delay heb in het afspelen van het gekozen nummer wanneer ik die vanuit de playlist kies. Vooral met playlists met meer dan 50 nummers duurt het gewoon tussen de 20 a 30 seconden voordat het nummer afgespeeld wordt. Het rare is dat als ik in all songs zit het gekozen nummer praktisch meteen afgespeeld wordt. Ook al ga ik van nummer 1 naar ergens in de 500.

Hebben jullie dat probleem ook? Is dit een bekend iets of moet ik nou garantie claimen? Of doe ik nou iets verkeerd. Ik gebruik namelijk M3uListManager-E.exe wat ik van de Meizu forum heb zitten downloaden.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:14

Twazerty

AVCHDCoder developer

heb er zojuist ook een besteld. De Dane elec versie 4GB voor 74 euro incl. verzendkosten op www.micro-mail.nl nog even enkele dagen wachten en dan zal die wel binnen zijn. Wat ik al een minpunt vind is de manier van navigeren. Maarja dat vind ik niet zo erg omdat ik er een groot scherm en uitstekende beeld en geluidskwaliteit voor terugkrijg. Teninste als ik de reviews moet geloven :d

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Eerste ervaringen met de M6SL:

Ik vind het navigeren (nog) niet prettig en vereist enige gewenning na mijn Creative Mico Zen. Te kleine << en > > knopjes. Verder stoort het mij dat in radio-modus een enkel tikje op de navigatiebalk je voorkeuze zenderkeuze wijzigt in handmatige zenderkeuze, dus afzoeken van zenders per per 0,1 Mhz. Niet echt over nagedacht me dunkt.

Wat ik ook vreemd vind is dat ik tot nu toe nog niet gevonden heb hoe ik een handmatig geselecteerde FM zender kan opslaan als een preset. Ik kan de M6 wel automatisch zenders laten zoeken en als preset laten opslaan maar zenders toevoegen lukt mij niet. Ook de naam van een station ingeven ben ik nog niet uit. Dit moet volgens mij wel kunnen maar ik moet de handleiding hierop nog naslaan, echt voor de hand ligt het dus niet. Bovendien vindt hij lang niet alle (sterke) zenders, ook niet als je buiten staat dus moet je wel handmatig aanvullen.

Mijn computers herkennen de Meizu nog niet als exerne schijf dus kan ik er nog geen bestanden opzetten. Vanavond maar eens verder proberen.

Verder zitten er (erg) veel functies op, met name mbt geluidsbewerking. In mijn beleving een beetje overdreven veel (spacializer/3D/EQ/Bass etc.), aangezien je met goeie kwaliteit mp3's/flac geen of weinig bewerking nodig hebt (en voor radio is het niet van toepassing).

Nogmaals, dit zijn mij eerste ervaringen die niet alleen negatief zijn hoor maar dit springt er uit wat mij betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door -Stef- op 15-02-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

-Stef- schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:52:
Wat ik ook vreemd vind is dat ik tot nu toe nog niet gevonden heb hoe ik een handmatig geselecteerde FM zender kan opslaan als een preset. Ik kan de M6 wel automatisch zenders laten zoeken en als preset laten opslaan maar zenders toevoegen lukt mij niet. Ook de naam van een station ingeven ben ik nog niet uit. Dit moet volgens mij wel kunnen maar ik moet de handleiding hierop nog naslaan, echt voor de hand ligt het dus niet. Bovendien vindt hij lang niet alle (sterke) zenders, ook niet als je buiten staat dus moet je wel handmatig aanvullen.
Zenders toevoegen heb ik gedaan door de fm.ini aan te passen, terwijl de Meizu via de USB aan m'n PC hangt.

Ik ben gisteren iets tegen gekomen wat me nog niet lukt, namelijk een volgend nummer selecteren. De knop > speot langszaam naar voren, dat ding lang inhouden geeft verschillend resultaat (soms naar begin, soms halverwege een nummer terug komen). Met de knop naar beneden lang inhouden geeft hij een calculatie foutmelding. Gewoon de optie 'volgend nummer' heb ik nog niet gevonden. Wie heeft een gouden tip?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Gewoon drukken op de >> knop werkt voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ik heb inmiddels uitgevolgeld dat je de speler eerst aan moet zetten en hem vervolgens met de usb-kabel aan je computer moet hangen wil de computer hem herkennen als verwisselbare schijf. Vreemd. Staat de M6 uit en hang je hem aan de computer dan laadt hij alleen op en kan je de speler niet aanzetten (en wordt dus ook niet door mijn computer herkend).

Update: nadat ik er wat mp3's op heb gezet en de speler heb afgekoppeld wil hij niet meer opstarten. Ook aan de pc gehangen laadt de batterij niet meer op. Ik krijg hem dus met geen mogelijkheid meer aan.

Mp4Global gemaild en na 4 minuten een reactie dat ik hem moet resetten. Ik heb een factory reset gedaan door >> en de play knop tegelijk ingebrukt te houden. Hij startte weer op en begon gelijk de music library te updaten maar bleef vervolgens hangen op het enige FLAC album dat ik ertussen had gezet. Deze vervangen voor de mp3-versie en nu is de volledige library ge-update en werkt het weer.

Merkwaardig gedrag van deze speler dat wel. En hangen op een FLAC file? De fabrieks FLAC sample speelde wel gewoon af dus hij kan het wel. Nou ja, hij werkt in elk geval weer.

[ Voor 59% gewijzigd door -Stef- op 16-02-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Laatst online: 19-06 15:56
-Stef- schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:52:
Eerste ervaringen met de M6SL:
...
Verder zitten er (erg) veel functies op, met name mbt geluidsbewerking. In mijn beleving een beetje overdreven veel (spacializer/3D/EQ/Bass etc.), aangezien je met goeie kwaliteit mp3's/flac geen of weinig bewerking nodig hebt (en voor radio is het niet van toepassing).

Nogmaals, dit zijn mij eerste ervaringen die niet alleen negatief zijn hoor maar dit springt er uit wat mij betreft.
Ik vind de spatializer persoonlijk een meer dan welkome toevoeging. Wel even enkele spatializer waarden aanpassen (staan in het begin inderdaad erg hoog, waardoor het behoorlijk kunstmatig klinkt), maar deze softwarematige(?) toevoeging geeft mij een veel betere luisterervaring. Probeer het eens zou ik zeggen.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
-Stef- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:34:
Mp4Global gemaild en na 4 minuten een reactie dat ik hem moet resetten. Ik heb een factory reset gedaan door >> en de play knop tegelijk ingebrukt te houden. Hij startte weer op en begon gelijk de music library te updaten maar bleef vervolgens hangen op het enige FLAC album dat ik ertussen had gezet. Deze vervangen voor de mp3-versie en nu is de volledige library ge-update en werkt het weer.

Merkwaardig gedrag van deze speler dat wel. En hangen op een FLAC file? De fabrieks FLAC sample speelde wel gewoon af dus hij kan het wel. Nou ja, hij werkt in elk geval weer.
Ik heb Hans Zimmer - The Last Samurai als Flac op mijn Meizu M6(niet SL) 8GB gehad en het speelde perfect af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251320

ik heb net mijn Meizu M6 SL 8GB binnen gekregen uit Hongkong, alleen ben ik er nog niet achter hoe de luidspreker werkt. of zit die er niet op? ik snap er geen bal meer van
maar ik kan wel in het menu de instellingen op speaker zetten.
hulp graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Er zit geen luidspreker op de m6, hoogstens 1 voor klikjes of piepjes als je door het menu heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat voor filmpjes hebben jullie zoal op jullie meizu staan?
ben ik wel nieuwsgierig naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Dat is meer iets voor in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar daar heb ik geen toegang :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Om dit topic maar weer eens (ontopic) leven in te blazen, het valt mij op dat de M6 niet gapless playback afspeelt.

Toch jammer (en onbegrijpeljk) van zo'n modern spelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
:? Er zijn maar héél weinig spelers die gapless spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

RoD schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:26:
:? Er zijn maar héél weinig spelers die gapless spelen.
Mijn Creative Micro Zen presteert anders ondanks al zijn jaren velen malen beter dan mijn M6 wat gapless betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
-Stef- schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:47:
[...]

Mijn Creative Micro Zen presteert anders ondanks al zijn jaren velen malen beter dan mijn M6 wat gapless betreft.
-Stef- schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:24:
Om dit topic maar weer eens (ontopic) leven in te blazen, het valt mij op dat de M6 niet gapless playback afspeelt.

Toch jammer (en onbegrijpeljk) van zo'n modern spelertje.
Als hij het niet afspeeld dan kan hij het toch ook niet slechter presteren op dat gebied? :?

Sowieso lijkt het me dat je voor dat je de speler koopt checkt of hij gapless kan afspelen als dat een belangrijk punt voor je is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Hades.NL schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:10:
[...]
Als hij het niet afspeeld dan kan hij het toch ook niet slechter presteren op dat gebied? :?

Sowieso lijkt het me dat je voor dat je de speler koopt checkt of hij gapless kan afspelen als dat een belangrijk punt voor je is...
Dit topic gaat over ervaringen, vandaar dat ik mijn ervaringen schrijf. Lijkt mij leerzaam voor mensen die voornemens zijn een Meizu aan te schaffen.

Als een speler niet gapless afspeelt, presteert deze mijns inziens op dat gebied minder dan een speler die wel gapless afspeelt.

Verder schrijf ik nergens dat ik het belangrijk vind dat deze speler gapless zou afspelen. Ik meld het alleen omdat het mij opviel. Bovendien vraag ik mij af waar ik een M6 SL zou kunnen uitproberen voordat ik deze zou kopen maar goed.

Ervaringen kunnen zowel positief als negatief zijn Hades.NL. Dit alles wil niet zeggen dat ik ontevreden ben over deze speler. Ik post alleen tevens de wat mindere kanten van deze speler en ja die zijn er zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
-Stef- schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:48:
[...]

Dit topic gaat over ervaringen, vandaar dat ik mijn ervaringen schrijf. Lijkt mij leerzaam voor mensen die voornemens zijn een Meizu aan te schaffen.

Als een speler niet gapless afspeelt, presteert deze mijns inziens op dat gebied minder dan een speler die wel gapless afspeelt.

Verder schrijf ik nergens dat ik het belangrijk vind dat deze speler gapless zou afspelen. Ik meld het alleen omdat het mij opviel. Bovendien vraag ik mij af waar ik een M6 SL zou kunnen uitproberen voordat ik deze zou kopen maar goed.

Ervaringen kunnen zowel positief als negatief zijn Hades.NL. Dit alles wil niet zeggen dat ik ontevreden ben over deze speler. Ik post alleen tevens de wat mindere kanten van deze speler en ja die zijn er zeker.
Dat een speler geen gapless afspeeld is toch meer een feit dan een ervaring. Net zo goed als wanneer ik zou melden dat hij geen AAC afspeeld. Dat is een beetje nutteloos om te melden waneer je overal op internet kunt vinden wat hij wel en niet afspeeld. Met een beetje zoeken kun je ook wel vinden of hij wel of niet gapless afspeeld. Daarvoor hoef je hem niet uit te kunnen proberen.

En natuurlijk kunnen ervaring positief en negatief zijn. Daar gaat het ook helemaal niet om. Maar ik vond het gewoon raar dat je er zo'n punt van maakt als je het van te voren had kunnen weten. Maar blijkbaar heb ik dat verkeerd opgevat en vind je het toch niet zo belangrijk.

Back on topic:
Mijn ervaringen met de Meizu M6 SL zijn tot nu toe overwegend positief. Hoewel er wel een aantal dingen verbeterd zouden moeten/kunnen worden. Zo is de bediening minder prettig als mijn iPod Mini. Ook aan de lange wachttijd die nodig is voordat hij een grote afspeellijst begint af te spelen zou iets gedaan moeten worden. En de radio ontvangst is alleen goed als je niet te veel beweegt.
Positief vind ik vooral het mooie geluid, het formaat en de vele bestandsformaten die ondersteunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
-Stef- schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:47:
[...]

Wellicht dat daar de gap wat kleiner is, dat zou best kunnen. Maar ook de Micro speelt geen gapless.
Opvallend dat de M6 geen gapless speelt, ben ik het niet mee eens. Het zou juist opvallend zijn als de M6 wél gapless speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 29-06 10:58
Vandaag op "Speurders Dagknaller" de Dane-Elec Meizu 8GB voor 'slechts' €79,95 (incl. vzk)
Dus voor de prijs van een 4GB krijg je nu de 8GB speler.

http://www.speurders.nl/dagknaller/product.php?meer

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 23:50
Dit topic is niet bedoelt voor dat soort vragen. Voor voorraadvragen moet je bij desbetreffende winkel zijn.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 09-03-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254075

Hallo mensen~
Ik heb een vraagje, over meizu m6 vs. ipod nano 3g. Want ik weet niet echt wat ik wil kopen, de ipod vind ik echt super hip door het uiterlijk 8) , maar mist bijvoorbeeld al een radio en is veel prijziger.
Weten jullie misschien ook welke video en audio kwaliteit beter is? Die van de Meizu of Ipod?
En welk vinden jullie over het algemeen beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je vraag dit in een Meizu-spelers topic.. dus het is weinig zinvol om hier te vragen welke er beter is. Verder zou ik je willen aanraden om eerst eens reviews te gaan lezen en de ervaringen op GoT van beide spelers te bekijken.
Dit topic is verder niet bedoelt voor dit soort "welke moet ik kopen"-vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254075

uhuh, dat heb ik allemaal gedaan. De spelers worden vaak alleen vergeleken qua uiterlijk, of de meizu wordt vergeleken met de ipod nano 2g, maar heel veel kon ik niet vinden.
Kvond het een beetje nutteloos om een heel nieuw topic aan te maken voor mijn vraag ofzo. Maar, ik ga verder zoeken 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 254075 op 11-03-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
Wat betreft geluid en instel mogelijkheden van dat geluid is de Meizu beter volgens mij. Maar of je het verschil in geluid echt merkt hangt ook van je oordopjes af.
De ipod is wel makkelijker in het gebruik vind ik. iTunes vind ik altijd wel fijn werken, maar dat is persoonlijk. Ook de bediening van de iPod is net iets fijner. Maar door het prijsverschil en de radio heb ik besloten om de Meizu te kopen en daar heb ik geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124525

Heeft iemand nog het email adres van Edwin (marktplaatsman)??
De mijne is namelijk kapot, binnen de garantie.

(sorry voor niet on-topic)

Hebben jullie ook problemen met opstarten van de Meizu?

Je moet soms wel 4keer drukken voordat die begint.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 124525 op 16-03-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254790

Lang verwacht, toch gekregen :) Vandaag mijn Meizu M6 SL 8 gb in ontvangst mogen nemen. Uitgepakt, bekeken en bewonderd. Zo klein maar toch zo volwassen! Touchpad behoeft wat oefening maar dat komt wel. Gauw de pc opgestart (mijn huiswerk al gedaan en flink gegoogled op dit wondertje), naar de meizu site, laatste firmware opgehaald en geinstalleerd. Appeltje en een eitje :*) Toen had ik ook ineens de FM tuner :9 Gelijk ff uitgeprobeerd en superontvangst! Geluid is ook dik in orde en lekker luid (ik ben slechthorend en op het luidst doet het ding zelfs pijn aan mijn oren :P) Zitten trouwens ook kwalitatief erg goeie oordopjes bij! Meestal wordt daar op bezuinigd als je zo'n apparaatje koopt, maar schijnbaar niet bij Meizu Kortom, ik heb niks zinnigs bij te dragen... ik wilde alleen ff zeggen.... wat een geweldig apparaatje!!! _/-\o_

PS ik heb ff het forum doorgenomen, maar iedereen heeft het erover dat de Dane-Elec versie een SP versie schijnt te zijn... maar de mijne is ook een Dane-Elec maar dan een SL. Ik heb het net nagemeten. Hij meet 7mm dikte. De site van Dane-Elec klopt dus niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 254790 op 20-03-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is grappig... want volgens mij was inderdaad de algemene opvatting hier dat de SL-versie niet aangeboden werd.. en dat deze dus elders gehaald moest worden. Bijvoorbeeld op Marktplaats. Dat is wel goed nieuws voor de mensen die de M6 nog willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
Anoniem: 254790 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:59:

PS ik heb ff het forum doorgenomen, maar iedereen heeft het erover dat de Dane-Elec versie een SP versie schijnt te zijn... maar de mijne is ook een Dane-Elec maar dan een SL. Ik heb het net nagemeten. Hij meet 7mm dikte. De site van Dane-Elec klopt dus niet.
Dan ben ik wel benieuwd waar je hem gekocht hebt omdat ik tot nu toe nog nooit van een Dane-Elec SL versie gehoord had. Ook op de site van Dana-Elec kan ik hem niet terug vinden. Zou je er een fotootje van kunnen maken?
Het zou inderdaad wel goed nieuws zijn als hij in Nederland verkrijgbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen via speurders. Geweldig dingetje. Heb ook de 8gb SL versie van dane-elec. Straks even de nieuwe update erop doen, radio :P
Navigeren ging gelijk al lekker. Werkt opzich hetzelfde als een ipod alleen dan geen rondjes draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hades.NL schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:55:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd waar je hem gekocht hebt omdat ik tot nu toe nog nooit van een Dane-Elec SL versie gehoord had. Ook op de site van Dana-Elec kan ik hem niet terug vinden. Zou je er een fotootje van kunnen maken?
Het zou inderdaad wel goed nieuws zijn als hij in Nederland verkrijgbaar was.
Ik had hem ook via die aanbieding van speurders. Het staat echt op de achterkant. Ik zal er morgen even een fotootje van maken want ik krijg het nu niet duidelijk op beeld met mijn webcam. Te donker... Maar goed, ik ben er erg mee in mijn nopjes :) want op speurders stond in eerste instantie ook dat het om een SP versie ging.... Niet dat dat vermeld was, maar de speeltijd bedroeg 20 uur en hij was 10 mm dik... Leuke verrassing dus dat ik het meest recente model heb gekregen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Laatst online: 09-02 12:28
mijne is ook de sl :P
ook via speurders en voor maar 79 euri met 8gb, top toch?

is de nieuwe firmware ook nederlands op de sl of alleen engels?
wel jammer dat er bij mij een klein krasje op scherm zat bij afleveren, zijn er straks toch veel :9 meer dus niet echt erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij deze de foto van de Dane-Elec M6 SL. Hij een beetje onduidelijk maar beter kan ik het niet krijgen. Aan de onderkant zat ook geen protectorfolie wat ook weer klopt met het SL verhaal. Onderkant is een soort geborsteld metaal.

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/1213/m6slvq3.jpg

@Mr.SiniSter

Als je de officiele firmware van Meizu zelf er op zet hou je maar 3 talen over. 2 daarvan kan ik niet lezen en de laatste is Engels. Wel heb ik gister een andere skin op het apparaat gezet wat ik persoonlijk veel mooier vind dan het origineel. De maker daarvan was een duitser, wat ook gelijk bleek omdat ik gelijk de duitse taal had. Voor de nieuwe firmware 2.004.6 is dus nog geen Nederlands beschikbaar maar wellicht is he in de maak of....... kan je het zelf maken. Ik heb al een programma gezien waar je een hele skin mee kan maken. Wellicht zit daar de mogelijkheid in je eigen taal daarin te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207027

Anoniem: 254790 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:42:
Bij deze de foto van de Dane-Elec M6 SL. Hij een beetje onduidelijk maar beter kan ik het niet krijgen. Aan de onderkant zat ook geen protectorfolie wat ook weer klopt met het SL verhaal. Onderkant is een soort geborsteld metaal.

[afbeelding]

@Mr.SiniSter

Als je de officiele firmware van Meizu zelf er op zet hou je maar 3 talen over. 2 daarvan kan ik niet lezen en de laatste is Engels. Wel heb ik gister een andere skin op het apparaat gezet wat ik persoonlijk veel mooier vind dan het origineel. De maker daarvan was een duitser, wat ook gelijk bleek omdat ik gelijk de duitse taal had. Voor de nieuwe firmware 2.004.6 is dus nog geen Nederlands beschikbaar maar wellicht is he in de maak of....... kan je het zelf maken. Ik heb al een programma gezien waar je een hele skin mee kan maken. Wellicht zit daar de mogelijkheid in je eigen taal daarin te maken.
Ik heb ook deze versie van Speurders, ik heb 2.004.6 er echter al standaard opstaan mét ondersteuning voor Nederlands, maar wel weer zonder radio-functie.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
Anoniem: 254790 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:42:

[afbeelding]
Dat ziet er idd uit als een sl versie 8)
Eem goede aanbieding was het dan zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207027 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:36:
[...]

Ik heb ook deze versie van Speurders, ik heb 2.004.6 er echter al standaard opstaan mét ondersteuning voor Nederlands, maar wel weer zonder radio-functie.. :S
Dat is de Dane-Elec versie van die firmware. Ik heb het over de officiele 2.004.6 van Meizu zelf. Denk er wel aan, mocht je die tuner willen. Je bent je nederlands kwijt en op de site van Dane-Elec is de meeste recente software niet terug te vinden. Dus je kan hem niet terug herstellen naar 2.004.6 Dane-Elec versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 00:31
8 gig M6 Slim versie by Dane elec `a 85,90

http://www.micro-mail.nl/

[ Voor 68% gewijzigd door GCT-Zen op 23-03-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik wil eigenlijk de 8Gb versie van de M6, maar bij mp3shop geven ze deze volgende status:
Actuele status van dit product: nooit meer leverbaar

Wat was er mis met de 8Gb dat deze zo moeilijk te verkrijgen is?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 13:28
Dit topic gaat over de mp3spelers van Meizu, niet over shopreviews.

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 25-03-2008 15:56 ]

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Laatst online: 13-06 00:31
Volgens mij hadden we het alleen over de verkrijgbaarheid hoor , is al niet makkelijk met alle verschillende versies ( lol, wel handig als je hem hebt als je over gebuikers ervaringen wilt hebben )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Ik heb inmiddels opnieuw een M6 gekocht. De SL versie, 8GB, Dane-Elec branded. Moet zeggen dat deze toch wel een vooruitgang is op de SP versie, waarvan ik eerst de 2GB versie had. De touchstrip is beter geworden en ook wat intuïtiever. Het geluid is nog steeds prima, beetje zoeken naar de goede waarden in de spatializer kost even, maar dan heb je ook wat.

Morgen gaat hij voor het eerste een dagje mee, ben benieuwd of de irritante 'ik-zet-de-player-op-stop-in-een-playlist'-bug eruit is ;).

En ik beheer de playlists en mapindeling nu met de portable 'plugin' van Winamp. Beetje instellen en gaan met die banaan, ben er so far erg tevreden over! Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
En meteen een vraag. Ik heb verschillende playlists gemaakt (in PLAYLISTS/), stel ik heb nu playlist A opstaan, en ga naar playlist U om daar een nummer af te spelen. Als ik dan een nummer af wil spelen duurt het soms echt 40(!) seconden voor dit nummer begint. Is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 22:09
ik heb contact opgenomen met dane-elec, en ze gaan binnen 10 dagen witte en zwarte hoesjes bestellen voor de SL.

ik heb al een week of twee e-mail contact met dane-elec, omdat ik de fm functie niet kon vinden. mooi dat got er is. ik ga vanavond de originele firmware er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
ArawnofAnnwn schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:47:
ik heb contact opgenomen met dane-elec, en ze gaan binnen 10 dagen witte en zwarte hoesjes bestellen voor de SL.

ik heb al een week of twee e-mail contact met dane-elec, omdat ik de fm functie niet kon vinden. mooi dat got er is. ik ga vanavond de originele firmware er op zetten.
Die krijg je er later dus bij, mits je natuurlijk contact opneemt?

Mijn eerste dagje gebruik zit er op, en ben toch wel teleurgesteld. Het playlist open probleem (meer dan 40 seconden wachten soms) begint nu al op m'n zenuwen te werken. Voornamelijk omdat ik in die tussentijd gewoon niets kan doen, dan wachten. En ook de bug - als er een playlist opstaat hij bij het einde van een nummer gewoon op 'stop' gaat staan - is niet verdwenen. Waarna je zelf weer het nummer aan moet zetten. Het gekke is dat dit willekeurig gebeurd, dus niet als alle nummers in de playlist al een keer geweest zijn.

Ik ben er serieus over aan het twijfelen om de speler toch maar te retourneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer eens een firmware update/refresh of een format. Wellicht dat dat het een en ander kan schelen.

Je mag hier trouwens ook een topic over openen als je jou specifieke geval besproken wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
Na het opstarten zie ik eerst ''Loading'', daarna verschijnt er een groen scherm met de mededeling:
No Resource! Please Opgrade Resources Again!
Verder kan ik er niets mee doen. Hij reageert nergens op.

Als ik mijn Meizu op mijn PC aansluit dan zie ik dat alle mappen leeg zijn.
Ik heb niet het idee dat ik iets vreemds heb gedaan.
Wie kan mij helpen? :?

Tot nu toe was ik bijzonder tevreden met mijn Meizu 8GB SL. :*)

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Michel 023 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:50:
Na het opstarten zie ik eerst ''Loading'', daarna verschijnt er een groen scherm met de mededeling:
No Resource! Please Opgrade Resources Again!
Verder kan ik er niets mee doen. Hij reageert nergens op.

Als ik mijn Meizu op mijn PC aansluit dan zie ik dat alle mappen leeg zijn.
Ik heb niet het idee dat ik iets vreemds heb gedaan.
Wie kan mij helpen? :?

Tot nu toe was ik bijzonder tevreden met mijn Meizu 8GB SL. :*)
Als je even een simpele quicksearch had gedaan.. dan had je dit gevonden. Beetje zoeken voordat je een vraag stelt kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
Heb mijn M6 sl speler ontvangen vandaag nu heb ik een vraagje
Ik wil er een andere skin opzetten
Hoe doe ik dit nu juist ( werk met osX trouwens)
Mijn firware is 2.004.4

Alle info is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
kloon schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:00:
Heb mijn M6 sl speler ontvangen vandaag nu heb ik een vraagje
Ik wil er een andere skin opzetten
Hoe doe ik dit nu juist ( werk met osX trouwens)
Mijn firware is 2.004.4

Alle info is welkom
Op meizume staat het uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
thx voor de url
heb ondertussen een nieuwe skin in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weten jullie of die USB OTG ooit nog gereleasd wordt, zoals beloofd? Zo te zien niet...

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 130222 op 18-04-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het onderwerp is al eens eerder ter sprake gekomen... maar, nee, ik denk het niet. Sowieso was het al een beetje een vage belofte die niet echt een concrete bron kende. Daarnaast is het nog nooit eerder voorgekomen dat er spontaan een USB Host aan een speler toegevoegd werd, en daarnaast vraag ik me af of het technisch gezien wel mogelijk is. Verder kun je je afvragen of er uberhaubt nog firmware-upgrades uit gaan komen danwel belangrijke features toegevoegd gaan worden, na al die tijd.

Ik zal dat stukje in de FAQ van de TS even updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
Heb een Meizu SL 8GB met een groen scherm (No Resource!)
Heb alles geprobeerd om het groene scherm weg te krijgen.
Heb de instructies gevold van eerdere posts, heb gekeken op de website van Meizu en van DaneElec.
Overal de instructies gevolgd, maar ik blijf een groen scherm houden.
Wie weet raad?

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ten eerste, post dit even in een apart topic, want dit topic is niet bedoelt voor problemen. Daarnaast zou je eens wat duidelijker moeten omschrijven wat je precies gedaan hebt, want er zijn hier inderdaad instructies voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 22:06
Ik heb zelf ook de M6 SL van D-E besteld via speurders. Op de site van de fabrikant staat dat er geen radio is ingebouwd in deze nieuwe type. Ook zie ik geen firmware voor de SL. Kan je net zo goed de SP versie gebruiken?

Persoonlijk vind ik het vaak updaten van de muziekbibliotheek als je de speler opstart behoorlijk irritant net zoals dat de gevoeligheid van de scrolltoetsen niet instelbaar is. Geluid is overigens wel van een zeer behoorlijke kwaliteit mits je de instellingen naar eigen smaak aanpast.

Ook vind ik het jammer dat er geen mogelijkheid is om de overige folders (behalve die van de muziek dan) te verwijderen. Dat zorgt voor overzichtelijkheid als je alleen de gebruikte folders ziet.

Al met al zeker voor de geluidskwaliteit een aanrader. Video en foto heb ik niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 29-06 10:58
Nieuwe firmware kun je gewoon van de site v/d fabrikant downloaden hoor...
http://en.meizu.com/down_x.asp?MZ_ID=137&Type=2

Denk dat jij bij de importeur (dane-elec) heb gekeken.

Als je deze update gebruikt heb je geen Nederlandse taal meer maar Engels, verder is de volume beperking eraf en heb je een radio erbij :)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
cc12 schreef op maandag 21 april 2008 @ 02:01:
Ik heb zelf ook de M6 SL van D-E besteld via speurders. Op de site van de fabrikant staat dat er geen radio is ingebouwd in deze nieuwe type. Ook zie ik geen firmware voor de SL. Kan je net zo goed de SP versie gebruiken?

Persoonlijk vind ik het vaak updaten van de muziekbibliotheek als je de speler opstart behoorlijk irritant net zoals dat de gevoeligheid van de scrolltoetsen niet instelbaar is. Geluid is overigens wel van een zeer behoorlijke kwaliteit mits je de instellingen naar eigen smaak aanpast.

Ook vind ik het jammer dat er geen mogelijkheid is om de overige folders (behalve die van de muziek dan) te verwijderen. Dat zorgt voor overzichtelijkheid als je alleen de gebruikte folders ziet.

Al met al zeker voor de geluidskwaliteit een aanrader. Video en foto heb ik niet naar gekeken.
Nee, je kunt NIET de sp versie installeren. Dan zul je je meizu moeten herestellen met de DFU tool.
Je kunt wel gewoon de Meizu (niet de D-E) firmware installeren zoals hierboven aangegeven.
Alleen duurt het updaten alleen nog maar langer bij de nieuwe versies ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 23:21

OcGuru

Giulietta Qv

Ik heb sinds een paar dagen een M3. Geinig dingetje :) Was ff een gedoe om hem op engels te krijgen. Menu was standaard namelijk chinees en probeer dan maar het goede menutje te vinden :P

Kan ik trouwens gewoon het firmware van dane-elec erin flashen? Heb ik dan ook een nederlands oid?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 14:35
Voor de liefhebbers:

http://www.1dayfly.nl

Volgens hun het nieuwe model met 8gb en dockingstation, tasje voor: 125 euro. Is dit het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wil je nu dat iemand anders voor jou gaat bepalen of jij het geld er voor moet uitgeven? :? Er is maar één iemand die die beslissing kan maken, en dat ben jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 14:35
RoD schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:07:
Wil je nu dat iemand anders voor jou gaat bepalen of jij het geld er voor moet uitgeven? :? Er is maar één iemand die die beslissing kan maken, en dat ben jij.
Rustig maar, ik vraag me alleen af wat de rest nou gemiddeld voor dit speeltje betaald. Ik wil dat bedrag er best voor betalen, maar als iemand zegt he daar de nieuwe versie voor dezelfde prijs bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dan lijkt het me handig dat je zelf even op zoek gaat naar shops, aangezien dit topic niet bedoelt is voor prijsvergelijking. Daarvoor kun je de Pricewatch gebruiken of de bekende internationale sites afstruinen.
Dit topic is puur bedoelt voor het uitwisselen van ervaringen en discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesietopc
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-06 13:48
Ik heb de speler ook een tijdje, maar hij heeft nu de geest gegeven.
Ik wilde dus contact opnemen met edwin, maar zijn emailadres bestaat niet meer.
Heeft iemand actuele contactgegevens van edwin of job (als die hun zaak echt samen doen, kan ik hem ook aanschieten natuurlijk)?

Alvast bedankt :)

Beetje inactief... maar toch best aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:49
Mooi ding, echt een mooi ding!

Paar weken terug 2 iPod's uit huis weggehaald (oude nano's) en nu willen we hier thuis waarschijnlijk 2x M6 aanschaffen!
Een vriend van me heeft 'm ook en m'n mond viel open hoeveel bas er dankzij de Spatializer? uit z'n oude brakke oordopjes kwam! Mijn eigen iPod (classic, 80GB) is gelukkig niet gestolen, maar daar komt veeeel minder bass uit! (tenzij ik m'n EP630's in doe, maar met de "normale" iPod oortjes is er een wereld van verschil met de Meizu)

Is het correct dat deze "SlimLine" http://www.mp3shop.nl/pro...ne-player-4-gb-black.html
De SL versie is? en dus tevens de nieuwste?
En dat déze http://www.mp3shop.nl/pro...tm_medium=pricecomparison
de oude versie is? Vreemd dat in de pricewatch nog steeds een link naar de oude speler staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 24-06 08:59
De slimline is inderdaad de nieuwe versie. Ik had (ja had, ben hem kwijtgeraakt helaas :() ook een oude, beviel mij heel erg goed. Ben ook weer aan het kijken of ik niet misschien nog een keer een meizu M6 zal kopen. Het is toch wel een heel erg fijn spelertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Vet!
Ik heb een witte besteld voor m'n moeder! Waarschijnlijk ga ik 'm vaker gebruiken om leuke vergelijking te maken tussen mijn iPod en de Meizu, maar goed:P
Leuk ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Meizu is binnen.
Geluidskwaliteit vergeleken tussen de iPod Classic 80GB en de Meizu M6 SL 4GB.
Wat een verschil man, ongelooflijk! De Meizu steekt er met kop en schouders boven uit. M'n moeder is blij, en ik ook, want zij doet er weinig mee :9~ Ik ruil m wel in tegen mijn iPod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Iemand een tip voor een hoesje om de SlimLine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 17:19

Brantje

De post is daar >>

Hier is het forum niet voor bedoeld.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 17-06-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 20:27
Ik heb even snel door dit topic heen gelezen, dus kan wezen dat ik iets gemist heb.
Maar als ik deze bestel, en de firmware van http://en.meizu.com/down_x.asp?MZ_ID=137&Type=2 download en installeer, heb ik dan een radio en geen volume beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
Als je de 'originele' firmware er op zet (dus niet de dana-elec versie) dan werkt de radio en is de volumebeperking weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ah oke mooi! bedankt :)
Een tijdje terug was er altijd iemand op marktplaats die de M6 nieuw leverde met radio en zonder volume begrenzing. Maar nu kan ik hem niet meer vinden dus denk ik dat ik maar gewoon de Dane-Elec SL versie haal, en daar de officiële Meizu firmware op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Viasco schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:19:
Ah oke mooi! bedankt :)
Een tijdje terug was er altijd iemand op marktplaats die de M6 nieuw leverde met radio en zonder volume begrenzing. Maar nu kan ik hem niet meer vinden dus denk ik dat ik maar gewoon de Dane-Elec SL versie haal, en daar de officiële Meizu firmware op zet.
Dat werkt, ik heb het zelf gedaan. Na wat probleempjes die voor een tweakers op te lossen zijn werkte het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Laatst online: 28-06 22:37
Ik heb een paar vragen, misschien dat jullie iets weten :p

Deze Meizu M6: http://www.pixmania.nl/nl...peler-m6-mini-player.html

- zal dit de SL versie zijn?
- zit hier een (netstroom)adapter bij?
- zal deze versie radio missen/volumebegrenzing hebben?

Dit zijn eigenlijk de enige dingen waarover ik niks vind, dus bij voorbaat dank :)

edit:
Ik bedenk me net iets, jullie kunnen het natuurlijk ook niet ruiken adhv de info die die site geeft, zal ik hem gewoon bestellen? Dan zien we het wel!

edit:
ik bedenk me wéér iets: ik zie nu pas de link hierboven: http://www.mp3shop.nl/pro...ne-player-4-gb-black.html . Deze is een pak duidelijker wat info betreft. En gratis verzending.

Is er iets anders aan de Dane-Elec versie dan aan de gewone? En is de volumebegrenzing erg streng? :P

[ Voor 41% gewijzigd door OConnor op 01-07-2008 01:47 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de Dane-Elec versie kun je ook de gewone Meizu firmware zetten (wel Engels) en dan heb je wel radio en geen volumebegrenzing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Dat is waar ook _/-\o_

En is verder aan de Dane-Elec versie nog te zien dat het een Dane-Elec versie is? :P

* OConnor denkt het niet als hij dit flash filmpje ziet

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij staat er aan de achterkant Meizu by Dane-Elec ipv Meizu, oid, maar verder zal het niet veel verschil uitmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Ok dan thanks ;)

Heb hem besteld, samen met een hoofdtelefoontje de Sennheiser PMX 60 ! Ik vermoed dat ik de Engelse firmware erin ga flashen, want wil geen volumebegrenzing... Ben erg benieuwd.

Het is al verzonden door de winkel, en wordt morgen gebracht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
had ik een hele tekst getypt, is het weg na een smiley :X

Spulletjes zijn er en het is perfect. Spelertje zelf heeft een beter en sterker geluid in zich dan een Creative Zen V plus en een Aldi dingetje en een iPod Nano. Werkt tevens erg intiutief en het ziet er erg strak uit! voor toekomstige twijfelaars, de verschillen tussen de echte Meizu en deze Dane-Elec versie:
- volume begrensd (tot een prima niveau, kan hard zat), geen fm-radio
- er staat Meizu by Dane-Elec op de achterkant
- standaardachtergrond is het Dane-Elec logo (is aanpasbaar, andere achtergronden meegeleverd)
- beter verkrijgbaar :p

Als ik dan een minpuntje moet noemen, is het de stikker die achterop zat, met een gehoorsbeschadigingswaarschuwing. Deze liet behoorlijke lijmresten achter, welke er overigens prima afgingen met wat terpentine.

Hoofdtelefoontje ( Sennheiser PMX 60) ben ik ook erg blij mee, klinkt net of je naar een dikke hifi-set zit te luisteren, niet naar je mp3-spelertje :) pasvorm is zeer goed. Al met al dus bijzonder tevreden.

Tot slot nog even _/-\o_ voor mp3shop.nl en _/-\o_ voor digitalstreet.nl wegens hun erg snelle levering (1 dag!) en prima verpakking.

nu nog even overgaan en feestje en boekverslagen en toets en werk en... dan schrijf ik een uitgebreide productsurvey met foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Sinds een paar dagen heb ik ook m'n Meizu M6 met 8GB!

Afbeeldingslocatie: http://i314.photobucket.com/albums/ll431/Vinzr/03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i314.photobucket.com/albums/ll431/Vinzr/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i314.photobucket.com/albums/ll431/Vinzr/01.jpg

Besteld bij micro-mail.nl voor 95 euro inc verzendkosten, en had 'm met 1 dag al in huis!
Zeer tevreden over, nu druk bezig met het omzetten van wat films met Batman voor als ik morgen op vakantie ga. Ook heb ik de originele Meizu firmware erin geflashed, volume kan nu NOG harder!
De oordopjes die ik gebruik zijn de AGK K312p. Ook tevreden over, maar wellicht dat ik nog een keer in-ear aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255386

Heb sinds gister ook een Meizu 8GB aangeschafd,heerlijk apparaatje. Alleen zit er jammer genoeg geen beschermhoes bij zoals bij de orginele M6. Iemand een tip voor een goede vergelijkbare beschermhoes als de orginele voor mijn Meizu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138155

Ik heb nu ook een Meizu M6 8GB SL gekocht nadat mijn 4GB SP een maand geleden is gestolen. Ik was eerst van plan hem bij mp3shop.nl te kopen, maar ik had vandaag toch niks beters te doen dus daarom ben ik naar informatique gegaan (was €14 voordeliger).

Toen de tas werd gevuld met de speler en de silicon case viel me iets op, de doos van de speler zat met tape vast aan de doos van het docking station. Op hun website staat de M3 wel in combinatie met de dockingstation, maar de M6 niet. Dus ik was geheel verrast. :)

Dus mocht je een M6 willen bestellen, bel dan even naar die zaak of die combinatie nog steeds wordt verkocht voor €95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:53

Theo

moederbord

Ik begin mij de laatste tijd helaas toch te ergeren aan het ruis welke mijn M6 SP genereert. Ik heb als doppen de Creative Zen Aurvana (42 ohm impedantie) en de ruis is statisch en onafhankelijk van het volume van de speler. Ik heb het volume van de M6 altijd erg zacht staan (standaard op 02 of op 03 van de 40) en daarmee is deze ruis goed hoorbaar. Op volumestabd 01 is de ruis bijna net zo hard in volume als de muziek!

Ik zit te denken om de 8 GB SL aan te schaffen. De enige reden zal voor mij zijn dat ik van die irritante ruis af wilt. Iemand ervaring met de combinatie van de M6 SL op zacht volume, eventueel met de Creative zen aurvana opordoppen? Heeft deze speler ook de irritante statische ruis?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 10:10
damn zijn die 8gb's al weer onder de 100,-?

Heb er met de kerst nog 150 voor betaald geloof ik. Ben er nog steeds zeer over te spreken. Al vind ik het menu van ipod iets beter, maar dat weegt niet op tegen het geluid dat van de meizu vele malen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:10
Ik las op internet dat er wat problemen waren met de Meizu M6 onder MacOS X? is dit echt zo? Of waren dit slechts incidentjes, anders ga ik toch maar eens zo'n apparaatje bestellen. :Y)
Lees namelijk nogal gemengde verhalen, de een vertelt dat het allemaal koek en ei is tussen de M6 en OS X terwijl de andere op de meest vragen problemen stuit.

/nvm, het zou 'gewoon' moeten werken, heb er iig een besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Randy op 26-08-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sc00t schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:21:
Ik las op internet dat er wat problemen waren met de Meizu M6 onder MacOS X? is dit echt zo? Of waren dit slechts incidentjes, anders ga ik toch maar eens zo'n apparaatje bestellen. :Y)
Lees namelijk nogal gemengde verhalen, de een vertelt dat het allemaal koek en ei is tussen de M6 en OS X terwijl de andere op de meest vragen problemen stuit.

/nvm, het zou 'gewoon' moeten werken, heb er iig een besteld.
Het werkt prima onder OSX, maar... formatteer wel met Windows. Als ik het formatteer met OS X, dan mount ie niet meer goed onder OS X en Windows.
Het heeft me veel tijd gekost om hier achter te komen. :P
Pagina: 1 2 3 Laatste